beetje offtopic, ik ben voor een Alfen gegaan.Get!em schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:57:
Man man, wat zijn we toch een lemmingen.... hier ook net een electrische auto gekocht en op zoek naar een EVCC aanstuurbare laadpaal....LoL
lastige is dat hier de EV gelijkertijd toegevoegd wordt aan ons huishouden als ook de start van een nieuw contract. Ik "weet" mijn toekomstig verbruik dus niet. Het inschatten van de gevolgen van veel extra laden moet ik dus op gevoel doen, en dat maakt de puzzel voor modelcontract of dynamisch extra lastig.
Hier ook 7 tot 8000 export en 5500kWh import afgelopen jaar.
Verder heb ik ook over Dynamisch nagedacht maar denk dat onder de streep een modelcontract zonder terugleverkosten (zolang het nog duurt) interessanter is zolang we nog kunnen salderen.
Dit mede omdat ik niet alle dagen thusi ben om de auto te laden.
Ook heb ik maar beperkt de mogelijkheid om heel veel af te toppen, auto is een PHEV die max 2 fasen (6.3kw) kan laden met een accucapaciteit van 18kw. en ik werk niet alle dagen thuis.
Maar zoals gezegd, we gaan wellicht wat oftopic.
Denk dat ik maar gewoon in het diepe spring en electriciteit bij Energiek ga afnemen. voor het gas ( ja alleen voor bad/douchewater nog) moet ik wel nog wat verzinnen kwa contract.
Al zou daar in de toekomst eventueel een warmtepompboiler met extra verwarmingselement en aansturing via domotica nog kunnen helpen. Dan snijdt het mes aan 2 kanten, en geen vaste kosten voor de gasaansluiting meer en extra mogelijkheid om terug levering te beperken/energie op te slaan.
Het is momenteel gewoon echt een wespennest met al die aanbieders en graag zou ik een beetje zekerheid willen hebben zover het gaat.
PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342