Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-09 13:57
Ja, ik had hetzelfde, maar wilde graag Lodge interieur. Blijft wel vreemd dat het niet met Loft interieur kan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:52:
Misschien voelt TS er wat voor om zo'n overzicht te maken in de TS met bestellingen waarin uitvoering, besteldatum en verwachte leverdatum ingevuld kunnen worden? @S_Chief
Zal vanavond even iets regelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
S_Chief schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:00:
[...]

Zal vanavond even iets regelen.
Fijn, dan hoeft Martijn niet iedereen meer iedere keer de vraag te stellen. :+

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 12-09 14:34
Frankythefly schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:00:
[...]

Nog nergens in de showroom. Er waren roadshows en tijdelijke demo’s en nu wachten op de showroomautos. Was vorige week bij onze dealer nog niet bekend wanneer deze komen. Was eerst week 4 en later uitgesteld maar niet bekend. Je kunt je bij de dealer wel aanmelden dat je de info als eerste krijgt.
In België staan ze al bij sommige (grote) dealers). Nog maar net.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:33
Martijnvdb schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:55:
Toch kom ik nog een keer terug op de verlichting (sorry). Het gaat dan om de verlichting aan de buitenkant van de kofferklep. Vanaf het Clever Plus pakket krijg je deze achterlichten erbij. Betekent dit dat bij de uitvoeringen "onder" het Clever Plus pakket deze nooit branden? Dus alleen de buitenste delen? Dat lijkt mij ook vreemd. Dan is het puur voor de sier?
YouTube: skoda enyaq full led vs matrix led rear

Korte video met vergelijk tussen 2 Enyaqs

Elroq 60 BE Timiano Green + Lodge

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Na een hele dag in Excel te hebben gewerkt ben ik thuis wéér in Excel gedoken. :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 15-01-2025 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-08 21:18
Ja deze situatie heb je met de BMW iX1 ook. Alles of niets. Ze weten wel hoe ze de pakketten moeten samenstellen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Toch kom ik nog een keer terug op de verlichting (sorry). Het gaat dan om de verlichting aan de buitenkant van de kofferklep. Vanaf het Clever Plus pakket krijg je deze achterlichten erbij. Betekent dit dat bij de uitvoeringen "onder" het Clever Plus pakket deze nooit branden? Dus alleen de buitenste delen? Dat lijkt mij ook vreemd. Dan is het puur voor de sier?
Puur voor de sier,
Dat kan makkelijk
Gebeurd ook wel vaker bij andere auto's.

Op die manier kunnen ze gebruik maken van dezelfde type achterklep, met gelijke lichtunits.
Alleen er hoeven geen lichtjes in en aparte bedrading naartoe (incl elektronica en aansturing).
En zo besparen ze geld

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Chillz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:04:
[...]

Puur voor de sier,
Dat kan makkelijk
Gebeurd ook wel vaker bij andere auto's.

Op die manier kunnen ze gebruik maken van dezelfde type achterklep, met gelijke lichtunits.
Alleen er hoeven geen lichtjes in en aparte bedrading naartoe (incl elektronica en aansturing).
En zo besparen ze geld
Dank voor je reactie, wel jammer:). Naast dat het mooier is die matrix verlichting, is het denk ik ook een stuk veiliger en beter zicht. Maar kan de verschillen niet 123 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
S_Chief schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:56:
Na een hele dag in Excel te hebben gewerkt ben ik thuis wéér in Excel gedoken. :+
***members only***
Kan er na de kolom "Verwachte afleverdatum" ook nog een kolom "Geleverde datum" bij?
Asvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
hier zie je toch al de verschillen?

S_Chief in "Het grote Škoda Elroq-topic"

ja de binnenste delen zijn dan voor de sier maar alsnog is het best duidelijk hoor, ook overdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
Ik had weer iets moois: ik kreeg van A-point een mail met de Honeymoon omgevingslink dus ik helemaal blij. Ik klik die link aan, krijg je zo'n mooi overzicht van wat er besteld is. Staat er als kleur Energy Blue :( Ik dus gelijk teruggemaild dat de kleur niet klopt (de rest gelukkig wel) dus dat gaat ze nu aanpassen en bevestigen dit wanneer het aangepast is.

Lijkt me toch niet zo heel moeilijk om goed te kijken naar de kleur wat iemand besteld als je zoiets doorzet naar de importeur |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM0206
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-08 15:18
Wat ik ook een gemiste kans vindt is dat bij de nieuwe Enyaq in het optiepakket "Advanced" de Light band (stukje verlichting aan de voorzijde) wel mee wordt genomen en bij de Elroq niet... puur om bij de Enyaq meer luxe te laten uitstralen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
DM0206 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:22:
Wat ik ook een gemiste kans vindt is dat bij de nieuwe Enyaq in het optiepakket "Advanced" de Light band (stukje verlichting aan de voorzijde) wel mee wordt genomen en bij de Elroq niet... puur om bij de Enyaq meer luxe te laten uitstralen?
Als het verschil tussen Enyaq en Elroq alleen die 16 cm is, dan denk ik dat ze bang zijn voor kannibalisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verlichte tech-deck komt later als aparte optie naar de Elroq heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
__REMCO__ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:20:
[...]

hier zie je toch al de verschillen?
:)
S_Chief in "Het grote Škoda Elroq-topic"

ja de binnenste delen zijn dan voor de sier maar alsnog is het best duidelijk hoor, ook overdag
Ging mij meer om het verschil in zicht, de verschillen zijn inderdaad helder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
S_Chief schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:27:
Oke ben benieuwd. Heb je meer info beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
S_Chief schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:27:
Is voor nu onderdeel van de launch editie.
En die komt niet naar NL.

Althans, zo is me bij de roadshow verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Flix20 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:08:
[...]

Toch zonde...

Ik weet niet voor hoeveel Euro's het meer zou zijn,
maar als het een beetje redelijk zou zijn (extra op de leaseprijs), denk ik dat ik die zeker zou overwegen
(en meerdere potentiele kopers waarschijnlijk)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Ging mij meer om het verschil in zicht, de verschillen zijn inderdaad helder. :)
TS heeft een link gestuurd naar een persmap https://www.skoda-storybo...rn-solid-design-language/

Daarin staat dit: The headlights of the Elroq are available in two versions: the standard version has a continuous daytime running light and indicator module at the top and a shared unit with LED modules for the low beam and high beam at the bottom. In the top‑tier LED Matrix beam headlights, four individual rectangular LED modules form the daytime running light strip in the upper light unit. Two striking LED blocks are used in the lower module. They feature matrix technology with 36 individual light segments, selectively shielding oncoming road users when the high beam is switched on. In addition, the LED Matrix beam headlights offer five adaptive light modes: City mode, Country mode, Highway mode, All‑weather light mode and Tourist mode for countries driving on the other side of the road. The rear lights also conform to the Modern Solid design language, with fine lines and a minimalist 2D look. Even the standard variant uses 100 per cent LED technology. The top‑of‑the‑range version also offers dynamic indicators, backlit crystalline elements, an animation when the tailgate is opened and a choice of two Coming/Leaving Home animations that integrate the headlights.

Niet veel extra info over de standaard verlichting dus. Alleen dat het LED betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[...]

Voor nu is het inderdaad voorbehouden aan de Launch Edition, maar uiteindelijk wordt het een losse optie. Dat is mij in ieder geval medegedeeld.
Elroq85 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:51:
[...]
Kan er na de kolom "Verwachte afleverdatum" ook nog een kolom "Geleverde datum" bij?
Asvast bedankt!
Toegevoegd.
Chillz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:24:
[...]

Toch zonde...

Ik weet niet voor hoeveel Euro's het meer zou zijn,
maar als het een beetje redelijk zou zijn (extra op de leaseprijs), denk ik dat ik die zeker zou overwegen
(en meerdere potentiele kopers waarschijnlijk)
Zeker zonde, ik zou 'm zo hebben besteld. Maakt de voorkant wel 'af' wat mij betreft.

[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 15-01-2025 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
S_Chief schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:15:
[...]

Voor nu is het inderdaad voorbehouden aan de Launch Edition, maar uiteindelijk wordt het een losse optie. Dat is mij in ieder geval medegedeeld.

[...]

Toegevoegd.
Bedankt Chief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Hier een video van verschil tussen de Cupra Born met standaard led en de ID3 met matrix led:

YouTube: Cupra Born vs VW Id.3 - LED vs Matrix LED Head lights

Bij 7 min zie je de veerschillen onder elkaar, dan heb je een idee. Als je twijfelt, dan toch maar de matrix bestellen toch, kan het niet tegenvallen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DM0206
Voor de geïnteresseerde is er ook een brochure op de Skoda Elroq site toegevoegd.

https://www.skoda.nl/brochure-prijslijst/elroq/brochure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Frankythefly schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:24:
[...]

Hier een video van verschil tussen de Cupra Born met standaard led en de ID3 met matrix led:

Bij 7 min zie je de veerschillen onder elkaar, dan heb je een idee. Als je twijfelt, dan toch maar de matrix bestellen toch, kan het niet tegenvallen :P
Moet zeggen dat ik in mn Kodiaq 2 een veel rustiger lichtbeeld heb. Niet zo'n enorme felle vlek voor de auto, maar gewoon alles goed verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Waar ik zo wel benieuwd naar ben en misschien weet een van jullie dit.

Ik heb 2 telefoons; privé en zakelijk.
Nu wil ik graag CarPlay van mn privé telefoon gebruiken maar mn zakelijke telefoon voor het bellen. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM0206
Flix20 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:03:
Waar ik zo wel benieuwd naar ben en misschien weet een van jullie dit.

Ik heb 2 telefoons; privé en zakelijk.
Nu wil ik graag CarPlay van mn privé telefoon gebruiken maar mn zakelijke telefoon voor het bellen. Is dit mogelijk?
Mogelijk vind je hier meer informatie. Het digitale instructieboekje van de Elroq staat hier ook bij.

https://digital-manual.skoda-auto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
DM0206 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:37:
Voor de geïnteresseerde is er ook een brochure op de Skoda Elroq site toegevoegd.

https://www.skoda.nl/brochure-prijslijst/elroq/brochure
Net doorheen gebladderd. Alles wel bekend maar deze was nieuw:
Jumbo Box en de middenconsole
Elektronische apparaten berg je veilig op in de Jumbo Box in de armsteun tussen de voorstoelen. Als de
airconditioning aanstaat, kun je zelfs je snacks koelen
. Daarnaast zijn er ook twee Easy open-bekerhouders

Ik vraag me nu vooral af of mij Kamiq dit ook al heeft. Want dan heb ik al 4,5 jaar mijn kabeltjesvoorraad gekoeld :+ (gelukkig geen kabeltjes meer nodig straks).
DM0206 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 00:04:
[...]

Mogelijk vind je hier meer informatie. Het digitale instructieboekje van de Elroq staat hier ook bij.

Hier moet je inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
DM0206 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 00:04:
[...]

In de handleidingen staat vaak hoe je een device moet connecten. Nu lukt dat allemaal wel, maar ik ben juist benieuwd of je er 2 kan koppelen waarvan 1 op Carplay en de ander voor het bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM0206
Hier moet je inloggen?
Dat is apart. Voorheen werkte dit wel.

Deze link lijkt wel te werken:

https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:24:
[...]

Dankjewel, zie het verschil niet heel erg maar is zeker wel mooi. Ik heb de standaard LED verlichting gekozen. Voor 1700 euro vond ik het toch wat veel (uiteraard komt er meer bij in het Clever Plus pakket), maar je moet keuzes maken:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flix20
Dus nu kunnen we verlichting-gate achter ons laten? Fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
[...]

zo werd het mij ook verteld met de roadshow. Alleen de First Editions die niet naar NL kwamen.

Hij zei wel dat het wellicht gewoon een plastic balk was en dat de voorbereiding voor de kabels er gewoon zou zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:51:
[...]

In de handleidingen staat vaak hoe je een device moet connecten. Nu lukt dat allemaal wel, maar ik ben juist benieuwd of je er 2 kan koppelen waarvan 1 op Carplay en de ander voor het bellen.
Er vanuitgaande dat de bluetooth unit hetzelfde is als in mijn Kodiaq; daar kan het iig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 23:50
Ik ga zaterdag proefrijden in de Enyaq. Hier in omgeving R'dam duurt het nog wel even voordat de Elroq in de showroom staat. Als het allemaal goed voelt zaterdag ga ik denk ik de bestelling bij mijn werkgever plaatsen(lease) voor:

BE 85
Timiano Green
Neptune velgen
Lodge Interieur
Business Upgrade Plus pakket - Advanced
Adaptive Chassis control + Drive Mode Select
Winter Pakket

Zijn er nog specifieke zaken waar ik nog wat meer aandacht aan moet besteden tijdens de proefrit?

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Flix20 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Ja dit gaat wel lukken, dat heb ik nu in de Enyaq ook en werkt in principe prima. Enige wat af en toe storend is dat je CarPlay via zowel de kabel als Bluetooth kan activeren en af en toe lijkt de auto daarin een eigen leven te leiden. Maar goed, de software in de Elroq schijnt verbeterd te zijn dus hopelijk is dat euvel ook opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zo, besteld. BE63, Clever pakket, Neptune velgen en een trekhaak in Timiano Green. Ik heb nog wel getwijfeld over de 85, maar qua range heb ik nu al geen probleem dus is eigenlijk niet nodig.

Ik heb zakelijke lease eerder een Enyaq gereden en die beviel heel goed. Bij de overstap naar een nieuwe werkgever was er geen lease meer en moest ik privé iets regelen en vond ik de Enyaq te duur. Ik rij nu sinds een jaar in een Peugeot E-2008, maar dat is het toch niet.

Afgelopen zaterdag proefgereden in de Elroq en dat is gewoon een Enyaq met iets minder kofferruimte voor een stuk minder geld, dus hij is besteld. Verwachte leverdatum juni.

Ik kies eigenlijk altijd saai voor een zwarte auto, maar de kleur Timiano Green stond in de showroom en ik was op slag om :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-09 18:18
Heeft de Elroq nu geventileerde stoelen of niet?
In de originele prijslijst op de NL website stond dit vermeld onder het Advanced pakket: - Massagefunctie voor bestuurdersstoel met geventileerde voorstoelen
In de huidige prijslijst is er een stuk afgevallen: Massagefunctie voor bestuurdersstoel
Nergens nog een vermelding van geventileerde stoelen.
Op de BE website (https://nl.skoda.be/model...mfort?_preservelanguage=1) staan ze nog wel vermeld: ... geventileerde stoelen in de zomer zijn een verademing.
In zowel de NL als de BE configurator staat er niets vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
KweNi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:36:
In de originele prijslijst op de NL website stond dit vermeld onder het Advanced pakket: - Massagefunctie voor bestuurdersstoel met geventileerde voorstoelen
In de huidige prijslijst is er een stuk afgevallen: Massagefunctie voor bestuurdersstoel
Op de BE website (https://nl.skoda.be/model...mfort?_preservelanguage=1) staan ze nog wel vermeld: ... geventileerde stoelen in de zomer zijn een verademing.
In de handleiding hierboven gelinkt is wel te lezen dat er stoelventilatie aanwezig is.
Alleen in welke pakket durf ik niet te zeggen.

Overigens kwam ik ook wel op het volgende in de handleiding: de 'Range calculator'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
KweNi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:36:
geen idee of dit werkt maar hier zie je de specificaties in de configurator van het Advanced pakket:

https://configurator.skod...59dcb870f224?code=SK15YEZ

en daar staat het nog wel: Massagefunctie voor bestuurdersstoel met geventileerde voorstoelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
carlhendrix schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:48:
Ik ga zaterdag proefrijden in de Enyaq. Hier in omgeving R'dam duurt het nog wel even voordat de Elroq in de showroom staat. Als het allemaal goed voelt zaterdag ga ik denk ik de bestelling bij mijn werkgever plaatsen(lease) voor:

BE 85
Timiano Green
Neptune velgen
Lodge Interieur
Business Upgrade Plus pakket - Advanced
Adaptive Chassis control + Drive Mode Select
Winter Pakket

Zijn er nog specifieke zaken waar ik nog wat meer aandacht aan moet besteden tijdens de proefrit?
Mijn tip: gewoon lekker proefrijden. Iedereen heeft een eigen reden of redenen om voor de Elroq te kiezen of niet. Ik las dat sommigen de remmen niet fijn vinden, ik heb die ervaring niet. Let goed op zaken die je zelf belangrijk vindt en kloppen die zaken voor jou? Dan zeker de Elroq kiezen.
Onze redenen: prijs, EV, ruimte achterbank ivm 3 kinderen. Met name door de laatste reden vielen er een aantal (Megane e-tech en Kia EV3 zijn echt kleiner)

[ Voor 8% gewijzigd door Frankythefly op 18-01-2025 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Frankythefly schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:54:
[...]

Mijn tip: gewoon lekker proefrijden. Iedereen heeft een eigen reden of redenen om voor de Elroq te kiezen of niet. Ik las dat sommigen de remmen niet fijn vinden, ik heb die ervaring niet. Let goed op zaken die je zelf belangrijk vindt en kloppen die zaken voor jou? Dan zeker de Elroq kiezen.
Onze redenen: prijs, EV, ruimte achterbank ivm 3 kinderen. Met name door de laatste reden vielen er een aantal (Megane e-tech en Kia EV3 zijn echt kleiner)
Megane en EV3 zijn ook minder krachtig tov de 85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wellicht dat iemand hier het wel weet: vanaf welk pakket beschik je over Intelligent Park Assist? Ik zie bij het Maxx-pakket wel Trained Park Assist, maar dat is weer wat anders.

En voordat de vraag komt: ja, ik kan prima zelf parkeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
Helemaal niet. Het wordt nergens in de prijslijst genoemd, dus het is geen standaard, niet een optie en het zit ook niet in een pakket.

[ Voor 11% gewijzigd door upje op 18-01-2025 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat is wel heel kort door de bocht aangezien het gewoon in de brochure staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDrxdP0MmecQXs0-KmIWPAn4Mx4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2AM6T8GqC3hwiO2lEbEwWYop.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
S_Chief schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:16:
Wellicht dat iemand hier het wel weet: vanaf welk pakket beschik je over Intelligent Park Assist? Ik zie bij het Maxx-pakket wel Trained Park Assist, maar dat is weer wat anders.

En voordat de vraag komt: ja, ik kan prima zelf parkeren. :+
Er is alleen trained park assist leverbaar, in pakker Maxx.
Anders heb je parkeersensoren voor/achter met camera, Achteruitrijcamera standaard, en een 360 graden topview vanaf pakket Advanced.

Voor zover bekend is er dus geen inparkeerhulp leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die optie zal niet voor niets in de brochure (en op meerdere websites) staan. Ik denk dat het in een van de pakketten zit verwerkt, maar er is niemand die duidelijkheid kan geven (ook Skoda niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 23:50
Frankythefly schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:54:
[...]

Bedankt. Ik heb o.b.v. de prettige proefrit besloten om de Elroq in mijn eerder gedeelde configuratie te gaan bestellen. Ben benieuwd naar de levertijd

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-09 18:18
__REMCO__ schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:27:
[...]

geen idee of dit werkt maar hier zie je de specificaties in de configurator van het Advanced pakket:

https://configurator.skod...59dcb870f224?code=SK15YEZ

en daar staat het nog wel: Massagefunctie voor bestuurdersstoel met geventileerde voorstoelen
Dat staat er inderdaad als ik jouw link volg, maar als ik een nieuwe configuratie start, dan staat het er niet bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K9X3FKviKNrRTwAqKLo67qOMVs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/T5SQ7SXi7tUnUXHIgCz4YFz7.png?f=user_large

*EDIT: Nog even gekeken. Ik stel hem samen met de grootste batterij en jij met de 63kWh batterij. Dus de grotere batterij kan geen geventileerde stoelen krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door KweNi op 20-01-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:02
Voor mij is de elroq ook een kandidaat opvolger van de e-niro ) waar ik al geruime tijd in rij ( Grappig om te zien dat dit er meer zijn )
. Die geventileerde stoelen kan ik alleen niet meer missen in de zomer.

[ Voor 5% gewijzigd door Shyne op 20-01-2025 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
Holzschuh schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:52:
Zo, vandaag de offerte geregeld.

BE 63, Advanced met Winter pakket en Lodge Interieur.
Graphite Grey en All Season banden.

Repeat customer en een actie van de dealer nog 30,- pm van het maandtarief af.

Nu nog 6 maanden wachten tot de huidige afloopt oOo
Officieel, VWPFS tevreden en nu officiële datum. 20-6 wordt die geleverd. Maar dat kan ook komen door het aflopen van de PL op 21-6 van de huidige :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
KweNi schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Dat staat er inderdaad als ik jouw link volg, maar als ik een nieuwe configuratie start, dan staat het er niet bij.
[Afbeelding]

*EDIT: Nog even gekeken. Ik stel hem samen met de grootste batterij en jij met de 63kWh batterij. Dus de grotere batterij kan geen geventileerde stoelen krijgen?
oh das gek want toen ik die link stuurde ging ik ook gewoon de configuratie starten vanaf de site (een nieuwe)

Zullen ze het wel weer aangepast hebben...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 11:36
Net mijn offerte opgestuurd naar het leasebedrijf

- 85 corporate
- advanced pack
- driver pack
- moon white

nu wachten of het bedrijf commentaar erop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
aCb1780 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:00:
Nu wachten of het bedrijf commentaar erop heeft.
Hoeveel emmers en sponsen je erbij wil om 'm wit te houden :+

Heb in een Moon White 85 half uurtje gereden.
Ziet er schitterend uit maar ik zou eke week door de wasstraat willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Vandaag bericht gekregen dat RVO heeft besloten mij subsidie te verlenen.

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Holzschuh schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:07:
[...]

Hoeveel emmers en sponsen je erbij wil om 'm wit te houden :+

Heb in een Moon White 85 half uurtje gereden.
Ziet er schitterend uit maar ik zou eke week door de wasstraat willen.
Met zwart gaat dat niet veel beter zijn. Daar zie je ook alles op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Heb zelf een Graphite Grey besteld, zag er uit als een vergevingsgezinde kleur op de andere modellen die buiten stonden.

Heb nu een Kamiq met Titan Blue (hebben ze niet meer), daar zie je ook vrij weinig op totdat je de Dakar Rally hebt gereden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Veel kleuren lijken snel vies te worden. We hebben wel gemerkt dat je op een lichtere kleur (zilvergrijs bijv) minder snel het vuil ziet. We hebben een witte gehad en dit viel ook mee, zwart is het gevoeligste, elk opgedroogd spatje zie je op zwart.
Wij hebben nu gekozen voor de groene, gewoon weer wat anders dan anders en een unieke kleur voor de Elroq. Als deze ook snel vies lijkt te worden wassen we deze wat vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Kan iemand onderstaande link lezen en deze wellicht delen? Veel dank!

https://www.autovisie.nl/...-veel-auto-voor-het-geld/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
Ik krijg net een update dat massa productie van de Elroq begonnen is, en dat ze er 600 op een dag kunnen maken, lijkt me een fors aantal! https://www.skoda-storybo...al&utm_campaign=always_on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Vind ik niet heel raar.
Het staat op een al bestaand platform welke waarschijnlijk als prefab worden aangeleverd.
Verder is het productieproces voor zeker 70% gelijkaardige de enyaq welke ze al 4 jaar bouwen.
Dat zal ook zeker een rol gespeeld hebben in denprijs waarvoor ze de elroq kunnen aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:29:
Kan iemand onderstaande link lezen en deze wellicht delen? Veel dank!

https://www.autovisie.nl/...-veel-auto-voor-het-geld/
Ik heb wel de papieren versie, zal kijken of ik een mooie scan kan maken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frankythefly
Patox schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 13:37:
Ik krijg net een update dat massa productie van de Elroq begonnen is, en dat ze er 600 op een dag kunnen maken, lijkt me een fors aantal! https://www.skoda-storybo...al&utm_campaign=always_on
En hier een video van de eerste productie..

YouTube: New SKODA ELROQ 2025 - PRODUCTION line in Mladá Boleslav, CZECH REPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:11:
[...]

Ik heb wel de papieren versie, zal kijken of ik een mooie scan kan maken
Super, alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Laatst online: 12-09 14:34
S_Chief schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:52:
Dat is wel heel kort door de bocht aangezien het gewoon in de brochure staat.

[Afbeelding]
Ik heb hier niets concreets aan toe te voegen, maar ik wou gewoon even zeggen: see what you did there *noice*

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frankythefly
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxbLXBL941LJDuPytBaER3F_-Nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzWMUJXTeaBCAf45Hp8EBfK9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukdwShgHY0wFxKK4EW5LgsF2mYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiPWPoaI1lH8sHGJxr3AiKG7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwugRYZuQnFAtLfdt-CmEUr-igA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqV3ILvO7UUz1i8D0ZFHN03r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P77VDE2-osjFopUkg6izTwgwD6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1VIYSmNHt0yKktK07wQkqhM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Qrz3RJD9iP5QUJNBaYgOjYsk0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pRciE4ZUINolWp2GwXNNfXV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zowaar een test waar ik mezelf best wel in kan vinden!
Thanks voor het delen.

Grappig om te lezen dat ook hier over de remmen gesproken word, maar dat dat kennelijk een MEB platform eigenschap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
@S_Chief jij hebt een prachtig EXCEL sheet gemaakt waarin toekomstige ELROQ eigenaren hun bestelgegevens kwijt kunnen. Is het mogelijk om deze link ergens in dit forum op een aparte plek neer te zetten zodat iemand daar regelmatig even snel naar kan kijken?

[ Voor 14% gewijzigd door Elroq85 op 24-01-2025 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:22:
@S_Chief jij hebt een prachtig EXCEL sheet gemaakt waarin toekomstige ELROQ eigenaren hun bestelgegevens kwijt kunnen . Is het mogelijk om deze link ergens in dit forum op een aparte plek neer te zetten zodat iemand daar regelmatig even snel naar kan kijken?
Zoals in de openingpost?, waar die al staat ;)
Zie tegen het einde v/d post, onder 'handige links'

[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 24-01-2025 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hij zit idd al in de startpost. Zal kijken of ik 'm nog wat meer kan laten opvallen.

@Elroq85 @Flix20 Graag de link even tussen MO-tags plaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door S_Chief op 24-01-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
S_Chief schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:25:
Hij zit idd al in de startpost. Zal kijken of ik 'm nog wat meer kan laten opvallen.

Aangepast (link weg gehaald)

Volgens mij is het trouwens ook mogelijk om het overzicht/invoer scherm in een post te maken waardoor de resultaten direct zichtbaar komen. Heb een zitten zoeken, maar niet direct gevonden hoe/wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Klopt, dat moet een mod doen. Zal een tekstje verzinnen en iemand aardig aankijken.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
S_Chief schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:25:

In de "startpost"? Uh...ben hier nog niet zo bekend, waar is dat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:57:
[...]

In de "startpost"? Uh...ben hier nog niet zo bekend, waar is dat ;-)
De allereerste pagina/post in dit topic. Waar je de info over over de Elroq e.d. kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
KweNi schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:43:
[...]

ik zie nu pas je edit. Maar idd, dat zal toch raar zijn maar dat is hetzelfde dat je een ander interieur moet nemen met een pakket bij de 63kWh accu |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:59:
[...]

De allereerste pagina/post in dit topic. Waar je de info over over de Elroq e.d. kan lezen.
Ok thx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
Elroq85 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:22:
@S_Chief jij hebt een prachtig EXCEL sheet gemaakt waarin toekomstige ELROQ eigenaren hun bestelgegevens kwijt kunnen (xxxxx). Is het mogelijk om deze link ergens in dit forum op een aparte plek neer te zetten zodat iemand daar regelmatig even snel naar kan kijken?
Deze dan nog even editen en de link verwijderen, bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Holzschuh op 24-01-2025 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
Flix20 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:20:
[...]

Zowaar een test waar ik mezelf best wel in kan vinden!
Thanks voor het delen.

Grappig om te lezen dat ook hier over de remmen gesproken word, maar dat dat kennelijk een MEB platform eigenschap is.
Het is precies mijn ervaring met de ID7. Maar na een goed eerste schrikmoment door bijna uit de bocht te vliegen wen je er vast wel aan. :P

De kritiek qua optiepakketten kan ik ook onderstrepen. Maar dat is nu eenmaal hoe bij dergelijke merken gewerkt wordt. Ze geven ook eerlijk toe dat het een beetje spijkers op laagwater zoeken is. Inmiddels hanteert Mercedes-Benz dezelfde politiek, dat is wel een flink stuk beschamender gezien zowel de vanaf-prijzen, om het maar niet te hebben over de pakketprijzen.

Daarnaast is het een slimme manier mensen te laten zwichten toch nét wat meer auto te kopen dan noodzakelijk. Zie mijn overwegingen, mocht ik er eentje nemen:
offtopic:
Ik kom zelf niet om het Advanced pakket heen vanwege de audio. Rij"hulp" is hetgeen wat ik standaard weglaat. Wat er niet op zit, hoef je ook niet uit te schakelen. ;)

HUDs en 360 graden camera's, alles leuk, maar de info is sowieso elders beschikbaar. Op het scherm voor je neus, of gewoon je hoofd draaien, respectievelijk. En een HUD is sowieso niet optimaal met gepolariseerde glazen.
Zaken als een lendesteun voor beide stoelen zou in mijn optiek dan eigenlijk weer standaard moeten zijn, of een meerprijs van wellicht 150 Euro per stoel ofzo, los.

Dus ja, als je dan toch al aan Advanced Plus vastzit, en je de vrouw des huizes óók een massagestoel gunt, dan gelijk maar door naar Maxx, want op die 1000 Euro komt het dan ook niet meer aan.

Slim gekozen, maar het maakt de auto wel duizenden Euro's duurder dan hij voor mij had hoeven zijn zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
Cid Highwind schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:33:
[...]

Het is precies mijn ervaring met de ID7. Maar na een goed eerste schrikmoment door bijna uit de bocht te vliegen wen je er vast wel aan. :P

De kritiek qua optiepakketten kan ik ook onderstrepen. Maar dat is nu eenmaal hoe bij dergelijke merken gewerkt wordt. Ze geven ook eerlijk toe dat het een beetje spijkers op laagwater zoeken is. Inmiddels hanteert Mercedes-Benz dezelfde politiek, dat is wel een flink stuk beschamender gezien zowel de vanaf-prijzen, om het maar niet te hebben over de pakketprijzen.

Daarnaast is het een slimme manier mensen te laten zwichten toch nét wat meer auto te kopen dan noodzakelijk. Zie mijn overwegingen, mocht ik er eentje nemen:
offtopic:
Ik kom zelf niet om het Advanced pakket heen vanwege de audio. Rij"hulp" is hetgeen wat ik standaard weglaat. Wat er niet op zit, hoef je ook niet uit te schakelen. ;)

HUDs en 360 graden camera's, alles leuk, maar de info is sowieso elders beschikbaar. Op het scherm voor je neus, of gewoon je hoofd draaien, respectievelijk. En een HUD is sowieso niet optimaal met gepolariseerde glazen.
Zaken als een lendesteun voor beide stoelen zou in mijn optiek dan eigenlijk weer standaard moeten zijn, of een meerprijs van wellicht 150 Euro per stoel ofzo, los.

Dus ja, als je dan toch al aan Advanced Plus vastzit, en je de vrouw des huizes óók een massagestoel gunt, dan gelijk maar door naar Maxx, want op die 1000 Euro komt het dan ook niet meer aan.

Slim gekozen, maar het maakt de auto wel duizenden Euro's duurder dan hij voor mij had hoeven zijn zeg maar.

Ik heb precies ditzelfde 'issue'. Ik wil heel graag de luxere Audio (na 4 jaar in een ID.3 gereden te hebben zonder speakers achterin :X )
Dan ben je gewoon meteen de sigaar als het op opties aan komt. Zo stom dat ze alles in pakketten stoppen en je niet gewoon los een Audio optie kan selecteren.
Als die rij- en parkeerhulp wil ik niet eens. :X Massagestoelen kunnen me ook gestolen worden. Ze moeten wel verwarmd zijn, dat dan weer wel.

Al met al gewoon verwend maar mijn droom Elroq tikt ook zonder problemen de 50k aan helaas.

Heb een tijdje een voorinschrijving staan om proef te rijden en gisteren nog maar een mail de deur uit gedaan met de vraag op welke termijn ze verwachten de Elroq te ontvangen om te kunnen proefrijden.
De verwachting is dat de Skoda Elroq rond week 9/10 bij ons in de showroom staat voor een proefrit.

De exacte datum weten wij pas als de auto bij ons geleverd is!
Dat is dus pas in maart. :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Cid Highwind schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:33:
[...]

offtopic:

Ja hier net zo. Mijn ideale uitgeruste Elroq had met Advanced pakket geweest.
o.a. door het audio pakket en de zonwering achter. Scheelt weer van die gare dingen plakken die er altijd afvallen.
HUD vind ik wel gelikt en had mooie bijkomstigheid geweest.

Maar ik moest ivm leasebudget kiezen voor de 60 met advanced pakket, of de 85 met plus pakket.
Ik ben uiteindelijk voor range en vermogen gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
Flix20 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:00:
[...]

[..]en de zonwering achter. Scheelt weer van die gare dingen plakken die er altijd afvallen.
[..]
Het eerste wat ik bij elke auto koop zijn Sonniboys.
https://www.sonniboy.nl/

Niks geen getrut met plakken of zuigdopjes. Gewoon vastklikken en gaan. Je kan je raam gewoon open doen voor frissen lucht en je hebt altijd zonwering.
Heb ze tot nu toe op al mijn leaseautos gehad en verkoop ze na inleveren van de auto gewoon weer door op Tweakers of Marktplaats.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
DonJunior schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:03:
[...]

Het eerste wat ik bij elke auto koop zijn Sonniboys.
https://www.sonniboy.nl/

Niks geen getrut met plakken of zuigdopjes. Gewoon vastklikken en gaan. Je kan je raam gewoon open doen voor frissen lucht en je hebt altijd zonwering.
Heb ze tot nu toe op al mijn leaseautos gehad en verkoop ze na inleveren van de auto gewoon weer door op Tweakers of Marktplaats.
Ziet er goed uit!
Tikje prijzig wel, maar gemak mag een prijsje hebben. En nog steeds stuk voordeliger dan het advanced pakket :+
Ik sla m op, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogiermac
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 22:35
Hoi allemaal, ik lees dit topic al een tijd met veel interesse gezien de Elroq een goede gegadigde is voor ons als nieuwe leaseauto.

Over de remmen: wij rijden op dit moment een ID.3 en ook die heeft van die sompige remmen. Tenminste, zo ervaar je ze als je er nog niet aan gewend bent ;) . Tijdens een testrit met de Renault Scenic etech vond ik die remmen weer enorm (irritant) gevoelig, vooral in de overgang van regeneratief remmen naar 'bijremmen'.

Mijn conclusie: hoe het is ingesteld wordt uiteindelijk je nieuwe normaal en laat ik geen dealbreaker zijn voor beide auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Ik denk dat remgevoel bij de Elroq anders is door de trommelremmen achter. Deze bijten minder dan schijfremmen en kunnen wat sponziger aanvoelen, zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.

Daarnaast, de remmen gebruik je een stuk minder dan bij brandstofauto's, zeker als je veel in zijn "B" rijdt en de regeneratie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM0206
Hopen dat de levertijd ook wat sneller is:

https://www.skoda.nl/nieu...da-elroq-op-volle-toeren/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogiermac
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 22:35
Frankythefly schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:26:
Ik denk dat remgevoel bij de Elroq anders is door de trommelremmen achter. Deze bijten minder dan schijfremmen en kunnen wat sponziger aanvoelen, zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.

Daarnaast, de remmen gebruik je een stuk minder dan bij brandstofauto's, zeker als je veel in zijn "B" rijdt en de regeneratie gebruikt.
Klopt, gelijk aan de id3. Inmiddels vind ik dit dus prettig rijden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:19
Ik sta ook op het punt een Elroq te bestellen, een BE. Ik twijfel om de 82 te nemen door de extra range maar dat kost mij ook een 70 euro per maand extra. Laadkosten worden vergoed, dus ik zou zelf zeggen dat ik dan een 63 neem met extra opties en dat ik dan wel een keertje extra laad. Ik zit wel redelijk veel op de weg, maar afstanden van 200+ enkel komt zelden voor. Alleen zomervakantie en wintersport, keuzes keuzes. Wat heeft jullie over de streep getrokken om voor een 82 te gaan ipv een 63?

[ Voor 19% gewijzigd door Italioboy op 29-01-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Italioboy schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:23:
Ik sta ook op het punt een Elroq te bestellen, een BE. Ik twijfel om de 82 te nemen door de extra range maar dat kost mij ook een 70 euro per maand extra. Laadkosten worden vergoed, dus ik zou zelf zeggen dat ik dan een 63 neem met extra opties en dat ik dan wel een keertje extra laad. Ik zit wel redelijk veel op de weg, maar afstanden van 200+ enkel komt zelden voor. Alleen zomervakantie en wintersport, keuzes keuzes. Wat heeft jullie over de streep getrokken om voor een 82 te gaan ipv een 63?
De 85BE met metallic, 20"en trekhaak paste net onder de 45K en dus SEPP (prive auto) voor mij. Dat was 1 overweging en de andere is grotere range en meer kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Iemand al een dealer gevonden waar je ff kan "proef zitten" bij mij in den bosch is hij nog niet. Heb nu een enyaq en wil even kijken of deze ook "voldoet"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
Persoonlijk zou ik dan voor de 63 gaan met lekker veel opties. Voor die paar keer per jaar dat je meer dan 300-400 op 1 dag rijdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Martijnvdb schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:39:
[...]

Persoonlijk zou ik dan voor de 63 gaan met lekker veel opties. Voor die paar keer per jaar dat je meer dan 300-400 op 1 dag rijdt....
Ja dat is een afweging maar ik zag niet echt opties buiten de BE uitvoering om die ik heel graag wilde hebben. Het valt me trouwens op dat in het EXCEL overzicht nog niemand de sportline uitvoering heeft besteld. Die had ik wel graag willen hebben maar ging met de paar opties die ik had net over de SEPP grens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
Elroq85 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:59:
[...]

Die had ik wel graag willen hebben maar ging met de paar opties die ik had net over de SEPP grens...
Ik denk dat daar meer mensen tegenaan gelopen zijn, en daarom een andere versie hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan maar ben voor de 85 gegaan.
Ik heb dagelijks 120km w/w verkeer maar moet ook met regelmaat door heel het land (nu woon ik wel centraal dus afstanden vallen ook wel mee) zijn voor werk, waaronder snachts en dan wil ik op de terugweg niet stil hoeven te staan bij een laadpaal.
Daarnaast van meerder collega's de opmerking gekregen van ga voor range range range.
En het bereik scheelt toch wel 100km tussen de 2 uitvoeringen.
[...]

Ja dat is een afweging maar ik zag niet echt opties buiten de BE uitvoering om die ik heel graag wilde hebben. Het valt me trouwens op dat in het EXCEL overzicht nog niemand de sportline uitvoering heeft besteld. Die had ik wel graag willen hebben maar ging met de paar opties die ik had net over de SEPP grens...
Ik ga 'm zakelijk leasen en bij ons is het beleid dat er geen 'sport' uitvoeringen besteld mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
[...]

Wellicht een Clever/Clever Plus pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Martijnvdb schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:16:
[...]

Wellicht een Clever/Clever Plus pakket?
Ik heb 40 jaar BMW gereden en mij ging het vnl. om het rijden zelf. Alle toeters, bellen en hulpsystemen staan wat mij betreft niet hoog op de prioriteitenlijst. En daarom is de aandrijflijn voor mij wel belangrijk.Vandaar liever range/kracht dan andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:19
Bedankt voor de reacties. De Kia EV3 is ook nog eventueel een optie. Ik heb zowel de EV3 en de Elroq proefgereden toen hij voor 2 weken in Nederland was, de 85 BE. Dat extra vermogen is wel echt heel lekker, dat zou al wel een plus zijn.

De 63 BE met clever pakket en transportpakket in de kleur race blue komt op 360 maandelijks
De 85 BE met alle bovengenoemde opties op 431. Laat ik de pakketten weg voor de 85 dan kost hij 392.

De Kia EV3 is wel goedkoper en biedt meer opties maar ik vond hem minder “premium” aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:01
Verkijk je niet op de range, rij nu een enyaq 60 en in de winter valt de range terug tot ongeveer 200km bij het aanbevolen laden tot 80%. Rij je 's avonds na 19.00 uur harder als 100 dan loopt de range snel nog verder terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 12-09 11:02
Wij rijden nu iets meer dan 4 jaar in een VW id3 58kWh met een formele WLTP van 420km en als ik nu snelweg rij (wel 120kmh meestal) dan houdt het bij 200km bereik op nu in de winter met 100% accu bij vertrek. Om over na 19.00 maar te zwijgen wat er dan met vmax+20 overblijft ;)
Wij gaan wellicht ook voor een Elroq eind dit jaar, maar heel zeker dan voor de 85. Het geeft gewoon net even meer speling.

Mede ook voor de vakanties dat je naar zuid-frankrijk/spanje net even langere stukken kan doorrijden met 130 op de tol.
Maar ieder zijn situatie is uiteraard anders.
Pagina: 1 ... 5 ... 51 Laatste