Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Joris748 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:59:
@Blabla13 vervelend. Succes met de afwikkeling en hopelijk snel weer op de motor.

Hier twee keer onconventioneel afgestapt. Eerst keer in Zuid-Limburg met mijn eerste motor. Geschrokken van een paar kippen in de binnenbocht. Gaan remmen en aan de buitenbocht in de berm gevallen. Deed alles fout wat ik fout kon doen :+ Behalve een gebroken pols, nauwelijks schade.

Tweede keer was op het TT circuit. Met koude banden iets te enthousiast de Stekkenwal ingestuurd, met als gevolg een lowsider. Lag zelf halverwege de grindbak stil en de motor lag een heel stuk richting de Bult. Ding opgelapt en toch beide wedstrijden nog kunnen rijden. Uiteindelijk nog binnen een seconde van mij PR. Wel een pijnlijke schouder en heel mijn rechterkant gekneusd, dus had een beetje hulp nodig bij afstappen en motor op aanhanger zetten.
Beste snelheid dan ook komend vanaf veenslang/ruskenhoek? Ik mag 27 April weer, de oudste wilde per se mee, dus we hebben er maar een vakantie bijgeboekt. :P Week lang in Ees, op Zondag met 20 minuten (ipv 2 uur en een kwartier) op het circuit.

Ik vind helemaal mooi >:)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:58
KillaZ schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:53:
[...]

Beste snelheid dan ook komend vanaf veenslang/ruskenhoek? Ik mag 27 April weer, de oudste wilde per se mee, dus we hebben er maar een vakantie bijgeboekt. :P Week lang in Ees, op Zondag met 20 minuten (ipv 2 uur en een kwartier) op het circuit.

Ondanks dat we de langzame Ruskenhoek namen, zal de snelheid toch nog wel ruim boven de 100 km/h hebben gezeten. Voordeel was wel dat ik al bijna bij de apex was, viel niet van heel hoog :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

JL Koppelle schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:04:
[...]

Ik lees eigenlijk alleen Duitse motortijdschriften, die ik dan weer van internet haal. In sommige tijdschriften staan ook wel routes om te downloaden. Ik ben het eens met de kritiek van hierboven: in Nederlandse tijdschriften is altijd alles goed in reviews en in vergelijkingen komt het altijd uit op de conclusie dat er voor iedereen wel iets goeds bij zit. Daar kan ik zó slecht tegen.
Aangezien de motoplus grotendeels een vertaling is (was?) van Motorrad, wat is er dan anders in de Duitse tijdschriften?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:54

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jeanke117 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:59:
Zijn er hier mensen met een abonnement op een tijdschrift gericht op motoren? Ik zie vaker in mijn feed MotoPlus voorbij komen met interessante artikelen. Nu vroeg ik mij af welke bladen/tijdschriften er nog meer zijn en welke de moeite waard zijn. Maakt mij niet uit of het digitaal of fysiek is.

dingen die mij interesseren zijn: tests tussen verschillende motoren, techniek van de motor en hoelang deze het volhoudt, nieuwe technieken wat op motoren worden gebouwd en goeie vakantietips met de motor met routes.
Niet recent maar als laatste blad kocht ik vaak de Motoren&Toerisme.

https://www.motoren-toerisme.be/

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

KillaZ schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 22:53:
[...]

Zondag is altijd wel een relaxt dagje, in vergelijking met andere circuitdagen. Vrienden van me rijden ook (en ook die 27 april..), ik ben daar eigenlijk altijd bij voor 't vervoer van de spullen en als het nodig is iets te repareren. Vind het wel prima om met die zondag te starten dit jaar, dan hoef ik niet om 6:00 de bus in :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 15:53
Motoren & Toerisme koop ik af en toe los. Leuk blad met mooie reportages waar ik al een paar keer wat ideeën uit heb gehaald :)
Eerder las ik veel Motor Magazine, toen nog met Randy vd Wal (zit nu bij Kicxstart zag ik) en Joost Overzee (geniale gast). Veel humor en leuke reportages.

Onlangs mijn vader nog een half jaar abo Motoplus gegeven, maar ik merk dat de schrijfstijl en opmaak van de artikelen mij niet liggen. Maar dat is persoonlijk en voor iedereen weer anders :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kars schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:15:
Motoren & Toerisme koop ik af en toe los. Leuk blad met mooie reportages waar ik al een paar keer wat ideeën uit heb gehaald :)
Eerder las ik veel Motor Magazine, toen nog met Randy vd Wal (zit nu bij Kicxstart zag ik) en Joost Overzee (geniale gast). Veel humor en leuke reportages.

Onlangs mijn vader nog een half jaar abo Motoplus gegeven, maar ik merk dat de schrijfstijl en opmaak van de artikelen mij niet liggen. Maar dat is persoonlijk en voor iedereen weer anders :)
Vroegah...toen ik nog in de racemotoren hoek snuffelde kocht ik vaak de Performance Bikes...schreeuwend duur want helemaal uit engeland naar de plank bbij de lokale Bruna/Los/weetikveelwat.

maar daar was ik gauw klaar mee......dat zakte wel tot een infantiel product wat later door de redactie is beaamd en ze hebben toen de boel rechtgetrokken maar dat heeft (mij te) lang geduurd, stonden meer dames in dan motoren op het eind.

Een van die gasten is volgens mij Simon Hargraves, doet nu veel op YT met dat Bennets Bike Social-kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Destruction schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:41:
[...]

Zondag is altijd wel een relaxt dagje, in vergelijking met andere circuitdagen. Vrienden van me rijden ook (en ook die 27 april..), ik ben daar eigenlijk altijd bij voor 't vervoer van de spullen en als het nodig is iets te repareren. Vind het wel prima om met die zondag te starten dit jaar, dan hoef ik niet om 6:00 de bus in :+
Gezellig! Ik heb een pitbox met wat vrienden, volgens mij wel volle bak (R1, 1198, Monster, S1000RR en mijn oud hokkie CBR1000RR). Bakkie koffie? :+

Ik ga wel speuren naar je Transit, dan weet ik genoeg. :o

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blabla13 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:48:
Vandaag heb ik de switch gemaakt van de ene groep motorrijders naar de andere.
Van de groep die nog moet gaan vallen, naar de groep die al onderuit is gegaan.

Rustig een rotonde oprijdend merkte ik in een keer dat ik onder de motor over de rotonde schoof.
Gelukkig ben ik er zelf heel goed vanaf gekomen, al doen mijn ribben wel hevig protesteren nu. En dat zal nog wel erger worden vrees ik.

Wel een enorme domper op de dag en mijn vrouw, die al niets had met motorrijden, zal er zeker niet geruster op worden.
Maar ook zij weet wat het voor me betekend.
Verbieden zal ze het niet, maar voor haar gemoedsrust zal ik in wat nattere omstandigheden wat vaker de auto pakken. (Voorlopig)
Welkom bij de club ervaringsdeskundigen met bodemonderzoek :P

Spijtig te horen maar fijn dat je er zo bent afgekomen, veel succes met het herstel en hopelijk valt de schade mee uiteindelijk.

Mijn eerste keer stuiteren was met mijn eerste les......0 ervaring en geen idee hoe een motor reed...dus met een sukkelgang in zijn 4 het bochtje om....dat ging natuurlijk fout :P

Later nog een keer heel erg veel geluk gehad (met mijn vrouw achterop mijn FireBlade) door een niet oplettende chauffeur met 100km op de snelweg eraf gereden. Dat had echt heel slecht kunnen aflopen.

En nog wat onbedoelde valpartijen met de 650GS en 1150GSA in het kader van "offroaden/allroaden" dus dat telt niet :P

Spierpijn ga je nog wel ff last van hebben en probeer zo snel mogelijk weer op te stappen is ook mijn advies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Het moet bij BMW ook niet gekker worden wordt bij BMW steeds gekker.........na al jaren ge-rebrandde Garmins te verkopen onder BMW Navigator hebben ze ook de Vlog-wereld ontdekt.

Ik presenteer u de BMW Insta360

https://www.bmw-motorrad....sta-360-bmw-motorrad.html

Afbeeldingslocatie: https://cdn.visordown.com/2024-11/INSTA360-BMW-03.jpeg?width=600

Whats next? :P

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:19
DrivinUCrazy schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:05:
[...]

Aangezien de motoplus grotendeels een vertaling is (was?) van Motorrad, wat is er dan anders in de Duitse tijdschriften?
Ik heb al heel lang geen Nederlandse tijdschriften meer gelezen, maar ik vind de artikelen en vergelijkingen leuk in de Duitse tijdschriften. Doordat de markt groter is, zijn er natuurlijk ook meer verschillende tijdschriften.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57

Bommes

Capo del formaggio

Motoplus is in de basis een duits blad, waarbij de grote tests en dergelijke gewoon vertaald zijn.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Acces denied, maar de boodschap is duidelijk. Meerprijs omdat er een bmw logo'tje opstaat? Dat soort grappen doen ze bij Harley ook.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Fraggert schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:18:
Welkom bij de club ervaringsdeskundigen met bodemonderzoek :P
Hellingshoek nulpuntmeting :+.

Nou, vandaag had ik weer een lesdag. Fase 2 van de opleiding is nu overgegaan van lesstof (materiaal over didactiek) naar het praktische gedeelte: proefexamens en rollenspellen. We hebben dus uit eigen initatief een stuurtje meegenomen naar de klas om het allemaal een beetje 'echt' te maken zodat we de lesprotocollen door kunnen nemen.

Of ik voor vandaag een leerling wilde spelen... en mijn medestudent zou instructrice zijn, ze had ook een lesplan voorbereid. Tja, dan heb je aan mij een moeilijke/leuke (net hoe je het ziet). Ze vroeg zich begin van de dag al af waarom ik naast mijn rugzak een tas bij had... já, zeg ik, daar zitten mijn rollenspel-attributen in. Ze kreeg gelijk klamme handjes. "Wat ga je doen dan".

Dus na de lunch nam ik mijn rol aan: Man op leeftijd die alsnog besluit om, na zijn pensioen, een rijbewijs te halen. Stetson op, bril voorop de neus, wandelstok en als finishing touch een feature phone meegenomen de 'auto' in. Beetje moeite met instappen, telkens een plekje moeten vinden voor die wandelstok en telkens als mijn aandacht gevraagd wordt óver de bril naar de instructrice kijken en daarbij een overdreven stuurcorrectie, alsof ik moeite heb met koers houden als ik wegkijk.

Nou ze kwamen niet meer bij _O-. Alls ik mijn 'lerares' aankeek schoot ze in de lach, maar ze herpakte zich ook dapper en ging stoicijns door met lesgeven. Achteraf werd mij gevraagd deze 'rol' ook voor de volgende lessen mee te nemen. Ja prima, maar dan verzin ik even wat anders zodat ze zich niet adequaat kunnen voorbereiden op wat komen gaat :+.

Lesgeven moet leuk zijn, maar les kríjgen net zo :7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:53:
[...]

Dus na de lunch nam ik mijn rol aan: Man op leeftijd die alsnog besluit om, na zijn pensioen, een rijbewijs te halen. Stetson op, bril voorop de neus, wandelstok en als finishing touch een feature phone meegenomen de 'auto' in. Beetje moeite met instappen, telkens een plekje moeten vinden voor die wandelstok en telkens als mijn aandacht gevraagd wordt óver de bril naar de instructrice kijken en daarbij een overdreven stuurcorrectie, alsof ik moeite heb met koers houden als ik wegkijk.
Toen een vriend van me vroeg of iemand mee wilde als "leerling" in de auto bood ik me meteen aan. Hij moest er even over nadenken en zei toen "Ja, kan.. Maar, iemand anders misschien?" :P

* Destruction zou ook een personage verzinnen dat er ab-so-luut geen klote van kan en alles verkeerd begrijpt etc.. Lekker lastig maken :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41-PfSX1BN5OeJ_FPSkCAgJThX0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KtzgnippHkG0SRnzCzweImss.jpg?f=user_large

Even een ge-anonimiseerd plaatje bij het praatje.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Heb je geen plaatje van je rollenspel outfit?
:Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57

Bommes

Capo del formaggio

botoo schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:14:
Whaha, koffie over de vloer _O-

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:59
HTT-Thalan schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:40:
[Afbeelding]

Even een ge-anonimiseerd plaatje bij het praatje.
Rijschool “you shall not pass”
Heftige Gandalf vibe hier 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 15:53
Hahaha dit is toch goud :D

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 12-09 20:54
botoo schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:14:
Nou dit lijkt me toch wel erg in de look van grandalf _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Eerste biedronde voor het overnemen van Energica is geweest, en de interesse was op zijn zachtst gezegd lauw. Men vreest dat het misschien einde oefening gaat zijn. Nieuwe biedronde volgende maand:

https://pvp.giustizia.it/...o.page?idAnnuncio=4334419

https://www.linkedin.com/...dexJm-5xtJHyS1yqIjm8--9k4

Nu heb ik het nét even niet liggen, maar zie ik het nou verkeerd? 3.2 miljoen is toch een verrassend laag bedrag om een heel bedrijf inclusief assets en R&D/patenten etc over te nemen? Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien dat je dan ook nog schulden mee overneemt waar je daarna nog iets moet doen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 22:12

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

En je zult een andere manier van zakendoen moeten vinden waarbij je niet ieder jaar geld moet meebrengen. Dat is in de afgelopen 10 jaar niet gelukt.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:13:
Eerste biedronde voor het overnemen van Energica is geweest, en de interesse was op zijn zachtst gezegd lauw. Men vreest dat het misschien einde oefening gaat zijn. Nieuwe biedronde volgende maand:

Nu heb ik het nét even niet liggen, maar zie ik het nou verkeerd? 3.2 miljoen is toch een verrassend laag bedrag om een heel bedrijf inclusief assets en R&D/patenten etc over te nemen? Of mis ik hier iets?
Misschien is het wel beter om dat bedrijf (welke rechtsvorm?) gewoon failliet te laten verklaren incl. het huidige management op de persoon zodat de nieuwe 'eigenaar' er aan kan gaan beginnen zonder last te hebben, of te gaan krijgen van de huidige schuldeisers én de huidige eigenaar (incl. de Italiaanse overheid en bijbehorende belastingdienst) en die dus niet alsnog achteraf weer achter zich aan te gaan krijgen op basis van de huidige schulden?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 14-02-2025 18:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Will_M schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:45:
[...]

Misschien is het wel beter om dat bedrijf (welke rechtsvorm?) gewoon failliet te laten verklaren incl. het huidige management op de persoon zodat de nieuwe 'eigenaar' er aan kan gaan beginnen zonder last te hebben, of te gaan krijgen van de huidige schuldeisers én de huidige eigenaar (incl. de Italiaanse overheid en bijbehorende belastingdienst) en die dus niet alsnog achteraf weer achter zich aan te gaan krijgen op basis van de huidige schulden?
Had ik nog niet eens over nagedacht. Goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
cyntax schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:34:
TPMS heeft mij al 3x geholpen bij het detecteren van een lek. Die geeft al aan dat er een lek is voordat je iets in het stuurgedrag merkt. Daardoor kan je veilig ergens stoppen.

Daarnaast zijn de nieuwe TPMS systemen van BMW ook ‘slim’. Ze meten de temperatuur in de band en doen dan de optimale druk bijstellen als je onderweg even de banden wil bijvullen als ze warm zijn.

Nooit onbalans gemerkt. Ook nooit over gelezen, niet bij de originele TPMS tenminste.
Inmiddels het instructieboekje bekeken en je hebt gelijk: BMW heeft slimme TPMS en compenseert voor de temperatuur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Vandaag gereden bij de Electrocross enduro experience in Wanroij en dat was eigenlijk beter dan verwacht.
KTM freerides op standje 1 (dat is ook voldoende opzich, anders kunnen de traumaheli's af en aan vliegen :+) en gewoon een beetje met een groepje van 8-10 over een jeep/crossbaan heen ploegen achter een voorrijder aan (en een bezemrijder achter)

Meestal betekent dat dat het niet opschiet, maar hier zat er toch wel aardig tempo in en de baan was ook zeker de moeite, paar leuke stukken waar je gang kon maken, bulten, kruipdoor-sluipdoor tussen de boompjes, takken en andere ellende, modderplassen, flinke geulen, het zat er allemaal wel in, zelfs een boomstam obstakel.

Ze doen het alleen maar zaterdag/zondag in januari/februari, dus voor wie het nog wil proberen moet je snel zijn, ik vond het zeker de moeite.

En nee, geen filmpjes gemaakt :P
Ben dr maar 1x afgestuiterd door de vermoeidheid en zat andere mensen die ook het zand van dichtbij gingen bekijken.

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Volgend weekend is het dus zover, op zaterdag de motorbeurs bezoeken. Ik twijfelde nog tussen CB of RT maar denk dat de RT wijsheid is voor die afstand. Mocht het weer echt slecht zijn kan ik de EV nog overwegen. Maar voor de vorm, en omdat mijn vrouw er een bijdehante opmerking over maakte, heb ik ook de trein even bekeken.

Reistijd (als ik even dat kippestukje naar station Emmen vergeet) is identiek aan de motor. Aankomsttijd is ook ideaal: Kwart voor 10 's ochtends, dus geen verloren wacht- of reistijd en je stapt zo vanaf CS de Jaarbeurs binnen. Maar de prijs :X bijna 57 euro voor een 2e klas retourticket. Daar gooi ik mijn RT voor vol met E5 (30 liter). Terwijl de afstand maar 350km retour is m.a.w. dat kost me echt geen volle tank (tot 500km).

Ze willen ons zo graag in de trein hebben... maar ze maken het echt niet aantrekkelijk. Ja, je zit warm, maar ook druk, de WC's zijn vaak stuk / stinken, je zal zien dat ik weer vertraging of uitval heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:24
Wij gaan met de auto en dan P+R.

Geen zin om in motorkleding rond te lopen op de beurs.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

c-nan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:08:
Wij gaan met de auto en dan P+R.

Geen zin om in motorkleding rond te lopen op de beurs.
Ze hebben toch gratis garderobe/kluisjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
HTT-Thalan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:09:
[...]

Ze hebben toch gratis garderobe/kluisjes?
Waarschijnlijk, geen idee, niet naar gekeken is mij vorige jaar ook niet bijgebleven/opgevallen.

Daarnaast, wat als ik goedkoop een helm scoor, wie neemt m dan mee :P

Volgens mij ben ik smoesjes aan het verzinnen zodat ik met de auto kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja helemaal prima natuurlijk, maar ik vind dat een beetje zonde :P. Bovendien wil ik daar misschien nog wel een motortje proefrijden dan vind ik mijn eigen gear wel zo prettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:44
@HTT-Thalan is smoesjes aan het bedenken om juist wèl met de motor te gaan ;)

Ik zit nog te twijfelen of ik ga. Ik wil wel, maar mijn zoon van bijna 4 gaat dan ook mee. Weet nog niet of ik daar zin in heb. Plus het risico dat we al na 2 uur weer richting trein gaan.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Als de berichten kloppen, dan is mijn motor weer rijklaar en is de nieuwe motorbroek ook thuis gearriveerd.
Dan ga ik donderdag met een collega naar de beurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Blabla13 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:50:
Als de berichten kloppen, dan is mijn motor weer rijklaar en is de nieuwe motorbroek ook thuis gearriveerd.
Dan ga ik donderdag met een collega naar de beurs.
Als je toffe dingen ziet zoals events die je niet mag missen, aanbiedingen, verborgen hoekjes waar iets leuks te zien is... laat het ons weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:15

jeroenathome

Een regel tekst

HTT-Thalan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:59:
Volgend weekend is het dus zover, op zaterdag de motorbeurs bezoeken. Ik twijfelde nog tussen CB of RT maar denk dat de RT wijsheid is voor die afstand. Mocht het weer echt slecht zijn kan ik de EV nog overwegen. Maar voor de vorm, en omdat mijn vrouw er een bijdehante opmerking over maakte, heb ik ook de trein even bekeken.

Reistijd (als ik even dat kippestukje naar station Emmen vergeet) is identiek aan de motor. Aankomsttijd is ook ideaal: Kwart voor 10 's ochtends, dus geen verloren wacht- of reistijd en je stapt zo vanaf CS de Jaarbeurs binnen. Maar de prijs :X bijna 57 euro voor een 2e klas retourticket. Daar gooi ik mijn RT voor vol met E5 (30 liter). Terwijl de afstand maar 350km retour is m.a.w. dat kost me echt geen volle tank (tot 500km).

Ze willen ons zo graag in de trein hebben... maar ze maken het echt niet aantrekkelijk. Ja, je zit warm, maar ook druk, de WC's zijn vaak stuk / stinken, je zal zien dat ik weer vertraging of uitval heb...
Ik zit met hetzelfde dillema. Ik denk toch dat ik met de trein ga. Ik heb niet de gedachte om een proefrit te maken. Gelukkig het toegangsbewijs gewonnen door een vakantiefoto op te sturen.

Alleen de kosten voor retour en parkeren loopt naar €60,- pp. Een dagje uit loopt zo wel uit de klauwen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Fijne is wel dat je in de trein ook nog wat anders kunt doen, zoals een krant lezen of met je reisgezelschap praten. Is wat lastiger op de motor.

Ik zit ook weinig in het OV, vanaf mijn huidige woning is het te doen maar gewoon naadje (woon-werk scheelt ongeveer 50-60 minuten enkeltje...). Als ik er wel in zit (omdat ik bier ga drinken met vrienden bijvoorbeeld) dan probeer ik altijd wat nuttigs te doen of een krant te lezen. Dan doe je nog wat zinnigs met je treintijd.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

jeroenathome schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:36:
[...]

Ik zit met hetzelfde dillema. Ik denk toch dat ik met de trein ga. Ik heb niet de gedachte om een proefrit te maken. Gelukkig het toegangsbewijs gewonnen door een vakantiefoto op te sturen.

Alleen de kosten voor retour en parkeren loopt naar €60,- pp. Een dagje uit loopt zo wel uit de klauwen.
Dat dus... Het is 350km rijden voor mij maar gratis parkeren met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:33

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:13:

Jaa is peanuts imho.

Ik zou als ik een Zero was geen 2x hoeven nadenken. Maar dat mag concurrentie-technisch waarschijnlijk niet.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Je kunt ook parkeren op de P+R's, Westraven is dan de handigste. Dat is flink goedkoper dan bij de Jaarbeurs zelf en je zit 10 minuten in de bus of tram.

Wel was het 2 jaar geleden bij Westraven heel erg druk op de zaterdag. Op zaterdag kun je denk ik beter om een uur of 12-13 komen, dan hoef je alleen het eerste uur over de hoofden te lopen.

Voor meer P+R opties kijk je hier: https://www.parkeren-utrecht.nl/pr

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 08:38
Wij gaan op de zondag. Met de auto, heb geen zin om 2+ uur snelweg te rijden op de motor, dan een hele dag rond te lopen en dan nog 2+ uur terug te moeten op de motor. Denk dat je m'n rug dan kunt opvegen...

Parkeren gaan we ook op de P+R doen, niet alleen waren de kaarten voor de jaarbeursparking uitverkocht die dag, maar 30+ euro is wel een beetje te gek tegenover 7,50 ofzo voor 3 man parkeren + OV...

Iemand de voorspelling voor komend weekeinde gezien? 15+ op vrijdag en zaterdag... 3x raden wie morgen z'n nieuwe carpuride schermpje gaat monteren en dat moet toch uitgebreid getest worden.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Pyr0_ schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:32:
Iemand de voorspelling voor komend weekeinde gezien? 15+ op vrijdag en zaterdag... 3x raden wie morgen z'n nieuwe carpuride schermpje gaat monteren en dat moet toch uitgebreid getest worden.... O-)
Ja maar die pekel dan, het is februari :'(

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:24:
[...]

Jaa is peanuts imho.

Ik zou als ik een Zero was geen 2x hoeven nadenken. Maar dat mag concurrentie-technisch waarschijnlijk niet.
Ja vraag ik me af. Ondanks de orderportefeuille is de electrische motor markt nou ook niet huge. Nvidia deed het toch ook bij voodoo... Dus zou geen monopolie dingetje zijn toch? Als ik de reviews mag geloven echter is de energica technisch gezien de betere motor, weinig tot geen storingen, geen recalls, betere bouwkwaliteit en fast charging. Maar dat heb ik van lezen, zelf geen ervaring mee.

Wat betreft de rit naar Utrecht, het zou wel zacht weer moeten worden ja. En op de RT is het relatief comfortabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 08:38
Wokschotel schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:03:
[...]

Shit, goed punt. Dan maar thuis achter de geraniums blijven zitten en politie bellen voor die vervelende hangjeugd in het speeltuintje hiervoor die wel buiten komen met mooi weer, hoe durven ze.

F it, niet alleen zal het meeste weg gereden zijn tegen die tijd. Het blijft ook droog dus echt opspatten doet het toch niet. En erna even langs de wasbox hier om de hoek even afspuiten is ook zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pyr0_ schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:38:
[...]

Shit, goed punt. Dan maar thuis achter de geraniums blijven zitten en politie bellen voor die vervelende hangjeugd in het speeltuintje hiervoor die wel buiten komen met mooi weer, hoe durven ze.

F it, niet alleen zal het meeste weg gereden zijn tegen die tijd. Het blijft ook droog dus echt opspatten doet het toch niet. En erna even langs de wasbox hier om de hoek even afspuiten is ook zo gedaan.
Die RT heeft zijn leven al geleden. Jaren bij de politie mishandeld, 130k gelopen, 13 bijna 14 jaar oud ondertussen, dat ding gaat we gewoon oprijden verwacht ik. Als hij dat allemaal overleefd heeft zal hij van wat pekel echt niet doodgaan en mooi is het ding toch nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Toch wel netjes, heb midden November een nieuwe intercom gekocht (Interphone 8R), eenmaal opgeladen en gaan gebruiken.
Nu staat ie nog op 40% batterij, en we zijn 3 maanden verder. Gebruik hem een handjevol keren in de week (half uurtje per keer).

Best netjes, vooral omdat het behoorlijk fris is, en de helm in de koffer buiten blijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Pyr0_ schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:38:
[...]

Ik doe er ook niet zo moeilijk over, ook omdat ik weinig keuze heb :p Tenzij het glad is (of grote kans dat het dat word) ga ik 'gewoon' met de motor naar kantoor. Als het niet vriest wil ik 'm nog wel eens afspoelen als ik thuis ben, maar ik ga ook niet mijn oprit in een ijsbaan veranderen, dus soms staat ie ook wel eens tijdje met pekel en al in de garage.

Word ie daar beter van, vast niet. Scheelt me dat tzt op inruilwaarde, vast wel. Maar ik heb het ding om te rijden, en van een beetje zout zal ie vast niet ineens uit elkaar vallen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Wokschotel schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:03:
[...]

Het voorjaar komt eraan.. oOo

tot en met zaterdag
Eerst nog vrij zonnig.Vanaf woensdag toenemende bewolking gepaard met zachte lucht.Vrijdag op veel plaatsen maxima rond 15 graden.

15.. DIKKE DOUBLE DIGITSS

Ik bedoel, het is fris, maar de weg is droog (wel zout, maar das een ander verhaal) waardoor je de motor best kan kantelen in het bochtenwerk. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 17-02-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_Apache_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:35:
Toch wel netjes, heb midden November een nieuwe intercom gekocht (Interphone 8R), eenmaal opgeladen en gaan gebruiken.
Nu staat ie nog op 40% batterij, en we zijn 3 maanden verder. Gebruik hem een handjevol keren in de week (half uurtje per keer).

Best netjes, vooral omdat het behoorlijk fris is, en de helm in de koffer buiten blijft.
Ja dingen gaan achterlijk lang mee.
Net geen week gered met laatste trip, en dan is dus continu lullen en muziek afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:55
BM schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:01:
[...]

Ik doe er ook niet zo moeilijk over, ook omdat ik weinig keuze heb :p Tenzij het glad is (of grote kans dat het dat word) ga ik 'gewoon' met de motor naar kantoor. Als het niet vriest wil ik 'm nog wel eens afspoelen als ik thuis ben, maar ik ga ook niet mijn oprit in een ijsbaan veranderen, dus soms staat ie ook wel eens tijdje met pekel en al in de garage.

Word ie daar beter van, vast niet. Scheelt me dat tzt op inruilwaarde, vast wel. Maar ik heb het ding om te rijden, en van een beetje zout zal ie vast niet ineens uit elkaar vallen :p
Die van mij staat grootste deel van de winter met pekel en al in de garage. Nee dat is niet ideaal. De baggerlaag houdt wel de meeste pekel tegen. Op een motor van 6K zal de extra afschrijving wel meevallen, weegt voor mij niet op tegen het iedere dag moeten schoonmaken in de kou.

Als ik een gloednieuwe smetvrije motor zou rijden was het wellicht iets anders geweest..

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:10:
[...]

Ja vraag ik me af. Ondanks de orderportefeuille is de electrische motor markt nou ook niet huge. Nvidia deed het toch ook bij voodoo... Dus zou geen monopolie dingetje zijn toch? Als ik de reviews mag geloven echter is de energica technisch gezien de betere motor, weinig tot geen storingen, geen recalls, betere bouwkwaliteit en fast charging. Maar dat heb ik van lezen, zelf geen ervaring mee.

Wat betreft de rit naar Utrecht, het zou wel zacht weer moeten worden ja. En op de RT is het relatief comfortabel.
Nou, heb ook wel eens met een Energica rijder staan kletsen, maar dat is ook niet zaligmakend, vooral niet nu de software updates stilligen. Want hoewel er een DC lader opzit, was het software technisch echt een kriem. Er kwam een lijst met fabrikanten voorbij waarvan gezegd werd 'blijf maar weg bij deze laders, want dit werkt niet', en met de huidige status gaat er dus ook geen wijziging in komen.

De Zero kan overigens (sinds er weer een type2 lader is bij SuperChargers wel laden voor een scherpe prijs (wel opletten met je idle-fee).

Maar ik hoop dat Zero doorheeft dat ze een DC lader gewoon als optie moeten gaan verkopen. Nu heb je wel de mogelijkheid om een extra fase (met lader) te gebruiken, om naar 12-13kW AC te gaan. Lijkt mij niet veel werk om diezelfde modulariteit toe te passen op een combo lader.

Overigens heb ik al eens een weekendje Duitsland gedaan met de 6kW lader, en dat is verassend goed te doen imho. Snachts laadt je op, dan heb je 250km range, tijdens de lunch laad je bij, en dan kan je weer ~200km. Moet je wel een beetje van de snelwegen afblijven. Anders is het 150-175km.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 17-02-2025 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
geert_s schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:10:
[...]

Die van mij staat grootste deel van de winter met pekel en al in de garage. Nee dat is niet ideaal. De baggerlaag houdt wel de meeste pekel tegen. Op een motor van 6K zal de extra afschrijving wel meevallen, weegt voor mij niet op tegen het iedere dag moeten schoonmaken in de kou.

Als ik een gloednieuwe smetvrije motor zou rijden was het wellicht iets anders geweest..
Hmmz
Datum eerste tenaamstelling in Nederland 30 augustus 2024
Datum laatste tenaamstelling 30 augustus 2024
:+
Ik had ook liever geen zout gehad, maar so be it :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

(...)

De CB komt wel buiten weer of geen weer, maar daar wil ik dan nog wel eens een lap over halen.

Nu, ik wil nog steeds een keer zo'n nieuwe CB125F proberen. Lijkt me echt een geweldig vermakelijk machientje voor toertochtjes. Ik was op weg naar zo'n ding en heb toen per ongeluk de CB gekocht waar ik super blij mee ben, maar zo'n nieuwe 125 blijft kriebelen... ik heb nog nooit wat nieuws gehad en ze zijn niet heel prijzig. Ook een paar accessoires erop zijn goed betaalbaar (koffertjes, HVV etc).

2ehands heb je ze ook wel maar niet super veel goedkoper dan de nieuwe modellen en de nieuwe schijnt een vernieuwd blok met lage wrijving te hebben, tot 1 op 66 verbruik, 700km op een tank. Zoiets is wel eens leuk om te proberen :P.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-02-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:24:
[...]

Nou, heb ook wel eens met een Energica rijder staan kletsen, maar dat is ook niet zaligmakend, vooral niet nu de software updates stilligen. Want hoewel er een DC lader opzit, was het software technisch echt een kriem. Er kwam een lijst met fabrikanten voorbij waarvan gezegd werd 'blijf maar weg bij deze laders, want dit werkt niet', en met de huidige status gaat er dus ook geen wijziging in komen.

De Zero kan overigens (sinds er weer een type2 lader is bij SuperChargers wel laden voor een scherpe prijs (wel opletten met je idle-fee).

Maar ik hoop dat Zero doorheeft dat ze een DC lader gewoon als optie moeten gaan verkopen. Nu heb je wel de mogelijkheid om een extra fase (met lader) te gebruiken, om naar 12-13kW te gaan. Lijkt mij niet veel werk om diezelfde modulariteit toe te passen op een combo lader.

Overigens heb ik al eens een weekendje Duitsland gedaan met de 6kW lader, en dat is verassend goed te doen imho.
Hoe lang zou je theoretisch nodig hebben van 10% naar 80% met 13kw? Ter vergelijking, ik heb een langzaam ladende EV (Ioniq 38kwh) en die doet er dan in de winter wel 45min over tegen max 47kw. Ik heb de Forest Editie van zo'n Zero wel eens geprobeerd en met enkele technische aanpassingen zou ik dat wel een prettig ding kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:27:
[...]

Hoe lang zou je theoretisch nodig hebben van 10% naar 80% met 13kw? Ter vergelijking, ik heb een langzaam ladende EV (Ioniq 38kwh) en die doet er dan in de winter wel 45min over tegen max 47kw. Ik heb de Forest Editie van zo'n Zero wel eens geprobeerd en met enkele technische aanpassingen zou ik dat wel een prettig ding kunnen vinden.
Een 15.6kWh heeft netto net 14kWh aan boord. Dus van 10-80 zou iets van 50min laden zijn.
Ervaring leert dat de lader zo snel probeert te laden wat de koeling toestaat. Hoeveel mijn motor 6.6kW laadt, tikte hij regelmatig 7 aan. Zet je hem in de volle zon, mag je tevreden zijn met 5.5. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:30:
[...]

Een 15.6kWh heeft netto net 14kWh aan boord. Dus van 10-80 zou iets van 50min laden zijn.
Ervaring leert dat de lader zo snel probeert te laden wat de koeling toestaat. Hoeveel mijn motor 6.6kW laadt, tikte hij regelmatig 7 aan. Zet je hem in de volle zon, mag je tevreden zijn met 5.5. :+
Aight, dus ze hebben waarschijnlijk de noodzaak voor meer dan 6kw niet gezien omdat de koeling het niet trekt? Makes sense. 3 kwartier is te doen, maar voor lange trips wel een beetje k*t. Ik doe max 1 zo'n lange stop op een trip, als ik er 2 moet doen of meer overweeg ik al snel de ICE (gelukkig komt dat slechts enkele keren per jaar voor). Ik doe dus in de praktijk 95% van mijn kilometers met de EV voor trips t/m ~600km per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
BM schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:24:
[...]

Hmmz

[...]

:+
Ik had ook liever geen zout gehad, maar so be it :p
Qua schoonmaak bedoel ik dan he, rijden doen we sowieso ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
jeroenathome schreef op zondag 16 februari 2025 @ 16:36:
[...]

P+R kost inclusief tram tickets voor 4/5 personen iets van 4-7 euro uit mijn hoofd.
Je bent 10-15 minuten met de tram onderweg naar Utrecht CS, vanaf daar is het nog een klein stukje lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
Bij MKC kun je gratis parkeren en pendelen naar Motorbeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Oh dat is wel een toffe actie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:37:
[...]

Aight, dus ze hebben waarschijnlijk de noodzaak voor meer dan 6kw niet gezien omdat de koeling het niet trekt? Makes sense. 3 kwartier is te doen, maar voor lange trips wel een beetje k*t. Ik doe max 1 zo'n lange stop op een trip, als ik er 2 moet doen of meer overweeg ik al snel de ICE (gelukkig komt dat slechts enkele keren per jaar voor). Ik doe dus in de praktijk 95% van mijn kilometers met de EV voor trips t/m ~600km per dag.
Nou, noodzaak voor koeling. Ik denk juist dat ze luchtgekoelde wilde houden, vanwege onderhoudsarm enzo. Je merkte dat de lader wel vlot begint, maar op een gegeven moment komt de koeling passief gezien aan zn maximum, en begint dan af te vlakken.

En de lader is een soort platte modulaire unit die onder de tank ligt (tussen de 'frunk' en de accu, de accu ligt vrij laag in het frame).
Die is ~40cm breed, 5cm hoog, en 60cm lang. En als koeling gebruikt het dus (afhankelijk van het MY) 2 of 4 van die 40mm pc fans. :X Andere modellen hebben alleen een 3kW lader aan boord (want voor een forens zelfs alweer karig gaat worden :X ), maar die heeft dus precies een zelfde unit, maar dan is de helft leeg.

Ze dachten waarschijnlijk we hebben de ChargeTank optie (dus extra 6kW lader = 12-13kW). Feitelijk precies dezelfde lader, maar die word dan aan de 3e fase gekoppeld, en neem je frunk weg.
an is het snel genoeg.
Mij zou het ook niet perse om de laadsnelheid gaan, maar 'ook kunnen laden bij een CCS lader' zie ik meer als voordeel. Want daar heb je vaak een koffiecorner voor als je aan het wachten bent.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 17-02-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:50:
[...]

Nou, noodzaak voor koeling. Ik denk juist dat ze luchtgekoelde wilde houden, vanwege onderhoudsarm enzo. Je merkte dat de lader wel vlot begint, maar op een gegeven moment komt de koeling passief gezien aan zn maximum, en begint dan af te vlakken.

En de lader is een soort platte modulaire unit die onder de tank ligt (tussen de 'frunk' en de accu, de accu ligt vrij laag in het frame).
Die is ~40cm breed, 5cm hoog, en 60cm lang. En als koeling gebruikt het dus (afhankelijk van het MY) 2 of 4 van die 40mm pc fans. :X Andere modellen hebben alleen een 3kW lader aan boord (want voor een forens zelfs alweer karig gaat worden :X ), maar die heeft dus precies een zelfde unit, maar dan is de helft leeg.

Ze dachten waarschijnlijk we hebben de ChargeTank optie (dus extra 6kW lader = 12-13kW). Feitelijk precies dezelfde lader, maar die word dan aan de 3e fase gekoppeld, en neem je frunk weg.
an is het snel genoeg.
Mij zou het ook niet perse om de laadsnelheid gaan, maar 'ook kunnen laden bij een CCS lader' zie ik meer als voordeel. Want daar heb je vaak een koffiecorner voor als je aan het wachten bent.
En wat is je real world range? Dat wil zeggen, normaal gebruik, snelweg rond vmax enzo, dus niet hypermilen in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:08:
[...]
En wat is je real world range? Dat wil zeggen, normaal gebruik, snelweg rond vmax enzo, dus niet hypermilen in de stad.
Als ik snelweg, bibk, n-wegen zo gemiddeld meng, dan is 200-220km goed te doen.

Als ik in een toergroepje meerij hoef ik hem niet uit de ECO stand te halen, dan is ie vlot genoeg. :), Want dan rem ik op de motor (regeneratief), wat feitelijk one-pedal-driving genoemd word bij auto's.
Dat is een hele relaxte manier van rijden, je hoeft niet te remmen, en niet te schakelen.

[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 17-02-2025 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:12:
[...]

Als ik snelweg, bibk, n-wegen zo gemiddeld meng, dan is 200-220km goed te doen.

Als ik in een toergroepje meerij hoef ik hem niet uit de ECO stand te halen, dan is ie vlot genoeg. :)
Vind ik toch wel netjes. Ik heb de centen er nog niet voor liggen maar kudo's dat je de transitie leidt. Van mij hoeven motoren op benzine echt nog niet weg uit het straatbeeld maar zo'n EV optie vind ik toch wel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:15:
[...]

Vind ik toch wel netjes. Ik heb de centen er nog niet voor liggen maar kudo's dat je de transitie leidt. Van mij hoeven motoren op benzine echt nog niet weg uit het straatbeeld maar zo'n EV optie vind ik toch wel tof.
Ik heb het geluk gehad dat ik mijn mobiliteitsbudget mocht laten uitbetalen, en begin covid gingen we thuiswerken. Dus dat heb ik bijna 4jaar opzij kunnen zetten. Dan hoef je nog maar wienig bij te leggen en je kan wat leuks uitkiezen. Toen ik eenmaal zag dat mijn FJR ruim 14.000 euro benzine had weggereden was de som snel gemaakt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
[...]

Die eerste 600 km van de SAS is al in de pekel geweest. Ach, van het weekend flinke wasbeurt gegeven, ding blinkt weer. Had het maar geen adventure bike moeten worden :+

Morgen alleen even nadenken of ik wel met de SAS ga.

-8 gevoelstemp is hoe dik je ook kleed gewoon kut bij je vingertoppen. Helemaal als je dan op de A1 na de afslag A27 die polder in rijdt....... :X

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 17-02-2025 14:32 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

c-nan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:43:
P+R kost inclusief tram tickets voor 4/5 personen iets van 4-7 euro uit mijn hoofd.
Je bent 10-15 minuten met de tram onderweg naar Utrecht CS, vanaf daar is het nog een klein stukje lopen.
Ik ben ongeveer 25 minuten onderweg om bij het dichtstbijzijnde treinstation te komen. Dan is het voor mij nog Hengelo-Utrecht centraal. De ticket kost net geen €26,- enkele reis en als ik het via 9292 app reserveer kan ik met gereduceerd tarief bij P+R in Hengelo parkeren.
Ik heb al zitten denken om in Apeldoorn of Amersfoort in te stappen voor het laatste stuk.
Met de huidige weersverwachting is het ook mogelijk dat ik alsnog met de motor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ik ben toch nog eens verder gaan zoeken over die piepjes op mijn RT. Ik heb mijn licht opgestoken bij het infopolitieforum en daar antwoord gekregen van een heuze motoragent die met meerdere RT-P's heeft gereden, waaronder mijn model, en die piepjes heeft ook hij nog nooit gehoord.

Ik ben dus nog geen steek verder :P. Het is allemaal niet erg ofzo, ik ben gewoon reuze benieuwd wat het nou is (of was). Volgende stop het R1200R forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Die van mij staat grootste deel van de winter met pekel en al in de garage. Nee dat is niet ideaal. De baggerlaag houdt wel de meeste pekel tegen.
Bij de Fazer en o.a mijn vorige Div900 maakte het ook niks meer uit, die hadden toch al de nodige pekel schade.
Ik heb een lichtelijk bejaarde smetvrije motor, ik weet niet zeker of ik eerder zo'n nette originele motorfiets gehad heb. Wat dat betreft ben ik er heel blij mee. Maar nu komt het oude kreng dus niet buiten terwijl ik met andere motoren gerust over de pekel scheurde.

* Destruction hoopt dus eigenlijk op een pekel wegspoelend buitje vd week. Dan haal ik de motor donderdag weer op 8) De afgelopen dagen is hier nog volop gestrooid.

* Destruction slingert marktplaats weer aan op zoek naar een oude el cheapo pekelsnol....

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 17-02-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:42:
Nou ik ben toch nog eens verder gaan zoeken over die piepjes op mijn RT. Ik heb mijn licht opgestoken bij het infopolitieforum en daar antwoord gekregen van een heuze motoragent die met meerdere RT-P's heeft gereden, waaronder mijn model, en die piepjes heeft ook hij nog nooit gehoord.

Ik ben dus nog geen steek verder :P. Het is allemaal niet erg ofzo, ik ben gewoon reuze benieuwd wat het nou is (of was). Volgende stop het R1200R forum...
Welke piepjes?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Klinkt als een headset die verbinding heeft gemaakt. Misschien de startonderbreker die aangeeft dat die wordt uitgeschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Neem aan dat je geen speakers hebt in deze RT-P, of heeft een vorige eigenaar die erin gezet? Klinkt als een bluetooth connectie geluidje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:46:
[...]

Neem aan dat je geen speakers hebt in deze RT-P, of heeft een vorige eigenaar die erin gezet? Klinkt als een bluetooth connectie geluidje oid.
Hmm... daar zeg je zo wat. Hij heeft idd een particuliere eigenaar gehad voor mij... ik zal eens proberen naar BT devices te zoeken als de motor aan staat. Speakers zou ik wel verwachten in dit ding, die zitten er default in volgens mij alleen mist de RT-P versie de onboard radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Vanochtend ook weer op de motor gestapt, maar typ dit wel met pijn in mijn vingertoppen. Zelfs de handvatverwarming voelde ik niet. Kan niet wachten tot het weer lente is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

geert_s schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:49:
Vanochtend ook weer op de motor gestapt, maar typ dit wel met pijn in mijn vingertoppen. Zelfs de handvatverwarming voelde ik niet. Kan niet wachten tot het weer lente is.
+1 :+

Handvatverwarming op max, nog steeds koude vingertoppen voor een ritje van 20min max...
Nog steeds beter als 45min in het OV :o

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
2 dagen, en dan zal het weer prima te doen zijn, ik dacht dat er voor donderdag 11 graden staat en vrijdag 15.
Dan in het weekend even wat flinke buien eroverheen en hopelijk is het dan lente!

Als iemand hier nog belang heeft bij een Get of the road ticket? (nog niet uitgezocht of ik kan overdragen)
6 April is de dag, volgens mij gaan er wel wat meer mensen van hier.
Voor tweakers korting.

@Bommes Als je nog iets hoort van iemand die een kaart zoekt

[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 18-02-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Daarom wacht ik nog even :D Al helpen de verwarmde handschoenen wel aardig, maar na 45 min op de snelweg worden alles toch wel koud op een naked :+

Vanaf donderdag 6/14 gr let's goooo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:58:
[...]

Hmm... daar zeg je zo wat. Hij heeft idd een particuliere eigenaar gehad voor mij... ik zal eens proberen naar BT devices te zoeken als de motor aan staat. Speakers zou ik wel verwachten in dit ding, die zitten er default in volgens mij alleen mist de RT-P versie de onboard radio.
Nee speakers zijn een optie geweest, ook voor de particuliere versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Vrijdag komt de motor weer uit het vet voor een bezoekje aan de Motorbeurs. Zaterdag tijd reserveren om het ding goed af te spoelen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:58:
[...]

heb even het filmpje geliuisterd, dat klinkt idd als een boardje van het een of ander dat aangaat, eventueel met BT.

ik heb een BT ontvanger op een oude radio op zolder zodat ik daar spotify op kan streamen. Als ik de radio aanzet krijgt dat boardje ook stroom en geeft (nagenoeg) dezelfde "beepbeep".

edit: kan nog meer zijn zoals een afermarket alarm dat nietmeer werkt maar wel aangaat of een accubewaking-dongle. Ik heb die laatste ook op mijn accu, om uit te lezen maar die maakt verder geen geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 18-02-2025 10:36 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Fraggert schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:28:
[...]

heb even het filmpje geliuisterd, dat klinkt idd als een boardje van het een of ander dat aangaat, eventueel met BT.

ik heb een BT ontvanger op een oude radio op zolder zodat ik daar spotify op kan streamen. Als ik de radio aanzet krijgt dat boardje ook stroom en geeft (nagenoeg) dezelfde "beepbeep".

edit: kan nog meer zijn zoals een afermarket alarm dat nietmeer werkt maar wel aangaat of een accubewaking-dongle. Ik heb die laatste ook op mijn accu, om uit te lezen maar die maakt verder geen geluid.
HET MYSTERIE IS OPGELOST

Er zit gewoon een of ander bluetooth audiosysteem in dat kreng _O- _O- _O-. En het gaat nog allejezushard ook _O- :D :o *O*. Meer dan luid genoeg om @120 op de snelweg nog een muziekje te luisteren... wtf dat had ik echt nooit verwacht!

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-02-2025 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:19:
[...]

HET MYSTERIE IS OPGELOST

Er zit gewoon een of ander bluetooth audiosysteem in dat kreng _O- _O- _O-. En het gaat nog allejezushard ook _O- :D :o *O*. Meer dan luid genoeg om @120 op de snelweg nog een muziekje te luisteren... wtf dat had ik echt nooit verwacht!
Mooi man, die beepbeep klonk me al zo bekend in de oren, dankzij de BT-opmerking van @noes werdt ik getriggerd je filmpje even te bekijken of ik het kon plaatsen.

hilarisch dit man _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
[...]

HET MYSTERIE IS OPGELOST

[YouTube: 2011 BMW R1200RT Bluetooth Audio System]
@HTT-Thalan heeft de latente Goldwingrijder in zichzelf ontdekt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joris748 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:44:
[...]

@HTT-Thalan heeft de latente Goldwingrijder in zichzelf ontdekt _O-
Zit er toch nog een beetje Honda in dit bakbeest :7.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 12:48
@HTT-Thalan Microfoon aansluiten, op deze manier kan je lekker roepen naar je cursisten straks!

JA PIETJE, DRAAI DIE GASKRAAN MAAR OPEN, HET IS JE MOEDER NIET!
WE GAAN HIER STRAKS DERDE WEG RRRECHTSSS, IK HERHAAL DERRRDE WEG RRRECHTSSS!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Gezien zijn bericht over de politie acht ik de kans dat hij straks politie geluiden gaat afspelen icm zijn gele hesje ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

badkuip schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:06:
@HTT-Thalan Microfoon aansluiten, op deze manier kan je lekker roepen naar je cursisten straks!

Ronald, je broek zit een beetje los!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_O-.

@kneusteun

}:| Nee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• badkuip
Destruction schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:11:
[...]

Ronald, je broek zit een beetje los!
Voor de mensen die deze quote nog niet kennen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

HET MYSTERIE IS OPGELOST

[YouTube: 2011 BMW R1200RT Bluetooth Audio System]
Kan je die ook aan je BT headset aansluiten? Mooi handig met lesgeven :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ah ik was spuit11 ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ToolkiT schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:24:
[...]

Kan je die ook aan je BT headset aansluiten? Mooi handig met lesgeven :)
De speakers zijn uiteraard naar binnen gericht dus daar heeft de persoon voor mij niet zoveel aan denk ik :P. Wel fijn dat ik op die manier wat sjeu aan een les kan geven door b.v. een muziekje te draaien tijdens AVB lessen _O-.

- edit -

https://www.amazon.com/He...rround/dp/B073XHV18W?th=1

op basis van de BT naam, dit gevonden. Iemand heeft aan deze motor zitten beunen _O-. Deze dingen zitten dus ergens achter de grille van het dash ingebouwd.

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-02-2025 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
@HTT-Thalan Wil je ingeburgerd raken als import Drent, dan doe je er goed aan om iets van Evert Baptist, Lucas en Gea of Schuur en cement op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vergeet je niet aan te melden als je een motor wil testen heren, ik zie net op de site dat ze graag willen dat je online alvast je gegevens achterlaat en dan nog is het geen garantie op plaats. Blijkbaar is het druk voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:22:

(...)

* Destruction slingert marktplaats weer aan op zoek naar een oude el cheapo pekelsnol....
https://www.marktplaats.n...4c-4d9b-ad45-c012bcbf1149

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:42
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:28:
Vergeet je niet aan te melden als je een motor wil testen heren, ik zie net op de site dat ze graag willen dat je online alvast je gegevens achterlaat en dan nog is het geen garantie op plaats. Blijkbaar is het druk voorzien.
Goed dat je het zegt! Gelijk alvast aangemeld, zien we dan wel of ik ook echt een rondje ga rijden :9

Donderdag ga ik erheen in mn uppie, mocht er een Tweaker zijn die een veel te duur biertje wilt doen, let me know!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:45:
[...]

Goed dat je het zegt! Gelijk alvast aangemeld, zien we dan wel of ik ook echt een rondje ga rijden :9

Donderdag ga ik erheen in mn uppie, mocht er een Tweaker zijn die een veel te duur biertje wilt doen, let me know!
ah kut, ik kom zaterdag, jammer! Had je wel even handje willen schudden :). Ik heb er nu teveel afspraken staan om nog van die dag af te wijken :P.

Qua proefrit, ik heb ook geen idee of er iets interessants tussen zit maar kan geen kwaad voorbereid te zijn inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 18-02-2025 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:42
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:47:
[...]

ah kut, ik kom zaterdag, jammer! Had je wel even handje willen schudden :). Ik heb er nu teveel afspraken staan om nog van die dag af te wijken :P.

Qua proefrit, ik heb ook geen idee of er iets interessants tussen zit maar kan geen kwaad voorbereid te zijn inderdaad.
Zonde inderdaad! Is al ff geleden haha

Volgens mij doen er flink wat merken mee dus denk dat ik lekker los ga met over op zitten en aan de gashendel draaien.

YouTube: MotorcycleGeek

Pagina: 1 ... 10 ... 76 Laatste