Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 12:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKiPSXrEIpze43qWxMC9USECuYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArYq6Frno7Qot1nwYdXpOSXl.jpg?f=fotoalbum_large

Lalalala, kou bestaat niet, lalalala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:23

jeroenathome

Een regel tekst

@13art Wat versta je onder niet krachtig genoeg?
Druppelladers zijn niet bedoeld om een voertuig mee te starten of even snel op te laden. Alleen om een accu in goede conditie te houden bij langdurig niet gebruiken van de accu.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
jeroenathome schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:11:
@13art Wat versta je onder niet krachtig genoeg?
Druppelladers zijn niet bedoeld om een voertuig mee te starten of even snel op te laden. Alleen om een accu in goede conditie te houden bij langdurig niet gebruiken van de accu.
Krachtig is wellicht niet juiste term. De Optimate is volgens de specs (en die volg ik dan maar als leek zijnde) voor accu's tot 50Ah. De accu van de auto zit daar boven.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Als de accu 60Ah is verwacht ik geen problemen als de optimate 3 gebruikt wordt. Het kan alleen langer duren voordat de lader aangeeft dat de accu vol zit. Ik heb even gekeken naar enkele modellen van CTEK en die hebben allemaal een hogere laadstroom dan de optimate. Dat is zeker een pluspunt voor CTEK. Ik verwacht voor de rest weinig verschil tussen de beide merken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OgoqBwXac3J284B99SeLiEwFrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pP4Xo2s32UgweKBLjcMrI4tT.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn weer wat EV's gecompenseerd vandaag :+
Wilde eigenlijk ff de TET oppakken rond Nederweert, maar dat was 1 grote slijkbende en nauwelijks te doen met deze banden, enige reden dat ik niet vast zat is het gewicht van die MTX.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

4x2 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:24:
[Afbeelding]

Er zijn weer wat EV's gecompenseerd vandaag :+
Wilde eigenlijk ff de TET oppakken rond Nederweert, maar dat was 1 grote slijkbende en nauwelijks te doen met deze banden, enige reden dat ik niet vast zat is het gewicht van die MTX.
Mag je daar nog offroad rijden dan? Ik weet toevallig dat de gemeente Nederweert heel veel offroad heeft verboden voor motoren, dat heeft de aandacht van de MAG zelfs nog getrokken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
Handen om de beurt achter de radiator en gaan!

Zonder gekkigheid, t was best te doen vandaag. Anderhalf uur rondgetuft en nog even wat data uit de OBD getrokken in verband met compleet uitvallen bij 10500 [rpm]. Lijkt toch een te lege accu te zijn geweest, deed het vandaag perfect :Y

Deze data logt TuneECU, keurig over tijd uitgezet, alleen de polling rate is wat te laag om specifiek te pinpointen op voltages.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K88wC63vpYmff6pbdAFP-D3IoJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTQyGkqXzpb6zVVZ1sH3LTBM.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende log heeft ook de spanning tussen contactsleutel en ECM nog, deze wijkt af van de accuspanning om de een of andere reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
NLDViane schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:01:
[...]

Handen om de beurt achter de radiator en gaan!
Hierbij beken ik dat ik me eigenlijk een beetje heb aangesteld omdat ik Gerbing elektrisch verwarmde handschoenen aan had. Eigenlijk heb ik geen reden om te klagen😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:56

4x2

lộn xộn quá

DrivinUCrazy schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:45:
[...]
Mag je daar nog offroad rijden dan? Ik weet toevallig dat de gemeente Nederweert heel veel offroad heeft verboden voor motoren, dat heeft de aandacht van de MAG zelfs nog getrokken.
Het stukje wat ik reed was nog open, al stond er bij 1 wel een paal, maar het bord was elders :p

Maar echt interessant is het niet, gewoon rechtuit, haaks, rechtuit en wat stukjes met hele irritante slijkzooi.

leeg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:04
Vandaag eindelijk weer eens op pad geweest. Jammer genoeg moest ik afgelopen week met al dat mooie zonnige weer steeds werken, maar vandaag kon het grijze weer me niet tegen houden! En ondanks dat het zuidelijker de wegen nog best vochtig waren heb ik toch een heerlijke rit gehad! Zo'n 220km lang genoten. Met de rug gaat het ook steeds beter nu ik regelmatig sport, hoop in de zomer toch hele dagen te kunnen rijden zonder veel last. Gaat iig de goede kant op! Verder niet veel andere motorrijders gezien, maar wel nog even in gesprek geraakt bij een tankstation met een meneer die een superdikke Ducati Multistrada V4S reed, wat een gave fiets is dat zeg.

Maar 1 plaatje geschoten bij m'n eerste stop. Daar moeten jullie het maar mee doen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMpHMjC5zEO5nu4yPAvxaIZFsac=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UW1hSePoTJVCWN5YGFXrtN3M.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOq9_y_MDDJIIWbfb8ouSWFQtco=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8crRaiw4c4rFqCGUidXZlG5f.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Geen heel bijzondere video, maar wel leuk om meer te zien dan een standaard Honda CB1000 Hornet SP:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:42
Khayma schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:41:
[...]

Ja en nee. Ik wissel elk jaar van motor dus ik ben niet perse opzoek naar iets wat mijn skills uitdaagt. Dit is dit keer niet gebeurt omdat ik te weinig gereden heb. Ik heb de volgende fietsen al gehad:

- F800GS
- F800GSA
- R1200GS LC
- R1200GSA LC
- KTM 1290 SAR (2018)
- Multistrada 1200 enduro
- KTM 890 Adventure R
- R1250GSA

Ow ja, laten we natuurlijk het gevaarlijkste van alles niet vergeten. Een Yamaha X-max 250 en daarna 300 :+

Ik wil gewoon wat anders maar heb nooit een 4 cilinder gehad. Vandaar ook de vraag.
Ik zou bij de eerste beginnen. ;)
(neuh, niet biased ofzo O-) )
Pyr0_ schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:39:
Vandaag eindelijk weer eens op pad geweest. Jammer genoeg moest ik afgelopen week met al dat mooie zonnige weer steeds werken, maar vandaag kon het grijze weer me niet tegen houden! En ondanks dat het zuidelijker de wegen nog best vochtig waren heb ik toch een heerlijke rit gehad! Zo'n 220km lang genoten. Met de rug gaat het ook steeds beter nu ik regelmatig sport, hoop in de zomer toch hele dagen te kunnen rijden zonder veel last. Gaat iig de goede kant op! Verder niet veel andere motorrijders gezien, maar wel nog even in gesprek geraakt bij een tankstation met een meneer die een superdikke Ducati Multistrada V4S reed, wat een gave fiets is dat zeg.

Maar 1 plaatje geschoten bij m'n eerste stop. Daar moeten jullie het maar mee doen. ;)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net voor Stoumont rechtsaf geslagen, je hebt de Tiger gemist!

[ Voor 48% gewijzigd door Jolke op 10-02-2025 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Jolke schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:26:
[...]

Ik zou bij de eerste beginnen. ;)
(neuh, niet biased ofzo O-) )

[...]

Net voor Stoumont rechtsaf geslagen, je hebt de Tiger gemist!
Haha die heb ik vorig jaar al eens mee gepakt ;) En die weg die ik dus ben ingeslagen daar, is een van de betere in de Ardennen, zeker geen spijt van. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jullie motten ff meehelpen. De Adventure heeft meer presence 8) , maar de hoeveelheid kleur is zeer beperkt, bijna alles is zwart/grijs. Plus de Adventure is een beetje hoekig / minecraft dit jaar.

De normale GS heeft veel meer kleur O+ maar stuk minder presence.

Als je er vanuit gaat dat ze allemaal even veel kosten, welke zou jij kopen?
Het gaat puur om GS vs GS Adventure en de kleurstelling. Accessoires mag je negeren (zoals die tasjes aan de Adventure Rood), behalve dat ik overal de gouden velgen onder zou zetten :>

GS Trophy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6HrLDL2meteqiUExU4_mxcqI5c=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/EjlNTK6qWMjpzHyB4A34Ghi9.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKlCuTB2nClaoIcZQ7gg2qNxZWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGbd17v0BmHV6ikUJiaurXyL.jpg?f=fotoalbum_tile
GS Tramuntana
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rq2r3qCNbjWjuobLzt0msZV1yds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPSvoOfZBeyzHxI7P0pNFMuj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4JioqGm3oVOGBnQHtORuklbCLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XRTpxSt0cbjZjumjaaxpFEc.jpg?f=fotoalbum_tile
Adventure Rood
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZ6HcI5ZkVays1IbS1qi3tuX3zo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOXIopMLhhWUIFWScaCc0VDG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eQwNhkIx97xyiNwZnLN4D1rZLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcYBTxU6UAkdA3tqvvd5mh3L.jpg?f=fotoalbum_tile
Adventure Trophy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_tjsIWD80DANAiS_9LkYSWWSjE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mB8rL5NFN3LDY5NoMWlqRgWw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVQ7vCh-GJbUTwq7MmSJKTqfHWo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ozFgIUr7821csKxJNQ3dr5Y.jpg?f=fotoalbum_tile

Poll: Welke zou jij kopen
GS Trophy
GS Tramuntana
Adventure Rood
Adventure Trophy
Ga weg met je overpriced en overweight BMWs
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406912&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 10-02-2025 22:19 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:19:
Jullie motten ff meehelpen. De Adventure heeft meer presence 8) , maar de hoeveelheid kleur is zeer beperkt, bijna alles is zwart/grijs. Plus de Adventure is een beetje hoekig / minecraft dit jaar.

Het gaat puur om GS vs GS Adventure en de kleurstelling. Accessoires mag je negeren (zoals die tasjes aan de Adventure Rood), behalve dat ik overal de gouden velgen onder zou zetten :>

GS Trophy
[Afbeelding][Afbeelding]
GS Tramuntana
[Afbeelding][Afbeelding]
Adventure Rood
[Afbeelding][Afbeelding]
Adventure Trophy
[Afbeelding][Afbeelding]

GS Trophy
GS Tramuntana
Adventure Rood
Adventure Trophy
Tussenstand:
[Afbeelding]
R1300GSA vind ik maar een raar ding om te zien. En is een beetje rare motor sowieso, pak dan gewoon een RT of GT als je een tourmotor wil.

Dus, van dit lijstje, de GS. Denk de groene, dat past wel goed bij dit model. Edit: al helemaal met de gouden spaakwielen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
Die R1300GS begin je nu onderhand ook op elke straathoek te zien. Dus uniek zijn de standaard modellen helaas niet meer. Ik zou op dit moment voor een groene GS kiezen, terwijl ik altijd GSA heb gereden.

Er zijn overigens genoeg stickermakers die mooie sets hebben voor de 1300 om er toch iets bijzonders van te maken.

Voorbeeld:
https://m.dabrabbit.co.kr/product/list.html?cate_no=194

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 10-02-2025 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 17:28
De Adventure is sowieso lelijk met die vierkanten voor en achter.

Dus sowieso de groene GS met gouden spaakwielen. Goede combo.

En ik kreeg letterlijk vandaag nog een compliment over mijn motor van een voorbijganger en die heeft ook goude spaakwielen. Als dat geen teken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
@_eLMo_ de Adventure Trophy. De gewone GS vind ik veel te iel ogen.

Maar ben zelf nog geen fan van de 1300 serie.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

WilbertNeems schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:14:
De Adventure is sowieso lelijk met die vierkanten voor en achter.

Dus sowieso de groene GS met gouden spaakwielen. Goede combo.

En ik kreeg letterlijk vandaag nog een compliment over mijn motor van een voorbijganger en die heeft ook goude spaakwielen. Als dat geen teken is.
Waarom is het relevant dat die voorbijganger gouden spaakwielen heeft? :?

Verder zou ik de bmw laten staan en daar iets anders voor kopen en veel geld in mijn zak houden.

Maar als ik nu écht moet kiezen, de groene. De mooiste kleur imho, waarbij niet continu de lijnen worden onderbroken door de gekleurde vlakken. :)
Pyr0_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:44:
[...]

Haha die heb ik vorig jaar al eens mee gepakt ;) En die weg die ik dus ben ingeslagen daar is een van de betere in de Ardennen, zeker geen spijt van. :*)
N645 :Y

[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-02-2025 21:50 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
cyntax schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:10:
Die R1300GS begin je nu onderhand ook op elke straathoek te zien. Dus uniek zijn de standaard modellen helaas niet meer. Ik zou op dit moment voor een groene GS kiezen, terwijl ik altijd GSA heb gereden.

Er zijn overigens genoeg stickermakers die mooie sets hebben voor de 1300 om er toch iets bijzonders van te maken.

Voorbeeld:
https://m.dabrabbit.co.kr/product/list.html?cate_no=194
Mooie site! Ooit verliefd geworden op een Multistrada met een vergelijkbare stickerset maar nooit gevonden waar je dat nou precies koopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM4PdTxuo0ZLHWV9sI54TXJlakM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAAnSMurAUJ57ZgZDF30Qt9p.jpg?f=fotoalbum_medium

Zelf overigens gestemd op de GS Tramuntana, op zich nog wel gaaf met het groen/goud combo. Maar eigenlijk vind ik die hele 1300GS helemaal niks. Maar dat is niet erg, kan 'm toch nooit betalen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Pyr0_ op 10-02-2025 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GS Trophy
[Afbeelding][Afbeelding]
GS Tramuntana
[Afbeelding][Afbeelding]
Adventure Rood
[Afbeelding][Afbeelding]
Adventure Trophy
[Afbeelding][Afbeelding]

GS Trophy
GS Tramuntana
Adventure Rood
Adventure Trophy
Tussenstand:
[Afbeelding]
ik vind dat groen/goud wel mooi, maar de naam doet me te veel denken aan trauma ;)
Maaaar.. ik denk dat die kleur mooi en chic is maar ook wat saai.. de GSA trophy is alles behalve dat.. en ik denk dat het gekke van het model ook snel normaal word..

Mijn collega had destijd een Civic gekocht die toen heel space age was (dit model https://www.autotrader.co.uk/car-details/202403217808601) maar nu is dat een saai/gewoon model geworden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik vind de GS Tramuntana ook de mooiste, maar idd, ook de saaiste / “safest choice”.

De Adv in Trophy begint te groeien bij me, BMW M kleuren blijven ook hip, gezien er altijd een M kleur uitvoering is. Als ik even heel slecht mijn eigen tassen + topkoffer erop zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_jOWSz-IGfMJi-n2nejA7ld8H0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UkD0lWZOuRbgUPosL0xIkjlH.png?f=fotoalbum_large

De witte tank in het echt is vet, want hij is helemaal mat.

[ Voor 25% gewijzigd door _eLMo_ op 10-02-2025 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:48:
[...]

Waarom is het relevant dat die voorbijganger gouden spaakwielen heeft? :?

_/-\o_

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Jullie motten ff meehelpen. De Adventure heeft meer presence 8) , maar de hoeveelheid kleur is zeer beperkt, bijna alles is zwart/grijs.(...)
Als je hem gebruikt waar hij voor bedoeld is zijn al die motoren zwart/grijs :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6sxkR4uiHNzLruHiXljiwcmb54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ny3CkQSv9H1cUvUeu8JFdg9g.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog een ritje gemaakt vanmorgen? :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Ja, gewoon naar het werk op de motor. Was goed te doen op de wind na. Gelukkig heeft het vannacht geregend waardoor er geen zout meer ligt.
Collega's keken wel raar op. Eentje had nog sneeuw op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
jeroenathome schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:08:
Ja, gewoon naar het werk op de motor. Was goed te doen op de wind na. Gelukkig heeft het vannacht geregend waardoor er geen zout meer ligt.
Hier in de wijk lag nog wat sneeuw, daar had ik geen zin in. Morgen misschien een ander verhaal :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:55
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:48:
[...]

Tuurlijk, gewoon op de brommert naar de klant vanochtend. Altijd leuk om aan te komen als een verkleumde natte mummie.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
Hier in ZO Limburg een mager zonnetje, 0 sneeuw gezien. Maarja, de pratsj van een paar weken geleden is net weg, dus het is wel even goed zo.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
_eLMo_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:31:
Ik vind de GS Tramuntana ook de mooiste, maar idd, ook de saaiste / “safest choice”.

De Adv in Trophy begint te groeien bij me, BMW M kleuren blijven ook hip, gezien er altijd een M kleur uitvoering is. Als ik even heel slecht mijn eigen tassen + topkoffer erop zet:

[Afbeelding]

Smaken verschillen (gelukkig) :)

* Joris748 vindt het maar een lilluk hok >:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ijmx-AtDi4ut8_9LGiGcvMfIIE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/m5Vd4NccMYjCW5jtqNWrmYNO.jpg?f=user_large

Dan liever zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8OLe8Dsy1m-ws6bU896AICJDoA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kVYORcX0ZvSawz3SdYzN3YvG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUyEn7wbNk1ZMlTgmBpFXe457rM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FlEmWaqpfjULwf5ywtOBbMAq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
jeroenathome schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:08:
Gisteren nog op een neer geweest naar het werk. Nieuwe job in Den Haag, en als ik bij Gouda ben (vanaf Amersfoort) begint het bij de tenen en onder m'n jas wel koud te worden.

Iemand nog een goede tip voor goede sokken en iets van thermokleding wat over een werkoverhemd of werktrui aan te trekken valt? De thermosokken die ik nu heb zijn prut en het hardloopjack over de trui aantrekken lukt eigenlijk niet (zit te strak).

[ Voor 27% gewijzigd door badkuip op 11-02-2025 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@DrivinUCrazy Welke interpretatie je ook aanhoudt, het blijft een goed teken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]

Die zakjes mosterd van jouw zijn natuurlijk heel lastig te kombineren met de meeste kleuren ;)
Maar ik vind het wel kunnen in dit geval..
Ik zou wel een grotere topbox nemen.. deze staat wat ielig op zo'n bakbeest.. en meer ruimte is altijd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:59

GS Trophy
[Afbeelding][Afbeelding]
GS Tramuntana
[Afbeelding][Afbeelding]
Adventure Rood
[Afbeelding][Afbeelding]
Adventure Trophy
[Afbeelding][Afbeelding]

GS Trophy
GS Tramuntana
Adventure Rood
Adventure Trophy
Tussenstand:
[Afbeelding]
Als je gewoon een wereld reis wil maken kom je met allemaal weg en is het allemaal prima.
Wil je er ook echt lompe stukken mee offroad gaan dan zou ik zelf niet snel voor de BMW kiezen.

Moet wel zeggen dat het vooral ook zwaar lijkt, toen ik dat ding voor iemand moest optillen van zijn tiet, was het een aangename verassing hoe simpel dat ging! die tiet helpt natuurlijk wel mooi _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:48:
[...]

Als je hem gebruikt waar hij voor bedoeld is zijn al die motoren zwart/grijs :P.

[Afbeelding]

Yup, lag alleen wat sneeuw op de hoes :+
Gewoon met de motor naar werk :o

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Heb er vanochtend nog wel over getwijfeld, maar toch maar voor de veilige keuze gegaan, en de auto gepakt. Was bij ons prima te doen, maar kon niet zo goed inschatten hoe het in regio Arnhem zou zijn. Achteraf gezien had ik prima met de motor kunnen gaan. Nouja, bijna de hele winter tot nu toe doorgereden, dan mag een keer smokkelen wel ,donderdag weer een kans :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 19:33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 20:54
badkuip schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:00:
[...]

Gisteren nog op een neer geweest naar het werk. Nieuwe job in Den Haag, en als ik bij Gouda ben (vanaf Amersfoort) begint het bij de tenen en onder m'n jas wel koud te worden.

Iemand nog een goede tip voor goede sokken en iets van thermokleding wat over een werkoverhemd of werktrui aan te trekken valt? De thermosokken die ik nu heb zijn prut en het hardloopjack over de trui aantrekken lukt eigenlijk niet (zit te strak).
Marinowol onderkleding _/-\o_ https://www.decathlon.nl/...65137&c=Zwart_Asfaltgrijs

[ Voor 8% gewijzigd door ibothead op 11-02-2025 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18
[...]
Geen thermo-overhemd, wel heel fijn en effectief: een verwarmde onderjas. Sinds een maand of twee gebruik ik deze vrijwel dagelijks onder mijn motorjas en is extreem comfortabel. Heel simpel in gebruik - aansluitkabeltje op accu, naast je zadel laten hangen. Je prikt een laadkabeltje van de jas in het aansluitkabeltje en je hebt t warm. Echt een uitkomst.
Ik gebruik deze (inclusief de handschoenen): Macna heated jacket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GS Trophy!

:)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
[...]

dekeizer schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:59:
[...]

Geen thermo-overhemd, wel heel fijn en effectief: een verwarmde onderjas. Sinds een maand of twee gebruik ik deze vrijwel dagelijks onder mijn motorjas en is extreem comfortabel. Heel simpel in gebruik - aansluitkabeltje op accu, naast je zadel laten hangen. Je prikt een laadkabeltje van de jas in het aansluitkabeltje en je hebt t warm. Echt een uitkomst.
Zo heb ik de verwarmde sokken en handschoenen van macna. Dat is toch altijd het eerste wat bij mij koud wordt. Hoewel de accu's eigenlijk ondermaats zijn voor een hele dag touren. Stiekem ook aan t kijken voor de accu kabeltjes. Maar dan zit je ook alweer gauw aan ~50e voor wat kabeltjes...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:51:
[...]

Als je gewoon een wereld reis wil maken kom je met allemaal weg en is het allemaal prima.
Wil je er ook echt lompe stukken mee offroad gaan dan zou ik zelf niet snel voor de BMW kiezen.

Moet wel zeggen dat het vooral ook zwaar lijkt, toen ik dat ding voor iemand moest optillen van zijn tiet, was het een aangename verassing hoe simpel dat ging! die tiet helpt natuurlijk wel mooi _/-\o_
Ik heb nu een 1250GS, maar heb al wat ervaring met de Adventure. Week offroad gereden in Italië en de Stella Alpina (Col du Sommellier) gedaan, en diverse andere stukken. Ook twee cursussen bij Berrt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyAvrPHWr5d0POHy2oe5PK6-adM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/642cf2oe6whcWtQXT4ko5DZx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mc-Y2Ruu_TJKDlaFfdkVCVLhKBM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqA1va2eqPODR7fY1e8KpIWP.jpg?f=fotoalbum_tile

Met de 1250GS stukjes offroad in Macedonië en Montenegro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWl7ZwEJaG5IXZ1rG8b_aHv-jys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFlicLTIVGamRQK2uGuXTOk9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmdndujNmpL5M1d2086FxAwNWI8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLNM5ad8vsRYTFd2xbUVIQbk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5zJQQO-NyLorKQCYvJlsnRe_so=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENXdE3YmAxwuME32HW2pPnZQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDjynp8hWhdIlyUclVhPVsyBXI4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IXSiAOILy9lXNGoW9AYB1SW.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar heftiger dan dat ga ik niet meer doen dus prima met een Adventure.

De Adventure Trophy heeft gewonnen. Volgende week tekenen. Eerst nog even langs het ziekenhuis om een rib eruit te laten zagen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:27:
[...]

Die zakjes mosterd van jouw zijn natuurlijk heel lastig te kombineren met de meeste kleuren ;)
Maar ik vind het wel kunnen in dit geval..
Ik zou wel een grotere topbox nemen.. deze staat wat ielig op zo'n bakbeest.. en meer ruimte is altijd beter :)
Hij is al 45 liter, dus zullen mijn Photoshop skills zijn denk ik :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

+1 voor Merino wol onderlagen!
Duur maar het geld meer dan waard :)
Het werkt in de zomer ook goed op warme dagen.. ik heb bijna altijd op de motor mijn merino onderlagen aan..

En seal skin sokken voor natte dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 11-02-2025 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dekeizer schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:59:
[...]

Voor koude dagen gebruik ik dat ook (wel van een ander merk), ideaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_eLMo_ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Hij is al 45 liter, dus zullen mijn Photoshop skills zijn denk ik :*)
pfff 45l.. amateur.. ik heb deze 58l hutkoffer :D https://www.sportsbikesho...parts/content_prod/401715

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zit daar je vouwbrommer in voor op de camping _O-.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:39:
[...]

Zit daar je vouwbrommer in voor op de camping _O-.
_O-
Nee maar mijn laptop tas past er wel mooi in :)
En als ik ga kamperen 2up is het ook makkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbnuRmQ6GKSuSShXUW8KsToGdKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0j6XMr2y4t8uvG3P7wO2ebKi.png?f=fotoalbum_large

En er passen 2 full face helmen in, ook makkelijk als je ergens de stad in wil en je helm veilig wil opslaan..

[ Voor 51% gewijzigd door ToolkiT op 11-02-2025 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:30:
[...]

Ik heb nu een 1250GS, maar heb al wat ervaring met de Adventure. Week offroad gereden in Italië en de Stella Alpina (Col du Sommellier) gedaan, en diverse andere stukken. Ook twee cursussen bij Berrt.

[Afbeelding][Afbeelding]

Met de 1250GS stukjes offroad in Macedonië en Montenegro.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Maar heftiger dan dat ga ik niet meer doen dus prima met een Adventure.

De Adventure Trophy heeft gewonnen. Volgende week tekenen. Eerst nog even langs het ziekenhuis om een rib eruit te laten zagen _O-
Gratz heel tof!
Ik merk vooral dat er enorm verschil zit in adv en rally rijden. En hoe je alles kan noemen.

Reizen is mijn tenere prima voor, maar op de snelweg km's vreten is wel weer wat minder dan zou een dikke GS mij blijer maken.
Maar 90% van mijn gebruik is gewoon "rally" rijden, als in raggen over de TET en dergelijke, en daar blinkt voor mij de T7 dan wel weer uit.

Dus er zijn zoveel verschillen in gebruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

De Adventure Trophy heeft gewonnen. Volgende week tekenen.
Gaaf! *O* Alvast gefeliciteerd joh, prachtige fiets _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rx5ERBAVYvOGczUm9WhrSStr-w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XkkOhv5cnNVnACnGW7kKseDM.png?f=user_large
congrats! gaaf ding!
durf je er mee door de bog of doom?? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

ToolkiT schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:14:
[...]

Yes say, i am not crazy Henkie!

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:32:
[...]

+1 voor Merino wol onderlagen!
Duur maar het geld meer dan waard :)
Het werkt in de zomer ook goed op warme dagen.. ik heb bijna altijd op de motor mijn merino onderlagen aan..

En seal skin sokken voor natte dagen.
Heb zelf een 50% merino wol trui van de lidl. Zal vast niet zo goed zijn als the real deal, maar voor deze prijs durfde ik t wel aan :) Hij zit lekker, het is een stuk warmer dan zonder, maar zweet er niet in. Dus :Y

Daaroverheen heb ik nog wel een Revit Climate aan, en dan een jas zonder extra warmte voering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

voor wat betreft onderkleding heb ik goede ervaringen met Icebreaker...dat is niet goedkoop maar flink gebruikt tijdens bergsport/motor/hardlopen.

wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

noes schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:11:
[...]

Heb zelf een 50% merino wol trui van de lidl. Zal vast niet zo goed zijn als the real deal, maar voor deze prijs durfde ik t wel aan :) Hij zit lekker, het is een stuk warmer dan zonder, maar zweet er niet in. Dus :Y

Daaroverheen heb ik nog wel een Revit Climate aan, en dan een jas zonder extra warmte voering.
Ik heb ze van de Decathlon.. nog steeds niet goedkoop, maar betaalbaarder dan andere merken..
Enige nadeel is dat ze ze vaak alleen in de winter op voorraad hebben..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:14:
[...]

[Afbeelding]
congrats! gaaf ding!
Track ga ik zeker doen, bog of doom lijkt me…. onverstandig ;P
Dit keer eerst ff 2x normaal rijden ipv gelijk de eerste keer te enthousiast de hill climb op en m’n ribben bezeren.
Maarja, die rib heb ik straks toch niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 12-09 12:42
[...]

Gefeliciteerd! *O*

Wat een bedragen. :X
Maar al goed dat je 17k in kan leveren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Voor onderkleding again kan een tkmaxx een tip zijn.
29,99 voor een Adidas terrex merino. En dan nog mooi gewoven met plekken als oksels en rug wat open zodat het vocht daar makkelijk weg kan.

Originele prijs was 120,- bij Adidas.

Ook normale thermo kleding en dergelijke kost daar geen kont.

Nadeel is dat je even in een soort van aura van paupers en shit komt, maar headset op en gaan 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_eLMo_ schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:12:
[...]

Track ga ik zeker doen, bog of doom lijkt me…. onverstandig ;P
Dit keer eerst ff 2x normaal rijden ipv gelijk de eerste keer te enthousiast de hill climb op en m’n ribben bezeren.
Maarja, die rib heb ik straks toch niet meer :+
_O-

Gelukkig is er een bypass voor de bog of doom.. ik gooi de Guzzi ook niet door die blub heen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:20:
Voor onderkleding again kan een tkmaxx een tip zijn.
29,99 voor een Adidas terrex merino. En dan nog mooi gewoven met plekken als oksels en rug wat open zodat het vocht daar makkelijk weg kan.

Originele prijs was 120,- bij Adidas.

Ook normale thermo kleding en dergelijke kost daar geen kont.

Nadeel is dat je even in een soort van aura van paupers en shit komt, maar headset op en gaan 😂
En ander nadeel: sterk wisselend aanbod. Dus wat jij hebt gescoord kan goed het laatste exemplaar zijn geweest ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57

Bommes

Capo del formaggio

ToolkiT schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:35:
[...]

_O-

Gelukkig is er een bypass voor de bog of doom.. ik gooi de Guzzi ook niet door die blub heen :D
Wil ik wel doen voor je :Y

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat wil ik wel zien eigenlijk. Kom ik het filmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:16

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:19:
[...]

Dat wil ik wel zien eigenlijk. Kom ik het filmen.
https://www.abrfestival.com/

Snel tickets boeken dan! Moet je alleen wel langs de kant blijven, trail tickets zijn al uitverkocht.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A13X schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:56:
[...]

https://www.abrfestival.com/

Snel tickets boeken dan! Moet je alleen wel langs de kant blijven, trail tickets zijn al uitverkocht.
Oh dat, das Engeland. Krijg ik er hier niet door, krijg niet eens zakgeld mee voor de motorbeurs ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn brandstofverbruik de laatste tijd zo drastisch is verslechterd? Van 19-20 na ~15. Het kan toeval zijn maar het lijkt erop dat die verslechtering is ingezet na een grote beurt bij de garage (kleppen stellen, bougies & luchtfilter & zelf olie gedaan). Het leek me vreemd destijds maar de trend is duidelijk ondertussen. Tank altijd 98 en het lijkt me niet dat m'n rechterhand opeens zoveel zwaarder is geworden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNADtq12kMLfGHtoNtsaATbDliw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dVTXsgfXFiNHUbcm3Fm4hQ7K.jpg?f=user_large
Negeer de piek maar, moet een foute invoer zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het weer heeft weliswaar wat invloed, maar niet zo veel zou ik denken.

Maar die rechter pols; kan het zijn dat je nu veel zelfverzekerder rijdt en tegenwoordig vol op het gas gaat?
Normaal haal ik zo'n 1:21, maar ik heb eens een rit achter iemand aan gejaagd, waarbij ik nog aan zijn rijstijl moest wennen. Continu vol gas om bij te trekken, 1:16. De dag erna kon ik beter anticiperen en was het al weer 1:18/1:19. Om maar aan te geven: die pols kan veel invloed hebben op het verbruik.

Winter brandstof kan ook nog. Ik heb heel lang het verbruik van mijn auto bijgehouden en tankte zo veel mogelijk bij hetzelfde tankstation. (Goedkoop plus op de woon-werk route) Ieder jaar in dezelfde kalenderweek werd mijn verbruik slechter omdat de benzine samenstelling voor de winter werd aangepast.

Dan zou het een combi van alles kunnen zijn. Kouder weer, je pols, andere afstelling, en eventueel E10 tanken in het buitenland. Al is Euro98 daar volgens mij ook ethanolvrij. En dan de winter brandstof nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Als er ook andere banden zijn gemonteerd kan dit ook invloed hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
noes schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:37:
[...]

En ander nadeel: sterk wisselend aanbod. Dus wat jij hebt gescoord kan goed het laatste exemplaar zijn geweest ;)
Klopt, maar ben er ondertussen al 9 tegengekomen.
Vaak is het per distributiecentrum.

Vorig week even wat Carhartt en timberland kleding voor werk ingeslagen ;)

Nu ook al meerdere malen Dainese, revit en gstar motorkleding gevonden. Voor twee tientjes een Motorjeans natuurlijk neem ik dat ook standaard mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:06:
[...]

Oh dat, das Engeland. Krijg ik er hier niet door, krijg niet eens zakgeld mee voor de motorbeurs ;(.
Ik vraag mij altijd af hoe dit werkt.

Is dit een grapje? Ik dacht eerder van wel, maar nu ik wat ouder ben valt mij meer en meer op dat sommige mannen echt weerhouden worden van dingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:44

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Frankenstein 8)7

Waarom? De enige reden die ik kan bedenken is: omdat het kan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 06:35:
[...]

Ik vraag mij altijd af hoe dit werkt.

Is dit een grapje? Ik dacht eerder van wel, maar nu ik wat ouder ben valt mij meer en meer op dat sommige mannen echt weerhouden worden van dingen.
De meesten hier in dit topic weten wel al van mijn 'reis'. 15+ jaar in ICT, opgeklommen naar een meer dan gezond salaris. Geld was dus nooit echt een dingetje en een aanschaf van een paar honderd euro hier en daar konden we gewoon doen zonder dat we daar veel van merkten. Maarrr, ook veel stress, burnout, en laatste werkgever was gewoon geen gezond bedrijf en de arbeidsrelatie kwam onder spanning te staan.

Uiteindelijk heb ik besloten het roer om te gooien en een gooi te doen naar een carrierewissel. Ik ben de komende maanden nog zoet met een opleiding richting motorinstructeur dus nu is het sowieso krap qua inkomsten (ruwweg 50% van voorheen) maar ook zodra ik aan de slag ga zal het geen vetpot zijn. En zelfs als het daarna goed loopt zal ik nooit meer op mijn oude salaris terecht komen. Het is dus echt een bewuste keuze voor meer plezier/geluk ten koste van geld. We hebben wel een spaarpot opgebouwd, maar die is voor serieuze zaken (auto stuk, iets aan het huis, opleiding, investeren in mijn toekomstige bedrijf etc).

Dus nee, mijn vrouw is niet écht degene die mij iets ontzegt, maar we bespreken nu wel álle uitgaven samen ipv alles boven een arbitrair bedrag. En ik kan mij niks bedenken dat ik momenteel 'nodig' heb van de motorbeurs. Ik ben goed voorzien van veilige kleding, helm, communicatie, 2 prima motoren in de garage die helemaal 'bij' zijn met onderhoud en een goed geoutilleerde werkplaats als er wél wat moet gebeuren.

Met andere woorden: Ik ben niet zielig. Maar dat ik niet op de bonnefooi kan winkelen op de beurs, iets dat altijd wel mogelijk is geweest, is even wennen :P. Mijn vrouw is altijd geweest van het gunnen, ze ontzegde mij nooit een mooie aanschaf qua machines in de werkplaats of die gloednieuwe ouwe CB500 die vorig jaar op mijn pad kwam. Maar nu zei ze (terecht) dat ik me echt moet inhouden op de beurs, want ik ga daar natuurlijk hartstikke veel moois zien. Ik ga dus vooral voor het netwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-02-2025 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:13:
[...]

De meesten hier in dit topic weten wel al van mijn 'reis'. 15+ jaar in ICT, opgeklommen naar een meer dan gezond salaris. Geld was dus nooit echt een dingetje en een aanschaf van een paar honderd euro hier en daar konden we gewoon doen zonder dat we daar veel van merkten. Maarrr, ook veel stress, burnout, en laatste werkgever was gewoon geen gezond bedrijf en de arbeidsrelatie kwam onder spanning te staan.

Uiteindelijk heb ik besloten het roer om te gooien en een gooi te doen naar een carrierewissel. Ik ben de komende maanden nog zoet met een opleiding richting motorinstructeur dus nu is het sowieso krap qua inkomsten (ruwweg 50% van voorheen) maar ook zodra ik aan de slag ga zal het geen vetpot zijn. En zelfs als het daarna goed loopt zal ik nooit meer op mijn oude salaris terecht komen. Het is dus echt een bewuste keuze voor meer plezier/geluk ten koste van geld. We hebben wel een spaarpot opgebouwd, maar die is voor serieuze zaken (auto stuk, iets aan het huis, opleiding, investeren in mijn toekomstige bedrijf etc).

Dus nee, mijn vrouw is niet écht degene die mij iets ontzegt, maar we bespreken nu wel álle uitgaven samen ipv alles boven een arbitrair bedrag. En ik kan mij niks bedenken dat ik momenteel 'nodig' heb van de motorbeurs. Ik ben goed voorzien van veilige kleding, helm, communicatie, 2 prima motoren in de garage die helemaal 'bij' zijn met onderhoud en een goed geoutilleerde werkplaats als er wél wat moet gebeuren.

Met andere woorden: Ik ben niet zielig. Maar dat ik niet op de bonnefooi kan winkelen op de beurs, iets dat altijd wel mogelijk is geweest, is even wennen :P.
Helemaal duidelijk _/-\o_

Ander gevalletje ;)

Edit: Uiteindelijk heb ik besloten het roer om te gooien en een gooi te doen naar een carrierewissel. Ik ben de komende maanden nog zoet met een opleiding richting motorinstructeur dus nu is het sowieso krap qua inkomsten (ruwweg 50% van voorheen) maar ook zodra ik aan de slag ga zal het geen vetpot zijn. En zelfs als het daarna goed loopt zal ik nooit meer op mijn oude salaris terecht komen. Het is dus echt een bewuste keuze voor meer plezier/geluk ten koste van geld. We hebben wel een spaarpot opgebouwd, maar die is voor serieuze zaken (auto stuk, iets aan het huis, opleiding, investeren in mijn toekomstige bedrijf etc).

Niks dan respect daarvoor. Denk dat veel mensen dat ook willen maar niet durven.
Zelf ook gekozen voor leuk werk ipv goed betaald werk, krijg toch vaak nog gezeik daarover, mensen snappen dat niet.

[ Voor 18% gewijzigd door kneusteun op 12-02-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Dit blijf ik stiekem ook nog wel tof vinden trouwens, een fiets om gewoon in 1 streep over de autobahn jagen even wat bochtjes draaien in de alpen en weer terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WilbertNeems
@Pyr0_
Ik merk in de winter ook al wel 10-20% extra verbruik bij motor en auto. Ik reset vaak de verbruiksmeter bij korte ritjes en normaal zakt de auto op de snelweg snel terug naar een acceptabel gemiddelde, dat duurt nu 2 keer zo lang. De hele aandrijflijn op temperatuur krijgen lijkt simpelweg beduidend meer energie te kosten.

@HTT-Thalan
Het zit hem in je specifieke verwoording denk ik: " krijg niet eens zakgeld mee voor de motorbeurs". Met zakgeld denk ik aan €10-20, en je laat volledig achterwege dat je hier zelf ook aan mee beslist, beetje te veel niveau grap van een bepaald stereotype man. Van zo'n mate van afhankelijkheid krijg ik ook kromme tenen.
Je verhaal om je leven om te gooien vind ik alleen maar mooi, zeker omdat jullie dat samen zo rationeel hebben kunnen beslissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:13:
[...]

En zeker als ondernemer straks zul je af en toe de rem op je uitgaven moeten zetten. Hier is de vraag ook wat ingekakt (anders had ik nu ook geen tijd om te lezen/posten), ik wil de bedrijfsauto dit jaar vervangen maar ik wil dat geld nu even op de bankrekening houden uiteraard ;) Iets met de nering naar de tering :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

[...]

Tijdens mijn motorrijlessen ;) draag ik deze sokken: https://www.bergfreunde.n...bffe1c703f2a3d25f97896b18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOKaBNG9ACSw3nIg9F0ta4LzB1U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gbsm8sz05RuYBkzSGcqeVYxz.jpg?f=user_large
Die houden mijn tenen en voeten goed warm. En wellicht zijn er betere of versie die waterdicht zijn, hiermee moet ik het maar mee doen.

En deze sokken draag ik ook als ik thuis ben (ja, ik heb meerdere paar sokken van deze).

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:06
Zijn er hier mensen met een abonnement op een tijdschrift gericht op motoren? Ik zie vaker in mijn feed MotoPlus voorbij komen met interessante artikelen. Nu vroeg ik mij af welke bladen/tijdschriften er nog meer zijn en welke de moeite waard zijn. Maakt mij niet uit of het digitaal of fysiek is.

dingen die mij interesseren zijn: tests tussen verschillende motoren, techniek van de motor en hoelang deze het volhoudt, nieuwe technieken wat op motoren worden gebouwd en goeie vakantietips met de motor met routes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:54
moto73 hier al zolang ik me kan herrinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Gaat er iemand volgende week vrijdag naar de motorbeurs? Ik ga met mijn oudste heen (7 jaar). Alleen al de treintrip vindt hij geweldig, ik ben benieuwd of de beurs zelf wat voor hem is.

Maar goed, als het geen reet aan is gaan we ook weer snel :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57

Bommes

Capo del formaggio

Jeanke117 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:59:
Zijn er hier mensen met een abonnement op een tijdschrift gericht op motoren? Ik zie vaker in mijn feed MotoPlus voorbij komen met interessante artikelen. Nu vroeg ik mij af welke bladen/tijdschriften er nog meer zijn en welke de moeite waard zijn. Maakt mij niet uit of het digitaal of fysiek is.

dingen die mij interesseren zijn: tests tussen verschillende motoren, techniek van de motor en hoelang deze het volhoudt, nieuwe technieken wat op motoren worden gebouwd en goeie vakantietips met de motor met routes.
Aantal jaren Motoplus gehad, leuk tijdschrift.
Ongeveer wel wat hij beschrijft als interesses staan daarin. Vaak ook leuke reisverslagen/tripjes.
Sommige aan de andere kant van de wereld maar ook vaak binnen Europa. Heb er al een hoop inspiratie uithaalt voor mijn eigen motor tripjes.

Uiteindelijk abbonement stop gezet omdat ik gewoon niet meer aan lezen toe kwam, en de stapel onuittgepakte Motoplussen steeds hoger werd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hier krijg ik ze 3e hands, baas van een maat heeft abbo.
En dan gaan ze naar hem en hij passed ze naar mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Wat betreft de merino.
Vandaag de leggings binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4p_SYajSN2m8hx-HADi0FJgU4fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZK9BuKUofsZ1Z3NUBbZVOXt.jpg?f=fotoalbum_large

Van 100 naar 50 en vervolgens heb ik ze bij Frasers online gekocht voor 12,-

Dus nu 20 voor het shirt, en twee broeken voor 24,-
Best een goede deal lijkt me 👌
Komt nog een 3/4 aan voor 9,-

Edit: die 12 euro is trouwens 12 pond. Frasers is een UK based webshop.
Edit: link https://www.houseoffraser...s-346646#colcode=34664602
Alleen had ik de laatste M denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 12-02-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:29

Rick-Jan

always connected

KillaZ schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:25:
Gaat er iemand volgende week vrijdag naar de motorbeurs? Ik ga met mijn oudste heen (7 jaar). Alleen al de treintrip vindt hij geweldig, ik ben benieuwd of de beurs zelf wat voor hem is.

Maar goed, als het geen reet aan is gaan we ook weer snel :+
Motoplus is leuk inderdaad! Moto73 ben ik een poosje lid van geweest maar vind het niks. Alle motoren zijn geweldig en prachtig en keurig, ze zijn totaal niet kritisch. Er zit ook altijd een groot stuk Racenieuws/offroad , dit boeide mij niet en dan kan je standaard al 1/3e van het blad overslaan.

Ze hebben wel leuke occasion testen en techniek gedeeltes, maar vond het blad te duur om het daarvoor te houden.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:29

Rick-Jan

always connected

kneusteun schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:28:
https://www.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Dit blijf ik stiekem ook nog wel tof vinden trouwens, een fiets om gewoon in 1 streep over de autobahn jagen even wat bochtjes draaien in de alpen en weer terug.
Heb ik ook nog naar gekeken, nadeel dat het een zware motor is. Het vernieuwde model na 2012 met traction control en andere verbeteringen is niet te vinden tweedehands.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Rick-Jan schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:56:
[...]

Heb ik ook nog naar gekeken, nadeel dat het een zware motor is. Het vernieuwde model na 2012 met traction control en andere verbeteringen is niet te vinden tweedehands.
Even over de grens kijken: Honda VFR 1200
€ 6.950,00
https://link.2dehands.be/...tm_campaign=socialbuttons

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@HTT-Thalan Dit is allereerst een algemene opmerking, niet aan jou gericht. Zie dit niet als kritiek. Nogmaals: compleet andere situatie, en in jouw geval volkomen verklaarbaar en begrijpelijk. Sterker nog, ik ben het er nog mee eens ook. :)

Waar de meesten denk ik op aansloegen met die "zakgeld" opmerking: je komt als motorrijder heel veel mensen tegen met de standaard opmerkingen "ik zou me doodrijden", "ik kan me niet beheersen", "sinds ik een vrouw heb wil ik niet meer rijden", ...
Dat soort opmerkingen komen vaak ergens vandaan, en vaak is het een excuus omdat de partner het er simpelweg niet mee eens is.

Mijn partner wil mij niets ontzeggen. Ze ziet wat motorrijden met me doet, en moedigt dat ook aan. Ze vindt het zelf ook leuk om achterop te zitten, dat helpt wel mee.
Maar we kennen ook mensen, waarschijnlijk wij allemaal wel, waarbij hij fanatiek motor reed, en sinds de relatie de motor stil staat of zelfs is verkocht. (hoe stereotiep ook, altijd in deze verhouding).
Dan bagatelliseert hij dat vervolgens, maar uiteindelijk komt het er op neer dat hij niet meer mag van haar. En als hij zich daar fijn bij voelt, prima joh. Maar is dat wel echt zo? ;) Tegenover mij hoeft niemand zich te verantwoorden, alleen ik zelf. Laat dat duidelijk zijn. :)

Ik denk dat het juist goed is als, met hier en daar een relativering, partners elkaar aanmoedigen. Jouw (@HTT-Thalan , nu bedoel ik je wél persoonlijk) partner steunt jou in je carrièreswitch. Hoe gaaf is dat!? :D

Over tijdschriften: ik heb jarenlang de Motoplus gehad. Prima blaadje, alleen het motornieuws had ik vaak online al gezien. De testen zijn uiteindelijk eenheidsworst met alleen positieve woorden over de motoren. Anders krijgen ze immers geen uitnodiging meer om de volgende motoren te testen. En de motorsport boeide me op een gegeven moment niet meer... Dus de blaadjes lagen lang ongelezen op tafel. Ik heb meer met motorreizen, reisverslagen, leuke routes en insidertips.
Zo kwam ik bij Alpentourer uit. In tegenstelling tot de naam, betreft dit meer dan alleen de Alpen. Soms zit er ook wel eens een motortest bij, of een klein stukje over techniek. Maar daar ligt zéker niet de nadruk. Het komt 4x per jaar uit, waardoor het eigenlijk iedere keer een verrassing is als er een nieuw exemplaar in de bus ligt. En ik heb 3 maanden om die te lezen voordat de volgende komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik had altijd een motor, en vind het heerlijk. Nu recent na een tijdje droog te hebben gestaan een Himalayan gekocht. Als een kind zo blij. En mijn Frau legt mij geen strobreed in de weg. En ze is er absoluut niet blij mee. Ze vindt motorrijden gevaarlijk. Maar ze weet ook.. verbieden is niet tof.
Weekje later kwamen we mijn schoonouders op de koffie, en toevallig was ik met de motor en zij met de auto. Niet expres, maar ivm doorreis enzo. En mijn schoonvader helemaal blij.
"Ja, m'n broer rijdt ook, ik kan er zo op wegrijden, maar ja, geen rijbewijs he, maar ja, zou wel willen."
"Van mij mag je hoor.. even rondje door de wijk kan wel"

En toen hoorde ik achter mij Godzilla m'n schoonmoeder. "nee, dat is te gevaarlijk!"
En er werd geen meter gereden.

Naderhand vroeg ik ernaar, maar mijn Frau zei ook..
Ja, papa wil wel, maar hij doet het niet omdat mama dat heel gevaarlijk vindt.

Brrr. ik kan er weinig mee.

Andere kant is wel, als ik natuurlijk al mijn geld stuksla op nonsens die ik leuk vind, en daarna blijkt dat we niet meer samen op vakantie kunnen bijv, of de koelkast niet kunnen vervangen.. maar er staat wel een mooie motor op de oprit. Dan krijg ik denk ik wel op mn flikker. Maar dat is dan ook terecht. Het potje met 'lalalalaa-geld' gaat echter altijd heel snel op aan alles wat leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

Jeanke117 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:59:

Ik heb geen abonnement maar soms haal ik wel eens blad in de Ako/Primera/random boekwinkeltje. Dan baseer ik me vooral op wat er dan in dat blad besproken wordt. Motoplus heeft een paar keer per jaar een extra dikke uitgave, dat is altijd wel leuk omdat ze dan ook nieuwe modellen, uitgebreide testen en reisverslagen er in hebben.

Meestal is het Motoplus, soms Moto73 of ProMotor. Ik ben niet geïnteresseerd in motorsport, crossen of adventuremotoren, dus als het daar voornamelijk over gaat laat ik het blad liggen.

En soms even kijken op motor.nl of nieuwsmotor.nl

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:28
Vandaag heb ik de switch gemaakt van de ene groep motorrijders naar de andere.
Van de groep die nog moet gaan vallen, naar de groep die al onderuit is gegaan.

Rustig een rotonde oprijdend merkte ik in een keer dat ik onder de motor over de rotonde schoof.
Gelukkig ben ik er zelf heel goed vanaf gekomen, al doen mijn ribben wel hevig protesteren nu. En dat zal nog wel erger worden vrees ik.

Wel een enorme domper op de dag en mijn vrouw, die al niets had met motorrijden, zal er zeker niet geruster op worden.
Maar ook zij weet wat het voor me betekend.
Verbieden zal ze het niet, maar voor haar gemoedsrust zal ik in wat nattere omstandigheden wat vaker de auto pakken. (Voorlopig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Blabla13 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:48:

Rustig een rotonde oprijdend merkte ik in een keer dat ik onder de motor over de rotonde schoof.
Gelukkig ben ik er zelf heel goed vanaf gekomen, al doen mijn ribben wel hevig protesteren nu. En dat zal nog wel erger worden vrees ik.

Wel een enorme domper op de dag en mijn vrouw, die al niets had met motorrijden, zal er zeker niet geruster op worden.
Verbieden zal ze het niet, maar voor haar gemoedsrust zal ik in wat nattere omstandigheden wat vaker de auto pakken. (Voorlopig)
Heftig en welkom bij de club. Goed dat je niets mankeert. Motor er ook goed vanaf gekomen? En ben je wel meteen weer opgestapt (dus geen knikkende knieën bij weer rijden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blabla13
Palthe schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:51:
[...]

Heftig en welkom bij de club. Goed dat je niets mankeert. Motor er ook goed vanaf gekomen? En ben je wel meteen weer opgestapt (dus geen knikkende knieën bij weer rijden?)
Motor vooral optische schade, maar ook schakelpedaal was krom en handkap (met knipperlicht) hing op half elf.
Stukje naar kantoor heb ik maar gelopen met de motor om de adrenaline wat te laten zakken.
Daarna motor op laten halen en bij Joppen motoren gezet voor schaderapport.

Zodoende nog niet opgestapt, maar dat gaat wel weer gebeuren als ie technisch minimaal in orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Blabla13 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:58:
[...]

Motor vooral optische schade, maar ook schakelpedaal was krom en handkap (met knipperlicht) hing op half elf.
Stukje naar kantoor heb ik maar gelopen met de motor om de adrenaline wat te laten zakken.
Daarna motor op laten halen en bij Joppen motoren gezet voor schaderapport.

Zodoende nog niet opgestapt, maar dat gaat wel weer gebeuren als ie technisch minimaal in orde is.
Ik had zelf wel echt een beetje moeite de eerste keer na mijn klapper. Met name omdat ik niet goed wist wat er fout was gegaan. Het blijft toch een heftige ervaring en het maakt je een betere rijder, dat dan weer wel. Sterkte! En inderdaad zo snel mogelijk weer back on that horse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Tijdschift: https://bigtwin.nl/

Echtgenotes: Dan koop je die toch? Maar ook, je hebt beloofd rustig te gaan rijden en niet meer gaan racen. Dat laatste is dus een beetje mislukt, maar ook daar heeft ze begrip voor. Ook hebben we voor haar een 1 pk gekocht, die staat niet voor de deur maar kost genoeg om elke twee jaar een nieuwe Harley te kopen en dat zonder inruil. Geven en nemen heet dat :) .

De club: Ik ben al tweemaal omgedonderd toen ik rijles had, evenwicht is nooit mijn ding geweest dus die langzame oefening lagen mij niet zo. De beide instructeurs konden en nogal om lachen :+ . Met mijn eigen motor maar één keer lomp (en onnodig) omgevallen met niet meer dan een licht verbogen schakelpookje en een blauw plekje ter grootte van twee uitgespreide handen, maar ja 300+ kg :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@DrivinUCrazy Dat is gelukkig zo, ze steunt deze switch volledig. En ik snap hoe de opmerking overkomt. Ik schreef eerder dat ik er nog een beetje aan moet wennen - dat is echter andersom ook zo. Ik haal haar ook wel eens terug op een intentie die bij ons oude spendeergedrag past. Niet omdat we elkaar niks gunnen, maar als extra rem om even pas op de plaats te maken tot we weten wat dit jaar gaat brengen. Dus het klopt wel dat ik 'geen zakgeld mee krijg' maar de vorige beurzen kwam ik gerust een rug lichter thuis. Afgelopen houtbeurs (mijn tweede hobby) was mijn impulsaankoop een No. 62 low angle jack plane van Lee-Nielsen - ingewijden zullen die op prijs kunnen schatten - en een handjevol japanse spullen. Dan kan ik haar het haar niet kwalijk nemen als ik aankondig de beurs te willen bezoeken en zij dan zegt 'als je maar niks koopt' :P.

Ik weet zeker dat ik een hoop moois ga zien. Mijn grootste angst is dat iemand daar een 2017+ CB1100 heeft staan :+. En ik weet ook dat als ik dan opbel met puppyogen in mijn stem dat ze dan toch misschien gaat zeggen 'als je er maar heel gelukkig van wordt' en dat zou niet eerlijk zijn O+.

We mogen ons maar gelukkig prijzen dat we deze dure hobby uberhaupt kunnen veroorloven. En ik heb twee van zulke hobbies dus ik ben momenteel allang blij als ik ze beide kan behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
@Blabla13 vervelend. Succes met de afwikkeling en hopelijk snel weer op de motor.

Hier twee keer onconventioneel afgestapt. Eerst keer in Zuid-Limburg met mijn eerste motor. Geschrokken van een paar kippen in de binnenbocht. Gaan remmen en aan de buitenbocht in de berm gevallen. Deed alles fout wat ik fout kon doen :+ Behalve een gebroken pols, nauwelijks schade.

Tweede keer was op het TT circuit. Met koude banden iets te enthousiast de Stekkenwal ingestuurd, met als gevolg een lowsider. Lag zelf halverwege de grindbak stil en de motor lag een heel stuk richting de Bult. Ding opgelapt en toch beide wedstrijden nog kunnen rijden. Uiteindelijk nog binnen een seconde van mij PR. Wel een pijnlijke schouder en heel mijn rechterkant gekneusd, dus had een beetje hulp nodig bij afstappen en motor op aanhanger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Blabla13 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:48:

Ik snap je sentiment en ga je zeker niet tegenspreken. Ik wil wel toevoegen dat er wat voor te zeggen valt 'gelijk weer op te stappen'. Het is bij sommige mensen zo gegaan dat ze uiteindelijk na een val weinig tot nooit meer op zijn gestapt en ze dus in feite op die slechte ervaring zijn gestopt. Dat gaat je met het gevoel van je vrouw niet veel helpen ben ik bang, maar al die keren dat ik op mijn snufferd ben gegaan ben ik gelijk doorgegaan, anders had ik het daar misschien bij gelaten.

Ben je er nog achter gekomen waaróm je motor is gaan schuiven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blabla13
@HTT-Thalan
Ik heb niet meer specifiek gekeken wat de waarschijnlijke boosdoener was.
Het is een geasfalteerde kleine rotonde in een dorpje.
Ik ben daar eigenlijk altijd wel bedacht op wat gladheid, vandaar de rustige benadering in natte omstandigheden. Deze had me alleen volledig verrast.

Ik heb altijd motor willen rijden en sinds iets meer dan 2 jaar rijd ik nu.
Mijn rijbewijs heb ik denk ik een jaar of 30+.
En de motor is mijn primair vervoersmiddel. De auto heb ik tot mijn beschikking als mijn vrouw hem niet nodig heeft.

Ik ga echt wel weer rijden 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:19
Ik lees eigenlijk alleen Duitse motortijdschriften, die ik dan weer van internet haal. In sommige tijdschriften staan ook wel routes om te downloaden. Ik ben het eens met de kritiek van hierboven: in Nederlandse tijdschriften is altijd alles goed in reviews en in vergelijkingen komt het altijd uit op de conclusie dat er voor iedereen wel iets goeds bij zit. Daar kan ik zó slecht tegen.
Pagina: 1 ... 9 ... 76 Laatste