Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:03
De configurator lijkt nu goed te werken en dan zie je inderdaad dat de verlichting (matrix) vanaf het clever plus pakket wijzigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:49
Gisteren de bevestiging ontvangen dat mijn Elroq is besteld door de lease maatschappij (zakelijk). Daarin stond dat de auto naar verwachting eind mei geleverd wordt.
Ik ben gegaan voor de Elroq Business Edition (85) in het zwart met de volgende paketten:
  • Lodge interieur
  • Business Upgrade pakket Advanced
  • Adaptive Chassis control + Drive Mode Select
  • Winter pakket
  • Warmtepomp
  • Electrisch inklapbare trekhaak
Dan is het ineens niet een hele goedkope auto meer maar wel heel gaaf.. Het is heel jammer dat er alleen maar pakketten te krijgen zijn want heel veel opties zouden er van mij niet op hoeven omdat ik een bepaalde optie wel graag wil zoals het duurdere audio systeem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
MichielJ schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:59:
Gisteren de bevestiging ontvangen dat mijn Elroq is besteld door de lease maatschappij (zakelijk). Daarin stond dat de auto naar verwachting eind mei geleverd wordt.
Ik ben gegaan voor de Elroq Business Edition (85) in het zwart met de volgende paketten:
  • Lodge interieur
  • Business Upgrade pakket Advanced
  • Adaptive Chassis control + Drive Mode Select
  • Winter pakket
  • Warmtepomp
  • Electrisch inklapbare trekhaak
Dan is het ineens niet een hele goedkope auto meer maar wel heel gaaf.. Het is heel jammer dat er alleen maar pakketten te krijgen zijn want heel veel opties zouden er van mij niet op hoeven omdat ik een bepaalde optie wel graag wil zoals het duurdere audio systeem..
Mooie configuratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:09
Als ik bij de 63kWh versie een willekeurig comfortpakket neem, bijvoorbeeld de "Business Upgrade Plus pakket - Advanced", dan kan ik er geen trekhaak meer bij selecteren. Bij de 82kWh versie kan dat dan weer wel.

Lijkt me een foutje in de configurator?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
De koplampen van de nieuwe Skoda Elroq maken van nachtelijk rijden een heel andere ervaring!
Leuk om naar te kijken: YouTube: Skoda Elroq | MODERN SOLİD LİGHTİNG

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
yingli405 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:25:
De koplampen van de nieuwe Skoda Elroq maken van nachtelijk rijden een heel andere ervaring!
Heel leuk, jammer dat dit dus alleen beschikbaar is in een pakket (vanaf Clever Plus). Benieuwd naar de standaard (LED) verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
kw_nl schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:46:
Als ik bij de 63kWh versie een willekeurig comfortpakket neem, bijvoorbeeld de "Business Upgrade Plus pakket - Advanced", dan kan ik er geen trekhaak meer bij selecteren. Bij de 82kWh versie kan dat dan weer wel.

Ja die configurator vertoont soms kuren inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DM0206
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-05 20:01
Al even mee aan het lezen met dit topic.
In November heb ik de Skoda Elroq besteld.
Op mijn lijstje stond ook een Ford Explorer EV en VW ID.4 als optie.
In de Ford wel proefgereden. Reed goed maar het interieur viel erg tegen. Kwaliteit was beduidend minder.
ID.4 niet gekozen vanwege minder opties en lees hier en daar wat issues met software.
De Elroq hebben we toen in Eindhoven al kunnen bewonderen. Geen proefrit, dus dat is een beetje een gok maar maak me daar niet echt zorgen om.

Het is een groene BE versie met de volgende opties:
Lodge Interieur
20 inch Neptune velgen
Advanced Pakket
Winter Pakket

Vooralsnog zou deze midden april geleverd worden. Mogelijk eerder werd mij verteld. Ik ben benieuwd.

Wat ik nog steeds opvallend vindt is dat in de configurator bij de Sportline versie nog steeds de verkeerde velgen als standaard worden genoemd. Wat is nu leidend? (in de Duitse configurator zie je namelijk deze wel als standaard / optie met foto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
kw_nl schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:46:

Heb even gekeken voor je, maar Ik kan de optie wel aanvinken? Ook met de verschillende pakketten.
yingli405 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:25:
Met dit is voor mij de upgrade naar het plus pakket het wel waard.

Vanmiddag nog even contact gehad met de dealer. Voor mij helaas geen link om de bestelling te volgen (beleid LM…). Maar ik kan levering ook medio april verwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Flix20 op 02-01-2025 16:54 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Flix20 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:53:
[...]

Heb even gekeken voor je, maar Ik kan de optie wel aanvinken? Ook met de verschillende pakketten.

[...]

Met dit is voor mij de upgrade naar het plus pakket het wel waard.

Ja, zeker mooi. Erg benieuwd naar de verlichting/zicht met zonder Matrix. Kan me niet voorstellen dat dit heel mager is in een nieuwe auto. Vond het pakket tov Clever toch wel wat prijzig voor betere verlichting, netje en elec kofferbak (en nog paar dingetjes). Maar ieder zijn keuze hierin natuurlijk.

Vanmiddag nog even contact gehad met de dealer. Voor mij helaas geen link om de bestelling te volgen (beleid LM…). Maar ik kan levering ook medio april verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 12:09
DM0206 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:52:
In de Ford wel proefgereden. Reed goed maar het interieur viel erg tegen. Kwaliteit was beduidend minder.
ID.4 niet gekozen vanwege minder opties en lees hier en daar wat issues met software.
De Elroq hebben we toen in Eindhoven al kunnen bewonderen. Geen proefrit, dus dat is een beetje een gok maar maak me daar niet echt zorgen om.

Lodge Interieur
20 inch Neptune velgen
Advanced Pakket
Winter Pakket

Vooralsnog zou deze midden april geleverd worden. Mogelijk eerder werd mij verteld. Ik ben benieuwd.

Wat ik nog steeds opvallend vindt is dat in de configurator bij de Sportline versie nog steeds de verkeerde velgen als standaard worden genoemd. Wat is nu leidend? (in de Duitse configurator zie je namelijk deze wel als standaard / optie met foto)
Welke batterij versie? Goed om te weten icm de afgegeven lever termijn indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:09
Flix20 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:53:
[...]

Yes, werkt nu weer :)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM0206
Patox schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:36:
[...]

Welke batterij versie? Goed om te weten icm de afgegeven lever termijn indicatie.
De 85 versie heb ik gekozen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:40
Vanochtend een proefrit gehad in de Elroq 50 Sportline. Helaas maar een half uur dus veel te kort. Een hele mooie auto, zonder meer. Heel veel ruimte achterin wat voor mij echt een pré is. Vanwege de korte tijd heb ik de rijhulpsystemen en de navigatie niet echt goed uit kunnen proberen.

Zoals ik ook bij anderen las, moest ik even wennen aan de remmen. Je moet echt het rempedaal flink intrappen en dan reageert de auto niet echt snel. Ik vermoed dat je hier ook even aan moet wennen. Verder voelde de auto voor mij wat zwaar en “stug” aan. Aan de hand van de reviews was mijn inschatting dat het manoeuvreren net wat soepeler zou gaan. Verder mistte ik in deze 50-versie wat power en pit. Zodoende voor volgende week een proefrit gepland in een Enyaq 85 om eens te ervaren wat die krachtigere motor voor effect heeft.

Ik had gehoopt op een wat enthousiaster gevoel na de proefrit, maar misschien komt dat nog als ik volgende week wat langer kan rijden in de Enyaq 85.

Mocht ik voor de Elroq 85 gaan dan moet ik bezuinigen op de opties en aanvullende pakketten. Zeker nu vanaf 1 januari voor de zakelijke leaserijder BPM en wegenbelasting gelden. Scheelt samen met 1% extra bijtelling toch al weer gauw een paar tientjes extra…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je kan ook voor de 60 gaan. 50 heeft 170 pk (had ik als Enyaq mee voor een proefrit, vond ik ook tegenvallen), 60 heeft 204 pk.

Als ik dat filmpje hierboven zie dan vind ik het toch erg jammer dat het verlichte tech-deck niet als losse optie kan worden gekozen..

[ Voor 36% gewijzigd door S_Chief op 03-01-2025 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
Ja weet ik inderdaad, ik vraag me wel af of dat echt heel veel scheelt in power met de 50 versie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
S_Chief schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:58:
Je kan ook voor de 60 gaan. 50 heeft 170 pk (had ik als Enyaq mee voor een proefrit, vond ik ook tegenvallen), 60 heeft 204 pk.

Als ik dat filmpje hierboven zie dan vind ik het toch erg jammer dat het verlichte tech-deck niet als losse optie kan worden gekozen..
Ja erg jammer dat verlichte tech deck in een duur pakket zit verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Empie69 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:07:
Ja weet ik inderdaad, ik vraag me wel af of dat echt heel veel scheelt in power met de 50 versie…
Denk wel dat je het merkt hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Martijnvdb schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:16:
[...]

Ja erg jammer dat verlichte tech deck in een duur pakket zit verstopt.
Nee, het verlichte tech-deck kan je in Nederland helemaal niet krijgen. Maakt momenteel deel uit van de First Edition, en die komt niet naar Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 21:34
DM0206 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:52:

Lodge Interieur
20 inch Neptune velgen
Advanced Pakket
Winter Pakket

Mooie keuze!
De sportline velgen blijven onbekend inderdaad. Configurator wisselt steeds, en prijslijst is ook paar keer verschillend weergegeven. Nu staan overal de Asterion (de mooiere naar mijn idee) maar wat er nu echt onder komt weet niemand zeker.

Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-05 06:19
Net voor de kerst is mijn bestelling voor de Elroq geplaatst bij de dealer, verwachtte levering 1e helft mei.

De volgende configuratie heb ik uitgekozen:
- Elroq 82 Business Edition
- Graphite Grey
- Loft interieur
- Adaptive Chassis control + drive mode select
- Business upgrade Plus pakket - Maxx
- Bagagescheidingsnet achter de achterbank
- Trekhaak wegklapbaar
- Warmtepomp

Nog zo’n 4 maanden geduldig wachten, wel al veel zin om er in te kunnen rijden 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
Robert_ZM schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:29:
Net voor de kerst is mijn bestelling voor de Elroq geplaatst bij de dealer, verwachtte levering 1e helft mei.

- Graphite Grey
- Loft interieur
- Trekhaak wegklapbaar
- Warmtepomp

Nog zo’n 4 maanden geduldig wachten, wel al veel zin om er in te kunnen rijden 😃
Mooie config! Nieuwsgierig of je nog hebt overwogen om een ander interieur te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:10

- Graphite Grey
- Loft interieur
- Trekhaak wegklapbaar
- Warmtepomp

Ik heb ook de 85 besteld in BE uitvoering en Graphite Grey. Verder alleen nog de 20" VEGA velgen en afkoppelbare trekhaak. En omdat ik prive koop en nog SEPP wilde hebben ben ik hier met aanvinken gestopt...net onder de 45K ;-). Schijnt medio maart bij de dealer te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20

- Graphite Grey
- Loft interieur
- Trekhaak wegklapbaar
- Warmtepomp

Aardig pakketje extra's wat je dan hebt aangevinkt.
Dan is de pré van de Elroq; de prijs toch wel weer beetje tegeniet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijnvdb
Elroq85 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:23:
[...]

Ik heb ook de 85 besteld in BE uitvoering en Graphite Grey. Verder alleen nog de 20" VEGA velgen en afkoppelbare trekhaak. En omdat ik prive koop en nog SEPP wilde hebben ben ik hier met aanvinken gestopt...net onder de 45K ;-). Schijnt medio maart bij de dealer te staan.
Ik de 60 in BE uitvoering, Graphite Grey, 19 velgen upgrade, trekhaak, all-seaon banden, lodge interieur, clever pakket. ook ivm SEPP onder de 45 gebleven. levering medio april.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert_ZM
Martijnvdb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:19:
[...]

Mooie config! Nieuwsgierig of je nog hebt overwogen om een ander interieur te kiezen?
Thanks, wel het lederen interieur overwogen, maar niet gedaan aangezien het kunstleder is. In de Elroq die ik gezien had bij de roadshow hadden de deurpanelen kunstleer (Lodge interieur) en dat vond ik niet prettig aanvoelen. Bij Loft interieur is de bekleding van de deuren stof en dat vind ik prettiger aanvoelen dan kunstleer. Zijkanten stoelen en deel van de achterbank is bij Loft kunstleer, dat is wel praktisch, makkelijk afneembaar met kleine kinderen. Op de Enyaq heb ik dat nu ook en bevalt goed. Nog wel leder inbouw achteraf overwogen, maar het idee dat er dan een volledige nieuwe bekleding weggegooid wordt vond ik vanuit oogpunt van duurzaamheid geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
Flix20 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:06:
[...]

Aardig pakketje extra's wat je dan hebt aangevinkt.
Dan is de pré van de Elroq; de prijs toch wel weer beetje tegeniet gedaan.
Ja echt een voordelige auto is het niet meer, maar in vergelijking met een Enyaq met zelfde opties nog wel aanzienlijk goedkoper. Een Enyaq met vergelijkbare opties kwam 6600 euro duurder uit. Met deze opties zie ik het ook als een voordelig alternatief voor een ID7. Dat is wel een grotere auto in een andere klasse, maar wel zelfde aandrijflijn en vergelijkbare opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Robert_ZM schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:41:
[...]

Ja echt een voordelige auto is het niet meer, maar in vergelijking met een Enyaq met zelfde opties nog wel aanzienlijk goedkoper. Een Enyaq met vergelijkbare opties kwam 6600 euro duurder uit. Met deze opties zie ik het ook als een voordelig alternatief voor een ID7. Dat is wel een grotere auto in een andere klasse, maar wel zelfde aandrijflijn en vergelijkbare opties.
Dat is dan een beetje wat mijn achterliggende gedachte was. Je zit ondertussen zo op de 51k+ schat ik?
Daarmee komen er toch best wel wat andere modellen in beeld.

Ik ben op de Elroq terecht gekomen omdat we vanuit het bedrijf aan een bepaald segment vastzitten met prijsgroep. Maar als ik kijk wat een volledig aangeklede Elroq zoals die van jou kost, zijn er toch ook wel wat andere interessante op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Robert_ZM schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:29:
[...]

Thanks, wel het lederen interieur overwogen, maar niet gedaan aangezien het kunstleder is. In de Elroq die ik gezien had bij de roadshow hadden de deurpanelen kunstleer (Lodge interieur) en dat vond ik niet prettig aanvoelen. Bij Loft interieur is de bekleding van de deuren stof en dat vind ik prettiger aanvoelen dan kunstleer. Zijkanten stoelen en deel van de achterbank is bij Loft kunstleer, dat is wel praktisch, makkelijk afneembaar met kleine kinderen. Op de Enyaq heb ik dat nu ook en bevalt goed. Nog wel leder inbouw achteraf overwogen, maar het idee dat er dan een volledige nieuwe bekleding weggegooid wordt vond ik vanuit oogpunt van duurzaamheid geen goed idee.
Oke, helder. Ik vond persoonlijk de combi van de Lodge uitvoering wel mooi, maar niet in het gezien/gevoeld. Daarentegen....als ik de prijslijst zie kan icm Clever pakket en 60 batterij alleen de Lodge uitvoering of Eco worden gekozen. Snap niet waarom overigens. Dus dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert_ZM
Flix20 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:44:
[...]

Dat is dan een beetje wat mijn achterliggende gedachte was. Je zit ondertussen zo op de 51k+ schat ik?
Daarmee komen er toch best wel wat andere modellen in beeld.

Ik ben op de Elroq terecht gekomen omdat we vanuit het bedrijf aan een bepaald segment vastzitten met prijsgroep. Maar als ik kijk wat een volledig aangeklede Elroq zoals die van jou kost, zijn er toch ook wel wat andere interessante op de markt.
52K kwam de Elroq nu op. Wel ook naar andere auto’s gekeken (vrije keuze vanuit de werkgever), maar de tevredenheid over de Enyaq met o.a. de voor mij goede zitpositie kwam voor mij toch de Elroq als beste optie er uit. O.a. gekeken naar Ioniq 5 (versnellingshendel aan stuur kwam tegen knie aan), Ford Explorer EV (hoofdsteun in hoogste stand net fractie te laag), Model Y (zitpositie voor mij niet optimaal en niet zo’n Tesla fan), KIA EV6 (interessante auto, maar werd er toch niet enthousiast van en duurder, wel snel laden), Renault Megane/Scenic (geen fijne zitpositie, zithoek stoel niet kantelbaar en reed erg afstandelijk), Peugeot 3008/5008 (werd ik ook niet enthousiast van). Sterke punten van de Elroq vind ik de goede zitpositie, ruime range (met grote accu), krachtige motor (286pk), achterwielaandrijving (rijdt lekkerder bij sportieve rijstijl), onopvallend uiterlijk (luxe auto zonder dat je het direct ziet) en de opvallend korte draaicirkel (bevalt in de Enyaq ook erg goed, niet iets wat je dagelijks gebruikt, maar wel handig). Als ik het vergelijk met 2020 toen ik de Enyaq bestelde is er veel meer keuze nu, voor mij heeft Skoda daarin toch wel het beste totaalplaatje.

[ Voor 3% gewijzigd door Robert_ZM op 06-01-2025 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
Martijnvdb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Oke, helder. Ik vond persoonlijk de combi van de Lodge uitvoering wel mooi, maar niet in het gezien/gevoeld. Daarentegen....als ik de prijslijst zie kan icm Clever pakket en 60 batterij alleen de Lodge uitvoering of Eco worden gekozen. Snap niet waarom overigens. Dus dan is de keuze snel gemaakt.
Ja die combi van accupakket met interieur snap ik ook niet, voor mij een extra reden om de 82 te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Robert_ZM schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:08:
[...]

Ja die combi van accupakket met interieur snap ik ook niet, voor mij een extra reden om de 82 te kiezen
Ja heel apart,configurator kan het wel, prijslijst niet. Maar ze zijn continue aan het "vogelen". Benieuwd wat ik straks krijg aha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:16
@Robert_ZM Als ik je tekst zo lees speelt lengte een rol? Ter vergelijking, hoe lang ben jij?
Merk dat met net geen 2 mtr er altijd snel modellen afvallen qua zithouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:25
Iemand al specifiek in de comfort stoelen gezeten? En hoe bevielen die?

Heb de auto alleen in de Roadshow gezien en noen zaten er uiteraard de dikste stoelen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
Holzschuh schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:27:
@Robert_ZM Als ik je tekst zo lees speelt lengte een rol? Ter vergelijking, hoe lang ben jij?
Merk dat met net geen 2 mtr er altijd snel modellen afvallen qua zithouding.
Ik ben 193, voor mij vaak dat er inderdaad modellen afvallen omdat ik of met m’n knie ergens tegen aan kom of de hoofdsteun die niet hoog genoeg komt. De vaste hoofdsteunen van de Sportline zijn voor mij bijvoorbeeld geen optie. Ook alle modellen van Cupra vielen om die reden af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
m.eddy schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:31:
Iemand al specifiek in de comfort stoelen gezeten? En hoe bevielen die?

Heb de auto alleen in de Roadshow gezien en noen zaten er uiteraard de dikste stoelen in.
De stoelen van de Business Edition bedoel je dan denk ik? Die heb ik nu ook in mijn Enyaq en bevallen me erg goed. Ik heb in de Enyaq ook de Business Edition met electrisch verstelbare stoelen met geheugen, de hoek van de zitting is dan ook apart instelbaar wat erg fijn is bij wat langere benen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:25
@Robert_ZM Ja de standaard stoelen van de Business Edition zijn de Comfort stoelen idd.

Echter de electrische stoelen zijn weer een heel ander verhaal volgens mij. Die zitten in het Business upgrade pakket - Advanced pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
m.eddy schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:39:
@Robert_ZM Ja de standaard stoelen van de Business Edition zijn de Comfort stoelen idd.

Echter de electrische stoelen zijn weer een heel ander verhaal volgens mij. Die zitten in het Business upgrade pakket - Advanced pakket.
Hij bestelde het Maxx pakket, dus dat zit wel snor volgens mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:37:
[...]

Ja heel apart,configurator kan het wel, prijslijst niet. Maar ze zijn continue aan het "vogelen". Benieuwd wat ik straks krijg aha.
Prijslijst V3 staat nu online op de site.
Pakketten alleen icm Lodge of eco-suite mogelijk.
Er staan nu ook pakketten in icm winterpakket, meer gegevens van de 60 gevuld, verder geen aanpassingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:18:
[...]

Prijslijst V3 staat nu online op de site.
Pakketten alleen icm Lodge of eco-suite mogelijk.
Er staan nu ook pakketten in icm winterpakket, meer gegevens van de 60 gevuld, verder geen aanpassingen gezien.
Klopt, weer een nieuwe versie van de prijslijst. Snap alleen nog steeds waarom een 60 batterij niet met Loft of Studio interieur kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
Martijnvdb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:53:
[...]

Klopt, weer een nieuwe versie van de prijslijst. Snap alleen nog steeds waarom een 60 batterij niet met Loft of Studio interieur kan.
Ik heb de 60 BE met Loft. Nog steeds geen belletje van de dealer gehad. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Martijnvdb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:53:
[...]

Bel de dealer of PON eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Robert_ZM schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:06:
[...]

52K kwam de Elroq nu op. Wel ook naar andere auto’s gekeken (vrije keuze vanuit de werkgever), maar de tevredenheid over de Enyaq met o.a. de voor mij goede zitpositie kwam voor mij toch de Elroq als beste optie er uit. O.a. gekeken naar Ioniq 5 (versnellingshendel aan stuur kwam tegen knie aan), Ford Explorer EV (hoofdsteun in hoogste stand net fractie te laag), Model Y (zitpositie voor mij niet optimaal en niet zo’n Tesla fan), KIA EV6 (interessante auto, maar werd er toch niet enthousiast van en duurder, wel snel laden), Renault Megane/Scenic (geen fijne zitpositie, zithoek stoel niet kantelbaar en reed erg afstandelijk), Peugeot 3008/5008 (werd ik ook niet enthousiast van). Sterke punten van de Elroq vind ik de goede zitpositie, ruime range (met grote accu), krachtige motor (286pk), achterwielaandrijving (rijdt lekkerder bij sportieve rijstijl), onopvallend uiterlijk (luxe auto zonder dat je het direct ziet) en de opvallend korte draaicirkel (bevalt in de Enyaq ook erg goed, niet iets wat je dagelijks gebruikt, maar wel handig). Als ik het vergelijk met 2020 toen ik de Enyaq bestelde is er veel meer keuze nu, voor mij heeft Skoda daarin toch wel het beste totaalplaatje.
Mooie overwegingen! En precies hoe ik ook in de wedstrijd zit haha! Er is nu veel meer keuze dan toen ik 4 jaar geleden de Enyaq bestelde. Maar als ik de variabelen actieradius (niet te weinig) en leaseprijs (niet te hoog) instel kom ik qua value for money absoluut op de Elroq uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
S_Chief schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 00:04:
[...]

Bel de dealer of PON eens zou ik zeggen.
Ja, maar die weten het ook niet. Zal me niets verbazen als het toch weer anders wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poortm
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:23
Verwachte leverweek van mij is nu 2 wk later op wk 22 in online omgeving..

Heb besteld
Sportline 82 kw
Black Magic
Advanced pakket
Winter pakket

Iemand al zwarte elroq gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandegroes
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-05 17:21
Zojuist bevestiging ontvangen dat mijn nieuwe Elroq in week 24 geleverd zal worden. Nog even geduld dus...

Uitvoering:
- Sportline 82 kW
- Graphite Grey
- Business upgrade Plus pakket - Advanced

Voor de geinteresseerden heb ik de Sportline in Graphite Grey gevonden op een Slowaakse Autobild site. Niet te verstaan, maar geeft wel een redelijk beeld van de Sportline in Graphite grey :9~

https://autobild.pluska.s...e-v-prvom-teste-ako-jazdi

[ Voor 43% gewijzigd door Bartvandegroes op 07-01-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Bartvandegroes schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:50:
Zojuist bevestiging ontvangen dat mijn nieuwe Elroq in week 24 geleverd zal worden. Nog even geduld dus... 8)7

Uitvoering:
- Sportline 82 kW
- Graphite Grey
- Business upgrade Plus pakket - Advanced
Ik hoorde wel dat de SL uitvoeringen later werden geproduceerd maar week 24 is bijna halverwege 2025...inderdaad geduld hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Elroq85 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:56:
[...]

Ik hoorde wel dat de SL uitvoeringen later werden geproduceerd maar week 24 is bijna halverwege 2025...inderdaad geduld hebben ;-)
Door de ANWB werd ook gezegd dat de 60 later komt.
Is het dan qua productie start volgorde ongeveer het volgende van wat er bekend is?
1. 50 / 85 selection / BE
2. 60 selection / BE
3. 60 / 85 SL

Weet iemand wanneer productie start? De Elroqs die nu rond rijden zijn allemaal nog de voor productie demo modellen volgens mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holzschuh
Vandaag weer proefritje gemaakt. Dit keer met een spierwitte Elroq 85.

Afgaande op het 3-spaaks wiel was het de Sportline. Heb alleen niet de passagiersstoel gechecked dus of het Advanced of Maxx is weet ik niet zeker, verschil in opties is wmb ook niet schokkend verder tussen die 2. Model was inclusief het winterpakket.

Verschil tussen een Sportline 85 met leuk pakket en een kale Selection 50 (1ste proefrit) is wel een groot contrast. Nu had ik de Advanced + Winter wel in gedachten maar dat weet ik nu wel zeker qua mogelijkheden.
Vergeleken met de EV3 en Explorer de beste zithouding. Handig om te zien dat de knoppen van electrische stoel bij de Ford en de Skoda identiek zijn, scheelde weer uitvogelen hoe en wat :) .

Naar aanleiding van eerdere opmerkingen in dit topic voor de zekerheid nog eens achter de bestuurdersstoel gaan zitten. Behalve plek voor mijn benen ook nog ruimte voor 1 hand tussen hoofd en dak, met 1,98. Dus blijft de ruimste auto van de 3 en de enige waar ik met mijn lengte zelf pas. Met wat pubers en groeistuipen toch wel handig om te hebben.

Veel van de extra's tussen alle 3 de auto's is hetzelfde qua uitvoering. Verschil zit toch vooral in interne ruimte, scherm/systeem, bediening met knoppen/stalks achter het stuur en de HUD.

Vooral die laatste is wel erg mooi bij Skoda. Het is lastig een foto van de HUD te maken maar toch een poging gewaagd. Vergeleken met Kia en Ford erg uitgebreid. Behalve de standaard informatie inclusief de pijltjes of hoe lang het nog duurt voor een afslag komt (middels aflopend balkje) staat er boven de standaardinformatie extra pijlen en informatie.

Heb 3 foto's samengeplakt;
- linksboven de standaardlayout inclusief route. Zonde route staat daar de afstand/accu%
- linksonder zijn vaag de pijltjes zichtbaar dat ik rechtsaf moet slaan. Die zijn blauw, komen dichterbij en lichten op in de richting van waar ik heen moet
- rechts de dikke blauwe pijl dat ik de rotonde moet nemen bij de 2de afslag (de 2.)

Toen ik de ACC aan had staan stond er ook een gele lijn met een pijl erboven die aangaf waar de auto voor mij reed. Ook in de bocht schoof die mee naar links/rechts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHViiR8TWE-vHsS3-Cpj0nzuMcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FHcgjE0xCiYUWfyS860tv5KZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Holzschuh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:13:

Afgaande op het 3-spaaks wiel was het de Sportline. Heb alleen niet de passagiersstoel gechecked dus of het Advanced of Maxx is weet ik niet zeker, verschil in opties is wmb ook niet schokkend verder tussen die 2. Model was inclusief het winterpakket.

Verschil tussen een Sportline 85 met leuk pakket en een kale Selection 50 (1ste proefrit) is wel een groot contrast. Nu had ik de Advanced + Winter wel in gedachten maar dat weet ik nu wel zeker qua mogelijkheden.
Vergeleken met de EV3 en Explorer de beste zithouding. Handig om te zien dat de knoppen van electrische stoel bij de Ford en de Skoda identiek zijn, scheelde weer uitvogelen hoe en wat :) .

Naar aanleiding van eerdere opmerkingen in dit topic voor de zekerheid nog eens achter de bestuurdersstoel gaan zitten. Behalve plek voor mijn benen ook nog ruimte voor 1 hand tussen hoofd en dak, met 1,98. Dus blijft de ruimste auto van de 3 en de enige waar ik met mijn lengte zelf pas. Met wat pubers en groeistuipen toch wel handig om te hebben.

Veel van de extra's tussen alle 3 de auto's is hetzelfde qua uitvoering. Verschil zit toch vooral in interne ruimte, scherm/systeem, bediening met knoppen/stalks achter het stuur en de HUD.

Vooral die laatste is wel erg mooi bij Skoda. Het is lastig een foto van de HUD te maken maar toch een poging gewaagd. Vergeleken met Kia en Ford erg uitgebreid. Behalve de standaard informatie inclusief de pijltjes of hoe lang het nog duurt voor een afslag komt (middels aflopend balkje) staat er boven de standaardinformatie extra pijlen en informatie.

- linksboven de standaardlayout inclusief route. Zonde route staat daar de afstand/accu%
- linksonder zijn vaag de pijltjes zichtbaar dat ik rechtsaf moet slaan. Die zijn blauw, komen dichterbij en lichten op in de richting van waar ik heen moet
- rechts de dikke blauwe pijl dat ik de rotonde moet nemen bij de 2de afslag (de 2.)

Toen ik de ACC aan had staan stond er ook een gele lijn met een pijl erboven die aangaf waar de auto voor mij reed. Ook in de bocht schoof die mee naar links/rechts.

[Afbeelding]
Groot verschil Elroq en EV3 vind ik ook de power. EV3 max 204 pk en Elroq 286 pk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online

[Afbeelding]
Kan ook een Business Edition 85 zijn geweest met Drive pakket, dan krijg je ook het 3-spaaks stuurwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Elroq85 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:28:
[...]

Groot verschil Elroq en EV3 vind ik ook de power. EV3 max 204 pk en Elroq 286 pk.
Klopt, omdat dit een gevolg is van de gekozen accu vind ik die zelf iets minder spannend als verschil omdat de uitwerking dan wel hetzelfde is (de proefrit in de Ford was ook met 286pk, daar kan zelfs 340pk).

Ik ga zelf waarschijnlijk voor de 60, liever iets meer toeters en bellen dan de range die ik misschien 2-3* p/j nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20

[Afbeelding]
Herkende de opmerkingen over het gebrek aan ruimte ook totaal niet en in z’n segment is het ook de ruimste.
Ook de HUD van Skoda ben ik erg fan van.
Als ik ergens AR lees, ga ik vaak uit van gimmicks, maar op de HUD is het echt goed uitgewerkt!
Bijvoorbeeld ook de lane assist. Wanneer die begint te waarschuwen, zet de HUD de waarschuwing ook daadwerkelijk op de lijnen.
Dit was de eerste Hud van de auto’s waarmee ik gereden heb, dat het echt als toegevoegde waarde voelde.
Holzschuh schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:17:
[...]

Klopt, omdat dit een gevolg is van de gekozen accu vind ik die zelf iets minder spannend als verschil omdat de uitwerking dan wel hetzelfde is (de proefrit in de Ford was ook met 286pk, daar kan zelfs 340pk).

Ik ga zelf waarschijnlijk voor de 60, liever iets meer toeters en bellen dan de range die ik misschien 2-3* p/j nodig zou hebben.
De ford staat ook op hetzelfde platform met zelfde motor.

Zojuist is de ‘nieuwe’ Enyaq gepubliceerd. Moet zeggen dat ie er herkenbaar uitziet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BOBERJAN
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-05 09:11
Opvallend dat er zo weinig mensen een BEV met warmtepomp nemen.
Ik heb 5 jaar en ca 140.000 km gereden met een nieuw gekochte Kia-E-Niro met warmtepomp en had dan bij ritten van naar de wintersport een verbruik van ca 17,5 kWh / 100 km en rijd sinds april in een nieuwe Kia Niro EV zonder warmtepomp.
Het verbruik van deze Kia Niro EV zou volgens Kia NL in de winter dan ca 10% hoger zijn dan van een Kia Niro EV met warmtepomp.
Dit is absoluut niet waar, het is ca. 22 % hoger. Het gemiddelde verbruik tijdens onze rit naar en van de winter sport was ca 21,4 kWh/ 100 km en het bereik daalde daardoor met ca 66 km t.o.v. het bereik wat ik 5 jaar had met de Niro met warmtepomp. De weersomstandigheden tijdens het rijden waren dit jaar min of meer overeenkomstig met de 5 jaar hiervoor.

Ik voel me op dit punt derhalve misleid door met name KIA Nederland en koop nooit meer een KIA.
Mijn conclusie: koop een BEV met warmtepomp als je wat langere aftanden rijdt in de winter.
Ik zelf overweeg een Elroq BE 60 met o.a. winterpakket en warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 21:08
Kreeg vandaag het bericht van de leasemaatschappij dat mijn levering (85 Sportline) was uitgesteld. Maar goed, het is maar een week (vooralsnog). Verwachting is nog steeds dat de auto eind april geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
BOBERJAN schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:16:
Opvallend dat er zo weinig mensen een BEV met warmtepomp nemen.
Ik heb 5 jaar en ca 140.000 km gereden met een nieuw gekochte Kia-E-Niro met warmtepomp en had dan bij ritten van naar de wintersport een verbruik van ca 17,5 kWh / 100 km en rijd sinds april in een nieuwe Kia Niro EV zonder warmtepomp.
Het verbruik van deze Kia Niro EV zou volgens Kia NL in de winter dan ca 10% hoger zijn dan van een Kia Niro EV met warmtepomp.
Dit is absoluut niet waar, het is ca. 22 % hoger. Het gemiddelde verbruik tijdens onze rit naar en van de winter sport was ca 21,4 kWh/ 100 km en het bereik daalde daardoor met ca 66 km t.o.v. het bereik wat ik 5 jaar had met de Niro met warmtepomp. De weersomstandigheden tijdens het rijden waren dit jaar min of meer overeenkomstig met de 5 jaar hiervoor.

Ik voel me op dit punt derhalve misleid door met name KIA Nederland en koop nooit meer een KIA.
Mijn conclusie: koop een BEV met warmtepomp als je wat langere aftanden rijdt in de winter.
Ik zelf overweeg een Elroq BE 60 met o.a. winterpakket en warmtepomp.
Een warmtepomp kost duizend euro. Je moet dus aardig wat koude kilometers rijden wil je die investering ‘terugverdienen’.

De winters in Nederland stellen ook niet zoveel meer voor. Dus voor die ene keer wintersport…

Maar dat is een keuze die ieder voor zichzelf maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Ik geloof dat in het BEV topic een paar artikelen stonden recent over nut en noodzaak van een WP.

Het is erg situatieafhankelijk uiteindelijk.
Niet alleen de aanschafprijs telt mee, ook het gewicht (iets van minstens 50 kg?) die je 365 dagen per jaar mee rond verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Even een snelle berekening gemaakt met de nieuwe Enyac (prijslijst beschikbaar inmiddels). Met mijn configuratie (BE60) scheelt het zo'n 6k. Behoorlijk bedrag voor een grotere kofferbak en nagenoeg identieke auto:)

De standaard uitrusting is wel luxer van de Enyac. Bij de Elroq zit meer in de pakketten verstopt. En er zijn nog een paar andere kleine verschillen. De Selection uitvoering bij de Enyac is al vrij compleet.

Nb. Geen subsidie ook meer in 2025. Was bij de Elroq vaak wel het geval.

Wat is jullie beeld/analyse?

[ Voor 17% gewijzigd door Martijnvdb op 08-01-2025 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Ik heb ook de prijslijst gezien van de vernieuwde Enyaq.

Ze zetten de Enyaq iets luxer in de markt en de Elroq is wat sportiever gelijnd vind ik. Elroq heeft een wat stoerdere neus en zwarte randen om de wielkasten. Dat is wat me als eerste opviel,
Enyaq is standaard luxer, ik denk de Elroq BE met clever pakket ongeveer, dan scheelt het 2.500 euro.
Selection 60-85 scheelt 3.000 euro, voor de andere uitvoeringen 4.000, vreemd.
Het is een facelift, geen heel nieuw model, vooral van opzij ziet je dat.

Persoonlijk vind ik de Elroq mooier en iets beter in verhouding, verder hebben ze de Enyaq mooi opgeknapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Mijn gewenste BE 60 + Advanced + Winter Elroq kost 45.620 (lak/velgen even buiten beschouwing).

Als ik wat snelle dingen uitreken kom ik uit op een;
Enyaq 60 42.990,-
Advanced 1.890,-
Winter 490,-
Transport 390,-
Totaal: 50.260, verschil van 4.640,-.

Jammer dat het winterpakket niet mogelijk is op de Selection uitvoering, anders had ik misschien nog wel eens kunnen twijfelen. HUD en 360 heb ik nu ook niet dus die zou ik niet missen. Maar verwarmde stoelen wil ik niet meer zonder, zeker niet in een EV. (en ik twijfel of die op mijn parkeerplaats past :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetzer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:32
Holzschuh schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:51:
[...]

Mijn gewenste BE 60 + Advanced + Winter Elroq kost 45.620 (lak/velgen even buiten beschouwing).

Als ik wat snelle dingen uitreken kom ik uit op een;
Enyaq 60 42.990,-
Advanced 1.890,-
Winter 490,-
Transport 390,-
Totaal: 50.260, verschil van 4.640,-.

Jammer dat het winterpakket niet mogelijk is op de Selection uitvoering, anders had ik misschien nog wel eens kunnen twijfelen. HUD en 360 heb ik nu ook niet dus die zou ik niet missen. Maar verwarmde stoelen wil ik niet meer zonder, zeker niet in een EV. (en ik twijfel of die op mijn parkeerplaats past :? )
Het transportpakket zit toch al standaard in het Advanced pakket? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Hetzer schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:18:
[...]

Het transportpakket zit toch al standaard in het Advanced pakket? :)
Wel bij de Elroq, niet bij de Enyaq volgens de huidige prijslijst. Daarom heb ik die in de Enyaq optelling bijgeplust.

[ Voor 9% gewijzigd door Holzschuh op 09-01-2025 11:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hetzer
Holzschuh schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Wel bij de Elroq, niet bij de Enyaq volgens de huidige prijslijst. Daarom heb ik die in de Enyaq optelling bijgeplust.
Ah mijn fout, overheen gelezen dat het over de Enyaq ging. ;)

Mijn Elroq is zojuist in bestelling geplaatst door de leasemaatschappij:

- Business Edition 60 kWh
- Race Blue metallic
- Business upgrade Advanced
- Loft interieur
- 19" Regulus
- Wegklapbaar trekhaak

Ben benieuwd wanneer de levering zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Hetzer schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:31:
[...]

Ah mijn fout, overheen gelezen dat het over de Enyaq ging. ;)

- Race Blue metallic
- Loft interieur
- 19" Regulus
- Wegklapbaar trekhaak

Mooie config! Denk medio april/begin mei levering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patox
Als je quote even buiten de quote brackets reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 16:29
Martijnvdb schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:13:
Even een snelle berekening gemaakt met de nieuwe Enyac (prijslijst beschikbaar inmiddels). Met mijn configuratie (BE60) scheelt het zo'n 6k. Behoorlijk bedrag voor een grotere kofferbak en nagenoeg identieke auto:)

De standaard uitrusting is wel luxer van de Enyac. Bij de Elroq zit meer in de pakketten verstopt. En er zijn nog een paar andere kleine verschillen. De Selection uitvoering bij de Enyac is al vrij compleet.

Nb. Geen subsidie ook meer in 2025. Was bij de Elroq vaak wel het geval.

Wat is jullie beeld/analyse?
Identiek.
Als ik de Elroq 85 naast de Enyaq 85 Coupé zet (maxx + DCC, 20"), is het zelfs 8000 Euro verschil voor technisch dezelfde auto. Het zal er van afhangen wat m'n budget doet, het is namelijk het verschil tussen de auto die kan, en de auto die je wílt.

Aangezien de modellen technisch identiek zijn vind ik de meerprijs ook echt heftig. Helaas geldt hetzelfde voor het verschil in looks, in mijn ogen tenminste.

Ik vind het oprecht knap hoe Skoda hier de Elroq werkelijk als model uit een lager segment (Dacia Duster concurrent) heeft kunnen laten lijken, terwijl de Enyaq op dezelfde wielbasis suggereert in een segment hoger te opereren.

Ben je hier volstrekt ongevoelig voor, en heb je de ruimte niet nodig, ben je spekkoper :)
La1974 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:29:
[...]

Een warmtepomp kost duizend euro. Je moet dus aardig wat koude kilometers rijden wil je die investering ‘terugverdienen’.

De winters in Nederland stellen ook niet zoveel meer voor. Dus voor die ene keer wintersport…

Maar dat is een keuze die ieder voor zichzelf maakt.
Als je veelal lange stukken doet, is het vooral ook een kwestie van verlenging van je range, niet zozeer de terugverdientijd van je investering.

Als ik in de winter meerdere keren per maand m'n stints met tientallen kilometers kan verlengen op de zakelijke ritten van 600km of meer, dan is het een no-brainer. Maar dat is het ene uiterste.
Ik snap tegelijkertijd ook goed dat een 60-model, gebruikt door iemand die hem thuis in de garage kan laden (en voorverwarmen) en die de auto enkel voor woon-werk gebruikt, een vrijwel overbodig ding is, met uitzondering dus wellicht van een enkele keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
Ik kom net terug van een proefrit met de Enyaq 85 om eens het verschil van motor te ervaren. De motor van de Elroq 85 is identiek aan die van de Enyaq 85. Mijn eerdere proefrit in de Elroq was in de 50-versie en dat viel wat tegen. Deze motor in de 85-versie is echt wel een wereld van verschil wat betreft power. Dus met de 85-versie niet alleen meer range voor een paar keer per jaar, maar ook meer power tijdens iedere rit...

[ Voor 43% gewijzigd door Empie69 op 09-01-2025 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 23:10:
Ik heb ook de prijslijst gezien van de vernieuwde Enyaq.

Ze zetten de Enyaq iets luxer in de markt en de Elroq is wat sportiever gelijnd vind ik. Elroq heeft een wat stoerdere neus en zwarte randen om de wielkasten. Dat is wat me als eerste opviel,
Enyaq is standaard luxer, ik denk de Elroq BE met clever pakket ongeveer, dan scheelt het 2.500 euro.
Selection 60-85 scheelt 3.000 euro, voor de andere uitvoeringen 4.000, vreemd.
Het is een facelift, geen heel nieuw model, vooral van opzij ziet je dat.

Persoonlijk vind ik de Elroq mooier en iets beter in verhouding, verder hebben ze de Enyaq mooi opgeknapt.
Ja, een redelijke eerlijke vergelijking is de Elroq BE met clever pakket vs Enyac Selection. Dan scheelt het 3k. Samen met de SEPP toch 6k totaal. En persoonlijk vind ik de Elroq voorkant mooier dan die van de Enyac en inderdaad die zwarte randen om de wielkasten zijn fraai.Overigens is de Enyac mooi opgeknapt hoor:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM0206
Er is ook een elroq accessoires brochure toegevoegd.

https://www.skoda.nl/-/me...-accessoires-brochure.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Simply expensive.

Die laadkabeltas dit er ook bij. Hoef je dus geen pakket voor te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
La1974 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:02:
[...]

Simply expensive.

Hoe bedoel.je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Ik neem aan dat het dat net is uit het Transportpakket van 390 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
La1974 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 23:36:
[...]

Ik neem aan dat het dat net is uit het Transportpakket van 390 euro.
De "nettenset"uit de accessoirefolder heeft denk ik inderdaad wat overlap met het transportpakket. De kabeltas zie ik daar niet bij staan.

Ik hoop nog dat het net onder de hoedenplank als accessoire leverbaar wordt, dat lijkt me echt handig, de kabeltas lijkt mij wat klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Frankythefly schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:28:
[...]

De "nettenset"uit de accessoirefolder heeft denk ik inderdaad wat overlap met het transportpakket. De kabeltas zie ik daar niet bij staan.

Ik hoop nog dat het net onder de hoedenplank als accessoire leverbaar wordt, dat lijkt me echt handig, de kabeltas lijkt mij wat klein.
Ik zie het ja. Hij wordt apart genoemd bij het Business upgrade pakket - plus.

Heel bijzonder weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
La1974 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:02:
[...]

Simply expensive.

Met name die variabele kofferbakvloer waardoor je een vlakke vloer in de kofferbak krijgt is handig volgens mij, die heb je dan ook niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Empie69 op 11-01-2025 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Zojuist even een kort testritje gemaakt in een Elroq waar de badges op de klep af waren gehaald. Ik wist dus niet van te voren welke accu/motor er in zat. Het reed verrassend goed en stil. Best wel vlot ook. Bleek later dat het maar de 50 was dus dat zit wel goed met de 85 die in bestelling is ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holzschuh
Zo, vandaag de offerte geregeld.

BE 63, Advanced met Winter pakket en Lodge Interieur.
Graphite Grey en All Season banden.

Repeat customer en een actie van de dealer nog 30,- pm van het maandtarief af.

Nu nog 6 maanden wachten tot de huidige afloopt oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
Ik zat de nieuwe Enyaq prijslijst nog eens door te kijken en daar viel me wat bijzonders op. Bij Elroq 85 is de laadsnelheid 175kW, maar bij de nieuwe Enyaq (ook bij de Coupé), staat in de prijslijst 135kW vermeld. Misschien nog een foutje in de prijslijst aangezien bij de Enyaq voor de facelift de laadsnelheid 135kW was, ik had na de facelift wel verwacht dat het bij de Enyaq gelijk zou zijn aan de Elroq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-05 08:44
Robert_ZM schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:00:
Ik zat de nieuwe Enyaq prijslijst nog eens door te kijken en daar viel me wat bijzonders op. Bij Elroq 85 is de laadsnelheid 175kW, maar bij de nieuwe Enyaq (ook bij de Coupé), staat in de prijslijst 135kW vermeld. Misschien nog een foutje in de prijslijst aangezien bij de Enyaq voor de facelift de laadsnelheid 135kW was, ik had na de facelift wel verwacht dat het bij de Enyaq gelijk zou zijn aan de Elroq.
In het filmpje van AutoWeek wordt dit bevestigd, laadsnelheid is 135kW door een andere acculeverancier. Het zou voor de 10%-80% snelheid geen impact hebben.
Link naar AutoWeek filmpje: https://youtu.be/Z-Hgj-vLcEQ?si=QOWh3kkhbJ3mk2Bs&t=284

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHJHJH
  • Laatst online: 23-04 15:48
Zojuist via mijn werkgever de Business Edition besteld. Levertijd staat er niet bij. Hebben jullie meer informatie voor mij? Hoelang duurt de levering ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
Stockbaard schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:31:
[...]

In het filmpje van AutoWeek wordt dit bevestigd, laadsnelheid is 135kW door een andere acculeverancier. Het zou voor de 10%-80% snelheid geen impact hebben.
Link naar AutoWeek filmpje: https://youtu.be/Z-Hgj-vLcEQ?si=QOWh3kkhbJ3mk2Bs&t=284
Ik heb zojuist de video bekeken en inderdaad andere accu leverancier bij de Enyaq. Als ik de laadcurve op Fastned bekijk (huidige Enyaq 80 met 175kW laadsnelheid), zie ik dat de Elroq vanaf 40% onder de 135kW komt, de Elroq zal dan tot 40% sneller laden als de Enyaq, daarna zal de Enyaq facelift profiteren van een vlakkere laadcurve. Persoonlijk vind ik het sneller laden tot 40% wel fijn, dat is doorgaans voldoende als er een keer in NL onderweg even kort bijgeladen moet worden om thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
JHJHJH schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:41:
Zojuist via mijn werkgever de Business Edition besteld. Levertijd staat er niet bij. Hebben jullie meer informatie voor mij? Hoelang duurt de levering ongeveer?
Ik krijg hem eind maart maar heb hem al veel eerder besteld. Ik zou denk ik rekenen op juni/juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Wij hebben besteld in oktober en levering verwacht April. Ik zou rekenen op 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
December besteld, BE 60 met verwachte levertijd medio april 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
in december is ie (BE 60) besteld door de leasemaatschappij met een verwachte leverweek 22 (eind mei)

Niet geheel toevallig loopt het contract van mijn huidige auto dan af dus misschien niet heel representatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Iemand een idee welke mattenset er wordt geleverd bij de BE? Staat in de prijslijst textiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
Zijn er al dealers waar er 1 in de showroom staat? Omgeving Huizen/Amsterdam/Almere?

[ Voor 25% gewijzigd door MarcelGo op 13-01-2025 16:41 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
MarcelGo schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:21:
Zijn er al dealers waar er 1 in de showroom staat? Omgeving Huizen/Amsterdam/Almere?
Nog nergens in de showroom. Er waren roadshows en tijdelijke demo’s en nu wachten op de showroomautos. Was vorige week bij onze dealer nog niet bekend wanneer deze komen. Was eerst week 4 en later uitgesteld maar niet bekend. Je kunt je bij de dealer wel aanmelden dat je de info als eerste krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
In de communicatie van mijn dealer (Wealer) hebben ze het zelfs steeds over maart.

Maar dat kan ook indekken zijn, als het eerder lukt is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:29:
Iemand een idee welke mattenset er wordt geleverd bij de BE? Staat in de prijslijst textiel?
In de prijslijst staat "Vloermatten (voor & achter) textiel" vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Frankythefly schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:48:
[...]

In de prijslijst staat "Vloermatten (voor & achter) textiel" vermeld
Ja klopt, benieuwd welke dat zijn. Wellicht staan ze in de accessoires folder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zullen waarschijnlijk weer van die veel te korte (en zachte) matten zijn zoals altijd bij VAG. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Toch kom ik nog een keer terug op de verlichting (sorry). Het gaat dan om de verlichting aan de buitenkant van de kofferklep. Vanaf het Clever Plus pakket krijg je deze achterlichten erbij. Betekent dit dat bij de uitvoeringen "onder" het Clever Plus pakket deze nooit branden? Dus alleen de buitenste delen? Dat lijkt mij ook vreemd. Dan is het puur voor de sier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hetzer
Zojuist van mijn leasemaatschappij te horen gekregen dat de verwachte levertijd 2e helft juni is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
Hetzer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:04:
Zojuist van mijn leasemaatschappij te horen gekregen dat de verwachte levertijd 2e helft juni is.
Wanneer heb je hem besteld? Welke uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Misschien voelt TS er wat voor om zo'n overzicht te maken in de TS met bestellingen waarin uitvoering, besteldatum en verwachte leverdatum ingevuld kunnen worden? @S_Chief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Hetzer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:04:
Zojuist hoorde ik dat mijn bestelde 85BE de status "definitief ingepland" heeft en dat de auto in week 7 gebouwd gaat worden. Vervolgens transport naar NL, transport naar dealer, rijklaar maken....dat wordt wel eind maart (of later) denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hetzer
Martijnvdb schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:46:
[...]

Wanneer heb je hem besteld? Welke uitvoering?

- Race Blue metallic
- Loft interieur
- 19" Regulus
- Wegklapbaar trekhaak

9 januari besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Hetzer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:44:

- Race Blue metallic
- Loft interieur
- 19" Regulus
- Wegklapbaar trekhaak

Benieuwd of die terugkomt voor een aanpassing. Volgens de kleine lettertjes zou dit alleen met een Lodge interieur moeten kunnen; Let op: 60 batterij alleen mogelijk i.c.m. Lodge of Eco-Suite interieur

Dealer gaf mij in ieder geval aan dat die wel doorgezet kon worden maar 99% kans dat die dan terugkwam met een aanpassing naar Lodge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetzer
Holzschuh schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:58:
[...]

Benieuwd of die terugkomt voor een aanpassing. Volgens de kleine lettertjes zou dit alleen met een Lodge interieur moeten kunnen; Let op: 60 batterij alleen mogelijk i.c.m. Lodge of Eco-Suite interieur

Dealer gaf mij in ieder geval aan dat die wel doorgezet kon worden maar 99% kans dat die dan terugkwam met een aanpassing naar Lodge.
Daar was ik ook al benieuwd naar, ik kon het via mijn leasemaatschappij zo samenstellen, dus ik zie wel wat voor een interieur ik krijg, haha.
Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste