De tarieven zijn bij MEGA best hoog (ex btw/belasting 24cnt), dat is met salderen naar 0 of met overproductie niet relevant en dus is teruglevergoeding relevant en gunstig. Maar als je er om wat voor reden dan ook naast zit (minder productie, hoger verbruik), dan kies je liever een aanbieder met lagere basistarieven, zodat financieel risico niet onnodig hoog is. Daarom is energiek (12,5cnt ex btw/belasting) ook hier meer besproken.MLtweakers schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:57:
Hi allen,
Het valt mij op dat niemand het hier nog heeft over Mega.
Ja, ze hebben in eerste instantie een fout gemaakt door wel terugleverkosten in hun modelcontracttarieven te zetten. Maar dat hebben ze ook weer snel weggehaald.
Op zich zijn ze voor mensen met overproductie van zonnepanelen nog steeds de meest gunstige leverancier. In financiële zin.
Zijn er hier slechte ervaringen met Mega (zie best veel negatieve reviews online)? Zouden die s.v.p. dan gedeeld kunnen worden?
Want ik zit toch te twijfelen om naar hun modelcontract over te stappen. Ik zit nu nog bij Eneco variabel - en daar wil ik dus weg.
Als ik hier bijv mijn EV net iets meer gebruik en 4x extra oplaad, zit ik zo aan 200kWh extra consumptie.