Euh... nee inderdaad haha. Maar toch bedankt. Als iemand anders iemand weet in mijn omgeving, hoor ik het graag! Misschien goed om een soort lijst met 'goede adresjes' te maken voor in de OP?Flesdop schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:55:
[...]
Helemaal in Zeeland dus ik denk niet echt aantrekkelijk voor je.
Pas maar op anders mag je zelf ook buiten bij de motor slapen

@xen0ph0n Hoe bevalt de Abus slothouder sh77? Zag ergens dat je dit gepost hebt, maar langer geleden..
Zag dit laatst op een motor. Kende het niet. Spreekt me aan voor m'n Himalayan 410. Aangezien ik geen ruimte onder t zadel heb oid. Dus dan altijd in mn rugtas doen/meenemen. Niet praktisch..
Zag dit laatst op een motor. Kende het niet. Spreekt me aan voor m'n Himalayan 410. Aangezien ik geen ruimte onder t zadel heb oid. Dus dan altijd in mn rugtas doen/meenemen. Niet praktisch..
Done!
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
ZonNoshi schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:13:
Wat is het voordeel van zo'n donker vizier?
Gewoon omdat het er mooi uit ziet? Of zodat je wat anoniemer een drive-by kan doen?
🤣 gelukkig leest ze niet mee. Sssttt niet doorvertellen.HTT-Thalan schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:36:
[...]
Pas maar op anders mag je zelf ook buiten bij de motor slapen.
Ook daar geen variant voor de GT Air 2noes schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:41:
[...]
Pinlock heeft ook een meekleurende insert. Even duur als de normale pinlock. Werkt best aardig, wordt niet heel donker maar icm het ingebouwde zonnevizier is t een stuk beter bij fel licht. Het zonnevizier van Shoei vind ik te licht namelijk, al helemaal met de laaghangende zon in de winter en nat wegdek.
Zie: https://pinlock.com/brands/Shoei/GT-Air-II
Niet meer, blijkbaar. Ik heb er eentje in mn GT-Air 2 zitten. MKC heeft er nog eentje liggen in Aartselaar: https://www.mkcmoto.com/n...-cns-1-cwr-1-cw-1-dks301/Jeanke117 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:07:
[...]
Ook daar geen variant voor de GT Air 2
Zie: https://pinlock.com/brands/Shoei/GT-Air-II
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Thanks goed gevonden. Helaas geen online levering mogelijk. Ik kan trouwens geen review vinden van de meekleurende pinlock op YouTube. Heb je die ook toevallig ergens? Op de website staat hetzelfde modelnummer vermeld als de "gewone", dus via die manier kan ik ook niks vinden. Ik zou het verschiol wel willen zien en hoe sterk die dan meekleurt.noes schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:11:
[...]
Niet meer, blijkbaar. Ik heb er eentje in mn GT-Air 2 zitten. MKC heeft er nog eentje liggen in Aartselaar: https://www.mkcmoto.com/n...-cns-1-cwr-1-cw-1-dks301/
Nou zoals ik eerder typte.. niet zo sterkJeanke117 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:30:
[...]
Thanks goed gevonden. Helaas geen online levering mogelijk. Ik kan trouwens geen review vinden van de meekleurende pinlock op YouTube. Heb je die ook toevallig ergens? Op de website staat hetzelfde modelnummer vermeld als de "gewone", dus via die manier kan ik ook niks vinden. Ik zou het verschiol wel willen zien en hoe sterk die dan meekleurt.
Waarom is Klim zo slecht verkrijgbaar in Nederland? Ja, het is een Amerikaans merk, maar veel merken komen uit het buitenland en zijn goed verkrijgbaar maar Klim kom je in bijna geen enkele winkel tegen.
Duitsland, daar kom je ze regelmatig tegen.
Man man man....
Vanmorgen motor proberen te starten om naar de garage te brengen voor wat onderhoud(voorband, voorvork en kettingset). He kak... Start niet, knopje doet he le maal niks, ook geen poging tot starten:
Accu getest - ok
Fuses nagelopen - allemaal ok
Knopje op meerdere manieren proberen in te drukken - geen respons
Aan de druppelader voor een half uur - geen verschil.
Gister deed ie het nog!
Motoport gebeld, ze konden gelukkig iemand sturen om hem op te halen, komt ie aan en even kort kijken.
Komt ie hoor:
Killswitch stond aan... Gadsamme wat een stomme fout! Ha! Kost me toch weer een paar tientjes om m op te laten halen, les geleerd, gaat me niet meer voor komen.
En ik had wél de killswitch aan uit gezet, maar niet gekeken of ie in eerste instantie op 'uit' stond, dus test - aan uit - test en ja dan gaat dat niet werken...
Moge dit een mooie beginnersfout reminder zijn voor iedereen
Vanmorgen motor proberen te starten om naar de garage te brengen voor wat onderhoud(voorband, voorvork en kettingset). He kak... Start niet, knopje doet he le maal niks, ook geen poging tot starten:
Accu getest - ok
Gister deed ie het nog!
Motoport gebeld, ze konden gelukkig iemand sturen om hem op te halen, komt ie aan en even kort kijken.
Komt ie hoor:
Killswitch stond aan... Gadsamme wat een stomme fout! Ha! Kost me toch weer een paar tientjes om m op te laten halen, les geleerd, gaat me niet meer voor komen.
En ik had wél de killswitch aan uit gezet, maar niet gekeken of ie in eerste instantie op 'uit' stond, dus test - aan uit - test en ja dan gaat dat niet werken...

Die is iedere motorrijder wel eens vergetenyindave schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:28:
Man man man....
Accu getest - ok
Gister deed ie het nog!
Komt ie hoor:
Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst de killswitch heb aangeraakt. Controleer dat ding alleen als de motor niet start.
Voordeel van de killswitch als onderdeel van je startknop, dan kun je die fout niet maken.yindave schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:28:
Man man man....
Accu getest - ok
Gister deed ie het nog!
Komt ie hoor:
Maar troost je, ooit een kwartier naar 2 vrienden staan kijken die een crossmotor stonden aan te trappen. Meerdere keren gezegd staat de killswitch goed, JA STAAT GOED was het telkens gefrustreerd. Uiteindelijk beiden bekaf en ze gaven het op en ik mocht het proberen. Zet de killswitch eens om en terug, 2 trappen en hij loopt

Was de switch waarschijnlijk niet helemaal om gezet.
Awesome
:no_upscale():strip_exif()/f/image/fVE9iu04vsY487H9foopPXFX.webp?f=user_large)
Impossibruuuu
spoiler:
start knop == kill switch
[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 04-01-2025 09:44 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Is bij mijn brommer ook zo. Niet helemaal hetzelfde. Een schuif knop heb ik. Omhoog kill switch omlaag starten._eLMo_ schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:44:
[Afbeelding]
Impossibruuuu
spoiler:start knop == kill switch
Bij mijn Multistrada schuift de killswitch voor de startknop. Moeilijk te vergeten.
Maar inmiddels ook vaak genoeg met een groep weg geweest dat je buurman de killswitch omzet en dan snel weg brult bij het groene licht. Van vrienden moet je het hebben
Maar inmiddels ook vaak genoeg met een groep weg geweest dat je buurman de killswitch omzet en dan snel weg brult bij het groene licht. Van vrienden moet je het hebben
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
Dit dus. Als de motor niet start controleer ik of de killswitch goed staat, verder gebruik ik 'm nooit. Toevallig de laatste keer gehad dat ik de Diversion in z'n 1 wilde zetten en hij af sloeg. Jiffy was gewoon ingeklapt, een keertje uitgeklapt en weer ingeklapt, en toen ging hij gewoon in z'n 1. Na de pekeltijd kijk ik er wel even naar.Joris748 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:33:
[...]
Die is iedere motorrijder wel eens vergeten
Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst de killswitch heb aangeraakt. Controleer dat ding alleen als de motor niet start.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Nou zo heb ik dus ook een kwartier krom gelegen om een eigenwijze oom. Kwam zijn (voor hem nieuwe) Honda st1300 ofzo laten zien. Stond ook een kwartier, motor starten in z'n 1 slaat af, je standaard staat uit, motor starten in z'n 1 slaat af, je standaard staat uit, herhaal en paar keer, DAT MAAKT NIET UIT....okDestruction schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:31:
[...]
Dit dus. Als de motor niet start controleer ik of de killswitch goed staat, verder gebruik ik 'm nooit. Toevallig de laatste keer gehad dat ik de Diversion in z'n 1 wilde zetten en hij af sloeg. Jiffy was gewoon ingeklapt, een keertje uitgeklapt en weer ingeklapt, en toen ging hij gewoon in z'n 1. Na de pekeltijd kijk ik er wel even naar.

Kwartier later, probeert het toch maar een keer en rijd weg

Awesome
Bij Bartang in Harskamp verkopen ze Klim. Zowel via de webshop als in een kleine winkel. Erg aardige eigenaar en hij kan volgens mij alles bestellen.c-nan schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:57:
Waarom is Klim zo slecht verkrijgbaar in Nederland? Ja, het is een Amerikaans merk, maar veel merken komen uit het buitenland en zijn goed verkrijgbaar maar Klim kom je in bijna geen enkele winkel tegen.
Ook Chromeburner verkocht het merk, maar die zijn volgens mij onlangs failliet gegaan.
Klim is een mooi merk, maar voor veel mensen denk ik te duur ten opzichte van merken als Richa waar alle MKC Moto winkels vol mee liggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Squawk op 04-01-2025 11:49 ]
Ik heb nooit Klim gehad, heb nu een mix van Rukka, Revit, Alpinestars en Shoei. Maar wat ik online zie en lees lijkt Klim inderdaad een goed merk te zijn. Ik ben zeer geïnteresseerd in de Klim Krios Pro of de Klim X1 Alpha die binnenkomt uitkomt. Echter, wil ik een helm eerst goed kunnen passen alvorens ik de helm koop.Squawk schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:38:
[...]
Bij Bartang in Harskamp verkopen ze Klim. Zowel via de webshop als in een kleine winkel. Erg aardige eigenaar en hij kan volgens mij alles bestellen.
Ook Chromeburner verkocht het merk, maar die zijn volgens mij onlangs failliet gegaan.
Klim is een mooi merk, maar voor veel mensen denk ik te duur ten opzichte van merken als Richa waar alle MKC Moto winkels vol mee liggen.
Ook interesse in de Dakar ITB broek, maar overal uitverkocht, nergens op voorraad.
Is het merk in Nederland (zo goed als) niet te vinden vanwege de prijs, of ..?
In februari komt trouwens de HJC RPHA 60 uit. Mocht ik de Klim helm voor die tijd niet kunnen passen, wordt het hoogstwaarschijnlijk de HJC.
De Arai X5 Tour en Schuberth E2 ook geprobeerd, voor beide moet je een redelijk ovaal hoofd hebben lijkt het wel. Het zat mij in ieder geval te krap.
[ Voor 12% gewijzigd door c-nan op 04-01-2025 11:54 ]
Bij mij staat er een groot rood kruis in het display als de killswitch aan staat.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik heb de Klim ook overwogen, maar was duur en slecht verkrijgbaar. Heb nu de Scorpion adf-9000 en dat is een vergelijkbare fijne helm.c-nan schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:52:
[...]
Ik heb nooit Klim gehad, heb nu een mix van Rukka, Revit, Alpinestars en Shoei. Maar wat ik online zie en lees lijkt Klim inderdaad een goed merk te zijn. Ik ben zeer geïnteresseerd in de Klim Krios Pro of de Klim X1 Alpha die binnenkomt uitkomt. Echter, wil ik een helm eerst goed kunnen passen alvorens ik de helm koop.
Ook interesse in de Dakar ITB broek, maar overal uitverkocht, nergens op voorraad.
Is het merk in Nederland (zo goed als) niet te vinden vanwege de prijs, of ..?
In februari komt trouwens de HJC RPHA 60 uit. Mocht ik de Klim helm voor die tijd niet kunnen passen, wordt het hoogstwaarschijnlijk de HJC.
De Arai X5 Tour en Schuberth E2 ook geprobeerd, voor beide moet je een redelijk ovaal hoofd hebben lijkt het wel. Het zat mij in ieder geval te krap.
Awesome
Een rijmaat van me is helemaal happy met zijn krios.
Moet zeggen dat ik ook niet echt meer naar de prijs kijk, maar meer naar hoe hij zit en wat de features zijn.
Die arai of die krios kon wel eens mijn volgende helm worden. Lees en hoor er veel positiefs over beide. Het enige dat ik constant hoor als nadeel is de prijs… en ja dat is voor iedereen verschillend.
Moet zeggen dat ik ook niet echt meer naar de prijs kijk, maar meer naar hoe hij zit en wat de features zijn.
Die arai of die krios kon wel eens mijn volgende helm worden. Lees en hoor er veel positiefs over beide. Het enige dat ik constant hoor als nadeel is de prijs… en ja dat is voor iedereen verschillend.
KTM zou een clearance sale doen voor hun schulden? Iemand iets gehoord?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Kan ik mij niet voorstellen, dan kill je al je sales voor 2025 modellen.
Zal wel iemand zijn die het grapje “ktm zal straks wel een executie veiling doen” iets te letterlijk nam.
Mensen die op een 2025 model azen kopen dan denk ik liever heel goedkoop een 2024 model, en dan zitten dealers straks met al die 2025 modellen in hun maag toch?
Zal wel iemand zijn die het grapje “ktm zal straks wel een executie veiling doen” iets te letterlijk nam.
Mensen die op een 2025 model azen kopen dan denk ik liever heel goedkoop een 2024 model, en dan zitten dealers straks met al die 2025 modellen in hun maag toch?
https://nl.motorsport.com...-miljardenschuld/10677533kneusteun schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:45:
90 day's .... And Counting
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daar kunnen ze de productie op aanpassen. De voorraad laten verstoffen in een magazijn kost ook alleen maar geld.kneusteun schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:45:
Maar ideaal is het niet

Ik hoop voor KTM serieus écht dat ze die kans nog hebben gekregen (en ook hebben kunnen nemen) maar er is sinds eind November weinig nieuws meer over uit gebracht door ..... Niemand (ook niet door KTM zélf).Joris748 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:50:
[...]
Daar kunnen ze de productie op aanpassen. De voorraad laten verstoffen in een magazijn kost ook alleen maar geld.
Maar ideaal is het niet
In oktober mijn A-rijbewijs gehaald en nu heerlijk de tijd nemen om alle spullen te verzamelen die nodig zijn om straks lekker te rijden. Inmiddels een helm en nieuwe laarzen gehaald. Binnenkort terug voor een jas, broek en handschoenen omdat ik twee kleine kinderen bij me had was het lastig passen. Ben bij Termaat in Nijmegen geweest. Die namen de tijd om mij alles uit te leggen en voor mij de fijne spullen uit te zoeken.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Nieuw jaar, nieuw deel, geen nieuwe fiets
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!
Kan niet wachten tot het kwik stijgt en ik de Honda uit zijn winterslaap kan verlossen.
Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!
Kan niet wachten tot het kwik stijgt en ik de Honda uit zijn winterslaap kan verlossen.
Klopt hoor, maar juist een van die weinige situaties waar het wel iets toevoegd heb ik al eens gehad toen ik al in de pitstraat in Assen stond te wachten om de baan op te gaan en het ineens donker werd en begon te regenen. Ik was toen maar wat blij dat mijn vizier weer lichter werdJoris748 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:14:
[...]
Daar zou ik hem dan weer niet voor kiezen. Er zijn maar weinig omstandigheden op het circuit waarbij je een licht vizier wilt en in die gevallen is een viziertje snel verwisseld.
Het Shoei Transitions vizier zat overigens gratis bij in de deal van mijn NXR2, ik heb het vizier niet los aangeschaft.
Voordeel van donker vizier is wel dat de baan er niet zo nat uitzietUTwizard schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:09:
[...]
Klopt hoor, maar juist een van die weinige situaties waar het wel iets toevoegd heb ik al eens gehad toen ik al in de pitstraat in Assen stond te wachten om de baan op te gaan en het ineens donker werd en begon te regenen. Ik was toen maar wat blij dat mijn vizier weer lichter werd
Het Shoei Transitions vizier zat overigens gratis bij in de deal van mijn NXR2, ik heb het vizier niet los aangeschaft.
Ik heb mijn eerste motorkleding ook bij Termaat gekocht. Woon zelf in Nijmegen dus dat is makkelijk. Ook prima geholpen daar.Bo0bz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:26:
In oktober mijn A-rijbewijs gehaald en nu heerlijk de tijd nemen om alle spullen te verzamelen die nodig zijn om straks lekker te rijden. Inmiddels een helm en nieuwe laarzen gehaald. Binnenkort terug voor een jas, broek en handschoenen omdat ik twee kleine kinderen bij me had was het lastig passen. Ben bij Termaat in Nijmegen geweest. Die namen de tijd om mij alles uit te leggen en voor mij de fijne spullen uit te zoeken.
Vond wel jammer dat ze niet even verder keken naar wat handig is om mee te rijden als je ook in het vroege voorjaar of late najaar wil rijden. Uiteindelijk heb ik nu een leren pak voor in de zomer en een textielen pak voor voorjaar en herfst. Dat pak werkt natuurlijk ook goed in de zomer, maar vind leer ook lekker rijden.
Goedemiddag allen!
Een paar weken geleden ben ik geslaagd voor mijn motorrijbewijs (A). Sindsdien een beetje op zoek naar een motor. Een grote zaak die redelijk bij mij in de buurt zit is Barbier. Ik heb van meerdere kennissen gehoord dat deze zaak niet de beste reputatie heeft. Wat dan wel weer opvallend is, is dat de meeste Google reviews van de zaak juist wél positief zijn. Kan het zijn dat ze misschien jaren geleden minder goed waren, maar dat dat nu niet zo veel meer uit maakt? Bij hun heb ik een Honda CB650F ABS op het oog. Die is redelijk jong, niet veel kilometers en een nette prijs. Maar als ik op verschillende 'marktplaats' websites kijk, lijkt de prijs wel een beetje té goed.
Anderzijds heb ik een Kawasaki Z750 ABS op het oog bij een andere dealer wat dichterbij. Bijna 40k km op de teller maar wel altijd dealer onderhouden en 6 maanden garantie. Zijn er dingen waar ik bij beide motoren nog goed naar moet kijken? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Een paar weken geleden ben ik geslaagd voor mijn motorrijbewijs (A). Sindsdien een beetje op zoek naar een motor. Een grote zaak die redelijk bij mij in de buurt zit is Barbier. Ik heb van meerdere kennissen gehoord dat deze zaak niet de beste reputatie heeft. Wat dan wel weer opvallend is, is dat de meeste Google reviews van de zaak juist wél positief zijn. Kan het zijn dat ze misschien jaren geleden minder goed waren, maar dat dat nu niet zo veel meer uit maakt? Bij hun heb ik een Honda CB650F ABS op het oog. Die is redelijk jong, niet veel kilometers en een nette prijs. Maar als ik op verschillende 'marktplaats' websites kijk, lijkt de prijs wel een beetje té goed.
Anderzijds heb ik een Kawasaki Z750 ABS op het oog bij een andere dealer wat dichterbij. Bijna 40k km op de teller maar wel altijd dealer onderhouden en 6 maanden garantie. Zijn er dingen waar ik bij beide motoren nog goed naar moet kijken? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Volgens mij koopt Barbier groot en goedkoop in, en schuift zo goedkoop mogelijk weer door. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze alles keurig netjes nakijken en/of opknappen, dus als je niet helemaal zeker bent of zelf weinig technische kennis hebt, dan zou ik hier misschien geen motor overwegen. Als het een origineel NL-motor is, en je kunt er iemand met verstand goed naar laten kijken, dan kun je best een leuke goedkope brommert op de kop tikken.fluidified schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:53:
Goedemiddag allen!
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Ik ben er 1x geweest. Daar staan bijvoorbeeld 10 stuks Z650 op een rij, allemaal precies hetzelfde. Waarschijnlijk zoals hierboven gesteld, groot inkopen in het buitenland en dan hier net iets onder de marktprijs verkopen.
Wat me vooral opviel, alle kettingen waren met wit vet ingespoten.
Uiteindelijk niets gekocht, verstond de verkoper ook niet, maar kan ook aan ons gelegen hebben. Motor stond klaar voor de testrit, kopie rijbewijs en rondje rijden. Verder totaal geen interesse of we wel of niet wilde kopen. Koop jij het niet, dan de volgende wel.
Uiteindelijk niets gekocht, verstond de verkoper ook niet, maar kan ook aan ons gelegen hebben. Motor stond klaar voor de testrit, kopie rijbewijs en rondje rijden. Verder totaal geen interesse of we wel of niet wilde kopen. Koop jij het niet, dan de volgende wel.
Deze snap ik oprecht niet wat er opvallend aan is. Dan hebben ze S100 witte kettingspray gebruikt. Dat is gewoon prima spul? En handig om te zien waar je al bent geweest bij het insprayen.ozzynator schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:43:
...
...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
https://www.garmin.com/en...nouncement_en-GB#overview
Blinde hoek sensor op motor..
Ik weet niet of dit geniaal is of dom..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik zeg: 'DOM!!'. Het maakt het rijden voor sommige mensen nog meer tot een vertrouwenskwestie aangaande elektronica waarbij die zelfde mensen alle eigen verantwoording vervolgens (onbewust?) aan de kant gaan schuiven.ToolkiT schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:19:
Er rijden al genoeg motorrijders rond welke je eigenlijk liever per definitie in zo'n luchtgevuld 'Sumo Worstelpak' wenst te proppen om ze daarmee tegen d'r eigen onkunde én andermans ellende te gaan beschermen.
Staat inmiddels overigens ook op de Frontpage van Tweakers:
nieuws: Garmin introduceert Instinct 3 met amoled, motorfietsradar en hartsla...
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 06-01-2025 19:52 ]
Thanks! Ik wil later deze week samen met een vriend kijken die er wat meer zich op heeft dan ik. Op de website en advertentie laten ze geen kenteken zien op de fotos dus kan voor nu moeilijk nagaan of het een import motor is.geert_s schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:00:
[...]
Volgens mij koopt Barbier groot en goedkoop in, en schuift zo goedkoop mogelijk weer door. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze alles keurig netjes nakijken en/of opknappen, dus als je niet helemaal zeker bent of zelf weinig technische kennis hebt, dan zou ik hier misschien geen motor overwegen. Als het een origineel NL-motor is, en je kunt er iemand met verstand goed naar laten kijken, dan kun je best een leuke goedkope brommert op de kop tikken.
Wat @geert_s zegt, ze doen veel aan import motoren. Al dan niet schade motoren die ze oplappen en weer verkopen. Daar heb je een aantal motorzaken van die zo werken. Kun je geluk mee hebben, maar ook pech.fluidified schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:24:
[...]
Thanks! Ik wil later deze week samen met een vriend kijken die er wat meer zich op heeft dan ik. Op de website en advertentie laten ze geen kenteken zien op de fotos dus kan voor nu moeilijk nagaan of het een import motor is.
Awesome
Dit is gewoon een handig hulpmiddel, maar er is kans dat er weer bestuurders teveel op techniek gaan vertrouwen en dat is dan weer dom van dat soort mensen.ToolkiT schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:19:
Zou zelf niet snel aanschaffen, maar een oude man met wat straffe nek? kan best handig zijn toch?
Dit zit al standaard op de triumph tiger 1200 en Ducati multistrada. Heb zelf eens met de tiger een ritje gedaan. Vond het wel fijn, maar het is geen vervanging voor mij van goed kijken. Het is vooral handig wanneer het druk is je net wat hulp hebt in je rug.ToolkiT schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:19:
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
De R 1300 GS heeft dit ook. Ik vind het een goede feature, het kan zomaar zijn dat je over je schouder heen kijkt en niks ziet (omdat je het net mist vanwege welk reden dan ook), dan is zo een sensor best handig.ToolkiT schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:19:
Dan is het: over je schouder kijken, geen rood lampje op je spiegel? Dan veilig om opzij te schuiven.
Vandaag examen 2 van 8
. De rijproef. Het IBKI gaat bekijken of ik op een demonstrabel niveau kan rijden, dus volgens protocol/procedure, of ik via het verwoorden van mijn taakprocessen kan aantonen dat ik alles op tijd in het snotje heb en of ik het ook goed kan uitleggen/onderbouwen aan een ander.
Succes, hopelijk heb je een uurtje droog weer.
Dit doen ze vaak niet omdat er nog een kenteken aangevraagd moet worden. Maar kijk wel uit met dit soort partijen en ingevoerde motoren. Zonder onderhoudsboekje die volledig logisch en kloppend is zou ik er bij weg blijven. Er wordt ontzettend veel mee geknoeid.fluidified schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:24:
[...]
Thanks! Ik wil later deze week samen met een vriend kijken die er wat meer zich op heeft dan ik. Op de website en advertentie laten ze geen kenteken zien op de fotos dus kan voor nu moeilijk nagaan of het een import motor is.
YouTube Kanaal NomadSweden, nu Robert Baldinger, tipte een YouTube kanaal 'Una Moto'. Een Nederlander die in Brits-Columbia woont en van Alaska naar Nieuw-Zeeland gaat rijden. Eerste playlist heb ik nu bijna bekeken en tot nu toe erg vermakelijk...
In de 5e aflevering krijg je te zien wat een wegexamen inhoud daar. In de eerste zes minuten doet hij een soort proefexamen en is echt totaal niet foutloos. Maar z'n instructeur zegt doodleuk: 'Je was geslaagd als je het zo tijdens een echt examen deed.' Hij is er zelf ook verbaasd over...
En ook mooi: hij moet z'n rijexamen doen maar rijd er eerst op de motor zon 4 uur naartoe.
In de 5e aflevering krijg je te zien wat een wegexamen inhoud daar. In de eerste zes minuten doet hij een soort proefexamen en is echt totaal niet foutloos. Maar z'n instructeur zegt doodleuk: 'Je was geslaagd als je het zo tijdens een echt examen deed.' Hij is er zelf ook verbaasd over...
En ook mooi: hij moet z'n rijexamen doen maar rijd er eerst op de motor zon 4 uur naartoe.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:54:
Vandaag examen 2 van 8. De rijproef. Het IBKI gaat bekijken of ik op een demonstrabel niveau kan rijden, dus volgens protocol/procedure, of ik via het verwoorden van mijn taakprocessen kan aantonen dat ik alles op tijd in het snotje heb en of ik het ook goed kan uitleggen/onderbouwen aan een ander.
goede tip! thanksBarista schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:44:
YouTube Kanaal NomadSweden, nu Robert Baldinger, tipte een YouTube kanaal 'Una Moto'. Een Nederlander die in Brits-Columbia woont en van Alaska naar Nieuw-Zeeland gaat rijden. Eerste playlist heb ik nu bijna bekeken en tot nu toe erg vermakelijk...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Erg lastig met een ford focus
Hmm in welk topic zijn we?
Sorry maat, ik zit je gewoon te trollen. Van harte gefeliciteerd met het nemen van weer een drempeltje naar je papieren!
Hij kon merken dat ik motorrijder ben, zei de examinator. Heel goed overzicht op het verkeer. Reed af en toe wel iets aan de voorzichtige kant maar netjes.
Het is ook nog even wennen met 2 extra wielen natuurlijk. Gefeliciteerd maar weer!HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:39:
Hij kon merken dat ik motorrijder ben, zei de examinator. Heel goed overzicht op het verkeer. Reed af en toe wel iets aan de voorzichtige kant maar netjes.
Opzich zou ik er wel wat voor voelen, maar die prijs, oh myToolkiT schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:19:
600eu, https://www.garmin.com/nl-NL/p/1227031
Maar nu zit er functionaliteit in voor hun navi device, smartphone, headset en die lampjes. Dat stuwt de prijs wel, en wie gaat dat allemaal gebruiken?
Als je een 'lite' variant hebt, met alleen de lampjes, dan kan de prijs wel omlaag.
[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 07-01-2025 15:47 ]
Ik denk eerder dat ze wat goedkope extra functionaliteit hebben toegevoegd om de belachelijk hoge prijs voor de radartoepassing en ontwikkeling van betrouwbare objectherkenning te rechtvaardigen._Apache_ schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:24:
[...]
Opzich zou ik er wel wat voor voelen, maar die prijs, oh my
Maar nu zit er functionaliteit in voor hun navi device, smartphone, headset en die lampjes. Dat stuwt de prijs wel, en wie gaat dat allemaal gebruiken?
Als je een 'lite' variant hebt, met alleen de lampjes, dan kan de prijs wel omlaag.
Nog maar een paar maandjes en dan mag ik voor WRM-A aan de slag, en ditmaal heb ik wél het juiste seizoen uitgekozen. Kan niet wachten om betaald lekker door de zon te mogen toeren!geert_s schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:56:
[...]
Het is ook nog even wennen met 2 extra wielen natuurlijk. Gefeliciteerd maar weer!
Over de laatste weken is de overtuiging langzaam gekomen dat ik waarschijnlijk ook niet wil stoppen bij A. Voor wat betreft mijn eigen rijschool is A voldoende en ook het enige waar die onderneming zich op gaat richten, maar qua papieren zou het leuker en verstandiger zijn om alle categoriën mee te pakken (C, D, overal een E'tje achter en evt. nog Heftruck) want dan ben ik veel inzetbaarder in de regio - en dus betere verdiensten en marktkansen.
Enige is dan wel, wat kost het om die papieren te onderhouden?
In mijn vakgebied heb ik ook diverse certificeringen op zak voor mijn werkgever, maar daar hoort ook regelmatige training bij, herexamens iedere 3 jaar, aanschaf van boeken, (+regelmatige audits + lidmaatschapskosten voor het bedrijf).
Dat loopt in de duizenden euro's per jaar, maar de omzet is er ook naar om dat te kunnen verantwoorden.
Ik heb het nodig voor mijn werk volgens mijn werkgever, dus die betaalt dat gewoon voor me. Maar ja, jij bent dat zelf.
Maar goed, dit gaat ver offtopic.
In mijn vakgebied heb ik ook diverse certificeringen op zak voor mijn werkgever, maar daar hoort ook regelmatige training bij, herexamens iedere 3 jaar, aanschaf van boeken, (+regelmatige audits + lidmaatschapskosten voor het bedrijf).
Dat loopt in de duizenden euro's per jaar, maar de omzet is er ook naar om dat te kunnen verantwoorden.
Ik heb het nodig voor mijn werk volgens mijn werkgever, dus die betaalt dat gewoon voor me. Maar ja, jij bent dat zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-01-2025 16:25 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als je aan de slag gaat als inval-instructeur is dat wel makkelijk natuurlijk voor je potentiële opdrachtgevers. Als je dat nu via een werkgever kunt regelen is het verstandig, anders is het wel een hele flinke investering om maar allround te kunnen zijn. Waarschijnlijk wordt 90% van de opdrachten toch A of B?HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:10:
[...]
Nog maar een paar maandjes en dan mag ik voor WRM-A aan de slag, en ditmaal heb ik wél het juiste seizoen uitgekozen. Kan niet wachten om betaald lekker door de zon te mogen toeren!
Over de laatste weken is de overtuiging langzaam gekomen dat ik waarschijnlijk ook niet wil stoppen bij A. Voor wat betreft mijn eigen rijschool is A voldoende en ook het enige waar die onderneming zich op gaat richten, maar qua papieren zou het leuker en verstandiger zijn om alle categoriën mee te pakken (C, D, overal een E'tje achter en evt. nog Heftruck) want dan ben ik veel inzetbaarder in de regio - en dus betere verdiensten en marktkansen.
Terechte vraagDrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:24:
Enige is dan wel, wat kost het om die papieren te onderhouden?
Onderhoud is dus relatief licht, en het uitbreiden van mijn categorieën (zoals ik nu doe door A bij B te halen) is al direct voldoende voor dat praktijkgedeelte. Als ik dus de komende jaren nog wat theorie erbij pak ben ik sowieso al voor 10 jaar onder de pannen
Dat is nog even aanzien, de kosten voor de rijbewijzen + WRM bewijzen voor elke letter gaan best in de papieren lopen, alleen een vrachtwagenrijbewijs loopt al in de duizenden euro's inderdaad. Ik ga dus óf kijken of ik dat in de eerste tijd in loondienst kan regelen, maar nog liever (want geen verplichtingen) is erbij onderhandelen als ik werk voor ze verricht (tegen een vriendelijk prijsje). Als het echt een puntje/paaltje situatie wordt heb ik altijd mijn spaarpot noggeert_s schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:29:
[...]
Als je aan de slag gaat als inval-instructeur is dat wel makkelijk natuurlijk voor je potentiële opdrachtgevers. Als je dat nu via een werkgever kunt regelen is het verstandig, anders is het wel een hele flinke investering om maar allround te kunnen zijn. Waarschijnlijk wordt 90% van de opdrachten toch A of B?
Werk is er zeker voldoende. De branche schijnt een groot tekort te voorzien dankzij vergrijzing maar ook teruglopende populariteit voor de categorieën buiten B. De schijnzelfstandigheidswet (3x woordwaarde) gaat daar nog verder mensen in de problemen brengen maar daar heb ik geen last van als ik voor meerdere toko's (en mezelf) ga rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-01-2025 16:33 ]
Ja, je ziet dat ze ook auto herkennen en dergelijke.geert_s schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:55:
[...]
Ik denk eerder dat ze wat goedkope extra functionaliteit hebben toegevoegd om de belachelijk hoge prijs voor de radartoepassing en ontwikkeling van betrouwbare objectherkenning te rechtvaardigen.
Dat lijkt mij vrij kansloos, of het nu een vrachtwagen is, auto, bus of andere motor, het loopt voor ons motorrijders in alle gevallen slecht af.
Dus dan heb ik liever dat ie überhaupt roept "LET OP LINKS ACHTER", ipv dat ie aan kan geven of het een suv, of vrachtwagen is enzo. En dat moet goedkoper kunnen.
Ah, even vol het gas open voor het stoplicht in z'n vrij natuurlijk!HTT-Thalan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:39:
Hij kon merken dat ik motorrijder ben, zei de examinator.
En in de bochten natuurlijk even het knietje naar buiten!Barista schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:07:
[...]
Ah, even vol het gas open voor het stoplicht in z'n vrij natuurlijk!
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Zoiets?Destruction schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:54:
[...]
En in de bochten natuurlijk even het knietje naar buiten!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MutFrQNrsHFUKfRA06WdsH95.jpg?f=user_large)
Exact dit inderdaad
Beetje nichterig met die twee handjes.
Ik heb dit op de racefiets en vind het ge-wel-dig. Ga niet zonder van huis._Apache_ schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:24:
[...]
Opzich zou ik er wel wat voor voelen, maar die prijs, oh my
Of ik het op de motor zou willen, weet ik niet per se. Niet voor dit geld. Maar ik rij vaak ook wel dusdanig dat het voor mij niet zo relevant is wat er achter me is, want dat komt toch niet meer in de buurt. Als ik veel in verkeer zou rijden was het anders
Tijdens mijn woon-werk zouden die lampjes juist nooit uit gaan418O2 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:20:
[...]
Ik heb dit op de racefiets en vind het ge-wel-dig. Ga niet zonder van huis.
Of ik het op de motor zou willen, weet ik niet per se. Niet voor dit geld. Maar ik rij vaak ook wel dusdanig dat het voor mij niet zo relevant is wat er achter me is, want dat komt toch niet meer in de buurt. Als ik veel in verkeer zou rijden was het anders
Kunnen ze er ook 1 maken die gaat branden waneer er een fietspad aanwezig is naast de rijbaan?418O2 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:20:
[...]
Ik heb dit op de racefiets en vind het ge-wel-dig. Ga niet zonder van huis.
Grapje hoor.
Morgen weer school dus ik heb me helemaal rotgezocht naar mijn acculader om de BMW vannacht even aan te sluiten, gewoon voor de zekerheid want paar weken stil gestaan, maar heb me druk gemaakt om niks. Kon het ding niet vinden heb hem maar gewoon gestart zodat 'ie het zelf kan doen en het was drukken lopen. Het ding moet het vertrouwen echt nog even verdienen hoor
.
Nou het gaat allemaal lekker vlot doorlopen, zo lijkt het!
Eind maart zit ik al ingepland bij het IBKI voor mijn 2 didactiek theorie-examens, en direct erachteraan gaat mijn stage beginnen. Sterker nog, het passieve gedeelte daarvan (meekijken achterin) gaat al eerder van start. En ik kreeg ingefluisterd dat ze intern al aan het overleggen waren of ze mij niet gewoon intern die motoropleiding kunnen aanbieden... m.a.w. er zit een positie in het verschiet.
Aangezien ik nog een spaarpotje achter de hand heb denk ik dat het toch wijs is om eerst in dienst te gaan, want dan heb ik de garantie dat ik mega-veel ervaring opdoe, bovendien krijg ik dan een veel uitgebreidere stage aangeboden (buiten de minimale inspanning) waarbij ik alle voertuigen meekrijg (dus ook motor, bus, vrachtwagen, aanhanger, slipbaan...). Het lijkt me echt wel serieus tof om dat er uiteindelijk bij te pakken.
Maar de motor blijft koning
.
Eind maart zit ik al ingepland bij het IBKI voor mijn 2 didactiek theorie-examens, en direct erachteraan gaat mijn stage beginnen. Sterker nog, het passieve gedeelte daarvan (meekijken achterin) gaat al eerder van start. En ik kreeg ingefluisterd dat ze intern al aan het overleggen waren of ze mij niet gewoon intern die motoropleiding kunnen aanbieden... m.a.w. er zit een positie in het verschiet.
Aangezien ik nog een spaarpotje achter de hand heb denk ik dat het toch wijs is om eerst in dienst te gaan, want dan heb ik de garantie dat ik mega-veel ervaring opdoe, bovendien krijg ik dan een veel uitgebreidere stage aangeboden (buiten de minimale inspanning) waarbij ik alle voertuigen meekrijg (dus ook motor, bus, vrachtwagen, aanhanger, slipbaan...). Het lijkt me echt wel serieus tof om dat er uiteindelijk bij te pakken.
Maar de motor blijft koning
Enige betrouwbare is een kickstarterHTT-Thalan schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:01:
Morgen weer school dus ik heb me helemaal rotgezocht naar mijn acculader om de BMW vannacht even aan te sluiten, gewoon voor de zekerheid want paar weken stil gestaan, maar heb me druk gemaakt om niks. Kon het ding niet vinden heb hem maar gewoon gestart zodat 'ie het zelf kan doen en het was drukken lopen. Het ding moet het vertrouwen echt nog even verdienen hoor.
leeg
Niet laden, maar rijden!HTT-Thalan schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 16:01:
Morgen weer school dus ik heb me helemaal rotgezocht naar mijn acculader om de BMW vannacht even aan te sluiten, gewoon voor de zekerheid want paar weken stil gestaan, maar heb me druk gemaakt om niks. Kon het ding niet vinden heb hem maar gewoon gestart zodat 'ie het zelf kan doen en het was drukken lopen. Het ding moet het vertrouwen echt nog even verdienen hoor.
Gisterochtend getwijfeld of ik met motor naar kantoor zou gaan of niet. Geen sneeuw op de route, dus gewoon gegaan. Toen ik op kantoor was overdag nog wel gesneeuwd, maar was toen ik naar huis reed gelukkig allemaal weer weg.
Alleen beetje jammer dat op de terugweg ineens de snelweg wit zag van de hagel
gelukkig maar klein stukje, maar daar was een minder fijne verrassing
Alleen beetje jammer dat op de terugweg ineens de snelweg wit zag van de hagel

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Lijkt me uitdagend met een 1200cc boxer
Zeker, maar mijn vrouw glibberde hier pas nog door een woonwijk met de EV. Al tijden lage temperaturen (rond de nul, zeker 's nachts) met veel natheid/regen dus kans op slippartijen is hier groot en dan zegt zelfs deze ijsbeer we pakken de auto maar, geen zin het asfalt van dichterbij te zien dan nodig._Apache_ schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:14:
[...]
Niet laden, maar rijden!Even een ommetje van een km of 15-20, en de accu staat er weer fris bij, het vocht is weggedreven, bandjes schoon.
Had ik gisteren ook last van ja, en vanochtend toch ook wel wat gladde stukje op de weg. Glimmende kant boven gehouden dus gewoon doorBM schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:25:
Gisterochtend getwijfeld of ik met motor naar kantoor zou gaan of niet. Geen sneeuw op de route, dus gewoon gegaan. Toen ik op kantoor was overdag nog wel gesneeuwd, maar was toen ik naar huis reed gelukkig allemaal weer weg.
Alleen beetje jammer dat op de terugweg ineens de snelweg wit zag van de hagelgelukkig maar klein stukje, maar daar was een minder fijne verrassing
Itchy boots naar ABR festival… nou die valt af, geen zin om tussen al die bronstige boomers te zitten 😂
Fijn dat je niet komtkneusteun schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:29:
Itchy boots naar ABR festival… nou die valt af, geen zin om tussen al die bronstige boomers te zitten 😂

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Tripje naar Wales geboekt voor eind mei!
Via de tunnel langs London (Ace cafe) en dan door naar zuid Wales. Vanuit daar de rest van Wales onveilig maken!
Via de tunnel langs London (Ace cafe) en dan door naar zuid Wales. Vanuit daar de rest van Wales onveilig maken!
Zij was er toch afgelopen jaar? Of komt zij dit jaar ook weer. Gezien haar manier van reizen had ik dit niet verwacht.kneusteun schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:29:
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Ik weet niet jullie regios, maar hier zijn nu 2 droge doch frisse weken voorspeld. Moet gek lopen als ik er dan niet een paar ritjes in kan proppen...
Voor mij ligt het aan de hoeveelheid zout dat op de weg ligt. Ik hoop wel dat ik in de komende weken weer kan rijden. Vandaag de motor even aan de lader gedaan. De tank is bijna leeg en dan kan er weer 'frisse' brandstof erin.HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:35:
Ik weet niet jullie regios, maar hier zijn nu 2 droge doch frisse weken voorspeld. Moet gek lopen als ik er dan niet een paar ritjes in kan proppen...
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Ze was er in 2023, niet in 2024 en nu weer in 2025. Hetzelfde voor Ryan van F9.jeroenathome schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:31:
[...]
Zij was er toch afgelopen jaar? Of komt zij dit jaar ook weer. Gezien haar manier van reizen had ik dit niet verwacht.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Hier ook, zolang er nog pekel op de weg ligt of de kans daarop groot is, laat ik de Diversion staan. De tank zit keurig tot z'n strot toe vol. Dat doe ik altijd als ik 'm voor een langere tijd weg zetjeroenathome schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:06:
[...]
Voor mij ligt het aan de hoeveelheid zout dat op de weg ligt. Ik hoop wel dat ik in de komende weken weer kan rijden. Vandaag de motor even aan de lader gedaan. De tank is bijna leeg en dan kan er weer 'frisse' brandstof erin.
Eerst eens afwachten tot de sneeuw weg is. En dan nog wat regen om de pekel weg te spoelen.
Nou, nieuwe batterijlader laten komen om sowieso de CB maar even in te pluggen want die staat in deze koude maanden wél stil, in tegenstelling tot de biemer. Maar na 10 seconden zei de lader simpelweg 'full' - er is niks mis met de batterij in beide motoren
. Ik denk dat zelfs een maand of 2 stilstaan niet echt een issue is eerlijk gezegd, maar beter safe than sorry enzo.
Heb vandaag de eerste sollicitatie eruit gedaan. Ik mag dan redelijk zeker zijn van een baan, ik wil gaan voor 100% zekerheid (dat wenst vadertje staat natuurlijk ook van mij in deze werkstille maanden...). Vacature instructeur hier vlakbij in de regio. En ze bieden vol trots een K1600 als volgmotor aan
je zal het maar voor minder moeten doen
.
Heb vandaag de eerste sollicitatie eruit gedaan. Ik mag dan redelijk zeker zijn van een baan, ik wil gaan voor 100% zekerheid (dat wenst vadertje staat natuurlijk ook van mij in deze werkstille maanden...). Vacature instructeur hier vlakbij in de regio. En ze bieden vol trots een K1600 als volgmotor aan

https://www.garmin.com/en...th-the-new-zumo-r1-radar/
Zou zoiets potentie hebben, of is het juist weer een scherm/extra informatie welke afleid?
Zou zoiets potentie hebben, of is het juist weer een scherm/extra informatie welke afleid?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Die kwam vorige week ook al voorbij. Ik hoef het ding persoonlijk niet, zeker niet voor die prijsLankHoar schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:19:
https://www.garmin.com/en...th-the-new-zumo-r1-radar/
Hier is het juist prut.HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:35:
Af en toe regen, dooit overdag, lichte vorst in de nacht.
Zou zo maar eens een plaat ijs kunnen worden morgen.
Ik twijfel sterk om maar thuis te werken morgen.
Er light hier zichtbaar nog een laag zout op de straten... dan ga ik zeker niet voor mijn plezier rijden.
Komende weken zal niet anders worden...
Komende weken zal niet anders worden...
Eindhoven is ook 1 grote zout of ijsplaat gedoe!
Wel heb ik alle onderdelen binnen om de tracer voorzien van nieuwe radiator protector nieuwe led DRL verlichting en remhendels

Wel heb ik alle onderdelen binnen om de tracer voorzien van nieuwe radiator protector nieuwe led DRL verlichting en remhendels

Wat heb je nu weer stuk gemaakt?ibothead schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:50:
Eindhoven is ook 1 grote zout of ijsplaat gedoe!![]()
![]()
![]()
Mooi toch? Misschien wel de beste motor om een hele dag op te vertoeven. Ja, veel te veel vermogen voor jouHTT-Thalan schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:53:
[..]En ze bieden vol trots een K1600 als volgmotor aanje zal het maar voor minder moeten doen
.
Maar misschien kan je het ooit wel waarderen dat je een motor juist niet hoeft uit te wringen om een beetje vlot te zijn

Het gaat me niet om wel of niet vlot zijn, het is gewoon léuk om hem af en toe uit te wringennoes schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:37:
[...]
Mooi toch? Misschien wel de beste motor om een hele dag op te vertoeven. Ja, veel te veel vermogen voor jou
Maar misschien kan je het ooit wel waarderen dat je een motor juist niet hoeft uit te wringen om een beetje vlot te zijn.
Palthe
:strip_exif()/u/58919/crop5a5b90b288164_cropped.gif?f=community)
Zowel dit als de kill switch zelf ook al eens ondervonden. Standaard uit was zelfs toen ik kwam buurten bij mijn oude rijschool op mijn "dikke" Triumph ST1050 (hun woorden). Schaamde me kapot, maar op de een of andere manier voelde ik me meteen weer leerling toen ik het terrein op reed haha.A13X schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:23:
[...]
Nou zo heb ik dus ook een kwartier krom gelegen om een eigenwijze oom. Kwam zijn (voor hem nieuwe) Honda st1300 ofzo laten zien. Stond ook een kwartier, motor starten in z'n 1 slaat af, je standaard staat uit, motor starten in z'n 1 slaat af, je standaard staat uit, herhaal en paar keer, DAT MAAKT NIET UIT....ok![]()
Kwartier later, probeert het toch maar een keer en rijd weg
Kill switch was na de winter een keer, met een motor die al startproblemen had vóór de winter stop. Had een vriend van mijn vader op gezeten in de winter ("oh wat een mooi ding!") en met zijn tengels aan de switch gezeten. Heeft mij ook dik 10 minuten gekost om daar achter te komen (accu al doorgemeten etc...)
Ach we blijven allemaal mensen
Palthe
:strip_exif()/u/58919/crop5a5b90b288164_cropped.gif?f=community)
Ja precies, neem even iemand mee met (schade) kennis. Ik heb hier ook import Italiaanse motor (Triumph) gekocht, mooie prijs.geert_s schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:00:
[...]
Volgens mij koopt Barbier groot en goedkoop in, en schuift zo goedkoop mogelijk weer door. Ik zou er niet op vertrouwen dat ze alles keurig netjes nakijken en/of opknappen, dus als je niet helemaal zeker bent of zelf weinig technische kennis hebt, dan zou ik hier misschien geen motor overwegen. Als het een origineel NL-motor is, en je kunt er iemand met verstand goed naar laten kijken, dan kun je best een leuke goedkope brommert op de kop tikken.
Bij inruil kreeg ik te horen dat hij schade had gehad, zelf nooit gezien. Kreeg er uiteindelijk 500 euro minder voor, dus viel mee. Maar Barbier zelf wou wel netjes de volle inruilprijs er voor betalen, dat dan weer wel.
Het is echt een beetje goedkoop duurkoop, maar soms zit er een pareltje tussen.
Ze bieden overigens ook nog een extra check aan voor 400 euro of zo als je iets koopt, maar bij mij betekende dat alsnog dat ik een kwartier later stil stond met accu problemen haha. Verder wel aardige lui en je kijkt je ogen wel uit daar op een mooie dag, wat een voorraad...