ik dacht eigenlijk eerst; goh iemand heeft een puch'je gepimpt met lak en noppenbandenHTT-Thalan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:15:
[...]
Ik heb die Hima 350 en 450 aan mijn vrouw laten zien als onderdeel van mijn plan om haar nou eindelijk ook eens aan het motorrijden te krijgen. Ze is er niet lauw voor te krijgen, ondanks dat ze ooit eens een jas en helm heeft gekocht, dus ergens zit het er wel in. Ze is misschien om te krijgen als ik het juiste type motor kan vinden, iets waar ze echt blij van wordt, maar die Hima's waren het ook niet. Te groot/ruig vindt ze.
Wat nog het dichtsbij kwam was zoiets:
[Afbeelding]
m.a.w. het moet licht, vrolijk, maar wel 'adventure' zijn. Een CB200 was alweer te 'motor achtig' en lomp en met een transalp-stijl ADV hoef je al helemaal niet aan te komen. Mijn CB500 vind ze lelijk net zoals eigenlijk elke andere traditionele racer, ADV'er or touring fiets.
Die paar die ze dan wel leuk vond (zoals die CT125) worden hier in principe niet verkocht en als ze wel te krijgen zijn kosten ze je een arm en een been.
Mochten jullie n.a.v. dit verhaal inspiratie krijgen voor iets wat in de buurt komt hoor ik het graag.
Gisteren met de motor naar de sportvereniging gegaan 's ochtends... alles prima ,twijfelde even maar het voelde wel okay. 'S avonds (20u) terugrijden, strooiwagens en glad. Heb bewust zoveel mogelijk snelweg en N-weg gepakt, merk dat ik wel ff met samengeknepen bipsje zat toen de boel wat ging glijden. Uiteindelijk prima thuisgekomen trouwens.