Vandaag aan toegekomen, maar pfoe wat een uitdaging was dat.
De 175mm kabeltjes waren te kort en het waren er volgens mij te weinig, (of ik had meer splitsingen nodig?) dus heb wat moeten improviseren (of alles weer volgens het oude terugbouwen).
Vanaf de linker ALS (ingang) dus zoals gezegd direct naar de 3F en 1F automaten (hier nog niet vast, met de kam ervoor zie je ze niet).
De 175mm waren te kort om van de groep naar onderkant ALS, maar naar de verbindingsblokjes ging net.
Dan dus van de linker ALS naar de blokjes en van daar verder naar de eerste groepen, deels met hergebruikte kabels.
Maar ik had volgens mij ook tekort gekomen, want moest van 2 ALS naar 8 groepen, al snap ik niet zo goed hoe de 2 rechter groepen in de oude situatie nu via een aardlek gingen.., volgens mij zaten ze direct aan de hoofdschakelaar (ingang ALS), die heb ik nu dus via de blokjes aan de linker ALS uitgang gezet.
Tevens de nieuwe ABB aardlekautomaat (toch B20, en op zolder een nieuwe B16 automaat) voor de zonnepanelen op de blokjes aan de linker ALS, dubbel aardlek nu, dus dat moet ik nog aanpassen volgens mij (aan de bovenkant HS/ALS).
De rechter ALS wel gewoon gelijk naar de 3 groepen, met hergebruikte langere kabeltjes.
Anyway, het huis heeft weer stroom, incl de nieuwe laadpaal. En de fasen zijn meer in balans wat betreft PV en laden.
Ik moet alleen nog dubbelchecken welke groepen en apparaten nu precies op welke ALS zitten, om overbelasting te voorkomen. En dus de zonnepanelen aan de bovenkant ALS/HS ipv erna.
[
Voor 10% gewijzigd door
mitsumark op 20-03-2026 23:00
]