Waar kun je dit vinden?Elroq85 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:26:
Er zijn inmiddels 35 stuks ELROQ 85 exemplaren in NL op kenteken gezet. Dat zullen wel voornamelijk dealerauto's zijn.
Maar in de tussentijd heeft Skoda de productielijnen verschoven/ aangepast,Leendert_s schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:00:
ik ben het spoor helemaal bijster, als het gaat om de leveringen. ik heb de BE met de 60 accu besteld eind december A-point zegt op zijn vroegst leverbaar rond 13 juni
en in januari meldden ze dat ze nu zo'n 600 Elroq's per dag in elkaar kunnen klikken.
(zie link in bericht hieronder)
Dan is de kans groot dat de verwachting die ze jou in december gaven, nog wel wordt bijgesteld en dat je al eerder kan rondrijden
of je moet echt zo'n exclusieve versie besteld hebben dat het écht gewoon niet eerder lukt
Patox schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:37:
Ik krijg net een update dat massa productie van de Elroq begonnen is, en dat ze er 600 op een dag kunnen maken, lijkt me een fors aantal! https://www.skoda-storybo...al&utm_campaign=always_on
Leeg - Sinds 20180907
Dit kun je vinden in de open database van de RDW.
Dat zijn de betere berichten.Elroq85 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:17:
Nou het moet niet gekker worden....2e bericht vandaag met een foto van de dealer....auto wordt zojuist al afgeleverd bij de dealer...ze hebben haast denk ik ;-)[Afbeelding]
Ik denk dat ik eens langs moet gaan bij de dealer met een pak koeken om ook zo op de hoogte gehouden te worden
PSN: Flix20-NL
Nou, daar is het antwoord dus.Elroq85 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:18:
Ontving een mail van mijn dealer dat mijn bestelde Elroq vandaag in elkaar wordt geschroefd. Ben erg benieuwd hoe lang het nog duurt voordat de auto bij de dealer wordt afgeleverd..,
Stond er toevallig geen groene Elroq op de trailer erbij?Elroq85 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:17:
Nou het moet niet gekker worden....2e bericht vandaag met een foto van de dealer....auto wordt zojuist al afgeleverd bij de dealer...ze hebben haast denk ik ;-)
Ik zal het even navragen, je hoort ervan als het zo isDM0206 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:07:
[...]
Stond er toevallig geen groene Elroq op de trailer erbij?
Zo dan ben je echt een van de eersten, top hoor!
Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge
Ja dat lijkt erop....maar ik had eind maart als aflevering in gedachte dus kennelijk zijn ze zo maar 4-6 weken eerder. Althans voor de 85 versiesFrankythefly schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:47:
Zo dan ben je echt een van de eerste, top hoor!
Ja, dit was inderdaad bekend bij de introductie. Diverse reviewers hebben dit vermeld.Flix20 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:10:
Rustig aan.
Vooralsnog heeft niemand daadwerkelijk geleverd gekregen.
Daarnaast was volgens mij al wel bekend dat eerste de 85 modellen in productie gaan.
Met de 85's lijkt het inderdaad hard te gaan, als ik alle berichten hier lees. De leasemaatschappij gaf bij mij 6 juni aan als leverdatum, "honeymoon" zei (en zegt nog steeds) 17 mei, maar de productie staat nu gepland voor de week van 3 maart. Dus ik ga er vanuit dat ik de auto begin april heb. Dat is dan 4-5 weken eerder dan verwacht.
Gefeliciteerd hoor (bijna danElroq85 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:17:
Nou het moet niet gekker worden....2e bericht vandaag met een foto van de dealer....auto wordt zojuist al afgeleverd bij de dealer...ze hebben haast denk ik ;-)[Afbeelding]

Echt heel tof dat de uitlevering eindelijk begint.. Ik hoop dat de levering voor iedereen een stuk vooruit gaat. Die van mij staat nu op eind mei maar zou half april helemaal niet vervelend vinden
Vandaag een proefrit gedaan in de Elroq.
Komend uit een ID.3 is het rijden bijna identiek. De Elroq is wel comfortabeler dan een ID.3 maar dat is niet gek natuurlijk.
Had een auto mee met Lodge interieur (met oranje gordels, hoezo?) en Canton Audio. De Canton audio viel me toch wel tegen moet ik zeggen, klonk heel erg hol. Allerlei instellingen geprobeerd (je kan namelijk soundstage aanpassen, dat is wel weer chique gedaan) maar zelfs op de meest vlakke curve en surround uitgeschakeld klinkt het vrij hol. Dus dat was voor mij, nogmaals persoonlijk, wel een afknapper (ik ben zelf nogal kritisch op car-audio en die fout heb ik dus 1x gemaakt bij het kiezen van de ID.3 haha)
Verder lekker degelijke auto, snel zat, had een 85 mee en dat rijdt echt prima.
Verder vond ik dat het navigatie scherm wat ver van je vandaan staat. In de ID. series is deze naar je toe gedraaid waardoor je makkelijk overal bij kan. Als je in de Elroq op het uiterste puntje van het scherm moet zijn dan voelt dat alsof je een beetje moet rijken.
Weet niet of het mijn volgende lease wordt maar goed dat is een persoonlijke keuze. Wat ook niet meewerkt is dat de ervaring vandaag bij Skoda TB Breda echt bedroevend slecht was.
Ik heb afgelopen weken meerdere proefritten gedaan (van Cupra tot BMW en van Alfa tot Volkswagen) want moet nieuwe lease uitzoeken, en dit was de eerste keer dat ik me NIET welkom voelde. Ik kreeg geen hallo bij binnenkomst, sterker nog, ik kreeg niet eens een hand!!
Tot nu toe bij alle proefritten die ik heb gedaan heb ik met alle verkopers samen gezeten, kreeg ik netjes koffie aangeboden (hoef ik opzich niet, maar het gaat om het idee) en altijd werd er een offerte opgesteld.
Hier niet. Echt respectloos en beneden alle peil wat mij betreft.
Komend uit een ID.3 is het rijden bijna identiek. De Elroq is wel comfortabeler dan een ID.3 maar dat is niet gek natuurlijk.
Had een auto mee met Lodge interieur (met oranje gordels, hoezo?) en Canton Audio. De Canton audio viel me toch wel tegen moet ik zeggen, klonk heel erg hol. Allerlei instellingen geprobeerd (je kan namelijk soundstage aanpassen, dat is wel weer chique gedaan) maar zelfs op de meest vlakke curve en surround uitgeschakeld klinkt het vrij hol. Dus dat was voor mij, nogmaals persoonlijk, wel een afknapper (ik ben zelf nogal kritisch op car-audio en die fout heb ik dus 1x gemaakt bij het kiezen van de ID.3 haha)
Verder vond ik dat het navigatie scherm wat ver van je vandaan staat. In de ID. series is deze naar je toe gedraaid waardoor je makkelijk overal bij kan. Als je in de Elroq op het uiterste puntje van het scherm moet zijn dan voelt dat alsof je een beetje moet rijken.
Weet niet of het mijn volgende lease wordt maar goed dat is een persoonlijke keuze. Wat ook niet meewerkt is dat de ervaring vandaag bij Skoda TB Breda echt bedroevend slecht was.
Ik heb afgelopen weken meerdere proefritten gedaan (van Cupra tot BMW en van Alfa tot Volkswagen) want moet nieuwe lease uitzoeken, en dit was de eerste keer dat ik me NIET welkom voelde. Ik kreeg geen hallo bij binnenkomst, sterker nog, ik kreeg niet eens een hand!!
Tot nu toe bij alle proefritten die ik heb gedaan heb ik met alle verkopers samen gezeten, kreeg ik netjes koffie aangeboden (hoef ik opzich niet, maar het gaat om het idee) en altijd werd er een offerte opgesteld.
*sowieso
Dank je! A.s. vrijdag 14 feb mag ik 'm ophalen. Leuk Valentijnskadomindgarp schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:42:
[...]
Gefeliciteerd hoor (bijna dan), je bent dan waarschijnlijk één van de eersten in Nederland. En zeker hier op het forum!
Jammer dat je zo'n slechte ervaring had bij de dealer. Ik moet zeggen dat mijn ervaringen bij diverse Audi-, Skoda- en VW-dealers ook gemengd zijn. Over het algemeen word je bij minder 'premium' merken beter ontvangen, heb ik gemerkt. BMW was daarop een uitzondering. Daar werd ik wel heel goed geholpen, terwijl ik binnenliep zonder afspraak.DonJunior schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:50:
Vandaag een proefrit gedaan in de Elroq.
Het Lodge-interieur met de oranje gordels vind ik juist top. Alles grijs is mij te saai.
Zelf heb ik het Canton audiosysteem helaas niet kunnen horen, terwijl dit voor mij de belangrijkste reden was om voor het Advanced pakket te gaan. Dus ik hoop eigenlijk dat ik je mening straks niet deel, haha.. maar ik ben nu wel bang dat het tegen gaat vallen (kom uit een Audi).

Ah, dus toch nog een week wachten. Het is niet anders. Zag laatst deze video over wat een dealer allemaal nog met de auto moet doen voor aflevering, best interessant: YouTube: VLOG - Der Elroq ist endlich da! I autohaus B13Elroq85 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:00:
[...]
Dank je! A.s. vrijdag 14 feb mag ik 'm ophalen. Leuk Valentijnskado
A.s. woensdag gaat men er - volgens planning - aan beginnen. Dan donderdag in de loop van de dag klaar en vrijdagochtend ophalen.mindgarp schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:04:
[...]
Ah, dus toch nog een week wachten. Het is niet anders. Zag laatst deze video over wat een dealer allemaal nog met de auto moet doen voor aflevering, best interessant: YouTube: VLOG - Der Elroq ist endlich da! I autohaus B13
Ik ben even in het Excel-bestand gedoken:
- De 60 batterij en de 85 batterij gaan gelijk op (15 om 15, plus éénmaal een 50)
- Timiano Green (11) ligt net voor op Graphite Grey (10) als populairste kleur
- Van de 31 bestelde auto's staan er 22 op 19" wielen (71%), de rest op 20"
- Bij de 19" velgen gaan Proteus en Regulus gelijk op (allebei 11x)
- De meeste auto's hebben een Loft-interieur (14), maar Lodge (12) volgt op de voet
- Bijna de helft is voorzien van een Advanced-pakket (15), gevolgd door Clever (7) en Plus (5)
- Het Winterpakket doet het redelijk (7), maar het Drivepakket (2) en de warmtepomp (4) niet
[ Voor 5% gewijzigd door mindgarp op 07-02-2025 16:36 ]
Zo, dat hebben ze snel gedaan zeg. Netjes!Elroq85 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:00:
[...]
Dank je! A.s. vrijdag 14 feb mag ik 'm ophalen. Leuk Valentijnskado
Geregeld.Flix20 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:35:
[...]
als je het @S_Chief lief vraagt kan hij vast wel een kolom(bevestigde) productiedatum toevoegen.
En wellicht ook een kolom 'op transport' toevoegen. Dan hebben de wachtende ook een indicatie hoelang er tussen transport en daadwerkelijke oplevering zit.
Zelf in afwachting van onze nieuwe Elroq ter vervanging van onze Kona Electric.
Elroq 85 BE Timiano Green 20" Neptune met het verzoek de wieldoppen niet te plaatsen maar alleen de centrale Skoda logo's Loft interieur en plus pakket met trekhaak.
Ook een mooie impressie video met daarop de Neptune velgen zonder wieldop
.
YouTube: Skoda NEW 2025 Elroq First Edition Timiano Green 20 Inch Neptune Wal...
Wens jullie allemaal veel rijplezier
Elroq 85 BE Timiano Green 20" Neptune met het verzoek de wieldoppen niet te plaatsen maar alleen de centrale Skoda logo's Loft interieur en plus pakket met trekhaak.
Ook een mooie impressie video met daarop de Neptune velgen zonder wieldop
YouTube: Skoda NEW 2025 Elroq First Edition Timiano Green 20 Inch Neptune Wal...
Wat bedoel jij in deze context met wieldoppen dan? Dit zijn toch lichtmetalen velgen? Die hebben toch geen wieldoppen?djtricky schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:42:
Zelf in afwachting van onze nieuwe Elroq ter vervanging van onze Kona Electric.
Ook een mooie impressie video met daarop de Neptune velgen zonder wieldop.
Ik denk dat hij de zwarte aero inzetstukken bedoeld.La1974 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:53:
[...]
Wat bedoel jij in deze context met wieldoppen dan? Dit zijn toch lichtmetalen velgen? Die hebben toch geen wieldoppen?
Zit dat er standaard op? Zal wel aero zijn maar wat lelijk. Ik zie die voor het eerst. In geen enkel filmpje van de Elroq heb ik die gezien.djtricky schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:37:
Ik heb even een foto toegevoegd gaat om die zwarte kap in de velg.
[Afbeelding]
Als je de configurator gaat inzoomen zie je ze zitten en de foto is van de een demo Elroq. Ik vind het ook jammer van de velg dus gevraagd deze te verwijderen hoop dat ze bij de dealer hierin meegaan.La1974 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:33:
[...]
Zit dat er standaard op? Zal wel aero zijn maar wat lelijk. Ik zie die voor het eerst. In geen enkel filmpje van de Elroq heb ik die gezien.
G'morgen allen,
Na wat weken van dit topic volgen ook een account aangemaakt, want de Elroq is vorige week besteld: Een 85 business edition, in Moon White. Gelijk de spes in het excel gezet, nu wachten tot begin juni was de melding van de dealer...
De Kona die we nu rijden mag er dan toch pas uit
Na wat weken van dit topic volgen ook een account aangemaakt, want de Elroq is vorige week besteld: Een 85 business edition, in Moon White. Gelijk de spes in het excel gezet, nu wachten tot begin juni was de melding van de dealer...
De Kona die we nu rijden mag er dan toch pas uit
Vanmorgen een mailtje van de leasemaatschappij (Ayvens) dat de levertijd vertraagd werd
Gelukkig maar van week 22 naar week 23 maar hopelijk wordt het niet vaker uitgesteld
Gaat om een 60 BE
Gaat om een 60 BE
Bijzonder dat ze nu al iets kunnen zeggen over leveringen in die weken... ik krijg deze week mijn auto en die komt 6 weken eerder dan gepland dus zo snel kan dat veranderen ;-)__REMCO__ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:13:
Vanmorgen een mailtje van de leasemaatschappij (Ayvens) dat de levertijd vertraagd werdGelukkig maar van week 22 naar week 23 maar hopelijk wordt het niet vaker uitgesteld
Gaat om een 60 BE
Vreemd - je hebt een maand na mij besteld maar verwachte levertijd is 3 maanden later. Zelfde dealer en ongeveer zelfde specs. Vraag me af hoe accuraat jouw vertraging is.Elroq85 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:18:
[...]
Bijzonder dat ze nu al iets kunnen zeggen over leveringen in die weken... ik krijg deze week mijn auto en die komt 6 weken eerder dan gepland dus zo snel kan dat veranderen ;-)
Zojuist telefonisch contact gehad en onze auto rolt net van het transport. Er worden nog aanvullende naafdoppen besteld en wielbout bescherm kapjes omdat ik de Aero kappen niet geplaatst wil hebben in de Neptune velgen.
Afhaalafspraak staat 26-2-2025. Verwachte datum was 25-4-2025.
Afhaalafspraak staat 26-2-2025. Verwachte datum was 25-4-2025.
Net bericht gekregen dat mijn Elroq in productie gaat week11. En dan waarschijnlijk geleverd wordt eind maart.
Ik zag afgelopen zaterdag voor het eerst een Elroq (in Timiano Green) 'in het wild' op de N302 in Harderwijk. Hij kwam mij met 160 km/u tegemoet, dus het ging snel, maar prachtig om 'm op de weg de zien. Er zaten geen stickers op, dus ik denk niet dat het een demo was.
ja geen idee. Opzich maakt het me ook weer weinig uit zolang ie maar dit jaar komt ivm de bijtellingsregels vanaf 2026Elroq85 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:18:
[...]
Bijzonder dat ze nu al iets kunnen zeggen over leveringen in die weken... ik krijg deze week mijn auto en die komt 6 weken eerder dan gepland dus zo snel kan dat veranderen ;-)
Zojuist ook even met de dealer contact gehad. Die van ons staat op dit moment ook op transport naar de importeur.
Volgens hem konden daar dan nog wel paar weken overeen gaan en medio maart afleveren.
Maar als ik de berichten hier zo lees kan dat nog wel eens sneller gaan.
Volgens hem konden daar dan nog wel paar weken overeen gaan en medio maart afleveren.
Bij mij 30 jan gefabriceerd en een week later op de stoep bij de dealer...Flix20 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:12:
Zojuist ook even met de dealer contact gehad. Die van ons staat op dit moment ook op transport naar de importeur.
Ga mezelf niet rijk rekenen. Maar ze zullen ongetwijfeld een slag om de arm houden.Elroq85 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:23:
[...]
Bij mij 30 jan gefabriceerd en een week later op de stoep bij de dealer...
Ik zie dat er in Nederland nog maar 32 op kenteken staan, dus vermoedelijk dan toch een dealer demo.mindgarp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:48:
Ik zag afgelopen zaterdag voor het eerst een Elroq (in Timiano Green) 'in het wild' op de N302 in Harderwijk. Hij kwam mij met 160 km/u tegemoet, dus het ging snel, maar prachtig om 'm op de weg de zien. Er zaten geen stickers op, dus ik denk niet dat het een demo was.
Over registraties gesproken: de Kia EV3 gaat door het dak. In januari zijn er 1757 op kenteken gezet en in februari al 741, dus dat worden er deze maand zeker meer dan 2000. Ben benieuwd of de Elroq die cijfers ook gaat halen.
Vraag: Wie heeft serieus een Kia EV3 overwogen en waarom heb je toen voor de Skoda Elroq gekozen?
Vraag: Wie heeft serieus een Kia EV3 overwogen en waarom heb je toen voor de Skoda Elroq gekozen?
Ik heb de Ev3 met de zwaarste accu overwogen maar toch voor de Elroq 85 gekozen. Ik vond de auto mooier (zowel van binnen als buiten) en uiteindelijk heb je voor ongeveer hetzelfde geld (rond 45k) nu 286 pk op de achterwielen ipv 204 pk op de voorwielenmindgarp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:13:
Over registraties gesproken: de Kia EV3 gaat door het dak. In januari zijn er 1757 op kenteken gezet en in februari al 741, dus dat worden er deze maand zeker meer dan 2000. Ben benieuwd of de Elroq die cijfers ook gaat halen.
Hier ook de EV3 als optie gehad maar viel voor mij vrij snel af.mindgarp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:13:
Elroq oogde en voelde ruimer, vond het interieur van de EV3 echt matig.
Daarnaast vind ik de Elroq een stuk mooier en RWD, met meer vermogen.
Dus over de hele lijn was voor mij de elroq beter.
Voor mij hetzelfde als bovenstaande.. Ik ben bij de EV3 gaan kijken in de showroom. Heb er een rondje omheen gelopen en voor mijn gevoel heel veel plastic gezien. Het was toen meteen duidelijk dat het of een Ford Explorer of een Skoda Elroq zou worden. Uiteindelijk heb ik voor de Elroq gekozen omdat ik dit het meeste een "eigen" auto vond en geen VW kopie.
Wij ook gekeken naar de Kia, pluspunten Skoda voor ons:mindgarp schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:13:
Ruimte achterin
Snelladen gaat sneller
Kofferbak
Multimedia vinden wij beter in de Skoda
Ook naar de 3 gekeken (Skoda aan/Ford/Kia).
In aanvulling op eerdere punten; voor het budget wat ik in gedachten had (45k) was het enige pluspunt van de Kia de range. En dan was ik veel extras juist kwijt. Kon er met 1,98m ook geen goede houding in vinden, en stuur zat altijd ergens voor een nuttig deel van het display. Dat ergens ook veel te groot is, zoveel info is niet nodig.
En dat plankje
In aanvulling op eerdere punten; voor het budget wat ik in gedachten had (45k) was het enige pluspunt van de Kia de range. En dan was ik veel extras juist kwijt. Kon er met 1,98m ook geen goede houding in vinden, en stuur zat altijd ergens voor een nuttig deel van het display. Dat ergens ook veel te groot is, zoveel info is niet nodig.
En dat plankje

Daarnaast is de range toch ook niet beter van de EV3 t.o.v. de 85?Holzschuh schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:43:
Ook naar de 3 gekeken (Skoda aan/Ford/Kia).
En dat plankje![]()
De EV3 zou minder zuinig omgaan met de beschikbare KW.
Het lijkt elkaar niet te ontlopen:
/f/image/pYFoGji1JMU6tm9W1jrP0Ghu.png?f=fotoalbum_large)
https://ev-database.org/s...5c275d866805a7bebcafa2d22
[ Voor 22% gewijzigd door Flix20 op 11-02-2025 08:05 ]
Voor ~45K krijg je een 60 Erloq BE met Plus Avanced vs. een Kia 82 met Plus Advanced.Flix20 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:04:
[...]
Daarnaast is de range toch ook niet beter van de EV3 t.o.v. de 85?
De EV3 zou minder zuinig omgaan met de beschikbare KW.
[YouTube: NEW Kia EV3 vs Skoda Elroq vs Mini Aceman review | Road trip costs compared! | What Car? | What Car?]
Het lijkt elkaar niet te ontlopen:
[Afbeelding]
https://ev-database.org/s...5c275d866805a7bebcafa2d22
Dan heb je ~150 km meer en krijg je een glazen "dak" (vind ik het te klein voor), Rest van de variabelen vallen allemaal in het voordeel van de Elroq uit. Had echt pijn aan mijn rug na een uur proberen een houding te vinden in de EV3.
Als ik de 82 had gepakt met Clever had ik qua range hetzelfde gehad maar dan miste ik een paar zaken die ik zelf wel prettig vind. En voor die 1-2 keer per jaar dat ik die afstand nodig heb, dan liever alle speeltjes op alle andere ritten.
Ik krijg van de dealer - net voor de afleverdatum - een bericht dat ik een offerte kan aanvragen voor een Skoda-verzekering. Dit is de enige verzekering (volgens de dealer) die tot 5 jaar na aflevering de (geindexeerde) nieuwwaarde uitkeert bij totall-loss. Zie ook bijgevoegd documentje. Is alleen interesant voor particuliere kopers natuurlijk. Ik moet de premie nog krijgen overigens....
:strip_exif()/f/image/ZZrSHoATu7nL96sXhMNBkmyr.jpg?f=fotoalbum_large)
Tsjah... Dan ga je er vanuit dat schadeherstel door de dealer een voordeel is...
Een schadehersteller gebruikt ook originele onderdelen.
Eh...nee, het ging mij erom hoe lang je gewoon een nieuwe (zelfde) auto terug krijgt bij totall loss.MikeyMan schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:35:
Tsjah... Dan ga je er vanuit dat schadeherstel door de dealer een voordeel is...
Ik moet dat nog bij mijn eigen verzekering checken maar ik dacht dat dit altijd maar 1 jaar was
Ja das het andere potentiele voordeel. 3 jaar is vrij gebruikelijk op een nieuwe auto.Elroq85 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:44:
[...]
Eh...nee, het ging mij erom hoe lang je gewoon een nieuwe (zelfde) auto terug krijgt bij totall loss.
Ik moet dat nog bij mijn eigen verzekering checken maar ik dacht dat dit altijd maar 1 jaar was
Twee jaar extra zou een voordeel kunnen zijn, wel afhankelijk van wat de meerprijs daarvan is. Lijkt een optie te zijn.
En let wel; je krijgt de nieuwwaarde van je auto terug; niet perse een zelfde auto. Maar dat geldt voor alle verzekeringen.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 11-02-2025 10:47 ]
V9 van de prijslijst inmiddels beschikbaar:). Zag zo niet 123 veranderingen trouwens.
Wij hebben zojuist een proefrit gemaakt in een Elroq. Dit was wel een 85 met licht interieur. Wij gaan (als de offerte wordt goedgekeurd) voor een 60 Business Edition met Clever update. Kleur wordt waarschijnlijk timiano green of steel gray. Volgens de dealer leverbaar mei/juni als hij nu bestelt.
Wij komen van een e-golf, deze nu bijna 5 jaar gereden. Naar tevredenheid. De range hield niet over, maar voor ons voor 90% van de ritten voldoende. Dus met de 60 zitten we ruim. Hebben, zoals velen met ons, de EV3 ook overwogen. De Elroq is ruimer en ik vind hem mooier. Ik heb de opties niet 1-op-1 vergelijken, maar het lijkt alsof de EV3 iets uitgebreider is uitgerust. Maargoed, ik hoef geen pano-dak of per sé elektrisch verstelbare stoelen.
Wij komen van een e-golf, deze nu bijna 5 jaar gereden. Naar tevredenheid. De range hield niet over, maar voor ons voor 90% van de ritten voldoende. Dus met de 60 zitten we ruim. Hebben, zoals velen met ons, de EV3 ook overwogen. De Elroq is ruimer en ik vind hem mooier. Ik heb de opties niet 1-op-1 vergelijken, maar het lijkt alsof de EV3 iets uitgebreider is uitgerust. Maargoed, ik hoef geen pano-dak of per sé elektrisch verstelbare stoelen.
gefeliciteerd, ik heb precies dezelfde besteld. ik heb hem ruim een maand geleden besteld en levering staat voor nu nog op medio juni. hopelijk eerderberndw schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:49:
Wij hebben zojuist een proefrit gemaakt in een Elroq. Dit was wel een 85 met licht interieur. Wij gaan (als de offerte wordt goedgekeurd) voor een 60 Business Edition met Clever update. Kleur wordt waarschijnlijk timiano green of steel gray. Volgens de dealer leverbaar mei/juni als hij nu bestelt.
Ik heb hier eens naar zitten zoeken. Van de Elroq bestaan ze nog niet.DonJunior schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:03:
[...]
Het eerste wat ik bij elke auto koop zijn Sonniboys.
https://www.sonniboy.nl/
Niks geen getrut met plakken of zuigdopjes. Gewoon vastklikken en gaan. Je kan je raam gewoon open doen voor frissen lucht en je hebt altijd zonwering.
Heb ze tot nu toe op al mijn leaseautos gehad en verkoop ze na inleveren van de auto gewoon weer door op Tweakers of Marktplaats.
Maar, van de Enyaq is al veel te vinden.
Wellicht weet iemand hier al hoe identiek de Enyaq en Elroq daadwerkelijk zijn.
zouden de raampartijen ook identiek zijn en daarmee de zonnewering v/d Enyaq ook in de Elroq passen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qKG23e842IFysyw0X9LYaP1K.jpg?f=user_large)
Gister even bij Pouw in Zwolle geweest, daar staat de BE in een goed uitgeruste uitvoering.
Moet eerlijk zeggen dat de kennis en info die je krijgt zwaar onder de maat is.
zo krijg je volgens de verkoper: matrix verlichting standaard en zit het transport pakket standaard op de BE het zelfde geld voor de elektrisch te open kofferbak. Toen ik vertelde dat het (volgens mij) niet zo was keek hij een partij verbaasd. Ben na 8-10 minuten maar de deur uitgelopen.
Zou mooi zijn, scheelt mij weer het Plus pakketLeendert_s schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:13:
[Afbeelding]
Gister even bij Pouw in Zwolle geweest, daar staat de BE in een goed uitgeruste uitvoering.
zo krijg je volgens de verkoper: matrix verlichting standaard en zit het transport pakket standaard op de BE het zelfde geld voor de elektrisch te open kofferbak. Toen ik vertelde dat het (volgens mij) niet zo was keek hij een partij verbaasd. Ben na 8-10 minuten maar de deur uitgelopen.
Ik ben er betreft de lease nog niet geheel uit. Elroq 60 BE met Plus pakket want ik vind de Matrix verlichting en elektrische kofferklep wel echt fijn of een Enyaq 60 Selection ..... De Elroq is qua leaseprijs wel een stukje goedkoper, maar de extra ruimte van de Enyaq, die overigens ook goed in de opties zit als Selection, is ook wel fijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Italioboy op 11-02-2025 16:18 ]
Ok! Dan hoop dat het voor mij niet recht evenredig opschuift en tot juli/augustus moet wachten..Leendert_s schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:56:
[...]
gefeliciteerd, ik heb precies dezelfde besteld. ik heb hem ruim een maand geleden besteld en levering staat voor nu nog op medio juni. hopelijk eerder
Herkenbaar inderdaad. Had exact hetzelde mbt Matrix verlichting en elec kofferbak sluiting. Werd mij ook verteld dat dit standaard is op de BE. Als het wel zo is, zeer mooi natuurlijk maar in alle configuraties/brochures staat dat zeker niet. Vraag het nog nog eens na zou ik zeggenLeendert_s schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:13:
[Afbeelding]
Vanochtend hier even gereden, waarschijnlijk een andere verkoper want op geen foutje kunnen betrappen. Erg vriendelijk geholpen dus een compleet andere ervaringLeendert_s schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:13:
[Afbeelding]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Voor wie het leuk vindt, wat Elroq promotievideo's van Skoda:
Ja, tot de C-stijl zijn de auto's identiek. De deuren zijn hetzelfde.Flix20 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:27:
[...]
Ik heb hier eens naar zitten zoeken. Van de Elroq bestaan ze nog niet.
Maar, van de Enyaq is al veel te vinden.
Wellicht weet iemand hier al hoe identiek de Enyaq en Elroq daadwerkelijk zijn.
zouden de raampartijen ook identiek zijn en daarmee de zonnewering v/d Enyaq ook in de Elroq passen.
LED koplampen met Matrix functie zijn standaard op de Business Edition van de Enyaq. Mogelijk was de verkoper daarmee in de war.Martijnvdb schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:23:
[...]
Herkenbaar inderdaad. Had exact hetzelde mbt Matrix verlichting en elec kofferbak sluiting. Werd mij ook verteld dat dit standaard is op de BE. Als het wel zo is, zeer mooi natuurlijk maar in alle configuraties/brochures staat dat zeker niet. Vraag het nog nog eens na zou ik zeggen
Hoewel hij het natuurlijk zou moeten weten, is het prijsbeleid van Pon ook wel heel verwarrend. Er zitten zoveel verschillen in de pakketten tussen de Elroq en de Enyaq, dat het erop lijkt dat ze bewust zo zijn samengesteld om het vergelijken van beide auto's moeilijk te maken.
En die gaf het wel goed aan?MarcelGo schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:27:
[...]
Vanochtend hier even gereden, waarschijnlijk een andere verkoper want op geen foutje kunnen betrappen. Erg vriendelijk geholpen dus een compleet andere ervaring
Mijn Elroq is gisteren op kenteken gezet en vanmiddag op mijn naam gesteld. A.s. donderdagochtend ophalen. Ik heb volgens het EXCEL sheet als eerste besteld (4/10/24) en kennelijk mag ik 'm ook als eerste ophalen ;-)
Gaat inderdaad mooi op volgorde dan, hopelijk zijn wij dan over een maandje aan de beurt.Elroq85 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:52:
Mijn Elroq is gisteren op kenteken gezet en vanmiddag op mijn naam gesteld. A.s. donderdagochtend ophalen. Ik heb volgens het EXCEL sheet als eerste besteld (4/10/24) en kennelijk mag ik 'm ook als eerste ophalen ;-)
Je hebt sowieso de beste profielnaam voor dit topic. Dus ook daarom terecht dat je de eerste bent.Elroq85 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:52:
Nu 45 Elroqs op kenteken volgens de RDW, dus de leveringen komen op gang.
[ Voor 8% gewijzigd door mindgarp op 11-02-2025 21:24 ]
Oh dank je....ik kon niets beters bedenken :-Pmindgarp schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:20:
[...]
Je hebt sowieso de beste profielnaam voor dit topic. Dus ook daarom terecht dat je de eerste bent.
Waar haal je dit zo snel op? Heb je een linkje?mindgarp schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:20:
[...]
Je hebt sowieso de beste profielnaam voor dit topic. Dus ook daarom terecht dat je de eerste bent.
Nu 45 Elroqs op kenteken volgens de RDW, dus de leveringen komen op gang.
Zoals eerder gepost kan je dat via Open Data van het RDW zien: https://opendata.rdw.nl/V...rtuigen/m9d7-ebf2/explore
Filteren op merk en handelsbenaming.
Filteren op merk en handelsbenaming.
Gezien jouw verwachte leverdatum van half maart, zou de productie van de Elroq 60 dan wel met maximaal twee weken moeten starten. Ben benieuwd of ze daar nog een persbericht over doen uitgaan.S_Chief schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:16:
Heb ook even contact gehad met de dealer over mijn bestelling. Productiedatum is nog niet definitief (zoals verwacht, want 85 wordt eerst gebouwd) maar levering zal nog wel cf. planning plaatsvinden.
Zal niet lang meer duren inderdaad. Persbericht betwijfel ik, zal vast niet spannend genoeg zijn.
Voor de mensen die trouw het lijstje bekijken/invullen: ik heb de 20" Asterion toegevoegd aan de keuzelijst.
Overigens dacht ik erover om de lijst te sorteren op besteldatum. Zwijgen is instemmen.
Voor de mensen die trouw het lijstje bekijken/invullen: ik heb de 20" Asterion toegevoegd aan de keuzelijst.
Overigens dacht ik erover om de lijst te sorteren op besteldatum. Zwijgen is instemmen.
[ Voor 18% gewijzigd door S_Chief op 11-02-2025 22:29 ]
Wie kan mij de verschillen vertellen qua rijeigenschappen tussen een BE en een Sportline? Beide met 20 inch. Ik heb zelf enkel de BE gereden, maar ben benieuwd hoe een Sportline rijdt. Hoe zitten deze stoelen? Veel anders dan een BE?
Wat doorgaans het verschil tussen een normaal en sport chassis is is dat de laatste een stuk stijver is.Italioboy schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:08:
Wie kan mij de verschillen vertellen qua rijeigenschappen tussen een BE en een Sportline? Beide met 20 inch. Ik heb zelf enkel de BE gereden, maar ben benieuwd hoe een Sportline rijdt. Hoe zitten deze stoelen? Veel anders dan een BE?
Hierdoor tordeert het onderstel minder wanneer je deze onder flinke druk zet. Dus wanneer je 'm flink met de neus een bocht in wilt gooien.
Persoonlijk vind ik dit bij auto's als Ford Fiesta, BMW 1/3 series e.d. echt toegevoegde waarde omdat je daar ook wat sportiever mee kan rijden.
In een (compacte) SUV vind ik het eerder een nadeel.
Het rijdt een stuk zenuwachtiger en gecombineerd met een stijvere vering, voel je ook iedere hobbel en bobbel in de weg door de auto heen.
Zelf heb ik een testrit gemaakt in een Enyaq sportline.
Mijn vriendin, die er weinig tot geen verstand van heeft, vroeg al heel snel dat ze iets opviel in de rijeigenschap en dat ze dat absoluut niet fijn vond. Dit was de eerste EV waarin we een testrit maakte en zij na 10 min al wat wagenziek begon te worden. Iets waar ze normaliter niet zoveel last van heeft.
Persoonlijk ben ik daarom ook heel bewust niet voor de Sportline gegaan omdat ik het in dit type auto niet vind passen.
Die stijvere vering gecombineerd met een auto die ruim 2 ton weegt is ook geen fijne combinatie.
De rij eigenschappen van de auto lenen zich ook gewoon niet om zo sportief te gaan rijden dat een sportonderstel meerwaarde biedt.
Wat stoelen betreft is het ook heel persoonlijk en moet je vooral even proberen.
Heb mijn Elroq in de verzekering ingebracht en als omschrijving staat er "Skoda Elroq 85 Sportline Edition"...ik heb vervolgens contact opgenomen met mijn verzekering en gezegd dat het hier om een BE ging. Maar daar konden ze niets aan veranderen. Was ook niet nodig omdat de cataloguswaarde wel klopte....raar.
Zou de 17T voor jou zijn?Elroq85 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:52:
Maakt inderdaad niets uit, denk ik. Ik heb zoiets vroeger ook eens gehad. Maar het is wel vaag, ook omdat er geen "Sportline Edition" bestaat.Elroq85 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:14:
Heb mijn Elroq in de verzekering ingebracht en als omschrijving staat er "Skoda Elroq 85 Sportline Edition"...ik heb vervolgens contact opgenomen met mijn verzekering en gezegd dat het hier om een BE ging. Maar daar konden ze niets aan veranderen. Was ook niet nodig omdat de cataloguswaarde wel klopte....raar.
Leuk, maar....mindgarp schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:44:
Voor wie het leuk vindt, wat Elroq promotievideo's van Skoda:
[YouTube: De nieuwe Škoda Elroq]
[YouTube: The all-new Elroq: Every detail you need to know in 60 seconds]
[YouTube: Škoda Elroq through its designers’ eyes]
Het wordt toch écht tijd dat de auto geleverd wordt,
en dat er wat meer reviews online gaan komen van partijen die NIET het door Skoda verplichte checklistje afwerken.
Ik wil ook wel een keer wat anders horen dan
- Modern Solid design language
- Tech Deck
- Geen Skoda logo meer op het stuur, maar uitgeschreven letters
- Praktisch opbergnet voor de laadkabel
- en zo nog een aantal dingen die je in elke promo-/review-video weer terugziet
Leeg - Sinds 20180907
Ja eens...vanaf morgen ga ik een review starten op Autoweek ;-)Chillz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:38:
[...]
Leuk, maar....
en dat er wat meer reviews online gaan komen van partijen die NIET het door Skoda verplichte checklistje afwerken.
- Tech Deck
En wist je dat de draaicirkel maar 9m is!!Chillz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:38:
[...]
Leuk, maar....
- Tech Deck
Valt mij ook op dat Irwin Versteegh van InstaAutoVlog de Elroq nog niet heeft behandeld.
Hij liet onlangs ook wel doorschemeren dat bepaalde concerns hem een beetje tegenwerkte. Mijn vermoede is dat dat wel eens VAG zou kunnen zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Flix20 op 12-02-2025 15:45 ]
Hahaha.. ja, superherkenbaar wat je zegt. Al die 'reviews' van de introductie op Mallorca waren best wel eenheidsworst. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat er lokale reviews gaan verschijnen.Chillz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:38:
[...]
Leuk, maar....
- Tech Deck
Zelf hoop ik op een paar leuke vergelijkende tests met bijvoorbeeld de Kia EV3 en de Ford Explorer.
Leuk! Ik bekijk Autoweek niet meer dagelijks nu de keuze voor de Elroq is gemaakt, maar ik ga je gebruikersreview zeker volgen!Elroq85 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:42:
[...]
Ja eens...vanaf morgen ga ik een review starten op Autoweek ;-)
Ja, daar was ik ook benieuwd naar. En dan hopen op de bekende magische woorden dat "Skoda dat goed voor elkaar heeft!":-)Flix20 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:43:
[...]
Valt mij ook op dat Irwin Versteegh van InstaAutoVlog de Elroq nog niet heeft behandeld.
Hij liet onlangs ook wel doorschemeren dat bepaalde concerns hem een beetje tegenwerkte. Mijn vermoede is dat dat wel eens VAG zou kunnen zijn.
Ik vond het ook al vreemd inderdaad dat hij de Elroq nog niet getest/behandeld heeft, maar wellicht tegenwerking van VAG.....
Net terug van een proefrit met een Enyaq Sportline. Ik vond het zelf wel meevallen eigenlijk, stug maar niet oncomfortabel. De stoelen waren een stukje harder maar zaten wel echt fijn. Toch vind ik het lodge interieur op een Business ook wel echt prachtig en leuk met de oranje accenten. Vanavond hak ik de knoop door voor de bestelling. Ik neig naar de Sportline maar nergens een Elroq Sportline gevonden die een dealer had staan.Flix20 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:02:
[...]
Wat doorgaans het verschil tussen een normaal en sport chassis is is dat de laatste een stuk stijver is.
Hierdoor tordeert het onderstel minder wanneer je deze onder flinke druk zet. Dus wanneer je 'm flink met de neus een bocht in wilt gooien.
Persoonlijk vind ik dit bij auto's als Ford Fiesta, BMW 1/3 series e.d. echt toegevoegde waarde omdat je daar ook wat sportiever mee kan rijden.
In een (compacte) SUV vind ik het eerder een nadeel.
Het rijdt een stuk zenuwachtiger en gecombineerd met een stijvere vering, voel je ook iedere hobbel en bobbel in de weg door de auto heen.
Zelf heb ik een testrit gemaakt in een Enyaq sportline.
Mijn vriendin, die er weinig tot geen verstand van heeft, vroeg al heel snel dat ze iets opviel in de rijeigenschap en dat ze dat absoluut niet fijn vond. Dit was de eerste EV waarin we een testrit maakte en zij na 10 min al wat wagenziek begon te worden. Iets waar ze normaliter niet zoveel last van heeft.
Persoonlijk ben ik daarom ook heel bewust niet voor de Sportline gegaan omdat ik het in dit type auto niet vind passen.
Die stijvere vering gecombineerd met een auto die ruim 2 ton weegt is ook geen fijne combinatie.
De rij eigenschappen van de auto lenen zich ook gewoon niet om zo sportief te gaan rijden dat een sportonderstel meerwaarde biedt.
Wat stoelen betreft is het ook heel persoonlijk en moet je vooral even proberen.
Deze reviewer is beter en eerlijker, rijdt zelf al jaren Enyaq en id wel expert op dat gebied. Ja, er komen herkenbare stukjes voorbij maar een van de eersten die hem wel echt getest heeft, ook nog winterse condities. De echte tests moeten nog wel loskomen idd.Chillz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:38:
[...]
Leuk, maar....
- Tech Deck
https://youtu.be/I0EWUTzkDkM?si=Ij5u1aw0usrseiYo
Het is, zeker als bestuurder, ook niet niet comfortabel.Italioboy schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:03:
[...]
Net terug van een proefrit met een Enyaq Sportline. Ik vond het zelf wel meevallen eigenlijk, stug maar niet oncomfortabel. De stoelen waren een stukje harder maar zaten wel echt fijn. Toch vind ik het lodge interieur op een Business ook wel echt prachtig en leuk met de oranje accenten. Vanavond hak ik de knoop door voor de bestelling. Ik neig naar de Sportline maar nergens een Elroq Sportline gevonden die een dealer had staan.
Maar m.i. misstaat het op een auto als deze. Ik zie dit als een familie, woon/werk auto.
Dan wil je gewoon in zoveel mogelijk comfort rijden. En in het dagelijks gebruik heeft het sportonderstel 0,0 toegevoegde waarde.
De stugheid van zo’n onderstel moet ervoor zorgen dat een auto stabiel blijft bij o.a.(voornamelijk) het injagen van bochten. Maar vervolgens moet je wel een 1m70(volgens mij) 2 ton wegend gevaarte meesleuren. Die zorgt er ook voor dat de wagen flink gaat overhellen. Dus het voordeel van het onderstel weer deels tegemoet gemaakt.
En dan heb je dus alleen de nadelen van het onderstel over.
Maar dit is natuurlijk net zoals de remmen. De één merkt het verschil niet en/of vind het allemaal maar prima.
De ander voelt dat wel direct.
Is ook maar net wat je gewend bent of ervaren hebt.
Ja, dit YouTube-kanaal is eigenlijk verplichte kost voor elke Elroq- of Enyaq-rijder.Frankythefly schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:07:
[...]
Deze reviewer is beter en eerlijker, rijdt zelf al jaren Enyaq en id wel expert op dat gebied. Ja, er komen herkenbare stukjes voorbij maar een van de eersten die hem wel echt getest heeft, ook nog winterse condities. De echte tests moeten nog wel loskomen idd.
En voor wie liever de duitse versie wil: YouTube: Der neue Skoda ELROQ im Intensivtest bei Winterbedingungen inkl. Gru...Frankythefly schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:07:
[...]
Deze reviewer is beter en eerlijker, rijdt zelf al jaren Enyaq en id wel expert op dat gebied. Ja, er komen herkenbare stukjes voorbij maar een van de eersten die hem wel echt getest heeft, ook nog winterse condities. De echte tests moeten nog wel loskomen idd.
Alvast een stukje gekeken,Frankythefly schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:07:
video is 46 minuten, daar heb ik nu de tijd niet voor. Vanavond wel
Wat inderdaad gelijk goed opvalt, is dat hij wel het standaard checklistje heeft en dingen benoemd, maar daar ook gewoon wel zijn eigen mening over geeft en andere zaken ook bespreekt.
Goede suggestie
Leeg - Sinds 20180907
Even een opmerking: jouw waarheid hoeft niet voor iedereen te geldenFlix20 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:25:
[...]
Het is, zeker als bestuurder, ook niet niet comfortabel.
Maar m.i. misstaat het op een auto als deze. Ik zie dit als een familie, woon/werk auto.
Dan wil je gewoon in zoveel mogelijk comfort rijden. En in het dagelijks gebruik heeft het sportonderstel 0,0 toegevoegde waarde.
De stugheid van zo’n onderstel moet ervoor zorgen dat een auto stabiel blijft bij o.a.(voornamelijk) het injagen van bochten. Maar vervolgens moet je wel een 1m70(volgens mij) 2 ton wegend gevaarte meesleuren. Die zorgt er ook voor dat de wagen flink gaat overhellen. Dus het voordeel van het onderstel weer deels tegemoet gemaakt.
En dan heb je dus alleen de nadelen van het onderstel over.
Maar dit is natuurlijk net zoals de remmen. De één merkt het verschil niet en/of vind het allemaal maar prima.
De ander voelt dat wel direct.
Is ook maar net wat je gewend bent of ervaren hebt.
Alles verschilt per persoon, ik heb altijd sportieve geveerde auto's gereden en daarom heb ik dan ook de sportline besteld in sterkste uitvoering met DCC voor een zo'n sportief mogelijke beleving.
Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder
Eens, zelf ook altijd sportief geveerde auto’s gehad o.a Fiesta ST en Clio RS. Lijkt me dat ook met een zware auto het overhellen in bochten veel minder is met een Sportline. Ik zou hem zelf dan als 60 nemen zonder DCC, ik denk dat dit prima gaat bevallen. Al is het maar om de betere stoelen te hebben.Heimdallr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:04:
[...]
Even een opmerking: jouw waarheid hoeft niet voor iedereen te gelden![]()
Alles verschilt per persoon, ik heb altijd sportieve geveerde auto's gereden en daarom heb ik dan ook de sportline besteld in sterkste uitvoering met DCC voor een zo'n sportief mogelijke beleving.
Hoewel ik voor een Business Edition heb gekozen en ik @Chillz's redenering goed kan volgen, denk ik dat het inderdaad heel persoonlijk is. Sportline met DCC lijkt me wel de ultieme combinatie, dan heb je m.i. "best of both worlds."
Zelf zou ik waarschijnlijk eerst voor een upgrade naar DCC kiezen en dan pas naar Sportline gaan. Maar het is heel lastig te beoordelen als je niet beide varianten kunt riiden. Autojournalisten hebben er ook allemaal een andere mening over, variërend van "niet nodig" tot "moet je zeker bestellen."
Zelf zou ik waarschijnlijk eerst voor een upgrade naar DCC kiezen en dan pas naar Sportline gaan. Maar het is heel lastig te beoordelen als je niet beide varianten kunt riiden. Autojournalisten hebben er ook allemaal een andere mening over, variërend van "niet nodig" tot "moet je zeker bestellen."