Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 17:43
ozzynator schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:03:
[...]

Dus nu gaat het weer 2 bladzijdes over helmen en welke helm het aller- allerbeste van de hele wereld is? Ik gok op die van jou.....
De laatste dagen zie ik vaker “dus nu die X discussie weer, straks nog Y en Z, dan kunnen we weer terug naar A B en C.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Dus nu gaat het weer 2 bladzijdes over helmen en welke helm het aller- allerbeste van de hele wereld is? Ik gok op die van jou.....
Als jij dat wil, prima. Van mij hoeft dat niet zo. ;)
Ik wilde vooral de kortingsactie van 21% even tippen bij mijn collega-motorrijders. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:03
[...]

Ah, @DrivinUCrazy meldt dat hij een andere helm heeft gekocht en ik meld dat een vriend een andere helm heeft gekocht. Welgeteld twee posts. Je kunt ook overdrijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zoals het nu uitziet gaan we morgen weer een stukje rijden, net als veel andere motorrijders. Om dit jaar maar rustig af te trappen beginnen we met een route van 360km naar luxemburg. 8)7

Wel blij dat het hier even geregend heeft, want er lag van de week, vooral woensdagavond, zo veel zout dat het leek of het gesneeuwd had.
Niet de illusie dat morgen alles weg is, maar de poetsmiddelen en hogedrukreiniger met schuimlans staan al klaar.

@ozzynator Je bent, net als @Pyr0_ nog steeds welkom om eens mee te rijden, inclusief partner. (Pyr0_ heeft dat al eens gedaan, net als Wilbertneems) Die uitnodiging blijft gewoon staan. Alleen morgen is dan niet zo handig omdat dat groepje aardig op elkaar is ingespeeld, maar elkaar ook al lang niet meer gezien heeft in deze samenstelling. Er wordt dus veel bijgepraat en stevig doorgereden. Geen handige combi voor nieuwkomers. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-02-2025 13:38 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:34
Moet ik misschien ook eens gewoon doen. Ik merk aan mezelf dat ik door sommige posts van bepaalde mensen hier (misschien door een vooroordeel) soms getriggert wordt om ook te reageren. Terwijl dat niet zou moeten.

Komende weekenden geen tijd, werk en paar feestjes. Maar komt er zeker wel een keer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:20
c-nan schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:52:
[...]

Ik heb nooit Klim gehad, heb nu een mix van Rukka, Revit, Alpinestars en Shoei. Maar wat ik online zie en lees lijkt Klim inderdaad een goed merk te zijn. Ik ben zeer geïnteresseerd in de Klim Krios Pro of de Klim X1 Alpha die binnenkomt uitkomt. Echter, wil ik een helm eerst goed kunnen passen alvorens ik de helm koop.

Ook interesse in de Dakar ITB broek, maar overal uitverkocht, nergens op voorraad.

Is het merk in Nederland (zo goed als) niet te vinden vanwege de prijs, of ..?

In februari komt trouwens de HJC RPHA 60 uit. Mocht ik de Klim helm voor die tijd niet kunnen passen, wordt het hoogstwaarschijnlijk de HJC.

De Arai X5 Tour en Schuberth E2 ook geprobeerd, voor beide moet je een redelijk ovaal hoofd hebben lijkt het wel. Het zat mij in ieder geval te krap.
De HJC RPHA 60 is helaas nog steeds niet verkrijgbaar, wel online maar ligt nog niet in de winkels, dus niet kunnen passen.

Op de beurs de Klim Krios Pro gepast en besteld. Elders is de helm iets goedkoper, maar ik gun ze het prijsverschil, want heb uiteindelijk wel bij ze kunnen passen.

Komt als het goed is volgende week binnen.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
[...]

Waar komt dit opeens vandaan? :? :X

Overigens zag ik de GT-Air 3 bij die enorme kleding stand voor 499 voor mensen die naar de beurs gaan. Stonden er nog een paar op een pallet in het midden van de stand. Was volgens mij motorcorner? Is niet te missen (als in: ze hebben een kwart van de hal in gebruik).

[ Voor 30% gewijzigd door KillaZ op 22-02-2025 16:45 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:38

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Toch een kleine deal gespot, ook al is het met reizen en ticket misschien niet meer goedkoper nu :p maar heb rideon gehaald voor beide motoren. 60 betaald voor 7 flesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:25
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:11:
Zoals het nu uitziet gaan we morgen weer een stukje rijden, net als veel andere motorrijders. Om dit jaar maar rustig af te trappen beginnen we met een route van 360km naar luxemburg. 8)7
Lekker! Ik hoop morgen ook nog een klein rondje te doen, maar heb ook de nodige verplichtingen in en om het huis.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08-07 12:35
Wij gaan morgen naar de beurs. Nog koopjestips vanuit de mensen die al geweest zijn? Of wellicht iets anders wat we zeker niet mogen missen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ik heb er een lange dag van gemaakt :) van 10 tot bijna 18:00. Een oud collega kwam ook mee, die wilde try the bike doen maar eerst was er storing o.i.d. (je kon niet aanmelden) en toen we 30min later terugkwam waren ze al vol.

Ikzelf had mee aangemeld voor proefritten maar er stond uiteindelijk niks tussen waarvan ik dacht daar wil ik even mee spelen. We hebben we beide meegedaan met zo'n quiz (mijn collega heeft wel een motorrijbewijs, maar uit India, daarmee mocht hij wel meedoen) maar ik kreeg dat kreng niet lekker om een bochtje - de langzaam rechtuit rijden ging perfect maar bij de langzame slalom had ik toch het voetje aan de grond helaas. Ik zou even een proefrondje mogen rijden zeiden ze maar daar bleek uiteindelijk geen tijd voor en ik had te kampen met een zeer lichte en bijna digitale rem + koppeling. Slecht excuus natuurlijk, maar daar worstelde ik dus ff mee.

We hebben gepoogd mee te kijken met zo'n pit of doom maar die stroomde in no-time harinkje-vol.

Qua aanbiedingen: Nee, ik heb niet het idee dat je iets mist. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik naar een hoop zaken expres niet heb gezocht (zoals een motor of een helm oid). Bij de gereedschapsstand vond ik nitril handschoenen maar veel duurder dan wat ik normaal betaal en de jassen bij damen zijn nog steeds veel geld - al is mijn jas wel in prijs gedaald tegenwoordig (Delano2) want je kunt hem nu al voor 380 krijgen. Ik heb wel even gepast om te kijken hoeveel dikker ik nou ben geworden want de mijne gaat toch lastig dicht :+.

Ik heb zoals gemeld wel Ride-on gel gekocht, die aanbieding was wél de moeite waard (half geld).

Proefgezeten op de nieuwe Transalp, dat voelde wel goed. Afstand pegs-stuur was prettig, rechtop kon ik staan zonder kromme rug en met 210 rijklaar een prettig gewicht. Ik denk absoluut dat die voor mij opvolger van de BMW mag worden.

Eten was zoals verwacht stervensduur, ze durfden 4,50 voor een half litertje cola te vragen en mijn maat betaalde 12 euro voor een pita döner. Ik heb er geen kruimel gekocht en heb gewoon mijn meegebrachte drinken/koeken en broodjes gehad.

Rit erheen was veel regen, maar dankzij de RT kwam ik droog aan. Parking was gratis dankzij de KNMV en ze boden je direct na het landen koffie of thee aan (vriendelijk!) maar de garderobe wilde daarna toch geld zien om je spullen te mogen gijzelen dus helemaal gratis is met de motor gaan ook niet meer. Wat er overigens, gezien de enorme drukte op de beurs zelf, niet zo gek veel waren vond ik zelf.

Terugrit grotendeels droog weer gehad en eindelijk een keer na 19:00 gereden met dat zeilschip dus heb het gas eindelijk eens kunnen opentrekken. Ik snap wel waarom ze dat ding graag gebruiken voor 'snelle inzet', het ding blijft maar douwen hoe ver je het gas ook opendoet. Ik sprak op de beurs een motoragente, die vertelde me dat ze toch blij zijn nu meer over te gaan op de 1600, want veel agenten klagen over lamme armen van de trillingen van die boxer, naar het schijnt. Hun aanwezigheid op de beurs, naar haar uitleg, was vooral om een positievere indruk achter te laten op de motor community die om onverklaarbare reden een slechte band met de politie schijnen te hebben. Dat snap ik nou totaal niet :+. Maar toen ik specifiek naar voorbeelden vroeg ging het natuurlijk vooral gewoon om snelheid, want 'de gemiddelde motorrijder rijdt natuurlijk toch wat vlotter' maar ze hebben naar haar zeggen echt niet zo'n moeite met 15 over de limiet als het maar schappelijk en in verhouding gebeurt. U zult begrijpen dat hier geen rechten aan te ontlenen vallen :+ en ondergetekende weet desgevraagd nergens van.

Belangrijkste was voor mij vandaag even netwerken met mijn aankomende instructeur die mij deze zomer onder de vleugel neemt om te leren lezen en schrijven met de RT. Ik legde uit toch wel het gevoel te hebben minder goed met de RT overweg te kunnen dan ik dat met de NC kon en hij zei dat alhoewel ik de opleiding gewoon met de motoren van de school kan uitvoeren hij het wel extra zou waarderen als ik met de RT kom opdagen, dus dat gaan we gewoon doen natuurlijk. Hij is bovendien BMW certified instructeur dus als iemand het me kan leren...

Al met al goeie dag :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Motoragenten zijn meestal best schappelijk inderdaad, die snappen ons echt wel.

Het zou niet de eerste keer zijn dat een motoragent (onopvallend of niet) langs komt, even gebaart van 'rustig aan' en dan een duimpje opsteekt en ervandoor gaat. En dan rijden we gewoon 10 km/h te hard. Als je maar goed spiegelt, goed kijkt, inhoudt waar het nodig is, en je bochtenwerk onder controle hebt zonder ongewild op de verkeerde weghelft uit te komen (ergo, niet over je kunnen rijdt). Dan is er niets aan de hand.
Ik denk dat wel meer mensen die ervaring hebben.

Het zijn net mensen... ;)

Alsnog, er zijn bepaalde wegen waar ik me strikt aan alle limieten en verboden houd, omdat ik ook weet dat de pakkans daar bijzonder groot is. Dan wil ik ook geen enkele reden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:02:
[..]

Terugrit grotendeels droog weer gehad en eindelijk een keer na 19:00 gereden met dat zeilschip dus heb het gas eindelijk eens kunnen opentrekken. Ik snap wel waarom ze dat ding graag gebruiken voor 'snelle inzet', het ding blijft maar douwen hoe ver je het gas ook opendoet.
Zat kracht idd :Y
Ik sprak op de beurs een motoragente, die vertelde me dat ze toch blij zijn nu meer over te gaan op de 1600, want veel agenten klagen over lamme armen van de trillingen van die boxer, naar het schijnt. [..]
Heeft zij even pech, ze krijgt toch echt een R1250RT onder de kont - de nieuwe aanbesteding is toch echt een RT: https://nieuwsmotor.nl/ni...de-nieuwe-politiemotoren/. Tenzij ze bij de KMAR werkt: https://www.autoblog.nl/n...oen-euro-aan-bmws-5226022

Allebei heerlijke motoren overigens :Y Ben wel blij dat de politiediensten ook motorrijden - dat geeft iets aan bestaanszekerheid voor dit segment: R1250RT en K1600GT hebben eigenlijk alleen elkaar als concurrent.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:16

botoo

💀 too old to die young

* botoo ook even op de beurs geweest en volgend jaar sla ik, net als vorig jaar, met plezier weer over.

Kort gesprekje gehad met de product manager van Jekyll&Hyde, wederom waarom er geen 2 in 1 voor mijn type motor is. Uiteindelijk een helder verhaal, als ze voor een bepaald type motor een uitlaat ontwerpen dan moeten ze dat geschikt maken voor alle motoren van dat type, Dyna heeft iets van 4 modellen en elk model iets van 4 verschillende motoren (investering van € 300K). Dan moeten ze voor elk model, want het moet homologatie krijgen, een nagnoeg nieuw (max 5k km) en volledig standaard exemplaar hebben. Niet legaal is niet verkopen, daarom verkopen ze ook geen losse dempers.

Zelf een 2-1 van een nieuwer type ombouwen gebeurd op eigen verantwoording en resulteert in verlies van legaliteit. Het kan (en gebeurt ook) maar om € 4K uit te geven voor een andere niet legale pijp gaat me vooralsnog te ver.

Ook nog even met een Brit van Hagon-shocks (UK) gesproken, die zijn nogal wat goedkoper dan bv Ohlins. De Ohlins die ik wel zie zitten kosten het dubbele. Uitgelegd voor welk type schobrekers zoek en ja die hebben ze, maar thuis aangekomen staan er tientallen versies bij hun op de site maar niet de mijne, da's toch wel weer lastig als je niet zomaar even langs kan rijden. Andere domper was dat hun prijzen in Engelse ponden staan, maw 21% meer dan ik dacht, nog steeds goedkoper maar Ohlins is wel absoluut top en Hagon staat meer bekend als wat goedkoper.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 18:13
noes schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 23:17:
[...]
Allebei heerlijke motoren overigens :Y Ben wel blij dat de politiediensten ook motorrijden - dat geeft iets aan bestaanszekerheid voor dit segment: R1250RT en K1600GT hebben eigenlijk alleen elkaar als concurrent.
In 99 van de 100 gevallen (of zelfs meer) zie je politie/gendarmerie inderdaad op die motoren rijden, maar in Italië zag ik ze toch echt op Multistradas. Los van het chauvinisme van de Italianen zou dat dan toch een optie kunnen zijn? In ieder geval eens wat anders :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hompu schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 23:41:
[...]

In 99 van de 100 gevallen (of zelfs meer) zie je politie/gendarmerie inderdaad op die motoren rijden, maar in Italië zag ik ze toch echt op Multistradas. Los van het chauvinisme van de Italianen zou dat dan toch een optie kunnen zijn? In ieder geval eens wat anders :D
Voor de motoren in de stad zeker. Maar daar heeft Aprilia ook een wel interessant model voor ;)

De "normale" NL politie/KMAR motoren krijgen zo'n 100kg aan materiaal erop gemonteerd, dat willen ze zo laag mogelijk hebben. Een adventure/tallroader/SUV gaat m daarom niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 22:31

Fuelke

Forza Ferrari

Beste Honda Klant
Hartelijk dank voor uw recentelijke bezoek aan de -dealer.

We zouden graag willen weten hoe uw ervaring met het onderhoud van uw motorfiets bij ons verliep. . Vul daarom alstublieft onze korte enquête in. Alle opmerkingen zijn welkom en uw feedback zal ons helpen het serviceniveau bij Honda-dealers door het hele land te verbeteren.
Klik op de startknop hieronder om de enquête in te vullen.
Kijk hé Honda, als ik de enquête niet ga invullen dan helpt het niet om op 7 januari 4 mails te sturen en ook geen 4 mails op 15/01 of reminders op 13/02 of 14/02 of 15/02 of 17/02 of 18/02 en 21/02 of 22/02. :(
U bent met succes uitgeschreven en zult in de toekomst geen uitnodigingen van InMoment voor enquêtes namens Honda ontvangen. Het kan tot vijf werkdagen duren totdat de wijziging is doorgevoerd.
Waarschijnlijk krijg ik op die 5 werkdagen nog 10 mails.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Gister op weg naar een vriend waren er op een weg veel jonge gasten wheelies aan het doen en sprintjes. Ik zei al dat er vast nog die avond wat mis zou gaan.

Kom net weer langs de weg was er een R6 met een fiets in botsing geraakt…. Was gewoon wachten weer tot het mis zou gaan dus.

Volgens mij goed hard gegaan, snelheid is er 50 maar de motor en de fiets liggen dik 500m ver van elkaar en daartussen onderdelen en rotzooi.

Het seizoen is weer van start 🫣

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43

BM

Moderator Spielerij
Vandaag ook aantal rossi-wannabes tegen gekomen die kennelijk blij waren weer even weg te mogen van moeder de vrouw. Als je me op een 60 weg, met (denk ik) 100+ voorbij komt zetten, en in de bebouwde kom waar we op af reden gewoon zo door rijd, dan wens ik je een bijzonder kort seizoen toe. Dat soort rijders kunnen we Wmb prima missen.

Edit: overigens reed het gros van de motorrijders die ik tegenkwam gewoon prima :+

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 23-02-2025 17:48 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:37:
Gister op weg naar een vriend waren er op een weg veel jonge gasten wheelies aan het doen en sprintjes. Ik zei al dat er vast nog die avond wat mis zou gaan.

Kom net weer langs de weg was er een R6 met een fiets in botsing geraakt…. Was gewoon wachten weer tot het mis zou gaan dus.

Volgens mij goed hard gegaan, snelheid is er 50 maar de motor en de fiets liggen dik 500m ver van elkaar en daartussen onderdelen en rotzooi.

Ze vallen vroeg dit jaar. Nou ja, dat eerste weekend kunnen we maar gehad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
BM schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:22:
Vandaag ook aantal rossi-wannabes tegen gekomen die kennelijk blij waren weer even weg te mogen van moeder de vrouw. Als je me op een 60 weg, met (denk ik) 100+ voorbij komt zetten, en in de bebouwde kom waar we op af reden gewoon zo door rijd, dan wens ik je een bijzonder kort seizoen toe. Dat soort rijders kunnen we Wmb prima missen.

Edit: overigens reed het gros van de motorrijders die ik tegenkwam gewoon prima :+
Wat was het nou? Kwam je ze tegen of reden ze je voorbij? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:45
Vandaag ook bij de motorbeurs geweest. Leuke ervaring! Veeeeel motoren gezien, op veel motoren kunnen zitten en leuk om zoveel gelijkgestemden te zien!

Nog bedankt voor de uitnodiging @DrivinUCrazy, gaan we in de lente zeker weer eens doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mja, het was relatief druk op de weg, veel motoren. Goh, je zou het niet verwachten. :+
Het was wel iets frisser dan ik had verwacht, vooral als het licht nevelig was, dan voelt het gelijk zo klam.

Op sommige plekken was het dan druk. Esch-sur-Sure is normaal behoorlijk druk. Nu hadden we het terras voor ons alleen. Houffalize idem, praktisch uitgestorven.

De enige plek waar het wél druk was, was in Spa. Terrassen zaten daar bomvol. Wat daar nu zo bijzonder was? :?

De rit was wel weer lekker, na zo'n lange tijd. Wel was het modderig, en met name in Luxemburg waren de wegen nog erg wit. Maar iedereen heeft de glimmende kant boven gehouden, en daar gaat het tenslotte om. Ook gelijk de nieuwe aanwinsten bewonderd: een R1250GS en een R1300GS. Mooi hoor. Al wordt het wel langzaam een BMW club zo op deze manier. Maar de gemiddelde leeftijd gaat ook omhoog, dus dan klopt het ook wel weer. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:46

Destruction

(ex-)Automonteur

Ook weer een hoop Rossi wannabe's gezien, en zoals @BM ook zegt: Die kunnen we prima missen. Motoren naar de veiling en de rijbewijzen in de schredder.

* Destruction is ook weer 200km verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEChy_unBnABeGWqHzJOKBaavNg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KsuRGAJfVLpk9AvBE5vmpnFp.jpg?f=user_large

Dit gedeelte is altijd wat minder :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Clush

Do as I say...

kneusteun schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:37:

Enschedesestraat? Daar kwam ik ook langs. Dan ben je toch wel een lul als je in een 50km gebied met zo'n snelheid een kind van de fiets rijdt.

Zelf ook een klein rondje gemaakt vandaag, van Hengelo naar Bad-Bentheim en terug. Had vrijdag gelukkig de tegenwoordigheid van geest om nog snel even een slimme lader aan de accu te hangen, anders had ik er mooi gestaan vanmiddag. Had het al sinds ik de motor heb weggezet in mijn achterhoofd zitten maar was er steeds niet van gekomen. Vanaf nu is het gelukkig een simpele kwestie van 'stekkertje erin', dus dat overkomt me niet weer. Was wel weer fijn!

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Destruction schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:08:
Dat gedeelte vind ik altijd weer een :) waard omdat ik die rekening met de auto vergelijk :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

botoo schreef op maandag 24 februari 2025 @ 00:40:
[...]

Dat gedeelte vind ik altijd weer een :) waard omdat ik die rekening met de auto vergelijk :+
Bij mij zit er niet zo groot verschil met wat erin past :'). Maar ga straks ff boodschappen doen in DLD en dan neem ik wel weer een jerrycannetje mee. Zal vast gekke gezichten opleveren, een EV die benzine staat te tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43

BM

Moderator Spielerij
Clush schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:16:
[...]
Had vrijdag gelukkig de tegenwoordigheid van geest om nog snel even een slimme lader aan de accu te hangen, anders had ik er mooi gestaan vanmiddag. Had het al sinds ik de motor heb weggezet in mijn achterhoofd zitten maar was er steeds niet van gekomen. Vanaf nu is het gelukkig een simpele kwestie van 'stekkertje erin', dus dat overkomt me niet weer. Was wel weer fijn!
Als ik dit zo lees vraag ik me af of ik nu al die jaren zulke mazzel heb gehad. Hier staat sinds 2018 een Versys650 in de garage, die in de winter zomaar 4/5 maanden stil staat, en die niet aan de lader hangt. En toch is het tot nu toe elk voorjaar een kwestie van naar buiten rollen, en binnen 2 seconde loopt dat ding gewoon. En het is niet dat het in die garage zo lekker warm is :+

Over die Versys gesproken, denk binnenkort even afspraak maken bij een garage, stelbout om de ketting mee te spannen zit aan de rechterkant muurvast. En ik denk in mijn ijver om 'm los te krijgen de kop al deels gestript. Misschien nu maar iemand naar laten kijken die er wel verstand van heeft. Ketting hangt zo'n beetje op half elf, dus die mag wel ff bijgesteld worden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Clush schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:16:
[...]

Enschedesestraat? Daar kwam ik ook langs. Dan ben je toch wel een lul als je in een 50km gebied met zo'n snelheid een kind van de fiets rijdt.

Zelf ook een klein rondje gemaakt vandaag, van Hengelo naar Bad-Bentheim en terug. Had vrijdag gelukkig de tegenwoordigheid van geest om nog snel even een slimme lader aan de accu te hangen, anders had ik er mooi gestaan vanmiddag. Had het al sinds ik de motor heb weggezet in mijn achterhoofd zitten maar was er steeds niet van gekomen. Vanaf nu is het gelukkig een simpele kwestie van 'stekkertje erin', dus dat overkomt me niet weer. Was wel weer fijn!
Ja het viel blijkbaar mee, twee kinderen die overstaken.
Kinderen hadden niks.

Was ook wel een horror beeld met zo'n knuffel wat op straat lag.

Maar volgens mij doen veel lui stoplicht races van hengelo naar enschede en weer andersom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:55:
[...]

Ja het viel blijkbaar mee, twee kinderen die overstaken.
Kinderen hadden niks.

Was ook wel een horror beeld met zo'n knuffel wat op straat lag.

Maar volgens mij doen veel lui stoplicht races van hengelo naar enschede en weer andersom.
Ik zou zeggen rijbewijs permanent innemen, ze mogen opnieuw op les want van de vorige cursus hebben ze blijkbaar niks opgestoken. Wat een schlemielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Nu online

Clush

Do as I say...

BM schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:24:
[...]

Als ik dit zo lees vraag ik me af of ik nu al die jaren zulke mazzel heb gehad. Hier staat sinds 2018 een Versys650 in de garage, die in de winter zomaar 4/5 maanden stil staat, en die niet aan de lader hangt. En toch is het tot nu toe elk voorjaar een kwestie van naar buiten rollen, en binnen 2 seconde loopt dat ding gewoon. En het is niet dat het in die garage zo lekker warm is :+
Hmja, ik denk dat mijn accu ook niet helemaal 100% is. Kon vorig jaar toen ie een keer 2 weken had gestaan ook ineens niet starten. Dat zou toch niet mogen met een fiets die ik eerder dat jaar nieuw heb gekocht. Vziw heeft de v-strom geen systemen die stroom blijven vragen als ie uit staat.

Als ie van't voorjaar voor een beurt gaat misschien accu maar even laten vervangen. Het is ook geen fijn gevoel als je er niet automatisch vanuit kan gaan dat je motor gewoon gaat starten.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Boh, vandaag merk ik dat ik gisteren heel gespannen heb gereden. Een combinatie van al een tijdje niet rijden, kou, en continu kans op gladheid door een vochtig modderlaagje op de weg, resulteert nu in een stijve rug en nek.
Uiteraard heb ik ook de nieuwe helm getest, en deze is ook nog een stukje zwaarder. Dat zal ook nog wel meespelen. Hoe dan ook, vandaag maar even rustig aan doen. :X

@ hieronder: }:| }:| }:|

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-02-2025 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
@DrivinUCrazy Of je wordt gewoon oud..... :+

Gisteren even een gear indicator op de circuitfiets gezet. Gelukkig poepsimpel, helaas wel een ikea momentje. Alle bouten genummerd en op locatie van de fairing gelegd, gaat het laatste boutje er net niet in. 8)7

Dan maar even op zoek naar een maatje groter of er een moertje achter plaatsen. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 07-07 12:56
Motorseizoen is hier ook weer losgebarsten... ik kon het goed horen vanuit de tuin. :)
Ik rijd eigenlijk zelden in het weekend; mij te druk en ik neem dan liever een dag vrij om te touren.

Overigens, nog even een nieuw kentekenplaat aanvragen bij de dealer, want ze hebben het verkeerde nummer eropgezet. Het getal is omgedraaid. 8)7

Over Duitsers en geen gevoel voor humor gesproken:
Afbeeldingslocatie: https://debeste.de/upload/df3aa20f2789baf50758e83c71b8a1e75430.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jolke schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:37:
[...]
Over Duitsers en geen gevoel voor humor gesproken:
[Afbeelding]
Vandaag 16 graden en droog. Hierbij een kleurplaat voor allen met seizoenskentekens.
Dat is de Duitse vorm van "winterstop verzekering"?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Destruction schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:08:
Ook weer een hoop Rossi wannabe's gezien, en zoals @BM ook zegt: Die kunnen we prima missen. Motoren naar de veiling en de rijbewijzen in de schredder.

* Destruction is ook weer 200km verder.
[Afbeelding]

Tsja, peut blijft behoorlijk aan de prijs. OPEC is feitelijk een gelegaliseerd kartel.

Toen de rekening van de laadpas van mijn Zero binnenkwam moest ik toch wel grinneken.

1400km gereden, handjevolkeren geladen, 35,- eu, en dan heb ik nog het dure pay-as-you-go abbonemen.t

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
_Apache_ schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:46:
[...]

Tsja, peut blijft behoorlijk aan de prijs. OPEC is feitelijk een gelegaliseerd kartel.

Toen de rekening van de laadpas van mijn Zero binnenkwam moest ik toch wel grinneken.

1400km gereden, handjevolkeren geladen, 35,- eu, en dan heb ik nog het dure pay-as-you-go abbonemen.t
Vergeet de NL staat ook niet, ik heb zaterdag in Maasmechelen de tank van de auto gevuld, € 1,76 Esso ultimate 98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:42:
[...]

[...]

Dat is de Duitse vorm van "winterstop verzekering"?
nee, niet zozeer verzekering, maar een kenteken waarbij je aangeeft bepaald edelen van het jaar geen gebruik te maken van de openbare weg

Ein Saisonkennzeichen ist ein Kfz-Kennzeichen, das nur für einen festgelegten Zeitraum im Jahr gültig ist, zum Beispiel von April bis Oktober. Es ist besonders für Fahrzeuge wie Motorräder oder Cabrios sinnvoll, die nur in bestimmten Monaten genutzt werden. Während der Ruhezeit außerhalb des festgelegten Zeitraums muss das Fahrzeug nicht abgemeldet werden, darf aber nicht im öffentlichen Straßenverkehr bewegt oder auf öffentlichen Flächen geparkt werden. Das Saisonkennzeichen spart Kosten bei Steuern und Versicherung, da diese nur für den Nutzungszeitraum anfallen.

Soort van schorsen van je kenteken maar dan voor vaste periodes in het jaar.

En daarbij vervalt dan wel natuurlijk je plicht voor verzekering en MRB.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

ozzynator schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:59:
[...]

Vergeet de NL staat ook niet, ik heb zaterdag in Maasmechelen de tank van de auto gevuld, € 1,76 Esso ultimate 98.
Was dit weekend in Luxemburg (helaas met de auto) en daar is tanken veel aangenamer: € 1,54

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat dan weer praktisch gelijk is aan België. Sterker nog, enkele Belgische tankstations zijn goedkoper!
De wereld op zijn kop. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Fraggert schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:59:
[...]

nee, niet zozeer verzekering, maar een kenteken waarbij je aangeeft bepaald edelen van het jaar geen gebruik te maken van de openbare weg

Ein Saisonkennzeichen ist ein Kfz-Kennzeichen, das nur für einen festgelegten Zeitraum im Jahr gültig ist, zum Beispiel von April bis Oktober. Es ist besonders für Fahrzeuge wie Motorräder oder Cabrios sinnvoll, die nur in bestimmten Monaten genutzt werden. Während der Ruhezeit außerhalb des festgelegten Zeitraums muss das Fahrzeug nicht abgemeldet werden, darf aber nicht im öffentlichen Straßenverkehr bewegt oder auf öffentlichen Flächen geparkt werden. Das Saisonkennzeichen spart Kosten bei Steuern und Versicherung, da diese nur für den Nutzungszeitraum anfallen.

Soort van schorsen van je kenteken maar dan voor vaste periodes in het jaar.

En daarbij vervalt dan wel natuurlijk je plicht voor verzekering en MRB.
Ow ja, ik had het even kunnen vertalen. Maar inderdaad, dit dus. ^
De meeste seizoenskentekens hier zijn van 1 maart tot 31 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ozzynator schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:59:
[...]

Dit vooral inderdaad. En dan geeft Yamaha wel aan dat er e10 in mag, maar ik wil 't risico niet nemen. Het blijft een fiets met carburateurs... E5 (98) it is dus.
Barista schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:20:
N=1 maar ik vind dat e5 gezeur altijd maar overtrokken...
Wat mij betreft geen "gezeur" over E5. Maar een volgende motor moet wel gewoon tegen E10 kunnen, scheelt toch een paar cent per liter.

[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 24-02-2025 15:23 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:40
Ik tank al jaren e10 in mijn transalp uit '95. Afgelopen voorjaar ging ie slecht aan en dacht ik dat ik de sjaak was maar het bleek een cdi unit te zijn...

N=1 maar ik vind dat e10 gezeur altijd maar overtrokken...

Oke start de discussie! 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Ik tank al jaren e5 in mijn transalp uit '95. Afgelopen voorjaar ging ie slecht aan en dacht ik dat ik de sjaak was maar het bleek een cdi unit te zijn...

Oke start de discussie! 😛
Neu niet discussie waardig _O- gooi erin wat jij denkt dat het beste is voor je motor :+

Ik rij het hele jaar door (op sneeuw en iizel na, en dat is niet zo vaak). Gooi er gewoon E10 in en nooit start issues. Moet wel zeggen dat ik vaak de E10 bij de ESSO bij ons op de hoek tank en heb ooit gelezen dat de E10 van ESSO het minste bio-ethanol in zit ... maar hey, dat is geen bewijs :o :o

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-07 15:10
E5 in de winter bij veel stilstaan, E10 erin in de zomer als er veel gereden wordt.

En al de rest... Letterlijk iedereen die ik de vraag al gesteld heb, gaf een ander antwoord.

De beste was nog dat mijn versys 1000 alleen maar E5 mag tanken, want "ze hebben ooit eens een paar versysen opengelegd die heel de tijd op E10 reden in de koers en heel de boel vanbinnen zag zwart van de ethanol" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:12

A13X

Dude

Ik tank al jaren e5 in mijn transalp uit '95.
Uhhh volgens mij is die discussie over E10 :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:40
A13X schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:42:
[...]

[...]

Uhhh volgens mij is die discussie over E10 :+
Ho shit stop de tijd! Ik bedoelde inderdaad e10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja weet je wat het is ook in E5 kun je ethanol verwachten, maar dan 'minder' want maximaal 5% ipv max 10% dus het is dan 'minder slecht'. Er zijn merken die claimen in de praktijk geen ethanol in hun premium benzine te steken maar ik heb geen idee hoe ik dat als consument zou kunnen controleren.

Ik gok er dus maar op en gooi de premium in de CB500 (want mijn wijlen Honda grasmaaier uit '98, een 660cc Twin, had bij de vorige eigenaar altijd op E10 gelopen en daar zal het brandstoffilter vol met opgelost slangrubber) maar de BMW is recenter (2011) dus die krijgt gewoon goedkope peut, net zoals mijn auto trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Adder28 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:41:
E5 in de winter bij veel stilstaan, E10 erin in de zomer als er veel gereden wordt.

En al de rest... Letterlijk iedereen die ik de vraag al gesteld heb, gaf een ander antwoord.

De beste was nog dat mijn versys 1000 alleen maar E5 mag tanken, want "ze hebben ooit eens een paar versysen opengelegd die heel de tijd op E10 reden in de koers en heel de boel vanbinnen zag zwart van de ethanol" :*)
Zo heb ik het daadwerkelijk ook gezien, zowel de binnenkant van het blok (de verbrandingskamers dan ;) ), en met name de kleppen en zuigers waar beduidend meer aanslag op zat. Of dát dan weer schadelijk is, is een tweede.
Maar daarnaast ook het brandstoffilter dat sneller vol zit met troep. En dat stoort me wat meer. ;)
En dan heb ik het nog niet over kunststoffen of pakkingen die opzwellen onder invloed van ethanol, want dat was vooral in het begin het probleem. Ik mag toch hopen dat we dat station inmiddels gepasseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 17:43
Het is bewerkelijk maar met water en een jerrycan met een kraantje onderin kun je ook zelf ethanol vrije benzine maken natuurlijk. Als het je echt dwars zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Ik dacht dat Shell V-Power benzine helemaal vrij van ethanol is?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Herman schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:34:
Ik dacht dat Shell V-Power benzine helemaal vrij van ethanol is?
Klopt

https://support.shell.nl/...chikt-is-voor-Euro-95-E10

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Om er dan nog maar 's een discussie in te smijten aan de start van dit nog prille koude en natte seizoen :P.

Al jarenlang is mijn go-to keuze voor een motorbroek deze John Doe Ironhead:

https://www.goedhartmotoren.nl/john-doe-ironhead

Fijn ding, want form-fitting, volledige kevlar/aramidelaag (dus niet alleen een paar stukjes hier en daar ingenaaid) en hele dunne protectors op de knieën. 2% stretch dus comfortabel en ook nog in de zomer te gebruiken.

Nu weet ik dat in principe een form fitting leren broek altijd de voorkeur geniet, maar dat is voor mij totaal onpraktisch, dus ik hou het bij ofwel jeans ofwel een overbroek. Maar waar ik dacht toch een compromis te hebben gekozen, lijken ze hier een andere mening toegedaan:

https://www.motoplus.nl/artikel/test-13-motorjeans/

(artikel uit 2010 reeds)

maar ook:

https://www.bennetts.co.u...-jeans-kevlar-pekev-covec

Blijkbaar is de correcte motorjeans (en de constructie maakt dus wel heel veel uit) zo onveilig nog niet en zijn er prima AAA (highway) rated jeans te krijgen. Schijnbaar heeft het er mee te maken dat standaard katoen al een betere keuze is dan kunststof (welke zal smelten, waar katoen tot stof vergaat) maar dankzij de aramide of kevlar linings gaat de temperatuur bestendigheid omhoog van 200 naar 400 graden. Paar goeie protectoren erin maakt voor nog meer glijpret voor je knieën of heupen aan de beurt zijn.

Welnu, ik ben daarom ook begonnen kijken naar hoe dat dan met schoeisel zit. Ik heb een paar offroad laarzen die ik al jaren draag tot groot plezier, maar daar wandel je niet fijn in dus als ik na de rit nog verder wil lopen zonder om te kleden heb ik een paar Furygans:

https://moto-station.com/...prino-d3o-sympatex/115248

Daar heb ik ook redelijk vertrouwen in, het is een hele robuuste leren schoen met bescherming ingebouwd, maar nog steeds niet super comfortabel als je echt gaat wandelen doch een dagje kantoor / school of gewoon wat langer motorrijden is geen probleem.

Dus wat dan met de nederige sneaker?

https://www.bikeroutfit.n...B%5D=749754&min=0&max=700

er zijn prima uitziende sneakers te krijgen die aldus reviews echt comfortabel genoeg zijn om de hele dag op te lopen. Maar waar boet ik dan precies op in qua veiligheid? Want dat krijg ik niet helemaal duidelijk. Deze review bijvoorbeeld:

https://www.mcgearhub.com...d-updated-expert-reviews/

Zegt dat een bepaald paar van Alpinestars er dan heel goed vanaf komt. Maar waar ik voor een broek bijvoorbeeld af zou kunnen gaan op hoeveel seconden je erop kan glijden (op een bepaald type asfalt) kan ik dat van een schoen niet vinden. Ik heb o.a. kunnen vinden dat een stijve zool belangrijk is en uiteraard een hoge schoen die de enkel bedekt, maar dat doen mijn Meindels ook:

https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

dus moet ik dan concluderen dat mijn Meindls gelijk zijn aan een reguliere motorsneaker of is er meer aan de hand en kan ik beter op mijn Furygans blijven vertrouwen, die gelukkig nog lang niet versleten zijn?

Behalve dat ik zelf ook goeie keuze wil (blijven) maken geloof ik ook dat dit soort motorkleding bijdraagt aan een hogere draag-grens. Met andere woorden, als je niet hoeft te kiezen dus jezelf in een volledige BSDM outfiet te hijsen of gewoon in je dagelijkse kloffie te gaan denk ik dat de bereidwilligheid om die bescherming toch maar te dragen omhoog kan gaan, iets dat ik voornemens ben veel aandacht te geven tijdens mijn lessen.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-02-2025 18:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Ik moet zeggen, heb een motorbroek voor de echte koude dagen en een motorjeans. Sinds een half jaar een Pando tripple A legging en dat is ideaal. Kun je aan doen wat je zelf wil.

Schoenen een paar Alpinestars speakers, niks mis mee volgens mij. Bescherming er in en redelijk stijve zool.

Ook een paar lederen John Doe IXT iron schoenen, die voelen mede door de stijfheid wat veiliger aan.

Ben overigens niet van plan om het te gaan testen, maar een ander kan ook mij raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ozzynator schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:43:
Ik moet zeggen, heb een motorbroek voor de echte koude dagen en een motorjeans. Sinds een half jaar een Pando tripple A legging en dat is ideaal. Kun je aan doen wat je zelf wil.

Schoenen een paar Alpinestars speakers, niks mis mee volgens mij. Bescherming er in en redelijk stijve zool.

Ook een paar lederen John Doe IXT iron schoenen, die voelen mede door de stijfheid wat veiliger aan.

Ben overigens niet van plan om het te gaan testen, maar een ander kan ook mij raken.
Ja ik denk dat je een goed punt aandraagt wat betreft die schoenen. Mijn furygans zijn ook dik en stijf en dat geeft een gevoel van veiligheid, maar misschien hebben die Alpinestars wel nieuwe techniek waar ik (nog) niet van weet die een vergelijkbare veiligheid bieden - ik heb nog geen idee. Ik zat er in positieve zin naast mbt de jeans, ik zou best graag een paar sneakers overwegen ipv de zware furygans als ik dan niet inboet op veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:59:
[...]

Ja ik denk dat je een goed punt aandraagt wat betreft die schoenen. Mijn furygans zijn ook dik en stijf en dat geeft een gevoel van veiligheid, maar misschien hebben die Alpinestars wel nieuwe techniek waar ik (nog) niet van weet die een vergelijkbare veiligheid bieden - ik heb nog geen idee. Ik zat er in positieve zin naast mbt de jeans, ik zou best graag een paar sneakers overwegen ipv de zware furygans als ik dan niet inboet op veiligheid.
Heb een paar van TCX, voelen als goede kwaliteit en veilig, maar het blijven sneakers. Je voet en tenen zijn beschermd, je enkelbot tegen vallen en glijden. Maar je enkel gewricht en schenen zijn onbeschermd, je levert een stuk bescherming in vs laarsen. Hoeveel dat van een schoen naar sneaker is?

Weet wel, Meindels, veiligheidschoenen en wandelschoenen zijn niet gemaakt voor glijden over asfalt. Daarover heeft een youtuber nog wel wat over te vertellen. Ben zijn naam kwijt, maar die reed met veiligheidschoenen en is nu (en deel van) zijn voet kwijt.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 13:37

Heb je met zo'n legging niet dat het na een tijdje gaat zweten of op andere manier vervelend zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Nee tot nu toe geen last van. Maar heb hen ook nog niet aan gehad met 30°, misschien dat het dan anders is .

Enige is dat de kniebeschermers er los in zitten, dus die moet je elke keer even goed doen bij het aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online

Pando moto is echt ideaal 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:21

fdees

Trust me I'm an Engineer

Qua schoenen heb ik begrepen dat er een verschil in zijdelingsstijfheid dus hoewel een wandelschoen stevig is zijn deze daar niet op getest. Ook speelt de enkelbescherming mee dat het deze ze niet hebben en vaak is het stiksel van mindere kwaliteit. ook zit er geen versteviging voor de shifter, dus zou je schoen daar sneller weg kunnen slijten.

Heb zelf ook wandelschoenen van Meindl (3de paar in 4 jaar, dus ik maak mijn km's). Ze zijn stevig en stijf, maar zal ze zelf nooit gebruiken. Iedere schoen/product heeft zijn toepassing en doel, dus ik wil ze daarvoor gebruiken. Ben niet zo van het motto: every tool is a hamer.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:21:
[..]
Behalve dat ik zelf ook goeie keuze wil (blijven) maken geloof ik ook dat dit soort motorkleding bijdraagt aan een hogere draag-grens. Met andere woorden, als je niet hoeft te kiezen dus jezelf in een volledige BSDM outfiet te hijsen of gewoon in je dagelijkse kloffie te gaan denk ik dat de bereidwilligheid om die bescherming toch maar te dragen omhoog kan gaan, iets dat ik voornemens ben veel aandacht te geven tijdens mijn lessen.
Behalve dat het toch een compromis blijft. Heb motorlaarzen waar ik ook fijn op kan lopen voor woon-werk en tours (Alpinestars RT8 GTX), motorlaarzen die lekkerder op de motor zitten en meer bescherming bieden voor sportieve werk (Alpinestars SMX+ GTX).

Als ik een motorjeans aan wil, zal ik die ook eerst moeten aantrekken. Dan is een overbroek over mn normale kleding evenveel werk, maar comfortabeler (wind/waterdicht) en veiliger (vastgeritst aan jas, kruipt niet omhoog bij de enkels, paar stukken reflectie). En ook dat is weer een compromis, want mn leder 2 delig pak is veiliger en comfortabeler (vooral bij sportief rijden), maar weer minder comfort naast de motor en meer gedoe met omkleden.

Uiteindelijk is het (denk ik) belangrijker om te beseffen dat dit soort 'ongemak' nou eenmaal bij motorrijden hoort. Ook voor je lessers in de toekomst. Motoren zijn op de weg mega snel, maar hem pakken/parkeren/omkleden/oordoppies in.. dat kost wat tijd. Welke kleding je ook kiest.

En voor je lessers: wil je in je joggingbroek en t-shirt gaan rijden? Stap dan in de auto, blijft je haar ook beter in model :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:29
HTT-Thalan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:21:

https://www.goedhartmotoren.nl/john-doe-ironhead

Fijn ding, want form-fitting, volledige kevlar/aramidelaag (dus niet alleen een paar stukjes hier en daar ingenaaid) en hele dunne protectors op de knieën. 2% stretch dus comfortabel en ook nog in de zomer te gebruiken.

Blijkbaar is de correcte motorjeans (en de constructie maakt dus wel heel veel uit) zo onveilig nog niet en zijn er prima AAA (highway) rated jeans te krijgen. Schijnbaar heeft het er mee te maken dat standaard katoen al een betere keuze is dan kunststof (welke zal smelten, waar katoen tot stof vergaat) maar dankzij de aramide of kevlar linings gaat de temperatuur bestendigheid omhoog van 200 naar 400 graden. Paar goeie protectoren erin maakt voor nog meer glijpret voor je knieën of heupen aan de beurt zijn.
Het lijkt er toch niet op dat standaard katoen al een betere keuze is, ze lijken te willen zeggen dat dit alleen het geval is als de kwaliteit hoog is want ze noemen de zwaarte van het katoengaren en de lengte van de vezels. En daarbij beschrijven ze ook een test met een katoenen broek die dus juist helemaal niet goed presteert.

En ook wat je zegt over de temperatuurbestendigheid lijkt genuanceerder, in het artikel lijken ze te suggereren dat dit alleen het geval is als er een aparte aramidevoering is onder het denimweefsel. De John Doe Ironhead waarbij in de buitenlaag keramidevezels zijn verwerkt zou op temperatuurbestendigheid dus misschien toch niet zo hoog scoren.

Ze noemen wel een aantal interessante elementen in dat Motoplus-artikel, tegelijkertijd vind ik het wel slecht gestructureerd en met elementen die elkaar lijken tegen te spreken. Het roept bij mij meer vragen op dan dat het beantwoord. :o

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:50
Ik ben met mijn zoon van 11 naar de beurs geweest. Van 19:30 tot 22:00 rondgelopen. Hij heeft op zo'n beetje alle motoren gezeten.
Even een plaatje voor het gevoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQkR3bdtYOVYgpqdNf91K9Fez0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rba4VvMzWqh1t3mt6FwlFDsj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had zelf mijn oog al eens op Fantic laten vallen. In mijn geval de Caballero 500. Die staat op de shortlist om als funbike erbij te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Voor de kleding is het allemaal wat je zelf wil, alleen gaat er denk ik voor @HTT-Thalan een ander ding meespelen en dat heeft voorbeeld functie.

Les geven in casual kleding lijkt mij niet perse slim, het geeft een beeld af dat dat ook allemaal prima is.
Maar inderdaad er zijn genoeg "motor jeans" die bijvoorbeeld maar geschikt is voor 45km/h glijders, dat is de enkele A dacht ik.
En de beginnende lesser zal vaak een lager budget hebben en dan maak je dus kans dat ze een A broek aanschaffen zonder te beseffen wat het gevaar is.

Dat zelfde gaat voor schoenen net zo op.
Maar als je gewoon voor jezelf rijdt is het raadzaam fatsoenlijk kleding aan te trekken maar niks is verplicht, dus als je dan in een korte broek met slippers wil rijden is dit geheel aan de rijder, maar wees wel bewust dat dit toch wel dingen oproept bij andere mensen en er een kans is dat je er opmerkingen over krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het credo wat ik het meest tegenkom op al die review sites is 'the best protection is the kind you wear' m.a.w. als je het niet aantrekt heb je er nog geen bal aan.

Als je lesgeeft is dat verre van passief - je bent constant in gesprek. De reden die ik het meeste terughoor voor het niet dragen is 'gemak' en, danwel niet letterlijk uitgesproken, 'ego'. Onder gemak kun je scharen 'even gauw op de motor springen voor een boodschap' maar ook zeker 'ik vind het te warm voor iets over mijn benen'. Voor ego kun je verstaan 'met zo'n motorbroek sta ik niet als een tough guy voor mijn matties'.

In beide gevallen kan het tot gevolg hebben dat ze geen beschermende kleding meer dragen op die momenten of helemaal niet, zodra dat erin gesleten is. Dan ben ik het nog steeds met jullie eens dat die leren onesie de beste keuze is, maar als je ze zover kunt krijgen dat ze gemakkelijk dragende luchtige kleding gaan gebruiken die ze gewoon 's morgens aantrekken op een 'motordagje' of kleding die er specifiek uitziet als gewone kleding zodat het er toch stoer uitziet, dan verlaagt dat wellicht de drempel om het toch aan te doen. Dat, gecombineerd met een strategisch geplaatste uitleg over hoe ze asfaltkorrels met een nagelborstel uit je vel schrobben op de SEH (uitleg die ik van een arts kreeg, geen geintje).

Misschien kom ik over een jaar tot andere inzichten zodra ik echt aan den lijve dagelijks met studenten te maken heb gehad. Misschien stel ik mijn eisen naar boven of beneden bij, we gaan het zien. Maar we kunnen het er allemaal over eens zijn dat we nu nog te vaak, te veel mensen ZONDER enige bescherming zien rijden. En daar wil ik iets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-07 22:42

Bommes

Capo del formaggio

@kneusteun Het laatste mag in België dus niet.
Nou ja de opmerkingen wel, maar de korte broek en slippers.
Daar is bij wet vastgelegd dat de kleding volledig bedekkend moet zijn. Er zijn alleen daarbij geen kwaliteitseisen vastgelegd.
Een trainingspak, rubberlaarzen, handschoentjes en een helm is dus ook goed.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:33:
Het laatste mag in België dus niet.
Daar is bij wet vastgelegd dat de kleding volledig bedekkend moet zijn. Er zijn alleen daarbij geen kwaliteitseisen vastgelegd.
Klinkt een beetje als het plastic taks beleid in nederland :P. Leuk idee, slechte uitvoering en brak resultaat.

Volgens mij zijn ze in Frankrijk wel al iets strenger, toch? Sowieso heeft het CBR zijn eigen huisregels. Notwithstanding wat er in de wet staat (vrijwel niets) hanteert het CBR simpelweg de huisregels dat je fatsoenlijk beschermende kleding moet dragen op een examen en daar zeggen ze ook echt op na te leven. Geen goede bescherming is geen examen. Daar hebben we met zijn allen na het examen niet zo veel aan, maar ze krijgen de boodschap in ieder geval daar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Wat kleding betreft ben ik er eentje van de oude stempel. Ik voel me het prettigst in een nauwsluitende leren combi. Waarom?
  • Stevige protectoren rond de gewrichten, die op hun plek blijven zitten.
  • Zeer slijtvast. Ben al eens met 120 afgestapt, waarna ik zeker 25 meter over het asfalt schoof.
  • En stroef. Ik wil niet verschuiven op mijn zitje, maar verzitten als het nodig is.
  • Geen geflapper op de bovenarmen
Ik zit wel met een schuin oog naar een volledig textiel pak te kijken, maar moet qua veiligheidsgevoel echt een drempel over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:33:
@kneusteun Het laatste mag in België dus niet.
Snap ik, maar als ik even naar de supermarkt om de hoek ga ga ik mij niet helemaal in alle gear drukken.
Dan doe ik even een motorjeans aan en motor jas en that's it.
Ja het kan op een kort stukje misgaan, maar gemak is gewoon een hele grote factor.

Korte broek heeft de vrouw 1x gedaan om de motor naar de schuur te rijden en daar is een blijvende brandplek op haar kuit mee ontstaan :F lesje geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
@BvZwolle, wanneer ga je hem zeggen dat je handen op de remmen niet vooruit komt? :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Laatst online: 09:22

jeroenathome

Een regel tekst

Wie kan zich de uitzending van Blik op de weg herinneren waarbij een man en vrouw op de snelweg onderuit gaan?
De uitzending had als gevolg dat de verkoop van beschermde kleding flink toe nam.

Waarschuwing voor wie de link wil bekijken. De wonden zijn zichtbaar.

Ook voor korte ritjes doe ik het pak aan. Ik voel mij niet veilig zonder.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenathome op 25-02-2025 09:21 ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:37:
Wat kleding betreft ben ik er eentje van de oude stempel. Ik voel me het prettigst in een nauwsluitende leren combi. Waarom?
  • Stevige protectoren rond de gewrichten, die op hun plek blijven zitten.
  • Zeer slijtvast. Ben al eens met 120 afgestapt, waarna ik zeker 25 meter over het asfalt schoof.
  • En stroef. Ik wil niet verschuiven op mijn zitje, maar verzitten als het nodig is.
  • Geen geflapper op de bovenarmen
Ik zit wel met een schuin oog naar een volledig textiel pak te kijken, maar moet qua veiligheidsgevoel echt een drempel over.
Ik onderschrijf punten 1 en 2 absoluut, maar van punten 3 en 4 heb ik geen last met mijn textielen outfit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Ik snap @Joris748, maar dan wel in een circuit setting. Met 120 flappert mijn textielen Alpinestars pak niet. Knal ik iets verder door (in Dld..... O-) ) dan begint hij wel iets boller te staan. Dus in een woon/werk setting zou ik echt niet leer boven textiel verkiezen.

Stap ik op de circuitfiets, dan is het een heel ander verhaal. De Veenslang in textiel? Neuh, liever niet :+
Jolke schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:08:
@BvZwolle, wanneer ga je hem zeggen dat je handen op de remmen niet vooruit komt? :P
Zo lang mogelijk daar mee wachten, weet je zeker dat hij de motorfiets niet pakt >:)

[ Voor 27% gewijzigd door KillaZ op 25-02-2025 09:41 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
KillaZ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:40:
Ik snap @Joris748, maar dan wel in een circuit setting. Met 120 flappert mijn textielen Alpinestars pak niet. Knal ik iets verder door (in Dld..... O-) ) dan begint hij wel iets boller te staan. Dus in een woon/werk setting zou ik echt niet leer boven textiel verkiezen.
Misschien is mijn referentie niet goed. Scheelt misschien ook dat ze tegenwoordig lengtematen hebben: voor mijn lijf zit ik op M, voor mijn armen is M veel te kort. Voor de lengte heb ik een L nodig, maar is voor mij meteen te wijd. Zal van het voorjaar eens wat motorkledingzaken af gaan d:)b
Stap ik op de circuitfiets, dan is het een heel ander verhaal. De Veenslang in textiel? Neuh, liever niet :+

*knip*
Die Veenslang ging goed, Stekkenwal daarentegen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:35:
[...]

Ik onderschrijf punten 1 en 2 absoluut, maar van punten 3 en 4 heb ik geen last met mijn textielen outfit hoor.
Sommige noemen hier de voorbeeldfunctie die je straks als instructeur hebt. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je de gradaties in bescherming bespreekt met je leerlingen. Ik merk dat er best veel mensen zijn die zeggen, ik draag enige vorm van motorkleding dus ik ben goed beschermd, want motorkleding. Tot je er eens over in gesprek gaat en het toch wel logisch klinkt dat een hoge laars meer bescherming bied dan een sneaker.

Dat soort verschillen zijn voor veel van ons logisch maar minder voor beginners. Het is denk een kleine moeite om aan het begin of einde van een les even over kleding en de keurmerken/AAA rating te kletsen. Of ze er al over na hebben gedacht, over waarom ze de keuze voor hun huidige kleding hebben gemaakt, of ze weten dat er verschillen zijn en A-ratings.

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 25-02-2025 09:52 ]

Awesome

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:37:
Ik voel me het prettigst in een nauwsluitende leren combi.
Dat heb ik ook. En daarvoor hoef ik niet eens op een motor te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Blomminator schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:59:
[...]

Daar gaat m'n koffie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:50:
[...]

Sommige noemen hier de voorbeeldfunctie die je straks als instructeur hebt. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je de gradaties in bescherming bespreekt met je leerlingen. Ik merk dat er best veel mensen zijn die zeggen, ik draag enige vorm van motorkleding dus ik ben goed beschermd, want motorkleding. Tot je er eens over in gesprek gaat en het toch wel logisch klinkt dat een hoge laars meer bescherming bied dan een sneaker.

Dat soort verschillen zijn voor veel van ons logisch maar minder voor beginners. Het is denk een kleine moeite om aan het begin of einde van een les even over kleding en de keurmerken/AAA rating te kletsen. Of ze er al over na hebben gedacht, over waarom ze de keuze voor hun huidige kleding hebben gemaakt, of ze weten dat er verschillen zijn en A-ratings.
Heel goed punt. Mijn eerste motorjeans bleken achteraf alleen aan de voorzijde kevlar te hebben en niet de achterkant, bijvoorbeeld, en mijn ADV boots zijn niet zo stijf als een echte crosslaars. Handschoenen gaan ook best over de pols heen, en overweeg de optie iets te hebben wat een elkaar kan ritsen op de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Blomminator schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:59:
[...]

Ligt denk ik ook aan je gebruik.
Moet er niet aan denken een strak pak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jeroenathome schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:20:
Wie kan zich de uitzending van Blik op de weg herinneren waarbij een man en vrouw op de snelweg onderuit gaan?
De uitzending had als gevolg dat de verkoop van beschermde kleding flink toe nam.

Waarschuwing voor wie de link wil bekijken. De wonden zijn zichtbaar.

Ook voor korte ritjes doe ik het pak aan. Ik voel mij niet veilig zonder.
Ai, wat een wonden zeg. Ook die leren half hoge laars is gewoon een heel stuk uit... Ik draag altijd hoge motorlaarzen, maar sinds een offroad vakantie heb ik echte motocross laarzen (alpinestars tech 7). En eigenlijk draag ik die nu ook als ik gewoon naar vrienden ofzo rij, want ja, ik heb ze nu eenmaal. Zelfde met m'n nekbrace, nu ik die heb, draag ik die ook vaak gewoon op de snelweg. Zit toch niet in de weg. Je zal maar onderuit gaan en dan achteraf bedenken dat je gewoon de betere bescherming thuis had staan...

Ik draag dus (vrijwel) altijd alle bescherming. Mede omdat mijn instructeur simpelweg dat vanaf les één verplicht stelde. Ik weet niet beter. @HTT-Thalan Dat is dan ook mijn advies aan jou. Er was 2e hands kleding etc. beschikbaar voor iedereen, dus geen (financiële) reden om onbeschermd rond te rijden. Veel kochten ook hun eigen kleding naarmate ze meer lessen hadden gevolgd, en zeker wisten dat ze door wilden gaan met motorrijden. Dan blijf je het ook dragen als je eenmaal je rijbewijs hebt.

Trouwens, ook veel protectoren in de goedkopere kleding zijn amper gekeurd. Gewoon eenmalig goede protectoren kopen, ook voor je heupen etc, en ze passen in al je volgende kleding. Het is tientjeswerk, geen reden om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
A13X schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:50:
[...]

Ik zou de cursisten er in ieder geval bewust maken dat de ene motorkleding de andere niet is, zonder te ver in details te gaan. En ze doorverwijzen naar een gespecialiseerde motor(kleding)winkel voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 16:15
Je kan denk ik niet teveel uitgaan van de AAA-rating. Meestal is die volgens de EN-17092 norm en dat is een norm over slijtage (schuren op het wegdek). Zeker moet je ook kijken naar wat je beschermt bij de val of klap an sich en dat is toch eigenlijk een goede protector volgens EN-1621.

Hier een voorbeeld van een AA-jack: https://www.chromeburner....saros-wb-black-anthracite

Hier een voorbeeld van een niet EN-17092 jack maar wel met EN-1621 protectoren: https://luhta.com/global/nl/p/armageddo-r-jkt-70150722r

Ik zou die laatste nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 22:39
Dan vergelijk je ook een jas van €150 met een jas die ongeveer 10x zo duur is. En €150 voor een jas met een AA rating en EN-1621 level 1 protectoren vind ik ook nog goedkoop. Betaal je veel meer dan zou ik ook Level 2 protectie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Het punt wat ik wilde maken is dat een goedkopere jas prima EN-17092 gecertificeerd kan zijn en een veel duurdere jas die certificering niet heeft. Ik denk dat je naar meer moet kijken dan alleen naar de AA- of AAA-rating.

Als een advertentietekst zegt dat een jack een CE AA-normering heeft, dan heeft dat betrekking op de EN-17092. Dan heb je nog niet het hele verhaal hiermee te pakken.

[ Voor 28% gewijzigd door badkuip op 25-02-2025 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:23
badkuip schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:49:
Het punt wat ik wilde maken is dat een goedkopere jas prima EN-17092 gecertificeerd kan zijn en een veel duurdere jas die certificering niet heeft. Ik denk dat je naar meer moet kijken dan alleen naar de AA- of AAA-rating.

Als een advertentietekst zegt dat een jack een CE AA-normering heeft, dan heeft dat betrekking op de EN-17092. Dan heb je nog niet het hele verhaal hiermee te pakken.
En als je dan alles op papier zo veilig mogelijk hebt ben je er ook nog niet. Als je kniebeschermers door een slechte pasvorm op je bovenbeen zit doet het nog niet zoveel... maar dit lijkt me voor een beginner allemaal een beetje veel informatie. Dus het basisadvies "doe motorkleding aan en vraag vooral advies bij een specialist" lijkt me zo gek nog niet als instructeur. Hetzelfde voor gehoorbescherming trouwens, daar heb ik mijn instructeur nooit over gehoord, en dat is toch een smetje op de verder heel goede ervaring daar.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

badkuip schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:49:

Is ook een standaard praktijk om een jas goedkoper te verkopen. Wel A+certificering maar cheapo protectors erin.

@Joris748 precies dat, niet de diepgang in maar precies de nuances benoemen. Check de daadwerkelijke bescherming i.p.v. er maar vanuit gaan dat het goed is.

Gewoon aangeven, weet waarvoor je kiest. Sneakers? Prima weet dat je iets inlevert tov laarzen. Goedkopere broek, weet wat het verschil in zit, zoek dat uit. Ga er niet vanuit dat de bescherming hetzelfde is maar verifiër dat ook. Leer ze dat ze moeten doorvragen bij het advies. Sommige verkopen ook maar wat graag...

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 25-02-2025 13:01 ]

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik voel een motorgear best buy guide aankomen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:22:
Ik voel een motorgear best buy guide aankomen :+
Ik denk dat dit topic voldoende ervaring maar ook kritische kennis heeft om zoiets samen te stellen ja. BBG maar dan voor motorgear. Zolang we het maar niet eens proberen te worden over welk motor een beginner moet kopen komt het goed :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19
HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat dit topic voldoende ervaring maar ook kritische kennis heeft om zoiets samen te stellen ja. BBG maar dan voor motorgear. Zolang we het maar niet eens proberen te worden over welk motor een beginner moet kopen komt het goed :+.
Dat had ik als beginner best kunnen gebruiken, nu veel uitzoek werk er zelf aan gehad, maar aan de andere kant ook veel geleerd :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:24:
[...]

Iedereen weet dat een Hayabusa de beste beginnersmotor is.

Als je op zo'n ding goed kunt sturen, kun je het op elke motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Destruction schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Iedereen weet dat een Hayabusa de beste beginnersmotor is.

Als je op zo'n ding goed kunt sturen, kun je het op elke motor :+
Nou, ik zit er met mn 193 cm wel heel comfortabel op.... Die 119 peekaa die ik nu heb ken ik wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ozzynator schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Nou, ik zit er met mn 193 cm wel heel comfortabel op.... Die 119 peekaa die ik nu heb ken ik wel >:)
Ik zal eerlijk bekennen dat ik nog niet 100% gewend ben aan het vermogen op de RT. Ik gebruik een deel ervan bij inhalen op de snelweg maar ook daar trek ik hem niet vol open en ook bij lange na niet in de toerenbegrenzer. Nu krijg ik ook niet zoveel kans motormeters te maken als vroeger, tussen het runnen van het gezin, de studie en allerhande klussen in huis. Ik spring gelukkig zometeen wel even op de CB voor een tripje naar de school van mijn dochter voor een oudergesprek. Het is lekker weer dus we gaan met de vikinghelm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
ozzynator schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Dan moet je het gas wat eerder opendraaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Nee is maar onzin.

Vind een Hayabusa een super machine, maar niet iets voor mij, ben bang dat ik me dan een keertje vergallopeer.
Wat ik nu heb ben ik tevreden mee, kan zonder problemen inhalen en echt hard doorrijden kun je toch bijna nergens meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, zojuist besproken dat ik dit weekend toch een lange tocht ga maken :) familiebezoek in zeeland, zaterdag heen zondag terug. Onderweg kan ik iets bezoeken... evt Openlucht in Arnhem, is altijd een favoriet van me. Volgens buienradar zou het dit weekend acceptabel moeten zijn, bewolking met soms wat zon. Als er een drupje valt is dat ook niet zo erg als het maar niet gaat hozen. Rondtrip exclusief uitstapjes ~800km van Emmen naar Terneuzen en terug. Als iemand een toffe tip heeft voor iets wat ik eventueel aan kan doen dat ofwel motor- of museumgerelateerd is (heb een MJK) hou ik me aanbevolen.

De bezoeklocatie in zeeland heeft geen logeerbed dus het wordt toch semi-kamperen in de zin dat ik de BMW moet gaan opzadelen met slaapmat, logeerspullen, slaapzak etc. Niet helemaal @Bommes waardig maar ik doe het ervoor :P.

Moet ik wel even die ride-in in de bandjes knikkeren, paar heup protectoren regelen en kijken of ik die onboard power kan fixen.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-02-2025 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

[b]Joris748 in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"Ik voel me het prettigst in een nauwsluitende leren combi.
Kate blijkbaar ook wel _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://images.nightcafe.studio/jobs/R2Yz073DraNJTsgj5wEi/R2Yz073DraNJTsgj5wEi--1--0q7fu.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
Dit jaar ook weer eens naar de beurs geweest na afwezig te zijn geweest voor een aantal jaar. Met opzoek naar en nieuwe (gebruikte) motor.

Ik was er op zondag middag en ik moet zeggen dit is denk ik de laatste keer dat ik er heen ben geweest. Echt een hele "aparte" sfeer die ik nooit eerder ben tegen gekomen. Sta je bij een motor te kijken omdat je echt interesse hebt wordt je na 1 minuut kijken/zitten ongeveer weg geduwd omdat blijkbaar mensen vinden dat ze meer recht hebben om er naar te kijken. Anderen lopen tegen de stroom in en lopen mijn dochter omver (meerder keren) omdat ze blijkbaar recht hebben om daar te lopen.? Zeg je er wat van krijg je een grote mond van ze.

Ben dan ook na 1 uur maar weer vertrokken. Echt nog nooit in de 25 jaar dat ik er kom dit zo meegemaakt.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
worldfastest schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:41:
Dit jaar ook weer eens naar de beurs geweest na afwezig te zijn geweest voor een aantal jaar. Met opzoek naar en nieuwe (gebruikte) motor.

Ik was er op zondag middag en ik moet zeggen dit is denk ik de laatste keer dat ik er heen ben geweest. Echt een hele "aparte" sfeer die ik nooit eerder ben tegen gekomen. Sta je bij een motor te kijken omdat je echt interesse hebt wordt je na 1 minuut kijken/zitten ongeveer weg geduwd omdat blijkbaar mensen vinden dat ze meer recht hebben om er naar te kijken. Anderen lopen tegen de stroom in en lopen mijn dochter omver (meerder keren) omdat ze blijkbaar recht hebben om daar te lopen.? Zeg je er wat van krijg je een grote mond van ze.

Ben dan ook na 1 uur maar weer vertrokken. Echt nog nooit in de 25 jaar dat ik er kom dit zo meegemaakt.
Dat herken ik wel ja.
Grappige is dat mijn vriendin dat soort ervaringen ook heeft bij de meeste motorzaken. Dan gaan ze tegen mij lullen ipv haar...

Zelfs toen ik helemaal geen A had en zij wel dan nog probeerden ze het gesprek met mij aan te gaan :X en mij te overtuigen.
Pagina: 1 ... 13 ... 59 Laatste