Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 12:42
Ik moet ook een nieuwe tanktas kopen, want deze motor heeft geen metalen tank meer. Alternatieven, een tankring met daarop een tanktas of een tanktas die met hengsels en clips vastzit. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WilbertNeems schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Hoe zeker weet je dat? Ik werd er in België laatst op gewezen dat ik gewoon aan dezelfde zuil meerdere brandstofsoorten kan afnemen. Werkte perfect, je kan het eens proberen in Duitsland.

En in de Honda tank je topbenzine vanwege het ethanolpercentage?
Goeie kans inderdaad dat dit gewoon wordt gezien als 2 tanksessies en ze die makkelijk op 1 bon kunnen plaatsen. Er zijn een boel tankstation waar je gewoon je voertuig kan verzetten zodat de volgende vast kan gaan tanken terwijl jij afrekent.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jolke schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:26:
Ik moet ook een nieuwe tanktas kopen, want deze motor heeft geen metalen tank meer. Alternatieven, een tankring met daarop een tanktas of een tanktas die met hengsels en clips vastzit. Wat is jullie ervaring?
Persoonlijk vond ik het altijd erg irritant dat ik mijn tanktas moest losritsen en dan met kunst- en vliegwerk (standaard BMW tas op de 1150GSA) half op mijn dashboard moest draaien om bij mijn tankdop te kunnen.

Voor dat ik de GSA verkocht kort gereden met zo'n SW-motech quickrelease tanktas met inderdaad zo'n stalen ring en dat was echt een stuk prettiger.
Voordeel was ook meteen dat ik die tanktas mee naar binnen kon nemen om te betalen en ik dus niet steeds in de rij hoefde op te letten of er iemand mijn telefoon of sleutels uit de tanktas graaide.

Die BMW-tas had ik 2dehands dus niet tegen de hoofdprijs maar die SW-Motech kocht ik nieuw....dat was echt wel schunnig duur maar ik weet niet hoe die prijzen nu liggen en of er misschien nog alternatieve merken zijn inmiddels.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ja, dat is idd een goed argument - ik moest nu ook altijd de tanktas opzijschuiven om te kunnen tanken. En dan met een flinke klap kwamen die magneten weer op de tank. Dat daar nooit butsen door ontstaan zijn, is me ook een raadsel. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afhankelijk van hoeveel ruimte je nodig hebt kun je ook een stuurtasje overwegen, dan heb je geen gedoe met tanken en krassen op de tank.

Bijvoorbeeld: https://moskomoto.eu/coll...oducts/gnat-handlebar-bag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK3MlD3GdPM8lWIGyr_E-b0MoDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fCJhBuLsXuxKP778LV88en6u.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Afhankelijk van hoeveel ruimte je nodig hebt kun je ook een stuurtasje overwegen, dan heb je geen gedoe met tanken en krassen op de tank.

[Afbeelding]
Goede tip _/-\o_ voor veel motoren zijn die er inmiddels wel......de motorwereld ziet er wat anders uit inmiddels dan toen ik begon met rijden. :P

Zo'n stuurtasje is ook top voor een powerbankje mocht je met een smartphone in een quadlock ofzo navigeren in plaats van een dedicated hardwired nav-toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36
Jolke schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:51:
Ja, dat is idd een goed argument - ik moest nu ook altijd de tanktas opzijschuiven om te kunnen tanken. En dan met een flinke klap kwamen die magneten weer op de tank. Dat daar nooit butsen door ontstaan zijn, is me ook een raadsel. :)
+1 voor de SW Motech met quick release d:)b

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:15

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

WilbertNeems schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Hoe zeker weet je dat? Ik werd er in België laatst op gewezen dat ik gewoon aan dezelfde zuil meerdere brandstofsoorten kan afnemen. Werkte perfect, je kan het eens proberen in Duitsland.
Omdat ik het gevraagd heb aan de kassa :P.
En in de Honda tank je topbenzine vanwege het ethanolpercentage?
Correct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:10:
[...]

Vooral tegen die van de motor, terwijl veel berijders een stuk meer kunnen missen :+
Tja. Motorrijders en curves hè :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
@Fraggert Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t29zpxlSzF27YpPZQ9l_LUMBIEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIP7P3YHBIlbjdmZFioYIqnW.jpg?f=fotoalbum_large

SW Motech werkt erg prettig. Je kunt deze ook met een stroomaansluiting aan de binnenzijde krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

BvZwolle schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:30:
@Fraggert [Afbeelding]

SW Motech werkt erg prettig. Je kunt deze ook met een stroomaansluiting aan de binnenzijde krijgen.
Goeie tip _/-\o_ Dat wist ik helemaal niet! ook nuttig voor @Jolke :)

[ Voor 2% gewijzigd door Fraggert op 06-02-2025 11:45 . Reden: Vermaledijde zpelvaut. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

NLDViane schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:45:
[...]

Was het bij de 1200-1250-1300 niet zo dat deze corrigeerde voor temperatuur? Kan maarzo dat ze dat op de goedkopere modellen achterwege laten, scheelt weer twee regeltjes code
Bij mn K1600GT niet. Die geeft 0.1-0.2 bar hoger aan tijdens de rit. Zal er eens op letten bij de R1250RS, maar dacht dat die ook zo werkte.

Is ook simpel opgelost: ik check de bandenspanning bij het uitrijden van t dorp, dan is ie nog koud.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:54
geert_s schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:06:
Wat een onzin allemaal weer dat je niets hebt aan 1000cc of 100+pk. Tuurlijk, voor de topsnelheid hoef je het zeker niet te doen. Ik ben van een 600cc Hornet (98pk) naar de grote broer van 1000cc (125pk) gegaan. Gewoon hoe hij in lage toeren al lekker oppakt, hoe je overal al veel meer vermogen beschikbaar hebt en hem niet continu hoeft uit te wringen.. Het rijdt ook gewoon veel makkelijker en comfortabeler.

Oké, misschien zit het hem ook meer in het toegenomen koppel e.d., maar een 1000cc in Nederland is echt geen onzin, ook zeker voor woon-werk niet. Ik heb er geen moment spijt van gehad in ieder geval.
Idem hier

Van een Vstrom650 naar de nieuwe DL1050. Vermogenwinst is niet zo groot (want ook "maar" 100pk)
Maar dat lekker vette koppel onderin is erg fijn. d:)b

Bovendien deze is bijna net zozuinig als mijn vorige DL650....
Vraag me niet hoe het kan, maar 1:22 rij ik nu en in de zomer zit ik aan de 1:24.... 8)
En dat voor zo'n "hok" :+

En deze heeft ook meteen alle electronische gadgets en safeties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:06
Heb zelf de SW Motech tanktas met ring. Heeeel makkelijk erop geklikt en weer eraf te halen door aan het touwtje te trekken. Geen moment spijt van en zit er nu 10dkm op, inclusief vakantie naar Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:59
geert_s schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:06:
Wat een onzin allemaal weer dat je niets hebt aan 1000cc of 100+pk. Tuurlijk, voor de topsnelheid hoef je het zeker niet te doen. Ik ben van een 600cc Hornet (98pk) naar de grote broer van 1000cc (125pk) gegaan. Gewoon hoe hij in lage toeren al lekker oppakt, hoe je overal al veel meer vermogen beschikbaar hebt en hem niet continu hoeft uit te wringen.. Het rijdt ook gewoon veel makkelijker en comfortabeler.

Oké, misschien zit het hem ook meer in het toegenomen koppel e.d., maar een 1000cc in Nederland is echt geen onzin, ook zeker voor woon-werk niet. Ik heb er geen moment spijt van gehad in ieder geval.
Volgens mij is dat ook niet gezegd dat het onzin is, meer dat snelle fietsen als racers etc. niet praktisch zijn in NL
Hoewel ik met 1000cc langer onderweg zou zijn naar mijn werk en meer benzine kwijt ben dan een 50cc dus in mijn geval zou een 1000cc heel dom zijn ;)

Het is meer dat meer cc niet altijd beter/leuker is.
En ik persoonlijk vond mijn 1000cc ktm veel te lomp voor in Nederland, maar dat heeft minder met de 1000cc te maken dan met het feit dat ding al 50 rijdt zonder gas en het bijna onmogelijk was 50 stabiel te rijden 8)7

Maar een lekkere toerbuffel van 1000cc kan je inderdaad veel luier rijden dan een 500cc, omdat je altijd overal koppel hebt. Dus je hebt absoluut een punt.

Karakter van de motor is belangrijker dan CC's, een vstrom 1000 is een mak lammetje vergeleken met een KTM duke 990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
f2ride2001 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:43:
[...]

Idem hier

Van een Vstrom650 naar de nieuwe DL1050. Vermogenwinst is niet zo groot (want ook "maar" 100pk)
Maar dat lekker vette koppel onderin is erg fijn. d:)b

Bovendien deze is bijna net zozuinig als mijn vorige DL650....
Vraag me niet hoe het kan, maar 1:22 rij ik nu en in de zomer zit ik aan de 1:24.... 8)
En dat voor zo'n "hok" :+

En deze heeft ook meteen alle electronische gadgets en safeties _/-\o_
Geeft ie dat weer of heb je dat gemeten?!
mijn ktm destijds toch 1 op 8 als ik lekker aan het jagen was, op zijn best 1 op 11

Ben met de yammie al blij als ik in de buurt kom van de 1 op 20 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:53:
[...]

[Afbeelding]
70 euro!
ik vind het allemaal heel mooi spul dat moto mosko, maar die prijzen... sorry daar zit toch gewoon een boomertax op?
Of heeft dit ding iets speciaals?

Edit: https://rhinowalk.com/en-...nal-bicycle-handlebar-bag kan je er twee halen incl. shipping
Verbeter mij vooral als ik wat over het hoofd zie, maar vind de verschillen best groot in prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 06-02-2025 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:06
Over zo'n stuurtas gesproken. Voel je dat niet vibreren of anders aanvoelen als je ermee aan het rijden bent? Lijkt me dat de trillingen vanuit het hart van het stuur ook overgaan in de tas en het zo versterken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:01:
[...]

70 euro!
ik vind het allemaal heel mooi spul dat moto mosko, maar die prijzen... sorry daar zit toch gewoon een boomertax op?

Edit: https://rhinowalk.com/en-...nal-bicycle-handlebar-bag kan je er twee halen incl. shipping
Verbeter mij vooral als ik wat over het hoofd zie, maar vind de verschillen best groot in prijs.
Ik ben groot fan van de Mosko Moto spullen, maar de prijs/kwaliteit afweging mag ieder voor zich bepalen natuurlijk. Ik vind het producten in ieder geval een stuk fijner dan de Bumot / Enduristan producten die ik heb gehad. Of het dat waard is mag je zelf bepalen. Alleen al de optie tot een kleur is mij 20% meer waard O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYEhQWxPwjs79GyCEXJNkgM5byw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4aAMmuN0NAg0livclJADuRKE.jpg?f=fotoalbum_large

Anders kom je niet goed voor de dag bij Starbucks hè!

[ Voor 19% gewijzigd door _eLMo_ op 06-02-2025 16:51 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAFTXEfMSD-qhCjA-7XgXVRa-mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1b2CPtt4LU372bweIDgHN1F.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste meters van het jaar weer gemaakt.
Vanochtend recht naar het werk, 8km.
De terug weg een half uurtje door de velden en bossen om gereden.
Heerlijke motor blijft het. Die Pirelli's zijn wel echt waardeloos offroad. Zat een stukje modder in, dan glijd het ding echt alle kanten op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TW3-XGy2vjNZmKPBZu5D4aMiNgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SiObHYUMIaqlaz52iKXX8m4Y.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

kneusteun schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:01:
[...]

70 euro!

Het linkje van jou gaat naar fietstassen, die lijken mij nogal veel lichter uitgevoerd dan een tas voor op je motor.
Als je bv bij https://www.thrashinsupply.com/collections/handlebar-bags kijkt zit je ook in de € 70 zone (en dat zijn US prijzen, die zijn doorgaans wat lager dan EU prizen).

Bij jouw Rhinowalk zie je iets wat als handlebar bag https://rhinowalk.com/en-...andlebar-bag-roll-packing verkocht wordt ook voor $ 50, dan vind ik die ogenschijnlijk veel degelijkere Moskomoto helemaal zo gek niet voor € 70.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:03
Beetje een specifieke vraag maar i'll try it :D .

Iemand hier de overstap gemaakt van een GS naar een XR of andersom? Ik heb nu een R1250GSA 2022 model. Ik ben toe aan iets anders maar ik ben een beetje GS moe want dit is al mijn derde (zonder de F800GS meegeteld).

Probleem waar ik mee zit is het boxer blok. Dit is zo verslavend en rijdt zo ongelofelijk relaxt maar aan de andere kant ben ik wel toe aan iets anders haha. Ik kijk nu naar een S1000XR 2024 of een R1300GS en ja, ik heb ze beide gereden. Ze hebben hun voor- en nadelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:11
Op mijn GS heb ik deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.lonerider-motorcycle.com/cdn/shop/products/Handlebar-Bag-for-Motorcycles-On-Motorcycle_720x.jpg

Ik stop er een reepje chocola, batterijen van mn GoPro, kabels, bril etc in.

En deze heb ik aan de zijkanten, maar gebruik ik (zo goed als) nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door c-nan op 06-02-2025 17:21 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Khayma schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:12:

Iemand hier de overstap gemaakt van een GS naar een XR of andersom? Ik heb nu een R1250GSA 2022 model. Ik ben toe aan iets anders maar ik ben een beetje GS moe want dit is al mijn derde (zonder de F800GS meegeteld).

Probleem waar ik mee zit is het boxer blok. Dit is zo verslavend en rijdt zo ongelofelijk relaxt maar aan de andere kant ben ik wel toe aan iets anders haha. Ik kijk nu naar een S1000XR 2024 of een R1300GS en ja, ik heb ze beide gereden. Ze hebben hun voor- en nadelen.
Je bent GS moe, je bent toe aan iets anders dan een boxer en wat doe je. Je kijkt naar een 1300 GS :D Ik denk dat jij over 2 maanden op een 1300 GS rond rijdt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Jeanke117 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:04:
Over zo'n stuurtas gesproken. Voel je dat niet vibreren of anders aanvoelen als je ermee aan het rijden bent? Lijkt me dat de trillingen vanuit het hart van het stuur ook overgaan in de tas en het zo versterken?
Ik merk er (op mijn GS) totaal niks van, of ik nou met of zonder stuurtas rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Ik heb onlangs Alpinestars Tech 7 laarzen gekocht. Ik moet zeggen dat ik het schakelen soort van moeilijk vind. Maar ik verwacht dat ik daar wel aan wen. Maar wat ik ook heb is dat ik weinig gevoel heb, de laarzen hebben echt een dikke zool. Ik kan niet goed aanvoelen of ik stabiel/recht op de grond sta. Herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 20:54
ik heb een tanktas met tankring al jaren van sw motech en op huidige motor eentje met magneten in de tankring en wil nooit meer iets anders.
Ivm nooit meer krassen op de tank omdat die zweeft zeg maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

BvZwolle schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:30:
@Fraggert [Afbeelding]

Dat dacht ik dus ook, maar kon ze laatst niet meer vinden toen ik er naar zocht?

Verder sw-motech tankring met magneten inderdaad. Simpelweg briljant. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:19
Bommes schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:05:
[Afbeelding]
Eerste meters van het jaar weer gemaakt.
Vanochtend recht naar het werk, 8km.
De terug weg een half uurtje door de velden en bossen om gereden.
Heerlijke motor blijft het. Die Pirelli's zijn wel echt waardeloos offroad. Zat een stukje modder in, dan glijd het ding echt alle kanten op.
[Afbeelding]
Ja kak: als jij zulke plaatjes gaat posten, wordt het voor mij wel heel erg moeilijk om mijn motor in de schuur te laten staan tot de winterstop over is.... Ik krijg morgen mijn nieuwe banden binnen voor mijn Tuareg. Ben voor Mitas Enduro Trail Plus gegaan. Het blijft toch een beetje een crapshoot, nieuwe banden kopen. Deze waren voordelig en veel Youtubers hebben Mitas; dan moet het wel goed zijn om offroad mee te klooien. Maar wat weet ik er nou van met 11000 kilometers op de teller, waarvan 99,5% op asfalt? Maar goed, ik geloof dat je deze bandenkeuze in het Engels zou bestempelen als "aspirational". 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vandaag op Linkedin gelezen:

https://www.linkedin.com/...dexJm-5xtJHyS1yqIjm8--9k4

mochten er hier tweakers zijn met geld of een netwerk met geld én die electrisch rijden een warm hart toedragen (ja, ik zie helemaal in hoe de spoeling binnen dit topic nu wellicht héél dun wordt :P) dan zie je hier wellicht een uitdaging in. Blijkbaar hebben ze een gevulde portefeuille qua orders maar te weinig cashflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@JL Koppelle ik heb voor offroad Mitas E-09 die zijn nu onder een andere type aanduiding te krijgen: ENDURO TRAIL-XT+
Voor een Metzeler MC 360.
Dat is wel echt een zachte noppen band. Op de weg heb je die zo opgestookt.

Zeker voorop een echte noppen band geeft zoveel meer stabiliteit offroad. Goed voor het vertrouwen, wat weer goed is voor je smiles per miles.

Die honderd meter zwarte natte modder op het pad zorgde met mijn Pirelli's echt voor een heel de tijd weg glijdende achterkant.
Dan bedoel ik niet bewust driften, maar steeds van/uit het gekozen spoor naar links of rechts glijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:31:
Vandaag op Linkedin gelezen:

https://www.linkedin.com/...dexJm-5xtJHyS1yqIjm8--9k4

mochten er hier tweakers zijn met geld of een netwerk met geld én die electrisch rijden een warm hart toedragen (ja, ik zie helemaal in hoe de spoeling binnen dit topic nu wellicht héél dun wordt :P) dan zie je hier wellicht een uitdaging in. Blijkbaar hebben ze een gevulde portefeuille qua orders maar te weinig cashflow.
Als het écht zo'n briljant plan is dan was er toch al lang een bank in gestapt, óf denk jij dat ze daar nog nooit aangeklopt hebben voor 'funding' van dat project?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 19:33
JL Koppelle schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:17:
[...]

Ja kak: als jij zulke plaatjes gaat posten, wordt het voor mij wel heel erg moeilijk om mijn motor in de schuur te laten staan tot de winterstop over is....
Voor offroad is dit het seizoen juist, althans zo redeneer ik zelf. Weinig wandelaars, boel blubber. Als er pekel op je fiets zit pak je gewoon een dikke plas, en de rest spoel je er thuis toch wel af met de kilo's rotzooi die je aan je fiets hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:16

A13X

Dude

c-nan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:28:
Ik heb onlangs Alpinestars Tech 7 laarzen gekocht. Ik moet zeggen dat ik het schakelen soort van moeilijk vind. Maar ik verwacht dat ik daar wel aan wen. Maar wat ik ook heb is dat ik weinig gevoel heb, de laarzen hebben echt een dikke zool. Ik kan niet goed aanvoelen of ik stabiel/recht op de grond sta. Herkenbaar?
Dat is een beetje het idee van crosslaarzen, dat je er lang mee op stepjes kan staan zonder dat die in je voetzool gaan graven en duwen. Die zolen zijn kneiter stijf zodat die kracht voor het staan niet uit je enkel en voetbed komt.

Schakelen, pookje aanpassen, die moet met zulke laarzen echt iets omhoog. Als ze niet te stijf zijn kun je een beetje je enkel gebruiken maar in de basis: Niet schakelen met je enkel maar met je (onder)been. (Voet optillen voor omhoog, "stampen/ je voet erop zetten" voor omlaag. )

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 06-02-2025 19:18 ]

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Will_M schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:03:
[...]

Als het écht zo'n briljant plan is dan was er toch al lang een bank in gestapt, óf denk jij dat ze daar nog nooit aangeklopt hebben voor 'funding' van dat project?
Banken zijn geen durfkapitalisten ;)

Energica was wat mij betreft de beste EV-motor-maker die er was. Hun faillissement heeft mijn vertrouwen in die hele categorie een deuk gegeven.

Zou mooi zijn als ze een doorstart kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:54
kneusteun schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:57:
[...]

Geeft ie dat weer of heb je dat gemeten?!
mijn ktm destijds toch 1 op 8 als ik lekker aan het jagen was, op zijn best 1 op 11

Ben met de yammie al blij als ik in de buurt kom van de 1 op 20 :o
Gemeten telkens als ik vol tank en dan uit rekenen.
De afwijking van de Suzuki indicatie is 0,1km/l oOo

Met de B dagteller laten staan > die telt door tot 9999km.
Dan heb je het verbruik over 10k km. Blijft toch 1:22 8)

Woonwerkverkeer 140km per dag. Dus lange stukken.

PS mijn TL1000S deed op het circuit 1:10...... :(

Die heb ik ook nog steeds. Wel grappig dat de nieuwe motor exact hetzelfde klinkt dan de oude.
Alleen het verbruik hebben ze aardig verbeterd, het vermogen niet .....

[ Voor 15% gewijzigd door f2ride2001 op 06-02-2025 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_eLMo_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:19:
[...]

Energica was wat mij betreft de beste EV-motor-maker die er was. Hun faillissement heeft mijn vertrouwen in die hele categorie een deuk gegeven.

Durf-Kapitalisten zijn helaas vaak partijen welke (iets te graag en gemakkelijk) beleggen met andermans geld zonder daarbij zelf een risico te hoeven gaan lopen. Wat dat aangaande heb ik nog steeds méér vertrouwen in de ouderwetse manier van 'bankieren' (en beleggen).

>:)

@f2ride2001 M'n MT-10 doet die 1:10 ook vrolijk op de openbare weg en dan is dat machientje toch echt wel een paar generaties jonger dan een TL-1000 (S/R)). :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 06-02-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_eLMo_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:19:
[...]

Is één van de invalshoeken die ik overweeg voor het moment dat ik een beetje kapitaal heb kunnen opbouwen in mijn bedrijf. EV motorles. Wel tof als je dat samen met een fabrikant kunt aanvliegen. Ik vind de Zero een zeer tof ding maar fast charging zou als rijschool echt een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:37:
[...]

Is één van de invalshoeken die ik overweeg voor het moment dat ik een beetje kapitaal heb kunnen opbouwen in mijn bedrijf. EV motorles. Wel tof als je dat samen met een fabrikant kunt aanvliegen. Ik vind de Zero een zeer tof ding maar fast charging zou als rijschool echt een uitkomst zijn.
Dan meteen een vraag welke jij misschien wel kunt beantwoorden gezien je huidige arbeidsplannen en cursussen daartoe: Zijn er voor een EV 'A' rijbewijs dan ook meteen regels en codes opgenomen als zijnde aantekening op het feitelijke 'rijbewijs'?

De aantekening 'Code 78' is in de 'B' categorie nog-al een 'dingetje', bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
botoo schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Het linkje van jou gaat naar fietstassen, die lijken mij nogal veel lichter uitgevoerd dan een tas voor op je motor.
Als je bv bij https://www.thrashinsupply.com/collections/handlebar-bags kijkt zit je ook in de € 70 zone (en dat zijn US prijzen, die zijn doorgaans wat lager dan EU prizen).

Bij jouw Rhinowalk zie je iets wat als handlebar bag https://rhinowalk.com/en-...andlebar-bag-roll-packing verkocht wordt ook voor $ 50, dan vind ik die ogenschijnlijk veel degelijkere Moskomoto helemaal zo gek niet voor € 70.
Eens.
Toch benieuwd of het echt verschil maakt hoor.
Ik had van rpha zo’n fiets ding en de montage was gelijk aan motortas montage.
Ik gebruik hem niet meer omdat ik hem irritant vond, maar werkte prima naar behoren.

Maar misschien zal een eventuele CE markering kosten met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:50:
[...]

Ik ben groot fan van de Mosko Moto spullen, maar de prijs/kwaliteit afweging mag ieder voor zich bepalen natuurlijk. Ik vind het producten in ieder geval een stuk fijner dan de Bumot / Enduristan producten die ik heb gehad. Of het dat waard is mag je zelf bepalen. Alleen al de optie tot een kleur is mij 20% meer waard O+

[Afbeelding]

Anders kom je niet goed voor de dag bij Starbucks hè!
Kan ik mij helemaal in vinden hoor ;)
Kleurtjes doen het bij mij ook altijd goed.
Ik sluit ook niet uit dat ik zelf ooit een overpriced set aanschaf 🫣 maar voor mij persoonlijk gooi ik dergelijke bedragen liever eerst naar de vering en andere dingen voor de motor zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefers1990
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-02 22:18
hallo,
vandaag heb ik een nieuwe helm binnengekregen van Shark, hierbij zat een Iridium Zilver vizier bij, mag je deze op de helm gemonteerd hebben? of is er een soort van gedoogd beleid in Nederland?
Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Liefers1990 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:17:
hallo,
vandaag heb ik een nieuwe helm binnengekregen van Shark, hierbij zat een Iridium Zilver vizier bij, mag je deze op de helm gemonteerd hebben? of is er een soort van gedoogd beleid in Nederland?
Mvg
Als dat motorhelmvizier voorzien is van een geldig 'E-Keurmerk' dan mag je dat vizier in NL gewoon op de openbare weg voeren, zoniet dan mag je er alsnog gewoon mee gaan rijden op elk afgesloten terrein of circuit naar keuze.

Ik mag ergens toch wel hopen dat je jezelf hier ook in verdiept hebt voordat je de bestelling plaatste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liefers1990
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-02 22:18
Will_M schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:20:
[...]

Als dat motorhelmvizier voorzien is van een geldig 'E-Keurmerk' dan mag je dat vizier in NL gewoon op de openbare weg voeren, zoniet dan mag je er gewoon mee gaan rijden op elk afgesloten terrein of circuit naar keuze.

Ik mag ergens toch wel hopen dat je jezelf hier ook in verdiept hebt voordat je de bestelling plaatste?
ja wel een beetje, ik wou gewoon zekerheid zit wel een helder vizier bij plus zonnenscherm :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Will_M schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:02:
[...]

Dan meteen een vraag welke jij misschien wel kunt beantwoorden gezien je huidige arbeidsplannen en cursussen daartoe: Zijn er voor een EV 'A' rijbewijs dan ook meteen regels en codes opgenomen als zijnde aantekening op het feitelijke 'rijbewijs'?

De aantekening 'Code 78' is in de 'B' categorie nog-al een 'dingetje', bijvoorbeeld :)
Voor motoren geld vooralsnog dezelfde regel: op je examen afrijden met een automaat = code 78 op je pasje, dus alleen scooters of een honda dct bij wijze van spreken.

Er zijn wensen cq plannen hier nieuwe regelgeving op te verzinnen omdat de automaat vooral bij autos echt in een ander licht komt te staan, maar op dit moment zit je er nog mee.

Veel mensen zien dit echter niet als een issue omdat veel autos tegenwoordig standaard met automaat zijn. Op de motor is dat veel minder een dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:23

jeroenathome

Een regel tekst

Mocht je een tanktas van SW-motech nemen kijk wel goed uit welke serie je kiest. De bijhorende tankring verschilt per serie. De Pro is de uitvoering met magneten. Ondanks dat ik een goede tanktas heb, kon ik alsnog een andere aanschaffen vanwege de tankring. Voor de Teneré was er op dat moment (2022) maar 1 uitvoering beschikbaar en dat was de Pro. Niet dat ik er spijt van de aanschaf heb.

@Bommes Ik ben het met je eens dat deze pirelli's niet goed zijn voor modder of nat gras. Volgens pirelli zijn het 50/50 banden, maar mijn mening zegt dat het eerder 70 % asfalt/ 30 % offroad is. In de regen of met nat wegdek is er merkbaar minder grip.

Mijn huidige pirelli zijn bijna versleten en ik weet nog niet welke band ik erop laat zetten. Ik ga niet vaak offroad, maar af en toe een zandpad moet wel kunnen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die banden staan erom bekend dat ze voor droge landen prima werken, maar hier in NL is het vaak vrij nat en dan geven ze weinig vertrouwen.

Veel 50/50 banden lijden daar onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Er zijn meer boxers dan de GS ;) Probeer eens een R1250R, RS of RT. Alledrie toch een best ander karakter, ondanks dat ze blok en versnellingsbak delen.

Wat vond je van de XR? Ik vond het S1000 blok een beetje 'tam' voelen na mn ervaring op de boxer en K1600. Ja het ding is mega snel als ie op toeren loopt, maar onderin gebeurt er vrij weinig als je het vergelijkt met de boxer.

Je zou ook een K1600GT kunnen proberen. Ook comfortabel (nouja, nog comfortabeler) en snel zoals een GS en XR, maar wel een heel ander karakter - dat 6-lijn blok is heerlijk. Veel kracht, goede handling en mooi geluid. Is stuk sportiever mee te rijden dan je zou denken als je naar het formaat en de specs kijkt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 17:28
noes schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:36:
[...]
Er zijn meer boxers dan de GS ;)
Er zijn meer merken dan BMW, probeer eens een Stelvio dan heb je echt wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 00:04

Zit een multistrada niet ook in hetzelfde hokje als een s1000xr, daar al eens naar gekeken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

https://nieuwsmotor.nl/ni...cer-9-xsr-900-mt10-niken/

In Japan is er nu een terugroepactie op MT-09, Tracer 9 en XSR-900, Niken en MT-10 gestart.
(De eerste 4 delen hetzelfde blok).

De aansturing (of eigenlijk de feedback sensor) van de gaskleppen kan overmatig snel slijten, met stotterende toerental en zelfs afslaan tot gevolg.
Inmiddels heb ik al 2 TPS (gaskleppositie-sensoren) versleten. Het symptoom: de gasklep gaat oscilleren, logisch als de feedback verstoord wordt.
En, ik weet dat ik niet de enige ben. Voor zover ik weet ben ik wél de enige in mijn omgeving met de symptomen, maar zonder foutcode in de computer. }:| Dus ik heb zo'n vermoeden dat het probleem niet beperkt is gebleven tot Japan...

Onder andere voor @ozzynator misschien ook interessant om in de gaten te houden. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
c-nan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Je bent GS moe, je bent toe aan iets anders dan een boxer en wat doe je. Je kijkt naar een 1300 GS :D Ik denk dat jij over 2 maanden op een 1300 GS rond rijdt :D
Ik ben GS moe maar boxer verslaafd :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
Bedankt, ik sla de link even op.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
@Khayma Ik heb de 2016 XR. Wat een beest! Ik vind hem iets rauwer dan het nieuwe type en daardoor ook minder verfijnd.
Deze motor is gemaakt om te jakkeren in de bergen. Hoog in de toeren is hij heerlijk! Onderin misschien wat tam, maar goed te doen.
Je kan deze motor gewoon niet vergelijken met een GS.
Ik denk dat als je wel het geweld onderin wilt hebben en onbeperkt vermogen, dat een KTM 1290 SAS of een Ducati Multistrada V2 het dichtst in de buurt komt.

Oh ja, en je moet veel vaker tanken...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik rijd hier niet zo netjes, maar het gemak waarmee dat ding omgelegd wordt geeft het een heerlijk speels gevoel!

[ Voor 22% gewijzigd door BvZwolle op 07-02-2025 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:30
@Khayma Als de GSA niet bestond dan zou ik waarschijnlijk voor een Multistrada V4 Pikes Peak zijn gegaan. Boxer is chill maar V4 is <3 , denk dat de onderhoudskosten wel een stuk hoger liggen bij Ducati.

[ Voor 31% gewijzigd door cyntax op 07-02-2025 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
BvZwolle schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:18:
@Khayma Ik heb de 2016 XR. Wat een beest! Ik vind hem iets rauwer dan het nieuwe type, maar ook minder verfijnd.
Deze motor is gemaakt om te jakkeren in de bergen. Hoog in de toeren is hij heerlijk! Onderin misschien wat tam, maar goed te doen.
Ik denk dat als je wel het geweld onderin wilt hebben en onbeperkt vermogen, dat een KTM 1290 SAS of een Ducati Multistrada V2 het dichtst in de buurt komt.
De KTM had meer koppel dacht ik de BMW ietsje meer pk’s.
Beide laten denk ik doorschijnen wat het karakter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:57
@Khayma Ik rij al een tijd op de XR 2020. Die is inderdaad wat minder rauw dan Gen 1. Volgens mij komt dit vooral door de emissie normen. Maar vind het een heerlijke fiets. Vooral de up en down shifter gaat als boter. Terwijl de GS1300 dit niet lekker aanvoelt. Met de boxer schakel je heel snel, en daar moet je aan wennen of ontwennen :)
Altijd leuk een speurtocht naar een nieuwe fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
c-nan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:28:
Schakelen is wel totaal anders met zo'n laars, ipv alleen je tenen omhoog doen, doe ik een soort kniekick, m'n hele been omhoog. Wel even het schakelpootje wat hoger afstellen zodat er goed onder kan komen. Zelfde met remmen, daar kom je ook wat lastiger bij. Verder bevallen ze mij goed, op de motor zijn ze juist veel stabieler. Maar op de grond (letterlijk? qua lopen?) is het natuurlijk niet geweldig, al is dat een stuk beter dan ik vantevoren had gedacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Khayma schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 03:00:
[...]

Ik ben GS moe maar boxer verslaafd :+ .
Je bent niet GS moe, je bent "makkelijke motor" moe vermoed ik :+

Koop een moeilijkere motor, dan worden je skills meer uitgedaagd. Als je merk/boxer trouw wil blijven is een R nine T denk ik het extreemste wat je kan kopen. Geef je wel paralever/tetralever op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgNQXMflVpDhPgZukQLAvuN2cJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOL97Xzxb9YKzLifB3zScRRk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Aikon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:58:
[...]

Schakelen is wel totaal anders met zo'n laars, ipv alleen je tenen omhoog doen, doe ik een soort kniekick, m'n hele been omhoog. Wel even het schakelpootje wat hoger afstellen zodat er goed onder kan komen. Zelfde met remmen, daar kom je ook wat lastiger bij. Verder bevallen ze mij goed, op de motor zijn ze juist veel stabieler. Maar op de grond (letterlijk? qua lopen?) is het natuurlijk niet geweldig, al is dat een stuk beter dan ik vantevoren had gedacht.
Ik bedoel als ik bij een rood stoplicht aankom en ik moet 1 voer op de grond zetten, heb ik weinig gevoel hoe stabiel ik nou sta.

Schakelen gaat wel steeds beter, dat geloof ik wel, is even wennen maar komt vast wel goed.

Remmen kom ik redelijk makkelijk bij, maar ook dat voel ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
@Khayma Ik heb de 2016 XR. Wat een beest! Ik vind hem iets rauwer dan het nieuwe type en daardoor ook minder verfijnd.

***members only***

Ik rijd hier niet zo netjes, maar het gemak waarmee dat ding omgelegd wordt geeft het een heerlijk speels gevoel!
Oeh, bij 0:32 dacht ik wel even 'gaat dat wel goed'.

Waar is dit? Italie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:44
_eLMo_ schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Ik zat al te denken hoe dit te zeggen en toch netjes te blijven ;). Netjes gedaan.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
[...]

Koop een moeilijkere motor, da worden je skills meer uitgedaagd. Als je merk/boxer trouw wil blijven is een R nine T denk ik het extreemste wat je kan kopen. Geef je wel paralever/tetralever op.

[Afbeelding]
Sprekend als een Honda man; als iets me zou verleiden om naar BMW over te stappen is het de R nine T, en dan in het bijzonder de Urban GS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJyerjE44wCweQMjkghgBqfQKJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFrrcQ2XEKiUzFp2VZamejwe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
c-nan schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:32:
[...]

Oeh, bij 0:32 dacht ik wel even 'gaat dat wel goed'.

Waar is dit? Italie?
Koffers van die SAS SAR op 1:40 hebben ook slijtnokjes nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[...]

***members only***

Leuke bochtjes! Waar was dit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mag ik eerlijk zijn?
Niet echt nee, je positie op de weg is op sommige momenten erg vreemd, abrupt op en van het gas af.
Het tempo is niet eens echt heel erg hoog dus ik vermoed dat je gewoon een beetje aan het vervelen was. Maar als je deze rijstijl doorzet en het gas gaat er een keertje wel echt goed op dan zou ik me zorgen gaan maken over jou.

Nou is het altijd lastig om een ander op zijn rijgedrag aan te spreken, het heeft al snel een: ik kan beter rijden dan jij vibe. Dat is dus echt niet mijn bedoeling :N
@DrivinUCrazy schreef het ook al ergens: smooth is the way. Dat was dat clipje niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
Bommes schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:38:
[...]
Nou is het altijd lastig om een ander op zijn rijgedrag aan te spreken, het heeft al snel een: ik kan beter rijden dan jij vibe. Dat is dus echt niet mijn bedoeling :N
@DrivinUCrazy schreef het ook al ergens: smooth is the way. Dat was dat clipje niet.
Je doet het heel netjes hoor! No hard feelings :>

@c-nan en @Jolke dit is de Spaanse kant van de Pyreneeën.

[ Voor 7% gewijzigd door BvZwolle op 07-02-2025 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Mag ik eerlijk zijn?
Niet echt nee, je positie op de weg is op sommige momenten erg vreemd, abrupt op en van het gas af.
Het tempo is niet eens echt heel erg hoog dus ik vermoed dat je gewoon een beetje aan het vervelen was. Maar als je deze rijstijl doorzet en het gas gaat er een keertje wel echt goed op dan zou ik me zorgen gaan maken over jou.

Je ziet ook dat bij zeker 1 bocht hij er goed naast zat en even moest herstellen. (30 seconden ergens)
Wat niet erg is, maar laat wel zien dat je nog aan het zoeken bent naar de lijn, motor of rem.
Maar in de regen zou ik niet zo gaan rijden inderdaad :o

Nu snap ik wel dat het waarschijnlijk grotendeels ouwehoeren is, doen we allemaal natuurlijk wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Aikon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:58:
[...]

Duurt even en dan worden ze vanzelf soepeler.
Bij nieuwe laarzen is het schakelen even wennen, maar na een tijdje goed misbruik wordt het allemaal net wat soepeler.
De laarzen blijven wel beperkt in hun beweging, maar het wordt wel wat soepeler waardoor je wat makkelijker weer je punt even omhoog tikt.
En exact wat je zegt het is wel even afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57

Metro2002

Memento mori

Mijn motorfiets staat altijd buiten onder een motorhoes maar zie dat de ketting toch wel wat vliegroest aan het ontwikkelen is, ik rij wel gewoon door in de winter maar rij momenteel niet zo heel veel, ongeveer om de week een keer.
Heb pas de ketting even goed schoongemaakt met een doek en opnieuw ingevet maar de roest blijft toch terugkomen, het is weliswaar niet veel maar toch.

Is hier nog iets tegen te doen? Onder de motorhoes wil het ook nog best vochtig worden namelijk en zodra het even een dag droog en zonnig is haal ik de hoes er ook af om even alles te laten drogen maar misschien zijn er betere motorhoezen te koop? (ik heb er nu een van vince) of is er een beter beschermmiddel voor de ketting dan standaard motorfiets kettingolie? Of is het gewoon eenmaal accepteren dat het zo is omdat de motor buiten staat?

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 07-02-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
[...]

Koop een moeilijkere motor, dan worden je skills meer uitgedaagd. Als je merk/boxer trouw wil blijven is een R nine T denk ik het extreemste wat je kan kopen. Geef je wel paralever/tetralever op.

[Afbeelding]
Ja en nee. Ik wissel elk jaar van motor dus ik ben niet perse opzoek naar iets wat mijn skills uitdaagt. Dit is dit keer niet gebeurt omdat ik te weinig gereden heb. Ik heb de volgende fietsen al gehad:

- F800GS
- F800GSA
- R1200GS LC
- R1200GSA LC
- KTM 1290 SAR (2018)
- Multistrada 1200 enduro
- KTM 890 Adventure R
- R1250GSA

Ow ja, laten we natuurlijk het gevaarlijkste van alles niet vergeten. Een Yamaha X-max 250 en daarna 300 :+

Ik wil gewoon wat anders maar heb nooit een 4 cilinder gehad. Vandaar ook de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Khayma op 07-02-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 20:54
jeroenathome schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:06:
Mocht je een tanktas van SW-motech nemen kijk wel goed uit welke serie je kiest. De bijhorende tankring verschilt per serie. De Pro is de uitvoering met magneten. Ondanks dat ik een goede tanktas heb, kon ik alsnog een andere aanschaffen vanwege de tankring. Voor de Teneré was er op dat moment (2022) maar 1 uitvoering beschikbaar en dat was de Pro. Niet dat ik er spijt van de aanschaf heb.

@Bommes Ik ben het met je eens dat deze pirelli's niet goed zijn voor modder of nat gras. Volgens pirelli zijn het 50/50 banden, maar mijn mening zegt dat het eerder 70 % asfalt/ 30 % offroad is. In de regen of met nat wegdek is er merkbaar minder grip.

Mijn huidige pirelli zijn bijna versleten en ik weet nog niet welke band ik erop laat zetten. Ik ga niet vaak offroad, maar af en toe een zandpad moet wel kunnen.
De pro versie is toch denk alleen nog maar beschikbaar als tassen!
Ik heb de normale versie in 2008 ofzo gekocht voor honda en vorig jaar met de tracer gegaan voor de pro versie ivm ook de oude de rits stuk van was gegaan! Die heeft een vriendin laten maken bij de turk en op haar Kawasaki gemaakt. Die is ook helemaal happy met der tanktas daypack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Khayma schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:41:
[...]

Ja en nee. Ik wissel elk jaar van motor dus ik ben niet perse opzoek naar iets wat mijn skills uitdaagt. Dit is dit keer niet gebeurt omdat ik te weinig gereden heb. Ik heb de volgende fietsen al gehad:

- F800GS
- F800GSA
- R1200GS LC
- R1200GSA LC
- KTM 1290 SAR (2018)
- KTM 890 Adventure R
- R1250GSA

Ow ja, laten we natuurlijk het gevaarlijkste van alles niet vergeten. Een Yamaha X-max 250 en daarna 300 :+

Ik wil gewoon wat anders maar heb nooit een 4 cilinder gehad. Vandaar ook de vraag.
Gewoon proefrijden dan toch? Veel mensen die 2 cilinders rijden vinden 4 cilinders saai omdat ze "alleen gillend bovenin wat doen". Veel mensen die 4 cilinders rijden vinden 2 cilinders "bokkerig en stoterig".

Motorrijden is emotie :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 15:12

Kevinr1989

I am the danger

[...]

- F800GS
- F800GSA
- R1200GS LC
- R1200GSA LC
- KTM 1290 SAR (2018)
- KTM 890 Adventure R
- R1250GSA

_eLMo_ schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:03:
[...]

Gewoon proefrijden dan toch? Veel mensen die 2 cilinders rijden vinden 4 cilinders saai omdat ze "alleen gillend bovenin wat doen". Veel mensen die 4 cilinders rijden vinden 2 cilinders "bokkerig en stoterig".

Motorrijden is emotie :9
Overweg anders een 3 cylinder ;) Rij zelf een Triumph Tiger 1200 uit 2019 en dat rijdt wel zalig. Als referentiekader heb ik de GS1250 van mijn vader gereden, die is wat 'braafjes' vind ik persoonlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Kevinr1989 op 07-02-2025 13:08 ]

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 12-09 11:44
[...]
Als je altijd (dikke) twins hebt gehad is een 4-cilinder wel een -hele- andere manier van rijden, dat moet je wel liggen. Kan maar zo zijn dat je dat dan niet fijn vindt rijden omdat 4-cilinders veel hoger in de toeren gereden willen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Metro2002 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:30:
Mijn motorfiets staat altijd buiten onder een motorhoes maar zie dat de ketting toch wel wat vliegroest aan het ontwikkelen is, ik rij wel gewoon door in de winter maar rij momenteel niet zo heel veel, ongeveer om de week een keer.
Heb pas de ketting even goed schoongemaakt met een doek en opnieuw ingevet maar de roest blijft toch terugkomen, het is weliswaar niet veel maar toch.

Is hier nog iets tegen te doen? Onder de motorhoes wil het ook nog best vochtig worden namelijk en zodra het even een dag droog en zonnig is haal ik de hoes er ook af om even alles te laten drogen maar misschien zijn er betere motorhoezen te koop? (ik heb er nu een van vince) of is er een beter beschermmiddel voor de ketting dan standaard motorfiets kettingolie? Of is het gewoon eenmaal accepteren dat het zo is omdat de motor buiten staat?
Het klinkt alsof je motorhoes niet ademt. Wellicht investeren in een betere die vocht wel gewoon naar buiten toe laat ontsnappen.

Los daarvan is je ketting een verbruiksartikel, dus als het om vliegroest gaat zou ik me er niet al te druk om maken. Even met beleid een messing borsteltje erover en wat vet, dan komt 't wel goed. Er komt toch een keer een nieuwe op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
@Metro2002 @nehal3m Op een gegeven moment is het ook wel gedaan met ademen, zeker met die mist van de afgelopen tijd. De mijne stond onder een hoes onder de carport, met voldoende tocht, dus je zou denken niets aan de hand.

Toch wel, door die mist alles vochtig, op sommige plaatsen was al een beetje wit aan het worden.

zeker, zeker

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Khayma ik kan maar 1 passende opvolger bedenken:
De nieuwe Moto Guzzi Stelvio.
Afbeeldingslocatie: https://moto-station.com/wp-content/uploads/2023/11/15/A68I6554.jpg
Vette 2 cilinder, die ten minste niet zo treurig afgezakt zijn als bij die brave bmw's.
Geen 13 in een dozijn fiets, gegarandeerd bekijks en aanspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die andere kleurstelling met blauw en rood staat ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
UTwizard schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:08:
[...]

Als je altijd (dikke) twins hebt gehad is een 4-cilinder wel een -hele- andere manier van rijden, dat moet je wel liggen. Kan maar zo zijn dat je dat dan niet fijn vindt rijden omdat 4-cilinders veel hoger in de toeren gereden willen worden.
"Waar is m'n motorrem?" :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Al die dingen verschillen ook nog eens enorm per motor.

Mijn AT 750 twin en KTM 990 twin lijken in de verste verte niet op elkaar.
Dan heb ik nog de T7 die ook weer totaal anders is als die twee (beetje ertussen in)

De SV650 twin lijkt weer meer op de T7. (qua sprintjes liggen ze ook aardig gelijk!)

en de rare eend in de bijt is dan de jankende Yammie Xj550 seca uit 73' die ook weer totaal anders is dan mijn oude R6 600 '02

In de basis hebben ze wel overeenkomsten, twee cilinders meer koppel, vier cilinders wat smoother.
Maar allemaal toch weer totaal anders, dus gewoon proberen en niet proberen te lezen hoe een motor is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:54:
[Afbeelding]
Vette 2 cilinder, die ten minste niet zo treurig afgezakt zijn als bij die brave bmw's.
+1 voor de Stelvio, paar keer mee gekregen als loaner en erg leuk apparaat!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
[Afbeelding]
Ergens in de komende jaren staat er bij mij een keer een V100 Mandello in de schuur, maar ik wil eerst nog even afwachten tot alle kinderziektes uit het nieuwe platform zijn. Ik heb de Moto Guzzi / Aprilia dealer namelijk niet om de hoek zitten helaas.
Ik had de shock andersom, ik gaf bij gas-los mijn stuur bijna een kopstoot :+ Ondertussen wissel ik probleemloos tussen beide motorconfiguraties, maar ik heb wel even nodig gehad om die knop om te kunnen zetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
@UTwizard
Wat voor kinderziektes?

Het enige dat ik bij mijn Mandello kan merken is dat de quick shifter bij lage versnellingen en lage belasting niet altijd betrouwbaar soepel schakelt. Dat terwijl de versnellingsbak zonder qs dan weer heerlijk is, en ook bij vol acceleren de qs altijd perfect schakelt!

Ik heb het ook al lang met de mantel der liefde bedenkt en kan het dus geen kinderziekte noemen. Als je de engineers had gevraagd zouden ze als ze Engels spraken zeggen; It's not a bug, it's a feature! It's a race shifter!

Als hij wat stottert ga je gewoon niet snel genoeg om de qs te verantwoorden. :p Dan moet je gewoon lekker zelf schakelen en genieten van de fijne bak sangue puro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

UTwizard schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:09:
[...]

Ergens in de komende jaren staat er bij mij een keer een V100 Mandello in de schuur, maar ik wil eerst nog even afwachten tot alle kinderziektes uit het nieuwe platform zijn. Ik heb de Moto Guzzi / Aprilia dealer namelijk niet om de hoek zitten helaas.
Volgens mij heeft Piaggio dat best redelijk voor mekaar tegenwoordig.. maar als je dealer ver weg is blijft een gok..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
WilbertNeems schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:50:
@UTwizard
Wat voor kinderziektes?

Het enige dat ik bij mijn Mandello kan merken is dat de quick shifter bij lage versnellingen en lage belasting niet altijd betrouwbaar soepel schakelt. Dat terwijl de versnellingsbak zonder qs dan weer heerlijk is, en ook bij vol acceleren de qs altijd perfect schakelt!

Ik heb het ook al lang met de mantel der liefde bedenkt en kan het dus geen kinderziekte noemen. Als je de engineers had gevraagd zouden ze als ze Engels spraken zeggen; It's not a bug, it's a feature! It's a race shifter!

Als hij wat stottert ga je gewoon niet snel genoeg om de qs te verantwoorden. :p Dan moet je gewoon lekker zelf schakelen en genieten van de fijne bak sangue puro!
Dat de quickshifter zo functioneert vind ik inderdaad geen kinderziekte, dat is mijn ervaring bij de meeste quickshifters en is bijvoorbeeld bij mijn Tuono 660 Factory niet anders :)

Maar ik lees hier en daar nog wel wat verhalen over vloeistof lekkages (zowel olie als koelvloeistof) bij de V100 blokken. Uitlaten willen kennelijk nog weleens scheuren bij hogere kilometerstanden en ook verschillende electronische gremlins waarvoor ze terug moeten naar de dealer. Allemaal zaken die keurig onder garantie opgelost worden, maar waarvoor ik wel naar de dealer op en neer zou moeten, wat toch bijna 2 uur enkele reis is voor mij.

Mijn Aprilia ervaring is tot nu toe alleen maar positief en als ik enkel op en neer moet voor de standaard beurten zou ik het prima vinden, maar daar ben ik bij de Mandello nog niet helemaal van overtuigd.

Uit nieuwsgierigheid, heb jij de S met semi-active Öhlins of de gewone uitvoering waar je gewoon ouderwets clicks moet tellen? Alle reviewers zeggen dat het de meerprijs waard is (ook omdat de standaard vering kennelijk een beetje "meh" zou zijn?), maar ik vind 3000 euro extra wel heul veul geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:34:
Ik heb met mijn T7, of mijn tomos allebei evenveel plezier.
Ik heb er tegenwoordig ook een snorhok bij (vivacity), moet inderdaad zeggen dat ik me verrot lach. Het totale gebrek aan vermogen, dat je een e-biker wil inhalen, ernaast rijdt en dat de koek dan op is enzo :+ Om dan weer achter de e-biker in te voegen :D En na 2 weken rond crossen het hok weer vol gooien voor een tientje oid.. Dat red ik misschien met de motor, maar niet met m'n bus :P

Ding was goedkoop, als 't bevalt gaat-ie er weer uit want dan denk ik toch dat ik liever een 100cc unit in de schuur zou hebben staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 07-02-2025 15:31 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Niet alleen motoren maar ik vind het toch gaaf:

Troostwijk Veiling Collectie Honda classics, brommers en motoren.

Een hoop brommers uit de jaren '70 en '80 in praktisch nieuwstaat. Bijvoorbeeld een Honda XL125 uit 1977 met slechts 1124km op de teller:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-fuFubqn-clIvWm91_d-ibrqFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SSpa09Coa5QgkU5xwo8MpakQ.png?f=fotoalbum_large

Ook MT-5 en MB-5jes met enkele tientallen gelopen kilometers.

Honda Dax/Monkeys:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ufag7yEbwbzMgDk_7WeRwKjTh6I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Bj9phqFt0tQuoNGqfJQ2EkV.png?f=fotoalbum_large

En een super custom CBX1000:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6fvxgzh-QZElX876HIfN5KoZLQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CVOriOKC7moV6zcPNGeBNhlz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
@UTwizard

Ik heb de S, verder nooit op de standaard gereden.

S omvat overigens ook:
2-kleurige uitvoering (ik wou absoluut de groene) en zwarte velgen
handvatverwarming
bandenspanningsysteem
quick shifter
en de telefoonmodule

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of andersom, een CB600F Hornet gewend zijn, en overstappen op een XT1200Z Super Tenere. Waarvan één cilinder al de totale inhoud heeft als van de Hornet alle cilinders bij elkaar...
Lekker enthousiast (want genieten, zo'n grotemensenmotor) op een bocht af gaan, 2 tikjes terug, en de koppeling laten komen... met blokkerend achterwiel op de bocht af, en al driftend de bocht door. :X

Mijn 2 maatjes lachten de ballen uit de broek. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik mijn hart met 200+bpm in mijn keel had zitten en daarna nog wel even heb zitten shaken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die super custom!
Ik vind hem vet, geen idee of het allemaal lekker rijdt etc. maar je valt wel op :)

Sowieso veel moois in die veiling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Metro2002 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:30:

Ik heb weliswaar een scottoiler, maar na het schoonmaken smeer ik aan de zijkanten van de schakels een flinterdun laagje kettingvet. Dat is puur om de vliegroest tegen te gaan, de smering zelf doet de scottoiler wel. Forté Red grease heb ik daar nog voor, maar dat spul wordt niet meer gemaakt. Er zijn wel nog vergelijkbare kettingvetten te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
[Afbeelding]
hmmmm, not bad. Inderdaad even een proefritje op gaan maken. Vind hem wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Of andersom, een CB600F Hornet gewend zijn, en overstappen op een XT1200Z Super Tenere. Waarvan één cilinder al de totale inhoud heeft als van de Hornet alle cilinders bij elkaar...
Lekker enthousiast (want genieten, zo'n grotemensenmotor) op een bocht af gaan, 2 tikjes terug, en de koppeling laten komen... met blokkerend achterwiel op de bocht af, en al driftend de bocht door. :X

Mijn 2 maatjes lachten de ballen uit de broek. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik mijn hart met 200+bpm in mijn keel had zitten en daarna nog wel even heb zitten shaken. :X
Of met mijn 748 vol in de toerenbegrenzer komen bij uitkomen van een bocht, net op het moment dat ik ga verzitten. Toen zat er iets anders in mijn keel :(

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
kneusteun schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:07:

en de rare eend in de bijt is dan de jankende Yammie Xj550 seca uit 73' die ook weer totaal anders is dan mijn oude R6 600 '02
Een XJ uit ‘73?
Dat lijkt me sterk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hkuit schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:01:
[...]

Een XJ uit ‘73?
Dat lijkt me sterk…
Sorry ik dacht ergens 70”
Zal straks even nazoeken, kan inderdaad later zijn.

Edit: ‘81

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 08-02-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hmm, ik wilde voor mijn Himalayan 411 graag tassen voor aan het front rack. Dus deze besteld. Mooie tassen, maar ik twijfel over de vorm.
Heeft iemand hier toevallig ook deze tassen op het "nieuwe" rack? Het betreft de vorm van het rack. Mijn rack loopt naar beneden smaller weg.

Als ik de tas erop doe, heb je bij je knie zo ongeveer een niet-gevuld stuk stof, waar ik zou verwachten dat dit strak zou staan om het rack. Voor stevigheid. Maar misschien is dit altijd zo...? Ik dacht eerst dat het tassen zouden zijn voor het oude model, maar dat lijkt toch ook niet zo.

Iemand een tip?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Streskip
  • Laatst online: 11-09 19:53
Hij glimt weer! Lekker die zon erbij de laatste dagen, heb nu echte winterhandschoenen dus eindelijk niet meer koud :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8RLREPU9kHT9kaeHFZ4_2IspPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8B8TOe8cIJuqbMulzGhxmxT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Even een vraagje aan de kenners. Ik had voor mijn motor een Optimate 3 druppellader. Helaas was deze niet krachtig genoeg voor de auto dus een CTEK druppellader gekocht die voor beide moet werken. Kan de Optimate de deur uit.

Echter toen ik de aansluiting van de Optimate van de accu ging halen en ging vervangen voor die van de CTEK voor me op dat de kabel van de Optimate extra afgezekerd was waar de CTEK kabel dit niet is.

Maakt dat veel uit? Ga er eigenlijk vanuit dat de druppellader van CTEK voldoende afgezekerd/beveiligd is om gekkigheid te voorkomen. Maar goed dat is een aanname, dus vandaar dat ik de vraag hier even drop.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

13art schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:29:
Even een vraagje aan de kenners. Ik had voor mijn motor een Optimate 3 druppellader. Helaas was deze niet krachtig genoeg voor de auto dus een CTEK druppellader gekocht die voor beide moet werken. Kan de Optimate de deur uit.

Echter toen ik de aansluiting van de Optimate van de accu ging halen en ging vervangen voor die van de CTEK voor me op dat de kabel van de Optimate extra afgezekerd was waar de CTEK kabel dit niet is.

Maakt dat veel uit? Ga er eigenlijk vanuit dat de druppellader van CTEK voldoende afgezekerd/beveiligd is om gekkigheid te voorkomen. Maar goed dat is een aanname, dus vandaar dat ik de vraag hier even drop.
Voor alleen opladen maakt het niet uit. Optimate verkoopt ook accessoires die weer op die stekker kunnen, en dan moet je natuurlijk wel afgezekerd aansluiten.

Pagina: 1 ... 8 ... 76 Laatste