Er wordt nooit iets mee gedaan, behalve bij Verstappen...
Erik van Haren op X: https://x.com/erikvharen/status/1862976340124684511?s=46
Klinkt raar, maar in dit soort gevallen vertrouw ik de FIA meer. (Aardappelbakker schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:55:
[...]
Erik van Haren op X: https://x.com/erikvharen/status/1862976340124684511?s=46

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Snap wat je bedoelt hoor. Maar doorgaans is Erik altijd erg goed en snel op de hoogte. Maar er is nog geen 100% zekerheid inderdaad.Illegal_Alien schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:58:
[...]
Klinkt raar, maar in dit soort gevallen vertrouw ik de FIA meer. ()
Als het waar is, ben ik wel super benieuwd naar de uitleg van de stewards.
Dit is echt een grap en zo makkelijk te misbruiken in de toekomst. Gewoon opeens gas geven en vol op iemand in rijden die vervolgens geen idee heeft dat je met hoge snelheid aan komt. Well done FIA.Aardappelbakker schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:00:
[...]
Snap wat je bedoelt hoor. Maar doorgaans is Erik altijd erg goed en snel op de hoogte. Maar er is nog geen 100% zekerheid inderdaad.
Als het waar is, ben ik wel super benieuwd naar de uitleg van de stewards.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zo jammer dat er een godsvermogen in de F1 omgaat maar dat ze geen zes vaste stewards kunnen hebben zodat er consistentie is in straffen waardoor het ook sneller afgehandeld kan worden.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dat kan toch niet? Heeft niks met het ander te maken.Peter F schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:02:
ik ben ook wel zeer benieuwd, 1 plek is wel bijzonde. lijkt erop dat de snelste ronde is afgepakt ?
Mijn boefje is liev!
Inmiddels ook via Nos bevestigd dat Verstappen 1 plaats straf krijgt: https://nos.nl/l/2546582
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
waarom niet als zijn slow lap voor de snelste ronde te langzaam zou zijn volgende ongeldig verklaard kunnen worden (speculatie)JB schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:03:
[...]
Dat kan toch niet? Heeft niks met het ander te maken.
Alle Nederlandse pers kopieert elkaar. Eerst maar eens dat echte document zien.evleerdam schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:03:
Inmiddels ook via Nos bevestigd dat Verstappen 1 plaats straf krijgt: https://nos.nl/l/2546582
Maar dat heeft dan niks te maken met het hinderen van Russel. Er is een minimum lap time waar iedereen aan moet voldoen (en waar overigens vaak veel rijders zich zonder enige consequenties niet aan houden afgelopen jaar), maar ik kan met niet herinneren dat iemand daar een penalty voor kreeg.Peter F schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:04:
[...]
waarom niet als zijn slow lap voor de snelste ronde te langzaam zou zijn volgende ongeldig verklaard kunnen worden (speculatie)
Journalistiek sterk stuk:evleerdam schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:03:
Hoe dan als Russel niet in een snelle ronde zatEnkele uren na de kwalificatie kreeg Verstappen een gridstraf van één plek omdat hij Russell hinderde tijdens de kwalificatie.
Journalisten zetten echt nergens meer vraagtekens bij tegenwoordig. Zo kritiekloos.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Als het om de delta tijd gaat is Max de eerste die gestraft wordt
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Volgens mij moet je vanaf de 1e plek starten op zondag toch? Of is dat aangepast ivm de sprintraces?Drials schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:05:
Raakt hij zijn Pole ook kwijt?
Mijn boefje is liev!
Na alle berichten heb ik netjes gewacht op het officiele bericht van de FIA, omdat ik het niet kon geloven dat er z'n straf bestond en ze dit nog zo laat na de race zouden doen om zoiets onnodigs. Maar blijkbaar wel, sorry maar dit is echt belachelijk en zegt genoeg over hoe het gesteld is bij de FIA. Keer op keer weten ze ons weer erger te verbazen, echt jammer want dit is echt een doodsteek voor de Formule 1!
:strip_exif()/f/image/yM7dfppNVa6ydvNLjDv7uENW.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wauw, echt belachelijk dit. Max krijgt weer eens een straf voor een overtreding waar het hele jaar niks mee gedaan is
Ze kunnen er beter van maken: decisions of the Stewards are taken independently of the FIA and are biased.G_Dragon schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:08:
Na alle berichten heb ik netjes gewacht op het officiele bericht van de FIA, omdat ik het niet kon geloven dat er z'n straf bestond en ze dit nog zo laat na de race zouden doen om zoiets onnodigs. Maar blijkbaar wel, sorry maar dit is echt belachelijk en zegt genoeg over hoe het gesteld is bij de FIA. Keer op keer weten ze ons weer erger te verbazen, echt jammer want dit is echt een doodsteek voor de Formule 1!
[Afbeelding]
Lekker de boel inpakken en naar huis gaan, volgend jaar een competitie zonder FIA gaan rijden met RBR en RB.
ping 127.212.23.124
ook een penalty point.
dat zijn er nu weer 6 die minimaal een half jaar blijft staan.
hij kan beter morgen 6 pp pakken en een magnusje doen
echt kansloos weer dit
dat zijn er nu weer 6 die minimaal een half jaar blijft staan.
hij kan beter morgen 6 pp pakken en een magnusje doen
echt kansloos weer dit
Dit is weer een gevalletje "wie heeft een brits paspoort".
Maarja, mad max is snelle max. Hopelijk weer te zien morgen.
Maarja, mad max is snelle max. Hopelijk weer te zien morgen.
Ach, hij staat nog steeds vooraan. Maar het is weer twijfelachtig.
Is Schumacher, Vettel of Hamilton ook zo vaak naar achteren geplaatst door dubieuze straffen hoewel ze alles goed lijken te doen?
OK met deze regel had Stroll al 24 penalty points verzameld dit seizoen...
P1 of P2 starten kan een verschil maken. Op sommige circuits is P1 een betere plek om te starten en bij andere heb je op P2 meer kans. Hangt er net vanaf waar de race lijn is en dus meer grip.Lekker Ventje schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:14:
Ach, hij staat nog steeds vooraan. Maar het is weer twijfelachtig.
Willekeur maakt de sport een stuk minder leuk. Russel ook een naaier
Even in de lijst gekeken naar de stewards. Daar staat Gary Connolly genoemd dus dan weet je wel hoe laat het is.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Insinuaties en dat soort gekkigheid wil je voorkomen, maar stewards en FIA doen er alles aan om dit wel te krijgen. Wat een bizar rare straf.
Russell had alle kans om te anticiperen op Verstappen, aldus de directive. En dan toch is het de fout van Max. Alsof hij die pole niet mag hebben van ze.
Russell had alle kans om te anticiperen op Verstappen, aldus de directive. En dan toch is het de fout van Max. Alsof hij die pole niet mag hebben van ze.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bijzonder dat ze nu opeens wel een straf uitdelen hiervoor, maar ik vermoed dat ze hem gepakt hebben op de betreffende set microsectoren, dat hij daar ook geen aanstalten leek te maken om zich aan de minimumtijd te houden zonder dat er echt reden was (geen verkeer dat er langs wilde behalve Russell die er een handje van heeft anderen continu te beschuldigen).
Aan de andere kant ben ik niet verbaasd, gezien de soms bijzondere besluiten van de stewards richting Verstappen, voelde ik de bui al hangen toen de summons er stond.
Aan de andere kant ben ik niet verbaasd, gezien de soms bijzondere besluiten van de stewards richting Verstappen, voelde ik de bui al hangen toen de summons er stond.
Maar dit verbaasd toch niemand.. Je wist gewoon al dat dit ging gebeuren.
Eerst op de video beelden nog een keer in de herhaling doen, net alsof get in de snelle ronde was, maar het was een ronde terug.
Vervolgens de Russel op de radio.
Dan de insinuaties bij het interview met Russel, ja je werd wel heel erg gehinderd door Max.
Allemaal sensatie zoeken om dingen die het hele seizoen al bij anderen gebeuren en ongestraft blijven.
Ik zeg, Max vliegtuig naar huis, maak een statement en ga wat leuks doen met je leven en ga weg bij deze shitshow
Eerst op de video beelden nog een keer in de herhaling doen, net alsof get in de snelle ronde was, maar het was een ronde terug.
Vervolgens de Russel op de radio.
Dan de insinuaties bij het interview met Russel, ja je werd wel heel erg gehinderd door Max.
Allemaal sensatie zoeken om dingen die het hele seizoen al bij anderen gebeuren en ongestraft blijven.
Ik zeg, Max vliegtuig naar huis, maak een statement en ga wat leuks doen met je leven en ga weg bij deze shitshow
Ze kunnen zijn kampioenschap niet meer afpakken dus gaan ze lopen zieken 😊
Maar is voor next race, is dat Qatar of Abu Dabi?G_Dragon schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:08:
[Afbeelding]
Als je geen aanleiding wil geven tot een mogelijke straf moet je simpelweg de regels niet overtreden.asing schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:17:
Even in de lijst gekeken naar de stewards. Daar staat Gary Connolly genoemd dus dan weet je wel hoe laat het is.
Toto had al aangegeven dat P2 het vuile gedeelte is , en dat dit niet de beste plek is om te starten.NeverSettle schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:16:
[...]
P1 of P2 starten kan een verschil maken. Op sommige circuits is P1 een betere plek om te starten en bij andere heb je op P2 meer kans. Hangt er net vanaf waar de race lijn is en dus meer grip.
het voelt echt of russell max heeft genaaid na het interview na de quali.
alle engelsen morgen in de eerste bocht eruit.
De vaste stewards waren juist verwijderd omdat te vaak voor een bias of claims van een bias zorgde.Lekker Ventje schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:02:
Zo jammer dat er een godsvermogen in de F1 omgaat maar dat ze geen zes vaste stewards kunnen hebben zodat er consistentie is in straffen waardoor het ook sneller afgehandeld kan worden.
24 races Johnny Herbert als steward
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Je zou per land maximaal 1 steward kunnen pakken, dat scheelt al in de vooringenomenheid.YakuzA schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:23:
[...]
De vaste stewards waren juist verwijderd omdat te vaak voor een bias of claims van een bias zorgde.
24 races Johnny Herbert als steward
Nou, wanneer ga jij een F1 race kijken? Ik morgen, volgende week is er wel een race, maar dat is niet de eerstvolgende.Illegal_Alien schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:22:
[...]
Maar is voor next race, is dat Qatar of Abu Dabi?
Ja of thuis blijven. Zo'n exacte wetenschap is het ook weer niet.kwiebus schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:22:
[...]
Als je geen aanleiding wil geven tot een mogelijke straf moet je simpelweg de regels niet overtreden.
heb even zitten kijken maar belgie was uitslag ook eerste, maar niet erkend.JB schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:26:
Maar is dit nu weer een pole position stat die ze ‘m afpakken?
dus ik denk dat deze nu ook weer wordt afgepakt.
Jammer dan, die 104 van ham lukt toch niet
Die 104 pole’s gaan nog heel lang blijven staan want daar heb je jarenlang een dominante auto voor nodig. Weet niet of dat nog een keer gaat gebeuren omdat dat commercieel niet aantrekkelijk is.
Toch bijzonder dat ze één plek straf toepassen. Heel het seizoen zijn er mensen die in/outlaps verstoord worden door andere coureurs en nu in race 25 bij Verstappen plakken ze er een gridstraf van 1 plek aan vast. Dat vinden wij heel bijzonder.
Denk je dat ze schoon schip aan het maken zijn bij de FIA/F1... Geven ze een straf die je nauwelijks (lees: zo goed als nooit) ziet voor een vergrijp wat normaal niet bestraft wordt
Overigens vind ik dat gejank over de boordradio onderhand ook wel echt bloedirritant worden. Bij ieder klein vergrijp heb je (vaak dezelfde) coureurs die meteen met het vingertje gaan lopen wijzen. Ik snap dat regels nageleefd moeten worden en dat er sprake moet zijn van sportsmanship, maar genoeg ogen op de baan en de wagens om dat in de gaten te houden lijkt me. Komt altijd zo ongelofelijk naaiend en kinderachtig over.
Overigens vind ik dat gejank over de boordradio onderhand ook wel echt bloedirritant worden. Bij ieder klein vergrijp heb je (vaak dezelfde) coureurs die meteen met het vingertje gaan lopen wijzen. Ik snap dat regels nageleefd moeten worden en dat er sprake moet zijn van sportsmanship, maar genoeg ogen op de baan en de wagens om dat in de gaten te houden lijkt me. Komt altijd zo ongelofelijk naaiend en kinderachtig over.
Starting grid is provisional, dus kan nog veranderen.
Misschien dat RBR wat engineers richting Mercedes stuurt om stiekem wat water in de banden te doen. Vervolgens anoniem de FIA tippen, popcorn pakken en stiekem genietenIllegal_Alien schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:34:
Starting grid is provisional, dus kan nog veranderen.
Verstappen vond er dus dit van :
"We were all just driving slowly. I wouldn't know what I could have done differently," Verstappen said. "The fact that I have to go [to the stewards' office] is already very strange to me. Otherwise, next time I'll just drive flat out too and pretend to crash [into the other car]."
"He should have braked. I braked. Just like the cars in front of me. And I don't want to screw them. I'm honestly a bit done with all of this at the end of the season."
Hij is er klaar mee
"We were all just driving slowly. I wouldn't know what I could have done differently," Verstappen said. "The fact that I have to go [to the stewards' office] is already very strange to me. Otherwise, next time I'll just drive flat out too and pretend to crash [into the other car]."
"He should have braked. I braked. Just like the cars in front of me. And I don't want to screw them. I'm honestly a bit done with all of this at the end of the season."
Hij is er klaar mee
Tsja, een onverwachte straf
Gelukkig is het kampioenschap al beslist en raak ik niet echt opgewonden van dit circuit - het is net mario kart - dus ga ik mezelf hier niet voor opwinden

Gelukkig is het kampioenschap al beslist en raak ik niet echt opgewonden van dit circuit - het is net mario kart - dus ga ik mezelf hier niet voor opwinden
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
De mogelijke overtreding is 'onnodig traag rijden bij een cool down lap'.G_Dragon schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:08:
[Afbeelding]
Het is allereerst vreemd wat George Russel dan bij de stewards zou moeten doen; dit is toch mogelijk een feitelijke overtreding? Je houdt je aan een delta tijd of niet, net zoals het houden aan een delta tijd onder een (virtual) safety car? Wat dient George Russel dan daar te vertellen? Dat hij op de baan zag dat Verstappen niet aan de delta tijd heeft gehouden? Of zou dit toch als mogelijke overtreding moeten zijn 'impeding a driver' zoals dat in het verleden wordt gedaan?
In artikel 33.4 staat het volgende:
At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which
could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.
Voor impeding a driver wordt voornamelijk artikel 37.5 gebruikt (zie bijvoorbeeld Carlos Sainz bij Monaco voor een mogelijke overtreding bij Alexander Albon):
Any driver taking part in any free practice session, the qualifying session or the sprint qualifying
session who, in the opinion of the stewards, stops unnecessarily on the circuit or unnecessarily
impedes another driver shall be subject to the penalties referred to in Article 37.4.
Wat snuiven die stewards elke keer?
Overigens ben ik nog steeds van mening dat langzaam rijden op de baan verboden zou moeten worden. Scheelt een hoop gevloek op je mede coureurs en als iedereen minimaal op 90% /2 seconden van zijn quali tijd rijdt, dan zou je elkaar nooit echt in gevaar kunnen brengen.
Voertuigen die praktisch stil staan op een baan waar men 200/300km/u kan rijden is echt vragen op een stevige klapper.
Voertuigen die praktisch stil staan op een baan waar men 200/300km/u kan rijden is echt vragen op een stevige klapper.
Nu moet de FIA dus voortaan iedereen een straf geven hiervoor... Dat gaat welgeteld 0 keer gebeuren hierna.
Dit gaat een beste rel worden. De geluiden van bias waren al erg sterk dit seizoen, maar dit is een clear cut besluit op basis van bias. Je weet nu al dat Max uit principe dit grapje gaat pullen de komende GP. En natuurlijk winnen morgen, want boze Max is snelle Max.
Wat een ongelooflijke shitshow weer die FIA. Een straf voor 1 plek. Die hebben we ook nog niet eerder gezien geloof ik, was altijd 3?
Daarnaast alleen dit seizoen al meerdere keren coureurs gehad die hun delta niet haalden en waar vervolgens niets mee gedaan werd.
Daarnaast alleen dit seizoen al meerdere keren coureurs gehad die hun delta niet haalden en waar vervolgens niets mee gedaan werd.
Ik heb het terug gekeken vanuit de camera op Russells auto. Alonso komt vlak voor hem de baan op en daarom laat hij een gat vallen. Daarbij rijdt hij eigenlijk Perez in de weg, die daarop weer een gat laat vallen. Op datzelfde moment heeft Russell opdracht van het team gekregen om Alonso weer in te halen voor het einde van de ronde, maar die haalt op dat moment al Verstappen in. Dus Russell vol gas, maar daar rijdt even later Verstappen heel langzaam midden op de racelijn.
Cool down/warm up lap of niet, dit soort snelheidsverschillen zijn gewoon gevaarlijk. Die delta tijden zijn een beetje een vage regel om hier iets aan te doen, maar is iig een stok om mee te slaan.
Ik vind het overigens maar een idiote opdracht van het team aan George. Rijkelijk te laat met de opdracht om Alonso in te halen.
Cool down/warm up lap of niet, dit soort snelheidsverschillen zijn gewoon gevaarlijk. Die delta tijden zijn een beetje een vage regel om hier iets aan te doen, maar is iig een stok om mee te slaan.
Ik vind het overigens maar een idiote opdracht van het team aan George. Rijkelijk te laat met de opdracht om Alonso in te halen.
[ Voor 8% gewijzigd door josh-hill op 30-11-2024 23:44 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
REd bull kan nog protest aantekenen, die moeten ze dan morgen ochtend voor de race behandelen.RRCreations schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:37:
[...]
De mogelijke overtreding is 'onnodig traag rijden bij een cool down lap'.
Het is allereerst vreemd wat George Russel dan bij de stewards zou moeten doen; dit is toch mogelijk een feitelijke overtreding? Je houdt je aan een delta tijd of niet, net zoals het houden aan een delta tijd onder een (virtual) safety car? Wat dient George Russel dan daar te vertellen? Dat hij op de baan zag dat Verstappen niet aan de delta tijd heeft gehouden? Of zou dit toch als mogelijke overtreding moeten zijn 'impeding a driver' zoals dat in het verleden wordt gedaan?
In artikel 33.4 staat het volgende:
At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which
could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.
Voor impeding a driver wordt voornamelijk artikel 37.5 gebruikt (zie bijvoorbeeld Carlos Sainz bij Monaco voor een mogelijke overtreding bij Alexander Albon):
Any driver taking part in any free practice session, the qualifying session or the sprint qualifying
session who, in the opinion of the stewards, stops unnecessarily on the circuit or unnecessarily
impedes another driver shall be subject to the penalties referred to in Article 37.4.
Wat snuiven die stewards elke keer?
laat ze maar eens van hun afbijten.
Dan wordt de straf dus 3 plaatsen. Want FIA.Peter F schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:45:
[...]
REd bull kan nog protest aantekenen, die moeten ze dan morgen ochtend voor de race behandelen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Dan moeten ze met nieuw bewijs komen toch? Lijkt mij lastig.Peter F schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:45:
REd bull kan nog protest aantekenen, die moeten ze dan morgen ochtend voor de race behandelen.
Het is jammer dat niemand een statement durft te maken. Gewoon na de warmup ronde naar binnen rijden, garagedeuren dichttrekken en opruimen. Vervolgens niemand meer te woord staan en in Abu Dhabi hetzelfde doen. Red Bull heeft toch niets meer te verliezen.
Ik ben nu echt benieuwd of ie dit een volgende race daadwerkelijk gaat doen. Je kunt op deze manier wel heel makkelijk een concurrent er aan naaien.Peter F schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:35:
Verstappen vond er dus dit van :
Hij is er klaar mee
[removed]
Alleen heeft ie geen regels overtreden. Had ie dat wel gedaan was er wel een 3-grid penalty geweest. De 1-grid staat helemaal niet in de regels en is nu verzonnen omdat ze een straf willen uitdelen, maar ook wel weten dat er eigenlijk niets aan de hand is. Dus dan maar een 'milde' straf verzinnen.kwiebus schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:22:
[...]
Als je geen aanleiding wil geven tot een mogelijke straf moet je simpelweg de regels niet overtreden.
[removed]
Volgende week een 0,5 sec tijdstraf voor het niet goed over de schouder kijken bij het afslaan naar de pitstraat...
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Daar kunnen wel wat parkeerboetes uitgedeeld worden. Levensgevaarlijk zo dicht op elkaar parkeren.G_Dragon schreef op zondag 1 december 2024 @ 00:31:
Wauw deze foto vanuit Qatar is me er eentje!
[Afbeelding]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dan kun je toch ook een geldboete uitdelen voor het niet tijdig informeren van VER vanuit de pitmuur. Dat is doorgaans toch de boete (idem bij unsafe releases.redwing schreef op zondag 1 december 2024 @ 00:19:
[...]
Alleen heeft ie geen regels overtreden. Had ie dat wel gedaan was er wel een 3-grid penalty geweest. De 1-grid staat helemaal niet in de regels en is nu verzonnen omdat ze een straf willen uitdelen, maar ook wel weten dat er eigenlijk niets aan de hand is. Dus dan maar een 'milde' straf verzinnen.
Er staat ook ergens dat ze verplicht zijn om mee te doen. Dus dat levert een extra straf op.TheBrut3 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:57:
[...]
Dan moeten ze met nieuw bewijs komen toch? Lijkt mij lastig.
Het is jammer dat niemand een statement durft te maken. Gewoon na de warmup ronde naar binnen rijden, garagedeuren dichttrekken en opruimen. Vervolgens niemand meer te woord staan en in Abu Dhabi hetzelfde doen. Red Bull heeft toch niets meer te verliezen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
De beste middelvinger richting de FIA die Max morgen kan geven is de race winnen.
Maar het blijft een beetje kinderachtig van de FIA.
Maar het blijft een beetje kinderachtig van de FIA.
Hij is voornamelijk vreselijk onscherp en doet mij gewoon pijn aan de ogen.G_Dragon schreef op zondag 1 december 2024 @ 00:31:
Wauw deze foto vanuit Qatar is me er eentje!
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
https://racingnews365.com...with-unusual-grid-penalty
Zijn nog niet klaar met Verstappen. Stewards in gevaar brengen in Brazilië door met meerdere over de baan te rijden terwijl dit niet mag, niets aan de hand.
Anderen hinderen coureurs omdat er nu eenmaal anderen rijden op de baan, dan kan een ander even verkeerd zitten, niets de hand.
Verstappen .... Straf!!
Zijn nog niet klaar met Verstappen. Stewards in gevaar brengen in Brazilië door met meerdere over de baan te rijden terwijl dit niet mag, niets aan de hand.
Anderen hinderen coureurs omdat er nu eenmaal anderen rijden op de baan, dan kan een ander even verkeerd zitten, niets de hand.
Verstappen .... Straf!!
Formatie ronde opnieuw starten zonder dat dit toegestaan is en Marshalls in gevaar brengen. Beetje geld boete.
Tijdens de race de banden druk veranderen, beetje geld boete.
Driving slow, zoals iedereen het doet, waarschuwing. Behalve als je max heet, gridstraf!
Tijdens de race de banden druk veranderen, beetje geld boete.
Driving slow, zoals iedereen het doet, waarschuwing. Behalve als je max heet, gridstraf!
Het is echt bizar hoe dit telkens maar weer recht geluld kan worden en dat er geen controle op deze stewards is.
Wellicht moeten ze ook eens wat stewards neerzetten die ervaring hebben met racen na de eeuwwisseling. Altijd van die bejaarde dinosaurussen die zijn blijven hangen in "vroeger".
Ik heb bij deze zelfs het idee dat Russel het expres heeft gedaan in een poging zo Max dus een straf aan te naaien.
De volgende straf komt voor "failing to lose when we want" waarschijnlijk.
Wellicht moeten ze ook eens wat stewards neerzetten die ervaring hebben met racen na de eeuwwisseling. Altijd van die bejaarde dinosaurussen die zijn blijven hangen in "vroeger".
Ik heb bij deze zelfs het idee dat Russel het expres heeft gedaan in een poging zo Max dus een straf aan te naaien.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Max weet precies hoe de regelementen gaan, als dit een nieuwe regelement wordt om iemand te straffen, gaan we een max zien volgende week die wel 10gridstraffen opleveren aan andere rijders alleen door max en in Q1.Phusebox schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:30:
Het is echt bizar hoe dit telkens maar weer recht geluld kan worden en dat er geen controle op deze stewards is.
De FIA gaat spijt krijgen dat ze dit hebben gedaan (never wake a lion) en zullen dit terug gaan draaien wat erop neer gaat komen dat ze (zonder het letterlijk te zeggen) het fout hebben om alleen max te gaan straffen.
Hoeveel andere drivers waren er eigenlijk gisteren die zich niet aan de delta hielden en hoe zijn die door de stewards afgehandeld ?
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 01-12-2024 07:53 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Niet zoveel, alleen de auto's die met 4 banden rijden.Help!!!! schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:53:
Hoeveel andere drivers waren er eigenlijk gisteren die zich niet aan de delta hielden en hoe zijn die door de stewards afgehandeld ?
Daarbij alleen alle rijders en auto's die met de naam max en nummer1 rijden zijn hiervoor gestraft.
Max moet straks bij de formation lap gewoon hard op Russel in rijden, dan een ruk aan zijn stuur geven en op de radio gaan huilen. "What is this guy doing, this is *** dangerous".
Al was het alleen maar voor het statement.
[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 01-12-2024 08:04 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Fia kennende levert hem dat een straf op voor gevaarlijk rijgedrag....Phusebox schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:04:
Max moet straks bij de formation lap gewoon hard op Russel in rijden, dan een ruk aan zijn stuur geven en op de radio gaan huilen. "What is this guy doing, this is *** dangerous".
Ivm die verplichting mee te doen... Zouden ze niet na 1 ronde naar binnen kunnen gaan onder het motto "technical issues"? Ze hebben dan wel gereden

Maar mijn gevoel zegt dat ze alles op alles gaan zetten om te winnen (maar ook dan zal FIA wel weer iets vinden)
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Gewoon op alles wat gebeurd "this is fucking dangerous" roepen.Phusebox schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:04:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat ik naar WWE Wrestling aan het kijken ben... Zo dik ligt het er bovenop dat er een verhaal wordt gecreëerd.
Nou in ieder geval goed genaaid. Voor bocht 1 ligt Verstappen al op P3 of P4 als je de start van de Sprint gister bekijkt.
Toch wel typisch dat het Verstappen is die voor het eerst een straf voor een dergelijk feit krijgt.
Toch wel typisch dat het Verstappen is die voor het eerst een straf voor een dergelijk feit krijgt.
Met de auto die niet in balans was, er zit nu wel meer balans in als het goed is.TinusXIII schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:45:
Voor bocht 1 ligt Verstappen al op P3 of P4 als je de start van de Sprint gister bekijkt.
Ik had gisteren al m'n bedenkingen maar goed, dit nieuws had ik nou ook weer niet verwacht toen ik het net las....
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/trQPCnixbFzAlPxK0PZ3lSu7.jpg?f=user_large)
Is 1 plek straf eigenlijk wel gebruikelijk voor dit ‘vergrijp’? Of is er een speciale straf bedacht?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dat laatste.ZeRoC00L schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:13:
Is 1 plek straf eigenlijk wel gebruikelijk voor dit ‘vergrijp’? Of is er een speciale straf bedacht?
Dat gaat niet om balans, hij start op de vuile kant. Bijna iedereen aan de vuile kant kwam slecht weg gister.Treveo schreef op zondag 1 december 2024 @ 08:48:
[...]
Met de auto die niet in balans was, er zit nu wel meer balans in als het goed is.
Alles rammelt aan deze straf, de verwoording ervan, het unieke karakter, ze openen een gevaarlijk precedent waar iedereen elkaar potentieel kan naaien zeker aangezien er altijd 'wild' gereden wordt in een outlap om een positie in de rij te verkrijgen.
Vooral het stukje dat car 1 meerdere malen in de spiegels heeft gekeken... Het is dus beter als hij hem niet had zien aankomen?
Vooral het stukje dat car 1 meerdere malen in de spiegels heeft gekeken... Het is dus beter als hij hem niet had zien aankomen?
[ Voor 20% gewijzigd door Chefbierrr op 01-12-2024 09:25 ]
Het is blijkbaar vaker voorgekomen dat coureurs een enkele plek gridstraf kregen, Pérez kreeg dit in Mugello 2020 voor een botsing met Raikkönen. Dat is dus niet uniek.
Vind het verder wel vreemd dat er dan nu straffen i.p.v. een reprimande uitgedeeld worden hoor, daar niet van.
Vind het verder wel vreemd dat er dan nu straffen i.p.v. een reprimande uitgedeeld worden hoor, daar niet van.
Ik doel eerder op een incident in een cooldown lap tussen 2 auto's als 'uniek'.ParaDroid2 schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:28:
Het is blijkbaar vaker voorgekomen dat coureurs een enkele plek gridstraf kregen, Pérez kreeg dit in Mugello 2020 voor een botsing met Raikkönen. Dat is dus niet uniek.
Als ik Horner was, zou ik dit ook volledig gaan uitbuiten. Volgende quali Pérez of Max bij de banker lap een half volle tank meegeven in Q1. In de in- en outlap vol gas over het curcuit heen rammen (da’s immers niet verboden). Zodra Max of Checo ook maar enigszins in de buurt komen van een auto op de racelijn, vol in de remmen, beetje uitwijken en maximaal protesteren over de board radio dat dit dangerous driving is. Bij het persmoment Max/Checo laten janken dat je wel 37x dood hadden kunnen zijn door al het trage verkeer en Horner een boekwerk inleveren bij de stewards van coureurs die tijdens de kwali net even verkeerd op de baan stonden met het verzoek dit levensgevaarlijke gedrag te straffen.Bloodclot schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:39:
[...]
Max weet precies hoe de regelementen gaan, als dit een nieuwe regelement wordt om iemand te straffen, gaan we een max zien volgende week die wel 10gridstraffen opleveren aan andere rijders alleen door max en in Q1.
De FIA gaat spijt krijgen dat ze dit hebben gedaan (never wake a lion) en zullen dit terug gaan draaien wat erop neer gaat komen dat ze (zonder het letterlijk te zeggen) het fout hebben om alleen max te gaan straffen.
Kijken of ze dan ook handhaven (of dat ze inzien dat het complete bullshit is)
Toevallig dacht ik gisteren nog ‘goh, Connelly is steward. Zou er nog iets geks gebeuren met VER?’ … Het is ook allemaal zo doorzichtig
per aspera ad astra
Als ik Red Bull was zou ik protest aantekenen.
Als ik max was zou ik deze en volgende race overslaan met een mooi statement erbij. Klaar met dat gezeik.
Als ik max was zou ik deze en volgende race overslaan met een mooi statement erbij. Klaar met dat gezeik.
Laten we hopen dat Max de FIA te kakken kan zetten door weergaloos en foutloos te rijden naar P1.
En dan op de radio: don’t celebrate yet, maybe I’ll get some penaltyjaapstobbe schreef op zondag 1 december 2024 @ 09:41:
Laten we hopen dat Max de FIA te kakken kan zetten door weergaloos en foutloos te rijden naar P1.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Heel misschien, een compleet wilde theorie, is MBS juist dat corrupte systeem in de FIA aan het afbreken door gaandeweg alle koppen van het beest te hakken (alle kopstukken weg) en de rotte eieren aan het opruimen (o.a. wittich en Mayer). Heel misschien is dit wel een laatste stuiptrekking van de oude garde met Connely en warwick en zullen we ergens in de komende weken zien dat deze ook op straat gezet worden.
Helaas zal de werkelijkheid vast nog wel grimmiger zijn. Zoiets als met MBS en de Qatari die F1 aan het overnemen zijn en Warwick en connely die punten aan het uitdelen zijn zodat Max volgend jaar niet met Ham kan vechten. Als zal dat laatste zo mogelijk nog extra pittig zijn want voorzover ik weet is het de (nieuwe dus) wedstrijdleider die de straf uitdeelt en niet perse de stewards.
Helaas zal de werkelijkheid vast nog wel grimmiger zijn. Zoiets als met MBS en de Qatari die F1 aan het overnemen zijn en Warwick en connely die punten aan het uitdelen zijn zodat Max volgend jaar niet met Ham kan vechten. Als zal dat laatste zo mogelijk nog extra pittig zijn want voorzover ik weet is het de (nieuwe dus) wedstrijdleider die de straf uitdeelt en niet perse de stewards.
[ Voor 11% gewijzigd door Lynx op 01-12-2024 09:45 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |