BINGO!!!! The fans are incredible. Domenicali doet een Hamiltonnetje! Fijn, mijn bingokaart is weer afgestreept.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Naar morgen uitgesteld dus...08:50:34 pm
There is no official word on a full postponement to tomorrow, but that will not take long to appear, given the activity in the garages.
08:53:27 pm
FIA president Stefano Domenicali has confirmed that qualifying will take place tomorrow morning and will not run this evening.
[ Voor 28% gewijzigd door ArcticWolf op 02-11-2024 20:54 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
#StefanBlessedStefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:52:
BINGO!!!! The fans are incredible. Domenicali doet een Hamiltonnetje! Fijn, mijn bingokaart is weer afgestreept.
![]()
Morgen idd qually, mits beetje race weer dus!Bloodclot schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:40:
Is ook wel eens sprake geweest van een qually op raceday? Japan dacht ik een aantal jaar terug.
Als er verder geen andere evenementen zijn?
1948GMT: So no Q today; let's reconvene tomorrow and hopefully get qualifying sorted! Tomorrow's race window has similar concern re weather woes. Keep fingers crossed...
— Ian Fergusson (@fergieweather) 2 november 2024
[ Voor 11% gewijzigd door d-vine op 02-11-2024 20:57 ]
[ Voor 30% gewijzigd door dawg op 02-11-2024 20:56 ]
Zouden de mensen daar in Brazilië d'r geld nu terug gaan krijgen van de FIA? Voor veel mensen gaat er daar nu gewoon een half jaar-salaris in rook op (of valt er een uitje letterlijk en figuurlijk in het water).siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:53:
Als het morgen tijdens de race maar regent. Samen met zijn alleen virtueel regendansje doen?
Ook Lewis zijn run is gecancelled.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Meer dat hij lekker even zegt dat ze gewoon hadden moeten gaan rijden en betere regenbanden nodig hebben. Want nu kan er niks tegen gezegd worden zo live uitgezonden.StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:52:
![]()
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ICE ICE Baby
10:00 quali, 16:00 race startd-vine schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:55:
Als vandaag al niet lukt om te rijden gaat het morgen ook niet gebeuren ben ik bang
[Afbeelding]
Haters everywhere but I don’t really care
Onbekend hoe dat gaat, hangt af van de promoter, daar komt geen FIA/FOM tussen. Weet even niet meer wat in Las Vegas gebeurde met die putdeksel. Maar dat was een nog ergere klucht dan dit.Will_M schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
[...]
Zouden de mensen daar in Brazilië d'r geld nu terug gaan krijgen van de FIA? Voor veel mensen gaat er daar nu gewoon een half jaar-salaris in rook op (of valt er een uitje letterlijk en figuurlijk in het water).
Jij zou meteen als FIA steward worden aangenomen.. en uiteindelijk een gratis Brits pasport krijgentalkatoo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
Nog even een voorspelling (ik hoop dat deze niet uitkomt). Quali gaat morgen niet door. Uitslag FP1, Norris is dan P1, Max is dan P20. Race start door regen achter de Safety Car. Na een optocht van 20 rondjes voor het public wordt de race gecanceld en krijg iedereen halve punten. Norris +13, Max +0.
https://f1manager.info/ranking/4605
Zou niet de eerste keer zijn, Spa zit nog vers in mijn geheugen 😑powah33 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:59:
[...]
Jij zou meteen als FIA steward worden aangenomen.. en uiteindelijk een gratis Brits pasport krijgen
De verwachting is dat het af en aan blijft regenen tot morgen, en vanaf 10.00u lokale tijd ook weer een stuk harder, wat aanhoudt tot in ieder geval 17.00u.StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:04:
Ted Kravitz doet even een rekensommetje: start lokale tijd zou 09:00u zijn. Dan zouden de teams tussen 10 - 14:00u lokale tijd hebben om aan de verplichte 4 uur te zitten tussen kwalificatie en race. Dat zou dus Nederlandse tijd 13:00u zijn voor de kwalificatie en 18:00u racestart.
Dan zit er juist geen 4 uur tussen? Als de vlag om 10:00 valt kan er nog niet aan de auto's worden gewerkt want die zijn dan nog op de baan en moeten nog door parc ferme. En dat is al als de vlag om 10:00 valt, want met een rode vlag hang je ook al. 8 uur of half 9 lijkt me dan logischer. En volgens mij hadden ze het op F1TV zelfs over zonsopkomst om 5:xx? Dus ze kunnen ook al om 7 uur of zo starten.StefanVerkerk schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:04:
Ted Kravitz doet even een rekensommetje: start lokale tijd zou 09:00u zijn. Dan zouden de teams tussen 10 - 14:00u lokale tijd hebben om aan de verplichte 4 uur te zitten tussen kwalificatie en race. Dat zou dus Nederlandse tijd 13:00u zijn voor de kwalificatie en 18:00u racestart.
ACCU Weather sais 'NO'RobertMe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:28:
[...]
Dan zit er juist geen 4 uur tussen? Als de vlag om 10:00 valt kan er nog niet aan de auto's worden gewerkt want die zijn dan nog op de baan en moeten nog door parc ferme. En dat is al als de vlag om 10:00 valt, want met een rode vlag hang je ook al. 8 uur of half 9 lijkt me dan logischer. En volgens mij hadden ze het op F1TV zelfs over zonsopkomst om 5:xx? Dus ze kunnen ook al om 7 uur of zo starten.
#F1 #BrazilGP 🇧🇷 WEATHER UPDATE - Latest model output suggests we should see occasional (generally light) rain in the morning, becoming heavier/thundery from late AM/early afternoon. Tricky Sunday.
— Rodolfo Alves (@Rodolfoar07) 2 november 2024
Rain risk from Meteoblue Multimodel:
9h 50%
10h 70%
11-12h 80%
13h onwards 90%. pic.twitter.com/g8uNS7MH5A
Nou geen punten voor Norris morgen zal toch niet gebeuren
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geen qualy en droge race. Norris plus 26. Max plus 2 oid.talkatoo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
Nog even een voorspelling (ik hoop dat deze niet uitkomt). Quali gaat morgen niet door. Uitslag FP1, Norris is dan P1, Max is dan P20. Race start door regen achter de Safety Car. Na een optocht van 20 rondjes voor het public wordt de race gecanceld en krijg iedereen halve punten. Norris +13, Max +0.
een treffende spreuk
Dan stopt VER morgen met de F1 en mag de FIA+FOM uitleggen aan de broadcasters waarom iedereen massaal hun abonement opzegd en de broadcasters dus veel geld mislopen en daarom vertrouwen in de FIA+FOM opzeggen.talkatoo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
ICE ICE Baby
Dan pakt Verstappen gewoon een volledige nieuwe PU en gaat de laatste races los met extra vermogen.talkatoo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
Wil bij deze mijn voorspelling corrigeren dat halve punten niet meer zomaar worden uitgereikt volgens nieuwe regels:djmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:50:
[...]
Dan stopt VER morgen met de F1 en mag de FIA+FOM uitleggen aan de broadcasters waarom iedereen massaal hun abonement opzegd en de broadcasters dus veel geld mislopen en daarom vertrouwen in de FIA+FOM opzeggen.
Ik denk dat het wel meevalt. F1 is meer dan alleen Max Verstappen he.djmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:50:
[...]
Dan stopt VER morgen met de F1 en mag de FIA+FOM uitleggen aan de broadcasters waarom iedereen massaal hun abonement opzegd en de broadcasters dus veel geld mislopen en daarom vertrouwen in de FIA+FOM opzeggen.
✌
Verwijderd
Niet iedereen kijkt voor Verstappen hè. Zeker in het buitenland gaan mensen er geen F om gevendjmuggs schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:50:
[...]
Cheap shot for the camera. Plus het was nogal grappig bedoeld denk ik zo.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:45:
Beste moment van deze hele dag.
Gewoon Domenicali.voor het blok gezet dat er betere regenbanden nodig zijn of dat de banden weer verwarmd moeten kunnen worden.
https://www.reddit.com/r/...ali_after_qualifying_got/
In dit scenario zijn er 0 punten. Afaik moeten er minimaal 2 rondes onder groen geracet worden.talkatoo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
Zeker. Dat zal ook niemand ontkennen. Maar ik denk dat het net zo goed veelzeggend zal zijn als de Fia/FIA/FOM hun schouders optrekt als Max op een gegeven moment zegt, ik ben het zat ik ga WEC doen.MJHH93 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat het wel meevalt. F1 is meer dan alleen Max Verstappen he.
Gemotoriseerd Rijkeluis Festival.siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:59:
[...]
Zeker. Dat zal ook niemand ontkennen. Maar ik denk dat het net zo goed veelzeggend zal zijn als de Fia/FIA/FOM hun schouders optrekt als Max op een gegeven moment zegt, ik ben het zat ik ga WEC doen.
De problemen zijn er al heel lang en ze lijken het gewoon niet te willen oplossen. Wat dat betreft is het gewoon een amateursport.
How do you save a random generator ?
Zeker, zeker... Vooral bij de kwalificatie zou ik view from beginning kiezen en genieten van uren plezierFauna schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:07:
Zo, druk dagje gehad, plof nu op de bank op de sprint en kwalificatie terug te kijken. Nog iets bijzonders gemist vandaag?
Dat gaat niet werken. Met hoge snelheden blijft er grote kans op aquaplaning.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:45:
Beste moment van deze hele dag.
Gewoon Domenicali.voor het blok gezet dat er betere regenbanden nodig zijn of dat de banden weer verwarmd moeten kunnen worden.
https://www.reddit.com/r/...ali_after_qualifying_got/
Dat zei men in '93 ook over Michael Jordan toen die de NBA verlietMJHH93 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat het wel meevalt. F1 is meer dan alleen Max Verstappen he.
Een dergelijke obvious manipulatie van het kampioenschap gaat niet gebeuren lijkt me?De Sport( dus FIA) is gebaat bij spanning. Dit levert vooral gezeur en rechtszaken optalkatoo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
[ Voor 50% gewijzigd door Ryur op 02-11-2024 22:39 ]
Komt Max dan dadelijk ook terug als een 'Looney Tunes' karakter wat tijdelijk gaat honkballen?D-Ed schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:15:
[...]
Dat zei men in '93 ook over Michael Jordan toen die de NBA verliet
-2 uur
[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 02-11-2024 22:42 ]
Copy paste foutje.Ryur schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:40:
[...]
-2 uurom 16:30 de race
Met jouw tijden zou zelfs de race een halfuurtje LATER zijn dan gepland
Wij zitten in UTC+1.
Ja echt he. Je kan ook zeggen: dit zijn de banden, dit is de auto. Kijk naar het weer. Je hoort bij de top 20 coureurs van de wereld. Succes!dawg schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:55:
Pfff. Beetje erg jammer dit. Blijf het idioot vinden.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
En als er een (dodelijk) ongeluk gebeurd, dan is FIA de schuldige en kan veel worden aangeklaagd vanwege het opzettelijk schade toebrengen.caspervc schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:47:
[...]
Ja echt he. Je kan ook zeggen: dit zijn de banden, dit is de auto. Kijk naar het weer. Je hoort bij de top 20 coureurs van de wereld. Succes!
Als de Engelsen hun kans krijgen doen ze hettalkatoo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
Met de huidige auto's gaat dat gewoon niet. De oude auto's waren smaller, hadden andere vloeren en hadden een andere rijhoogte. Als het kon, gingen de coureurs echt wel.caspervc schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:47:
[...]
Ja echt he. Je kan ook zeggen: dit zijn de banden, dit is de auto. Kijk naar het weer. Je hoort bij de top 20 coureurs van de wereld. Succes!
Horner heeft dit seizoen geleerd dat het toch geen zin heeft om tegen de wedstrijdleiding in te gaan. 😏Lynx schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:54:
Race cancelt wegens weer. Norris loopt slechts 3 punten in. Dat zou een terechte uitkomst zijn na de blamage van de sprint.
Ik begrijp niet waarom RBR zo stil blijft. Die zien dit toch ook gebeuren? Wolf stuurt de complete wedstrijdleiding naar huis als hij z’n zin niet krijgt. Waar is Horner in deze? Je hebt twee teams op de grid. Enige inbreng zal je dan toch hebben.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Op basis van een weersvoorspelling die vandaag ook zo uiterst betrouwbaar was. Q zou droog zijn meen ik? So yeah. En blijft Interlagos, circuit tussen de meren, waar de regenwolken vanzelf ontstaan. Een weersvoorspelling is er gewoon nooit betrouwbaar. En voor de teams reden om altijd spotters buiten het circuit te plaatsen die het kunnen melden als er regen bij hun is.ArcticWolf schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:10:
Wat kut... waarom hebben ze de race vervroegd?
Maar Canada heeft dit jaar toch bewezen dat regenraces juist wel werken? Tegen alle verwachtingen in was daar opeens "gewoon" een staande start op een zeiknat circuit en dat ging allemaal prima.siggy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:57:
[...]
Cheap shot for the camera. Plus het was nogal grappig bedoeld denk ik zo.
Dit probleem is er al jaaaaaren. En nee, het gaat niet opgelost worden zolang we niet terug gaan naar auto's die meer lijken op die van 98/99. Iemand zei het al in dit topic, het zijn niet alleen de bandjes maar meer gedoe met rijhoogte.
En de keren dat ze naar buiten zijn gegaan op full wets wachten ze vaak zo lang dat het tijd is voor intermediates. Zeldzame uitzondering was Haas in Canada dit jaar op de full wets. Of was dat vorig jaar nog.
F1 is, al dan niet terecht, risico-avers geworden, zeker in de regen. Men wil vooral een race hebben met 20 finishers en niet een race hebben waaar halverwege de helft al is uitgevallen. Ook een reden van de vele asfaltstroken naast de baan. Ook een grote reden dat het aantal uiitvallers tov 'vroegah' extreem laag is.
Ik vind dat ze beter gewoon vooraf kunnen beslissen dat er gewoon regenraces meer zijn. De full wets zijn onzin, er wordt te vaak te lang gewacht, te grote risico's en te veel uitvallers. Ze blijven maar gewoon aankloten en half/half proberen. De auto's zullen niet aangepast worden, dus schaf die wets maar af. Dan weet iedereen waar men aan toe is. Nu is het wachten op een of andere imaginair moment wat al meer dan een uur lang duidelijk was dat komen zou gaan.
En als het staande water op de baan nog steeds een probleem is, ook daar zijn dingen voor te verzinnen. Kost wat geld, maar geld, maar het kan.
Zou wel droog zijn in het voordeel van de McLarens. 🤡ArcticWolf schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:10:
Wat kut... waarom hebben ze de race vervroegd?
Dit ja...RobertMe schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:12:
[...]
Op basis van een weersvoorspelling die vandaag ook zo uiterst betrouwbaar was. Q zou droog zijn meen ik? So yeah. En blijft Interlagos, circuit tussen de meren, waar de regenwolken vanzelf ontstaan. Een weersvoorspelling is er gewoon nooit betrouwbaar. En voor de teams reden om altijd spotters buiten het circuit te plaatsen die het kunnen melden als er regen bij hun is.
If a championship contender needs his leading teammate to slow down to help him keep DRS to keep second place, he doesn’t deserve to win the championship.
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) 2 november 2024
It’s as simple as that.
Mijn boefje is liev!
Vaag inderdaad. Zo wil je toch ook geen kampioen worden? Wat als Piastri de komende races vooraan rijdt, gaat ie dan nog 4 kadootjes weggegeven en wordt Lando juichend kampioen? Sneu.
Piastri was afgelopen races totaal niet in de buurt van Norris, dus eerst maar eens afwachten hoe het tussen hun loopt.matthijst schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:40:
[...]
Vaag inderdaad. Zo wil je toch ook geen kampioen worden? Wat als Piastri de komende races vooraan rijdt, gaat ie dan nog 4 kadootjes weggegeven en wordt Lando juichend kampioen? Sneu.
[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 03-11-2024 00:06 ]
Bedoel je de sprint quali?TheBrut3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:08:
[...]
Zeker, zeker... Vooral bij de kwalificatie zou ik view from beginning kiezen en genieten van uren plezier
let the past be the past.
Wat ik van Ziggo begreep is dat bij een sprint race in zo'n geval de stewards bepalen of de uitslag van FP1 of die van de sprint race de startopstelling van de race wordt. Het zou wel zo eerlijk zijn als in dat geval het de uitslag van sprint race wordt.talkatoo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:56:
"When you grow up your heart dies"
Aangezien er op zaterdag geen kwalificatie was zul je die ook niet gaan vinden.SPee schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:41:
[...]
Bedoel je de sprint quali?
Want die race quali zie ik niet op F1TV terug. Enkel het voorprogramma vóór de quali.
[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 03-11-2024 00:46 ]
"When you grow up your heart dies"
En wint daarna wéér drie titelsWill_M schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:40:
[...]
Komt Max dan dadelijk ook terug als een 'Looney Tunes' karakter wat tijdelijk gaat honkballen?
Vaak bu'j te bang!
Norris lag voor vandaag 60 punten voor, dat is een groter gat dan Verstappen-Norris.matthijst schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:04:
Voor kwalificeren krijg je geen punten?
Piastri wat aan het prutsen maar zit een aardige om-en-om streak tussen.
[Afbeelding]
Zowel de kwalificatie als de race gaan op basis van de huidige weersverwachtingen sowieso al nat verlopen. Eigenlijk begint het vanaf 05:00u lokale tijd daar al te regenen. Kwalificatie vanaf 07:30u LT. En in de middag eveneens een aardige hoeveelheid regen. Zoals bij de oorspronkelijke kwalificatie te zien was zijn de neerslaghoeveelheden in de weermodellen niet accuraat. Er was in een uur tijd daar al 18mm neerslag gevallen…DoubleDutch schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:15:
[...]
Zou wel droog zijn in het voordeel van de McLarens. 🤡
Weermodellen heb je weinig aan in zo'n microklimaat. (blijkt nu maar weer)StefanVerkerk schreef op zondag 3 november 2024 @ 04:29:
[...]
Zowel de kwalificatie als de race gaan op basis van de huidige weersverwachtingen sowieso al nat verlopen. Eigenlijk begint het vanaf 05:00u lokale tijd daar al te regenen. Kwalificatie vanaf 07:30u LT. En in de middag eveneens een aardige hoeveelheid regen. Zoals bij de oorspronkelijke kwalificatie te zien was zijn de neerslaghoeveelheden in de weermodellen niet accuraat. Er was in een uur tijd daar al 18mm neerslag gevallen…
Kortom nog genoeg kansen op een regenrace.
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 03-11-2024 06:02 ]
Oeps ik kan me nog ene Michael Schumacher herinneren....
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Inderdaad de huidige rijhoogte is funest bij heel veel water. De bolides gaan drijven op de plank.tweakduke schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:50:
[...]
Met de huidige auto's gaat dat gewoon niet. De oude auto's waren smaller, hadden andere vloeren en hadden een andere rijhoogte. Als het kon, gingen de coureurs echt wel.
Het is te hopen dat het morgen iets droger is anders gebeurd er gewoon niks.
[ Voor 5% gewijzigd door Speedster op 03-11-2024 06:39 ]
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Hmm. Dan ga ik het niet redden de race live te kijken.jdiezrequejo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:01:
Kwalificatie om 11.30 uur Nederlandse tijd.
De race is vervroegd naar 16.30 uur Nederlandse tijd.
Bron: https://nl.motorsport.com...ace-in-brazilie/10669890/
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat klopt helemaal i.m.o. ik vind andere race klassen ook leuker om te kijken tegenwoordig omdat racen er niet meer bij is.siggy schreef op zondag 3 november 2024 @ 07:16:
F1 is gewoon óók te risico avers gelopen, niemand heeft nog zin in een race waar na de helft nog maar de helft van de wagens op de baan is. Commercieel is dat gewoon slecht, helaas. Dus al zouden ze kunnen racen, dan is al snel het zicht weer te slecht enzo.
Regen had altijd wat extra's gebracht, nog is het vooral extra ergernis voor de toeschouwers. Intussen klinkt het 'Bernie Sprinkler System (TM)' niet eens zo slecht meer...... Paar verplichte regenraces per jaar....
De tijden zijn maar een indicatie vanaf wanneer het mogelijk is, kan nog genoeg geschoven worden dus wie weet kijken we de race iets later lekker met een bord op schootJasphur schreef op zondag 3 november 2024 @ 07:45:
[...]
Hmm. Dan ga ik het niet redden de race live te kijken.
Ik vond dat juist veel leuker: af en toe een ploffende motor en vastlopende versnellingsbakken waarmee het einde een stuk onvoorspelbaarder was.siggy schreef op zondag 3 november 2024 @ 07:16:
niemand heeft nog zin in een race waar na de helft nog maar de helft van de wagens op de baan is.
In 2009 werd er nog gewoon bijgetankt (2010 niet meer). Denk dus dat dat vrij weinig met de pit brand bij Benetton te maken heeft.Dennisdn schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:12:
Wat ik nooit echt begrepen heb is dat het tanken nooit teruggekomen is, dat gaf pas leuke strategieën.... We zijn inmiddels een jaar of 25 na de brand van Jos, is in al die jaren de techniek dan niet voorruit gegaan dat het nog steeds niet veilig kan?
Moest die zijn teamgenoot ook afremmen om DRS te geven aan hem (/Schumacher)? In mijn herinnering was er toen in ieder geval geen DRSSpeedster schreef op zondag 3 november 2024 @ 06:17:
[...]
Oeps ik kan me nog ene Michael Schumacher herinneren....
Ik dacht dat ze juist wilden dat de inhaalacties op de weg plaatsvonden en niet in de pits.RobertMe schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:19:
[...]
In 2009 werd er nog gewoon bijgetankt (2010 niet meer). Denk dus dat dat vrij weinig met de pit brand bij Benetton te maken heeft.
Mooi toch! Het is een teamsport. Zo klagen er toch ook genoeg mensen dat Perez er nooit is om Verstappen te helpen?
✌
Palthe
Eens. Eindelijk doet Mclarren het goed strategisch gezien. Ik vond dat ze het heel goed gemanaged hebben en gemaximaliseerd voor het WK.MJHH93 schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:24:
[...]
Mooi toch! Het is een teamsport. Zo klagen er toch ook genoeg mensen dat Perez er nooit is om Verstappen te helpen?
Is F1 echt een teamsport? Het is dat ze twee rijders moeten hebben, maar de meeste coureurs rijden toch echt voor zichzelf en niet voor het team. IMO dus eerder een teamsport doordat de rijder(s) extreem veel live ondersteuning krijgen van mensen achter de schermen. En niet perse een team van 2 coureurs.MJHH93 schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:24:
[...]
Palthe
Gisteren was dit voor Norris vermoedelijk het beste. Hij had het tempo niet, Piastri nog wel enigszins. Dus Piastri vooraan en Norris DRS. Wissel op het juiste moment en 1-2. Dat heb jij ook gezien dus je vraag stellen is hem zelf beantwoorden: ja.
In 2009 was er nog een brand waarbij Kimi Raikonen tijdens het tanken gewond is geraakt, dat was de druppel.RobertMe schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:19:
[...]
In 2009 werd er nog gewoon bijgetankt (2010 niet meer). Denk dus dat dat vrij weinig met de pit brand bij Benetton te maken heeft.
Williams deed het in 2012 nog dunnetjes over op BarcelonaDennisdn schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:43:
[...]
In 2009 was er nog een brand waarbij Kimi Raikonen tijdens het tanken gewond is geraakt, dat was de druppel.
Palthe
Zou een verwisselbare tank een optie kunnen zijn? Dus net zoals bandenwissel een tankwissel, zelf bepalen hoeveel kg fuel.Dennisdn schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:43:
[...]
In 2009 was er nog een brand waarbij Kimi Raikonen tijdens het tanken gewond is geraakt, dat was de druppel.
Palthe
Palthe schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:47:
[...]
Zou een verwisselbare tank een optie kunnen zijn? Dus net zoals bandenwissel een tankwissel, zelf bepalen hoeveel kg fuel.
Waarschijnlijk technisch te complex.
Edit: en offtopic
Dat managen vind ik nog het grootste probleem. Het is autoracen en ze zouden continue op de max moeten rijden. In plaats daarvan rijden ze 90% van de tijd rustig om banden/de motor te managen. En dan wint ook nog eens degene die dat het beste kan en niet degene die het hardste kan rijden.siggy schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:46:
[...]
Williams deed het in 2012 nog dunnetjes over op Barcelona(okayokay, had niks met refueling te maken)
Maar geef mij het tanken maar terug. Dan kunnen we tenminste wat meer racing zien, en niet dat oma-tempo om alles te managen. Ook een reden dat er zo weinig uitvallers zijn.
[removed]
Zoiets Inderdaad, ik heb geen technische kennis om er serieus over mee te kunnen praten maar ik zou dénken dat de technieken nu zo vooruit zijn gegaan dat het veilig moet kunnen… en dan nog steeds wel een maximum aan brandstof om het zuiniger-voor-het-milieu te behoudenPalthe schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:47:
[...]
Zou een verwisselbare tank een optie kunnen zijn? Dus net zoals bandenwissel een tankwissel, zelf bepalen hoeveel kg fuel.
Waarschijnlijk technisch te complex.
Precies, bandjes zijn gewoon te zwak en hebben blijkbaar een zeer smalle temp window om optimaal te opereren. Persoonlijk zou ik ook zoveel mogelijk sensoren eruit will hebben, alles is zo extreem geoptimaliseerd, het is bijna optimaliseren van data en de coureur is een operator geworden.redwing schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:48:
[...]
Dat managen vind ik nog het grootste probleem. Het is autoracen en ze zouden continue op de max moeten rijden. In plaats daarvan rijden ze 90% van de tijd rustig om banden/de motor te managen. En dan wint ook nog eens degene die dat het beste kan en niet degene die het hardste kan rijden.
We gaan het meemaken. Om 18:00 kan ik weer voor de buis zitten dus zal eens kijken wat en hoePalingDrone schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:12:
[...]
De tijden zijn maar een indicatie vanaf wanneer het mogelijk is, kan nog genoeg geschoven worden dus wie weet kijken we de race iets later lekker met een bord op schootof helemaal niet, dat kan ook natuurlijk
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Jammer dat Checo geen Pippen is
Requiem19 schreef op zondag 3 november 2024 @ 03:57:
Norris lag voor vandaag 60 punten voor, dat is een groter gat dan Verstappen-Norris.
Eens, men denkt vaak "vroeger was alles beter". Dat wordt vooral veroorzaakt dat vooral de leuke dingen van vroeger worden herinnerd en de saaie dingen niet zijn blijven hangen. Er waren destijds ook races met amper inhaalacties. Ik denk dat tussen 1990 - 2010 er een stuk minder ingehaald werd dan de huidige generatie. Oke, er was geen DRS, maar met DRS ontstaan ook mooie inhaalacties.Requiem19 schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:26:
Als ze die banden echt goed zouden maken zou het veel meer worden zoals in Schumacher tijden.
Bijna geen inhalen op de baan, maar vooral in de pits. Reden is dat dan Q pace = race pace. Als iedereen start op de plek die correspondeert met z’n snelheid wordt de variatie veel kleiner en krijgen we meer processies.
Nu zie je dat er aan het einde van stints steeds grotere delta’s komen tussen rijders en daarmee ook gevechten.
Klinkt leuk zulke banden, maar ik daag iedereen uit om eens een volledige race van de jaren ‘00 te kijken op pak m beet Barcelona. Het gebrek aan actie past gewoon niet meer in 2024.
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq