Ben benieuwd naar de info.Bommes schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:15:
Voor de geïnteresseerde:
[Afbeelding]
Vorig jaar met mijn Tuareg meegereden, noppen gewenst![]()
Regio oost Brabants
Komt vandaag ergens toch?
Ben benieuwd naar de info.Bommes schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:15:
Voor de geïnteresseerde:
[Afbeelding]
Regio oost Brabants
Het ligt soms ook aan de organisatie, sommige eisen dat de camara zich binnen het kuipwerk bevindt.jeroenathome schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:43:
[...]
Ik heb het nog even nagezocht en je hebt gelijk. Je mag geen camera op de helm of lichaam hebben. Over een camera op de motor wordt niks gezegd.
In de voorwaarde staat het volgendejeroenathome schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:41:
[...]
Is het überhaupt toegestaan om een camera op de motor te hebben bij een circuitdag?
Wat ik mij van een dag Assen kan herinneren kreeg ik in een van de berichten dat een action-cam niet gebruikt mocht worden. Er werd geen onderscheid gemaakt tussen helm of motor.
Dat vind ik goed advies idd. Ik heb zelf nooit op circuit gereden maar kan me voorstellen dat het een flinke inspanning is, zowel fysiek als mentaal. Ik vind het ook altijd de voorkeur hebben (b.v. bij mijn VRO vorig jaar) als andere beeldmateriaal maken ipv ikzelf.UTwizard schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:50:
@Bauke87 Juist omdat het de eerste keer is zou ik zeggen, laat die camera lekker thuis of vraag iemand anders langs de kant van de baan om beelden te maken (bij het uitkomen van de Arie Luyendijk staat aan de binnenkant een gebouwtje waar mensen mooi bovenop kunnen staan). De eerste dag op een grote baan komt er sowieso al heel veel op je af, je wil dan niet ook nog met je hoofd met dat soort zaken bezig zijn. Het gaat op zo'n dag om het rijden en genieten. Als je de eerste keer met 200 kmh bij Tarzan aan komt denderen wil je niet nadenken over de bevestiging van je camera, of er achter komen dat je hem al kwijt bent geworden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja vanaf 19:00 uur kun je je inschrijven blijkbaar.kneusteun schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:07:
[...]
Ben benieuwd naar de info.
Komt vandaag ergens toch?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Als ze je dat niet gunt wat voor huwelijk heb je danBommes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:24:
[...]
Ja vanaf 19:00 uur kun je je inschrijven blijkbaar.
Zit ik met in het restaurant met mijn vrouw, 4 jaar getrouwd..
Denk dat ik een flinke rij minpunten op mijn conto krijg als ik daar ter plekke aan tafel ga zitten internetten..![]()
Gaat dat zo rap dat je meteen moet inschrijven? 😱Bommes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:24:
[...]
Denk dat ik een flinke rij minpunten op mijn conto krijg als ik daar ter plekke aan tafel ga zitten internetten..![]()
Heb je wel een rustig weekendje beeld en geen geluidBommes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:24:
[...]
zeker, zeker
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Lekker hoor! Bij mij is 4 dagen nu wel de max, maar goed, net een half jaar getrouwd, in 2026 proberen op te rekken naar 6 dagenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:25:
Ik had bijna verwacht dat ze jou zélf zou inschrijven.
Later dit jaar gaan we (motor groepje, partner blijft thuis) naar de Dolomieten, en de terugreis is door de organisator gepland als één dag snelweg. Daar heb ik een bloedhekel aan.
Nog voordat ik het zelf kon zeggen, kwam mijn vriendin er al mee of ik de terugreis dan niet beter kon opsplitsen in 2-3 dagen op eigen houtje. 'je hebt toch vrije dagen zat, dus plak er maar wat dagen achteraan!'.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Zo is mijn vriendin gelukkig ook: ze vindt het (gelukkig) niet leuk dat ik weg ben, maar gunt het me en denkt graag mee vanuit mijn perspectief.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:25:
Later dit jaar gaan we (motor groepje, partner blijft thuis) naar de Dolomieten, en de terugreis is door de organisator gepland als één dag snelweg. Daar heb ik een bloedhekel aan.
Nog voordat ik het zelf kon zeggen, kwam mijn vriendin er al mee of ik de terugreis dan niet beter kon opsplitsen in 2-3 dagen op eigen houtje. 'je hebt toch vrije dagen zat, dus plak er maar wat dagen achteraan!'.
Gaaf! Helaas rijdt mijn vriendin geen motor. Wel in overweging: de motor mee te nemen naar de volgende vakantie in Spanje, inderdaad op de karKars schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:30:
Wij vieren dit weekend ons 12,5 jarig huwelijk, en zijn nu lekker routes aan het plannen voor aankomende vakantie in Süd-Tirol
Motoren gaan op de aanhanger:)
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Proeflesje doet wonderen. 😁noes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:30:
[...]
Gaaf! Helaas rijdt mijn vriendin geen motor. Wel in overweging: de motor mee te nemen naar de volgende vakantie in Spanje, inderdaad op de kar
Uit betrouwbare bron.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:25:
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heeft ze gedaan, ze vond het erg leuk maar niet leuk genoeg om lessen en examens te doen. Achter op de K1600GT vindt ze ook leuk
@Grubeater heeft het al gespoilerd..fdees schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:29:
Soms moet een man toch naar de wc gaan😂
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
ach ze heeft het al 4 jaar vol gehouden met jeBommes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:24:
[...]
Zag net 50% verkocht.Bommes schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:56:
[...]
@Grubeater heeft het al gespoilerd..
Niet dat ze het me niet gunt hoor, maar ik wilde zelf gewoon geen telefoon op tafel in het restaurant.
@kneusteun volgens mij valt het wel mee. Alhoewel er nergens een teller is van de nog resterende kaarten.
Zer zit al wat langer met mij opgescheept, 4 jaar getrouwd, 7 jaar samen. Zelfde datum trouwens ook, 21 januariibothead schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:22:
[...]
ach ze heeft het al 4 jaar vol gehouden met je![]()
[ Voor 43% gewijzigd door Bommes op 25-01-2025 12:30 ]
Was leuk om een keertje bij te zijn, kort verhaaltje en dan de doeken eraf...CLB schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 07:51:
Misschien vanmiddag toch een gaatje om naar Waalwijk te gaan voor de Honda Hornet-onthulling
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Foto nr.7, luxe afwerking, gelukkig zie je niet dat het een sticker is. Dit soort dingen, dan haak ik af. Had dit dus op de witte gezien op Intermot, nu zie je het ook op de sp.CLB schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:08:
[...]
Was leuk om een keertje bij te zijn, kort verhaaltje en dan de doeken eraf...
Van de normale CB1000 Hornet hadden ze een wit en rood model, de grijze niet. En natuurlijk de SP.
zeker, zeker
leeg
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Mee eens. Dit is gewoon een Honda Z1000, zeker met die koplamp unit.Kars schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:33:
Ik vind die Honda een heel erg 13-in-een-dozijn uitstraling hebben.
Ergens begrijpelijk, want al die fabrikanten vissen in dezelfde vijver, maar als je dan een motor ontwerpt die totaal geen eigen smoel heeft, wat is dan je verwachting denk ik dan..
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Vergeet niet te genieten.
Ik heb hetzelfde overwogen. Het voorspelde zonnetje brak door, en ik was er van overtuigd dat ik de motor zou pakken. Terwijl ik de thermo kleding al aan had de bandenspanning gecontroleerd, optimate uitgetrokken, de poort geopend... En na de weersomslag die in de tussentijd had plaatsgevonden toch maar besloten om de mountainbike te pakken.Pyr0_ schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:42:
Vanmiddag maar weer eens eventjes erop uit geweest. Het weer wilde niet helemaal meewerken, in het begin kwam de zon nog een paar keer even door, maar die liet zich al gauw nauwelijks meer zien. Maar toch erg fijn om even te kunnen motorrijden, het blijft dan ook een heerlijke bezigheid!
[Afbeelding]
Dit ziet er wel gaaf uit! Heb het even opgeslagen voor volgend jaar. Dit jaar gaan wij eerst de Berrt cursus doen in mei want nu rijden wij onverhard puur op karakterBommes schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:15:
Voor de geïnteresseerde:
[Afbeelding]
Regio oost Brabants
[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 27-01-2025 17:19 ]
Dit evenement en ik zijn nog geen vrienden... Vorige editie had ik een vrijgezellenfeest. Deze keer valt het precies in mijn vakantie. 2026 nog maar eens proberenBommes schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:15:
Voor de geïnteresseerde:
[Afbeelding]
Regio oost Brabants
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
https://www.hoeveiligonderweg.nl/ <- Invullen maar!Elk jaar gebeuren er in Nederland veel ongelukken in het verkeer. Daardoor overlijden er elk jaar honderden mensen. Daarnaast raken duizenden mensen ernstig gewond. Een groot deel van die mensen zijn fietsers.
De overheid doet al verschillende dingen om het verkeer veiliger te maken. Zorgen voor meer veilige wegen bijvoorbeeld. En voor steeds veiligere auto’s.
Ook probeert de overheid te zorgen dat mensen zich veilig gedragen in het verkeer. Bijvoorbeeld met filmpjes over ‘de BOB’. Die moet mensen helpen om geen alcohol te drinken als ze nog moeten rijden.
Toch blijft het nodig om iets extra's te doen zodat ook in de toekomst het verkeer veilig is. Doen we dat niet? Dan verwachten we dat er de komende jaren meer ongelukken gebeuren.
Dit jaar maakt de overheid een plan om het verkeer veiliger te maken. Het plan kan invloed hebben op jou en andere inwoners van Nederland. Daarom vragen we je om je mening te geven in deze raadpleging. Met de hulp van alle deelnemers maakt de overheid het plan nog beter.
[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 27-01-2025 15:32 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
De eerste Nederlandstalige reviews van de Z900's staan inmiddels online en de prijzen vielen me op...CLB schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:06:
Zag dat de 2025-prijzen van de Kawasaki Z900's (eindelijk) online staan:
- Z900 SE vanaf 13.449 euro
- Z900 zwart vanaf 11.999 euro
- Z900 zwart/groen vanaf 11.399 euro
- Z900 zwart/rood vanaf 11.399 euro
Beetje dromen mag altijd toch!?
[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 27-01-2025 17:04 ]
Ik heb zelf mijn zinnen gezet op de SE uitvoering, alle kritiekpunten die ik had bij mijn oude 2020 Z900, hebben ze met de 2025 eigenlijk wel opgelostCLB schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:51:
[...]
De eerste Nederlandstalige reviews van de Z900's staan inmiddels online en de prijzen vielen me op...
Het zwarte model kost namelijk geen 11.999 euro zoals Kawaski eerst op de website had staan, maar 11.199 euro, scheelt toch weer een slok op een borrel. Nu nog reallife foto's of video's vinden van dat zwarte model
Mooi hoor, gewoon doenUTwizard schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:01:
Ik heb zelf mijn zinnen gezet op de SE uitvoering, alle kritiekpunten die ik had bij mijn oude 2020 Z900, hebben ze met de 2025 eigenlijk wel opgelost
Shit happens yk
zeker, zeker
Dat vond ik echt een heel fijn onderzoek! Ik kon er echt mijn ei in kwijt en er was veel ruimte voor eigen input. Thanks voor het onder de aandacht brengen_eLMo_ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:25:
De overheid heeft een raadpleging uitgezet over (eventuele oplossingen voor) verkeersdoden en bijvoorbeelde de helmplicht op de fiets. Ik denk ook interessant voor veel mensen in dit topic.
*kuch* Techniek gebruiken om te zorgen dat auto's niet harder kunnen dan de maximum snelheid *kuch*
[...]
https://www.hoeveiligonderweg.nl/ <- Invullen maar!
Het is trouwens niet alleen voor het vallen.cyntax schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:51:
@kneusteun Ja inderdaad, daar hebben wij het toevallig op de terugweg ook al over gehad. De laarzen die ze nu heeft voor op de weg zijn simpelweg niet geschikt voor onverhard. Ze is er nu al twee keer onder vast komen te zitten. Een poosje geleden daarnaar lopen kijken maar veel cross/enduro laarzen beginnen pas bij maat 41, of ze moet dan een kinderlaars passen. Ik zie nu dat er wel een Stella Tech 3 te koop is in kleinere maten. Binnenkort even met haar gaan passen.
Zit dat weekend waarschijnlijk toch nog wel op een Ténéré, alleen niet die van mezelf. Huur er dan eentje in Wanaka dus mag ook zeker niet klagenBommes schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:12:
@Melkunie dat is balen, maar een beetje op vakantie gaan is ook niks mis mee toch??
Maar ik zal beloven dat ik met een grote grijns in mijn helm die Get off the road route ga rijden
Waarom bedenken overheden allerlei zaken die niets anders doen dan symptoombestrijding, terwijl het eigenlijk vrij simpel is op te lossen? Want het is heel simpel: Als iemand bewijst het rijbewijs onwaardig te zijn, dan dient het rijbewijs ingenomen te worden. End of. Het is immers een vergunning die je kwijt kunt en zou moeten raken als blijkt dat je die vergunning onterecht gekregen hebt. Bij gevaarlijk rijgedrag mag er best sneller aan het rijbewijs getrokken worden en zou zo'n bestuurder imo het gevaar van permanente invordering boven zijn/haar hoofd moeten hebben hangen._eLMo_ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:25:
*kuch* Techniek gebruiken om te zorgen dat auto's niet harder kunnen dan de maximum snelheid *kuch*
[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 27-01-2025 20:26 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Juist, dat is ook mijn tendens bij het invullen geweest. Alhoewel ik absoluut geen aluhoedje type ben, besef ik me wel dat de overheid al jaren toegeeft dat het verhogen van boetes ook gewoon vanwege een begrotingstekort is gebeurd dus ik ben geneigd te denken dat het ook gewoon een verdienmodel moet blijven (volgens sommigen daarbinnen dan toch).Destruction schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:25:
[...]
Waarom bedenken overheden allerlei zaken die niets anders doen dan symptoombestrijding, terwijl het eigenlijk vrij simpel is op te lossen? Want het is heel simpel: Als iemand bewijst het rijbewijs onwaardig te zijn, dan dient het rijbewijs ingenomen te worden. End of. Het is immers een vergunning die je kwijt kunt en zou moeten raken als blijkt dat je die vergunning onterecht gekregen hebt. Bij gevaarlijk rijgedrag mag er best sneller aan het rijbewijs getrokken worden en zou zo'n bestuurder imo het gevaar van permanente invordering boven zijn/haar hoofd moeten hebben hangen.
* Destruction heeft 'm ook ingevuld. Het niveau van de gemiddelde bestuurder is te laag en de telefoon is belangrijker voor menig bestuurder (of fietser/voetganger) dan de eigen veiligheid icm het verkeer om zich heen. Zolang we daar niets aan doen zal het janken met de pet op blijven. Men moet stoppen allerlei onzin te verplichten die het mensen zonder enig inzicht makkelijker zou moeten maken een voertuig te besturen, we moeten dat soort bestuurders achter het stuur vandaan hebben. Da's ook zo'nbeetje de boodschap die ik daar heb achtergelaten.
Via de Cardrona pass naar Queenstown rijden en even lekker een Fergburger naar binnen stouwen… ik zou het wel wetenMelkunie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:52:
[...]
Zit dat weekend waarschijnlijk toch nog wel op een Ténéré, alleen niet die van mezelf. Huur er dan eentje in Wanaka dus mag ook zeker niet klagen
Ook ingevuld. De focus op alcohol, snelheid en wegen/auto's/fietsen veiliger maken is echt tenenkrommend. Waarom beginnen we niet bij het begin, namelijk de weggebruiker, daar gaat het vaakste mis._eLMo_ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:25:
De overheid heeft een raadpleging uitgezet over (eventuele oplossingen voor) verkeersdoden en bijvoorbeelde de helmplicht op de fiets. Ik denk ook interessant voor veel mensen in dit topic.
[...]
Laat vooral even weten hoe die bevalt, ik ben erg benieuwd.Mijn TT550 begint langzaamaan wat kuren te krijgen, en met 2 motortrips in het vooruitzicht twijfel of ik 'm preventief ga vervangen. Garmin trekt me niet zo (al schijnt de XT2 wel echt heel goed te zijn), dus mogelijk is dit een alternatiefPyr0_ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:35:
[...]
Ontopic: oude telefoon verkocht dus er was 'opeens' budget voor een Carpuride. Voor de 7inch versie gegaan, bigger is better.Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie binnen is.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
In mijn ogen is veel ook handhaving.Pyr0_ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:35:
[...]
Ook ingevuld. De focus op alcohol, snelheid en wegen/auto's/fietsen veiliger maken is echt tenenkrommend. Waarom beginnen we niet bij het begin, namelijk de weggebruiker, daar gaat het vaakste mis.
Maar goed, deze discussie is redelijk offtopic I guess. Misschien meer iets voor 'Het grote wegmisbruikers topic'.
Ontopic: oude telefoon verkocht dus er was 'opeens' budget voor een Carpuride. Voor de 7inch versie gegaan, bigger is better.Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie binnen is.
Helemaal mee eens. Om nog specifieker te zijn; handhaving door mensen. Deze zullen je op het moment van de overtreding confronteren met je gedrag en de gevaren hiervan toelichten. 3 weken na een snelheidsovertreding een prent in de deur krijgen is puur iets financieels en zal geen gedragsverandering veroorzaken. Wanneer je staande gehouden wordt en dit je op dat moment extra tijd kost heeft dit meer effect, zowel voor jezelf als de eventuele andere verkeersdeelnemers die dit zien.kneusteun schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:43:
[...]
In mijn ogen is veel ook handhaving.
Er wordt nauwelijks gecontroleerd op dingen, fietsen zonder licht, bellen etc. ik ken nauwelijks mensen die er ooit een boete voor hebben gekregen.
Bij mij in de straat hebben ze vorig jaar de straat 30km/h gemaakt, en niemand incl. politie stadsbussen en alles wat rijdt jaagt er nog steeds 50.
Dit alles is gedaan na 2 dodelijke ongelukken, maar het is weer duidelijk een symbolische oplossing.
Merk het zelf ook wel, rij lang niet altijd zoals het hoort maar in die 10 jaar 1x een boete gehad en maar liefst 20 waarschuwingen ofzo. Ja dan wordt je zelf natuurlijk ook wat makkelijker.
Heb al een aantal maanden een Carpuride W702B in gebruik en ik ben er tevreden mee. Rij er voornamelijk A naar B ritjes mee met Google Maps en bedien er Spotify mee. Voor GPX/rondritten enzo gebruik ik nog steeds wel liever mijn Garmin.BM schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:32:
[...]
Laat vooral even weten hoe die bevalt, ik ben erg benieuwd.Mijn TT550 begint langzaamaan wat kuren te krijgen, en met 2 motortrips in het vooruitzicht twijfel of ik 'm preventief ga vervangen. Garmin trekt me niet zo (al schijnt de XT2 wel echt heel goed te zijn), dus mogelijk is dit een alternatief
Ik heb zelf ook hele goede ervaringen met de Mitas E-07 banden maar de TKC is zeker een veilige keuze die veel mensen kunnen waarderen.cyntax schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:14:
@Bommes @kneusteun Bedankt voor de tips! Mijn vrouw gaat zeker even goede laarzen scoren voor onze volgende rit. De TKC80's sturen inderdaad beter dan verwacht op het asfalt, dat had in niet verwacht! Volgende keer gaan wij de Karoo 4's proberen, die zijn net nieuw geïntroduceerd en schijnen ook heel goed te zijn.
K to the KillaZ
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
K to the KillaZ
Je hebt toch lesmotoren nodig straks??HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:43:
[...]
Kwam net via MP zo'n oude Transalp hier tegen in de buurt, in redelijke staat voor weinig, maar uiteraard heb je nog een ton knutselwerk aan zo'n ding om hem echt betrouwbaar en goed te krijgen. En ik heb al 2 motoren staan, en een dure opleiding aan het volgen, dus doe het maar even niet.
Die heb ik ook onder m’n Alp en het is heel lang een zware dualsport geweest voor mij. Wat dat betreft kan ik ze iedereen aanraden. Nu er ook een CRF300 met AX41’s bij is gekomen wordt het de volgende ronde wel iets meer asfalt georiënteerde bandjes, dan wordt het m’n woon werk fiets. Korte stukjes snelweg is prima te doen op 300cc maar anderhalf uur per dag keer 4 is niks.HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:43:
[...]
Ik heb zelf ook hele goede ervaringen met de Mitas E-07 banden maar de TKC is zeker een veilige keuze die veel mensen kunnen waarderen.
[Afbeelding]
Zo'n bandje is dat. Hier afgebeeld in de Dakar versie met stijvere zijwand - ook zonder lucht erin houdt de band een stijfheid vergelijkbaar met 0.5 druk.
Kwam net via MP zo'n oude Transalp hier tegen in de buurt, in redelijke staat voor weinig, maar uiteraard heb je nog een ton knutselwerk aan zo'n ding om hem echt betrouwbaar en goed te krijgen. En ik heb al 2 motoren staan, en een dure opleiding aan het volgen, dus doe het maar even niet.
Er is altijd vanalles mis met een AlpBommes schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:03:
[...]
Je hebt toch lesmotoren nodig straks??
Ik zeg niks mis met een Alp..
Met die mindset kun je ook een Ducati van 15 jaar oud kopenHTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:24:
[...]
Er is altijd vanalles mis met een Alp. Het ontwerp verbruikt standaard olie bij alles boven de 100km/u, de CDI's gaan altijd stuk, de tandwielas is van peperpoek, het plastic verbrijzelt, de uitlaat rot door waar je bij staat en de richtingaanwijzerknop gaat er ook uiteindelijk aan.
Maar het zijn wel briljante motorenscheelt dat ik ze vanbinnen en vanbuiten ken dus ik zou er eentje kunnen halen en in absoluut briljante staat kunnen brengen, maar heb genoeg andere dingen te doen momenteel.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ducati is Italiaans voor 'dweilen met de kraan open'Joris748 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:58:
[...]
Met die mindset kun je ook een Ducati van 15 jaar oud kopen
Nou ja precies, in de auto is er ruimte zat dus daar ligt van alles in. Water, een deken, wat koeken, bandenset, ehbo en ga zo maar door: alles wat handig is want je hebt er geen last van.Blomminator schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:36:
Ik kwam eerst verkeerd uit, maar naderhand snapte ik.
WERA Tool-check, wat papierwerk voor noodgevallen en flesje water. En altijd pijnstillers. Soms batterypack om mn foon laden (nog geen usb op de motor zelf). Heb de motor ook pas kort, dus nog niet uitgedokterd. Maar heb wel veel in de auto liggen altijd. Geel hesje, flikkerende lamp (ipv gevarendriehoek), gereedschap, gordelsnijder, handje tangen/schroevendraaier en hamertje.
Op de motor zal dat minder zijn.. ben benieuwd wat 'onmisbaar' is.
[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-01-2025 14:56 ]
Je bedoelt een standaard ISO 4165:2001 aansluitingHTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:27:
[..]
(die past op de rare stroomaansluiting van de RT)
[..]
Normaliter heb ik wel ergens een multitool + torx bitje (want BMW doet aan Torx) en zaklampje verstopt. Op vakantie etc neem ik wel wat meer mee, maar ook weinig: in ieder geval hesje (want verplicht in o.a. Duitsland), flesje water en ehbo setje.Hebben jullie ook een EDC op de motor en zo ja wat zit er zoal in? Ik zit er nog aan te denken om zo'n miniatuur elektrisch pompje bij te halen waarmee je onderweg je band op druk kan zetten, staat op mijn verlanglijstje.
En als je motorjas zelf al licht geeft (met retroreflectie erin), is dat dat ook goed voor DLD?noes schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:27:
[...]
Je bedoelt een standaard ISO 4165:2001 aansluiting. Helemaal niet BMW specifiek ook, meerdere merken gebruiken deze.
[...]
Normaliter heb ik wel ergens een multitool + torx bitje (want BMW doet aan Torx) en zaklampje verstopt. Op vakantie etc neem ik wel wat meer mee, maar ook weinig: in ieder geval hesje (want verplicht in o.a. Duitsland), flesje water en ehbo setje.
[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-01-2025 15:34 ]
Die krijg je nog steeds bij sommige merken, bij mijn husky in iedergeval wel. Heb het samen met een wera toolcheck en een xaoimi compressor in de topkoffer liggen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:40:
[...]
Nou ja precies, in de auto is er ruimte zat dus daar ligt van alles in. Water, een deken, wat koeken, bandenset, ehbo en ga zo maar door: alles wat handig is want je hebt er geen last van.
Op de motor moet je spaarzaam zijn en alles zo klein mogelijk hebben. Pijnstiller ook altijd bij inderdaad, dat is zo klein. Het enige wat mij echt onmisbaar lijkt is iets om je banden op druk te zetten. Traditioneel kreeg je bij motoren altijd een gereedschapsetje, geen idee of dat bij nieuwe motoren ook nog zo is, maar toen ging men er van uit dat je ook bij nood wat aan je motor moest kunnen willen doen. Tegenwoordig belt iedereen de ANWB maar die heb ik niet op mijn motoren.
Een motor zoals de RT is wat dat aangaat een uitzondering want net zoals in de auto is hier ruimte te óver. Maar op de CB is het wel een leuk uitdaging om zoveel mogelijk nuttige/onmisbare zaken in die cubbyhole te frotten.
- edit -
Ik heb voor de grap dat setje van de CB eens even uit het zakje gehaald.
[Afbeelding]
Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik denk dat je zo'n beetje de hele motor kunt (de)monteren met deze set, vooropgesteld dat er niks vast zit. Dat was toch wel een andere tijd... en ironisch dat één van de beest betrouwbare motormerken toch zo hun best deed te zorgen dat je ook onderweg simpele problemen kon oplossen. Kudo's voor Honda, maar ook voor de vorige eigenaren die hem zo netjes compleet hebben gehouden.
Awesome
Heb zelf de tkc80’s 70’s Karoo 3, heidenau scouts en mots e7 e9 en e12 gehad. (Wil alles een beetje testen)cyntax schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:14:
@Bommes @kneusteun Bedankt voor de tips! Mijn vrouw gaat zeker even goede laarzen scoren voor onze volgende rit. De TKC80's sturen inderdaad beter dan verwacht op het asfalt! Volgende keer gaan wij de Karoo 4's proberen, die zijn net nieuw geïntroduceerd en schijnen ook heel goed te zijn.
[...]
Heb al een aantal maanden een Carpuride W702B in gebruik en ik ben er tevreden mee. Rij er voornamelijk A naar B ritjes mee met Google Maps en bedien er Spotify mee. Voor GPX/rondritten enzo gebruik ik nog steeds wel liever mijn Garmin.
Voordelen:
- Mooi helder en groot scherm;
- Start relatief snel op;
- Eenvoudig te bedienen;
- 1x alles goed verbinden en dan gaat het vervolgens altijd automatisch, Helm -> Mobiel -> Carpuride;
- Bouwkwaliteit is prima.
Nadelen:
- Geen interne accu dus valt even uit bij het starten van de motor;
- Randen van het scherm lijken minder touch gevoelig, vooral lastig bij de zoom knopjes in Google Maps.
- Schroefjes aan de achterzijde kunnen wel wat meer aangedraaid worden, vanuit de fabriek zitten ze wat losjes waardoor er vocht in kan komen wat je natuurlijk niet wil;
- Relatief prijzig voor een simpel Carplay scherm, ik heb de mijne van Marktplaats af voor een fractie van de nieuwprijs.
En dan meteen een TET module erbij verkopen voor offroad lesjes 👍Bommes schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:03:
[...]
Je hebt toch lesmotoren nodig straks??
Ik zeg niks mis met een Alp..
Bij m'n CRF kreeg ik een karig setje, zelfs geen bougiesleutel. Ik heb al een keer waterslot gehad en gelukkig kan je ook je achterwiel achteruit draaien....HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:40:
[...]
Nou ja precies, in de auto is er ruimte zat dus daar ligt van alles in. Water, een deken, wat koeken, bandenset, ehbo en ga zo maar door: alles wat handig is want je hebt er geen last van.
Op de motor moet je spaarzaam zijn en alles zo klein mogelijk hebben. Pijnstiller ook altijd bij inderdaad, dat is zo klein. Het enige wat mij echt onmisbaar lijkt is iets om je banden op druk te zetten. Traditioneel kreeg je bij motoren altijd een gereedschapsetje, geen idee of dat bij nieuwe motoren ook nog zo is, maar toen ging men er van uit dat je ook bij nood wat aan je motor moest kunnen willen doen. Tegenwoordig belt iedereen de ANWB maar die heb ik niet op mijn motoren.
Een motor zoals de RT is wat dat aangaat een uitzondering want net zoals in de auto is hier ruimte te óver. Maar op de CB is het wel een leuk uitdaging om zoveel mogelijk nuttige/onmisbare zaken in die cubbyhole te frotten.
- edit -
Ik heb voor de grap dat setje van de CB eens even uit het zakje gehaald.
[Afbeelding]
Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik denk dat je zo'n beetje de hele motor kunt (de)monteren met deze set, vooropgesteld dat er niks vast zit. Dat was toch wel een andere tijd... en ironisch dat één van de beest betrouwbare motormerken toch zo hun best deed te zorgen dat je ook onderweg simpele problemen kon oplossen. Kudo's voor Honda, maar ook voor de vorige eigenaren die hem zo netjes compleet hebben gehouden.
Ik heb onder mijn zadel het standaard setje van Yamaha, waarvan ik eigenlijk alleen die sleutel voor het aanpassen van de veervoorspanning gebruik. Verder heb ik daarin een inbussleutel, tiewraps, kopie van het kentekenbewijs en schadeformulier met pen. Mijn vakantiesetje is wat omvangrijker. Daarin zit onder andere een bahco (Engelse sleutel), isolatietape, combinatietang, bitschroevendraaier met bitjes, steeksleutel en dopsleutel voor de achteras (voor ketting spannen), hoofdlamp, EHBO setje, bandenvulset en een krikje die ik onder de achterbrug kan zetten, zodat het achterwiel vrijkomt voor het makkelijker smeren van de ketting (heb geen middenbok).HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:27:
Onder het zadel van mijn CB zit een kleine cubby waar wat rotzooi in past. Standaard heb ik daar mijn Honda gereedschapsetje, kentekenbewijs, boekje en een doosje met oordoppen in zitten, maar er is ruimte over. Zo heb ik er een (cheapass) leatherman combimes/tang in liggen en een half litertje bronwater (altijd verstandig bij te hebben).
Op de RT is de situatie anders, daar is zelfs de cubby voorin het dashboard (waar bij de civiele versie de radio zit) groter dan het hele vak van de CB. Daar ligt standaard een lader + usb-c kabel in (die past op de rare stroomaansluiting van de RT), een waterdicht zakje met daarin reservelenzen, papier, oordoppen en het kentekenbewijs maar ik kwam er net achter dat er ook nog met gemak EHBO kit + halve liter water bij paste. Er zit ook een miniatuur ruitenbreker + gordelsnijder in (je weet nooit wat je onderweg tegenkomt).
De koffers zijn groot, maar leeg, en omdat ze toch niet eenvoudig te verwijderen zijn hangen ze er altijd aan. Ik heb er dus maar een setje van putoline in gegooid (zo'n pouch met een microvezeldoek, kettingspray en cleaner voor je vizier) + wat ducttape en tierips. Dat is een gewoonte overgedragen vanaf de NC al is de kettingspray natuurlijk een beetje overbodig op de RT.
Hebben jullie ook een EDC op de motor en zo ja wat zit er zoal in? Ik zit er nog aan te denken om zo'n miniatuur elektrisch pompje bij te halen waarmee je onderweg je band op druk kan zetten, staat op mijn verlanglijstje.
Vast niet. Want in de wetgeving staat dat het hesje moet voldoen aan een ISO of DIN of whatever norm natuurlijk (want Duitsland). Lang niet alles met reflectie voldoet daaraan, of is er nooit op getest (en dan voldoet het dus ook niet, volgens de letter van de wet). Maar ik vermoed dat de gemiddelde diender er niet zo'n issue van maakt als je een jas hebt met veel reflectie, tenzij je een fuik inrijdt waar ze alles controleren.HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:33:
[...]
En als je motorjas zelf al licht geeft (met retroreflectie erin), is dat dat ook goed voor DLD?
Ik ken ze, ik rijd ook BMW heWat betreft die stroomaansluiting, een plaatje was duidelijker geweest. Ik weet dat niet alleen BMW hem heeft maar hij is volgens mij een stuk fragieler dan een ouderwetse 12v aansluiting, iig wel op de rare plek waar de RT hem heeft (afbreekgevoelig).
Ja voor de accu bedoel je? Is wel praktischer dan de zitting eraf halen ja, bij de RT-P moet je dan (in deze volgorde, anders werkt het niet) koffers beide openklappen, zadelstukken eruit schuiven/trekken en dan pas kan de zitting eruit. Maar na 3 weken stilstand had ik de lader erop en de accu had letterlijk 10 seconden nodig tot vol, dus het loopt vast los.noes schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:53:
[...]
Vast niet. Want in de wetgeving staat dat het hesje moet voldoen aan een ISO of DIN of whatever norm natuurlijk (want Duitsland). Lang niet alles met reflectie voldoet daaraan, of is er nooit op getest (en dan voldoet het dus ook niet, volgens de letter van de wet). Maar ik vermoed dat de gemiddelde diender er niet zo'n issue van maakt als je een jas hebt met veel reflectie, tenzij je een fuik inrijdt waar ze alles controleren.
[...]
Ik ken ze, ik rijd ook BMW he- de stekkertjes blijven strakker zitten dan de (meeste) 12v sigarettenplugs die in auto's gebruikt worden, en de connector + plug is kleiner wat ook handig is voor onze tweewielers.
De plek op de R1200RT (TS & DOHC) vind ik ook niet heel handig inderdaad. Ik vermoed dat die gekozen is zodat je makkelijk verwarmde kleding kan aansluiten en er nog niet echt nagedacht was over navigaties, telefoons enz.
Optimate heeft een kleine haakse USB adapter ervoor, O-105 (2x USB-A) / O-114 (1x USB-A, 1x USB-C). Ik had de O-105, die zat mij nooit in de weg op de RT.
Handig dat een canbus compatible lader direct op die 12v socket kan, mocht je dat nog niet weten
[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-01-2025 17:22 ]
Mitas heeft de modelnamen nu allemaal veranderd. De e9 is de enduro trail-rally geworden toch? De e12 niet kunnen vinden. Deed je dan een e12 voor en e9 achter?kneusteun schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:44:
[...]
Heb zelf de tkc80’s 70’s Karoo 3, heidenau scouts en mots e7 e9 en e12 gehad. (Wil alles een beetje testen)
Tot nu toe zijn offroad mijn favoriet de e9/e12 combi
De karoo 3 was ik ook aardig weg van want daar me in Duitsland in de regen de knieën aan de grond gereden met de t7 😂
Alleen de heidenau’s vond ik echt volledig kut, ja ze gaan lang mee maar ik had ze er meteen weer af want met regen was het glibberen en glijden (schijnt verbetert te zijn)
[ Voor 9% gewijzigd door cyntax op 28-01-2025 18:03 ]
Ik heb toch een toetercyntax schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:59:
@HTT-Thalan Fietsbel voor op de motor. Werkt goed op drukke wegen met voetgangers en fietsers.
Wat voor modellen zijn dat allemaal?Onze ‘instap’ bmw’s hebben verassend genoeg een volledige set boord gereedschap. Onze grote motoren komen standaard met alleen een schroevendraaier en een steeksleutel.
[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 28-01-2025 19:21 ]
[ Voor 29% gewijzigd door cyntax op 28-01-2025 19:56 ]
Op de CB heb ik mijn sympathieke Vikinghelm op en op de RT gaat iedereen sowieso wel aan de kant voor mecyntax schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:52:
@HTT-Thalan Tuuteren zorgt voornamelijk voor boze blikken, fietsbel voor verraste en lachende gezichten.
Instappers zijn G310GSen en de grote R1250GSA en K1300R.
He vlak de rev-skills van mijn ubermacho-ganz-geile DL650 niet uit hecyntax schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:52:
@HTT-Thalan Tuuteren zorgt voornamelijk voor boze blikken, fietsbel voor verraste en lachende gezichten. Moet je natuurlijk geen Blerpijp hebben op de motor, dan hoor je de fietsbel niet meer. Dan kan je beter revven inderdaad
.
Instappers zijn G310GSen en de grote R1250GSA en K1300R.
Klopt! E12 voor en 9 achter, voorkant wat zachter voor het asfalt, en slijtage is daardoor aardig gelijk.cyntax schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:59:
[...]
Mitas heeft de modelnamen nu allemaal veranderd. De e9 is de enduro trail-rally geworden toch? De e12 niet kunnen vinden. Deed je dan een e12 voor en e9 achter?
JepHTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:16:
[...]
Ja voor de accu bedoel je? Is wel praktischer dan de zitting eraf halen ja, bij de RT-P moet je dan (in deze volgorde, anders werkt het niet) koffers beide openklappen, zadelstukken eruit schuiven/trekken en dan pas kan de zitting eruit. Maar na 3 weken stilstand had ik de lader erop en de accu had letterlijk 10 seconden nodig tot vol, dus het loopt vast los.
Trombone. Voor Eckten BikersBoudewijn schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:20:
Fietsbel? Toeter? Je kunt toch gewoon rev'en?
</Sjonnie>
[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 29-01-2025 09:44 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ga op vrijdag...HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:12:
Oh, ook motorbeursticket net gekocht. Ik ga (waarschijnlijk) op zaterdag.
Nog mensen die dan ook komen?
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Datzelfde hebben we met de BMW rijders die de BMW app gebruiken voor de navigatie. Die hebben uiteindelijk weer een Garmin er op gezet omdat om de haverklap de bluetooth verbinding weg was en niet meer terugkwam. Even pauze gehad en naar de wc geweest? Verbinding weg. Motor te lang van contact af gehad? Verbinding weg.kneusteun schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:23:
Wat die carpuride dinges betreft ben ik helemaal klaar met dat ding 🫣 en ik heb er niet eens zelf een 🤣
In de herfst had mijn kompaan zo’n ding en ik werd er helemaal gek van. Gps signaal valt weg “even stoppen hoor dit klopt niet”
10 minuten later
link met telefoon valt weg “wacht even even iets checken”
Houden we een korte stop waar ik even een peuk doe en de sloot bijvul en weer opstap om verder te gaan.
“Wacht even” 3 minuten gevloek
“ik doe even mijn telefoon in de houder”
Wou dat ding weer niet linken.
Ik heb denk ik in een week wel anderhalf uur tot twee uur stilgestaan omdat er iets niet goed ging…..
[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-01-2025 09:28 ]
Ik heb een zwakke rug
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ingevuld!!!_eLMo_ schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:25:
[...]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Dankje. Ik heb net tijdens mijn teams-meeting hardop moeten lachen. En dat kun je niet uitleggen.
Iets met, zo bedoelde ik het niet...
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq