• barrycade82
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:41
Ik weet niet of iemand de nwe tarieven van mega al had gedeeld, maar zijn alleen te vinden als je inlogt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMSOR1WNHsxR6GMhX1s01fjB0rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hzy64Ke7ebXKBa727mdkx88J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3TdVtFe0sOukYSs7CC-Cs_E3Ek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBhN32WizPJF1wp8VlDm8gvY.jpg?f=fotoalbum_large

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:53
Heb zojuist de energiebelasting en netbeheerkosten geupdate.

Tarieven die onder accounts staan en niet dus openbaar zijn helaas niet altijd betrouwbaar voor de vergelijking.
Helaas hanteren sommige energieaanbieders namelijk andere tarieven voor bestaande klanten.

ANWB heeft zowaar al terugleverkosten in hun modelcontract opgenomen.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:16

M-ThijZ

Riding on Rails

M-ThijZ schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:31:
Dus ik zou bij Energiek kunnen blijven zitten. Of bij Essent een modelcontract aanvragen met ingangsdatum per 1 maart 2026 en daar alleen akkoord mee gaan zo lang er nog geen terugleverkosten in zijn opgenomen.
Ter info, ik kon telefonisch een modelcontract bij Essent aanvragen met ingangsdatum 1 maart 2026. Er staan geen terugleverkosten in het overzicht. De tarieven voor normaal en dal zijn wel hoger dan in de spreadsheet, zie ik.

Op dit moment lijkt dit voor mij de beste optie te zijn. Ik heb sinds begin dit jaar 11,5 kWp aan panelen en daarmee een flink overschot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6ktzxQM_WbGGfw02xAaIsreqSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qi6HRQklfCDKZcHOU7AAJa3G.png?f=fotoalbum_large

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@M-ThijZ Is dat een modelcontract oude stijl?

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

mrmrmr schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:37:
@M-ThijZ Is dat een modelcontract oude stijl?
Voor zover ik zie wel. De Essent medewerker ging het ook doorrekenen op basis van verwacht verbruik en nam daar ook geen terugleverkosten in mee.

Kan ik het contract nog ergens op controleren?

• mrmrmr
  • Niet online
@M-ThijZ Van belang is te controleren of de voorwaarden voor het nieuwe modelcontract hetzelfde zijn als het huidige actieve modelcontract (datum: 6/20/2017, 04:26:03 PM). Deze link gaat naar het modelcontract oude stijl.

[ Voor 6% gewijzigd door mrmrmr op 27-12-2025 22:33 ]

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

mrmrmr schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 22:05:
@M-ThijZ Van belang is te controleren of de voorwaarden voor het nieuwe modelcontract hetzelfde zijn als het huidige actieve modelcontract (datum: 6/20/2017, 04:26:03 PM). Deze link gaat naar het modelcontract oude stijl.
Bedankt. De bevestigingsmail van Essent linkt inderdaad naar hetzelfde document.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:53
M-ThijZ schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:32:
[...]
De tarieven voor normaal en dal zijn wel hoger dan in de spreadsheet, zie ik.
[...]
Spreadsheet is excl. btw ;)

• Hbrug
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo mede tweakers,

Ik zit met het volgende "probleem":
Maart 2025 ben ik overgestapt naar het modelcontract van VandeBron dit omdat mijn teruglevering en netverbruik ongeveer break-even zijn over een jaar. Door de komst van een EV is dit echter niet meer zo (meer net verbruik dan teruglevering). Idealiter wil ik mijn contract over 30 dagen stopzetten en over gaan op een dynamisch contract, alleen hoe werkt dit met het salderen aangezien dit over een jaar gebeurt?

• jeppiepruts
  • Laatst online: 16:59
Dan saldeer je over de periode van 11 maanden waarin je bij VandeBron zat

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-12-2025
Hbrug schreef op maandag 29 december 2025 @ 11:52:
Hallo mede tweakers,

Ik zit met het volgende "probleem":
Maart 2025 ben ik overgestapt naar het modelcontract van VandeBron dit omdat mijn teruglevering en netverbruik ongeveer break-even zijn over een jaar. Door de komst van een EV is dit echter niet meer zo (meer net verbruik dan teruglevering). Idealiter wil ik mijn contract over 30 dagen stopzetten en over gaan op een dynamisch contract, alleen hoe werkt dit met het salderen aangezien dit over een jaar gebeurt?
Salderen zal over maximaal een jaar gaan. Als je overstapt naar een andere leverancier wordt er meteen gesaldeerd, als je een tussentijdse eindafrekening laat opmaken start er ook een nieuw 'terugleverjaar'. Ik heb dit bij Energiek vorige week op mijn break even laten doen (levering sinds 3-7-25), zodat ik in de loop van volgende winter als ik weer bij 0 kom, kan overstappen op dynamisch met het maximale resultaat uit de teruglevering. Of VandeBron dit ook doet weet ik niet, het is volgens mij puur een service naar de klant en geen verplichting.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHIjBDyCL6iH2WrXSZ_hhgPgmZU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qnklsaDGAUGNVpMIGe2xPFdR.png?f=user_large
Mooi naar nagenoeg 0 gesaldeerd, het was even spannend zon in december heeft zeker geholpen. Nu benieuwd naar de rekening van Energiek.

Ik heb mijn gas al naar een andere provider omgezet, was goedkoper met maar 20m3 afname (enkel koken).
Stroom ga ik komende dagen ook overzetten naar een dynamisch contract want over paar maanden heb ik een 32kWh batterij, deze donkere maanden kan ik toch niet wegsalderen bij Energiek, dus dan maar zo goedkoop mogelijk tot mijn batterij up & running is.

[ Voor 4% gewijzigd door The Source op 01-01-2026 12:28 ]

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:26
The Source schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:27:
[Afbeelding]
Mooi naar nagenoeg 0 gesaldeerd, het was even spannend zon in december heeft zeker geholpen. Nu benieuwd naar de rekening van Energiek.

Ik heb mijn gas al naar een andere provider omgezet, was goedkoper met maar 20m3 afname (enkel koken).
Stroom ga ik komende dagen ook overzetten naar een dynamisch contract want over paar maanden heb ik een 32kWh batterij, deze donkere maanden kan ik toch niet wegsalderen bij Energiek, dus dan maar zo goedkoop mogelijk tot mijn batterij up & running is.
Dynamisch is al bijna twee maanden flink duur hoor, 26/27 cent.
Weet niet wat je nu betaald....

1 PVoutput . Dongen NB

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste