Hallo allemaal, eind februari loopt mijn huidige 2-jaarscontract af bij Greenchoice. Een paar jaar geleden was ik nog fanatiek bezig met de hoogste terugleververgoeding krijgen en nu ben ik nog fanatieker op zoek naar een contract zonder terugleverkosten. Wat een ontwikkeling...
Volgens mij is het beste scenario voor mij op dit moment een modelcontract (bij Energiedirect), maar dat wil ik graag even checken bij alle experts hier.
Verbruik:
1.700 kWh (normaal)
4.300 kWh (dal)
Teruglevering:
6.100 kWh (normaal)
2.900 kWh (dal)
Pfoe, wat ben ik geschrokken van de gewone, vaste contracten. Wat een geld, die terugleverkosten! Dus op zoek naar contracten zonder terugleverkosten. Dan kom ik uit bij dynamisch en model. Mijn conclusie is dat het modelcontract van Energiedirect de beste keuze is. Leveringstarieven doen er vooralsnog niet toe, want al mijn verbruik wordt gesaldeerd (toch?). En de hoge vaste leveringskosten à € 35,49 per maand vallen in het niet bij eventuele terugleverkosten. En, zowaar, hier is nog sprake van een TLV!
In het spreadsheet zie ik dat met deze cijfers bij Mega € 5,- meer terugkrijg, maar ik heb in het verleden een hoop gedoe gehad met het faillissement van Naked Energy dat ik geen zin meer heb in zo'n scenario. En voor mijn gevoel is die kans op faillissement groter bij Mega dan bij Energiedirect.
Zijn jullie het eens met mijn conclusie dat Energiedirect de beste keuze is op het moment? Hebben jullie nog advies? Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!