Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:45

BM

Moderator Spielerij
Komend weekend vallen de mussen nog net niet dood van het dak qua temperatuur, wat kom ik net in de straat tegen... De strooiwagen.

Rot op met de zout joh :P Ik blijf poetsen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-10 21:10
LankHoar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:36:
[...]

Aangepast!

Keuze is natuurlijk persoonlijk, maar zelf zou ik een Road Glide never nooit voor een Pan Am inruilen. Leuk voor erbij, maar zo'n andere ervaring. Twee jaar geleden wel stukje op getourd, en is toch echt een heel andere ervaring.
Ik snap wat je zegt. Maar als ik dan echt kon kiezen met het weglaten van factoren als geld en ruimte, dan ging ik eerder voor een PA en een oude shovel oid ernaast. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:34
BM schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:46:
Komend weekend vallen de mussen nog net niet dood van het dak qua temperatuur, wat kom ik net in de straat tegen... De strooiwagen.

Ja hier in Enschede ook gewoon nog hoor :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenophon
ToolkiT schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:53:
[...]

bij ABR hebben we een off road proefrit gemaakt op de PA.. en ik moet zeggen dat dat ding het veel beter deed dan ik had verwacht.. mijn guzzi is een bakbeest off road, maar de PA is nog groter maar voelde heel handelbaar :)

[YouTube: Harley Davidson PanAmercan test ride off road part 1]

[YouTube: Harley Davidson PanAmercan test ride off road part 2]

[YouTube: Harley Davidson PanAmercan test ride off road part 3]

[YouTube: Harley Davidson PanAmercan test ride off road part 4]

[YouTube: Harley Davidson PanAmercan test ride off road part 6]
Nice! Ik kan niet echt een vergelijk maken, want ik heb zelf tot nu toe alleen nog maar Harley gereden. Wel veel reviews gelezen en een halve dag op de PA proef gereden, en ik vond het geweldig!

Maar wie weet, als het zo doorgaat is het in de toekomst denkbaar dat ik naar iets Europees over moet/wil stappen. Dan zou zomaar een Guzzi in beeld kunnen komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

s006110 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:34:
[...]

Moest gisteren inderdaad nog even aan jullie denken... Is al weer best een tijd geleden dat we die toerrit gedaan hebben!

[Afbeelding] (mijn rit van gisteren)

Organiseer jij het deze keer?
Of ik 't ook ga organiseren allemaal is vraag 2, maar de vorige keer was ik er niet bij dus een volgende editie wel meemaken is misschien wel leuk. De Magna van @McKaamos is nu ook een stuk betrouwbaarder dus wellicht kan hij het rondje de volgende keer ook gewoon afmaken :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:00

jeroenathome

Een regel tekst

@Elmo De uitdaging voor mij is dat ik eerst duidelijk wil hebben of ik de ingaande demping of uitgaande demping moet aanpassen. Tevens het vertalen van rijeigenschappen/belevingen naar aanpassingen voor de vering. Ik pas tot nu toe alleen de voorspanning van de achterveer aan tijdens vakantietripjes.
Laatst wel een aanpassing aan de stuurdemper gedaan. Ik heb de stuurdemper zachter gezet en merk nu dat het in de bochten een stuk beter gaat. Alleen door het zand is de motor minder handelbaar. In totaal is deze demper 3 klikken zachter dan de fabrieksinstelling.

Ik ben deze wel tegengekomen, maar nog niet veel vertrouwen om dit zelf te doen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:00:
[...]

welk model GS?
de 1150 van mijn buurman kreeg op een gegeven moment problemen met zijn ABS/ rem servo.. en dat was terminaal.. terwijl hij motorisch prima was..
Die wordt er dan meestal tussenuit gehaald, dan remt ie zonder ABS. Niet de mooiste oplossing (want ABS kan je leven redden), maar wel een stuk betaalbaarder. Hoewel ik recentelijk ook lui zie die een ABS pomp uit een auto halen en die gebruiken. Die van een Focus zou overeen komen met de R1200RT, maar dan met 2 aansluitingen teveel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:25:
[..]
Zei ik al dat die BMW engineers echt slimme jongens zijn? 8)7. Daar is gewoon jarenlang vocht in blijven staan en nu zit de hele boel muurvast geroest :(. Ik ga dat ding maar even in een bakje azijn hangen en kijken of dat nog soelaas biedt.
[..]
Ideaal is het niet, maar je rijdt een RT-P. Die heeft die verstelknop op die plek, zodat er meer ruimte is voor de radiobak. De civiele versie heeft m horizontaal zitten onder de passagierseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 22:03
noes schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:27:
[...]

Ideaal is het niet, maar je rijdt een RT-P. Die heeft die verstelknop op die plek, zodat er meer ruimte is voor de radiobak. De civiele versie heeft m horizontaal zitten onder de passagierseat.
Maar waarom hebben ze er zelf niet aan gedacht dat ding even rondom te perforeren? Dat soort aandacht voor detail zou ik wel verwachten van onze buren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nehal3m schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:39:
[...]

Maar waarom hebben ze er zelf niet aan gedacht dat ding even rondom te perforeren? Dat soort aandacht voor detail zou ik wel verwachten van onze buren.
Een RT-P wordt natuurlijk netjes binnen gestald, dagelijks gepoetst en geïnspecteerd voor en na iedere dienst, en dealeronderhouden, dus corrosie maakt geen schijn van kans!

Nou.. nee heb geen idee ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
jeroenathome schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:16:
@Elmo De uitdaging voor mij is dat ik eerst duidelijk wil hebben of ik de ingaande demping of uitgaande demping moet aanpassen. Tevens het vertalen van rijeigenschappen/belevingen naar aanpassingen voor de vering. Ik pas tot nu toe alleen de voorspanning van de achterveer aan tijdens vakantietripjes.
Laatst wel een aanpassing aan de stuurdemper gedaan. Ik heb de stuurdemper zachter gezet en merk nu dat het in de bochten een stuk beter gaat. Alleen door het zand is de motor minder handelbaar. In totaal is deze demper 3 klikken zachter dan de fabrieksinstelling.

Ik ben deze wel tegengekomen, maar nog niet veel vertrouwen om dit zelf te doen.
Tip van de dag: https://hksuspension.nl/i...eringtest-Boekje-2016.pdf

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01

botoo

💀 too old to die young

* botoo heeft ook een afspraak staan met HKSuspension. Hopelijk eind van de week, begin volgende week nieuwe Ohlins achterdempers/veren. Bepaald niet goedkoop maar ze worden wel op mijn gewicht en wensen afgesteld. Ohlins vorkpoten zou ik ook wel willen maar die zijn echt duur (kan je bijna een motor voor kopen), dus dat stel ik voorlopig flink uit, ik heb er sowieso al Hyperpro's in laten zetten dus die slappe standaard dingen heb ik niet meer.
Wel hoog op mijn lijstje voor stabiliteit is een set True Track om te zorgen dat ik stabiel rechtuit ga zonder potentiele wobble en aangezien de Dyna nogal rap geworden is na de laatse upgrade is het toch wel fijn om stabiel te rijden als de teller aan het einde van z'n mogelijkheden zit :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWUfSKzW08OK0UVb9e0nl00qvpQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nwDSLcjH7epqAEAog16MbdrZ.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:44

Metro2002

Memento mori

BM schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:46:

Toen ik vanochtend weg ging was het -3 dus dan heb ik wel graag dat er gestrooid wordt eigenlijk :P
Hoop dat de vrieskou (en regen) voorlopig inderdaad weg blijft, ben wel toe aan wat beter weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:02
Maar maar...je strooit toch alleen om ijzel en gladheid te voorkomen?
Dat is dus wanneer het net ontdooide ijs meteen weer afkoelt en opnieuw bevriest.
Als het in de middag >5 graden is, dan lijkt me dat genoeg tijd om het helemaal te laten smelten.

Gisterochtend was het -3 toen ik op de motor zat. Behalve dat het stervenskoud was, was het eigenlijk niet glad.

Eigenlijk houd ik voor vetrek alleen de zoutwagens in de gaten en de voorspelling voor gladheid. De temperatuur an sich is denk ik geen factor voor veilig rijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blabla13
  • Laatst online: 20:26
Metro2002 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:15:
[...]

Toen ik vanochtend weg ging was het -3 dus dan heb ik wel graag dat er gestrooid wordt eigenlijk :P
Hoop dat de vrieskou (en regen) voorlopig inderdaad weg blijft, ben wel toe aan wat beter weer.
Ik sluit me hierbij aan. Dan liever strooien.

Al ben ik vanmorgen wel op een echte fiets gegaan.
Ik merk dat ik toch nog een beetje met schrik de motor de bocht in leg na mijn schuiver en nu de omstandigheden weer soortgelijk zijn heb ik maar een keer voor de fiets gekozen.

Ik ben ook toe aan droog weer boven 0 om weer even het vertrouwen in mijn motor op te bouwen. Dan kunnen we er volgende winter ook weer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:50
En vergeet niet, strooien is ook gewoon een verdienmodel. Dus zo lang het maar misschien vriest rijden ze wel, liefst in de avond en nacht ivm het tarief.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:29
ozzynator schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:53:
En vergeet niet, strooien is ook gewoon een verdienmodel. Dus zo lang het maar misschien vriest rijden ze wel, liefst in de avond en nacht ivm het tarief.
Nou dat lijkt dus niet zo te zijn. Ik kijk met deze temperaturen bijna elke dag even op rijkswaterstaatstrooit.nl omdat ik als het kan met de motor richting werk ga, en ondanks de negatieve temperaturen strooien ze bijna nergens in Nederland als er geen neerslag verwacht wordt. En deze trend heeft zich ook eigenlijk de hele winter zo voortgezet met slechts enkele dagen een gebied als uitzondering die ik niet kan verklaren in deze trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
badkuip schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:21:
Maar maar...je strooit toch alleen om ijzel en gladheid te voorkomen?
Dat is dus wanneer het net ontdooide ijs meteen weer afkoelt en opnieuw bevriest.
Als het in de middag >5 graden is, dan lijkt me dat genoeg tijd om het helemaal te laten smelten.

Gisterochtend was het -3 toen ik op de motor zat. Behalve dat het stervenskoud was, was het eigenlijk niet glad.

Eigenlijk houd ik voor vetrek alleen de zoutwagens in de gaten en de voorspelling voor gladheid. De temperatuur an sich is denk ik geen factor voor veilig rijden
Ik sluit me hier bij aan, liever geen zout als het niet nodig is.

En als ik de uitzonderingen in mijn vorige post meeneem zou mijn voorzichte conclusie zijn dat rijkswaterstaat hier best een goede balans heeft in wanneer ze wel en niet strooien.

Verder valt het wel op dat sommige gemeentes daar dan duidelijk van afwijken, specifiek kan ik Maastricht en Oirschot noemen waar ik deze winter wel zout heb gezien ondanks dat rijkswaterstaat helemaal niet strooide in een groot gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

noes schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Die wordt er dan meestal tussenuit gehaald, dan remt ie zonder ABS. Niet de mooiste oplossing (want ABS kan je leven redden), maar wel een stuk betaalbaarder. Hoewel ik recentelijk ook lui zie die een ABS pomp uit een auto halen en die gebruiken. Die van een Focus zou overeen komen met de R1200RT, maar dan met 2 aansluitingen teveel.
ben de details kwijt, maar dat was niet een haalbare oplossing begreep ik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:42:
* botoo heeft ook een afspraak staan met HKSuspension. Hopelijk eind van de week, begin volgende week nieuwe Ohlins achterdempers/veren. Bepaald niet goedkoop maar ze worden wel op mijn gewicht en wensen afgesteld. Ohlins vorkpoten zou ik ook wel willen maar die zijn echt duur (kan je bijna een motor voor kopen), dus dat stel ik voorlopig flink uit, ik heb er sowieso al Hyperpro's in laten zetten dus die slappe standaard dingen heb ik niet meer.
Wel hoog op mijn lijstje voor stabiliteit is een set True Track om te zorgen dat ik stabiel rechtuit ga zonder potentiele wobble en aangezien de Dyna nogal rap geworden is na de laatse upgrade is het toch wel fijn om stabiel te rijden als de teller aan het einde van z'n mogelijkheden zit :+

[Afbeelding]
Dit klinkt wel erg interessant. Heb 1x de death wobble ervaren bij zo'n 180km/u en dat wens ik niet nog eens me te maken.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Zo, die keer dat ik op de ring A10 met 250 over een hobbel in het asfalt reed en de hele fiets even schudde. Nog een paar dagen zwetend van wakker geschrokken.

En strooizout: mijn hele gemeente ligt verdomme vol met die troep. Ik wil vrijdag eigenlijk een stuk gaan rijden, maar dit is gewoon jammer.

[ Voor 31% gewijzigd door GSX-MAN op 04-03-2025 11:06 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
LankHoar schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Dit klinkt wel erg interessant. Heb 1x de death wobble ervaren bij zo'n 180km/u en dat wens ik niet nog eens me te maken.
Laatste trip wou ik het testen met bagage, bij 180 lag ik serieus bijna naast de fiets....
Was niet slim natuurlijk maar wou even kijken T7 vs CF moto met bepakking wat haalbaar was op de Duitse baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

botoo schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:42:

[Afbeelding]
ondanks dat het een hele tijd geleden is........goede ervaring met HKSuspension.

Fijn bedrijf.......keer langsgeweest voor wat advies met mijn 1150GS Adventure die ik toch wat hoog vond.

Leuk gesprek gehad, met wat plankjes een verlaging gesimuleerd en na de koffie de mededeling "als je er wat mee wilt dan kan ik andere veren steken".

Even over nagedacht en terug geweest om alle mogelijkheden te bespreken vwb merken/types schokbrekers en gekozen voor een complete set Wilbers vervangingsveren.

Geen moment spijt van gehad, de Adventure verlaagd naar reguliere GS-hoogte.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 20:42
GSX-MAN schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:05:
Zo, die keer dat ik op de ring A10 met 250 over een hobbel in het asfalt reed en de hele fiets even schudde. Nog een paar dagen zwetend van wakker geschrokken.

En strooizout: mijn hele gemeente ligt verdomme vol met die troep. Ik wil vrijdag eigenlijk een stuk gaan rijden, maar dit is gewoon jammer.
Mensen doen altijd alsof heel je motor wegrot na 1x door het zout rijden. Gewoon gaan met dat ding, en einde van de dag even je fiets afspoelen. Of desnoods de dag erna als je laat thuis bent. Gaat ie echt niet meteen aan ten onder hoor.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

geert_s schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:35:
[...]

Mensen doen altijd alsof heel je motor wegrot na 1x door het zout rijden. Gewoon gaan met dat ding, en einde van de dag even je fiets afspoelen. Of desnoods de dag erna als je laat thuis bent. Gaat ie echt niet meteen aan ten onder hoor.
of begin van winter seizoen inspuiten met beschermende laag en dan hele winter niet wassen (water zorgt dat zout actief word)..

de mijne is op het moment een modder monster..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAr_MWIj0ZBjewrKpmUHHShFZMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ylsjXrlzjO0ssVsFWGgwaJNi.png?f=fotoalbum_large
Maar de modder is een beschermlaag..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert_s
ToolkiT schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:44:
[...]

of begin van winter seizoen inspuiten met beschermende laag en dan hele winter niet wassen (water zorgt dat zout actief word)..

de mijne is op het moment een modder monster..
[Afbeelding]
Maar de modder is een beschermlaag..
Ja eens, maar ik doelde meer op dat ene ritje. Ik zou nooit een mooie rit missen omdat er 's nog wat zout op de weg ligt. Ook niet als de motor netjes brandschoon in winterstalling staat. Die dingen zijn bedoeld om op te rijden dus gas erop! Poetsen komt later wel weer een keer (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

geert_s schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:43:
[...]

Ja eens, maar ik doelde meer op dat ene ritje. Ik zou nooit een mooie rit missen omdat er 's nog wat zout op de weg ligt. Ook niet als de motor netjes brandschoon in winterstalling staat. Die dingen zijn bedoeld om op te rijden dus gas erop! Poetsen komt later wel weer een keer (of niet).
Ik reed vandaag naar de rijschool voor stage. Ja, er ligt nog zout. En ja, het was -2 buiten toen ik vertrok. Maar het was zonnig, en er was 12 graden voorspeld voor de middag. En de zon schijnt al de hele dag! Mooi niet dat ik de CB in de garage zou laten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:25:
Goed, mijn rear preload wil dus niet verstellen. Max 1mm speling in de knop en als ik er een tang op zette draaide de plastic bovenkant door. Nu is de positie nogal... gek:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

U ziet het juist: De slimme engineers van BMW hebben de knop zo gemonteerd dat hij naar beneden wijst. Terwijl de metalen behuizing een plastic knop heeft die over de behuizing geschoven zit, met enige ruimte ertussen.

Ik heb de beugel maar even losgehaald om die plastic knop er dus af te kunnen halen. Niet makkelijk want dat ging via een kruiskop die al enigzins vermangeld was. Ik heb er dus een bitje ingeslagen en mijn vermoeden werd bevestigd:

[Afbeelding]

Zei ik al dat die BMW engineers echt slimme jongens zijn? 8)7. Daar is gewoon jarenlang vocht in blijven staan en nu zit de hele boel muurvast geroest :(. Ik ga dat ding maar even in een bakje azijn hangen en kijken of dat nog soelaas biedt.

[Afbeelding]

Dat moet wel even een weekje staan vrees ik. Dan morgen maar met de CB naar school :P. Want: Ik mag mijn eerste (passieve) stage-uren gaan draaien! 4 uur mee in de lesauto, observeren noteren en vragen stellen.
Nou, ik heb de cylinder weer gemonteerd en er voorzichtig een sleutel 14 op gezet. Ik kon de demper nu verstellen maar omdat de bout natuurlijk heftig verroest is heb ik hem iets opengedraaid, zachter dus. Kijken of dat met de volgende rit verschil maakt. Heb de sleutel maar in de koffer gegooid mocht ik het onderwillen willen verstellen. Permanente oplossing is het nog niet, ik heb een deel van de roest eraf maar het is nog ver van servicable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
[...]

Wanneer je met zout op de weg rijd, dan zeker poetsen. Ik heb nu al met twee bikes gehad dat er roestvorming is ontstaan door niet tijdig te wassen, of juist direct te wassen voor de winterstalling, maar niet goed te drogen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 08:08
Zo, het is weer lekkerder weer aan het worden. Mijn jongere zus van 22 heeft eind vorig jaar haar motorijbewijs gehaald (a2) en heeft een Mt-07 met een persoonlijke touch (roze helm + roze velgstriping). Ze vraagt al weken wanneer doen we eens een rondje.

Door alle drukte en een beetje angst voor de kou is het er nog niet van gekomen, aangezien het komend weekend toch wel naar de 16 graden gaat gaan we dit weekend lekker een klein ritje maken. Lekker een rondje van een uur of 2 op mijn GSR 750 , de aller eerste keer met je kleine zusje op stap.

Ik heb er al enorm zin in! zij ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar als je eenmaal gehannes met zout hebt ondervonden... persoonlijk ga ik dus niet meer voor de fun rijden als de straat hiervoor nog elke dag gestrooid wordt.

Beetje schaaf plekken en schrammen etc (modder zit er ook vast nog steeds op) kan ik allemaal prima mee leven, maar laat mij er lekker voor kiezen om dan nog even te wachten tot er niet meer een laag zout voor mijn huis ligt.

Moet erbij zeggen dat poetsen ook zeker niet mijn hobby is, dus ook geen zin om dan te gaan poetsen.... dan wacht ik wel ff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

https://motorprofessional...liptraining-voor-motoren/

Geboekt! 27 maart ga ik leren slippen op de motor, over objecten rijden (inclusief een wip) en de VRO bochten nog even dunnetjes overdoen maar dan op de biemert.

Ik heb vandaag ook 4 lesuren meegereden in de auto met in totaal 3 (totaal verschillende) studenten. Eentje in de beginfase (3e les), eentje dicht tegen het examen aan en eentje eroverheen (inderdaad, gezakt) die nog wat bijsturing nodig heeft. Zeer leerzaam (en pijnlijk... met een Renault Clio zonder afremmen over een verkeersdrempel rossen voel je echt wel in je ruggegraat en nek). Donderdag weer een paar uren meedraaien.

[ Voor 47% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-03-2025 15:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:39:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar als je eenmaal gehannes met zout hebt ondervonden... persoonlijk ga ik dus niet meer voor de fun rijden als de straat hiervoor nog elke dag gestrooid wordt.

Beetje schaaf plekken en schrammen etc (modder zit er ook vast nog steeds op) kan ik allemaal prima mee leven, maar laat mij er lekker voor kiezen om dan nog even te wachten tot er niet meer een laag zout voor mijn huis ligt.

Moet erbij zeggen dat poetsen ook zeker niet mijn hobby is, dus ook geen zin om dan te gaan poetsen.... dan wacht ik wel ff.
Moet iedereen ook helemaal zelf weten natuurlijk. Ik rij sowieso al de hele winter door, dus dan maakt het ook allemaal niet zoveel meer uit.

Ik kom net terug van een klant, en moet zeggen met dat zonnetje erbij en temperaturen die uit 2 cijfers bestaan.. Dan weet je weer even waarom je eigenlijk motor rijdt. Wat heb ik dat gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:21:
[...]

Moet iedereen ook helemaal zelf weten natuurlijk. Ik rij sowieso al de hele winter door, dus dan maakt het ook allemaal niet zoveel meer uit.

Ik kom net terug van een klant, en moet zeggen met dat zonnetje erbij en temperaturen die uit 2 cijfers bestaan.. Dan weet je weer even waarom je eigenlijk motor rijdt. Wat heb ik dat gemist!
Als ik inderdaad nu van stad naar stad moest dan pakte ik inderdaad ook wel de motor, weer is echt uitstekend.

Het is ook gewoon pech hoor, hier in het oosten strooien ze nog best veel bij kruispunten en bruggen. Maar ik woon net bij een aanrijd route voor hulpdiensten :X Het asfalt is gewoon voorzien van poederzuiker ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenophon
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:55:

Geboekt! 27 maart ga ik leren slippen op de motor, over objecten rijden (inclusief een wip) en de VRO bochten nog even dunnetjes overdoen maar dan op de biemert.
Zoiets heb ik in oktober of zo ook gedaan. Super leuk!! Pirouette maken op de motor, met zijsteunen dan natuurlijk :9
En die wip zag ik in eerste instantie wel wat tegenop met een 385kg zware Road Glide. Maar was ook leuk.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13:40
Heeft iemand nog een Calimoto promo code voor dit jaar? O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 23:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc8agwN36FMnCH8CeJyX3TDMfZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MlPunHvhkvr7yN8qaI1F9vi7.png?f=fotoalbum_large
Is dit nu de brug die hier een cult status heeft? Lekker gereden volgens een route die ik ooit van wikiloc getrokken heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:44

Bommes

Capo del formaggio

@erik23 dat bruggetje is zowat in mijn achtertuin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Xtgs_-RxWTZ8BykdOSi0vy2NSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjyJYKt2sfAFw2E1YVKAxebV.jpg?f=fotoalbum_large
@Melkunie woont er dacht ik nog wat dichterbij.

[ Voor 64% gewijzigd door Bommes op 05-03-2025 20:08 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:52
Wat is er met die brug? Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 16:22
Bommes schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:06:
[Afbeelding]
hee beek en donk naar Aarle-Rixtel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:57
[Afbeelding]
500 meter, is in de middagpauze wel eens onderdeel van m'n wandelingetje :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zldLNSU0p9ZNgQ77uA7BNXQHBJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgCpuizL59cLEifG5MT6Wf63.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er nog nooit geweest. O-)

De eerste 1500km na de oliewissel zitten er weer op.
De Alp vind de olie weer lekker en het olieverbruik stijgt weer.
De eerste 1500km was er nog niets aan de hand.

Dit is een constatering, geen nieuwe ontdekking. Ik heb standaard olie in huis om bij te vullen. :7

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 23:37
Jeanke117 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:13:
Wat is er met die brug? Ben benieuwd :)
Herinnerde me dat er idd een aantal foto's waren geplaatst van motoren naast deze brug en ik dacht "daar kom ik weleens langs". Dus toen ik er langs kwam wilde ik onderdeel worden van de club.
spoiler:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Grubeater schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:27:
[Afbeelding]

Ik ben er nog nooit geweest. O-)

De eerste 1500km na de oliewissel zitten er weer op.
De Alp vind de olie weer lekker en het olieverbruik stijgt weer.
De eerste 1500km was er nog niets aan de hand.

Dit is een constatering, geen nieuwe ontdekking. Ik heb standaard olie in huis om bij te vullen. :7
Alpjes zijn dorstig ja. Mijne doet nu nog een kwart liter op 1000km ongeveer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

nehal3m schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:31:
[...]

Alpjes zijn dorstig ja. Mijne doet nu nog een kwart liter op 1000km ongeveer.
Amateurs :P. De mijne deed 1l/1000km ofwel VAG normering toen hij wegging :P. Maar goed, dat was met twee ton gelopen. Kon er bijna premix mee tanken :').

Vandaag eerst stage uren en dan nog een middagje school. Daarna nog één schooldag en daarna examen voor fase 2. Als ik daar doorheen ben... mag ik plaatsnemen op de fameuze rechterstoel en zelf les gaan geven, zij het eerst nog onder begeleiding.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Straks om 10:45 AVD examen, spannend!! ;)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Laatst online: 02-10 14:52
Slayer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:31:
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

whuhuuw, succes joh d:)b ik zal duimen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:29

A13X

Dude

Eerste rit zit er weer op, was best frisjes. Vingertoppen hadden het zwaar, maar goed moet ik ook maar geen zomer handschoenen aan doen. Handvatverwarming op nucleair en handkappen scheelde wel flink.

Was weer even wennen, maar ook weer niet ofzo.

Awesome

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ozzynator
@erik23 yup, je moet er geweest zijn. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqGwiwnynRJr-PbYLZujd8Y2Tao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWZu3AYuvIgJsVuCmuwpOPEa.jpg?f=fotoalbum_large

*Ooit rij ik er nog een keertje langs voor een echte foto.

[ Voor 7% gewijzigd door ozzynator op 06-03-2025 08:53 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 13:40
Succes! 🤘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Laatst online: 30-09 10:29
Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:09
[Afbeelding]
Die brug ligt bij ons in de gemeente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Komende zaterdag ga ik met een vriend wat voertuigbeheersingsoefening doen in Maastricht. Als iemand mee wil doen laat het me dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
WilbertNeems schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:33:
Komende zaterdag ga ik met een vriend wat voertuigbeheersingsoefening doen in Maastricht. Als iemand mee wil doen laat het me dan weten.
Te druk as zaterdag, maar ik hou me aanbevolen voor als ik wel een keertje tijd heb!

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:56
Morgen "eindelijk" de inloopolie eruit *O* Kunnen we de quickshifter gebruiken en een keer boven 6k RPM uitkomen......Hok was een partij traag, ongekend ( :+ )

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Cherdium schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:30:
[...]
Die brug ligt bij ons in de gemeente
Tijd voor een motofoto dan! Liefst vanaf de noordzijde voor de continuïteit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

KillaZ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:37:
Morgen "eindelijk" de inloopolie eruit *O* Kunnen we de quickshifter gebruiken en een keer boven 6k RPM uitkomen......Hok was een partij traag, ongekend ( :+ )
Over warme olie gesproken. Ik begrijp niet dat er nog geen motoren rondrijden die geen dynamische redline/begrenzing hebben, obv olie temp. Dus pas als de olie hoven temp x komt word de redline / begrenzing opgetild.

Err.. ik lees nu dat de S1000RR het ingebouwd heeft. maar het is erg zeldzaam.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 06-03-2025 11:11 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

WilbertNeems schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:33:
Verleidelijk. Aardige kans dat ik aanhaak. Zelfde plek als vorige keer?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wat een weer trouwens, heerlijk.
Krijg meteen weer wat meer vertrouwen om echt te gaan vegen met de motor. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:04:
[...]

Over warme olie gesproken. Ik begrijp niet dat er nog geen motoren rondrijden die geen dynamische redline/begrenzing hebben, obv olie temp. Dus pas als de olie hoven temp x komt word de redline / begrenzing opgetild.

BMWs met TFT tonen wel een veel lagere redline in t dash als de motor koud is, en die kruipt langzaam omhoog bij opwarmen, maar begrenst niet. Dynamische begrenzer kan natuurlijk tot onverwachte situaties leiden (even snel invoegen en ineens hang je in een begrenzer).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:55:

Ik heb vandaag ook 4 lesuren meegereden in de auto met in totaal 3 (totaal verschillende) studenten. Eentje in de beginfase (3e les), eentje dicht tegen het examen aan en eentje eroverheen (inderdaad, gezakt) die nog wat bijsturing nodig heeft. Zeer leerzaam (en pijnlijk... met een Renault Clio zonder afremmen over een verkeersdrempel rossen voel je echt wel in je ruggegraat en nek). Donderdag weer een paar uren meedraaien.
hier in de UK kan je (met L plates) je kinderen rijles geven.. dus nu mijn dochter 18 is geef ik haar les..dat is best stresvol kan ik je zeggen.. met name omdat je geen dubbele bediening hebt en alleen de handrem..
En bij tieners werkt voicecontrol niet altijd _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:14:
[...]

Verleidelijk. Aardige kans dat ik aanhaak. Zelfde plek als vorige keer?
Was wel het plan, zal er straks wel even langsrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Zou een dynamische begrenzing op basis van olietemperatuur niet vooral ook de gasklepstand moeten beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:46
_Apache_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:23:
Wat een weer trouwens, heerlijk.
Krijg meteen weer wat meer vertrouwen om echt te gaan vegen met de motor. 8)
Vegen met een motor..? Hoe moet ik dat voor me zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

noes schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:24:
[...]

BMWs met TFT tonen wel een veel lagere redline in t dash als de motor koud is, en die kruipt langzaam omhoog bij opwarmen, maar begrenst niet. Dynamische begrenzer kan natuurlijk tot onverwachte situaties leiden (even snel invoegen en ineens hang je in een begrenzer).
Ik rij vooral met koppel, dus heb niet zoveel rpm nodig. :+
Ook met eerdere motoren, met de FJR bijv, die had weinig meer nodig dan 4k rpm.
Tuurlijk, hij doet het prima daarbovenin, maar onderin genoeg grunt om wat in te halen.
En de Zero is helemaal belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tommy-D schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:38:
[...]

Vegen met een motor..? Hoe moet ik dat voor me zien?
meer inleunen, die chickenstrips wegrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:46
_Apache_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Juist.. dus vegen heeft niets met vegen met een bezem te maken. Ja, nu snap ik het helemaal.

Ik had meer het beeld van bijvoorbeeld na een crash, dat iemand met een bezem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
_Apache_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:04:
[...]

cf moto ook 5k toeren max tot dat die 75 graden is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Ennnn? Moet je nog een keertje of kan je nu lekker solo gaan knallen? Update! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:39
Hee allemaal, ik ga over een maand 4 maanden op vakantie en vraag mij af wat ik het beste met de motor kan doen zodat hij nog werkt als ik terug kom.
Mijn plan voor nu:
98 tanken en zorgen dat de tank vol is na het laatste gebruik
Accu eruit halen en aan de druppellader hangen

Wat ik mij nog afvraag: zal ik de carburateurs leeg laten lopen of zal ik het zo laten?
Wat kan ik verder nog doen ter voorbereiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
timpy007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:37:
Hee allemaal, ik ga over een maand 4 maanden op vakantie en vraag mij af wat ik het beste met de motor kan doen zodat hij nog werkt als ik terug kom.
Mijn plan voor nu:
98 tanken en zorgen dat de tank vol is na het laatste gebruik
Accu eruit halen en aan de druppellader hangen

Wat ik mij nog afvraag: zal ik de carburateurs leeg laten lopen of zal ik het zo laten?
Wat kan ik verder nog doen ter voorbereiding?
Als je carb een drain heeft zou ik die inderdaad even open draaien. Zorg ook dat 'ie goed achter slot en grendel staat! Even afhankelijk van waar je stalt natuurlijk. Zelf zet ik ze met een beton anker aan de ketting, door het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:39
nehal3m schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:50:
[...]

Als je carb een drain heeft zou ik die inderdaad even open draaien. Zorg ook dat 'ie goed achter slot en grendel staat! Even afhankelijk van waar je stalt natuurlijk. Zelf zet ik ze met een beton anker aan de ketting, door het frame.
Dankjewel voor 't antwoord!
Ik weet niet of er een carb drain op zit maar ik zat eraan te denken de toevoer van de benzinetank af te koppelen en hem dan te laten lopen totdat de carbs leeg zijn.
Qua diefstal maak ik mij helemaal geen zorgen. Zet hem over het algemeen niet eens op het stuurslot :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:09
Melkunie schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:41:
[...]

Tijd voor een motofoto dan! Liefst vanaf de noordzijde voor de continuïteit :9
Kwam er toch zo goed als langs dus dan maar meteen. wel met de Hutkoffer gezien ik van het werk kwam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irzq3BjXTjMfrG9qRhHya7R70jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3c3iZxAZhhs5LtvxCTUiMz6d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
@Cherdium Haha helemaal goed dit. Snelle service!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
timpy007 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:07:
[...]

Dankjewel voor 't antwoord!
Ik weet niet of er een carb drain op zit maar ik zat eraan te denken de toevoer van de benzinetank af te koppelen en hem dan te laten lopen totdat de carbs leeg zijn.
Qua diefstal maak ik mij helemaal geen zorgen. Zet hem over het algemeen niet eens op het stuurslot :+
Dat kan ook, gewoon je kraantje dicht draaien is het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

_Apache_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Daar kan je ook gewoon de bandschuurmachine voor gebruiken 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vrijdag schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:27:
[...]

-O-

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het ding heet niet voor niets de bandschuurmachine 8)

Onontbeerlijk stuk gereedschap in de posergarage. Net als de latte macchiato pumpkinspiced herbal infused vegan oatmilk koffiezetmachine 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Onontbeerlijk stuk gereedschap in de posergarage. Net als de latte macchiato pumpkinspiced herbal infused vegan oatmilk koffiezetmachine 8)
Maar als je die hebt, hoef je niet meer met je Adventure naar de Starbucks, waar heb je m dan eigenlijk voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:03:
[...]

Maar als je die hebt, hoef je niet meer met je Adventure naar de Starbucks, waar heb je m dan eigenlijk voor :?
Om met je Adventure naar de plek te rijden waar je je Urban Arrow of Van Moof hebt gestald en dan dáár mee naar de Starbucks te fietsen 8)

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Geslaagd !!! :*)
De examinator had wel een paar opmerkingen maar wel door, nu rijbewijs aanvragen.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:02
Slayer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:16:
De examinator had wel een paar opmerkingen maar wel door, nu rijbewijs aanvragen.
Hoppa! Gefeliciteerd! Nu op zoek naar een motor?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Vrijdag schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Om met je Adventure naar de plek te rijden waar je je Urban Arrow of Van Moof hebt gestald en dan dáár mee naar de Starbucks te fietsen 8)
Zoiezo is een schone GS / Adventure-achtige bike natuurlijk niet serieus te nemen :+

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 06-03-2025 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Eujjjjjj lekkerrrr! Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

_Apache_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:31:
[...]

Zoiezo is een schone GS / Adventure-achtige bike natuurlijk niet serieus te nemen :+
Emmertje modder in de garage/berging/stalling en voordat je vertrekt even met een kwast (géén roller) wat modder op strategische maar wel goed zichtbare plekken smeren. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

badkuip schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:29:
[...]

Hoppa! Gefeliciteerd! Nu op zoek naar een motor?!
Eerst gaan kijken voor kleding e.d. motor zal nog wel even duren...

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies, zaterdag kun je pas naar de showroom natuurlijk. ;)
Feli!

Wat voor motor(stijl) heb je eventueel op het oog?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:28
Even een verzekering gerelateerde vraag:
Hoe verzekeren jullie je motor?
WA, WA+ of All-risk?

Ik kan me voorstellen dat de nieuwe(re) onder een all-risk (moeten) vallen en dat het oudere spul gewoon WA heeft, met enkele uitzonderingen naar WA+.

Met m'n huidige verzekering (WA+) kan ik voor hetzelfde bedrag ook twee motoren op alleen WA verzekeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Gefeliciteerd! Als aankomend instructeur ben ik benieuwd naar wat de aandachtspunten waren :+.

@mistahk1 ik had ze altijd op WA+ met pechhulp erbij maar gezien mijn carrièreswitch teruggezet naar WA kaal zonder pechhulp. Voor de zekerheid zelf een startbooster, bandenkit en compressor in de motor gegooid, plus wat gereedschap en simpele dingen zoals tierips en ducttape, slangenklem etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
mistahk1 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:29:
Even een verzekering gerelateerde vraag:
Hoe verzekeren jullie je motor?
WA, WA+ of All-risk?

Ik kan me voorstellen dat de nieuwe(re) onder een all-risk (moeten) vallen en dat het oudere spul gewoon WA heeft, met enkele uitzonderingen naar WA+.

Met m'n huidige verzekering (WA+) kan ik voor hetzelfde bedrag ook twee motoren op alleen WA verzekeren.
All risk en 3 jaar aanschafwaarde gedaan inc 2500 euro aan motor kleding en accessoires 8)

Maar ja kost mijn wel 53 euro per maand voor een 11,5k aanschafwaarde 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb All-risk. Maar, wel een goede reminder, want die verzekering heb ik nu iets meer dan 3 jaar. Even herzien of ik dat wil aan blijven houden. De aanschafwaarderegeling kon nog wel eens vervallen na 3 jaar.

Ik denk dat het wel bij all-risk blijft hoor, maar het kan geen kwaad om er weer eens kritisch naar te kijken.
Ik had wel een collectiviteitskorting bij Centraal Beheer (10% korting op de motorpremie), maar die is sinds dit jaar vervallen. Die korting gaat er echter pas echt af als de verzekering verlengd wordt, wat automatisch pas in november is. Dat is wel even een gelukje. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01

botoo

💀 too old to die young

Vrijdag schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1h-NtAN18XRwARptylnrqhahLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKlZxzpIZuoCoY8qNpdCpVT4.jpg?f=fotoalbum_large

_O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Rij jij met een zijspan dat je autobanden gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

[quote]HTT-Thalan schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Gefeliciteerd! Als aankomend instructeur ben ik benieuwd naar wat de aandachtspunten waren :+.

Na de bocht van een afrit van de autoweg was er een kruising die ik moest oversteken en dit had ook wel gekunt alleen de examinator vond (achteraf) dat ik tijd genoeg had om over te steken alleen ik wachte net iets te lang omdat zij (in de auto) iets achterop raakten...

En verder bij een t-kruising waarbij ik links af moest reed ik in het midden maar had alleen de grint/zand niet gezien wat in het midden wan de weg lag..

Dit alles in de omgeving van Almelo.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blabla13
@Slayer
Ach, je hebt het gehaald.
Gefeliciteerd.

Rijden leer je toch pas door het echt (veel) te gaan doen.
Veel plezier ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Blabla13 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:22:
@Slayer
Ach, je hebt het gehaald.
Gefeliciteerd.

Rijden leer je toch pas door het echt (veel) te gaan doen.
Veel plezier ervan.
Dank je wel, idd rijden leer als je gaat rijden.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Slayer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:10:
[quote]HTT-Thalan schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Na de bocht van een afrit van de autoweg was er een kruising die ik moest oversteken en dit had ook wel gekunt alleen de examinator vond (achteraf) dat ik tijd genoeg had om over te steken alleen ik wachte net iets te lang omdat zij (in de auto) iets achterop raakten...

En verder bij een t-kruising waarbij ik links af moest reed ik in het midden maar had alleen de grint/zand niet gezien wat in het midden wan de weg lag..

Dit alles in de omgeving van Almelo.
Schoonheidsfoutjes dus. Ja ik geef gewoon gas tenzij ik de opdracht krijg om te wachten :P. En zand/grind ja dat is de bane van iedere motorrijder. Nog erger: olie of andere prut... dat blijft ook nog eens aan je wielen hangen.

Na goed, je hebt hem, nu mag je los :P. Al een idee wat je gaat kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-03-2025 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Whuhuuuuuuw congrats man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:44

Bommes

Capo del formaggio

Van de andere kant vindt ik dat panische om de modder/grind/rommel soms nog veel gevaarlijker.
Je motor kan best veel hebben aan rommel. Zolang je maar niet met je onderbroekje in de knoop en je knuisten blauw om de handvatten rond rijd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 16 ... 82 Laatste