[F1 2024] Race 22 GP van Las Vegas Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 63.372 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:34:
Daarom vond ik het presteren van Norris ook wel indrukwekkend dit seizoen
Eens, om met de beste auto geen kampioen te worden is een prestatie an sich. Om een ander 2 wedstrijden voor het einde van het seizoen al kampioen te zien is inderdaad indrukwekkend falen, van zowel rijder als team overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12:06
Holk schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:39:
[...]

“Pick up please”
‘Yeah, fucking pick up like always fucking hell’

Beetje van dit
Nice 😄

Dat is wat meer uren vrijwilligerswerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:01
Ik heb geen ticket maar via de roltrap kan ik kijken zolang ik maar in beweging blijf.
Sta je stil staat er iemand klaar om je op de bon te slingeren.
American being Americans
Game On
_O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rULDQ2__UoXhfaBMxLcrxY0cnyE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/tLFIBVqJ5vkpv7fA2kBvdWa3.gif?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door d-vine op 24-11-2024 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Hippocampus schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:34:
[...]

Daarom vond ik het presteren van Norris ook wel indrukwekkend dit seizoen, dat hij het met maar zo weinig overwinningen toch nog zo spannend kon maken. Maar helaas hebben vele hier gekozen om hem en zijn prestaties te marginaliseren door een emotioneel momentje drie weken geleden.

Berichten zoals dit:

[...]

En dit:

[...]
(Norris moet helemaal niks, hoe haal je het in je hoofd om denken te weten hoe iemand zich moet gedragen in situaties waarin ze zelf nog nooit zijn geweest.)

...doen me alvast vrezen voor het volgende talent wat het tegen Max op moet nemen.
Een coureur wordt afgerekend op z’n prestaties op de baan, niet bij een interview. En als je wint dan mag je dat uiten. Wat dit jaar gebeurde was dat Norris en McLaren een race wonnen en de snelste bleken te zijn, maar de uitingen pasten daar niet bij. Zak met vrij boute en arrogante statements, Lando met z’n ‘luck’ uitspraak (die ik zelf minder heftig vond als je de context van die uitspraak mee neemt). Hou je bij je vak, je prestaties en niet bij je uitspraken

McLaren en Norris hebben dit jaar nagelaten om een killer instinct te hebben. Alles in teken te zetten van een kampioenschap. Dat kost Lando een titel en McLaren mogelijk ook. De spanning is nu weg en komt door foutjes en fouten van rijder en team. Dat maakt al decennia het verschil in de F1 tussen een wereldkampioen en de net niet rijders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

TinusXIII schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:21:
[...]

Sky heeft Verstappen gewoon gefeliciteerd.
Zeker weer een leuke kerstkaart gestuurd.

een treffende spreuk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

pro_6or schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:41:
[...]

Zeker weer een leuke kerstkaart gestuurd.
Zoutzuur weer in de aanbieding? Zie genoeg van de pers die hem prijzen voor de 4e titel. (Inclusief onze Britse buren.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30
Help!!!! schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:34:
Zag nog een leuke stat voorbijkomen op Sky.

Nelson Piquet won het kampioenschap blijkbaar ook in Las Vegas (1981). Toch grappig dat je dat deelt met je schoonvader. What are the odds!

(Keke Rosberg won het WDC ook in Las Vegas (1982).
Plus dat sinds het WCC bestaat, Max en piquet de enige zijn die 2x WDC zijn geworden zonder dat het team WCC werd, er vanuit gaande dat RB dit jaar geen WCC wordt. 2021 was de andere voor Max.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
jaapstobbe schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:40:
Max gaat geen 8 titels halen afgaande op het lange interview met F1TV van zojuist.
Hij geeft aan dat die een contract heeft tot 2028 en dan ziet die het wel. Wil die niet over nadenken nog.

Maar als RBR de motor in 2026 op orde heeft... Kan die dus nog 2025/2026/2027/2028 winnen.

Dan heeft die 8 :+ en kan die zeker stoppen met 31 jaar oud O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47

JB

Cédric roelt!

Lady die?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:17
Wel jammer dat er amper ceremonie is voor de wereldkampioen, daar draait het toch allemaal om en dan blijft het bij een interviewtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Illegal_Alien schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:48:
[...]

Zoutzuur weer in de aanbieding? Zie genoeg van de pers die hem prijzen voor de 4e titel. (Inclusief onze Britse buren.)
Bij elke social media post die ik vandaag zie staat het er inderdaad vol mee. Ted k. Was ook al weer lekker aan het stoken. Verschrikkelijk ja.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:56
Hertog_Martin schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:14:
Wel jammer dat er amper ceremonie is voor de wereldkampioen, daar draait het toch allemaal om en dan blijft het bij een interviewtje.
Mathematisch is die wereldkampioen. Maar dat is die pas echt aan het einde van het seizoen. Dus daar zullen ze hem officieel huldigen.

Dat Max op de grid mocht komen terwijl die 5e was is al heel wat. Genoeg kampioenen die überhaupt geen extra aandacht kregen vlak na de race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:53
Hertog_Martin schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:14:
Dat is al jaar en dag op het FIA gala :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Waah schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:22:
[...]

Mathematisch is die wereldkampioen. Maar dat is die pas echt aan het einde van het seizoen. Dus daar zullen ze hem officieel huldigen.

Dat Max op de grid mocht komen terwijl die 5e was is al heel wat. Genoeg kampioenen die überhaupt geen extra aandacht kregen vlak na de race.
Lewis mocht in Mexico ook het interview doen en in het stadion parkeren toen hij niet bij de 1e 3 finishte werd en kampioen werd. :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:04

sjaool

Every life should have 9 cats

Help!!!! schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:34:
Zag nog een leuke stat voorbijkomen op Sky.

Nelson Piquet won het kampioenschap blijkbaar ook in Las Vegas (1981). Toch grappig dat je dat deelt met je schoonvader. What are the odds!

(Keke Rosberg won het WDC ook in Las Vegas (1982).
Wat nog grappiger is, is dat ze allemaal op P5 finishten toen ze wereldkampioen werden.

Bron Van Gameren en internet. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
d-vine schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:26:
Ik heb geen ticket maar via de roltrap kan ik kijken zolang ik maar in beweging blijf.
Sta je stil staat er iemand klaar om je op de bon te slingeren.
American being Americans
Game On
_O-

[Twitter]

[Afbeelding]
Bizar 😄

Zal volgend jaar wel een hoger reclamebord staan.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 24-11-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Holk schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:39:
[...]

“Pick up please”
‘Yeah, fucking pick up like always fucking hell’

Beetje van dit
Ik bedacht mij net, dit was een taakstraf voor Verstappen, een boete voor Sainz, benieuwd wat hij gaat krijgen.

Het is nog helemaal niet zeker dat hij een taakstraf gaat krijgen met alle vreemde beslissingen 😑 beetje voorbarig van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34
Charles Hill schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:43:
[...]

Ik bedacht mij net, dit was een taakstraf voor Verstappen, een boete voor Sainz, benieuwd wat hij gaat krijgen.

Het is nog helemaal niet zeker dat hij een taakstraf gaat krijgen met alle vreemde beslissingen 😑 beetje voorbarig van mij.
Sainz niet, LeClerc, als die nog die eerste niet heeft betaald kan het gewoon daar op geschoven wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:05
Charles Hill schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:43:
[...]

Teamradio telt niet mee, het vloeken gaat over de persconferenties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

TheBrut3 schreef op zondag 24 november 2024 @ 20:13:
[...]

Eens, om met de beste auto geen kampioen te worden is een prestatie an sich. Om een ander 2 wedstrijden voor het einde van het seizoen al kampioen te zien is inderdaad indrukwekkend falen, van zowel rijder als team overigens.
Beste auto? Ja sommige races wel maar echt niet heel het seizoen lang. Zoals vandaag ook wel duidelijk was dat de McLaren niet de beste auto was.

Maargoed, hij was zeker niet foutloos nee. Ook het team heeft best wat vreemde strategieën toegepast inderdaad. Maar bijna heel de eerste helft van dit seizoen dacht niemand dat Norris dit wel eens zou kunnen gaan winnen.

En dat is wel wat dit seizoen weer zo leuk maakte, want nog zo'n voorspelbaar seizoen als 2023 had voor mij ook echt niet gehoeven hoor. Tis gewoon jammer dat de fans het zo vaak persoonlijk moeten maken.

Dus ja, de runner up mag ook best z'n credits krijgen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:43
Wel gek dat Jos en Kelly er niet waren in Vegas...je zou tech denken dat ze daar zouden zijn aangezien de kans er was dat t hier zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Ik zie niet in waarom RBR de beste auto zou hebben.

Velen zijn blijkbaar alweer vergeten hoe Perez in die Red Bull is geraakt. Een wagen die volledig past bij de rijstijl van Max blijkt een draak van een wagen voor de meeste anderen. Je moet dus iemand vinden die met eenzelfde wagen goed overweg kan. En zo zijn er niet veel daar Max een vrij unieke stijl heeft.

Ik verwacht zelf ook niet dat Perez volgend jaar nog naast Max rijdt in het team, maar ik durf vandaag ook niet zeggen dat er alternatieven zijn die het een stuk beter gaan doen. Er is een reden waarom ze hem er niet zomaar uitgooien.

Kijk je naar andere teams, dan is nergens het verschil tussen de 2 wagens zo groot als bij RBR, en dat ligt niet alleen aan Perez.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

sly___ schreef op maandag 25 november 2024 @ 06:51:
Wel gek dat Jos en Kelly er niet waren in Vegas...je zou tech denken dat ze daar zouden zijn aangezien de kans er was dat t hier zou gebeuren.
Senior was ziek en had zelf ook nog een race (om voor te bereiden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:08
Blokker_1999 schreef op maandag 25 november 2024 @ 07:10:
[...]

Ik zie niet in waarom RBR de beste auto zou hebben.

Velen zijn blijkbaar alweer vergeten hoe Perez in die Red Bull is geraakt. Een wagen die volledig past bij de rijstijl van Max blijkt een draak van een wagen voor de meeste anderen. Je moet dus iemand vinden die met eenzelfde wagen goed overweg kan. En zo zijn er niet veel daar Max een vrij unieke stijl heeft.

Ik verwacht zelf ook niet dat Perez volgend jaar nog naast Max rijdt in het team, maar ik durf vandaag ook niet zeggen dat er alternatieven zijn die het een stuk beter gaan doen. Er is een reden waarom ze hem er niet zomaar uitgooien.

Kijk je naar andere teams, dan is nergens het verschil tussen de 2 wagens zo groot als bij RBR, en dat ligt niet alleen aan Perez.
Het is jammer dat Albon ook alweer door het ijs zakt. Hij heeft (in mindere mate) dezelfde rijstijl, leek echt z’n carrière omgedraaid te hebben en met zijn Thaise roots een perfecte match voor RBR nu. Een terugkeer leek me de beste keuze van alle alternatieven.

Er is niet veel te kiezen nu. Bottas kan je proberen als “placeholder”. Tsunoda heeft gewoon niet de présence en constantheid en Lawson is een gok. Misschien Stroll? 🫣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Charles Hill schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:30:
[...]

Mindere auto is wel relatief. Aan het begin van het seizoen was RBR nog behoorlijk snel, ook een tijdje sneller dan de rest, en die punten zijn hard nodig geweest voor dit kampioenschap.

Ik vind niet zo snel het puntenverloop dit seizoen gezien de top 5.
De eerste 5-6 races had Max een dominante auto, maar ook 1 DNF in Australië. McLaren had in Miami een upgrade, waardoor ze ineens net zo snel, zo niet sneller waren (blijft lastig vergelijken). Waar McLaren doorontwikkelde en races had als Singapore waar ze doodleuk een enorm gat trokken met de rest van het veld, kwam Red Bull in een neerwaartse spiraal terecht, wat vooral aan Checo's punten te zien is.

Dus zo'n 25% van het seizoen was de Red Bull de dominante auto, laten we zeggen 10-15% van het seizoen waren McLaren en Red Bull aan elkaar gewaagd, maar daarna was het toch echt McLaren dat het te kloppen team was.

En vergis je niet: Max pakte gewoon vaker een podium in een niet-dominante auto en Lando liet dat na in een wel dominante auto. En als hij op het podium stond, was dat zelden voor de winst, maar meer voor p2/p3, wat een behoorlijke aderlating is qua punten. Zijn verprutste starts zouden het eerste zijn waar ik met hem op zou focussen, als ik zijn coach was.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lynx
Ik vond deze wel een leuke berekening over de gemiste kansen van mcl:

YouTube: How many points Lando Norris has LOST this season...

Samengevat? Na Brazilië had Lando bij 30 punten voor moeten staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Lynx op 25-11-2024 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
Lynx schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:18:

het is wel heel erg als.. als.. als. bij elke bocht of actie.
Je doet de complete race analyses wel een beetje te kort af.

Of hij ervoor had moeten staan in punten denk het niet eerder veel korter achter Max.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:58
d-vine schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:23:
[...]

het is wel heel erg als.. als.. als. bij elke bocht of actie.
Je doet de complete race analyses wel een beetje te kort af.
Daarom ook de disclaimer van de maker van het filmpje op het eind. Maar erbij de tekst dat als zelfs maar de helft ervan niet gebeurd was ze nu zo'n beetje gelijk zouden staan.

Punt is dat je een soortgelijk filmpje niet van Verstappen kunt maken. Die heeft deze WDC juist te danken aan het feit dat hij (bij mijn weten) werkelijk geen enkel punt op tafel heeft laten liggen. Sterker, hij heeft punten gepakt door dingen te doen waardoor de regelgevers weer gedwongen werden naar hun regelboek te kijken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
alexbl69 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:29:
[...]

Daarom ook de disclaimer van de maker van het filmpje op het eind. Maar erbij de tekst dat als zelfs maar de helft ervan niet gebeurd was ze nu zo'n beetje gelijk zouden staan.

Punt is dat je een soortgelijk filmpje niet van Verstappen kunt maken. Die heeft deze WDC juist te danken aan het feit dat hij (bij mijn weten) werkelijk geen enkel punt op tafel heeft laten liggen. Sterker, hij heeft punten gepakt door dingen te doen waardoor de regelgevers weer gedwongen werden naar hun regelboek te kijken.
Mexico heeft hij wel wat laten liggen hoor na die absurde actie in bocht ... 7, 8? Maar verder eens dat Max echt heeft gemaximaliseerd voor het kampioenschap en dat anderen meededen voor de race-overwinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 13:14
Niets meer over terug gevonden, maar heeft Sainz geen penalty gekregen voor die bizarre pit entry leave move?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

VincentG schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:01:
Niets meer over terug gevonden, maar heeft Sainz geen penalty gekregen voor die bizarre pit entry leave move?
Nope, niks noppes nada... Hij schijnt die beweging gewoon te hebben mogen doen. Bij het uitgaan van de pitstraat is het wel een dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:34
Het is niet eens een document geworden op de FIA site. Ik denk dat het volgens de regels wel zo mocht, maar het zag er gek uit en als daar iemand op de baan reed dan had jet op een klapper uit kunnen lopen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:08
Ho-Pin Tung gaf bij zijn analyse aan dat je op pit entry wel van links naar rechts over die lijn mag en dat het dan als een track limit geldt (vandaar ook deleted lap time) maar dat je niet van rechts naar links over de lijn op die manier de pit in mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06 18:40
Holk schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:38:
[...]

Mexico heeft hij wel wat laten liggen hoor na die absurde actie in bocht ... 7, 8? Maar verder eens dat Max echt heeft gemaximaliseerd voor het kampioenschap en dat anderen meededen voor de race-overwinning
Is daar niet meer de gedachte dat hij daardoor Norris dusdanig lang ophield dat deze niet meer kon winnen en verstappen toch wel wist dat de mercedessen veel sneller waren? Kortom een ingecalculeerd verlies om winst bij de tegenstander te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HAM is zelfs een keer over het gras gegaan bij de pit entry, is volgens mij ook geen straf voor gegeven toen? Wellicht is zoiets ook als "precedent" meegenomen en daarom niet onderzocht?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JB schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:19:
HAM is zelfs een keer over het gras gegaan bij de pit entry, is volgens mij ook geen straf voor gegeven toen? Wellicht is zoiets ook als "precedent" meegenomen en daarom niet onderzocht?
Dat dacht ik ook, maar die was dus net andersom, zie ergens naar boven in het topic.

Ham in Duitsland ging na de bollard alsnog naar binnen, wat niet mag.
(maar weet niet meer of daar een straf uit kwam)
Perez ging ooit in Turkije ook zoals Sainz en dat mocht blijkbaar wel.
(na de bollard alsnog buiten blijven).

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 25-11-2024 10:25 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dat was de natte GP in Duitsland, waarbij de naastgelegen drag baan door heftig gebruik van grip sap zeer glad was. Lewis reed recht voor de pit ingang zijn neus aan gort en stak de baan over de pit in. Daarbij passeerde hij een paaltje aan de verkeerde kant. Officieel mag dat niet maar ik denk dat ze gezien de situatie dat liever hadden dan dat Lewis nog een hele ronde moest met een vleugel op half 7.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:57

ThunderNet

Flits!

In Brazilië is het de normale lijn om de pit-entry te kruisen zo ongeveer.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind die M4X super sterk gevonden, de designer daarvan mag van mij een lintje.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
asing schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:23:
[...]

Dat was de natte GP in Duitsland, waarbij de naastgelegen drag baan door heftig gebruik van grip sap zeer glad was. Lewis reed recht voor de pit ingang zijn neus aan gort en stak de baan over de pit in. Daarbij passeerde hij een paaltje aan de verkeerde kant. Officieel mag dat niet maar ik denk dat ze gezien de situatie dat liever hadden dan dat Lewis nog een hele ronde moest met een vleugel op half 7.
Als Lewis waas doorgereden dan was hij waarschijnlijk uitgevallen dus hij had er wel erg veel voordeel van.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
zonoskar schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:40:
Ik vind die M4X super sterk gevonden, de designer daarvan mag van mij een lintje.
Dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

Bloodclot

Jawier!

Ze hoeven dus niet veel na te denken als maX 10 keer WDC wordt.
Ik stuur mijn ontwerp vast in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:05
Bloodclot schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:51:
[...]

voor de duizendste ook niet M_ax O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Ik zag laatst idd zo'n youtube analyse van punten die Norris/Mclaren had laten liggen dit jaar, en punten die Verstappen/Red Bull hadden laten liggen.

Als je de punten die Norris/McLaren had laten liggen door fouten van hemzelf en strategie etc optelde, stond ie gewoon boven verstappen. (pole to no lead in lap1 telde ook gewoon een eigen fout)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Over een paar jaar kunnen ze de x gebruiken als romeins cijfer :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lynx schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:18:

Ik ken de video, maar ik vond dat deze wel erg optimistisch rekende. Zo moet je de uitvalbeurt van Max in Australië ook meenemen en had Lando ook met 20s voorsprong kunnen crashen in Singapore. Volgens mij had hij daar meerdere close calls, tikte hij ook niet de muur aan waar Russell vorig jaar nog een podiumpositie verloor door een moment van oplettendheid? Dat ging allemaal net goed. Brazilië had ook heel anders kunnen aflopen met een straf of onveilig de baan op komen... Max had Oostenrijk niet uit kunnen rijden, want hij had ook veel meer schade kunnen hebben. Had Norris ook niet 7-8x de pole position in bocht 1 / ronde 1 al verloren? Moet je nagaan hoeveel punten dat is die hij verliest in de eerste ronde en dan maar weer moet zien in te halen. 7 x 7 punten = 49 punten, door steeds slecht te starten. Ik snap niet dat ze daar de focus niet op leggen. Hard rijden kan hij wel, maar starten is zijn zwakke punt. Daarna misschien wat race craft.

Kortom: as is verbrande turf :P Lando heeft punten weggegeven in Hongarije, dat had Max nooit gedaan. Daarentegen heeft zijn teamgenoot hem 2x voorgelaten in Brazilië, zowel in de sprint als in de race en vergooide hij daar eigenhandig veel punten met een slechte stad en meerdere keren van de baan glijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 25-11-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Max lande net op Schiphol, hij zal denk vanavond wel ergens op TV zijn.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
HAM heeft beide gedaan. In 2018 Hockenheim over het gras niet de pit in (maar wel door de pit entry) en heeft daarvoor, schijnbaar, een reprimande gehad werd ik hier gisteren aangevuld. En jij verwijst naar Hockenheim 2019 waar hij in ieder geval achter het paaltje (over het gras?) wel de pit in ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:04:
Is meteen weer doorgevlogen dus ik denk niet dat we die in talkshows oid hoeven te verwachten vanavond.(niet richting Nice btw, hangt nu ergens in de lucht boven Kroatie).. Zal Martin Garrix wel even hebben afgezet ;-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bloodclot schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:51:
In Leet speak is 4 gelijk aan A, dus M4X = MAX.
4X = 4 keer WDC

Bij de 5de en verder moeten ze iets ander verzinnen, want M5X of M6X slaat nergens op.

Geen idee of ik nu sarcasme over het hoofd zie en 'the obvious' aan het uitleggen ben...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Apache4u schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:44:
[...]

Is meteen weer doorgevlogen dus ik denk niet dat we die in talkshows oid hoeven te verwachten vanavond.(niet richting Nice btw, hangt nu ergens in de lucht boven Kroatie).. Zal Martin Garrix wel even hebben afgezet ;-)
direct door richting qatar denk ik. zo snel mogelijk weer in de gewenste tijdzone komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:30
zonoskar schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:05:
[...]

4X = 4 keer WDC

Bij de 5de en verder moeten ze iets ander verzinnen, want M5X of M6X slaat nergens op.

Geen idee of ik nu sarcasme over het hoofd zie en 'the obvious' aan het uitleggen ben...
Ver5tappen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:26
SnowDude schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:04:
Nope, vliegt meteen door naar Qatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Toke_gt schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:49:
[...]

Nope, vliegt meteen door naar Qatar.
Eerst even naar huis denk ik (Monaco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:23
zonoskar schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:05:
[...]

4X = 4 keer WDC

Je denkt te moeilijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:26
d-vine schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:52:
[...]

Eerst even naar huis denk ik (Monaco)
Daar lijkt het niet op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWAzQpf0qz5FSbgZfRxzjnZURco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHiE0reG5zQiXvOs1VRXc0vz.jpg?f=fotoalbum_large
Ik schat in naar Dubai en daar nog wat feesten/jetlag verjagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
sjaool schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:09:
[...]

Nope, niks noppes nada... Hij schijnt die beweging gewoon te hebben mogen doen. Bij het uitgaan van de pitstraat is het wel een dingetje.
Bij het binnen rijden van de pitstraat ook, maar dat heeft Sainz niet gedaan.

Dit is wat ik erover kan vinden;

https://www.racefans.net/...rror-f1s-rules-explained/

Dus, als Sainz wel de pitstraat was ingereden nadat hij over de witte lijn was gekomen, dan had hij een penalty gekregen want dat mag niet. Maar omdat hij zijn weg vervolgde op de baan, is hij in feite alleen over de witte lijn gereden, wat niet verboden is. Velen rijden tijdens de race over de witte lijn van de pitstraat, maar komen ook niet binnen, en krijgen daarom geen straf.

Het zag er nogal gek uit, maar hij heeft dus geen regels overtreden.

[ Voor 4% gewijzigd door Charles Hill op 25-11-2024 15:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar waar was nu die 3e Rolls? voor :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
JB schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:09:
In een motorcade horen 3 identieke limo's zodat een aanvaller niet weet in welke van de 3 zijn taget zit ;) .

On a serious note : ik weet het ook niet. Of de kwaliteit van een Rolls (BMW) is dermate bagger dat de kans aanwezig was dat een auto het niet van de fimishlijn naar het Ballagio zou halen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 13:14
Misschien voor diegene die namens Mercedes mee naar het podium mag?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
Misschien voor Terry Crews en Jenson Button? Geen idee of die tot einde race nog op paddock waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Niet online
VincentG schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:22:
Misschien voor diegene die namens Mercedes mee naar het podium mag?
Het podium was gewoon weer bij start/finish, alleen post-race interviews waren op andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:52
Net de race pas terug gekeken, ook mooi gelukt om gisteren en vandaag nieuws te ontwijken, best relaxed eigenlijk :p Prachtig dat het toch dit weekend al is gelukt. Ik verwacht wel een spannend volgend seisoen met meer kanshebbers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Southern Sun schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:26:
Net de race pas terug gekeken, ook mooi gelukt om gisteren en vandaag nieuws te ontwijken, best relaxed eigenlijk :p Prachtig dat het toch dit weekend al is gelukt. Ik verwacht wel een spannend volgend seisoen met meer kanshebbers.
:D das best netjes, dat je al die tijd nergens een push bericht, radio aan, nos app open, blatende collega, blatende familie oid hebt waar dat besproken was :P

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 25-11-2024 16:31 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:52
YakuzA schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:27:
[...]

:D das best netjes, dat je al die tijd nergens een push bericht, radio aan, nos app open, blatende collega, blatende familie oid hebt waar dat besproken was :P
Viel me ook niet tegen :D Was weekendje weg. Vrienden en later thuis gevraagd niks te verklappen, spotify ipv radio in de auto, geen nieuws apps openen en vandaag thuis werken dus geen collega’s om je heen = succes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Qatar is normaalgesproken McLaren en red bull domein met veel high speed corners. Ben heel erg benieuwd hoe mcl het gaat doen daar nadat we maandenlang hebben gezegd dat het een auto is die op alle circuits werkt (dus ook Silverstone en Canada waar MB steeds de vergelijking mee zocht ivm temperaturen).

Als ze nu weer buiten de top 3 eindigen lijkt me de conclusie duidelijk. 🫣

Misschien was het een soort “take everybody down with me” van RBR (Disclaimer: nergens op gebaseerde wilde theorie)? Ze waren misschien zelf illegaal met waterbanden en isolatie materialen alleen Ferrari en mcl deden het beter. Dus zorgen dat niemand het meer kan gebruiken is MB ineens aan kop 😂😂😂.

[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 25-11-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:17:
[...]

Volgens mij is het ook een circuit specifiek dingetje. In Brazilië gaan ze echt altijd over de pit entry line heen. Terwijl het in Jeddah absoluut verboden is om ook maar met 1 wiel de lijn aan te raken (waarvoor ook al ronden in kwalificatie zijn geschrapt).
In Jeddah mocht je dat roze geschilderde stuk idd niet raken, zodra je die raakte was je je laptime kwijt oid.
De witte lijn van pit entry was daar het probleem niet dacht ik?
Tis allemaal alweer te lang geleden :P

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 25-11-2024 18:09 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:58
Ik blijf me wel afvragen waar MB de snelheid ineens vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drials schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:09:
Ik blijf me wel afvragen waar MB de snelheid ineens vandaan haalt?
weinig hobbels in het asfalt, dus betere rijhoogte voor de auto gaven ze zelf aan

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:53
+ koude temperaturen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:59
Grappig momentje vond ik dat Tom na de finish "terug gegrabbeld" werd toen Max naar de auto Rolls liep :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u60Cd9yIYR5WpImc7mrJ-IEAOX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHwLDp8LAj9Q7BOsLidT6jHX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
RoelandD schreef op maandag 25 november 2024 @ 18:36:
Grappig momentje vond ik dat Tom na de finish "terug gegrabbeld" werd toen Max naar de auto Rolls liep :)

[Afbeelding]
https://www.dumpert.nl/item/100108640_867ab822

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 22:57
Ik vraag me vooral af waarom McLaren ineens de performance kwijt is. Van dominant naar kansarm voor de winst. Komt dat door de mini drs en verbod op water banden?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Southern Sun schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:26:
Ik zie als ik mijn telefoon open onder de google searchbar altijd wat nieuws staan. De ochtend nadat de race was afgelopen en ik mij opmaakte ik de herhaling te gaan kijken, opende ik mijn telefoon en zag heel even feest staan en wellicht zonder het te beseffen meer info of een plaatje, daarna meteen mijn hand erop gedaan zodat ik niets zag, maar ik was al bang dat ik gezien had wat er gebeurd was. En dat was de ochtend meteen na de race.

Vind het knap dat je het tot vandaag hebt weten te ontwijken 👍😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
caspervc schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:47:
Ik vraag me vooral af waarom McLaren ineens de performance kwijt is. Van dominant naar kansarm voor de winst. Komt dat door de mini drs en verbod op water banden?
Wellicht de temperatuur. De Mercedessen deden het juist opvallend goed in Las Vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Reclame? Geen idee. Nergens te vinden online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

Bloodclot

Jawier!

caspervc schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:47:
Temperatuur, McLaren had (misschien)een foefje om temperatuur lager te houden door water/vloeistof in de banden te proppen, tot Brazilië. Vanaf de sprintrace zou er hierop worden gecontroleerd, ineens ontbrak er aan pace voor beide McLarens tijdens de sprint. De race zelf was natuurlijk nat, dus temperatuur was niet aan de orde, Las Vegas was koud, daar heb je dus moeite om de banden warm te maken/houden, dus geen truukje. Mercedes was wel heel goed in het koude weer. Volgende race is Qatar, daar is het veel warmer, dus banden overhitting is dus weer aan de orde, Mercedes kan hier wat minder goed mee overweg. Maar alle ogen zijn natuurlijk op McLaren gericht als die ook weer drama pace hebben, dan is het wel duidelijk dat ze tot Brazilië iets uit hebben gevoerd met de banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:30
Gasly zei boem vanwege teveel toeren wrs https://x.com/FDataAnalys...gqMXF5bOI7JgRNnvu8rA&s=08

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:54
Bloodclot schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:14:
[...]

Temperatuur, McLaren had (misschien)een foefje om temperatuur lager te houden door water/vloeistof in de banden te proppen, tot Brazilië. Vanaf de sprintrace zou er hierop worden gecontroleerd, ineens ontbrak er aan pace voor beide McLarens tijdens de sprint. De race zelf was natuurlijk nat, dus temperatuur was niet aan de orde, Las Vegas was koud, daar heb je dus moeite om de banden warm te maken/houden, dus geen truukje. Mercedes was wel heel goed in het koude weer. Volgende race is Qatar, daar is het veel warmer, dus banden overhitting is dus weer aan de orde, Mercedes kan hier wat minder goed mee overweg. Maar alle ogen zijn natuurlijk op McLaren gericht als die ook weer drama pace hebben, dan is het wel duidelijk dat ze tot Brazilië iets uit hebben gevoerd met de banden.
Of met de spoilers en tja dat nu eenmaal alle teams. De randjes van de regelementen opzoeken tot je gepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bloodclot schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:14:
[...]

Temperatuur zal zeker een factor zijn, maar mini-DRS is ook erg machtig op een circuit als dit met zulke lange rechte stukken. Water in de banden was vooral bedoeld om oververhitting tegen te gaan, maar de truc dit weekend was juist om temperatuur IN de banden te krijgen, dus dat zal geen verschil hebben gemaakt. De komende twee races zijn veel representatiever, dus dan zien we echt of McLaren snelheid kwijt is, of weer vooraan finisht.

Ik denk dat Norris een redelijke klap heeft gehad door het verliezen van het kampioenschap. Of het echt ooit "on" was, weet ik niet, het voelt toch anders als je juicht voor degene wiens voorsprong langzaam verdwijnt t.o.v. degene die achtervolgt: je denkt wat pessimistischer, "hij mag niet uitvallen", dat soort zaken. De achtervolger ziet alleen hoe enorm het puntenverschil nog is en iedere niet gewonnen wedstrijd maakt het moelijker en moeilijker.

Maar in interviews vond ik Norris steeds zo down, alsof hij elk moment in huilen kon uitbarsten. Vooral de pre-race persco, paar lastige vragen over hoe McLaren en hij punten hebben laten liggen in Brazilië en hij had zo'n trillinkje in zijn stem ofzo, ik weet niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 26-11-2024 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
@Grrrrrene

Als iets slecht was voor zijn titelaspiraties dan was het Sao Paulo. Het zou een uitstekende uitgangspositie zijn met jezelf op pole en Max ergens achteraan in het veld. Dat draaide om naar winst voor Max en hijzelf die terugzakt in het veld en niet in staat was deze uitstekende positie te verzilveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
asing schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:08:
@Grrrrrene

Als iets slecht was voor zijn titelaspiraties dan was het Sao Paulo. Het zou een uitstekende uitgangspositie zijn met jezelf op pole en Max ergens achteraan in het veld. Dat draaide om naar winst voor Max en hijzelf die terugzakt in het veld en niet in staat was deze uitstekende positie te verzilveren.
Nah. Het was niet alleen "uitstekende uitgangspositie" niet verzilveren, want pech met de rode vlag. Maar zelfs dan had hij 4e moeten worden (achter de 3 gelukshebbers met de rode vlag), en hij wordt maar 6e.

Daarnaast zijn er wel meer races geweest waar ze punten hebben weggegooid. Silverstone was het team ook weer slecht en miste de input van de coureur ook. Wat ze volgens mij ook meerdere plekken heeft gekost in de einduitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toerenbegrenzer vergeten in te bouwen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
RobertMe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:25:
[...]

Nah. Het was niet alleen "uitstekende uitgangspositie" niet verzilveren, want pech met de rode vlag. Maar zelfs dan had hij 4e moeten worden (achter de 3 gelukshebbers met de rode vlag), en hij wordt maar 6e.
Daarnaast zijn er wel meer races geweest waar ze punten hebben weggegooid. Silverstone was het team ook weer slecht en miste de input van de coureur ook. Wat ze volgens mij ook meerdere plekken heeft gekost in de einduitslag.
En ik denk dat hierbij de vraag voor Norris ook heel sterk is of b.v. die rode vlag wel echt pech was. Als je tegenstander keer op keer de goede keuze maakt terwijl je zelf vaak de verkeerde maakt, moet dat ook wel in je hoofd gaan zitten. Want een keertje kun je nog pech noemen, maar zeker als je het overleg van Red Bull hoorde hierover, ga je je toch afvragen in hoe verre het pech is of toch ervaring missen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
redwing schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:39:
[...]

En ik denk dat hierbij de vraag voor Norris ook heel sterk is of b.v. die rode vlag wel echt pech was. Als je tegenstander keer op keer de goede keuze maakt terwijl je zelf vaak de verkeerde maakt, moet dat ook wel in je hoofd gaan zitten. Want een keertje kun je nog pech noemen, maar zeker als je het overleg van Red Bull hoorde hierover, ga je je toch afvragen in hoe verre het pech is of toch ervaring missen.
Daar zit natuurlijk ook wat in. Maar... het was ook een andere situatie. Norris moest performen en dus de ideale strategie hebben. Zeker de Alpines konden gewoon een dikke gok nemen. Komt de rode vlag niet zakken ze fors terug en scoren ze niet of weinig, maken ze de stop samen met de rest scoren ze ook niet of weinig.
Voor Verstappen was het een beetje 50/50. Ja, ze zijn heel berekend in de strategie (niet stoppen voor nieuwe inters, alleen voor full wets, en daarvoor zou de bui te kort zijn dus stoppen ze niet). Maar ook daar ging het meer om pogen zo goed mogelijk te scoren / terug te komen vanaf P17. En dat die rode vlag uiteindelijk valt helpt ze enorm. Maar ze anticiperen de vlag niet en als die niet komt is het ook "prima". Ja, Verstappen moet dan stoppen en zich weer terug naar voren rijden. Maar dat is nu eenmaal vrij standaard als je achteraan start (in een top auto). Verstappen hoefde denk ik dus ook niet perse de beste strategie te rijden. Want de voorspelling zal een P5-ish zijn geweest vanaf de P17 start denk ik zo. En dat was die waarschijnlijk ook wel geworden zonder rode vlag. Dat die rode vlag nu valt en binnen hun vooraf bepaalde strategie past is vervolgens een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:54

DataGhost

iPL dev

MikeyMan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:28:
[...]

Toerenbegrenzer vergeten in te bouwen? :X
Zijn laatste motorwissel was 11 races geleden, ik denk dat het wel een keer tijd was. Als er iets kapot gaat is dat natuurlijk waarschijnlijker richting de extremen van de normale limieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het is een lastige analyse wat er zou zijn gebeurd zonder rode vlag. Maar Norris had ook gewoon geluk in Miami (of zijn we "If my mom had balls..." alweer vergeten?). Max verdedigde hem daar zelfs, door aan te geven dat je altijd "wat als" kunt zeggen, maar dat dit soort geluk uiteindelijk uitmiddelt.

In Miami had Norris anders ook wel gewonnen en in Brazilië Max misschien ook wel. We zullen het nooit weten, omdat het anders liep, maar in beide gevallen was de winnaar wel echt snel, dus ook zonder "geluk" hadden ze het wellicht gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
RobertMe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:49:
[...]

Daar zit natuurlijk ook wat in. Maar... het was ook een andere situatie. Norris moest performen en dus de ideale strategie hebben. Zeker de Alpines konden gewoon een dikke gok nemen. Komt de rode vlag niet zakken ze fors terug en scoren ze niet of weinig, maken ze de stop samen met de rest scoren ze ook niet of weinig.
Voor Verstappen was het een beetje 50/50. Ja, ze zijn heel berekend in de strategie (niet stoppen voor nieuwe inters, alleen voor full wets, en daarvoor zou de bui te kort zijn dus stoppen ze niet). Maar ook daar ging het meer om pogen zo goed mogelijk te scoren / terug te komen vanaf P17. En dat die rode vlag uiteindelijk valt helpt ze enorm. Maar ze anticiperen de vlag niet en als die niet komt is het ook "prima". Ja, Verstappen moet dan stoppen en zich weer terug naar voren rijden. Maar dat is nu eenmaal vrij standaard als je achteraan start (in een top auto). Verstappen hoefde denk ik dus ook niet perse de beste strategie te rijden. Want de voorspelling zal een P5-ish zijn geweest vanaf de P17 start denk ik zo. En dat was die waarschijnlijk ook wel geworden zonder rode vlag. Dat die rode vlag nu valt en binnen hun vooraf bepaalde strategie past is vervolgens een groot voordeel.
Maar aan het begin van het gesprek tussen Max en GP hebben ze het wel kort over een rode vlag. Dat is dus wel iets dat in hun achterhoofd zit, al maken ze de beslissing uiteindelijk wel op de huidige situatie. Als Lando datzelfde had gedaan, had ie voor de baanpositie kunnen gaan en ook nog een ronde kunnen wachten in de hoop op een rode vlag. Nu zag ie dat zelf niet zo zitten, maar ook dat moet Norris tot denken zatten dat ie niet het vertrouwen heeft om het nog een ronde vol te houden. Een vertrouwen die Max en GP wel hebben.

Als je zet hoe Norris direct na de westrijden reageert heb ik echt het idee dat ie zelf wel door heeft dat ie niet de goede keuzes maakt, maar vooral niet durft te maken. Hij ging naar binnen vanwege de angst om van de baan te gaan en niet omdat dat de beste keuze op dat moment was. En dan kun je achteraf zeggen dat Max geluk had, maar Max maakt wel de keuze om het nog een ronde af te wachten (met de kans dat ie van de baan gaat). Ik kan me niet voostellen dat Norris dan ook niet gaat denken wat er gebeurd zou zijn als ie wel nog een ronde buiten was gebleven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
redwing schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:27:
[...]

Maar aan het begin van het gesprek tussen Max en GP hebben ze het wel kort over een rode vlag. Dat is dus wel iets dat in hun achterhoofd zit, al maken ze de beslissing uiteindelijk wel op de huidige situatie. Als Lando datzelfde had gedaan, had ie voor de baanpositie kunnen gaan en ook nog een ronde kunnen wachten in de hoop op een rode vlag. Nu zag ie dat zelf niet zo zitten, maar ook dat moet Norris tot denken zatten dat ie niet het vertrouwen heeft om het nog een ronde vol te houden. Een vertrouwen die Max en GP wel hebben.

Als je zet hoe Norris direct na de westrijden reageert heb ik echt het idee dat ie zelf wel door heeft dat ie niet de goede keuzes maakt, maar vooral niet durft te maken. Hij ging naar binnen vanwege de angst om van de baan te gaan en niet omdat dat de beste keuze op dat moment was. En dan kun je achteraf zeggen dat Max geluk had, maar Max maakt wel de keuze om het nog een ronde af te wachten (met de kans dat ie van de baan gaat). Ik kan me niet voostellen dat Norris dan ook niet gaat denken wat er gebeurd zou zijn als ie wel nog een ronde buiten was gebleven.
Volgens mij waren de situaties wel redelijk anders als je beschrijft?
Norris vroeg eerder voor een "box", waarop Will Joseph vraagt van waarom en hij antwoord met "box to overtake". Hij wilt dus een undercut proberen. Vervolgens komt een aantal ronden later, als het net iets hardee regent, de VSC voor Hulkenberg. Waarbij volgens mij velen de strategische keuze maken om een goedkope (want VSC) pitstop te maken en daarmee vers rubber te hebben dat al dan niet helpt op de iets nattere baan. Maar op dat moment is de regen nog helemaal niet zo hard (ondanks dat een aantal meen ik wel toen al pitten voor de full wet). Pas nadat het weer groen gaat komt de echt harde regen. En in die tijd heeft Norris volgens mij ook helemaal niet meer gevraagd voor een pitstop. Die vraag was er al een aantal ronden voor de VSC en daarbij werd niet gesproken over (te) nat maar hij wilde puur de undercut proberen (/"box to overtake").
Om dan vervolgens later als de VSC komt, en het harder regent met nog meer regen op de radar, de keuze voor een goedkope pitstop te maken valt gewoon goed te verdedigen. En diegenen op de nieuwe inters waren tot de SC ook gewoon sneller dan die op de oude inters (en die op de full wets nog sneller). Die pitstop bracht dus echt wel iets qua strategie. En in een echt chaotische regenrace kan het ook gewoon echt sneller zijn om 2 stops kort achter elkaar te maken dan om niet te stoppen. Zie bv Zandvoort vorig jaar waar McLaren juist te lang niet stopt en als ze wel stoppen het voordeel al lang verdwenen is. En Perez en Gasly met hun L1 stops spekkoper zijn, ondanks dat het 2 stops in 5 tot 10/ ronden waren. En als nu in Brazilië die SC niet of een paar ronden later kwam (dat de regen niet nog harder werd dan onder de VSC bv) dan hadden Norris & Russell op verse inters een nog groter deel van het gat naar de Alpines en Verstappen al kunnen dichtrijden en wellicht zelfs inhalen. Zeker gezien ze op die inters ook door konden rijders (de full wet pitters zouden op enig moment weer naar inters moeten).

Ergo: de uiteindelijke stop van Norris (& Russell etc) onder de VSC valt prima te verdedigen en bracht ze wat ten opzichte van de niet pitters (goedkope stop en sneller door verse inters op een opnieuw fors natte baan). En als de SC => rood niet volgen was die stop nu niet meer ter sprake gekomen.
Maar uiteraard is het ook erg berekend gereden door Verstappen / Red Bull en de Alpines. Gedeeltelijk gokken op rood en zeker gokken op kunnen overleven op de oude inters. En zelfs de goedkope stop onder VSC (en daarna eigenlijk ook de SC) niet pakken. Want zeker als de SC er is kun je bijna uitsluiten dat er nog rood komt (zeker met de voorspelling van korte bui) tenzij iemand achter de SC crasht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:46:
[...]

Norris vroeg eerder voor een "box", waarop Will Joseph vraagt van waarom en hij antwoord met "box to overtake". Hij wilt dus een undercut proberen. Vervolgens komt een aantal ronden later, als het net iets hardee regent, de VSC voor Hulkenberg. Waarbij volgens mij velen de strategische keuze maken om een goedkope (want VSC) pitstop te maken en daarmee vers rubber te hebben dat al dan niet helpt op de iets nattere baan.
Het probleem vond ik daarmee dat Russell meteen voor hem de pits in reed, het hele 'box to overtake' gaat dan natuurlijk nooit werken en had je gewoon buiten moeten blijven :)

bij dit soort 'box to overtake' calls, volgt normaal gesproken ook de instructie 'box opposite Russell' zodat je dat niet voor niks doet. (maar wel weer VSC enzo, en de Hulk VSC krijgt toch normaal gesproken geen upgrade naar rood omdat hij naast de baan is)
Maargoed, allemaal 'water' onder de brug :P

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 26-11-2024 12:15 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
YakuzA schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 12:13:
[...]

Het probleem vond ik daarmee dat Russell meteen voor hem de pits in reed, het hele 'box to overtake' gaat dan natuurlijk nooit werken en had je gewoon buiten moeten blijven :)

bij dit soort 'box to overtake' calls, volgt normaal gesproken ook de instructie 'box opposite Russell' zodat je dat niet voor niks doet.
Norris vroeg die "box to overtake" dan ook al een aantal ronden eerder. Waar het team dan ook niet op in ging (/"dan komen we in verkeer dus nee"?). Die VSC was al weer zoveel later dat die box daar geen reactie meer was op de vraag van Norris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
RobertMe schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:46:
[...]

Norris vroeg eerder voor een "box", waarop Will Joseph vraagt van waarom en hij antwoord met "box to overtake". Hij wilt dus een undercut proberen. Vervolgens komt een aantal ronden later, als het net iets hardee regent, de VSC voor Hulkenberg. Waarbij volgens mij velen de strategische keuze maken om een goedkope (want VSC) pitstop te maken en daarmee vers rubber te hebben dat al dan niet helpt op de iets nattere baan. Maar op dat moment is de regen nog helemaal niet zo hard (ondanks dat een aantal meen ik wel toen al pitten voor de full wet). Pas nadat het weer groen gaat komt de echt harde regen. En in die tijd heeft Norris volgens mij ook helemaal niet meer gevraagd voor een pitstop. Die vraag was er al een aantal ronden voor de VSC en daarbij werd niet gesproken over (te) nat maar hij wilde puur de undercut proberen (/"box to overtake").
Om dan vervolgens later als de VSC komt, en het harder regent met nog meer regen op de radar, de keuze voor een goedkope pitstop te maken valt gewoon goed te verdedigen. En diegenen op de nieuwe inters waren tot de SC ook gewoon sneller dan die op de oude inters (en die op de full wets nog sneller). Die pitstop bracht dus echt wel iets qua strategie. En in een echt chaotische regenrace kan het ook gewoon echt sneller zijn om 2 stops kort achter elkaar te maken dan om niet te stoppen. Zie bv Zandvoort vorig jaar waar McLaren juist te lang niet stopt en als ze wel stoppen het voordeel al lang verdwenen is. En Perez en Gasly met hun L1 stops spekkoper zijn, ondanks dat het 2 stops in 5 tot 10/ ronden waren. En als nu in Brazilië die SC niet of een paar ronden later kwam (dat de regen niet nog harder werd dan onder de VSC bv) dan hadden Norris & Russell op verse inters een nog groter deel van het gat naar de Alpines en Verstappen al kunnen dichtrijden en wellicht zelfs inhalen. Zeker gezien ze op die inters ook door konden rijders (de full wet pitters zouden op enig moment weer naar inters moeten).

Ergo: de uiteindelijke stop van Norris (& Russell etc) onder de VSC valt prima te verdedigen en bracht ze wat ten opzichte van de niet pitters (goedkope stop en sneller door verse inters op een opnieuw fors natte baan). En als de SC => rood niet volgen was die stop nu niet meer ter sprake gekomen.
Maar uiteraard is het ook erg berekend gereden door Verstappen / Red Bull en de Alpines. Gedeeltelijk gokken op rood en zeker gokken op kunnen overleven op de oude inters. En zelfs de goedkope stop onder VSC (en daarna eigenlijk ook de SC) niet pakken. Want zeker als de SC er is kun je bijna uitsluiten dat er nog rood komt (zeker met de voorspelling van korte bui) tenzij iemand achter de SC crasht.
Het was inderdaad wat versimpeld :+ Norris gaat op lap 28 naar binnen voor een undercut op Russell, maar die gaat net voor hem naar binnen. Op dat moment had ie niet moeten stoppen en door moeten rijden. En aangezien het daarna harder ging regenen was een switch naar nieuwe intermediates ook niet zo heel logisch (je zou dan dezelfde discussie moeten krijgen als die Max met GP had). Pak daarbij dat McLaren net zo goed moet weten dat er een forse regenbui aankomt en het wordt al veel minder een gok om op de baan te blijven. Op dat moment voor baanpositie gaan is dan logischer.

Daarbij zie je wel dat Norris zelfs met zijn nieuwe intermediates verschillende keren problemen heeft om op de baan te blijven. Oftewel ik acht de kans groot dat ie sowieso was gaan stoppen, alleen al omdat ie bang was van de baan te vliegen. Hoe dan ook reed ie duidelijk niet optimaal in de regen en maakte daarbij veel te veel fouten.

Maar ontopic, naar mijn idee spelen dit soort dingen gewoon mee in Lando zijn kop en is ie daardoor nog te vaak onzeker over de gemaakte keuzes. Kan ie daar de knop voor omzetten zie ik hem nog wel een heel stuk verder komen, want rijden kan ie prima. Hij moet alleen die foutjes/onzekerheden er uit halen en zich vooral meer op zichzelf focussen. Hij geeft veel te vaak dingen buiten zijn controle de schuld ipv te kijken naar wat ie zelf beter had kunnen doen.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 21:52

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Afbeeldingslocatie: https://y.yarn.co/da1a493a-65f9-44a0-a16f-c8e4cea29012_text.gif

We zitten weer in het topic van Brazilië!

Wat ik bijzonder vond is hoe Max de 2 Ferrari's op mediums wel kon pakken maar de pace op hard 180 graden was gedraaid, en Leclerc en Sainz met weinig moeite Verstappen konden (terug)pakken. Was de RedBull zo slecht op wit, want ik dacht dat hun longruns best oke waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pendaco schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:05:
[Afbeelding]

We zitten weer in het topic van Brazilië!

Wat ik bijzonder vond is hoe Max de 2 Ferrari's op mediums wel kon pakken maar de pace op hard 180 graden was gedraaid, en Leclerc en Sainz met weinig moeite Verstappen konden (terug)pakken. Was de RedBull zo slecht op wit, want ik dacht dat hun longruns best oke waren?
stint 1 op de wit ging prima bij Max toch?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:26
YakuzA schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:07:
[...]

stint 1 op de wit ging prima bij Max toch?
Tot zijn banden na ca. 15 ronden op waren, daarna moest hij nog 23 rondes op zijn laatste set. Ik vond 15 ronden op hard best weinig na 12 rondes op geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
RBR krijgt de witte band het hele seizoen al niet aan het werken. Veel graining. Opvallend vind ik dat RBR veel problemen heeft die andere teams afgelopen jaren hadden. Alsof ze 22 en 23 echt op een heel ander concept (vloer?) zaten.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord