Ik dacht een lichtpuntje te vinden in deze grauwe dag.. maar helaas; "Je hebt geen permissie om deze pagina te bekijken of deze actie uit te voeren."
'Je moet ingelogd zijn om dat te doen. '

Metropole in Druten ben ik wel eens geweest on-tour vanuit Zeeland naar Arnhem. Voor (vracht)auto liefhebber is hetHTT-Thalan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:59:
*knip*
Onderweg kan ik iets bezoeken... evt Openlucht in Arnhem, is altijd een favoriet van me. Volgens buienradar zou het dit weekend acceptabel moeten zijn, bewolking met soms wat zon. Als er een drupje valt is dat ook niet zo erg als het maar niet gaat hozen. Rondtrip exclusief uitstapjes ~800km van Emmen naar Terneuzen en terug. Als iemand een toffe tip heeft voor iets wat ik eventueel aan kan doen dat ofwel motor- of museumgerelateerd is (heb een MJK) hou ik me aanbevolen.
*knip*

Weet niet hoever ten zuiden van Emmen je wilt afdalen voordat je rechtsaf gaat richting Zeeland, het Oorlogsmuseum in Overloon is ook de moeite als je meer richting WO2 spul neigt.
Desalniettemin, leuke tocht én sinds eind 2024 eindelijk tolvrij als je via de Westerscheldetunnel richting Terneuzen komt.
BTW @HTT-Thalan, je zei eerder dat jij en je collega meededen met die oefening op de motorbeurs.
Sprak je collega toevallig alleen Engels en sloeg die een deel van de slalom over?
Man man man wat is die CB een geweldig fijn ding! Heb maar 30km gereden en daarvan slechts een klein stukje 80/100 wegen maar kon hem toch even beleefd opentrekken op die stukken. Die roffel die daarna een soort formule-1 jank wordt, ik denk dat ik daar nooit genoeg van ga krijgen
. En ik had geluk, de motorwinkel had een soort after-beurs actie dus ik heb een paar level 2 SAS-Tec protectoren kunnen scoren voor 13,50.
Klopt! Je hebt ons gezien zekermistahk1 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:12:
[...]
Metropole in Druten ben ik wel eens geweest on-tour vanuit Zeeland naar Arnhem. Voor (vracht)auto liefhebber is hetMaar, ze zijn helaas niet aangesloten bij MJK
Weet niet hoever ten zuiden van Emmen je wilt afdalen voordat je rechtsaf gaat richting Zeeland, het Oorlogsmuseum in Overloon is ook de moeite als je meer richting WO2 spul neigt.
Desalniettemin, leuke tocht én sinds eind 2024 eindelijk tolvrij als je via de Westerscheldetunnel richting Terneuzen komt.
BTW @HTT-Thalan, je zei eerder dat jij en je collega meededen met die oefening op de motorbeurs.
Sprak je collega toevallig alleen Engels en sloeg die een deel van de slalom over?

Oorlogsmuseum staat bij een vriend van mij op het lijstje dus dat zou zeker een optie kunnen zijn!
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-02-2025 16:15 ]
@HTT-Thalan Het nationaal militair museum in Soesterberg.
Ik vind het een aanrader!
De naastgelegen landingsbaan is openbaar wandel- en fietsterrein. Misschien kan je in een moment dat de bewaking niet kijkt nog even met de motor over de 3km baan jakkeren.
De naastgelegen landingsbaan is openbaar wandel- en fietsterrein. Misschien kan je in een moment dat de bewaking niet kijkt nog even met de motor over de 3km baan jakkeren.
Ja dat zal goed gaan jabadkuip schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:31:

Klopt! Leuk museum en gratis met defensie pas.badkuip schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:31:
Op sommige data doen ze fly by’s, toen wij er waren was er een en dat is echt heel vet zo vlakbij over dat kale stuk heide.
En ook wel een leuke omgeving voor een ritje.
Wat landingsbaan betreft is dat ook een perk van mijn vriendin, die heeft een pas waarmee je op de oude landingsbaan van vliegbasis twente kan. Heb daar echt gelachen, want daar zit een bedrijf dat e-bikes maakt en heb toen een drag gedaan met mijn 990 😂 VS een brkr prototype.
Oh dat lijkt me echt briljant om een keer legaal beiden motoren helemaal open te mogen trekken tot topsnelheid. Heb je het even uit je systeem en weet je gelijk hoe hard 'ie kankneusteun schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:51:
[...]
Klopt! Leuk museum en gratis met defensie pas.
Op sommige data doen ze fly by’s, toen wij er waren was er een en dat is echt heel vet zo vlakbij over dat kale stuk heide.
En ook wel een leuke omgeving voor een ritje.
Wat landingsbaan betreft is dat ook een perk van mijn vriendin, die heeft een pas waarmee je op de oude landingsbaan van vliegbasis twente kan. Heb daar echt gelachen, want daar zit een bedrijf dat e-bikes maakt en heb toen een drag gedaan met mijn 990 😂 VS een brkr prototype.
Ik wil dat militair museum absoluut bezoeken maar mijn maat ook, dus ik wacht dan liever tot hij ook kan, dit weekend is hij op vakantie en vind het flauw om dan zonder hem te gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-02-2025 16:55 ]
@kneusteun Is die landingsbaan niet bruikbaar voor anderen (zoals ik
)? Ik zou graag legaal wat oefenen op zo'n lange baan. Resultaten kan ik heel nauwkeurig met met Dragy uitlezen en aangezien zo'n Dragy probleemloos uit te lenen is zou iemand anders dat ook kunnen lenen 
Laatste keer dat ik op een vliegveld heb kunnen rijden was het zo druk dat ik maar twee runs kon doen 12.82 op de 1/4 met een eindsnelheud van 159.78 km/u. Dat moet nu met de nieuwe nokkenassen beduidend rapper kunnen en met wat oefening nog veel rapper. Ik mik op een lage 11 en 180+
Laatste keer dat ik op een vliegveld heb kunnen rijden was het zo druk dat ik maar twee runs kon doen 12.82 op de 1/4 met een eindsnelheud van 159.78 km/u. Dat moet nu met de nieuwe nokkenassen beduidend rapper kunnen en met wat oefening nog veel rapper. Ik mik op een lage 11 en 180+
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Oh dat ga ik niet halen lees ik hierbotoo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:29:
@kneusteun Is die landingsbaan niet bruikbaar voor anderen (zoals ik)? Ik zou graag legaal wat oefenen op zo'n lange baan. Resultaten kan ik heel nauwkeurig met met Dragy uitlezen en aangezien zo'n Dragy probleemloos uit te lenen is zou iemand anders dat ook kunnen lenen
https://www.motorcyclespe...onda/honda_cb500e_01.html
:strip_exif()/f/image/9vBgEgil2alsgJODKnnlL3cV.png?f=user_large)
en de BMW ook niet

:strip_exif()/f/image/I1hIlhLTw6MEXHdDa38jlTBt.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-02-2025 17:56 ]
KTM is niet gekocht door BMW, maar maakt een doorstart omdat crediteuren ingedamd hebben.
Ik vraag me af of men een ander resultaat verwacht, of dat dit uitstel van executie is omdat het merk in waarde aan het kelderen was vanwege de financiële problemen.
Beter te verkopen als alles nog loopt natuurlijk.
https://www.motornieuws.n...gekeurd-door-crediteuren/
Ik vraag me af of men een ander resultaat verwacht, of dat dit uitstel van executie is omdat het merk in waarde aan het kelderen was vanwege de financiële problemen.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Overkomt mij ook vaak met vrouwlief. Zelfs een keer meegemaakt dat ik letterlijk zei dat 'ie niet met mij moest praten maar met m'n vrouw omdat 't om haar motorwens ging, en vervolgens zei meneer 'ja maar jij betaalt, toch?'.kneusteun schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:47:
[...]
Dat herken ik wel ja.
Grappige is dat mijn vriendin dat soort ervaringen ook heeft bij de meeste motorzaken. Dan gaan ze tegen mij lullen ipv haar...
Zelfs toen ik helemaal geen A had en zij wel dan nog probeerden ze het gesprek met mij aan te gaanen mij te overtuigen.

Die hebben een stuk emancipatie gemistnehal3m schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:27:
[...]
Overkomt mij ook vaak met vrouwlief. Zelfs een keer meegemaakt dat ik letterlijk zei dat 'ie niet met mij moest praten maar met m'n vrouw omdat 't om haar motorwens ging, en vervolgens zei meneer 'ja maar jij betaalt, toch?'.
Ik lees Overloon, ja da's interessant. Ben er vorig jaar ook geweest.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nlnvwCMD2YAYLwLSWD8bsGgD.jpg?f=user_large)
Uiteraard op de brommert
[ Voor 28% gewijzigd door Destruction op 25-02-2025 20:36 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Off topic: @HTT-Thalan In het kader van oorlogsmuseau en het feit dat je al richting Arnhem neigt is het Airborne museum in Oosterbeek echt een aanrader! En als je tijd hebt ook nog even langs de militaire begraafplaats.
On topic: Dan kun je van/naar Oosterbeek/Arnhem wat leuke dijkwegen pakken. Zijn leuke wegen om te rijden. Met name zuidkant van de Rijn is van/naar die omgeving goed te doen (de dijk tussen Heteren/Randwijk, Kesteren, Maurik en Rijswijk eventueel nog verder via Ravenswaaij, Beusichem, Culemborg en Vianen).
On topic: Dan kun je van/naar Oosterbeek/Arnhem wat leuke dijkwegen pakken. Zijn leuke wegen om te rijden. Met name zuidkant van de Rijn is van/naar die omgeving goed te doen (de dijk tussen Heteren/Randwijk, Kesteren, Maurik en Rijswijk eventueel nog verder via Ravenswaaij, Beusichem, Culemborg en Vianen).
Doorstart impliceert faillissement. KTM is nooit failliet geweest. Het Oostenrijkse recht laat ruimte voor een aanvraag om je belangrijkste leningen niet direct opeisbaar te maken. Dat is geen uitstel van betaling aanvragen, zoals in Nederland gebruikelijk is wanneer liquiditeitsproblemen tot een dreigend faillissement leiden._eLMo_ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:47:
KTM is niet gekocht door BMW, maar maakt een doorstart omdat crediteuren ingedamd hebben.
De co-CEO is expert in herfinanciering, dat is wat ze gedaan hebben en wat er nodig was. Allemaal omdat ze geproduceerd hebben op idiote inkopen van dealers buiten Europa en de "nodige" aankoop van MV Augusta.
Dat laatste is inmiddels teruggedraaid, de leningen zijn grootendeels in een herfinanciering gegooid, blijft over je enorme voorraad bij dealers. Laat dat nou het moeilijkste onderdeel zijn om weg te werken.
Acties: grote kortingen en verlengde garantie in de US (4 jaar). Dat "lijkt" te werken.
Helaas gooit de leverancier van de TFT schermen van de nieuwe 1390's roet in het eten: die zijn opeens tot Q3 niet leverbaar.
Prima als er berichten gequote worden, maar pak gewoon even het jaarverslag er bij en breng die nuance
K to the KillaZ
@KillaZ noem het hoe je wilt, je schulden niet kunnen betalen en herstructuring voor elkaar boksen met crediteurs en investeerders noem ik zelf uitstel van betaling en doorstart.
Ze hebben 90 dagen uitstel gekregen om zelf hun schulden te herfinancieren. Dat vind ik gelijk aan onder curatele staan waarbij je zelf de curator mag spelen.
Schuldeisers hebben 30% directe betaling geaccepteerd en 70% van hun schuld moet afschrijven. Nederlandse schuldeisers zouden dat nooit accepteren en je de schuldsanering induwen.
En voor ze die 30% betalen hebben ze eerst nog 800 miljoen euro extra geld nodig.........
Ze hebben 90 dagen uitstel gekregen om zelf hun schulden te herfinancieren. Dat vind ik gelijk aan onder curatele staan waarbij je zelf de curator mag spelen.
Schuldeisers hebben 30% directe betaling geaccepteerd en 70% van hun schuld moet afschrijven. Nederlandse schuldeisers zouden dat nooit accepteren en je de schuldsanering induwen.
En voor ze die 30% betalen hebben ze eerst nog 800 miljoen euro extra geld nodig.........

[ Voor 35% gewijzigd door _eLMo_ op 25-02-2025 20:11 ]
Is hier iemand bekend met "RouteYou"? Ik heb daarmee een route laten voorstellen en ik vraag me nu af hoe je zoiets onderweg gebruikt - moet ik een speciale app hebben ofzo? Of werkt zoiets ook samen met magic maps?
- edit -
denk dat ik het gevonden heb... zou moeten werken. Ik ga het eens testen. Wel een lastige beslissing - als ik over de snelweg ga is de BMW de beste keuze. Ga ik een touristische route rijden met veel bochtjes en stops is de CB een veel leukere keuze.
- edit -
denk dat ik het gevonden heb... zou moeten werken. Ik ga het eens testen. Wel een lastige beslissing - als ik over de snelweg ga is de BMW de beste keuze. Ga ik een touristische route rijden met veel bochtjes en stops is de CB een veel leukere keuze.
[ Voor 38% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-02-2025 22:02 ]
Heb jullie dan inderdaad gezien, stond recht tegenover de startpositie.HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:14:
[...]
Klopt! Je hebt ons gezien zekerik kwam er zelf ook niet best vanaf hoor.
Oorlogsmuseum staat bij een vriend van mij op het lijstje dus dat zou zeker een optie kunnen zijn!
Volgens mij had je collega een erg stotterende techniek (?)
Leuke challenge om te zien, maar het is mij altijd een raadsel waar je jezelf kan opgeven voor die dingen
Offtopic, half mei is Militracks weer in Overloon, echt een aanrader.
Hij bezit een motorrijbewijs uit/in India (had hij ook bij) maar daar is alles boven de 200cc een 'grote motorfiets' zo legde hij uit. Dus die 500 of 700cc waar ze hem op hebben gezet was een beetje intimiterend zei hijmistahk1 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:09:
[...]
Heb jullie dan inderdaad gezien, stond recht tegenover de startpositie.
Volgens mij had je collega een erg stotterende techniek (?)
Eind van de dag wilde hij even op de bmw zitten en toen hij hoorde dat daar 1200cc in zit rolden zijn ogen zowat uit zn kop

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-02-2025 22:18 ]
Helemaal prima als jij dat vindt, gelukkig gaat het in de praktijk niet zo en zorgen dit soort berichten en dit sentiment voor het ergste wat KTM nu kan overkomen: nog minder verkopen._eLMo_ schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:07:
@KillaZ noem het hoe je wilt, je schulden niet kunnen betalen en herstructuring voor elkaar boksen met crediteurs en investeerders noem ik zelf uitstel van betaling en doorstart.
Overigens gebeurt die 30/70 regeling vaker dan je denkt. Alleen is het in NL vaker handje klap met de grotere schuldeisers (veelal banken) en worden er covenanten getekend waardoor er niemand ook maar iets over kan zeggen in detail
K to the KillaZ
Helaas niet.botoo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:29:
@kneusteun Is die landingsbaan niet bruikbaar voor anderen (zoals ik)? Ik zou graag legaal wat oefenen op zo'n lange baan. Resultaten kan ik heel nauwkeurig met met Dragy uitlezen en aangezien zo'n Dragy probleemloos uit te lenen is zou iemand anders dat ook kunnen lenen
Het gaat om een afgesloten gedeelte van het oude vliegveld.
In principe hebben een paar bedrijven daar toegang toe maar als er lui gaan dragracen gok ik dat er vrij snel beveiliging staat.
Er gebeuren ook best wel wat ongelukken doordat werknemers daar ook vaak veel te hard rijden...
Ik las net dat de motorbeurs zo'n 90.000 bezoekers heeft gehad.
https://www.motorbeursutr...ekt-ruim-90-000-bezoekers
in 2024 waren dat er blijkbaar 87.872.
Dus ja, veel bezoekers..maar niet schokkend veel meer dan vorig jaar...toen was het ook gewoon tiefusdruk.
https://www.motorbeursutr...ekt-ruim-90-000-bezoekers
in 2024 waren dat er blijkbaar 87.872.
Dus ja, veel bezoekers..maar niet schokkend veel meer dan vorig jaar...toen was het ook gewoon tiefusdruk.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik ben voor het eerst een keer in de avond geweest (vrijdag avond) en dat was echt perfect.
Redelijjk rustig, tijd om een praatje te maken op verschillende stands. Sfeer was goed, ik herken het verhaal hierboven niet.
Volgende keer ga ik weer een avondje, 13 euro voor een kaartje is dan nog schappelijk.
Blijkbaar gaat het economisch gewoon goed in NL, meerdere verkopers gaven aan dat ze al meer verkocht hadden dan ze van te voren gehoopt hadden.
Redelijjk rustig, tijd om een praatje te maken op verschillende stands. Sfeer was goed, ik herken het verhaal hierboven niet.
Volgende keer ga ik weer een avondje, 13 euro voor een kaartje is dan nog schappelijk.
Blijkbaar gaat het economisch gewoon goed in NL, meerdere verkopers gaven aan dat ze al meer verkocht hadden dan ze van te voren gehoopt hadden.
De 1e die zegt dat de verkoop kut is, moet ook nog geboren worden.wokkelz schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:01:
meerdere verkopers gaven aan dat ze al meer verkocht hadden dan ze van te voren gehoopt hadden.
Nou ik zie geen reden waarom ze niet zouden zeggen van we hebben veel kijker kijker niet kopers..ozzynator schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:21:
[...]
De 1e die zegt dat de verkoop kut is, moet ook nog geboren worden.
Ik zou iig nooit een motor op die beurs kopen, maar blijkbaar een hoop anderen wel.
:strip_exif()/f/image/Za5DKjlcEcv1gAAsBFj8EdmL.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, de kleine Honda zou nu iets resistenter moeten zijn voor kleine lekjes onderweg. Ik heb het specifiek ook voor de balancerende werking gedaan want op zo'n directe sturende en verende machine voel je echt elke oneffendheid in de band en mijn voorband heeft een minieme (0,03) afwijking die je toch blijft voelen en die met gewichtjes niet aangepakt kon worden.
Bij nader huiswerk/onderzoek blijkt er een kink in de kabel te zitten wat betreft Ride-On op de BMW. Die blijkt 'open' (niet gesealde) TPMS sensoren te hebben en alhoewel Ride-On zelf claimt dat dit meestal wel goed gaat adviseert BMW zelf met klem geen gel in de banden te gebruiken want dat kan het TPMS systeem (de sensor dus) slopen. Tja, dat willen we ook niet.
Dan kan ik twee dingen doen: Óf gewoon helemaal van de implementatie afzien, óf gewoon 2 van die flessen in de koffer mikken voor het geval ik wel ooit vast sta met een lekke band. Kan ik op dat moment altijd nog besluiten of de situatie vereist dat ik de sensor opoffer, dat spul in de band knikker, oppomp en doorijd.
[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-02-2025 12:00 ]
@HTT-Thalan ingeval van de BMW zou ik er dan gewoon een setje van die dropveters in gooien + een compressortje.
Is het een veter niet op te lossen lukt het met die ride on al helemaal niet, bel je de ANWB en kom je toch ook weer thuis.
Is het een veter niet op te lossen lukt het met die ride on al helemaal niet, bel je de ANWB en kom je toch ook weer thuis.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Goed punt, pak ik wel zo'n setje mee.Bommes schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:22:
@HTT-Thalan ingeval van de BMW zou ik er dan gewoon een setje van die dropveters in gooien + een compressortje.
Via Amazon goedkoop zo'n batterijpompje en een veterset besteld, kunnen die in de koffer.
Zag trouwens dit voorbij komen op MP:
https://www.marktplaats.n...34908466-bmw-r-27-bj-1961
Wat een geweldig mooi ding
Zouden jullie zo'n ding rijden?
[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-02-2025 17:14 ]
Rijden, ja. Onderhouden, nee.HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:46:
[...]
Goed punt, pak ik wel zo'n setje mee.
Via Amazon goedkoop zo'n batterijpompje en een veterset besteld, kunnen die in de koffer.
Wat een geweldig mooi dingkan zo'n apparaat hier op meer liefhebbers rekenen?
Volgens mij is de boxer gebaseerd op dat blok. Kwartslag gedraaid en nog een cil erop voor meer power. Goeie ouwe tijd.
Mijn collega had ook ride-on in zijn band, en kreeg daadwerkelijk een lek tijdens het rijden. Gevolg was een platte band vol troep, die door het lek ook nog eens naar buiten werd geslingerd en de motor van onder besmeurde. Top spul dus.HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:58:
[Afbeelding]
Nou, de kleine Honda zou nu iets resistenter moeten zijn voor kleine lekjes onderweg. Ik heb het specifiek ook voor de balancerende werking gedaan want op zo'n directe sturende en verende machine voel je echt elke oneffendheid in de band en mijn voorband heeft een minieme (0,03) afwijking die je toch blijft voelen en die met gewichtjes niet aangepakt kon worden.
Bij nader huiswerk/onderzoek blijkt er een kink in de kabel te zitten wat betreft Ride-On op de BMW. Die blijkt 'open' (niet gesealde) TPMS sensoren te hebben en alhoewel Ride-On zelf claimt dat dit meestal wel goed gaat adviseert BMW zelf met klem geen gel in de banden te gebruiken want dat kan het TPMS systeem (de sensor dus) slopen. Tja, dat willen we ook niet.
Dan kan ik twee dingen doen: Óf gewoon helemaal van de implementatie afzien, óf gewoon 2 van die flessen in de koffer mikken voor het geval ik wel ooit vast sta met een lekke band. Kan ik op dat moment altijd nog besluiten of de situatie vereist dat ik de sensor opoffer, dat spul in de band knikker, oppomp en doorijd.
Hij is opgehaald langs de snelweg met een busje.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Als je dit weekend niet via België naar het Zeeuwse Vlaanderen komt, rij je praktisch langs de verkoper, gelijk een proefrit boekenHTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:46:
[...]
Mijn oude buurman had zo’n ding. Hij was ook lid van de BMW monoclub. De meesten kwamen met de motor op de aanhanger naar clubritten. Hij kwam op de motor, ook al moest hij ‘s ochtends om 5.00u vertrekken (ding haalde krap aan 90).HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:46:
[...]
https://www.bmw-mono-club.nl/
Tja dat is wel naadje ja. Ik heb 1x een lek gehad ermee (grote roestige spijker door de achterband) en dat was eruit trekken lucht erop en doorrijden. Dus het kan wel.geert_s schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:21:
[...]
Mijn collega had ook ride-on in zijn band, en kreeg daadwerkelijk een lek tijdens het rijden. Gevolg was een platte band vol troep, die door het lek ook nog eens naar buiten werd geslingerd en de motor van onder besmeurde. Top spul dus.![]()
Hij is opgehaald langs de snelweg met een busje.
Dan maak je de rommel alleen maar groter. Trek er gewoon ter plekke een prop in.HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:58:
[Afbeelding]
Je monteur vervloekt je daarna bij de bandenwissel.
Gewoon zoals Bommes zegt, dropveters en 12v compressor. Wel zorgen dat je elke 2 jaar verse dropveters en een tubetje solutie erin legt.
Gewoon zoals Bommes zegt, dropveters en 12v compressor. Wel zorgen dat je elke 2 jaar verse dropveters en een tubetje solutie erin legt.
Lijkt me ge-wel-dig! Ik heb alleen geen garage. En buiten op de stoep is denk ik sub-optimaal voor dergelijke machines.HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:46:
[...]
Maar als ik later groot ben en een grote schuur heb...
Komen er meerdere van dit soort prachtige machines.
Die generatie boxer en die motor zullen vast componenten delen. Maar BMW maakte al veel eerder boxer motoren, eerste concept was in 1922 gemaakt. Denk dus eerder andersomnehal3m schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:39:
[...]
Rijden, ja. Onderhouden, nee.
Volgens mij is de boxer gebaseerd op dat blok. Kwartslag gedraaid en nog een cil erop voor meer power. Goeie ouwe tijd.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Auto niet gekopt: +10.

Zaterdag ook naar de Motorbeurs geweest. In het begin bij de Transalpclub begonnen, @MichielK71 en @HTT-Thalan met oud collega gesproken, toen alleen een rondje gelopen en daarna met @Mitssz, vriendin en neefje van bijna 4 over de beurs gelopen.
Hij had van ome Mitzy een Yamaha shirt gehad, bij Yamaha kreeg hij dus de bijbehorende pet, bij Suzuki kreeg hij een col want de pet kon toch echt niet en bij Honda kreeg hij twee sleutelhangers. Gedurende de hele tijd moest hij op iedere demomotor zitten en kroop overal op de tank om het stuur vast te kunnen houden.
De dag afgesloten met mijn zusje en vriendin bij de Wall of Death, die waren vrijdagavond ook al geweest. Indrukwekkend om die capriolen te zien, zo'n 1 cilinder Indian vna 100 jaar klinkt wel fijn.
De vriend van de vriendin is een van de accountmanagers van de Motorbeurs, dus een gratis drankje naast mijn gratis entree heb ik ook weer gehad.
Twee jaar geleden hadden ze mijn zusje opgegeven voor Try the bike, in december heeft ze dus haar rijbewijs gehaald. Op de beurs heeft mijn zusje een helm gehaald en ze weet welke jas ze wilt. Haar vriendin was na Try the bike dit jaar nog niet overtuigd. De accountmanager had zich zelf een goede deal geregeld bij een klant/exposant, voor €500 motorrijbewijs halen. Dat zijn alleen de examenkosten.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Een AM van de Motorbeurs die nog geen A had?????? Vandaar dat ze steeds verder van god los raken
.
Morgen neem ik mijn Suzuki Vstrom 800 DE in ontvangst met het volledige adventure pakket en hoge windscherm.
Zelf heb ik uiteraard Quadlock en Chigee AIO-5 aangeschaft. Daarnaast nog de mooie Sc-project titanium adventure.
Mooie levering zo net voor het seizoen
Zelf heb ik uiteraard Quadlock en Chigee AIO-5 aangeschaft. Daarnaast nog de mooie Sc-project titanium adventure.
Gratz, waar gaat het avontuur heen?bakkie1985 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:11:
Morgen neem ik mijn Suzuki Vstrom 800 DE in ontvangst met het volledige adventure pakket en hoge windscherm.
Laat vooral weten hoe die Chigee bevalt, benieuwd of die stabieler is Carpuride.
Ik heb deze in mijn koffer zitten: https://www.louis.nl/nl/a...r_article_number=10029982HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:46:
[...]
Het avontuur is vooral zakelijk gericht. Ik doe veel opnames van woningen/panden dus in het stedelijke zal hij mij gaan helpen minder gedoe met parkeren/files enz. te hebben.kneusteun schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:18:
[...]
Gratz, waar gaat het avontuur heen?
Laat vooral weten hoe die Chigee bevalt, benieuwd of die stabieler is Carpuride.
Daarnaast lijkt het me heerlijk om inderdaad wat tripjes te gaan doen. Ik moet bekennen dat ik naast de TET in NL nog geen idee heb
Ik heb prive nog een S1000R welke nu voor fun gebruikt wordt, echter ga je daar niet ''even'' mee de hele dag op pad naar het buiteland (althans is nog niet voorgekomen).
Iets om me verder te gaan inlezen de komende tijd
De Chigee ken ik nog niet maar alle reviews die ik gezien heb wijzen mij in elk geval zijn kant op. Ben zeer benieuwd!
[ Voor 7% gewijzigd door bakkie1985 op 27-02-2025 08:56 ]
De terugroepactie is een feit. Hij staat in ovi.rdw.nl al geregistreerd, de brief moet nog komen. De Yamaha-dealers worden nu al overspoeld met de afspraken voor deze terugroepacties, want er is ook nog een recall op de 7 die nu tegelijkertijd komt. En dan begint de voorjaarsdrukte er ook aan te komen.DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:30:
https://nieuwsmotor.nl/ni...cer-9-xsr-900-mt10-niken/
In Japan is er nu een terugroepactie op MT-09, Tracer 9 en XSR-900, Niken en MT-10 gestart.
(De eerste 4 delen hetzelfde blok).
De aansturing (of eigenlijk de feedback sensor) van de gaskleppen kan overmatig snel slijten, met stotterende toerental en zelfs afslaan tot gevolg.
Inmiddels heb ik al 2 TPS (gaskleppositie-sensoren) versleten. Het symptoom: de gasklep gaat oscilleren, logisch als de feedback verstoord wordt.
En, ik weet dat ik niet de enige ben. Voor zover ik weet ben ik wél de enige in mijn omgeving met de symptomen, maar zonder foutcode in de computer.Dus ik heb zo'n vermoeden dat het probleem niet beperkt is gebleven tot Japan...
Onder andere voor @ozzynator misschien ook interessant om in de gaten te houden.
Gelijk even door de TS heen gescand voor de rijders met waarschijnlijk getroffen modellen:
@ozzynator @Fedde @HhK1907
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Welke omgeving kom je?bakkie1985 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:54:
[...]
Het avontuur is vooral zakelijk gericht. Ik doe veel opnames van woningen/panden dus in het stedelijke zal hij mij gaan helpen minder gedoe met parkeren/files enz. te hebben.
Daarnaast lijkt het me heerlijk om inderdaad wat tripjes te gaan doen. Ik moet bekennen dat ik naast de TET in NL nog geen idee heb.
Ik heb prive nog een S1000R welke nu voor fun gebruikt wordt, echter ga je daar niet ''even'' mee de hele dag op pad naar het buiteland (althans is nog niet voorgekomen).
Iets om me verder te gaan inlezen de komende tijd
De Chigee ken ik nog niet maar alle reviews die ik gezien heb wijzen mij in elk geval zijn kant op. Ben zeer benieuwd!
Wordt echt tijd voor een Tweaker Tet Tocht.
Heb al wat campings gevonden die geschikt zouden zijn. voor eventueel meerdaags. (Drenthe lus erbij op een tweede dag ofzo)
Count me inkneusteun schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:13:
[...]
Welke omgeving kom je?
Heb al wat campings gevonden die geschikt zouden zijn. voor eventueel meerdaags. (Drenthe lus erbij op een tweede dag ofzo)
Als je Drenthe meepakt, ik heb 1000m2 gras achter op eigen terrein en een oprit waar heel wat motoren op passen... en een grote vuurput.kneusteun schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:13:
[...]
Welke omgeving kom je?
Momenteel geen offroad motor helaas.
We kunnen dus evt een mini camping houden met koken op open vuur.
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-02-2025 10:52 ]
dankjewel. Toevallig voor 15 maart een beurtje op staan, maar dat zal wel te vroeg zijn.DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:22:
[...]
De terugroepactie is een feit. Hij staat in ovi.rdw.nl al geregistreerd, de brief moet nog komen. De Yamaha-dealers worden nu al overspoeld met de afspraken voor deze terugroepacties, want er is ook nog een recall op de 7 die nu tegelijkertijd komt. En dan begint de voorjaarsdrukte er ook aan te komen.
Gelijk even door de TS heen gescand voor de rijders met waarschijnlijk getroffen modellen:
Hartverwarmend, mensen zoals jijHTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:51:
[...]
Als je Drenthe meepakt, ik heb 1000m2 gras achter op eigen terrein en een oprit waar heel wat motoren op passen... en een grote vuurput.
Ik zou zeggen, gelijk bellen zodat ze de TPS klaar hebben liggen. Dat scheelt hun arbeidsuren omdat het in een keer mee kan, die ze dan wél bij Yamaha kunnen claimen. Ik verwacht niet dat ze bij de betreffende Yamaha dealer (Echt?ozzynator schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:16:
[...]
dankjewel. Toevallig voor 15 maart een beurtje op staan, maar dat zal wel te vroeg zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-02-2025 12:04 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als dit kan zou helemaal geweldig zijn, had wat "boeren campings" gevonden, want leek me handig beetje een camping vinden zonder veel kids.HTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:51:
[...]
Als je Drenthe meepakt, ik heb 1000m2 gras achter op eigen terrein en een oprit waar heel wat motoren op passen... en een grote vuurput.
Echt inderdaad. Vorig jaar in Veldhoven geweest, ook niks mis mee, maar wat dichterbij. Zal ze eens bellen.DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:32:
[...]
Ik zou zeggen, gelijk bellen zodat ze de TPS klaar hebben liggen. Dat scheelt hun arbeidsuren omdat het in een keer mee kan, die ze dan wél bij Yamaha kunnen claimen. Ik verwacht niet dat ze bij de betreffende Yamaha dealer (Echt?) zo proactief zijn en er zelf mee komen.
Jup voor mij helaas ook voor de Tracer 9 uit 2022. staat ook op RDW wat jij al hebt aangehaald.DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:22:
[...]
De terugroepactie is een feit. Hij staat in ovi.rdw.nl al geregistreerd, de brief moet nog komen. De Yamaha-dealers worden nu al overspoeld met de afspraken voor deze terugroepacties, want er is ook nog een recall op de 7 die nu tegelijkertijd komt. En dan begint de voorjaarsdrukte er ook aan te komen.
Kan me echter nog herinneren van anderen dat deze update/verhelpen van het probleem, voor een ander motorbeleving zorgt en ook kan inhouden op bepaalde stukken. Iets van de vorige Tracers of vanuit de CP2 community.
Dat zou knap zijn; ik zit behoorlijk bovenop deze terugroepactie maar ervaringen met de Tracer 9 (of aanverwanten) met déze update heb ik nog niet gezien.Jeanke117 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:36:
[...]
Jup voor mij helaas ook voor de Tracer 9 uit 2022. staat ook op RDW wat jij al hebt aangehaald.
Kan me echter nog herinneren van anderen dat deze update/verhelpen van het probleem, voor een ander motorbeleving zorgt en ook kan inhouden op bepaalde stukken. Iets van de vorige Tracers of vanuit de CP2 community.
Maar deels klopt dat wel; bij een vorige software update werd de rijkarakteristiek flink aangepast inderdaad. (bij gas dicht was de vertraging niet lineair en viel zelfs plotseling compleet weg) Voor mij compleet onacceptabel, tot ik bijna op het punt van inruilen van de motor stond.
Na 10 jaar trouwe dienst en ruim 120.000 km ben ik aan het rondkijken voor een vervanger voor mijn Honda NT700 Deauville. Ik zoek een nieuwe motor, dus niet tweedehands. Qua eisen valt het mee, althans, dat dacht ik...
Wat ik zoek:
- Een tourmotor, dus rechte zit en voldoende kuip en ruit voor windbescherming
- Geen "offroad adventure look" (zoals bijvoorbeeld de R1300, F900, V-strom)
- Cardanas
Vooral dat laatste lijkt een uitdaging te zijn...
Suzuki, Yamaha en Kawasaki lijken geen modellen met cardan meer te hebben. Honda heeft alleen nog de Goldwing. BMW kent 2 modellen: de R1250 RT en K1600.
De K1600 ligt (ver) buiten budget. Blijft de R1250 over, hoewel ik die met een vanafprijs van ruim € 25.000,- ook al behoorlijk aan de prijs vind...
Waarom is er zo weinig aanbod van cardan? Zie ik merken of modellen over het hoofd?
Wat ik zoek:
- Cardanas
Suzuki, Yamaha en Kawasaki lijken geen modellen met cardan meer te hebben. Honda heeft alleen nog de Goldwing. BMW kent 2 modellen: de R1250 RT en K1600.
De K1600 ligt (ver) buiten budget. Blijft de R1250 over, hoewel ik die met een vanafprijs van ruim € 25.000,- ook al behoorlijk aan de prijs vind...
Waarom is er zo weinig aanbod van cardan? Zie ik merken of modellen over het hoofd?
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Ik vind dat de website er voor iets dat zich "buienradar" noemt er verdacht vaak naast zit als het over buien gaat
. Of wij hebben een heel andere defnitie van het woord "bui" óf we kunnen het beter buienroulette gaan noemen
.
Moto Guzzi V85?Pazzi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:53:
Na 10 jaar trouwe dienst en ruim 120.000 km ben ik aan het rondkijken voor een vervanger voor mijn Honda NT700 Deauville. Ik zoek een nieuwe motor, dus niet tweedehands. Qua eisen valt het mee, althans, dat dacht ik...
Wat ik zoek:
- Cardanas
@Pazzi tourmodellen zijn niet “cool”. Dus weinig aanbod.
Verkoopt Kawasaki nog de GTR 1400?
De Honda Goldwing is er nog.
Is een Honda VFR1200x / Yamaha XT1200Z / Triumph Tiger 1200 te “adventure” voor je?
BMW komt binnen 1-2 maanden met de R1300RT uit, dus als je nog een dealtje wil op een R1250RT is nu je kans.
Jong gebruikte Yamaha FJR1300?
Heb je wel eens een serieuze motorscooter overwogen als een Yamaha X-Max / Suzuki Burgman / Gilera GP800?
Verkoopt Kawasaki nog de GTR 1400?
De Honda Goldwing is er nog.
Is een Honda VFR1200x / Yamaha XT1200Z / Triumph Tiger 1200 te “adventure” voor je?
BMW komt binnen 1-2 maanden met de R1300RT uit, dus als je nog een dealtje wil op een R1250RT is nu je kans.
Jong gebruikte Yamaha FJR1300?
Heb je wel eens een serieuze motorscooter overwogen als een Yamaha X-Max / Suzuki Burgman / Gilera GP800?
[ Voor 47% gewijzigd door _eLMo_ op 27-02-2025 17:10 ]
Wellicht dat die in de smaak van @Pazzi in de adventure look valt. De V100 Mandello of Stelvio zijn dan misschien betere opties. Al is de Mandello iets minder tour qua windbescherming, maar daar is aftermarket vast wel wat aan te doen.
De V85 en Stelvio vallen voor mij inderdaad in de categorie "adventure", net als de VFR1200X, XT1200Z en de Tiger. "Adventure look" is voor mij: wat hoger op de poten en dingen als handkappen en zo'n "snavel" boven het voorwiel.
De Kawasaki GTR1400 is al 10 jaar uit het programma, de Goldwing is net als de K1600 echt te duur. Motorscooters vind ik eigenlijk ook niets...
Wellicht moet ik de eis van cardan laten vallen, maar het smeren, schoonmaken en spannen van een ketting zit ik eigenlijk ook niet op te wachten... Of zijn kettingen de afgelopen jaren onderhoudsarmer geworden?
De Kawasaki GTR1400 is al 10 jaar uit het programma, de Goldwing is net als de K1600 echt te duur. Motorscooters vind ik eigenlijk ook niets...
Wellicht moet ik de eis van cardan laten vallen, maar het smeren, schoonmaken en spannen van een ketting zit ik eigenlijk ook niet op te wachten... Of zijn kettingen de afgelopen jaren onderhoudsarmer geworden?
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
Geen idee gewoon af en toe beetje met een lap erlangs en wat vet erop gaat al tijden goed.
Als ie op is laat ik hem wel vervangen.
BMW is ook al terug gekomen over het onderhoudsvrij zijn bij cardan, en hier bij de guzzi dealer ook vaak genoeg problemen gezien met cardan.(vaak te veel of juist te weinig olie geloof ik)
Als ie op is laat ik hem wel vervangen.
BMW is ook al terug gekomen over het onderhoudsvrij zijn bij cardan, en hier bij de guzzi dealer ook vaak genoeg problemen gezien met cardan.(vaak te veel of juist te weinig olie geloof ik)
Heb je veel meer tour keus met ketting? De Honda NT1100?
Je weet toch dat "hier en daar een bui" alijd betekent "hier en niet daar een bui", waarbij "hier" is waar jij je op dat moment bevindt (of net naartoe gaat).HTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:55:
Ik vind dat de website er voor iets dat zich "buienradar" noemt er verdacht vaak naast zit als het over buien gaat. Of wij hebben een heel andere defnitie van het woord "bui" óf we kunnen het beter buienroulette gaan noemen
.
[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 27-02-2025 17:36 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
of de V100 Mandello https://www.motoguzzi.com/gb_EN/models/v100/ of de V100 Stelvio https://www.motoguzzi.com/gb_EN/models/stelvio/ , die zijn wat meer tour dan V85TT
Hoewel er is nu ook een V85 strada.. https://www.motoguzzi.com...trada-850-v-twin-4s-2024/
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
@Pazzi
V100 Mandello? Ik moet het ook zeggen.
Na het weekend kan ik je mijn laatste bevindingen qua windbescherming delen:
V100 Mandello? Ik moet het ook zeggen.
Na het weekend kan ik je mijn laatste bevindingen qua windbescherming delen:
:strip_exif()/f/image/KgaFUeIGGpV3avpzoMLycCEP.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo kwam ik uiteindelijk weer uit bij een Diversion 900. Ik zocht daar een moderner alternatief voor, dat ABS moest hebben en bij voorkeur braaf E10 drinkt (of kan/mag drinken) en dus geen carburateurs meer heeft in de toer/bankstel hoek.Pazzi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:53:
Een FJR dan? Ik denk dat die wel een maat groter is dan de Diversion die ik nu heb en die kan hier nog nét door de steeg.. Nou heb ik er een prima fiets aan die voorlopig nergens meer heen gaat (givi wingrack erbij gekocht, moet ik nog monteren), maar voor de toekomst heb ik nog geen echte opties. Voorlopig staat de Div nu net op 68k km dus die is nog amper ingereden
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 27-02-2025 18:11 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
@Pazzi Het smeren van een ketting stelt niet voor. Zeker niet als je zoiets installeert als Osco. Om de 4 à 500 km even aan de plunjer trekken en klaar. Voor de rest doe ik weinig aan de ketting. Alleen 1 keer in het jaar bij de onderhoudsbeurt laat ik de speling controleren.
Bij mijn huidige motor gaat de ketting nu al 35,000 km mee en kan nog wel even door.
Bij mijn huidige motor gaat de ketting nu al 35,000 km mee en kan nog wel even door.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
BMW heeft ook wat “retro” modellen zoals de R12 en R nine T , ik weet uit mijjn hoofd niet welk model jou misschien aanstaat maar daar kun je ook even naar kijken.Pazzi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:53:
Wat ik zoek:
- Cardanas
Ook hier niet veel last van de ketting, om de 2 tankbeurten ff op de (midden)bok, slinger aan het achterwiel en vol peuren met vet. Slaat er wel weer af.
:strip_exif()/f/image/ueg89lJhPbJerrM3II1BK6YX.jpg?f=fotoalbum_large)
Kitje is binnen, en er zit zelfs een slecht vertaalde handleiding bij. Ik heb ook even wat handleidingen op YT gecheckt maar daar zie ik dan dat je ook nog 'rubber cement' (soort lijm) op de strip moet druppelen voor je hem in het gat drukt. Dat zit niet in deze kit en hun handleiding beschrijft het ook niet.
Wat nu?
- edit -
ok blijkbaar kan het met en zonder 'cement' maar dat is dan gewoon vulcaniserende lijm. Kan ik een tube vulcaniserende lijm uit een fietsbandencentje meenemen? Ik ga zaterdag al weg
[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-02-2025 20:43 ]
Mijn eerste motor had een ketting, dus ik heb er ervaring mee. Zeker met een systeem als een scottoiler is het allemaal wel te doen, maar je "moet" er iets mee. Een cardan is dan toch een stuk makkelijker.
Zou ik toch gaan voor een motor met ketting is de NT1100 inderdaad een goede kanshebber. Mocht het tweedehands worden, staat een FJR hoog op de lijst (die was al in de running toen ik de Honda kocht, maar was nieuw toen te duur).
Ik zie dat er een Moto Guzzi dealer in de buurt van m'n werk zit. Ik ga daar eens binnenkijken naar de V100, bedankt voor de tip!
Zou ik toch gaan voor een motor met ketting is de NT1100 inderdaad een goede kanshebber. Mocht het tweedehands worden, staat een FJR hoog op de lijst (die was al in de running toen ik de Honda kocht, maar was nieuw toen te duur).
Ik zie dat er een Moto Guzzi dealer in de buurt van m'n werk zit. Ik ga daar eens binnenkijken naar de V100, bedankt voor de tip!
de comments zijn ook gold
all they needed to do to save the company was stop building the engines out of various semi soft cheeses

[ Voor 39% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-02-2025 20:59 ]
Ook wel bekend als solutie. Ja, dat is hetzelfde spul.HTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:38:
[Afbeelding]
Kitje is binnen, en er zit zelfs een slecht vertaalde handleiding bij. Ik heb ook even wat handleidingen op YT gecheckt maar daar zie ik dan dat je ook nog 'rubber cement' (soort lijm) op de strip moet druppelen voor je hem in het gat drukt. Dat zit niet in deze kit en hun handleiding beschrijft het ook niet.
Wat nu?
- edit -
ok blijkbaar kan het met en zonder 'cement' maar dat is dan gewoon vulcaniserende lijm. Kan ik een tube vulcaniserende lijm uit een fietsbandencentje meenemen? Ik ga zaterdag al weg.
In mijn ogen is de V100 meer een sport-tour, als je die interessant vindt kan je ook bij BMW de R1250RS (dus niet RT) eens proberen. Lichter en sportiever dan de RT, maar wel minder windbescherming en een actievere zit. Ik rijd m juist sportief (met hogere sportzadel), maar met een hoger stuur en het bredere stuur maak je er meer een lichte tourer van.Pazzi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:53:
Mijn eerste motor had een ketting, dus ik heb er ervaring mee. Zeker met een systeem als een scottoiler is het allemaal wel te doen, maar je "moet" er iets mee. Een cardan is dan toch een stuk makkelijker.
Waarom overigens de eis dat het een nieuwe motor moet zijn? Jong gebruikt met dealer garantie niet ook een optie? Dan zou je de K1600GT ook kunnen overwegen, heerlijke motor

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik zou ook wel eens wat nieuw willen hebben hoor, onbevlekt door een andernoes schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:54:
[...]
In mijn ogen is de V100 meer een sport-tour, als je die interessant vindt kan je ook bij BMW de R1250RS (dus niet RT) eens proberen. Lichter en sportiever dan de RT, maar wel minder windbescherming en een actievere zit. Ik rijd m juist sportief (met hogere sportzadel), maar met een hoger stuur en het bredere stuur maak je er meer een lichte tourer van.
Waarom overigens de eis dat het een nieuwe motor moet zijn? Jong gebruikt met dealer garantie niet ook een optie? Dan zou je de K1600GT ook kunnen overwegen, heerlijke motor
Je hebt geen offroad motor (meer) toch?HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:50:
[...]
Ik zou ook wel eens wat nieuw willen hebben hoor, onbevlekt door een ander.
Nee maar ook niet mijn riante inkomen meer dus ik sla even een ronde over

snip, kan in vraag en aanbod
[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 28-02-2025 11:55 ]
Daar ben je te oud voor geworden. Ik ben ook weer op de markt, maar ben nog geen maagden tegengekomen. Sterker nog, de meesten hebben al kinderen ... en zover ik weet zaten er geen Maria's tussenHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:50:
[...]
Ik zou ook wel eens wat nieuw willen hebben hoor, onbevlekt door een ander.
Nu we toch op dit onderwerp zitten. Heb goede hoop dat ik na afwikkeling van de scheiding en verkoop/aankoop woning nog een leuk spaarpotje over heb. Hopelijk blijft er genoeg budget over voor een gebruikte Multistrada V2S.
Dus je gaat ook gewoon weer door voor een andere gebruikte fiets?Joris748 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:27:
[...]
Daar ben je te oud voor geworden. Ik ben ook weer op de markt, maar ben nog geen maagden tegengekomen. Sterker nog, de meesten hebben al kinderen ... en zover ik weet zaten er geen Maria's tussen
Nu we toch op dit onderwerp zitten. Heb goede hoop dat ik na afwikkeling van de scheiding en verkoop/aankoop woning nog een leuk spaarpotje over heb. Hopelijk blijft er genoeg budget over voor een gebruikte Multistrada V2S.
Ja, vind de 2025 niet zo mooi als zijn voorgangerHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:48:
[...]
Dus je gaat ook gewoon weer door voor een andere gebruikte fiets?.

Kan geen maagdelijke Ducati betalen
ff dimmen heHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:23:
[...] (of momenteel een KTM rijden) [...]
K to the KillaZ
Ik ben aan het inpakken voor de grote tocht morgen, en vind ironie toch wel lichtelijk irritant. Zou ik op de Honda zijn gegaan was het gewoon topkoffer vol stoppen met het 'voor het grijpen spul' (eten, persoonlijke verzorging, extra handschoenen etc) en de rest gewoon in een drybag rossen en tegen het rek binden.
Maar omdat ik met de biemert ga moet ik ineens gaan passen en meten...
:strip_exif()/f/image/WOShlyxqU7fqKWLd0Z953X9t.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn:
Marmot Elite Eco slaapzak, middle of the road model qua warmte, in compressiezak
Mountain Equipment Aerostat Syn 7 slaapmat
Helium kussen
Campinghanddoek (lichtgewicht en dun, maar heel groot, in plastic gerold)
passen tenauwernood in de radiokoffer. Moest er nog nét niet op gaan zitten om hem dicht te krijgen.
:strip_exif()/f/image/HnyPjzUdwayhupdk3LoMPIEK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de zijkoffers:
:strip_exif()/f/image/fDyPgVAFGOWtpt72li379FpT.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts mijn rugzak met eten, drinken, bandenspul, powerbank en persoonlijke verzorging
Links mijn kleding, in een extra waterdichte zak mocht de koffer toch niet 100% waterdicht blijken
Vooral rechts moest ik wederom even douwen om hem dicht te krijgen
.
:strip_exif()/f/image/HK2HHz66rLY9C7WigjVWY5ln.jpg?f=fotoalbum_large)
.
Maar omdat ik met de biemert ga moet ik ineens gaan passen en meten...
:strip_exif()/f/image/WOShlyxqU7fqKWLd0Z953X9t.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn:
Marmot Elite Eco slaapzak, middle of the road model qua warmte, in compressiezak
Mountain Equipment Aerostat Syn 7 slaapmat
Helium kussen
Campinghanddoek (lichtgewicht en dun, maar heel groot, in plastic gerold)
passen tenauwernood in de radiokoffer. Moest er nog nét niet op gaan zitten om hem dicht te krijgen.
:strip_exif()/f/image/HnyPjzUdwayhupdk3LoMPIEK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de zijkoffers:
:strip_exif()/f/image/fDyPgVAFGOWtpt72li379FpT.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts mijn rugzak met eten, drinken, bandenspul, powerbank en persoonlijke verzorging
Links mijn kleding, in een extra waterdichte zak mocht de koffer toch niet 100% waterdicht blijken
Vooral rechts moest ik wederom even douwen om hem dicht te krijgen
:strip_exif()/f/image/HK2HHz66rLY9C7WigjVWY5ln.jpg?f=fotoalbum_large)
Doet me gelijk weer hier aan denkenJoris748 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:50:
[...]
Nee, vind de 2025 niet zo mooi als zijn voorganger
Kan geen maagdelijke Ducati betalen

Wat mij betreft mag d'r wat minder makeup op, maar verder... Not the first but i don't care
Ik zou eigenlijk niet eens weten wat ik zou kopen als ik in de markt was voor een compleet nieuwe fiets. Opvolger van de Div moet liefst weer cardan hebben, maar zoals gezegd ook ABS hebben en gewoon tegen E10 kunnen (makkelijker verkrijgbaar, iets goedkoper. En tijdens de pekelstop gewoon E5 erin, uiteraard). Maar hoe die motor er concreet uit moet zien, rekening houdend met de maten van de Diversion (die maar nét door de steeg kan hier...), weet ik nog niet
* Destruction is nog wel in de markt (zonder haast) voor een gooi/smijt motor met niet alteveel vermogen en misschien wil ik de huidige snorscooter nog wel een keer inruilen voor een motorscootertje, dan heb ik er 3 en dat vind ik wel genoeg voor mezelf
Ik zou eigenlijk niet eens weten wat ik zou kopen als ik in de markt was voor een compleet nieuwe fiets. Opvolger van de Div moet liefst weer cardan hebben, maar zoals gezegd ook ABS hebben en gewoon tegen E10 kunnen (makkelijker verkrijgbaar, iets goedkoper. En tijdens de pekelstop gewoon E5 erin, uiteraard). Maar hoe die motor er concreet uit moet zien, rekening houdend met de maten van de Diversion (die maar nét door de steeg kan hier...), weet ik nog niet
* Destruction is nog wel in de markt (zonder haast) voor een gooi/smijt motor met niet alteveel vermogen en misschien wil ik de huidige snorscooter nog wel een keer inruilen voor een motorscootertje, dan heb ik er 3 en dat vind ik wel genoeg voor mezelf
Oh ik zou zonder twijfelen ofwel de nieuwe Transalp kopen of, afhankelijk van de mood op dat moment, de CB1100. Beiden natuurlijk met 100% van de optiepakketten.Destruction schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:16:
Wat mij betreft mag d'r wat minder makeup op, maar verder... Not the first but i don't care![]()
Ik zou eigenlijk niet eens weten wat ik zou kopen als ik in de markt was voor een compleet nieuwe fiets. Opvolger van de Div moet liefst weer cardan hebben, maar zoals gezegd ook ABS hebben en gewoon tegen E10 kunnen (makkelijker verkrijgbaar, iets goedkoper. En tijdens de pekelstop gewoon E5 erin, uiteraard). Maar hoe die motor er concreet uit moet zien, rekening houdend met de maten van de Diversion (die maar nét door de steeg kan hier...), weet ik nog niet![]()
Gelukkig hoef ik die moeilijke keuze niet te maken
Qua gooi/smijt ben ik dolsgelukkig met de CB500. Die kun je op elke straathoek voor weinig krijgen (en ook weer wegdoen later) en je kunt er heerlijk vlot mee touren. Nog economisch met benzine ook en een leuk geluidje.
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-02-2025 12:21 ]
Zo'n CB500 staat hier dan ook zeker op de lijstHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:18:
[...]
Qua gooi/smijt ben ik dolsgelukkig met de CB500. Die kun je op elke straathoek voor weinig krijgen (en ook weer wegdoen later) en je kunt er heerlijk vlot mee touren. Nog economisch met benzine ook en een leuk geluidje.
Volgens motorcycle-ergonomics is de zithouding min of meer vergelijkbaar met die ik op de Diversion heb dus dat moet ook wel goed komen. Had ook voor de grap de Diversion met de GS500 vergeleken maar die schijnt toch een maatje kleiner te zijn.
Had op het laatst de Fazer goed naar m'n zin qua vering etc, heel mooi om mee te gooien en smijten maar ik ging er ook alleen maar harder en harder mee rijden

Dan moet ik nog wel eens denken aan de Diversion 600 die ik ooit had. Voor je gevoel ging je keihard, in werkelijkheid was het praktisch onmogelijk om op zo'n ding je rijbewijs serieus op het spel te zetten
Hier had ik gisteren een discussie met mijn vriendin over de terugroepactie, of ik die laat doen of niet. Als ik die laat uitvoeren, is de kans 99,9% dat die motor terug naar de testbank gaat om de mapping weer naar wens terug te brengen. (die tiende procent zit in de kans dat Yamaha zich aan mijn wensen heeft aangepastDestruction schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:16:
Wat mij betreft mag d'r wat minder makeup op, maar verder... Not the first but i don't care![]()
Ik zou eigenlijk niet eens weten wat ik zou kopen als ik in de markt was voor een compleet nieuwe fiets. Opvolger van de Div moet liefst weer cardan hebben, maar zoals gezegd ook ABS hebben en gewoon tegen E10 kunnen (makkelijker verkrijgbaar, iets goedkoper. En tijdens de pekelstop gewoon E5 erin, uiteraard). Maar hoe die motor er concreet uit moet zien, rekening houdend met de maten van de Diversion (die maar nét door de steeg kan hier...), weet ik nog niet![]()
Dus dat zou me zo'n 650 euro weer kosten. Of, ik vervang ieder jaar die sensor al dan niet preventief bij de beurt wat me per keer 200 euro kost.
"Dan zou ik het nu laten voor wat het is, over 3 jaar ben je 60k km verder en staat die motor op 120.000km. Tegen die tijd komt er gewoon een Africa Twin." Kijk, ze bestaan dus wél. Verstandige dames.
Maar toch ben ik er zelf nog niet uit. Ik verwacht die 3 jaar wel vol te maken eigenlijk, en hopelijk nog wel langer dan dat... Ik twijfel dus meer dan zij.
[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-02-2025 12:36 ]
Ja als je echt wil kan allesDestruction schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:31:
[...]
Zo'n CB500 staat hier dan ook zeker op de lijstHet is dat de vraag in werk wat terugloopt (mogelijk DBA angst van opdrachtgevers) en ik daardoor toch wel een beetje op m'n buffers wil letten, anders had ik zo'n ding al wel staan nu
![]()
Volgens motorcycle-ergonomics is de zithouding min of meer vergelijkbaar met die ik op de Diversion heb dus dat moet ook wel goed komen. Had ook voor de grap de Diversion met de GS500 vergeleken maar die schijnt toch een maatje kleiner te zijn.
Had op het laatst de Fazer goed naar m'n zin qua vering etc, heel mooi om mee te gooien en smijten maar ik ging er ook alleen maar harder en harder mee rijden![]()
Dan moet ik nog wel eens denken aan de Diversion 600 die ik ooit had. Voor je gevoel ging je keihard, in werkelijkheid was het praktisch onmogelijk om op zo'n ding je rijbewijs serieus op het spel te zetten
Nu heb ik redelijk wat betaald voor de mijne want nieuwstaat enzo, maar vanaf ~1000 euro kun je wel een leuke CB oppikken om een seizoen mee te raggen en als je iets meer uitgeeft issie meestal mooi genoeg om te houden. Let wel op uitlaten en -bochten, die zijn een zwak punt en roesten vaak. En alhoewel ik niet persé zou weglopen van een ex-leerfiets (ze waren populair bij rijscholen) zijn die vaak wel grondig mishandeld qua uiterlijk.
Dat laatste maakt mij wat minder uit, voor de "mooi" heb ik de Diversion. Die is zover ik kan zien nog totaal origineel, in heel nette staat voor zijn leeftijd en heeft ook vrijwel zeker nog nooit pekel gezien (afgezien van mijn ritje vorige week, maar toen heb ik 'm gelijk afgespoeld).HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:38:
[...]
Nu heb ik redelijk wat betaald voor de mijne want nieuwstaat enzo, maar vanaf ~1000 euro kun je wel een leuke CB oppikken om een seizoen mee te raggen en als je iets meer uitgeeft issie meestal mooi genoeg om te houden. Let wel op uitlaten en -bochten, die zijn een zwak punt en roesten vaak. En alhoewel ik niet persé zou weglopen van een ex-leerfiets (ze waren populair bij rijscholen) zijn die vaak wel grondig mishandeld qua uiterlijk.
Zo'n CB (of andere 2e brommer for that matter) moet juist niet al te mooi zijn, die wil ik op een mooie pekeldag gewoon kunnen mee pakken. Jij wil juist je CB dat leed besparen als ik je posts zo lees. Hier zal dat andersom zijn. Ik had er zelfs al een idee bij om een kleine portie foute tuning op los te laten (optisch dan dus...)
Als het om een uitlaat gaat zou ik het wel grappig vinden als zo'n ding dan klinkt als iets wat-ie niet is inderdaadHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:49:
[...]
Er is een hele bende en keur aan uitlaten te krijgen voor dat kreng dus je kan hem zeker sjonnie maken.
[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 28-02-2025 12:54 ]
Er is een hele bende en keur aan uitlaten te krijgen voor dat kreng dus je kan hem zeker sjonnie makenDestruction schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:44:
[...]
Dat laatste maakt mij wat minder uit, voor de "mooi" heb ik de Diversion. Die is zover ik kan zien nog totaal origineel, in heel nette staat voor zijn leeftijd en heeft ook vrijwel zeker nog nooit pekel gezien (afgezien van mijn ritje vorige week, maar toen heb ik 'm gelijk afgespoeld).
Zo'n CB (of andere 2e brommer for that matter) moet juist niet al te mooi zijn, die wil ik op een mooie pekeldag gewoon kunnen mee pakken. Jij wil juist je CB dat leed besparen als ik je posts zo lees. Hier zal dat andersom zijn. Ik had er zelfs al een idee bij om een kleine portie foute tuning op los te laten (optisch dan dus...)Maar daarover (mogelijk) meer als zo'n fiets er eenmaal staat.
Redbubble kun je goeie stickers krijgen. Hun stickers zaten ook op de Alp. Al die ali stickers begonnen snel te peelen, bladderen en verkleuren maar die van redbubble bleven snoeihard zitten ondanks regen muck en benzine.Destruction schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:44:
Als het om een uitlaat gaat zou ik het wel grappig vinden als zo'n ding dan klinkt als iets wat-ie niet is inderdaadMaar hij moet natuurlijk wel aan E-keur voldoen. Denk verder aan LED verlichting (zo'n koplamp met meerdere kleine led pitjes erin dus) en wat stickers die de indruk wekken dat 't ding eigenlijk elk moment uit elkaar kan vallen
Nadrukkelijk geen cafe racer, die vind ik eigenlijk zonder uitzondering lelijk. Als ik iets verbouw wil ik ook makkelijk terug kunnen naar origineel, dus geen gebeun aan 't frame
@HTT-Thalan Waarom doe je het weekendje niet met de Hond-a maar met de BMW? En ik ben ook benieuwd wat je onderweg gaat doen, in plaats van naar het militair museum. Heb je al een plan gemaakt?
Mijn rug is nog niet 100% op punt en alhoewel ik echt 200% meer lol heb met de Honda, moet ik wel realiseren dat ik 800+km ga rijden in 2 dagen. En vooral de terugrit zal ik lange stukken snelweg doen. Dan is zo lang voorover zitten misschien teveel gevraagd.badkuip schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:38:
@HTT-Thalan Waarom doe je het weekendje niet met de Hond-a maar met de BMW? En ik ben ook benieuwd wat je onderweg gaat doen, in plaats van naar het militair museum. Heb je al een plan gemaakt?
Ik ga er zeker naar toe werken (opbouwen) om tourritten met de CB te doen want dat vind ik gewoon een briljante machine. Plan is:
Morgenochtend naar Zwolle via de snelweg, en van daar overpakken op een RouteYou route, scenic stukje binnendoor naar Openluchtmuseum Arnhem. Dat is maar half geopend nu, maar daar plekje zoeken voor een pauze, ff zitten en wat eten/drinken.
Dan door naar Zundert, Koeckershuys, afgesproken met een vriend daar.
Daarna hoop ik nog een verrassingsbezoek te doen bij Ad Mies in Sprundel (MSD Bandenservice, @Grubeater kent hem nog wel).
En dan door naar moeders in Zeeland.
Helaas, ik moet je teleurstellen. Ik ben heel breed, dus dat helpt de aerodynamica nietHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:38:
[...]
Ja als je echt wil kan allestechnisch gezien haalt zo'n CB de 185 nog wel met iemand korter dan @Vrijdag erop.
bovendien heb ik inmiddels ook al een verlepte veertiger buik. Zorgt aan de ene kant voor meer downforce, maar is ook meer massa te verplaatsen

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wil je Ad de vriendelijke groeten doen! Fijne peer altijd. Tikje excentriek, maar altijd fijn door hem geholpen. Ik heb mijn prachtig mooie groene TransAlp aan hem verkocht, en hij heeft mij geholpen met een vastloper.. Dat weet hij het wel denk ik zo..HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:45:
[...]
Daarna hoop ik nog een verrassingsbezoek te doen bij Ad Mies in Sprundel (MSD Bandenservice, @Grubeater kent hem nog wel).
Sterker nog, ik wil ook bij hem langs voor een dikke off-road bandenset voor mijn Himi 411 - omdat ik natuurlijk nog op een extreem vet avontuur ga.. denk ik. Ik ga hem dit weekend gelijk bellen.
Zal ik doen, maar ben dus nog niet 100% zeker of het me lukt langs te rijden en of hij er dan ook is. Hij zou open moeten zijn tot 16:00 in ieder geval.
Ja gewoon een tube solutie meenemen!HTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:38:
[Afbeelding]
Wat nu?
- edit -
ok blijkbaar kan het met en zonder 'cement' maar dat is dan gewoon vulcaniserende lijm. Kan ik een tube vulcaniserende lijm uit een fietsbandencentje meenemen? Ik ga zaterdag al weg.
Werkt prima.
TIP: als je een tube openmaakt. Gooi het restant weg en leg meteen een nieuwe tube erbij.
Want anders is die solutie ingedroogd tegen de tijd dat je hem de volgende keer nodig hebt.