Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 20:31
Elroq85 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:16:
De 1e kilometer zit erop. Ik zal op Autoweek een review bijhouden.[Afbeelding]
Prachtig, gefeliciteerd! *O*

Geniet ervan deze eerste dag. Ik ga je volgen op Autoweek.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mindgarp schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:16:
Hoewel ik voor een Business Edition heb gekozen en ik @Chillz's redenering goed kan volgen, denk ik dat het inderdaad heel persoonlijk is. Sportline met DCC lijkt me wel de ultieme combinatie, dan heb je m.i. "best of both worlds."

Zelf zou ik waarschijnlijk eerst voor een upgrade naar DCC kiezen en dan pas naar Sportline gaan. Maar het is heel lastig te beoordelen als je niet beide varianten kunt riiden. Autojournalisten hebben er ook allemaal een andere mening over, variërend van "niet nodig" tot "moet je zeker bestellen."
Tis persoonlijk lijkt me.

Had onlangs een BMW 1 serie mee toen m'n auto hersteld werd. Lijkt me prima rijden op een circuit.
Maar ik werd er helemaal leip van tijdens woon/werkverkeer. Wat een oncomfortabel ding is dat zeg.

Dat gezegd hebbende, heb nu op m'n Kodiaq DCC. De zachtste stand deint teveel. De hardste stand is te hard. Maar gelukkig iets van tien standen daartussen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leendert_s
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-07 14:13
Mooie auto, moet zeggen dat de normale LED verlichting mij erg meevalt.
ben erg benieuwd wanneer die 60 in productie gaat. kan niet wachten;)

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-06 08:58
Ah, super! Zelfde specs nagenoeg, alleen de 19inch, anders kwam ik qua subsidieaanvraag niet uit 8)

Volgende week productie als het goed is.

Heb je nog wat pica's rondom erbij? Ben even benieuwd ook naar geen sunset.

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:25
Leendert_s schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:55:
[...]

Mooie auto, moet zeggen dat de normale LED verlichting mij erg meevalt.
ben erg benieuwd wanneer die 60 in productie gaat. kan niet wachten;)
Het lijkt erop dat dat rond week 10 gaat zijn voor de 60, als ik wat inputs in de sheet mag geloven (waaronder die van mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-07 16:16
JS-Ah schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:07:
[...]

Ah, super! Zelfde specs nagenoeg, alleen de 19inch, anders kwam ik qua subsidieaanvraag niet uit 8)

Volgende week productie als het goed is.

Heb je nog wat pica's rondom erbij? Ben even benieuwd ook naar geen sunset.
Ik zal er vandaag of morgen nog even een paar foto's bij zetten

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Mooi, veel fijne rijkilometers. Altijd leuk als je weet dat je niet snel een zelfde auto gaat zien als je waar je op dat moment in rijdt.

Heb je een link voor de review?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
Holzschuh schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Mooi, veel fijne rijkilometers. Altijd leuk als je weet dat je niet snel een zelfde auto gaat zien als je waar je op dat moment in rijdt.

Heb je een link voor de review?
Op Autoweek heb je onder het hoofdmenu TESTS een keuze AUTOREVIEWS. Er is er nog maar 1 van de Elroq tot op heden en die is van mij. Heb alleen natuurlijk nog maar het aankooptraject geschreven want na 70 km weet je nog niet veel van de auto ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mindgarp schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:32:
Leuk plaatje dat ik niet eerder had gezien:

[Afbeelding]
Elroq Cabriolet 8)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Elroq85 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:27:
[...]

Op Autoweek heb je onder het hoofdmenu TESTS een keuze AUTOREVIEWS. Er is er nog maar 1 van de Elroq tot op heden en die is van mij. Heb alleen natuurlijk nog maar het aankooptraject geschreven want na 70 km weet je nog niet veel van de auto ;-)
https://www.autoweek.nl/r...kw-business-edition-2025/

Goed verhaal @Elroq85! Ik herken veel van wat je schrijft, heb deels dezelfde afweging gemaakt.

• DonPedro
  • Laatst online: 05-07 08:06
Vandaag ook de eerst Elroq in het wild gezien, stond zomaar achter me bij het stoplicht. Was een 85 sportline in het graphite grey (kenteken even opgezocht).
Mooie om te zien, toen ik afsloeg ging hij rechtdoor. Was een demo van een dealer, maar kijk nu zeker uit naar de onze!

• S_Chief
  • Niet online
Heeft iemand hier ook een mailtje van Skoda Connect ontvangen? Staat o.a. het volgende in:
"Geachte klant,

Geweldig nieuws! Je nieuwe Škoda wordt geleverd met een gratis abonnement op onze online services Škoda Connect. 

Om deze online services te kunnen gebruiken, hebben we eerst je toestemming voor het voertuig XXXXXX ("voertuig") nodig om de volgende persoonsgegevens te kunnen verwerken"
Waarbij XXXXXX een of ander nummer is.

[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 13-02-2025 16:09 ]

• Elroq85
S_Chief schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:04:
Heeft iemand hier ook een mailtje van Skoda Connect ontvangen? Staat o.a. het volgende in:
"Geachte klant,

Geweldig nieuws! Je nieuwe Škoda wordt geleverd met een gratis abonnement op onze online services Škoda Connect. 

Om deze online services te kunnen gebruiken, hebben we eerst je toestemming voor het voertuig XXXXXX ("voertuig") nodig om de volgende persoonsgegevens te kunnen verwerken"
Waarbij XXXXXX een of ander nummer is.
Nee nog niet gezien, ik zal even informeren bij mijn dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb maar geaccepteerd, ook al bestaat de hele auto volgens mij nog niet. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:47
Zojuist bericht gehad van LM(FrieslandLease) dat ze de Elroq bij de dealer(v.d. Burg b.v. Heerenveen) hebben besteld. Te verwachten leverdatum staat nu op 30-05-2025. Zal 'm aan de Excel sheet toevoegen.

Hoop dat het natuurlijk eerder wordt, als ik alle berichten hier lees.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:55
Ik ook bericht van de dealer. Mijn auto zal op 17 maart geassembleerd worden. De eerder verwachte leverdatum van 20 maart zal dus naar achteren verschuiven (ca. twee weken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 20:07
Zojuist besteld:

60 Sportline in Timiano Green met Clever pakket. Ben benieuwd welke velgen ik krijg, volgens configurator nu de zwarte vega, maar hoop eigenlijk de Asterion. Nog hard getwijfeld om hem in de kleur Steel Grey te nemen maar aangezien je die onderweg ook veel ziet op diverse modellen is Timiano Green veel unieker in mijn beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
carlhendrix schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:42:
Zojuist bericht gehad van LM(FrieslandLease) dat ze de Elroq bij de dealer(v.d. Burg b.v. Heerenveen) hebben besteld. Te verwachten leverdatum staat nu op 30-05-2025. Zal 'm aan de Excel sheet toevoegen.

Hoop dat het natuurlijk eerder wordt, als ik alle berichten hier lees.
Ik zie dat je een 85 hebt besteld, dus dit zal vast wel het geval zal zijn. De mijne is vandaag precies een maand geleden besteld en wordt geproduceerd in week 10. Als er geen vertraging of versnelling in de productie optreedt, zou dat voor jouw auto dus week 14/15 kunnen zijn.

• mindgarp
La1974 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:35:
Ik ook bericht van de dealer. Mijn auto zal op 17 maart geassembleerd worden. De eerder verwachte leverdatum van 20 maart zal dus naar achteren verschuiven (ca. twee weken).
Ah, dan weten nu dus zeker dat de productie van de 60 gaat starten. In ieder geval in week 12.

• Leendert_s
Patox schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:52:
[...]

Het lijkt erop dat dat rond week 10 gaat zijn voor de 60, als ik wat inputs in de sheet mag geloven (waaronder die van mij).
vanmiddag even bij A-Point Amsterdam geweest, die van mij gaat waarschijnlijk week 15-16 in productie en leveren week 18-19. Besteld eind december via Alphabet en 05-01 besteld door A-Point

• Kenny007
  • Laatst online: 13-03 20:08
Wachten duurt altijd lang, gaaf te lezen dat de eerste modellen op de weg komen nu.
Ikzelf besteld : 4 november 2024
Voorlopige leverdatum : 2de helft mei 2025
Uitvoering : 60 sportline steelgrey pluspakket

• S_Chief
  • Niet online
Ik begin langzaam te twijfelen of de verwachte leverdatum die ik heb gekregen enigszins realistisch is.. Hoop van wel want de huidige auto gaat rond die tijd eruit.

• Cheetar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik zat met de configurator te spelen en zag dat het sportline pakket vanwege het sportonderstel wat lager op zijn poten staat. Als ik echter het active chassis pakket aanvink, dan komt hij omhoog naar dezelfde hoogte als de business edition.

Klopt het dat de DCC er dus voor zorgt dat het sportonderstel verdwijnt, of is dit een fout in de configurator?

Polestar 2 LRSM '21 Magnesium 19" Pilot (P3.4.4)

• Elroq85
Vanavond nog even een stukje gereden en wat gespeeld met infotainment. Het gekke is dat ik gewoon de sfeerverlichting in alle mogelijk kleuren kan instellen (staat in de folder dat dit alleen kan bij sportline). Raar is dan wel weer dat de verlichting alleen in de 4 deuren werkt en niet in het dashboard. Ik dacht dat daar ook een LED strip aanwezig was?

• S_Chief
  • Niet online
@Elroq85 Dashboard is volgens mij vanaf Lodge en verder. Loft heeft dat niet.

• Elroq85
S_Chief schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:58:
Oh waar heb je dat vandaan?
In deze video YouTube: Is the Skoda Elroq the proper mix of VW ID3 and Skoda Enyaq? Driving... zie je het loft interieur en zegt hij om 10:06 dat er ambient licht in zit....

• S_Chief
  • Niet online
@Elroq85 Foto's uit de prijslijst. Zit niet achter de pc maar hopelijk is het zo ook te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UsDR-0vvzBZ-DT0kMpgKX62-AM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDkGJuoou2IE7x1LZfOrgGtB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UT66n5iO3ZonmsmEc8CC-nO-x-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWBH4R2Tee85PRWcy11outM9.jpg?f=fotoalbum_large

Klik voor groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
S_Chief schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:19:
@Elroq85 Foto's uit de prijslijst. Zit niet achter de pc maar hopelijk is het zo ook te zien:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klik voor groter.
AH ok ik zie het, dank je. Dat wordt niet zo letterlijk omschreven in de folder.
In dat geval kletst die autojournalist in de video die ik hierboven aan gaf maar wat. Dat klopt dus niet.

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
S_Chief schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:58:
Elroq85 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:09:
Oh waar heb je dat vandaan?
In deze video YouTube: Is the Skoda Elroq the proper mix of VW ID3 and Skoda Enyaq? Driving... zie je het loft interieur en zegt hij om 10:06 dat er ambient licht in zit....
Klopt inderdaad! Had dat ook gelezen op volgend artikel van Skoda storyboard link

"The ambient lighting in the new Škoda Elroq is available in two variants depending on the chosen Design Selection. This ambient lighting includes illumination for the front and rear door panels, the door handles, and the centre console; the front and rear footwells are lit in white. The Lodge, Suite, and Sportline Design Selections also incorporate ambient lighting for the dashboard. Users can choose from ten standard colours and five pre‑defined mood settings."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er zit verschil in uitrusting tussen verschillende landen.

• mindgarp
Elroq85 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:38:
Vanavond nog even een stukje gereden en wat gespeeld met infotainment. Het gekke is dat ik gewoon de sfeerverlichting in alle mogelijk kleuren kan instellen (staat in de folder dat dit alleen kan bij sportline). Raar is dan wel weer dat de verlichting alleen in de 4 deuren werkt en niet in het dashboard. Ik dacht dat daar ook een LED strip aanwezig was?
Blij te lezen dat je ook bij andere uitvoeringen dan Sportline de kleur kan instellen. Dat groen is niet echt mijn ding. Wel slecht dat dit ook weer foutief in de Nederlandse brochure staat.

• mindgarp
Elroq85 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:21:
[...]

AH ok ik zie het, dank je. Dat wordt niet zo letterlijk omschreven in de folder.
In dat geval kletst die autojournalist in de video die ik hierboven aan gaf maar wat. Dat klopt dus niet.
Ik heb veel YouTube-video's gekeken en het is niet te geloven hoeveel onjuiste informatie daarin zit. Natuurlijk hebben die journalisten in de ochtend een briefing en daarna maar een paar uurtjes om te filmen, dus ik neem het ze niet echt kwalijk, maar je kunt zeker niet op autojournalisten vertrouwen als het om de uitrustingsdetails gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
Dit vond ik wel een interessante test. De kwaliteit van de verlichting wordt niet vaak besproken door reviewers. Ik las op het Autoweek-forum dat de verlichting van de Kia EV3 wat tegenvalt, dus dat is dan weer een pluspuntje voor de Elroq. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@mindgarp Nog eens: de uitrusting niveaus zijn niet gelijk in de verschillende landen. Dat is de journalist die een introductie evenement bezoekt niet aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:51
Heimdallr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:04:
[...]

Even een opmerking: jouw waarheid hoeft niet voor iedereen te gelden ;)

Alles verschilt per persoon, ik heb altijd sportieve geveerde auto's gereden en daarom heb ik dan ook de sportline besteld in sterkste uitvoering met DCC voor een zo'n sportief mogelijke beleving.
Ik verkondig het ook niet als waarheid, slechts als mijn mening met onderbouwing waarom ik die mening heb gevormd.
En dat was naar aanleiding nadat iemand de vraag stelde of iemand daar ervaring mee had.
Daarmee probeer ik mensen wel een goed geinformeerd antwoord te geven, op basis daarvan.

Alleen de wetten van natuurkunde zijn absoluut.
Dat de wagen ~2ton weegt is een feit. Daar gaat een sportonderstel niets aan veranderen.

Dus als je het rijgedrag van een Fiesta RS gaat verwachten van een Elroq, ondanks het sport onderstel ga je wel voor een koude kermis thuis komen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Die kleur blijft ook heel goed staan he!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 19:12
Ziet er goed uit!
Ook de " standaard". verlichting ziet er netjes uit, niet eerder gezien nog. Alle persauto's en demo's hadden de Matrix verlichting.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:40:
[...]

Die kleur blijft ook heel goed staan he!
Ja vind ik ook wel. Voor mij was het een zwarte of deze. Het aantal beschikbare kleuren viel me eerlijk gezegd wat tegen maar dat zie je ook bij andere merken. Kostenbesparing wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:54:
[...]

Ja vind ik ook wel. Voor mij was het een zwarte of deze. Het aantal beschikbare kleuren viel me eerlijk gezegd wat tegen maar dat zie je ook bij andere merken. Kostenbesparing wellicht.
Wij zaten tussen deze, Steel grey en Timiano Green.
Uiteindelijk ervoor gekozen om uit de grijze eenheidsworst te stappen. Dat was voor ons de voornaamste reden om toch voor Timiano te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:55
MikeyMan schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:51:
@mindgarp Nog eens: de uitrusting niveaus zijn niet gelijk in de verschillende landen. Dat is de journalist die een introductie evenement bezoekt niet aan te rekenen.
Waarom is dit? Is toch heel duur om te onderhouden al die verschillende uitrustingsniveaus per land?

Zeker in een tijd dat het niet zo goed gaat in de autoindustrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Nu online
La1974 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Waarom is dit? Is toch heel duur om te onderhouden al die verschillende uitrustingsniveaus per land?

Zeker in een tijd dat het niet zo goed gaat in de autoindustrie.
Denk eerder dat dit afhankelijk is van de importeur. De gemiddelde autofabriek zal zo ingericht zijn dat het vrij weinig uitmaakt welk onderdeel erop geschroefd moet worden en in welke combinatie. De fabrikant bepaald de range aan variabelen. Combinaties bepaalt de afnemer voor een groot deel.

Die importeur zal zijn eigen berekeningen/bepalingen verzinnen waarvan die verwacht dat de auto op die markt het beste verkocht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Daarnaast zal wetgeving, hoewel grotendeels gelijk in de EU, maar toch wel wat verschillen hier en daar een rol spelen.
Maar ook zullen de trends tussen de landen ook verschillen.
Daar zullen ze ongetwijfeld op inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ja volgens mij bepaalt de importeur inderdaad. En die kijken hoe ze de meeste rommel verkocht krijgen in de verschillende pakketen.

Zo heb ik er allemaal pakketten op zitten die ik voor 1 van de drie/vier/vijf onderdelen wilde hebben. Maargoed, de rest betaal je dan ook gewoon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:28:
ja volgens mij bepaalt de importeur inderdaad. En die kijken hoe ze de meeste rommel verkocht krijgen in de verschillende pakketen.

Zo heb ik er allemaal pakketten op zitten die ik voor 1 van de drie/vier/vijf onderdelen wilde hebben. Maargoed, de rest betaal je dan ook gewoon ;)
Herkenbaar, en nu heb ik een massagestoel. Kijken wat het gaat brengen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Flix20 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:09:
[...]

Wij zaten tussen deze, Steel grey en Timiano Green.
Uiteindelijk ervoor gekozen om uit de grijze eenheidsworst te stappen. Dat was voor ons de voornaamste reden om toch voor Timiano te gaan
Dank je wel he... :$ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-Ah
Productie filmpje

https://youtu.be/CcXcSRqfilc?si=CoxMc3_bnJWKbZKD

[ Voor 23% gewijzigd door JS-Ah op 14-02-2025 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
Alle modellen van de roadshow en de items met journalisten waren pre-productie modellen.
Met de hand in elkaar gezet en samengestelde pakketten. Dit klopt dus sowieso al niet met de uiteindelijke pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Cheetar schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:31:
Ik zat met de configurator te spelen en zag dat het sportline pakket vanwege het sportonderstel wat lager op zijn poten staat. Als ik echter het active chassis pakket aanvink, dan komt hij omhoog naar dezelfde hoogte als de business edition.

Klopt het dat de DCC er dus voor zorgt dat het sportonderstel verdwijnt, of is dit een fout in de configurator?
Ik zie het: de auto komt omhoog. Goede vraag. Lijkt me ergens logisch dat DCC het sportonderstel vervangt, want je gaat van één vaste instelling naar een dynamische instelling. Kennelijk ben je dan de verlaging van het sportonderstel kwijt.

Misschien kan iemand met meer kennis hier wat over zeggen. Verlaagt DCC de auto dan ook als je 'm in sportstand zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
mindgarp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:45:
[...]

Ik zie het: de auto komt omhoog. Goede vraag. Lijkt me ergens logisch dat DCC het sportonderstel vervangt, want je gaat van één vaste instelling naar een dynamische instelling. Kennelijk ben je dan de verlaging van het sportonderstel kwijt.

Misschien kan iemand met meer kennis hier wat over zeggen. Verlaagt DCC de auto dan ook als je 'm in sportstand zet?
Succes om antwoord op deze vraag te krijgen bij de dealers :+

Zelf weet ik niet exact hoe Skoda het nu vorm heeft gegeven, het is maar net welke marketeer het beestje een naampje heeft gegeven.

Maar normaliter is wat Skoda DCC noemt gewoon puur je demping instelling; dus je schokbrekers.
Dit staat los van het sport onderstel (althans, niet helemaal. Schoks maken deel uit van het onderstel).
DCC kan prima in combinatie met het sport onderstel.

Dit laat Skoda ook zien op de site:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzZ--QXgn-9NhL0UndsKf9VvBNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9EYbz8pwSdh88oe8i6Denmv2.png?f=fotoalbum_large
https://nl.skoda.be/model...q/skoda-elroq-technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03:06
S_Chief schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klik voor groter.
Dus met BE en Lodge krijg je diverse sfeerverlichting kleuren in deur, dashboard etc? Als het goed is...ahaha. brochure en internet geven idd wat anders aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Lijkt inderdaad wel alsof er één of andere stagaire de online prijslijst in elkaar geflanst heeft en er iemand die het moest controleren/aftekenen er niet de moeite voor gedaan heeft en de go gegeven om het maar online te gooien.
En zo heb je voordat de eerste auto ook maar geleverd is al 10 verschillende prijslijstversies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
Flix20 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:47:
Lijkt inderdaad wel alsof er één of andere stagaire de online prijslijst in elkaar geflanst heeft en er iemand die het moest controleren/aftekenen er niet de moeite voor gedaan heeft en de go gegeven om het maar online te gooien.
En zo heb je voordat de eerste auto ook maar geleverd is al 10 verschillende prijslijstversies
9 he..niet overdrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Martijnvdb schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:42:
[...]

Dus met BE en Lodge krijg je diverse sfeerverlichting kleuren in deur, dashboard etc? Als het goed is...ahaha. brochure en internet geven idd wat anders aan.
Met BE en LOFT ook sfeerverlichting in alle kleuren, alleen niet in het dashboard zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Volgens mij heb ik ook 3 verschillende V3 uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Elroq85 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:51:
[...]

Met BE en LOFT ook sfeerverlichting in alle kleuren, alleen niet in het dashboard zelf
Oke. Dashboard zit dan weer erbij bij Lodge. Die heb ik gekozen. We gaan het meemaken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Martijnvdb schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:57:
[...]

Oke. Dashboard zit dan weer erbij bij Lodge. Die heb ik gekozen. We gaan het meemaken..
Dat dus. Allemaal niet volgens de brochure maar zolang het meer is dan ik heb besteld vind ik het goed :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leendert_s
Elroq85 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Dat dus. Allemaal niet volgens de brochure maar zolang het meer is dan ik heb besteld vind ik het goed :-P
nog even en ik krijg een Enyaq.... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindgarp
Het hele verdienmodel van de Europese automerken, de Duitse voorop, is gebaseerd op 'upselling'. Op een Elroq 50 Selection wordt bijna niets verdiend. Zodra je naar hogere uitrustingsniveaus gaat en vooral als je pakketten gaat toevoegen, dan gaat de teller lopen.

Dit geldt natuurlijk voor alle markten, maar ik heb de indruk (heb geen empirisch onderzoek gedaan ;)) dat Pon er in Nederland soms nog een schepje bovenop doet, door alles nodeloos gecompliceerd en weinig transparant te maken. Het is wat dat betreft niet zo gek dat de 'stagiair' (of verkoper) soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik vind de overzichtelijkheid en eenvoud die Tesla (*uche*) en de Japanse, Koreaanse en Chinese merken bieden zelf een stuk prettiger. En Ford bijvoorbeeld houdt meestal ook overzichtelijk. Zelfs bij het 'premium' Volvo is de prijsopbouw goed te volgen, zonder overlap in pakketten.

Het is ergens knap dat 'de Duitsers' zoveel verschillende varianten van een model kunnen bouwen (ik heb bij een bezoek aan een Audi-fabriek eens begrepen dat er echt tienduizenden configuraties mogelijk zijn), maar het is natuurlijk uiteindelijk niet efficient. Ik vraag me af of dit 'business model' op lange termijn houdbaar is, met de opmars van de Chinese merken die gewoon (bijna) alles 'standaard' maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
mindgarp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:12:
Het hele verdienmodel van de Europese automerken, de Duitse voorop, is gebaseerd op 'upselling'. Op een Elroq 50 Selection wordt bijna niets verdiend. Zodra je naar hogere uitrustingsniveaus gaat en vooral als je pakketten gaat toevoegen, dan gaat de teller lopen.

Dit geldt natuurlijk voor alle markten, maar ik heb de indruk (heb geen empirisch onderzoek gedaan ;)) dat Pon er in Nederland soms nog een schepje bovenop doet, door alles nodeloos gecompliceerd en weinig transparant te maken. Het is wat dat betreft niet zo gek dat de 'stagiair' (of verkoper) soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik vind de overzichtelijkheid en eenvoud die Tesla (*uche*) en de Japanse, Koreaanse en Chinese merken bieden zelf een stuk prettiger. En Ford bijvoorbeeld houdt meestal ook overzichtelijk. Zelfs bij het 'premium' Volvo is de prijsopbouw goed te volgen, zonder overlap in pakketten.

Het is ergens knap dat 'de Duitsers' zoveel verschillende varianten van een model kunnen bouwen (ik heb bij een bezoek aan een Audi-fabriek eens begrepen dat er echt tienduizenden configuraties mogelijk zijn), maar het is natuurlijk uiteindelijk niet efficient. Ik vraag me af of dit 'business model' op lange termijn houdbaar is, met de opmars van de Chinese merken die gewoon (bijna) alles 'standaard' maken.
Ik heb een paar videos gekeken van de Skoda fabricage in Boleslav. Echt heel complex als je ziet dat elk element precies op het juiste moment wordt aangeboden op de produktielijn. Ik vroeg me wel even af wat er zou gebeuren als bv. een losse deur wordt gemonteerd en niet goed blijkt te zijn. Hoe wordt er dan snel een andere juiste deur aangeboden zonder dat het hele proces (te) lang stil ligt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 16:46
Elroq85 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:17:
[...]
Ik heb een paar videos gekeken van de Skoda fabricage in Boleslav. Echt heel complex als je ziet dat elk element precies op het juiste moment wordt aangeboden op de produktielijn. Ik vroeg me wel even af wat er zou gebeuren als bv. een losse deur wordt gemonteerd en niet goed blijkt te zijn. Hoe wordt er dan snel een andere juiste deur aangeboden zonder dat het hele proces (te) lang stil ligt....
De lopende band moet altijd door, dus als er een deur met een defect tot aan de band komt (dat proberen ze natuurlijk zoveel mogelijk te voorkomen door voorinspecties etc) dan gaat die er denk ik gewoon in, en wordt zo'n auto gelabeld dat er een defect zit aan de deur. Dit defect wordt dan na voltooiing van de auto alsnog gerepareerd.

Nou is een deur relatief simpel te vervangen maar als een defect onderdeel 'dieper' in de auto zit dan kan het een dure hersteloperatie worden. Japanse autofabrikanten hebben het productieproces in de vorige eeuw al geperfectioneerd door de kansen op defecten in het montageproces steeds verder te reduceren (https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaizen), dit hebben westerse autofabrieken inmiddels allemaal overgenomen natuurlijk.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:17:
[...]

Dat gebeurt niet. Ze werken overal met scanners en waarschijnlijk ook een geautomatiseerd magazijn.
De barcode van de auto wordt aan het begin van de band ingescanned en dan worden de juiste onderdelen naar de werkstations gebracht.
En voordat iemand begint met z'n spullen scannen ze weer en krijgen ze precies te zien wat ze erin moeten proppen. Is allemaal zo modulair als de neten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
mindgarp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:12:

Dat is niet persé uniek voor de automotive maar geldt voor alle producten. Is één v/d beginselen van marketing.
Je hebt een product dat je wilt verkopen maar wilt de consument ook alternatieven geven en en breder publiek aantrekken.
Je maakt een basis product, haal er wat features vanaf om de onderkant v/d markt te bedienen (i.e. selection).
Je doet er wat extra luxe bovenop om de mensen een gevoel van meerwaarde te geven (i.e. sportline) maar 70% van je sales bevindt zich in het middensegment. Mensen die al die luxe niet hoeven, maar ook net wat meer dan een 'basis' versie. (i.e. je Business edition)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:41
Jahoor, vanochtend besteld bij Pouw Zwolle, 85 BE, race blue, velgen antraciet regulus, business upgrade advanced, lodge en trekhaak….het wachten kan beginnen… *O*

Update verwachte leverweek 21…

[ Voor 15% gewijzigd door MarcelGo op 14-02-2025 16:28 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp
@S_Chief Is het een idee om in het Excel-bestand Besteld op te veranderen in Besteld door dealer? Zo krijgen we een beter idee van de werkelijke levertijden, denk ik.

De kolom Verwachte leverdatum heeft een Amerikaanse datumnotatie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heeft iedereen dan een goed beeld wanneer de dealer heeft besteld? Anders wordt de helft niet of verkeerd ingevuld.

Datumnotatie staat hier gewoon goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Hallo iedereen. Momenteel rij ik een Seat Leon Sportstourer van de zaak. Deze moet eruit en mijn werkgever wil graag zijn "Carbon Footprint" verminderen. Het verzoek was om electrisch te gaan rijden.
Gekeken bij de Kia EV3 en de Skoda Elroq (bij de roadshow in Delft). De Kia vond ik erg plastic aandoen. Daarnaast rijdt mijn collega al een poosje in een Enyaq, dus daar kon ik mooi in proefrijden. De keuze is dus op de Elroq gevallen.

Uiteindelijk gekozen voor de 85 in Sportline uitvoering, in de kleur Timiano green. Ik wilde aanvankelijk voor de steel grey gaan, maar toen vroeg mijn vriendin om eens de kleuren van alle auto's op te noemen die ik de afgelopen 20 jaar heb gehad. Dat was: grijs, zwart, grijs, wit, grijs. Onder het mom van "kom eens uit je comfort zone" toch gekozen voor Timiano Green. Aangekleed met het Clever pakket, het winterpakket en een trekhaak.

Getwijfeld tussen de 60 en de 85. Uiteindelijk toch gekozen voor een 85, met name vanwege de range ervaring van mijn collega met zijn Enyaq in de winter. Die heeft een 60 en daarmee komt hij net over de 200 km range heen in de winter.

De auto is op 9 december besteld bij de fabriek, levering staat gepland voor half mei. Ik begreep van de verkoper bij de roadshow dat de Sportline later in productie gaat. Even geduld dus nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leendert_s
draayertje schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:55:
Hallo iedereen. Momenteel rij ik een Seat Leon Sportstourer van de zaak. Deze moet eruit en mijn werkgever wil graag zijn "Carbon Footprint" verminderen. Het verzoek was om electrisch te gaan rijden.
Gekeken bij de Kia EV3 en de Skoda Elroq (bij de roadshow in Delft). De Kia vond ik erg plastic aandoen. Daarnaast rijdt mijn collega al een poosje in een Enyaq, dus daar kon ik mooi in proefrijden. De keuze is dus op de Elroq gevallen.

Uiteindelijk gekozen voor de 85 in Sportline uitvoering, in de kleur Timiano green. Ik wilde aanvankelijk voor de steel grey gaan, maar toen vroeg mijn vriendin om eens de kleuren van alle auto's op te noemen die ik de afgelopen 20 jaar heb gehad. Dat was: grijs, zwart, grijs, wit, grijs. Onder het mom van "kom eens uit je comfort zone" toch gekozen voor Timiano Green. Aangekleed met het Clever pakket, het winterpakket en een trekhaak.

Getwijfeld tussen de 60 en de 85. Uiteindelijk toch gekozen voor een 85, met name vanwege de range ervaring van mijn collega met zijn Enyaq in de winter. Die heeft een 60 en daarmee komt hij net over de 200 km range heen in de winter.

De auto is op 9 december besteld bij de fabriek, levering staat gepland voor half mei. Ik begreep van de verkoper bij de roadshow dat de Sportline later in productie gaat. Even geduld dus nog!
gefeliciteerd, mooie samenstelling helaas liet mijn leasebudget de 85 niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 21:55
draayertje schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Ik wilde aanvankelijk voor de steel grey gaan, maar toen vroeg mijn vriendin om eens de kleuren van alle auto's op te noemen die ik de afgelopen 20 jaar heb gehad. Dat was: grijs, zwart, grijs, wit, grijs. Onder het mom van "kom eens uit je comfort zone" toch gekozen voor Timiano Green.
Dat klinkt bekend! :D

Gesprek rond kleurkeuze ging hier bijna net zo.

Maar uiteindelijk ben ik toch degene die er de meeste tijd in moet rondrijden.
En toch voor Graphite Grey gegaan 8)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
Chillz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:12:
[...]

Ook een hele mooie kleur! En mijn ervaring met 3 grijze auto's leert dat je op deze kleur het minst snel ziet dat ze vies zijn _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elroq85
Over range in de winter gesproken: ik kom zojuist terug van een snelwegrit van in totaal ca. 170 km en heb continue 100-110 gereden. Volgens het display was het 4 graden celcius buiten. Kachel aan op 20 graden. De aangegeven actieradius bij 50% was nog 235 km dus 470 in totaal. Best netjes met snelweg en 4 graden dacht ik ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:58
Net proefrit gedaan met de 82kw Elroq, zeer goed bevallen. In november nodig, maar uit ervaring toch maar begonnen met laadpaal offertes en groepenverzwaring.

Het wordt de sportline 82kw full
options max pakket zonder trekhaak met deze 21’velgen en kleur (steel grey) 👌

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESdfEdm4b0mIaRzLt9O8cBoM0OI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1J96cQ4SitDszH3EHjkXNyF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Drie pagina's terug al gelinkt door @Frankythefly. :)

Maar het blijft een goede tip voor wie 'm nog niet gezien heeft! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
S_Chief schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:41:
Heeft iedereen dan een goed beeld wanneer de dealer heeft besteld? Anders wordt de helft niet of verkeerd ingevuld.

Datumnotatie staat hier gewoon goed.
Ik heb het Excel-bestand opnieuw geopend en nu staat het bij mij ook weer goed. Geen idee, a glitch in The (Microsoft) Matrix, denk ik.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chillz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:12:
[...]

Apart... Ik heb nu wekelijks gezeur van mijn vrouw dat ik voor Race Blue gegaan ben...
Wilde perse geen saaie kleur, krijg je dit... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Flix20 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Dat is niet persé uniek voor de automotive maar geldt voor alle producten. Is één v/d beginselen van marketing.
Je hebt een product dat je wilt verkopen maar wilt de consument ook alternatieven geven en en breder publiek aantrekken.
Je maakt een basis product, haal er wat features vanaf om de onderkant v/d markt te bedienen (i.e. selection).
Je doet er wat extra luxe bovenop om de mensen een gevoel van meerwaarde te geven (i.e. sportline) maar 70% van je sales bevindt zich in het middensegment. Mensen die al die luxe niet hoeven, maar ook net wat meer dan een 'basis' versie. (i.e. je Business edition)
Het is een 'business model', zou ik zeggen, niet één van de beginselen van marketing. Er zijn meerdere wegen die naar Rome (in dit geval: een succesvol merk) leiden. IKEA, om maar eens een dwarsstraat te noemen, hanteert een heel andere strategie.

Mijn punt was dat deze prijsstrategie onder druk staat, als gevolg van groeiende concurrentie van buiten Europa. Vooral de winstgevendheid van de Volkswagengroep staat onder druk. Daarbij moet aangetekend worden dat Skoda het behoorlijk goed doet (qua verkopen in ieder geval).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
We zitten al bijna op 50 Tweakers die een Elroq hebben besteld. Mooie userbase straks. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
S_Chief schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:17:
We zitten al bijna op 50 Tweakers die een Elroq hebben besteld. Mooie userbase straks. d:)b
Ja het gaat hier beter dan in het Skoda forum....daar is het praktisch stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
S_Chief schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:17:
Ik kan helaas niet het excel document aanvullen, heb geen account…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Je hebt geen account nodig. Gewoon invullen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Hmm ik moet inloggen bij microsoft…misschien omdat ik op de ipad zit. Maar je mag het ook voor mij invullen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door MarcelGo op 14-02-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Elroq85 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Ja het gaat hier beter dan in het Skoda forum....daar is het praktisch stil
Is dat het Facebook-forum, waar je alleen met een VIN wordt toegelaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
mindgarp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:49:
[...]

Is dat het Facebook-forum, waar je alleen met een VIN wordt toegelaten?
Nee gewoon www.skodaforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MarcelGo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:38:
Hmm ik moet inloggen bij microsoft…misschien omdat ik op de ipad zit. Maar je mag het ook voor mij invullen. ;)
Ik heb al genoeg werk. :p Vanaf de pc kan het zonder account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
S_Chief schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:55:
[...]

Ik heb al genoeg werk. :p Vanaf de pc kan het zonder account.
Oke, is gedaan, wel iets fout gegaan bij regel 49? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-07 19:12
Yesss bevestiging productie net binnen. De productie voor de 60 gaat dus van start. Geplande productie week 12 (17-3)
Spannend!

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:25
Frankythefly schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:34:
Yesss bevestiging productie net binnen. De productie voor de 60 gaat dus van start. Geplande productie week 12 (17-3)
Spannend!
Ik ga maar eens informeren want ik geloof niet meer in week 10 voor mijn 60 BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb er ook een hard hoofd in dat de mijne 15 maart klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:24

Heimdallr

Asgard

mindgarp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:45:
[...]

DCC verandert dynamisch de instelling van de schokdempers. Er verandert naast de dempers niets aan de rest van het sportonderstel. Met andere woorden de verlaging wordt niet ongedaan gemaakt.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgarp
Heimdallr schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:35:
[...]

DCC verandert dynamisch de instelling van de schokdempers. Er verandert naast de dempers niets aan de rest van het sportonderstel. Met andere woorden de verlaging wordt niet ongedaan gemaakt.
Dank voor de verduidelijking. Dat is dan een foutje in de configurator. :)

Pon leest vast wel mee.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindgarp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:37

Bob Popcorn

Plop!

Zojuist de bevestiging gegeven aan de leasemaatschappij voor een 82kwh BE met Clever in groen, ben benieuwd wanneer die besteld gaat worden en wat de levertijd is. We hebben hem half juni nodig :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:58
Bob Popcorn schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:22:
Zojuist de bevestiging gegeven aan de leasemaatschappij voor een 82kwh BE met Clever in groen, ben benieuwd wanneer die besteld gaat worden en wat de levertijd is. We hebben hem half juni nodig :p
verkoper gaf vanmiddag aan, vandaag bestellen is juni leveren, 4mnd levertijd ongeacht comfiguratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:47
DrDelete schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:41:
[...]

verkoper gaf vanmiddag aan, vandaag bestellen is juni leveren, 4mnd levertijd ongeacht comfiguratie
Dan ben ik benieuwd waar deze verkoper deze informatie vandaan heeft. 'Ongeacht configuratie' lijkt me sterk. Aangezien ze nu nog enkel de 85 doen.

Hier ook de kleur discussie gehad. Ik had race blue op het oog. Vrouw vond groen met oranje gordels wel funky. Dus ik dacht "waarom niet". Happy wife, happy life.

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MarcelGo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:07:
[...]

Oke, is gedaan, wel iets fout gegaan bij regel 49? 8)7
Geen idee. Heb in de versiegeschiedenis gekeken maar ik zie nergens een user.

Regel 49, meldt u svp. :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sador
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05:32
Hoi,

Heb op 15 november 2024 een Skoda Elroq 60 BE met BE upgrade pakket en trekhaak in de kleur Velvet Red besteld.
Levering volgens dealer begin april.

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
Elroq85 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:39:
Over range in de winter gesproken: ik kom zojuist terug van een snelwegrit van in totaal ca. 170 km en heb continue 100-110 gereden. Volgens het display was het 4 graden celcius buiten. Kachel aan op 20 graden. De aangegeven actieradius bij 50% was nog 235 km dus 470 in totaal. Best netjes met snelweg en 4 graden dacht ik ;-)
Dat klinkt goed, beter dan ik verwacht had. Wat voor banden heb je er onder? Vermoedelijk de af-fabriek zomerbanden of heb je winterbanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Zat nog even in de lijst te kijken, maar verschillende sportlines hebben verschillende velgen… volgens mij is het nog steeds onduidelijk welke het worden haha. Beide prima overigens, dat scheelt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leendert_s
Bloemersmaborg schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:28:
Zat nog even in de lijst te kijken, maar verschillende sportlines hebben verschillende velgen… volgens mij is het nog steeds onduidelijk welke het worden haha. Beide prima overigens, dat scheelt…
Ik heb van de verkoper gehoord dat er een leverancier van de velgen failliet gegaan is. vandaar de problemen met velgen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Nu paar reviews van dat kanaal gezien maar wat vind ik me dat een stel tenenkrommende mutsen zeg…
Dat gezanik over de cupholders… koop dan een normale beker ipv zo’n achterlijke Stanley

Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste