Upgraded schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:29:
Nou na de 237 pagina's terug gelezen te hebben ook maar een account aangemaakt aangezien de door onze werkgever bestelde Elroq's ergens dit jaar nog zouden moeten komen.
Helaas hebben we heel weinig informatie over wanneer de auto's besteld zijn of bij welke dealer. Enige wat we weten is dat de auto's (hopelijk) voor kerst geleverd zullen worden. Al heb ik er weinig vertrouwen in.
Momenteel rijd ik in een (tijdelijke) Ford Puma van de zaak en gaat elektrisch rijden compleet nieuw voor me zijn. Maar kijk er erg naar uit. Met de Ford sinds april 22k km gereden.
De Elroq's die besteld zijn betreffen "kale" BE 85 ,helaas.
Had minstens op een Clever gehoopt. En als iemand die van techniek houdt Advanced al helemaal. Zelfs de Regulus velgen konden er niet vanaf, erg jammer. Velgen maken eenmaal de auto naar mijn mening.
Ramen achter tinten wordt dan maar voor eigen kosten in verband met een jong kind.
Verder had ik een paar vragen waar ik helaas in de vorige posts geen antwoord op heb kunnen vinden:
Ik weet dat er gebruikers zijn die de FitcamX hebben aangesloten.
Persoonlijk heb ik al een dashcam (70mai a810s) en wil ik deze ook aansluiten middels een FitDVR op de regensensor, net als de FitcamX.
Ben geen negatieve berichten over de Fitcam tegen gekomen dus neem aan dat het goed gaat met de 12v accu en hoeft de optie dat het openen van de app de status opgevraagd moet worden niet uitgeschakeld te worden?
Heeft er iemand een screenprotector op de infotainment display? Ik heb een hekel aan vingerafdrukken en zit te denken aan een matte screenprotector van DISPRO (Geen reclame maar lijkt me een veilige verkoper)
Kan je voorverwarmen/verkoelen wanneer de auto niet aan een laadpaal is aangesloten?
Laden tot 80% met een zakelijke auto.
Maakt het daadwerkelijk nou uit of ik dit niet elke keer tot 90% of 100% doe?
En is het eenmalig in te stellen of moet ik dit elke keer doen?
Gelezen dat OBDeleven SFD kan ontgrendelen voor aanpassingen.
Is er al iemand die er dieper in heeft gedoken en is dit nou echt mogelijk?
Ik heb nog een OBDeleven 2 en licentie. Hopelijk heb ik niet de 3 nodig voor SFD unlock.
Verder ben ik heel erg benieuwd of er nou echt geen bedrading loopt naar de lampen in de kofferklep. Ik heb een paar berichten gelezen over dat er geen ledjes in zitten. Maar dat is echt door iemand gecontroleerd?
Tot slot:
De auto is geleverd met 1 paraplu. Klopt het dat het de paraplu is met artikelnummer 3P0 087 600? Iemand die dit kan bevestigen? Of iemand al een ander alternatief gevonden die goed past er er degelijk uit ziet?