Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 68 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47
Will_M schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:52:
[...]

Wat heb je nu weer stuk gemaakt? :o
Nee gewoon leuke Led plus knippers op de tracer bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:42

Bommes

Capo del formaggio

ibothead schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:50:
Eindhoven is ook 1 grote zout of ijsplaat gedoe! |:( :-( -O-

Wel heb ik alle onderdelen binnen om de tracer voorzien van nieuwe radiator protector nieuwe led DRL verlichting en remhendels *O*
Dacht dat je het ding te koop had staan?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-07 13:54
Bommes schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:42:
[...]

Hij neemt een voorbeeld aan de gaming industrie, RGB verkoopt beter. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:41
nehal3m schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:23:
[...]

Hij neemt een voorbeeld aan de gaming industrie, RGB verkoopt beter. :)
Hahaha, het eerste waar ik aan moet denken is een advertentie van een bepaalde handelaar in Eemnes:
YAMAHA TRACER GAMER EDITION!!! VAN NERD VOOR NERD!!! CUSTOM RGB!!!! ZIEN IS ZONNEBRIL OP KOPEN!!!!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Bommes schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:42:
[...]

yes maar onderhoud en als die toch niet verkocht wordt dan maar nieuwe dingen er op sleutelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 17:42

Bommes

Capo del formaggio

Onderhoud kan ik begrijpen maar nog meer zooi er op beunen.. ;(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 07:23

GSX-MAN

de/het/een

Onze jaarlijkse Pinkstertocht naar de Eifel is dit jaar door omstandigheden met Hemelvaart. En aangezien de rest pas vanaf die donderdag wil/mag/kan, heb ik van zondag 25 t/m donderdag 29 mei een kamer voor mezelf geboekt in een klooster in het Zwarte Woud.

Dat is dus drie dagen toeren in en om het Zwarte Woud, en dan door naar de Eifel. Nu al zin in en zojuist in RouteYou wat zitten tekenen. Heeft iemand een beetje kijk op de omgeving? Ik weet dat @Jolke er in elk geval goed bekend is.

https://app.routeyou.com/nl/route/view/16052290

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:13
GSX-MAN schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:14:
Onze jaarlijkse Pinkstertocht naar de Eifel is dit jaar door omstandigheden met Hemelvaart. En aangezien de rest pas vanaf die donderdag wil/mag/kan, heb ik van zondag 25 t/m donderdag 29 mei een kamer voor mezelf geboekt in een klooster in het Zwarte Woud.

Dat is dus drie dagen toeren in en om het Zwarte Woud, en dan door naar de Eifel. Nu al zin in en zojuist in RouteYou wat zitten tekenen. Heeft iemand een beetje kijk op de omgeving? Ik weet dat @Jolke er in elk geval goed bekend is.

Je wilt 280 km in 1 dag doen? Moet te doen zijn, maar ik vond 200 km in de Vogezen al flink wat :D

Wij gaan 29 mei t/m 1 juni naar de Vogezen. Dag 1 en dag 4 is heen/terug. Dag 2 en dag 3 rijden we routes. Op dag 2 hebben we een track van 225 km en dag 3 een track van 190 km.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

c-nan schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Je wilt 280 km in 1 dag doen? Moet te doen zijn, maar ik vond 200 km in de Vogezen al flink wat :D

Wij gaan 29 mei t/m 1 juni naar de Vogezen. Dag 1 en dag 4 is heen/terug. Dag 2 en dag 3 rijden we routes. Op dag 2 hebben we een track van 225 km en dag 3 een track van 190 km.
In mijn eentje zijn de stops kort en begin ik vroeg. Met mijn twee maten is dat een stuk lastiger te doen.

Op mijn vorige solovakantie heb ik een rit Eifel-Noord Vogezen-Zwarte Woud gedaan, deels met @Jolke, dat was 363 kilometer en ruim voor het avondeten binnen.

Daarna door naar Zwitserland, een kortere rit van zo'n 200 kilometer geloof ik, en terug uit Zwitserland door de Vogezen naar Oberbronn, helemaal in het noorden. Dat was 457 kilometer in één dag, die was wel pittig. 8,5 uur op de motor gezeten die dag.

En dat waren beide dagen zonder snelwegen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb tijdens die solotocht in 2023 in een klooster in Oberbronn, noord-Vogezen overnacht. En het in mijn eentje toch iets te gezellig gemaakt, met wat bier en whisky. Episch dom, want ik moest de volgende morgen dik 500 kilometer naar huis. Ik lees terug in mijn reisverslag op motorforum en moet toch weer glimlachen:

Bijgevolg was ik vanmorgen bijzonder brak. Een prima ontbijt met veel vruchtensap hielp daar weinig tegen, ik strompelde als een zombie door het klooster. Gelukkig hebben ze ervaring met wederopstanding, dus niemand keek verbaasd.

Het was nog koud vanmorgen. Serieus fris. Dus rillend van de kou, slaapgebrek en algehele brakheid zocht ik mijn weg naar Duitsland. Bij de eerste tankstop maar even hydrateren en een extra laag kleding aan.

Binnendoor door de Eifel gereden, tot aan Trier. Toen had ik het wel gezien met provinciale wegen en ben ik richting snelweg gereden.

[ Voor 23% gewijzigd door GSX-MAN op 15-01-2025 11:10 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

c-nan schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Mwoah, ligt er aan wat je gewend bent. Ik ben het gelijk met je eens dat je niet dezelfde gemiddelde snelheid haalt als in de Eifel, en het blijft ook vakantie dus misschien blijf je ergens wat langer zitten om te eten/kletsen.
Maar voor 200km starten wij onze motoren niet. Het blok moet wel warm worden he. :+

Ik mik vaak op 6u pure rijtijd met ons groepje; dan heb je nog 2-2,5u om te pauzeren en van wat uitzichten te genieten. Met 50km/h gemiddeld (wat voor ons laag is, maar in de bergen realistisch), heb je dan al 300km te pakken. En ja, bij een dagrit vol haarspeldbochtjes wordt dat gemiddelde wat lager. Maar bij een standaard Eifel-rit halen wij wel 65-68km/h gemiddeld. Sneller kan ook wel, maar op een gegeven moment krijg je dan wel klachten zeg maar. Vooral die met de blauwe feestverlichting vinden dat wat minder geslaagd. ;)

Als iedereen het er mee eens is, kun je ook 7 uur pure rijtijd hanteren. Maar, dan moet wel iedereen gewend zijn om wat langere dagen te maken én wat langere stints te rijden. En uiteindelijk kun je ook nog andere wegen selecteren; op wat meer doorgaande wegen kruipt het gemiddelde ook weer wat omhoog.

Deze rijtijden bepaal ik overigens volgens de gemiddelden van de tomtom berekening. Dat werkt voor mij normaal gesproken prima. Maar gisteren las ik toevallig een klacht van iemand die de Tomtom totaal onrealistisch vindt; dat haalde die nooit. Terwijl de eindtijd als ik alleen rijd perfect klopt, inclusief de pauzes die ik dan neem. :P Zo moet ieder voor zich bepalen wat het beste werkt. :)

[edit] Wel nog even nagekeken: de routes die wij 2 jaar geleden in de Vogezen hebben gereden, waren 260km, pakweg 5:15u aan rijtijd. Dat was ook gelijk rekening houdend met wat later vertrekken omdat de groep wat groter was én een iets minder vlotte deelnemer.
Omdat diverse boswegen toen ook wat vochtig waren, ook regelmatig het tempo er flink uitgehaald ivm eventuele gladheid. Dat was wel voor iedereen goed te doen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-01-2025 12:28 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Bommes schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:31:
maakt mijn rijden zolang die niet verkocht wordt ook fijner!
Ik denk niet dat mijn tracer zo snel verkocht wordt! :-( -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead

yes heb best wel veel leuke routes daar Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4icce39q-WppOCqHnYgRN0mgjBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8RaVC5KfbDzPzh4jPjgwerS.png?f=fotoalbum_largehttps://www.dropbox.com/s...mkmar7f58vxgzexd0thf&dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:21
Bommes schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:31:
Motoren waar vanalles opgebeund is, loop ik met een dikke boog omheen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ligt eraan. Knipperlichten van Rizoma of Kellermann, prima. Ali-express? Dan heb je al een eerste indicatie hoe het kwalitatief is afgewerkt. :N

Zo kijk ik er tenminste tegenaan. Ik weet ook, als mijn vaste monteur iets maakt dat het ech degelijk is gemaakt. Maar bij ieder ander ben ik heel sceptisch, als ik zie wat daar soms wordt binnengebracht om de problemen op te lossen. :X

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Joris748 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:50:
[...]

Motoren waar vanalles opgebeund is, loop ik met een dikke boog omheen ;w
gewoon orginele yahama onderdelen hoor ;) led plus knippers was een optie bij aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:21
ibothead schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:08:
[...]

gewoon orginele yahama onderdelen hoor ;) led plus knippers was een optie bij aankoop
Dan is het natuurlijk een dikke prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:22:
[...]

Mwoah, ligt er aan wat je gewend bent. Ik ben het gelijk met je eens dat je niet dezelfde gemiddelde snelheid haalt als in de Eifel, en het blijft ook vakantie dus misschien blijf je ergens wat langer zitten om te eten/kletsen.
Maar voor 200km starten wij onze motoren niet. Het blok moet wel warm worden he. :+

Ik mik vaak op 6u pure rijtijd met ons groepje; dan heb je nog 2-2,5u om te pauzeren en van wat uitzichten te genieten. Met 50km/h gemiddeld (wat voor ons laag is, maar in de bergen realistisch), heb je dan al 300km te pakken. En ja, bij een dagrit vol haarspeldbochtjes wordt dat gemiddelde wat lager. Maar bij een standaard Eifel-rit halen wij wel 65-68km/h gemiddeld. Sneller kan ook wel, maar op een gegeven moment krijg je dan wel klachten zeg maar. Vooral die met de blauwe feestverlichting vinden dat wat minder geslaagd. ;)

Als iedereen het er mee eens is, kun je ook 7 uur pure rijtijd hanteren. Maar, dan moet wel iedereen gewend zijn om wat langere dagen te maken én wat langere stints te rijden. En uiteindelijk kun je ook nog andere wegen selecteren; op wat meer doorgaande wegen kruipt het gemiddelde ook weer wat omhoog.

Deze rijtijden bepaal ik overigens volgens de gemiddelden van de tomtom berekening. Dat werkt voor mij normaal gesproken prima. Maar gisteren las ik toevallig een klacht van iemand die de Tomtom totaal onrealistisch vindt; dat haalde die nooit. Terwijl de eindtijd als ik alleen rijd perfect klopt, inclusief de pauzes die ik dan neem. :P Zo moet ieder voor zich bepalen wat het beste werkt. :)

[edit] Wel nog even nagekeken: de routes die wij 2 jaar geleden in de Vogezen hebben gereden, waren 260km, pakweg 5:15u aan rijtijd. Dat was ook gelijk rekening houdend met wat later vertrekken omdat de groep wat groter was én een iets minder vlotte deelnemer.
Omdat diverse boswegen toen ook wat vochtig waren, ook regelmatig het tempo er flink uitgehaald ivm eventuele gladheid. Dat was wel voor iedereen goed te doen. :)
toon volledige bericht
Ik heb net terug in de app gekeken, afstand 196 km, reistijd 5:46. Dat is gemiddeld 34 km/h. Max hoogte 1280 meter, min hoogte 347 meter.

We waren om 11:30 vertrokken, rond 19:00 waren we terug. Dus 5:46 reistijd + 1:45 pauze gehad.

Het is anders als je vroeg vertrekt en minder haarspeldbochten pakt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Ik ben op zoek naar thermokleding (base layer). Kopen jullie dit ook bij een motorwinkel (dus een revit/rukka/whatever) of gewoon bij de Decathlon/Bever/whatever?

Ik heb nu een thermoshirt met korte mouwen van de Decathlon, maar ik zoek er 1 met lange mauwen die wat warmer is.

En 100% merino(wol) of synthetisch?

[ Voor 6% gewijzigd door c-nan op 15-01-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik fiets met merino van Decathlon, woon-werk. Voordeel is dat ik het shirt meerdere dagen achter elkaar kan dragen. In die filosofie zit ik er ook over te denken een merino-longsleeve en t-shirt voor de motorvakantie te kopen, om ruimte in de koffer te besparen.

Thermo kan ik je niet echt bij helpen, ik ben nog van de generatie die 's winters woon-werk op de motor gewoon kapot ging van de kou.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 16:34
c-nan schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:25:
Ik ben op zoek naar thermokleding (base layer). Kopen jullie dit ook bij een motorwinkel (dus een revit/rukka/whatever) of gewoon bij de Decathlon/Bever/whatever?

Ik heb nu een thermoshirt met korte mouwen van de Decathlon, maar ik zoek er 1 met lange mauwen die wat warmer is.

En 100% merino(wol) of synthetisch?
Ik -had- een baselayer van Dainese die me helemaal niet beviel. Nu onderkleding van Decathlon en dat bevalt me wel heel goed (en is ook nog eens veel goedkoper). Mijn vriendin heeft verschillende onderkleding van Craft maar ook merinowol onderkleding van Decathlon en daar is ze ook heel positief over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:01
Geen onderkleding anders dan een gewoon katoen Tshirt.
Voor de rest, gewoon gaan met die banaan......... 8)

Maar ja ik doe het al 25 jaar dagelijks, dag in/ dag uit. (min 130km)
Je raakt eraan gewend 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:10

Oei met Hemelvaart door het Zwarte Woud, dat zal druk zijn. :X
Denk dat je voornamelijk de B500 moet mijden. Wat je wel moet doen, is de L93 bij Bad Peterstal-Griesbach naar Schapbach nemen - aldus @DrivinUCrazy. :)

Ik denk dat je verder wenig verkeerd kan doen qua routes. Het is er allemaal wel mooi. Ik heb het noorden de afgelopen jaren veel gezien, dus ik focus nu wat meer op het zuiden en ten zuidwesten van Freiburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nou ja, het zijn de dagen voor hemelvaart, maar dan nog...

Wel veel zin in. Rondje Zwarte Woud, rondje Frankrijk, beetje nonnen lastig vallen.

Edit"net even gekeken hoe ver het is om even een rondje over de Ballons in de Vogezen te gaan doen: da's een rit van 525 km, uit en thuis. Nee, dat is dan weer net iets te.

[ Voor 37% gewijzigd door GSX-MAN op 15-01-2025 14:59 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:40:
[...]

Oei met Hemelvaart door het Zwarte Woud, dat zal druk zijn. :X
Denk dat je voornamelijk de B500 moet mijden. Wat je wel moet doen, is de L93 bij Bad Peterstal-Griesbach naar Schapbach nemen - aldus @DrivinUCrazy. :)

Ik denk dat je verder wenig verkeerd kan doen qua routes. Het is er allemaal wel mooi. Ik heb het noorden de afgelopen jaren veel gezien, dus ik focus nu wat meer op het zuiden en ten zuidwesten van Freiburg.
Ja, wij gaan dit jaar met Hemelvaart ook weer naar het Schwarzwald. Vooral omdat we ons dit te laat hebben laten invallen en de groep best groot blijkt te zijn. Geen zorgen, dit verdeelt zich wel met het rijden, alleen het hotel werd even een uitdaging. Het is wel gelukt.
Liever had ik net als jij wat zuidelijker gezeten, onder Freiburg nog. Dat zat er nu niet in, ook vanwege wat deelnemers die er al genoeg van hebben na 550km.

Mee eens, je kunt er weinig verkeerd doen. En inderdaad, als het aan mij ligt (ik rij vast wel weer voorop, dus...) mijd ik de B500 zo veel mogelijk.
Wat die L93 betreft, Heb ik hier ooit zo'n goede tip gegeven, ja? :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Zo, vorig jaar Pinksteren de B500. Het regende zo fucking hard, dat de goot aan de hoge kant een kolkende rivier was geworden. Waterstromen over het wegdek, maar een paar meter zicht, we hadden weinig pret.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@DrivinUCrazy, ja, die L93 tip heb je hier een paar keer gegeven. Sindsdien die weg 2-3 gereden in beide richtingen en ik ben het helemaal met je eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Jolke Misschien heb jij (of iemand anders hier) ervaring met Beieren? Is dat aan te raden op de motor?
Miss DuC kwam daar mee als suggestie voor de vakantie dit jaar, niet gehinderd door enige kennis.

Ik denk dat we dan wel vooral in het noorden van Beieren moeten blijven, ivm de afstand voor haar. Iemand suggesties voor bezienswaardigheden of mooie gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nog weinig ervaring in Beieren, behalve die ene keer dat ik naar Rothenburg o.d. Tauber ben gereden. Niet representatief dus. Ligt wel in de planning om te doen als ik richting Oostenrijk ga, maar dat zal dit jaar niet gebeuren.

@GSX-MAN, ik lees nu dat je vanaf zondag tot donderdag gaat. Dat is dus wel dikke prima, omdat je donderdag dan tegen de drukte in terugrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

@Jolke Ik wilde eerst al zaterdag vertrekken, maar dan moet je de hele zondag de B500 vermijden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je rijdt in 1 dag van NL naar het Zwarte Woud, da's een lange dag met veel snelweg. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ja, ach. Vorig jaar zuid-Vogezen in één dag gedaan, dat was 700 kilometer snelweg. Best kut, maar dan ben je wel meteen op een mooie plek.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Pffff... moet er niet aan denken op mijn VTR. Wait, ik ga binnenkort een nieuwe motor kopen. :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:00:
Je rijdt in 1 dag van NL naar het Zwarte Woud, da's een lange dag met veel snelweg. :Z
Wait, what?
Als je vanuit het mooie deel van Nederland vertrekt, zeg Zuid-Limburg O-) , dan rij je iets minder dan een uurtje snelweg door België, en bij Winterspelt er van af. Vanaf dan kun je grotendeels de snelweg vermijden. Halverwege nog een half uurtje tot 3 kwartier snelweg om even wat kilometers te maken en wat steden te omzeilen, en dat is het dan wel.

Later dit jaar gaan we naar de Dolomieten. Vanwege planning van sommigen is het de bedoeling om vanuit Oostenrijk in één ruk naar Nederland te rijden. Ik neem dan die laatste dag afscheid, en ik ga wel binnendoor terug met een tussenovernachting. No way dat ik 800km snelweg op een dag ga rijden. Dan ben ik gebroken als ik thuis kom, en dat vind ik zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Aanhangwagens zijn ideaal voor dag soort ritten. Motor op de kar en rijden maar. Wel jammer dat je dan zo langzaam rijden moet, maar wel een stuk goedkoper dan een busje.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb geen trekhaak. Maatje van me zit er wel over te denken, ook omdat zijn vrouw ver rijden stom vindt. Hebben ze daar ook meteen een auto ter plaatse, kan je een combivakantie doen.

Het idee "ik wil wel de motor mee op vakantie, maar niet elke dag rijden". Ik heb dat weleens andersom gedaan: als ik op een Grieks/Spaans eiland was, ging ik toch op een gegeven moment kijken of ik niet ergens een motor kon huren.

[ Voor 38% gewijzigd door GSX-MAN op 15-01-2025 19:13 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GSX-MAN schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:12:
Ik heb geen trekhaak. Maatje van me zit er wel over te denken, ook omdat zijn vrouw ver rijden stom vindt. Hebben ze daar ook meteen een auto ter plaatse, kan je een combivakantie doen.

Het idee "ik wil wel de motor mee op vakantie, maar niet elke dag rijden". Ik heb dat weleens andersom gedaan: als ik op een Grieks/Spaans eiland was, ging ik toch op een gegeven moment kijken of ik niet ergens een motor kon huren.
Exact. Een trekhaak is zo gek duur niet, vooral als je toch een andere auto op t oog hebt kies je er eentje met trekhaak. Aanhanger, inrijklem, oprijplaat en spanbandjes... en gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik ben ook helemaal voor de motor op de aanhanger en lekker met de auto van en naar je (vakantie)bestemming rijden :) Heb je daar ook vervoer bij je voor boodschappen. Gaat je motor onverhoopt kapot? Dan kan-ie gewoon op de kar mee terug, geen gedoe.

En dat schrijf ik, terwijl ik ook nog wel een keer met de motor het zuiden van europa wil gaan verkennen. Ooit... Iets met meer plannen hebben die allemaal geld kosten, en die ook allemaal voor gaan op dit idee ;)

ivm rugklachten is het natuurlijk ook de vraag of ik wel echt zo'n reis op de motor moet willen maken.. Je wil niet ergens opgehaald moeten worden omdat de rug geen rug dingen meer wil doen :+

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 15-01-2025 19:52 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:14

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb niet zo lang geleden een Airoh Mathisse helm aangeschaft:
Airoh Mathisse - black matt - chin-guard down Airoh Mathisse - black matt - chin-guard up
Vind het een fijne helm, ook handig dat het kinstuk helemaal naar achteren kan worden geklapt.

Ik heb alleen een probleem met het vizier in combinatie met regen in het donker.
De regendruppels blijven er op liggen ipv dat ze eraf lopen. Dat is niet echt een probleem zolang er geen tegenliggers zijn maar als die er wel zijn is dat verblindend door het verstrooien van het licht door de druppels.

Vind dat wel een tegenvaller eigenlijk want ik rijd op een bromscooter en had voorheen brommerhelmen maar wilde meer comfort en ben daarom deze keer naar een motorzaak gegaan voor een helm. De helm zit heerlijk en het is ook een stuk stiller dan de helmen die ik hiervoor had maar had qua vizier graag beter zicht gehad.

Nu moet ik bij regen het vizier open zetten waardoor het inregent wat natuurlijk niet echt fijn is maar ook als gevolg heeft dat ik het vizier de hele rit niet meer dicht kan doen, zelfs als het gestopt is met regenen, omdat door mijn natte gezicht gelijk mijn bril gaat beslaan wanneer ik het vizier weer dicht doe.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Heb wel iets gehoord over nano sprays of hydrofobe coating, moet ik het in die richting zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sprayen met zo'n spray helpt wel ja. Een aantal weken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Boudewijn schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 01:46:
Sprayen met zo'n spray helpt wel ja. Een aantal weken.
Goed te horen dat er iets aan te doen is, ook al is het tijdelijk.
Nog bepaald product wat aan te bevelen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:12

4x2

lộn xộn quá

GSX-MAN schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:36:
Ik fiets met merino van Decathlon, woon-werk. Voordeel is dat ik het shirt meerdere dagen achter elkaar kan dragen. In die filosofie zit ik er ook over te denken een merino-longsleeve en t-shirt voor de motorvakantie te kopen, om ruimte in de koffer te besparen.
Dat heb ik inderdaad vorig jaar gedaan naar Frankrijk, het werkte erg goed, Decathlon merino onderkleding (shirt met lange mouwen, onderbroek, sokken en broek) tijdens het rijden met de motor en als ik niet (of een paar kilometer) op de motor zou stappen gewoon normale kleren aan. Zowel warm als koud compenseert het en de zadelpijn en andere ellende was ook minder dan normaal.
's Nachts het spul uithangen en je ruikt er niks aan de volgende dag, ik ben fan geworden.
Voordeel is dat je inderdaad alleen maar ondergoed nodig hebt en 1 set normale kleren voor ongeveer een week.
Vliegvlug schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 00:42:
Ik heb alleen een probleem met het vizier in combinatie met regen in het donker.
De regendruppels blijven er op liggen ipv dat ze eraf lopen. Dat is niet echt een probleem zolang er geen tegenliggers zijn maar als die er wel zijn is dat verblindend door het verstrooien van het licht door de druppels.
Heb je toevallig een windscherm op de brommer?
Het kan zijn dat de snelheid op de brommer sowieso te laag is om de druppels er fatsoenlijk af te blazen, je zou eens kunnen proberen (ook met windscherm overigens) om je hoofd wat te draaien (zowel links-rechts als boven-beneden) om te kijken of het er dan wel afgeblazen wordt.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Heb wel iets gehoord over nano sprays of hydrofobe coating, moet ik het in die richting zoeken?
Die werken wel ja, er is een speciale rain-x voor vizieren en schermen, maar je moet het wel geregeld opnieuw aanbrengen.

[ Voor 34% gewijzigd door 4x2 op 16-01-2025 08:27 ]

leeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:56
https://www.motor.nl/prod...t-veiligheid-motorrijder/

Opzetstukken te vinden bij easytoys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:43:
[...]

Wait, what?
Als je vanuit het mooie deel van Nederland vertrekt, zeg Zuid-Limburg O-) , dan rij je iets minder dan een uurtje snelweg door België, en bij Winterspelt er van af. Vanaf dan kun je grotendeels de snelweg vermijden. Halverwege nog een half uurtje tot 3 kwartier snelweg om even wat kilometers te maken en wat steden te omzeilen, en dat is het dan wel.

Later dit jaar gaan we naar de Dolomieten. Vanwege planning van sommigen is het de bedoeling om vanuit Oostenrijk in één ruk naar Nederland te rijden. Ik neem dan die laatste dag afscheid, en ik ga wel binnendoor terug met een tussenovernachting. No way dat ik 800km snelweg op een dag ga rijden. Dan ben ik gebroken als ik thuis kom, en dat vind ik zonde.
Ik reken vanaf de bewoonde wereld midden Nederland. :+

Het is wellicht de motor, maar ik zit met 500 km op een dag met 200 km snelweg wel redelijk op mijn max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:40

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:43:
[...]

Wait, what?

Tsja, er zijn er genoeg die al dik 2u moeten rijden om bij Zuid - Limburg moeten komen.
Maar de rest van het verhaal klopt wel aardig.

Zelf plan ik nu iets meer tijd, vanwege laadtijden met de EV moto.
Het is of 250km binnendoor, en anderhalf uur laden. Of 170km snelweg, en anderhalf uur laden.

Ik ben overigens met een groep van Zwitserland naar Nederland gereden, maar de meeste zaten er dus flink doorheen bij thv de Moezel. Dus daar zijn we gestrand.
Medegroeps genoten moeten het wel echt zeker weten of ze dat kunnen, ik zou m'n geld niet op inzetten iig.
Tenzij je echt niet anders kan, qua tijd enzo.
Ik vind de reis overigens veel leuker dan het doel. Mocht ik een mooie weg vinden, pak ik lekker de volgende rotonde nogmaals, en ga ik nog even op en neer. 8)

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 16-01-2025 10:15 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:53:
[...]

Ik reken vanaf de bewoonde wereld midden Nederland. :+

Het is wellicht de motor, maar ik zit met 500 km op een dag met 200 km snelweg wel redelijk op mijn max.
Het is bij mij ook deels de motor, maar zeker ook de leeftijd. Ooit, toen ik 27 was, een keer een rit van regio Utrecht tot de Brennerpas gedaan met een Blackbird. 1.050 kilometer in één dag.

Vorig jaar van regio Utrecht naar Belfort, Frankrijk op een Tiger 1050, zo'n 700 kilometer. Moet zeggen dat ik niet zo gesloopt was als ik vantevoren vreesde, maar het was wel zo'n beetje de max. De gemiddelde snelheid lag een stuk lager, de stops duurden langer en waren frequenter. En dat nekt je. Met die Blackbird reed ik, doordat mijn hoofd boven de ruit stak door een in de weg zittende tanktas, rond de 160, maar dan wel over lange afstanden. Ik had vantevoren met 200+ gerekend, dus dat was destijds een beetje een tegenvaller. Maar desondanks schoot het enorm op. Tanken, snel iets drinken en wat eten, en door. Probeer dat soort stops maar eens als je met vrienden op weg bent.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:18
GSX-MAN schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Het is bij mij ook deels de motor, maar zeker ook de leeftijd. Ooit, toen ik 27 was, een keer een rit van regio Utrecht tot de Brennerpas gedaan met een Blackbird. 1.050 kilometer in één dag.

Vorig jaar van regio Utrecht naar Belfort, Frankrijk op een Tiger 1050, zo'n 700 kilometer. Moet zeggen dat ik niet zo gesloopt was als ik vantevoren vreesde, maar het was wel zo'n beetje de max. De gemiddelde snelheid lag een stuk lager, de stops duurden langer en waren frequenter. En dat nekt je. Met die Blackbird reed ik, doordat mijn hoofd boven de ruit stak door een in de weg zittende tanktas, rond de 160, maar dan wel over lange afstanden. Ik had vantevoren met 200+ gerekend, dus dat was destijds een beetje een tegenvaller. Maar desondanks schoot het enorm op. Tanken, snel iets drinken en wat eten, en door. Probeer dat soort stops maar eens als je met vrienden op weg bent.
Het is wel een beetje waar je je op instelt. Ik ben vorig jaar naar Noord-Italie gereden, net over de grens met Zwitserland, daar haakte ik aan bij de groep. Ik was alleen, dan schiet het wel op inderdaad, korte stops, muziekje aan en zeker in Duitsland meters maken. Bijna 1000 km. Ik was blij dat ik er was, maar een paar 100 km extra was ook nog wel gelukt.

Met vrienden binnendoor is een heel ander verhaal. Dan is een 300km op een dag wel de max.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

_Apache_ schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Tsja, er zijn er genoeg die al dik 2u moeten rijden om bij Zuid - Limburg moeten komen.
Maar de rest van het verhaal klopt wel aardig.
Weet ik, dat stond er ook een beetje met een knipoog. En het Schwarzwald is ook groot. Het scheelt nogal of je naar Baden-Baden, Titisee of nog zuidelijker rijdt.
Ik ben overigens met een groep van Zwitserland naar Nederland gereden, maar de meeste zaten er dus flink doorheen bij thv de Moezel. Dus daar zijn we gestrand.
Medegroeps genoten moeten het wel echt zeker weten of ze dat kunnen, ik zou m'n geld niet op inzetten iig.
Tenzij je echt niet anders kan, qua tijd enzo.
Snap ik helemaal. En dat is voor mij juist de reden om de snelweg te vermijden, want dát nekt me. Het groepje naar de Dolomieten is goed op elkaar ingespeeld, heeft eenzelfde tempo, én kan afstanden rijden. Dat gaat wel goed komen. Maar alsnog kan iemand een mindere dag hebben en zich bijvoorbeeld niet lekker voelen. Dan moet je je daar wel op kunnen aanpassen.
Ik vind de reis overigens veel leuker dan het doel. Mocht ik een mooie weg vinden, pak ik lekker de volgende rotonde nogmaals, en ga ik nog even op en neer. 8)
Mee eens, doe ik zelf ook. Binnen onze groep heten dat de 'tomtom-lusjes', want die krijgt altijd de schuld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

s020506 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Het is wel een beetje waar je je op instelt. Ik ben vorig jaar naar Noord-Italie gereden, net over de grens met Zwitserland, daar haakte ik aan bij de groep. Ik was alleen, dan schiet het wel op inderdaad, korte stops, muziekje aan en zeker in Duitsland meters maken. Bijna 1000 km. Ik was blij dat ik er was, maar een paar 100 km extra was ook nog wel gelukt.

Met vrienden binnendoor is een heel ander verhaal. Dan is een 300km op een dag wel de max.
Met vrienden gaat alles langzamer bij mij. Ik sta vroeger op, houd kortere stops, ben sneller aangekleed, ook bij een stop. Als ik zie hoe fucking langzaam en bedachtzaam dat soms gaat. Joh, trek die jas aan, oordoppen in, helm en handschoenen en gaan met die banaan. Dat getrut...

Maar goed, met vrienden weg is dan wel weer veel leuker.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
GSX-MAN schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:13:
[...]

Met vrienden gaat alles langzamer bij mij. Ik sta vroeger op, houd kortere stops, ben sneller aangekleed, ook bij een stop. Als ik zie hoe fucking langzaam en bedachtzaam dat soms gaat. Joh, trek die jas aan, oordoppen in, helm en handschoenen en gaan met die banaan. Dat getrut...

Same here, en 3 lunches van 1,5-2 uur 🤣
””koffiestop””

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 16-01-2025 11:16 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

_eLMo_ schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:16:
[...]

Same here, en 3 lunches van 1,5-2 uur 🤣
””koffiestop””
Kijk, de avonden waren vaak saai op mijn solotrips. Dat zullen ze rond Hemelvaart ook wel weer zijn. Maar overdag vond ik het dan wel weer geinig dat ik voor 9.00 al reed (met de vrienden komt 10.30 eerst), maar eens in de 2,5 uur stopte (met de vrienden vaak elk uur) en bij de lunch gewoon een broodje naar binnen duwde en er een blikje Monster achteraan goot, en inclusief tanken met pakweg een kwartier alweer op weg was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9XuM8eg_jgGTUEUs8cMozXWMTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPvTokh6uwyxW81lUlZqBnrb.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
[...]

Die vrienden van mij willen altijd graag vroeg aan het bier. En ze willen wel een mooie rit maken. Dus zijn we vaak wel weer snel op pad. En vroeg aan het bier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

s020506 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:17:
[...]

Die vrienden van mij willen altijd graag vroeg aan het bier. En ze willen wel een mooie rit maken. Dus zijn we vaak wel weer snel op pad. En vroeg aan het bier 8)
WIj hebben jaren gehad dat we als laatste 's morgens weg waren en als eerste weer op het terras zaten. "motor"weekend Eifel, dagrit van zo'n 120 kilometer.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

4x2 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:23:
[...]

Heb je toevallig een windscherm op de brommer?
Het kan zijn dat de snelheid op de brommer sowieso te laag is om de druppels er fatsoenlijk af te blazen, je zou eens kunnen proberen (ook met windscherm overigens) om je hoofd wat te draaien (zowel links-rechts als boven-beneden) om te kijken of het er dan wel afgeblazen wordt.
Geen windscherm, zit dus vol in de rijwind met mijn helm en rijd ook regelmatig stukken ruim 50Km/u dus dat zou voor een motor binnen de bebouwde kom dan ook een issue moeten.

Had hiervoor een Shark helm met zo'n skibril erop en daar was het zeker in het begin best goed zicht bij regen.
Daar weer voor had ik een goedkope helm met vizier waar de druppels ook op bleven hangen maar die kon ik nog iets hoger dan 45 graden vastzetten waardoor is er precies onderdoor kon kijken en ik toch nog enige bescherming tegen de regen had.

Dat kan met deze Airoh helm niet, dan valt hij dicht. Het is daarbij of helemaal open, klein kiertje onder of helemaal dicht.

[...]

Die werken wel ja, er is een speciale rain-x voor vizieren en schermen, maar je moet het wel geregeld opnieuw aanbrengen.
Dan zal ik daar eens naar kijken.
Zoals het nu is is ook geen doen helaas, valt me echt tegen had beter verwacht van een motorhelm eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Wacht wacht... mijn linkerveter zit nog los! _O-
DrivinUCrazy schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:01:
[...]

Weet ik, dat stond er ook een beetje met een knipoog. En het Schwarzwald is ook groot. Het scheelt nogal of je naar Baden-Baden, Titisee of nog zuidelijker rijdt.

[...]
2 uurtjes snelweg en ik zit in Freiburg en dan begint de lol wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Wacht wacht... mijn linkerveter zit nog los! _O-
Handschoen aan... handschoen weer uit, want zit niet perfect... handschoen weer aan... mouw er omheen... mouw weer los, want zit niet perfect... mouw weer er omheen... alles weer los, want toch maar liever mouw in de handschoen in plaats van er omheen... volgende handschoen zelfde verhaal. Een helm opdoen is ook een ritueel. Ik kwak dat ding op mijn schedel, steek mijn wijsvinger erin om mijn oren weer goed te vouwen en trek het bandje aan. Klaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En toch snap ik dat wel. Als het wat warmer is ben ik wat makkelijker, maar als het wat kouder (of vochtiger) is, moet alles goed zitten. Daar begint het comfort immers.
Gelukkig is er een altijd nog langzamer dan ik.
Tenzij ik in vol ornaat op de motor zit, en er dan pas achter kom dat de sleutel nog in mijn broekzak zit. Handschoen weer uit anders kom ik daar niet aan, en dan begint het spel opnieuw. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
noes schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:31:
Aanhangwagens zijn ideaal voor dag soort ritten. Motor op de kar en rijden maar. Wel jammer dat je dan zo langzaam rijden moet, maar wel een stuk goedkoper dan een busje.
Mijn nieuwe kar is gekeurd voor "Tempo100" in DLD, scheelt weer 20 legale kilometers >:)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
Vliegvlug schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:02:
[...]

Geen windscherm, zit dus vol in de rijwind met mijn helm en rijd ook regelmatig stukken ruim 50Km/u dus dat zou voor een motor binnen de bebouwde kom dan ook een issue moeten.

Had hiervoor een Shark helm met zo'n skibril erop en daar was het zeker in het begin best goed zicht bij regen.
Daar weer voor had ik een goedkope helm met vizier waar de druppels ook op bleven hangen maar die kon ik nog iets hoger dan 45 graden vastzetten waardoor is er precies onderdoor kon kijken en ik toch nog enige bescherming tegen de regen had.

Dat kan met deze Airoh helm niet, dan valt hij dicht. Het is daarbij of helemaal open, klein kiertje onder of helemaal dicht.

[...]

Dan zal ik daar eens naar kijken.
Zoals het nu is is ook geen doen helaas, valt me echt tegen had beter verwacht van een motorhelm eigenlijk.
toon volledige bericht
Het helpt ook om het vizier regelmatig schoon te maken met een microvezeldoek en wat lauw water. Zodra die vies is door al het opspattend water van overig verkeer dan blijven de druppels ook makkelijker kleven.

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 16-01-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mitssz schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:52:
[...]

Mijn nieuwe kar is gekeurd voor "Tempo100" in DLD, scheelt weer 20 legale kilometers >:)
Dat is ook een serieus mooi ding :Y. Met 100km/u voel je je al een stuk minder een rollende wegversperring, hoewel in DE met de snelheden daar dat weer als 80 voelt ;)

Toch mooi hoe we "één Europa" hebben, maar in Nederland mag je slechts langzaam met zo'n ding, in Duitsland sommige karren (met schokdempers en remmerij) 100km/u mogen en in Frankrijk je gewoon 130km/u (of whatever de vmax ter plaatse is) mag rijden met je basic karretje (met paar uitzonderingen, bijv als de ahw zwaarder is dan je auto).

Vorig weekend ook weer met de ahw op pad (meubel ophalen), ik rijd dan braaf 90km/u op de snelweg maar het is wel tergend traag :O. En dan heb je ook veel meer last van alle malloten in het verkeer. Zoals lui die met 70km/u voor je invoegen en niet harder gaan rijden 8)7 of op 1m van de kar gaan bumperkleven etc.
GSX-MAN schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:45:
[...]

WIj hebben jaren gehad dat we als laatste 's morgens weg waren en als eerste weer op het terras zaten. "motor"weekend Eifel, dagrit van zo'n 120 kilometer.
Gezellig, maar ook een beetje zonde van de mogelijke rit. Vind het zelf wel fijn om redelijk op tijd op pad te gaan, wat langere stukken stevig rijden maar ook wel relaxed pauzeren. Rijd ook liefst in kleine groepjes, dan schiet het allemaal wat meer op. Grotere groepen opsplitsen op tempo, we zien elkaar wel weer bij de lunch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

@noes Dat waren wel de uitschieters, maar ik vind het ook wel zonde. Kijk, een weekend weg met de jongens is sowieso superleuk en relaxed, maar ik vind motorrijden ook wel heel leuk.

En op de laatste dag bij het afrekenen komt het rondje naming and shaming, waarbij onze drankrekening dan weer keihard de hoogste is. "Ja jongens, jullie hebben met z'n drieën weer een heel vat weggewerkt!"

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
GSX-MAN schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:46:
@noes Dat waren wel de uitschieters, maar ik vind het ook wel zonde. Kijk, een weekend weg met de jongens is sowieso superleuk en relaxed, maar ik vind motorrijden ook wel heel leuk.

En op de laatste dag bij het afrekenen komt het rondje naming and shaming, waarbij onze drankrekening dan weer keihard de hoogste is. "Ja jongens, jullie hebben met z'n drieën weer een heel vat weggewerkt!"
en de uitbater maar lagen inkoop 30 euro verkoop 400 euro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Zeker, maar wij hoeven er zelf niet naar op zoek.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:40

_Apache_

For life.

GSX-MAN schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:45:
[...]

Handschoen aan... handschoen weer uit, want zit niet perfect... handschoen weer aan... mouw er omheen... mouw weer los, want zit niet perfect... mouw weer er omheen... alles weer los, want toch maar liever mouw in de handschoen in plaats van er omheen... volgende handschoen zelfde verhaal. Een helm opdoen is ook een ritueel. Ik kwak dat ding op mijn schedel, steek mijn wijsvinger erin om mijn oren weer goed te vouwen en trek het bandje aan. Klaar.
Mouw over handschoen bij regen, want dan druppelt het water van de mouw eraf (ipv je handschoen in).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-08 10:24
s020506 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:17:
[...]

Ons groepje vertrekt altijd vroeg ,dagroutes van 360 km,binnendoor, prima! De gs voorop ,doet ie graag en goed en hij heeft de motor met het vetste koppel. En wij, 2x ducati 950 multistrada en ik met de ktm 890 adventure erachteraan.

Mijn ktm komt net wat harder uit de bochten als de ducatis, die moeten het van hogere. toerentallen hebben.

Ik kijk al weer uit naar de volgende buitenland rit half maart, o ja bier drinken ? Een glas oké meer beslist niet!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFg9uZG6X8CNCmlVHX46Zq2jmhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgcjHduJSOiPz7rFjsrraoJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGR4i0o3713GjS_XvkIYK87Cur0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5geB58IfcLtrS7kBSUCCCUX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kijk dat is ook de insteek van mijzelf/ons groepje. Ik voelde me al zo alleen hier. :+

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-01-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
von smallhausen schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:38:
[...]

Ons groepje vertrekt altijd vroeg ,dagroutes van 360 km,binnendoor, prima! De gs voorop ,doet ie graag en goed en hij heeft de motor met het vetste koppel. En wij, 2x ducati 950 multistrada en ik met de ktm 890 adventure erachteraan.

Mijn ktm komt net wat harder uit de bochten als de ducatis, die moeten het van hogere. toerentallen hebben.

Ik kijk al weer uit naar de volgende buitenland rit half maart, o ja bier drinken ? Een glas oké meer beslist niet![Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, zoiets bedoel ik ook. Er wordt hard gereden, maar de groep is ook aan elkaar gewaagd. En een paar biertjes, maar niks te gek. Zeker niet nu de meesten vader zijn en er van die borden langs weg staan met een kerel met een helm op en een baby op de arm. Die kwam wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• von smallhausen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-08 10:24
Vroeger speelden we met de crossers op de circuits ,nu doen we hetzelfde op de rustige bochtige wegen in binnen en buitenland. Let wel,in dorpen etc houden we ons netjes aan d3 snelheid
Lekker blijven spelen, heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
BMW heeft sensoren om de bandenspanning te meten. Handig om in de boardcomputer live te bekijken. Ik hoor ook negatieve berichten, dat de sensor een onbalans in je wielen brengt.

Zijn er hier mensen met ervaringen? Ik zie modellen met en zonder RDC en wil een gegronde keuze maken of ik wel of niet wil hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Geen problemen met balans, dat wordt er gewoon uitgebalanceerd, echt onzin.

Naar mijn mening is bandspanning meting een waardevolle veiligheidsfeature omdat het erachter komt dat je bandenspanning (veel) te laag is voor je motor slecht bestuurbaar wordt (als je er een schroef of spijker in rijd bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 12:00

BM

Moderator Spielerij
Exact wat @_eLMo_ zegt. Er zijn vreselijk veel motoren met een bandenspanningsensor (echt niet enkel BMW), en daar merk je tijdens het rijden echt 0,niks van. Ik mis 'm op mijn huidige motor wel, bij de vorige werd ik inderdaad netjes binnen 100 meter gewaarschuwd dat er wat mis was, voor ik zelf iets kon merken aan rijgedrag (rechtuit is niet zo spannend :+), bleek idd dikke schroef in de band te zitten toen.

Ik zou er de motor niet voor laten staan als ie het niet heeft (heb ik nu ook niet gedaan), maar zou voor mij wel pluspunt zijn als ie 't wel heeft.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jolke schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:08:
BMW heeft sensoren om de bandenspanning te meten. Handig om in de boardcomputer live te bekijken. Ik hoor ook negatieve berichten, dat de sensor een onbalans in je wielen brengt.

Zijn er hier mensen met ervaringen? Ik zie modellen met en zonder RDC en wil een gegronde keuze maken of ik wel of niet wil hebben.
Mijn ervaringen ermee zijn negatiever van aard. Ik heb zelf geen bandenspanning sensoren, maar degenen die ik ken die er wél mee rijden zijn veel te nerveus over de juiste bandenspanning. Een tiende te hoog, een tiende te laag. Oh nee, we moeten naar het tankstation om de band 2 tienden bij te pompen!! De motor rijdt ook niet lekker vandaag, het zal de bandenspanning wel zijn. Terwijl, als ze het niet hadden geweten was er niets aan de hand geweest.

Ga je het alleen gebruiken om een lek voortijdig te detecteren, prima. Als je thuis de beschikking hebt over een (mini) compressortje en voor de rit op spanning brengt, blijft er dan de rest van de dag vanaf. Maar veel mensen kunnen dat blijkbaar niet.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-01-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Mijn ervaringen ermee zijn negatiever van aard. Ik heb zelf geen bandenspanning sensoren, maar degenen die ik ken die er wél mee rijden zijn veel te nerveus over de juiste bandenspanning. Een tiende te hoog, een tiende te laag. Oh nee, we moeten naar het tankstation om de band 2 tienden bij te pompen!! De motor rijdt ook niet lekker vandaag, het zal de bandenspanning wel zijn. Terwijl, als ze het niet hadden geweten was er niets aan de hand geweest.

Ga je het alleen gebruiken om een lek voortijdig te detecteren, prima. Als je thuis de beschikking hebt over een (mini) compressortje en voor de rit op spanning brengt, blijft er dan de rest van de dag vanaf. Maar veel mensen kunnen dat blijkbaar niet.
Ja ik heb ook een vriend die op 0,05 bar zijn banden bijhoudt 8)7 Als je zo’n stresskip bent kun je het beter niet doen hahaha.

Ik ga na 0,3 bar een keer pompen hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
TPMS heeft mij al 3x geholpen bij het detecteren van een lek. Die geeft al aan dat er een lek is voordat je iets in het stuurgedrag merkt. Daardoor kan je veilig ergens stoppen.

Daarnaast zijn de nieuwe TPMS systemen van BMW ook ‘slim’. Ze meten de temperatuur in de band en doen dan de optimale druk bijstellen als je onderweg even de banden wil bijvullen als ze warm zijn.

Nooit onbalans gemerkt. Ook nooit over gelezen, niet bij de originele TPMS tenminste.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 18-01-2025 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Thnx, ik heb het op mijn huidige motor niet, maar controleer het wel regelmatig. Die schroef erin voelde ik destijds ook goed.

De wisseling in spanning, of beter gezegd de nauwkeurigheid, is iets dat ik vaker hoor. Afwijkingen van 0,2 bar zijn heel normaal. Maar dat is wel de nauwkeurigheid, ik handmatig met een manometer. En ik denk dat die wisseling op het dashboard me eigenlijk meer onrustig maakt. :)

Hier dus ook wisselende ervaring. :)
De motoren die ik op het oog heb, hebben features die ik graag wil hebben, maar geen van alle hebben ze allemaal. RDC is een optie, handvatverwaming en koffers. Even een keuze maken, veel kan je later er alsnog opzetten. RDC is niet zo makkelijk lees ik, omdat er ook de software voor vrijgegeven moet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

cyntax schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:34:
TPMS heeft mij al 3x geholpen bij het detecteren van een lek. Die geeft al aan dat er een lek is voordat je iets in het stuurgedrag merkt. Daardoor kan je veilig ergens stoppen.

Daarnaast zijn de nieuwe TPMS systemen van BMW ook ‘slim’. Ze meten de temperatuur in de band en doen dan de optimale druk bijstellen als je onderweg even de banden wil bijvullen als ze warm zijn.
De stresskippen waar ik het over heb rijden stuk voor stuk BMW. Dat zal wel toeval zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 22:44
Na veel lezen en wat frustratie op mijn huidige motor, toch besloten om hem te verkopen.

De MT09 2021 vind ik super fijn en leuk rijden, maar die 120km op de snelweg pd...ppfff

Proefrit aangevraagd voor de Tracer GT+ 2025. Verwacht alleen de topkoffer en verwarmdezetel :P erbij te nemen. Topkoffer enop en zijkoffers eraf. Laptop en spulletjes erin. De zijkoffers steken mij teveel uit, dus lane splitting is een verhoogd risico op raken andere auto's en dat wil ik niet.

De kleurstellingen vind ik wel slecht en zeer saai.

Vraag me af wat verstandiger is. De MT09 zelf verkopen of inruilen.
Vrijdag heeft de motor een grote beurt gehad bij de motorzaak. Misschien vervang ik de banden nog met nieuwe,

Inruil krijg je er minder voor terug, maar scheelt bezoek aan de deur en chatten via MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@Unknown Alien, dat is precies waarom ik de MT-09 ook heb weggedaan. De Tracer vind ik echt wel tof, maar uiteindelijk ben ik voor de 1250 GS gegaan.

Ik had echt geen zin in geleur aan de deur dus ik ruilde de motor in. Dit heeft misschien € 500 gekost, maar leverde wel een relaxte ervaring op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Exact mijn erweging op dit moment om mijn motor zelf te verkopen, of inruilen en er niet de hoofdprijs voor te krijgen.
Ik heb geen zin in 'wat is je laatste bod' en 'ik kom hem vanavond ophalen', maar het gaat hier wel om een gat van 6-800 euro tov een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:56
Unknown Alien schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:58:
Na veel lezen en wat frustratie op mijn huidige motor, toch besloten om hem te verkopen.

De MT09 2021 vind ik super fijn en leuk rijden, maar die 120km op de snelweg pd...ppfff

Proefrit aangevraagd voor de Tracer GT+ 2025. Verwacht alleen de topkoffer en verwarmdezetel :P erbij te nemen. Topkoffer enop en zijkoffers eraf. Laptop en spulletjes erin. De zijkoffers steken mij teveel uit, dus lane splitting is een verhoogd risico op raken andere auto's en dat wil ik niet.

De kleurstellingen vind ik wel slecht en zeer saai.

Vraag me af wat verstandiger is. De MT09 zelf verkopen of inruilen.
Vrijdag heeft de motor een grote beurt gehad bij de motorzaak. Misschien vervang ik de banden nog met nieuwe,

Inruil krijg je er minder voor terug, maar scheelt bezoek aan de deur en chatten via MP.
Het kan lonen.
Ik was mijn ktm in 3 uur kwijt via mp en 2,5x zoveel als inruil.

Maar je kan inderdaad een hele buts bandenschoppers treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19
Jolke schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:38:
Exact mijn erweging op dit moment om mijn motor zelf te verkopen, of inruilen en er niet de hoofdprijs voor te krijgen.
Ik heb geen zin in 'wat is je laatste bod' en 'ik kom hem vanavond ophalen', maar het gaat hier wel om een gat van 6-800 euro tov een dealer.
Ik heb dat er zeker wel voor over. Mijn ervaring is ook dat er (heel) veel mensen reageren (meestal met een vrij belachelijk bod, maar ook wel redelijke biedingen), maar uiteindelijk komen er maar weinig echt langs als je ze ‘uitnodigt’. En dat contact verliep bij mij altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:46

Rick-Jan

always connected

Ligt er ook een beetje aan wat voor motor je hebt. Ik heb ook een Firestorm gehad, en daar kwamen alleen maar liefhebbers op af bij verkoop.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08 23:52

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Je bedoelt natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://img.ifunny.co/images/39a63d0385aab7023189c9efbd4a0af70c95f36b7f226ab0ba9bfabb3c36dcc0_1.jpg

Eind deze maand gaat de leaseauto weer terug naar mijn collega. Als het even kan dan wil ik volgende winter weer een leaseauto tijdelijk overnemen.
Nu alleen zorgen dat mijn motoren een beurtje hebben gehad en weer rijden. O-)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Dit dus. En dat terwijl je keurig in je advertentie vermeld hebt wat 't ding minimaal moet opleveren |:( Tijd verspillers, ik gooi dat soort berichten direct weg. Als zij de moeite niet nemen om te lezen, waarom zou ik er dan moeite in steken 8)7

Show je motor die binnen moet blijven tot de pekeltijd voorbij is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIFfTOdzaW0cDR1KqSX6nstNm-0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2IkUXAYSek4Epdk9O9DW2fOJ.jpg?f=user_large

Hopelijk is die rotzooi snel opgebokt :/

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 19-01-2025 00:26 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-08 18:36
cyntax schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:34:
Van BMW op de auto i.i.g. vind ik ze tot nu toe het slechts. Bandjes netjes op spanning gebracht en daarna minstens 2 sensoren die een afwijkende waarde afgeven, en vaak veel te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:32
WilbertNeems schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:05:
[...]

Van BMW op de auto i.i.g. vind ik ze tot nu toe het slechts. Bandjes netjes op spanning gebracht en daarna minstens 2 sensoren die een afwijkende waarde afgeven, en vaak veel te laag.
Mijn mevrouw heeft een Mini, dus stiekem een 1 serie. Wilde andere velgen, ook met sensoren. Zijn ze 3 uur bezig geweest voordat die auto snapte hoe en wat.
Als we nu wisselen tussen zomer en winter, moet ze eerst een half uurtje rondrijden met gepiep voordat het weer ingeregeld is.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Niet van toepassing op BMW motoren na 2013 ofzo.

Temperatuur gecorrigeerde sensoren, dus geven altijd accuraat de gewenste druk aan bij koud, ook als de band warm is. Janpiethein denk “mot 2,5 bar in” ook al komt hij net van 100km snelweg af. Met de BMW sensoren kan dat (er zijn natuurlijk ook andere merken die dit kunnen! Dus ik bedoel niet dat het BMW exclusief is ofzo).

Op elke BMW motorfiets kan je 4 sensoren inlezen, hij leert ze niet automatisch in, dat moet handmatig met computer eraan. Daarna kan je wisselen en pakt hij ze automatisch op. Weinig gebruikte use case, maar het zit erin.

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 19-01-2025 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
WilbertNeems schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:05:
[...]

Dan zou ik even langs de dealer gaan want dat lijkt niet correct te werken. Op mijn BMW motoren en autos waren de afwijkingen hooguit 0,1 bar. Gebruik je tankstation compressors? Die kunnen namelijk enorm afwijken.

Off-topic: Op BMW autos is het niet nodig om de TPMS te coderen aan de wagen. Simpelweg in de iDrive TPMS reset uitvoeren met een nieuwe set wielen erop en na 10km rijden heeft die alle sensoren weer gevonden. Moet je overigens wel een ‘echt’ TPMS systeem hebben, niet het systeem dat via de ABS sensoren het rotatie verschil tussen de wielen meet en zo probeert te gokken of er een lek is of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 19-01-2025 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 22:44
saviour schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:28:
@Unknown Alien, dat is precies waarom ik de MT-09 ook heb weggedaan. De Tracer vind ik echt wel tof, maar uiteindelijk ben ik voor de 1250 GS gegaan.

Ik had echt geen zin in geleur aan de deur dus ik ruilde de motor in. Dit heeft misschien € 500 gekost, maar leverde wel een relaxte ervaring op.
Ik heb al mijn vorige via MP verkocht en eigenlijk allemaal goede ervaringen. Elke eerste kijker, nam de motor ook mee. Mjah niet zo gek. Ik ben ook een hobby detailer, dus ziet er mooi uit en onderhoudt laten doen of zelf gedaan met aankoop facturen onderdelen.

Even kijken of ik over 2 weken een proefrit kan maken en dan hoor ik wel wat ze ervoor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
ozzynator schreef op zondag 19 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Mijn mevrouw heeft een Mini, dus stiekem een 1 serie. Wilde andere velgen, ook met sensoren. Zijn ze 3 uur bezig geweest voordat die auto snapte hoe en wat.
Als we nu wisselen tussen zomer en winter, moet ze eerst een half uurtje rondrijden met gepiep voordat het weer ingeregeld is.
Dit is echt niet mijn ervaring met BMW/Mini. Even in het menu aangeven dat de auto opnieuw moet inleren en na vijf minuten geeft de auto de nieuwe standen. Ik doe dat twee keer per jaar.
Misschien dat die garage even op cursus moest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-08 21:10

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Hallo ik wil graag een motor kopen een 125cc om mee te beginnen liefst een 4t en een supermotard. Welke zijn goede motoren? Alvast bedankt aan degenen die meedenken.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

t.w.e.a.k.e.r schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:21:
Hallo ik wil graag een motor kopen een 125cc om mee te beginnen liefst een 4t en een supermotard. Welke zijn goede motoren? Alvast bedankt aan degenen die meedenken.
Honda CB125F. Gaat een leven mee en kost knikkers om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

HTT-Thalan schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:23:
[...]

Honda CB125F. Gaat een leven mee en kost knikkers om te rijden.
Dit is eigenlijk niet wat ik zoek een supermotard is een crossmotor die aangepast is met straatbanden en andere remmen. Maar toch bedankt

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

t.w.e.a.k.e.r schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Dit is eigenlijk niet wat ik zoek een supermotard is een crossmotor die aangepast is met straatbanden en andere remmen. Maar toch bedankt
Dan moet je een motor pakken met rubberen blokken in het achterwiel want anders sloop je je aandrijving/bak. Ook moet je denk ik minder enthousiast zijn over wat je met max 15pk kan doen in dat gebied :P.

Veel crossmotoren hebben geen demping in de aandrijving omdat dat in het terrein niet nodig is, dus als je op asfalt/straatbanden gaat rijden vangt de versnellingsbak alle klappen op vanuit wiel en ketting. Sowieso zou ik niet weten wat voor crossmotor met 15pk je op kenteken zou kunnen zetten, maar dan loop je daar dus tegenaan. Als je voor een sportieve look gaat en prijs minder een dingetje is kun je een CB125R overwegen maar ook buiten honda is er genoeg.

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

HTT-Thalan schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:32:
[...]

Dan moet je een motor pakken met rubberen blokken in het achterwiel want anders sloop je je aandrijving/bak. Ook moet je denk ik minder enthousiast zijn over wat je met max 15pk kan doen in dat gebied :P.
Is er dan nog een andere motor van 125cc (4t) met een mooi geluidje die ook snel rijd en er een beetje sportief uitziet.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Tja mooi geluidje word lastig met een 125cc eenpitter. Misschien kun je overwegen het geld te sparen want je rijdt toch maar max 2 jaar op dat ding, binnen de a2 klasse heb je veel meer opties. Dat je die eerste tijd gewoon iets simpels pakt om ervaring op te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Nog even terugkomend op mijn eerdere vraag over een vizier behandelen tegen regen.

Heb gezocht en kwam naast Rain-X Plastic Water Repellend (wat @4x2 ook al zei) ook veel NikWax Visor Proof tegen.

En ook deze review van verschillende waterafstotende producten voor motorhelm vizieren:The best water repellents to help you see clearly in the rain
Waar NikWax er het beste uitkwam maar dat komt vooral doordat er niet alleen naar werking gekeken is maar ook hoe chemisch het middel zelf is.
Die Nikwax is wat moeilijk online te krijgen dus daarom de Rain-X besteld, ben benieuwd hoe het gaat werken in de praktijk en hoe lang het effectief blijft.

Verder kwam ik deze twee aparte producten nog tegen die ik jullie niet wilde onthouden!

Een ruitenwisser voor op je vizier! :P
Afbeeldingslocatie: https://bikerguard.com/wp-content/uploads/2024/05/BikerGuard03.jpg
Heet Bikerguard
Vind het wel een grappig idee trouwens, ik kan me voorstellen dat niet iedereen er mee zou willen rijden maar ik zou er geen probleem mee hebben 8)
Maar gezien de prijs (€360, en dat is zelfs met korting!) en het feit dat mijn helm niet compatibel is gaat dit ‘m niet worden!

Een draaiende doorzichtige schijf voor op je vizier :?
Afbeeldingslocatie: https://regenschutzscheibe.de/cdn/shop/files/Unbenannt-3_5350bad4-e412-4461-a1bb-c95f1cc5aa21.png?v=1716838074
De Watroprop
Naast het feit dat ik niet echt zie hoe dit echt effectief kan gaan werken, (iets met luchtstromen doordat dat ding gaat draaien tijden het rijden maar dan komt de regen er toch alsnog achter als je stilstaat?) wil je daar toch überhaupt niet mee rondrijden, het ziet er niet uit! 8)7 _O-
En dan is het nog niet eens makkelijk op je vizier te krijgen door dat elastiek wat je moet spannen omdat de zuignap alleen niet voldoende is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
@Vliegvlug
Bedankt voor het delen van je onderzoek.

Die laatste twee had ik niet willen missen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:07
Heeft iemand wel eens een groepsreis gedaan, als in, met onbekende? Ik kwam een advertentie tegen tijdens een scroll sessie op Insta en het zette mij aan het denken... In mijn familie zijn er wel wat motorrijders maar afspreken is nogal een ding, er is altijd wel wat. Met collega's lukt het wel eens om een middagje even te rijden maar echt kilometers maken met overnachting erbij lijkt nog niet te lukken. In mijn vriendengroep blijft het bij "ik ga dat nooit doen want dan rijd ik mezelf dood".

Zo ja, tips? :P Ik heb voor mezelf maar een paar dagen Grevenstein geboekt, dan maar alleen :9
Pagina: 1 ... 3 ... 68 Laatste