Ik heb de spreadsheet gekopieerd en ook een kolom aangemaakt wat de prijs zou zijn zonder salderen en inclusief gas. Met salderen kom ik op Energiek uit en anders op Essent, maar aangezien we nog even salderen wordt het Energiek dan (het verschil was een 200 euro per jaar). Ik heb nog gekeken of gas los ergens afnemen voordeliger is maar de gas prijzen zitten al rond de model prijs van Energiek (zelfs 2 ct hoger). Het verschil van het aanbod met de spreadsheet was overigens 6,45 (aanbod was iets goedkoper dan de spreadsheet), maar zal afronding en wellicht iets met de daadwerkelijke leveringskosten zijn.
Via de vergelijkings sites zou ik zo'n 200 per jaar meer kwijt zijn dan met een berekening met het model contract.
Bedankt voor het voorwerk in iedergeval, nu de vergelijkings sites nog mee krijgen dat ze dit gewoon inbouwen als optie.
Nu eens een jaartje aanzien hoe het verbruik echt is.. heb sinds kort een EV er bij, ik merk dat we daardoor al veel meer zonne-energie verbruiken dan voorheen (we proberen alleen te laden als de zon schijnt en we genoeg stroom over hebben, dat lukt aardig met op en neer lopen naar de laadpaal om deze hoger, lager, aan of uit te zetten…).
[
Voor 42% gewijzigd door
mjl op 30-08-2025 09:52
]