Ik snap wel hoe het werkt denk ik, maar ik leg mijn situatie niet goed uit waarschijnlijk.
Salderen gaat op jaar basis mijn contract loopt van october tot setp.
Nu heb ik van october tot 1 juli bijna 3000 kwh gebruikt en 3400 kwh terug geleverd.
Als ik terug kijk naar vorrigjaar ga ik van juli tot ochtober nog ongeveer 400kwh gebruiken en 2300kwh terug leveren.
Die 400 die ik ga verbruiken in de laatste periode heb ik al opgewekt zonder terugleverkosten en salderen dus weg.
De 2300 die ik nog ga terugleveren zijn dus niet meer nodig om iets te salderen en is alleen overschot.
Daar betaal ik dus 19 cent voor en krijg 21 terug blijft er netto bijna 2 cent over.
Als het contract afloopt wordt het anders dan gaat het geld kosten.
Zou nog kunnen dat ze het in 2 delen gaan verekenen, dan zou je voor de 400 die over zijn in de eerste maanden 6 cent krijgen en moet ik ze als nog salderen tegen stroom waar ik al 21 cent voor heb betaald. Dan zou dat mij dus 13 cent per kwh kosten is 85 euro. en blijft er nog 1900kwh over tegen 1,8 cent is 34 euro. Maar volgens mij mogen ze dat niet doen moet het salderen op jaarbasis.
Wacht de reactie op mijn laaste mail nog even af, heb ze weer verzocht de tlk te verwijderen zo als ze eerder zelf aangaven te zullen doen.
Als we er niet uit komen ga ik toch iets doen. Misschien overstappen. Of de accu die gepland stond om eind van het jaar te installeren nu vast te plaatsen.
[
Voor 11% gewijzigd door
djjr op 04-06-2026 12:58
]