Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Flix20 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:00:
[...]

Vind de bekleding ook zeker mooier dan de loft die standaard in de business zit. Dat stofje doet me beetje denken aan een spijkerbroek.
Helaas stond ik voor de keuze of range met wat meer opties, of range met plus pakket.
Dus ik ben voor range gegaan.
Groot accupakket dus? Ik twijfelde tussen Clever of Plus pakket. Toch gekozen voor Clever. 1700 euro voor mooie lichtjes en elec kofferbak vond ik iets te gortig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:59
Martijnvdb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:02:
[...]

Groot accupakket dus? Ik twijfelde tussen Clever of Plus pakket. Toch gekozen voor Clever. 1700 euro voor mooie lichtjes en elec kofferbak vond ik iets te gortig.
Ik heb de 85 Business met Clever plus besteld.
Met een kleine van net een jaar was voor mij de extra airbags en electrische kofferbak de prijs zeker waard.
Daarnaast vind ik het netje onder de hoedeplank voor de laadkabel een dikke pré.
Ik heb altijd een krat kleding voor m'n werk achterin liggen dus laadkabel onderin wegstoppen is voor mij geen optie.

Verlichting ben ik ook wel van gecharmeerd maar was meer een bijkomstigheid.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Flix20 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:07:
[...]

Ik heb de 85 Business met Clever plus besteld.
Met een kleine van net een jaar was voor mij de extra airbags en electrische kofferbak de prijs zeker waard.
Daarnaast vind ik het netje onder de hoedeplank voor de laadkabel een dikke pré.
Ik heb altijd een krat kleding voor m'n werk achterin liggen dus laadkabel onderin wegstoppen is voor mij geen optie.

Verlichting ben ik ook wel van gecharmeerd maar was meer een bijkomstigheid.
Nice!

[ Voor 11% gewijzigd door Martijnvdb op 10-12-2024 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Correct; de plus.
Ik dacht dat het clever plus heten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:06
Dat lees ik anders:

"De auto waarmee we onze eerste kennismaking hebben, is voorzien van instelbare schokdempers. Ze zijn onderdeel van een optiepakket dat je wat ons betreft kunt laten voor wat het is. In de Comfort-modus zit er te veel beweging in de auto waardoor we bij voorkeur doorschakelen naar de basissetting of de meer sportievere stand (het verschil tussen die laatste twee is niet heel groot). We gaan ervan uit dat het karakter van de standaard dempers ongeveer overeenkomt met dat van de basissetting. Enthousiaster zijn we over de in hetzelfde optiepakket meegeleverde progressieve stuurbekrachtiging. Het maakt de stuurinrichting niet echt communicatiever, maar zorgt wel voor iets meer tegendruk (of minder bekrachtiging), wat bijdraagt aan een stabielere rijbeleving."

Ze komen in een pakket die sowieso een fijnere stuurbekrachtiging meelevert. Verder is het een kwestie van smaak en is hun afwaardering gestoeld op de aanname dat de standaarddempers het midden vormen van de demping die door de adaptieve dempers worden geboden.

Ik heb op m'n huidige auto ook instelbare dempers en ben er erg tevreden mee. Uiteraard is het een luxe en waarschijnlijk ook niet "nodig", maar als het in het budget zit is het leuk om mee te nemen. Ik vind het vooral fijn om wanneer ik alleen in de auto zit, de demping op comfortabel te kunnen zetten. Maar mocht het allemaal wat vlotter gaan, is dat soms net wat te slap, al helemaal wanneer ik met vier grote gasten in de auto zit, dan voelt het wat deinerig en is de sportstand fijn.

Ik heb DCC in zowel een vorige generatie Passat als in de ID7 mogen proberen en vond het echt fijn rijden. Ik heb dan ook weinig met plankharde onderstellen die men verkoopt als "sportief", terwijl je eigenlijk gewoon rechtdoor over een N- of snelweg aan het cruisen bent.

De geringe meerprijs maakt het voor mij juist tot een no-brainer vanwege het extra comfort. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat dat gebaseerd is op het feit dat ik vooral op niet-Nederlandse wegen rijd. YMMV, letterlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Aantal filmpjes gezien over de Elroq, maar superlatieven komen te kort! Fijn vooruitzicht:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13:20
Martijnvdb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:48:
Aantal filmpjes gezien over de Elroq, maar superlatieven komen te kort! Fijn vooruitzicht:)
Ja inderdaad, de meeste zijn heel lovend behalve dan die Wouter van Autoblog maar die heeft altijd wat te zeuren en meestal niet terecht ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:53
Zo’n 2 weken geleden de elroq besteld. Vandaag een telefoontje van de dealer dat we kunnen proefrijden volgende week. Is wel de 1e keer ooit dat ik eerst bestel en daarna pas de proefrit heb. Nu maar hopen dat het niet tegenvalt 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
upje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:08:
Zo’n 2 weken geleden de elroq besteld. Vandaag een telefoontje van de dealer dat we kunnen proefrijden volgende week. Is wel de 1e keer ooit dat ik eerst bestel en daarna pas de proefrit heb. Nu maar hopen dat het niet tegenvalt 😄
Haha, ja ik heb hetzelfde. Als ik de journalisten mag geloven, dan zit het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Elroq85 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:52:
[...]

Ja inderdaad, de meeste zijn heel lovend behalve dan die Wouter van Autoblog maar die heeft altijd wat te zeuren en meestal niet terecht ;-)
Ja, aparte kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:34

MLLL

Palm Treo 650

Er ligt geen 6 cilinder BMW motor in, dan is elk merk sowieso af, kan ik Wouter geen ongelijk in geven overigens :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:55
Martijnvdb schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:48:
Een aantal bekeken en inderdaad positieve kritiek. Ze waren ook al enthousiast over de Enyaq een paar jaar geleden, goed te zien dat dezelfde techniek in een nieuwe jas het nog goed doet. Prijs/kwaliteit gewoon goed.
De test van Autogefuhl vind ik de beste, beetje nerdy Duits maar daar houd ik wel van.

[ Voor 9% gewijzigd door Frankythefly op 10-12-2024 21:14 ]

Elroq 63 BE Timiano Groen + Lodge

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:07
Whatcar heeft een vergelijkende test gedaan met de EV3. Opvallend genoeg lijkt de Elroq een fractie zuiniger te zijn dan de EV3, ondanks dat hij toch iets groter en zwaarder is. Resultaten op minuut 35. YouTube: NEW Kia EV3 vs Skoda Elroq vs Mini Aceman review | Road trip costs c...

• Elroq85
Patox schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:44:
Whatcar heeft een vergelijkende test gedaan met de EV3. Opvallend genoeg lijkt de Elroq een fractie zuiniger te zijn dan de EV3, ondanks dat hij toch iets groter en zwaarder is. Resultaten op minuut 35. YouTube: NEW Kia EV3 vs Skoda Elroq vs Mini Aceman review | Road trip costs c...
Prima video en Elroq is toch op diverse vlakken wel de betere auto dan de EV3 ook al scheelt het soms niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:28:
[...]

Prima video en Elroq is toch op diverse vlakken wel de betere auto dan de EV3 ook al scheelt het soms niet veel.
Heb zelf ook nog gekeken naar de EV3 maar ik vond het maar een speelgoed auto.
De gebruikte plastics deden mij erg denken aan de Apple computers eind jaren '90.

• Martijnvdb
  • Nu online
Elroq85 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:28:
[...]

Eens en toch wat ruimer:)_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Klopt, voor ons is de ruimte achterin erg belangrijk met 3 kinderen, en de Kia was een stuk kleiner en bij een aantal andere modellen is de vloer bij de voeten hoger, daarnaast is de Elroq strak en rustig qua interieur, ook prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:46
Gisteren mailtje van Wealer dat ze een paar dagen 1 Elroq hebben voor proefritjes voor heel Limburg. En anders pas in maart in de showroom. Wat een circus zeg 8)7 .

Had een afspraak staan voor medio januari voor een proefrit maar geloof dat die aan de andere kant van de lijn dit niet allemaal wist. Toch maar snel een half uur gereserveerd.

Heb wel een duidelijke voorkeur maar wil toch graag iets gezien hebben voordat ik me voor 5 jaar committeer.
En een echte vergelijking kunnen maken met de EV3 en Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Holzschuh schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:47:
Gisteren mailtje van Wealer dat ze een paar dagen 1 Elroq hebben voor proefritjes voor heel Limburg. En anders pas in maart in de showroom. Wat een circus zeg 8)7 .

Had een afspraak staan voor medio januari voor een proefrit maar geloof dat die aan de andere kant van de lijn dit niet allemaal wist. Toch maar snel een half uur gereserveerd.

Heb wel een duidelijke voorkeur maar wil toch graag iets gezien hebben voordat ik me voor 5 jaar committeer.
En een echte vergelijking kunnen maken met de EV3 en Explorer.
Ik denk dat ik wel weet welke het wordt:). Heb dezelfde afweging gemaakt. KIA EV3 toch stukkie kleiner en iets minder body en Explorer prima maar met name interieur toch wel minder en zitcomfort (been tegen middenconsole) erg hinderlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:04
Wij mogen richting het einde van het jaar ook voor een nieuwe lease-auto gaan. Rijden nu een Kona Electric en bevalt goed. Grappig om te zien dat qua range en prestaties de Kona (en Niro) zijn tijd ver vooruit was, want nu meer dan 4 jaar later is er naast het snelladen niet veel verschil met het huidige gamma EV's. We hebben in principe een hoger leasebudget en kunnen gaan voor de Enyaq (of Scenic/Model Y/EC40, etc.), maar met 1 kind, de ruimte van de Elroq en waarschijnlijk flink lagere bijtelling en leasekosten lijkt de Elroq de aangewezen kandidaat en gaan we binnenkort eens proefrijden. Ben benieuwd! Wordt net als velen hier enthousiast over de reacties van de pers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:17
Ben met interesse aan het kijken en samenstellen. Klopt het dat je voor verwarmde voorstoelen moet bijbetalen? Ik zie niemand ze hier meenemen in configuraties.

Edit: gevonden, wordt meegeleverd met Business Line en Sport Line

[ Voor 17% gewijzigd door pnieuwla op 15-12-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Helaas werkt de configurator nog steeds niet goed. Let dus op bij het samenstellen. ANWB heeft ook een filmpje gemaakt over de Elroq maar heeft het op een paar punten mis volgens mij.

1. Warmtepomp zou standaard zijn op de BE? Dat is niet zo.
2. Opladen telefoon kan maar op 1 positie. Ik dacht beide mogelijk.
3. Verlichting in zwart Tech Deck mogelijk. Verlichting (blokjes) op BE. Dat is niet zo volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Martijnvdb schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:20:
Helaas werkt de configurator nog steeds niet goed. Let dus op bij het samenstellen. ANWB heeft ook een filmpje gemaakt over de Elroq maar heeft het op een paar punten mis volgens mij.

3. Verlichting in zwart Tech Deck mogelijk. Verlichting (blokjes) op BE. Dat is niet zo volgens mij.
1. inderdaad. WP is zeker niet standaard. Beetje slordig dat ze dit zo benoemen
2. die klopt wel. er is één oplaadpunt
3.Die verlichting komt inderdaad (nog) niet naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Martijnvdb schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:20:

Nog even los van deze punten klopt die ANWB video op nog meer punten niet. Hij zegt dat de 286 pk motor i.c.m. de 77 kWh accu alleen op de Sportline leverbaar is en dat is natuurlijk niet zo.
Verder zegt hij dat hij in de 204 pk versie rijdt terwijk er 85 op de achterklep staat en ook dat klopt niet.
Hele slechte presentatie dus al met al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Elroq85 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:04:
[...]

Nog even los van deze punten klopt die ANWB video op nog meer punten niet. Hij zegt dat de 286 pk motor i.c.m. de 77 kWh accu alleen op de Sportline leverbaar is en dat is natuurlijk niet zo.
Verder zegt hij dat hij in de 204 pk versie rijdt terwijk er 85 op de achterklep staat en ook dat klopt niet.
Hele slechte presentatie dus al met al
Ja eens, zitten veel onduidelijkheden/onwaarheden in. Slordig voor een organisatie als ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is een slechte review idd. Of de anwb is slordig geweest of PON had nog niet alles helder op het moment van filmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
S_Chief schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:09:
Is een slechte review idd. Of de anwb is slordig geweest of PON had nog niet alles helder op het moment van filmen.
Ik denk het eerste want ook de ANWB is gewoon net als alle andere autojournalisten (Autoweek, Autovisie etc.) op Mallorca geweest en toen waren de specs en configs er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Ja klopt inderdaad. Ook Skoda vind ik met de configurator niet best overigens. Bij de pakketten keuze krijg je niet het juiste plaatje te zien. Uiteraard wel de meerprijs;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Of zoals iemand van Skoda zei: 'ja dat zal een stagiair verkeerd hebben gedaan, maar PON is een logge organisatie dus het duurt lang voordat het is aangepast.'

:X _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:29
Volgens de configurator op Skoda.be zorgt de toevoeging van de warmtepomp voor een extra verbruik van 0,1kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
S_Chief schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:09:
Kan, soms liggen daar ook spes maar dan van de Duitse auto's bijv. Dan geven ze idd verkeerde info. Wass handiger geweest als hij had verwezen naar de site en dan erbij vermelden dat een wp wel mogelijk is bijv.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flix20
Speicher heeft weer een de scoop.

Is weer wat anders dan al die 13 in dozijn reviews op Mallorca.
Ook duikt hij flink de software in en laat een aantal mooie opties zien.
Ook de vraag die ik nog open had staan; of de batterij kan voorverwarmen wordt positief beantwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-05 22:11
Leuk om dit forum te volgen en alle filmpjes en configuraties voorbij te zien komen! Ik stap in 2025 over van de Enyaq naar Elroq.

Gekozen voor de volgende uitvoering:
- 82 kwh
- Sportline
- Business Upgrade Plus
- Steel Grey

Volgende week vrijdag een proefrit maken, dus ben heel benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 21:07
net een proefrit gemaakt in Dordrecht. rijdt hetzelfde als de Enyaq dus dat was allemaal prima. Een beetje met de instellingen gespeeld (vooral de HUD is nieuw voor mij) maar dat beviel ook goed.

Het was de Sportline uitvoering maar dan de 50 kWh versie (in Duitsland kan dat dus wel :)) maar die viel qua acceleratie tov de Enyaq 60 die ik nu heb wel tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:36:
[YouTube: The new Skoda ELROQ in an intensive test in winter conditions incl. greetings from Klaus Zellmer]

Ook de vraag die ik nog open had staan; of de batterij kan voorverwarmen wordt positief beantwoord.
Wat mij wel opvalt is dat zijn testauto geen DCC heeft (en geen Sportline is), maar wel het 3-spaaks stuurwiel. Is dat in andere landen weer wel los verkrijgbaar oid? In Nederland krijg je 'm alleen bij Sportline of icm DCC (maakt onderdeel uit van het Drive pakket, alleen leverbaar op 85).

Ik verwacht met mijn huidige config (Business + Advanced) het gewone (2-spaaks) stuurwiel, maar stiekem hoop ik op de 3-spaaks (vind het geperforeerde leder mooier :P ).

[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 18-12-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
S_Chief schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:43:
[...]

Wat mij wel opvalt is dat zijn testauto geen DCC heeft (en geen Sportline is), maar wel het 3-spaaks stuurwiel. Is dat in andere landen weer wel los verkrijgbaar oid? In Nederland krijg je 'm alleen bij Sportline of icm DCC (maakt onderdeel uit van het Drive pakket, alleen leverbaar op 85).

Ik verwacht met mijn huidige config (Business + Advanced) het gewone (2-spaaks) stuurwiel, maar stiekem hoop ik op de 3-spaaks (vind het geperforeerde leder mooier :P ).
3-spaaks in nl alleen op sportline of inderdaad drive pakket bij de 85kwh batterij.

• S_Chief
  • Niet online
__REMCO__ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:33:
Het was de Sportline uitvoering maar dan de 50 kWh versie (in Duitsland kan dat dus wel :)) maar die viel qua acceleratie tov de Enyaq 60 die ik nu heb wel tegen.
Was dat zo merkbaar? Scheelt maar 7 kW en 0,1s 0-100.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Interessante auto naast de Kodiaq. Moet wel zeggen dat het design me een beetje tegenvalt.
Niet des skodas. Had ook een Opel kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 21:07
S_Chief schreef op donderdag 19 december 2024 @ 02:59:
[...]

Was dat zo merkbaar? Scheelt maar 7 kW en 0,1s 0-100.
laat ik het zo zeggen: als ik in mijn huidige Enyaq bij een stoplicht sta en hem in "Sport" mode zet wordt ik wel in m'n stoel gedrukt, dat had ik bij deze niet. Ook op de snelweg even het pedaal indrukken om extra snel in te halen leek minder snel te gaan (en dat was voordat ik wist dat het de 55kWh versie was)

Maakt verder ook niks uit want heb de 63kWh versie besteld die sowieso meer kW (132vs150) heeft dan de huidige Enyaq :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• upje
upje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:08:
Vandaag dan de proefrit gemaakt in een Elroq die we al in bestelling hebben. De productie van onze Elroq staat nu gepland voor week 5/2025, dus misschien dat de auto sneller wordt geleverd dan gemeld bij aankoop (half april).

De proefrit was in een Elroq 85 sportline met het Advanced pakket, dus inclusief elektrische verstelbare stoelen, 360 camera enzovoort. We hebben bijna dezelfde uitvoering besteld, we hebben de businesline besteld met hetzelfde pakket. De vorige proefrit was in een nogal basic uitgevoerde Enyaq, dat was toch een beetje anders (minder).

De sportline stoelen (die we dus niet besteld hebben) zaten prima. De auto is comfortabel geveerd (ondanks sportline uitvoering), de auto is lekker stil. De 286 PK hebben we niet echt benut, maar ik denk dat het meer dan voldoende of zelfs overkill is. Deze uitvoering heeft een HUD, die ziet er mooi uit, dat is wel een fijne toevoeging denken we. Vergeleken met onze huidige auto (Kia e-Niro) is het een behoorlijke upgrade/update. De Elroq is ruimer, stiller, comfortabeler en heeft meer geavanceerde features. Goede proefrit, we zijn blij met onze keuze.

• Martijnvdb
  • Nu online
upje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:17:
[...]

Vandaag dan de proefrit gemaakt in een Elroq die we al in bestelling hebben. De productie van onze Elroq staat nu gepland voor week 5/2025, dus misschien dat de auto sneller wordt geleverd dan gemeld bij aankoop (half april).

De proefrit was in een Elroq 85 sportline met het Advanced pakket, dus inclusief elektrische verstelbare stoelen, 360 camera enzovoort. We hebben bijna dezelfde uitvoering besteld, we hebben de businesline besteld met hetzelfde pakket. De vorige proefrit was in een nogal basic uitgevoerde Enyaq, dat was toch een beetje anders (minder).

De sportline stoelen (die we dus niet besteld hebben) zaten prima. De auto is comfortabel geveerd (ondanks sportline uitvoering), de auto is lekker stil. De 286 PK hebben we niet echt benut, maar ik denk dat het meer dan voldoende of zelfs overkill is. Deze uitvoering heeft een HUD, die ziet er mooi uit, dat is wel een fijne toevoeging denken we. Vergeleken met onze huidige auto (Kia e-Niro) is het een behoorlijke upgrade/update. De Elroq is ruimer, stiller, comfortabeler en heeft meer geavanceerde features. Goede proefrit, we zijn blij met onze keuze.
Mooi om te horen. Hier eind april levering. Hopelijk ook nog wat eerder. BE met Clever pakket en nog wat opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
[...]

Goed te horen dat de proefrit goed gegaan is. Levering week 5 is al snel, maar ik hoorde dat de 82kwh versies sneller uitgeleverd werden.

Wij gaan vandaag proefrijden, ben benieuwd!

Zag trouwens in de configurator dat de technische gegevens van de 63kwh er ook in staan nu, staan nog niet in de prijslijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Wij kunnen op 2 jan proefrijden in de 85 (die we ook in BE uitvoering besteld hebben) maar als ik de commentaren moet geloven zit het wel goed met rijden. Voelt overigens wel raar om een (prive) auto te kopen zonder dat je er in gereden hebt (en zelfs nog nooit in het echt hebt gezien op moment van bestelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Frankythefly schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:57:
[...]

Goed te horen dat de proefrit goed gegaan is. Levering week 5 is al snel, maar ik hoorde dat de 82kwh versies sneller uitgeleverd werden.

Wij gaan vandaag proefrijden, ben benieuwd!

Zag trouwens in de configurator dat de technische gegevens van de 63kwh er ook in staan nu, staan nog niet in de prijslijst.
Met 427 toch minder dan de eerder opgegeven 449....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
Frankythefly schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:57:
[...]
Productie, niet levering. Levering is weken na productie. Na productie volgt transport van fabriek naar Rotterdam, van Rotterdam naar importeur, van importeur naar dealer, 1e beurt dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:13:
[...]

Met 427 toch minder dan de eerder opgegeven 449....
Ja zag het ook, iets naar beneden bijgesteld maar dat moet de praktijk ook uitwijzen. Meeste hangt af van hoe je de auto gebruikt, winter snelweg en zomer stad scheelt enorm uiteraard.

Net gereden in de Elroq, weinig verschil met de Enyaq op gebied van rijbeleving. Rijdt gewoon prima. Wij hadden een testauto die een paar weken terug in Mallorca was, een rode 82 sportline met nagenoeg alle opties. Op dat gebied dus lastig vergelijken met onze BE 63 die in bestelling staat.

Even gecheckt bij de mobiele laders in de middentunnel, dat is er inderdaad maar 1, alleen in het linkervak kan je de telefoon draadloos laden, de rechter blijft gewoon een vakje voor je telefoon zonder lader. (wel USB-c uiteraard aanwezig)

Verder viel me op dat de navigatie vlot is en snel de route incl laadstops geeft, werkt prettig.

Ruimte achterin inderdaad top, ook zit je niet heel hoog met je benen (ivm accupakket in de vloer), je zit gewon prettig achterin.

Zwart interieur is wel wat donker, we kijken of we in onze bestelling nog kunnen wijzigen naar Lodge met de oranje gordels, die ziet er op de films wel ruimtelijker en frisser uit.

Ik hoorde dat bij een aantal klanten in NL in de " honeymoon". omgeving van Skoda ineens aangaf dat de auto geproduceerd was, maar dat was een communicatiefout. Eerste dealerauto's zouden in week 6 komen maar dat is al verplaatst naar week 8 hoorde ik nu. Is gewoon nog weinig definitief wanneer ze precies naar NL komen. Onze leverweek staat nog op week 16 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Weet iemand wat de "vaste" ambient kleur is in de BE uitvoering? Is dat "Skoda groen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Elroq85 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:30:
Weet iemand wat de "vaste" ambient kleur is in de BE uitvoering? Is dat "Skoda groen"?
De Led interieurverlichting? Ik neem aan gewoon zachtgeel/wit, ik heb het bij andere Skoda's niet eerder in groen gezien dus ga ervanuit dat het hier niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Frankythefly schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:37:
[...]

De Led interieurverlichting? Ik neem aan gewoon zachtgeel/wit, ik heb het bij andere Skoda's niet eerder in groen gezien dus ga ervanuit dat het hier niet anders is.
Ik bedoel die LED-streep door het interieur wat bv bij de SPORT-versie te wijzigen is maar bij de BE niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Elroq85 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:39:
[...]

Ik bedoel die LED-streep door het interieur wat bv bij de SPORT-versie te wijzigen is maar bij de BE niet.
Ja precies, die heb ik in meerdere Skoda's bekeken in de showroom en overal loopt de strip in het dashboard en portieren, deze is normaal geel/wit van kleur en soms in kleur in te stellen maar de standaardkleur heb ik nog niet in groen gezien. Geel is wat mij betreft prima,. Instellen is leuk maar dat doe je een par keer en dan laat je het staan. Wel handig is dan de strip in de deur die rood wordt als je wil uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Ok, dan ben ik benieuwd of dat rood worden ook werkt in de BE uitvoering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Frankythefly schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:26:
[...]

Ja zag het ook, iets naar beneden bijgesteld maar dat moet de praktijk ook uitwijzen. Meeste hangt af van hoe je de auto gebruikt, winter snelweg en zomer stad scheelt enorm uiteraard.

Net gereden in de Elroq, weinig verschil met de Enyaq op gebied van rijbeleving. Rijdt gewoon prima. Wij hadden een testauto die een paar weken terug in Mallorca was, een rode 82 sportline met nagenoeg alle opties. Op dat gebied dus lastig vergelijken met onze BE 63 die in bestelling staat.

Even gecheckt bij de mobiele laders in de middentunnel, dat is er inderdaad maar 1, alleen in het linkervak kan je de telefoon draadloos laden, de rechter blijft gewoon een vakje voor je telefoon zonder lader. (wel USB-c uiteraard aanwezig)

Verder viel me op dat de navigatie vlot is en snel de route incl laadstops geeft, werkt prettig.

Ruimte achterin inderdaad top, ook zit je niet heel hoog met je benen (ivm accupakket in de vloer), je zit gewon prettig achterin.

Zwart interieur is wel wat donker, we kijken of we in onze bestelling nog kunnen wijzigen naar Lodge met de oranje gordels, die ziet er op de films wel ruimtelijker en frisser uit.

Ik hoorde dat bij een aantal klanten in NL in de " honeymoon". omgeving van Skoda ineens aangaf dat de auto geproduceerd was, maar dat was een communicatiefout. Eerste dealerauto's zouden in week 6 komen maar dat is al verplaatst naar week 8 hoorde ik nu. Is gewoon nog weinig definitief wanneer ze precies naar NL komen. Onze leverweek staat nog op week 16 overigens.
Dank voor je uitgebreide review. Inderdaad de Lodge uitvoering is wat frisser en wat minder saai. Standaard interieur is beetje saai. Daarom hebben wij gekozen voor het Lodge interieur.
Wat is de honeymoon omgeving van Skoda?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:50:
[...]

Dank voor je uitgebreide review. Inderdaad de Lodge uitvoering is wat frisser en wat minder saai. Standaard interieur is beetje saai. Daarom hebben wij gekozen voor het Lodge interieur.
Wat is de honeymoon omgeving van Skoda?
Wij hebben vanuit de dealer (PON) een link gekregen om de bestelling te volgen. Dat noemen ze de " honeymoon omgeving". Je ziet wat je besteld hebt en onderaan staat een verdeling in 9 stappen tot de levering. Staat nu op stap 1, bestelling officieel. We hebben privelease genomen, ik weet niet of iedereen zo'n omgeving krijgt (zakelijk is wellicht anders) maar ik vind dit wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Frankythefly schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:19:
[...]

Wij hebben vanuit de dealer (PON) een link gekregen om de bestelling te volgen. Dat noemen ze de " honeymoon omgeving". Je ziet wat je besteld hebt en onderaan staat een verdeling in 9 stappen tot de levering. Staat nu op stap 1, bestelling officieel. We hebben privelease genomen, ik weet niet of iedereen zo'n omgeving krijgt (zakelijk is wellicht anders) maar ik vind dit wel handig!
Hier ook Private Lease, zal dan wel nog komen die link vanuit PON/VWPFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Frankythefly schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:19:
[...]

Ik "gewoon" prive, dusik ga eens even informeren of ik ook zoiets kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ligt er maar net aan waar je je auto hebt besteld. Alleen PON-dealers (bijvoorbeeld A-Point) hebben zo'n link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Martijnvdb schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:33:
[...]

Hier ook Private Lease, zal dan wel nog komen die link vanuit PON/VWPFS.
Kan per dealer verschillen, wij hebben besteld bij Pon center Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelvdGracht
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:14
[...]

Leuk om te horen dat de Elroq bevalt. Ik heb zelf ook een Eniro uit 2020 en was benieuwd of er een verschil te merken is. Binnenkort mag ik weer een nieuwe leaseauto uitzoeken en de Elroq is erg interessant. Op basis van de specificaties van bijvoorbeeld de kofferbak (Elroq 470 liter) Eniro (451 liter) maar ook in de breedte, lengte en hoogte ontlopen ze elkaar niet veel. Maar in praktijk is de Elroq dus een leuke upgrade begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
maikelvdGracht schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:35:
[...]

Leuk om te horen dat de Elroq bevalt. Ik heb zelf ook een Eniro uit 2020 en was benieuwd of er een verschil te merken is. Binnenkort mag ik weer een nieuwe leaseauto uitzoeken en de Elroq is erg interessant. Op basis van de specificaties van bijvoorbeeld de kofferbak (Elroq 470 liter) Eniro (451 liter) maar ook in de breedte, lengte en hoogte ontlopen ze elkaar niet veel. Maar in praktijk is de Elroq dus een leuke upgrade begrijp ik?
Of de Elroq een upgrade is tov 2020 Enyaq weet ik niet, maar de Enyaq wordt binnenkort ook gefacelift, volgens mij januari al, krijgt dan zelfde neus en (hopelijk) gunstigere prijs dan nu, dus wellicht even wachten als je geen haast hebt en dan een keuze maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holzschuh
Vanmiddag rondje Sittard gemaakt in een groene Elroq.

1ste keer ooit in een EV en kom van een Kamiq DSG af. Heb nog wel eens gedacht, als dit niks wordt pak ik een Kamiq met alle opties.
Daar was ik na 1 min wel vanaf, wat rijdt zo'n EV heerlijk vloeiend. Praktisch 0 geluid als de muziek uitstaat.

Betrof een Selection uitvoering met de kleinste accu. Omdat het de Duitse versie is van de Selection wijkt die af van de NL uitvoering dus weinig zinnigs over de uitrusting qua pakket mogelijkheden.
Was 100% toen ik instapte en auto gaf 302 km aan. Na half uur was er 92% over. Maar dat kan aan mijn rijgedrag liggen met de sport setting :*). Heb wat gespeeld met de adaptive cc en regeneratie. Dat laatste kan ik wel aan wennen, afremmen ging vloeiend richting een rood verkeerslicht.

Houding zit goed, voor mijn lengte (1,98) wel verplicht het stuur in hoogste stand omdat anders de bovenkant voor het schermpje zat.
Met maar 30 min niet te lang zitten kloten aan de instellingen maar verwacht dat ik hier met hoogte stoel e.d. wel uit zou komen.
Net als in de Kamiq kan ik achter mijn eigen bestuurdersstoel zitten wat met mijn lengte niet snel voorkomt.

Volgende week nog rondje EV3 ter vergelijking, zit qua keuzes beide rond de 45k€. Alleen is de Kia dan de grootste accu. Nog maar eens wat in de configurator aan knopjes draaien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZNFm3nJrMMwnjqg7SUjjnvsXRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwotuTR0ia3JKPu68tK5hpDu.jpg?f=fotoalbum_large
Foto vertekent wat, dat scherm is enorm vergeleken met wat ik gewend ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
[...]

Heb zelf een testrit gemaakt in de nieuwe Niro en die vond ik wat tegenvallen.
Reed opzich wel oké, maar we vonden m heel luidruchtig. Vooral wind en bandgeluid klonk heel hard in de cabine. Ook vond ik de software van de infotainmentmatig.
Holzschuh schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:53:
Vanmiddag rondje Sittard gemaakt in een groene Elroq.

1ste keer ooit in een EV en kom van een Kamiq DSG af. Heb nog wel eens gedacht, als dit niks wordt pak ik een Kamiq met alle opties.
Daar was ik na 1 min wel vanaf, wat rijdt zo'n EV heerlijk vloeiend. Praktisch 0 geluid als de muziek uitstaat.

Betrof een Selection uitvoering met de kleinste accu. Omdat het de Duitse versie is van de Selection wijkt die af van de NL uitvoering dus weinig zinnigs over de uitrusting qua pakket mogelijkheden.
Was 100% toen ik instapte en auto gaf 302 km aan. Na half uur was er 92% over. Maar dat kan aan mijn rijgedrag liggen met de sport setting :*). Heb wat gespeeld met de adaptive cc en regeneratie. Dat laatste kan ik wel aan wennen, afremmen ging vloeiend richting een rood verkeerslicht.

Houding zit goed, voor mijn lengte (1,98) wel verplicht het stuur in hoogste stand omdat anders de bovenkant voor het schermpje zat.
Met maar 30 min niet te lang zitten kloten aan de instellingen maar verwacht dat ik hier met hoogte stoel e.d. wel uit zou komen.
Net als in de Kamiq kan ik achter mijn eigen bestuurdersstoel zitten wat met mijn lengte niet snel voorkomt.

Volgende week nog rondje EV3 ter vergelijking, zit qua keuzes beide rond de 45k€. Alleen is de Kia dan de grootste accu. Nog maar eens wat in de configurator aan knopjes draaien.[Afbeelding]
Foto vertekent wat, dat scherm is enorm vergeleken met wat ik gewend ben
Wat vond je van de remmen?
Die van de Enyaq vond ik nogal sponzig en dat heb ik in een review ook voorbij horen komen bij de Elroq.

Wat uitvoeringen betreft lijkt me dat het nu nog een ratjetoe aan bijelkaar geraapte opties is omdat het nog allemaal preproductie modellen zijn.
Op je foto is het loft interieur te zien welke niet gevoerd wordt op de selection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Flix20 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:10:

[...]

Die van de Enyaq vond ik nogal sponzig en dat heb ik in een review ook voorbij horen komen bij de Elroq.

Wat uitvoeringen betreft lijkt me dat het nu nog een ratjetoe aan bijelkaar geraapte opties is omdat het nog allemaal preproductie modellen zijn.
Op je foto is het loft interieur te zien welke niet gevoerd wordt op de selection.
Remmen niet opvallend anders dan in mijn Kamiq. Als die niet goed reageren zou was het wel opvallen, zeker met de sport sprintjes.
Ook meer gespeeld met de B regeneratie dus dat helpt al met remmen.

Nu je het zegt, verkoper gaf het inderdaad aan dat dit interieur niet in Nederland zo verkocht wordt als combinatie met de Selection.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
[...]
De breedte, hoogte en lengte verschilt wel redelijk. 10cm meer lengte, 8cm (!) breder, 6cm hoger. Met name de breedte kan in de praktijk misschien wel eens onhandig zijn met parkeren. Wielbasis is 7cm langer, dus van binnen een stuk ruimer, dat merk je echt wel.

T.o.v. de e-Niro die ik nu rij zijn er veel features toegevoegd, maar dat hangt natuurlijk af van de uitvoeringen van de e-Niro en de Elroq. In mijn geval zijn de verschillen:

* 286PK achterwielaandrijving versus 204PK voorwielaandrijving
* 579km WLTP versus 455km WLTP
* 0-100 km/h 6,6 versus 7,8 seconden
* 13 inch multimedia versus 10,25 inch multimedia
* 19 inch velgen versus 17 inch velgen
* LED-matrix versus gewoon LED
* draadloos laden telefoon versus bedraad laden
* ijskrabber & paraplu :)
* USB-C aansluitingen versus USB-A aansluitingen
* snelladen tot max 175KW versus 78KW
* 10-80% laden in 28 minuten versus 45 minuten
* geluiddempende ramen versus niet
* Travel assist versus basic ACC
* Elektrisch bedienbare achterklep (inclusief voetbediening) versus handmatig
* Head Up Display versus niet
* Massagefunctie bestuurdersstoel versus niet
* Top Area View (360 graden) versus niet

Allemaal leuke nieuw features, maar het belangrijkste voor mij is dat de auto wat volwassener aanvoelt: stiller, comfortabeler, rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:46
Holzschuh schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:53:

Volgende week nog rondje EV3 ter vergelijking, zit qua keuzes beide rond de 45k€.
Zag je het filmpje van What Car? op YouTube waarin de EV3 vergeleken wordt met de Elroq? Of die van AutoRai TV?

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Flix20 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:10:
[...]

[...]
Anekdote: tijdens m'n proefrit (met de Enyaq) besloot een bejaarde spontaan om op de fiets te stappen en door rood een 80-weg over te steken terwijl ik er met volle vaart aan kwam.. Ik kan melden dat de remmen het goed hebben gedaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
MrMrq schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:58:
[...]

Zag je het filmpje van What Car? op YouTube waarin de EV3 vergeleken wordt met de Elroq? Of die van AutoRai TV?
Die van What Car die hier gedeeld is? Ja die heb ik gezien. Grootste deel van de conclusie is dat de EV3 iets duurder is dan de Elroq in de uitvoering die ze vergelijken. Ik zal ook PL rijden dus dat is wel een belangrijke afweging waarvan ik het p/m bedrag pas weet als ik bij de dealer heb gezeten. Als "return customer" zou ik 20,- p/m korting moeten krijgen bij Skoda.

Als ik kijk naar de uitvoering dat heb ik er 2 in elkaar geknutseld die beide 45k kosten

EV3 - 82, Advanced Plus met een kleurtje (45.697)
Elroq - 62, BE, Winter Pakket zonder kleurtje (45.620)

Meest in het oog springende verschil zijn dan de 150km WLTP die de EV3 heeft. Dan is de afweging of de verschillen in uitvoering hier iets kunnen betekenen. Vooral bij Skoda zijn er een paar leuke extra's die ik nog niet heb kunnen ervaren.

En als ik bij de Elroq 82 wil dan ga ik terug van Advanced Plus naar Clever om op die 45K te blijven, maar weet natuurlijk niet wat die p/m korting bij Skoda oplevert.

Interessante tijden :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:46
Holzschuh schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:32:
[...]

Die van What Car die hier gedeeld is?
Ah, dat zou kunnen. Wellicht.

Volgens de meeste vergelijken die ik vind is de Elroq zuiniger, beter afgewerkt en meer auto. Maar.. zwaarder, geen frunk.

Tenminste, als je hem niet vergelijkt met een Tesla. En dat vind ik nog de moeilijkste keuze.

Voor mij volstaat een 3 ook prima en ik wil liever geen SUV. Een 3 komt verder, is zuiniger, lichter (MRB) en completer voor hetzelfde geld.

Rationeel een betere keuze, lijkt het.

Maar het interieur is waardeloos. Ik reed met de modeljaar 2024 en hoewel ik kan wennen aan het ontbreken van richtingaanwijzers… ik wil daar niet aan wennen in in een auto van 45k. Voor dat geld wil ik gewoon een scherm voor mijn neus en een fysieke knop.
En ik wil Musk niet sponsoren.

Dus de emotie brengt me bij Skoda. Wie had dat ooit gedacht…

Aanvulling: weet iemand de WLTP met de verschillende Elroq velgen? Ik zie dat bij Tesla het verschil tussen 19” standaard en 20” proton een whopping 10% bereik is…

[ Voor 9% gewijzigd door MrMrq op 23-12-2024 10:23 ]

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 20:04
Uitgaande van de prijslijst is het verschil in WLTP 19 km tussen de Business Edition (19" & 579 km) en Sportline (20" & 560 km)

Volgens de configurator is het verschil in WLTP 6 km tussen de Business Edition (19" & 579 km) en Sportline (20" & 573 km)

Ik vermoed dat het dus redelijk gelijk zal zijn.. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door MichielJ op 23-12-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
S_Chief schreef op maandag 23 december 2024 @ 01:00:
[...]

Anekdote: tijdens m'n proefrit (met de Enyaq) besloot een bejaarde spontaan om op de fiets te stappen en door rood een 80-weg over te steken terwijl ik er met volle vaart aan kwam.. Ik kan melden dat de remmen het goed hebben gedaan. :+
De ‘issue’ is niet dat de remmen niet werken, ik vond het remgevoel sponzig.
Dus dat ze niet direct grijpen maar dat je flink door moest stampen om het gewenste remniveau te behalen.
Dan voelt het beetje als drijfzand.

En persoonlijk hou ik daar niet zo van. Ik heb liever wat agressievere remmen dat je met meer beleid moet behandelen.
Kan zijn dat het door de nieuwigheid van de remblokken komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloemersmaborg
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-05 22:11
Vanmiddag rondje gereden in de Elroq. Toen ik aankwam bij de dealer viel me de auto vanaf de achterkant gezien helemaal niet op tussen de Enyaqs haha! De verkoper wist overigens te vertellen dat de 85 sportline versies waarschijnlijk pas in mei worden uitgeleverd en niet in april zoals de leasemaatschappij mij vertelde.. zou jammer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:43:
[...]

De ‘issue’ is niet dat de remmen niet werken, ik vond het remgevoel sponzig.
Dus dat ze niet direct grijpen maar dat je flink door moest stampen om het gewenste remniveau te behalen.
Dan voelt het beetje als drijfzand.

En persoonlijk hou ik daar niet zo van. Ik heb liever wat agressievere remmen dat je met meer beleid moet behandelen.
Kan zijn dat het door de nieuwigheid van de remblokken komt.
Mijn post was inderdaad niet helemaal bedoeld als reactie op jouw bevinding.

Sponzig is inderdaad minder fijn en tegenwoordig bij veel auto's (vooral bij blended braking) het geval. Ben er ook geen fan van. Mijn e-Golf voelt ook minder strak vergeleken met m'n C-klasse, maar daardoor was het wat minder storend toen ik in de Enyaq reed.

Ze kunnen het overigens wel bij VAG. Heb een Q8 e-tron gereden en die voelde heel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
S_Chief schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:43:
[...]

Mijn post was inderdaad niet helemaal bedoeld als reactie op jouw bevinding.

Sponzig is inderdaad minder fijn en tegenwoordig bij veel auto's (vooral bij blended braking) het geval. Ben er ook geen fan van. Mijn e-Golf voelt ook minder strak vergeleken met m'n C-klasse, maar daardoor was het wat minder storend toen ik in de Enyaq reed.

Ze kunnen het overigens wel bij VAG. Heb een Q8 e-tron gereden en die voelde heel scherp.
T.z.t. maar eens kijken wat voor blokken eronder liggen.
Kan best dat ze van die low dust remblokken gebruiken. Die grijpen altijd minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poortm
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:45
Hallo allemaal,

Ik heb een zwarte Sportline 85 besteld.
Maar heeft iemand al een zwarte ergens gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankythefly
Poortm schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:40:
Hallo allemaal,

Ik heb een zwarte Sportline 85 besteld.
Maar heeft iemand al een zwarte ergens gezien?
Gefeliciteerd! Ik heb nog geen zwarte voorbij zien komen, ook niet in de testvideos van Mallorca begin deze maand. Nagenoeg alle andere kleuren wel maar zwart en de standaard blauw nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Gister en vandaag veel op de weg geweest en eens extra gelet op de verlichting. Bij heel veel auto's zie je verlichting die ook in de kofferbak doorloopt. Vind het nog steeds vreemd dat dit pas bij het clever plus pakket (matrix verlichting) aanwezig is. Of zijn er inmiddels andere ontwikkelingen/nieuws?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Waarom zou dat nu anders zijn? Bij de Enyaq is het ook zo..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzdjTvwAAu_lKXpatMc45V2W3Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZxiuH0bQv0yXSIYWfC8hq4eu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoOrwfOqvHF4s0PAQVI2mRfOO7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBzzYSF1f0p6RWA6KTERZR52.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Martijnvdb schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:17:
Gister en vandaag veel op de weg geweest en eens extra gelet op de verlichting. Bij heel veel auto's zie je verlichting die ook in de kofferbak doorloopt. Vind het nog steeds vreemd dat dit pas bij het clever plus pakket (matrix verlichting) aanwezig is. Of zijn er inmiddels andere ontwikkelingen/nieuws?
Ja ben het met je eens. Zeker voor een auto van 40-50K mag je ook fatsoenlijke verlichting verwachten. Twee gloeiende spijkers is eigenlijk niet meer van deze tijd. Wellicht is er een tweak mogelijk ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Martijnvdb schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:17:
Maar wat voor nieuws/ontwikkeling verwacht je?
Ze gaan heus niet iets wat een extra is, ineens tot de standaard uitrusting maken.
Zou tenslotte ook beetje krom zijn voor diegene diender het pluspakket hebben genomen.

Wat ik wel merkwaardig vind, is dat ze dat oplaadkabel net in het plus pakket hebben gezet.
Zoveel bombarie vooraf van dat “simply clever”, en dat dan achter een paywall zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elroq85
Flix20 schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:37:
[...]

Maar wat voor nieuws/ontwikkeling verwacht je?
Ze gaan heus niet iets wat een extra is, ineens tot de standaard uitrusting maken.
Zou tenslotte ook beetje krom zijn voor diegene diender het pluspakket hebben genomen.

Wat ik wel merkwaardig vind, is dat ze dat oplaadkabel net in het plus pakket hebben gezet.
Zoveel bombarie vooraf van dat “simply clever”, en dat dan achter een paywall zetten.
Het "PLUS"pakket biedt ineens de achterlichten met "animatie". Je zou verwachten dat er ook een mogelijkheid is voor kopers om de "gewone" achterlichten (incl. laadklep) te kunnen kopen maar kennelijk niet. Overigens zie je deze situatie ook bij de BMW iX1 die ik ook heb overwogen. Ook die heeft zonder extra pakket alleen de buitenste delen verlicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Dank voor jullie reacties. We wachten af. Hopelijk branden ze ineens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Elroq85 schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:42:
[...]

Het "PLUS"pakket biedt ineens de achterlichten met "animatie". Je zou verwachten dat er ook een mogelijkheid is voor kopers om de "gewone" achterlichten (incl. laadklep) te kunnen kopen maar kennelijk niet. Overigens zie je deze situatie ook bij de BMW iX1 die ik ook heb overwogen. Ook die heeft zonder extra pakket alleen de buitenste delen verlicht.
Misschien wordt het toch "standaard" en in de plus pakket met animatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Iets gaat op dit moment sowieso niet lekker bij de configurator. Wilde even wat knutselen zodat ik bij de dealer wat configuraties kan doorspreken.

Bij de Bus. Ed. kan ik geen enkel pakket meer aanvinken 8)7
(wel bij de Sportline :? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
Ik twijfelde tussen een grotere range of een uitgebreider pakket. Ik neig nu toch naar een uitgebreider pakket (Advanced ipv Clever) in combinatie met de 60 accu. De grotere range heb ik feitelijk alleen maar nodig bij vakanties in het buitenland. Dan heb ik liever meer opties waar ik 365 dagen per jaar baat bij heb dan de grotere range voor een aantal dagen per jaar. Ik rijd nu in een Kia eNiro 64Kwh, dus de accu van de Elroq biedt net iets minder bereik, maar laadt wel een stuk sneller onderweg... Met de Kia ben ik al regelmatig naar Oostenrijk, Frankrijk en Italië geweest. Gaat prima, vraagt alleen iets meer planning en geduld onderweg, maar ja het is toch vakantie :-)

Mijn idee nu:

Elroq 60 Business Edition
Timiano Green
trekhaak
Advanced pakket
Lodge interieur

3-1-2025 proefrit in een Elroq 60, ben benieuwd!

Weet iemand of je in de HUD alleen de navigatieaanwijzingen van de Skoda Navigatie krijgt te zien of ook de aanwijzingen van Google Maps via Android Auto? Ik zag ergens dat de Skoda Navigatie niet standaard wordt meegeleverd? Dat lijkt me vreemd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 20:04
Empie69 schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:59:
Ik twijfelde tussen een grotere range of een uitgebreider pakket. Ik neig nu toch naar een uitgebreider pakket (Advanced ipv Clever) in combinatie met de 60 accu. De grotere range heb ik feitelijk alleen maar nodig bij vakanties in het buitenland. Dan heb ik liever meer opties waar ik 365 dagen per jaar baat bij heb dan de grotere range voor een aantal dagen per jaar. Ik rijd nu in een Kia eNiro 64Kwh, dus de accu van de Elroq biedt net iets minder bereik, maar laadt wel een stuk sneller onderweg... Met de Kia ben ik al regelmatig naar Oostenrijk, Frankrijk en Italië geweest. Gaat prima, vraagt alleen iets meer planning en geduld onderweg, maar ja het is toch vakantie :-)

Mijn idee nu:

Timiano Green
trekhaak
Advanced pakket
Lodge interieur

Weet iemand of je in de HUD alleen de navigatieaanwijzingen van de Skoda Navigatie krijgt te zien of ook de aanwijzingen van Google Maps via Android Auto? Ik zag ergens dat de Skoda Navigatie niet standaard wordt meegeleverd? Dat lijkt me vreemd...
Of de HUD ook andere aanwijzingen dan het eigen navigatiesysteem geeft weet ik niet. Het klopt dat de navigatie niet standaard meegeleverd wordt op de Selection uitvoering. Navigatie is wel een optie. De Business Edition en Sportline krijgen dit wel standaard meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20

Mijn idee nu:

Timiano Green
trekhaak
Advanced pakket
Lodge interieur

Dit heb ik in de Enyaq getest. Je krijgt alleen de instructies van de Skoda navi te zien. Niet van 3ep partij maps.
Dit was overigens bij alle andere EVs die ik getest heb ook het geval, tenzij de onboardnavi van Googlemaps was.

Zelf zat ik ook met hetzelfde dillema maar ik ben voor de 85 met plus pakket gegaan.
Voor mij zou dat betekenen dat ik op 1 lading een werkweek naar kantoor zou kunnen gaan zonder tussentijds laden. (en het vermogelijk vind ik persoonlijk ook wel heel fijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
Flix20 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:10:
[...]

Dit heb ik in de Enyaq getest. Je krijgt alleen de instructies van de Skoda navi te zien. Niet van 3ep partij maps.
Dit was overigens bij alle andere EVs die ik getest heb ook het geval, tenzij de onboardnavi van Googlemaps was.

Zelf zat ik ook met hetzelfde dillema maar ik ben voor de 85 met plus pakket gegaan.
Voor mij zou dat betekenen dat ik op 1 lading een werkweek naar kantoor zou kunnen gaan zonder tussentijds laden. (en het vermogelijk vind ik persoonlijk ook wel heel fijn)
Dank voor de info. Ik heb geen ervaring met de navigatie van Skoda in vergelijking met Google Maps. Anders kan ik eventueel de navigatieaanwijzingen gewoon uitzetten in de HUD. Ik werk vanuit huis dus woon-werkverkeer is bij mij niet aan de orde :-) Of het extra vermogen veel toevoegt, vind ik nog lastig te beoordelen. Met mijn huidige Kia heb ik ook 204 pk. Maar de Kia trekt een fractie sneller op in 7,8 van 0-100, dit is bij de Elroq 8,5.

Ander voordeel van Advanced pakket tov Plus pakket is geheugenfunctie bestuurdersstoel en spiegels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroq85
Empie69 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:33:
[...]

Dank voor de info. Ik heb geen ervaring met de navigatie van Skoda in vergelijking met Google Maps. Anders kan ik eventueel de navigatieaanwijzingen gewoon uitzetten in de HUD. Ik werk vanuit huis dus woon-werkverkeer is bij mij niet aan de orde :-) Of het extra vermogen veel toevoegt, vind ik nog lastig te beoordelen. Met mijn huidige Kia heb ik ook 204 pk. Maar de Kia trekt een fractie sneller op in 7,8 van 0-100, dit is bij de Elroq 8,5.

Ander voordeel van Advanced pakket tov Plus pakket is geheugenfunctie bestuurdersstoel en spiegels...
De 85 doet de sprint in 6.6 seconden. Maar veel belangrijker is dat dit de VAG APP550 motor is en die is zowel krachtig (286 pk) als zuinig met energie. https://www.volkswagen.nl...e-krachtige-elektromotor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Empie69 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:33:
[...]

Navigeren zal je zo zoveel mogelijk met de onboard navi willen gaan doen.
Dan wordt je ook langs de laadpalen gestuurd en zal je accu pre conditioneren, wat de laadsnelheid ten goede komt.

Geheugenfunctie met spiegel kan handig zijn als meerdere bestuurders er veel gebruik van maken en veel verschillen in lengte.
Bij ons zal m'n partner er incidenteel (op de terugweg) erin rijden en schelen we maar 15cm dus blijft ze lekker van de stoel af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Elroq85 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:37:
[...]

De 85 doet de sprint in 6.6 seconden. Maar veel belangrijker is dat dit de VAG APP550 motor is en die is zowel krachtig (286 pk) als zuinig met energie. https://www.volkswagen.nl...e-krachtige-elektromotor/
Zuiniger en de 75% meer koppel is waar je het vooral merkt.
Hoewel 300nm ook wel genoeg zal zijn om net even voor die vrachtwagen te kunnen duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
Flix20 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:42:
[...]

Navigeren zal je zo zoveel mogelijk met de onboard navi willen gaan doen.
Dan wordt je ook langs de laadpalen gestuurd en zal je accu pre conditioneren, wat de laadsnelheid ten goede komt.
Voor preconditioneren van de accu heb je wel een warmtepomp nodig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:07
Empie69 schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:51:
[...]

Voor preconditioneren van de accu heb je wel een warmtepomp nodig toch?
Nee, ik heb begrepen van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
Flix20 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 08:01:
Wat ik nog niet heb kunnen terugvinden; Heeft de Elroq accu preconditionering?

En of de Elroq ook bidirectioneel laden gaat ondersteunen zoals de Enyaq dat doet.
Flix20, had jij nog reactie gehad op accu preconditionering? En of dit ook mogelijk is zonder warmtepomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Empie69 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:53:
[...]

Flix20, had jij nog reactie gehad op accu preconditionering? En of dit ook mogelijk is zonder warmtepomp?
Is in onderstaande review te zien.
Flix20 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:36:
[YouTube: The new Skoda ELROQ in an intensive test in winter conditions incl. greetings from Klaus Zellmer]

In de comments krijgt de reviewer de vraag of deze Elroq een WP heeft waarop hij aangeeft dat dat niet het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rosch7
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:15
Heb vorige week ook in de Elroq mogen rijden.
Kan de eerdere opmerkingen ook grotendeels beamen.
-Zeer soepele 85 /210kW aandrijflijn . You love it !
-Interieur: fijne stoelen, ergonomie prima, deels goedkope afwerking ,uitzicht rondom prima
- Remmen sponzig ? Lijkt eerder op een dode slag vanwege een laat aangrijpingspunt. Voelt erg vreemd
en niet plezierig aan.
-2025 en dan nog trommelremmen achter ? Overigens ook bij EnYaq. Bij langzaam kruipverkeer hoop gekraak van de remmen.
-Windgeruis neemt heel sterk toe .Met name rond de A-stijl boven de 100km/u
-Banden en rijgeluiden dringen best wel hard door met name bij wat grover asfalt.
-Geluidsisolatie kan/mag echt veel beter. Ga eens aansluitend na een Elroq proefrit eens rijden met b.v. een Ioniq 5 of de nieuwe Opel Grandland . De enorme stilte zal je bij deze autos verbazen Zo kan het dus ook !
- Beenruimte achterin is prima , Ben zelf 1.90m maar zat met m'n hoofd tegen de hemelbekleding aan.Hoofdpijn na elke verkeersdrempel ligt in het verschiet. Bij de EnYaq hoofdruimte genoeg.Staat de achterbank iets hoger of loopt de daklijn bij de Elroq iets eerder af ?.Zeg het maar.
- Spraakbediening navigatie . In één woord : hopeloos . Kreeg geen enkele keer b.v. een adres in Duitsland ingevoerd. Vaak "dat moet ik nog leren" of "ik begrijp je niet " of antwoorden over de meest vreemde instellingen van de auto als antwoord .Ben er maar mee opgehouden....
- Kofferruimte is echt beperkt t.o.v. EnyaQ . Transportpakket is zeker een zinvolle optie ( vlakke vloer ) Nadeel is dan weer nog beperktere bagageruimte. Hoedenplank is ook echt een plank en geen handige rolhoes. Waar laat je dat ding als je onverwacht iets groots moet vervoeren ? Overigens idem bij de nieuwe Opel Grandland.
- Door de kleinere bagageruimte zou het wenselijk zijn dat de achterbank verschuifbaar zou zijn.
Dit is echt een gemiste kans en "not so clever" van Skoda.
Ga je b.v. met z'n tweeën of met kleinere kinderen op reis dan heb je de riante beenruimte achter echt niet nodig ,maar zou het een uitkomst zijn als je zo de kofferruimte kan vergroten.
-Geen frunk maar een knullig netje (als optie notabene).
- Dure en onsamenhangende optiepakketten. Wil je b.v. graag 2 elektrisch verstelbare voorstoelen dan wordt je naar een uitgebreid optiepakket gedwongen met een hoop zaken waar menigeen helemaal geen prijs op stelt.
Dit zijn louter onze ervaringen en iedereen moet zijn eigen afwegingen maar maken.Het zijn slechts wat aandachtspunten voor een proefrit.Niets meer en niets minder.

Samengevat : Ik had er meer van verwacht en dit gaat hem voor ons niet worden , de gefacelifte Enyaq blijft een goed alternatief,zeker als -zoals verwacht wordt- de prijs beduidend lager wordt dan die van het huidige uitgaande model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelvdGracht
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:14

Mijn idee nu:

Timiano Green
trekhaak
Advanced pakket
Lodge interieur
Leuk om te lezen, ik zit met dezelfde keuzes en denk ook aan de 60 versie als nieuwe leaseauto na een eNiro 64KwH. De Elroq lijkt nu de beste optie met onder andere de rede dat deze ook meer ruimte binnen heeft t.o.v. de EV3. Ondertussen is het gezin uitgebreid met 2 kleine kinderen. Wat mij ook opviel is dat bij mijn leasemaatschappij (Athlon) de Renault Scenic niet veel meer kost maar deze wel een stuk ruimer van binnen is en ook redelijk rijk uitgerust. Iemand toevallig ook nog naar de Scenic gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
rosch7 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:08:
-Interieur: fijne stoelen, ergonomie prima, deels goedkope afwerking ,uitzicht rondom prima
- Remmen sponzig ? Lijkt eerder op een dode slag vanwege een laat aangrijpingspunt. Voelt erg vreemd
en niet plezierig aan.
-2025 en dan nog trommelremmen achter ? Overigens ook bij EnYaq. Bij langzaam kruipverkeer hoop gekraak van de remmen.
-Banden en rijgeluiden dringen best wel hard door met name bij wat grover asfalt.
-Geluidsisolatie kan/mag echt veel beter. Ga eens aansluitend na een Elroq proefrit eens rijden met b.v. een Ioniq 5 of de nieuwe Opel Grandland . De enorme stilte zal je bij deze autos verbazen Zo kan het dus ook !
- Beenruimte achterin is prima , Ben zelf 1.90m maar zat met m'n hoofd tegen de hemelbekleding aan.Hoofdpijn na elke verkeersdrempel ligt in het verschiet. Bij de EnYaq hoofdruimte genoeg.Staat de achterbank iets hoger of loopt de daklijn bij de Elroq iets eerder af ?.Zeg het maar.
- Spraakbediening navigatie . In één woord : hopeloos . Kreeg geen enkele keer b.v. een adres in Duitsland ingevoerd. Vaak "dat moet ik nog leren" of "ik begrijp je niet " of antwoorden over de meest vreemde instellingen van de auto als antwoord .Ben er maar mee opgehouden....
- Kofferruimte is echt beperkt t.o.v. EnyaQ . Transportpakket is zeker een zinvolle optie ( vlakke vloer ) Nadeel is dan weer nog beperktere bagageruimte. Hoedenplank is ook echt een plank en geen handige rolhoes. Waar laat je dat ding als je onverwacht iets groots moet vervoeren ? Overigens idem bij de nieuwe Opel Grandland.
- Door de kleinere bagageruimte zou het wenselijk zijn dat de achterbank verschuifbaar zou zijn.
Ga je b.v. met z'n tweeën of met kleinere kinderen op reis dan heb je de riante beenruimte achter echt niet nodig ,maar zou het een uitkomst zijn als je zo de kofferruimte kan vergroten.
- Dure en onsamenhangende optiepakketten. Wil je b.v. graag 2 elektrisch verstelbare voorstoelen dan wordt je naar een uitgebreid optiepakket gedwongen met een hoop zaken waar menigeen helemaal geen prijs op stelt.
Dit zijn louter onze ervaringen en iedereen moet zijn eigen afwegingen maar maken.Het zijn slechts wat aandachtspunten voor een proefrit.Niets meer en niets minder.

Samengevat : Ik had er meer van verwacht en dit gaat hem voor ons niet worden , de gefacelifte Enyaq blijft een goed alternatief,zeker als -zoals verwacht wordt- de prijs beduidend lager wordt dan die van het huidige uitgaande model.
Dank voor je feedback.
Ik heb in ieder geval genoeg punten om bij mijn proefrit eens kritisch op te letten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upje
@rosch7 Waarom de ENYAQ iV beter af is met trommelremmen:
https://www.skoda.nl/nieu...-af-is-met-trommelremmen/

[ Voor 3% gewijzigd door upje op 30-12-2024 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Holzschuh schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:55:
Iets gaat op dit moment sowieso niet lekker bij de configurator. Wilde even wat knutselen zodat ik bij de dealer wat configuraties kan doorspreken.

Bij de Bus. Ed. kan ik geen enkel pakket meer aanvinken 8)7
(wel bij de Sportline :? )
Denk, eens kijken op de mobiel of het is opgelost.
Kennelijk is er nu voor elk pakket ook een incl winter pakket. Voor dezelfde prijs als de 2 losse bij elkaar opgeteld. Dus waarom ze dit hebben gedaan is me een raadsel :?

Ik herken het gebrek aan hoofdruimte niet. Ik kan achter mezelf zitten (wat ik wel prettig vind met 3 pubers), maar kan me niet herinneren dat ik mijn hoofd zou stoten met 1,98mtr.
Toevallig vandaag mailtje dat volgende week Wealer de 85 uitvoering heeft voor een proefrit. Dus die ook maar eens gepland en dan nog eens proberen of ik vorige keer zo slecht heb opgelet.

[ Voor 4% gewijzigd door Holzschuh op 30-12-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdb
  • Nu online
Holzschuh schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:09:
[...]

Denk, eens kijken op de mobiel of het is opgelost.
Kennelijk is er nu voor elk pakket ook een incl winter pakket. Voor dezelfde prijs als de 2 losse bij elkaar opgeteld. Dus waarom ze dit hebben gedaan is me een raadsel :?

Ja heel apart inderdaad. Blijven goochelen met de configurator.

Ik herken het gebrek aan hoofdruimte niet. Ik kan achter mezelf zitten (wat ik wel prettig vind met 3 pubers), maar kan me niet herinneren dat ik mijn hoofd zou stoten met 1,98mtr.
Toevallig vandaag mailtje dat volgende week Wealer de 85 uitvoering heeft voor een proefrit. Dus die ook maar eens gepland en dan nog eens proberen of ik vorige keer zo slecht heb opgelet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankythefly
rosch7 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:08:
en niet plezierig aan.

Dank voor je uitgebreide review, snap dat je hem hierom niet kiest, wat punten:
  • Achterbank hoogte ruimte verschil met enyaq herken ik niet, met beide proefgereden en geen verschil gemerkt, ik ben wel 1,80 dus dat scheelt misschien net? Onze demo Enyaq had ook een glazen dak dus had wel verschil verwacht.
  • Kofferbak uiteraard kleiner dan de Enyaq, dat is ook juist het verschil, voor ons wel groot genoeg (ook met 3 kinderen, maar de praktijk moet het nog uitwijzen, we switchen vanuit een Octavia)
  • Windgeruis - war vergelijk je dit mee? Met een brandstofauto is het verschil groot maar met andere Ev's wellicht kleiner verschil?
  • Kia Ioniq 6 en grandland starten beiden bij 43.000 euro, is het wel eerlijk deze te vergelijken? Ja met opties kost de Elroq ook gauw 43 maar de startprijs is toch echt anders.
En punten die ik ook mis of niet snap:
Frunk - mis ik ook, gemiste kans wat mij betreft
Pakketten - herken ik zeker ook. Ik vermoed dat dit komt door makkelijker te bouwen in de fabriek, maar ik wil sommige opties wel en andere weer niet, had ook graag meer keus gewild.

Bij ons wegen de voordelen zwaarder dan de (in mijn ogen relatief kleine) nadelen vandaar dat bij ons de keuze wel op de Elroq gevallen is.
Als kofferbak een ding is zou ik zeker wachten op de vernieuwde Enyaq, wellicht icm goede prijs een mooie optie.

Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste