Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMrRoaRxNhyMxRgzA9CRJ8Mh5Ro=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TK0ZoE12wiq8y6jIk3efLiqa.jpg?f=user_large

Nou hij zit hoor. Gister met een maatje gemonteerd. De gearindicator moeten verplaatsen, maar dat ziet er best netjes uit dus ben ik niet ontevreden over. Maar heb een compromis moeten maken qua stroomtoevoer, was teringveel werk (kappen eraf etc) om het rechtstreeks op de accu aan te sluiten. En we wisten niet of die dan de accu leeg zou trekken en als we 't zouden willen schakelen op contact dan zou het nog meer werk zijn. Ga ik bij een volgende motor beter aanpakken, maar heb voor nu maar besloten het via de powerbank te doen. Die gaat toch altijd mee als ik ga touren.

Dus vanmiddag even stukje wezen rijden, wou het persé even proberen. En het scherm is écht nice. Lekker groot en duidelijk. Maar daar houd het positieve toch al snel op. Op dat anderhalf uur wat ik gereden heb is die 1x gewoon op zwart gegaan, 2x zomaar bluetooth connectie verloren (dus geen navi meer) en 1x de Kurviger app vastgelopen (1ste x ooit, en al 100x gebruikt...) Ik ga nog eens even kijken of er een software update is oid die dat verbetert, maar als dit de norm is dan gaat ie zo weer de deur uit hoor, dat is echt onacceptabel. Voor m'n volgend ritje (vrijdag vrij met 15c+ O-) ) maar de quadlock mount even monteren op het stuur zodat die als backup kan dienen.

En dan komt er nog bij dat ik bij het starten van de koude motor net een raar issue had. Is al een paar keer eerder opgespeeld de laatste tijd maar nu 3x achter elkaar. Na het starten van de motor valt ie gewoon uit als ik geen gas blijf geven. Echt heel maf. Heb echt op het gas moeten blijven met wegrijden, maar moet een bochtje maken als ik de straat op rijd dus ff koppeling in en hij valt gewoon gelijk weer uit. Daarna kon ik ff 5 minuutjes door rijden en toen ben ik langs de kant gestopt en heeft ie een 2 minuten zonder issues stationair gedraaid. Daarna nog een paar keer gestopt (incl langere stop bij wasstraat) en gelukkig is het niet meer voorgekomen. Maar dat zal niet iets zijn wat zichzelf oplost dus daar moet ik ff achteraan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 22:57

Bommes

Capo del formaggio

Leuk verzonnen, maar tenzij je zoals @Vrijdag verticaal een uitdaging hebt.. (kuch kuch, netjes proberen te verwoorden toch??) is zo een ding echt zo ontzettend veel te klein.. :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Leuk verzonnen, maar tenzij je zoals @Vrijdag verticaal een uitdaging hebt.. (kuch kuch, netjes proberen te verwoorden toch??) is zo een ding echt zo ontzettend veel te klein.. :X
Die CB-1 is niet heel veel anders qua formaat dan mijn oude Hawk. Hoewel misschien "ietsje" zuiniger. En de Hawk is natuurlijk dat wat Echte Mannen graag berijden, een naakte V-Twin 8)

Wel geinig dat het ding bij de brommers staat :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bommes schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Ik weet toch niet hoe lang iedereen hier is :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

* botoo ook in de race voor een pekelfiets.

- Iets waarop ik mezelf niet op hoef te vouwen (of 20 kg voor af moet vallen).
- Kickstarter is uitermate leuk maar elektrisch starten toch wel een pre.
- Moet voor de deur kunnen staan zonder al te veel aandacht van het dievengilde te trekken.
- € 500 is geweldig maar tot € 3000 wil ik ook wel overwegen.
- 125 - 250 cc lijkt me genoeg maar helaas kom ik dan toch een beetje bij de vouwfietsen terecht.
- Iets waar ik een TET mee op kan rijden (en kans op uitrijden ook heb) zo heel leuk zijn maar dat zal ws opmaat zijn om weer veel geld uit te geven aan iets waar ik geen ruimte voor heb.
- En nee, een scooter zie ik niet heel erg zitten, ook al kan ik daarmee een aantal wensen afvinken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:05

A13X

Dude

botoo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:47:

- Moet voor de deur kunnen staan zonder al te veel aandacht van het dievengilde te trekken.
- 125 - 250 cc lijkt me genoeg maar helaas kom ik dan toch een beetje bij de vouwfietsen terecht.
- Iets waar ik een TET mee op kan rijden (en kans op uitrijden ook heb) zo heel leuk zijn maar dat zal ws opmaat zijn om weer veel geld uit te geven aan iets waar ik geen ruimte voor heb.
- En nee, een scooter zie ik niet heel erg zitten, ook al kan ik daarmee een aantal wensen afvinken.
Suzuki drz400
Honda dominator 250/650

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

A13X schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:51:
Suzuki drz400
Honda dominator 250/650
Tweemaal ++ d:)b Nu eens zien wat voor maat die zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Iemand ervaring met garantie van kriega? Hoe snel zijn ze daarmee?

Ik heb een claim lopen via voordeelhelmen, rugtas is 1,5 jaar oud en een schouderstrap is los gekomen. Nu zou die al sinds 17januari bij kriega zijn, maar nog geen update gehad over de status (ondanks het 2x opvragen(op 4-2&14-2)

Hoeft volgens mij toch geen maand te duren om te constateren dat die strap vast hoort te zitten en de tas er nog als nieuw uit ziet. 10 jaar garantie dus fixen of vervangen lijkt mij.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:21
A13X schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:21:
Iemand ervaring met garantie van kriega? Hoe snel zijn ze daarmee?

Ik heb een claim lopen via voordeelhelmen, rugtas is 1,5 jaar oud en een schouderstrap is los gekomen. Nu zou die al sinds 17januari bij kriega zijn, maar nog geen update gehad over de status (ondanks het 2x opvragen(op 4-2&14-2)

Hoeft volgens mij toch geen maand te duren om te constateren dat die strap vast hoort te zitten en de tas er nog als nieuw uit ziet. 10 jaar garantie dus fixen of vervangen lijkt mij.
Ik wel met een kleinere reparatie. Was een tweedehands rugtas van Marktplaats, één van de plastic clips was kapot gegaan. Mail naar Kriega gestuurd met een foto erbij en ik had binnen 3 werkdagen een nieuwe gratis binnen vanuit de VK. Was wel pre-Brexit.

Denk dat via een Nederlandse winkel vervolgens eerst naar de importeur gaat die maar 1x per maand een batch garantiezooi verwerkt per merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

cyntax schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:31:
[...]

Ik wel met een kleinere reparatie. Was een tweedehands rugtas van Marktplaats, één van de plastic clips was kapot gegaan. Mail naar Kriega gestuurd met een foto erbij en ik had binnen 3 werkdagen een nieuwe gratis binnen vanuit de VK. Was wel pre-Brexit.

Denk dat via een Nederlandse winkel vervolgens eerst naar de importeur gaat die maar 1x per maand een batch garantiezooi verwerkt per merk.
Ik was nog bij ons bij mkc (Veghel)binnen gelopen om te kijken naar een andere type kriega tas. Die wist mij te vertellen dat mijn tas gewoon weer terug richting Veghel kwam omdat daar schijnbaar een reparateur van hun(kriega) zit.

Ik heb ook contact via voordeelhelmen, dus kans is dat het daar niet zo snel gaat. Maar goed kleine moeite om even te reageren zou ik zeggen.

Voor wie zich afvraagd wat is er stuk dan?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5vvY2si.jpeg

Onderzijde van de schouderstrap is compleet los gekomen. Strap is ontrafeld, aan de taszijde is niks te zien behalve wat draadjes.

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 18-02-2025 22:54 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoolNoodle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 22:56
@botoo Gezien de TET ambitie is uit dezelfde hoek als de Dominator wellicht een SLR of FMX interessant. Iets met “wat er niet op zit kan ook niet kapot.”
Wat maat / ergonomie betreft heb ik nog niet op een betere fiets gezeten dan deze Honda’s.
Het aanbod lijkt wel wat mager momenteel, maar met regelmaat zie ik echt knappe koopjes voorbij komen.

Vergeet niet te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 21:59
PoolNoodle schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:50:
@botoo Gezien de TET ambitie is uit dezelfde hoek als de Dominator wellicht een SLR of FMX interessant. Iets met “wat er niet op zit kan ook niet kapot.”
Wat maat / ergonomie betreft heb ik nog niet op een betere fiets gezeten dan deze Honda’s.
Het aanbod lijkt wel wat mager momenteel, maar met regelmaat zie ik echt knappe koopjes voorbij komen.
Je kan uit Duitsland vaak nog best goedkoop een klx250 of dr350 ofzo scoren.
Sowieso is het daar best wel mooi winkelen voor een occasion.

Maar voor een leuk tet fietsje in NL heb je niet perse veel bijzonders nodig om lol te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 07:54

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Destruction schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:22:
* Destruction slingert marktplaats weer aan op zoek naar een oude el cheapo pekelsnol....
_O- _O- _O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.kleinanzeigen...-250/3007533141-305-20327

Die kleur ook _/-\o_

Edit:
https://www.advrider.com/...es-dr-z4s-pricing-for-us/

Die lijkt me best aan de prijs, zeker aangezien die Chinesen voor dat geld een hele beste allroader aanbieden.

[ Voor 48% gewijzigd door kneusteun op 19-02-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:11

Honda MTX125 of 200 uit Duitsland een optie?

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58

Ik kwam met ongeveer deze eisen op een BMW F650 als pekel/TET fiets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 19:33
N!co schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Ik kwam met ongeveer deze eisen op een BMW F650 als pekel/TET fiets uit.
Ook gehad, een Funduro. Die Rotax blokjes zijn super, ik zou alleen wel de bougiekabels even vervangen (helemaal bij de Twin Spark). Die willen warm nog wel eens stoppen hun werk te doen, en dat is in een bocht / voor een stoplicht a-relaxt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jjsiq3Xu6PjD0Wzj249yWXu52J8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4fgRWN3LfoZ9MFEZgYibqfB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door nehal3m op 19-02-2025 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Pyr0_

Netjes joh.....even voor mijn beeldvorming: dat is de 7" variant ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMyIUOnSpZo2-KzMyrp7CSDaMYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xnbXKw4Hk1CrigERMgPpNR4.jpg?f=fotoalbum_large
Ze zijn wel schattig ja!

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 19-02-2025 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@botoo BMW heeft ook die hele lelijke Scarver gemaakt op basis van die F650

als je het TETverhaal loslaat..is dat msschien ook nog wel een bertrouwbare optie, moet je alleen in het donker van en naar je werk want je wilt er niet mee gezien worden :P

staan er niet veel te koop besef ik me nu:

https://www.motoroccasion...-cs-scarver-b4-tg568.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Rijdt op zich best leuk, beetje een tractor maar voor de tet zal die zonder moeite overal doorheen komen.
De standaard vering is wel natte krant, dat ding heb ik meermaals compleet door de vering geramt op een drempel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Fraggert schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:02:
@botoo BMW heeft ook die hele lelijke Scarver gemaakt op basis van die F650

als je het TETverhaal loslaat..is dat msschien ook nog wel een bertrouwbare optie, moet je alleen in het donker van en naar je werk want je wilt er niet mee gezien worden :P

staan er niet veel te koop besef ik me nu:

https://www.motoroccasion...-cs-scarver-b4-tg568.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Luy2q11kox4dQkrrCCaakN-bf8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hkQFcHYqSSdEnHnfn3WX4lcv.png?f=fotoalbum_large

Jaaa daar kon je van die vage add-ons voor op je tank voor krijgen. Dit was een speaker. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

nehal3m schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:06:
[...]

[Afbeelding]

Jaaa daar kon je van die vage add-ons voor op je tank voor krijgen. Dit was een speaker. 8)7
mijn god inderdaad.......dat had ik niet meer op de harde schijf staan....met goede reden zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
nehal3m schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:06:
[...]

[Afbeelding]

Laat @HTT-Thalan het niet zien! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nee ik heb al speakers, ik mis alleen nog een subwoofer voor de koffer achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:16:
Nee ik heb al speakers, ik mis alleen nog een subwoofers voor de koffers achterin.
FTFY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
kneusteun schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:05:
Rijdt op zich best leuk, beetje een tractor maar voor de tet zal die zonder moeite overal doorheen komen.
De standaard vering is wel natte krant, dat ding heb ik meermaals compleet door de vering geramt op een drempel.
Ja klopt. Zeker de voorvering. Heb er nu andere veren & olie inzitten en dat werkt al een stuk beter.

Was trouwens voor de F650 gegaan omdat als ik onverhard wil minimaal een uur snelweg moet doen, anders had ik voor wat lichters gegaan. DRZ ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nee :P. Die zijkoffers kan ik nuttig inzetten voor bagage maar die radiokoffer heeft zo'n grote metalen basisplaat. De bovenkant klemt met een rubberen seal óp die plaat maar de plaat zelf is gewoon vlak en dus niet handig voor spullen tenzij het iets groots is zoals een rugzak oid.

Een sub monteren zou wel kunnen :P maar dan moet ik ook een versterker monteren, input afleiden van de speakers aan de voorzijde, stroom geleiden...

hoop werk, maar zou wel echt hilarisch zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:59:
[...]

Nee :P. Die zijkoffers kan ik nuttig inzetten voor bagage maar die radiokoffer heeft zo'n grote metalen basisplaat. De bovenkant klemt met een rubberen seal óp die plaat maar de plaat zelf is gewoon vlak en dus niet handig voor spullen tenzij het iets groots is zoals een rugzak oid.

Een sub monteren zou wel kunnen :P maar dan moet ik ook een versterker monteren, input afleiden van de speakers aan de voorzijde, stroom geleiden...

Gandalf, witte pony, magische speakers... Ik doop hem Shadowfax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nehal3m schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:02:
[...]

Gandalf, witte pony, magische speakers... Ik doop hem Shadowfax.
Ik heb de verkeerde motor gekocht, ik zie het al:

YouTube: PRV Audio+NVX Audio extremely loud system installed on a 2010 Harley...

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-02-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:59:
[...]

pushpull configuratie kan dan nog wel...of met een passieve radiator.....nog steeds meervoud subwoofers om gelijk te krijgen....aangezien je wel wat gewend bent met een niveautje Dumpert in al die wolven- en verkeersboetestopics :P _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zie ook deze wel eens langskomen:
https://www.motorradaudio...l-amplifier-plug-and-play

Krijgt je dash twee enorme puisten van speakers erop. En op de koffers nog speakers, sub kan er nog in. Heel leuk, maar compleet nutteloos - bluetooth headset zal betere audio kwaliteit levern voor een fractie van de kosten :?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die Scarver is idd wel echt lelijk 😣 wel lekker onaantrekkelijk voor het dievengilde en aangezien ik ‘m pontificaal voor de deur ga zetten is dat wel een pre 🫢😆

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:14

Herman

FP ProMod
Ik vind de Scarver best grappig, eigenlijk :$ Op een retro-manier. Ik denk dat als je ze mooi houdt, dat ze best wel kans maken om in waarde te stijgen. Het is in ieder geval geen 13-in-een-dozijn motor :)

Hetzelfde geldt m.i. voor de Aprilia Motó 6.5

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/Aprilia_Mot%C3%B2_6.5.jpg

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Herman schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:17:
Ik vind de Scarver best grappig, eigenlijk :$ Op een retro-manier. Ik denk dat als je ze mooi houdt, dat ze best wel kans maken om in waarde te stijgen. Het is in ieder geval geen 13-in-een-dozijn motor :)

Hetzelfde geldt m.i. voor de Aprilia Motó 6.5

[Afbeelding]
Ow ja, die 6.5........van Philip Starck...dat is even een blast from the past :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Ja grappig ding, maar ik dacht dat het waardeloos reed.
Niet zijn starckste ontwerp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Die 6.5 zal in ieder geval niet voor je deur weggepikt worden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 15:53
Hahaha heerlijk die verschillende smaken :)

Die Moto 6.5 vind ikzelf O+ en hier in de schuur staat een Scarver (van mijn vrouw). Het is inderdaad niet moeders mooiste (de Scarver dan hè 8)7 ) maar heeft absoluut zijn charme en rijdt zeker niet onverdienstelijk als je zelf niet te groot/zwaar bent. Maar goed, ik heb zelf een R1100S, welke bij velen ook niet lekker op het netvlies ligt...

Maar de ultieme pekelfiets is in mijn ogen toch wel een Honda PC800 race-plee :Y maar die worden schaars..

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
Al die hokken zijn met die 650 rotax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
Kars schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:31:
Hahaha heerlijk die verschillende smaken :)

Die Moto 6.5 vind ikzelf O+ en hier in de schuur staat een Scarver (van mijn vrouw). Het is inderdaad niet moeders mooiste (de Scarver dan hè 8)7 ) maar heeft absoluut zijn charme en rijdt zeker niet onverdienstelijk als je zelf niet te groot/zwaar bent. Maar goed, ik heb zelf een R1100S, welke bij velen ook niet lekker op het netvlies ligt...

Maar de ultieme pekelfiets is in mijn ogen toch wel een Honda PC800 race-plee :Y maar die worden schaars..
Echt? Die vind ik dan weer retro nerdy charme hebben. Als je 't mij vraagt is zo'n Suzuki Burgman 650 de ultieme zouthoer. Maar goed je kan je afvragen of dat nog onder motorfietsen valt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8B3xlLIOqTelBl0AejzYFaDyMLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lo5DsGtHfRGuq0zq0F0qaWvh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jongens, kunnen we het er allemaal over eens worden dat dit de ultieme pekelmotor is?

Want als er slush/pekel op de weg ligt, krijg je dat ook op je vizier, en dan zie je zo weinig. Dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.roadsmile.com/images/bmw-c1_key_2.jpg

https://www.motoroccasion.nl/motoren/bmw-c-1-m1551244.html

Blijkbaar gaan ze als warme broodjes, slechts één te koop!!! :P.

Eigenlijk zou je voor de gein gewoon even moeten bellen en vragen of die C1 er nog staat. En als ze dan vol overtuiging antwoorden "Jazeker meneer, die staat er nog!" antwoorden met "Verbaast me niks...!". :').

[ Voor 45% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-02-2025 17:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik had thuis ruimte nodig dus de motor kreeg even een parkeerplaats elders.

Vanmiddag naar 't hok gereden om hem weer op te halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z28IpyvnO0Nvx7pVNHiHUwngpiI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kPUA596ts5B6Xg2pvOD56Doy.jpg?f=user_large

Het begin is er, de Diversion staat weer thuis :)

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 19-02-2025 17:55 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:21:
Jongens, kunnen we het er allemaal over eens worden dat dit de ultieme pekelmotor is?

Want als er slush/pekel op de weg ligt, krijg je dat ook op je vizier, en dan zie je zo weinig. Dus:

[Afbeelding]

Blijkbaar gaan ze als warme broodjes, slechts één te koop!!! :P.

Eigenlijk zou je voor de gein gewoon even moeten bellen en vragen of die C1 er nog staat. En als ze dan vol overtuiging antwoorden "Jazeker meneer, die staat er nog!" antwoorden met "Verbaast me niks...!". :').
Ik kom onderweg naar mijn werk vaak zo’n ding tegen, en vind hem serieus tof en zou perfect zijn voor mijn woon/werk. Heb immers alleen een A dus dit lijkt me zelfs chill in de winter en regen. En er is geen helmplicht zo lang je de gordel gebruikt geloof ik 😂

Maar volgens mij zijn er best veel issues die ook lastig te fixen zijn door schaarste in onderdelen.

Edit: ik vind di pacific van Honda dus ook vet, dat daar een krat Grolsch achterin past is gewoon perfect 😂

Als ik aan lelijke hokken denk dan denk ik aan die Japanse fake Harley’s. Doe jaren 90’ chroom bakken die nu vol roest zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 19-02-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Noobvraag: bij rijles hoor je altijd als je ruk door de bocht gaat dat je je knieën beter om je tank moet klemmen. Dat werkt ook na rijles wel eens als je niet optimaal rijdt, je merkt het verschil echt wel.
Heb je het nadeel van dat niet doen (minder controle lijkt me) niet op zo'n scooter-met-dakje?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:13:
[...]

Ik kom onderweg naar mijn werk vaak zo’n ding tegen, en vind hem serieus tof en zou perfect zijn voor mijn woon/werk. Heb immers alleen een A dus dit lijkt me zelfs chill in de winter en regen. En er is geen helmplicht zo lang je de gordel gebruikt geloof ik 😂

Maar volgens mij zijn er best veel issues die ook lastig te fixen zijn door schaarste in onderdelen.
Whut? Je hebt geen autorijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:30:
[...]

Die zijn er meer dan je denkt.

Ik heb me wel eens laten vertellen dat men vroeger een motor had omdat een auto niet te betalen was. En nu hoor ik jongeren vertellen dat een auto veel te duur is geworden en ze voor een motor gegaan zijn. Daarvan heeft een deel dan wel rijbewijs B in bezit, maar dus geen eigen auto.

Nou verbaasd het me ook niks, een vriend van me moest een paar jaar geleden ruim 80 euro per maand betalen (WA) voor een simpel Skoda'tje :X 1e auto, leeftijd 30+ :')

Oh maar hey, misschien kan hij straks bij jou zijn B halen? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 19-02-2025 21:40 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:30:
[...]

Nope, al 39 jaar niet.
Ik kan natuurlijk rijden, vanaf jongs af aan op tractoren en oude auto’s (zelf een mini 850 gehad).
Maar nooit mijn rijlessen afgemaakt en nooit de behoefte gehad.
Ga het zeker wel een keer doen, maar tot nu toe leef ik stiekem erg groen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Destruction schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:40:
[...]

Die zijn er meer dan je denkt.

Ik heb me wel eens laten vertellen dat men vroeger een motor had omdat een auto niet te betalen was. En nu hoor ik jongeren vertellen dat een auto veel te duur is geworden en ze voor een motor gegaan zijn. Daarvan heeft een deel dan wel rijbewijs B in bezit, maar dus geen eigen auto.

Nou verbaasd het me ook niks, een vriend van me moest een paar jaar geleden ruim 80 euro per maand betalen (WA) voor een simpel Skoda'tje :X 1e auto, leeftijd 30+ :')

Oh maar hey, misschien kan hij straks bij jou zijn B halen? :P
We hebben een auto hoor, heel verstandig een Clio estate die heerlijk zuinig is 👌

En mijn schoonbroer is rijinstructeur dus ook dat is wel handig.

Maar werk doe ik op de fiets, is erg dichtbij, en anders pak ik een brommer of een motor. Heeft me tot nu toe nog nooit echt in de weg gezeten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 09:58
Fraggert schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:57:
@Pyr0_

Netjes joh.....even voor mijn beeldvorming: dat is de 7" variant ?
Ja klopt. Mooi ding ansich, als ik het betrouwbaar krijg dan zou het helemaal mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Vrijdag

De Zwarte

Kars schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:31:

Neeeeee, die ziet er juist geweldig retrofuturistisch uit O+ Hoort in een soort zwart/paars/roze/blauwe/oranje neon omgeving rond te rijden O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Oh het is geen oordeel :) je komt het gewoon niet zo vaak tegen dat mensen wel A maar geen B hebben :). En inderdaad, technisch gezien een stuk groener!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pyr0_ schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:53:
[...]

Ja klopt. Mooi ding ansich, als ik het betrouwbaar krijg dan zou het helemaal mooi zijn.
ouch.......ik hoor de laatste tijd meer geluiden van ontevreden Carpuride-eigenaren, vooral de software en niet zozeer het apparaat an sich.

ik zit ook met een schuin oog te kijken naar wat navigatiemogelijkheden maar ik denk dat ik ga voor een 2e iphone op een quadlock waarmee ik kan navigeren via hotspot op mijn reguliere iphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Precies ook zoals bij ons ging met dat ding, 1x per anderhalf uur gekut is voor mij al genoeg om gek te worden tijdens een dag rijden.
Lijkt dus niet dat zijn unit een maandagochtend model was.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ben ik dan zo'n rare snuiter dat ik gewoon een telefoon met een (magic) maps app in een stuurhouder klem? Of mis ik dan datgene waar jullie specifiek naar zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 21:19
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:21:

Ik heb dit altijd al een vet model gevonden: lijkt me ook wel praktisch omdat je droog blijft in de regen. (alsof het er niet van de zijkant in komt....)

Maar wat weet ik er nou van; ik wil tot op de dag van vandaag een Fiat Multipla hebben. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:21
Hier geen last van de Carpuride hoor. Werkt uitstekend. Bij mij zit die in de navigatievoorbereiding van BMW met alleen mijn telefoon eraan gekoppeld. Headset heb ik ook direct aan mijn telefoon gekoppeld en op de Carpuride ingesteld dat het geluid via de telefoon dient te gaan. Nog geen spontane restarts of freezes gehad.

Nu is het een kwestie van de motor aanzetten en alles verbind automagisch.

Heb overigens wel gemerkt dat de unit een beetje kieskeurig is wat voor stroombron die heeft. Heb met verschillende snelladers thuis dat ding aan te praat proberen te krijgen zonder succes. Het werkte uiteindelijk alleen met een oude iPhone 5W/1A lader.

Ben sindskort overgestapt van Sena naar Cardo. Wat een verademing, zowel bouwkwaliteit als bediening zijn echt vele malen beter. Ook het geluid van de JBL speakers zijn fantastisch vergeleken met de standaard dingen van de SRL die ik had.

[ Voor 39% gewijzigd door cyntax op 20-02-2025 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

A13X schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:46:
[...]

Ik was nog bij ons bij mkc (Veghel)binnen gelopen om te kijken naar een andere type kriega tas. Die wist mij te vertellen dat mijn tas gewoon weer terug richting Veghel kwam omdat daar schijnbaar een reparateur van hun(kriega) zit.

Ik heb ook contact via voordeelhelmen, dus kans is dat het daar niet zo snel gaat. Maar goed kleine moeite om even te reageren zou ik zeggen.

Voor wie zich afvraagd wat is er stuk dan?
[Afbeelding]

Onderzijde van de schouderstrap is compleet los gekomen. Strap is ontrafeld, aan de taszijde is niks te zien behalve wat draadjes.
Iets met geduld, vandaag bericht dat kriega de tas onder garantie vervangt. De nieuwe wordt opgestuurd.

Awesome

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:31:
Ben ik dan zo'n rare snuiter dat ik gewoon een telefoon met een (magic) maps app in een stuurhouder klem? Of mis ik dan datgene waar jullie specifiek naar zoeken?
nee hoor, ik overweeg een Iphone ernaast te pakken (ik heb een zakelijke iphone van de baas waar geen ander hoesje om mag dan geleverd et cetera....incl. hele vervelende afdelig die onze devices doet) zodat ik die 2de kan gebruiken met Maps andere route-apps. :)

wel zijn die 7 inch schermen natuurlijk erg gaaf tov van 5 of kleiner op een telefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 20-02-2025 09:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ozzynator
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:31:
Nee, hier ook een S10+ die geen veiligheidsupdastes meer krijgt. Simmetje van 50+ er in en op het stuur. Ben je ergens, ding van de quadlock en in de broekzak.

zeker, zeker

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-09 12:48
Vroeger een oude smartphone, nu een goedkope motorola zonder sim. OSMAND+, geen data, de mappen updaten thuis.

Telefoon gaat ook veel langer mee met de mappen op het device, haal nu 6-7u schermtijd zonder op te laden en dan heb ik nog 20% over. Meeste zijn ook waterdicht, valt het dan is het niet mijn main telefoon en ben ik niets kwijt. Plus alle opties van android ipv vast zitten aan tomtom/garmin en heel het gedoe.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ozzynator schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Nee, hier ook een S10+ die geen veiligheidsupdastes meer krijgt. Simmetje van 50+ er in en op het stuur. Ben je ergens, ding van de quadlock en in de broekzak.
heb je niet een andere smartphone bij je die je als hotspot kunt gebruiken? of heb je bewust een sim erin gedaan?

• kneusteun
Hier ook gewoon mijn Iphone, als die kapot gaat mag de baas een nieuwe halen ;)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Adder28 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:32:
Vroeger een oude smartphone, nu een goedkope motorola zonder sim. OSMAND+, geen data, de mappen updaten thuis.

Telefoon gaat ook veel langer mee met de mappen op het device, haal nu 6-7u schermtijd zonder op te laden en dan heb ik nog 20% over. Meeste zijn ook waterdicht, valt het dan is het niet mijn main telefoon en ben ik niets kwijt. Plus alle opties van android ipv vast zitten aan tomtom/garmin en heel het gedoe.
dat is een optie die ik nog even moet onderzoeken idd...gewoon een phone of tablet maar die offline gebruiken.

ik ga sowieso een 2de telefoon gebruiken als navi...maar nog even de vraag hoe ik dat aanvlieg..via hotspot of offline zoals jij dat doet.

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:16
Ik doe het met SP Connect, werkt top. Doe het alleen niet met mijn privé Samsung, i.v.m. de camera die stuk kan. Eventueel zou ik zo'n anti vibration module kunnen doen, maar geloof daar toch niet helemaal in. Wat zijn de ervaringen hier?

Gebruikte eerst mijn oude Samsung met een goedkope simonly. Nu gebruik ik mijn iPhone van werk met een SP Connect hoesje. Is een SE 2022, dus zit niet zo'n fancy camera op die kapot kan :+
Fraggert schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:39:
[...]
dat is een optie die ik nog even moet onderzoeken idd...gewoon een phone of tablet maar die offline gebruiken.

ik ga sowieso een 2de telefoon gebruiken als navi...maar nog even de vraag hoe ik dat aanvlieg..via hotspot of offline zoals jij dat doet.
Hangt denk ik ook af van je use-case. Met woon-werk in de spits vind ik verkeersupdates wel fijn. Verder heeft flitsmeister mij ook wel eens gered. Daarvoor is data dan wel weer handig.

Sim erin zou ook kunnen, als je een goede deal kan vinden en het het waard vind. Of als je toevallig al een familieplan hebt ofzo, is die wellicht uit te breiden.

[ Voor 45% gewijzigd door Hompu op 20-02-2025 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Fraggert schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:37:
[...]

heb je niet een andere smartphone bij je die je als hotspot kunt gebruiken? of heb je bewust een sim erin gedaan?
Bewust, ik gebruik die telefoon ook als ik ga sporten, staat alleen Kurviger, Youtube en Spotify op, dan heb ik tenminste rust en niet de neiging om steeds op sociale media te kijken.Abonnement is ook maar €6.50 uit mijn hoofd, met 10.000 mb data.

Mijn "hoofd" telefoon blijft dan lekker thuis.

[ Voor 6% gewijzigd door ozzynator op 20-02-2025 09:56 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adder28
Fraggert schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:39:
[...]

Ik kan het alleen maar aanraden, ik rij al jaren zo, dagen naar ardennen en buitenland zijn geen probleem. De main phone zit in de zijzak dus als ik iets snel moet opzoeken, kan dat direct natuurlijk. Maar om den duur ken je wel de plekken waar je heen moet en kan je het verkeer goed inschatten. Met een motor is het verkeer sowieso al veel minder een issue.

EDIT: ik betaalde ook maar 150€ voor de 2de telefoon, dus dat was ook iets dat goed meespeelde.

[ Voor 6% gewijzigd door Adder28 op 20-02-2025 10:04 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ozzynator schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:55:
[...]

Bewust, ik gebruik die telefoon ook als ik ga sporten, staat alleen Kurviger, Youtube en Spotify op, dan heb ik tenminste rust en niet de neiging om steeds op sociale media te kijken.Abonnement is ook maar €6.50 uit mijn hoofd, met 10.000 mb data.

Mijn "hoofd" telefoon blijft dan lekker thuis.
goed plan! ik heb mijn socials al jaren geleden geloosd.....helemaal niks meer. Beetje forummen hier en wat youtube-kanalen die ik voor de lol volg..thats it.

ik heb een werk iphone die de baas betaald, dus voor mij is de hotspot optie heel makkelijk maar als backup NL er offline op een dedicated navi phone zetten is natuurlijk wel heel slim :)
Adder28 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:58:
[...]

Ik kan het alleen maar aanraden, ik rij al jaren zo, dagen naar ardennen en buitenland zijn geen probleem. De main phone zit in de zijzak dus als ik iets snel moet opzoeken, kan dat direct natuurlijk. Maar om den duur ken je wel de plekken waar je heen moet en kan je het verkeer goed inschatten. Met een motor is het verkeer sowieso al veel minder een issue.
Zou inderdaad voor mij eigenlijk alleen om NL gaan.....recreatieritjes en af en toe eens WW bij lekker weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adder28
Ga je meer dan voldoende hebben met een goedkope smartphone (ik zeg motorola) voor zulke zaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb nog nooit een camera verneukt op de motor, dat is incl. offroad en onroad.
Van iphone 4 tot 11.
sinds kort een demper ertussen omdat het kon.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ozzynator schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Precies dat, maar dan de sim van mijn werk er in.
De Samsung A_bagger die ik van de werkgever heb ontvangen ligt ergens in de kast thuis, de S10 is een oude prive telefoon die ik inplaats daarvan zakelijk gebruik. En dus ook voor navigatie op de motor.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
Ik vond vooral chill dat ik dus een e-sim heb met oddido en een sim met VF.
Daardoor had ik zelf sin Duitsland bijna altijd 4G :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Boudewijn schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:26:
Noobvraag: bij rijles hoor je altijd als je ruk door de bocht gaat dat je je knieën beter om je tank moet klemmen. Dat werkt ook na rijles wel eens als je niet optimaal rijdt, je merkt het verschil echt wel.
Heb je het nadeel van dat niet doen (minder controle lijkt me) niet op zo'n scooter-met-dakje?
Om vervolgens bij de eerste circuit dag te horen krijgen dat je je knie naar de grond moet doen. ;)

Met het klemmen creeer je stabiliteit, iets wat je ook doet met de hak van je buitenste voet op het moment dat je je knie naar de grond zet. Je duwt dan als het ware de tank tegen je dijbeen om je fiets zo recht mogelijk te houden en zo stabiel door de bochten te gaan (maar daar zullen er meerdere hier in dit topic veel meer over kunnen vertellen.)

Op zo'n scooter is het sowieso ruk door een bocht gaan, dus daar sla je een kruisje en gaat het voetje naar buiten ala Jeffrey Herlings :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

KillaZ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:28:
Op zo'n scooter is het sowieso ruk door een bocht gaan, dus daar sla je een kruisje en gaat het voetje naar buiten ala Jeffrey Herlings :+
Leugens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMoTEXoTcInvriuei833UXVGpSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNYQqx36I0Ytn7BXO21nUzVu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Hompu schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:41:
Ik doe het met SP Connect, werkt top. Doe het alleen niet met mijn privé Samsung, i.v.m. de camera die stuk kan. Eventueel zou ik zo'n anti vibration module kunnen doen, maar geloof daar toch niet helemaal in. Wat zijn de ervaringen hier?

Gebruikte eerst mijn oude Samsung met een goedkope simonly. Nu gebruik ik mijn iPhone van werk met een SP Connect hoesje. Is een SE 2022, dus zit niet zo'n fancy camera op die kapot kan :+

[...]

Hangt denk ik ook af van je use-case. Met woon-werk in de spits vind ik verkeersupdates wel fijn. Verder heeft flitsmeister mij ook wel eens gered. Daarvoor is data dan wel weer handig.

Sim erin zou ook kunnen, als je een goede deal kan vinden en het het waard vind. Of als je toevallig al een familieplan hebt ofzo, is die wellicht uit te breiden.
Mijn S23+ heeft al 10k, op de Quadlock zonder demper, op de Norden navi beugel overleeft zonder dat de camera is gesneuveld.

Heb hier nog een Garmin 590 liggen, denk dat ik die maar eens op marktplaats gooi. Gebruik hem te weinig en moet daardoor elke keer weer uitvogelen hoe dat ding werkt. Ding eruit en zo'n samsung Active tab op de quadlock mount, net als mijn telefoon, gaat denk beter werken. Kan ik DMD ook eens gebruiken ipv alleen op m'n telefoon te laten staan :+

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
  • Nu online
ik ben toch wel erg blij met mijn zumo XT met motor kaarten er bij.

Lekker thuis al routes maken voor vakantie dingen uitzoeken en hup route doorzenden naar de zumo en gas er op

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:39

_Apache_

For life.

ibothead schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:41:

Lekker thuis al routes maken voor vakantie dingen uitzoeken en hup route doorzenden naar de zumo en gas er op
Yup, vind via telefoon niet fijn. Google Maps is veeeelste laat met richting aangeven.
En de Zumo geeft nuttige meldingen "scherpe bocht na afrit" enzo

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• kneusteun
ibothead schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:41:

Wat is er anders met een mobiele telefoon?
Daar kan je toch ook gewoon lekker thuis een route maken?

En
_Apache_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:17:
[...]

Yup, vind via telefoon niet fijn. Google Maps is veeeelste laat met richting aangeven.
En de Zumo geeft nuttige meldingen "scherpe bocht na afrit" enzo
Er is meer dan google maps ;)
En daar zit bij mij ook de plus, ik zit niet alleen maar vast aan 1 soort software.

Maar ik snap zeker wel de voordelen van een dedicated device, daarom kijk ik ook wel beetje naar dmd

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik had gehoopt op een scherpe beursaanbieding voor navigatiesystemen maar het beste dat ik kan vinden is een tomtom rider 550 voor 279,= of een zumo xt2 voor 499,=. De rider 550 is ondertussen al een jaar of 6 op de markt dus niet meer de recentste of snelste onderdelen. Dus misschien toch maar de 2x zo dure zumo? Of toch een tablet of telefoon met daarbij vrije keuze uit welke app je draait, maar zo'n oplossing kost ook rond de 300,=.

Of gewoon terug naar het Shell stratenboek in de tanktas :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb de Bayerische versie van @Bommes gevonden:

_O-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Waaj schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:24:
Ik had gehoopt op een scherpe beursaanbieding voor navigatiesystemen maar het beste dat ik kan vinden is een tomtom rider 550 voor 279,= of een zumo xt2 voor 499,=. De rider 550 is ondertussen al een jaar of 6 op de markt dus niet meer de recentste of snelste onderdelen. Dus misschien toch maar de 2x zo dure zumo? Of toch een tablet of telefoon met daarbij vrije keuze uit welke app je draait, maar zo'n oplossing kost ook rond de 300,=.

Of een rugged tablet van 150 euro ;)
Pak dan alleen wel een klein model samsung active of iets.

Ik zou niet een dure grote tablet pakken, dat is zo weg/kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

"scherpe beursaanbiedingen"........anno 2025 :P

we hebben het hierboven net al even over wat navi oplossingen gehad.....ik ga de route (i)Phone/quadlock volgen.

ik ben wel klaar met snel verouderende kneiterdure Garmins en TomToms.....mij niet meer gezien.

• kneusteun
https://www.gps.nl/motornavigatie/tomtom_rider_550.html
Dingen kosten gewoon overal dat bedrag volgens mij, niet echt een aanbieding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Altijd in de auto gehad...en zelfs een kleine 5 jaar terug nog een Shell ingelopen........."een stratenboek? daar hebben we nog nooit van gehoord".

verbouwereerd en teleurgesteld maar eens het hoofdkantoor gebeld...blijkt dat ze die dingen al 20 jaar ofzo niet meer maken _O-

ik heb 100.000 km's gedraaid als servicemonteur met een stratenboek op schoot d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adder28
Fraggert schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:26:
[...]

"scherpe beursaanbiedingen"........anno 2025 :P

we hebben het hierboven net al even over wat navi oplossingen gehad.....ik ga de route (i)Phone/quadlock volgen.

ik ben wel klaar met snel verouderende kneiterdure Garmins en TomToms.....mij niet meer gezien.
Om nog maar te zwijgen "wat als de support gedaan is?"

Bij een smartphone is dat makkelijk. Ene app eraf, andere erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:39

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:22:
[...]

Wat is er anders met een mobiele telefoon?
Daar kan je toch ook gewoon lekker thuis een route maken?

En
[...]

Er is meer dan google maps ;)
En daar zit bij mij ook de plus, ik zit niet alleen maar vast aan 1 soort software.

Maar ik snap zeker wel de voordelen van een dedicated device, daarom kijk ik ook wel beetje naar dmd
Gaan we deze dicussie weer voeren? :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jaaa, gevolgd door de banden, uitlaten, oordoppen, tomtom<>garmin, welke intercom, wel of geen topkoffer, harde koffers of tassen...

Over beursvoordeeltjes gesproken, ik begin maar alvast met uitkijken naar beursaanbiedingen voor een nieuwe helm. De C3 Pro kán nog wel even mee, maar de Sena S20 Evo heeft zijn beste tijd gehad.* Ik heb de accu al eens vervangen, maar daarbij het ding weer dicht moeten lijmen. De volgende keer openen wordt destructief, vrees ik. :o
Wel zonde om een helm af te schrijven op de intercom. Dát gaat dus ook niet helemaal gebeuren. :) Dagtrips waarbij de intercom minder van belang is, blijf ik gewoon met de C3 Pro doen. Maar vakanties, dan hopelijk met een nieuwe helm.

*Als ik halverwege de dag de intercom aan de powerbank hang gaat het nog best redelijk, maar je merkt dat de ontvangst tijdens gebruik heel snel achteruit holt. Als er geen zendvermogen nodig is, dus naar de navi of duo, dán blijft het wel prima werken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50

Wat is er mis met calimoto? Nou niks :) kost iets van 35e pj en je tel. heb je toch altijd bij je.

Moet weer neueu bandjes erop laten zetten. Heb nu toch 12k gereden met de Pirelli GT II (Y)

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:01
Ik rijd op dit moment een KTM 1190 adventure. Wat een kanon van een motor is en erg lekker rijdt..
Maar met een schuin oog ben ik aan het kijken naar een andere motor. Waarbij 2 cilinders het maximaal aantal cilinders is.
Nu is een BMW GS natuurlijk altijd een motor geweest die ik ooit nog wil rijden, maar mijn ook viel op de Yamaha T700. Compleet andere fiets en 99% van mijn rijden zal op de weg zijn incl snelweg.
Zijn er mensen met een zelfde soort stap (omlaag qua vermogen en misschien comfort) en hoe hebben zij het ervaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adder28
Eenmaal op een GS ga je de populariteit snappen en het heel moeilijk vinden om iets anders te vinden dat even goed op de vlakken waar de GS schittert: De weg en lange touren.

Enige reden waarom ik er geen rij, is omdat ik een inline 4 wou voor het geluid :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:26
Adder28 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:40:
Eenmaal op een GS ga je de populariteit snappen en het heel moeilijk vinden om iets anders te vinden dat even goed op de vlakken waar de GS schittert: De weg en lange touren.

Enige reden waarom ik er geen rij, is omdat ik een inline 4 wou voor het geluid :)
Eerlijk gezegd snap ik de populariteit van de GS niet helemaal. Ik vind het echt rete saai rijden. Er zijn meer motoren waar je goed mee kan toeren, maar die ook af en toe wel spannend zijn.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk :)

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
wokkelz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:33:
Ik rijd op dit moment een KTM 1190 adventure. Wat een kanon van een motor is en erg lekker rijdt..
Maar met een schuin oog ben ik aan het kijken naar een andere motor. Waarbij 2 cilinders het maximaal aantal cilinders is.
Nu is een BMW GS natuurlijk altijd een motor geweest die ik ooit nog wil rijden, maar mijn ook viel op de Yamaha T700. Compleet andere fiets en 99% van mijn rijden zal op de weg zijn incl snelweg.
Zijn er mensen met een zelfde soort stap (omlaag qua vermogen en misschien comfort) en hoe hebben zij het ervaren?
Ik heb de stap omlaag gedaan en erg blij mee.
Maar een T7 als straatfiets zou ik niet snel doen.

Dan zou ik naar de Tuareg kijken, net wat meer power voor de lange baan en cruise control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adder28
s020506 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:44:
[...]

Eerlijk gezegd snap ik de populariteit van de GS niet helemaal. Ik vind het echt rete saai rijden. Er zijn meer motoren waar je goed mee kan toeren, maar die ook af en toe wel spannend zijn.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk :)
Ik heb ooit eens, voor ik mijn huidige motor had, overal gaan testen om te zien wat mij lag. 80% van het aanbod onder mijn achterste gehad toen en de 1250 GS was de eerste waar ik op reed en direct voelde "en nu wil ik in 1 ruk naar de alpen rijden". Gewoon het comfort, gemak, alles op de juiste plek. Daarna ook eens met een 1200 gereden en dat was een heel pak minder, veel rauwer en de aero was zeer slecht voor mij.

Een S1000XR of andere zijn veel spannender natuurlijk, maar qua toeren is de 1250 GS in mijn ogen ongeevenaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wokkelz schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:33:
Ik ben van een 1200GS Adventure naar een Husqvarna 901 Expedition gegaan. Nadat ik de vering nog heb laten verbouwen door een ex-Dakar rijder besloten dat ik teveel inleverde op de weg (gebrek aan elektronisch gestuurde demping), en de Huskie weer verkocht omdat het niet past bij mijn rijstijl.

Je moet bedenken wat jij leuk vind aan motorrijden. Meer blootstelling aan de elementen -> kleinere motor, meer wendbaarheid -> kleinere motor, meer offroad -> kleinere motor.
Meer comfort -> grotere motor (want meer kuip, en massa is traag), meer vermogen -> meestal grotere motor, meer snelweg -> grotere motor.

Ook zijn er maar bar weinig kleine motors met (adaptive) cruise control, zadelverwarmin, elektrisch verstelbare schermen , een automaat >:) . De een moet er niks van weten, de ander wil niet zonder. Wat zoek jij? ;)

De T7 is een hele basale fiets, daar moet je van houden, vanaf een techwonder als de 1190 is dat nogal een stap. Als je veel straat georienteerd bent is de nieuwe Transalp dan eigenlijk meer voor je geschikt (zelfde soort blok). Of nog kleiner, zoals een naked Husqvarna. Wil je Adventure blijven rijden?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• kneusteun
_Apache_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:03:
[...]

Is het forum ook een beetje voor toch?
Motor topic zonder banden, headsets etc zou snel saai worden ;)

En er worden nog steeds nieuwe dingen uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
_Apache_ schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:03:
[...]

:Y

En daarna gaan we verder met zwaaien, wel of geen motorkleding, en open pijpen :P

[edit] ik ben weer veel te traag ....

[ Voor 7% gewijzigd door Waaj op 20-02-2025 15:53 ]

• Waaj
  • Niet online
Unknown Alien schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:28:
[...]

Wat is er mis met calimoto? Nou niks :) kost iets van 35e pj en je tel. heb je toch altijd bij je.

[...]
Nog niet gebruikt, ga ik eens naar kijken.

* Waaj neigt steeds meer naar een kleine rugged tablet.

• _eLMo_
  • Niet online
Niemand heeft het nog over de nieuwe Sena 60S gehad in dit topic >:) (zover de search weet) ;)

Mesh 3.0 (omdat 2.0 gekraakt was en compatible werd), IPX7 waterdicht, een zaklampie, geinige RGB kots op de zijkant, en verwisselbare frontjes, net als je Nokia 3310 had.

Mijn 50S is kapot door de regen (na ~5 jaar), doet al een tijdje raar. Ik moet weer een Sena, want iedereen waar ik mee rijd heeft er een. Helaas is hij wel van €300 voor de 50S naar €400 voor de 60S gegaan. Achja, totdat er een goede open standaard komt....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Waaj schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Nog niet gebruikt, ga ik eens naar kijken.

* Waaj neigt steeds meer naar een kleine rugged tablet.
Tablet met stuurbediening en Kurviger app, ik vind het top *O* De Zumo's (BMW Navigators) hebben zo hun kwaliteiten, maar overall wint deze oplossing voor mij.

Op de beemer met Kurviger (onroad navigatie app)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUaFVyPpGmtj4EPYAA3S-aj8GlA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDPQKKuBz623wj9ClVadinRN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsqSklhJMkhFdensvvWCDadaYU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40UZDY475ADIed7W3fj4TLXb.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de huskie met DriveModeDashboard (offroad navigatie app)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1xkwfGtd09IObAwTfBJoCMMgK0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AypAheT7Kwfxqyjb9jG7L9BD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_O659vXDuBrKbAf4cFOjwl-8gEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGKrNpY6SUnmsw2uwmD3agGK.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 60% gewijzigd door _eLMo_ op 20-02-2025 16:07 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 76 Laatste