Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 16:46
sparks schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:57:
Verkijk je niet op de range, rij nu een enyaq 60 en in de winter valt de range terug tot ongeveer 200km bij het aanbevolen laden tot 80%. Rij je 's avonds na 19.00 uur harder als 100 dan loopt de range snel nog verder terug.
Daarom vind ik de EV-database zo waardevol en heeft mij over de streep gehaald om voor de 85 te gaan.
Vind range en vermogen belangrijker dan een HUD

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetzer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ik heb nu een MG Zs Ev (oude model) en de range daarvan is in zowel de winter als zomer vrij beroerd. De 60 is hier een flinke upgrade van en op vakantie moet je met een kleine toch vaak/vaker stoppen. Dus die keer extra laden is geen issue met de 24 minuten 20-80%.

Voor woonwerk verkeer is de 60 ruim voldoende in Nederland zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Lordsauron schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:36:
Iemand al een dealer gevonden waar je ff kan "proef zitten" bij mij in den bosch is hij nog niet. Heb nu een enyaq en wil even kijken of deze ook "voldoet"
Ik kon proefrijden bij Century in Groningen, maar volgens mij is die daar al weer weg. Was eentje op Duits kenteken. Maar als je nu in de Enyaq rijdt zul je geen verschil ervaren. Zowel bestuurder als achterin is identiek (even buiten stoel- en interieurkeuze).

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 12:02
Italioboy schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:23:
Ik sta ook op het punt een Elroq te bestellen, een BE. Ik twijfel om de 82 te nemen door de extra range maar dat kost mij ook een 70 euro per maand extra. Laadkosten worden vergoed, dus ik zou zelf zeggen dat ik dan een 63 neem met extra opties en dat ik dan wel een keertje extra laad. Ik zit wel redelijk veel op de weg, maar afstanden van 200+ enkel komt zelden voor. Alleen zomervakantie en wintersport, keuzes keuzes. Wat heeft jullie over de streep getrokken om voor een 82 te gaan ipv een 63?
Wij hebben gekozen voor de 63, voornamelijk ivm de kosten (privé) . De 85 is flink duurder en we hebben die range eigenlijk alleen op vakantie nodig. Daarbij is de hsb ook hoger ivm meer gewicht.
Als de prijs niet (veel) uitmaakt zou ik eerder voor rmeer ange gaan idd.

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Hetzer schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:13:
Ik heb nu een MG Zs Ev (oude model) en de range daarvan is in zowel de winter als zomer vrij beroerd. De 60 is hier een flinke upgrade van en op vakantie moet je met een kleine toch vaak/vaker stoppen. Dus die keer extra laden is geen issue met de 24 minuten 20-80%.

Voor woonwerk verkeer is de 60 ruim voldoende in Nederland zou ik zeggen.
Dat hangt ook wel sterk vanaf hoe en waar je kan laden.
Kan je ten alle tijden op de zaak of thuis laden dan kom je er inderdaad een eind mee.

Gezien bij ons geen eigen parkeerplek is, maar laat wel een paal plaatsen en ook op de zaak begint het steeds drukker te worden met EV's dus zal je zeker niet dagelijks kunnen laden.

En laten we ook vooral niet de woorden van dhr. Clarkson vergeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0SCrFqmRZbtOWDrcnWc7GBDT2A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dDSLcONKlwJFBJbRmDarpW6w.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:14
Frankythefly schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:37:
[...]

Wij hebben gekozen voor de 63, voornamelijk ivm de kosten (privé) . De 85 is flink duurder en we hebben die range eigenlijk alleen op vakantie nodig. Daarbij is de hsb ook hoger ivm meer gewicht.
Als de prijs niet (veel) uitmaakt zou ik eerder voor rmeer ange gaan idd.
Hier hetzelfde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 21:59
Iemand al een dealer gevonden waar je ff kan "proef zitten" bij mij in den bosch is hij nog niet. Heb nu een enyaq en wil even kijken of deze ook "voldoet"
Nu wel 8)

Hij is vanmiddag van de vrachtwagen gerold. Vandaag proef gereden met de Enyaq sportline (met sportstoelen dus) en 21 inch, dat was toch echt iets te veel van het goede. Stuiterde alle kanten op. Toevallig werd de Elroq daar vandaag onverwachts 2 weken te vroeg bezorgd. Kan dus zaterdag gelijk proefrijden in de BE die ze daar hebben staan. Keuze wordt voor mij BE met 20 inch of de Sportline met 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:47
Italioboy schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:29:
Bedankt voor de reacties. De Kia EV3 is ook nog eventueel een optie. Ik heb zowel de EV3 en de Elroq proefgereden toen hij voor 2 weken in Nederland was, de 85 BE. Dat extra vermogen is wel echt heel lekker, dat zou al wel een plus zijn.

De 63 BE met clever pakket en transportpakket in de kleur race blue komt op 360 maandelijks
De 85 BE met alle bovengenoemde opties op 431. Laat ik de pakketten weg voor de 85 dan kost hij 392.

De Kia EV3 is wel goedkoper en biedt meer opties maar ik vond hem minder “premium” aanvoelen.
Heb de Elroq, EV3 en de Explorer gereden.

Waar ik bij de EV3 uiteindelijk op afhaakte was dat ik met mijn lengte heen houding kon vinden en dat scherm was mij veel te groot. Teveel info leidt af.
Had voor 45k uitvoeringen van alledrie de modellen en die naast elkaar gezet. EV3 had grotere accu, maar miste dan weer enkele extras die de Elroq wel had. En die laatste is de ruimste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:19
Holzschuh schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:54:
[...]

Heb de Elroq, EV3 en de Explorer gereden.

Waar ik bij de EV3 uiteindelijk op afhaakte was dat ik met mijn lengte heen houding kon vinden en dat scherm was mij veel te groot. Teveel info leidt af.
Had voor 45k uitvoeringen van alledrie de modellen en die naast elkaar gezet. EV3 had grotere accu, maar miste dan weer enkele extras die de Elroq wel had. En die laatste is de ruimste.
Ik vond de stoelen ook een stuk minder in de EV3. Ook vond ik het irritant dat het schermpje voor de klimaatcontrole achter het stuur valt. Ook de sensor om je ogen op de weg te houden werd ik knetter gek van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
sparks schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:57:
Verkijk je niet op de range, rij nu een enyaq 60 en in de winter valt de range terug tot ongeveer 200km bij het aanbevolen laden tot 80%. Rij je 's avonds na 19.00 uur harder als 100 dan loopt de range snel nog verder terug.
Mijn ervaring met de Enyaq 60 is ook dat het in de winter bij 100km/u max. 250 km is (bij 100% accu). Van de week in de avond met winterbanden, wat hardere wind, regen en 130 rijden kwam ik bij 100% accu, voorverwarmd en warmtepomp net op 200 km uit.

Naast de extra kracht van de 85 versie (zowel +80 pk als ook fors meer koppel), is het snellere laden en de extra range toch wel erg comfortabel.

Of het ook noodzakelijk is? Dat hangt veelal ook af van de laadmogelijkheden. Ik heb een laadpaal op de oprit en sta daardoor zelden bij een snellader. En als ik er sta doorgaans kort.

Op de wintersport ritten met dakkoffer ben ik wel blij dat ik nu een Elroq 85 besteld heb. Met de Enyaq 60 is het bij Max 100 km/u en laden tot 100% iedere 200km laden. We kiezen dan onderweg voor een overnachting, anders wordt het wel een erg lange rit.

Bij zonnepanelen kan een 85 ook een overweging zijn om meer capaciteit in de accu te hebben om te laden als de zon schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:07
leinenga schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:51:
Wij rijden nu iets meer dan 4 jaar in een VW id3 58kWh met een formele WLTP van 420km en als ik nu snelweg rij (wel 120kmh meestal) dan houdt het bij 200km bereik op nu in de winter met 100% accu bij vertrek. Om over na 19.00 maar te zwijgen wat er dan met vmax+20 overblijft ;)
Wij gaan wellicht ook voor een Elroq eind dit jaar, maar heel zeker dan voor de 85. Het geeft gewoon net even meer speling.

Mede ook voor de vakanties dat je naar zuid-frankrijk/spanje net even langere stukken kan doorrijden met 130 op de tol.
Maar ieder zijn situatie is uiteraard anders.
Hier precies dezelfde overweging om voor een groter accupakket te gaan. De ID3 is bijzonder snel leeg, en zeker met vakanties met dakkoffer, dan sta je elke 2 uur stil, dat was echt niet relaxt richting Zuid-Frankrijk.

Overigens was ik gisteren bij Cupra in Dordrecht en die gaven aan dat ze daar de Elroq komende vrijdag al zouden binnenkrijgen. (die verkoper van Cupra werkt ook bij Skoda) dus hij ging me ook inschrijven voor een proefrit daar.
In Breda bij Skoda komt ie pas begin Maart aldus sales daar.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:10
Weten jullie of dat allemaal 85 versies zijn die nu binnen komen of ook 60 versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-08 21:18
Robert_ZM schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:44:
[...]

Mijn ervaring met de Enyaq 60 is ook dat het in de winter bij 100km/u max. 250 km is (bij 100% accu). Van de week in de avond met winterbanden, wat hardere wind, regen en 130 rijden kwam ik bij 100% accu, voorverwarmd en warmtepomp net op 200 km uit.

Naast de extra kracht van de 85 versie (zowel +80 pk als ook fors meer koppel), is het snellere laden en de extra range toch wel erg comfortabel.

Of het ook noodzakelijk is? Dat hangt veelal ook af van de laadmogelijkheden. Ik heb een laadpaal op de oprit en sta daardoor zelden bij een snellader. En als ik er sta doorgaans kort.

Op de wintersport ritten met dakkoffer ben ik wel blij dat ik nu een Elroq 85 besteld heb. Met de Enyaq 60 is het bij Max 100 km/u en laden tot 100% iedere 200km laden. We kiezen dan onderweg voor een overnachting, anders wordt het wel een erg lange rit.

Bij zonnepanelen kan een 85 ook een overweging zijn om meer capaciteit in de accu te hebben om te laden als de zon schijnt.
Precies dat dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
Ontving een mail van mijn dealer dat mijn bestelde Elroq vandaag in elkaar wordt geschroefd. Ben erg benieuwd hoe lang het nog duurt voordat de auto bij de dealer wordt afgeleverd..,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:18:
Ontving een mail van mijn dealer dat mijn bestelde Elroq vandaag in elkaar wordt geschroefd. Ben erg benieuwd hoe lang het nog duurt voordat de auto bij de dealer wordt afgeleverd..,
Ah, die houd ik in de gaten! ik zie in het overzicht dat wij bij dezelfde dealer besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:11:
[...]

Ah, die houd ik in de gaten! ik zie in het overzicht dat wij bij dezelfde dealer besteld hebben.
Klopt dat wel? ik heb 'm bij De Waal Autogroep besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:04:
[...]

Klopt dat wel? ik heb 'm bij De Waal Autogroep besteld
Een tabel lezen is ook moeilijk 8)7
Bijna zelfde username

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
Nieuwe versie prijslijst beschikbaar op Skoda.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
wat @P_de_B ook al zei: je merkt geen verschil of je moet een ander interieur kiezen dan wat je nu in je Enyaq hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Martijnvdb schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:50:
Nu lijkt Loft icm BE60 weer gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 10:21
WLTP range voor de 60-variant is ook bijgesteld naar 427 km, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Stockbaard schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:42:
[...]

WLTP range voor de 60-variant is ook bijgesteld naar 427 km, klopt dat?
Klopt ja. In oktober was de netto capaciteit 58 kWh en de Range 449 km.

In januari is dit 59 kWh en 427 km.

Meer capaciteit en minder range dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
incl prijzen voor accessoires zie ik, ook idd interieurverplichting eraf bij pakketten.
Drive pakket leverbaar va week 6
verder weinig veranderingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-08 21:44
Elroq 85BE, Graphite Grey, 19", Loft, Trekhaak, Winterpakket.

Productie week 8 (16/2/2025)
Levering verwacht 14/3/2025 dealer TB te Breda.

Oktober besteld en SEPP toegekend gekregen (privé aanschaf). Inruilen van de Enyaq Iv60 na ruim 3 jaar en 75.000km. Veel km's door NL, Frankrijk, Italië, Denemarken en Zweden, zowel met als zonder vouwwagen.

Stap maar de Elroq aangezien kofferbak slagje kleiner mag nu, inruil positief was en subsidie mogelijk. Daarnaast aanschaf caravan (Kip Kompakt ipv Holtkamper Cocoon vouwwagen).
De Kip Kompakt in NL perfect te rijden met de Enyaq Iv60.... maar Elroq 85 is toch wel de mooie stap voor reizen door Europa.

Na de testrit in pre-preductiemodel (nog niet precies de uitvoeringen die uitgeleverd gaan worden) erg ongeduldig geworden tot we hem kunnen afhalen 😎

En dan kijken of de fiscale waarde niet veranderd en binnen de subsidie grens blijft vallen 🫣Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAiLbaPogBA6kO_uJOfHpQgOTX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NSTtjx4uaf35tBJcEHWpusP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
JS-Ah schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 01:58:

En dan kijken of de fiscale waarde niet veranderd en binnen de subsidie grens blijft vallen 🫣[Afbeelding]
Hoe zou dat nog kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
La1974 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:10:
[...]

Hoe zou dat nog kunnen dan?
Definitieve Fisc. Waarde wordt vastgesteld op moment dat de auto op kenteken word gezet.
Dat is ook een reden waarom je wel vaker ziet dat een trekhaak na oplevering geplaatst word. Dan is dat geen onderdeel van de Fisc waarde.

[ Voor 22% gewijzigd door Flix20 op 31-01-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Flix20 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Definitieve Fisc. Waarde wordt vastgesteld op moment dat de auto op kenteken word gezet.
Dat is ook een reden waarom je wel vaker ziet dat een trekhaak na oplevering geplaatst word. Dan is dat geen onderdeel van de Fisc waarde.
Die snap ik. Maar in dit voorbeeld is er toch een getekend contract. De auto gaat dan toch niet meer duurder worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
Vandaag bericht gehad dat de Elroq bij de dealers in de showroom staat.

https://www.skoda.nl/nieu...tactid=0034H00002P6uiZQAR

[ Voor 62% gewijzigd door Frankythefly op 31-01-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
La1974 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:32:
[...]

Die snap ik. Maar in dit voorbeeld is er toch een getekend contract. De auto gaat dan toch niet meer duurder worden?
Wijzigingen vanuit overheid worden altijd doorberekend, denk aan aanpassing btw bijv. Kans is klein dat dit midden in het jaar gebeurt overigens. Wat wel regelmatiger voorkomt is dat fabrikanten pakketten aanpassen in productie door er zaken in of uit te halen, dat kan een prijswijziging teweegbrengen. Consumentenrecht is wel vrij sterk dus kans dat je alles moet betalen is klein. Maar fiscale waarde wordt altijd pas op datum tenaamstelling definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Net mailtje van skoda.nl ontvangen dat er proefritten kunnen worden gepland bij de dealer.
Ben je benieuwd hoe onze nieuwe, volledig elektrische Elroq er in het echt uitziet? Dan hebben we goed nieuws voor je! Vanaf vandaag staat de Elroq bij onze dealers in de showroom. Hij beschikt over een snelle laadtijd van minder dan 28 minuten¹ en een indrukwekkende actieradius tot 579 km², afhankelijk van de gekozen configuratie. Wat meteen opvalt aan het nieuwe design zijn de stijlvolle LED-koplampen en de hoogglanszwarte Tech-Deck Face, die de traditionele grille vervangt. Op de motorkap vind je de nieuwe Škoda-signatuur, zonder het traditionele logo, wat zorgt voor een frisse, stoere uitstraling.

Je kunt de nieuwe Elroq vanaf vandaag komen bekijken bij de Škoda dealer. Wil je de Elroq zelf ervaren? Neem dan contact op met jouw Škoda dealer om een proefrit in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Frankythefly schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:00:
[...]

Wijzigingen vanuit overheid worden altijd doorberekend, denk aan aanpassing btw bijv. Kans is klein dat dit midden in het jaar gebeurt overigens. Wat wel regelmatiger voorkomt is dat fabrikanten pakketten aanpassen in productie door er zaken in of uit te halen, dat kan een prijswijziging teweegbrengen. Consumentenrecht is wel vrij sterk dus kans dat je alles moet betalen is klein. Maar fiscale waarde wordt altijd pas op datum tenaamstelling definitief.
Dat zou - in het meest extreme geval - nog kunnen betekenen dat je naast de SEPP grijpt terwijl je bij de bestelling nog wel recht had op deze SEPP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
La1974 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:32:
[...]

Dat gaat over de overeenkomst. Daarop heb jij recht op bepaalde uitvoering voor de afgesproken prijs.
Stel dat bijvoorbeeld Martijn zijn wens krijgt en de matrix verlichting onderdeel gaat worden van de standaard uitrusting.
Dan krijg je dat voor de overeengekomen prijs. Maar daardoor neemt de (fiscale) waarde wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Flix20 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:43:
[...]

Dat gaat over de overeenkomst. Daarop heb jij recht op bepaalde uitvoering voor de afgesproken prijs.
Stel dat bijvoorbeeld Martijn zijn wens krijgt en de matrix verlichting onderdeel gaat worden van de standaard uitrusting.
Dan krijg je dat voor de overeengekomen prijs. Maar daardoor neemt de (fiscale) waarde wel toe.
Sterke tekst:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mindgarp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:48
Hallo allemaal, leuk topic!

Ik heb ook een Elroq besteld, heb 'm zojuist aan de lijst toegevoegd.

Het is een Elroq 85 Business Edition met Lodge interieur en Advanced pakket in Timiano Green met Regulus velgen: https://configurator.skod...samenvatting?code=SK0H9RP

De dealer heeft 'm half januari besteld en de verwachte levering is in week 20 (half mei). Maar ik kreeg vandaag bericht dat -ie in week 10 (begin maart) geproduceerd gaat worden, dus het lijkt me dat hij er dan wel eerder is?

Ik zag trouwens dat er een nieuwe 'commercial' voor de Elroq op het YouTube-kanaal van Škoda Nederland staat: YouTube: De nieuwe Škoda Elroq

[ Voor 245% gewijzigd door mindgarp op 31-01-2025 19:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
Net bij Pon Center Amersfoort geweest, Elroq staat inderdaad in de showroom.
Hier staat een 85BE
  • Timiano green
  • Lodge interieur (die met de oranje gordels)
  • 20" Neptune
  • Upgrade plus pakket
  • Trekhaak
Erg mooi en de kleurencombi is precies wat we besteld hebben dus mooi om dat even te zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:36

Heimdallr

Asgard

Zojuist via zakelijke lease besteld: Skoda Elroq 82kWh Sportline.

Opties:

- Brilliant Silver Metallic
- Clever Charging Cable
- Warmtepomp
- Trekhaak
- Drive Pakket
- Transport pakket

[ Voor 4% gewijzigd door Heimdallr op 02-02-2025 20:07 ]

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:26
Vraag mbt navigatie. Weet iemand of de volgende combi mogelijk is. Ik wil navigeren naar een snellaadstation.
Op het grote scherm wil ik de navigatie via Google maps (Android Auto) en op de achtergrond de Navi van Skoda mee laten draaien zodat preconditionering accu voor het snelladen automatisch gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:13
Zojuist bericht ontvangen dat de bestelde Elroq onderweg naar NL is. Gaat wel hard nu. Verwachte leverdatum is/was half april. Zou dus wel eens eerder kunnen worden.

[ Voor 31% gewijzigd door upje op 03-02-2025 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
upje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:12:
Zojuist bericht ontvangen dat de bestelde Elroq onderweg naar NL is. Gaat wel hard nu. Verwachte leverdatum is/was half april. Zou dus wel eens eerder kunnen worden.
Ah interessant! En wanneer heb je de order getekend? Ik zie je niet in het overzicht staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:13
Begin december besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Nou ik ben benieuwd. Ik heb 'm begin oktober besteld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Mocht je willen, kun je misschien je bestell gegevens in de excel toevoegen (zie start post). Dan kunnen we zien welke versies snel leverbaar zijn en of er dealers zijn die extra snel uitleveren. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elroq85
Zojuist: De status van de auto is vandaag veranderd van “in productie” naar “Transport PON”

Ik heb nog een afleverdatum van 30/3 maar het lijkt allemaal sneller te gaan....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Elroq85 Zag dat jij bij De Waal had besteld. Werken zij ook met Honeymoonnet of heb je een ander linkje gekregen om de status te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Zojuist gebeld door de Skoda Dealer in Breda. De Elroq is daar in de showroom en ik heb een proefrit voor vrijdag a.s. gepland. Ben benieuwd.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
S_Chief schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:13:
@Elroq85 Zag dat jij bij De Waal had besteld. Werken zij ook met Honeymoonnet of heb je een ander linkje gekregen om de status te volgen?
Nee, dat hebben ze niet maar ik word door hun marketingmanager via mail op de hoogte gehouden. Ze weten natuurlijk dat al die Elroq rijders heel graag zsm willen rijden...;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Elroq85 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:08:
Zojuist: De status van de auto is vandaag veranderd van “in productie” naar “Transport PON”

Ik heb nog een afleverdatum van 30/3 maar het lijkt allemaal sneller te gaan....;-)
En vervolgens zegt de dealer dat - obv hun ervaring - het nog ca. 4 weken duurt voordat de auto bi jde dealer wordt afgeleverd. Maar dat kan nogal verschillen door diverse omstandigheden. Het lijkt er in ieder geval op dat de geplande afleverdatum meerdere weken naar voren lijkt te schuiven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 13:12
Het heeft even geduurd voordat HR/ wagenpark/ leasemaatschappij (en dealer) en uit waren,
maar nu toch bericht ontvangen dat mijn aangevraagde Elroq in bestelling is. *O*

Het wordt een Elroq 85 BE,
Graphite Grey met 19" Regulus velgen, Lodge interieur en Advanced pakket
Levering via Ames Dordrecht

Verwachting op dit moment is week 22, dus eind mei.

Ben benieuwd! :D

Hopelijk kunnen en komen ze ook nog voor die tijd mn laadpaal regelen. Het zou fijn zijn als dat voor levering al voor elkaar is.

Ik zal m in de sheet erbij zetten.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeertMR
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 05-09 08:20
Ook maar even aangemeld nadat ik dit forum had gevonden, heb de excellijst ook ingevuld.
Heb een zwarte 60 sportline besteld, echter heb ik in de offerte staan dat er 20 inch Asterion velgen onder komen, deze zie ik alleen nu in de recente configurator niet terug. Ook geen bericht gehad dat dit gewijzigd is of wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
GeertMR schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:33:
Ook maar even aangemeld nadat ik dit forum had gevonden, heb de excellijst ook ingevuld.
Heb een zwarte 60 sportline besteld, echter heb ik in de offerte staan dat er 20 inch Asterion velgen onder komen, deze zie ik alleen nu in de recente configurator niet terug. Ook geen bericht gehad dat dit gewijzigd is of wordt.
Maar even goed afstemmen met dealer/PON. Ik wilde graag de velgen zoals op pag 1 eerst foto maar die blijken in NL niet af-fabriek leverbaar. Wisselen dan? Ja dat kan, maar wel even 4 wielen apart afrekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Elroq85 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:27:
[...]

En vervolgens zegt de dealer dat - obv hun ervaring - het nog ca. 4 weken duurt voordat de auto bi jde dealer wordt afgeleverd. Maar dat kan nogal verschillen door diverse omstandigheden. Het lijkt er in ieder geval op dat de geplande afleverdatum meerdere weken naar voren lijkt te schuiven.
Kan best inderdaad. Met m'n e-Golf duurde het ook een tijd. Eerst naar Leusden, dan naar de dealer, PDI, wassen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 13:12
S_Chief schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:56:
Na een hele dag in Excel te hebben gewerkt ben ik thuis wéér in Excel gedoken. :+
***members only***
Jammer dat in de Excel online Charts en/of Pivot niet lijken te werken.
(misschien dat jij het in je eigen versie wel voor elkaar krijgt)

Ik had de huidige data even naar een locale Excelsheet overgezet.
Dan kun je ook leuk spelen met percentages en piecharts bijvoorbeeld.

Wat op dit moment de meest gekozen optie is:
- (52%) 60 kwh
- (89%) Business Edition
- (33%) Graphite Grey of Timiano Green (gedeelde eerste plek)
- (42%) 19" Proteus
- (48%) Loft
- (61%) Advanced

nu klaar met werken, en voor eigen nut met Excel spelen, voor vandaag :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chillz op 04-02-2025 17:15 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Chillz schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:14:
[...]

Jammer dat in de Excel online Charts en/of Pivot niet lijken te werken.
(misschien dat jij het in je eigen versie wel voor elkaar krijgt)

Ik had de huidige data even naar een locale Excelsheet overgezet.
Dan kun je ook leuk spelen met percentages en piecharts bijvoorbeeld.

Wat op dit moment de meest gekozen optie is:
- (52%) 60 kwh
- (89%) Business Edition
- (33%) Graphite Grey of Timiano Green (gedeelde eerste plek)
- (42%) 19" Proteus
- (48%) Loft
- (61%) Advanced

nu klaar met werken, en voor eigen nut met Excel spelen, voor vandaag :)
Klopt, ik heb er een wachtwoord op zitten om geknoei te voorkomen. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
Elroq85 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:08:

Zo dat is dan snel idd. Blijkbaar produceren ze de 82kWh dan eerst. Lekker vlot zo in ieder geval. Voor mijn 62kWh is er nog niks gewijzigd, geen productie bekend. Ik heb de Honeymoon omgeving vanuit de dealer gekregen en kan het zelf " live". volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
Kort vraagje, wel of geen "winter pakket", zou alleen om het verwarmbare voorruit gaan, achterbank wordt bij mij nauwelijks gebruikt voor passagiers. Thuis kan ie aan de laadpaal voorverwarmen dus daar speelt het niet en de verwarming (-geen- warmtepomp) is waarschijnlijk snel en sterk genoeg?

Vanmiddag even in Amersfoort in de auto gezeten, best fijne stoelen in de BE met lodge interieur

[ Voor 14% gewijzigd door MarcelGo op 04-02-2025 21:15 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dedier
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 11:24
MarcelGo schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:12:
Kort vraagje, wel of geen "winter pakket", zou alleen om het verwarmbare voorruit gaan
Hier heb ik zelf ook over zitten te twijfelen. Nu ook een elektrische auto met verwarmde voorruit. Het is alleen handig als het hard vriest én je bent vergeten voorverwarmen aan te zetten / onverwacht snel weg. Dan helpt het echt. Met voorverwarmen is de ruit binnen 10 minuten ontdooid en auto lekker warm. Dus de afweging is hoe vaak verwacht je onverwacht weg te gaan en vriest het hard. Voor mij persoonlijk kan ik dat op een hand tellen per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Van wat ik ervan begrepen heb wordt de verwarmde voorruit ook gebruikt om de ruit te ontwasemen. Scheelt weer blazen met de verwarming.

Hier was de overweging om het wel te doen vooral de achterbank, die wordt regelmatig gevuld en eigen ervaring met de voorstoelen is dat opgewarmde kont/benen je sneller een warm gevoel geven dan de hele ruimte verwarmen. Wat in een BEV ook nogal wat stroom kost.
En dan was de ruit mooi meegenomen, zeker als de ruit dan makkelijker vrij te houden is tijdens het rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Holzschuh op 05-02-2025 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Holzschuh schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:27:
Van wat ik ervan begrepen heb wordt de verwarmde voorruit ook gebruikt om de ruit te ontwasemen. Scheelt weer blazen met de verwarming.

Hier was de overweging om het wel te doen vooral de achterbank, die wordt regelmatig gevuld en eigen ervaring met de voorstoelen is dat opgewarmde kont/benen je sneller een warm gevoel geven dan de hele ruimte verwarmen. Wat in een BEV ook nogal wat stroom kost.
En dan was de ruit mooi meegenomen, zeker als de ruit dan makkelijker vrij te houden is tijdens het rijden.
In de Kia is voor ontwasemen de luchtstroom in combi met ontvochtiging van de ac voldoende en zet ik de voorruit verwarming zelden aan. De temperatuur in de auto staat hier altijd tussen 20-22 en dat zorgt zeker na 10 minuten voor een aangenaam klimaat.

In de camper, met verwarmbaar voorruit heb ik helaas al een keer ondervonden dat (mede door mijn verhoogd eigen risico) een steentje op de voorruit met een barst tot gevolg kostbaar is :'(

[ Voor 9% gewijzigd door MarcelGo op 05-02-2025 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
MarcelGo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:18:
[...]

In de Kia is voor ontwasemen de luchtstroom in combi met ontvochtiging van de ac voldoende en zet ik de voorruit verwarming zelden aan. De temperatuur in de auto staat hier altijd tussen 20-22 en dat zorgt zeker na 10 minuten voor een aangenaam klimaat.
Dat is dan een BEV? Van wat ik hoor is het zeker bij koudere temperaturen (<5c) een energieslurper als je de binnenruimte wilt verwarmen met de AC. Daar zat mijn overweging in. Of als je de auto niet aan de stekker hebt hangen, dan tikt voorverwarmen ook wel aan.

Praktijk gaat het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ja...rij inmiddels 8 jaar volledig elektrisch...de Elroq is misschien de volgende

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-07 13:31
Vandaag opdracht gegeven om de Elroq te bestellen. In het echt is de Elroq nog mooier dan op de foto's :D.

Elroq Business Edition 82 kWh
  • Steel Grey
  • Stoelbekleding Leder Eco Suite
  • Business Advanced pakket
  • Velgen: Antraciet Regulus
Verwachte levertijd in eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
User8 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:16:
Vandaag opdracht gegeven om de Elroq te bestellen. In het echt is de Elroq nog mooier dan op de foto's :D.

Elroq Business Edition 87 kWh
  • Steel Grey
  • Stoelbekleding Leder Eco Suite
  • Business Advanced pakket
  • Velgen: Antraciet Regulus
Verwachte levertijd in eind mei.
Speciale batterij versie heb jij zeg ;-) Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User8
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-07 13:31
Patox schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:40:
[...]

Speciale batterij versie heb jij zeg ;-) Gefeliciteerd!
Oeps. Scherp. Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbentochniegek
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-08 11:14
Frankythefly schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:26:
Ik denk dat remgevoel bij de Elroq anders is door de trommelremmen achter. Deze bijten minder dan schijfremmen en kunnen wat sponziger aanvoelen, zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.

Daarnaast, de remmen gebruik je een stuk minder dan bij brandstofauto's, zeker als je veel in zijn "B" rijdt en de regeneratie gebruikt.
Ik heb het idee dat de remmen zo aanvoelen omdat het zo is ontworpen dat er weinig verschil is te voelen tussen regenereren en remmen, het gaat dermate vloeiend dat je bijna geen overgang voelt tussen regenereren en remmen.

De B stand is niet nodig voor regenereren, ik gebruik altijd de D stand (Enyaq) omdat ik liever uit rol. Bij het remmen zie je in het dashboard dat er geregenereerd wordt (blauwe balkje naar links).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Nieuwe versie van de prijslijst staat online. Nu weer de andere velgen voor de Sportline, blijft dus spannend denk ik wat je krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
ikbentochniegek schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:32:
[...]

Ik heb het idee dat de remmen zo aanvoelen omdat het zo is ontworpen dat er weinig verschil is te voelen tussen regenereren en remmen, het gaat dermate vloeiend dat je bijna geen overgang voelt tussen regenereren en remmen.

De B stand is niet nodig voor regenereren, ik gebruik altijd de D stand (Enyaq) omdat ik liever uit rol. Bij het remmen zie je in het dashboard dat er geregenereerd wordt (blauwe balkje naar links).
Ik heb verschillende EV's gereden en bij de meeste vind ik het op de snelweg fijner in een D stand en in de stad prettiger met meer regeneratie (B stand Skoda) maar dat is helemaal persoonlijk verder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Frankythefly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:53:
[...]

Ik heb verschillende EV's gereden en bij de meeste vind ik het op de snelweg fijner in een D stand en in de stad prettiger met meer regeneratie (B stand Skoda) maar dat is helemaal persoonlijk verder natuurlijk.
Ja zo rijden wij de FIAT 500e van mijn vrouw ook. Werkt prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Gaat hard hier met de toekomstige Elroq-rijders. :P

Zelf had ik ook wel een verwarmde voorruit gewild. Heb 'm niet vaak gebruikt op de e-Golf maar de paar keren dat ik 'm nodig had was het wel erg handig. Maar goed, met het winterpakket zou ik boven de 45k komen en dus de subsidie verliezen. Wordt een duur pakketje dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:49
Ik heb verwarmde voorruit eens gezien bij Ford en daarbij waren horizontale verwarming element zichtbaar. Is dat nog zo hetzelfde concept bij nieuwere auto zoals je auto of skoda elroq/enyaq?
S_Chief schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:38:
Gaat hard hier met de toekomstige Elroq-rijders. :P

Zelf had ik ook wel een verwarmde voorruit gewild. Heb 'm niet vaak gebruikt op de e-Golf maar de paar keren dat ik 'm nodig had was het wel erg handig. Maar goed, met het winterpakket zou ik boven de 45k komen en dus de subsidie verliezen. Wordt een duur pakketje dan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ligt eraan, je hebt meerdere soorten. Mijn e-Golf heeft standaard een verwarmde voorruit met zichtbare draadjes, optioneel had je een versie waarbij dat niet zichtbaar was. Geen idee wat nu op de Elroq in het winterpakket zit (kunnen de Enyaq-rijders wellicht vertellen).

Moet zeggen dat ik mij nooit aan die draadjes heb gestoord. Je moet goed je best doen om daarop te focussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
royalt123 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:38:
Ik heb verwarmde voorruit eens gezien bij Ford en daarbij waren horizontale verwarming element zichtbaar. Is dat nog zo hetzelfde concept bij nieuwere auto zoals je auto of skoda elroq/enyaq?

[...]
Op de Golf 7.5 die ik heb gehad zag je geen draadjes en werd de voorruit verwarmd met een soort van transparant folie.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert_ZM
Ik heb zelf ook de afweging gemaakt voor wel of niet het winterpakket, hieronder een opsomming van de afwegingen.

De verwarmbare voorruit van Skoda is niet met draden zoals bij Ford, maar is een dunne zilverlaag die op de ruit, zie dit persbericht uit 2017 van Volkswagen: https://www.autoweek.nl/a...mt-met-zilveren-voorruit/

Een voordeel van deze techniek zou dan ook zijn dat het in de zomer zonlicht reflecteert, al noemt Skoda dat niet.

Ik rij nu 4 jaar in een Enyaq zonder voorruit verwarming en ik mis het niet. Mocht ik een keer laat er aan denken om voor te verwarmen is de auto met 5 minuten ontdooid (ik heb een warmtepomp, zou iets sneller moeten zijn dan zonder warmtepomp). Ook heeft de Enyaq en ook Elroq een knop voor het snel verwarmen, “MAX”, dan wordt het interieur zo snel mogelijk verwarmd en blaast de blower warme lucht op de voorruit, dat werkt ook snel.

Ik heb geen tests kunnen vinden waar specifiek ingegaan wordt op de verwarmbare voorruit van VAG. Wat ik zelf namelijk bedacht heb als mogelijke nadelen is wellicht iets minder zicht in het donker en/of hinderlijke reflectie. Het is immers een extra laag die op de ruit gespoten is, mogelijk dat dat net iets donkerder wordt net als zonwerende folie. Aangezien het een dunne zilverlaag is, kan het wellicht ook wat hinderlijke reflectie geven, bijvoorbeeld dat het dashboard in de voorruit reflecteert.

Verder zit in het winter pakket de verwarmbare achterbank, maar met 2 kinderzitjes geeft dat voor mij momenteel geen meerwaarde.

De 3 zone climate control in het winter pakket is wel interessant, dat maakt de auto wellicht net iets zuiniger bij alleen rijden (in de Enyaq gaat de plek van passagier en achterbank dan automatisch op eco) en het geeft de mogelijkheid voor passagier en/of passagiers achterin om de temperatuur naar wens in te stellen.

Ik heb gekozen voor de upgrade van Advanced naar Maxx pakket, in Maxx pakket zit dan ook de 3 zone climate control en andere dingen die ik dan interessanter vind dan de verwarmbare voorruit en verwarming achterbank.

Overigens vind ik het apart in de prijslijst dat de meerprijs voor winter pakket vanaf een Maxx pakket hetzelfde is als bij de andere pakketten terwijl in Maxx al de 3 zone climate control zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertMR
  • Laatst online: 05-09 08:20
Frankythefly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:51:
Nieuwe versie van de prijslijst staat online. Nu weer de andere velgen voor de Sportline, blijft dus spannend denk ik wat je krijgt. ;)
Bovenaan in de prijslijst (V8) bij "standaarduitvoering" staat nu de Asterion , maar kijk je bij het kopje "velgen" dan staat daar nog de Vega als standaard... ben benieuwd wat het gaat worden. Is me ook niet duidelijk op welke banden ie geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik zit ook met afweging tussen upgrade naar Maxx of winterpack. Bij Maxx heb je voorraan ook geen stoel verwarming en dat wil ik wel op minst. Achterbank is voor mij hetzelfde verhaal met 2 kinderstoel onbelangrijk.

Voorruit verwarming met silver folie klink wel veel beter dan elektrische draden.

Ik denk nog even over na. Het gaat om skoda elroq 85 business suite lodge met advanced pack ofwel Tesla y. Extra opties bovenop zijn op eigen kosten. Het gaat om leasewagen in België.
Robert_ZM schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:32:
Ik heb zelf ook de afweging gemaakt voor wel of niet het winterpakket, hieronder een opsomming van de afwegingen.

De verwarmbare voorruit van Skoda is niet met draden zoals bij Ford, maar is een dunne zilverlaag die op de ruit, zie dit persbericht uit 2017 van Volkswagen: https://www.autoweek.nl/a...mt-met-zilveren-voorruit/

Een voordeel van deze techniek zou dan ook zijn dat het in de zomer zonlicht reflecteert, al noemt Skoda dat niet.

Ik rij nu 4 jaar in een Enyaq zonder voorruit verwarming en ik mis het niet. Mocht ik een keer laat er aan denken om voor te verwarmen is de auto met 5 minuten ontdooid (ik heb een warmtepomp, zou iets sneller moeten zijn dan zonder warmtepomp). Ook heeft de Enyaq en ook Elroq een knop voor het snel verwarmen, “MAX”, dan wordt het interieur zo snel mogelijk verwarmd en blaast de blower warme lucht op de voorruit, dat werkt ook snel.

Ik heb geen tests kunnen vinden waar specifiek ingegaan wordt op de verwarmbare voorruit van VAG. Wat ik zelf namelijk bedacht heb als mogelijke nadelen is wellicht iets minder zicht in het donker en/of hinderlijke reflectie. Het is immers een extra laag die op de ruit gespoten is, mogelijk dat dat net iets donkerder wordt net als zonwerende folie. Aangezien het een dunne zilverlaag is, kan het wellicht ook wat hinderlijke reflectie geven, bijvoorbeeld dat het dashboard in de voorruit reflecteert.

Verder zit in het winter pakket de verwarmbare achterbank, maar met 2 kinderzitjes geeft dat voor mij momenteel geen meerwaarde.

De 3 zone climate control in het winter pakket is wel interessant, dat maakt de auto wellicht net iets zuiniger bij alleen rijden (in de Enyaq gaat de plek van passagier en achterbank dan automatisch op eco) en het geeft de mogelijkheid voor passagier en/of passagiers achterin om de temperatuur naar wens in te stellen.

Ik heb gekozen voor de upgrade van Advanced naar Maxx pakket, in Maxx pakket zit dan ook de 3 zone climate control en andere dingen die ik dan interessanter vind dan de verwarmbare voorruit en verwarming achterbank.

Overigens vind ik het apart in de prijslijst dat de meerprijs voor winter pakket vanaf een Maxx pakket hetzelfde is als bij de andere pakketten terwijl in Maxx al de 3 zone climate control zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
royalt123 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:06:
Ik zit ook met afweging tussen upgrade naar Maxx of winterpack. Bij Maxx heb je voorraan ook geen stoel verwarming en dat wil ik wel op minst. Achterbank is voor mij hetzelfde verhaal met 2 kinderstoel onbelangrijk.

Voorruit verwarming met silver folie klink wel veel beter dan elektrische draden.

Ik denk nog even over na. Het gaat om skoda elroq 85 business suite lodge met advanced pack ofwel Tesla y. Extra opties bovenop zijn op eigen kosten. Het gaat om leasewagen in België.

[...]
Stoelverwarming voor is standaard op de Business Edition en Sportline. In ieder geval in NL, ik ga er vanuit ook in België. Alleen op de echt basis uit voering (Selection) heb je geen stoelverwarming. Overigens wel apart en verwarrend dat ze verwarmbare voorstoelen vermelden bij winterpakket terwijl een winterpakket alleen op Business Edition en Sportline gekozen kan worden en de verwarmbare voorstoelen daar al standaard bij in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonelessscar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-09 18:30
GeertMR schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:28:
[...]

Bovenaan in de prijslijst (V8) bij "standaarduitvoering" staat nu de Asterion , maar kijk je bij het kopje "velgen" dan staat daar nog de Vega als standaard... ben benieuwd wat het gaat worden. Is me ook niet duidelijk op welke banden ie geleverd gaat worden.
Heb contact gehad met Pon, wegens tekort aan Asterion velgen is nu de zwarte Vega 20" velg standaard bij de Sportline variant.

Ik twijfel zelf nog tussen de Business Edition 63 Kwh + Plus pakket + Transport pakket en de Sportline edition + Clever pakket + Transport pakket. Enige waarom ik het Plus pakket zou willen is LED matrix en de elektrisch bedienbare achterklep. Zit grootlicht assistent er wel standaard op?

[ Voor 22% gewijzigd door Bonelessscar op 06-02-2025 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq1990
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01-07 18:43
Heeft iemand met een 60kwh versie al een productieweek doorgekregen?
Ben wel benieuwd waneer de productie van deze versie van start gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
Elroq1990 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:23:
Ja zie sheet. Week 10, 60 BE. Ik weet niet of dit ook al bevestigd is door de fabriek (volgens mij niet) maar is nog meer als indicatie.

[ Voor 15% gewijzigd door Patox op 06-02-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Bonelessscar schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:35:
[...]

Heb contact gehad met Pon, wegens tekort aan Asterion velgen is nu de zwarte Vega 20" velg standaard bij de Sportline variant.

Ik twijfel zelf nog tussen de Business Edition 63 Kwh + Plus pakket + Transport pakket en de Sportline edition + Clever pakket + Transport pakket. Enige waarom ik het Plus pakket zou willen is LED matrix en de elektrisch bedienbare achterklep. Zit grootlicht assistent er wel standaard op?
Zat ook mijn twijfel, vond het uiteindelijk te prijzig om het Clever Plus te nemen (met name voor Matrix verlichting en elec. kofferbak.). Maar ieder zijn keuze uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM0206
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-08 15:18
Zojuist ook van de dealer te horen gekregen dat de auto onderweg is naar de importeur.
Hij gaf aan dat waarschijnlijk eind februari/ begin maart de auto afgeleverd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
DM0206 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:21:
Zojuist ook van de dealer te horen gekregen dat de auto onderweg is naar de importeur.
Hij gaf aan dat waarschijnlijk eind februari/ begin maart de auto afgeleverd gaat worden.
Het is meteen druk in het excel. Iedereen zoekt natuurlijk welke versie en welke dealer :+

[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 06-02-2025 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 19:53
Te horen gekregen dat de SEPP subsidie niet toegekend ging worden (uitgeloot). Dealer gebeld en gevraagd of de configuratie nog aangepast kon worden. Dan kon niet maar ik kon wel een nieuwe inschieten, de oude order zouden ze dan annuleren. Ik gok dat ze de oude gewoon laten afleveren en weer door verkopen, er is genoeg vraag naar.

Elroq sportline 82kWh (was de 63kWh)
Graphite grey
Business upgrade pakket plus
Winter pakket

Levering zou eind mei moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Patox schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Ja zie sheet. Week 10, 60 BE. Ik weet niet of dit ook al bevestigd is door de fabriek (volgens mij niet) maar is nog meer als indicatie.
Welke sheet? Die van mij wordt week 12 geleverd. Het lijkt me stug dat die dan in week 10 pas geproduceerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Elroq1990 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:23:
Ik niet, alleen een verwachte leverweek 16 maar nog geen def productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:19
Ik stond op het punt om een 60 BE te bestellen met Clever pakket en transport pakket maar nu zag ik in mijn lease configurator dat het echt maar 30 euro scheelt met een facelift Enyaq 60 Selection die vrijwel alle opties van een BE met Clever pakket al standaard heeft.... Die extra ruimte is toch ook wel lekker in de kofferbak! Die twijfel toch ook altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb in de optielijst brochure gekeken en het klopt wat je zegt. Het verschil is dat standaard enkel voor bestuurder stoel is. Optie is dan passagier en achter stoelen.
Robert_ZM schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:15:
[...]

Stoelverwarming voor is standaard op de Business Edition en Sportline. In ieder geval in NL, ik ga er vanuit ook in België. Alleen op de echt basis uit voering (Selection) heb je geen stoelverwarming. Overigens wel apart en verwarrend dat ze verwarmbare voorstoelen vermelden bij winterpakket terwijl een winterpakket alleen op Business Edition en Sportline gekozen kan worden en de verwarmbare voorstoelen daar al standaard bij in zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
royalt123 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:42:
Ik heb in de optielijst brochure gekeken en het klopt wat je zegt. Het verschil is dat standaard enkel voor bestuurder stoel is. Optie is dan passagier en achter stoelen.

[...]
Prijslijst zegt bij BE en SL dat er standaard verwarmende voorstoelen.
Lijkt me dus bestuurder en passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Goed om te weten, dan moet ik zeker eens polsen bij mijn leasemaatschappij.
Italioboy schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:31:
Ik stond op het punt om een 60 BE te bestellen met Clever pakket en transport pakket maar nu zag ik in mijn lease configurator dat het echt maar 30 euro scheelt met een facelift Enyaq 60 Selection die vrijwel alle opties van een BE met Clever pakket al standaard heeft.... Die extra ruimte is toch ook wel lekker in de kofferbak! Die twijfel toch ook altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb nogmaals eens nieuwe brochure gedownload en het is inderdaad beide voorstoelen die verwarmd kunnen worden, zelfs standaard op alle editie. Dan heb ik geen winter pack nodig en kan centjes naar driver pack gaan :D
Flix20 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:10:
[...]

Prijslijst zegt bij BE en SL dat er standaard verwarmende voorstoelen.
Lijkt me dus bestuurder en passagier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
royalt123 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:42:

[...]
Ik vind het prijsverschil ook vreemd. De BE en Sportline hebben een andere prijs voor winterpakket maar hebben standaard al verwarmbare voorstoelen. Waarom dan een andere prijs voor het winterpakket? Beiden krijgen 3-zone klimaatregeling, verwarmbare stoelen achter en een verwarmbare voorruit erbij.

De 21" prijs is dan weer een verschil in voordeel voor de BE, daar kosten ze 1490, maar op een sportline (die standaard al 20" heeft) kosten ze 1990, dan zijn ze wel gepolijst, dat zal het wel zijn, maar dan nog, 500 euro verschil is ook flink. Vreemde keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
La1974 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:38:
[...]

Welke sheet? Die van mij wordt week 12 geleverd. Het lijkt me stug dat die dan in week 10 pas geproduceerd wordt.
Op de eerste pagina onder " handige linkjes". staat een link naar een Excel bestand, daar staan de bestellingen in voor zover bekend., Heb je besteld dan kun je jouw bestelling erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Frankythefly schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:34:
[...]

Op de eerste pagina onder " handige linkjes". staat een link naar een Excel bestand, daar staan de bestellingen in voor zover bekend., Heb je besteld dan kun je jouw bestelling erbij zetten.
Dat heb ik gedaan ja. Maar daarin worden toch geen productieweken genoemd? Daar werd naar verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
La1974 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:28:
[...]

Dat heb ik gedaan ja. Maar daarin worden toch geen productieweken genoemd? Daar werd naar verwezen.
nee idd nog geen productieweken, wel een leverweek zie ik. Wij moeten nog even wachten op de onze in ieder geval ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Frankythefly schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:56:
[...]

nee idd nog geen productieweken, wel een leverweek zie ik. Wij moeten nog even wachten op de onze in ieder geval ;)
als je het @S_Chief lief vraagt kan hij vast wel een kolom(bevestigde) productiedatum toevoegen.
En wellicht ook een kolom 'op transport' toevoegen. Dan hebben de wachtende ook een indicatie hoelang er tussen transport en daadwerkelijke oplevering zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elroq85
Update: vorige week kreeg ik van de dealer het bericht dat de Elroq op transport was....en nu het bericht dat ze verwachten dat de auto volgende week bij de dealer staat.... volgens de dealer gaat alles veel sneller dan ze gewend zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Elroq85 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:45:
Update: vorige week kreeg ik van de dealer het bericht dat de Elroq op transport was....en nu het bericht dat ze verwachten dat de auto volgende week bij de dealer staat.... volgens de dealer gaat alles veel sneller dan ze gewend zijn ;-)
Wow, beter. Nog even geduld dus....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb het nog even teruggezocht. Bij mijn Enyaq was start productie 2 november, afleveren bij dealer 22 november en ik heb hem om 3 december bij de dealer opgehaald. Dus 4-5 weken na start productie lijkt wel realistisch.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leendert_s
  • Laatst online: 06-09 12:31
ik ben het spoor helemaal bijster, als het gaat om de leveringen. ik heb de BE met de 60 accu besteld eind december A-point zegt op zijn vroegst leverbaar rond 13 juni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Rustig aan.
Vooralsnog heeft niemand daadwerkelijk geleverd gekregen.
Daarnaast was volgens mij al wel bekend dat eerste de 85 modellen in productie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Er zijn inmiddels 35 stuks ELROQ 85 exemplaren in NL op kenteken gezet. Dat zullen wel voornamelijk dealerauto's zijn.
Pagina: 1 ... 6 ... 51 Laatste