[F1 2024] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste
Acties:
  • 177.414 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:03

SomerenV

It's something!

mr. schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:27:
[...]

Het sentiment is nooit omgeslagen dat is wat de Engelsen en mclaren fanboys iedereen probeerde te doen geloven de missie was vanaf usa al kansloos gst te groot om zonder gekke dingen terug in te lopen en nu heeft max ook nog eens een uppercut uitgedeeld aan kamp mclaren en is het sprookjesboek echt dicht
Het fanboy gehalte is hoog of niet? :+

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/7G3j8W1rg14AAAAd/max-verstappen-max.gif

Misschien wat minder azijn drinken :>

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:04
Stop eens met zuur zijn en geniet na van deze geweldige race! Stelletje kleine kinderen.

Mooi om te zien hoe (een deel van) de Britse pers nu wel Max zijn prestaties op waarde schat. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Chevy454 schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:32:
[...]

Is dat ook niet iets wat Alonso ooit deed? Beter om buitenom de escape route nemen en dan zo plekken te pakken?
Maar dat ging om een vooraf gedefinieerde 'route' die men moest rijden om geen straf te krijgen. En Alsonso deed dat bewust en pakte daar inderdaad wat winst mee. Maar hier Lag Norris gewoon 2-3 plekken naar achter toen hij buiten de baan reed, en kwam vlak achter zijn teamgenoot op de weg. Veel zwart-witter kan het niet. De claim dat hij wel plek verloor zou mijn inziens onzinnig zijn. Hij lag nog verder naar achteren en kwam dan weer terug, naast de baan. Tsja......

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Pyr0_ schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:34:

Mooi om te zien hoe (een deel van) de Britse pers nu wel Max zijn prestaties op waarde schat. :)
Ze kunnen ook wel niet anders. Damon Hill zat echt knarsentendend en frustrerend iets van positiefs te zeggen.......

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
https://dubz.co/c/6ea139

Max in post race interview

[ Voor 9% gewijzigd door Tito129 op 03-11-2024 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Ik ga uit van gridstraffen voor de volgende race voor iedereen die achter NOR is aangehobbelt toen NOR gewoon lekker wegreed terwijl dat niet de bedoeling was.
Maarja, zoveel teams bij betrokken dat mogelijk alleen RBR moeilijk gaat doen en dus genegeerd zal worden.

En dit is niet zuur doen, dit is gewoon wat ik verwacht dat de FIA + Stewards zouden moeten doen.
En als er hier nog geen regels voor zijn, dan wordt het wel even tijd.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
haha legendarisch! Iemand enig idee waar ik de post race press conference kan terugkijken? Op de f1tv pagina staat hij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kupauw schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:40:
[...]

haha legendarisch! Iemand enig idee waar ik de post race press conference kan terugkijken? Op de f1tv pagina staat hij in ieder geval niet.
Op Youtube genoeg, ik ga ze alleen niet linken, zie topic warning. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
Kupauw schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:40:
[...]

Volgens mij komt ie daar altijd wat later toch?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-09 19:28
Milenco schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:20:
Voor de volgende race in Vegas, als Max dan kampioen wil worden moet die zo eindigen t.o.v. Norris:

[Afbeelding]
Norris gaat echt geen podium pakken in Vegas, totaal zijn baan ook niet. Max daarintegen.. Max wordt gewoon 4X WDC in Vegas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Illegal_Alien schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:41:
[...]

Op Youtube genoeg, ik ga ze alleen niet linken, zie topic warning. :)
Jij als Illegal Alien kan dat toch hier posten, je bent toch al illegaal aanwezig :P

ICE ICE Baby

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

djmuggs schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:40:
Ik ga uit van gridstraffen voor de volgende race voor iedereen die achter NOR is aangehobbelt toen NOR gewoon lekker wegreed terwijl dat niet de bedoeling was.
Maarja, zoveel teams bij betrokken dat mogelijk alleen RBR moeilijk gaat doen en dus genegeerd zal worden.

En dit is niet zuur doen, dit is gewoon wat ik verwacht dat de FIA + Stewards zouden moeten doen.
En als er hier nog geen regels voor zijn, dan wordt het wel even tijd.
Volgens mij zijn er gewoon regels voor aanrijden onder bepaalde omstandigheden. Dat het specifiek in een setting als deze vrij uniek is wil niet zeggen dat die regels opeens niet meer zouden moeten gelden. James Hinchcliffe zei bij F1TV na de race dat ie Norris een beetje een 'pass' gaf vanwege alle chaos op dat moment, maar gaf ook aan dat teams vrij snel kunnen zeggen 'joh, laat je wagen staan, je mag nog niet rijden' zoals ze schijnbaar ook bij Ocon deden.

De FIA kan bijna niet anders dan straffen uitdelen want ze moesten gezien de vlaggen blijven staan. Als het écht niet duidelijk was geweest dan was iedereen aan gereden, wat niet is gebeurt. Ik snap ergens wel dat ze het na de race pas uit gaan vogelen, want het zijn unieke omstandigheden, maar regels zijn regels wat mij betreft. En regels negeren betekent straf. Al is de FIA natuurlijk wel heel goed met spelen met mitigerende omstandigheden :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

D.deJong schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:26:
[...]

De weersvoorspelling was er ook helemaal niet naar dat er heel binnenkort wel eens een rode vlag kon gaan komen… vandaar dat Russel zo boos was. Dit heeft niks met geluk te maken maar met een winnaarsmentaliteit die Norris echt nog niet heeft.
Prima, Norris kan nog wat leren.
Maar dat neemt niet weg dat je voor het gokken op SC of rode vlag geen talent nodig hebt, enkel geluk.

Mensen vallen over deze uitspraak alsof Norris Verstappen talentloos zou noemen ofzo. Gewoon niet waar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:43
Hulkenberg officieel gediskwalificeerd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OSEuT5D.png

[ Voor 5% gewijzigd door Melkunie op 03-11-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

SomerenV schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:43:
[...]

Volgens mij zijn er gewoon regels voor aanrijden onder bepaalde omstandigheden. Dat het specifiek in een setting als deze vrij uniek is wil niet zeggen dat die regels opeens niet meer zouden moeten gelden. James Hinchcliffe zei bij F1TV na de race dat ie Norris een beetje een 'pass' gaf vanwege alle chaos op dat moment, maar gaf ook aan dat teams vrij snel kunnen zeggen 'joh, laat je wagen staan, je mag nog niet rijden' zoals ze schijnbaar ook bij Ocon deden.

De FIA kan bijna niet anders dan straffen uitdelen want ze moesten gezien de vlaggen blijven staan. Als het écht niet duidelijk was geweest dan was iedereen aan gereden, wat niet is gebeurt. Ik snap ergens wel dat ze het na de race pas uit gaan vogelen, want het zijn unieke omstandigheden, maar regels zijn regels wat mij betreft. En regels negeren betekent straf. Al is de FIA natuurlijk wel heel goed met spelen met mitigerende omstandigheden :-(
VER en GP waren in overleg over wat te doen?
De auto weer starten en ook gaan rijden? Want volgens VER en GP was wat er gebeurde niet OK.
So many infringes just happend.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Die rode vlag vanmorgen tijdens Q2 was ongeluk voor VER, die tijdens de race geluk voor VER.

Dit wordt een race om nog eens terug te kijken samen met Abu Dhabi 2021, Spanje 2016 en nog velen anderen. :)

www.google.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Hippocampus schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:44:
[...]

Maar dat neemt niet weg dat je voor het gokken op SC of rode vlag geen talent nodig hebt, enkel geluk.

Mensen vallen over deze uitspraak alsof Norris Verstappen talentloos zou noemen ofzo. Gewoon niet waar.
Mwoah, het was echt wel wat meer dan een gamble. Luister de overwegingen van Max en GP er nog maar eens op na. Het was gecalculeerd.

En daarbij, 17. Snelste. Ronden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind het grappig om te lezen (op Youtube en MP) dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat de nieuwe motor van Verstappen heeft geholpen om te winnen... Hoe dan 8)7

Ze hebben niet voor niks een getrapt gaspedaal, tijdens regen races kan er nooit volgas gereden worden (genoeg voorbeelden vandaag gezien wat er gebeurd als je teveel gas geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dentist schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:47:
[...]

Mwoah, het was echt wel wat meer dan een gamble. Luister de overwegingen van Max en GP er nog maar eens op na. Het was gecalculeerd.

En daarbij, 17. Snelste. Ronden.
Compleet het punt niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

[...]

Kan goed dat ze achter de schermen stats van vergelijkbare situaties erbij nemen en zien dat er een hele grote kans is op een SC or Red Flag en daarom dus besluiten buiten te blijven. Niet helemaal gokken dus, maar ook weer wel. Al kun je veel zien als gegok tijdens een race. Veel uitkomsten weet je van tevoren niet zeker. Soms win je, soms verlies je. Dat is alleen niet helemaal geluk, maar ook ervaring en vertrouwen in jezelf, je wagen en je team.
djmuggs schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:46:
[...]

VER en GP waren in overleg over wat te doen?
De auto weer starten en ook gaan rijden? Want volgens VER en GP was wat er gebeurde niet OK.
So many infringes just happend.
Daarom kan de FIA bijna niet anders dan straffen uitdelen, want blijkbaar was het bekend dat ze moesten wachten. Kan niet zo zijn dat RBR het wel weet maar McLaren niet.

[ Voor 28% gewijzigd door SomerenV op 03-11-2024 20:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Er zat meer 'talent' in deze beslissing dan Norris doet lijken. Dat is het punt. Het feit dat hij dat niet ziet betekent dat hij nog veel te leren heeft. Helaas voor hem zou dit wel eens het enige jaar kunnen zijn dat hij dit soort fouten niet mocht maken (ik vermoed dat hij volgend jaar om de oren wordt gereden door Piastri).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:56
Kadett schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:25:
[...]

Perez van P20 naar P1 in een zandbak race met Force India toch?
Dat was toen niet zijn start positie, hij viel wel terug naar P20 door een spin of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Was die al tijdens de rode vlag, kreeg een zwarte vlag en mocht meteen de auto parkeren. Dit is alleen een oficiele bevestiging ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bassie2407
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03-11-2024
Met een nieuw account aanmaken, ga je die verbanning niet ontlopen.

[ Voor 93% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2024 20:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Heerlijk, wat doet hij dit weer geweldig.

Het komt nooit meer goed met Max en Sky.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ok, voor de duidelijkheid; Norris heeft (in zijn ogen) zijn positie verloren door verkeerd gokken op wel of niet een SC of rode vlag. Niet door het talent van Max dat hij op de baan is verslagen.

Het is puur een (al dan niet weloverwogen) strategie call van de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

SomerenV schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:48:
[...]

Kan goed dat ze achter de schermen stats van vergelijkbare situaties erbij nemen en zien dat er een hele grote kans is op een SC or Red Flag en daarom dus besluiten buiten te blijven. Niet helemaal gokken dus, maar ook weer wel. Al kun je veel zien als gegok tijdens een race. Veel uitkomsten weet je van tevoren niet zeker. Soms win je, soms verlies je. Dat is alleen niet helemaal geluk, maar ook ervaring en vertrouwen in jezelf, je wagen en je team.

[...]

Daarom kan de FIA bijna niet anders dan straffen uitdelen, want blijkbaar was het bekend dat ze moesten wachten. Kan niet zo zijn dat RBR het wel weet maar McLaren niet.
RBR bepaald vooraf en achteraf de regels niet, dus die moeten hun mond houden.

Maar RBR heef laten zien dat als het nodig is zij de uitslag bepalen en niet de rest.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 09:43
Jorah_Newstone schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:50:
[...]

Was die al tijdens de rode vlag, kreeg een zwarte vlag en mocht meteen de auto parkeren. Dit is alleen een oficiele bevestiging ;)
Goedzo, ik heb de race ook live gezien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:47:
Ik vind het grappig om te lezen (op Youtube en MP) dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat de nieuwe motor van Verstappen heeft geholpen om te winnen... Hoe dan 8)7

Ze hebben niet voor niks een getrapt gaspedaal, tijdens regen races kan er nooit volgas gereden worden (genoeg voorbeelden vandaag gezien wat er gebeurd als je teveel gas geeft).
Oh die heeft zeker denk ik wel geholpen.
Want volgens mij waren het 14 inhaalacties, zonder DRS. Natuurlijk was Verstappen ongelofelijk snel de hele race, maar hij trapte ook aardig door op de rechte stukken. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
_O- _O- _O- Ik ga stuk hier, bedankt voor het delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:00
Hippocampus schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:51:
Ok, voor de duidelijkheid; Norris heeft (in zijn ogen) zijn positie verloren door verkeerd gokken op wel of niet een SC of rode vlag. Niet door het talent van Max dat hij op de baan is verslagen.

Goed, dan is de eerste plek misschien wel wat gelukkig tot stand gekomen, maar Max heeft welke coureurs allemaal eigenhandig verachalkt. En Norris welke coureurs precies? (Nee, Pia telt niet mee)

Dus wellicht het uiteindelijke resultaat, gecalculeerd geluk ofzo, maar toch vooral erg knap geracet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Het talent van Max was dat hij daarna 17 snelste ronden reed.

Het gebrek aan talent was dat Norris op het beslissende punt een fout maakte, en vervolgens dat na de herstart nog eens deed. En als je de conversatie tussen GP & Max vs Norris & z'n engineer vergelijkt, dan zie je dat RBR echt veel verder is dan McLaren.

Zoals het boek: een goede keeper heeft altijd geluk.

Aldus de niet zo goede keeper.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
Jorah_Newstone schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:53:
Max gaat het onmogelijke doen en gewoon winnen. De regen gaat echt van waarde zijn vandaag.
Had ik toch even gelijk he ;)

Voor Las Vegas zeg ik dat max 2e wordt, Norris 5e. B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Zag net een interview met Norris. Zo die is zuur zeg! "Het was geluk, geen talent" terwijl Max een race voor de geschiedenisboeken heeft gereden...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Mad max is snelle max, heeft hij ook door:

https://racingnews365.nl/...anic&utm_content=13843215

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:52:
[...]

Oh die heeft zeker denk ik wel geholpen.
Want volgens mij waren het 14 inhaalacties, zonder DRS. Natuurlijk was Verstappen ongelofelijk snel de hele race, maar hij trapte ook aardig door op de rechte stukken. :P
Hoe dan? Het is onmogelijk om in een regenrace vol gas te geven zonder te spinnen, het max koppel en toerental van de ICE wordt effectief opgeheven daardoor.

Als je banden de grip niet kunnen overbrengen op het asfalt is het gewoon klaar... je kan mij niet vertellen dat onder natte omstandigheden je 1000pk op het asfalt kan overbrengen, dat kan gewoon echt niet.

Bij straatauto's houd het bij 300pk al op maar aangezien het de F1 is... 700pk? En dan is het klaar. Ik heb 240pk in m'n auto en heb tot de 4e versnelling wielspin als het nat is en dan knippert de TCS constant.

En ja ik heb de Nordschleife in de regen overleefd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Boeryepes schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:55:
Zag net een interview met Norris. Zo die is zuur zeg! "Het was geluk, geen talent" terwijl Max een race voor de geschiedenisboeken heeft gereden...
Van P1 naar P6 is ook geluk want geen talent.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

djmuggs schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:52:
[...]

RBR bepaald vooraf en achteraf de regels niet, dus die moeten hun mond houden.

Maar RBR heef laten zien dat als het nodig is zij de uitslag bepalen en niet de rest.
Ik snap oprecht niet wat je bedoelt hier. Ik heb het nergens over regels bepalen? Een aantal coureurs reed aan onder omstandigheden dat dat niet mag en dat moet gewoon bestraft worden. Een aantal andere coureurs bleven staan omdat hun engineer aan gaf dat dat moest, waaronder Ocon en Verstappen.

Geen idee wat het te maken heeft met regels voor- of achteraf bepalen, of uitslagen bepalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Voor zover ik zou kunnen voorstellen, heeft Piastri zich vlak voor einde race zich minimaal 10 seconden laten afzakken ten opzichte van Norris. Hij wist sowieso dat hij 1 plek kwijt zou raken en had voldoende over om niet twee plekken kwijt te raken.
De 10 seconden ten opzichte van Norris is misschien wel gedaan om een eventuele tijdstraf voor Norris voor dat rare startmoment in te calculeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
jbdeiman schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:54:
[...]

Goed, dan is de eerste plek misschien wel wat gelukkig tot stand gekomen, maar Max heeft welke coureurs allemaal eigenhandig verachalkt. En Norris welke coureurs precies? (Nee, Pia telt niet mee)

Dus wellicht het uiteindelijke resultaat, gecalculeerd geluk ofzo, maar toch vooral erg knap geracet!
Uit de discussie die er was tussen Max en GP kun je wel halen dat het vooral goed gecalculeerd was. Het water op de baan was meer dan waarvoor eerder al rood was gegeven. De kans op een rode vlag was dus zeer groot. Je kunt je eerder afvragen waarom rood niet eerder werd gegeven en waarom er eerst een crash nodig was waardoor ze echt niet anders meer konden. Zoals ik eerder in dit topic al aangaf, de FIA is keer op keer te traag met dit soort keuzes en ook hier kostte dat weer een harde crash.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:18
[...]

Laat dit, dit is ook nergens voor nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2024 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
SomerenV schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:48:
[...]
En na even de beelden teruggekeken te hebben is het ook duidelijk dat alleen de top 3 echt wegrijdt. Vanaf P4 zie je ze wachten en pas na een tijdje door rijden. Wat straffen betreft hoeven ze dus ook alleen iets te doen met de 1e 3 rijders.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:20
redwing schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:01:
[...]

En na even de beelden teruggekeken te hebben is het ook duidelijk dat alleen de top 3 echt wegrijdt. Vanaf P4 zie je ze wachten en pas na een tijdje door rijden. Wat straffen betreft hoeven ze dus ook alleen iets te doen met de 1e 3 rijders.
jep heb ze allemaal terug gekeken en geluisterd en de 1e 3 waren echt fout de rest komen er denk ik mee weg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@jbdeiman & @Dentist en @D.deJong Lezen jullie enkel wat jullie willen lezen of willen jullie persé hardmaken dat Norris denkt dat Verstappen geen talent heeft?

Ik snap werkelijk niet wat er zo onduidelijk is aan wat hij zei in dat interview. Blijkbaar moet er iets zijn waarop Norris op afgerekend moet worden.

Ik stel voor dat we dan de discussie verschuiven naar waarom die muppet wegreed voor een tweede formatieronde, of waarom ie minimaal twee maal de bocht uit vloog. DAT zijn goede punten om hem op aan te vallen. pffff, gedoe hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

SomerenV schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:58:
[...]

Ik snap oprecht niet wat je bedoelt hier. Ik heb het nergens over regels bepalen? Een aantal coureurs reed aan onder omstandigheden dat dat niet mag en dat moet gewoon bestraft worden. Een aantal andere coureurs bleven staan omdat hun engineer aan gaf dat dat moest, waaronder Ocon en Verstappen.

Geen idee wat het te maken heeft met regels voor- of achteraf bepalen, of uitslagen bepalen.
Het is duidelijk dat je het oprecht niet snapt, want was geen directe sneer naar jou.

Maar met deze overwinning heeft RBR laten zien dat als het nodig is dat ze er nog zijn en niet laten kisten door de FIA+Stewards.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
redwing schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:58:
[...]

Uit de discussie die er was tussen Max en GP kun je wel halen dat het vooral goed gecalculeerd was. Het water op de baan was meer dan waarvoor eerder al rood was gegeven. De kans op een rode vlag was dus zeer groot. Je kunt je eerder afvragen waarom rood niet eerder werd gegeven en waarom er eerst een crash nodig was waardoor ze echt niet anders meer konden. Zoals ik eerder in dit topic al aangaf, de FIA is keer op keer te traag met dit soort keuzes en ook hier kostte dat weer een harde crash.
Wat ik met het stukje geluk bedoelde is vooral dat het ook helemaal goed uitpakt. Natuurlijk was dit het omgaan, maar zonder de crash en wellicht toch snel afnemende regen, had het er niettemin heel anders uitgezien.
Ik ga er altijd naar vanuit dat bij de andere teams niet (alleen maar) oelewappers zitten. Dus om het dan anders te doen is best een gok en gelukkig pakt het zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

redwing schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:01:
[...]

Als mensen voor je gaan rijden dan is de verwarring natuurlijk helemaal compleet.

"Hebben wij misschien iets gemist? Rij dan ook maar mee..." Zoiets.

Ik snap ook wel dat er op zo'n moment gewoon een hoop chaos en verwarring is, maar nogmaals, regels zijn regels. Je kunt niet zeggen dat regels verbreken opeens niet meer bestraft wordt omdat het wat chaotischer was dan normaal. Dan kun je alles wel recht lullen wat krom is 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
[...]
Het water op de baan was meer dan waarvoor eerder al rood was gegeven. De kans op een rode vlag was dus zeer groot. Je kunt je eerder afvragen waarom rood niet eerder werd gegeven en waarom er eerst een crash nodig was
Geeft ook wel aan dat ze de Full Wet vanaf volgend seizoen beter gewoon exit kunnen doen.
Elke keer als de omstandigheden nat genoeg zijn dat er coureurs wisselen omdat het sneller komt er minimaal preventief een SC of anders rood :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

D.deJong schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:59:
[...]

Toch bijzonder dat een papayaneus je zo blind kan maken.
Wauw, ik ben niet eens fan van die toko -O-

Moet het altijd weer partijdig gemaakt worden, kan men hier geen neutrale discussie houden?

Zoek het maar uit ook. Tot over drie weken :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Hippocampus schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:02:
@jbdeiman & @Dentist Lezen jullie enkel wat jullie willen lezen of willen jullie persé hardmaken dat Norris denkt dat Verstappen geen talent heeft?

Ik snap werkelijk niet wat er zo onduidelijk is aan wat hij zei in dat interview. Blijkbaar moet er iets zijn waarop Norris op afgerekend moet worden.

Ik stel voor dat we dat de discussie verschuiven naar waarom die muppet wegreed voor een een tweede formatieronde, of waarom ie minimaal twee maal de bocht uit vloog. DAT zijn goede punten om hem op aan te vallen. pffff, gedoe hier.
Volgens mij moet jij even rustig aan gaan doen ofzo, paar keer diep ademhalen . Dit steeds mensen aanvallen is erg nadelig voor de sfeer in het topic. Ik probeer Norris helemaal niets aan te praten, geef zelfs aan dat ik geluk deels wel begrijpelijk vindt.

Maar ook dat het niet echt meer geluk is als je zoveel renners in weet te halen in deze omstandigheden. Dus dat ik het met geluk en geen talent gewoon oneens ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
jbdeiman schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:03:
[...]

Wat ik met het stukje geluk bedoelde is vooral dat het ook helemaal goed uitpakt. Natuurlijk was dit het omgaan, maar zonder de crash en wellicht toch snel afnemende regen, had het er niettemin heel anders uitgezien.
Ik ga er altijd naar vanuit dat bij de andere teams niet (alleen maar) oelewappers zitten. Dus om het dan anders te doen is best een gok en gelukkig pakt het zo uit.
Een stukje geluk is het natuurlijk altijd, maar het is wel aan de teams om de kans op dat geluk zo groot mogelijk te maken. En als je luistert naar wat er besproken wordt bij Red Bul is het wel duidelijk dat de kans op een rode vlag een stuk groter was dan dat ie niet zou komen. En de truc is dan ook om het lef te hebben om die keuze te maken.
Je ziet deze race wat er gebeurt als je de veilige weg kiest en wanneer je het lef hebt om die grote kans op een rode vlag te benutten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtop
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03-11-2024
Veel plezier ermee.

[ Voor 97% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2024 21:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 00:04
Norris maakt bijna altijd wel een foutje, das zijn grote manco. Dat was niet alleen vandaag zo, maar is ook al vaker teruggekomen dit jaar. Dan kun je een hele goede coureur zijn, maar dat maakt dan net het verschil op het einde. En Piastri lijkt veel koeler te zijn, als die zich nog een jaar ontwikkelt....

Anyway, wat een race en wat een zege. Petje af, diepe buiging.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

Hippocampus schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:02:
@jbdeiman & @Dentist Lezen jullie enkel wat jullie willen lezen of willen jullie persé hardmaken dat Norris denkt dat Verstappen geen talent heeft?
Dat zeg ik nergens. Lees mijn berichten nog eens terug.

Het gaat erom dat Norris de rode vlag (en de consequenties daarvan) op geluk afschuift, en niet op talent - wat sowieso een rare tegenstelling is.
Mijn punt is, afgaand op de conversaties in de race tussen pitmuur met Norris en Max, dat het juist niet geluk was, maar een zeer weloverwogen keuze.

Het feit dat Norris DAT niet ziet, is mijn punt.
Ik zeg niet dat hij Verstappen talentloos noemt.

In een ander interview (wat ik niet gezien heb), schijnt hij ook gezegd te hebben dat Russell de wedstrijd had moeten winnen. Daar zeg ik over: 17. Snelste. Ronden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
redwing schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:06:
[...]

Een stukje geluk is het natuurlijk altijd, maar het is wel aan de teams om de kans op dat geluk zo groot mogelijk te maken. En als je luistert naar wat er besproken wordt bij Red Bul is het wel duidelijk dat de kans op een rode vlag een stuk groter was dan dat ie niet zou komen. En de truc is dan ook om het lef te hebben om die keuze te maken.
Je ziet deze race wat er gebeurt als je de veilige weg kiest en wanneer je het lef hebt om die grote kans op een rode vlag te benutten.
Dit is dus ook wat ik ermee wil zeggen. _/-\o_

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:12
Hulk _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlDtoVurEKqsr6ks5vL31yYizQ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FVVUzG9go9yKEHyzZvo0G6Om.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nog geen nieuws m.b.t. straffen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Hinchcliffe had nog een leuke stat tijdens de Post Race (zit die nu te kijken). Geen idee of die hier al vermeld is, maar voor wie het gemist heeft:

In alle meer dan 1.100 races die gereden zijn in de F1 zijn er maar 5 gewonnen vanaf P17 of lager.

Als ik ChatGPT vraag krijg ik 3 races:
- John Watson tijdens de 1983 US GP van P22 naar P1.
- Rubens Barrichello tijdens de 2000 Duitse GP van P18 naar P1.
- Kimi Raikkonen tijdens de 2005 Japanse GP van P17 naar P1.

En nu dan Verstappen erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
F1 Sao Paulo Grand Prix Post-Race show

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Deze Britse analyse kan ik wat beter volgen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

dawg schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:09:
Nog geen nieuws m.b.t. straffen?
De gridstraffen zijn voor de volgende race, ze hebben nog ff 3 weken.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:54
[...]

Ja dat viel mij ook op, het regende al minimaal zo hard, als waar gisteren de qualy voor gecancelled werd. Denk dat de FIA zelf ook wel inzag dat ze iets te laat waren met het rood, maar dat er diverse mensen al onder geel een pitstop hadden gemaakt waardoor ze anderen (waaronder Max) een ongewild voordeel zouden geven. Die crash kwam voor de FIA wel op het goede moment om zonder gezichtsverlies toch nog met de rode vlag te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

SomerenV schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:10:
Hinchcliffe had nog een leuke stat tijdens de Post Race (zit die nu te kijken). Geen idee of die hier al vermeld is, maar voor wie het gemist heeft:

In alle meer dan 1.100 races die gereden zijn in de F1 zijn er maar 5 gewonnen vanaf P17 of lager.

Als ik ChatGPT vraag krijg ik 3 races:
- John Watson tijdens de 1983 US GP van P22 naar P1.
- Rubens Barrichello tijdens de 2000 Duitse GP van P18 naar P1.
- Kimi Raikkonen tijdens de 2005 Japanse GP van P17 naar P1.

En nu dan Verstappen erbij.
En Hamilton van P20 naar 1, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dentist schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:06:
[...]

Daar zeg ik over: 17. Snelste. Ronden. ;)
Je blijft het herhalen, maar hoe is dit een nuttige stat?

De snelste auto op de baan wordt steeds lichter....

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6izMX4KFlTnu5TFsOEiJ4oMb5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2l3URQkcG4A55inPhOulIKNl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8g85bzzY-MEkXJpPmfBRCGrBsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ermjNlHiFZc4XFh0gdx5SM5e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zOLavQZyzDuMW8hebvwsJP_RZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnzYFCxLsiXKmyzrei1lZzP2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5oCxki18PUj9_zw46kxDhRRgjCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POb7iYwUdibWaAMAf1H3lKWK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXLRQ3Ea-ATBZt5KwFvByu_7ND4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01bgrBUgQh3Ttg3WJ1RNolWi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DL2JkVCqJxILj1Li-uYtmI0gkgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VxIdhknM4sVWTNLpueh1dJWo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjn15apqNcPkrSTUpym50xp8vy0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7S4jNw7OR2M8noKc5BCdidF8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xBsw8ygvmB8Vdq2IVcIGYicKms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDzjnoOjM0TVCq2K0MCjr45Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 10:56
MikeyMan schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:11:
[...]
De langzaamste ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dentist schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:11:
[...]

Wanneer dat dan? Doel je op Brazilie 2021? Dat was sprint laatste en voor de race startte hij ergens rond de 10 ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

[...]

Het is tekenend voor de absolute dominantie (en het talent) die Max had in het 2e deel van de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dentist schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:11:
[...]

Correct.
Yes, Lewis Hamilton did indeed make an iconic comeback from P20 to win a race. This remarkable feat occurred at the 2018 German Grand Prix at Hockenheim. Here’s the breakdown:

Race: 2018 German Grand Prix
Starting Position: P14 officially, but effectively P20 after starting from the pit lane.
Result: 1st Place
Hamilton qualified in P14 due to mechanical issues in Q1 but ultimately started further back after incurring a penalty. During the race, he capitalized on strategic calls and changing weather conditions, making his way through the field. When Sebastian Vettel crashed from the lead, Hamilton took control and went on to secure the victory.

This race is often noted as a highlight of Hamilton’s career due to his incredible charge through the grid and his flawless response to the chaotic conditions that unfolded throughout the race.
Als ChatGPT dat ook gewoon netjes meeneemt in het antwoord zou dat geweldig zijn :+

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 03-11-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
SomerenV schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:03:
[...]
Als mensen voor je gaan rijden dan is de verwarring natuurlijk helemaal compleet.

"Hebben wij misschien iets gemist? Rij dan ook maar mee..." Zoiets.

Ik snap ook wel dat er op zo'n moment gewoon een hoop chaos en verwarring is, maar nogmaals, regels zijn regels. Je kunt niet zeggen dat regels verbreken opeens niet meer bestraft wordt omdat het wat chaotischer was dan normaal. Dan kun je alles wel recht lullen wat krom is 8)7
De 1e 3 hebben totaal geen reden om te gaan rijden. De 4e wacht echter op een reactie van de FIA of wat dan ook en als dat niet komt, krijgen ze te horen dat ze maar rustig moeten gaan rijden. Heel strikt genomen mag dat inderdaad ook niet, maar zoals het gaat is er heel wat voor te zeggen om alleen de 1e 3 aan te pakken. Zeker als je ziet hoer de FIA meestal met de regels om gaat.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

de snelste coureur had die 17 ronden. De snelste auto finishte op p6. Door het “talent” van de coureur die er in zit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
djmuggs schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:10:
[...]

De gridstraffen zijn voor de volgende race, ze hebben nog ff 3 weken.
wegens dat het gebeurt is tijdens de race en bijvoorbeeld niet na de race, mogen ze ook straffen uitdelen op deze race dus voor een stop and go pen. staat denk ik zo'n 30 tot 50 sec. of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:07
Gemiste kans om 33% korting te geven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Heb de hele race met een schuin oog gekeken, en dat was al een spektakel. Ga hem vanavond zeker nog een keer terugkijken. :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ArcticWolf schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:57:
Hoe dan? Het is onmogelijk om in een regenrace vol gas te geven zonder te spinnen, het max koppel en toerental van de ICE wordt effectief opgeheven daardoor.

Als je banden de grip niet kunnen overbrengen op het asfalt is het gewoon klaar... je kan mij niet vertellen dat onder natte omstandigheden je 1000pk op het asfalt kan overbrengen, dat kan gewoon echt niet.

Bij straatauto's houd het bij 300pk al op maar aangezien het de F1 is... 700pk? En dan is het klaar. Ik heb 240pk in m'n auto en heb tot de 4e versnelling wielspin als het nat is en dan knippert de TCS constant.
Max was juist heel veel aan het short schiften waar Lando, Piastri en Hamilton bijvoorbeeld steeds naar de toerenbegrenzer gingen en dikwijls opzij sprongen. Dat zag je Max niet doen.
En ja ik heb de Nordschleife in de regen overleefd.
_/-\o_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 09:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
wel jammer dat er nog niet eens een document is voor de start van de race we zijn alweer een uur of 2 na de finish...

maarja zal wel weer neits uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Catmandos schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:13:
[...]

wegens dat het gebeurt is tijdens de race en bijvoorbeeld niet na de race, mogen ze ook straffen uitdelen op deze race dus voor een stop and go pen. staat denk ik zo'n 30 tot 50 sec. of zo.
10 plekken gridstraf volgende race heeft na vandaag toch wel iets meer impact denk ik

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dentist schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:12:
[...]

Het is tekenend voor de absolute dominantie (en het talent) die Max had in het 2e deel van de race.
De bijna 20 seconden op het einde zeggen dat ja.

17x snelste ronde zegt niet zo gek veel. Ja dat ie een strak tempo reed in een lichter wordende auto :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

MikeyMan schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:16:
[...]

De bijna 20 seconden op het einde zeggen dat ja.

17x snelste ronde zegt niet zo gek veel. Ja dat ie een strak tempo reed in een lichter wordende auto :P
Inhoudelijk zegt het niet zo veel inderdaad, maar ik kan me niet herinneren dat zoiets ooit is gebeurd. Misschien 3-4x fastest lap achter elkaar, ja zoiets. Maar 17x. Damn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Nu ben ik er klaar mee. Kappen met dit gezeur over sturing.
Ik heb duidelijk aangegeven dat je het per DM mag opnemen.

[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2024 21:18 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
djmuggs schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:16:
[...]

10 plekken gridstraf volgende race heeft na vandaag toch wel iets meer impact denk ik
bij de fia gaat het niet om impact maar om wat er met verleden zelfde soort fouten is gedaan, en dan kun je dus kijken naar de massa black flag van 2007 en dat werd een DSQ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
Dentist schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:06:
[...]

Dat zeg ik nergens. Lees mijn berichten nog eens terug.

Het gaat erom dat Norris de rode vlag (en de consequenties daarvan) op geluk afschuift, en niet op talent - wat sowieso een rare tegenstelling is.
Mijn punt is, afgaand op de conversaties in de race tussen pitmuur met Norris en Max, dat het juist niet geluk was, maar een zeer weloverwogen keuze.

Het feit dat Norris DAT niet ziet, is mijn punt.
Ik zeg niet dat hij Verstappen talentloos noemt.

In een ander interview (wat ik niet gezien heb), schijnt hij ook gezegd te hebben dat Russell de wedstrijd had moeten winnen. Daar zeg ik over: 17. Snelste. Ronden. ;)
Dat van Russel klopt, dat zegt ie hier.
YouTube: Lando Norris Reacts to Tough P6 Finish | Brazil GP 2024 Post-Race In...

Krijg wel een heel apart gevoel bij dit interview over hoe Norris de race ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

schumi2004 schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:18:
[...]

YouTube: Lando Norris Reacts to Tough P6 Finish | Brazil GP 2024 Post-Race In...

Triest. Teveel Zak-gehalte…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even terug naar de aborted start. Was er geen case tegen Nico Hulkenberg, recentelijk, waarbij hij ook een obvious fout maakte en hij daar een straf voor kreeg van een paar grid plaatsen straf en licentiepunten? Het ging volgens mij over de procedure bij de rode vlag...?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 18-09 16:11
Ik zit nog lekker na te genieten hier. Een echte regenrace zoals dit, van start tot finish, hebben we al veel te lang niet meer gezien. Heerlijk.

Ik moet toegeven, vanmorgen was ik ook een beetje (nogal) teleurgesteld na de Q. Het lijkt soms oneerlijk en het is altijd makkelijk om vanaf het toetsenbord meteen een oordeel klaar te hebben, maar soms draven we een beetje te ver door. Laten we de sport en vooral haar monteurs prijzen voor de prestaties op en rond de baan, die keer op keer, onder alle omstandigheden, hun mannetje (m/v/anders) staan. Van alle auto's met schade in de Q is uiteindelijk slechts eentje niet gestart.

Gelukkig liet de race alle negativiteit als sneeuw voor de zon verdwijnen: it ain't over until the fat lady sings. Ook dit hoort bij F1 en is wat de sport zo mooi maakt. Een geweldige comeback in listige condities van VER, zoals maar weinigen in het veld kunnen. Bijvoorbeeld HAM en SAI zou ik hiertoe ook in staat achten, maar faalden in die missie. Anderen wisten het hoofd verbazend goed koel te houden, zoals OCO en GAS. Zij maakten met VER een slimme call om te wachten op de rode vlag die bijna zeker zou komen. Dat een NOR het dan op geluk gooit is een beetje jammer, en dan denk ik dat hij eens in de spiegel zou moeten kijken. Beslissingen maken in het heetst van de strijd, hoort gewoon bij F1. You win some, you lose some. En ondertussen is Max de zoveelste coureur op de grid mentaal helemaal kapot aan het maken.

Er is natuurlijk genoeg gebeurd in de race, maar het viel mij op dat tot 2x toe de marshalls een auto weer op gang hebben geduwd (HUL en SAI). Alle goede bedoelingen ten spijt, maar beide auto's hadden natuurlijk meteen geborgen moeten worden. Verder waren de rookies iets te gretig en werden ze genadeloos afgestraft: BEA maakt een klein foutje door COL aan te tikken, is daar uiteindelijk zelf slachtoffer van en krijgt ook nog eens (IMHO te zware) 10s + 2 punten straf, terwijl die laatst genoemde een fout maakt door te snel de SC bij te willen halen en met een flinke klap voor een rode vlag zorgt.

Het voorbeeld van BEA laat helaas weer eens zien dat straffen absoluut niet consequent worden toegepast. Hoezo waren dit geen verzachtende omstandigheden, want (ik geloof) COL had hier toch geen last van? Ollie spint nota bene en Franco kan zonder belemmering of schade doorrijden. Hoog tijd dat de regels hieromtrent verduidelijkt worden. Enerzijds wordt er namelijk gepredikt dat er niet naar omstandigheden wordt gekeken, maar anderzijds hebben ze wel de mogelijkheid om (afhankelijk van de overtreding) tot wel 4 mogelijke straffen toe te kennen. Neem óf die flexibiliteit weg, óf pas het toe door wél naar de situatie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

[...]

Bijzonder, vooral ook het feit dat hij later in dit interview zegt dat 'probably nobody agrees with them' over de rode vlag.

Terwijl ik toch echt Piastri heb horen zeggen dat het een red flag moest zijn.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Het lukt hem niet om de woorden “Max” of “Verstappen” of “Red Bull” uit te spreken. Het is “them” en “they”. Norris gedraagt zich als een loser. Zo veel meekrijgen dit weekend en toch niet winnen, dat is gewoon falen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:04
In die vooral veel teleurstelling. Begrijpelijk, hij had het anders voor zich gezien na de Q. Je kunt overal wat achter zoeken, ik zie vooral teleurstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

[...]

poh als ie echt WC wil worden, dan mag ie wel iets realistischer worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:25:
Het lukt hem niet om de woorden “Max” of “Verstappen” of “Red Bull” uit te spreken. Het is “them” en “they”.
Hij moet zich zo gedragen om de competitie "afstandelijk te maken". Je kunt niet tegen een vriend racen, je racet tegen iemand. Deze mindset maakt het wat makkelijker om de grens te zoeken.

Maar dat geeft ook wel aan dat hij dieper moet gaan als Max.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dat duurde even. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dinv2kgcxqyd1.jpeg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

[...]

Huh ?
Kijken ze bij Sky ook alles achterste voren ?
Wist niet dat ze daar alles in de spiegel lezen 8)7

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk er is een beslissing... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

dr.lowtune schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:25:
[...]

Het lukt hem niet om de woorden “Max” of “Verstappen” of “Red Bull” uit te spreken. Het is “them” en “they”. Norris gedraagt zich als een loser. Zo veel meekrijgen dit weekend en toch niet winnen, dat is gewoon falen.
Dit dan wel. Ik vind niet dat hij iets fouts zegt danwelde intentie heeft om een dig te uitten , haalt wel zijn eigen potentiele procedurele fout niet eens aan. Wel een beetje een on-Norris interview, maar ik hoor niet de bedoeling die anderen horen. Een rode vlag heeft gewoon weinig met talent te maken. Hij kan misschien zeuren over consistentie, maar euh, ja eigenlijk ook compleet niet dit weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
[...]

He [Verstappen] drove well, was a bit lucky.

Russell should have won.

Verstappen gaf de rest rijles, en dat is volgens Norris 'he drove well'?

En Russell had moeten winnen? Op basis van wat vraag ik mij af.

Beetje vreemd interview met deze 2 opmerkingen. Maar het is net na de race, hij moet de boel nog verwerken en relativeren. En het is een harde klap, kampioenschap zo goed als voorbij terwijl het weekend er juist zo positief uit zag gezien de kans op flink wat puntenverschil in zijn voordeel. Het is het totaal het tegenovergestelde geworden. Over een paar dagen kan hij de prestatie van Verstappen vast en zeker wel goed plaatsen.
Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord