Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

blackshelve schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:54:
[...]

Grote fan van dutch electrician, maar het is nooit zeker of hij de groepenkasten onder spanning vervangt of niet. Althans zag 'm nooit zegeltjes plaatsen.
In de video van de post die je quote kun je zien dat hij van oude draden v.a. de meter ineens nieuwe draden heeft dus óf er is heel toevallig ineens iemand bij die daar wel bij mag óf hij mag daar bij óf hij mag daar niet bij maar doet het toch (zeer onwaarschijnlijk).
Ik verwacht dat hij gewoon zegelrecht heeft. :>
Edit: kijk maar naar deze timestamp en 5 seconden later: YouTube: Dutch Electrician - Consumer Unit installation | Groepenkast vervang...

[ Voor 19% gewijzigd door True op 24-10-2025 15:40 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 03:50
blackshelve schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:02:
[...]

Heb wel op een paar videos gezien dat de meter nog aan staat en de hoofdtoevoer draden afgedopt zijn met de dikkere wago's zoals op jouw video. Dus weet het niet zeker. Verder is hij heel kundig in zijn werk inderdaad.
Heb hem wel eens die wago’s er met blote handen op zien zetten. Dat doe je niet onder spanning.
Er is ook een video waar hij samen met een jonge gozer twee huizen doet, daar zegt hij dat hij voor die gozer de kast stroomloos maakt.
Dus ik vermoed dat hij zegelrecht heeft.

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
blackshelve schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:54:
[...]

Grote fan van dutch electrician, maar het is nooit zeker of hij de groepenkasten onder spanning vervangt of niet. Althans zag 'm nooit zegeltjes plaatsen.
Deze man heeft gewoon zegelrecht.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05
Volg hem ook al een tijdje. Maar inderdaad hij licht op een gegeven moment toe dat het prima is om een kookgroep in een 3 fase kast te gebruiken, die vond ik niet zo sterk.
Maar heb hem ook een keer met isolerende handschoenen in een museumstuk gezien, maar vroeg me ook al af of hij het wel echt spanningsloos doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verdicampo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:17:
Volg hem ook al een tijdje. Maar inderdaad hij licht op een gegeven moment toe dat het prima is om een kookgroep in een 3 fase kast te gebruiken, die vond ik niet zo sterk.
Maar heb hem ook een keer met isolerende handschoenen in een museumstuk gezien, maar vroeg me ook al af of hij het wel echt spanningsloos doet.
En dat is eigenlijk het enige wat ik op hem aan te merken heb, de beruchte kook groep. Zijn resultaat zier altijd strak uit.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste