Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Nee, hij is al met de kinderkamer bezig.StefanVerkerk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:42:
[...]
Alsof Max daar zin in heeft? Die zit al lang weer te simmen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Heb je daar ook een bron van?Jasphur schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:43:
[...]
De top drie mocht een donut doen en als HAM niet in de top drie zou eindigen dan mocht hij dat als een vierde wagen alsnog doen. Max niet.
Ik heb het gevoel dat we hier weer aan het zagen zijn om te zagen
Nee toch, alleen de top plus car 44DutchCrownNL schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:42:
[...]
Max mocht, net als de top 3, wel donuts draaien maar hebben dat niet gedaan.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80965088
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Toch het idee dat het 2 races te lang duurde.. Die laatste triple-header mag er wel af.LAD93 schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:44:
Al met al een leuk seizoen, tot volgend jaar!
Ja dat was duidelijk, maar de vraag is waarom? Hij verlaat niet de F1, heeft geen speciaal jubileum, heeft dit seizoen niet bijzonder gepresteerd… Dus waarom die extra aandacht?Jasphur schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:43:
[...]
De top drie mocht een donut doen en als HAM niet in de top drie zou eindigen dan mocht hij dat als een vierde wagen alsnog doen. Max niet.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80965088AppleFan2007 schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:44:
[...]
Heb je daar ook een bron van?
Ik heb het gevoel dat we hier weer aan het zagen zijn om te zagen
Dat wist ik, maar blijkbaar verkeerd geschreven 😄😄gambieter schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:41:
[...]
Maak daar maar 1998 van
Ze waren het ook in 1990 en 1991.
Yes, dat is inderdaad de vraag waar ik nog geen antwoord heb gezienSambalBij schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:45:
[...]
Ja dat was duidelijk, maar de vraag is waarom? Hij verlaat niet de F1, heeft geen speciaal jubileum, heeft dit seizoen niet bijzonder gepresteerd… Dus waarom die extra aandacht?
Whut?!
Die had ik gemist, ik hoorde van Olav dat Top 3 + Lewis en Max als WDC donuts mochten draaien. Ach, we hebben tenminste een donut gezien. Volgend jaar gewoon iedereen donuts laten draaienJasphur schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:45:
[...]
Nee toch, alleen de top plus car 44
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80965088
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Rondetijden voor ronde 57
16 | MAG | 1:25.637 |
Alsjeblieft niet, nieuw bloed graag.Harrie schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:38:
[...]
Ik hoop nog altijd dat ze Hulk in die RB zetten..
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Dat dacht ik dus ook, tot de laatste paar races.. daar vond ik PIA toch echt niet zo sterk als gedurende de 1e helft van het seizoen.Holk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:46:
“Next year is my year”
Die teamgenoot van je gaat voor je eindigen in de eindstand Lando
Laten we nu gewoon even het einde vieren zonder lastig te doen.
Alles zat erin, en tegen het eind, of laatste race zijn de prijzen verdeeld.LAD93 schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:44:
Al met al een leuk seizoen, tot volgend jaar!
Hopelijk dat RBR volgend seizoen de auto heeft om mee te blijven doen voor het kampioenschap.
Dan moet die teamgenoot wel wat meer zijn best gaan doen, ik zie het nog niet gebeuren.Holk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:46:
“Next year is my year”
Wholly at fault zelfs? Het is toch ook Piastri die instuurt terwijl er een auto naast hem zit die en sneller is en er aan de buitenkant nog meters ruimte zijn.
Straf zou IMO terecht zijn gedurende de race, maar first corner... 10s voelt zwaar, 5s valt mee te leven.
Dit ja, Alonso mag wel, maar dat is dan ook de enigste. Tenzij Raikonen terugkomt uit pensioen.
Dat moet ik eerst nog maar eens zien.Holk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:46:
“Next year is my year”
Maakt het nog niet duidelijk waarom hij dat mocht doen...
Causing a collision is 10 seconden geworden dit jaar, ook op aandringen van de coureurs.RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:48:
[...]
Wholly at fault zelfs? Het is toch ook Piastri die instuurt terwijl er een auto naast hem zit die en sneller is en er aan de buitenkant nog meters ruimte zijn.
Straf zou IMO terecht zijn gedurende de race, maar first corner... 10s voelt zwaar, 5s valt mee te leven.
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-12-2024 16:10 ]
Zit veel meer racecraft in Piastri dan in Norris. Alleen heeft Piastri tijd nodig gehad om vooral stabiel te worden. Als ze volgend seizoen met gelijkwaardige auto’s aan de start staan (Oostenrijk, Miami voordat mensen gaan roepen) en geen team orders zijn (laatste deel seizoen) dan gaat Norris het heel zwaar krijgen en ik verwacht dat Oscar er voor gaat eindigen

Nog maar meer reden voor Alonso om (vaak terecht) erover te beginnen dat hij het verkeerde paspoort heeft. Volgens mij heb ik Alonso niet op het podium gezien bij zijn teamwissels, of zit er een minimaal aantal jaar aan vast dat je bij 1 team moet zitten
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Heeft Ferrari al geroepen dat ze meedoen voor het kampioenschap?DutchCrownNL schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:52:
Was weer een mooi seizoen, op naar de wintertests
Kan wel zijn, dan nog vind ik "wholly at fault" een erg zware beoordeling van de situatie. En het is een first corner (en daarmee first lap) incident.TinusXIII schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:49:
[...]
Causing a collision is 10 seconden geworden dit jaar, ook op aandringen van de coureurs.
Edit/aanvulling:
Daarmee bedoel ik dus dat je de first lap ook iets relaxter kunt beoordelen door juist niet de standaard straf te geven. 10s voor causing a collision tijdens de race? Prima, 10s voor first corner? Nah (ja, tenzij echt iemand dik van de baan af rammen omdat je auto niet onder controle hebt, ala Bottas, Hulkenberg, etc).
[ Voor 32% gewijzigd door RobertMe op 08-12-2024 15:55 ]
Is dit een retorische vraag? Zak Brown staat er toch!?nocalimero schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:54:
Waarom staat Stella daar eigenlijk niet?

Dat bedoel ik het is alleen maar speculeren.Holk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:51:
[...]
Zit veel meer racecraft in Piastri dan in Norris. Alleen heeft Piastri tijd nodig gehad om vooral stabiel te worden. Als ze volgend seizoen met gelijkwaardige auto’s aan de start staan (Oostenrijk, Miami voordat mensen gaan roepen) en geen team orders zijn (laatste deel seizoen) dan gaat Norris het heel zwaar krijgen en ik verwacht dat Oscar er voor gaat eindigen
Want Piastri heeft meer race ballen, tijd nodig etc. etc.
Eerst zien dan geloven
Ik heb er een aantal moeten kijken met de herhaling. Een paar keer mis gegaan dat ik toch de uitslag zag. Of net teveel om de uitslag te weten.TinusXIII schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:47:
Mooi dat het seizoen erop zit. Duidelijk voor mij, 24 races + 6 Sprints zijn teveel. Ik heb niet eens elke race/weekend gezien dit jaar.
Het is wel veel ja.
Maar waarom hij ipv Stella? Ik vind dat bijzonder...StefanVerkerk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:55:
[...]
Is dit een retorische vraag? Zak Brown staat er toch!?
Heb ook het idee dat het zorgt dat er 'verhaallijnen gezocht worden'. En dat is niet bepaald positief.Charles Hill schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:55:
[...]
Ik heb er een aantal moeten kijken met de herhaling. Een paar keer mis gegaan dat ik toch de uitslag zag. Of net teveel om de uitslag te weten.
Het is wel veel ja.
Max kondigt zn pensioen aan! Zijn interview waarin het in verleden tijd over Sergio sprak ging niet over het vertrek van de Mexicaan, maar hij is er zelf klaar mee. Vandaar de stewards nog even sarren en dan pleite zijn.
Ik zit er een kratje bier op in. Als ik verlies, drink ik m op
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Nee maar Norris heeft wel alvast gezegd dat hij klaar is om kampioen te worden volgend jaar bij de uitrijronde.Holk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:53:
[...]
Heeft Ferrari al geroepen dat ze meedoen voor het kampioenschap?
Zou Zandvoort inside info hebben gehad?BakkerM schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:56:
En dan mijn beste voorspelling voor de komende dagen:
Max kondigt zn pensioen aan! Zijn interview waarin het in verleden tijd over Sergio sprak ging niet over het vertrek van de Mexicaan, maar hij is er zelf klaar mee. Vandaar de stewards nog even sarren en dan pleite zijn.
www.google.nl
Omdat hij de CEO isnocalimero schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:56:
[...]
Maar waarom hij ipv Stella? Ik vind dat bijzonder...
En het is ook niet alsof hij zich verremt, wielen blokkeert ofzo. Het is een uitzonderlijke straf voor een turn 1 incident. Maar precedent is weer gezet. Je zou dan verwachten dat gelijke situaties in de toekomst allemaal een 10s straf krijgen.RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:54:
[...]
Kan wel zijn, dan nog vind ik "wholly at fault" een erg zware beoordeling van de situatie. En het is een first corner (en daarmee first lap) incident.
Ik voorspel je de toekomst: komend seizoen gebeurt exact hetzelfde, maar raakt russell iemand van achter in turn 1 -> no further action

[ Voor 4% gewijzigd door StefanVerkerk op 08-12-2024 15:59 ]
De hele intentie van racen valt zo weg... Bedoel het is altijd een stukje gokken en proberen.RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:48:
[...]
Alleen bij McLaren is de CEO zo veel in beeld. Andere teams hebben de teambaas die exposurenocalimero schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:56:
[...]
Maar waarom hij ipv Stella? Ik vind dat bijzonder...
Geniet ervan de komende tijd!StefanVerkerk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:59:
Nou, dat was 'm dan. Dank iedereen voor een mooi seizoen. Ik ga maar weer nuttige dingen doen... effe het huis nog aan kant. De bevalling mag nu officieel beginnen, fijn dat ze even gewacht heeft.Tot volgend jaar!
De CEO van McLaren. Heb jij de CEO van Ferrari al eens op het podium zien staan? Of de CEO van Mercedes? Of een Mateschitz (of Dietrisch of de zoon die nu de baas van RB is).
Ik denk wel dat Stella een stuk introverter is dan Zak. Denk ook niet dat er iemand opgewassen is tegen het ego van Zak.RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:01:
[...]
De CEO van McLaren. Heb jij de CEO van Ferrari al eens op het podium zien staan? Of de CEO van Mercedes? Of een Mateschitz (of Dietrisch of de zoon die nu de baas van RB is).
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik denk dat RedBull en Max het wel prima vinden dat ze niet in de buurt van het podium zijn vandaag.zerocool82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:52:
Haha dat Hamilton dit mag terwijl Verstappen de wereldkampioen is en Hamilton niet eens stopt, en enkel overstapt naar een ander team, is echt te treurig. Als je niet beter zou weten en zonder geluid Sky zou kijken, dan lijkt het wel alsof hij wereldkampioen is geworden![]()
Nog maar meer reden voor Alonso om (vaak terecht) erover te beginnen dat hij het verkeerde paspoort heeft. Volgens mij heb ik Alonso niet op het podium gezien bij zijn teamwissels, of zit er een minimaal aantal jaar aan vast dat je bij 1 team moet zitten
Max heeft de laatste race spannend gemaakt en niet op een populaire manier. Hij zou alleen uitgejouwd worden als hij nu in beeld zou zijn wat pr technisch voor hem niet nodig is om die video`s op het internet te hebben.
How do you save a random generator ?
Hoe bedoel je? Dat er van alles omheen moet spelen?Dentist schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:56:
[...]
Heb ook het idee dat het zorgt dat er 'verhaallijnen gezocht worden'. En dat is niet bepaald positief.
Waarom viel Perez nu eigenlijk weer uit? Heeft ie weer in de 3 de koppeling eruit gefikt? Hij zou nu toch moeten weten dat, dat niet lukt.. genoeg geoefend vorige weekuchiha tijntje schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:43:
Nu snel perez een zak met geld geven want dat RB dit kampioenschap uit handen hebben gegeven is wel duidelijk.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Je weet maar nooit 😉G_Dragon schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:03:
Bottas ook straf voor de eerst volgende race? What? Hij rijdt toch niet meer na vandaag
[Afbeelding]
Of hij niet meer rijdt weet je niet, kan altijd nog ergens als reserve invallen of in de toekomst terug komen (dit is ook al het 3e afscheid van Magnussen bv).G_Dragon schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:03:
Bottas ook straf voor de eerst volgende race? What? Hij rijdt toch niet meer na vandaag
[Afbeelding]
Daarnaast zijn er nog wel meer coureurs met een penalty boven het hoofd. Schwartzman voor inhalen onder geel in Mexico FP1 dit jaar en Button voor zijn crash met Wehrlein in Monaco 2018-ish (toen Alonso dat weekend Indy 500 reed en Button voor 1 race terug kwam).
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zeg nu maar gewoon dat je zin in een biertje hebt. Pas wel op met die kater morgen.BakkerM schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:56:
"When you grow up your heart dies"
Gefeliciteerd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nee joh, Mclaren hoeft toch ook niet naar FiA met hun illegale achtervleugel, voorvleugel oh terechte kampioen no way. Zin in volgend seizoen en hopelijk strengere controles.Alfa Novanta schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:06:
Zou mij niet verbazen dat Max nog bij de stewards komen moet voor zijn opmerking "fffking idiots".. Fia be Fia
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Met elkaar hebben we genoten van een seizoen waarin echt van alles gebeurde, van spectaculaire inhaalacties tot zenuwslopende races: het was een waar feest voor elke Formule 1-liefhebber.
Op naar volgend jaar! Hopelijk wordt het een nóg spannender seizoen, vol nieuwe uitdagingen, spektakel en onverwachte wendingen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en op naar nog meer mooie momenten hier op Tweakers!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Of dit is vanaf nu de straf. En eigenlijk vind ik een 10 sec straf voor iemand van de baan rijden, eventueel met uitvallen tot gevolg, maar zeker de race verpest is in veel gevallen, dat het een drive through mag worden.Biggg schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:58:
[...]
En het is ook niet alsof hij zich verremt, wielen blokkeert ofzo. Het is een uitzonderlijke straf voor een turn 1 incident. Maar precedent is weer gezet. Je zou dan verwachten dat gelijke situaties in de toekomst allemaal een 10s straf krijgen.
Ik voorspel je de toekomst: komend seizoen gebeurt exact hetzelfde, maar raakt russell iemand van achter in turn 1 -> no further action
Ook omdat ik vind dat een straf tijdens de race gegeven moet worden en niet achteraf. Iemand die wel een straf uitzit tijdens de race, moet een hoop coureurs opnieuw inhalen, terwijl iemand die deze seconden na de race erbij opgeteld krijgt, op zijn plek heeft kunnen doorrijden, en mogelijk ook nog van grote invloed is geweest op de einduitslag.
Dat moet stoppen, straffen horen tijdens de race uitgevoerd worden.
Wat ze niet wegpiepen, de tekst van overige coureurs wel!Alfa Novanta schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:06:
Zou mij niet verbazen dat Max nog bij de stewards komen moet voor zijn opmerking "fffking idiots".. Fia be Fia
Er zaten anders wel ronde stickers op de voorvleugel vorige race of degene daarvoor, waarmee te meten is hoe ver een vleugel zakt. Die zal McLaren er niet zelf op geplakt hebben voor een eigen controle 😉Amaze86 schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:08:
[...]
Nee joh, Mclaren hoeft toch ook niet naar FiA met hun illegale achtervleugel, voorvleugel oh terechte kampioen no way. Zin in volgend seizoen en hopelijk strengere controles.
Uit ervaring kan ik sinds halverwege dit seizoen vertellen dat de terugkijk mfunctie van F1TV super goed werktStefanVerkerk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:59:
Nou, dat was 'm dan. Dank iedereen voor een mooi seizoen. Ik ga maar weer nuttige dingen doen... effe het huis nog aan kant. De bevalling mag nu officieel beginnen, fijn dat ze even gewacht heeft.Tot volgend jaar!
Geniet er van, het is fantastisch.
Er stond ooit eens iets op een RBR merc webshop
Het was maar een slecht uitgevoerde donut
Mijn boefje is liev!
Het gala is o.a. te volgen via het YouTube-kanaal van de FIA.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 08-12-2024 16:15 ]
De Hulk? Holy molly. Ik zou het hem van harte gunnen. Maar Hulk is nog beter dan Norris in bottlenHarrie schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:38:
[...]
Ik hoop nog altijd dat ze Hulk in die RB zetten..
Hulkenberg kan zeker goed presteren in de shitboxes waar die vaak mee rijdt. Maar als de resultaten beter dan goed kunnen zijn is het altijd hij die de fout lijkt te maken.
Wat? Random...sjaool schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:14:
FIA Awards uitreiking in Kigali, Rwanda
Succes! Of eigenlijk de vrouw eerst 😄StefanVerkerk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:59:
Mijn boefje is liev!
Yes. Een schouderklopje van Bottas.
Mn wekelijkse trollvraag, zo'n uur na de wedstrijd, is of bij ondertussen gefinished is.
Maar zelfs dat kan al een paar wedstrijden niet meer
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Zak is niet de CEO van Mclaren Automotive, wel van Mclaren racing. Net zoals dat Horner de CEO is van RB racing en Toto van Mercedes AMG Petronas.RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:01:
[...]
Jammer dat het de verkeerde auto/rijder is. Toch echt compleet bezopen dat niet Max daar op de grid staat te gummen? Bizar weer, want Max?

Niet dat het Max boeit.. die zit al in het vliegtuig naar Monaco
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-12-2024 16:21 ]
Mijn boefje is liev!
Verstappen trok het boetekleed aan na moment in eerste bocht met Piastri en excuseerde zich na afloop. "Ik wilde niet crashen met Oscar, maar het lukte me niet meer om een touché te voorkomen. Voor mij was het belangrijkste om me te verontschuldigen richting hem." #F1
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 8 december 2024
PIA zei het net ook al bij de F1TV post race show. Netjes opgelost. Zei ook dat hij niet veel te klagen had, na zijn achterop-actie
Mijn boefje is liev!
Mooi dat Verstappen toch gelijk zijn excuses heeft aangeboden aan Piastri.
Er zijn dus ook incidenten geweest waar hij wel wilde crashen

In de komende dagen gaat hij met Red Bull om de tafel hoe beide partijen tegen de situatie aankijken en als ze er niet uitkomen dan houdt hij vast aan zijn contract voor volgend jaar en het op antwoord op de vraag of hij eventueel zijn zitje opgeeft is een "nee'.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |