Ongelooflijk! Alsof het niet al minuten lang duidelijk was dat die auto daar gevaarlijk stond. Dit is echt ongelooflijk!!
Ik ben niet iemand van de complotten maar dit stinkt wel enorm. Die wagen van Hulkenberg stond daar al best een tijdje. Waarom nu opeens VSC en niet eerder al? Vies hoor.G_Dragon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:31:
Wat een raar moment om die virtual safety car te doen, waarom zolang wachten? En wanneer Verstappen er bijna bij is, opeens erin gooien...
Ik vind het appart
Hij staat pal naast de baan. FIA gonna FIA...nocalimero schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:31:
Waarom nu pas een VSC?
Absurd dit... Al ronden lang zag je die Safetycar aankomen. Had het dan drie rondes eerder gedaan...
Echt schandalig dit. Competitievervalsing.
[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2024 15:33 ]
En nu moet VER op zijn woorden gaan passen bij het interview...
"Those british stewards are nothing"
"Those british stewards are nothing"
[ Voor 24% gewijzigd door djmuggs op 02-11-2024 15:35 ]
ICE ICE Baby
En nu wachten met groen tot het rechte stuk voorbij is... Bah, bah, bah. Corrupte zooi.
Precies op het moment dat Verstappen de kans krijgt om in te halen valt de VSC. Herbert anyone?SomerenV schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:32:
[...]
Ik ben niet iemand van de complotten maar dit stinkt wel enorm. Die wagen van Hulkenberg stond daar al best een tijdje. Waarom nu opeens VSC en niet eerder al? Vies hoor.
lol. De toon is wel gezet voor morgen
DUGG
dit klopt allemaal voor geen meter.
Wie bepaalt wanneer er een VSC moet komen?
Wie bepaalt wanneer er een VSC moet komen?
Die zegt helemaal niks meer.djmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:33:
Totaal gestoord dit die VSC die wacht op de swap
Hoeft van mij niet hoordjmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:33:
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Die gaat zn vloekpotje omkiependjmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:33:
F1? M1!MikeyMan schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:33:
Absurd dit... Al ronden lang zag je die Safetycar aankomen. Had het dan drie rondes eerder gedaan...
Doe VSC was onzin; Hulk stond al stil, was al uit de auto, en het was alleen maar geel. En toen opeens VSC? Dat had gewoon meteen gekund.

F1TV snapt er helemaal niets van, waarom VSC nu pas komt, die zeggen over McLaren: "They dodged a bullet there".
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Eens kijken met wat voor BS antwoord de FIA komt. Die VSC had er meteen in gemoeten, dan hadden ze nog 1,5 ronde kunnen racen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wie waren de stewards ook alweer deze race?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Los hiervan, ziet er wel bemoedigend uit vandaag. Hopelijk vreet ie morgen de banden niet teveel op en wordt het weer spannend.
op zich wel een mooie race
Pace van RB nog best goed. Hoop voor morgen
De VSC wel beetje vaag.
Hulk kon nergens naar toe en was duidelijk dat hij niet op een lekkere plek stond
De VSC had 2 ronde eerder wel gemogen.
Op naar Q
En zondag.
Pace van RB nog best goed. Hoop voor morgen
De VSC wel beetje vaag.
Hulk kon nergens naar toe en was duidelijk dat hij niet op een lekkere plek stond
De VSC had 2 ronde eerder wel gemogen.
Op naar Q
En zondag.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nou echt hè... pffffffffff.TheBrut3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:33:
En nu wachten met groen tot het rechte stuk voorbij is... Bah, bah, bah. Corrupte zooi.
Mag hopen dat ze met een gedetaileerde verklaring komen, maar dit kwam nogal ongeloofwaardig over zeg ik als redelijk op feiten gebaseerde kijker...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En nu ook nog eens groen wanneer Verstappen moet remmen voor de bocht. Dit gaat echt nergens over.
Het begin van de VSC was te laat en de ending sloeg ook nerges op. Als die ending 2 sec eerder was, was Max er voorbij geweest.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Nouja, dit is wel erg toevallig he. Volgens de regelementen staat Hulk gewoon gevaarlijk. Dat dit 3 ronden duurt is bizar te noemen.Bundin schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:32:
Soms valt het goed, soms niet. Deze keer niet.
Ach, iedereen weet dat de FIFA corrupt is, en dat is de FIA ook natuurlijk. Dat blijkt vandaag wederom weer.....
Die bepaald dit alleen niet.PalingDrone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:34:
Herbert heeft een prima timing....
Al is het wel heel verdachte timing...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wel fijn om te horen dat die gasten inderdaad wel redelijk objectief en neutraal zijnArjan90 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:34:
F1TV snapt er helemaal niets van, waarom VSC nu pas komt, die zeggen over McLaren: "They dodged a bullet there".
DUGG
Wat zonde om het zo te eindigen.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Dit wordt niet door de stewards bepaald, maar door de wedstrijdleider.ZeRoC00L schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:34:
Wie waren de stewards ook alweer deze race?
Stewards gaan hier niet over. Dit is een call van de wedstrijdleiding.PalingDrone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:34:
Herbert heeft een prima timing....
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zeker, maar iemand moet dat knopje indrukken.BM schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:35:
[...]
Die bepaald dit alleen niet.
Al is het wel heel verdachte timing...
Masi where are you...robbinonline schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:35:
Wat zonde om het zo te eindigen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Lekker voor McLaren (en hun fans, al zien we die hier voorlopig niet meer denk ik
)
De vsc discussie ga ik ook maar overslaan hier, tot straks
De vsc discussie ga ik ook maar overslaan hier, tot straks

Dit zet de toon voor morgen. McLaren wordt duidelijk voorgetrokken voor het oog van de wereld. Dus morgen kunnen ze zich weinig veroorloven.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De RB zag er toch wel goed uit, beter dan in de laatste paar races. Geeft de burger moed.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De vraag is, zit er tussen 'ending' en 'groen' een vaste tijd of wordt dat ook handmatig gegeven? Toch maar eens wat oude races terugkijken en de stopwatch er bij houden...PalingDrone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:36:
[...]
Zeker, maar iemand moet dat knopje indrukken.
INCIDENT INVOLVING CAR 1 (VER) NOTED - VIRTUAL SAFETY CAR INFRINGEMENT
2 Nov 2024, 15:35:59, Lap 24
[ Voor 3% gewijzigd door StefanVerkerk op 02-11-2024 15:36 ]
Max virtual safety car infringment.
Really, delta stout geweest?StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:36:
OOOh jah zeker en nog een straf voor max whahaha FIA clowns
https://f1manager.info/ranking/4605
LEC zit +4.1 sec achter VER bij de finish. 5 sec tijdstraf is dus Max van P3 naar P4.
Timing van VSC slaat echt nergens op ze zijn corrupt geworden
Lol, nu Max ook nog in onderzoek. Tuurlijk FIA.
Sterker nog. Hulkenberg was inmiddels al lang uitgestapt en achter de barrière.Jorah_Newstone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:35:
[...]
Nouja, dit is wel erg toevallig he. Volgens de regelementen staat Hulk gewoon gevaarlijk. Dat dit 3 ronden duurt is bizar te noemen.
Ik vond dat wel tegenvallen. Denk dat de RB totaal niet goed ligt maar omdat het maar 24 ronden zijn ….Pierre schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:36:
De RB zag er toch wel goed uit, beter dan in de laatste paar races. Geeft de burger moed.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik begin toch wel een klein beetje het positieve van de sprint races te zien. Flat out, niet (of weinig) hoeven te letten op de bandjes, en we zien opeens een RedBull die erg goed kan meekomen! Zonder die VSC had Verstappen Piastri wel gepakt denk ik.
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 1 (VER) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SPRINT - VIRTUAL SAFETY CAR INFRINGEMENT
2 Nov 2024, 15:36:54, Lap 24
Prima middag met een beter resultaat dan een dik half uur geleden gedacht. Red Bulls reden prima mee, plekje gewonnen, kom maar door met de race zondag.
En ja, VSC timing was ongelukkig, maar niet meer dan dat. We hebben niks aan een aluhoedjesfeest, daar wordt en het resultaat niet anders van en dit topic alleen maar vervelend van.
Let's keep it real, let's keep it positive.
En ja, VSC timing was ongelukkig, maar niet meer dan dat. We hebben niks aan een aluhoedjesfeest, daar wordt en het resultaat niet anders van en dit topic alleen maar vervelend van.
Let's keep it real, let's keep it positive.
Racecontrol doet dat. Marshalls geven alleen geel en groen. Dit lijkt erg op een bewuste actie van RC imho. Die is uiteindelijk verantwoordelijk voor de veiligheid. 3 ronde wachten om de race langzamer te maken, is gewoon erg vaag.PalingDrone schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:36:
[...]
Zeker, maar iemand moet dat knopje indrukken.
WatStefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:37:
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CAR 1 (VER) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SPRINT - VIRTUAL SAFETY CAR INFRINGEMENT
Daarom blokkeerde hij volgens mij, om er niet voorbij te schieten.StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:36:
Ik zie nog wel een protest aankomen want de delta van PIA lokte wel een heel handig gat uit.
De sprint was toch al gereden?
Too late!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:37:
[modbreak]En ik zet de quick reply even uit...[/]
(Geintje he)
Nja het is ook niet dat VER ze geen kans geeft… ze kunnen het prima uit de telemetrie etc. aflezen of het een fout is of niet - dit is dan weer weinig subjectief van de FIA, toch?
per aspera ad astra
Hier het gecorrigeerde bericht 
INCIDENT INVOLVING RACE CONTROL NOTED - VIRTUAL SAFETY CAR TIMING INFRINGEMENT
2 Nov 2024, 15:36:00, Lap 22
Ze moeten hem wel echt hebben.. Als ik in zijn positie zou zitten zou ik serieus per direct stoppen met F1.
Nouja als Max een straf krijgt dan hoort Piastri ook een straf te krijgen, ze gingen ongeveer tegelijk op het gas.
Ziet er helaas terecht uit, tegenwoordig moet men 1 lengte achter de voorganger blijven, en voor vsc de delta gelijk houden. Deed ie niet, hij zat er naast op de baan. Vol in beeld ook nog. Dom. Hopelijk valt het mee.StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:37:
[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 02-11-2024 15:43 ]
Valt me wel op dat er bij Verstappen al twee keer een gecorrigeerde bericht komt. Ze willen te snel een straf geven.Tk55 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:39:
Hier het gecorrigeerde bericht
Bizar dat ze voor de vsc niet een knop hebben die ingedrukt moet worden zodat de snelheid naar een bepaalde snelheid gaat en voor iedereen gelijk is.
Dat is wat sommige ook graag zouden willen zien.toolkist schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:39:
Ze moeten hem wel echt hebben.. Als ik in zijn positie zou zitten zou ik serieus per direct stoppen met F1.
ICE ICE Baby
Dat is het voordeel aan Perez: Verstappen heeft tenminste geen teammaat die zijn winst moet opgeven vanwege teamorders.
Toch wat geboe op de achtergrond te horen bij Norris nu... gelukkig staat er een geluidsman direct naast de ventilatoren van de auto's.

Toch wat geboe op de achtergrond te horen bij Norris nu... gelukkig staat er een geluidsman direct naast de ventilatoren van de auto's.
Safety car infringement daargelaten: die timing van het inschakelen van de VSC is wel typisch te noemen. De auto stond de race niet in de weg, netjes aan de kant. Dubbele gele vlag daargelaten in die sector, om er een vsc van te maken was niet nodig. Die auto haal je maar weg na de sprint. En dan had Verstappen wel tijd genoeg gehad om een poging te wagen. Nu is Max doelbewust een inhaalpoging door de neus geboord die er aan zat te komen.
Weet nog niet exact wat de infrignment is.
Maar het voelt wel een beetje als. VER under investigation for being VER ;-)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Het gaat dan om het verschil tussen Piastri en Verstappen. Dat was te klein.lochpatje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:39:
Nouja als Max een straf krijgt dan hoort Piastri ook een straf te krijgen, ze gingen ongeveer tegelijk op het gas.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Lees je wel goed?RRCreations schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:40:
[...]
Valt me wel op dat er bij Verstappen al twee keer een gecorrigeerde bericht komt. Ze willen te snel een straf geven.

Als er nog een straf uit komt rollen, prima kans om dan maar de gehele auto te verwisselen en een pitlane start te doen?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Max had bij de finish de gewonnen tijd al ruim 'teruggegeven' , dus heeft er geen profijt van gehad. Dus waarschuwing.....
Althans, zo is het al enkele keren gegaan bij anderen ivm tijdsvoordeel.
Er tegen proberen te vechten heeft geen zin en voor het geld hoeft ie het niet te doen. Dan boeide het me echt niet dat iemand dat graag zou zien gebeuren, ik zou het zelf gewoon niet meer willen.djmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:40:
[...]
Dat is wat sommige ook graag zouden willen zien.
De auto is natuurlijk ook een gevaar voor de andere coureurs. Met of zonder Hulkenberg erin.TheBrut3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:37:
Lol, nu Max ook nog in onderzoek. Tuurlijk FIA.
[...]
Sterker nog. Hulkenberg was inmiddels al lang uitgestapt en achter de barrière.
Die VSC had er meteen in gemoeten.
Herbert zit al te schuimbekken als ie Verstappen ziet ademen volgend mijDarkSide schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:41:
Bij Piastri ook. Toeschouwers zijn niet blij dat een plek zo opzichtig wordt weggegeven. Maar het is logisch, de punten moeten naar Norris. Het is een teamsport, dit hoort daar ook bij. Maar leuk is het niet om te zien.StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:41:
Dat is het voordeel aan Perez: Verstappen heeft tenminste geen teammaat die zijn winst moet opgeven vanwege teamorders.![]()
Te snel gereden tov z’n delta. Zou dan minder dan 0.5 seconden moeten zijn geweest..DarkSide schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:41:
Maar ze zullen wel wat geven
Is denk ik ook enkel omdat Verstappen in de laatste paar bochten begon te glijden. Te koude banden na de herstart?siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:42:
Max had bij de finish de gewonnen tijd al ruim 'teruggegeven' , dus heeft er geen profijt van gehad. Dus waarschuwing..... Althans, zo is het al enkele keren gegaan bij anderen ivm tijdsvoordeel.
Zelfs toen Hulk duidelijk uitstapte duurde het nog even voordat de VSC kwam. geen idee waar de wedstreidleiding naar aan het kijken was, maar het smoesje 'misschien kon hij nog rijden' terwijl hij daar al een hele ronde staat. Alsof Hulk daar even voor de lol blijft staan.Joris748 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:42:
[...]
De auto is natuurlijk ook een gevaar voor de andere coureurs. Met of zonder Hulkenberg erin.
Die VSC had er meteen in gemoeten.
Maarjah, Verstappen ligt onder een vergrootglas, ben er bang voor dat het toch weer een straf wordt. Ze lijken het heerlijk te vinden hem als voorbeeld te gebruiken, waar Verstappen steeds aangepakt wordt mocht Hamilton in het verleden van alles doen en ermee weg komen.siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:42:
Max had bij de finish de gewonnen tijd al ruim 'teruggegeven' , dus heeft er geen profijt van gehad. Dus waarschuwing.....
Uitschakelen was evengoed discutabel.Joosie200 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:41:
Safety car infringement daargelaten: die timing van het inschakelen van de VSC is wel typisch te noemen. De auto stond de race niet in de weg, netjes aan de kant. Dubbele gele vlag daargelaten in die sector, om er een vsc van te maken was niet nodig. Die auto haal je maar weg na de sprint. En dan had Verstappen wel tijd genoeg gehad om een poging te wagen. Nu is Max doelbewust een inhaalpoging door de neus geboord die er aan zat te komen.
Piastri reed Norris verschillende keren uit de drs?Vos schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:44:
Heb wel het gevoel dat Norris meer pace had dan Piastri. Benieuwd naar de race.
Piastri mocht niet volgas. Anders zou Norris geen DRS hebben en werd die prooi voor leclerc.Vos schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:44:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nee, nee. Het is heel duidelijk dat ie dat expres doet om de gewonnen tijd terug te geven. Max is toch een super eerlijke rijder heStefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:43:
[...]
Is denk ik ook enkel omdat Verstappen in de laatste paar bochten begon te glijden. Te koude banden na de herstart?
Maar, serieus, als hier 5 sec voor gaan geven......
Het was volgens mij behoorlijk duidelijk dat het Piastri was die telkens op de rem ging/moest, om Norris terug in DRS te krijgen. Die had een flinke gat geslagen als hij zelf had mogen rijden, was echt veel sneller dan Norris.Vos schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:44:
Nee.. gelijk 10 sec he.. 😉jan390 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:44:
Zou hij een 5 sec straf krijgen, dan kost hem dat 1 plaats/1 punt.
We gaan het zien
Steam/Epic: Deurstopper
Echt? Dat gevoel heb ik helemaal niet. Norris maakt veel meer foutjes dan Piastri, net ook weer. Hij kon niet eens in DRS blijven. Hij mag zijn team dankbaar zijn want hij had 3e of zelfs 4e geworden zonder teamorders.Vos schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:44:
10 seconden penalty natuurlijk, dat is de 'normale' straf
(voor max)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |