Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als bonus dus die speakers op de motor die ik niet verwacht had, maar als negatief puntje kwam ik net bij het nalopen (preppen) van de BMW voor de zaterdag rit tot de conclusie dat de stroomaansluiting in het dash niet werkt, kan dus de telefoon niet opladen tijdens het rijden. Daar had ik dus juist wel op gerekend :p. Tja, dan maar een powerbank in het dashboardkastje, werkt ook. En kan altijd de batterij in de telefoon nog swappen voor een volle.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-02-2025 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:29
wokkelz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:33:
Ik rijd op dit moment een KTM 1190 adventure. Wat een kanon van een motor is en erg lekker rijdt..
Maar met een schuin oog ben ik aan het kijken naar een andere motor. Waarbij 2 cilinders het maximaal aantal cilinders is.
Nu is een BMW GS natuurlijk altijd een motor geweest die ik ooit nog wil rijden, maar mijn ook viel op de Yamaha T700. Compleet andere fiets en 99% van mijn rijden zal op de weg zijn incl snelweg.
Zijn er mensen met een zelfde soort stap (omlaag qua vermogen en misschien comfort) en hoe hebben zij het ervaren?
Als je gehecht bent aan al die electronische shit, comfort en aan twee cilinders, dan kom je al snel uit bij de Multistrada V2S. Heb een keer op zo'n ding proefgereden en je kunt er lekker mee toeren, maar ook heerlijk mee spelen >:) Durf er wel te zeggen dat ik er onder alle omstandigheden sneller mee ben dan met mijn RSV Mille. De Multistrada legt het hooguit af bij hele snelle bochten (170+). En je zult misschien af en toe een versnelling terug moeten, maar dat is geen probleem met de blipper.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:36
Adder28 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:49:
[...]

Ik heb ooit eens, voor ik mijn huidige motor had, overal gaan testen om te zien wat mij lag. 80% van het aanbod onder mijn achterste gehad toen en de 1250 GS was de eerste waar ik op reed en direct voelde "en nu wil ik in 1 ruk naar de alpen rijden". Gewoon het comfort, gemak, alles op de juiste plek. Daarna ook eens met een 1200 gereden en dat was een heel pak minder, veel rauwer en de aero was zeer slecht voor mij.

Een S1000XR of andere zijn veel spannender natuurlijk, maar qua toeren is de 1250 GS in mijn ogen ongeevenaard.
Scheelt misschien waar je het mee vergelijkt. Wij stonden in de alpen, en hebben toen een uurtje of 2 geruild. Ik op zijn 1250GS, hij op mijn Multistrada. Ik hoefde ineens mijn best niet meer te doen, hoe de bocht ook indook, het kwam altijd wel goed. En hij klaagde dat hij te veel zijn best moest doen ;)

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:59
_eLMo_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Ik ben van een 1200GS Adventure naar een Husqvarna 901 Expedition gegaan. Nadat ik de vering nog heb laten verbouwen door een ex-Dakar rijder besloten dat ik teveel inleverde op de weg (gebrek aan elektronisch gestuurde demping), en de Huskie weer verkocht omdat het niet past bij mijn rijstijl.

Je moet bedenken wat jij leuk vind aan motorrijden. Meer blootstelling aan de elementen -> kleinere motor, meer wendbaarheid -> kleinere motor, meer offroad -> kleinere motor.
Meer comfort -> grotere motor (want meer kuip, en massa is traag), meer vermogen -> meestal grotere motor, meer snelweg -> grotere motor.

Ook zijn er maar bar weinig kleine motors met (adaptive) cruise control, zadelverwarmin, elektrisch verstelbare schermen , een automaat >:) . De een moet er niks van weten, de ander wil niet zonder. Wat zoek jij? ;)

De T7 is een hele basale fiets, daar moet je van houden, vanaf een techwonder als de 1190 is dat nogal een stap. Als je veel straat georienteerd bent is de nieuwe Transalp dan eigenlijk meer voor je geschikt (zelfde soort blok). Of nog kleiner, zoals een naked Husqvarna. Wil je Adventure blijven rijden?
Ja ik blijf het liefst wel adventure rijden. Ik ben zelf 1.9 lang dus een klein motortje is geen porum.
Ik heb nog een supersport staan voor de incidentele circuitdag/snel rondje om de kerk :+
Ik moet zeggen dat als ik hier mensen over de TET zie praten dat dat mij ook wel triggered vandaar dat de Yamaha T700 mij ook opviel. Maar of het een romantische gedachte is of een reele optie, ik weet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Adder28 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:40:
Eenmaal op een GS ga je de populariteit snappen en het heel moeilijk vinden om iets anders te vinden dat even goed op de vlakken waar de GS schittert: De weg en lange touren.
Nee, dat is juist best makkelijk 8)7

De GS is een compromis tussen off- en onroad. Hence the name, Gelände/Straße.

Een dedicated tourer zoals de R1250RT is veel beter op de weg, maar slechter daarbuiten.

De GS is vooral een heel makkelijke motor om te rijden, vind ze een beetje saai daarom. Ik snap de populariteit wel, maar ben het er niet mee eens ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Helemaal eens dat de GS het ultieme compromis is, Als ik er meer dan 1 zou kopen, zou er geen GS staan vermoed ik :D (nu wel)

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 20-02-2025 17:23 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:25
Ik weet niet of dit relevant is voor mensen hier, maar de Nürburgring mogen we als motorrijders niet meer op, behalve op 4 dagen, onder begeleiding. Nieuwsbericht Nürburgring

Dan nog een vraag: heeft iemand ervaring met Discord via de Cardo? Ik merkte dat het bereik in de bergen best beperkt is soms (niet onlogisch overigens). Ik zag dat sommige mensen Discord draaien op hun mobiel en dan de cardo als microfoon/headset gebruiken. Het bereik zou dan veel groter moeten zijn, zolang je 4g/5g hebt.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_eLMo_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Ik ben van een 1200GS Adventure naar een Husqvarna 901 Expedition gegaan. Nadat ik de vering nog heb laten verbouwen door een ex-Dakar rijder besloten dat ik teveel inleverde op de weg (gebrek aan elektronisch gestuurde demping), en de Huskie weer verkocht omdat het niet past bij mijn rijstijl.
Interessant. Ik rij een 1200GS uit '09, maar blijf toch ook altijd naar lichtere motoren te kijken. Wat ik erg waardeer in de GS is allereerst de cardan, onderhoudsvrij. Het ding rijdt echt heel fijn, op elk type ondergrond, veel koppel/vermogen, je zit heerlijk, je kan alles meesjouwen wat je nodig hebt. Mijne heeft niet heel veel electronica maar wel ESA en handvatverwarming en natuurlijk wat ABS en ESC. Ook issie niet echt heel zwaar met 203kg droog, de latere modellen zijn steeds zwaarder geworden.

Als ik dan naar een 901 kijk met 214kg,is deze toch veel moeilijker weer rechtop te krijgen in het terrein lijkt me. Zeker omdat een boxer nooit écht plat ligt. Ook een T7 is 205kg, met een hoog zwaartepunt voor zover ik begrijp. Of je daar nou echt iets mee opschiet? Ik denk dan aan verre reizen met zowel TET als asfalt he. En in hoog tempo kilometers maken op weg naar je bestemming.

Dan zou ik eerder aan een 701 denken: met 146kg echt een stuk lichter, maar ik ben ook bang dat het niet mij rijstijl is... Ik moet eens wat proefritjes maken dit jaar eigenlijk want ik mis gewoon de ervaring met andere motoren...

• Aikon
  • Niet online
JL Koppelle schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:33:
Ik weet niet of dit relevant is voor mensen hier, maar de Nürburgring mogen we als motorrijders niet meer op, behalve op 4 dagen, onder begeleiding. Nieuwsbericht Nürburgring
Zonde, ik ben er vorig jaar voor het eerst opgeweest, gelijk toen de baan open ging en zodra ik 1 rondje had voltooid ging de baan voor motoren dicht. Ik me wel voorstellen dat ze de combi auto's en motoren verbieden, maar om nou direct naar slechts 4 momenten én onder begeleiding van trainers te gaan is wel erg overdreven. Zal er ook niet goedkoper van worden. Kies er dan voor om motoren 15 min eerder te laten starten, dan kan je 1 a 2 rondes rijden voor de auto's komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@Aikon exact dat. De 701 is wel echt spartaans. Hij kan prima snelweg qua vermogen, maar qua comfort (zadel, windbescherming, stabiliteit)…… Tja, alles kan.

Ik heb de 701 ook proefgereden toen ik de 901 kocht, maar vond het een stap te ver. De 890 was al meer in de richting. Je zou eerder eens naar een Aprilia Tuareg 660 kunnen kijken (187kg droog).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbsVhQGfk_wjjNoGFypv7wfY_ks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ly078PNJ7jxIhXm41vcG8kQr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gK8To-nwSVLlwnrC2Fk0K52rKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmNYVGr85z8hDEUFxEksPsGF.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:53

A13X

Dude

Aikon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:37:
[...]

Interessant. k rij een 1200GS uit '09, maar blijf toch ook altijd naar lichtere motoren te kijken. Wat ik erg waardeer in de GS is allereerst de cardan, onderhoudsvrij. Het ding rijdt echt heel fijn, op elk type ondergrond, veel koppel/vermogen, je zit heerlijk, je kan alles meesjouwen wat je nodig hebt. Mijne heeft niet heel veel electronica maar wel ESA en handvatverwarming en natuurlijk wat ABS en ESC. Ook issie niet echt heel zwaar met 203kg droog, de latere modellen zijn steeds zwaarder geworden.

Als ik dan naar een 901 kijk met 214kg,is deze toch veel moeilijker weer rechtop te krijgen in het terrein lijkt me. Zeker omdat een boxer nooit écht plat ligt. Ook een T7 is 205kg, met een hoog zwaartepunt voor zover ik begrijp. Of je daar nou echt iets mee opschiet? Ik denk dan aan verre reizen met zowel TET als asfalt he. En in hoog tempo kilometers maken op weg naar je bestemming.

Dan zou ik eerder aan een 701 denken: met 146kg echt een stuk lichter, maar ik ben ook bang dat het niet mij rijstijl is... Ik moet eens wat proefritjes maken dit jaar eigenlijk want ik mis gewoon de ervaring met andere motoren...
Een Norden valt door z'n lage tank ook niet volledig om. Daarbij weegt een Norden 208kg volledig afgetankt en zit door die tank het gewicht ook laag. Bij jouw 203kg mag je er nog 20-25kg erbij tellen voor alle vloeistoffen.

Heb tijdens mijn zoektocht ook op een 1200gs gereden, die was stilstaand echt voelbaar zwaarder dan de Norden. Even met de hand omdraaien op een smal paadje vond ik een ramp, nu met de Norden gaat dat hendig.

Specs zeggen niet alles. Vorig jaar ging ik er bij liggen op ABR in de modder. Hij stond overeind voordat @harley, die achter mij reed, het in de gaten had.

@wokkelz 1390 SAS is natuurlijk het enige goede antwoord op een 1190 opvolger :+

Afbeeldingslocatie: https://azwecdnepstoragewebsiteuploads.azureedge.net/PHO_BIKE_MOBILE_MY25-KTM-1390-SUPER-ADVENTURE-S-EVO-home-mobile_%23SALL_%23AEPI_%23V1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 20-02-2025 18:11 ]

Awesome

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:21
Dan nog een vraag: heeft iemand ervaring met Discord via de Cardo? Ik merkte dat het bereik in de bergen best beperkt is soms (niet onlogisch overigens). Ik zag dat sommige mensen Discord draaien op hun mobiel en dan de cardo als microfoon/headset gebruiken. Het bereik zou dan veel groter moeten zijn, zolang je 4g/5g hebt.
Volgens mij waren er hier mensen die het wel succesvol in gebruik hadden. Ik heb het de vorige TET rit geprobeerd maar we hadden de hele tijd verbindingsproblemen. Dan kon de 1 weer niet spreken, alleen luisteren dan de andere weer niet. Soms viel die compleet weg. Uiteindelijk toch maar weer terug overgestapt naar Sena intercom, dat was wel stabiel. Mocht iemand de gouden (settings) tip hebben dan hoor ik dat ook graag.

Wij zijn overigens sinds kort volledig overgestapt op Cardo, echt een verademing t.o.v. de SRL's die we eerst hadden. De app, bouwkwaliteit, bediengemak, USB-C fastcharging en mesh zijn echt fantastisch. Daarnaast super eenvoudig om meerdere helmen te hebben met maar 1 unit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:18:
Jaaa, gevolgd door de banden, uitlaten, oordoppen, tomtom<>garmin, welke intercom, wel of geen topkoffer, harde koffers of tassen...
Je vergeet "minder dan 100pk is gevaarlijk" en "dress for the slide, not the ride"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Je vergeet "minder dan 100pk is gevaarlijk" en "dress for the slide, not the ride"
Hoho dan vergeet je je eigen stokpaardje nog van 100pk is veel te veel :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 21:42
Adder28 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:47:
[...]

Om nog maar te zwijgen "wat als de support gedaan is?"

Bij een smartphone is dat makkelijk. Ene app eraf, andere erop.
Nou mijn garmin 220 nuvi heeft het voor 150 euro toen 7 jaar mee gegaan toen overgestapt naar een zumo 390LM en ook 8 jaar mee gereden en nu sinds vorig jaar de XT
De 390lm deed het nog steeds alleen de kaarten werden te groot van heel europa en traag als stront eigenlijk :F

• Aikon
  • Niet online
A13X schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:06:
[...]

Een Norden valt door z'n lage tank ook niet volledig om. Daarbij weegt een Norden 208kg volledig afgetankt en zit door die tank het gewicht ook laag. Bij jouw 203kg mag je er nog 20-25kg erbij tellen voor alle vloeistoffen.

Heb tijdens mijn zoektocht ook op een 1200gs gereden, die was stilstaand echt voelbaar zwaarder dan de Norden. Even met de hand omdraaien op een smal paadje vond ik een ramp, nu met de Norden gaat dat hendig.
Toch ziet die tank er niet zo breed uit? Het is altijd wat lastig vergelijken, maar idd er komt nog benzine bij, beetje een open deur natuurlijk, maar een grotere tank maakt hem ook zwaarder maar is ook wel weer erg fijn. Ik tankte hem meestal halfvol op vakantie, dan kan ik een dag TET rijden. Officieel is mijne 229kg rijklaar, maar dan komen er nog wat valbeugels, carterbescherming, barkbusters en allemaal dingetjes bij, niet te vergeten bagage... Je zit zo op 250kg. Een Tuareg 660 scheelt ook maar 16kg, niet echt significant, of ik daar de overstap voor wil maken... Een BMW G650X lijkt me ook wel wat, of waar Itchy Boots nu op rijdt ziet er ook wel tof uit, oude Tenere.

Jij rijdt een Norden 901 dus, doe je er ook vakanties mee?

• Pyr0_
  • Laatst online: 23:51
cyntax schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:51:
Hier geen last van de Carpuride hoor. Werkt uitstekend. Bij mij zit die in de navigatievoorbereiding van BMW met alleen mijn telefoon eraan gekoppeld. Headset heb ik ook direct aan mijn telefoon gekoppeld en op de Carpuride ingesteld dat het geluid via de telefoon dient te gaan. Nog geen spontane restarts of freezes gehad.

Nu is het een kwestie van de motor aanzetten en alles verbind automagisch.

Heb overigens wel gemerkt dat de unit een beetje kieskeurig is wat voor stroombron die heeft. Heb met verschillende snelladers thuis dat ding aan te praat proberen te krijgen zonder succes. Het werkte uiteindelijk alleen met een oude iPhone 5W/1A lader.
Ik ga het morgen nog eens proberen maar ik voed hem nu met een powerbank. Zou dat misschien voor problemen kunnen zorgen?

En als ik dit niet aan de praat krijg zoals ik het voor ogen had, dan gaat ie terug en koop ik ook iets van een goedkope telefoon of tablet. Groot scherm is leuk maar niet persé noodzakelijk. Ik zie geen heil in tomtom's of garmins, dat is altijd behelpen en heb veel liever de flexibiliteit van een android based apparaat.

Morgen tourtje doen.. maar waarheen en hoever zal ik eens gaan O-)

Edit: @_eLMo_ even uit pure nieuwsgierigheid, welke tablet gebruik je daarvoor?

[ Voor 3% gewijzigd door Pyr0_ op 20-02-2025 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Aikon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:49:
[...]

Toch ziet die tank er niet zo breed uit? Het is altijd wat lastig vergelijken, maar idd er komt nog benzine bij, beetje een open deur natuurlijk, maar een grotere tank maakt hem ook zwaarder maar is ook wel weer erg fijn. Ik tankte hem meestal halfvol op vakantie, dan kan ik een dag TET rijden. Officieel is mijne 229kg rijklaar, maar dan komen er nog wat valbeugels, carterbescherming, barkbusters en allemaal dingetjes bij, niet te vergeten bagage... Je zit zo op 250kg. Een Tuareg 660 scheelt ook maar 16kg, niet echt significant, of ik daar de overstap voor wil maken... Een BMW G650X lijkt me ook wel wat, of waar Itchy Boots nu op rijdt ziet er ook wel tof uit, oude Tenere.

Jij rijdt een Norden 901 dus, doe je er ook vakanties mee?
Als ik zou moeten gokken denk ik dat hij 10-15cm smaller is als een GS.

Heb er wat kleine vakanties mee gedaan, keer lang weekend Duitsland, 6 dagen ABR in Engeland, dagritten. Heb hem gekocht toen hij uitkwam, fuck it momentje nadat een huis dat we wilde kopen was afgeketst. Alleen 2 maand later hadden we dat klushuis toch ineens aangeschaft. Dus zit nu ook 3 jaar in fases in forse verbouwingen, dat dit tijd en budget nogal. Ook periodes gehad dat het er mentaal of fysiek het er gewoon niet bij kon hebben en hij stil stond.

Het meeste dat je denk zult missen op een Norden of elke andere allroad t.o.v. een GS is windbescherming op de snelweg. 130+ heb je best een herrie aan je kop. Nu heb ik nog de originele ruit en geen touring of extra lage ruit dus daar kun je misschien nog wat mee winnen.

Zelf wel heel blij mee, veel smiles per gallon so to speak. Wel wat typisch KTM gedonder mee gehad, koellekkages, maar dat werd wel netjes opgelost. Rij nu meer als een hoonigan dan daarvoor met een 150pk FZ1N :P

Edit
Voor wie trouwens een Honda crf300 wil maar hem te zwak of langzaam vind.

https://crf300lbigbore.com/

Ari Henning heeft een big bore kit gemaakt waarmee je tot 34% vermogen en 25% koppel erbij krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 20-02-2025 20:23 ]

Awesome

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:32:
[...]

Hoho dan vergeet je je eigen stokpaardje nog van 100pk is veel te veel :+
voor mij wel ja :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748

Dat is wel jammer, maar ik denk dat het te gevaarlijk is geworden. Heb er tussen 2001 en 2004 ca 30 ronden per jaar gereden en toen was het nog leuk. Als je binnen 10 min BTG reed, dan kwamen er niet zo gek veel auto’s meer voorbij. Werd je wel ingehaald, dan zat er veel kans iemand die wist wat hij deed achter het stuur.

Tegenwoordig zijn de auto’s veel sneller en de mensen opgefokter. Gooi dan nog flink wat 200+ pk motoren in de strijd en de cocktail is compleet.

Destijds hadden de snelste motoren ca 150 pk. En toen al verlieten er ieder jaar wel een aantal motorrijders zonder hartslag de groene hel. En een veelvoud werd in niet al te beste conditie overgebracht naar Koblenz. De ongevalsstatistieken waren het best bewaarde geheim van de Eifel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEzez2QX4xiwyqDxFhYVqAa56X0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEA8nIjE3aWfjPGVU4aZLbt6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Joris748 op 20-02-2025 21:01 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Pyr0_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:07:
Edit: @_eLMo_ even uit pure nieuwsgierigheid, welke tablet gebruik je daarvoor?
Ik rij met de DMD T865 van Thork Racing. Ik ben er tevreden mee, maar ligt aan je verwachtingen. Prijs is flink (850), maar ook goede garantie enzo. En een stuk goedkoper dan de tablets van Garmin.

Duurder dan een Samsung Galaxy Tab Active 3-4-5-6 met USB kabel though.

Voor mij is het laden met de pogo pins een must, zodat ik de tablet makkelijk kan meenemen naar de tafel als ik de route moet aanpassen ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26

Ik heb er al heel wat rondes opzitten met de auto en heb altijd tegen mijzelf gezegd: doe dit nooit met de motor! Niet omdat het circuit te gevaarlijk is, maar vooral omdat veel automobilisten geen of slecht rekening houden met hoeveel ruimte je nodig hebt als motorrijder. Je hebt ook weinig run-off, je zit vrij snel tegen een vangrail dus zo’n oeps moment wordt ook hard gestraft. Ik denk dat het maar beter is dat dit nu is bepaald…

• Pyr0_
_eLMo_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:19:
[...]

Ik rij met de DMD T865 van Thork Racing. Ik ben er tevreden mee, maar ligt aan je verwachtingen. Prijs is flink (850), maar ook goede garantie enzo. En een stuk goedkoper dan de tablets van Garmin.

Voor mij is het laden met de pogo pins een must, zodat ik de tablet makkelijk kan meenemen naar de tafel als ik de route moet aanpassen ofzo.
Tandjes... dat is wel aan de prijs zeg. Ook zo'n active tab gaat al gauw richting de 400 en dan moet je nog een mounting optie erbij.

Had ik m'n oude S21 nou maar niet verkocht hé... :z

Heb wat tips gekregen van de Carpuride support iig, we gaan het morgen beleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03
A13X schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:14:
[...]

Edit
Voor wie trouwens een Honda crf300 wil maar hem te zwak of langzaam vind.

https://crf300lbigbore.com/

Ari Henning heeft een big bore kit gemaakt waarmee je tot 34% vermogen en 25% koppel erbij krijgt.

[YouTube: Ari Henning's Big Bore Honda CRF300L | The Unicorn Dual Sport ?]
Ik rij er nu dik een jaar op en afgezien van wat add-ons (GPS mount, HVV, carterbescherming, framebeschermers en wat serieuzere barkbusters) laat ik 'm lekker voor wat het is. Honda geeft nog 5 jaar garantie zo, ik denk dat dat wel vervalt met zo'n kitje. :P

Het relaxte aan de factory setup is de lage onderhoudsvereiste. Mijn wijlen KTM 520 EXC ging echt rete hard maar ik was ook wel elk weekend bezig om iets te fiksen, en los daarvan, als de Euro 98 langer dan een dag in de vlotter stond startte het kreng gewoon niet. Leeg laten lopen, droog trappen, kraantje open en dan wou 't na 2-3 keer wel. De CRF spoel ik af en de eerstvolgende keer dat ik 'm uit de schuur trek heeft 'ie 1 omwenteling nodig.

De verhouding rijdend plezier vs. onderhoud is ook wat waard in de power-overweging.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nehal3m schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:50:
[...]

Ik rij er nu dik een jaar op en afgezien van wat add-ons (GPS mount, HVV, carterbescherming, framebeschermers en wat serieuzere barkbusters) laat ik 'm lekker voor wat het is. Honda geeft nog 5 jaar garantie zo, ik denk dat dat wel vervalt met zo'n kitje. :P

Het relaxte aan de factory setup is de lage onderhoudsvereiste. Mijn wijlen KTM 520 EXC ging echt rete hard maar ik was ook wel elk weekend bezig om iets te fiksen, en los daarvan, als de Euro 98 langer dan een dag in de vlotter stond startte het kreng gewoon niet. Leeg laten lopen, droog trappen, kraantje open en dan wou 't na 2-3 keer wel. De CRF spoel ik af en de eerstvolgende keer dat ik 'm uit de schuur trek heeft 'ie 1 omwenteling nodig.

De verhouding rijdend plezier vs. onderhoud is ook wat waard in de power-overweging.
Volgens mij is minder vermogen wel zo'n beetje de trend tussen Honda en de concurrentie (uitzonderingen daargelaten) maar dat komt idd met een heel prettig voordeel qua duurzaamheid en onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
wokkelz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:44:
[...]

Ja ik blijf het liefst wel adventure rijden. Ik ben zelf 1.9 lang dus een klein motortje is geen porum.
Ik heb nog een supersport staan voor de incidentele circuitdag/snel rondje om de kerk :+
Ik moet zeggen dat als ik hier mensen over de TET zie praten dat dat mij ook wel triggered vandaar dat de Yamaha T700 mij ook opviel. Maar of het een romantische gedachte is of een reele optie, ik weet het niet.
Ben zelf ook 190 cm (met naar verhouding lange benen). Vind de Multistrada V2S erg comfortabel, meer dan genoeg plek voor mijn benen. Ook op de T700 heb ik genoeg plek.

Kleine kanttekening: ik heb mijn hele motorleven met opgevouwen benen op supersports gezeten. Voor mij is alles waarop je rechtop zit comfortabel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-10 09:13
_eLMo_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:19:
[...]

laat me weten hoe die pogo pins zich houden. Wij hebben ze een paar keer ingezet op werk in buiten omgeving en die dingen sneuvelden belachelijk snel door corrosie.

Dus ik ben huiverig voor het gebruik bij de Navi’s etc op de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 06:44:
[...]
laat me weten hoe die pogo pins zich houden. Wij hebben ze een paar keer ingezet op werk in buiten omgeving en die dingen sneuvelden belachelijk snel door corrosie.

Dus ik ben huiverig voor het gebruik bij de Navi’s etc op de motor.
Ik rij er al jaren mee zonder problemen (garmin zumo / bmw navigator hebben dat ook).

Vijf trucs die ik ken:
dubbele seal (hele gebied en individuele pins).
Als je 12V voed (meestal), dan altijd minimaal 2x ground en 2x 12v. Dan heb je veel minder kans op slecht contact op de 12v lijn. Apparaten die daar maar 1 pogo pin voor hebben vertonen snel corrosie.
Fatsoenlijke gold plated laag, maar dat spreekt voor zich.
Kleine toleranties op soldering pogo pins en op de mounting van het apparaat.
Niet teveel stroom trekken.

Als je dat als engineer goed doet gaan pogo pins heel lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het grootste probleem is uiteindelijk de trillingen die metaalmoeheid veroorzaken in de veertjes van de pogo pins. Bij diverse garmins heb ik dat inmiddels gezien.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:07:
[...]

Ik rij er al jaren mee zonder problemen (garmin zumo / bmw navigator hebben dat ook).

Vijf trucs die ik ken:
dubbele seal (hele gebied en individuele pins).
Als je 12V voed (meestal), dan altijd minimaal 2x ground en 2x 12v. Dan heb je veel minder kans op slecht contact op de 12v lijn. Apparaten die daar maar 1 pogo pin voor hebben vertonen snel corrosie.
Fatsoenlijke gold plated laag, maar dat spreekt voor zich.
Kleine toleranties op soldering pogo pins en op de mounting van het apparaat.
Niet teveel stroom trekken.

Als je dat als engineer goed doet gaan pogo pins heel lang mee.
Bij ons was het voornamelijk corrosie.
In het begin was een beetje poetsen genoeg maar na wat weken was het echt voorbij.

Kan best zijn omdat het bij ons een stilstaand object was dat het gewoon te veel vocht vasthield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 21:18

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Aikon schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:37:
[...]

Interessant. Ik rij een 1200GS uit '09, maar blijf toch ook altijd naar lichtere motoren te kijken. Wat ik erg waardeer in de GS is allereerst de cardan, onderhoudsvrij. Het ding rijdt echt heel fijn, op elk type ondergrond, veel koppel/vermogen, je zit heerlijk, je kan alles meesjouwen wat je nodig hebt. Mijne heeft niet heel veel electronica maar wel ESA en handvatverwarming en natuurlijk wat ABS en ESC. Ook issie niet echt heel zwaar met 203kg droog, de latere modellen zijn steeds zwaarder geworden.

ik zit met exact hetzelfde.....na een 1150GSA en nu een 1200GS (ook uit 2009) kijk ik uit naar een lichtere fiets in het allroad/adventure/hoogpoter-segment.

Mocht je er iets aan hebben:

BMW F450GS en Aprilia Tuareg 457 komen in 2025....daar heb ik echt goeie hoop op, vooral die miniGS <3

verder wil ik dit jaar gaan proefrijden op :

CF Moto 450MT (op 1-3-2025)
KTM 390 Adventure X
Honda NX500
Suzuki V--Strom650 (V-twin)
Yamaha Tenere700
Honda Transalp

en eventueel nog Aprilia Tuareg 660 / KTM 790/890/Norden901

en ik ga de F800GS nog een keer een dag huren, zie onderstaand:

Ik heb vorig jaar proefgereden op 3andere motoren, allemaal parallelle twins:
V-strom 800DE
BMW F800GS
BMW F900XR
waarbij de BMW's hetzelfde 900cc blok delen.

Die F800GS had ik bijna ter plekke gekocht, ware het niet dat ik bij alledrie de motoren in de lagere regionen en bij lage snelheden de motoren erg nukkig vond en rukkerig reageren.
Dat was echt een fucking domper maar misschien moet ik daar even aan gaan wennen.
De XR vond ik wat zenuwachtig omdat ik een 19incher gewend ben, ik vond de GS wat lekkerder, neutraler en vertrouwder invallen.
De Vstrom liep onderin iets verfijnder maar er zat veel verschil in de hoeveelheid trillingen in het het linker en rechterpedaal...nou zijn wat trillingen niet erg (ik reed de 11150 op TKC80's) maar zo'n groot verschil voelt bloedirritant. Tevens werdt mijn rechterknie kneiterheet door de koelslang achter de kap.

Ik heb ook leren omgaan met de alle boxer-quirks.......die voel je ook van links naar rcehts gaan......dat blok kenmerkt zich door KFR (KonstantFahrRuckeln, je merkt wat schommelen van voor naar achter bij constante snelheid/toeren) wat bij mijn blok redelijk goed is afgesteld dooreen monteur via het BMW GS forum. En natuurlijk de onvermijdelijke cardan-reactie die goed voelbaar is.

Wel weet ik in ieder geval dat een (fors) lichtere motor voor mij een goede keuze zou zijn in het totaalplaatje. Ik moet op een vervelende manier met kunst en vliegwerk uit mijn schuur en er achterwaarts weer in (nee, geen andere mogelijkheid).

Anyway.......misschien heb je er iets aan ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:32:
[...]

ik zit met exact hetzelfde.....na een 1150GSA en nu een 1200GS (ook uit 2009) kijk ik uit naar een lichtere fiets in het allroad/adventure/hoogpoter-segment.

BMW F450GS en Aprilia Tuareg 457 komen in 2025....daar heb ik echt goeie hoop op, vooral die miniGS <3
Ja, mooie motoren, maar ik overweeg absoluut geen nieuwe motor. Hopelijk staat 'ie op de motorbeurs voor je ;) Mij te veel afschrijving, en te pijnlijk als 'ie valt. M'n GS heeft nu 140K gelopen en als 'ie valt kijk ik niet eens of er beschadigingen bij zijn gekomen. Stiekem heel fijn.

KTM 390 Adventure X
Honda NX500
Yamaha Tenere700
Honda Transalp
Die laatste 4 motoren die je noemt zitten ook rond de 200kg, daar win je niet zo heel veel toch?
Die F800GS had ik bijna ter plekke gekocht, ware het niet dat ik bij alledrie de motoren in de lagere regionen en bij lage snelheden de motoren erg nukkig vond en rukkerig reageren.
Daar ben ik ook wat bang voor, ik rij weleens op een Honda NC700, parallel twin, maar die is ook best bokkig ofzo. Kwestie van wennen, maar ook mijn GS is afgesteld via het GS forum, en draait echt heel soepel eigenlijk. Ben benieuwd wat je gaat doen.

Ik heb gister een nieuwe accu gestoken en ga vandaag eindelijk weer eens een stukje rijden :)

In principe is het plan om dit jaar Scandinavië rond te rijden, asfalt en fatsoenlijk gravel, dus nog geen echte noodzaak voor een andere motor. Een Norden 701 lijkt me wel wat, maar relatief prijzig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Aikon schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:54:
[...]

Ja, mooie motoren, maar ik overweeg absoluut geen nieuwe motor. Hopelijk staat 'ie op de motorbeurs voor je ;) Mij te veel afschrijving, en te pijnlijk als 'ie valt. M'n GS heeft nu 140K gelopen en als 'ie valt kijk ik niet eens of er beschadigingen bij zijn gekomen. Stiekem heel fijn.

[...]

Die laatste 4 motoren die je noemt zitten ook rond de 200kg, daar win je niet zo heel veel toch?

[...]

Daar ben ik ook wat bang voor, ik rij weleens op een Honda NC700, parallel twin, maar die is ook best bokkig ofzo. Kwestie van wennen, maar ook mijn GS is afgesteld via het GS forum, en draait echt heel soepel eigenlijk. Ben benieuwd wat je gaat doen.

Ik heb gister een nieuwe accu gestoken en ga vandaag eindelijk weer eens een stukje rijden :)

In principe is het plan om dit jaar Scandinavië rond te rijden, asfalt en fatsoenlijk gravel, dus nog geen echte noodzaak voor een andere motor. Een Norden 701 lijkt me wel wat, maar relatief prijzig...
snap ik, maar ik wilde het voor de zekerheid even melden :)

Een F800GS gaat zelf over de 200 heen, maar toch voelt dat een heel stuk lichter in met handelen dan de 1200GS....ook ben ik de breedte kwijt.

Ik moet in mijn schuur 90 graad om.....weinig plek voor een mover en eigenlijk moet ik de aanhangwagen eerst eruit trekken om veilig langs de dissel te komen maar omdat ik ook wel 2 fietsen, een fietsaanhanger eruit moet slepen ben ik wel ff klaar ermee.
Er gaat echter een keer een dag komen dat ik tussen de GS en het deurkozijn klem lig :+
Woonwerk is dus volkomen kut want voor gas kan geven ben ik met de auto al halverweg ;)

Speelt ook nog dat ik soms wel wat minder vermogen wil want ik betrap mezelf (te) vaak op "niet passend verkeersgedrag".........het mag wel een tandje minder vandaar dat ik ook de +/-500cc erop heb staan en ja ik weet het...dat spul loopt ook gewoon vlot.

Mijn GS is overigens ook bij FreekC geweest vorig jaar _/-\o_

ik ga mijn bevindingen sowieso hier nog wel even neerpennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Aikon schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:54:
[...]
Een Norden 701 lijkt me wel wat, maar relatief prijzig...
Die bestaat nog niet :+

Of bedoel je de Husqvarna 701 Enduro? Die zijn ook kneiterduur, al kun je dan ook een KTM 690 overwegen, bijna dezelfde motor.
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:02:
[...]
Speelt ook nog dat ik soms wel wat minder vermogen wil want ik betrap mezelf (te) vaak op "niet passend verkeersgedrag".........het mag wel een tandje minder vandaar dat ik ook de +/-500cc erop heb staan en ja ik weet het...dat spul loopt ook gewoon vlot.
Ik gedraag mij met 50pk minder nog niet veel beter, geen budget of behoefte om nu al weer wat anders te zoeken. Maar zo'n CFMOTO 450MT is echt wel een interessante fiets.

[ Voor 45% gewijzigd door A13X op 21-02-2025 09:56 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:16
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:32:
[...]

[YouTube: The brand-new BMW Concept F 450 GS]

KTM 390 Adventure X
Honda NX500
Yamaha Tenere700
Honda Transalp

en eventueel nog Aprilia Tuareg 660 / KTM 790/890/Norden901

en ik ga de F800GS nog een keer een dag huren, zie onderstaand:

Ik heb vorig jaar proefgereden op 3andere motoren, allemaal parallelle twins:
V-strom 800DE
BMW F800GS
BMW F900XR
waarbij de BMW's hetzelfde 900cc blok delen.

Dat was echt een fucking domper maar misschien moet ik daar even aan gaan wennen.
De XR vond ik wat zenuwachtig omdat ik een 19incher gewend ben, ik vond de GS wat lekkerder, neutraler en vertrouwder invallen.
De Vstrom liep onderin iets verfijnder maar er zat veel verschil in de hoeveelheid trillingen in het het linker en rechterpedaal...nou zijn wat trillingen niet erg (ik reed de 11150 op TKC80's) maar zo'n groot verschil voelt bloedirritant. Tevens werdt mijn rechterknie kneiterheet door de koelslang achter de kap.

Ik heb ook leren omgaan met de alle boxer-quirks.......die voel je ook van links naar rcehts gaan......dat blok kenmerkt zich door KFR (KonstantFahrRuckeln, je merkt wat schommelen van voor naar achter bij constante snelheid/toeren) wat bij mijn blok redelijk goed is afgesteld dooreen monteur via het BMW GS forum. En natuurlijk de onvermijdelijke cardan-reactie die goed voelbaar is.

Wel weet ik in ieder geval dat een (fors) lichtere motor voor mij een goede keuze zou zijn in het totaalplaatje. Ik moet op een vervelende manier met kunst en vliegwerk uit mijn schuur en er achterwaarts weer in (nee, geen andere mogelijkheid).

Anyway.......misschien heb je er iets aan ;)
Vergeet ook deze niet: https://www.motor.nl/nieu...eerste-vragen-na-de-test/
Lijkt me een interessante kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

A13X schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Ik gedraag mij met 50pk minder nog niet veel beter, geen budget of behoefte om nu al weer wat anders te zoeken. Maar zo'n CFMOTO 450MT is echt wel een interessante fiets.
Het is ook niet de enige reden gelukkig hoor...en ik knal niet over de weg als GhostRider maar het mag een tandje minder........maar het is niet de hoofdreden om eens te kijken naar iets anders/kleiners/lichters, het gaat me om het totaalplaatje.

Ik ben ook heel benieuwd in elk geval...de MT heeft dan wel een 21er voorop maar dat is niet de enige in dat rijtje. Jaren geleden eens op eenverbouwde GS met 21 voorop gereden en dat vond ik nou niet bepaald echt jofel op straat.

Collega van mij wil wel eens mijn GS proberen....dan mag ik op zijn RoadKing...nisschien is dat wel wat :+
Thedr schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:59:
[...]

Vergeet ook deze niet: https://www.motor.nl/nieu...eerste-vragen-na-de-test/
Lijkt me een interessante kandidaat.
klopt, die heb ik dan niet op de lijst maar wel in mijn achterhoofd......mijn lijstje is even een leidraadje om mijn gedachten geordend te houden ..een soort uitgangspunt :P

ik zag laatst op YT nog een clipje langskomen (all hail the algorhytm) waarin ze van een 450 na iets van 10K de hele vering uit elkaar trekken. Ik ben wel even benieuwd naar wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
[...]

Die bestaat nog niet :+

Of bedoel je de Husqvarna 701 Enduro? Die zijn ook kneiterduur, al kun je dan ook een KTM 690 overwegen, bijna dezelfde motor.
Oh ja, alleen de 901 heet Norden :+ Die KTM is idd ook een goeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-10 13:46
Chinezen zou ik nu nog niet betrouwen, laat ze eerst maar eens een paar jaar rondrijden en zien hoe de bouwkwaliteit is na 5-10 jaar. Vooral dan roest, lak en gewoon onderdelen.

Als ik ooit lichter zou gaan, is het de transalp (die hopelijk dan CC heeft).

En kijk ook eens naar de tiger, das een goeie fiets. Daar kan ik wel wat over kwijt, gezien mijn vorige fiets een tiger was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Die CFmoto 405 vond ik echt heel tof, tijdens tet trip stuk op gereden en was weggeblazen.
Maar...
Met mijn tenere had ik net dat beetje pit wat ik mooi vind, net wat lomper de paden afknallen en die CF voelde dan opeens wat minder zeker aan.

Dus als je hard wil jakkeren is zo'n CF leuk, maar als je ook nog bagage wil dan gaat het snel minder rap.

Erg leuk ding, maar als je pittig wilt dan is ie misschien wat kalm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Adder28 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:16:
Chinezen zou ik nu nog niet betrouwen, laat ze eerst maar eens een paar jaar rondrijden en zien hoe de bouwkwaliteit is na 5-10 jaar. Vooral dan roest, lak en gewoon onderdelen.

En kijk ook eens naar de tiger, das een goeie fiets. Daar kan ik wel wat over kwijt, gezien mijn vorige fiets een tiger was.
Als je dan lichter wilt en offroad zou ik bij Honda eerder de CRF300L of 450 l overwegen. Anders rijd je nog met een streetbiased motor offroad.

CFmoto heeft de afgelopen jaren laten zien dat ze best betrouwbaar zijn. Gebruiken ook veel onderdelen van de KTM groep.

[ Voor 14% gewijzigd door A13X op 21-02-2025 10:54 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
De motorpodcast gaat voornamelijk over de prijzen van het eten bij de beurs volgens mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Adder28 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:16:

Dat is ook mijn zorg een beetje.

Bij triumph heb ik de Tiger Sport 660 en 800 nog in gedachten.......een triple :)

Die 800 oogt wel heel wat dikker dan die 660......die 660 heb ik in het echt gezien en daar werdt ik niet echt warm van.
kneusteun schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:41:
Die CFmoto 405 vond ik echt heel tof, tijdens tet trip stuk op gereden en was weggeblazen.
Maar...
Met mijn tenere had ik net dat beetje pit wat ik mooi vind, net wat lomper de paden afknallen en die CF voelde dan opeens wat minder zeker aan.

Dus als je hard wil jakkeren is zo'n CF leuk, maar als je ook nog bagage wil dan gaat het snel minder rap.

Erg leuk ding, maar als je pittig wilt dan is ie misschien wat kalm.
Ging het bij mij om 75% offroad dan had ik allang zo'n T700 gehad denk ik d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:52:
[...]

Als je dan lichter wilt en offroad zou ik bij Honda eerder de CRF300L of 450 l overwegen. Anders rijd je nog met een streetbiased motor offroad.

CFmoto heeft de afgelopen jaren laten zien dat ze best betrouwbaar zijn. Gebruiken ook veel onderdelen van de KTM groep.
Dat ligt er maar net aan, als je ergens woont waarbij je eerst een uur onderweg bent op de snelweg dan is het misschien minder interesant.
Of als je hem ook nog als werk/woon verkeer wilt gebruiken.

Ik weet dat veel mensen zeuren over het gewicht, maar ik ben wat dat betreft wel nog steeds blij met de T7.
Hele dikke prima in het zand en kan er ook nog prima mee op vakantie.

Daar merkte ik ook wel dat de CF450 op de snelweg wat achter loopt, waar ik gewoon 160 kan cruisen moest ik op 110 a 100 blijven hangen om de rijder op de CF een beetje te laten meekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:11:
[...]

Dat is ook mijn zorg een beetje.

Bij triumph heb ik de Tiger Sport 660 en 800 nog in gedachten.......een triple :)

Die 800 oogt wel heel wat dikker dan die 660......die 660 heb ik in het echt gezien en daar werdt ik niet echt warm van.

[...]

Ging het bij mij om 75% offroad dan had ik allang zo'n T700 gehad denk ik d:)b
De T7 is zeker niet heilig.
Ik heb wel wat dingetjes die ik anders had willen zien, maar voor de prijs kreeg ik gewoon een zwitsers zakmes.
Dus voor mijn gebruik is hij wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:21:
[...]

De T7 is zeker niet heilig.
Ik heb wel wat dingetjes die ik anders had willen zien, maar voor de prijs kreeg ik gewoon een zwitsers zakmes.
Dus voor mijn gebruik is hij wel prima.
Elke fiets heeft dat wel...maar dat smoelwerk van dat ding....en community....en aftermarket.

Tijdens mijns vorige rondje proefrijden/zitten heb ik bij Stella motoren even op op een T700 gezeten, en dat voelde ergonomisch heel vertrouwd.

Voordat ik toch koos voor mijn huidige GS was ik overtuigd dat ik thuis zou komen met een CRF1000/CRF1100..want AfricaTwin ...wat een design .....tot ik erop ging zitten......dat beviel me gewoon totaal niet qua zitpositie etc.

Dat is ook een reden dat ik met de 450MT ga rijden.....daar zit een 21incher op. Toch eens meemaken wat dat doet op een moderne fiets.
Ik hoor over bijv de nieuwe(re) TransAlp dat die stuurt alsof er een 19incher op zit.

Dat viel me namelijk wel op, dat die er nog niet is zoals ze nu bij de AT Adventure SPorts hebben gedaan, een sporttour AfricaTwin met een 19incher voorop...dat zou bij de TransAlp ook nog wel een logische zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:13:
[...]

Dat ligt er maar net aan, als je ergens woont waarbij je eerst een uur onderweg bent op de snelweg dan is het misschien minder interesant.
Of als je hem ook nog als werk/woon verkeer wilt gebruiken.

Ik weet dat veel mensen zeuren over het gewicht, maar ik ben wat dat betreft wel nog steeds blij met de T7.
Hele dikke prima in het zand en kan er ook nog prima mee op vakantie.

Daar merkte ik ook wel dat de CF450 op de snelweg wat achter loopt, waar ik gewoon 160 kan cruisen moest ik op 110 a 100 blijven hangen om de rijder op de CF een beetje te laten meekomen.
True, daarom ben ik ook nog happy met de Norden. Gewicht moet stuk verder omlaag om echt te merken, maar daarvoor ga je veel op de weg inleveren. Laat ik daar nu nog 90% van de tijd rijden en daar dus geen zwaar compromis voor te willen maken.

Ik heb de CF450 nog niet gereden, kan er wat dat betreft op de snelweg weinig over zeggen. Maar cruisen met 160 doe ik tegenwoordig toch niet veel meer. Dat is dan een compromis wat ik zou moeten ervaren.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax

[...]

Hier hetzelfde. Ik neem meer risico op de kleine motoren omdat het ding smaller, lichter en veel goedkoper is. De angst voor de financiële gevolgen bij een crash zijn nagenoeg niet aanwezig :p.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nehal3m
cyntax schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Hier hetzelfde. Ik neem meer risico op de kleine motoren omdat het ding smaller, lichter en veel goedkoper is. De angst voor de financiële gevolgen bij een crash zijn nagenoeg niet aanwezig :p.
Dat is toch het verschil tussen wel of niet over dat modderpad heen glibberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbJ0C1Y7WClVkRfYaUsHQ6WGj0o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XfpQZI068gKTb2InnyGYmt9X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bummer.....de F450GS staa niet op de motorbeurs.....met een hoop kunst en vliegwerk in de agenda had ik een flitsbezoek misschien kunnen regelen.

In dortmund komt de F450GS wel te staan

https://www.press.bmwgrou...-in-die-messe-saison-2025

Maar dat is 2h:30min karren..enkele reis........ik wacht de showroom-editie wel af en een groene kentekenplaat :p

fingers crossed op een Q2 2025 release :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:06:
Bummer.....de F450GS staa niet op de motorbeurs.....met een hoop kunst en vliegwerk in de agenda had ik een flitsbezoek misschien kunnen regelen.

In dortmund komt de F450GS wel te staan

https://www.press.bmwgrou...-in-die-messe-saison-2025

Maar dat is 2h:30min karren..enkele reis........ik wacht de showroom-editie wel af en een groene kentekenplaat :p

fingers crossed op een Q2 2025 release :X
Ding komt op zijn vroegst in 2026 toch? is nog niks bevestigd toch?
Dus er komt nog wel meer uit in de tussentijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:09:
[...]

Ding komt op zijn vroegst in 2026 toch? is nog niks bevestigd toch?
Dus er komt nog wel meer uit in de tussentijd :P
Nou, dat is het hem juist.......er is nog niks gezegd..ook niet over "op zijn vroegst in 2026"

Er werd in elk geval verondersteld dat het prototype/concept van de EICMA nagenoeg productierijp leek.

Maar officieel weet niemand nog iets behalve Herr BMW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adder28
A13X schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:52:
[...]

KTM en betrouwbaarheid in 1 zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:08:
De motorpodcast gaat voornamelijk over de prijzen van het eten bij de beurs volgens mij >:)
Goed om te weten, was al van plan broodjes te smeren maar dan neem ik genoeg eten voor de hele dag mee. Geen zin om bwvs 20 euro voor 200 gram lauw avondeten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:59
Adder28 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:20:
[...]

Het blok is mega betrouwbaar, het LC8 blok.
Alleen de electronica is so so..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Ktm is net zo betrouwbaar als een Honda, verschil is alleen dat ie daarvoor een onderhoudsinterval van 500km nodig heeft :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

[...]

Pssst....., het waren 2 zinnen! :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 16:14

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:10:
[...]
Het is ook niet de enige reden gelukkig hoor...en ik knal niet over de weg als GhostRider maar het mag een tandje minder........maar het is niet de hoofdreden om eens te kijken naar iets anders/kleiners/lichters, het gaat me om het totaalplaatje.
Ik snap dat die TET helemaal hip en modern is. Maar als je echt eens leuk offroad wilt kijk dan eens naar de OTR ritten. Dat is écht veel leuker. Helemaal als je dan aankomt met een 300cc 2 takt of een 350 4takt.

Zo'n KTM 690 loopt trouwens best op straat anders vmax 180+, helemaal met rally raid banden kan je daar best verbinding mee rijden.
Trouwens KTM en betrouwbaarheid, zo'n ding heeft een klein carter. Die olie moet je gewoon vaak wisselen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 21-02-2025 13:16 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[...]

Onderbouw dat eens met eigen ervaring?

Ik heb er ook wat "problemen" mee gehad. (Koelslang en thermostaathuis) Maar niks ergers dan mijn Honda's of Yamaha's.

@HTT-Thalan Dat is ook pas nadat je bij je Honda de NAKS, spanningsregelaar, oliedruk mods hebt uitgevoerd en je tandwiel op de uitgaande as vast last. :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:34:
[...]

Ik heb er ook wat "problemen" mee gehad. (Koelslang en thermostaathuis) Maar niks ergers dan mijn Honda's of Yamaha's.

@HTT-Thalan Dat is ook pas nadat je bij je Honda de NAKS, spanningsregelaar, oliedruk mods hebt uitgevoerd en je tandwiel op de uitgaande as vast last. :+
Zijn allemaal slijtage onderdelen, wist je dat niet :+.

Helaas heeft honda ook wel wat issues gehad ja, maar dankzij hun Kaizen filosofie is er wel veel degelijk spul vandaan gekomen, dat gevoel heb ik nou niet direct bij o.a. ktm en enkele andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adder28
A13X schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:34:
[...]

Ik ken wel wat mensen met KTM's, allemaal hebben ze miserie gehad met hun motoren zoals de koeling niet goed aangesloten, elektronica,... Dan heb je nog de camshaft issues waar het internet vol mee staat.

Aangesloten dat de lokale dealers op de zak trekken (meerdere personen tegelijk) en werkelijk het woord dealer niet waard zijn.

In combinatie met hun pay to unlock features op recentere modellen terwijl die dingen er al op zitten

EN dan nog eens hun recente financiele moeilijkheden.

Alles in mij zegt dat dat een merk is dat ik niet wil hebben in mijn stal wegens onbetrouwbaar technisch & klantonvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ghostrider schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Ik snap dat die TET helemaal hip en modern is. Maar als je echt eens leuk offroad wilt kijk dan eens naar de OTR ritten. Dat is écht veel leuker. Helemaal als je dan aankomt met een 300cc 2 takt of een 350 4takt.
Wat zijn OTR ritten? Het meeste wat ik zo snel kan vinden is... on the road :P

Ik heb net m'n eerste ritje weer gereden, erg fijn :) Nog even bij Motoport langsgereden, die had een 690 Enduro staan, wel een vet ding hoor, mooi maatje. Al zal dat zadel niet al te comfortabel zijn op een langere rit. Maar het was een nieuwe, dus zal sowieso niet om een proefrit vragen daar. Er stond natuurlijk ook een Tuareg, Transalp en Tenere etc. maar blijven toch ook flinke motoren, net als m'n GS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 13:06
Dat dachten ze in 1941 in Hawaii ook :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik zou KTM ook niet bestempelen als betrouwbaar...

Dat gezegd hebbende; ik zou de mijne voor geen andere motor inruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 13:06
Joris748 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:49:
[...]

Dat is wel jammer, maar ik denk dat het te gevaarlijk is geworden. Heb er tussen 2001 en 2004 ca 30 ronden per jaar gereden en toen was het nog leuk. Als je binnen 10 min BTG reed, dan kwamen er niet zo gek veel auto’s meer voorbij. Werd je wel ingehaald, dan zat er veel kans iemand die wist wat hij deed achter het stuur.

Tegenwoordig zijn de auto’s veel sneller en de mensen opgefokter. Gooi dan nog flink wat 200+ pk motoren in de strijd en de cocktail is compleet.

Destijds hadden de snelste motoren ca 150 pk. En toen al verlieten er ieder jaar wel een aantal motorrijders zonder hartslag de groene hel. En een veelvoud werd in niet al te beste conditie overgebracht naar Koblenz. De ongevalsstatistieken waren het best bewaarde geheim van de Eifel.

[Afbeelding]
Ik zou nooit met de motor er gaan rijden, wel een paar keer met de auto gedaan. Maar tegenwoordig is het gekkenwerk en lijken er veel te "rijden voor de likes" (hoe gekker = meer likes) :X

Ze zouden strenger controleren op de technische staat van auto's.
En die vier dagen zijn er wel erg weinig, dat zouden er meer mogen zijn. Maarja dat past niet in het verdienmodel van de organisatie :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Adder28 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:50:
[...]

Ik ken wel wat mensen met KTM's, allemaal hebben ze miserie gehad met hun motoren zoals de koeling niet goed aangesloten, elektronica,... Dan heb je nog de camshaft issues waar het internet vol mee staat.
Zeker problemen, maar denk je dat die niet bij andere merken voorkomen? Mijn Yamaha hiervoor had vergelijkbare problemen. Die zijn 15jaar lang met een slecht ontworpen rotor verkocht, staat het internet ook mee vol. Honda jarenlang met NAKS en spanningsregelaars.

Mee eens dat ze daarin beter moeten doen, maar zo dramatisch als jij het schetst heb ik het niet in mijn omgeving waarin nu 7 KTM's rond rijden zonder de genoemde problemen.
Aangesloten dat de lokale dealers op de zak trekken (meerdere personen tegelijk) en werkelijk het woord dealer niet waard zijn.
Begrijpelijk, KTM dealers zijn vaker hit or miss maar ben ook wel eens weggegaan bij een Honda en Suzuki dealer, ik heb het geluk dat er 2 goede dichtbij zitten. De derde is officieel kawa dealer, maar heeft ook veel KTM en ik zou er niks kopen.

Of dit KTM specifiek is vind ik lastig te zeggen.
In combinatie met hun pay to unlock features op recentere modellen terwijl die dingen er al op zitten
Dit vind ik echt zo'n bullshit argument, daarin is echt niks veranderd. Vroeger betaalde je vooraf (of niet) en zat het er net zo goed op. Dat gebeurd bij veel meer merken, KTM hangt er een proefperiode aan vast en all hell breaks loose. Tuurlijk kunnen ze zeggen hier je krijgt het erbij, gaat de prijs gewoon met de prijs van dat pakket omhoog. Wil je die features en is prijsvergelijk belangrijk > dan meerprijs meenemen.

Zat merken waarbij het enige verschil een simpel knopje is dat ze weglaten. Software features? Zit er allemaal in, alleen even de juiste vinkjes zetten.

Je rijd zelf BMW toch? Wat deden die laatst met abonnementen voor aanwezige features in auto's? Cardan? Slecht ontwerp, dan maken we er een vervangingsonderdeel van.
True, financiele moeilijkheden zijn voor alle bedrijven reden om er mee op te passen.
Alles in mij zegt dat dat een merk is dat ik niet wil hebben in mijn stal wegens onbetrouwbaar technisch & klantonvriendelijk.
Mijn ervaring is iets minder dramatisch, maar snap je punt. Mijn ervaring is ook dat andere merken er soms echt niet voor onder doen. (Ben geen KTM "fanboy" maar ook niet van Honda, Suzuki of Yamaha) Als de andere iets vergelijkbaars hadden staan was ik misschien wel daarvoor gegaan. Ik denk alleen niet oh Honda of Yamaha dan heb ik iets betrouwbaars.

@HTT-Thalan Dat nou precies, KTM heeft eigenlijk stomme issues die met kwaliteitscontrole zo opgelost zouden zijn. Die camshafst bijvoorbeeld, krengen zijn gewoon te zacht. Koelslangen? Er gaat iets mis met productie waardoor de nylon versterking erdoorheen komt. Displays vocht > niet goed waterdicht.

Dat soort dingen zou toch met goede kwaliteitscontrole gewoon simpel op te lossen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 21-02-2025 14:19 ]

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 16:25

Wootlock

Evilution

Adder28 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:50:
[...]

Ah dus van horen zeggen ipv echte ervaring...

"In combinatie met hun pay to unlock features op recentere modellen terwijl die dingen er al op zitten"

BMW doet dit ook al jaren...

"Aangesloten dat de lokale dealers op de zak trekken (meerdere personen tegelijk) en werkelijk het woord dealer niet waard zijn. "

Gezien je taalgebruik ben je Belgisch; In Nederland geen ervaring mee en als er iets iets wordt dat netjes opgelost, ongeacht welke dealer..

Ik heb zelf een 790 duke gehad, die had inderdaad de bekende dingentjes (op het camshaft na)
De SAS die ik nu heb nog geen problemen mee gehad, erg fijne motor en dat LC8 blok heeft zich echt wel bewezen inmiddels.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
A13X schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:16:
[...]

Zeker problemen, maar denk je dat die niet bij andere merken voorkomen? Mijn Yamaha hiervoor had vergelijkbare problemen. Die zijn 15jaar lang met een slecht ontworpen rotor verkocht, staat het internet ook mee vol. Honda jarenlang met NAKS en spanningsregelaars.

Mee eens dat ze daarin beter moeten doen, maar zo dramatisch als jij het schetst heb ik het niet in mijn omgeving waarin nu 7 KTM's rond rijden zonder de genoemde problemen.
Ja ok maar dat was vroeger. Nu zijn yama en honda terug op de top van de betrouwbaarste motoren terwijl ktm sukkelt met vanalles en nog wat. Iedereen kent de camshafts, maar heel lang hebben hun goedkope motoren ook geen goeie reputatie gehad. (Of dat nu nog is, geen idee). Bovendien blijven de problemen aanslepen en doen ze lastig over zaken waarvan ze weten dat ze liggen aan slechte qc.
Begrijpelijk, KTM dealers zijn vaker hit or miss maar ben ook wel eens weggegaan bij een Honda en Suzuki dealer, ik heb het geluk dat er 2 goede dichtbij zitten. De derde is officieel kawa dealer, maar heeft ook veel KTM en ik zou er niks kopen.

Of dit KTM specifiek is vind ik lastig te zeggen.
Is zeker niet eigen aan KTM, kawasaki heeft er hier ook last van. Maar het draagt niet bij om het vertrouwen wat op te krikken, zeker als je problemen hebt en overgeleverd bent aan de genade van de dealer.
Dit vind ik echt zo'n bullshit argument, daarin is echt niks veranderd. Vroeger betaalde je vooraf (of niet) en zat het er net zo goed op. Dat gebeurd bij veel meer merken, KTM hangt er een proefperiode aan vast en all hell breaks loose. Tuurlijk kunnen ze zeggen hier je krijgt het erbij, gaat de prijs gewoon met de prijs van dat pakket omhoog. Wil je die features en is prijsvergelijk belangrijk > dan meerprijs meenemen.

Zat merken waarbij het enige verschil een simpel knopje is dat ze weglaten. Software features? Zit er allemaal in, alleen even de juiste vinkjes zetten.

Je rijd zelf BMW toch? Wat deden die laatst met abonnementen voor aanwezige features in auto's? Cardan? Slecht ontwerp, dan maken we er een vervangingsonderdeel van.
Jij kan dat bullshit vinden, ik vind dat een heel kwalijke evolutie. Er is een verschil tussen alles eropsteken en het gewoon met een vinkje af/aanzetten na een bepaalde tijd en nog zaken moeten aansluiten om het te doen werken (zoals bv een knop of extra zaken). Je betaalt voor de fiets met alles erop en eraan en na 1000 km mag je nog eens extra betalen als je zaken terugwilt. Daarbovenop kost het 700€ +- maar eigenlijk is het dat niet waard gezien ktm je perfect de moto kan leveren met alle onderdelen en als je ze niet activeert, heb je ze alsnog zitten op de moto. In dat opzicht betaal je dus dubbel voor bepaalde features, want als jij ze niet activeert, heeft ktm wel betaald voor de stukken en r&d.

Ik rij zelf momenteel Kawasaki en Triumph en heb al honda, yamaha, en een andere triumph gehad, en verder heeft onze groep bijna alle merken al afgelopen en kom ik uit dat KTM gewoon slecht scoort op veel vlakken tegelijk.
Mijn ervaring is iets minder dramatisch, maar snap je punt. Mijn ervaring is ook dat andere merken er soms echt niet voor onder doen. (Ben geen KTM "fanboy" maar ook niet van Honda, Suzuki of Yamaha) Als de andere iets vergelijkbaars hadden staan was ik misschien wel daarvoor gegaan. Ik denk alleen niet oh Honda of Yamaha dan heb ik iets betrouwbaars.
Ik kan ook maar zeggen wat ik zelf ervaar en lees en bij mij staat KTM onderaan de ladder, samen met harley, mocht ik een motor kopen. Puur door de combinatie van alle issues, die ik tot nu toe niet ervaren heb bij andere merken (en ik heb er al redelijk wat versleten).

[ Voor 32% gewijzigd door Adder28 op 21-02-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08
SniperGuy schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:06:
[...]

Ik zou nooit met de motor er gaan rijden, wel een paar keer met de auto gedaan. Maar tegenwoordig is het gekkenwerk en lijken er veel te "rijden voor de likes" (hoe gekker = meer likes) :X

Ze zouden strenger controleren op de technische staat van auto's.
En die vier dagen zijn er wel erg weinig, dat zouden er meer mogen zijn. Maarja dat past niet in het verdienmodel van de organisatie :X
Het zou al schelen als ze wat strenger controleerden op het maken van beelden, dat mag officieel toch niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:05:
[...]

Bij ons was het voornamelijk corrosie.
In het begin was een beetje poetsen genoeg maar na wat weken was het echt voorbij.

Kan best zijn omdat het bij ons een stilstaand object was dat het gewoon te veel vocht vasthield.
De mount na 15.000km en 1,5 jaar (motor staat altijd buiten geparkeerd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dLe_wpTqjieGAGaFEmoSmde_ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAdLQ2KcFH3MuACoaPDpiK0h.jpg?f=fotoalbum_large

De tablet na 0,75 jaar en 4000km, want die heb ik laten vallen met kapot scherm tot gevolg en is vervangen (€180).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yr0eNXpq_N3IzZEnuJwcyi2LNRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuS4fZBUmA8N7nRHiFvAndfc.jpg?f=fotoalbum_large

Beide nadat ik ze net in de was box heb bewerkt met hogedruk reiniger (ja ik spuit mijn tablet daarmee schoon) ivm zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adder28
[quote]Wootlock schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:24:
[...]
Ah dus van horen zeggen ipv echte ervaring...
Ik ken de mensen persoonlijk die de ktm's hadden/hebben, dus dat is iets anders dan horen zeggen.
"In combinatie met hun pay to unlock features op recentere modellen terwijl die dingen er al op zitten"

BMW doet dit ook al jaren...
Zonder proefperiode voor zover ik weet. Dat is het verschil.
"Aangesloten dat de lokale dealers op de zak trekken (meerdere personen tegelijk) en werkelijk het woord dealer niet waard zijn. "

Gezien je taalgebruik ben je Belgisch; In Nederland geen ervaring mee en als er iets iets wordt dat netjes opgelost, ongeacht welke dealer..

Ik heb zelf een 790 duke gehad, die had inderdaad de bekende dingentjes (op het camshaft na)
De SAS die ik nu heb nog geen problemen mee gehad, erg fijne motor en dat LC8 blok heeft zich echt wel bewezen inmiddels.
Dan zou ik heel graag nederlandse dealers hebben, want bij ons in Belgie is het vaak huilen met de pet op. Ik heb er al zeker genoeg waar ik geen voet meer binnenzet wegens barslechte service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:42:
[...]

De mount na 15.000km en 1,5 jaar (motor staat altijd buiten geparkeerd).

[Afbeelding]

De tablet na 0,75 jaar en 4000km, want die heb ik laten vallen met kapot scherm tot gevolg en is vervangen (€180).
[Afbeelding]

Beide nadat ik ze net in de was box heb bewerkt met hogedruk reiniger (ja ik spuit mijn tablet daarmee schoon) ivm zout.
Dat ziet er nog super uit, bij ons was de groene oxidatie duidelijk zichtbaar, en dan was het voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Adder28 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:26:
[...]

[...]

Ik kan ook maar zeggen wat ik zelf ervaar en lees en bij mij staat KTM onderaan de ladder, samen met harley, mocht ik een motor kopen. Puur door de combinatie van alle issues, die ik tot nu toe niet ervaren heb bij andere merken (en ik heb er al redelijk wat versleten).
Ik was ook niet zo heel erg te spreken over mijn LC8.
Veel kleine issues maar ook dingen als de waterpomp en koppeling die gewoon gegarandeerd kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:49:
[...]

Dat ziet er nog super uit, bij ons was de groene oxidatie duidelijk zichtbaar, en dan was het voorbij.
RAM maakt een mount voor de Samsung Galaxy Tabs, wellicht is dat een mooi goedkoper alternatief.

https://rammount.com/products/ram-hol-sam60cpu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:56:
[...]

RAM maakt een mount voor de Samsung Galaxy Tabs, wellicht is dat een mooi goedkoper alternatief.

https://rammount.com/products/ram-hol-sam60cpu
Oh nee wij kochten deze in via digikey, bouwden ze zelf in een product van onszelf.
Dus was op werk waar ik slechte ervaring met pogo pins had.

En daarom dat ik zelf op de motor er eigenlijk ook altijd huiverig voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:30:
[...]

Het zou al schelen als ze wat strenger controleerden op het maken van beelden, dat mag officieel toch niet?
Dat filmen an sich is niet zo erg, ik weet wel dat timen officieel niet mag. Maar ik zou zeggen gewoon dikke boetes uitdelen bij wangedrag. Rechts inhalen, langzaam links rijden, etc. etc. Moet toch niet moeilijk zijn bij verlaten van de baan met alle camera's. Als eenmaal bekend is dat je bij debiel/gevaarlijk gedrag €1000 moet aftikken houdt het wel op. Nog een keer en je komt er niet meer op.

Ik zag bijv. een Britse veels te dure SUV met bling bling heel langzaam links rijden en daardoor een bijna botsing veroorzaken, althans, ook omdat iemand anders hem dus weer rechts wou inhalen. Die wil ook z'n duurbetaalde rondje niet laten verpesten natuurlijk... Maar goed, ik heb geen idee hoe de handhaving is, je zou zeggen dat zoiets wordt opgemerkt door degene die de baan in de gaten houden. Kenteken noteren en poortje bij de uitgang gaat niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
SniperGuy schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:03:
[...]

Dat dachten ze in 1941 in Hawaii ook :X
Des te meer reden om te knallen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Aikon schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:01:
[...]

Wat zijn OTR ritten? Het meeste wat ik zo snel kan vinden is... on the road :P

Ik heb net m'n eerste ritje weer gereden, erg fijn :) Nog even bij Motoport langsgereden, die had een 690 Enduro staan, wel een vet ding hoor, mooi maatje. Al zal dat zadel niet al te comfortabel zijn op een langere rit. Maar het was een nieuwe, dus zal sowieso niet om een proefrit vragen daar. Er stond natuurlijk ook een Tuareg, Transalp en Tenere etc. maar blijven toch ook flinke motoren, net als m'n GS.
Ik had destijds een 690 Enduro-R, je kan er gewoon een groter zadel op monteren van touratech. Dan is alles prima. Eigenlijk is dat een mooie allround machine met bulten vermogen. De Enduro-R van een paar jaar terug had nog iets meer veerweg.

OTR staat voor Off the road ritten. zie: https://www.enduro.nl/49500/kalender/

Komende zondag kan je al meerijden met OTR Ruinen; is gewoon vrij rijden over een afgezette route.
https://www.facebook.com/offroadritten/?locale=nl_NL

Of zoals vorige week EEXT, een iets mooiere route

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 21-02-2025 15:38 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ghostrider schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:34:
[...]

Ik had destijds een 690, je kan er gewoon een groter zadel op monteren van touratech. Dan is alles prima. Eigenlijk is dat een mooie allround machine met bulten vermogen.

OTR staat voor Off the road ritten. zie: https://www.enduro.nl/49500/kalender/

Komende zondag kan je al meerijden met OTR Ruinen; is gewoon vrij rijden over een afgezette route.
https://www.facebook.com/offroadritten/?locale=nl_NL

[YouTube: Offroad (OTR) Ruinen feb 2023]
Oh, het is gewoon een algemene term dus. Ziet er wel gaaf uit :)

Maar het is wel echt wat anders dan de TET, althans hoe ik die rij; als vakantie om kilometers te maken en ergens te komen, nieuwe plekken ontdekken. Als ik eerlijk ben zou ik eerder de mountainbike pakken als ik even lokaal vies wil worden, ook omdat ik die nou eenmaal wel heb natuurlijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Aikon op 21-02-2025 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Aikon schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:40:
[...]

Maar het is wel echt wat anders dan de TET, althans hoe ik die rij; als vakantie om kilomters te maken en ergens te komen, nieuwe plekken ontdekken.
Vaak genoeg rijden er tour-offroad machines mee. Dat kan ook prima, helemaal als je niet start met de massa. Immers het is geen wedstrijd.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
A13X schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:16:
[...]

Honda jarenlang met NAKS en spanningsregelaars.
Klopt. Zelfs de locatie is soms niet handig, net onder het zadel op zo'n manier dat je er druk op zet als je gaat zitten...

Leuke Tweakers hack is wel om de achterkant van dat ding (waar hij tegen het frame zit) een beetje op te schuren evenals het frame, en er dan wat TIM tussen te doen. Dat helpt al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou moet ik zeggen dat alhoewel ik die Honda-specifieke issues wel ken (en er soms zelf ook mee te maken heb gehad) was dat wel allemaal op mijn Transalp. De CB500 heeft volgens mij geen gedoe en ook op modernere Honda's zou ik me goed achter de oren moeten krabben of daar substantiele en chronische issues te vinden zijn. Van de oude Twin weet ik dat hij bovenop de Alp kuren ook nog zaken had met contactpuntjes, benzinepompen...

En hoe zit dat met BMW's? Alhoewel veel grote en dure zaken al zijn aangepakt op mijn RT ben ik nog steeds een beetje bang later nog vervelende zaken tegen te gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ik heb er zin an hoor :P. Ik heb de BMW volgegooid (zo vol dat het aan de nek stond), iets met klooien met een te zware jerrycan in de garage), bandjes even gecheckt, olie, de EDC en alle kleding klaargelegd. Morgenochtend uiterlijk 8 uur rol ik hier de afrit af met een goedgevulde rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:14
@Adder28 Eerste 1k km kun je gewoon met het tech pakket rijden, daarnaast geeft iedere dealer het pakket gegarandeerd er bij als korting, dus je betaalt nergens voor.

Het LC8 blok heeft zich bewezen, het blok in de 790/890 helaas niet. Maar goed, dat is allemaal in Nederland meer dan prima opgelost.

Dat heel het internet er vol mee staat is ook een scheve constatering, want als je motor het prima doet meld je het ook niet. Zowel NIWA als Sikkelerus hier in de buurt hebben enkele modellen van de tientallen die ze in onderhoud hadden met het nokkenas probleem.

Wat overigens gewoon via de importeur (bij NIWA dan) is opgelost.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Pyr0_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:07:
[...]

Ik ga het morgen nog eens proberen maar ik voed hem nu met een powerbank. Zou dat misschien voor problemen kunnen zorgen?

En als ik dit niet aan de praat krijg zoals ik het voor ogen had, dan gaat ie terug en koop ik ook iets van een goedkope telefoon of tablet. Groot scherm is leuk maar niet persé noodzakelijk. Ik zie geen heil in tomtom's of garmins, dat is altijd behelpen en heb veel liever de flexibiliteit van een android based apparaat.
Mezelf maar even quoten voor de duidelijkheid.

Heb de Carpuride maar weer er afgehaald. Vanmiddag nog even een stukje ermee gereden en ansich, op dat anderhalf uur geen BT connecties issues gehad. Alleen de Kurviger app bleef 1x hangen. Maar wat me het meest opviel en stoorde, was dat ik na een halfuur rijden, al bijna 20% batterij had verbruikt! En ja dat ligt meer aan m'n gsm (3maand oude S24) dan aan de carpuride. Maar het hele idee van dit ding is om m'n telefoon te ontlasten. Die zou ik dus nu ook constant in de oplader moeten hebben op een tour ritje.

Nu langzaam maar opzoek naar een tweedehands grote telefoon of een tablet zoals de active tab van samsung. Die oplossing wat eerder langs kwam met de ram mount voor een active tab is wel heel erg netjes!

Zondag motorbeurs, zin in. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De Chigee of Carpuride is Android Auto en rendert dat scherm volledig op de telefoon, dus inderdaad, verbruikt flink energie. CarPlay is een stap beter, maar verbruikt ongeveer even veel als dat je de telefoon zou gebruiken zonder oplader.

Dus ja, mooiste is nog standalone device, maar je kan ook voor Android Auto / CarPlay gaan en een USB lader maken in een van de opbergvakjes van je motor, of je koffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
_eLMo_ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:38:
De Chigee of Carpuride is Android Auto en rendert dat scherm volledig op de telefoon, dus inderdaad, verbruikt flink energie. CarPlay is een stap beter, maar verbruikt ongeveer even veel als dat je de telefoon zou gebruiken zonder oplader.

Dus ja, mooiste is nog standalone device, maar je kan ook voor Android Auto / CarPlay gaan en een USB lader maken in een van de opbergvakjes van je motor, of je koffer?
Ja dat is zeker een optie. Maar mijn idee hierachter was een beetje mijn telefoon te ontlasten en dat ik die in m'n broek/jas zak kan laten zitten. Hele dagen dat ding volop laten werken en continue aan de oplader hangen kan nooit goed zijn voor de accu, deze gsm moet nog een kleine 3 jaar mee... Ik had niet verwacht dat het stroomverbruik zó intens zou zijn, denk dat ie zelfs minder zou verbruiken als ik de gsm zelf als navi zou gebruiken...

Daarnaast heb ik het een ander opgestoken van de discussie hier afgelopen dagen en denk dat het verstandig is als ik gewoon voor een dedicated standalone device ga. Als er dan wat mis gaat met m'n gsm of de standalone dan heb ik de ander nog altijd als backup.

Ik hoop alleen dat die gasten van Carpuride niet lastig gaan doen met het retourneren... Anders gaat het maar MP op en zie ik het als duur leergeld. ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 21-02-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:14
Vandaag overigens met mijn oudste (6 jaar) op de beurs geweest. Tot 12:00 heel goed te doen, prima beloopbaar en veel, heel veel kleding.

Sommige zaken niet echt interessant (10 euro korting op goretex laarzen, joepie), andere weer wel. Ik heb zelf bijvoorbeeld een paartje handschoenen voor het circuit gescoord, Buse, 50 euro terwijl online de prijzen rond de 100 liggen. Ik vind helemaal mooi.

Viel mij ook op dat er best veel motoren verkocht zijn, ik sprak NIWA er kort over en die hadden op de donderdag ook al "veel" modellen verkocht, waardoor ze eigenlijk heen en weer moesten om de gaten weer aan te vullen (redelijk onverwachts). Ik zou dat zelf nooit doen op zo'n beurs, maar goed, wie ben ik.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
Net terug van de beurs. Begrijp echt niet waarom mensen motoren op de beurs kopen, man man man… kinderen die tegen de uitlaat schoppen, gasten die met hun motorlaarzen flinke strepen trekken over zijkoffers en kuipwerk, lompe boeren die aan alle onderdelen trekken om te zien of iets los zit ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:12

_Apache_

For life.

Korting op de beurs is er zelden, die genoemde korting is er mee om de deal met koper te bespoedigen, en om koperhet gevoel te geven van een goede deal.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klinkt een beetje als ibood-voor-motoren-in-een-zaal(-met-kennelijk-dure-hamburgers).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Helaas was de pekel nog niet geheel weg gespoeld, maar ik kon ook niet meer wachten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LumldJyk0oYE3Kk0BfnFDrSMwLw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Nj3ODzQwDyUuGTOoMsthSwy6.jpg?f=user_large

* Destruction spoelt 'm morgen wel ff _goed_ af.

Overigens een virtueel koekje voor wie weet te raden waar dit is :+

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 21-02-2025 23:05 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

cyntax schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:23:
Net terug van de beurs. Begrijp echt niet waarom mensen motoren op de beurs kopen, man man man… kinderen die tegen de uitlaat schoppen, gasten die met hun motorlaarzen flinke strepen trekken over zijkoffers en kuipwerk, lompe boeren die aan alle onderdelen trekken om te zien of iets los zit ofzo.
Ja, maar je krijgt wel het aanbod van veel dealers op 1 plek waar je anders heel NL voor door moest, en ongezien kopen is ook niet prettig. Ik zou het niet snel doen, maar zeker een optie als je goeie afspraken kan maken over de staat van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:05:
Helaas was de pekel nog niet geheel weg gespoeld, maar ik kon ook niet meer wachten...

[Afbeelding]

* Destruction spoelt 'm morgen wel ff _goed_ af.

Overigens een virtueel koekje voor wie weet te raden waar dit is :+
Gezien de cardboard cutout van een antieke motoragent gok ik 1 of ander museum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

En dan is hier Htt met het weerbericht van de afgelopen twee uur: stromende regen :').

Eind weerbericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:36
HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:50:
En dan is hier Htt met het weerbericht van de afgelopen twee uur: stromende regen :').

Eind weerbericht.
Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding ;)

Ik heb me wel vermaakt gisteren, leuk om een rondje te lopen en wat dingen te zien. En de kleine vond de politiemotor fantastisch. Voor de superdeals moet je er niet zijn, denk ik.

Veel plezier vandaag!

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tpQOM-Aql2xQiSs58ad2SogUew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7c9u9GiFRMYArGb17W7YxWJU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euUloedWQdqNkhLsNSqTYbzE4y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUekmxmyCv6BASkGnbTJJ4x4.jpg?f=fotoalbum_large

Wasdag. Gisteren ruim 300 km gereden, sommige wegen waren natuurlijk nat en waar ze droog waren wit.

Die 2 op de voorgrond doen we ook maar mee, anders hele weekend alleen beeld en geen geluid.....

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
KillaZ schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:09:
Vandaag overigens met mijn oudste (6 jaar) op de beurs geweest. Tot 12:00 heel goed te doen, prima beloopbaar en veel, heel veel kleding.

Sommige zaken niet echt interessant (10 euro korting op goretex laarzen, joepie), andere weer wel. Ik heb zelf bijvoorbeeld een paartje handschoenen voor het circuit gescoord, Buse, 50 euro terwijl online de prijzen rond de 100 liggen. Ik vind helemaal mooi.

Viel mij ook op dat er best veel motoren verkocht zijn, ik sprak NIWA er kort over en die hadden op de donderdag ook al "veel" modellen verkocht, waardoor ze eigenlijk heen en weer moesten om de gaten weer aan te vullen (redelijk onverwachts). Ik zou dat zelf nooit doen op zo'n beurs, maar goed, wie ben ik.
Aanbod kleding en helmen is heel wisselend. Van Brouwer waar je het gevoel hebt terug de jaren 90 in te stappen (incl CBR1000F :+), via Motoport met hun huismerkspul, tot een aantal stands waar beste leuke deals waren met actuele kleding. Vooropgesteld dat je maat erbij zit.

Maatje van me ging naar huis met een mooie Neotec 3 voor 599 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En ik heb vandaag een mooie GT-Air 3 gescoord met een flinke korting. Voordeelhelmen.nl, in dit geval de vestiging in Rijen.

Goede service ook inclusief de Shoei personal fitting, dus de kans dat ik terug ga is aanzienlijk, ondanks dat ik er een heel stuk voor moet rijden. :)

Ik had nog een gelukje, ik had al besteld toen er nog per ongeluk een combi-korting (helm+intercom) bij zat, dat was al dubbelop. Iedere volgende klant heeft dat voordeeltje niet, want dat was iets te veel van het goede.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:36

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:19:
[...]

Gezien de cardboard cutout van een antieke motoragent gok ik 1 of ander museum?
Dat (voor zover ik kan nagaan) nog niet eens :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:53
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:51:
En ik heb vandaag een mooie GT-Air 3 gescoord met een flinke korting.
Dus nu gaat het weer 2 bladzijdes over helmen en welke helm het aller- allerbeste van de hele wereld is? Ik gok op die van jou.....

zeker, zeker

Pagina: 1 ... 12 ... 82 Laatste