Adder28 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:50:
[...]
Ik ken wel wat mensen met KTM's, allemaal hebben ze miserie gehad met hun motoren zoals de koeling niet goed aangesloten, elektronica,... Dan heb je nog de camshaft issues waar het internet vol mee staat.
Zeker problemen, maar denk je dat die niet bij andere merken voorkomen? Mijn Yamaha hiervoor had vergelijkbare problemen. Die zijn 15jaar lang met een slecht ontworpen rotor verkocht, staat het internet ook mee vol. Honda jarenlang met NAKS en spanningsregelaars.
Mee eens dat ze daarin beter moeten doen, maar zo dramatisch als jij het schetst heb ik het niet in mijn omgeving waarin nu 7 KTM's rond rijden zonder de genoemde problemen.
Aangesloten dat de lokale dealers op de zak trekken (meerdere personen tegelijk) en werkelijk het woord dealer niet waard zijn.
Begrijpelijk, KTM dealers zijn vaker hit or miss maar ben ook wel eens weggegaan bij een Honda en Suzuki dealer, ik heb het geluk dat er 2 goede dichtbij zitten. De derde is officieel kawa dealer, maar heeft ook veel KTM en ik zou er niks kopen.
Of dit KTM specifiek is vind ik lastig te zeggen.
In combinatie met hun pay to unlock features op recentere modellen terwijl die dingen er al op zitten
Dit vind ik echt zo'n bullshit argument, daarin is echt niks veranderd. Vroeger betaalde je vooraf (of niet) en zat het er net zo goed op. Dat gebeurd bij veel meer merken, KTM hangt er een proefperiode aan vast en all hell breaks loose. Tuurlijk kunnen ze zeggen hier je krijgt het erbij, gaat de prijs gewoon met de prijs van dat pakket omhoog. Wil je die features en is prijsvergelijk belangrijk > dan meerprijs meenemen.
Zat merken waarbij het enige verschil een simpel knopje is dat ze weglaten. Software features? Zit er allemaal in, alleen even de juiste vinkjes zetten.
Je rijd zelf BMW toch? Wat deden die laatst met abonnementen voor aanwezige features in auto's? Cardan? Slecht ontwerp, dan maken we er een vervangingsonderdeel van.
EN dan nog eens hun recente financiele moeilijkheden.
True, financiele moeilijkheden zijn voor alle bedrijven reden om er mee op te passen.
Alles in mij zegt dat dat een merk is dat ik niet wil hebben in mijn stal wegens onbetrouwbaar technisch & klantonvriendelijk.
Mijn ervaring is iets minder dramatisch, maar snap je punt. Mijn ervaring is ook dat andere merken er soms echt niet voor onder doen. (Ben geen KTM "fanboy" maar ook niet van Honda, Suzuki of Yamaha) Als de andere iets vergelijkbaars hadden staan was ik misschien wel daarvoor gegaan. Ik denk alleen niet oh Honda of Yamaha dan heb ik iets betrouwbaars.
@
HTT-Thalan Dat nou precies, KTM heeft eigenlijk stomme issues die met kwaliteitscontrole zo opgelost zouden zijn. Die camshafst bijvoorbeeld, krengen zijn gewoon te zacht. Koelslangen? Er gaat iets mis met productie waardoor de nylon versterking erdoorheen komt. Displays vocht > niet goed waterdicht.
Dat soort dingen zou toch met goede kwaliteitscontrole gewoon simpel op te lossen zijn?
[
Voor 6% gewijzigd door
A13X op 21-02-2025 14:19
]