Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:09

jeroenathome

Een regel tekst

Streskip schreef op maandag 20 januari 2025 @ 04:50:
Heeft iemand wel eens een groepsreis gedaan, als in, met onbekende? Ik kwam een advertentie tegen tijdens een scroll sessie op Insta en het zette mij aan het denken... In mijn familie zijn er wel wat motorrijders maar afspreken is nogal een ding, er is altijd wel wat. Met collega's lukt het wel eens om een middagje even te rijden maar echt kilometers maken met overnachting erbij lijkt nog niet te lukken. In mijn vriendengroep blijft het bij "ik ga dat nooit doen want dan rijd ik mezelf dood".

Zo ja, tips? :P Ik heb voor mezelf maar een paar dagen Grevenstein geboekt, dan maar alleen :9
Niks mis met een groepsreis. Ik kan ook niemand vinden die mee wilt. Ondertussen meerdere groepsreizen gemaakt en altijd plezier gehad. Je maakt nieuwe vrienden op zo'n reis. Het is wel uitzoeken welke personen dezelfde interesse en rijstijl hebben. Als je graag iets wil bezoeken en rustig rijdt heeft het geen zin om met een groep racers mee te gaan.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vliegvlug schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:16:
Nog even terugkomend op mijn eerdere vraag over een vizier behandelen tegen regen.

Heb gezocht en kwam naast Rain-X Plastic Water Repellend (wat @4x2 ook al zei) ook veel NikWax Visor Proof tegen.

En ook deze review van verschillende waterafstotende producten voor motorhelm vizieren:The best water repellents to help you see clearly in the rain
Waar NikWax er het beste uitkwam maar dat komt vooral doordat er niet alleen naar werking gekeken is maar ook hoe chemisch het middel zelf is.
Die Nikwax is wat moeilijk online te krijgen dus daarom de Rain-X besteld, ben benieuwd hoe het gaat werken in de praktijk en hoe lang het effectief blijft.

Verder kwam ik deze twee aparte producten nog tegen die ik jullie niet wilde onthouden!

Een ruitenwisser voor op je vizier! :P
[Afbeelding]
Heet Bikerguard
Vind het wel een grappig idee trouwens, ik kan me voorstellen dat niet iedereen er mee zou willen rijden maar ik zou er geen probleem mee hebben 8)
Maar gezien de prijs (€360, en dat is zelfs met korting!) en het feit dat mijn helm niet compatibel is gaat dit ‘m niet worden!

Een draaiende doorzichtige schijf voor op je vizier :?
[Afbeelding]
De Watroprop
Naast het feit dat ik niet echt zie hoe dit echt effectief kan gaan werken, (iets met luchtstromen doordat dat ding gaat draaien tijden het rijden maar dan komt de regen er toch alsnog achter als je stilstaat?) wil je daar toch überhaupt niet mee rondrijden, het ziet er niet uit! 8)7 _O-
En dan is het nog niet eens makkelijk op je vizier te krijgen door dat elastiek wat je moet spannen omdat de zuignap alleen niet voldoende is.
Ik wrijf gewoon wat speedwax van 3e/bus op het vizier...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Heeft iemand wel eens een groepsreis gedaan, als in, met onbekende? Ik kwam een advertentie tegen tijdens een scroll sessie op Insta en het zette mij aan het denken...
Jazeker. Heb ze een tijdje terug hier ook al genoemd, maar ik ben erg tevreden met Trip Motorreizen (geen aandelen, enkel tevreden klant ;) )

Ben nu paar keer met ze naar Vianden geweest, 1x Winterberg, en 1x Karinthie, en daar komt dit jaar Zwarte Woud en de Alpen nog bij.
Heb geen ervaring met andere organisaties, dus daar kan ik geen vergelijking mee maken. Maar ik ben tot nu toe hier erg tevreden over. Mooie routes, prima begeleiding, prima hotels, goed eten en drinken, en tot nu toe ook altijd hele leuke mensen in de groep.

Er zullen hier genoeg mensen zijn die het liever allemaal zelf regelen qua hotels, en routes, maar ik vind het wel erg makkelijk dat ik daar niet over na hoef te denken :)
jeroenathome schreef op maandag 20 januari 2025 @ 06:18:
[...]

Niks mis met een groepsreis. Ik kan ook niemand vinden die mee wilt. Ondertussen meerdere groepsreizen gemaakt en altijd plezier gehad. Je maakt nieuwe vrienden op zo'n reis. Het is wel uitzoeken welke personen dezelfde interesse en rijstijl hebben. Als je graag iets wil bezoeken en rustig rijdt heeft het geen zin om met een groep racers mee te gaan.
Zeker, heel belangrijk. Ik merk uit de afgelopen reizen dat het verschil in rijstijl erg groot kan zijn, en hoewel ik me graag een beetje 'op trek' aan de snellere/betere rijders, heeft het voor mij geen enkele zin om achter de hele snelle jongens aan te gaan. Tot nu toe word daar bij de groepsindeling altijd heel netjes rekening mee gehouden, en mocht het toch niet passen, en dan is het bij een foto/lunch stop zo aangepast.

[ Voor 30% gewijzigd door BM op 20-01-2025 06:59 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:40
t.w.e.a.k.e.r schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:21:
Hallo ik wil graag een motor kopen een 125cc om mee te beginnen liefst een 4t en een supermotard. Welke zijn goede motoren? Alvast bedankt aan degenen die meedenken.
WR125 is volgens mij een prima optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

t.w.e.a.k.e.r schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:35:
[...]

Is er dan nog een andere motor van 125cc (4t) met een mooi geluidje die ook snel rijd en er een beetje sportief uitziet.
Nu ik even niet mobiel ben post ik je een filmpje.

Ik laat je Honda zien omdat ik niet veel ken buiten het Honda portfolio, maar anderen kunnen je hier vast helpen aan tips voor andere goeie, betrouwbare opties. Er is wel wat te krijgen binnen 125cc maar de keuze is niet enorm.

Als je een crosser zoekt, krijg je dus vaak dat die niet op kenteken staan, en versies die dat wel zijn zie je toch vaak bij de wat zwaardere klasse. Bovendien moet je dan die extra wielen en banden nog kopen en erop (laten) zetten. Kom je vrij prijzig uit voor een 'simpele' A1 motor, maar als dat het je waard is ben je misschien ook bereid voor een wat meer prijzige KTM/Honda/Kawa te gaan in die klasse en dan koop je het gewoon als pakket zonder knutselen.

Bij de 125cc klasse kom je bovendien een tweedeling tegen: De instapversies zijn vaak 11pk en niet de 'volle' 15. Dat reserveren ze voor de duurdere modellen in die groep zoals dus de hierboven gelinkte video van de 125R. Met beide kom je wel tot de 100 met meewind maar als je wat groter/forser van bouw bent kan het worstelen zijn en wil je misschien doorzoeken tot je de elusieve 125cc Varadero kunt kopen, een V-twin die niet meer geproduceerd word maar wel geschikt is voor grotere rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-08 16:59
[...]

Is er dan nog een andere motor van 125cc (4t) met een mooi geluidje die ook snel rijd en er een beetje sportief uitziet.
kunt eens kijken naar een KTM Duke 125, ik heb een Duke 390 gehad is zowat een halve supermotard en best sportief voor een lichte motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:50
[...]

Fantic XMF 125 :Y

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:36
Hallo ik wil graag een motor kopen een 125cc om mee te beginnen liefst een 4t en een supermotard. Welke zijn goede motoren? Alvast bedankt aan degenen die meedenken.
Supermoto's zijn een relatief klein segment, zeker de combinatie met 125cc. Maar er zijn wel een paar opties.

De Yamaha WR125 haalde @kneusteun al aan. Deze worden niet meer nieuw geleverd, maar zijn wel prima tweedehands verkrijgbaar denk ik.
Verder vond ik nog een KTM, de 125 SMC.
Beta heeft de RR Motard 125 in een R en een T versie.

Dan is er op Marktplaats vast nog aardig aanbod van crossers die mensen zelf hebben omgebouwd naar supermoto's, maar dan is het maar de vraag wat je in huis haalt natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
HTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:50:
[...]
Als je een crosser zoekt [...]
Hij zegt specifiek dat ie een supermoto zoekt :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Heeft iemand wel eens een groepsreis gedaan, als in, met onbekende? Ik kwam een advertentie tegen tijdens een scroll sessie op Insta en het zette mij aan het denken... In mijn familie zijn er wel wat motorrijders maar afspreken is nogal een ding, er is altijd wel wat. Met collega's lukt het wel eens om een middagje even te rijden maar echt kilometers maken met overnachting erbij lijkt nog niet te lukken. In mijn vriendengroep blijft het bij "ik ga dat nooit doen want dan rijd ik mezelf dood".

Zo ja, tips? :P Ik heb voor mezelf maar een paar dagen Grevenstein geboekt, dan maar alleen :9
Waarom niet met een paar uit dit topic? lees dat niet iedereen een vrienden motorrij groep heeft.

Ik heb het geluk dat mijn beste maten ook allemaal rijden. Degene met ene gezin zoals ik hebben wel minder tijd dan de vrijgezel, mar we rijden nog steeds wel en zeker 2 x pj een paar dagen achter de NL grenzen <3

Hoezo iets op je vizier smeren?? Als je vizier schoon is en je rijdt op de snelweg met regen dan is je hoofd een klein bierje draaien en de druppels zijn zo van je vizier. Links en rechts en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 22:17

Of ga bij een motor toer club, de mtc waar ik , lid van ben, is erg actief en heeft 6 buitenland ritten per jaar , GPS avond, vro dag en een serie binnenland ritten op zondag.
Met ruim 90 leden is er altijd een groepje waar je je lekker bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kijk eens naar de Honda Varadero 125xl

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Yamaha YZF-R125?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Wat is je doel eigenlijk met die motor?
En welke modellen heb je zelf al gevonden, en waarom vielen die af?

Je komt nu, hoe vreemd het misschien ook klinkt, met eisen aanzetten (125cc, snel, sportief, leuk geluid) waar de meeste andere motorrijders hier niet veel mee kunnen. Ik heb het idee dat je zelf nog niet weet wat je vraagt. Dat is niet erg, en daar kunnen we je best bij helpen. Vandaar mijn vragen hierboven.

Als je richting supermotard zoekt, zou ik bij KTM kijken. Maar dat is simpelweg mijn associatie erbij, geen echte onderbouwing.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:35:
[...]

Wat is je doel eigenlijk met die motor?
En welke modellen heb je zelf al gevonden, en waarom vielen die af?

Je komt nu, hoe vreemd het misschien ook klinkt, met eisen aanzetten (125cc, snel, sportief, leuk geluid) waar de meeste andere motorrijders hier niet veel mee kunnen. Ik heb het idee dat je zelf nog niet weet wat je vraagt. Dat is niet erg, en daar kunnen we je best bij helpen. Vandaar mijn vragen hierboven.

Als je richting supermotard zoekt, zou ik bij KTM kijken. Maar dat is simpelweg mijn associatie erbij, geen echte onderbouwing.
en ook niet geheel onbelangrijk, wat ga je doen qua training.. ik neem aan dat hij belg is en dus met zijn auto rijbewijs op een 125cc mag rijden.. maar dan nog is training super belangrijk..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Kan iemand even de zon bestellen, ik begin afkickverschijnselen te krijgen van het niet rijden. Elke keer als ik de schuur in loop staat die mooie machine daar te wachten om losgelaten te worden.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ricjuh schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:46:
Kan iemand even de zon bestellen, ik begin afkickverschijnselen te krijgen van het niet rijden. Elke keer als ik de schuur in loop staat die mooie machine daar te wachten om losgelaten te worden.
Die zon is nog tot daar aan toe. Eerst wat hogere temperaturen (een paar graden zijn al zat maar dan wel ook in de Hoge Venen en Eifel svp), dán een bak water eroverheen om het zout weg te spoelen, en dan mag er wat zon bij als bonus.
ToolkiT schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:44:
[...]

en ook niet geheel onbelangrijk, wat ga je doen qua training.. ik neem aan dat hij belg is en dus met zijn auto rijbewijs op een 125cc mag rijden.. maar dan nog is training super belangrijk..
Ik had die zelfde aanname al gedaan, en dat vervolgadvies zou dan waarschijnlijk vanzelf nog volgen. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:25

In 2019 voor 2 weken gedaan in m'n eentje, qua gezelligheid zat het wel snor. Was toen ruim de jongste, maar deed het gemiddelde niet echt zakken, Lekker rijden en bij de stops en het avondeten een beetje bijpraten. Het is inderdaad uitzoeken wie dezelfde rij- en reisstijl hebben, ik heb samen met een ander na een aantal dagen besloten niet meer met een stel mee te rijden. Hierna ook er achter gekomen dat 7 man toch wel veel is in één groep, dus grotendeels met z'n tweetjes de week af gemaakt, een enkele keer alleen gereden, of andere solorijders mee laten rijden.

Sindsdien ga ik elk jaar solo voor een weekje (of 2), maar dat lag meer aan het gebrek aan keuze qua avondeten en de enorme hoeveelheid "verplichte" kilometers bij een rondreis dan de gezelligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hey, je houdt jezelf tegen hè, dat weet je ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Melkunie schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Hij zegt specifiek dat ie een supermoto zoekt :?
Dat is me niet ontgaan, maar veel supermoto's lijden dus onder die minder ideale technische combinatie en daarom dacht ik vriendelijk te zijn een 'word of warning' toe te voegen. Jammer als hij zo'n ding 2ehands koopt en dan voor grote kosten komt te staan. Zeker als je 2 jaar later weer wat anders gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 17:50
Gewoon opstappen en wegrijden. :+
Deed ik vanmorgen ook. Was goed te doen, ondanks 1°C d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00

4x2

lộn xộn quá

Honda MSX125 / Grom, enige juiste 125cc 4-takt keuze met versnellingen, de rest is traag zonder grappig te zijn, dan kun je beter een scooter kopen, die zijn iig praktisch.
[Afbeelding]
Heet Bikerguard
Vind het wel een grappig idee trouwens, ik kan me voorstellen dat niet iedereen er mee zou willen rijden maar ik zou er geen probleem mee hebben 8)
Maar gezien de prijs (€360, en dat is zelfs met korting!) en het feit dat mijn helm niet compatibel is gaat dit ‘m niet worden!
Dingen staan ook op ali voor een stukje minder.

Gisteren even een afstelrondje met de MTX gemaakt, moet dr nog wat meer doen omdat ik nog niet volgas kan gaan in de powerband, maar dr zit vooruitgang in (liever van rijk naar arm werken ipv andersom, scheelt zuigers vervangen)

Vergelijk met de ex MSX125 met 186cc kit:

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
HTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:07:
[...]

Dat is me niet ontgaan, maar veel supermoto's lijden dus onder die minder ideale technische combinatie en daarom dacht ik vriendelijk te zijn een 'word of warning' toe te voegen. Jammer als hij zo'n ding 2ehands koopt en dan voor grote kosten komt te staan. Zeker als je 2 jaar later weer wat anders gaat halen.
Oké... (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
f2ride2001 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:16:
[...]

Ik zou de temp ook niet zo'n ramp vinden.
Maar het feit dat vanochtend onze zwarte auto opnieuw wit was van het zout (aanrij route hulpdiensten) ga ik het er nog niet op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Als je 125cc moet, hoe zit dat dan met een e-bike? hoe wordt die geknepen? gewoon op top? of krijg je dan ook minder Nm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:00:
Als je 125cc moet, hoe zit dat dan met een e-bike? hoe wordt die geknepen? gewoon op top? of krijg je dan ook minder Nm?
A1 is iig voor Nederland max 125cc en 11kw. Dus indien meer vermogen wordt hij daar ook op geknepen.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00

4x2

lộn xộn quá

De elektrische apparaten vallen een beetje in een maas in de wet omdat het max vermogen voor A1 (11KW btw) het max continu vermogen is.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In het kader van "waar kent DuC de weg niet?"... Dan valt Grevenstein af. :+

Je gaat naar het motorhotel zeker? Dat wordt gerund door Nederlanders. Leuk, en zeker niets mis mee, maar als ik naar het buitenland ga, zoek ik niet per se de Nederlanders op.
Daar ben ik dan ook niet geweest, maar ik heb wél weer goede ervaringen met hotel Holländer Hof, een stukje verder in die straat. :)
Er dendert trouwens iedere 15 minuten een vrachtwagen langs met bier, op weg van of naar de Veltins brouwerij onder aan de straat. :o

Bij Landhotel Pingel, een paar kilometer naar het westen, ben ik ook al een aantal keren geweest. Holländer Hof beviel me wel beter, moet ik zeggen, al kan ik er niet de vinger op leggen waarom.

Sauerland is wel mooi. Zo'n trips heb ik ook enkele keren alleen gedaan, bewust om tot rust te komen. Even geen gezeur aan mijn kop. Héérlijk!
Alleen jammer dat het in het Sauerland, net als op veel andere plekken, tegenwoordig heel kaal is geworden door de Letterzetter.

Let wel op dat er tegenwoordig enkele wegen zijn die (deels) zijn afgesloten voor motoren. :)
Meer details hier: https://bvdm.de/aktuelles...ungen/streckensperrungen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-09 21:25

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Iedereen die een comment achtergelaten heeft dank.
De Ktm duke 125 is een mooi ding het zal die wel worden. Hij gaat 115 wind mee. Ik heb al een beetje ervaring met "motors" een 50cc honda ;)

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:45:
De Ktm duke 125 is een mooi ding het zal die wel worden.
Zou je d'r niet eerst een proefrit mee maken? :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

BM schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:21:
[...]

Zou je d'r niet eerst een proefrit mee maken? :?
Tuurlijk wel doe je toch altijd als je een motor koopt. ;)

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ik wou gewoon zeggen dat de kans heel groot is

Shit happens yk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 19:33
Nog even terugkomend op mijn eerdere vraag over een vizier behandelen tegen regen.

Heb gezocht en kwam naast Rain-X Plastic Water Repellend (wat @4x2 ook al zei) ook veel NikWax Visor Proof tegen.

En ook deze review van verschillende waterafstotende producten voor motorhelm vizieren:The best water repellents to help you see clearly in the rain
Waar NikWax er het beste uitkwam maar dat komt vooral doordat er niet alleen naar werking gekeken is maar ook hoe chemisch het middel zelf is.
Die Nikwax is wat moeilijk online te krijgen dus daarom de Rain-X besteld, ben benieuwd hoe het gaat werken in de praktijk en hoe lang het effectief blijft.

Verder kwam ik deze twee aparte producten nog tegen die ik jullie niet wilde onthouden!

[Afbeelding]
Heet Bikerguard

Een draaiende doorzichtige schijf voor op je vizier :?
[Afbeelding]
De Watroprop
Naast het feit dat ik niet echt zie hoe dit echt effectief kan gaan werken, (iets met luchtstromen doordat dat ding gaat draaien tijden het rijden maar dan komt de regen er toch alsnog achter als je stilstaat?) wil je daar toch überhaupt niet mee rondrijden, het ziet er niet uit! 8)7 _O-
En dan is het nog niet eens makkelijk op je vizier te krijgen door dat elastiek wat je moet spannen omdat de zuignap alleen niet voldoende is.
Geinige gadgets. Ik heb de Nik-Wax gevonden bij Motorplaza te Groningen, hebben ze ook ongetwijfeld in de vestiging in Heerenveen. Geen idee waar je woont, maar je kan er ook een excuus voor een ritje van maken. :)

Overigens, je hebt ook handschoenen waar een rubbertje op zit zodat je handmatig je vizier kan wissen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4D-3EJedOP5v0egalO7EkyiwSk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/F0MXdY0r2WafSNzco3oeVDTW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

t.w.e.a.k.e.r schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:45:
De Ktm duke 125 is een mooi ding het zal die wel worden. Hij gaat 115 wind mee. Ik heb al een beetje ervaring met "motors" een 50cc honda ;)
Vergeet de toepasbare kleding niet in de aankoop mee te rekenen - ook met maar 15pk kan je 'guard angle' je niet voor road rash behoeden ;).

Zo'n duke is geinig, heb er wel eens op gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

4x2 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:47:
De elektrische apparaten vallen een beetje in een maas in de wet omdat het max vermogen voor A1 (11KW btw) het max continu vermogen is.
En zodoende @kneusteun gaan die dingen dus best wel af:

Ja, je top is laag maar je wint wel veel verkeerslichtsprintjes :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:27:
[...]

En zodoende @kneusteun gaan die dingen dus best wel af:

[YouTube: Riding a Zero S 11kw in Germany [RAW] A1 License 0-140 Kmh]

Ja, je top is laag maar je wint wel veel verkeerslichtsprintjes :P.
Hmm, ik heb onlangs m'n Saab ingeruild voor een elektrische wagen om een hele bult redenen, maar een innemende rij-ervaring is er niet één van. Het lijkt me best leuk om een keer te proberen, maar volgens mij wordt motorrijden gauw saai zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nehal3m schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:30:
[...]

Hmm, ik heb onlangs m'n Saab ingeruild voor een elektrische wagen om een hele bult redenen, maar een innemende rij-ervaring is er niet één van. Het lijkt me best leuk om een keer te proberen, maar volgens mij wordt motorrijden gauw saai zo.
Het ligt er wel aan welke EV je hebt. Ik heb snelle EV's meegemaakt die ik toch minder prettig vond dan mijn 'underpowered' Ioniq met 136pk/300nm. Maar daar rijdt ik ook voornamelijk heel rustig mee, want daar leent die auto zich het beste voor.

Ik heb die Zero 'adventure' bike een keer proefgereden op zo'n stukje bij de motorbeurs en het lijkt me best grappig, zeker geschikt als 'commute' bike maar ik vond de vering erg kort en zo'n ding weegt nogal wat dus je zit er ook gauw doorheen. Ik vraag me serieus af hoe offroad waardig zo'n ding nou echt is (ze verkopen een 'forest' editie met bagage etc).

Die A1 Zero is juist echt heel tof in stadswerk, maar ik denk dat ik het met je eens bent dat je die gauw zat bent. One trick pony en niet echt voor ander werk inzetbaar. En ook nog eens schreeuwend duur (oké, veel geld) vergeleken met al het andere A1 spul, zelfs de premium modellen. Daar staat tegenover dat je hem misschien niet direct weg hoeft te doen zodra je A2 hebt, ding gaat hard zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:01

_Apache_

For life.

nehal3m schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:30:
[...]

Met 11kW wel denk ik, maar de 140pk/190Nm verveelt mij niet bepaald.

Heb regelmatig dat ik wat sportiever rij, en dan is het niet 'hoeveel vermogen heb ik nu' maar 'hoeveel durf ik NU door het achterwiel te jagen'.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

HTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:24:
[...]

Vergeet de toepasbare kleding niet in de aankoop mee te rekenen - ook met maar 15pk kan je 'guard angle' je niet voor road rash behoeden ;).

Zo'n duke is geinig, heb er wel eens op gezeten.
Er staat een mooi leren pak op het lijstje ;)

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:26

Vliegvlug

Flight Simple

4x2 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:24:
[...]

Dingen staan ook op ali voor een stukje minder.
Dat staat op de website van Bikerguard in de FAQ ook. ;)
Uiteraard geven ze daar direct bij aan dat die van lage kwaliteit zijn en niet goed werken en snel stuk.
Dat wil ik best geloven maar zal ook veel wij van WC eend… zijn.

Heb me er verder ook niet in verdiept, bij mijn helm gaat zo’n helm ruitenwisser die je op het vizier moet monteren toch niet werken aangezien het kinstuk 180° naar achter kan worden geklapt voor het vizier langs.
Ik gebruik dat heel vaak dus het is dan gewoon wachten tot ik die wisser of mijn helm sloop door ondoordacht dat kinstuk naar achteren te klappen als die wisser erop zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002

Vliegvlug

Flight Simple

nehal3m schreef op maandag 20 januari 2025 @ 18:20:
[...]

Geinige gadgets. Ik heb de Nik-Wax gevonden bij Motorplaza te Groningen, hebben ze ook ongetwijfeld in de vestiging in Heerenveen. Geen idee waar je woont, maar je kan er ook een excuus voor een ritje van maken. :)
Dank voor de tip maar dat is niet echt in mijn regio.
Overigens, je hebt ook handschoenen waar een rubbertje op zit zodat je handmatig je vizier kan wissen.

[Afbeelding]
Die was ik ook tegengekomen en zagen er ook wel handig uit ja maar zo’n anti-regen coating lijkt me toch wat handiger :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52

Kun je sleutelen? Indien ja -> https://www.motor-forum.n...west-het-zal-best.475775/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Vliegvlug schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:26:
Die was ik ook tegengekomen en zagen er ook wel handig uit ja maar zo’n anti-regen coating lijkt me toch wat handiger :)
Persoonlijk vind ik die coating fantastisch ja, als je je ogen gewoon op de weg houdt maar je hoofd draait dan loopt 't water zo van je vizier. Maar zelfs dan ontkom ik er soms niet aan om even met de hand weg te vegen. Ach ja alles went, als je maar goed kunt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Die Stark varg enduro met kenteken! Zou willen dat ik het kon betalen….
Dat lijkt mij echt ultiem speelgoed 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat en je krijgt vet/zooi op je vizier. Ik vind die coating ook fijner maar merk dat ik het vaker/beter op moet brengen.
Bij langzame snelheid in de file werkt af laten waaien minder goed.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

f2ride2001 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:16:
[...]

Haha met een supersport zonder hulpmiddelen wacht ik nog wel ff tot het asfalt wat warmer is :9

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:04
Hier ook afkickverschijnselen hoor... Maar ik zag nét nog een strooiwagen rijden hier in de stad dus de strom blijft mooi in de berging staan... Paar weken terug nog een rondje Rursee gedaan, maar daar lag de sneeuw nog naast de weg en de motor kwam wit terug (v.d. pekel dus..). Toen wel goed afgespoten maar dat ga ik niet nog een keer doen. Al heeft m'n auto het net begeven (startmotor wss) dus de verleiding is wel érg groot. Maar ben bang dat het voorlopig bij fietsen zal moeten blijven.

Er is iets hogere temperatuur voorspeld vanaf komende woensdag en wat buien, met een beetje geluk spoelt dat die rotzooi goed weg en kunnen we binnenkort weer een rondje wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:12
Vooral die regen inderdaad, dat de zooi lekker weg spoelt. Gewoon een nacht lang een flinke bui en daarna een droog weekend.

zeker, zeker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kent iemand die scene uit één of andere film waarin iemand roept "someone hold me back" en dat niemand dat dan doet? En dat hij uiteindelijk gaat smeken "please, someone hold me back!!!"?

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/let-me-cook-v0-gi4h7yjzpgzb1.png?width=498&format=png&auto=webp&s=183ae68620c5b515fc85ccc69e11a197a092422d

Zo voelt het voor mij telkens als iemand hier roept 'wat jammer dat ik nu niet kan rijden want reden X' :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:33
HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:24:
Kent iemand die scene uit één of andere film waarin iemand roept "someone hold me back" en dat niemand dat dan doet? En dat hij uiteindelijk gaat smeken "please, someone hold me back!!!"?

[Afbeelding]

Zo voelt het voor mij telkens als iemand hier roept 'wat jammer dat ik nu niet kan rijden want reden X' :P.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLbbSszELx9Iix7T_1RrTrwaPJ4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K64lBL7igHf8DJNf1QtBvbyU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:04

Hou me tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Precies :P. Dus voortaan als iemand hier komt weeklagen dat hij 'niet kan rijden' posten we dit filmpje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Ik rij uberhaupt niet als het kouder is dan 10, maar moet zeggen dat ik ook in de lente/zomer/nazomer ook te weinig rijd. Soms heb je gewoon andere prio's :P

/edit en mijn werk op 5km is te dichtbij, dat vind ik dan weer zonde. De motor wordt amper warm.

[ Voor 24% gewijzigd door wokkelz op 21-01-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wokkelz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:19:
Ik rij uberhaupt niet als het kouder is dan 10, maar moet zeggen dat ik ook in de lente/zomer/nazomer ook te weinig rijd. Soms heb je gewoon andere prio's :P

/edit en mijn werk op 5km is te dichtbij, dat vind ik dan weer zonde. De motor wordt amper warm.
Zoals niet kapotvriezen? :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:32

Wat weerhoud je om daar 30km van te maken op een mooie zomerdag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Denken in mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Gewoon niet op het asfalt komen, dan hoef je je ook niet druk te maken over pekel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:24:

Ja, maar pekel enzo :+

met de Fazer reed ik in de pekeltijd wel gewoon, die had toch al vaker pekel gezien dus dat maakte niks meer uit. Er komt ook zeker nog een pekel brommer bij om dit probleem op te lossen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:01

_Apache_

For life.

Destruction schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:08:
[...]

Ja, maar pekel enzo :+

met de Fazer reed ik in de pekeltijd wel gewoon, die had toch al vaker pekel gezien dus dat maakte niks meer uit. Er komt ook zeker nog een pekel brommer bij om dit probleem op te lossen.
En zelfs met pekel, wat is het probleem?

https://autocura.nl/produ...hO5zbwGoS34MaAmWZEALw_wcB

Een recht-geaarde tweaker maakt hier zelfs natuurlijk wat. Hier spoel ik de Zero regelmatig af.
Zelfs de accu heeft geen problemen met de kou.

Hij wil niet opladen als het onder 0C is, amar als je gaan rijden warmt ie op, en dan laadt je gewoon op direct na je rit.

"Temperatures between -20C and +60C will not damage the power pack, the BMS will handle charging speeds according to ambient temperature. The secondary 12V battery has a heating element to come withing temperature ranges."

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nehal3m schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:36:
[...]

Gewoon niet op het asfalt komen, dan hoef je je ook niet druk te maken over pekel.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-01-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

_Apache_ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:12:
[...]

Dat mijn Diversion in zijn 23 jaar nog nooit aan pekel is bloot gesteld, daar wil ik nu niet aan beginnen. Bovendien heb ik de Diversion vooral voor de langere motorritten die ik vaak maak en wilde ik er toch al een beetje leuke gooi en smijt fiets naast hebben. Dan moet dat ook een motor worden waarbij een pekelrit ook niks meer uit maakt.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:49

fdees

Trust me I'm an Engineer

_Apache_ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:12:
[...]

https://autocura.nl/produ...hO5zbwGoS34MaAmWZEALw_wcB

Een recht-geaarde tweaker maakt hier zelfs natuurlijk wat. Hier spoel ik de Zero regelmatig af.
Zelfs de accu heeft geen problemen met de kou.

Hij wil niet opladen als het onder 0C is, amar als je gaan rijden warmt ie op, en dan laadt je gewoon op direct na je rit.

"Temperatures between -20C and +60C will not damage the power pack, the BMS will handle charging speeds according to ambient temperature. The secondary 12V battery has a heating element to come withing temperature ranges."
Qua het reinigen van een motor heb ik deze voor de karcher:

https://www.kaercher.com/...oor-k-2-k-7-26432540.html

Echt ideaal om overal onder en tussen te komen. Kan de onderkant makkelijk schoonspuiten en ook onder het achterspatbord.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mijn nieuwe 'plantenbak' :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8oc1ChC5WoGSY6XLJe_qP07pEE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xEDs8LFb4l8mXCDF7X8hVds3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vroeger deed ik al het woon-werk op de motor.. ook bij min 5 dus:

En in de Picos de Europa kwam ik in een sneeuwstorm terecht.. dit was de volgende dag:

Met goede kleding (en elektische verwarming) kom je een heel end :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ToolkiT schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:42:
[...]

vroeger deed ik al het woon-werk op de motor.. ook bij min 5 dus:
[YouTube: moeders wat is het koud..]

En in de Picos de Europa kwam ik in een sneeuwstorm terecht.. dit was de volgende dag:
[YouTube: Picos N 621]

Met goede kleding (en elektische verwarming) kom je een heel end :)
Ik ben ook wat zuiniger op de CB dan op de RT maar als het puntje bij paaltje komt gaan ze beiden naar buiten, die motor is er om mij een fijn leven te bezorgen, niet andersom. Je kan het niet meenemen en als je je druk maakt om restwaarde had je in goud moeten investeren :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:18:
Precies :P. Dus voortaan als iemand hier komt weeklagen dat hij 'niet kan rijden' posten we dit filmpje :P.
Kunnen we dit in de TS vastleggen?

Kan leuk worden als iemand een ongeluk of ander lichamelijk mankement heeft 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:16

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vandaag mijn 3e rijles van het jaar gehad na het behalen van mijn AVB in december 2024, de komende tijd tot aan mijn AVD in maart gaan de lessen meer over het rijden op de weg, kijken en scannen van de wegen en meer van dit soort zaken.

Zoals vandaag was het lekker koud en ik rij nu op een andere motor dan in 2024 en ditmaal zonder handvatverwarming en dat is ook wel te merken. M.a.w. als ik een motor ga aanschaffen wil ik er ook handvatverwarming op hebben. Maar verder ging het wel goed en genoot ik ook van het rijden met dit weer, wat is de omgeving dan nog zo mooi (Oost-Nederland).

Volgende maand ga ik ook naar de motorbeurs in Utrecht (https://www.motorbeursutrecht.nl/) en wellicht vele van dit topic! Op de beurs wil ik me gaan verdiepen in kleding, helmen en handschoenen, dit is wel handig als ik straks wil gaan rijden als ik mijn A-rijbewijs heb gehaald in maart. Verder wil ik kijken bij diverse modellen en bij de Try the bike parcours. Er is ook een testparcours, alleen vermoed ik dat ik daarop nog mag rijden, aangezien ik dan niet beschik over een rijbewijs.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heb er even een natte soplap overheen gehaald, rubberen dop van een spiegel op de CB vervangen (die was verkruimeld), bandjes op spanning, ketting gesmeerd, en wat glassex over de spiegels en ruit. Op de CB heb ik ook de Givi kofferplaat gemonteerd die ik bij de koop kado kreeg, heb er alleen nog geen koffer voor.

Iemand een idee of die Givi platen universeel zijn? Kan daar gewoon elke Givi topkoffer op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jdvk42RZdRXlSVt3a-e2CKyjYy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9nWlmkw2AztMxBbAHOVrFY3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond ook een zijkoffer rek van Givi:

https://www.marktplaats.n...offer-drager-cb-500-94-96

daar staat bij modeljaar 94-96, maar ik zie geen reden waarom het niet op de modellen tot 2003 moet passen? Die zijn qua frame/kuipwerk volgens mij identiek... iemand een hint? Prijsje is netjes namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-01-2025 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Slayer schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:10:
Maar verder ging het wel goed en genoot ik ook van het rijden met dit weer, wat is de omgeving dan nog zo mooi (Oost-Nederland).
Wordt nu alleen nog maar mooier *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
HTT-Thalan schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:29:
Heb er even een natte soplap overheen gehaald, rubberen dop van een spiegel op de CB vervangen (die was verkruimeld), bandjes op spanning, ketting gesmeerd, en wat glassex over de spiegels en ruit. Op de CB heb ik ook de Givi kofferplaat gemonteerd die ik bij de koop kado kreeg, heb er alleen nog geen koffer voor.

Iemand een idee of die Givi platen universeel zijn? Kan daar gewoon elke Givi topkoffer op?

[Afbeelding]

Ik vond ook een zijkoffer rek van Givi:

https://www.marktplaats.n...offer-drager-cb-500-94-96

daar staat bij modeljaar 94-96, maar ik zie geen reden waarom het niet op de modellen tot 2003 moet passen? Die zijn qua frame/kuipwerk volgens mij identiek... iemand een hint? Prijsje is netjes namelijk.
Volgens mij zijn die givi platen universeel. Misschien dat er nog verschil zit tussen jaargangen.

En over die model jaren, zul je met zitten dat er een bevestigingspunt het een centimeter ernaast zit. Maar hier moet op het internet wel iets over te vinden zijn.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6TW5BjndOmKIvev8FZ_vGr3lJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LMwjfCMdjdg8GALUZ5QeP2Kf.png?f=fotoalbum_large

dit is het plaatje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Die GIVI monokey platen zijn volgens mij redelijk universeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik vind nu ook deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNV7m0FuF9i4NrInW8HzSZUQZyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yzYw1p9CJVuboTqI4gkt0GFh.png?f=fotoalbum_large

https://www.marktplaats.n...ivi-zijtassen-voyager-bag

Misschien nog wel simpeler.... geen idee of ze compatibel zijn met dat rek van Givi, of dat dit uberhaupt nodig is en ze om/over het zadel gaan (geen idee hoé dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb mn brommer weer eens uitgehaald. Duke heb ik nog niet getest jammergenoeg.

Shit happens yk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Slayer schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:10:
Vandaag mijn 3e rijles van het jaar gehad na het behalen van mijn AVB in december 2024, de komende tijd tot aan mijn AVD in maart gaan de lessen meer over het rijden op de weg, kijken en scannen van de wegen en meer van dit soort zaken.

Zoals vandaag was het lekker koud en ik rij nu op een andere motor dan in 2024 en ditmaal zonder handvatverwarming en dat is ook wel te merken. M.a.w. als ik een motor ga aanschaffen wil ik er ook handvatverwarming op hebben. Maar verder ging het wel goed en genoot ik ook van het rijden met dit weer, wat is de omgeving dan nog zo mooi (Oost-Nederland).

Volgende maand ga ik ook naar de motorbeurs in Utrecht (https://www.motorbeursutrecht.nl/) en wellicht vele van dit topic! Op de beurs wil ik me gaan verdiepen in kleding, helmen en handschoenen, dit is wel handig als ik straks wil gaan rijden als ik mijn A-rijbewijs heb gehaald in maart. Verder wil ik kijken bij diverse modellen en bij de Try the bike parcours. Er is ook een testparcours, alleen vermoed ik dat ik daarop nog mag rijden, aangezien ik dan niet beschik over een rijbewijs.
Vergeet Duitsland niet, als je een beetje goed oostelijk woont. Prijzen zijn daar over het algemeen net wat lager voor kleding en helmen.
Polo en louis hebben vooral voor de beginner vaak best leuk spul voor goede prijzen.

Mijn ervaring bij de beurs in Utrecht is niet best, leuk nieuwe motoren kijken maar de meeste kleding en helmen zijn daar niet echt goedkoop had ik het idee. Maar voor passen kan het misschien handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik twijfel of ik weer wil gaan dit jaar. Zal leuk zijn het weer eens mee te maken en een goeie plek om te netwerken, instructeursmotoren te testen en misschien een leuke deal te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Als we weer eens besloten om er heen te gaan viel het vaak weer tegen.
Ik weet niet hoe het nu zit, maar als alle merken er staan zijn er vast wel wat leuke motoren te zien.

Maar voor het kopen heb ik er eigenlijk nooit echt iets tofs of goede deal kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik wel, maar dat is al lang geleden. Op zoek naar een uitrusting voor een duo die maar zelden mee gaat. Dus wel veilig, maar goedkoop... Dan maakt het echt niet uit dat je twee merken jas en broek probeert te mixen, die beiden uit een oude collectie komen.
Tegen de tijd dat je er tijdens gebruik achter komt dat er een naadje los is, is de garantie er toch al af.

Zo hebben we dus voor 200 euro jas+broek+handschoenen weten te scoren.
Helm en laarzen vervolgens bij Louis gehaald in de winkel.

Maar ik geef toe, je moet wel geluk hebben met zoiets. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Het grappige is dat ik ook onlangs bij TKmaxx (ja echt) een replay motorjeans en een revit motor jas heb gescoord, samen voor 60 euro ipv 259 voor de broek en 300 voor de jas.
Eigenlijk voor het eerst dat ik erachter kwam dat die lui dat ook gewoon verkochten.

Voor de rest clearance sales van groothandels (bleckmann oldenzaal bijvoorbeeld) ook gewoon motor spul van revit. (ook veel meer kleding nike,obey,patta,moncler, hillfiger, etc etc.) maar daar zijn truien 10 euro, motorjassen 50 euro, t-shirts 5 euro etc.
Daar kan je echt helemaal los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
Over dingen kopen gesproken, ik vraag me af of een nieuwe helm moet kopen. Ik heb nu een systeemhelm van ongeveer 8 jaar oud, maar hoe lang gaat die mee?

En als ik aan nieuwe moet, waar zou ik dan ergens moeten wezen?

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Meestal lees je overal dat na 5 jaar je helm vervangen moet worden.
Ik weet dat Shoei zelf aangeeft dat 8 jaar haalbaar is.
Voor een nieuwe helm kan je overal terecht, lekker gaan passen wat een beetje comfortabel op je hoofd zit. En anders is Shoei met hun personal fitting nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
s020506 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:25:
Over dingen kopen gesproken, ik vraag me af of een nieuwe helm moet kopen. Ik heb nu een systeemhelm van ongeveer 8 jaar oud, maar hoe lang gaat die mee?

Ja. Ondanks de ouderdom, nieuwe spullen zijn altijd leuk en nuttig. _/-\o_

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
s020506 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:25:

Van het blog van MKC: Heb je een polycarbonaat of thermoplastische helm dan adviseren we hem na 3-5 jaar te vervangen. Een helm die uit een glasvezel- of carbonmix bestaat adviseren we na uiterlijk 8 jaar te vervangen.
3 jaar is onzin, maar 5 jaar is normaal. glasvezel of carbon kan wel 8 jaar mee, dus die van jou is sowieso aan vervanging toe.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
Vorig jaar was de motorbeurs wat vollediger dan de jaren ervoor qua merken, en was het wel weer leuk. Ik ga meestal op de laatste dag, en dan zijn de voorraden wel wat minder dus dan is deals scoren wel lastiger. Er zijn vaak wel beursaanbiedingen, maar die zijn vaak niet veel beter dan online. Qua motorkleding vond ik wel een beetje de A-merken ontbreken, maar ook dat was vorig jaar al beter dan de jaren ervoor. Volgens mij zijn dit jaar alle grote merken ook weer van de partij:
De motormerken geven collectief invulling aan de verwachting van bezoekers om al het modelnieuws van 2025 bij elkaar te kunnen bekijken. Dat betekent dat onder andere Aprilia, Benelli, CFMOTO, BMW Motorrad, Ducati, Energica, Harley-Davidson, Honda, Indian Motorcycle, Kawasaki, Kymco, Moto Guzzi, Moto Morini, Niu, Piaggio, QJMOTOR, Royal Enfield, Suzuki, Talaria, Triumph, Vespa en Yamaha aanwezig zijn met hun nieuwste modellen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:59
In april mag ik op zandvoort gaan rijden, mijn eerste keer op een circuit. Ik ben erg benieuwd en heb voor deze gelegenheid een insta 360 aangeschaft.

Qua instellingen van de camera kom ik er denk wel uit. Maar waar ga ik hem bevestigen (Het stuur, op frame bij stepje budy)? Het nadeel is dat een verlenstok niet is toegestaan. Ik heb nog even tijd om wat te testen maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Bauke87 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:38:
In april mag ik op zandvoort gaan rijden, mijn eerste keer op een circuit. Ik ben erg benieuwd en heb voor deze gelegenheid een insta 360 aangeschaft.

Qua instellingen van de camera kom ik er denk wel uit. Maar waar ga ik hem bevestigen (Het stuur, op frame bij stepje budy)? Het nadeel is dat een verlenstok niet is toegestaan. Ik heb nog even tijd om wat te testen maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat is je doel? Wil je gewoon toffe beelden maken, of ben je van plan om je techniek te filmen om jezelf later mee te verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Bauke87 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:38:
Ik heb nog even tijd om wat te testen maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb zowel een mount op m'n stuur als op m'n helm. Beide is leuk, nadeel van op de helm is dat het lomp aanvoelt, denk dat dat met echt hard rijden niet fijn is.

Beelden met de insta op de helm zijn wel iets meer first person, maar ook weer veel meer beweging door het om je heen kijken, terwijl op het stuur meer rechtvooruit is. Ja behalve in bochten dan natuurlijk.

YouTube: XSR900 stukje B266 bij de Rursee 26102024 op het stuur

YouTube: 14 juli 2024 1e ritje met go moto mount. op de helm

Btw, ik heb nog een complete motorcycle kit liggen, oud model, als je interesse hebt komen we uit de prijs wel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door ozzynator op 23-01-2025 10:18 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:59
nehal3m schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:05:
[...]

Wat is je doel? Wil je gewoon toffe beelden maken, of ben je van plan om je techniek te filmen om jezelf later mee te verbeteren?
In eerste instanstie gaat het om wat toffe beelden maken. We rijden 4 sessies van 15 min dus ergens een keer wisselen van posistie is mogelijk.

Camera op de helm is niet toegestaan en lijkt met de 360 niet al te fijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Bauke87 op 23-01-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb gemerkt dat het wel fijner is als er wat verschillende camerastandpunten gebruikt worden. Bij een compilatiefilmpje heb ik dan ook wel eens een standpunt vanaf het front van de motor (vanaf het ruitje), een vanaf de valblok waarbij nog net een randje van het voorwiel zichtbaar is, en een shot naar achteren waarbij het achterwiel nog zichtbaar is.

Met de automatische horizoncorrectie zie je de motor dan in beeld kantelen, én je ziet het wiel op en neer veren. Dat geeft gelijk wat actievere beelden dan één statisch shot.
Vervolgens ben ik echter wel een heel slechte regisseur, dus de kwaliteit van de filmpjes is nog steeds niks, maar dat is een ander probleem. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het weer was bijzonder mild vandaag. Zomerhandschoentjes, geen HVV want we hadden de CééBéé mee en dan maar een dagje met een (licht, helft van de boeken eruit en geen laptop) rugzakje. Het was maar 20 kilometer totaal maar het is de gedachte die telt, en ik heb toch voor een hoop glimlachjes gezorgd bij diverse mensen (o.a. op de rijschool, die er echt schik mee hadden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0KST2eXsSO1HmSU98oXNU6nvCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMDhb44LemlBSLr9Pw4pSPID.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007

Bommes

Capo del formaggio

Voor de geïnteresseerde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMUlJwyv6sVag_M5K9SoGTUdGwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4twWd9g4ukCDIWqY5hig2xk.jpg?f=fotoalbum_large
Vorig jaar met mijn Tuareg meegereden, noppen gewenst >:)
Regio oost Brabants

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Bauke87 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:17:
[...]

In eerste instanstie gaat het om wat toffe beelden maken. We rijden 4 sessies van 15 min dus ergens een keer wisselen van posistie is mogelijk.

Camera op de helm is niet toegestaan en lijkt met de 360 niet al te fijn.
Is het überhaupt toegestaan om een camera op de motor te hebben bij een circuitdag?
Wat ik mij van een dag Assen kan herinneren kreeg ik in een van de berichten dat een action-cam niet gebruikt mocht worden. Er werd geen onderscheid gemaakt tussen helm of motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

jeroenathome schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:41:
[...]

Is het überhaupt toegestaan om een camera op de motor te hebben bij een circuitdag?
Wat ik mij van een dag Assen kan herinneren kreeg ik in een van de berichten dat een action-cam niet gebruikt mocht worden. Er werd geen onderschijt gemaakt tussen helm of motor.
Vrienden van me rijden veel op Assen. Volgens mij is een camera prima (1 van hun heeft regelmatig een gopro mee tijdens de sessies) maar hij moet wel echt goed vast zitten aan de motor, incl. zekering voor het geval de houder het begeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_O-.

Ik denk dat dat pas komt als zo'n ding afbreekt/loskomt en je achterligger er overheen rijdt :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Benelux première van de Honda CB1000 Hornet bij alle dealers op 25 januari 2025. Dit weekend arriveert de 2025 CB1000 Hornet bij de Honda-dealers. Net als bij de lancering en perspresentatie krijgt de komst bij de Honda-dealers veel aandacht. Op hetzelfde moment wordt de nieuwste Hornet onthuld bij elke dealer.

Honda CB1000 Hornet

Iedereen is uitgenodigd om op zaterdag 25 januari de officiële Benelux première bij te wonen.

Het programma is als volgt:
- 13:00 uur: Welkom
- 13:50 uur: Korte presentatie van de CB1000 Hornet
- 14:00 uur: Onthulling van de CB1000 Hornet
Na de presentatie kun je de motor van dichtbij bekijken en staan de Honda-dealers klaar voor informatie over de 2025 Honda CB1000 en CB1000 SP. De onthulling is ook bijna live te volgen op de Honda sociale media.

Bron: Motor.nl

Zou zoiets wel een keer willen meemaken en ik vind de Hornet SP gewoonweg wel heel tof, maar waarschijnlijk komt het niet helemaal uit met de agenda. Wel even gepost voor andere liefhebbers.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

CLB schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:49:
Benelux première van de Honda CB1000 Hornet bij alle dealers op 25 januari 2025. Dit weekend arriveert de 2025 CB1000 Hornet bij de Honda-dealers. Net als bij de lancering en perspresentatie krijgt de komst bij de Honda-dealers veel aandacht. Op hetzelfde moment wordt de nieuwste Hornet onthuld bij elke dealer.

[Afbeelding: Honda CB1000 Hornet]

Iedereen is uitgenodigd om op zaterdag 25 januari de officiële Benelux première bij te wonen.

Het programma is als volgt:
- 13:00 uur: Welkom
- 13:50 uur: Korte presentatie van de CB1000 Hornet
- 14:00 uur: Onthulling van de CB1000 Hornet
Na de presentatie kun je de motor van dichtbij bekijken en staan de Honda-dealers klaar voor informatie over de 2025 Honda CB1000 en CB1000 SP. De onthulling is ook bijna live te volgen op de Honda sociale media.

Bron: Motor.nl

Zou zoiets wel een keer willen meemaken en ik vind de Hornet SP gewoonweg wel heel tof, maar waarschijnlijk komt het niet helemaal uit met de agenda. Wel even gepost voor andere liefhebbers.
Oh dat lijkt me wel tof om mee te maken :). Vanuit Emmen is voor mij de dichtstbijzijnde Honda dealer in Assen geloof ik, Motoport dus. Iemand anders hier die dan ook naar Assen zou komen? Moet ik wel met de CB komen natuurlijk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Destruction schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:47:
[...]

Vrienden van me rijden veel op Assen. Volgens mij is een camera prima (1 van hun heeft regelmatig een gopro mee tijdens de sessies) maar hij moet wel echt goed vast zitten aan de motor, incl. zekering voor het geval de houder het begeeft.
Ik heb het nog even nagezocht en je hebt gelijk. Je mag geen camera op de helm of lichaam hebben. Over een camera op de motor wordt niks gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:26:
[...]

Oh dat lijkt me wel tof om mee te maken :). Vanuit Emmen is voor mij de dichtstbijzijnde Honda dealer in Assen geloof ik, Motoport dus. Iemand anders hier die dan ook naar Assen zou komen? Moet ik wel met de CB komen natuurlijk :+.
Mulders Motorcycles in Veendam is volgens mij nog wat dichterbij, daar kreeg ik ook een mailtje van over die reveal (daar heb ik ook m'n CRF vandaan en daar is 'ie nog in onderhoud, prima gasten).

[ Voor 8% gewijzigd door nehal3m op 23-01-2025 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nehal3m schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:45:
[...]

Mulders Motorcycles in Veendam is volgens mij nog wat dichterbij, daar kreeg ik ook een mailtje van over die reveal (daar heb ik ook m'n CRF vandaan en daar is 'ie nog in onderhoud, prima gasten).
Je hebt gelijk, dat is inderdaad een stukje dichterbij. Maar wat ik ook wil weten is of ik op één van beide locaties wat twiekerts zou kunnen treffen die dag. Maakt het dan nét even wat leuker om erheen te rijden.
Pagina: 1 ... 4 ... 76 Laatste