Zorgverzekering 2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
@Ophidian, misschien kan je dan ook aanbieden de contractsonderhandelingen voor de apotheker er voor een klein prijsje bij te doen. Wie weet heeft de apotheker er wel oren naar om dat goedkoop aan een geschikte partij over te kunnen laten.

[ Voor 61% gewijzigd door begintmeta op 13-12-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Hi,

Omtrent het vraagstuk omtrent 'kinderen <18 die een beugel krijgen...' , kan ik nog wel wat advies gebruiken :). Ik weet, het is al vaker ter sprake gekomen in dit topic.

Mijn dochter is aan het afbouwen qua orthodontie, daarom hadden wij een ASR polis met 'ZorgBeter'. Dat past prima in het budget voor dit afbouw-jaar (500 per kind per verzekering). Vorig jaar was ze elders verzekerd. So far, so good.
Nu hebben we ook nog een tweeling die juist gaan beginnen aan een beugel. Dus, dit jaar op intake/behandelplan/foto's en zo. De eerst 350 per kind hebben we er dus al doorheen gejaagd bij ASR. Aangezien er een behandelplan ligt van 3500 per kind....willen we ons uiteraard (nog) beter gaan verzekeren hiervoor. Dus, upgraden die polis. Er is nog een stapje hoger dan 'ZorgBeter', namelijk 'ZorgBest'. Dan zit je op 1000, maar dat is niet per jaar, maar dat is voor de hele duur van het traject. Dus, resteert er nog 'maar' 650, en dat is dus bij lange na niet genoeg. En als dat potje op is, dan betaal je dus feitelijk voor niets.

Zover ik kan zien is ASR de enige die zonder wachttijd een redelijke vergoeding geeft (en betaalbare polis). Op Independer wordt nog gerept over een ZEKUR polis zonder wachttijd, maar die kan ik nergens vinden.

Dus, tsja, en nu? Elders verzekeren, evt met wachttijd, heeft geen zin. Had al wel bedacht: wat nu als ik de kids op 'mijn' polis zet, ipv op de ASR polis die mijn vrouw nu heeft? Ik ben nu elders verzekerd, maar wil prima overstappen naar ASR.
(gok dat ASR dit wel doorheeft obv BSN#).

Alle advies is welkom :) !

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
begintmeta schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:42:
offtopic:
@Ophidian, misschien kan je dan ook aanbieden de contractsonderhandelingen voor de apotheker er voor een klein prijsje bij te doen. Wie weet heeft de apotheker er wel oren naar om dat goedkoop aan een geschikte partij over te kunnen laten.
Weet niet zo goed wat ik daar als oogarts zou moeten eerlijk gezegd.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
@Ophidian @Ophidian Het is inderdaad mogelijk dat de onderhandelingen tussen oogartsen en zorgverzekeraars anders verlopen dan die tussen apothekers en zorgverzekeraars. Misschien verklaart dat ook waarom de contracten voor die apotheker pas in januari rondkomen. Maar als oogarts heb je daar waarschijnlijk wel enig zicht op, tenminste dat leid ik af uit je verwondering over de situatie van de apotheker. Of was de uitleg die je kreeg toen je naar de reden vroeg waarom het pas in januari geregeld is, niet vadequaat? Dat kon ik namelijk niet opmaken uit je eerdere posts.

[ Voor 30% gewijzigd door begintmeta op 13-12-2024 17:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Dennis1812

Amateur prutser

Als geen oogarts maar slechts simpel ambulanceverpleegkundige en dus mening als burger zijnde. Want nergens betrokken bij onderhandelingen.
Ik vind het debiel dat die contracten pas rond zijn in januari of later terwijl je vaak al wel gekozen moet hebben voor je verzekering. En dus eigenlijk maar moet gokken.
Er zou een deadline op moeten staan. Net als op bekend maken van de prijzen.

Dezelfde dag alle contracten bekend. Dan beginnen ze maar eerder te onderhandelen..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:55
Dat kan als je het vanuit die kant bekijkt. Andersom geredeneerd: je kan heel januari nog overstappen. Dan zijn alle contracten wel rond.

Overigens zijn het ook regelmatig zorgaanbieders die voor vertraging zorgen: CAO onderhandeling afwachten en dat dan aan de zorgverzekeraar door willen rekenen in de prijzen terwijl die al zijn premie voor het nieuwe jaar bekend heeft moeten maken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:05
Dennis1812 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:44:
Als geen oogarts maar slechts simpel ambulanceverpleegkundige en dus mening als burger zijnde. Want nergens betrokken bij onderhandelingen.
Ik vind het debiel dat die contracten pas rond zijn in januari of later terwijl je vaak al wel gekozen moet hebben voor je verzekering. En dus eigenlijk maar moet gokken.
Er zou een deadline op moeten staan. Net als op bekend maken van de prijzen.

Dezelfde dag alle contracten bekend. Dan beginnen ze maar eerder te onderhandelen..
Eens, maar het is nou eenmaal zo, hier over doorgaan heeft dan ook niet zoveel zin.
' De zorg wordt steeds duurder ' horen we telkens in het nieuws en veel mensen willen nou eenmaal graag de aller goedkoopste zorgverzekering, waar de verzekeringsbranche dan op inspeelt.
Die contracten zo lang mogelijk uitstellen en degenen die dit belangrijk vinden in onzekerheid stellen is daar één van.
Het kan anders denk ik ook niet uit, die natura/budgetpolissen zijn er op gemaakt dat een X aantal van claims (deels) niet worden vergoed, omdat o.a. zoals je al zegt sommigen verkeerd hebben gegokt.
Als verzekeringszoekende kun je echter opzeggen en nog wachten tot eind januari, waarna de verzekering met terugwerkende kracht in gaat.
In andere gevallen is het ook simpel op zich: 'nog in onderhandeling' kun je beschouwen als geen contract.
Dan kun je bepaalde partijen weer afstrepen en verdergaan met je zoektocht naar je zorgverzekering voor 2025

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

Ik vind het debiel dat die contracten pas rond zijn in januari
daar zal niemand het mee oneens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
...
Vanwege omzetplafonds blijft het eventueel toch gokken, ik heb bij een aantal verzekeraars gebrobeerd te achterhalen of ze informatie kunnen geven over verwachtingen ten aanzien van het bereiken van plafonds, en over eventuele waarborgen bij doorlverplichten. Dat is onbegonnen werk...

Ik kan alleen maar iedereen oproepen de NZa de schrijven met concrete informatie (en klachten) als men iets tegenkomt wat niet conform de Regeling informatieverstrekking ziektekostenverzekeraars aan consumenten is (en ook als die regeling zelf voor verbetering vatbaar is).

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 13-12-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@begintmeta Ik weet even niet zo goed hoe ik je antwoorden moet interpreteren. Zit er een sarcastische ondertoon in, of is het serieus? Uiteraard zijn onze gesprekken anders dan die met de apotheker.

Het is natuurlijk raar dat je voor 31 december moet opzeggen en dan voor 31 januari een nieuw contract moet aanvragen. Maak er 1 datum van, dan voor 31 dec of januari overstappen en opzeggen tegelijk. Nu moet ik opzeggen, en als ik toch de Ohra prima vindt, weer aanmelden bij Ohra?

Ik snap heus wel dat de apothekers flink met de zorgverzekeraars aan het vechten zijn voor een adequate vergoeding. Ik sta daarbij volledig aan de zijde van de apothekers. Maar trek dan met alle apothekers op, heb lef en sluit uberhaupt geen contract af. Dan maak je tenminste een statement.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
JohanNL schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:20:
[...]

Eens, maar het is nou eenmaal zo, hier over doorgaan heeft dan ook niet zoveel zin.
' De zorg wordt steeds duurder ' horen we telkens in het nieuws en veel mensen willen nou eenmaal graag de aller goedkoopste zorgverzekering, waar de verzekeringsbranche dan op inspeelt.
Die contracten zo lang mogelijk uitstellen en degenen die dit belangrijk vinden in onzekerheid stellen is daar één van.
Het kan anders denk ik ook niet uit, die natura/budgetpolissen zijn er op gemaakt dat een X aantal van claims (deels) niet worden vergoed, omdat o.a. zoals je al zegt sommigen verkeerd hebben gegokt.
Als verzekeringszoekende kun je echter opzeggen en nog wachten tot eind januari, waarna de verzekering met terugwerkende kracht in gaat.
In andere gevallen is het ook simpel op zich: 'nog in onderhandeling' kun je beschouwen als geen contract.
Dan kun je bepaalde partijen weer afstrepen en verdergaan met je zoektocht naar je zorgverzekering voor 2025
Dat laatste klinkt leuk, behalve als de dorpsapotheek geen enkel contract heeft. Dan wordt het toch weer lastig.

Ik kan mij van vroeger niet herinneren dat er zoveel contracten pas na december bekend werden. Dus laten we dan gewoon weer doen zoals het hoorde. Op tijd je werk afhebben.

Volgens de afspraken moet iederen zijn offerte zelfs op 1 september al ingediend hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 13-12-2024 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ophidian schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:16:
[...]

Dat laatste klinkt leuk, behalve als de dorpsapotheek geen enkel contract heeft. Dan wordt het toch weer lastig.

Ik kan mij van vroeger niet herinneren dat er zoveel contracten pas na december bekend werden. Dus laten we dan gewoon weer doen zoals het hoorde. Op tijd je werk afhebben.

Volgens de afspraken moet iederen zijn offerte zelfs op 1 september al ingediend hebben.
Een aantal jaren geleden hadden we zelfs nog restitutiepolissen met 120% vergoeding van X bedrag en waren omzetplafonds nog iets waar niemand van had gehoord.
Maar we hebben nog steeds combinatiepolissen met 100% vergoeding voor alles op GGZ en wijkverpleging na, dus dat is nog een optie en kost relatief gezien vaak niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 10:15
Het ziet er naar uit dat dit jaar de goedkoopste optie is:
Univé Zorg Select 885 129,90 via shopbuddies -> poliswijzer.nl = 30,- cashback.

Iemand iets beters gezien?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:36
birdibird schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:47:

Salland is goedkoper bij een maximaal eigen risico én als je kiest voor een jaarbetaling (4% korting). Je hebt dan een jaarpremie van € 1.542,48, € 128,54 er maand.

Via shopbuddies -> Zorgkiezer krijg je ook 27,50 cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Salland is al aantal keer genoemd als de goedkoopste dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL

Voor de combinatiepolis van a.s.r. zit je met jaarbetaling op € 1.575,84 (omgerekend 131,32p/m ) en heb je nog Vitality erbij, voor wat het waard is.
Niet goedkoper, wél beter wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:40

muhda

Time & Space traveler

Ik wil dit jaar overstappen, alle merken/consortiums onder Achmea en ASR vallen af.

Voor mijn allergie medicijnen en vitamine supplementen moest ik toch al zelf betalen (of via eigen risico) Hiervoor wil ik in de toekomst toch al een online apotheek gaan gebruiken om te zien of dit bevalt. Fysio heb ik dit jaar niet gebruikt, maar mijn heup heeft weer wat aandacht nodig, ik schat dat zo'n 6 sessies genoeg moet zijn. Wereldwijd dekking is ook nodig omdat ik veel reis.

CZ (Direct) komt als de beste uit de bus, de 2% korting bij jaarbetaling is mooi meegenomen.
Zie ik nog dingen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 05:44

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Dennis1812 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:23:
[...]

Je hebt tot 31-12 om op te zeggen en tot 31-1 om een nieuwe verzekering af te sluiten.
Waar wat als er wat gebeurd in de tussentijd en je bijv spoedeisende hulp nodig hebt. Ben je dan onverzekerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

haagsepracht schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 07:43:
[...]

Waar wat als er wat gebeurd in de tussentijd en je bijv spoedeisende hulp nodig hebt. Ben je dan onverzekerd?
Ja, op dat specifieke moment wel.
Maar als je voor 31-1 een nieuwe verzekering hebt ben je met terugwerkende kracht wel verzekerd en wordt alles gewoon betaald.

Ja, eens, raar systeem. Beter regelen ze gewoon contracten op tijd en zit je niet met dit soort rare constructies..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

muhda schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 02:50:
Ik wil dit jaar overstappen, alle merken/consortiums onder Achmea en ASR vallen af.

Voor mijn allergie medicijnen en vitamine supplementen moest ik toch al zelf betalen (of via eigen risico) Hiervoor wil ik in de toekomst toch al een online apotheek gaan gebruiken om te zien of dit bevalt. Fysio heb ik dit jaar niet gebruikt, maar mijn heup heeft weer wat aandacht nodig, ik schat dat zo'n 6 sessies genoeg moet zijn. Wereldwijd dekking is ook nodig omdat ik veel reis.

CZ (Direct) komt als de beste uit de bus, de 2% korting bij jaarbetaling is mooi meegenomen.
Wel offtopic maar tip als online apotheek: MedApp. Werkt erg prettig, fijne klantenservice en snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:31
Misschien een gekke vraag, maar wellicht heeft iemand het antwoord of de ervaring.

Eind november heb ik een nieuwe verzekering aangevraagd en alles bevestigd gekregen. Ondertussen heb ik spijt van mijn keuze, niet zozeer qua inhoud (basis is toch gelijk tenslotte) maar omdat de VGZ weigert mee te bewegen om de apothekersassistenten eindelijk eens meer geld te betalen. Liefst zou ik ze daarvoor “straffen” door toch nog voor een ander te kiezen. Maar ik weet dus niet of dat kan, ik heb het nog nooit aan de hand gehad.

Dus voordat ik half Nederland ga afbellen maar hier de vraag of iemand het toevallig weet :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Drardollan schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:16:
Misschien een gekke vraag, maar wellicht heeft iemand het antwoord of de ervaring.

Eind november heb ik een nieuwe verzekering aangevraagd en alles bevestigd gekregen. Ondertussen heb ik spijt van mijn keuze, niet zozeer qua inhoud (basis is toch gelijk tenslotte) maar omdat de VGZ weigert mee te bewegen om de apothekersassistenten eindelijk eens meer geld te betalen. Liefst zou ik ze daarvoor “straffen” door toch nog voor een ander te kiezen. Maar ik weet dus niet of dat kan, ik heb het nog nooit aan de hand gehad.

Dus voordat ik half Nederland ga afbellen maar hier de vraag of iemand het toevallig weet :)
Staat in de TS, maar tl;dr: je hebt 14 dagen bedenktijd, zijn die over kun je helaas niet meer switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sandrioni schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:04:
Hi,

Omtrent het vraagstuk omtrent 'kinderen <18 die een beugel krijgen...' , kan ik nog wel wat advies gebruiken :). Ik weet, het is al vaker ter sprake gekomen in dit topic.

Mijn dochter is aan het afbouwen qua orthodontie, daarom hadden wij een ASR polis met 'ZorgBeter'. Dat past prima in het budget voor dit afbouw-jaar (500 per kind per verzekering). Vorig jaar was ze elders verzekerd. So far, so good.
Nu hebben we ook nog een tweeling die juist gaan beginnen aan een beugel. Dus, dit jaar op intake/behandelplan/foto's en zo. De eerst 350 per kind hebben we er dus al doorheen gejaagd bij ASR. Aangezien er een behandelplan ligt van 3500 per kind....willen we ons uiteraard (nog) beter gaan verzekeren hiervoor. Dus, upgraden die polis. Er is nog een stapje hoger dan 'ZorgBeter', namelijk 'ZorgBest'. Dan zit je op 1000, maar dat is niet per jaar, maar dat is voor de hele duur van het traject. Dus, resteert er nog 'maar' 650, en dat is dus bij lange na niet genoeg. En als dat potje op is, dan betaal je dus feitelijk voor niets.

Zover ik kan zien is ASR de enige die zonder wachttijd een redelijke vergoeding geeft (en betaalbare polis). Op Independer wordt nog gerept over een ZEKUR polis zonder wachttijd, maar die kan ik nergens vinden.

Dus, tsja, en nu? Elders verzekeren, evt met wachttijd, heeft geen zin. Had al wel bedacht: wat nu als ik de kids op 'mijn' polis zet, ipv op de ASR polis die mijn vrouw nu heeft? Ik ben nu elders verzekerd, maar wil prima overstappen naar ASR.
(gok dat ASR dit wel doorheeft obv BSN#).

Alle advies is welkom :) !
Mijn ervaring met tand en ortho verzekeringen is dat ze eigenlijk altijd duurder zijn dan het gewoon zelf betalen. Met alle wachttijden en beperkte vergoedingen moet je echt nadenken of het een beetje uit kan.

Maar dat geldt met 1 kind, met 2 kinderen tegelijk is het denk ik een hele andere rekensom. Kinderen zijn tenslotte “gratis” verzekerd bij de ouder en in jullie geval is de extra premie voor 2 kinderen ipv 1.

Het stukje van de ASR snap ik niet wat je bedoeld. Je vrouw zit al bij ASR maar daar wil je de kinderen niet op de polis zetten, maar wel op een nieuwe polis voor jou bij diezelfde ASR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
JohanNL schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:18:
[...]

Staat in de TS, maar tl;dr: je hebt 14 dagen bedenktijd, zijn die over kun je helaas niet meer switchen.
Heb ik gemist, maar helder. Die zijn helaas ruimschoots voorbij. Normaal nooit last van en regel ik het bewust eind november/begin december omdat ik wel andere zaken aan het hoofd heb deze maand en het dan maar van het lijstje is. Tis niet anders, dan maar op andere manieren de VGZ lastig vallen met mijn ongenoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-10 12:34
Half december, en nog is het niet helder. Meeste verzekeraars kunnen niet aangeven of ik terecht kan bij twee van de drie ziekenhuizen in de buurt.

Wel is men rond met het Academische Ziekehuis in de regio. Heb ik daar voldoende aan? Weet niet of men mij zomaar naar academische ziekenhuis verwijst in het geval dat ik ziekenhuiszorg nodig heb.
Afstand is om het even, dus dat maakt niet uit. Iemand ervaringen?

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

mk1992 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:55:
Half december, en nog is het niet helder. Meeste verzekeraars kunnen niet aangeven of ik terecht kan bij twee van de drie ziekenhuizen in de buurt.

Wel is men rond met het Academische Ziekehuis in de regio. Heb ik daar voldoende aan? Weet niet of men mij zomaar naar academische ziekenhuis verwijst in het geval dat ik ziekenhuiszorg nodig heb.
Afstand is om het even, dus dat maakt niet uit. Iemand ervaringen?
Academisch levert veel zorg ook niet.
Dus nee, heb je niet voldoende aan.

"Basis" zaken wordt je gewoon naar perifere ziekenhuizen verwezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-10 12:34
Dennis1812 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:57:
[...]

Academisch levert veel zorg ook niet.
Dus nee, heb je niet voldoende aan.

"Basis" zaken wordt je gewoon naar perifere ziekenhuizen verwezen
Thanks en lekker dan |:(

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Deatheyee schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:20:
[...]

Salland is goedkoper bij een maximaal eigen risico én als je kiest voor een jaarbetaling (4% korting). Je hebt dan een jaarpremie van € 1.542,48, € 128,54 er maand.

Via shopbuddies -> Zorgkiezer krijg je ook 27,50 cashback.
Ja, dat weet ik, maar het ging me niet om jaarbetaling, maar om welke maand / cashback combi

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Zorgverzekeraars moeten hun (gemiddelde) zorgpremie onderbouwen (dus niet per verzekering of label), deze (nominale) premie bestaat uit de rekenpremie en de opslagpremie. De rekenpremie wordt ieder jaar door de overheid bepaald, van waaruit alle zorgkosten worden geacht te kunnen worden betaald. De opslagpremie bepalen de verzekeraars zelf, dat zijn hun kosten en eventuele wijzigingen in hun reserves. Als je online zoekt op premieopbouw+"zorgverzekeraar" dan vind je deze onderbouwingen. Ik heb een overzicht gemaakt van de kosten van de meeste zorgverzekeraars:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qY5YHabA-WKNxxoQ_ApI_o-b54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mvSjIzI1N0lwHZGMHAj6V8wy.png?f=fotoalbum_large

Er zijn duidelijk grote verschillen in (kosten)posten tussen de zorgverzekeraars. Bijvoorbeeld het resultaat zorg is het verschil tussen werkelijke en gedekte zorgkosten t.o.v. de rekenpremie ondanks de risicoverevening. Opslag vrij ER zijn de extra kosten door een vrijwillig hoger eigen risico, maar dit zou een positief resultaat moeten hebben op het zorgresultaat. De bedrijfskosten laten erg grote verschillen zien tussen zorgverzekeraars, hier mag best wat kritischer naar gekeken worden lijkt mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
J_C_W schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:26:
Zorgverzekeraars moeten hun (gemiddelde) zorgpremie onderbouwen (dus niet per verzekering of label), deze (nominale) premie bestaat uit de rekenpremie en de opslagpremie. De rekenpremie wordt ieder jaar door de overheid bepaald, van waaruit alle zorgkosten worden geacht te kunnen worden betaald. De opslagpremie bepalen de verzekeraars zelf, dat zijn hun kosten en eventuele wijzigingen in hun reserves. Als je online zoekt op premieopbouw+"zorgverzekeraar" dan vind je deze onderbouwingen. Ik heb een overzicht gemaakt van de kosten van de meeste zorgverzekeraars:

[Afbeelding]

Er zijn duidelijk grote verschillen in (kosten)posten tussen de zorgverzekeraars. Bijvoorbeeld het resultaat zorg is het verschil tussen werkelijke en gedekte zorgkosten t.o.v. de rekenpremie ondanks de risicoverevening. Opslag vrij ER zijn de extra kosten door een vrijwillig hoger eigen risico, maar dit zou een positief resultaat moeten hebben op het zorgresultaat. De bedrijfskosten laten erg grote verschillen zien tussen zorgverzekeraars, hier mag best wat kritischer naar gekeken worden lijkt mij...
Begrijp ik het goed dat een plus in de 'resultaat zorg' kolom laat zien dat een verzekeraar meer aan zorg lijkt te besteden / 'te vergoeden'?

En dat dit in combinatie met de bedrijfskosten laat zien welk bedrijf veel aan 'omkosten' 'kwijt' is tov vergoedingen?

[ Voor 3% gewijzigd door marshallq op 15-12-2024 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 11:46
Hoe kan het dat bij poliswijzer.nl de tandengaaf 100% 500 euro een bedrag wordt gebruikt van €36 en bij overstappen.nl €28,80 ?????
Poliswijzer.nl geeft dan een z.g. korting van €7,20 waardoor deze ook op €28,80 uitkomt. Zo wordt je dus in de maling genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YluEqbsBCJu6jfuHJ3JZ3sWUHtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8EAUmyDSqwlYzX7FPkxl2EOK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZRO-7dMLp4orWt1pRQgG1P4MRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nonw1H0rpfaDyfCAKJRR5k15.jpg?f=fotoalbum_large

De tweede foto is van overstappen.nl

[ Voor 35% gewijzigd door Yamaka op 15-12-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Bij Nationale Nederlanden zelf is tandengaaf €32,76
Dus uiteindelijk zie je overal verschil in prijzenhantering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-Tv7g4CLqG-svFzbHOv_ZBzMRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zd7byrH33Y0J2GjE6rp7cQqx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 198% gewijzigd door Yamaka op 15-12-2024 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Dus door bijna 400 euro te betalen kan je maximaal 500 euro claimen? Kan je dan niet beter gewoon geen tandartsverzekering nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Frame164 schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:13:
Dus door bijna 400 euro te betalen kan je maximaal 500 euro claimen? Kan je dan niet beter gewoon geen tandartsverzekering nemen?
Als je weet dat je veel kosten gaat maken is het toch weer tot €100 ' winst '
Maar dat moet je allemaal goed uitzoeken en de verzekeraars zijn zeker ook niet dom.
Die mogen notabene winst maken op de aanvullende verzekeringen en velen doen dat zeker ook, bij twijfel kun je waarschijnlijk dus het beste niet zo'n verzekering afsluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 15-12-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:21
muhda schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 02:50:

Heb geen advies, was wel benieuwd waarom je asr en Achmea uitsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
marshallq schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:51:
[...]

Begrijp ik het goed dat een plus in de 'resultaat zorg' kolom laat zien dat een verzekeraar meer aan zorg lijkt te besteden / 'te vergoeden'?

En dat dit in combinatie met de bedrijfskosten laat zien welk bedrijf veel aan 'omkosten' 'kwijt' is tov vergoedingen?
Dat zou je zo kunnen concluderen, dan vergoeden ze meer dan wat de overheid incalculeert en via risicoverevening wordt gecompenseerd. Nu weet ik niet hoe die standaardbedragen en compensatie tot stand komen.

Ik heb een kopje Kosten en opslag gemaakt waar de kosten exclusief resultaat en reserve staat, zodat de kosten per verzekeraar kunnen worden vergeleken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:27
JohanNL schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:52:
[...]

Als je weet dat je veel kosten gaat maken is het toch weer tot €100 ' winst '
Je moet het weten, niet verwachten. In 2023 verwachtte m'n schoonmoeder flinke kosten, dus een iets duurdere tandartsverzekering gekozen. Ze heeft toch aanzienlijk minder kosten gemaakt waardoor ze de verzekering niet eens heeft kunnen terugverdienen. In 2024 weer andersom, ze verwachtte minder dan de werkelijkheid.

Ze zoekt het nu maar zelf uit, ben er wel klaar mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Drardollan schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:21:
[...]

Mijn ervaring met tand en ortho verzekeringen is dat ze eigenlijk altijd duurder zijn dan het gewoon zelf betalen. Met alle wachttijden en beperkte vergoedingen moet je echt nadenken of het een beetje uit kan.

Maar dat geldt met 1 kind, met 2 kinderen tegelijk is het denk ik een hele andere rekensom. Kinderen zijn tenslotte “gratis” verzekerd bij de ouder en in jullie geval is de extra premie voor 2 kinderen ipv 1.

Het stukje van de ASR snap ik niet wat je bedoeld. Je vrouw zit al bij ASR maar daar wil je de kinderen niet op de polis zetten, maar wel op een nieuwe polis voor jou bij diezelfde ASR?
Bedankt voor het meedenken!

Mijn vrouw (en alle kids) zitten al bij ASR (ZorgBeter). Ik niet (FBTO).

De kwestie is:

-ik kan niet overstappen naar een andere zorgverzekeraar (want: geen andere zonder wachttijd)
- upgrade naar ZorgBest kan haast niet uit omdat ik al groot deel van de €1000 heb besteed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

keko12 schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:23:
[...]

Heb geen advies, was wel benieuwd waarom je asr en Achmea uitsluit?
Offtopic: Maar vanwege zeer slechte score op duurzaamheid (negatieve milieu impact), mensheid en mensenrechten (Achmea en Aegon (ASR) investeren in wapen makers, wapen handelaren en wapen leveraars die leveren aan (illegale) regimes bron:
'Rapport High-risk arms trade and the financial sector (augustus 2023)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
J_C_W schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:26:

[Afbeelding]

Dat is een boel werk geweest! Wat kan ik hier als "klant" voor informatie uithalen wat betrekking heeft op mij wanneer ik zorg gebruik of moet declareren? Hoe kan ik een waardeoordeel bepalen met deze gegevens? Bijvoorbeeld wanneer ik kijk naar ASR, want daar neig ik nu naartoe vanwege bepaalde pakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:04
Sowieso is het beter om te wachten tot 18-12 als je met een hoog eigen risico werkt. Stel je krijgt de week voor 1-1-2025 een ongeluk en weet dat je beter een laag eigen risico kan nemen of een beter aanvullend pakket, dan zit je nog in de 14 dagen bedenktijd en kun je nog overstappen.

Wachten tot 31 jan kan ook maar dat doen de meesten niet geloof ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keko12
muhda schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:14:
[...]

Offtopic: Maar vanwege zeer slechte score op duurzaamheid (negatieve milieu impact), mensheid en mensenrechten (Achmea en Aegon (ASR) investeren in wapen makers, wapen handelaren en wapen leveraars die leveren aan (illegale) regimes bron:
Persoonlijk vind ik dit niet off-topic, want niet alleen de prijs en het zorgaanbod hoeven leidend te zijn in je keuze voor een aanbieder. Ik vind dit dan ook een goed punt. Alleen geeft eerlijke geldwijzer (die dit rapport ook host) juist aan dat ASR en Achmea betrekkelijk goed scoren ipv slecht....
https://www.eerlijkegeldw...ingswijzer/beleidsscores/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
Volgend jaar gaat een bijzonder jaar worden - mijn vriendin en ik verwachten een kindje namelijk.

Ik heb al wat zitten zoeken in dit topic op 'bevallen' en 'zwanger', maar heel concreet kwam ik nog niet wat tegen. Daarom hier wat ik zelf had gevonden. Mocht iemand anders slimmere/goedkopere tips hebben, dan hoor ik het heel graag.

In het algemeen: ben je nog niet zwanger en er 'nog niet aan begonnen', dan zou ik niet per sé een andere verzekering uitzoeken. Er vanuit gaande dat het allemaal goed gaat, maak je niet zoveel (zorggerelateerde :+) kosten in de eerste maanden - en voor je het weet zit de bevalling in het volgende jaar haha.
Medische checks zoals echo's en de NIPT-test worden altijd vergoed.
Wij waren dit jaar beide goedkoop verzekerd en hebben (op een kraampakket van 3 tientjes na) (nog) geen zorgkosten gerelateerd aan de zwangerschap gemaakt.

Het kan wel prijzig worden als het moeilijker gaat, maar daar heb ik mezelf niet in verdiept.

Voor volgend jaar viel me op dat er aanvullende verzekeringen bestaan die de eigen bijdrage aan de kraamzorg vergoeden.
De goedkoopste die ik kon vinden, is Zilveren Kruis Aanvullend 2 sterren (zorgverzekeringskaart) - er vanuitgaande dat je de aanvullende zorgverzekering bij dezelfde verzekeraar wilt afsluiten als je basisverzekering.

Er vanuitgaande dat je 40 uur kraamzorg afneemt à 5,40/u = €216, en die verzekering op jaarbasis €270 kost, heb je voor €56 'extra' wel een handig pakket denk ik. Denk aan fysio na de bevalling, bijvoorbeeld. Ook de eigen bijdragen van een niet-medische ziekenhuisbevalling als je daarvoor kiest, lijkt hiermee vergoed te worden.

Maar wellicht kan het slimmer, beter of goedkoper, in dat geval hoor ik graag tips!

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 16-12-2024 15:11 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Richh schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:07:
Volgend jaar gaat een bijzonder jaar worden - mijn vriendin en ik verwachten een kindje namelijk.

Ik heb al wat zitten zoeken in dit topic op 'bevallen' en 'zwanger', maar heel concreet kwam ik nog niet wat tegen. Daarom hier wat ik zelf had gevonden. Mocht iemand anders slimmere/goedkopere tips hebben, dan hoor ik het heel graag.

In het algemeen: ben je nog niet zwanger en er 'nog niet aan begonnen', dan zou ik niet per sé een andere verzekering uitzoeken. Er vanuit gaande dat het allemaal goed gaat, maak je niet zoveel (zorggerelateerde :+) kosten in de eerste maanden - en voor je het weet zit de bevalling in het volgende jaar haha.
Wij waren dit jaar beide goedkoop verzekerd en hebben (op een kraampakket van 3 tientjes na) (nog) geen zorgkosten gerelateerd aan de zwangerschap gemaakt.

Het kan wel prijzig worden als het moeilijker gaat, maar daar heb ik mezelf niet in verdiept.

Voor volgend jaar viel me op dat er aanvullende verzekeringen bestaan die de eigen bijdrage aan de kraamzorg vergoeden.
De goedkoopste die ik kon vinden, is Zilveren Kruis Aanvullend 2 sterren (zorgverzekeringskaart) - er vanuitgaande dat je de aanvullende zorgverzekering bij dezelfde verzekeraar wilt afsluiten als je basisverzekering.

Er vanuitgaande dat je 40 uur kraamzorg afneemt à 5,40/u = €216, en die verzekering op jaarbasis €270 kost, heb je voor €56 'extra' wel een handig pakket denk ik. Denk aan fysio na de bevalling, bijvoorbeeld. Ook de eigen bijdragen van een niet-medische ziekenhuisbevalling als je daarvoor kiest, lijkt hiermee vergoed te worden.

Maar wellicht kan het slimmer, beter of goedkoper, in dat geval hoor ik graag tips!
Ook al heb je aanvullende pakketten, zet vooral het eigen risico zo laag mogelijk. Je hebt zo een aantal bloedonderzoeken te pakken die van je eigen risico afgaan. Staat volgens mij ook ergens genoemd in dit topic. Zelf hebben we destijds gekozen om (o.a.) de eigen bijdrage te verzekeren, daar verdienden we een paar tientjes op. Maar ook dat blijft volgens mij een gok, want het kan voorkomen dat alleen de minimale hoeveelheid kraamzorg ontvang i.v.m. drukte (uit m'n hoofd 20 uur) of dat je geen kraamzorg ontvang i.v.m. ziekenhuisopname.

Je kan ook nog checken bij welke (basis)verzekeringen een gratis kraampakket zit, maar daar bespaar je dus slechts 30 euro mee, en die heb je blijkbaar al in huis ;) Al met al gaat het slechts om tientjeswerk in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Cheesy schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:33:
[...]
Ook al heb je aanvullende pakketten, zet vooral het eigen risico zo laag mogelijk. Je hebt zo een aantal bloedonderzoeken te pakken die van je eigen risico afgaan. Staat volgens mij ook ergens genoemd in dit topic. Zelf hebben we destijds gekozen om (o.a.) de eigen bijdrage te verzekeren, daar verdienden we een paar tientjes op. Maar ook dat blijft volgens mij een gok, want het kan voorkomen dat alleen de minimale hoeveelheid kraamzorg ontvang i.v.m. drukte (uit m'n hoofd 20 uur) of dat je geen kraamzorg ontvang i.v.m. ziekenhuisopname.

Je kan ook nog checken bij welke (basis)verzekeringen een gratis kraampakket zit, maar daar bespaar je dus slechts 30 euro mee, en die heb je blijkbaar al in huis ;) Al met al gaat het slechts om tientjeswerk in mijn ogen.
Fysio kan een ding zijn met bekkenbodem instabiliteit of urine incontinentie nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:55
Er staat zeker nergens informatie over zorgverzekeraars die het omzet/volumeplafond bereikt hebben?

Er zijn zorgverzekeraars die geen omzetplfond hebben Aevitae, OHRA en daarnaast aanbieders die "doorleverplicht" hebben OHRA, NN, DSW. Dan zijn er nog de combinatiepolissen zoals Zorg en Zekerheid en Menzis die voor een gedeelte van de zorg een omzetplafond bereikt hebben.

Aan de ene kant zal het wel loslopen, maar het is zo wel moeilijk om een afweging te maken. Je wilt niet na maanden op een wachtlijst te horen krijgen dat het plafond bereikt is. Aan de andere kant wil ik ook weer niet 15-20 euro meer betalen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Ligt er een beetje an wat je hebt natuurlijk en hoeveel ziekenhuizen er zijn in de buurt. Ik heb op 15 min de keuze uit 5 ziekenhuizen. Dus mocht ik geopereerd moeten worden ga ik naar 1 van de vijf.

Maar heb je er een op de hoek en zit je anders op een 1/2 uur rijden dan wordt het een ander verhaal.

Maar dit gedoe is echt bijna niet meer te doen. Zit je in December te puzzelen of je zorgverzekering nog wel je apotheker in het pakket heeft en in het ergste geval moet je kijken of je bepaald medicijn dan wel bij die apotheek gedekt is of dat je met je zieke lijf naar een ander moet. Systeem is gewoon stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12

Lage ER zoals aangegeven is wel handig. Al zou je thuis willen bevallen is de kans dat je naar een geboortehuis of ziekenhuis toch best groot.
Staar je niet blind op kraampaketten, dat stelt niet zo veel voor (en zijn niet de kosten). Kijk liever naar welke kraamzorgorganisaties plek hebben en hoeveel uur ze in je regio willen/kunnen aanbieden (dat is in veel regio's meer aanbodbepaald, dan vraagbepaald). En kijk daarnaast lieven naar lactatiekundige vergoeding en idd fysio. Denk daarnaast eventueel nog naar aanvullende pakketten die zwangerschapscursussen vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
TwiSteD1 schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:36:
Er staat zeker nergens informatie over zorgverzekeraars die het omzet/volumeplafond bereikt hebben?

Er zijn zorgverzekeraars die geen omzetplfond hebben Aevitae, OHRA en daarnaast aanbieders die "doorleverplicht" hebben NN, DSW. Dan zijn er nog de combinatiepolissen zoals Zorg en Zekerheid en Menzis die voor een gedeelte van de zorg een omzetplafond bereikt hebben.

Aan de ene kant zal het wel loslopen, maar het is zo wel moeilijk om een afweging te maken. Je wilt niet na maanden op een wachtlijst te horen krijgen dat het plafond bereikt is. Aan de andere kant wil ik ook weer niet 15-20 euro meer betalen per maand.
Alleen Aevitae heeft geen omzetplafonds, Ohra dus wel.
Verschil is echter dat zij aangeven dat je hier geen nadelige gevolgen van ondervindt als verzekerde.
Een combinatiepolis is ook een optie om geen nadelige gevolgen te hebben van een omzetplafond, tenminste voor de zorgcategorieen die voor 100% vergoed worden, of er een contract is of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• birdibird

Je kan de ZK aanvullende verzekering altijd los afsluiten naast een basisverzekering van een andere maatschappij. Zo kan je het beste van meerdere werelden hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Ik kwam dit artikel van RTL tegen: https://www.rtl.nl/nieuws...rstappen-goedkoopste-2025
En viel over het volgende:

"Vorige jaren waren er ook al grote verschillen. Dan ging het vaak om een combinatiepolis tegenover een naturapolis, maar dat is nu niet het geval." De duurste is 177,50 euro per maand en de goedkoopste 141,40 euro per maand, en ze bieden exact dezelfde dekking. "Daar kun je dus serieus geld mee besparen, wel honderden euro's op jaarbasis."

Dit soort uitspraken zijn toch dubieus te noemen en komt dus van iemand die werkt voor zo'n advies/overstap/vergelijk website, welke iedereen zo kan beginnen klaarblijkelijk.
Diegene heeft het dus echter over twee totaal verschillende verzekeringsconcerns, met een eigen combinatiepolis.
Echter is de ene combinatiepolis de andere niet, want die goedkope van VinkVink geeft bij niet gecontracteerde zorg enkel 100% vergoeding voor huisarts (met uitzonderingen), mondzorg en oncologisch hulp kinderen.
De rest is tot zo laag als 50% van het gemiddelde gecontracteerde tarief...
En dan nog alle andere zaken van contracten van gecontracteerde zorg tot zorgplafonds niet te vergeten.

Oppassen dus, degenen die indirect worden ingehuurd door de verzekeraars om de klant te helpen bij het kiezen van hun zorgverzekering weten niet waar ze het over hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat is de beste zorgverzekeraar vor tanden behandeling (incl. beugels)? Ik ben verzekerd momenteel bij Anderzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
WinterX schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:31:
Wat is de beste zorgverzekeraar vor tanden behandeling (incl. beugels)? Ik ben verzekerd momenteel bij Anderzorg.
Ik zou zeggen: ASR (daar is immers geen wachttijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Sandrioni schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:46:
[...]

Volgens zorgkiezer er is ook geen wachttijd bij de Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Sandrioni schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:46:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilgSC4O6bm1zliAmK-EEzs-IYBI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PklwyER1AuBJfjP5gxFTA6Wq.png?f=user_large
Goede deal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
[...]

Aegon (ASR) investeren in wapen makers, wapen handelaren en wapen leveraars die leveren aan (illegale) regimes bron: 'Rapport High-risk arms trade and the financial sector (augustus 2023)'
Dit is pertinent onjuist.

a.s.r. heeft geen investeringen in de defensie-industrie, dat blijkt ook uit het rapport dat je zelf aanhaalt:
ASR invests in none of the 15 companies in this report. In the 2022 policy assessment of the Fair Insurance Guide, ASR’s policy on weapons was assessed with a 10. ASR excludes the arms sector as a whole. In the 2020 study by the Fair Insurance Guide, no investments were found for ASR either.

https://www.eerlijkegeldw...r-rapport-wapenhandel.pdf
Wat je misschien gehoord hebt, is dat a.s.r. vorige week heeft aangekondigd dat ze mogelijk gaan investeren in defensie-industrie, als de overheid defensie-obligaties zou gaan uitgeven. Daarbij stelt a.s.r. de strikte voorwaarde dat de bedrijven waarin men investeert niet leveren aan 'high risk' landen.

a.s.r. heeft ook niets met de investeringen van Aegon te maken. Ze hebben in 2023 de Nederlandse schade-tak van Aegon overgenomen, maar niet de assets. Dus ook via die route heeft a.s.r. geen geld in de defensie-industrie.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit blijft wel een handige website om tandartsverzekeringen te vergelijken (en laat ook goed zien waarom veel van die verzekeringen niet aantrekkelijk zijn):

https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsverzekering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

Tom Paris schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:10:
[...]

Dit is pertinent onjuist.

a.s.r. heeft geen investeringen in de defensie-industrie, dat blijkt ook uit het rapport dat je zelf aanhaalt:

[...]

Wat je misschien gehoord hebt, is dat a.s.r. vorige week heeft aangekondigd dat ze mogelijk gaan investeren in defensie-industrie, als de overheid defensie-obligaties zou gaan uitgeven. Daarbij stelt a.s.r. de strikte voorwaarde dat de bedrijven waarin men investeert niet leveren aan 'high risk' landen.

a.s.r. heeft ook niets met de investeringen van Aegon te maken. Ze hebben in 2023 de Nederlandse schade-tak van Aegon overgenomen, maar niet de assets. Dus ook via die route heeft a.s.r. geen geld in de defensie-industrie.
Dank je wel voor de correctie. Wat er aan mij verteld was, is dat Aegon en ASR samen als ASR verder gingen en dat Aegon meer dan 900 miljoen heeft geïnvesteerd binnen 10 bedrijven in de wapen industrie. Die 10 bedrijven leveren aan alle repressieve regimes, ook al plegen die genocides. (Met inderdaad de rapport dat je aanhaalt als bron)

Goed om te horen dat ASR juist 'alleen' de (Nederlandse) schade en verzekeringen tak heeft overgenomen van Aegon en dat hun (ASR) juist niet investeren in de wapen industrie en de hele industrie momenteel geheel vermijden.

Momenteel ben ik nog steeds aan het (onder)zoeken welk gezondheidsverzekering het beste service levert, nog belangrijker mij het best verzekerd en beschermd wanneer ik het nodig heb. Meeste vergelijk websites raden verzekering aan die slecht scoren qua service of mensen in de kou lieten en door verwezen werden naar de kleine letters, als je de reviews leest. ;( Als ik zelf vergelijk komt CZ en OHRA als beste voor, misschien vanavond nog ASR erbij nemen om te vergelijken en op 18 December gewoon afsluiten.

[ Voor 0% gewijzigd door muhda op 18-12-2024 02:31 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:38
[...]

https://www.nporadio1.nl/...sterbom-en-kogelvrij-vest

https://nos.nl/artikel/25...ederlandse-wapenindustrie

Er wordt zelfs door de politiek geadviseerd om in wapenbedrijven te investeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Ik zit te kijken voor asr zorgverzekering.

Bewuste keuze is 147.50 euro. (100 procent vergoed bij zorgverleners met contract en 85 zonder)

Ruime keuze is 153 euro. (100 procent vergoed bij zorgverleners met contract en 65 zonder)

De 100 procent zorgverleners zijn toch hetzelfde?

Naar een zorgverlener zonder contract ga ik toch niet...
Of zijn er nog andere verschillen?

Of kan ik beter wel voorbode ruime keuze gaan? Voor 5.50 meer per maand?

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 17-12-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Aggressor schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:23:
Ik zit te kijken voor asr zorgverzekering.

Bewuste keuze is 147.50 euro. (100 procent vergoed bij zorgverleners met contract en 85 zonder)

Ruime keuze is 153 euro. (100 procent vergoed bij zorgverleners met contract en 65 zonder)

De 100 procent zorgverleners zijn toch hetzelfde?

Naar een zorgverlener zonder contract ga ik toch niet...
Of zijn er nog andere verschillen?

Of kan ik beter wel voorbode ruime keuze gaan? Voor 5.50 meer per maand?
Heb je de contracten gecontroleerd. Of jouw voorkeursbehandelaren een contract hebben?
En eventueel behalve je perifere lokale ziekenhuis ook het "grotere" ziekenhuis in je buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Dennis1812 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:25:
[...]

Heb je de contracten gecontroleerd. Of jouw voorkeursbehandelaren een contract hebben?
En eventueel behalve je perifere lokale ziekenhuis ook het "grotere" ziekenhuis in je buurt?
MCL Leeuwarden... is gewoon gecontracteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:28
En het UMCG nog niet. Asr past de website wel met regelmaat aan, vorige week was mijn apotheek nog niet gecontracteerd, maar nu wel.

Je zou ook nog naar asr goede keuze of juiste keuze kunnen kijken van het voormalige Ditzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
Vergeet bij het vergelijken ook niet dat je in sommige gevallen zorgkosten kunt aftrekken van de belastingen.
Bijv: Tandarts, fysiotherapie of specialist. Let wel op een drempelbedrag.

Dit is voor 2024.
https://www.belastingdien...overzicht-zorgkosten-2024

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0334650
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 09:01

Ik heb bij mijn zwangerschap (wel al weer wat jaartjes geleden) best een hoop extra's vergoed gekregen vanuit de aanvullende verzekering, zoals zwangerschapspilates, ehbo voor kinderen cursus en lactatiekundige. Bij een zwangerschap zou ik zeker voor een aanvullende verzekering kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-05 12:28
Hallo allen,

Uit alle vergelijkingen kom ik uit bij ASR Juiste Keuze via de vergelijkingssite. Met een jaarpremie van 1805. Volgens de sites is dit een combinatiepolis met overal 100% dekking, behalve alternatieve genezers.

Wat mij nu duizelt, deze verzekering “juiste keuze” bestaat niet op de ASR site zelf. Daar heb je enkel de pakketten: bewust / ruim / eigen keuze.

Ik snap er nu niks meer van. Wat is de “ASR juiste keuze” voor pakket dan? Iemand hier meer duidelijkheid over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda

muhda

Time & Space traveler

frankdegraaf82 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:38:
Wat mij nu duizelt, deze verzekering “juiste keuze” bestaat niet op de ASR site zelf. Daar heb je enkel de pakketten: bewust / ruim / eigen keuze.

Ik snap er nu niks meer van. Wat is de “ASR juiste keuze” voor pakket dan? Iemand hier meer duidelijkheid over?
Ik heb even voor je gekeken en als je naar hun website gaat en 'ik kies zelf' aanklikt: link
Dan zie je 3 pakketten:
'Goede Keuze' (Naturaverzekering) - 'Juiste Keuze' (Combinatieverzekering) - 'Vrije Keuze' (Combinatieverzekering)

Ik neem aan dat ze de de middelste pakket bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
frankdegraaf82 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:38:
Hallo allen,

Uit alle vergelijkingen kom ik uit bij ASR Juiste Keuze via de vergelijkingssite. Met een jaarpremie van 1805. Volgens de sites is dit een combinatiepolis met overal 100% dekking, behalve alternatieve genezers.

A.S.R Ik kies zelf heeft Goede Keuze (natura), Juiste Keuze (combinatie) en Vrije Keuze (combinatie)
A.S.R heeft Bewuste Keuze (natura), Ruime Keuze (natura) en Eigen Keuze (combinatie)

Dus goed opletten onder welke "koepel" je kijkt. Daarnaast heeft A.S.R ook weer andere namen voor de ondernemers zorgverzekeringen.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-05 12:28
Oh god, nu zie ik het!

Zie ik iets over het hoofd als ik de ik kies zelf juiste keuze goed vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
frankdegraaf82 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:55:
Oh god, nu zie ik het!

Zie ik iets over het hoofd als ik de ik kies zelf juiste keuze goed vind?
Nee dat is een prima polis en geeft ook een goede korting als je voor maximaal eigen risico gaat, wat ik zelf heb gedaan.
Let wel op dat GGZ en wijkverpleging alsnog maar voor 75% vergoed worden van X tarief als er geen contract is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benor
  • Laatst online: 09-09 15:05
Let wel op dat GGZ en wijkverpleging alsnog maar voor 75% vergoed worden van X tarief als er geen contract is.
[/quote]

en je moet voor ggz bij ASR een machtiging aanvragen als er geen contract met de zorgverlener is.

https://www.asr.nl/verzekeringen/zorgverzekering/ggz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:58
Slechte ervaringen met cashbacks via overstappen.nl.
Zowel via cbxl als shopbuddies.
Eentje wacht al 1 jaar op goedkeuring, een ander meer dan 4 maanden.

Volgens cbxl is er al sinds augustus geen enkele goedkeuring geweest door overstappen.nl

Dus ja, doe ermee wat je wilt.
Ik ga iig niet overstappen via overstappen

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:04
Reintje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:55:
Slechte ervaringen met cashbacks via overstappen.nl.
Zowel via cbxl als shopbuddies.
Eentje wacht al 1 jaar op goedkeuring, een ander meer dan 4 maanden.

Volgens cbxl is er al sinds augustus geen enkele goedkeuring geweest door overstappen.nl

Dus ja, doe ermee wat je wilt.
Ik ga iig niet overstappen via overstappen
Jammer dat ik dit nu pas lees, normaal altijd voor zorgkiezer gegaan via CBXL maar gisteren via overstappen omdat daar de cashback hoger van is. Zijn er meer mensen met ervaringen (positief/negatief) met overstappen.nl cashbacks?

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 17:11
Drardollan schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:16:

VGZ heeft naar je geluisterd: https://www.skipr.nl/nieu...oor-loonkosten-apotheken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 20:19
Nog 1 tip; ik heb per abuis al 3 verzekering bij ASR (overgenomen van AEGON).
Als ik nu de zorgverzekering er bij doe, dan krijg je nog een keer €10 korting. (van €10 naar €20 euro korting p.j.)

Stel dat je al 4 verzekeringen hebt bij hun, dan wordt de 5de verzekering €20 korting. (van €20 naar €40 p.j.)

De reden waarom ik ASR overweeg, is dat je voor €0,50 cent per maand tandongevallenverzekering en fysio na ongeval krijgt.
ASR is €32 per jaar duurder dan Salland, maar met die €10 extra korting per jaar, is dit nog maar €22 per jaar.

Eventueel kun je er nog een paar goedkope verzekeringen bijnemen, omdat bij 6 verzekering je €80 totale korting is. Op jonge leeftijd, kun je best wat verzekeringen voor €2 per maand nemen. Helemaal interesant omdat je kosten dan €24 per jaar zijn en de "extra korting" €40,-

Ik had er al 3: (€10 korting)
- Inboedel
- Reis
- Rechtsbijstand

Nu komt daarbij: (€20 korting)
- Ik kies zelf ASR

Nu overweeg ik het volgende erbij te nemen: (€40 korting)
- Aansprakelijksheidsverzekering (€3,69) zeg ik mijn Allianz op van €4.15

Helaas kan ik er niet een nodeloze verzekering bij verzinnen om nog €40 korting te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door DJustin op 20-12-2024 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
*knip* als je al ziet gebeuren dat posts niet voldoen, wil je ze dan gewoon rapporteren?

[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 21-12-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56
Nuutje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:12:
[...]

Jammer dat ik dit nu pas lees, normaal altijd voor zorgkiezer gegaan via CBXL maar gisteren via overstappen omdat daar de cashback hoger van is. Zijn er meer mensen met ervaringen (positief/negatief) met overstappen.nl cashbacks?
Ik weet niet of het hele proces soepel blijft gaan maar het eerste deel van de cashback van CBXL via overstappen.nl ging prima. Kort na aanvraag van de verzekering werd mijn cashback bevestigd. Volgens CBXL duurt het ongeveer drie maanden tot de cashback wordt goedgekeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
Onze dochter, nu 9 jaar, moet binnen 1 tot 1.5 jaar aan een beugel beginnen. In principe ben ik niet enthousiast over evt. aanvullende verzekering; lage vergoedingen al dan niet gecombineerd met een wachttijd.

Nu viel mijn oog op de Menzis Tandverzorgd 750 verzekering. Het interessante is dat je deze verzekering apart op je kind kunt afsluiten. Het lijkt dat je als volwassene niet verplicht bent dezelfde verzekering te nemen. En, onder de 10 jaar is er geen premie. Vanaf 10 jaar betaal je per kind iets meer dan 20 euro per maand. Deze verzekering keert maximaal 2000 euro aan orthodontie uit (100% vergoeding facturen). Er is wel een wachttijd van 1 jaar. Het lijkt mij wel interessant om komend jaar als 'wachtjaar te gebruiken, tegen 0 euro premie. Dan vanaf 2026 de aanvullende premie voor onze dochter te betalen maar dan kun je ook de kosten declareren. Die 2000 euro maak je wel op in 2 jaar schat ik zo in? Dus dat je zou je grofweg 600 euro aan premie totaal kosten (24x25 euro).

Ik zie vast iets over het hoofd hier? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn (en dan is dat het meestal ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
@Ruud Wachttijd van een jaar is echt een gok. Wat de let de verzekeraar om het pakket in 2025 niet meer te leveren if de vergoedingen flink omlaag te brengen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
Cobb schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:45:
@Ruud Wachttijd van een jaar is echt een gok. Wat de let de verzekeraar om het pakket in 2025 niet meer te leveren if de vergoedingen flink omlaag te brengen?
Dat klopt, maar bij veel verzekeraars kun je je wachttijd bij een overstap vaak behouden. Zo ook bijv. bij Menzis zelf:

Kiest u bij Menzis voor een tandartsverzekering met uitgebreide dekking waar wachttijd op zit? Heeft u bij uw vorige verzekeraar ook al minimaal 1 jaar een tandartsverzekering met dezelfde vergoeding voor implantaten, kronen, bruggen of orthodontie gehad? Dan mag u de wachttijd bij Menzis overslaan.

Dus je kunt relatief 'goedkoop' wachttijd opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
skaaf schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:49:
En het UMCG nog niet. Asr past de website wel met regelmaat aan, vorige week was mijn apotheek nog niet gecontracteerd, maar nu wel.

Je zou ook nog naar asr goede keuze of juiste keuze kunnen kijken van het voormalige Ditzo
UMCG nu wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

DJustin schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:50:
Nog 1 tip; ik heb per abuis al 3 verzekering bij ASR (overgenomen van AEGON).
Als ik nu de zorgverzekering er bij doe, dan krijg je nog een keer €10 korting. (van €10 naar €20 euro korting p.j.)

Stel dat je al 4 verzekeringen hebt bij hun, dan wordt de 5de verzekering €20 korting. (van €20 naar €40 p.j.)

De reden waarom ik ASR overweeg, is dat je voor €0,50 cent per maand tandongevallenverzekering en fysio na ongeval krijgt.
ASR is €32 per jaar duurder dan Salland, maar met die €10 extra korting per jaar, is dit nog maar €22 per jaar.

Eventueel kun je er nog een paar goedkope verzekeringen bijnemen, omdat bij 6 verzekering je €80 totale korting is. Op jonge leeftijd, kun je best wat verzekeringen voor €2 per maand nemen. Helemaal interesant omdat je kosten dan €24 per jaar zijn en de "extra korting" €40,-

Ik had er al 3: (€10 korting)
- Inboedel
- Reis
- Rechtsbijstand

Nu komt daarbij: (€20 korting)
- Ik kies zelf ASR

Nu overweeg ik het volgende erbij te nemen: (€40 korting)
- Aansprakelijksheidsverzekering (€3,69) zeg ik mijn Allianz op van €4.15

Helaas kan ik er niet een nodeloze verzekering bij verzinnen om nog €40 korting te krijgen.
Ik zat hier ook naar te kijken, ook omdat mijn Aegon verzekering naar ASR is overgezet, maar ik lees dat 2024 het laatste jaar is dat ze dit voordeel geven: https://www.asr.nl/ikkieszelf/voordeelpakket-ikkieszelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaJ
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-08 07:19

CaJ

Lees even mee… Heb hier even soortgelijke situatie zoals onderstaande.
Zoon is 12 en moet een beugel. Nu ook enkel aanvullend 750 voor hem aankomend jaar afgesloten bij Menzis om er vanaf 2026 met beugel traject te starten en gebruik van te maken.

(Stom, nooit geweten dat je bij Menzis apart tandarts kon verzekeren, was in veronderstelling dat ik zelf tandarts 750 moest afsluiten)

Hoor heel graag of ik nu idd iets over het hoofd zie…
ruudonline schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:34:
Onze dochter, nu 9 jaar, moet binnen 1 tot 1.5 jaar aan een beugel beginnen. In principe ben ik niet enthousiast over evt. aanvullende verzekering; lage vergoedingen al dan niet gecombineerd met een wachttijd.

Nu viel mijn oog op de Menzis Tandverzorgd 750 verzekering. Het interessante is dat je deze verzekering apart op je kind kunt afsluiten. Het lijkt dat je als volwassene niet verplicht bent dezelfde verzekering te nemen. En, onder de 10 jaar is er geen premie. Vanaf 10 jaar betaal je per kind iets meer dan 20 euro per maand. Deze verzekering keert maximaal 2000 euro aan orthodontie uit (100% vergoeding facturen). Er is wel een wachttijd van 1 jaar. Het lijkt mij wel interessant om komend jaar als 'wachtjaar te gebruiken, tegen 0 euro premie. Dan vanaf 2026 de aanvullende premie voor onze dochter te betalen maar dan kun je ook de kosten declareren. Die 2000 euro maak je wel op in 2 jaar schat ik zo in? Dus dat je zou je grofweg 600 euro aan premie totaal kosten (24x25 euro).

Ik zie vast iets over het hoofd hier? Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn (en dan is dat het meestal ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
birdibird schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 00:04:
[...]

Je kan de ZK aanvullende verzekering altijd los afsluiten naast een basisverzekering van een andere maatschappij. Zo kan je het beste van meerdere werelden hebben.
Weet je zeker dat dit ook voor 2025 geldt?
Via de website moet ik altijd een "basisverzekering" kiezen om het af te kunnen sluiten.
Ik zal ze morgen even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

geenstijl schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:44:
[...]
Via de website moet ik altijd een "basisverzekering" kiezen om het af te kunnen sluiten.
volgens mij kan dat gewoon ja. Ik moest er in mijn geval wel voor bellen omdat het niet via de website af te sluiten was. Dit was overigens niet bij ZK maar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkelV
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-10 13:24
geenstijl schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:44:
[...]
Zie deze site van Independer. Blijkt soms ingewikkelder dan ik dacht om een aanvullende verzekering apart af te sluiten.

https://www.independer.nl...e-aanvullende-verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 23:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Klopt het dat de vergelijkers dit jaar geen cadeautjes geven? Eerder kon je via Independer of ZorgKiezer nog wel een gratis tandenborstel of tandongevallenverzekering krijgen, maar nu zie ik dat allemaal niet meer. Zijn er wellicht nieuwe regels of afspraken waardoor ze dit allemaal niet doen? Of gewoon toeval?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
NikkelV schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:47:
[...]

Zie deze site van Independer. Blijkt soms ingewikkelder dan ik dacht om een aanvullende verzekering apart af te sluiten.

https://www.independer.nl...e-aanvullende-verzekering
Yes, gezien. Maar dit is gebaseerd op informatie van 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18:03
Dit jaar ASR als zorgverzekering gehad en elke keer de ASR Vitality doelstellingen gehaald. Mooi extraatje dus. ASR stopt met deze beloning, maar is er een andere verzekeraar waar nog beloningen in de vorm van cadeaubonnen of iets dergelijks behaald kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Focus89 schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:30:
Dit jaar ASR als zorgverzekering gehad en elke keer de ASR Vitality doelstellingen gehaald. Mooi extraatje dus. ASR stopt met deze beloning, maar is er een andere verzekeraar waar nog beloningen in de vorm van cadeaubonnen of iets dergelijks behaald kunnen worden?
ASR stopt er toch niet mee, maar past het programma alleen aan? Maar het zal vast minder worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18:03
keko12 schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:40:
[...]

ASR stopt er toch niet mee, maar past het programma alleen aan? Maar het zal vast minder worden…
Je hebt gelijk. ASR Vitality stopt niet, maar ze stoppen met de beloningen ( bijvoorbeeld een cadeaukaart van Bol.com ). Ik ben benieuwd of er nog zorgverzekeraars zijn die de klant belonen in Euros als die genoeg bewegen, zoals met ASR VItality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Zojuist contact gehad met Zilveren Kruis.
Telefonisch kan je ook voor 2025 alleen een aanvullende verzekering afsluiten. (online kan dit niet)
Ze geven wel aan dat het declaratieproces soms wat complexer kan zijn bij zorg die zowel uit basis als bv uit aanvullend gedekt wordt, dus in principe raden ze het af. (vraag mij af waarom ze het dan überhaupt aanbieden, want volgens mij is dat niet verplicht voor een aanvullende verzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ulster Seedling schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:35:
Klopt het dat de vergelijkers dit jaar geen cadeautjes geven? Eerder kon je via Independer of ZorgKiezer nog wel een gratis tandenborstel of tandongevallenverzekering krijgen, maar nu zie ik dat allemaal niet meer. Zijn er wellicht nieuwe regels of afspraken waardoor ze dit allemaal niet doen? Of gewoon toeval?
Dit blijkt inderdaad nieuw beleid: https://www.oost.nl/nieuw...rzekering-menzis-verheugd

Ben benieuwd hoe lang de cashbacks nog blijven bestaan :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Ulster Seedling schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:45:
[...]

Dit blijkt inderdaad nieuw beleid: https://www.oost.nl/nieuw...rzekering-menzis-verheugd

Ben benieuwd hoe lang de cashbacks nog blijven bestaan :)
Ik vermoed dat ze vooral de perceptie willen wijzigen. Iets in de trend zoals "Ze verdienen zoveel aan de zorgverzekeringen dat ze zelfs tandenborstels kunnen weggeven."
25 (+x voor de vergelijker) euro kosten voor een nieuwe klant is goedkoop vergeleken met de kosten die zorgverzekeraars hebben voor massamediale campagnes waarvan het resultaat nooit helemaal zeker is. Daarnaast weten veel meer mensen niet van het bestaan van cashbacksites af dan wel. Waar een vergelijkingssite geld mee verdient, daar denken de meeste mensen niet over na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

keko12 schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:08:
[...]

Ik vermoed dat ze vooral de perceptie willen wijzigen. Iets in de trend zoals "Ze verdienen zoveel aan de zorgverzekeringen dat ze zelfs tandenborstels kunnen weggeven."
25 (+x voor de vergelijker) euro kosten voor een nieuwe klant is goedkoop vergeleken met de kosten die zorgverzekeraars hebben voor massamediale campagnes waarvan het resultaat nooit helemaal zeker is. Daarnaast weten veel meer mensen niet van het bestaan van cashbacksites af dan wel. Waar een vergelijkingssite geld mee verdient, daar denken de meeste mensen niet over na...
Daar ga ik inderdaad ook van uit. Zeker omdat de cadeautjes veelal van de vergelijkers kwamen, en dus niet rechtstreeks door de verzekeraars werden betaald. (Dit kwam uit affiliatie-programma’s, die er nog steeds zijn.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
geenstijl schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:19:
Zojuist contact gehad met Zilveren Kruis.
Telefonisch kan je ook voor 2025 alleen een aanvullende verzekering afsluiten. (online kan dit niet)
Ze geven wel aan dat het declaratieproces soms wat complexer kan zijn bij zorg die zowel uit basis als bv uit aanvullend gedekt wordt, dus in principe raden ze het af. (vraag mij af waarom ze het dan überhaupt aanbieden, want volgens mij is dat niet verplicht voor een aanvullende verzekering)
Netjes dat ze daarvoor waarschuwen, maar in praktijk heb ik nog nooit moeilijkheden of complexe situaties gehad in de >10 jaar dat ik een losse ZK aanvullende- en tandverzekering heb. Zelfs met buitenlandkosten waarbij een deel onder de basisverzekering, deel onder de aanvullende verzekering en deel onder de reisverzekering viel, werd het netjes onderling opgelost zonder dat wij er iets voor hoefden te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Heeft iemand hier Salland afgesloten met een cashback? Ging dat goed, en hoe snel werd de cashback bevestigd?

Ik heb het vanmorgen geprobeerd, via CashbackXL en Overstappen.nl. De aanmelding ging vreemd genoeg rechtstreeks op de site van Salland, en niet niet op Overstappen.nl. De cashback is helaas nog niet bevestigd.

Als die er morgen nog niet is, ga ik de aanmelding annuleren en het via een andere site opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ulster Seedling schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:29:
Heeft iemand hier Salland afgesloten met een cashback? Ging dat goed, en hoe snel werd de cashback bevestigd?

Ik heb het vanmorgen geprobeerd, via CashbackXL en Overstappen.nl. De aanmelding ging vreemd genoeg rechtstreeks op de site van Salland, en niet niet op Overstappen.nl. De cashback is helaas nog niet bevestigd.

Als die er morgen nog niet is, ga ik de aanmelding annuleren en het via een andere site opnieuw proberen.
Je kunt ook gewoon een claim indienen met bewijs. Dat is wellicht makkelijker dan annuleren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulster Seedling

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

de Peer schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:31:
[...]

Je kunt ook gewoon een claim indienen met bewijs. Dat is wellicht makkelijker dan annuleren
In mijn ervaring duurt dat vrij lang, en het percentage toegewezen claims ligt bij Overstappen.nl laag (19%). Gezien de deadline van 31 december probeer ik het dan liever opnieuw, denk ik :)

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Houdt het ontopic: de prijzen, dekkingen e.d. De meer maatschappelijke discussie kan beter binnen AWM[/]