Waaj schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:56:
[...]
Bedankt voor de info, dat zijn precies de twijfels die ik had bij de Capuride. Daarnaast moet je ook nog continu je telefoon gebruiken wat weer een extra point of falure oplevert in de hele keten. Om eerlijk te zijn snap ik de toegevoegde waarde van de capuride niet? Voor een vergelijkbaar bedrag kan je ook een waterdichte telefoon halen en die puur voor navigatie gebruiken, of zie ik iets over het hoofd?
[edit] rond de beurs maar eens kijken of er nog een leuke aanbieding komt voor de tomtom rider 550 of de Zumo xt2. Want een tomtom rider 650 zal er wel niet meer komen

Heb op de BMW K1600GT een
Android Auto/Apple Carplay kastje gezet, (geïnspireerd door @
4x2) - dat werkt mi prima. Telefoon loopt wel langzaam leeg tijdens gebruik, dat is wel een nadeel, maar gezien het scherm van de telefoon uit blijft gaat dat niet heel hard (bij mijn Samsung S24 Ultra). Maar doordat je telefoon niet op de motor zit kan je m nooit erop vergeten, eraf vallen of de camera stuk trillen. Als je de hele dag ermee op pad gaat voor de zekerheid een powerbankje mee en tijdens de lunch opladen. Leuk van dit kastje is dat het ook dashcam voor + achter heeft, en je kan regenmodus aanzetten om het scherm minder gevoelig te maken, daardoor nooit last gehad van ghost touches door druppels op t scherm (staat bij mij altijd aan).
Enige punt van irritatie wat ik met dit apparaat heb is dat de dag/nacht modus niet goed werkt. Zelfs al zet je in de opties hem op
altijd nacht en bestuurd door telefoon, dan wordt ie bij een reconnect weer op dag modus gezet.

. Ik weet niet of de Carplay implementatie daar ook last van heeft, of dit gewoon een Android Auto bug is. (@
4x2 heb jij daar ook last van?)
Aanschaf was net boven de 100 euro. Bouwkwaliteit lijkt verder goed, ding ziet er OEM-achtig uit, scherm en camera zijn ook goed. Had liever een mat scherm gehad ivm reflecties van lantaarnpalen (vrij laag gemonteerd, dus ligt hij wat platter), maar soit. De mount is wel best plastic, maar lijkt wel stevig. Die gebruik ik niet omdat ik een ander ding heb gekocht en aangepast - dat heeft meer te maken met de beperkte ruimte op het stuur van de K1600GT.
[
Voor 3% gewijzigd door
noes op 30-01-2025 10:52
]