Gelekte beelden van de stewards vergadering over de straf van Max Verstappen
:gifsicle():strip_exif()/f/image/sJeQDEsIYybfBbjZUkvHBCaa.gif?f=user_large)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Check, HAM had anders heel goede start, dus ik heb nog hoop :-)TinusXIII schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:20:
[...]
Dat gaat niet om balans, hij start op de vuile kant. Bijna iedereen aan de vuile kant kwam slecht weg gister.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
---RAWE CEEK!!!---
per aspera ad astra
[ Voor 3% gewijzigd door bakkie1985 op 01-12-2024 09:54 ]
Je vergeet dat sulayem zelf ook allerlei idiote acties uithaalt. Constant aandacht opeisen, heksenjacht tegen gescheld. Die man moet weg. En snel.Lynx schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:44:
Heel misschien, een compleet wilde theorie, is MBS juist dat corrupte systeem in de FIA aan het afbreken door gaandeweg alle koppen van het beest te hakken (alle kopstukken weg) en de rotte eieren aan het opruimen (o.a. wittich en Mayer). Heel misschien is dit wel een laatste stuiptrekking van de oude garde met Connely en warwick en zullen we ergens in de komende weken zien dat deze ook op straat gezet worden.
Helaas zal de werkelijkheid vast nog wel grimmiger zijn. Zoiets als met MBS en de Qatari die F1 aan het overnemen zijn en Warwick en connely die punten aan het uitdelen zijn zodat Max volgend jaar niet met Ham kan vechten. Als zal dat laatste zo mogelijk nog extra pittig zijn want voorzover ik weet is het de (nieuwe dus) wedstrijdleider die de straf uitdeelt en niet perse de stewards.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Thanks, had de onboards nog niet gezien. Maakt het nog een tikkie erger dit.alexbl69 schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:14:
Deze man legt goed uit hoe idioot dit allemaal is...
[YouTube: Why Was Max Verstappen Given A Penalty After Qatar GP Qualifying? The Reason is CRAZY | F1 2024]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Idiocracy: it is real!
En dat van de voorzitter van de GPDA...Investig8or schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:29:
F1 begint steeds meer op voetbal te lijken met die onnavolgbare beslissingen en "kaarten" aansmeren...
Eigenlijk is wat Russell doet, erratically driving or in a manner deemed potentially dangerous to other drivers at any time, ie - pushen terwijl hij niet op een push-lap is, veel meer 'strafbaar'.G_Dragon schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:28:
Dit is trouwens het zicht wat Russel had voordat hij dichtbij Verstappen was;
[Afbeelding]
Plaatjes laten geen snelheid zien. Misschien heeft die voorste Verstappen wel net ingehaald doordat Verstappen nogal langzaam reed. Want Verstappen is die ronde ook gewoon door meerdere auto's ingehaald. Norris zit op start finish al in zijn kont waarna Piastri ook aansluit. Vervolgens haalt Piastri voor T1 al in, maar Norris blijft nog een hele tijd achter hem rijden voor uiteindelijk alsnog in te halen. En zo zijn er IIRC meerdere coureurs geweest die Verstappen hebben ingehaald. En puur die screenshot kan dus best iemand zijn die een stuk harder rijdt, Verstappen net heeft ingehaald, en helemaal niet ervoor zorgt dat Verstappen langzaam moet rijden.G_Dragon schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:28:
Dit is trouwens het zicht wat Russel had voordat hij dichtbij Verstappen was;
[Afbeelding]
Max vs FIA en Ben Sulanogwat is water en vuur.Thinlanet schreef op zondag 1 december 2024 @ 01:28:
Dan kun je toch ook een geldboete uitdelen voor het niet tijdig informeren van VER vanuit de pitmuur. Dat is doorgaans toch de boete (idem bij unsafe releases.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat dusasing schreef op zondag 1 december 2024 @ 01:31:
Er staat ook ergens dat ze verplicht zijn om mee te doen. Dus dat levert een extra straf op.
[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-12-2024 10:53 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Klopt wel wat je zegt, deze foto komt uit de bovenstaande Youtube video. Daar vind je de bewegende beelden welRobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:37:
[...]
Plaatjes laten geen snelheid zien. Misschien heeft die voorste Verstappen wel net ingehaald doordat Verstappen nogal langzaam reed. Want Verstappen is die ronde ook gewoon door meerdere auto's ingehaald. Norris zit op start finish al in zijn kont waarna Piastri ook aansluit. Vervolgens haalt Piastri voor T1 al in, maar Norris blijft nog een hele tijd achter hem rijden voor uiteindelijk alsnog in te halen. En zo zijn er IIRC meerdere coureurs geweest die Verstappen hebben ingehaald. En puur die screenshot kan dus best iemand zijn die een stuk harder rijdt, Verstappen net heeft ingehaald, en helemaal niet ervoor zorgt dat Verstappen langzaam moet rijden.
En als er een ding vast staat is het wel dat Verstappen die hele ronde daadwerkelijk heel langzaam reed. Hoe de situatie met Russell zich vervolgens ontwikkeld en of de straf terecht is houd ik me buiten. Maar ik las hier dat Russell te horen had gekregen dat Verstappen voor hem (heel) langzaam reed? En een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus Russell wist gewoon dat hij er zat en kan niet echt verbaasd zijn. Daarnaast dan dat ze beiden in een cooldown lap zitten. En "op de racelijn" is natuurlijk ook een raar argument v.w.b. cooldown. Het is niet alsof ze in een cooldown lap de racelijn rijden / moeten rijden.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En een getergde Max is een snelle Maxdawg schreef op zondag 1 december 2024 @ 01:34:
De beste middelvinger richting de FIA die Max morgen kan geven is de race winnen.
AbsoluutMaar het blijft een beetje kinderachtig van de FIA.
Everything is better with Bluetooth
Dan wordt het tijd dat er eens opgetreden wordt, tegen deze shitshow.shoombak schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:04:
Zelfs op Reddit zijn ze het unaniem eens dat deze straf belachelijk is, dan weet je het wel
Mijn boefje is liev!
Volgens mij ook gewoon letterlijk unaniem, geen enkele comment gezien die de straf op de één of andere manier wel terecht vond.shoombak schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:04:
Zelfs op Reddit zijn ze het unaniem eens dat deze straf belachelijk is, dan weet je het wel
Pasting a comment made 7y ago regarding the Mercedes-Connelly incident:
"Gary Connelly urged Mercedes to submit a protest after the Japan GP last year. Toto Wolff personally stopped it because he did not believe it was ok and Lewis Hamilton also did not believe Max did something wrong. Gary Connelly did something not 1 stewart ever did: walk to a team and advise them to protest. Toto Wolff said he found it a bit inappropriate for a steward to do advise sucha thing. A steward is supposed to be impartial.
Why is Gary Connelly allowed to be a steward?"
Wat een onzinscenario's weer. Denken jullie nu echt dat Max met dit soort drama bezig is? Die start vanmiddag en gaat er weer gewoon voorjeanj schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:59:
Het beste statement wat ie kan maken is, starten, eerste plek pakken en de pits in rijden. En melden dat zijn nieuwe teamgenoot voor volgend jaar zijn plek kan krijgen in de volgende race.
Helaas zijn de belangen te groot, en zal hij gewoon racen deze race
Maar zodra als red bull echt kansloos is (zijn ze nu al) voor de constructeurs titel, dan hoeft hij volgende race niet echt te racen, en geef zijn nieuwe teamgenoot dan de kans. Dat zou pas een statement zijn als de winnaar 2024 niet komt opdagen op de laatste race.....
Niet als je op het einde van de warmup lap naar binnen rijdt.asing schreef op zondag 1 december 2024 @ 01:31:
Er staat ook ergens dat ze verplicht zijn om mee te doen. Dus dat levert een extra straf op.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Blijkbaar wel in de persconferentie, zie paar posts hierboven.AvK schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:31:
Heeft Max al officieel gereageerd?
Ik lees dat nergens volgens mij.
De persconferentie was ruim voordat hij naar de stewards moest. Hij zal dus vast in de persco iets gezegd hebben over het incident op de baan, maar zeer zeker niet over de straf.Shinji schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:36:
[...]
Blijkbaar wel in de persconferentie, zie paar posts hierboven.
Here's George Russell's onboard:
— Marc🏎 (@433_marc) 1 december 2024
- His engineer tells him about Max and Alonso.
- George sees both Max and Alonso clearly.
- George sees that the gap between Max and Alonso is small.
This was never a penalty, that's why they invented one. pic.twitter.com/outbmfA3DT
erutangiS
En dan die komedie met dat stuur...MrOleo schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:47:
[Twitter]
![]()
![]()
(Die Russell rijdt me een potje langzaam om een gat naar Alonso te laten vallen.)
[ Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 01-12-2024 11:56 ]
66 punten aftrek?
Toke_gt schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:55:
.... raceschwalbes ...
[ Voor 60% gewijzigd door Help!!!! op 01-12-2024 12:12 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
[ Voor 12% gewijzigd door vargo op 01-12-2024 12:35 ]
Inderdaad. Je zou haast denken dat ze hem weg willen hebben en nu zoveel mogelijk proberen te demotiveren. Alu-hoedjes zijn snel opgezet, maar dit is wel weer een hele aparte. Alhoewel ik bij de onboard van RUS al meteen nattigheid voelde (toen echter de rest van de situatie nog niet kende).vargo schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:17:
Deze straf riekt naar een persoonlijke vete met Max die natuurlijk uitgesproken kritisch is geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door Southern Sun op 01-12-2024 12:35 ]
[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-12-2024 13:01 ]
Oké check, boodschap aangekomenG_Dragon schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:50:
Ik ben heel benieuwd naar vanavond, we hebben vanmiddag eerst visite. Als die op tijd weer weg zijn dan zou ik eventueel de race live kunnen gaan kijken
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
[ Voor 59% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-12-2024 13:07 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
[ Voor 94% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-12-2024 13:00 ]
Haha
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik zou zeggen Lawson erin voor de laatste race, kijken wat hij kan doen.uchiha tijntje schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:08:
Het is wel erg jammer dat dit soort kwalificaties bepaald worden door de onverklaarbare grillen van de stewards. Het ontvouwt zich steeds meer als een spel die je vroeger speelde met kinderen uit de straat en als de uitkomst je niet zinde, bedacht je on the fly nieuwe regels die in je voordeel waren.
Hopelijk kan Max laten zien dat die ongeacht de bias tegen hem kan winnen. En als die terugvalt doordat die weer op een vuile startplek staat door deze straf zou ik als ik hem gewoon lekker vakantie gaan vieren met zijn familie.Laat testcoureur maar laatste race overnemen.
---RAWE CEEK!!!---
Het zal precies de hoeveelheid zijn die er voor nodig ismathy_ schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:09:
[...]
66 punten aftrek?
Iedereen doet alsof max met 2 punten verschil kampioen is geworden. Maar hij is in las vegas kampioen geworden omdat hij zoveel voor staat dat hij 2 races 0 punten kan halen en nog kampioen blijft.
domme vraag, sorry daarvoor, maar wat zijn supportraces? F2 en F3?Transportman schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:25:
Ik hoop niet dat er vanavond eentje in de barriers vliegt, tijdens een van de supportraces vandaag is er eentje ingevlogen en ze zijn anderhalf uur later nog bezig met herstellen...
In dit geval wel, F2 & F1 Acadamy. Maar ligt ook een beetje aan het land en zo. In Australië zitten bij de support races ook uhm, V8 Supercars? Wat gewoon een "lokaal" (/landelijk) ding is bij mijn weten.cy-gor25 schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:53:
[...]
domme vraag, sorry daarvoor, maar wat zijn supportraces? F2 en F3?
Raceseries zoals F2, F3, F1 Academy en de Porsche Supercup, die zijn te volgen via F1TV (als ze dat weekend rijden), en op sommige circuits zijn er ook nog lokale/regionale series die niet via F1TV te volgen zijn, en vandaag is het in een van die regionale series fout gegaan.cy-gor25 schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:53:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Transportman op 01-12-2024 14:01 ]
Per GP verschillend. Maar inderdaad F2, F3, F1 Academy, Porsche Supercup.cy-gor25 schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:53:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door TinusXIII op 01-12-2024 14:10 ]
[ Voor 42% gewijzigd door apollo13 op 01-12-2024 14:33 ]
apollo13
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Beroep kan alleen op basis van (substantieel) nieuw bewijs dat niet voorhanden was op het moment dat het besluit gemaakt werd. Gezien de stewards de beschikking hebben over de CCTV camera's naast het circuit, de boordradio, de onboards (voor zover de relevante camera's live gestreamd zijn), de telemetrie, .... Wordt het dus best wel lastig om met nieuw bewijs aan te komen zetten. Dan krijg je dus een McLaren die het document van de stewards nemen als nieuw bewijs, want dat was nog niet ter beschikking op het moment dat het besluit genomen werd.Tha Deo schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:42:
Is er nog beroep aangetekend, of is dat niet (meer) mogelijk?
[ Voor 21% gewijzigd door Lynx op 01-12-2024 14:58 ]
Daar hebben ze geen geld meer voor onder de budgetcap door alle crashes van PERLynx schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:57:
Principe kwestie. Advocaat op af sturen. De extra stress zit nu toch niet in de weg aangezien WDC al binnen is.
per aspera ad astra
Precies, dus lekker terugtrekken voor in ieder geval deze en misschien wel volgende race.RobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:50:
[...]
Beroep kan alleen op basis van (substantieel) nieuw bewijs dat niet voorhanden was op het moment dat het besluit gemaakt werd. Gezien de stewards de beschikking hebben over de CCTV camera's naast het circuit, de boordradio, de onboards (voor zover de relevante camera's live gestreamd zijn), de telemetrie, .... Wordt het dus best wel lastig om met nieuw bewijs aan te komen zetten. Dan krijg je dus een McLaren die het document van de stewards nemen als nieuw bewijs, want dat was nog niet ter beschikking op het moment dat het besluit genomen werd.
Ik vraag me dan af of die telemetrie van Alonso nieuw bewijsmateriaal zou kunnen zijn, als ze dat niet mee hebben genomen.Hippocampus schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:51:
TLDW; Windsor geeft aan:
-Dat Max moest afremmen als reactie op Alonso. En in een warmup ronde wil men niet op het vuil rijden en dus op de racelijn achter Alonso aansloot.
erutangiS
En wat zou dat voor nut hebben? Dan kom je alweer vrij snel in de regionen van sport in diskrediet brengen (dn bijbehorende straffen). En de uitslag veranderd het toch niks aan._AN schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:19:
Ik vind het wel bijzonder dat je er verder helemaal niks over leest. Geen reactie van Red Bull of andere teams.
Ik zeg ook niet dat het nut heeft. Dat maak jij ervan. Maar normaal gesproken, als er een twijfelachtige straf wordt uitgedeeld, en dat is het, als ik de berichten in dit topic mag geloven, dan is er vaak wel een reactie vanuit het betreffende team terug te lezen in een nieuwsartikel. Nu niet. Wat zegt dat? Misschien dat Red Bull zich kan vinden in de straf of misschien willen ze er geen aandacht aan besteden. Ik weet het niet, maar het viel mij gewoon op.RobertMe schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:28:
[...]
En wat zou dat voor nut hebben? Dan kom je alweer vrij snel in de regionen van sport in diskrediet brengen (dn bijbehorende straffen). En de uitslag veranderd het toch niks aan.
Van:Asked specifically about the GPDA’s calls, Ben Sulayem said: “None of their business. Sorry.
“With all respect, I am a driver. I respect the drivers. Let them go and concentrate on what they do best, which is race.
[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 01-12-2024 15:52 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Eigenlijk is de reactie van Max doorgaans om de nieuwe regel die voor hem is ingesteld te pakken en hem in het gezicht van de FIA te laten ontploffen..._AN schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:34:
[...]
Maar normaal gesproken, als er een twijfelachtige straf wordt uitgedeeld, en dat is het, als ik de berichten in dit topic mag geloven, dan is er vaak wel een reactie vanuit het betreffende team terug te lezen in een nieuwsartikel.
Alleen een appeal zou het kunnen terug draaien maar ik zie geen grond waarop ze zich kunnen beroepen. Ergens is het ook gek dat je geen beroep mag aantekenen omdat je het ergens niet mee eens ben maar kan me ook weer voorstellen dat de besluitvorming dan nog vele malen langer kan duren.Biggg schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:27:
Wordt de penalty van max nog terug gedraaid of wat? De hele wereld snapt niets van dat besluit. Maakt kennelijk allemaal niet uit..
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als je de 'show' gekocht hebt mag je er mee doen wat je wilt, zelfs van de spreekwoordelijke buis halen als het je niet bevalt.MikeyMan schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:37:
De Fia is niets zonder F1 en de coureurs. Net zoals geen enkele coureur groter is dan de sport, geldt dat ook voor de Fia president. Nog veel meer zelfs.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
[ Voor 35% gewijzigd door G_Dragon op 01-12-2024 16:39 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
"When you grow up your heart dies"
Max start op de vuile kant, dus denk niet dat hij kan aanvallen.sjaool schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:46:
Veel plezier allemaal met de race.
En elke straf die de FIA en de stewards hem geven maken hem alleen maar sterker en gemotiveerder. Ik verwacht dus wel een aanval in bocht 1. Die zou ook nog wel een verkeerd kunnen aflopen voor een van de twee.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 5% gewijzigd door Boeryepes op 01-12-2024 16:52 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Vuil vuil, gisteren zijn ze er ook vertrokken. De koppeling staat nu beter afgesteld tov gisteren. We zien het welExocet schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:48:
Max start op de vuile kant, dus denk niet dat hij kan aanvallen.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Laura Winter dacht ik.Pierre schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:50:
Wie is die dame bij F1TV ?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Volgens mij Ariana Bravo.Pierre schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:50:
"When you grow up your heart dies"
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Om jouw en mijn vraag zelf te beantwoorden, ik vermoed dat het Ariana Bravo is.Pierre schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:50:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq