Dane86 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:12:
Ik heb net via whatsapp even contact gezocht met Energiek. Je hoeft helemaal niks te veranderen. Ik heb een modelcontract uit 2025 en daaraan kunnen geen terugleverkosten toegevoegd worden. Het enige wat gaat veranderen zijn de vaste leverkosten. Die worden verdubbeld. Maar dat valt reuze mee. Prima deal zo. Ik vraag me af of dit contract met een thuisbatterij om intern te salderen niet voordeliger is dan een dynamisch contract in 2027
[Afbeelding]
ja, precies mijn gedacht ook.
Zeker nu ik panelen aan het bijleggen ben (voor winter meer opbrengst te krijgen) zou het wel eens heel erg interessant uit kunnen pakken om die hogere vaste lasten te pakken.
Ook hier een thuisbatterij waarmee ik mijn eigen verbruik van maart tot oktober zonder problemen afdek (buiten het eventuele laden van een elektrische auto).
We wachten dus even af waar ze mee komen en dan rekenen we wel eens opnieuw.
Dit voelt onderliggend van "we proberen zoveel mogelijk mensen van het oude modelcontract met bijbehorende voorwaarden af te helpen" en als je een beetje slim nadenkt.... laat het maar eens gebeuren.
Ik begrijp hun reactie trouwens ook goed. want er zijn veel mensen voor die reden naar Energiek overgestapt met ene modelcontract. zal ze nu wel een beetje knel zetten.
Onder de streep moet het licht daar ook blijven branden hè. En dat mag.
Oja, heb net even de algemene voorwaarden erbij gezocht waarmee ik destijds akkoord ben gegaan.
In de toevoeging over het modelcontract is er neit gesproken over salderen/terugleverkosten. echter in de algemene voorwaarden staat punt 4:
[
Voor 14% gewijzigd door
Roger Beurskens op 20-05-2026 10:30
]