Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mochten er wel mensen op zaterdag gaan drop me dan een tag of PM mocht je daar trek in hebben, kunnen w een mini-meet houden :P. Ik ben voornemens de hele dag te gaan dus van 10:00 tot 18:00.

Oh en mocht je je ticket nog niet gekocht hebben: je kunt ze ook bestellen via motorkledingstore en dan ding je gratis mee naar de verloting van een nieuwe BMW motor. Jammer dat ik dat niet wist, heb mijn ticket direct via de site gekocht...

... en mocht je dankzij mijn tip nu die BMW winnen verwacht ik op zijn minst een rondje te mogen rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-01-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:21:
Buienrader voorspelt al 24u lang droog en mild weer voor vandaag, en letterlijk een half uur voordien 'oh nee, toch niet, het gaat regenen' :/.

Maar ik had een ritje gepland staan en goddomme, ik zal gaan. Dealer hier in de buurt heeft een paar 2ehands soft panniers van Givi liggen en ik wil weten of ze op de CB passen, heb ik in ieder geval een béétje bagagecapaciteit.
Ik hink ook. Het is nu eindelijk blauw en mooi. Einde dag naar mams. Maar vrijdagavond pas terug. En dan kan het weleens koud en goor zijn. Weinig zin in een natte ellende.
Maar ga t wel doen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:11
Kennen jullie onverharde wegen voor beginners in Zuid-Holland? Nog nooit offroad gereden, maar wil het wel eens proberen zeg maar :)
Ik heb Michelin Anakee Adventure onder de motor zitten.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:16
c-nan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:09:
Kennen jullie onverharde wegen voor beginners in Zuid-Holland? Nog nooit offroad gereden, maar wil het wel eens proberen zeg maar :)
Denk dat je het beste gewoon de TET stukken kan pakken en zelf wat zoeken.
Meeste mensen zullen weinig van hun eigen routes delen, zodra plekken druk worden is er kans op afsluitingen etc.

Zorg ook dat je alles met een beetje gezond verstand doet, vooral met huidige weer kan het soms best pittig zijn en is een blessure snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:03
CLB schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:08:
[...]

Was leuk om een keertje bij te zijn, kort verhaaltje en dan de doeken eraf...
Van de normale CB1000 Hornet hadden ze een wit en rood model, de grijze niet. En natuurlijk de SP.

Van het witte model stond het contact aan, leuk voor het display en om de lampen te zien, maar de meeste aandacht van mij ging naar de SP-variant. Mooi ding, mooie matte afwerking, maar ook wat glimmende 'dingetjes', wat imo wat afdoet aan het design. De gouden voorvork en velgen hebben een andere kleur, iets wat me zo snel opviel en wat gewoonweg jammer is vind ik ook. De reguliere Hornet is te krijgen vanaf eind februari / maart, de CB1000 Hornet SP is vanaf eind juni / begin juli 'vrij verkrijgbaar' aldus Pols Motoren.

[Afbeelding: Honda CB1000 Hornet SP]

[Afbeelding: Honda CB1000 Hornet]

Lekker taartje erbij, bakkie koffie en helaas geen 'goodiebag', had me moeten aanmelden blijkbaar >:)
Erg mooie winkel trouwens, volledig Honda, leuk om een keer rond te lopen en mensen te spreken!
Neusje is geslaagd, maar hoe het subframe aan het hoofdframe hangt is gewoon cheap-ass en lelijk designed. Eigenlijk is de hele achterkant inspiratieloos (net als de plaatsing van het dashboard bovenop de koplamp) :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:11
kneusteun schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Denk dat je het beste gewoon de TET stukken kan pakken en zelf wat zoeken.
Meeste mensen zullen weinig van hun eigen routes delen, zodra plekken druk worden is er kans op afsluitingen etc.

Zorg ook dat je alles met een beetje gezond verstand doet, vooral met huidige weer kan het soms best pittig zijn en is een blessure snel gemaakt.
Oh, ik wist niet dat routes niet werden gedeeld. Jammer, maar ergens begrijp ik het ook wel.

Het is ook niet voor nu :P pas als het een paar dagen droog is en de zon schijnt. Geen zin in modderboel waar ik doorheen zak :D

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:20

A13X

Dude

c-nan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:09:
Action planet zit toch in die hoek?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
c-nan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:39:
[...]

Oh, ik wist niet dat routes niet werden gedeeld. Jammer, maar ergens begrijp ik het ook wel.

Het is ook niet voor nu :P pas als het een paar dagen droog is en de zon schijnt. Geen zin in modderboel waar ik doorheen zak :D
Handigste is als je wat mensen vind die in de zelfde omgeving wonen.
Pik je elkaars routes en dergelijke wel een beetje op.

Plus het is altijd fijn als he met twee bent ipv alleen als het mis gaat, maar moet zeggen dat ik ook vrij veel alleen rij.
Als het even kan heb ik wel een airtag bij me zodat de vriendin me eventueel ergens uit de sloot kan vissen als het eten klaar is :+

Edit: er worden ook wel steeds meer ritten georganiseerd, dat scheelt ook wel aardig. Eigenlijk is dat namelijk dubbel. Je kan mooi stuk rijden en de GPX bewaar je want dan heb je weer wat mooie stukken

[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 29-01-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:39
SniperGuy schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:34:
[...]

Neusje is geslaagd, maar hoe het subframe aan het hoofdframe hangt is gewoon cheap-ass en lelijk designed. Eigenlijk is de hele achterkant inspiratieloos (net als de plaatsing van het dashboard bovenop de koplamp) :x
Neusje is geslaagd omdat hij samengesteld/gepikt is van meerdere geslaagde modellen (Ducati streetfighter bijv.) dat vind ik echt jammer. De motor an sich is een heule goede concurrent voor hetgeen er nu op de markt is in dit segment. Uiteraard moet de kwaliteit zich nog bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:10
SniperGuy schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:34:
[...]

Het neusje maakt voor mij 100% duidelijk wat dit ding moet doen, en dat is vol de concurrentie aangaan met de Z1000.

15PK meer, 9 kilo lichter, lager zadel maar meer ground clearance. De honda vanaf 12K, de Kawa is nog niet bekend, maar het modeljaar 2022 was vanaf.. 12K.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Blomminator schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:05:
[...]

Ik hink ook. Het is nu eindelijk blauw en mooi. Einde dag naar mams. Maar vrijdagavond pas terug. En dan kan het weleens koud en goor zijn. Weinig zin in een natte ellende.
Maar ga t wel doen denk ik..
Bedankt hè buienradar }:|.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiDwzHwYLJ1x4oFDOS4bxbgE7tI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcTDV9pxokkecDs2HziaKlWv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Axk6HKnvVdwNWWdDY8TC_A-CBgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXAIhE0DQauLAOiP22O1kWHG.jpg?f=fotoalbum_large

Dikke vette hoosbui, ondanks zonnetje toen ik wegging, en buienrader claimt zelfs tijdens de hoosbui dat er geen wolkje aan de lucht is.

En nog irritanter, ondanks de speedwax op mijn vizier (die normaal super helpt) had ik nu een film water erop staan, ik zag geen kut meer :'). En de tassen pasten ook al niet, hing op de uitlaat en dat viel niet te fixen.

Nee, was geen goed ritje.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-01-2025 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je bent toch niet van peperkoek joh?

Ik rijd er woon-werk mee en dan is alleen vorst of weeralarm voor mij reden om alternatief vervoer te zoeken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Boudewijn schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:18:
Je bent toch niet van peperkoek joh?

Ik rijd er woon-werk mee en dan is alleen vorst of weeralarm voor mij reden om alternatief vervoer te zoeken.
Nee het nat worden vind ik niet zo erg, maar dat dat vizier één grote waterfilm werd wél. Daar schrok ik wel van en is me nog nooit gebeurd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:27:
[...]

Nee het nat worden vind ik niet zo erg, maar dat dat vizier één grote waterfilm werd wél. Daar schrok ik wel van en is me nog nooit gebeurd eigenlijk.
Ja die is knake. Behalve nu en dan sprayen heb ik daar ook geen goeie oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan heb ik liever een waterfilm waar je (ietwat wazig) doorheen kunt kijken, in plaats van die kleine druppeltjes met troep er in omdat het vooral opspattende zooi is in plaats van hemelwater.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 19:33
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:27:
[...]

Ach, zien is toch maar voor motorrijders die vertrouwen op vaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:40
cyntax schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:14:
[...]
Heb al een aantal maanden een Carpuride W702B in gebruik en ik ben er tevreden mee. Rij er voornamelijk A naar B ritjes mee met Google Maps en bedien er Spotify mee. Voor GPX/rondritten enzo gebruik ik nog steeds wel liever mijn Garmin.

Voordelen:
- Mooi helder en groot scherm;
- Start relatief snel op;
- Eenvoudig te bedienen;
- 1x alles goed verbinden en dan gaat het vervolgens altijd automatisch, Helm -> Mobiel -> Carpuride;
- Bouwkwaliteit is prima.

Nadelen:
- Geen interne accu dus valt even uit bij het starten van de motor;
- Randen van het scherm lijken minder touch gevoelig, vooral lastig bij de zoom knopjes in Google Maps.
- Schroefjes aan de achterzijde kunnen wel wat meer aangedraaid worden, vanuit de fabriek zitten ze wat losjes waardoor er vocht in kan komen wat je natuurlijk niet wil;
- Relatief prijzig voor een simpel Carplay scherm, ik heb de mijne van Marktplaats af voor een fractie van de nieuwprijs.
Ik ben heel benieuwd. Ik wil 'm voornamelijk gebruiken voor tour ritten i.c.m. Kurviger.
kneusteun schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:23:
Wat die carpuride dinges betreft ben ik helemaal klaar met dat ding 🫣 en ik heb er niet eens zelf een 🤣

In de herfst had mijn kompaan zo’n ding en ik werd er helemaal gek van. Gps signaal valt weg “even stoppen hoor dit klopt niet”

10 minuten later

link met telefoon valt weg “wacht even even iets checken”

Houden we een korte stop waar ik even een peuk doe en de sloot bijvul en weer opstap om verder te gaan.
“Wacht even” 3 minuten gevloek
“ik doe even mijn telefoon in de houder”
Wou dat ding weer niet linken.

Ik heb denk ik in een week wel anderhalf uur tot twee uur stilgestaan omdat er iets niet goed ging…..
Hmmmm hopelijk heeft hij een maandagochtend modelletje dan. :X Daar zou ik ook heel snel genoeg van hebben. Als het echt te erg wordt dan zet ik 't ding gewoon weer te koop en haal ik me een zo groot mogelijke 2de hands telefoon met quadlock hoesje.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:12:
Laat die EDC kits en foto's maar komen, vind ik leuk om te zien :P.

Oh, ook motorbeursticket net gekocht. Ik ga (waarschijnlijk) op zaterdag.

Nog mensen die dan ook komen?
Ik heb behalve het originele gereedschapssetje vrijwel niks in de motor liggen. Probably een goed idee om eens na te kijken. :z
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:33:
Oh en mocht je je ticket nog niet gekocht hebben: je kunt ze ook bestellen via motorkledingstore en dan ding je gratis mee naar de verloting van een nieuwe BMW motor. Jammer dat ik dat niet wist, heb mijn ticket direct via de site gekocht...

... en mocht je dankzij mijn tip nu die BMW winnen verwacht ik op zijn minst een rondje te mogen rijden.
Bedankt voor de tip, ik ga dit jaar voor het eerst met een maatje en heb het ticket via MKC gekocht. Krijg je ook gratis een fles helmreiniger bij.... Die ik dus net 2 dagen geleden al gekocht heb. Heb ik wat in voorraad iig. Dat ritje op de motor hou je van me tegoed (hopelijk. :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

@Pyr0_ je kan vast wel ergens een cubby, vakje of sleuf vinden op die grote fiets om wat spullen weg te stouwen :P. Ik vind dat altijd een leuke uitdaging, zo veel mogelijk in een zo klein mogelijke ruimte stoppen meenemen :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:23:
Wat die carpuride dinges betreft ben ik helemaal klaar met dat ding 🫣 en ik heb er niet eens zelf een 🤣

In de herfst had mijn kompaan zo’n ding en ik werd er helemaal gek van. Gps signaal valt weg “even stoppen hoor dit klopt niet”

10 minuten later

link met telefoon valt weg “wacht even even iets checken”

Houden we een korte stop waar ik even een peuk doe en de sloot bijvul en weer opstap om verder te gaan.
“Wacht even” 3 minuten gevloek
“ik doe even mijn telefoon in de houder”
Wou dat ding weer niet linken.

Ik heb denk ik in een week wel anderhalf uur tot twee uur stilgestaan omdat er iets niet goed ging…..
Bedankt voor de info, dat zijn precies de twijfels die ik had bij de Capuride. Daarnaast moet je ook nog continu je telefoon gebruiken wat weer een extra point of falure oplevert in de hele keten. Om eerlijk te zijn snap ik de toegevoegde waarde van de capuride niet? Voor een vergelijkbaar bedrag kan je ook een waterdichte telefoon halen en die puur voor navigatie gebruiken, of zie ik iets over het hoofd?

[edit] rond de beurs maar eens kijken of er nog een leuke aanbieding komt voor de tomtom rider 550 of de Zumo xt2. Want een tomtom rider 650 zal er wel niet meer komen :/

[ Voor 6% gewijzigd door Waaj op 30-01-2025 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja ik gebruik gewoon mijn iphone, is waterdicht en werkt hele dikke prima.
Met quad lock en nog nooit gezeik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Pyr0_ schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:45:
[...]

[...]

Hmmmm hopelijk heeft hij een maandagmiddag modelletje dan. :X Daar zou ik ook heel snel genoeg van hebben. Als het echt te erg wordt dan zet ik 't ding gewoon weer te koop en haal ik me een zo groot mogelijke 2de hands telefoon met quadlock hoesje.

[...]
Dat dacht ik ook, maar toch lees ik meer van dat ervaringen.
Hijzelf had er ook niet perse slechte ervaringen mee bij dag ritjes geloof ik.

Het is ook raar dat je dus alsnog je telefoon gebruikt in mijn ogen, dan kan je dus net zo goed je telefoon gebruiken. Als die leeg is is die Carpuride ook behoorlijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:44

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:45:
[...]

Action planet zit toch in die hoek?
Nee die zit bij mijn ouders om de hoek, in Spaarnwoude. Vriend van mij (woont in IJmuiden) is daar wel eens geweest met zijn KTM. Straatbanden vormden "enigszins een uitdaging" vertelde hij :P

https://www.actionplanet.nl/

(random filmpje van joeptjoep)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
Vrijdag schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Nee die zit bij mijn ouders om de hoek, in Spaarnwoude. Vriend van mij (woont in IJmuiden) is daar wel eens geweest met zijn KTM. Straatbanden vormden "enigszins een uitdaging" vertelde hij :P

[YouTube: Offroad Motoractie @ActionPlanet Spaarnwoude – 13/10/2024]
Kun je ook gewoon zelf rijden he, volgens mij is er een TET route daar?

Ik werd meegezogen door een stel Enduro rijders die het een goed idee vonden om te gaan TET'en. Dat ze uiteindelijk er niet uitkwamen en we ergens in een bosje vast stonden was best spannend op mijn Demo 1290 SAS :P

Je komt dan ook uit in het havengebied in Amsterdam. Daar liggen een aantal braakliggende terreinen. Die kon ik mooi gebruiken om eens te oefenen in mul zand (wat ik echt lastig vond overigens)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:33:
[...]

[YouTube: Offroad Motoractie @ActionPlanet Spaarnwoude – 13/10/2024]
Is vanuit Brabant ongeveer dezelfde taffes eind rijden hoek :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

KillaZ schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:56:
[...]

Kun je ook gewoon zelf rijden he, volgens mij is er een TET route daar?

Ik werd meegezogen door een stel Enduro rijders die het een goed idee vonden om te gaan TET'en. Dat ze uiteindelijk er niet uitkwamen en we ergens in een bosje vast stonden was best spannend op mijn Demo 1290 SAS :P

Je komt dan ook uit in het havengebied in Amsterdam. Daar liggen een aantal braakliggende terreinen. Die kon ik mooi gebruiken om eens te oefenen in mul zand (wat ik echt lastig vond overigens)
Ik weet het niet zeker, aangezien ik zelf geen offroad rij en hij ook niet echt. Daar in de regio heb je inderdaad wel het havengebied en Spaarnwoude zelf. Vroeger was er bij Tata ook nog De Kuil, een officieus stukje waar je kon crossen. Maar dat is al jaren dicht.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:04:
[...]

Is vanuit Brabant ongeveer dezelfde taffes eind rijden hoek :+
Noord Holland is niet hetzelfde als Zuid Holland }:| :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:56:
[...]

Bedankt voor de info, dat zijn precies de twijfels die ik had bij de Capuride. Daarnaast moet je ook nog continu je telefoon gebruiken wat weer een extra point of falure oplevert in de hele keten. Om eerlijk te zijn snap ik de toegevoegde waarde van de capuride niet? Voor een vergelijkbaar bedrag kan je ook een waterdichte telefoon halen en die puur voor navigatie gebruiken, of zie ik iets over het hoofd?

[edit] rond de beurs maar eens kijken of er nog een leuke aanbieding komt voor de tomtom rider 550 of de Zumo xt2. Want een tomtom rider 650 zal er wel niet meer komen :/
Heb op de BMW K1600GT een Android Auto/Apple Carplay kastje gezet, (geïnspireerd door @4x2) - dat werkt mi prima. Telefoon loopt wel langzaam leeg tijdens gebruik, dat is wel een nadeel, maar gezien het scherm van de telefoon uit blijft gaat dat niet heel hard (bij mijn Samsung S24 Ultra). Maar doordat je telefoon niet op de motor zit kan je m nooit erop vergeten, eraf vallen of de camera stuk trillen. Als je de hele dag ermee op pad gaat voor de zekerheid een powerbankje mee en tijdens de lunch opladen. Leuk van dit kastje is dat het ook dashcam voor + achter heeft, en je kan regenmodus aanzetten om het scherm minder gevoelig te maken, daardoor nooit last gehad van ghost touches door druppels op t scherm (staat bij mij altijd aan).

Enige punt van irritatie wat ik met dit apparaat heb is dat de dag/nacht modus niet goed werkt. Zelfs al zet je in de opties hem op altijd nacht en bestuurd door telefoon, dan wordt ie bij een reconnect weer op dag modus gezet. 8)7. Ik weet niet of de Carplay implementatie daar ook last van heeft, of dit gewoon een Android Auto bug is. (@4x2 heb jij daar ook last van?)

Aanschaf was net boven de 100 euro. Bouwkwaliteit lijkt verder goed, ding ziet er OEM-achtig uit, scherm en camera zijn ook goed. Had liever een mat scherm gehad ivm reflecties van lantaarnpalen (vrij laag gemonteerd, dus ligt hij wat platter), maar soit. De mount is wel best plastic, maar lijkt wel stevig. Die gebruik ik niet omdat ik een ander ding heb gekocht en aangepast - dat heeft meer te maken met de beperkte ruimte op het stuur van de K1600GT.

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 30-01-2025 10:52 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:44:
[...]

Noord Holland is niet hetzelfde als Zuid Holland }:| :P
Alles voorbij de Veluwe / boven de rivieren is Holland }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
noes schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Heb op de BMW K1600GT een Android Auto/Apple Carplay kastje gezet, (geïnspireerd door @4x2) - dat werkt mi prima. Telefoon loopt wel langzaam leeg tijdens gebruik, dat is wel een nadeel, maar gezien het scherm van de telefoon uit blijft gaat dat niet heel hard (bij mijn Samsung S24 Ultra). Maar doordat je telefoon niet op de motor zit kan je m nooit erop vergeten, eraf vallen of de camera stuk trillen. Als je de hele dag ermee op pad gaat voor de zekerheid een powerbankje mee en tijdens de lunch opladen. Leuk van dit kastje is dat het ook dashcam voor + achter heeft, en je kan regenmodus aanzetten om het scherm minder gevoelig te maken, daardoor nooit last gehad van ghost touches door druppels op t scherm (staat bij mij altijd aan).

Enige punt van irritatie wat ik met dit apparaat heb is dat de dag/nacht modus niet goed werkt. Zelfs al zet je in de opties hem op altijd nacht en bestuurd door telefoon, dan wordt ie bij een reconnect weer op dag modus gezet. 8)7. Ik weet niet of de Carplay implementatie daar ook last van heeft, of dit gewoon een Android Auto bug is. (@4x2 heb jij daar ook last van?)

Aanschaf was net boven de 100 euro. Bouwkwaliteit lijkt verder goed, ding ziet er OEM-achtig uit, scherm en camera zijn ook goed. Had liever een mat scherm gehad ivm reflecties van lantaarnpalen (vrij laag gemonteerd, dus ligt hij wat platter), maar soit. De mount is wel best plastic, maar lijkt wel stevig. Die gebruik ik niet omdat ik een ander ding heb gekocht en aangepast - dat heeft meer te maken met de beperkte ruimte op het stuur van de K1600GT.
Even snel zitten kijken, maar een (recente) telefoon of 8"tablet heb je al voor ~€300,=, dat lijkt mij nog steeds een betere optie. Misschien dat ik dat eens ga proberen ipv een dedicated GPS-toestel. Het puntje van gevoeligheid van het scherm in de regen is wel een goede trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:44
Waaj schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Even snel zitten kijken, maar een (recente) telefoon of 8"tablet heb je al voor ~€300,=, dat lijkt mij nog steeds een betere optie. Misschien dat ik dat eens ga proberen ipv een dedicated GPS-toestel. Het puntje van gevoeligheid van het scherm in de regen is wel een goede trouwens.
Ik heb om deze rede voor €200 een Samsung S20 ultra via MP overgenomen, die zit met een quad lock op m'n motor, met (in geval van veel nattigheid) een extra mogelijke bescherming tegen vocht. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik op mijn motor 8" te groot vind.

Het werkt prima, enige nadeel is dat er soms te weinig licht uit het scherm komt (als het erg zonnig is).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Ja, dat is ook een optie. Heb ik ook een tijdje gedaan (oude telefoon omdat mn nieuwe te groot was voor houder op vorige motor). Nadeel vind ik wel dat je dan 2 toestellen hebt die je bij je moet houden, up to date moet houden en kan verliezen. En het is 200 euro duurder (nog afgezien van goede montage op motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waaj schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:13:
[...]

Alles voorbij de Veluwe / boven de rivieren is Holland }:|
Voorbij de Veluwe is juist het noord-oosten van t land, ik snap er niks meer van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
noes schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:22:
[...]

Voorbij de Veluwe is juist het noord-oosten van t land, ik snap er niks meer van 8)7
He wat, alles boven Bunde is toch het noorden waar alleen maar boeren wonen? Of hebben m'n ouders me vroeger weer wat wijs gemaakt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat lijkt dan een Android Auto bug, want in mijn auto heb ik exact hetzelfde euvel. Met een aftermarket android tablet die in het dashboard is geschroefd.

En toevallig moest ik vandaag zowel mijn telefoon én de android head-unit herstarten om Android Auto weer te laten werken. Op die ongein zit ik op de motor echt niet te wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-01-2025 13:38 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Waarom kopen jullie geen garmin xt of een garmin 390 ,2e hands op mp ?

Wat een gekloot met die mobieltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Dat lijkt dan een Android Auto bug, want in mijn auto heb ik exact hetzelfde euvel. Met een aftermarket android tablet die in het dashboard is geschroefd.
Ja zou kunnen. Of een bepaalde requirement waaraan onze aftermarket android units niet aan (kunnen) voldoen, zoals bijv een seintje of de koplampen aan staan.
En toevallig moest ik vandaag zowel mijn telefoon én de android head-unit herstarten om Android Auto weer te laten werken. Op die ongein zit ik op de motor echt niet te wachten.
Bij mijne nog niet gebeurt. Maar als dat eens in de zoveel jaar mis gaat lijkt het me ook niet zo'n ramp.
von smallhausen schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:13:

Waarom wel? :?

Wat een gekloot met die losse navi kastjes. Up to date houden, beperkte verkeers info. En op mobiel (en/of Android Auto) kan ik zelf kiezen welk navi systeem ik gebruik, google maps, tomtom, waze, whatever je handig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Ik ben geen fan van Garmin. ik heb een streetpilot 2610 en een ZUMO 660 gehad voordat ik naar de tomtom rider 450 ben overgestapt en de tomtom was naar mijn mening op bijna alle fronten stukken beter dan de Garmins. Jammer genoeg lijkt tomtom gestopt met het ontwikkelen van dedicated motor-GPS (een opvolger van de 550 zou een instant-buy zijn voor mij) dus vandaar dat ik aan het zoeken ben naar alternatieven. De xt2 van Garmin schijnt stukken beter te zijn dan de oude zumo's dus die staat ook nog op m'n lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ben ik het helemaal mee eens hoor. :) En de keuze tomtom/garmin moet iedereen dan zelf weten. Ik ben wel gecharmeerd van de prijs van Tomtom, en het ding doet alles wat ik kan, ongeacht of de telefoon werkt of niet. Maar een Garmin zal net zo goed zijn, alleen duurder. Beide toestellen hebben hun eigen voor- en nadelen.

Ik probeer voor mezelf de telefoonoplossingen dan ook zo lang mogelijk tegen te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

noes schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:22:
[...]

Oâsten :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 18:06
Zo onderhouds dagje gehad aan de tracer!
Olie bougies filters en radiator bescherming gemonteerd/vervangen !

De led plus units helaas niks voor mijn ivm ze langer zijn dan orgineel en past dan niet lekker door de deur in de schuur, mede omdat ze ook niet buigen!

Dus op markplaats maar gegooit voor de helft van het geld Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bS8ub_-uM8P50vFI3Xt58zJCYwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqQky80pFhjvV3mX3jMQTyox.jpg?f=fotoalbum_large

Zag er zo belovend uit :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Iets specifieker?
Mijn telefoon werkt beter dan menig Garmin

En ik vind het geen gedoe, telefoon uit de zak en op de mount en klaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Zeg, waarom heb ik als Honda fanaat nooit dit ding gekend of overwogen?

ik heb echt wel zitten slapen. Wat een geweldige machine! Niet zo bizar veel vermogen dat je er niks aan hebt, de perfecte retro look, maar voor zover ik heb kunnen vinden in de startpost heeft niemand hier zo'n ding? Iemand die er wel eens op gereden heeft? Ik vrees weinig praktisch als werkmotor maar als ik ooit iets naast de CB500 zou neer moeten zetten...

De CBX 1050 is natuurlijk helemaal iconisch maar niemand wil dealen met 6 carburateurs :P.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-01-2025 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:29:
[...]

Iets specifieker?

Zitten wel wat risico's aan. Die kan je natuurlijk voor lief nemen; het kan dat je camera stuk trilt. Doet die quadlock van jou ook direct draadloos laden? Want dat is dan ook nog een dingetje.

Ik heb zo'n Garmin 396 met een cradle die ook gelijk oplaadt. Best wel een hufter proof ding en bovendien is het scherm mat; dat heeft toch wel voordelen. Als ik er een keer krassen op maak door met modderige handschoenen over het scherm te schuiven of ik parkeer m'n fiets weer eens in de sloot, dan ben ik er niet heel rouwig om een paar honderd euro kwijt te zijn. M'n mobiel gaat al gauw richting de 1000 en het zou zeer vervelend zijn om die onverwacht te moeten vervangen (niet alleen financieel maar ook de rompslomp)

edit: Grappig om mijn eigen oude comments onder dat artikel te lezen. Daar reed ik toch wat meer woon-werk met de Alp dan ik nu offroad met de CRF.

[ Voor 6% gewijzigd door nehal3m op 30-01-2025 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ibothead schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:08:
Zo onderhouds dagje gehad aan de tracer!
Olie bougies filters en radiator bescherming gemonteerd/vervangen !

De led plus units helaas niks voor mijn ivm ze langer zijn dan orgineel en past dan niet lekker door de deur in de schuur, mede omdat ze ook niet buigen!

Dus op markplaats maar gegooit voor de helft van het geld [Afbeelding]

Zag er zo belovend uit :'( 8)7
Huh? Je stuur is toch nog breder? Hoe kan het knipperlicht dan een probleem worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 18:06
DrivinUCrazy schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:21:
[...]

Huh? Je stuur is toch nog breder? Hoe kan het knipperlicht dan een probleem worden?
Stuur is inderdaad net iets breder dan orginele knippers! Maar deze led units waren en niet te buigen en net 2cm breder dan orginele knippers! Ik moet al mijn handkappen verwijderen om de tracer naar binnen te krijgen! En dan nog het stuur draaiend er in krijgen voorbij de deurkozijn!

Dus helaas gaat niet passen! |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
HTT-Thalan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:53:
Zeg, waarom heb ik als Honda fanaat nooit dit ding gekend of overwogen?

[YouTube: HONDA CB1100 EX | Pure Sound]

ik heb echt wel zitten slapen. Wat een geweldige machine! Niet zo bizar veel vermogen dat je er niks aan hebt, de perfecte retro look, maar voor zover ik heb kunnen vinden in de startpost heeft niemand hier zo'n ding? Iemand die er wel eens op gereden heeft? Ik vrees weinig praktisch als werkmotor maar als ik ooit iets naast de CB500 zou neer moeten zetten...

De CBX 1050 is natuurlijk helemaal iconisch maar niemand wil dealen met 6 carburateurs :P.
Als je Honda iets minder belangrijk vindt: de Kawasaki Z900RS! Goede looks met de rijeigenschappen van een moderne 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
nehal3m schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:49:
[...]

Zitten wel wat risico's aan. Die kan je natuurlijk voor lief nemen; het kan dat je camera stuk trilt. Doet die quadlock van jou ook direct draadloos laden? Want dat is dan ook nog een dingetje.

Ik heb zo'n Garmin 396 met een cradle die ook gelijk oplaadt. Best wel een hufter proof ding en bovendien is het scherm mat; dat heeft toch wel voordelen. Als ik er een keer krassen op maak door met modderige handschoenen over het scherm te schuiven of ik parkeer m'n fiets weer eens in de sloot, dan ben ik er niet heel rouwig om een paar honderd euro kwijt te zijn. M'n mobiel gaat al gauw richting de 1000 en het zou zeer vervelend zijn om die onverwacht te moeten vervangen (niet alleen financieel maar ook de rompslomp)

edit: Grappig om mijn eigen oude comments onder dat artikel te lezen. Daar reed ik toch wat meer woon-werk met de Alp dan ik nu offroad met de CRF.
Snap ik.

Maar camera's zijn in 10 jaar nog nooit beschadigd.
Ook kan mijn telefoon rustig in de sloot leggen, dat is geen issue al keer getest tijdens het vissen :+

Maar Garmin en gpx inladen moet ik weer een pc erbij hebben etc.
Nu kan ik als ik wil direct mijn route naar iemand sturen (misschien kan garmin dat nu ook, geen idee)

Al met al is mijn telefoon gewoon mijn media centre ;) muziek/route en comms alles in 1.
En ja laden gaat trouwens ook gewoon meteen.

Maar ik denk dat het om het even is, in mijn geval ben ik niet zo heel rouwig als mijn mobiel overlijdt dan komt er wel weer een nieuwe via werk >:)

En de grootste plus welke ik laatst al een keer had... was mijn portemonnee vergeten dus was super blij dat mijn telefoon bij me had, had immers al getankt :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:06
Is er iemand die de 100 colls gaat rijden dit jaar? https://www.100colls.cat/

Ik zag de reclame voorbijkomen op nieuwsmotor. Lijkt me erg interessant en een leuke uitdaging om dit te doen! Wat zijn jullie ervaringen?

Edit: Winnaars van vorig jaar reden binnen 28 uur 1846 kilometer en hadden 65 colls gereden. Gemiddelde snelheid was dus 65 km/h!!! Gekkenwerk!

[ Voor 25% gewijzigd door Jeanke117 op 31-01-2025 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Naar die 100 colls heb ik ook zitten kijken maar dit jaar komt mij niet uit. Misschien iets voor een volgende editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hkuit schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 00:19:
[...]

Als je Honda iets minder belangrijk vindt: de Kawasaki Z900RS! Goede looks met de rijeigenschappen van een moderne 😋
Ik zal ruiterlijk toegeven dat deze er heel erg op lijkt inderdaad, maar dan met één belangrijk manco :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:15

jeroenathome

Een regel tekst

kneusteun schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:53:
Nu kan ik als ik wil direct mijn route naar iemand sturen (misschien kan garmin dat nu ook, geen idee)
Met de XT en XT2 kan dit via de telefoon. Voor de XT is er Garmin Drive en als ik het goed heb voor XT2 Garmin thread.
Kwestie van gpx openen op de telefoon en het wordt automatisch doorgestuurd.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

kneusteun schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 07:53:
[...]

Snap ik.

Maar camera's zijn in 10 jaar nog nooit beschadigd.
Ook kan mijn telefoon rustig in de sloot leggen, dat is geen issue al keer getest tijdens het vissen :+

Al met al is mijn telefoon gewoon mijn media centre ;) muziek/route en comms alles in 1.
En ja laden gaat trouwens ook gewoon meteen.

Maar ik denk dat het om het even is, in mijn geval ben ik niet zo heel rouwig als mijn mobiel overlijdt dan komt er wel weer een nieuwe via werk >:)

En de grootste plus welke ik laatst al een keer had... was mijn portemonnee vergeten dus was super blij dat mijn telefoon bij me had, had immers al getankt :X
Ik hang mijn tomtom alleen nog aan de pc voor het updaten. In principe is zelfs dát niet nodig, maar ik merk dat het dan wel sneller en stabieler gaat dan via de eigen wifi van het apparaat. Routes er op zetten gaat via bluetooth tethering / wifi. En Garmin kan dit gegarandeerd ook, via de Thread app. Dus nee, je hebt geen pc nodig voor die toestellen. ;)

En wat nu als je telefoon leeg was geweest, waarop de kans groter is als je die voor alles gebruikt? Had je dan ook kunnen betalen?
Ik spaar juist bewust de accu van mijn telefoon door een dedicated navigatie toestel te gebruiken. Het zou niet de eerste keer zijn dat het laden stopt omdat de telefoon te warm wordt. En met navigeren trek je de accu best vlot leeg.
De momenten, gelukkig zijn het er niet heel veel, waarbij we de hulpdiensten moesten bellen, was het toch wel fijn om te kunnen vertrouwen op de accu van de telefoon én een navigatie ernaast te hebben om duidelijk te maken waar je bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:25

_Apache_

For life.

[...]

Iets specifieker?

Ik vind juist m'n Garmin (395LM) fijner werken. Ik heb diverse apps geprobeerd, (maps, waze, etc), maar vind Garmin gewoon fijner, geeft ook betere notificaties (school zone, scherpe bocht na afrit, dat soort).

En het op en eraf klikken vind ik veel fijner. Tuurlijk, je kan een - vrij prijzige - Quadlock met lader etc.
Maar mijn Zumo kwam standaard (no pun intended) al met een goede houder (en stroom voorziening). Plus dat ik dan geen zorgen heb over regen enzo, :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:57
[...]

Iets specifieker?

Navigatie is vaak een persoonlijk iets. Zelf navigeer ik via de BMW Cradle en een Android telefoon. Dit werkt echt top. Vooral omdat de BMW App rustig de route aangeeft. En kan in en uitzoomen via mijn stuur. Maar kijk stiekem toch naar een dedicated Android native navigatie. Dit is voor mij de heilige graal. Navigeren met alle apps die je wilt. En carplay voor de kleine routes. Maar een mooie oplossing heb ik nog niet gevonden. Zie alleen maar AliExpress apparaten die het net niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:20:
[...]

Ik hang mijn tomtom alleen nog aan de pc voor het updaten. In principe is zelfs dát niet nodig, maar ik merk dat het dan wel sneller en stabieler gaat dan via de eigen wifi van het apparaat. Routes er op zetten gaat via bluetooth tethering / wifi. En Garmin kan dit gegarandeerd ook, via de Thread app. Dus nee, je hebt geen pc nodig voor die toestellen. ;)

En wat nu als je telefoon leeg was geweest, waarop de kans groter is als je die voor alles gebruikt? Had je dan ook kunnen betalen?
Ik spaar juist bewust de accu van mijn telefoon door een dedicated navigatie toestel te gebruiken. Het zou niet de eerste keer zijn dat het laden stopt omdat de telefoon te warm wordt. E
n met navigeren trek je de accu best vlot leeg.
De momenten, gelukkig zijn het er niet heel veel, waarbij we de hulpdiensten moesten bellen, was het toch wel fijn om te kunnen vertrouwen op de accu van de telefoon én een navigatie ernaast te hebben om duidelijk te maken waar je bent.
Het is heel simpel, als ik zo hard onderuit ga dat de telefoon stuk is dan zal mijn motor ook flink stuk zijn.
Dan is de telefoon het minste.

Leeg heb ik nog nooit gehad, zelfs zonder laden kan hij rustig de hele dag navigeren.

Telefoon nog nooit te warm geweest, ook niet in de zomers in de brandende zon, zijn er telefoons die daar zoveel last van hebben?

En qua connecten bedoel ik meer dat ik on the fly een maat een route kan laten mailen en dan kan ik hem meteen starten. Mijn ervaring met Garmin is dat hij mijn route gaat "plannen" en dan ineens is 80% geen offroad meer van de route.

Als ik meerdere dagen weg ben zit er standaard een back-up telefoon in mijn gereedschapspouch.

Maar goed, ieder zijn ding. Alleen die Carpuride is gewoon een draak van een appraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_Apache_ schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:33:
[...]

Ik vind juist m'n Garmin (395LM) fijner werken. Ik heb diverse apps geprobeerd, (maps, waze, etc), maar vind Garmin gewoon fijner, geeft ook betere notificaties (school zone, scherpe bocht na afrit, dat soort).

En het op en eraf klikken vind ik veel fijner. Tuurlijk, je kan een - vrij prijzige - Quadlock met lader etc.
Maar mijn Zumo kwam standaard (no pun intended) al met een goede houder (en stroom voorziening). Plus dat ik dan geen zorgen heb over regen enzo, :)
Duur? die quadlock was 4 tientjes als set...
Telefoon gratis.

Als ik een Garmin koop ben ik minstens 300+ kwijt toch?
Regen is echt geen issue, heb een hele dag in een stortbui gereden en gaf geen krimp, elke telefoon is tegenwoordig wel waterdicht.

Ik denk dat het gebruik anders is, ik doe tracks en dat is met garmin gewoon kut, tenzij dat aangepast is eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Tracks zijn prima te doen op de Garmin tegenwoordig. Rij regelmatig ook tracks met mijn XT, werkt uitstekend.

Ieder zo zijn voorkeur toch :). Vind aan de Garmin ook fijn dat ik tijdens het rijden dat ding kan bedienen zonder te moeilijk te doen. Is op de 7" Carpuride of op mijn kleine mobiel toch wat lastiger, tenzij je voice commands doet natuurlijk maar daar heb ik nog niet veel ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Bij mij ook een voorkeur voor de Garmin.

Tot voorkort een oude telefoon met quadlock op het stuur van de Himalayan 450, maar overgestapt op een Zumo XT. Perfect 2 dagen door de modder in Limburg op vooraf gemaakte tracks. De interface om de track te starten bij de Garmin kan wel beter, als je niet goed oplet zet je hem op route en zal je een groot deel van de track net niet goed rijden.

Bediening met dikke handschoenen terwijl het apparaat onder de bagger zit is foutloos O+

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:16:
Tracks zijn prima te doen op de Garmin tegenwoordig. Rij regelmatig ook tracks met mijn XT, werkt uitstekend.

Ieder zo zijn voorkeur toch :). Vind aan de Garmin ook fijn dat ik tijdens het rijden dat ding kan bedienen zonder te moeilijk te doen. Is op de 7" Carpuride of op mijn kleine mobiel toch wat lastiger, tenzij je voice commands doet natuurlijk maar daar heb ik nog niet veel ervaring mee.
Ohja, ik heb inderdaad een afstandsbediening op mijn stuur. Maar die gebruik ik voornamelijk voor het aansturen van de muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

kneusteun schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Het is heel simpel, als ik zo hard onderuit ga dat de telefoon stuk is dan zal mijn motor ook flink stuk zijn.
Dan is de telefoon het minste.

Leeg heb ik nog nooit gehad, zelfs zonder laden kan hij rustig de hele dag navigeren.
Volgens mij mis je het punt. ;) Als je ergens ligt en 3 kwartier met hulpdiensten aan het bellen bent, dan gaat het niet om de materiële schade. Maar om de afhankelijkheid van die telefoon om de hulp op de juiste plek te krijgen.
Been there, al was ik een van degenen die nog rond liepen en zich om het slachtoffer bekommerden. ;)

Ook een reden voor mij om de telefoon in de tanktas te bewaren overigens. Daar blijkt de telefoon de meeste overlevingskansen (eventueel met wat lichte schade) te hebben. En als je je sleutelbos in je broekzak bewaart, en je landt op je heup, dan heb je daar nog wel een tijdje plezier van. Ik wil niets meer van harde voorwerpen op mijn lichaam hebben op de motor. Die les heb ik wel geleerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Precies, daarvoor heb ik de airtag,
Moet wel erbij zegen dat ik anders rij alleen als met mensen, dus wel bewust wat minder lomp.

Maar ieder inderdaad zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jeanke117 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:16:
Is er iemand die de 100 colls gaat rijden dit jaar? https://www.100colls.cat/

Ik zag de reclame voorbijkomen op nieuwsmotor. Lijkt me erg interessant en een leuke uitdaging om dit te doen! Wat zijn jullie ervaringen?

Edit: Winnaars van vorig jaar reden binnen 28 uur 1846 kilometer en hadden 65 colls gereden. Gemiddelde snelheid was dus 65 km/h!!! Gekkenwerk!
leuk! doet me een beetje denken aan dit: https://austinvince.com/t...e-may-event-apprentice-2/

Dit jaar zijn mijn vakantie dagen al volgeboekt maar voor volgend jaar houd ik die 100 cols wel in gedachten :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 18:27

4x2

lộn xộn quá

[...]
Weet ik zo niet eigenlijk, ik heb m volgens mij nooit kapot proberen te meppen onderweg, dus waarschijnlijk werkt het voorspelbaar :P
Maar probeer er wel eens op te letten.
Vond/vind m overigens een stuk makkelijker werken dan een XT.
Maja, ik haat notificaties enzo en die zijn bij google/waze/osmand vrij aardig uit te schakelen, die XT heeft veel meer een eigen mening (nee, onding, dien je overheerser, zoals het hoort)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Trouwens,

Wil inderdaad nog wel een keer dmd proberen op een tablet.
Die geeft ook wel veel opties van hetgeen wat ik wil in navigatie.
Plus ik zit niet vast aan een device van een merk, vind ik ook een dikke plus.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
Hoppa!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pyTq2ba8kyAnzzkqItAKEoBW7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmxjR8MG4x1TmkCzKq6TOcmr.jpg?f=fotoalbum_large

Wat rijdt dit een partij comfortabel in vergelijking met de GT.

Even het glijmiddel eraf zweten van de bandjes en 1000km rustig aan. Dan kunnen we hem aan de tand voelen.

K to the KillaZ

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:33
Gaaf apparaat zeg! <3

ik moet zeggen dat ik na een GSX-600F, Yamaha Thundercat en nu een Vulcan 900 en daarnaast deze R1100GS nu wel begrijp waarom veel mensen zo te spreken zijn over het " all-road" segment.

ik vermaak me echt dikke prima ondanks de leeftijd met deze oude beemer. lekker rechtop zitten, veel pakruimte (ondertussen ook de topkoffer erbij op gezet) ruimte genoeg om lekker te spelen rijden maar ook op lange ritte voldoende comfort. jammer dat deze 1100 maar een 5 bak heeft dat is wel een gemis op de snelweg en vanzelfsprekend heeft deze weinig luxe features :+ maar dat is te verwachten voor een fiets van '98

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uh3Je8uS3OW8_7L3OjVhMepdE04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDvwH6TBXSPIMonqCu8TQwc5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door Reloader op 31-01-2025 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:55

Bommes

Capo del formaggio

ToolkiT schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:50:
[...]

leuk! doet me een beetje denken aan dit: https://austinvince.com/t...e-may-event-apprentice-2/

Dit jaar zijn mijn vakantie dagen al volgeboekt maar voor volgend jaar houd ik die 100 cols wel in gedachten :)
Houd ik hen samen met jou in de gaten. Lijkt me tof om samen te doen, volgens mij rijden wij wel vergelijkbaar als de teugeltjes wat losser kunnen >:) 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 14:55
afgelopen week de MP3 van mijn vrouw verkocht, en een andere brommer terug gekocht.

Deze Suzuki GR650 heb ik in de afgelopen maanden weer rijdend gemaakt, en technisch verder in orde gemaakt. Paar weken geleden rijdend afgeleverd bij de eigenaar. Echter kwam de eigenaar er achter dat hij er eigenlijk geen ruimte voor had, en wilde hem alsnog verkopen. Gezien de tijd en energie die ik er in had gestoken, hadden wij eerste keuze om het ding over te nemen. En aangezien het vlees zwak is, het apparaat maar gekocht.

Vandaag dus maar opgehaald, zodat we er weer mee verder kunnen. Want ik had hem zelf rijtechnisch in orde gemaakt, maar elektronisch moeten er nog wat details afgerond worden (zoals werkende verlichting)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMdh4I0ixVrUiAPrY6ekWc4r0eAQw3lpABVNN4vP1VygkUqXaYZTOBmNEj1lMcvzKZqmPRA0eZeA2exkGDJpScLPPYl8pWjBXMsW9WjtR5xW3naFWZvymIpuulD9LNDc7vAdjZmcybkVLzBM1q2732m9g=w1263-h947-s-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Zojuist even weer de Tkmaxx ingedoken.
Super chill merino wollen shirt van 130,- voor 20,-

Vond het altijd vrij duur dat merino maar iedereen was altijd laaiend, voor dit geld wou ik het wel even testen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Gewoon een echt oude motor kopen 8)
Zo'n retro fiets is teveel geld voor iets wat het net niet is.......

Ik geniet nog steeds van mijn oude GS550 (bouwjaar 1978) O+
Voor oud ijzerprijs gekocht in 2012 en toen helemaal, vanaf de krukas, gerestaureerd zelf.
Rijd echt heerlijk en het frame is echt een stuk beter dan de honda's en kawa's van die tijd. _/-\o_

Plaatje bij het praatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idH6NxEatgi88dMzuZWRWoBHYBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYsuAsfnUX8tcZElE2UGydr3.jpg?f=fotoalbum_large

Met kickstarter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:10
f2ride2001 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:29:

Voor oud ijzerprijs gekocht in 2012 en toen helemaal, vanaf de krukas, gerestaureerd zelf.
Rijd echt heerlijk en het frame is echt een stuk beter dan de honda's en kawa's van die tijd. _/-\o_

Plaatje bij het praatje.

[Afbeelding]

En wat als je zelf geen zin en/of tijd hebt om een motor zelf te restaureren en onderhouden?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Deze motor kost niet meer onderhoud dan een nieuwe hoor.
Denk zelfs minder, onderdelen zijn goedkoper

En als je zelf niet kunt restaureren, koop je er toch een?
Goedkoper dan zo'n nieuwe Honda volgens mij

[ Voor 12% gewijzigd door f2ride2001 op 31-01-2025 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:30
Reloader schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:40:
Gaaf apparaat zeg! <3

ik moet zeggen dat ik na een GSX-600F, Yamaha Thundercat en nu een Vulcan 900 en daarnaast deze R1100GS nu wel begrijp waarom veel mensen zo te spreken zijn over het " all-road" segment.

ik vermaak me echt dikke prima ondanks de leeftijd met deze oude beemer. lekker rechtop zitten, veel pakruimte (ondertussen ook de topkoffer erbij op gezet) ruimte genoeg om lekker te spelen rijden maar ook op lange ritte voldoende comfort. jammer dat deze 1100 maar een 5 bak heeft dat is wel een gemis op de snelweg en vanzelfsprekend heeft deze weinig luxe features :+ maar dat is te verwachten voor een fiets van '98

[Afbeelding]
Dat is wel een reden waarom ik voor de R1150GS heb gekozen. Die 6 bak rijd toch net wat lekkerder ;) maar welkom bij de boxer rijders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Plaatje bij het praatje.

[Afbeelding]

Zonder ook maar enig waardeoordeel te willen vellen over wiens motor dan ook: Telkens als ik een uitstapje buiten Honda maakte was ik toch altijd weer blij 'terug' te komen. Ik heb zat motoren geprobeerd die om wat voor reden dan ook tof waren, maar Honda is qua styling, techniek en hoe het mij 'past' toch steeds favoriet. En er is zat te kiezen binnen hun assortiment dus echt karig heb ik het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ben jij Honda fan, ja? :? :P

Ik moet eerlijk zeggen, als ik naar de Honda modellen van de laatste pakweg 8 jaar kijk dan kom ik bij de Africa Twin uit. De rest is maar saai.

Ok, misschien nu de nieuwe CB1000, maar de afgelopen jaren?? De saaiheid straalt er van af.
Een motor kan praktisch en betrouwbaar zijn, maar mag ook best leuk zijn. Zonder twijfel, als ik woon-werk met de motor deed had ik al een NC750 erbij gehad. Maar die koop ik niet voor de hobby.

Tegelijkertijd waardeer ik het wel van Honda, dat ze er geen Transformers van maken zoals Yamaha en Kawasaki wel proberen te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-01-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m

Plaatje bij het praatje.

[Afbeelding]

Ik vind het een prachtige fiets en echt legit oldskool, maar moderne frames, metallurgie, remmen en injectie (okay daar valt nog een lans over te breken) zijn gewoon objectief beter dan toen.

Persoonlijk ben ik aan de motor hobby begonnen met het idee dat ik veel onderhoud zelf zou gaan doen, en dat heb ik lang ook gedaan, maar ik ben er wel klaar mee. Opstappen en rijden met die handel. Als je het in de vingers hebt en je kan zo'n oude fiets in een dusdanige staat brengen dat je er dagelijks zonder enige twijfels mee naar je werk kan dan moet je dat lekker doen maar ik ben er te noob voor. Dat is volledig op mijn eigen conto, als ik er meer kennis en geduld voor had zou ik misschien ook wel een oude machine kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:34:
[...]

Zonder ook maar enig waardeoordeel te willen vellen over wiens motor dan ook: Telkens als ik een uitstapje buiten Honda maakte was ik toch altijd weer blij 'terug' te komen. Ik heb zat motoren geprobeerd die om wat voor reden dan ook tof waren, maar Honda is qua styling, techniek en hoe het mij 'past' toch steeds favoriet. En er is zat te kiezen binnen hun assortiment dus echt karig heb ik het ook niet.
En daaromd rijd je nu op een BMW, toch? ;) >:)

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nehal3m schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:19:
[...]

Ik vind het een prachtige fiets en echt legit oldskool, maar moderne frames, metallurgie, remmen en injectie (okay daar valt nog een lans over te breken) zijn gewoon objectief beter dan toen.

Persoonlijk ben ik aan de motor hobby begonnen met het idee dat ik veel onderhoud zelf zou gaan doen, en dat heb ik lang ook gedaan, maar ik ben er wel klaar mee. Opstappen en rijden met die handel. Als je het in de vingers hebt en je kan zo'n oude fiets in een dusdanige staat brengen dat je er dagelijks zonder enige twijfels mee naar je werk kan dan moet je dat lekker doen maar ik ben er te noob voor. Dat is volledig op mijn eigen conto, als ik er meer kennis en geduld voor had zou ik misschien ook wel een oude machine kopen.
Ik had als beginnend rijder ABS ook als harde eis aan mijn eerste brommert. En als ik nu iets nieuws zou kopen zou geen ABS ook eigenlijk wel een showstopper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Boudewijn schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:50:
[...]

En daaromd rijd je nu op een BMW, toch? ;) >:)

:+
Zeker :P. Mijn eerste, maar waarschijnlijk ook mijn laatste. Ik heb ook een Kawasaki Gpz400 gehad, een Yamaha Wrx450, proefgereden op een Zero en een Versys. Volgende maand probeer ik vast weer wat motoren, maar ben vooral benieuwd naar de CB1100, de nieuwe Transalp of misschien de NT1100.

Waar ik wel eens naar loer is een Teneré of een zero, of zo'n echte oldtimer zoals een dkw, een dnepr of een ural. Maar nog nooit de stap genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Plaatje bij het praatje.

[Afbeelding]

Nou romantiseer je het ook wel een beetje, ik weet nog dat ik ooit het idee had om een Honda CB750 uit 1987 ofzo wilde gaan opknappen. Maar ik liep al vast toen er nergens meer bepaalde inlaatrubbers te krijgen waren en dat ik op de stoep van mijn appartement vooral aan het kloten was en niet aan het sleutelen.

Ding vrij snel weer weg gedaan, wilde liever rijden dan MOETEN sleutelen aan mijn enige motor.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:15
A13X schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:18:
[...]

Nou romantiseer je het ook wel een beetje, ik weet nog dat ik ooit het idee had om een Honda CB750 uit 1987 ofzo wilde gaan opknappen. Maar ik liep al vast toen er nergens meer bepaalde inlaatrubbers te krijgen waren en dat ik op de stoep van mijn appartement vooral aan het kloten was en niet aan het sleutelen.

Ding vrij snel weer weg gedaan, wilde liever rijden dan MOETEN sleutelen aan mijn enige motor.
Je moet hem erbij hebben. Niks zo vervelend als dat je enige vervoer een onbetrouwbaar apparaat is. Mocht ik ooit ruimer wonen en meer tijd hebben (laat me nog ff dromen ;)), dan wil ik wel nadenken over een opknapper ernaast. En gewoon ook iets wat starten = lopen is.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Ik zeg niks :+
Je kunt je kont niet keren in mijn garage. 8)
Ter verdediging: bij mij rijden er 3 personen motor (Man - Vrouw - Zoon)
En je moet wat te kiezen hebben 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:33
Vuikie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:13:
[...]

Dat is wel een reden waarom ik voor de R1150GS heb gekozen. Die 6 bak rijd toch net wat lekkerder ;) maar welkom bij de boxer rijders :D
snap ik helemaal, maar deze kocht ik via een bekende en was een beetje een impuls aankoop. maar wie weet krijgt hij binnen enkele jaren wel een waardige opvolger :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48
Honda kan dingen heel goed maken. Ze zijn ook heel goed om hun geniale dingen ook weer heel goed af te breken. Een Pan European, een CB()-tje of een VFR bijvoorbeeld. Waarom geen nieuwe VFR meer? Een hartstikke mooiste fiets, en in het sporttoersegment de eerste of de beste. Idem dito voor een Pan European. Die van m’n pa was geniaal in alles. Zelfs nog een keer als klein jochie mee achterop geweest op vakantie naar Ierland. Goede herinneringen aan. Maar ze zijn gestopt met tourers met een V4-blok.

Ik vind het mooi wat ze gemaakt hebben of maken. Maar het is zo jammer dat ze met iets naar een paar jaar weer stoppen en dan weer compleet iets anders gaan doen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 18:27

4x2

lộn xộn quá

Daarom bestaan ze waarschijnlijk nog en doen ze het financieel niet zo slecht :P

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

4x2 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 06:42:
Daarom bestaan ze waarschijnlijk nog en doen ze het financieel niet zo slecht :P
Met andere woorden, als ze iets tofs maken, gelijk kopen anders verlies je je kans :P.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Zo, 1e serieuze ritje van dit jaar weer gedaan. Nog best fris maarja, wel lekker om weer te rijden. Even nergens aan denken en van de omgeving genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjuzvEow2NcxHx1Tyh9xAcbQgjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXUEJ6g41SjrkraHKhRL1te6.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Pyr0_ schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:26:
[...]

He wat, alles boven Bunde is toch het noorden waar alleen maar boeren wonen? Of hebben m'n ouders me vroeger weer wat wijs gemaakt? >:)
Je ouders zijn zeker Sjengen? ;)
Voor Sjengen is namelijk alles ten noorden van Maastricht Holland, alles te westen zijn Belgen en naar het oosten zijn het Duitsers.

Over de navigatie discussie, ik heb DMD nog niet gehoord?
Ik weet dat @_eLMo_ ermee rijdt en bij de Transalpclub hoor ik ook dat er steeds meer gebruikers zijn.

Motorbeurs, waarschijnlijk ben ik er zaterdag met een gratis kaartje.
Mijn zusje heeft in december haar motorrijbewijs gehaald en via de vriend van een vriendin die een van de accountmanagers van de Motorbeurs is regelt ze de laatste paar jaar kaartjes.
Nog tips wat betreft vrouwen motorkleding van jullie partners die ik aan mijn zusje kan doorgeven?
Mijn zusje neigt op dit moment vooral naar naket motoren, maar ze is zich nog aan het orienteren.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
DMD is een app, je kan ook zonder de tablet van ze rijden.
Vergeleken mijn oude BMW Navigator IV vind ik het een “ander” compromis.
Je moet de stuurbediening met extra hardware realiseren, en wat je wint aan features, verlies je aan rock solid stabiliteit.

Overall heb ik liever de Android app omdat ik makkelijk kan switchen tussen toeristische navigatie (Kurviger), offroad navigatie (DMD) en A-naar-B navigatie (Google Maps met file info).
Je kan Flitsmeister op de achtergrond draaien, muziek, wat je wil.
En ik vind routes plannen op de tablet prima, waar dat op een Garmin kakkie is.

Maar een tablet werkt alleen goed (behalve Google Maps) met internet, valt makkelijker kapot, is aantrekkelijker om te stelen (dus je haalt ‘m er vaker af), en heeft de hele tijd allerhande software updates nodig (een Garmin doe je dat maar 1x per jaar).

Toen ik overland naar Griekenland ging met een maat met BMW Navigator zijn we toch wel eens terug gevallen op zijn device omdat we of internet gezeik hadden of we gewoon geen zin hadden een route uit te zetten, en alles daar mooi is dus Garmin toeristisch prima is. Of omdat hij dan eens voorop kon rijden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
Grubeater schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:05:
[...]

Je ouders zijn zeker Sjengen? ;)
Voor Sjengen is namelijk alles ten noorden van Maastricht Holland, alles te westen zijn Belgen en naar het oosten zijn het Duitsers.
Klopt helemaal! _O-
Niet dat ik die visie deel hoor, werdt altijd als grapje opgevoerd.

Meer ontopic: vrijdag de strom eens écht goed gepoetst, met kwastjes spuitbusjes, polish en de hele mikmak. Hij ziet er weer spik en span uit, zover dat kan... zitten toch best wat krasjes op. Iemand daar nog tips voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gisteren 200 km gereden. Wel op t eind koud aan het worden. Naar MVM in Utrecht gereden want vriendin wilde een Himalayan 450 proefrijden. Èn meteen besteld! Komt over week of 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Blomminator schreef op zondag 2 februari 2025 @ 08:20:
Gisteren 200 km gereden. Wel op t eind koud aan het worden. Naar MVM in Utrecht gereden want vriendin wilde een Himalayan 450 proefrijden. Èn meteen besteld! Komt over week of 3.
Ik heb die Hima 350 en 450 aan mijn vrouw laten zien als onderdeel van mijn plan om haar nou eindelijk ook eens aan het motorrijden te krijgen. Ze is er niet lauw voor te krijgen, ondanks dat ze ooit eens een jas en helm heeft gekocht, dus ergens zit het er wel in. Ze is misschien om te krijgen als ik het juiste type motor kan vinden, iets waar ze echt blij van wordt, maar die Hima's waren het ook niet. Te groot/ruig vindt ze.

Wat nog het dichtsbij kwam was zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fkickstart.bikeexif.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F04%2Fcustom-honda-ct125-1.jpg&f=1&nofb=1&ipt=9e5b77cc5996ca6bccfd63f4dce263df59c311a492a39031f6aac97d65a0d4ff&ipo=images

m.a.w. het moet licht, vrolijk, maar wel 'adventure' zijn. Een CB200 was alweer te 'motor achtig' en lomp en met een transalp-stijl ADV hoef je al helemaal niet aan te komen. Mijn CB500 vind ze lelijk net zoals eigenlijk elke andere traditionele racer, ADV'er or touring fiets.

Die paar die ze dan wel leuk vond (zoals die CT125) worden hier in principe niet verkocht en als ze wel te krijgen zijn kosten ze je een arm en een been.

Mochten jullie n.a.v. dit verhaal inspiratie krijgen voor iets wat in de buurt komt hoor ik het graag :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Nu online
Ik zeg: gewoon doen :+
Zo'n ding. Lachen joh :+
En waarschijnlijk nog zuinig rijden ook O-)
Weet je in ieder geval wie de meeste pk's heeft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Die CT125 is toch gewoon een super cub zonder kuipwerk. Die zijn in NL relatief goedkoop verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:17
HTT-Thalan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Ik heb die Hima 350 en 450 aan mijn vrouw laten zien als onderdeel van mijn plan om haar nou eindelijk ook eens aan het motorrijden te krijgen. Ze is er niet lauw voor te krijgen, ondanks dat ze ooit eens een jas en helm heeft gekocht, dus ergens zit het er wel in. Ze is misschien om te krijgen als ik het juiste type motor kan vinden, iets waar ze echt blij van wordt, maar die Hima's waren het ook niet. Te groot/ruig vindt ze.

[Afbeelding]

m.a.w. het moet licht, vrolijk, maar wel 'adventure' zijn. Een CB200 was alweer te 'motor achtig' en lomp en met een transalp-stijl ADV hoef je al helemaal niet aan te komen. Mijn CB500 vind ze lelijk net zoals eigenlijk elke andere traditionele racer, ADV'er or touring fiets.

Die paar die ze dan wel leuk vond (zoals die CT125) worden hier in principe niet verkocht en als ze wel te krijgen zijn kosten ze je een arm en een been.

Mochten jullie n.a.v. dit verhaal inspiratie krijgen voor iets wat in de buurt komt hoor ik het graag :P.
Ik vrees dat als je vrouw niet warm wordt van motorrijden zelf dat het type motor daar ook weinig bij gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ozzynator schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:28:
Zo, 1e serieuze ritje van dit jaar weer gedaan. Nog best fris maarja, wel lekker om weer te rijden. Even nergens aan denken en van de omgeving genieten.

[Afbeelding]
Nice!

Vraagje, die voetsteuntjes en vooral de schetsplaten, zijn die origineel? Zo nee, welke zijn het dan?

Op mijn Tracer zijn die in no-time beschadigd en bekrast. Gebruikssporen zijn prima, maar dit vind ik wel erg zonde. (En de gangbare stickers zijn mijn smaak niet) Misschien passen die van de XSR ook wel, vandaar mijn vraag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:15:
[...]

[Afbeelding]

En zo'n Suzuki VanVan? Die zie je hier nog geregeld voorbij komen, daar kan je best een leuk mini ADV fietsje van bouwen.

https://www.autoscout24.n...anic&applied_mia_tier=t10

edit: Prijs is ook wel dusdanig dat je er lachend 2 koopt. Kan je lekker samen op avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Barista schreef op zondag 2 februari 2025 @ 10:54:
[...]

Ik vrees dat als je vrouw niet warm wordt van motorrijden zelf dat het type motor daar ook weinig bij gaat helpen.
Probeer geen mannenlogica op een vrouw toe te passen, dat werkt niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

nehal3m schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:32:
[...]

En zo'n Suzuki VanVan? Die zie je hier nog geregeld voorbij komen, daar kan je best een leuk mini ADV fietsje van bouwen.

https://www.autoscout24.n...anic&applied_mia_tier=t10

edit: Prijs is ook wel dusdanig dat je er lachend 2 koopt. Kan je lekker samen op avontuur.
Ziet er óók leuk uit. Ga ik eens laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Er staat er één bij Barbier, uit 2007. Niet ver bij jou vandaan.

https://www.marktplaats.n...-125-vanvan-rv125-bj-2007
Pagina: 1 ... 6 ... 76 Laatste