Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste
Acties:

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:23
Feli @Slayer Nu kan het echt leuke gedeelte beginnen! Lekker op tijd ook voor het komende seizoen. Snel een motor kopen en dan vooral veel kilometers maken. ;)

Ik heb vandaag ook het seizoen eindelijk écht ingeluid met een lekker zonnetje en prima temperaturen. Lekker ritje gemaakt door de Ardennen, kleine 300km gereden en echt genoten. Vooral voor en na La Roche-En-Ardenne zijn echt een paar juweeltjes van wegen te vinden. Echt flink door kunnen rijden ook. Heb laatst nieuwe brembo gesinterde remblokjes gemonteerd en die doen goed hun werk, geeft een stuk meer vertrouwen iig.

Plaatjes bij de praatjes. Nog ff langs circuit van Spa-Francorchamps gereden, dat is toch wel een jongensdroom van me om daar eens echt overheen te mogen rijden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_9aGhoWMg8iinWYpNPl51XF1UE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GGtTYj3TmO628tmj37m3W9rh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsCiK-nnVaYjuTrXH-TKwWOxMpI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5yIjUghyjGKMz27QZZknjc2p.jpg?f=user_large

En de route, let niet op aantal kilometers, had een afslag gemist op de heenweg en moest de route opnieuw opstarten omdat ie dacht dat ik alweer onderweg terug was... :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYgObqXrfxNRgSvZNUinCql2_3U=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/RB3R7zTsBB1v1c4752yep2xA.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 06-03-2025 19:16 ]

• Pyr0_
Bommes schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:06:
Van de andere kant vindt ik dat panische om de modder/grind/rommel soms nog veel gevaarlijker.
Je motor kan best veel hebben aan rommel. Zolang je maar niet met je onderbroekje in de knoop en je knuisten blauw om de handvatten rond rijd.
Denk dat het vooral belangrijk is om geen gekke dingen te doen met je motor, beter recht en stabiel eroverheen dan een plotselinge beweging maken. Alleen als je echt sportief aan het rijden bent altijd even opletten waar je aanremt voor een bocht.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:00

Destruction

(ex-)Automonteur

mistahk1 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:29:
Even een verzekering gerelateerde vraag:
Hoe verzekeren jullie je motor?
WA, WA+ of All-risk?

Ik kan me voorstellen dat de nieuwe(re) onder een all-risk (moeten) vallen en dat het oudere spul gewoon WA heeft, met enkele uitzonderingen naar WA+.

Met m'n huidige verzekering (WA+) kan ik voor hetzelfde bedrag ook twee motoren op alleen WA verzekeren.
Mijn motor is WA+ verzekerd, met daarnaast pechhulp en letselschade opzittenden. Kost me een tientje per maand oid, voor een Diversion 900 uit 2001.

Overigens met vervangingswaarde op de polis.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 06-03-2025 19:23 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:31

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

HTT-Thalan schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:56:
[...]

Schoonheidsfoutjes dus. Ja ik geef gewoon gas tenzij ik de opdracht krijg om te wachten :P. En zand/grind ja dat is de bane van iedere motorrijder. Nog erger: olie of andere prut... dat blijft ook nog eens aan je wielen hangen.

Na goed, je hebt hem, nu mag je los :P. Al een idee wat je gaat kopen?
Ik heb al wel wat op het oog zoals een Honda VFR 800 (op de afgelopen motorbeurs voor het eerst gezien), en zoiets wat rijdt als een Yamaha MT07, lekker veel koppel...

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Pyr0_
Ohja, ik weet niet wie zich nog kan herinneren dat ik laatst klaagde over m'n brandstofverbruik. (@DrivinUCrazy wellicht?) Vandaag voor de rit in Vise de motor helemaal volgegooid met 95. En op de terugweer weer. 282km gereden en 16,43 liter getanked geeft een verbruik van 17,15... En ik heb écht niet ingehouden vandaag.. Zijn de tankstations alweer over op 'zomerbrandstof' ofzo?

Of moet ik gewoon meer gas geven voor een beter verbruik? :+

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Pyr0_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:29:
Bij mijn Fazer was dat wel een (gek) dingetje. Als ik rustig aan reed kwam ik meestal uit op 1:16, 1:17. Zoiets.

Bij het betere scheurwerk was 1:20 zomaar haalbaar 8)7 Je zou het normaal andersom verwachten.

Diversion doet vrij stabiel 1:18. Het schijnt zuiniger te kunnen dus ik ga op korte termijn nog ff de bougies bekijken (lees: vervangen). Ding loopt echter gewoon goed en heerlijk rustig en eigenlijk vind ik 1:18 met een tank van 24 liter ook wel prima :)

[ Voor 25% gewijzigd door Destruction op 06-03-2025 19:37 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-12 13:24
Vandaag, uit het werk, toch maar besloten om de FJR maar eens weer te wassen. Laatste keer was in november, en intussen zijn we al weer ruim 4000km verder...(oftewel, de hele winter doorgereden) In de tussentijd wel een paar keer afgespoeld, maar er is geen zeep, spons oid op geweest...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNFkK-AOLB6Wukjs0kt6stSnb2Wqv5Jlk2vxjMsCmGt34KtMYEgkrfR-nMx4jllpfJfFSkR1MNHhfnCIrC70ZxfNrJIXmqogoUzjjMqP5uU8DqZHcTEzg6qsMTRfsfgVpfJ8QWmMataTkNLVHEX5YtcTw=w2170-h1628-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMwe7Ef1NUvIJviil6Ve5VhIhlcJopf8k_f9achiXVlys_7jmkHavbY3wUdhdjXrW9xUqmxWCNoJRYk6PL3q9_rlHu8ElUKAnK5QX-viUNcvZwe-d7zoXNTilVyYyts9iGq6GhDdezbKhJFJuA7U_AvaA=w2170-h1628-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPCyHmf1_hvSIAOtH-pvSytnW7Jx2mDIWudrFhO5JF_9Wdjr-fjGVCwtnnyP4VDI-uv1Zv7EVMKm-9DIxemWdTx8ZtH4kIRSCKiT60ufUYVdQex-FRCpdZcg-alBrYJIO-EL5B99tCqYH5VXxiqsm7xwg=w2170-h1628-s-no?authuser=0

En dit voelt zelfs ongemakkelijk... Was een soort van vergeten dat ik glimmende RVS pijpen heb

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPjvkkJnOrKqUWYwSugW4mdIAWqrzaTkka6DX2yfjoijVyhrO9WefYw6D7Eqa2GzUZi-1p13dTK81NAK6DVngvTQn87JBrqNNB5UN1pO4qxtzsXOTtX0E0m9Bki3d36OfPcUMS9fwlMDdZlOr53qtFkMg=w2170-h1628-s-no?authuser=0

Helaas zal ik nog een keer moeten, want ik ben niet zo goed in wassen (oftewel, plekjes overgeslagen)

Maar eerlijk is eerlijk, zo gewassen is ze een ware schoonheid!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Slayer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:27:
[...]

Ik heb al wel wat op het oog zoals een Honda VFR 800 (op de afgelopen motorbeurs voor het eerst gezien), en zoiets wat rijdt als een Yamaha MT07, lekker veel koppel...
Honda CBF1000, ook lekker krachtig.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_Apache_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:04:
[...]

Over warme olie gesproken. Ik begrijp niet dat er nog geen motoren rondrijden die geen dynamische redline/begrenzing hebben, obv olie temp. Dus pas als de olie hoven temp x komt word de redline / begrenzing opgetild.

Err.. ik lees nu dat de S1000RR het ingebouwd heeft. maar het is erg zeldzaam.
Alle BMW R/K/S na 2013 ofzo hebben dit. De F na 2015 ofzo.

Vroeger was het alleen harde toerenbegrenzing, nu zie je het ook op het TFT. Op een koude dag begint mijn 1250 op 5500 toeren max ofzo haha.

[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 06-03-2025 20:09 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12 12:03
Gisteren met de motor naar t werk geweest, maar de accu wordt slecht en de bougies zijn 5+ jaar oud. Als een 2 cilinder, 1 liter+ motor uit slaat, staat het achterwiel ook stil, kan ik uit (3x 8)7 ) ervaring vertellen :+
Maar toen ie het eindelijk weer naar zn zin had (lees op temperatuur was) reed ie weer als een zonnetje. Ik vermoed wel dat de accu en boegies het einde van dit seizoen niet gaan redden :F

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:59
Vorige week was het mooi weer, ik moest even wat wegbrengen dus ik dacht “ik pak lekker de motor!”
Garage in, gele gevaarte naar buiten, sleutel om en starten maar! Echter; krrrrrrrrrrrr… alleen een ratelend relais..

OK, aan de lader ermee en maar even met de Scarver op pad gegaan (ontzettend gelachen en zeker voor 25 cent aan metaal van de stepjes afgereden).

FFWD naar vandaag.
Hele week aan de lader gestaan, dus nu maar eens proberen te starten. Er kwam welgeteld 1 omwenteling uit en daarna was t klaar :(
Multimeter erop en jawel, accu stuk. De eerste in mijn 20-jarige motorcarrière.

Nu komt zaterdag de nieuwe accu binnen, motor staat al ontmanteld klaar (serieus, BMW, hoezo maak je de accu ónder de tank…)
Hopelijk een beetje op tijd, want ik wil op m’n eigen motor rijden!

Plaatje bij t praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qn5-7bsXcMEgpn9G5u2w5M_UStc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcxZjKkT5bSomgN3Yy5rwulX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Kars op 07-03-2025 06:52 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-12 17:12
s006110 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:46:
Vandaag, uit het werk, toch maar besloten om de FJR maar eens weer te wassen. Laatste keer was in november, en intussen zijn we al weer ruim 4000km verder...(oftewel, de hele winter doorgereden) In de tussentijd wel een paar keer afgespoeld, maar er is geen zeep, spons oid op geweest...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dit voelt zelfs ongemakkelijk... Was een soort van vergeten dat ik glimmende RVS pijpen heb

[Afbeelding]

Helaas zal ik nog een keer moeten, want ik ben niet zo goed in wassen (oftewel, plekjes overgeslagen)

Maar eerlijk is eerlijk, zo gewassen is ze een ware schoonheid!
In verband met het vervangen van de garagedeur staat de Tiger deze week ook buiten. Toen viel de noodzaak voor een wasbeurt me ook al op, dit weekend dan toch echt maar eens een paar km maken én poetsen… als ie er nog zin in heeft :X

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ohja, ik weet niet wie zich nog kan herinneren dat ik laatst klaagde over m'n brandstofverbruik. (@DrivinUCrazy wellicht?) Vandaag voor de rit in Vise de motor helemaal volgegooid met 95. En op de terugweer weer. 282km gereden en 16,43 liter getanked geeft een verbruik van 17,15... En ik heb écht niet ingehouden vandaag.. Zijn de tankstations alweer over op 'zomerbrandstof' ofzo?

Zomer brandstof duurt nog wel even. Begin mei dacht ik. Maar met de super tenere heb ik ook eens gehad dat een van mijn zuinigste ritten door het schwarzwald was, waarbij de banden en remschijven blauw begonnen te kleuren. Dan is het toch goed heet geworden.

Die foto met die brug... Ik ken dat punt maar kan het niet precies plaatsen. Kun je mijn geheugen even opfrissen?
Edit: grappig, als je de vraag stelt heb je 't: bij Houffalize.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-03-2025 23:25 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:46

Niet meer gas geven, maar minder remmen. Geeft ook minder slijtage van achterband. Voorband zou het wel wat zwaarder kunnen krijgen 8)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:39

A13X

Dude

DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:06:
[...]
Nvm andere brug.

[ Voor 12% gewijzigd door A13X op 07-03-2025 07:04 ]

Awesome

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:06

_Apache_

For life.

Heel goed @s006110 , daarna even lekker stukje in de zon rijden om het vocht af te drijven!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _Apache_

_Apache_

For life.

mistahk1 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:29:
Even een verzekering gerelateerde vraag:
Hoe verzekeren jullie je motor?
WA, WA+ of All-risk?

Ik kan me voorstellen dat de nieuwe(re) onder een all-risk (moeten) vallen en dat het oudere spul gewoon WA heeft, met enkele uitzonderingen naar WA+.

Met m'n huidige verzekering (WA+) kan ik voor hetzelfde bedrag ook twee motoren op alleen WA verzekeren.
<5j allrisk
>5 - 10j wa+
>10j alleen wa

Kan bij hele dure motorfietsen iets gerekt worden of als je gunstige voorwaarden hebt, maar meestal zie je dit patroon wel terugkomen.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:06
Alleen WA vind ik toch altijd moeilijk. Voor mij is het verschil met wa+ altijd maar klein (afhankelijk van je premiecalculatie natuurlijk) en als ik verzekerd ben tegen diefstal laat ik mijn motor toch met een veel geruster hart ergens achter.

• Joris748
_Apache_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:12:
[...]

<5j allrisk
>5 - 10j wa+
>10j alleen wa

Kan bij hele dure motorfietsen iets gerekt worden of als je gunstige voorwaarden hebt, maar meestal zie je dit patroon wel terugkomen.
Mijn motor is 25 jaar oud en WA+ is maar 2 EUR per maand duurder dan WA. Dus voor mij is het ook afhankelijk van de premie, niet alleen van het bouwjaar.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• _Apache_

_Apache_

For life.

Joris748 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Mijn motor is 25 jaar oud en WA+ is maar 2 EUR per maand duurder dan WA. Dus voor mij is het ook afhankelijk van de premie, niet alleen van het bouwjaar.
Klopt, maar veel verzekeringen kijken naar dagwaarde. De dagwaarde van een 20j oude motorfiets (voor de verzekering iig, is al snel erg laag). Dan zou je alsnog weinig van de verzekering krijgen als er wat gebeurd. En dan heb je er alsnog niet veel aan. Je zal goed moeten kijken naar je dekking in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 07-03-2025 09:40 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-12 22:52
Zo, eerste langere rit met de nieuwe GS zit er weer op. Het was dan ook uitzonderlijk lekker weer gisteren, zie foto's. 8)

Ik was nog even bij Louis voor een nieuwe tanktas. Op zich wel handig zo'n ring op je tankdop, maar niet als je je navigatie daardoor niet meer kan zien. Zelfs de kleinste tas van 3L was nog te hoog. Hoe hebben de andere GS'ers dat hier opgelost?

@LankHoar @Chakotay: de eerste foto mogen jullie voor de OP gebruiken. De VTR kan eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yREr2GrEV6NswEO7hXYTaABgPyg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EboDK8LvR9rBrXhuuNVOtWDk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyGZtf4vAc3muFcLALKM_nPapiI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbgsyhxzmwA0sAAp2JsOHWd8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JT8DGHoj1HWO1qCa9siObJV6ivo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuIfa7fdFqvnAUCJmMAH1Zkm.jpg?f=fotoalbum_tile

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-12 18:04
Hier de R6 en XJ6 WA+, de Grom WA, omdat WA+ duurder was dan die andere 2 bij elkaar. Waarom geen idee. 125CC, en nieuwwaarde 1/5e of minder van die andere 2 bij elkaar 8)7

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hier Allrisk, alles erop en eraan voor 6 tientjes. Motor is 2j oud, nieuwwaarde 25k.

• Jolke
@Pyr0_, vroegâh ... opa vertelt... tot halverwege de jaren '90 was de E42 langs Spa nog niet klaar en moest je wel via Francorchamps rijden. Bij start/finish kwam je het circuit op en net na Eau Rouge verliet je het circuit weer. Later werd Eau Rouge afgesloten en toen ging het helemaal dicht. -O-

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:31
Voor mij zit de WA / WA+ / All-Risk overweging ook in de waarde van je motor, gebruik daarvan en je vermogen (in euro's niet in cc's of pk's)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20
Hier staan alle motoren op WA+, diefstal en wonen in een grote stad enzo... Wij doen nooit aan all-risk aangezien wij het risico wel willen dragen van een total loss door eigen toedoen en de besparing op de premie altijd aanzienlijk is. Wel een goede rechtsbijstandverzekering genomen voor als iemand anders ons kapot rijdt.

Overigens kan ik mijn GSA niet eens All-Risk verzekeren bij Unive en betaal ik net zo goed een All-Risk premie voor alleen WA+ op die machine, zelfs met 12 schadevrije jaren :'( .

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 07-03-2025 09:53 ]

• Joris748
Jolke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:39:
Zo, eerste langere rit met de nieuwe GS zit er weer op. Het was dan ook uitzonderlijk lekker weer gisteren, zie foto's. 8)

Ik was nog even bij Louis voor een nieuwe tanktas. Op zich wel handig zo'n ring op je tankdop, maar niet als je je navigatie daardoor niet meer kan zien. Zelfs de kleinste tas van 3L was nog te hoog. Hoe hebben de andere GS'ers dat hier opgelost?

@LankHoar @Chakotay: de eerste foto mogen jullie voor de OP gebruiken. De VTR kan eruit.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Navigatie horizontaal monteren. Heb ik zelf ook, omdat ik anders de navigatie niet kan zien. Niet helemaal ideaal, maar in combinatie met de spraakbegeleiding werkt het prima.

Wel even de automatische beelscherm stand uitzetten en in verticale stand vergrendelen. Anders wil onder het rijden het beeld wel eens draaien.

• WilbertNeems
@Jolke Lijkt me niet dat je dat op kan lossen door plaatsing van een tanktas.

Alternatief is de tankring achterop plaatsen, bijvoorbeeld door hem op deze minirack te schroeven:
https://www.hepco-becker....or-bmw-f-750-gs-2018.html

Het zal raar zijn en kost een paar euro maar dan zit hij wel zeker weten niet in de weg. Of dat beter is dan simpelweg een topkoffer laat ik aan jou.

• Jolke
Ja, die topkoffer komt er ook nog wel. Ik had op mijn vorige motor altijd een tanktas en dat vond ik wel prettig voor kleine dingen als je een kort ritje maakte. Die 100+ euro voor een tanktas ga ik maar in een topkoffer stoppen en tot die tijd gewoon een rugzak om.

@Joris748, ik heb geen spraakbegeleiding. Ik kijk graag op een schermpje met kaart. :)

• A13X

A13X

Dude

Jolke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:09:
Ja, die topkoffer komt er ook nog wel. Ik had op mijn vorige motor altijd een tanktas en dat vond ik wel prettig voor kleine dingen als je een kort ritje maakte. Die 100+ euro voor een tanktas ga ik maar in een topkoffer stoppen en tot die tijd gewoon een rugzak om.

@Joris748, ik heb geen spraakbegeleiding. Ik kijk graag op een schermpje met kaart. :)
Tailbags zijn ook nog een optie, tenzij die topkoffer zeker komt.

Zit zelf naar een kleine(re) rugtas te kijken. Heb nu een kriega max 28, leuk als je veel wilt meenemen. Kom er alleen achter dat ik toch niet zoveel meeneem. Heb dan liever een kleinere icm de laptop in de topkoffer.

Kriega R15 of trail 9 zijn nu opties, waterblaas geschikt (eis), niet te groot en sluiting op de borst(eis). Groot genoeg voor wat eten, elektronica dingen en gereedschap. Zodat ik tijdens het rijden kan drinken en de topkoffer kan thuislaten.

Iemand nog tips anders dan kriega? Enduristan heeft de hurricane 15, maar die oogt lang.

Mocht iemand nog een nieuwe kriega max 28 zoeken... De mijne is vervangen onder garantie, oude 1,5 jaar dagelijks gebruik. Fijne tas, maar mij te groot.

[ Voor 40% gewijzigd door A13X op 07-03-2025 10:22 ]

Awesome

• Jolke
Topkoffer is ook weer handig voor duopassagier. En/of gewoon je tent/stoeltje eraan vast te zetten op de duozit. :7

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:56

ozzynator

Nevermind.

Jolke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:49:
@Pyr0_, vroegâh ... opa vertelt... tot halverwege de jaren '90 was de E42 langs Spa nog niet klaar en moest je wel via Francorchamps rijden. Bij start/finish kwam je het circuit op en net na Eau Rouge verliet je het circuit weer. Later werd Eau Rouge afgesloten en toen ging het helemaal dicht. -O-
haha, dat weet ik nog. Onderweg naar de camping in Diekirch, met de sleurhut achter de Renault 25 over een circuit.

@DrivinUCrazy je had gelijk met Echt.... Beurt was dus gepland en om sensor vervangen tja dit en dat, niet hier gekocht bla bla.

Heb dus maar een afspraak gemaakt in Veldhoven, waar ik hem ook gekocht heb. Sensor moest per motor besteld worden ivm afwikkeling garantie, duurt dus een weekje langer. Iets verder rijden maar dan combineer ik dat wel met wat familiebezoek.

[ Voor 35% gewijzigd door ozzynator op 07-03-2025 16:12 ]

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Laatste tijd is lekker droog, maar zodra het regen laat mijn jas toch weer vocht door.

Hoe houden jullie het goed waterafstotend ?

Ik was met :
https://www.mkcmoto.com/n...GSufsjoEyBqIaAvnKEALw_wcB
En impregneer met

Maar kan toch niet zeggen dat ik er echt tevreden mee ben, en de flesjes zijn al gauw 2 tientjes / stuk en gaan een 1 a 2 wasbeurten mee.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Jolke ik weet niet of dat er voor de F is, maar een beugel boven je tellers en daar de navigatie. Op je stuur is onhandig met tanktas, maar ook een stuk verder naar beneden kijken als je de route tijdens het rijden volgt. Hogere ruit is dan wel noodzakelijk.

Op de oude 800GS:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STWGMAmoNO7Ke0yXb16Bq8bEobw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cm7lXbPbrhyPEYuUhz3uA30r.jpg?f=user_large

Zelf heb ik tanktassen nooit gesnapt, zit in de weg voor letterlijk alles en een tailbag kan net zoveel in en is nog goedkoper ook.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-12 13:24
_Apache_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:08:
Heel goed @s006110 , daarna even lekker stukje in de zon rijden om het vocht af te drijven!
Eerlijk gezegd ben ik daarna alleen naar huis gereden, en heb haar nog even in het zonnetje staan laten shinen (waardoor ik er achter kwam dat ik erg slecht ben in wassen, want ik zag allemaal plekken die ik had overgeslagen 😂)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-12 22:30
_eLMo_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:07:
@Jolke ik weet niet of dat er voor de F is, maar een beugel boven je tellers en daar de navigatie. Op je stuur is onhandig met tanktas, maar ook een stuk verder naar beneden kijken als je de route tijdens het rijden volgt. Hogere ruit is dan wel noodzakelijk.

Op de oude 800GS:
[Afbeelding]

Zelf heb ik tanktassen nooit gesnapt, zit in de weg voor letterlijk alles en een tailbag kan net zoveel in en is nog goedkoper ook.
https://uk.adventurespec....ry=45#attr=1367,1693,1694

Dit kan je ook nog doen @Jolke

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
_eLMo_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:07:
Als je niet heel veel mee hoeft te hebben, dan is het wel handig. Je kan er je portomonnee, telefoon, powerbank, wat eten/drinken in doen en er snel bij

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12 20:55
_Apache_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:53:
Laatste tijd is lekker droog, maar zodra het regen laat mijn jas toch weer vocht door.

Hoe houden jullie het goed waterafstotend ?

Ik was met :
En impregneer met

Maar kan toch niet zeggen dat ik er echt tevreden mee ben, en de flesjes zijn al gauw 2 tientjes / stuk en gaan een 1 a 2 wasbeurten mee.
Gore-tex. Komt geen druppel doorheen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

charrel

Cortisol4life..

geert_s schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:46:
[...]

Ook gore-tex moet je wassen ;)
Maar gewoon een normaal vloeibaar wasmiddel en daarna op lage temp in de droger werkt hier eigenlijk altijd prima. Eventueel extra spoelen, zowel voor goretex als andere membramen.

[ Voor 32% gewijzigd door charrel op 07-03-2025 11:51 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

geert_s schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:46:
[...]

Heb al jaren Goretex jassen, maar op een gegeven moment komt het er toch doorheen.

Eerst de Held Carese jas (quatrotempi), die hield het vrij lang goed, maar daarna ook niet meer waterdicht. Nu iets a la RevIt defender. Maar ook daar hetzelfde.

En ook na wassen en goed drogen en dan behandelen is het nog steeds niet goed waterdicht.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:43
418O2 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Als je niet heel veel mee hoeft te hebben, dan is het wel handig. Je kan er je portomonnee, telefoon, powerbank, wat eten/drinken in doen en er snel bij
^ Dit inderdaad :)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12 20:55
charrel schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:47:
[...]

Ook gore-tex moet je wassen ;)
Maar gewoon een normaal vloeibaar wasmiddel en daarna op lage temp in de droger werkt hier eigenlijk altijd prima. Eventueel extra spoelen, zowel voor goretex als andere membramen.
Oh daar heb ik geen verstand van ;)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
geert_s schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Oh daar heb ik geen verstand van ;)
dat was duidelijk :P

Ik gebruik zelf nikwax

https://www.soellaart.nl/...del-onderhoudsmiddel.html

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook nikwax weleens gebruikt, maar om nou te zeggen dat het geweldig werkt... Ik gebruik gewoon een regenjas. ;)

Ik denk dat alleen de extreem dure gore-tex jassen écht waterdicht zijn en lang blijven bij langdurig regen. En die zijn mij gewoon te duur.

Een goede tanktas hoef wmb niet in de weg te zitten. Eentje die goed naar voren zit en de tank mooi volgt. Ik heb er ook weleens één gehad die soort van boven de tank zweefde, dat was echt een onding. Ik vind het eigenlijk wel handig mits ik echt de ruimte nodig heb, dus op een vakantie ofzo.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb hier wel een tanktas liggen, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Het is er eentje die je met banden ergens aan vast moet maken, niet zo'n unit met magneten of die je aan een ring bij je tankdop vast kunt klikken. Niet op gelet toen ik 'm kocht... Beetje jammer wel.

Portemonnee, telefoon etc. heb ik eigenlijk altijd gewoon in m'n motorjas zitten. Eigenlijk het enige dat ik daar ook bewaar tegen mijn voorkeur in, is mijn sleutelbos. Maar ik heb er ook niet echt een geschiktere plaats voor. En ja, als ik met de motor op pad ben heb ik die sleutels vaak wel nodig. Anders zou alleen een huissleutel meenemen ook volstaan inderdaad :+

• nehal3m
Destruction schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:26:
Ik heb hier wel een tanktas liggen, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Het is er eentje die je met banden ergens aan vast moet maken, niet zo'n unit met magneten of die je aan een ring bij je tankdop vast kunt klikken. Niet op gelet toen ik 'm kocht... Beetje jammer wel.

Portemonnee, telefoon etc. heb ik eigenlijk altijd gewoon in m'n motorjas zitten. Eigenlijk het enige dat ik daar ook bewaar tegen mijn voorkeur in, is mijn sleutelbos. Maar ik heb er ook niet echt een geschiktere plaats voor. En ja, als ik met de motor op pad ben heb ik die sleutels vaak wel nodig. Anders zou alleen een huissleutel meenemen ook volstaan inderdaad :+
Ik heb een karabijnhaak aan mijn rugtas waar je makkelijk een sleutelring in klikt. Hij kan ook handig zijn om de twee ritsen van de opening aan elkaar vast te maken voor het geval je iets mee wilt nemen dat uit je tas steekt; dan krijg je niet dat het object tegen een rits aan leunt en hem daardoor open drukt. Zo heb ik al eens het zadel van m'n Transalp vervoerd op de rug. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYbsIpOXSWDF14CNUcTAYUnOaXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0piJUVsMs6nAVzgsnYwnNTGP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door nehal3m op 07-03-2025 13:39 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:37
_Apache_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:44:
Hier Allrisk, alles erop en eraan voor 6 tientjes. Motor is 2j oud, nieuwwaarde 25k.
Hier WA+ motor was 1 jaar oud.
Maarja ding is nu al zo afgeragd dat het zonde was om all-risk te gaan :X

• kneusteun
nehal3m schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:32:
[...]

Ik heb een karabijnhaak aan mijn rugtas waar je makkelijk een sleutelring in klikt. Hij kan ook handig zijn om de twee ritsen van de opening aan elkaar vast te maken voor het geval je iets mee wilt nemen dat uit je tas steekt; dan krijg je niet dat het object tegen een rits aan leunt en hem daardoor open drukt. Zo heb ik al eens het zadel van m'n Transalp vervoerd op de rug. :P

[Afbeelding]
Altijd je beide ritsen naar 1 zijde doen, dan gaat je tas ook niet meer open ;)

Maar inderdaad met zo'n clipje kan ik ook een hengel meeslepen, dat is inderdaad wel handig.

• _Apache_

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:14:
[...]

Hier WA+ motor was 1 jaar oud.
Maarja ding is nu al zo afgeragd dat het zonde was om all-risk te gaan :X
Ja, nou ik krijg ruim 150euro van de baas voor de kilometers. Rij met moeite 15 euro aan brandstof (stroom) weg per maand met de Zero. Dus vind het allemaal wel prima zo :)
Rij zo een 750km/ maand -> 7kWh/100km = 52kWh = 16eu aan stroom, maar vanaf nu tot aan oktober komt het zo goed als volledig uit de panelen.
Dan neem ik die paar tientjes verzekering voor lief. ;)

• WilbertNeems
kneusteun schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:15:
[...]

Altijd je beide ritsen naar 1 zijde doen, dan gaat je tas ook niet meer open ;)
Dat heb ik ook door schade en schande moeten leren.

Plus lange dingen altijd diagonaal uit laten steken, niet als Boba Fett door het leven gaan.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Net de factuur overgemaakt voor de sliptraining eind van de maand.

Ik kreeg instructeurskorting 8). Het begint allemaal heel dichtbij te komen nu!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-12 12:03
Jolke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:39:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb bij mij de steun voor mn telefoon ook redelijk hoog zitten waardoor ik geen last heb van de tank tas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFWjOAfNnd53k4J2tU_ew22Jg68=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmwUo7gvIyVNNKdm3iOmp3kd.jpg?f=fotoalbum_medium

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-12 15:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7daNqWiqErKw3ZS_e7M_CuEoOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JilcpUdTSOcxuwCrAHadg0I3.jpg?f=fotoalbum_large

Prima weer om vanuit het werk naar huis een klein ommetje te maken :D

[ Voor 9% gewijzigd door Thedr op 07-03-2025 18:00 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:30

Herman

FP ProMod
Bij ons is de straat nog wit van de pekel dus ik wacht nog een regenbuitje of twee ;(

[ Voor 75% gewijzigd door Herman op 07-03-2025 18:02 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35

Bommes

Capo del formaggio

Dikke fiets @Thedr goed setje noppen er op ook (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:51

jeroenathome

Een regel tekst

@Thedr Welke banden heb je op de Teneré en hoe bevallen deze? Tot nu toe alleen ervaring met de standaard pirelli STR rally, maar voor offroad zeker niet geschikt en de bridgestone AT41. Van de AT41 vraag ik mij af of de garage hiermee een fout heeft gemaakt of dat bridgestone een productiefout(haarscheuren in het profiel) erin had zitten. Op de site van bridgestone is de keuze voor de AT41 niet mogelijk met de Teneré.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• A13X

A13X

Dude

Thedr schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:54:
[Afbeelding]

Prima weer om vanuit het werk naar huis een klein ommetje te maken :D
Zeg woont het halve topic hier om de hoek ofzo? :+

Awesome

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLYyOKt855HnClQfU0Q-tfD66FI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LghvEXbkFID5MeUFeBAt76z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywhFHwBZ8nK1m2R16HP-6gZGDWY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cijqZJonzEnzdLpnmtXuiODw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hx9Q7RO0z2ewWvBLXpBitC0W3r0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdSfee3UMhNNPogk9w22wn9M.jpg?f=fotoalbum_tile

Wát een topdag was het vandaag! Ik hoefde maar kort voor de klas te staan vandaag, dus om 14:30 zat ik op de motor. Vanaf Yde heb ik een stuk van de TET gereden. Wow mensen! Wát een lol. Sommige stukken was heel diep modder (vond ik, als absolute beginner), maar nergens werd het té moeilijk. Ik merkte al heel snel dat deze banden (Mitas Enduro Trail +) toch echt wel fijner zijn op alles was los ligt dan de standaard banden op de Tuareg. Maar los zand is nog steeds niet leuk om te doen. "gewoon gas blijven geven" lijkt een eenvoudige aanwijzing om te volgen, maar soms ga ik dan toch van het gas af en dan begint de ellende. hahaha. Maar wat een lol.

Ik wilde de route in Calimoto zetten, maar dat ging op de mobiel niet: die maakt er dan weer zijn eigen ding van. Uiteindelijk dan maar genavigeerd met de TET app; iedere keer het scherm handmatig verschuiven is niet ideaal maar het werkte voor nu prima. Zal het volgende keer proberen met de Kurviger app.

[ Voor 29% gewijzigd door JL Koppelle op 07-03-2025 19:22 . Reden: Plaatje bijgesneden ]

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:06:
[...]

Zomer brandstof duurt nog wel even. Begin mei dacht ik. Maar met de super tenere heb ik ook eens gehad dat een van mijn zuinigste ritten door het schwarzwald was, waarbij de banden en remschijven blauw begonnen te kleuren. Dan is het toch goed heet geworden.

Die foto met die brug... Ik ken dat punt maar kan het niet precies plaatsen. Kun je mijn geheugen even opfrissen?
Het voelt zo krom dat de motor zuiniger wordt hoe meer gas je geeft. |:(
En Houffalize inderdaad! Voor de nieuwsgierigen, hier om precies te zijn.

Voor wat betreft verzekering, heb mijn strom WA+ verzekerd, dat scheelde maar 2 euro ofzo met standaard WA. Voor die 12euro per maand... Een eventuele opvolger heb ik al eens voor de lol opgezocht en die gaat al naar 35 voor alleen WA, en 145 voor all-risk... |:(

Enne, blauwe banden? Das nie goed! >:)

• nehal3m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCItsXSMZ6AglP4bVCeNzKKbM34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x9sSQ9qcSrWWTqCogGrMAiuS.png?f=fotoalbum_large

Omdat de CRF nu in de schuur staat met een setje AX41's heb ik besloten de Transalp dit keer van asfaltrubber te voorzien zodat 'ie nog even mee kan als woon werk fiets. En daar was ook wat nieuwe zadelbekleding voor nodig, want de oude begon al te scheuren. Even een paars stiksel in laten maken zodat 'ie mooi overeenkomt met de motor. :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Prima weer voor een ritje inderdaad :) Zelf niet echt kilometers gemaakt (80km ofzo) maar een motor is natuurlijk ook gewoon een vervoermiddel :Y)

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12 23:21

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Pyr0_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:46:
[...]
Een eventuele opvolger heb ik al eens voor de lol opgezocht en die gaat al naar 35 voor alleen WA, en 145 voor all-risk... |:(
[...]
Wat heb jij als opvolger op het oog? Ik rij zelf een V-strom 650 (een generatie nieuwer dan die van jou) en kijk ook wel eens rond naar een opvolger maar ben er nog niet uit.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-12 00:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmhA6mm7XThGBTbGcHTPB9WB32k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNqHO30uJwnEMvSa2x5uist4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDXqSGi1kbrwOFt_rzUk7dKFa9E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgkheUADE4sag1JVT6J7dXyI.jpg?f=fotoalbum_tile

Nog even aan het knutselen geweest, distributie ketting spanner vervangen. Cp3 blokjes zijn al niet de stilste maar hier werd ik gek van. Mensen hier toevallig al een keer proef gereden op de guzzi V100 mandello? Ik wil terug naar een 2 cil en meer richting de tour kant.

• Pyr0_
_Sunnyboy_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Wat heb jij als opvolger op het oog? Ik rij zelf een V-strom 650 (een generatie nieuwer dan die van jou) en kijk ook wel eens rond naar een opvolger maar ben er nog niet uit.
Ik ben echt smoor en smoorverliefd op een witte Ducati Multistrada. Ik heb echt van alles overwogen maar geen enkele motor geeft mij hetzelfde 'wow' gevoel als een multi. Of ik het ooit werkelijkheid kan laten worden is afwachten. Maar hij staat stipt bovenaan het lijstje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvSDcLk2Vg1VJOScog-LdrfQUHM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/q09khlWy8LbKCIco8hEmRww5.png?f=user_large

Alternatief zou zijn een v-strom 800 in het grijs/geel of zwart/geel met gouden spaakwielen. Of als ik de lotto win misschien de nieuwe BMW 1300 trophy uitvoering...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQtRI426pu45aw1Eoy1dfLH0d58=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/wh1xOFvkgyKxBnvAINdtt4zc.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDAiyTXqxGVjw5ZAtDQ7bKImFcI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pioj9KoJNboc79ujhkuq1Y4f.jpg?f=fotoalbum_medium

Ohja, en als motor voor erbij wil ik een honda cb500 uit de jaren 90. Dat vindt ik ook wel echt een gaaf ding. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tEGOBJ3khJFFJdY9gAR1gLRX7U=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/pFurWEIuiakCgqObse1mEkck.png?f=fotoalbum_medium

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Pyr0_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:59:
[...]

Ohja, en als motor voor erbij wil ik een honda cb500 uit de jaren 90. Dat vindt ik ook wel echt een gaaf ding. [Afbeelding]
@HTT-Thalan Kijk nou wat je veroorzaakt man :+

* Destruction heeft er ook een zoekopdracht op lopen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:14:
[...]

@HTT-Thalan Kijk nou wat je veroorzaakt man :+

* Destruction heeft er ook een zoekopdracht op lopen.
GOT CB500 MEET INC :+.

• Pyr0_
Of deze in Venlo, heeft ook zo'n kek schermpje:

https://www.marktplaats.n...s/m2242329936-honda-cb500

Maarja, als ik ooit zo'n mooie multi wil, moet ik me toch echt even inhouden..

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ohja, en als motor voor erbij wil ik een honda cb500 uit de jaren 90. Dat vindt ik ook wel echt een gaaf ding. [Afbeelding]
Ik heb ondertussen redelijk wat motoren geprobeerd maar niks is zo kinderlijk leuk voor me geweest als die kleine CB. Het is echt wel bijzonder dat ze een machine die op prijs gebouwd is als les- en woonwerkfietsje zo sportief en tof hebben kunnen maken. En die 2ehands prijzen zoals @kneusteun aanhaalt daar hoef je het meestal niet voor te laten. Ik heb voor de mijne 2700 gegeven destijds maar zoals bekend is die ook wel om door een ringetje te halen. Dat gaat misschien veranderen als ik mijn vrouw er les op ga geven, misschien toch een paar stuurbeugels regelen...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:32:
[...]

Nee, je wil hem als naked hebben. Dat schermpje is niet groot/breed genoeg om echt verschil te maken met de zitpositie die dat ding heeft vind ik. Dan liever gewoon niks en in schone wind zitten met een stille helm.

Qua uitlaten hebben mensen er door de jaren heen van alles op gehad en bijna elk merk had er wel eentje voor de CB maar de stock uitlaat klinkt gewoon al briljant met dit ding en levert je geen gezeik op met de gestreepte vrienden. Moet je wel niet in zijn 2 met 60 door het dorp trekken...

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-03-2025 21:36 ]

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12 23:21

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

[...]
Ik ben echt smoor en smoorverliefd op een witte Ducati Multistrada. Ik heb echt van alles overwogen maar geen enkele motor geeft mij hetzelfde 'wow' gevoel als een multi. Of ik het ooit werkelijkheid kan laten worden is afwachten. Maar hij staat stipt bovenaan het lijstje.
[...]
Die Multistrada is inderdaad een mooi ding. Voorlopig zit ie nog boven budget helaas.

Voor mij is factory cruise-control een must have voor mijn volgende motor, want in tegenstelling tot jou doe ik er ruim 2 uur over voor ik in zuid limburg zit, laat staan nog verder naar het zuiden, en dat stoppen bijna alle merken alleen op de top modellen (zit bijv. niet op de vstrom 800 of de multistrada 950).

Ik kijk zelf ook wel naar de Triumph Tiger 800. Vind die look wel mooi, maar moet er nog op rijden, want misschien vind ik het wel niks als ik erop zit. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4C73Km20A4YnZ_wxcnMbRQ1zUHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CL1ePZjjwaJ0LSrO4ePGol6H.jpg?f=fotoalbum_large

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zit nog steeds met een schuin oog naar deze te kijken:

https://www.tenkatemotoren.nl/2022-honda-cb125f

Afbeeldingslocatie: https://www.tenkatemotoren.nl/images/2024/Honda_125cc/2024-CB125F_Zwart.png

heel sympathiek apparaatje, zeker met een paar soft panniers erop voor lekker relaxed tourtjes maken. Aangezien ik de BMW uiteindelijk toch weer van de hand ga doen voor een Honda (zit me toch sterk af te vragen of ik niet te streng ben geweest met mijn oordeel over de CBF1000) heb ik dan weer een volledig Honda motorpark staan.

• kneusteun
Pyr0_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:32:
[...]

https://www.autoscout24.n...ign=share&utm_medium=copy

Dit zou dan weer leuk circuit fietsje zijn, echt tof wat je voor weinig geld kan vinden.

• Pyr0_
_Sunnyboy_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:35:
[...]

Die Multistrada is inderdaad een mooi ding. Voorlopig zit ie nog boven budget helaas.

Voor mij is factory cruise-control een must have voor mijn volgende motor, want in tegenstelling tot jou doe ik er ruim 2 uur over voor ik in zuid limburg zit, laat staan nog verder naar het zuiden, en dat stoppen bijna alle merken alleen op de top modellen (zit bijv. niet op de vstrom 800 of de multistrada 950).

Ik kijk zelf ook wel naar de Triumph Tiger 800. Vind die look wel mooi, maar moet er nog op rijden, want misschien vind ik het wel niks als ik erop zit. :X

[Afbeelding]
Ook wel een leuk ding ja. Maar daar zit voor mij de crux, dat 'wel leuk'. En niet 'damn dat is dik'. En als ik zo'n klap geld uitgeef, dan moet het toch echt in de laatste categorie vallen. Maar goed, dat is mijn mening c.q. smaak, en dat zou jou vooral niet moeten weerhouden! ;)

En cruisecontrol wil ik ook heel graag, lijkt me echt een heel fijne comfortfunctie. Ook al woon ik zo'n beetje naast de Ardennen en Eiffel. >:)

• Pyr0_
kneusteun schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:42:
[...]

https://www.autoscout24.n...ign=share&utm_medium=copy

Dit zou dan weer leuk circuit fietsje zijn, echt tof wat je voor weinig geld kan vinden.
Maatje van mij rijd "regelmatig" (3-4x p/j) op het circuit, dat lijkt me zelf ook wel heel gaaf. Maar daar komt ook wel een bak geld bij kijken naast de aanschaf van zo'n circuitmotor hoor.

Dan liever zo'n CB500 of 650 ofzo ernaast en daar mee het circuit op, als je er naar toe gereden hebt. Dan maar niet zo snel als die jongens op hun race fietsen, wedstrijden winnen ga ik toch niet.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:42:

En cruisecontrol wil ik ook heel graag, lijkt me echt een heel fijne comfortfunctie. Ook al woon ik zo'n beetje naast de Ardennen en Eiffel. >:)
Kun je op de meeste motoren gewoon achteraf in/opbouwen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:44:
Dan liever zo'n CB500 of 650 ofzo ernaast en daar mee het circuit op, als je er naar toe gereden hebt. Dan maar niet zo snel als die jongens op hun race fietsen, wedstrijden winnen ga ik toch niet.
Mwoah :P.

.

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:40:
Ik zit nog steeds met een schuin oog naar deze te kijken:

https://www.tenkatemotoren.nl/2022-honda-cb125f

[Afbeelding]

heel sympathiek apparaatje, zeker met een paar soft panniers erop voor lekker relaxed tourtjes maken. Aangezien ik de BMW uiteindelijk toch weer van de hand ga doen voor een Honda (zit me toch sterk af te vragen of ik niet te streng ben geweest met mijn oordeel over de CBF1000) heb ik dan weer een volledig Honda motorpark staan.
3500 euro nieuw. Goh. Daar hoef je 'm ook niet voor te laten staan, ideaal voor in de stad.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nehal3m schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:48:
[...]

3500 euro nieuw. Goh. Daar hoef je 'm ook niet voor te laten staan, ideaal voor in de stad.
Met 5 jaar garantie en pechhulp inclusief. Het is alsof ze er vanaf moeten :P.

• nehal3m
Het is dat ik in Buttfuck Nowhere woon en al een lichte Honda in de schuur heb, anders had ik hem direct op de verlanglijst gezet.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:46:
[...]

Kun je op de meeste motoren gewoon achteraf in/opbouwen.
Zijn zeker mogelijkheden voor. Maar vaak niet goedkoop en blijft een achteraf ding. Mooiste cruisecontrol is gewoon af-fabriek, vol geïntegreerd en met indicator in t display etc.

Maar misschien is die mening ook wel de reden dat ik BMW rijd ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:05:
[...]

Zijn zeker mogelijkheden voor. Maar vaak niet goedkoop en blijft een achteraf ding. Mooiste cruisecontrol is gewoon af-fabriek, vol geïntegreerd en met indicator in t display etc.

Maar misschien is die mening ook wel de reden dat ik BMW rijd ;)
Tja ik vind mijn TPMS en Versnellingsindicator op de BMW ook wel handig maar ik mis ze niet op de Honda hoor. Sterker nog, daarop moet ik mijn bereik nog via de dagteller en een kijkje in de tank meten.

Voor de RT koop je cruise control voor 120 euro maar dat is dan zo'n 'bar end' ding met een klemsysteem. Ik overweeg het wel o.a. vanwege makkelijker van de hand doen en langere afstanden rijden. Ik denk wel steeds vaker 'het ding wordt alleen maar minder waard' en nu zitten zo'n beetje alle verbruiksdelen er (nog) nieuw op :/. Tis gewoon echt niet mijn vibe, achteraf gezien.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Tsja, mijn motor zal ook niet meer waard worden gok ik :P Feit is wel dat ook ik redenen heb om blij te zijn dat ik weer zo'n bankstel motor heb. Ik dacht in de Fazer een goede middenmoot te hebben tussen een bankstel zoals de Div900 en de CBR600F die ik voor de Fazer had. Uiteindelijk bleek (mijn ervaring) de Fazer het gewoon net niet te zijn als het aan kwam op langere ritten.

De Div900 doet dat dan weer perfect maar voor het betere gooi en smijt werk blijft 't een vrij lompe fiets. En dan 't pekel verhaal nog (hopelijk komt dat issue voorlopig niet meer om de hoek kijken..). Als ik deze fiets netjes wil houden (zodat-ie niet al te hard in waarde onderuit gaat...) moet ik 'm of na elke rit _goed_ afspoelen, of binnen laten staan. Maar ik wil die verdwaalde mooie dag ook niet weggooien. Dus ja, dan maar een 2e fiets erbij. Naked, beetje gooi en smijt, niet zonde om een keer door de pekel te scheuren, etc. etc. Is die 2e fiets dan wat minder prettig bij langere ritten? So what, daar is het bankstel voor en mocht ik verder van huis met zo'n ding willen gaan scheuren kan ik 'm altijd op de kar of achterin de bus zetten en zo meenemen :)

TL,DR: Uiteindelijk is het ideale aantal motoren om te hebben het aantal motoren dat je al hebt, plus 1 :+

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 07-03-2025 22:41 ]

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-12 15:55
jeroenathome schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:30:
@Thedr Welke banden heb je op de Teneré en hoe bevallen deze? Tot nu toe alleen ervaring met de standaard pirelli STR rally, maar voor offroad zeker niet geschikt en de bridgestone AT41. Van de AT41 vraag ik mij af of de garage hiermee een fout heeft gemaakt of dat bridgestone een productiefout(haarscheuren in het profiel) erin had zitten. Op de site van bridgestone is de keuze voor de AT41 niet mogelijk met de Teneré.
Ik heb er de AX41 op, heb hem daarmee gekocht op aanraden van de dealer. Prima on road, maakt wel wat herrie op snelheid (100+). Offroad is ie ook prima voor de meeste toepassingen.
A13X schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:13:
[...]

Zeg woont het halve topic hier om de hoek ofzo? :+
Dat scheelt niet alles... GoT Laarbrug meet incoming? :w

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:43
Het is niet de populaire brug die ik iedere keer terug zie, maar ook een herkenbaar punt (niet eens zo gek ver ervandaan :) ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6LFN4_g9uVf2gfFmJkfjAJdC38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5SBDvBiyKHXiAzC5YEnxS3B.jpg?f=fotoalbum_large

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:10:
[...]

Tja ik vind mijn TPMS en Versnellingsindicator op de BMW ook wel handig maar ik mis ze niet op de Honda hoor. Sterker nog, daarop moet ik mijn bereik nog via de dagteller en een kijkje in de tank meten.

Voor de RT koop je cruise control voor 120 euro maar dat is dan zo'n 'bar end' ding met een klemsysteem. Ik overweeg het wel o.a. vanwege makkelijker van de hand doen en langere afstanden rijden. Ik denk wel steeds vaker 'het ding wordt alleen maar minder waard' en nu zitten zo'n beetje alle verbruiksdelen er (nog) nieuw op :/. Tis gewoon echt niet mijn vibe, achteraf gezien.
Zo'n klemsysteem is geen cruise control. Helling op ga je te langzaam, helling af te snel. Wind tegen of wind mee, zelfde idee. Nou is NL vrij plat, maar ook veel flitskasten / traject controles. En dan vind ik 120eu best veel voor zo'n mechanisch dingetje.

Er zijn wel elektronische modules te koop, @4x2 had dacht ik zoiets op zijn 2005 RT gezet. Even in t (vorige?) topic zoeken, dan vind je het wel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
@Pyr0_ @_Sunnyboy_
De multistrada is echt heerlijk rijden en ik vind het nog steeds een beest van een motor.

Ik was ook verliefd op het uiterlijk geworden maar heb ook nog extra betaald om voor de S-versie te gaan. Electronisch afgeveerd en cruisecontrol.
Uiteindelijk dus grof over mijn (soft) budget cap gegaan, maar iedere keer nog een grijns van oor tot oor bij het rijden.

(Nu weer aan het bijsparen...)

@mistahk1
Qua verzekering: all risk. (En al moeten aanspreken)

[ Voor 7% gewijzigd door Blabla13 op 08-03-2025 00:15 ]

• WilbertNeems
@Uberdude
Ik heb een V100 Mandello S, ik heb veel sport-tour geprobeerd en deze overtuigde me met zijn blok. Lekker koppel EN genieten van het opzoeken van de toerenlimiet!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:51

jeroenathome

Een regel tekst

Thedr schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:27:
Ik heb er de AX41 op, heb hem daarmee gekocht op aanraden van de dealer. Prima on road, maakt wel wat herrie op snelheid (100+). Offroad is ie ook prima voor de meeste toepassingen.
Misschien toch eens de AX41 gaan overwegen. Dacht dat het een teveel offroadband is.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Ollie1998
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:03
@JL Koppelle was jij donderdagmiddag toevallig op op pad en ben je toen ook langs carpool de punt gekomen?

Dan heb ik je gespot 😁 was onderweg met mijn CB650Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lv8ZYSUDpqb9p4hpAjwxD3WKzLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYuO3L018956i4wK5z4MK6gJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Jolke
Thanks voor de reacties voor een tanktas. Ik hou het even bij een rugzak en kijk naar een kofferset. Als ik voor de korte ritjes een topkoffer dan toch onhandig zou vinden, kan ik alsnog naar een tanktas kijken.

Om de verzekeringsvraag nog even aan te halen: ik heb een all-risk verzekering, maar vroeg me wel af hoe lang ik die zou nemen. 5 jaar klingt inderdaad schappelijk.
Hier in Duitsland hangt het type schade af of het van je WA+ of All-Risk verzekering berekend wordt. Bij AR gaan je schadevrije jaren naar beneden, bij WA+ blijft de SV gelijk. Het eigenrisico kan ook verschillen, ik heb 150/300 voor WA+/AR.
Werkt dat overigens ook zo in NL?

• Fraggert
  • Laatst online: 18:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

[Afbeelding]

Alternatief zou zijn een v-strom 800 in het grijs/geel of zwart/geel met gouden spaakwielen. Of als ik de lotto win misschien de nieuwe BMW 1300 trophy uitvoering...
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat vind je van de nieuwe Triumph Sport 800?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTNIDY_hOU0XQzflSYRyousDjqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0e8HISIq4yQIT2DUfVKiA93V.jpg?f=fotoalbum_large
nehal3m schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:59:
Het is dat ik in Buttfuck Nowhere woon en al een lichte Honda in de schuur heb, anders had ik hem direct op de verlanglijst gezet.
_O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• A13X

A13X

Dude

jeroenathome schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 06:28:
[...]

Misschien toch eens de AX41 gaan overwegen. Dacht dat het een teveel offroadband is.
Die heb ik ook op de Norden, kun je nog steeds flink mee doorrijden op de weg hoor. Naast het asfalt tot nu toe ook een fijne band.

Awesome

• Pyr0_
Fraggert schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:51:
[...]

Wat vind je van de nieuwe Triumph Sport 800?

[Afbeelding]

[...]

_O-
Dat is zeker een heel mooie machine! Maar die nieuw is toch echt nog boven mijn budget helaas.

• A13X

A13X

Dude

Thedr schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:27:
[...]
Dat scheelt niet alles... GoT Laarbrug meet incoming? :w
I'm game d:)b

Awesome

• ibothead
  • Laatst online: 20-12 16:43
Xenophon schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:28:
Het is niet de populaire brug die ik iedere keer terug zie, maar ook een herkenbaar punt (niet eens zo gek ver ervandaan :) ):

[Afbeelding]
Kasteel heeswijk dinter O-)

• A13X

A13X

Dude

Xenophon schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:28:

[Afbeelding]
Whaa die is nog dichtbij! Dit word wel eng zo :+

Awesome

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-12 22:52
Op de motorbeurs vrijwel niets leuks gezien om te kopen, maar wel een Roadlok gehaald. Altijd al interessant gevonden en ze hadden 10% korting (korting doen ze normaal never nooit aldus de verkoper..)

Installeren was even uitpluizen met de busjes en het uitlijnen maar hij zit en werkt heel handig! Geen groot geel hangslot meer meesjouwen voortaan *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUDlBnOCXCr6Xf6jNxBU7CltqYE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGHNybsAeZm8nCK5GztbOURi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHrHV0GmQBHucnfKVmU3OZPJkXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jITP5DTKqRUP4qV2ugfZ1fJZ.jpg?f=fotoalbum_tile

YouTube: MotorcycleGeek

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sldSxpeFjtEsqzo6BdzIYfmnnZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IY71ZKvJsAZCAi2wZSxSux2.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag het restant (Lage Mierde -> Venlo) van sectie 4 aan het afrijden. Nu ongeveer op 3/4 van de route. Is goed te doen, wel wat zand gehad wat nieuw voor ons was. Zand is wel echt vermoeiend zeg.

Weinig andere mensen gezien terwijl het echt mooi weer is.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Leviathius schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:10:
Op de motorbeurs vrijwel niets leuks gezien om te kopen, maar wel een Roadlok gehaald. Altijd al interessant gevonden en ze hadden 10% korting (korting doen ze normaal never nooit aldus de verkoper..)

Installeren was even uitpluizen met de busjes en het uitlijnen maar hij zit en werkt heel handig! Geen groot geel hangslot meer meesjouwen voortaan *O*

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben ook nog steeds erg blij met de mijne. Moet er wel binnenkort even kijken, soms schiet ie net niet in een gat van remschijf, dus ergens zit ie niet helemaal 100% uitgelijnd. Moet klein dingetje zijn, aangezien ie het meestal wel gewoon goed doet.
cyntax schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 13:46:
Vandaag het restant (Lage Mierde -> Venlo)
Grappig, daar ben ik opgegroeid :)

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 08-03-2025 13:48 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste