Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:01
Inderdaad, ik zat bij wegrijden op 7 meldingen met beperking voor automatisch grootlicht erbij. Waren binnen 5 minuten wel allemaal weg.

Bij de ID3 zaten er sensoren achter het VW logo op de voorzijde, en hielp het wel eens om deze voor vertrek ijsvrij te maken. is dat bij de Skoda ook het geval dat iemand weet?

• MrJones
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:09
Het verbruik kijk ik ook geregeld na. (85)
In de zomer kon ik 500-600km doen.
Nu eerder 400-450.

Zelfde afstand, niet snelweg, is ongeveer 20% meer verbruik. 14kwh naar 16kwh

Snelweg... sjah was in de zomer al 18.5 ofzo. Nu zoizo +20kwh. Dus ook 20% extra.
Vooral korte afstanden zijn moordend.
Weinig aan te doen vrees ik. Ik kan niet voorverwarmen aan de paal.

Luchtdruk banden geregelder nakijken, dat doet wel wat.

https://www.skoda-auto.co...opy_link&utm_medium=share
Lijkt wel te kloppen

[ Voor 22% gewijzigd door MrJones op 21-11-2025 15:09 ]

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:59
StevendGraaf schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:45:
[...]

Vergeet niet dat de Skoda iets groter is maar vooral 200kg zwaarder. Dat heeft ook invloed op je verbruik.
Kom zelf ook van een KIA Niro EV. Schrok zelf ook van het verbruik maar de bandenspanning ga ik inderdaad nog wel even controleren. Rij nu met de B modus, eco stand en scheelt wel al behoorlijk. Alleen jammar dat die opties niet onthouden blijven.

Dus tocht elke ochtend een preflight check: Snelheidswaarschuwing uit zetten, 4x op de drive mode klikken en de automaat in de B zetten. De bediening van alle knopjes is wel erg goed uitgedacht. Verder rijd de auto fijn, stil en erg comfortabel.

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:24
@t2012 : Brake-modus is minder economisch dan Drive-modus.

• pkrielen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:46
KweNi schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:50:
@t2012 : Brake-modus is minder economisch dan Drive-modus.
Daar is op veel plekken, veel over gezegd.. (Sommige zelfs met complete testen en grafieken :) )
Hier heeft Speicher zijn stukje staan:
YouTube: Škoda ELROQ & ENYAQ: The perfect start into your electric journey! (...
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste