Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:50
Chillz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:21:
[...]

Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat een verkoper/ medewerker bij aflevering nieuwe auto zei dat ik dat beter zelf kon uitzoeken (ook over configuratie van dashboard/ navi enzo).
"want daar zit zoveel verschil in per auto en dat konden ze zelf ook allemaal niet meer bijhouden"
Lees; hier verkopen wij geen auto meer/minder mee dus het kan ons gestolen worden, los het maar op met VAG zelf.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-06 17:54
Flix20 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:33:
[...]

Lees; hier verkopen wij geen auto meer/minder mee dus het kan ons gestolen worden, los het maar op met VAG zelf.
In mijn geval heeft de dealer dat zeker aangeboden maar ik doe dat liever zelf op m'n gemak.
Activeren van Skoda Connect via QR code op je autoscherm is heel eenvoudig....alleen moet dan wel Skoda Connect actief zijn en dat was/is nu niet het geval. Zie support.skoda.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:00
djtricky schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:06:
[...]

[Afbeelding]

Zie hier een foto van onze 85BE met plus pakket. De ramen zien er zo uit ;)
Dat ziin dus die Neptune velgen? Hmm, vind ik ze wel mooier met die kap. Maar fijn voor jou dat ze die kappen achterwege hebben gelaten. Ik moet nog heel even op de mijne wachten (85BE, groen, Neptune), maar leuk om Timiano Groen eens te zien terwijl 'ie niet in een raar belichte showroom staat :9~

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:12
La1974 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Nee toch, daar ook al. De Volkswagen app was ook een ramp in het gebruik. Lag er voortdurend uit. Na drie jaar moet je gaan betalen. Geen haar op m’n hoofd die daar aan dacht.

Ik had gehoopt dat het nu beter zou zijn. Klinkt in ieder geval niet zo….
Toen 5 jaar geleden mijn Seat Ateca geleverd werd melde de medewerker ook heel blij dat er een app bijzat. Heel even gekeken maar brrrr snel weer eraf! In de fora toen ook enge verhalen over dat ding.
VAG apps....... :?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Elroq85
Zojuist maar even een Autoweek review update geschreven van de eerste 1000 km ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIOzQWPvJXOaABTQ7oILLNEeA9w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yy7yqWtBCclBdlOFNj9MyIJb.png?f=user_large

Zijn er al mensen die hier iets van gemerkt hebben?
En dan doel ik op het stukje koeling in die box.

[ Voor 9% gewijzigd door Flix20 op 18-02-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 14:12
Flix20 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:01:
[Afbeelding]

Alleen @Elroq85 heeft zijn auto al. Misschien even vragen bij de buren, op het Enyaq-forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
mindgarp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:31:
[...]

Alleen @Elroq85 heeft zijn auto al. Misschien even vragen bij de buren, op het Enyaq-forum?
Tja, er moeten toch al meer eigenaren zijn obv het sheet zoals @Elbert en @geurtd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Elroq85 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:43:
[...]

Tja, er moeten toch al meer eigenaren zijn obv het sheet zoals @Elbert en @geurtd ?
Een week geleden stonden er 45 op kenteken, vandaag 53. Dus erg hard gaat het nog niet.

De Kia EV3 (naar verwachting de grote concurrent dit jaar) staat inmiddels op 3019.

[ Voor 12% gewijzigd door mindgarp op 18-02-2025 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
[...]

Keek net nog even in de opendata van RDW en nog steeds maar 53 eigenaren...allemaal 85

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 14:42
carlhendrix schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:04:
[...]
Dat ziin dus die Neptune velgen? Hmm, vind ik ze wel mooier met die kap. Maar fijn voor jou dat ze die kappen achterwege hebben gelaten.
[...]
Houd er wel rekening mee dat die kappen in de velgen zorgen voor minder luchtwervelingen, en dus een lager verbruik. Zonder zul je dus wat vaker/meer moeten laden. Hoeveel het scheelt, geen idee...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Empie69 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:09:
[...]

Elroq heeft ook auto hold functie. Is derde snelkoppeling bovenaan op je scherm, dus gemakkelijk aan of uit te zetten.
Aah, vandaar.. ik zocht voornamelijk ergens een fysieke knop..

Zit het 'simply clever' hoedenplanknet voor de laadkabel standaard in elke elroq? Of moet ik daarvoor het transportpakket aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Shanquish schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:52:
[...]

Aah, vandaar.. ik zocht voornamelijk ergens een fysieke knop..

Zit het 'simply clever' hoedenplanknet voor de laadkabel standaard in elke elroq? Of moet ik daarvoor het transportpakket aanschaffen?
Daarvoor moet je het Transportpakket bestellen of het Pluspakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techdeck
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 29-05 08:54
LastSamurai schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:48:
[...]

Ik wil graag in de winter 300km kunnen rijden en 400 in de zomer. Met de 77kWh inde ID4 kan dat. Op vakantie laad ik m tot 100%. Dat schijnt niet zo heel goed voor de accu te zijn, die slijt daar sneller van en je krijgt dan eerder degradatie, of capaciteitsverlies.
Nu doe ik het een paar keer per jaar op vakantie, Maar als ik een kleinere accu zou nemen dan zou ik m permanent op 100% gaan laden. Met sommige teslas schijnt dat te kunnen.
Er is een kans dat dit mn laatste leaseauto gaat worden en dan zou ik m overnemen aan de eind van de leasetermijn, liefst zonder al te veel degradatie.
https://www.skoda-storybo...of-your-traction-battery/

Als ik de Škoda Head of Energy systems mag geloven is het niet erg om je batterij steeds tot 100% op te laden (+/- 14 minuten 30 seconden geeft hij uiteg)

Dit is misschien ook interessant. Wat wel en niet te doen met een NMC accu. Het is een beetje “nerdig” en gaat best de diepte in, maar wel goed te volgen.

How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!
YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-06 19:00
Elroq85 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:57:
Zojuist maar even een Autoweek review update geschreven van de eerste 1000 km ;-)
Dank, leuk om te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
mindgarp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:53:
[...]

Daarvoor moet je het Transportpakket bestellen of het Pluspakket.
Transport pakket zit het net voor de laadkabel niet.
Enkel in de business upgrade pakketten vanaf plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:49
Flix20 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:01:
[Afbeelding]

Bij andere skodas (en waarschijnlijk vw ook) is dit ook al, onze octavia heeft een gekoeld dashboardkastje, dan zit er een draaiknop om het open en dicht te doen. Gaat een extra slangetje van de ventilatie naar het kastje. Zal bij de Elroq wel getapt worden vanaf de leiding naar de ventilatieroosters achter. Of er een knop oid zit weet ik niet.

Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mauri Pr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-04 09:28
Hey topic leden!

Binnen ons bedrijf zijn er 7 elroqs besteld, in alle soorten en maten.

De eerste, de meest dikke die je kan samenstellen, heeft de geprognotiseerde leverweek 22-25 gekregen

De “minste” een standaard 60 met alleen een transport pakket (als een van de laatste besteld) wordt week 9 geproduceerd en 15 waarschijnlijk geleverd

De mijne, een 60+ clever en 20 inch Vega velgen daarentegen, heeft nog geen productiedatum. Levertijd staat op week 18, is tussendoor even 20 geweest en staat nu (gelukkig) weer op 18

Mijn auto staat in de excel, geen idee of mijn collega’s er ook tussen staan.

Mocht ik meer info hebben deel ik het hier wel 👌

Leuk topic trouwens, leuk al die berichten te lezen haha

Owja allemaal via XL lease besteld bij Pouw

Elroq60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
Frankythefly schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:29:
[...]

Bij andere skodas (en waarschijnlijk vw ook) is dit ook al, onze octavia heeft een gekoeld dashboardkastje, dan zit er een draaiknop om het open en dicht te doen. Gaat een extra slangetje van de ventilatie naar het kastje. Zal bij de Elroq wel getapt worden vanaf de leiding naar de ventilatieroosters achter. Of er een knop oid zit weet ik niet.
Ik zal proberen om morgen even te testen met de airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Flix20 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Transport pakket zit het net voor de laadkabel niet.
Enkel in de business upgrade pakketten vanaf plus.
Ah, dus het net voor de laadkabel is geen onderdeel van de 'nettenset'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djtricky
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-06 20:34
@Elroq85 Kan je al iets delen over de geluidskwaliteit in de auto? Ben zelf echt een liefhebber van de hardere house stijlen, kort omschreven een gabber :). Rij nu een Kona Electric uit 2020 en heb daarin dagelijks mijn mini houseparty's, maar die auto heeft dan ook een aparte woofer in de kofferruimte en die heeft wel zijn effect. Ik ben een beetje bang dat ik die straks wel ga missen ;) Hoor graag je mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
@mindgarp plus packet zit het in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindgarp
mindgarp schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:00:
[Afbeelding]

POLL: Nieuwe of oude neus?

De Elroq was de eerste auto met een neus volgens het nieuwe 'Modern Solid' design van Skoda. De gefacelifte Enyaq heeft 'm inmiddels ook. Persoonlijk ben ik blij dat de Elroq er uitziet als een EV en geen grote 'ICE grill' op zijn neus heeft. Maar er zijn ook mensen die vinden dat de oude neus meer karakter had.

Omdat ik ben benieuwd naar jullie mening, heb ik een kleine poll gemaakt: https://forms.office.com/r/fcKzt1BeDJ

(Ik laat de poll 24 uur openstaan en zal de resultaten daarna delen.)
Misschien niet verassend, maar als (potentiële) Elroq-kopers zijn jullie overwegend positief over het 'Modern Solid' design: 85%. De overige 15% is neutraal of vindt de oude Enyaq-neus mooier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dB7fXtI7T1zmRKK6BbVsruSpatY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QqCJdU7TWzZFEEEqHtF8Et5j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
djtricky schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:47:
@Elroq85 Kan je al iets delen over de geluidskwaliteit in de auto? Ben zelf echt een liefhebber van de hardere house stijlen, kort omschreven een gabber :). Rij nu een Kona Electric uit 2020 en heb daarin dagelijks mijn mini houseparty's, maar die auto heeft dan ook een aparte woofer in de kofferruimte en die heeft wel zijn effect. Ik ben een beetje bang dat ik die straks wel ga missen ;) Hoor graag je mening.
Oei, dat gaat niet meevallen want ik ben juist een liefhebber van klassieke muziek en dan heb je echt andere luidsprekers nodig. Dus ik kan je niet helpen ben ik bang. Toch maar even naar de dealer denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techdeck
mindgarp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:01:
[...]

Misschien niet verassend, maar als (potentiële) Elroq-kopers zijn jullie overwegend positief over het 'Modern Solid' design: 85%. De overige 15% is neutraal of vindt de oude Enyaq-neus mooier.

[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd of er Enyaq eigenaren zijn die een Elroq overwegen of al besteld hebben. Heb zelf lang getwijfeld tussen de Elroq en Enyaq uiteindelijk voor de Elroq gekozen. soms denk ik of het niet beter was om voor de Enyaq te gaan? (Mijn vorige auto’s waren allemaal combi’s). Het scheelt ongeveer 16 cm, maar optisch lijkt de kofferbak van de Enyaq veel groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:07
techdeck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:46:
[...]

https://www.skoda-storybo...of-your-traction-battery/

Als ik de Škoda Head of Energy systems mag geloven is het niet erg om je batterij steeds tot 100% op te laden (+/- 14 minuten 30 seconden geeft hij uiteg)
Wat wel erg belangrijk is met laden tot 100%, niet laten staan op 100%, dus alleen doen als je binnen een paar uur gaat rijden anders is degradatie onvermijdelijk

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21-06 09:02
techdeck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:40:
[...]

Ik ben wel benieuwd of er Enyaq eigenaren zijn die een Elroq overwegen of al besteld hebben. Heb zelf lang getwijfeld tussen de Elroq en Enyaq uiteindelijk voor de Elroq gekozen. soms denk ik of het niet beter was om voor de Enyaq te gaan? (Mijn vorige auto’s waren allemaal combi’s). Het scheelt ongeveer 16 cm, maar optisch lijkt de kofferbak van de Enyaq veel groter.
Van Enyaq Iv60 naar Elroy 85 BE.

Waarom:
- grote kofferbak niet noodzakelijk meer ivm uit de kinderwagens e.d.
- goede inruil Iv60 van 3 1/2 jaar oud
- van vouwwagen naar caravan
- Elroq 85 ivm accu prettiger met de caravan
- de software 5.x is ook wel mooie bijkomstigheid ipv de inmiddels 3.7
- en naast de inruil ook subsidie kan als laatst voor particuliere aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
MarcelGo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:59:
[...]

Wat wel erg belangrijk is met laden tot 100%, niet laten staan op 100%, dus alleen doen als je binnen een paar uur gaat rijden anders is degradatie onvermijdelijk
Klopt dat legt hij ook uit. Als je auto lang stil moet staan dan is het beter om je accu rond de 50% opgeladen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 09:28

geurtd

www.geurt.com

[...]

Ik heb helaas nog niets gehoord maar lease verloopt via HR en niet bij PON dus heb geen honeymoon link of zo iets.

[ Voor 48% gewijzigd door geurtd op 19-02-2025 08:41 ]

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

techdeck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:37:
[...]

Klopt dat legt hij ook uit. Als je auto lang stil moet staan dan is het beter om je accu rond de 50% opgeladen te hebben.
Ja das lekker houdbaar ook... Temeer daar er al gereserveerde capaciteit is.
50% beperkt je range wel echt enorm.

En wat is lang in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik zou inderdaad graag weten wat “lang” is. Een paar uur, een paar dagen, een week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
techdeck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:37:
[...]

Waar het misgaat is als je bijvoorbeeld elke avond tot 100% laad en dan de volgende ochtend om 8 uur gaat rijden, dit is dus lastig voor openbare laadpaal laders, dan is het verstandiger tot 80% te laden…het is met elektrisch rijden lastig een algemeen advies te geven als er zoveel variabele zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
upje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:44:
Ik zou inderdaad graag weten wat “lang” is. Een paar uur, een paar dagen, een week?
Dat is ook het lastige, bij extreme temperaturen zowel hoog als laag, is lang al een paar uur, maar een paar dagen is altijd onverstandig…

Het advies van 50% is meer bedoeld voor vakantie, anders volstaat 80% ook prima hoor

[ Voor 11% gewijzigd door MarcelGo op 19-02-2025 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
MarcelGo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:45:
[...]

Waar het misgaat is als je bijvoorbeeld elke avond tot 100% laad en dan de volgende ochtend om 8 uur gaat rijden, dit is dus lastig voor openbare laadpaal laders, dan is het verstandiger tot 80% te laden…het is met elektrisch rijden lastig een algemeen advies te geven als er zoveel variabele zijn.
Het is in ieder geval mooi dat je de Elroq zo kunt instellen dat laden boven een bepaald percentage (bv 80%) gewoon stopt. Ideaal is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In de podcast hebben ze het over minimaal 20-30% minimum en 80% maximum bij koud weer.

[ Voor 39% gewijzigd door MikeyMan op 19-02-2025 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Ben dan ook wel benieuwd vanaf wanneer die degradatie begint op te treden.
of beter gezegd, vanaf welk moment begin je daar de negatieve effecten van te ondervinden.

Gezien volgens mij >50% van alle nieuwe auto's die de dealer uitrijden lease zijn, ben ik benieuwd hoeveel mensen daar dan echt rekening mee gaan houden.
De instelling van 'dat zal mijn tijd wel duren' zal dan ook eerder regel dan uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:52:
of beter gezegd, vanaf welk moment begin je daar de negatieve effecten van te ondervinden.

Gezien volgens mij >50% van alle nieuwe auto's die de dealer uitrijden lease zijn, ben ik benieuwd hoeveel mensen daar dan echt rekening mee gaan houden.
De instelling van 'dat zal mijn tijd wel duren' zal dan ook eerder regel dan uitzondering zijn.
Ja daarom heb ik ook nieuw gekocht ofschoon je nog wel een accu test kunt doen natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:53:
[...]

Ja daarom heb ik ook nieuw gekocht ofschoon je nog wel een accu test kunt doen natuurlijk....
Kan ik me goed voorstellen ja.
Ben persoonlijk dan ook wel benieuwd wat de occasion markt gaat worden m.b.t. EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:57:
[...]

Kan ik me goed voorstellen ja.
Ben persoonlijk dan ook wel benieuwd wat de occasion markt gaat worden m.b.t. EV's.
De accutest video's op Autoweek geven overigens bijna altijd een heel mooi resultaat dus door een beetje voorzichtig te doen met laden kun je volgens mij echt heel lang met een goede accu doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor de accu is dat ook een beetje mijn instelling eerlijk gezegd. Na een jaar of vier/vijf ruil ik hem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:01:
[...]

Voor de accu is dat ook een beetje mijn instelling eerlijk gezegd. Na een jaar of vier/vijf ruil ik hem in.
Ja idem, ik ben ook niet heiliger dan de paus.
Elroq85 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:59:
[...]

De accutest video's op Autoweek geven overigens bijna altijd een heel mooi resultaat dus door een beetje voorzichtig te doen met laden kun je volgens mij echt heel lang met een goede accu doen
Volgens mij kunnen we ook pas over 10 jaar daar echt iets zinnigs over zeggen.
De eerste buts aan EVs komen nu een beetje de occaccion markt op, maar zullen nog redelijk nieuwe (<6jaar oud) zijn. Maar die zullen dan nog steeds niet betaalbaar zijn voor een gezin met modaal inkomen.
De EVs zullen die pas bereiken wanneer de auto's ~10j/oud zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq1990
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-06 23:36
Zojuist bericht gekregen van LM dat de door mij bestelde Elroq 60BE defintief is ingepland voor productie en dat de auto rond medio april geleverd gaat worden. Nog even geduld hebben..😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:05:
[...]

Ja idem, ik ben ook niet heiliger dan de paus.

[...]

Volgens mij kunnen we ook pas over 10 jaar daar echt iets zinnigs over zeggen.
De eerste buts aan EVs komen nu een beetje de occaccion markt op, maar zullen nog redelijk nieuwe (<6jaar oud) zijn. Maar die zullen dan nog steeds niet betaalbaar zijn voor een gezin met modaal inkomen.
De EVs zullen die pas bereiken wanneer de auto's ~10j/oud zijn.
Er zijn al auto's uit 2013 getest en die hadden nog een SOH van meer dan 75% dus dat geeft hoop. Accu's worden steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Er zijn al auto's uit 2013 getest en die hadden nog een SOH van meer dan 75% dus dat geeft hoop. Accu's worden steeds beter.
Heb je een link?
Ben dan wel benieuwd om welke auto's dat gaat.
En ik vind 25% minder range al best een ding hoor.

En ja, de auto's worden steeds beter; dus ook de accu en de motoren efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Heb je een link?

En ja, de auto's worden steeds beter; dus ook de accu en de motoren efficiënter.
Dit is een KIA van 4 jaar oud met 150.000 km op de klok...https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/kia-soul-64-kwh-2020-140-820-km-accudegradatietest/#

Een Renault Zoe uit 2013 met ruim 160.000 km op de klok...https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/renault-zoe-2013-162-565-km-accudegradatie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Dit is een KIA van 4 jaar oud met 150.000 km op de klok...https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/kia-soul-64-kwh-2020-140-820-km-accudegradatietest/#

Een Renault Zoe uit 2013 met ruim 160.000 km op de klok...https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/renault-zoe-2013-162-565-km-accudegradatie/
Tja, als ik dan lees 'nooit harder dan 100 km/u gereden, nooit snelladen dan denk ik niet dat dit representatief gaat zijn voor de gemiddelde occasion.

(en als iemand meerdere Multipla's gehad heeft kan ik al helemaal geen woord omtrent auto's van diegene serieus nemen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50

Bob Popcorn

Plop!

Flix20 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Heb je een link?

25% minder range bij een 12 jaar oude auto is netjes toch? Moet je eens kijken wat je aan motorisch onderhoud bij een ICE auto kwijt zou zijn over die 12 jaar.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:35:
[...]

Tja, als ik dan lees 'nooit harder dan 100 km/u gereden, nooit snelladen dan denk ik niet dat dit representatief gaat zijn voor de gemiddelde occasion.

(en als iemand meerdere Multipla's gehad heeft kan ik al helemaal geen woord omtrent auto's van diegene serieus nemen :+ )
Voor leaserijders niet maar voor priverijders zoals ik wel. Ik laad ook nooit snel (tenzij noodzakelijk een enkele keer) en altijd tussen 20-80%. Er zullen steeds meer EV priverijders komen dus ook steeds meer goede oudere accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Precies, het zal mijn tijd wel duren. Onze Peugeot e208 laad ik afwisselend bij een snellader of gewoon voor de deur aan een publieke paal, ik hou me niet bezig met wanneer of hoe snel en whatever, het is een gebruiksvoorwerp en dat moet gewoon doen waar het voor gemaakt is. Dat gaat bij de Elroq niet anders zijn. En nooit boven de 100 gereden is natuurlijk je reinste onzin, kortstondig snel ontladen/veel vermogen vragen is veel zwaarder voor een accu dan lange tijd hoge belasting.

[ Voor 9% gewijzigd door Bob Popcorn op 19-02-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Bob Popcorn schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:39:
[...]

Precies, het zal mijn tijd wel duren. Onze Peugeot e208 laad ik afwisselend bij een snellader of gewoon voor de deur aan een publieke paal, ik hou me niet bezig met wanneer of hoe snel en whatever, het is een gebruiksvoorwerp en dat moet gewoon doen waar het voor gemaakt is. Dat gaat bij de Elroq niet anders zijn. En nooit boven de 100 gereden is natuurlijk je reinste onzin, kortstondig snel ontladen/veel vermogen vragen is veel zwaarder voor een accu dan lange tijd hoge belasting.
Tja, dat moet een ieder zelf weten. Het is mijn prive eigendom en ik probeer er zuinig op te zjjn want een auto is sowieso al een slechte investering voor je spaarcentjes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-06 19:00
Elroq85 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Tja, dat moet een ieder zelf weten. Het is mijn prive eigendom en ik probeer er zuinig op te zjjn want een auto is sowieso al een slechte investering voor je spaarcentjes ;-)
Ik heb gezien de deze ontwikkelingen/onzekerheid gekozen voor een zeer scherp private lease contract. Uiteraard zitten hier ook nadelen aan vast, maar dit heb ik allemaal goed uitgezocht en afgewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Zuinig met je eigendom zeker, maar om mezelf allerlei restricties te moeten opleggen in het gebruiksgemak is in mijn ogen gewoon een minpunt en reden waarom ik zelf geen EV privé zou rijden.
Ik had ook niet voor een EV gekozen als de werkgever dit niet had opgedragen omdat ik niet in de EV geloof als dé oplossing in het CO2 verhaal maar dat is een hele andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Zuinig met je eigendom zeker, maar om mezelf allerlei restricties te moeten opleggen in het gebruiksgemak is in mijn ogen gewoon een minpunt en reden waarom ik zelf geen EV privé zou rijden.
Ik had ook niet voor een EV gekozen als de werkgever dit niet had opgedragen omdat ik niet in de EV geloof als dé oplossing in het CO2 verhaal maar dat is een hele andere discussie.
Wat is dan in mijn geval een restrictie? Ik kan in de winter al honderden kms rijden zonder laden en kan op de oprit de kabel erin stoppen...ik zie geen enkele restrictie eigenlijk. Ik hoef zelfs met dit koude weer niet meer buiten bij de pomp te staan om te tanken ;-). En mijn auto is lekker warm voordat ik ga rijden. Dus tja, wat zijn nog de restricties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

[...]

Ik heb over de afgelopen 5 jaar geen noemenswaardige grote degradatie gemerkt (niet groter dan bij collega's die de accu wel "babyen") dus dat argument gaat gewoon niet op. Maargoed, doe wat je wil natuurlijk, ik vind het altijd zo jammer dat mensen enorm veel moeite ergens in steken dat eigenlijk weinig effect sorteert, maar daar dus wel "stress" door ervaren. Koop dan geen nieuwe auto denk ik soms, maar dat hoeft niet bij jou van toepassing te zijn uiteraard. :>

* Bob Popcorn is overigens teruggefloten op de keuze voor Timiano Green. Leasemaatschappij vond het een dusdanig incourante kleur dat ze extra wilden gaan vragen. Toen voor Race Blue gekozen, maar dat werd ook "afgeraden". Toen kwam de aap uit de mouw dat ze met de directie afspraken hebben dat ze eigenlijk alleen maar 50 tinten grijs op de parking willen hebben, dus voor Graphite Grey gekozen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techdeck
MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:49:
In de podcast hebben ze het over minimaal 20-30% minimum en 80% maximum bij koud weer.
Wel verstandig heeft allemaal te maken met vooral natuurkunde, chemie en uiteindelijk accu management.
20% is om te garanderen dat nog iets van SOE hebt om je accu te kunnen opwarmen en om te garanderen dat je kan rijden naar een oplaadpunt. En boven de 80% zal waarschijnlijk te maken met degradatie van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

techdeck schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:29:
[...]

Wel verstandig heeft allemaal te maken met vooral natuurkunde, chemie en uiteindelijk accu management.
20% is om te garanderen dat nog iets van SOE hebt om je accu te kunnen opwarmen en om te garanderen dat je kan rijden naar een oplaadpunt. En boven de 80% zal waarschijnlijk te maken met degradatie van de accu.
True, maar dat gezegd hebbende; er is al 10-20% accucapaciteit gereserveerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-06 13:44
Graag weer ontopic. Accu discussies ergens anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

User8 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:32:
Graag weer ontopic. Accu discussies ergens anders.
Hoe is dit offtopic? Accu en hoe ermee om te gaan is nogal een integraal onderdeel van een Elroq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:50:
[...]

Wat is dan in mijn geval een restrictie? Ik kan in de winter al honderden kms rijden zonder laden en kan op de oprit de kabel erin stoppen...ik zie geen enkele restrictie eigenlijk. Ik hoef zelfs met dit koude weer niet meer buiten bij de pomp te staan om te tanken ;-). En mijn auto is lekker warm voordat ik ga rijden. Dus tja, wat zijn nog de restricties?
Ik vind bewust rekening houden met bijvoorbeeld weinig tot niet snelladen een best wel grote restrictie.
Zeker gezien ik nog niet de mogelijkheid heb om thuis te laden zal ik voornamelijk aangewezen zijn tot publiekelijk laden.
En als dat dan niet mogelijk is tijdens werk-/wachttijd, zal ik dus vooral aan de snellader willen hangen.

Overigens zal dat denk ik ook wel met prive vs. lease te maken hebben.
Bij lease zit het snelladen bij het leasebedrag inbegrepen. Privé is snelladen natuurlijk gewoon duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-06 13:44
MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Hoe is dit offtopic? Accu en hoe ermee om te gaan is nogal een integraal onderdeel van een Elroq.
De discussie gaat hier over de accu op zich zelf. Volgens mij is daar al genoeg over bekend en geschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:50
techdeck schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:40:
[...]

Yes ik! Ik rij nu een Enyaq 60 en heb de Elroq 60 besteld. Iets kleinere kofferbak maar wel een stuk betaalbaarder in de lease. Nu ook een iets luxere uitvoering (moest het Advanced pakket nemen voor de elektrische stoelen én elektrische achterklep) dus daardoor nu ook de matrix verlichting, een HUD en 360camera (die laatste twee hadden niet perse gehoeven van mij maar leuk om erbij te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM0206
  • Laatst online: 19-06 11:34
Elroq85 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:48:
[...]

Ah mooi. Ik keek net nog even in het EXCEL overzicht en je zou toch zeggen dat er al meer eigenaars moeten zijn obv de gegevens....ik zou dat graag willen weten omdat ik problemen heb om de SKODA APP te activeren. De VIN code wordt niet herkend.
Hier ook het zelfde probleem dat de VIN code nog niet herkend wordt... Ben benieuwd hoe snel ze dit opgelost gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.selker
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:36
Elroq1990 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:06:
Zojuist bericht gekregen van LM dat de door mij bestelde Elroq 60BE defintief is ingepland voor productie en dat de auto rond medio april geleverd gaat worden. Nog even geduld hebben..😊
Mooi nieuws! Ik zie dat wij rond dezelfde tijd bijna dezelfde Elroq besteld hebben (op de kleur en winterpakket na). Ook nog bij dezelfde dealer, dus waarschijnlijk dan ook voor mij goed nieuws :D . Welke LM heb jij en keurig dat ze je zo op de hoogte houden (of heb je een kort lijntje lopen met de dealer)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
p.selker schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:27:
[...]

Mooi nieuws! Ik zie dat wij rond dezelfde tijd bijna dezelfde Elroq besteld hebben (op de kleur en winterpakket na). Ook nog bij dezelfde dealer, dus waarschijnlijk dan ook voor mij goed nieuws :D . Welke LM heb jij en keurig dat ze je zo op de hoogte houden (of heb je een kort lijntje lopen met de dealer)?
Je kan gewoon de dealer bellen en de vraag stellen. Kunnen ze zo vinden in hun systeem.
Heb je geen kort lijntje voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online

precies dat, zo sta ik er ook in.
ik ben jarenlang verwend met een brandstof auto met ditto tankpas dat het hele elektrisch rijden al als een beperking voelt, als ik dan ook nog 's rekening moet houden met laad capaciteiten in bepaalde condities...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• techdeck
Poortm schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:40:
Hallo allemaal,

Ik heb een zwarte Sportline 85 besteld.
Maar heeft iemand al een zwarte ergens gezien?
Poortm schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:12:
Verwachte leverweek van mij is nu 2 wk later op wk 22 in online omgeving..

Heb besteld
Sportline 82 kw
Black Magic
Advanced pakket
Winter pakket

Iemand al zwarte elroq gezien?
Mocht iemand nog een Elroq in het zwart willen zien dan is deze beauty hier te bezichtigen:

YouTube: Kia EV3 vs. Skoda Elroq : quel SUV compact électrique choisir ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:07
techdeck schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:55:
[...]

[...]

Mocht iemand nog een Elroq in het zwart willen zien dan is deze beauty hier te bezichtigen:

YouTube: Kia EV3 vs. Skoda Elroq : quel SUV compact électrique choisir ?
Dat stukje over de prijzen is wel maf. De full option Elroq is in EUR in Frankrijk net 1K duurder dan de EV3. Maar in Zwitserland is de EV3 juist 3K CHF duurder 8)7 (color me intrigued).

Voor de rest, dat zwart is ook wel fancy. Zeker met die velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 11:41
Elroq85 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:38:
[...]

Voor leaserijders niet maar voor priverijders zoals ik wel. Ik laad ook nooit snel (tenzij noodzakelijk een enkele keer) en altijd tussen 20-80%. Er zullen steeds meer EV priverijders komen dus ook steeds meer goede oudere accu's.
Deze leaserijder doet ook niet aan snelladen. Is in NL meestal ook niet nodig. Alleen die enkele keer dat we met de EV op vakantie gaan doe ik aan snelladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
LastSamurai schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:18:
[...]

Deze leaserijder doet ook niet aan snelladen. Is in NL meestal ook niet nodig. Alleen die enkele keer dat we met de EV op vakantie gaan doe ik aan snelladen.
Sorry, ik ben een prive rijder en ben met pensioen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq1990
  • Laatst online: 21-06 23:36
p.selker schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:27:
[...]

LM is Alphabet. Via LM de status opgevraagd en zo in direct contact gekomen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 00:12
Electrified Speicher heeft er een prima stuk over gemaakt:

Lang verhaal kort, zelfs een Enyaq die 280.000 kilometer heeft gereden in 3 jaar tijd en alleen maar is opgeladen met snelladen tot 100% (gebruikt als taxi) is de accu nog steeds 78% bruikbaar.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flix20
Zojuist link gekregen van de dealer dat ik een afspraak kan maken om m te laten afleveren. Eerste mogelijkheid 12 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
YouTube: Skoda ELROQ 85 Wintertest: Verbrauch, Reichweite, Rekuperation, Hand...

Speicher heeft zijn winterroute gereden met een Elroq 85 met warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mindgarp
En de Engelstalige versie, voor wie dat fijner vindt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Goed nieuws t.a.v. het stuurwiel (softwareversie 5.4) en mooi om die kleine draaicirkel van 9,3 meter te zien! (y)

• Elroq85
kw_nl schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:46:
Electrified Speicher heeft er een prima stuk over gemaakt:

[YouTube: Battery in the Skoda ENYAQ: charging tips and the answer to whether fast charging is harmful]

Lang verhaal kort, zelfs een Enyaq die 280.000 kilometer heeft gereden in 3 jaar tijd en alleen maar is opgeladen met snelladen tot 100% (gebruikt als taxi) is de accu nog steeds 78% bruikbaar.
Enerzijds wordt gezegd dat het aantal laadcycles invloed heeft op je SOH en anderzijds wordt gezegd dat je beter telkens van 50% tot 80% kunt laden dan van 20% tot 80%.....maar dan krijg je toch veel meer cycles?
Of mis ik iets?

• MarcelGo
Elroq85 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Enerzijds wordt gezegd dat het aantal laadcycles invloed heeft op je SOH en anderzijds wordt gezegd dat je beter telkens van 50% tot 80% kunt laden dan van 20% tot 80%.....maar dan krijg je toch veel meer cycles?
Of mis ik iets?
Een cycle is van 0 naar 100%, als je dus 20% laad heb je een vijfde cycle gebruikt ;)

Het laadverlies is wel groter bij kleine hoeveelheden laden

[ Voor 6% gewijzigd door MarcelGo op 20-02-2025 09:34 ]

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Elroq85 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Of mis ik iets?
Nee, een cyclus is van 0 tot 100. Maar twee keer van 50 tot 100, of vier keer van 25 tot 50 telt als een laadcyclus.

Hier hoe Apple het uitlegt: https://support.apple.com/nl-nl/102888

• Elroq85
MarcelGo schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:33:
[...]

Een cycle is van 0 naar 100%, als je dus 20% laad heb je een vijfde cycle gebruikt ;)

Ja inderdaad zo bekeken wel....maar is dit inderdaad wat ze bedoelen?
Ik zelf dacht in eerste instantie bij een cycle aan het "laden" of "ontladen" proces, even los van het aantal kW's wat geladen wordt.

• Holzschuh
[...]

Had deze ergens voorbij zien komen (weet niet meer waar):
YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!

Het lijkt technisch, maar het geeft wel in 3 stappen aan waarom bepaald laadgedraag met de accu doet wat het doet. Als Financial vond ik het toch een interessant filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
In dit draadje 18 feb 18:46 uur :*) gepost door @techdeck

[ Voor 31% gewijzigd door MarcelGo op 20-02-2025 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
[...]

Juist. Dus afhankelijk van je dagelijkse behoefte aan kilometers dus het beste kleinere laadsessies rond de 50% aanhouden ipv 20-80 laadsessies. Zeker bij mijn 77 kWh accu is dat in prive-omstandigheden prima te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bonelessscar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-06 18:15
Gisteren bestellingsbevestiging gekregen van de Dealer. Sportline 60 met clever- en transportpakket. Hoelang duurde het bij jullie voordat er een mailtje vanuit Skoda kwam m.b.t. productiestatus en uitnodiging tot de MySkoda app?

• mindgarp
Bonelessscar schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:23:
Gisteren bestellingsbevestiging gekregen van de Dealer. Sportline 60 met clever- en transportpakket. Hoelang duurde het bij jullie voordat er een mailtje vanuit Skoda kwam m.b.t. productiestatus en uitnodiging tot de MySkoda app?
Email 'honeymoon' duurde twee dagen. Uitnodiging MySkoda app heb ik niet ontvangen. Is dat gebruikelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
MySkoda app heb je VIN nummer voor nodig om te koppelen, dus kan je pas doen wanneer deze bekend is(dus wanneer je 'm in bezit hebt)

• Elroq85
Flix20 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:34:
MySkoda app heb je VIN nummer voor nodig om te koppelen, dus kan je pas doen wanneer deze bekend is(dus wanneer je 'm in bezit hebt)
EN het probleem met Skoda Connect is opgelost....ik heb de auto nu een week maar kan er nog steeds niet in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Elroq85 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:19:
[...]

Juist. Dus afhankelijk van je dagelijkse behoefte aan kilometers dus het beste kleinere laadsessies rond de 50% aanhouden ipv 20-80 laadsessies. Zeker bij mijn 77 kWh accu is dat in prive-omstandigheden prima te doen.
Hoe ik het meestal doe (aangenomen dat je thuis kunt laden):
  • SoC > 50% bij thuiskomst: niet aan het laadpunt, tenzij
    • je een 'volle' accu nodig hebt voor de volgende rit, of
    • het koud is en wilt voorverwarmen voor je volgende rit
  • SoC < 50% bij thuiskomst: aan het laadpunt en opladen tot 80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
mindgarp schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:38:
[...]

Hoe ik het meestal doe (aangenomen dat je thuis kunt laden):
  • SoC > 50% bij thuiskomst: niet aan het laadpunt, tenzij
    • je een 'volle' accu nodig hebt voor de volgende rit, of
    • het koud is en wilt voorverwarmen voor je volgende rit
  • SoC < 50% bij thuiskomst: aan het laadpunt en opladen tot 80%
Ja precies, zoiets had ik ook in gedachte ;-)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Elroq85 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:38:
[...]

EN het probleem met Skoda Connect is opgelost....ik heb de auto nu een week maar kan er nog steeds niet in
HEb eerlijk gezegd geen issues gehad met Skoda Connect deze week.

• Elroq85
MikeyMan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:42:
[...]

HEb eerlijk gezegd geen issues gehad met Skoda Connect deze week.
Ik krijg mijn nieuwe VIN niet in het systeem. Via de SKODA APP hoorde ik dat er problemen waren

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Elroq85 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:45:
[...]

Ik krijg mijn nieuwe VIN niet in het systeem. Via de SKODA APP hoorde ik dat er problemen waren
Ah ok, ik had hem er al een tijdje in staan.

• mindgarp
Ik zie maar twee keer Velvet Red in de Excel-lijst staan, maar deze kleur staatd de Elroq ook goed, vind ik:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mauri Pr
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-04 09:28
Goed nieuws!

Zojuist bericht gekregen dat mijn elroq 60 BE + clever ingepland staat voor productie week 12, levering 14/15 aflevering 16/17! Het begint te lopen 🥳

Elroq60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
mindgarp schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:48:
Ik ziet maar twee keer Velvet Red in de Excel-lijst staan, maar deze kleur staatd de Elroq ook goed, vind ik:

[YouTube: PRUEBA SKODA ELROQ | ¿Más barato que los eléctricos chinos? | Coches SoyMotor.com]
Smaken verschillen. Alleen een Ferrari mag rood zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Mauri Pr schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:54:
Goed nieuws!

Zojuist bericht gekregen dat mijn elroq 60 BE + clever ingepland staat voor productie week 12, levering 14/15 aflevering 16/17! Het begint te lopen 🥳
De afleveringen gaan niet hard. Van maandag tot nu een enkele 85 afgeleverd. Nu totaal 62

• Flix20
Elroq85 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:03:
[...]

De afleveringen gaan niet hard. Van maandag tot nu een enkele 85 afgeleverd. Nu totaal 62
Op kenteken gezet. Dat wil niet zeggen dat ze zijn afgeleverd bij de (eind) gebruiker.

• techdeck
Weet iemand of “Virtual Pedal” geluid maakt bij het openen gaan van de achterklep?

En op afstand open met je sleutel?

Mijn Octavia doet dit wel en dat is kei irritant vooral in de nacht (maakt heel de buurt wakker) na de recente update lijkt het nog harder te zijn.

Met VCDS is het vast uit te zetten alleen de leasemaatschappij heeft daar een bepaalde mening over.

• Elroq85
Flix20 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:29:
[...]

Op kenteken gezet. Dat wil niet zeggen dat ze zijn afgeleverd bij de (eind) gebruiker.
Nee ik kijk naar de afleverdatum

• Shanquish
  • Niet online
techdeck schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:15:
Weet iemand of “Virtual Pedal” geluid maakt bij het openen gaan van de achterklep?

En op afstand open met je sleutel?

Mijn Octavia doet dit wel en dat is kei irritant vooral in de nacht (maakt heel de buurt wakker) na de recente update lijkt het nog harder te zijn.

Met VCDS is het vast uit te zetten alleen de leasemaatschappij heeft daar een bepaalde mening over.
Bij mijn demo auto van de week is me geen geluid opgevallen.
Ik heb al mijn VW's meteen aan de vcds gehangen zodra die geleverd was. Leasetoko heeft daar nooit wat van gevonden, ook niet na het inleveren 4 jaar later.

• techdeck
Shanquish schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:27:
[...]

Bij mijn demo auto van de week is me geen geluid opgevallen.
Ik heb al mijn VW's meteen aan de vcds gehangen zodra die geleverd was. Leasetoko heeft daar nooit wat van gevonden, ook niet na het inleveren 4 jaar later.
Ze waren vrij duidelijk dat het niet de bedoeling was en mocht de dealer het opmerken dan worden de codes teruggezet naar de default instellingen. Geen idee of het waar is of bangmakerij. Hopelijk heeft Skoda het bij de nieuwe modellen uitgezet. Totaal onnodig die geluiden.
Pagina: 1 ... 10 ... 39 Laatste