Was niet erg waarschijnlijk,maar als je ziet hoe snel Hamilton was op mediums, was een behoorlijk verschil met oude harde banden.TinusXIII schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:08:
[...]
5/6 seconden erachter + een pitstop van zeg 25 seconden. Dan zou hij in de laatste 15/10 rondjes dus eerder 2 a 3 seconden sneller moeten rijden om Norris weer te achterhalen.
Had wel een aparte regel mogen staan in de trend van:
* enige niet-RB rijder met een GP overwinning in 2023
www.google.nl
Belgie 2021darkdesign schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:15:
[...]
900,5 punten? Waar kun je een half punt voor krijgen?
Is denk ik die vage Spa race die halverwege werd afgevlagd?darkdesign schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:15:
[...]
900,5 punten? Waar kun je een half punt voor krijgen?
Mijn boefje is liev!
Doordat Piastri niet gelapt is door Norris is hij de vierde die alle laps gereden heeft in een seizoen.
Schumacher in 2002
Hamilton in 2019
Verstappen in 2023.
Schumacher in 2002
Hamilton in 2019
Verstappen in 2023.
Het team klaar met Perez?JB schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:21:
Maar die auto van PER was stuk of was PER er gewoon klaar mee?
Ja. Dat er verhaallijnen worden gemaakt rondom drivers en teams, a la WWE. Je hebt the legend (Hamilton), the bad guy (Verstappen), the prince (Russell), the return (McLaren), the showdown (McLaren Vs Ferrari) etc etc.Charles Hill schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:04:
[...]
Hoe bedoel je? Dat er van alles omheen moet spelen?
Het is irritant en leidt tot overdrijving. Rijders worden tot karikatuur gemaakt.
F1 is dan ook 1 van de grootste en duurste shows ter wereld, het is een geldmachine die moet opbrengen voor allen die er in investeren. En zeker met de huidige, Amerikaanse eigenaars wordt het alleen maar meer en meer show. En het werkt, want men trekt een steeds groter publiek aan en dat brengt weer meer sponsorgeld in het laadtje.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Nou het punt dat Verstappen daar niet stond vonden wij ook wel heel vaag.. want je zou toch denken dat de wereldkampioen daar ook thuishoort? Lewis Hamilton die nog wel in de Formule 1 blijft krijgt veel meer aandacht, natuurlijk wel mooi dat hij deze tijd ervoor krijgt maar het blijft wel apart dat Verstappen er niet aanwezig is.Alfa Novanta schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:20:
[...]
Jammer dat het de verkeerde auto/rijder is. Toch echt compleet bezopen dat niet Max daar op de grid staat te gummen? Bizar weer, want Max?![]()
Niet dat het Max boeit.. die zit al in het vliegtuig naar Monaco
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
:strip_exif()/f/image/Qf112kgpsDGi9hM925LbGhAy.jpg?f=fotoalbum_large)
First and last pic.twitter.com/Smo4EhwdP5
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) 8 december 2024
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

666 punten, number of the beast! Zak Brown als de duivel, ik zie het wel
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
gambieter schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:54:
666 punten, number of the beast! Zak Brown als de duivel, ik zie het wel
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Owww. Dus Russell was gewoon zijn acteer prestaties aan het verbeteren dit weekend?Hij had namelijk nog belangrijk werk te doen:
Edit:
spoiler:
Voor de F1 film.

Edit:
spoiler:
Blijkbaar zijn ze er nog niet over uit wie gaat winnen:

[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 08-12-2024 18:17 ]
Er valt strategisch niet zoveel te doen zolang NOR voorop rijdt. Het enige wat Ferrari kon doen was hopen op een safety car of een probleem van NOR. Maar voor NOR was zelfs een tweede plek genoeg geweest om (nipt) het WCC te winnen.knights16 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:04:
[...]
Niet om een extra punt te pakken, om misschien wel 1-2 seconde per ronde sneller te rijden ?
Of Sainz nou voor of achter me clerc eindigde maakte toch niet uit? sainz had meer dan voldoende tijd op Russel.
Kijk naar hoe Max in 2021 won, dat was onder andere door assertief te rijden, op een rode band te rijden.
Ferrari heeft strategisch niets gedaan in de laatste vijftien ronde, ik ben benieuwd waarom niet en hoe jullie hier naar kijken
Strikt genomen, als ze Sainz hadden laten pitten heb je MCL misschien dusdanig in paniek (weten zij iets dat wij niet weten) dat ze er achteraan duiken en tijdens pit wellicht een fout maken. Maar is een long shot. Maar gezien de grillen van MCL ook weer niet al te ver.
Maar die fout kan Ferrari zelf natuurlijk ook maken tijdens de pit. McLaren kan zelf hun eigen banden wel in de gaten houden, en dat is het enige wat mis had kunnen gaan (niet het einde halen op de banden), buiten een domme crash van NOR of een auto die kapot gaat. Dus ik zie niet in waar die van in paniek hadden moeten raken.Shinji schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:19:
Strikt genomen, als ze Sainz hadden laten pitten heb je MCL misschien dusdanig in paniek (weten zij iets dat wij niet weten) dat ze er achteraan duiken en tijdens pit wellicht een fout maken. Maar is een long shot. Maar gezien de grillen van MCL ook weer niet al te ver.
[ Voor 4% gewijzigd door autje op 08-12-2024 18:26 ]
Ach, in 2021 dacht ik 3 ronden voor het einde dat Max geen WDC zou wordenautje schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:23:
[...]
Maar die fout kan Ferrari zelf natuurlijk ook maken tijdens de pit. McLaren kan zelf hun eigen banden wel in de gaten houden, en dat is het enige wat mis had kunnen gaan (niet het einde halen op de banden), buiten een domme crash van NOR of een auto die kapot gaat. Dus ik zie niet in waar die van in paniek hadden moeten raken.
Dat was het dan voor dit seizoen. Op naar 2025. Ik doe alvast een voorspelling, Max wint niet zijn vijfde titel.
Na 2026 misschien Assen als vervanger voor Zandvoort?
[ Voor 20% gewijzigd door desalniettemin op 08-12-2024 19:06 ]
Verstappen kreeg vandaag geen aanwijziingen van GP maar van P 

Volgens mij heeft er iemand niet goed opgelet in Abu Dhabi.

Op het moment van schrijven staat het er echt https://web.archive.org/w...nacircuit.com/en/formula1

Op het moment van schrijven staat het er echt https://web.archive.org/w...nacircuit.com/en/formula1
Is nu aangepast.Chocoball schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:16:
Volgens mij heeft er iemand niet goed opgelet in Abu Dhabi.![]()
[Afbeelding]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Max wint zijn 5e en stopt met F1 in 2025.desalniettemin schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:02:
Dat was het dan voor dit seizoen. Op naar 2025. Ik doe alvast een voorspelling, Max wint niet zijn vijfde titel.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
McKaren denk ikTinusXIII schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:26:
Is dat ook een nieuw team? McClaren?
Zal ie niet doen, 2026 is een reset waarin weer alles voor het rapen ligt voor alle teams, iedereen wil zien welke teams zich goed hebben voorbereid en als hun team bij de top behoort proberen die titels binnen te halen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
“Klaar met lullen.” 🤣#F1 #Formula1 #AbuDhabiGP #MaxVerstappen pic.twitter.com/S3s3BhFpjd
— Viaplay Sport Nederland (@viaplaysportnl) 8 december 2024
[ Voor 50% gewijzigd door d-vine op 08-12-2024 19:50 ]
Bottas heeft een 5 plaatsen grid straf + 3 penalty points voor zijn volgende race:
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Oops, foutje.Chocoball schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:16:
Volgens mij heeft er iemand niet goed opgelet in Abu Dhabi.![]()
[Afbeelding]
Valt nog mee dat er geen Hamilton staat! Want die lijkt wereldkampioen, constructeurstitel en winnaar van de race te zijn, en tegelijkertijd zijn afscheid van F1 aan het nemen....
Och Jezus nog aan toe. Waarom?Illegal_Alien schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:55:
Bottos heeft een 5 plaatsen grid straf + 3 penalty points voor zijn volgende race:
[Afbeelding]
Wat heeft het voor zin???
[ Voor 3% gewijzigd door AvK op 08-12-2024 19:57 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
die uitglijder aka divebomb eerste klas kon ie denk ik niets aan doen maar de gevolgen waren wel naar
Ja snap ik. Maar hij gaat weg. Is weg.Wognummer schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:57:
[...]
die uitglijder aka divebomb eerste klas kon ie denk ik niets aan doen maar de gevolgen waren wel naar

Wat heeft het voor zin?
[ Voor 4% gewijzigd door AvK op 08-12-2024 19:59 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Eerder in het topic staan voorbeelden van genoeg andere coureurs die een straf hebben de volgende keer dat ze mee doen. Denk aan een Button, Schwartzman.
Maar denk je dan echt dat Bottas nog gaat rijden?TinusXIII schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:59:
[...]
Eerder in het topic staan voorbeelden van genoeg andere coureurs die een straf hebben de volgende keer dat ze mee doen. Denk aan een Button, Schwartzman.
Het is zo onnozel.
Gewoon geen straf geven. Gewoon er niet over praten was zo veel verstandiger geweest.
Voor de bühne. Of stel dat hij ineens ergens instapt omdat hij de reserve is. De Hulk werd zo ook een paar keer gebeld om in coronatijd iemand te vervangen.AvK schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:58:
[...]
Ja snap ik. Maar hij gaat weg. Is weg.
Wat heeft het voor zin?
De straffen worden met de race gekker.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zie boven.
Nee. Assen gaat nooit gebeuren. Het moet allemaal met privaat geld, de Nederlandse overheid is niet zo Nederlands zoals andere landen wel een belangrijk event willen binnenhalen.desalniettemin schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:02:
Dat was voor Zandvoort al moeilijk, Assen heeft geen geschiedenis met F1 dus ga daar dan maar eens geld naartoe krijgen. Daarbij kan het niet door oa vol programma.
https://racingnews365.nl/...gp-nederland-in-zandvoort
En de FIA wil juist meer races buiten Europa erbij krijgen, en geld want Saudi Arabië wil nog wel een race. Zijn druk met hun sportswashing, alle ogen gericht op wat leuk en goed is, niet op wat verderfelijk is zoals rechten voor mensen, de ongelooflijk vele doden in de bouw, en doodstraffen.
Geldt ook voor als ie nog eens terug komt. Je weet het niet.AvK schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:58:
[...]
Ja snap ik. Maar hij gaat weg. Is weg.
Wat heeft het voor zin?
Waarom niet? Stel hij wordt reserve bij Mercedes, of wellicht zelfs rijder bij Red Bull waar over geroddeld werd. Als vaste rijder heeft het dus zeker zit, en als reserve kan die ook nog eens moeten invallen. Of een Magnussen of Hulkenberg die na hun pensioen ineens toch terugkwamen.AvK schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:02:
[...]
Maar denk je dan echt dat Bottas nog gaat rijden?
Of dan een straf nog echt "nut" heeft is natuurlijk de vraag.
Maar niet straffen "want toch de laatste race" is al helemaal gek. Vragen om consistente straffen maar als het de laatste race is boeit het niet?!
Volgens mij zitten er nu stewards die verteld is dat ze heeeel erg consequent moeten zijn. En dus schieten ze nu ook weer uit de bocht. (PUN Intended). Het is een Jury sport. Helaas is dat zo. En dan de vertrekkende Bottas een straf geven omdat zijn banden echt helemaal naar de klote waren..... Ja voor Magnussen was het niet leuk. Maar zelfs hij maakte zich niet erg druk om. Meen ik gezien te hebben.
Geld dat ook als hij in 2026 weer gaat rijden. 🤡
Al gaat hij in 2030 weer rijden, ja.DoubleDutch schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:25:
Alleen de 5 sec. De punten op zijn licentie zijn 12 maanden geldig.DoubleDutch schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:25:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Schijnbaar hebben de stewards een andere uitslag besloten want Sonny Hayes van Apex GP staat opeens op het podium in Abu Dhabi. Helemaal niet meegekregen dat er wat speelde

En Russell staat ook op het podiumChocoball schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:47:
Schijnbaar hebben de stewards een andere uitslag besloten want Sonny Hayes van Apex GP staat opeens op het podium in Abu Dhabi. Helemaal niet meegekregen dat er wat speelde![]()
[Afbeelding]
Betere vraag is... Echte champagne? Iets uit de filmwereld? Of het rozenwater dat de echte coureurs ook kregen?
De stewards kijken toch niet naar de gevolgen?Wognummer schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:57:
[...]
Ja zo gaat dat he in een Hollywood film.Chocoball schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:47:
Schijnbaar hebben de stewards een andere uitslag besloten want Sonny Hayes van Apex GP staat opeens op het podium in Abu Dhabi. Helemaal niet meegekregen dat er wat speelde![]()
[Afbeelding]
Wel leuk dat er de afgelopen tijd iedere keer wat van dit soort momentjes voorbij komen.
Het zou best een leuke film kunnen worden.
Hoe wel ik Ford vs Ferrari wel heel erg goed vond.
Afwachten of Brad Pitt het beter kan.
:strip_exif()/f/image/EycjZqoGHVp6gHfNwmAz3eCL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 08-12-2024 21:30 ]
En weer eentje waarbij ze de gevolgen mee nemen in de strafmaat. Dat ze consequent gaan straffen mag van mij best, maar doe het dan wel op een eerlijke manier.Illegal_Alien schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:55:
Bottas heeft een 5 plaatsen grid straf + 3 penalty points voor zijn volgende race:
[Afbeelding]
[removed]
Tenzij hij inderdaad testrijder bij Mercedes wordt en Russel een griepje heeft in Melbourne.AvK schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:02:
[...]
Maar denk je dan echt dat Bottas nog gaat rijden?
Het is zo onnozel.
Gewoon geen straf geven. Gewoon er niet over praten was zo veel verstandiger geweest.
Ik begrijp overigens niet waarom Lewis aan het einde er nog bij gehaald moest worden. In het verleden hebben zit dit ook gedaan bij de seizoensafsluiter bij Vettel onder andere maar deze rijder stopten met hun carrière of waren al kampioen dat kaar. Lewis stopt niet maar gaat enkel naar een ander team en is ook geen kampioen.
Kortom ik begrijp de reden niet zo, het verlaten van Mercedes lijkt boor mij niet echt een reden daarvoor.
Begrijpelijker had ik een dergelijk afscheid voor Bottas gevonden of Piastri laten meedoen met het constructeursfeestje.
Kortom ik begrijp de reden niet zo, het verlaten van Mercedes lijkt boor mij niet echt een reden daarvoor.
Begrijpelijker had ik een dergelijk afscheid voor Bottas gevonden of Piastri laten meedoen met het constructeursfeestje.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Ik kan me een periode herinneren (~2012?) waarin er zoveel straffen werden uitgedeeld en dat coureurs op een gegeven moment zeiden, kap ermee, laat ons gewoon racen. Sinds die tijd werden er een stuk minder straffen uitgedeeld, maar het lijkt erop dat we wederom op dit punt lijken te komen.
Tja, het probleem de laatste jaren is, is dat ze heel inconsequent straffen en dingen soms wel en soms niet bestraffen, en dan ook nog eens met verschillende strafmaten. Dan moeten ze of alles gaan bestraffen of goed bedenken wat ze wel en niet bestraffen. Het lijkt er op dat ze nu gekozen hebben voor de 1e optie.soulcrusher schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:06:
Ik kan me een periode herinneren (~2012?) waarin er zoveel straffen werden uitgedeeld en dat coureurs op een gegeven moment zeiden, kap ermee, laat ons gewoon racen. Sinds die tijd werden er een stuk minder straffen uitgedeeld, maar het lijkt erop dat we wederom op dit punt lijken te komen.
[removed]
Eigenlijk, nemen ze in dezen (/altijd?) altijd de gevolgen mee. Want nouja, is een lockup een straf waard? Lijkt mij toch van niet, gebeurd zo vaak. Maarja, als je met die lockup tegen iemand aan rijdt lijkt het mij wel een stuk waarschijnlijker dat je een straf krijgt.redwing schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:36:
[...]
En weer eentje waarbij ze de gevolgen mee nemen in de strafmaat. Dat ze consequent gaan straffen mag van mij best, maar doe het dan wel op een eerlijke manier.
En zo kun je ook zeggen dat die "gekke" lijn die Verstappen rijdt in T1 ook geen straf waard is. Feit dat hij vervolgens tegen Piastri aan zit daarentegen....
Het is niet de lockup die bestraft wordt maar de botsing... Wat daaraan voorafgaat is natuurlijk wel van belang. De gevolgen mogen van mij ook best mee worden genomen, maar dat moet wel consquent gebeuren en nu soms wel en soms niet.RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:12:
[...]
Eigenlijk, nemen ze in dezen (/altijd?) altijd de gevolgen mee. Want nouja, is een lockup een straf waard? Lijkt mij toch van niet, gebeurd zo vaak. Maarja, als je met die lockup tegen iemand aan rijdt lijkt het mij wel een stuk waarschijnlijker dat je een straf krijgt.
En zo kun je ook zeggen dat die "gekke" lijn die Verstappen rijdt in T1 ook geen straf waard is. Feit dat hij vervolgens tegen Piastri aan zit daarentegen....
Mee eens, het lijkt een complete willekeur, en ik begrijp ook wel deels waarom met de semi-roulerende stewards. Het komt in ieder geval erg amateuristisch over.redwing schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:11:
[...]
Tja, het probleem de laatste jaren is, is dat ze heel inconsequent straffen en dingen soms wel en soms niet bestraffen, en dan ook nog eens met verschillende strafmaten. Dan moeten ze of alles gaan bestraffen of goed bedenken wat ze wel en niet bestraffen. Het lijkt er op dat ze nu gekozen hebben voor de 1e optie.
Het wordt onderzocht als er een collision is. Alleen dat kan een tire-bump zijn of iemand die uit de race wordt geknikkerd. En dat het alleen onderzocht wordt als er een collision is, is logisch. Maar ze geven zelf aan dat ze het gevolg (geen of juist veel schade) niet meenemen. En dat doen ze dus wel en in dit geval staat het zelfs letterlijk in hun eigen uitleg.RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:12:
[...]
Eigenlijk, nemen ze in dezen (/altijd?) altijd de gevolgen mee. Want nouja, is een lockup een straf waard? Lijkt mij toch van niet, gebeurd zo vaak. Maarja, als je met die lockup tegen iemand aan rijdt lijkt het mij wel een stuk waarschijnlijker dat je een straf krijgt.
[removed]
Blijkbaar had P meer te doen:Chocoball schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:06:
Verstappen kreeg vandaag geen aanwijziingen van GP van maar P
[Afbeelding]

Zoals stickers op Norris plakken dus, voorafgaande aan de race.
Haha geen ideeExocet schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:27:
[...]
Wauw, welke student heeft dit in elkaar geflanst
Wow, wat een race eb 2at een seizoen! Belangrijkste is dat Mac WDC is geworden met een zeer matige auto.
Plussers: leclerc Sainz lando piastri max hulkenberg en Gasly
Minners: Russell Yuki Magnussen Hamilton
Tussenin: de rest
Teambaas: Vasseur
Volgend jaar, wat zal dat gaan worden.... RBR heeft nu veel meer ontwikkeltijd nu ze 3e zijn dus wie weet? Waar gaat AM mee komen nu ze de beste ontwerper in hun pocket hebben?
We gaan het zien. Allemaal bedankt voor de gezellige races
Plussers: leclerc Sainz lando piastri max hulkenberg en Gasly
Minners: Russell Yuki Magnussen Hamilton
Tussenin: de rest
Teambaas: Vasseur
Volgend jaar, wat zal dat gaan worden.... RBR heeft nu veel meer ontwikkeltijd nu ze 3e zijn dus wie weet? Waar gaat AM mee komen nu ze de beste ontwerper in hun pocket hebben?
We gaan het zien. Allemaal bedankt voor de gezellige races
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Niet veel. Hij begint pas een paar maanden in het nieuwe jaar? En hij zal zich vast 99% focussen op de 2026 auto. Immers mag daaraan pas gestart worden vanaf 1-1-2025. En bij een nieuw team beginnen met een clean sheet zal vast makkelijker zijn dan inwerken op een bestaande auto (waarbij de aanpassingen die hij zou doen ook maar voor (minder dan) 1 jaar nut zouden hebben).wowly schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:49:
CGI champagne.RobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:52:
[...]
En Russell staat ook op het podium
Betere vraag is... Echte champagne? Iets uit de filmwereld? Of het rozenwater dat de echte coureurs ook kregen?
"When you grow up your heart dies"
Er zitten al zoveel "stickers" op dat pak dat die van P er ook nog wel bij passenRobertMe schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:33:
[...]
Blijkbaar had P meer te doen:
[Afbeelding]
Zoals stickers op Norris plakken dus, voorafgaande aan de race.
Maar een prachtig seizoen! Jammer dat de laatste race niet echt spannend werd, ondanks dat Max nog probeerde het spannend te maken
Norris uiteindelijk nog steeds 63 punten achter Max.

Als ik het goed begreep was dit de race waar Norris het meeste inliep op Verstappen over het hele seizoenWaah schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:28:
Norris uiteindelijk nog steeds 63 punten achter Max.

Edit:
Even op de site gekeken. Nu 8 punten voor Verstappen, loopt Norris er dus 17 in. Dan Australië waar Norris inderdaad 3e was, zonder FL, dus 15 punten ingelopen, vervolgens Mexico 10 punten, en dan een een aantal races 8 punten ingelopen en 1-2 finishes met Norris op 1 is ook 7 punten (+/- 1 punt voor FL). Dus vandaag inderdaad het meeste ingelopen. Terwijl Verstappen bv vorige week al 23 punten uit liep, en dan bv nog Brazilië waar Norris ook 6e was (+FL Verstappen) is 18 punten in voordeel van Verstappen.
En zoals Buxton nog voor de race zei "voldoende races geweest waarop McLaren vooraf al de winnaar zou zijn, en ze het alsnog weg wisten te gooien".
[ Voor 38% gewijzigd door RobertMe op 08-12-2024 23:43 ]
PaspoortJust_I schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:06:
Ik begrijp overigens niet waarom Lewis aan het einde er nog bij gehaald moest worden. In het verleden hebben zit dit ook gedaan bij de seizoensafsluiter bij Vettel onder andere maar deze rijder stopten met hun carrière of waren al kampioen dat kaar. Lewis stopt niet maar gaat enkel naar een ander team en is ook geen kampioen.
O-oh....
Op 2 titels na hebben ze altijd 2 titels back2back gewonnen. McLaren WCC 2025....
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik zie: 1x, 2x, 4x, 1x, ?xasing schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:43:
Op 2 titels na hebben ze altijd 2 titels back2back gewonnen. McLaren WCC 2025....
(Waar die laatste dit jaar is, niet bekend hoeveel het wordt).
Wel is 2024 eerste keer dat McLaren wel WCC pakt, maar niet de WDC heeft.
Zo, het seizoen zit er weer op. Om eerlijk te zijn was ik er met al die rare beslissingen van stewards ook wel een beetje klaar mee. Ik riep tijdens Q nog, toen Russell Lawson in de weg zat "hoe ironisch, nu rijdt hij zelf nota bene in een snelle ronde in de weg". En al snel stond er "no further investigation" in beeld. Oh well, stewards will be stewards.
Het maakt me niet eens zoveel uit wat ze doen, maar wees eens consequent FFS! OF je kijkt naar de gevolgen en straft daar naar, OF je bent consequent en past blind de voorgeschreven regels toe. Bij Norris vorige week was het consequent de regels toepassen, terwijl er geen enorm gevaar was (feitelijk gezien, dat kon Norris niet weten), maar bij Bottas lijkt het weer vooral over de consequenties te gaan. Meestal zijn ze erg tolerant bij turn1 issues, maar nu Verstappen Piastri eraf tikt in een erg ongelukkige en wellicht optimistische samenloop, krijgt hij 10s straf en 2 penalty points.
Vooral dat Russell-incident in Q zit me echt dwars. Dat valt toch niet uit te leggen? Ik heb online al vragen als "waar had hij dan naartoe gemoeten" gekregen, maar hij wijkt pas echt uit buiten de baan (en verkloot daarmee zijn eigen Q-ronde) als Lawson er al naast zit. Het is niet eens onderzocht, Lawson heeft daar echt wel tijd verloren. En we keken niet naar de consequenties toch? Dat betekent dat het feit dat Lawson er niet uit lag, geen rol zou mogen spelen.
Dus winterstop nu, Max z'n straf uitzingen bij het FIA gala en op naar 2025. Ik hoop dat het een mooi jaar wordt.
Het maakt me niet eens zoveel uit wat ze doen, maar wees eens consequent FFS! OF je kijkt naar de gevolgen en straft daar naar, OF je bent consequent en past blind de voorgeschreven regels toe. Bij Norris vorige week was het consequent de regels toepassen, terwijl er geen enorm gevaar was (feitelijk gezien, dat kon Norris niet weten), maar bij Bottas lijkt het weer vooral over de consequenties te gaan. Meestal zijn ze erg tolerant bij turn1 issues, maar nu Verstappen Piastri eraf tikt in een erg ongelukkige en wellicht optimistische samenloop, krijgt hij 10s straf en 2 penalty points.
Vooral dat Russell-incident in Q zit me echt dwars. Dat valt toch niet uit te leggen? Ik heb online al vragen als "waar had hij dan naartoe gemoeten" gekregen, maar hij wijkt pas echt uit buiten de baan (en verkloot daarmee zijn eigen Q-ronde) als Lawson er al naast zit. Het is niet eens onderzocht, Lawson heeft daar echt wel tijd verloren. En we keken niet naar de consequenties toch? Dat betekent dat het feit dat Lawson er niet uit lag, geen rol zou mogen spelen.
Dus winterstop nu, Max z'n straf uitzingen bij het FIA gala en op naar 2025. Ik hoop dat het een mooi jaar wordt.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik zat wat verkeerd te kijken zie ik.Jake schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:02:
[...]
Ik zie: 1x, 2x, 4x, 1x, ?x
(Waar die laatste dit jaar is, niet bekend hoeveel het wordt).
Wel is 2024 eerste keer dat McLaren wel WCC pakt, maar niet de WDC heeft.
Je hebt gelijk!
Haha ja nog 5 punten nog welJake schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:16:
[...]
Vorig jaar was het toch 290 verschil? Duidelijk progressie
Zeker, Perez heeft het beter gedaan dan Verstappen.Jake schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:16:
[...]
Perez heeft slechts twee races minder gewonnen dan vorig jaar. Verstappen heeft gewoon 10 races minder gewonnen. Erg slecht.
Ik heb eigenlijk het contact tussen Perez en Bottas niet goed meegekregen, maar was dat echt zo serieus dat Perez gelijk niet meer verder kon, of was er nog wat anders aan de hand?
Oh oh Mr. B, oh oh!
Hij had daarna z’n koppeling weer opgerookt met als vorige week.
Van wat ik begreep was de versnellingsbak van Perez voorafgaand al niet goed, slipte al door, en is deze na de botsing compleet kapot gegaan.VincentG schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:16:
Ik heb eigenlijk het contact tussen Perez en Bottas niet goed meegekregen, maar was dat echt zo serieus dat Perez gelijk niet meer verder kon, of was er nog wat anders aan de hand?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Singapore 2015. Verstappen: NO!hansvk schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:42:
SAI zou toch een geweldig koppel vormen met VER.
[ Voor 8% gewijzigd door RCBL op 09-12-2024 13:07 ]
Wat een mooie bidrage..Kan wel janken..G_Dragon schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:09:
Het afgelopen Formule 1-seizoen was weer een geweldige rit vol actie, verrassingen en spannende momenten. Ik wil iedereen die steeds weer deelnam aan de Formule 1-onderwerpen hier op Tweakers ontzettend bedanken voor jullie enthousiasme en de leuke gesprekken. Het was een genoegen om deze topics voor jullie te onderhouden en te voorzien van de juiste informatie![]()
Met elkaar hebben we genoten van een seizoen waarin echt van alles gebeurde, van spectaculaire inhaalacties tot zenuwslopende races: het was een waar feest voor elke Formule 1-liefhebber.
Op naar volgend jaar! Hopelijk wordt het een nóg spannender seizoen, vol nieuwe uitdagingen, spektakel en onverwachte wendingen. Bedankt voor jullie betrokkenheid en op naar nog meer mooie momenten hier op Tweakers!
een 17-18 jarig jochie Verstappen vs toen 20-21 jarige Sainz. Zullen beide nu een stuk volwassener en slimmer zijn. Van de huidige grid en die beschikbaar 'was'.. is het in mijn ogen de betere en in ieder geval meest zeker van het 'talent'. Sentimenten zullen een rol spelen, Bij Verstappen hebben ze de achterban kort gekregen, zou bij Sainz ook mogelijk moeten zijn. Als manager zit daar wel een toffe uitdaging.
maar goed. Blijft een grote what if helaas.
Diezelfde twijfel is waarschijnlijk waarom Yuki niet doorschuift: hij is een heethoofd en dat heeft hij nu weliswaar onder controle, maar gaat dat naast Max met alle druk die daarbij komt kijken? Lawson is veel relaxter.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Als hij deze progressie weet vast te houden heeft hij over 58 jaar meer punten dan VerstappenJake schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:16:
[...]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik ben nooit echt onder de indruk geweest van Yuki. Beetje onvolwassen. Tijd dat ie een vriendin krijgt.
Het was niet handig van mij om Max Verstappen te vergelijken met iemand die aan het syndroom van down lijdt. Dat was niet fatsoenlijk, mijn excuses daarvoor.Speedster schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:06:
Wat een [mbr]*knip*[/] botst piastri eruit
[Mbr]Hou de volgende aub je fatsoen en doe eens constructief mee.[/]
Niet constructief meedoen aan de discussie dat zie ik even niet. Het was een reactie op de ondoordachte make it or die actie van Max Verstappen.
Max Verstappen gaat ruckzichtloos voor iedere inhaal mogelijkheid en dat is een racer pursang waardig.
Echter er mag van een viervoudig F1 wereld kampioen verwacht worden dat hij een beetje kan nadenken voor dat hij een make it or die actie inzet. Zeker gezien er niets meer te winnen viel voor Redbull.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Ik ben het niet beu hoor, zie dat liever als vloekende en tierende coureurs of teambazen. teken dat het onder die helmen allemaal gewone mensen met normale gedachtes zijn
Nog even het lijstje met huidige F1 coureurs (kolom 1) en junioren (kolom 2) voor de bandentest in Abu Dhabi.

Ik kan daar ook echt van genieten. P die zo geliefd is in het paddock, de honden van Leclerc & Hamilton, de vriendschappelijke relatie tussen Zak Brown & Fred Vasseur!Bvanham schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:49:
Ik ben het niet beu hoor, zie dat liever als vloekende en tierende coureurs of teambazen. teken dat het onder die helmen allemaal gewone mensen met normale gedachtes zijn
Sowieso is volgens mij iedereen gek op Fred Vasseur, wat een vreselijke aardige man is dat! Heb hem een paar keer in het echt gesproken (toen als teambaas van ART), en een keertje vanwege Spark Racing Technology (die de chassis maken van FE, en van Extreme E).
Ach, er waren ook beelden van hulkenberg met zijn vrouw en dochtertje. Prima beelden die heel goed laten zien dat het buiten de baan prima mensen zijn. Vind ik ook prima om dat eens te belichten ipv alleen de over de top beroemdheden in beeld te hebben
Klopt blijkbaar nu al niet?Chocoball schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:06:
Nog even het lijstje met huidige F1 coureurs (kolom 1) en junioren (kolom 2) voor de bandentest in Abu Dhabi.
[Afbeelding]
Antonelli was zondag ziek (en heeft daardoor geen F2 gereden), is blijkbaar nog steeds ziek, en daardoor rijdt Vesti.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 12:36
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
En deze gaat dicht
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |