Zorgverzekering 2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
aleppink schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:14:
[...]

Je moet er nog wel even bij vermelden dat IZA een zorgverzekering voor ambtenaren is. Dit is dus niet voor iedereen te kiezen.
Ik kan zo 123 niet vinden dat dit verplicht is, jij wel?
Anders is het net zo relevant als 'dé verzekering voor blije mensen', om maar iets te noemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

de Peer

under peer review

Cheesy schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:31:
[...]

Ik kan zo 123 niet vinden dat dit verplicht is, jij wel?
Anders is het net zo relevant als 'dé verzekering voor blije mensen', om maar iets te noemen :D
Niet verplicht, maar hij is alleen af te sluiten door een selecte groep mensen. Voor >95% van de mensen in dit topic dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
de Peer schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:32:
[...]

Niet verplicht, maar hij is alleen af te sluiten door een selecte groep mensen. Voor >95% van de mensen in dit topic dus niet.
Is dat zo? Ik kan gewoon het aanvraagproces doorlopen. En ChatGPT zegt er dit over:
De IZA-verzekering, oorspronkelijk bedoeld voor ambtenaren, is tegenwoordig toegankelijk voor een breder publiek. Hoewel de verzekering een sterke link heeft met collectieven van werkgevers in de publieke sector (zoals gemeenten en andere overheidsorganisaties), kan iedereen zich aanmelden voor de basisverzekering van IZA. Daarnaast biedt IZA speciale collectieve kortingen en aanvullende pakketten die specifiek aantrekkelijk zijn voor leden van deze collectieven, maar dit sluit niet-ambtenaren niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Cheesy schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:37:
[...]

Is dat zo? Ik kan gewoon het aanvraagproces doorlopen. En ChatGPT zegt er dit over:

[...]
Oeps, in dat geval was ik te voorbarig met mijn opmerking, excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:22
[...]

[...]
Ik zat ook al te kijken. Volgens mij is het enige voordeel/verschil een procent of 20 korting op aanvullende verzekeringen. En niet alle ambtenaren vallen eronder zo kun je als ambtenaar op veel meer plekken korting krijgen, soms nog meer. Maar ook als je geen korting krijgt - kijk eens naar collectiviteiten als Eigen Huis, ANWB, ANBO, je (voormalig) werkgever, etc. Er is altijd wel ergens iets te krijgen - maar NIET op de basisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeacus45
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-06 12:36
Mijn dochter heeft een beugel nodig. Is het financieel interessant om hiervoor nog een verzekering te nemen? In de meeste aanvullende verzekeringen zit orthodontie in het meest uitgebreide pakket en met 1 jaar wachttijd lijkt het niet echt rendabel om hiervoor een verzekering af te sluiten. Zit iemand met een vergelijkbare situatie? Hoe hebben jullie dit afgewogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
aeacus45 schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:45:
Mijn dochter heeft een beugel nodig. Is het financieel interessant om hiervoor nog een verzekering te nemen? In de meeste aanvullende verzekeringen zit orthodontie in het meest uitgebreide pakket en met 1 jaar wachttijd lijkt het niet echt rendabel om hiervoor een verzekering af te sluiten. Zit iemand met een vergelijkbare situatie? Hoe hebben jullie dit afgewogen?
Ik zou zeggen. Zoek eens in dit topic.

Is al meerdere keren langsgekomen.

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Levert te weinig op versus zelf betalen en je zit een aantal jaren vast aan de verzekeraar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:05
PnD schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:11:
[...]

Klopt, dat maak het ook geen rationele afweging meer. Je kan het bijna onmogelijk goed uitzoeken. Ik dacht misschien zit er hier iemand die het nog wat rationeler kan maken.
Onder de streep geloof ik wel dat de afstand tot goede zorg voor mensen met een mindere portemonnee steeds groter wordt. Vandaar mijn afweging om toch wat meer te betalen en dan hopelijk op de beste zorg aanspraak te maken als het nodig is.
Je zou kunnen kiezen voor de combinatiepolis a.s.r. ik kies zelf (Juiste Keuze) en dan max ER.
Vergeleken met de goedkoopste optie die er is scheelt het slechte enkele tientjes op jaarbasis.
De voorwaarden van die polis van a.s.r. zijn echter vele malen beter, dus mócht je toch wat overkomen geeft deze polis je meer zekerheid over de zaken die je opnoemde.
Alleen heb je een ER van €885 natuurlijk, maar dat is tot zover nog te overzien.
Ik ga zelf waarschijnlijk ook voor deze polis met dezelfde soort gedachtegang: ik verwacht geen zorg nodig te hebben komend jaar, maar mócht ik dat wel nodig hebben, dan denk ik beter af te zijn met deze polis dan een andere budget/natura polis.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Bij Salland orthodontie kinderen direct vergoed, geen wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01

ViezeVis

Sample Text

Ik snap iets niet. Ik kan kiezen voor een Aanvullend Tand Basis voor €9,50 bij Zilveren Kruis met een maximum van €75,- per jaar. Dan kan ik toch net zo goed mijzelf níet verzekeren voor tand of ben ik nou gek? (€9,50 x 12 = €114)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ViezeVis schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:45:
Ik snap iets niet. Ik kan kiezen voor een Aanvullend Tand Basis voor €9,50 bij Zilveren Kruis met een maximum van €75,- per jaar. Dan kan ik toch net zo goed mijzelf níet verzekeren voor tand of ben ik nou gek? (€9,50 x 12 = €114)
Naast die 75 euro krijg je ook de gebitsreinigingen + controles 'gratis'.
https://www.zilverenkruis...ndhygienist-vanaf-18-jaar (klik links op onderste kopje, 'tand basis'.

Dus dat kan denk net uit.

Volgens Chat GPT (voor globale plaatje)
M03 + 2x C002:
Gebitsreiniging: € 15,21
Twee periodieke controles: € 24,94 × 2 = € 49,88
Totaal: € 65,09

Plus 75 euro voor vullingen, foto's, verdovingen etc. kom je op €140 euro aan 'waarde' voor dit pakket.

[ Voor 67% gewijzigd door Cheesy op 02-12-2024 21:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:55
M03 gaat per 5 minuten. Het is dus 2x controle en 3x 5 minuten schoonmaak of 1x controle en 5x 5 minuten schoonmaak.

Ook heb je de bedragen van 2024. M03 is €17,01 en C002/C003 is €28,83 in 2025.

Dus bij gebruik van 1 controle en 5x 5 minuten gebitsverzorging vergoed het al €113,88 (bij 2 controle en 3x 5 minuten schoonmaak €108,69). En ook nog 75 Euro voor een vulling of foto's. Voor mij was het dit jaar zeker de moeite waard :)

Met een jaarbetaling (1 procent korting) en eventueel een collectiviteitskorting heb je het er dus vrij makkelijk uit en is het bijna een soort gespreid betalen met 75 Euro extra 'verzekering'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Tha Deo schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:06:
[...]

Bij Salland orthodontie kinderen direct vergoed, geen wachttijd.
Direct vergoed klinkt leuker dan het is.

Je betaalt 54,95 per maand voor het pakket = 660 euro
Ze vergoeden max 75% tot een bedrag van 1000 euro.

Stel je hebt 1000 euro aan ortho kosten in een jaar:
dan betaalt Salland 750 euro. Heb je zelf nog 250 euro + de 660 van de verzekering = 910 euro (ipv 1000)

En dan moet je dus nog rekening houden met het feit dat je in het laatste ortho jaar vermoedelijk niet al te hoge kosten hebt en je dus mogelijkerwijs de 660 euro en nog niet uithaalt.

De essentie van een verzekering is het vergoeden van schade bij een mogelijk optredend risico.
Als het optredend risico (een beugel) 100% is dan ga je bij elke verzekeraar ook richting de 100% betalen. Het is dan ook geen verzekering meer, maar een soort spaarpotje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Akiranon schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:19:
M03 gaat per 5 minuten. Het is dus 2x controle en 3x 5 minuten schoonmaak of 1x controle en 5x 5 minuten schoonmaak.

Dus bij gebruik van 1 controle en 5x 5 minuten gebitsverzorging vergoed het al €113,88 (bij 2 controle en 3x 5 minuten schoonmaak €108,69). En ook nog 75 Euro voor een vulling of foto's. Voor mij was het dit jaar zeker de moeite waard :)

Met een jaarbetaling (1 procent korting) en eventueel een collectiviteitskorting heb je het er dus vrij makkelijk uit en is het bijna een soort gespreid betalen met 75 Euro extra 'verzekering'.
Tnx voor de exacte aanvulling + de bedragen van 2025. GPT is altijd slecht in dit soort precieze berekeningen. Ging mij even erom dat het niet alleen die 75 euro was ;)

Ik heb eind december controle, mooi moment om even af te wachten of het loont om volgend jaar een tand-verzekering te nemen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 03-12-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
En het is nu definitief, ik neem de combinatiepolis van a.s.r. ik kies zelf volgend jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1jjd6BiHSHvGhnyEAFNOKxwYGY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WvkDZiJxCWWDSoBerxq8cZw9.png?f=fotoalbum_large

Uiteraard nog wel even via een cashbacksite en Zorgkiezer afgesloten voor wat cashback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Voor wie de jaarbetaling van a.s.r. nog dit jaar wil overmaken zie onderaan de volgende link: https://www.asr.nl/verzek...etalen/zorgpremie-betalen

De betaling kan overgemaakt worden tussen 1 en 27 december en zowel handmatig als via iDeal.

[ Voor 5% gewijzigd door JohanNL op 03-12-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:49
JohanNL schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:06:
En het is nu definitief, ik neem de combinatiepolis van a.s.r. ik kies zelf volgend jaar:

[Afbeelding]

Uiteraard nog wel even via een cashbacksite en Zorgkiezer afgesloten voor wat cashback :)
Hoe kom jij aan een premie van 153,50 euro? Op de site van ASR kost deze 177,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

aljooge schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:11:
[...]

Verhoogd Eigen risico

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:58
aljooge schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:11:
[...]

Juiste keuze: 153,50
Vrije keuze: 177,50

Premie bij maandbetaling en een eigen risico van 385,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

JohanNL schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:07:
Voor wie de jaarbetaling van a.s.r. nog dit jaar wil overmaken zie onderaan de volgende link: https://www.asr.nl/verzek...etalen/zorgpremie-betalen

De betaling kan overgemaakt worden tussen 1 en 27 december en zowel handmatig als via iDeal.
Als je inlogt bij ze krijg je ook een iDeal button/ mogelijkheid om je jaarpremie te betalen.

Wij zijn ook overgestapt naar ASR aangezien OHRA waar we al jaren bij zaten opeens onze apotheek nog niet gecontracteerd had. En scheelde toch weer 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online

Als ik dit zo zie is deze wel de moeite waard voor mij, interessant.
Want controle en schoonmaken doe ik elk jaar, dus in principe koop je voor €7 een extra dekking twv €75.

Maar let op er zitten wel wat beperkingen zo zag ik dat het alleen geldt voor:
U krijgt daarnaast een vergoeding van maximaal € 75,- per persoon per kalenderjaar voor:

vullingen
trekken van tanden of kiezen
verdovingen
foto's
(uitgebreid) consult nazorg implantologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Malarky schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:08:
[...]

Ik zie dat Independer 20 euro en Zorgkiezer 25 euro cashback geeft op Salland...
Waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-09 21:40
jeroenkb schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:59:
[...]

Je betaalt 54,95 per maand voor het pakket = 660 euro
Ze vergoeden max 75% tot een bedrag van 1000 euro.

Stel je hebt 1000 euro aan ortho kosten in een jaar:
dan betaalt Salland 750 euro. Heb je zelf nog 250 euro + de 660 van de verzekering = 910 euro (ipv 1000)

En dan moet je dus nog rekening houden met het feit dat je in het laatste ortho jaar vermoedelijk niet al te hoge kosten hebt en je dus mogelijkerwijs de 660 euro en nog niet uithaalt.

De essentie van een verzekering is het vergoeden van schade bij een mogelijk optredend risico.
Als het optredend risico (een beugel) 100% is dan ga je bij elke verzekeraar ook richting de 100% betalen. Het is dan ook geen verzekering meer, maar een soort spaarpotje
beugel gaat zo richting de 3500, 2x ervaring hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05
jeroenkb schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:59:
[...]

De essentie van een zorgverzekering is vooral solidariteit, waarmee hoge zorglasten over vele deelnemers worden gespreid. Helaas gaat dit steeds minder op in ons huidige zorgstelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-09 09:15
Zat dit jaar bij OHRA en voor 2025 voor FBTO gekozen
Ik neem zorg af bij een aanbieder die ze voor 2025 gecontracteerd hebben. Verder zijn de apotheken hier niet gecontracteerd maar dat blijkt nog bij geen enkele aanbieder. Aangezien ze er in 2024 wel een contract mee hadden ga ik er vanuit dat dat gewoon nog niet rond is.

Als de cashback van cashbackxxl goed gaat, zou het totaal dan op €1.8333,03 moeten komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBtIRKGdJzDEu9839JzMewVPYhg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sZBydgdVriTVVj4cQ0zfKYVc.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
coinman63 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 08:08:
[...]

De essentie van een zorgverzekering is vooral solidariteit, waarmee hoge zorglasten over vele deelnemers worden gespreid. Helaas gaat dit steeds minder op in ons huidige zorgstelsel.
Dat geldt voor de basisverzekering.

niet voor aanvullende verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
eenhoorntje schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 23:08:
[...]

beugel gaat zo richting de 3500, 2x ervaring hier
Ik ook.

Heb daadwerkelijke kosten eens gematcht naar deze verzekering. Hij is nog niet helemaal klaar dus stelpost van 500 euro in 2025. Ik zou dus duurder uitgeweest zijn met een verzekering. Als hij in 3 jaar klaar zou zijn met zijn beugel kom je ongeveer op gelijke kosten uit.

Dus mensen moeten vooral doen wat ze zelf willen, als je maar snapt dat je uiteindelijk het toch vooral zelf betaalt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4di4WrFlnQVVWA9ZRtK0htTShs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ROjsQEWAXu1nF11tW7nfsOQX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:15
Het is financieel interessant als uw dochter ook andere zorg nodig heeft dat gedekt wordt door een AV pakket. Bijvoorbeeld fysio, tand, bril. Dan een berekening maken door de kosten van het pakket tegenover de verwachte zorgkosten voor dat jaar te zetten. Maar een AV afsluiten voor alleen ortho zal niet rendabel zijn. Er zijn overigens een aantal verzekeringen die geen wachttijd voor de ortho hebben. De regeltjes hangen ook van de leeftijd van uw dochter af. Dus goed de kleine lettertjes bestuderen van de AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Ik heb een vraag over de combinatiepolis van Asr ik kies zelf Juiste Keuze, en dan met name de vergoeding bij niet-gecontracteerde zorg.

Dit vertellen ze zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkYFNfEdUtRcbQ3B126GPl1D6qw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/P9aSWYUMZv6sJvAWIUEwx3xu.jpg?f=user_large

M’n vraag gaat NIET over GGZ of wijkverpleging.

Bij wettelijke vastgestelde tarieven verwacht ik geen extra kosten, omdat de prijs gemaximeerd is, maar wanneer ze het marktconforme tarief vergoeden, mag de zorgverlener dan een rekening sturen en zelf de hoogte bepalen aangezien ze toch geen contract met ASR hebben?

Oftewel hoe groot is de kans op een rekening bovenop hetgeen ASR ik kies zelf vergoedt?

[ Voor 3% gewijzigd door Reintje op 05-12-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NikkelV
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-10 13:24
Reintje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:18:
Ik heb een vraag over de combinatiepolis van Asr ik kies zelf Juiste Keuze, en dan met name de vergoeding bij niet-gecontracteerde zorg.

Dit vertellen ze zelf:
[Afbeelding]

M’n vraag gaat NIET over GGZ of wijkverpleging.

Bij wettelijke vastgestelde tarieven verwacht ik geen extra kosten, omdat de prijs gemaximeerd is, maar wanneer ze het marktconforme tarief vergoeden, mag de zorgverlener dan een rekening sturen en zelf de hoogte bepalen aangezien ze toch geen contract met ASR hebben?

Oftewel hoe groot is de kans op een rekening bovenop hetgeen ASR ik kies zelf vergoedt?
Goede vraag. Geen idee hoe groot die kans is. Weet wel dat ik een paar jaar terug met dezelfde vraag zat. Ik heb toen voordat ik in zorg kwam, net zo lang gezeurd bij de betreffende zorgverlener, totdat ik zwart op wit had dat ik iig niet bij zou hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Dit zijn natuurlijk wel zaken waardoor verzekeringspremies door het dak gaan uiteindelijk. Tijdelijk iets gaan verzekeren wat geen risico maar een feit is. Die kosten worden echt wel weer teruggehaald door de verzekeraar. Maar goed, in Nederland kan je iedere verzekering verkopen die je maar kunt bedenken als verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
Mijn vrouw neigt naar de AV standaard bij DSW. Na een fiets ongeval loopt ze de fysio plat (nu al 18x46 euro! uit eigen zak betaald)
AV standaard heeft nog 12 fysio en ook eea met de tandarts.
Als tweede keus heeft ze Unive, ook twaalf fysio maar geen tandarts.

Iemand nog een gouden tip.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:21
Als ik wissel van label binnen een zorgverzekeraar, kan ik dan opnieuw gebruik maken van een brilvergoeding terwijl die binnen hetzelfde label eens per 2/3 jaar zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
keko12 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:36:
Als ik wissel van label binnen een zorgverzekeraar, kan ik dan opnieuw gebruik maken van een brilvergoeding terwijl die binnen hetzelfde label eens per 2/3 jaar zou zijn?
Vaak gebruiken ze dezelfde centrale administratie. Maar daar zijn allicht uitzonderingen op. Dan zou je het na moeten vragen. Wel een leuke vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:27
Hmm... Je brengt me op een idee.

Nu ik overstap naar een andere zorgverzekeraar kan ik als het goed is weer een nieuw hoortoestel vergoed krijgen. Dit gaat normaalgesproken per vijf jaar.

Het toestel dat ik vorig jaar heb gekocht past niet meer (flink afgevallen). De audicien kan er niks mee, want het is geen kwestie van een nieuw oorstukje.

Even checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:25
DjoeC schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:36:
[...]

Waarschijnlijk heb je iets gemist in de zorgdiscussie: RVZ: mensenleven is 80.000 euro per jaar waard.

Dat pilletje van 1.000.000 zal dus door geen enkele verzekeraar zomaar vergoed worden.
Handig, iets aanhalen van bijna 20 jaar geleden. In de tussentijd is nagenoeg het hele financiële zorglandschap veranderd. En mensen en politiek durven zich nog minder te branden aan QALY's en DALY's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:01

Eix

Unive met een collectiviteit, bijvoorbeeld Eigen Huis. Dan krijg je aanvullende fysio erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Chriztiaan schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:48:
[...]

Handig, iets aanhalen van bijna 20 jaar geleden. In de tussentijd is nagenoeg het hele financiële zorglandschap veranderd. En mensen en politiek durven zich nog minder te branden aan QALY's en DALY's.
Tja, dat is nog steeds het basis rapport. De norm geldt nog steeds en komt regelmatig in het nieuws maar niet vaak hard uitgeschreven, zoals bijvoorbeeld in de discussie rond het medicijn Trodelvy.

Ik denk dat je wel de spijker op de kop slaat mbt tot er de vingers niet aan willen branden. Ik denk ook dat dat de reden is dat er nauwelijk over geldbedragen gesproken wordt. Het totaal van de bedragen per medicijn komen als budget uit de collectieve pot en gaat ten koste van andere budgetten. Maar als jij de patient bent waar het middel kan helpen denk jij niet langer aan het collectief en dat jouw behandeling misschien wel het zelfde kost als - en dus mogelijk ten koste gaat van - die van 1.000 diabetes patienten.

En om bovenstaande on-topic te houden: Elk medicijn dat vergoed wordt of waar prijsverandering plaatsvind, heeft onmiddelijk effect op de hoogte van de ziektekosten premies, ook op die van 2025. Klein voorbeeld: Tapticom, zelfde medicijn, sinds dit kwartaal een nieuwe verpakking, nieuwe prijs: verviervoudigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 02:39
Vraagje voor de experts: als ze zeggen, tandarts vergoed 75% tot max 250 euro, betekent dit dan dat je max 250 euro vergoed krijgt van je verzekeraar, of dat je max 250 euro kan declareren en dus max (0.75*250=) 187,50 euro vergoed kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:06
kikibu schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:11:
Vraagje voor de experts: als ze zeggen, tandarts vergoed 75% tot max 250 euro, betekent dit dan dat je max 250 euro vergoed krijgt van je verzekeraar, of dat je max 250 euro kan declareren en dus max (0.75*250=) 187,50 euro vergoed kan krijgen?
Meestal vergoeding maximaal 250(bereikt bij 333,33(250/0.75)), maar moet je eigenlijk in voorwaarden van verzekering nakijken.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 02:39
sipjohn schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:19:
[...]

Meestal vergoeding maximaal 250(bereikt bij 333,33(250/0.75)), maar moet je eigenlijk in voorwaarden van verzekering nakijken.
Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
DjoeC schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:00:
[...]

En om bovenstaande on-topic te houden: Elk medicijn dat vergoed wordt of waar prijsverandering plaatsvind, heeft onmiddelijk effect op de hoogte van de ziektekosten premies, ook op die van 2025. Klein voorbeeld: Tapticom, zelfde medicijn, sinds dit kwartaal een nieuwe verpakking, nieuwe prijs: verviervoudigd.
Ik heb er altijd moeite mee als mensen zorgverzekeraars of zorgverleners boeven / geldgraaiers noemen.

Maar er is 1 groep waar die kreten 100% op van toepassing zijn: de farmaceutische industrie: Koop een medicijn waar het patent bijna van afgelopen is; verander niets aan de werking, maar wel aan bv de verpakking of de wijze van toediening, vraag nieuw patent aan en verhoog de prijzen.

Wat voorbeelden (weliswaar uit de VS):
Questcor bought the rights to Acthar Gel, which treats infantile spasms, a rare form of childhood epilepsy. Questcor raised the price of a vial from $40 to $23,000.
Valeant bought heart drug Isuprel and raised the price of a single vial from $440 to $2,700.
Valeant bought diabetes drug Glumetza and raised the price from $800 for a 90-day supply to over $10,000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

jeroenkb schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:58:
[...]

Ik heb er altijd moeite mee als mensen zorgverzekeraars of zorgverleners boeven / geldgraaiers noemen.

Maar er is 1 groep waar die kreten 100% op van toepassing zijn: de farmaceutische industrie: Koop een medicijn waar het patent bijna van afgelopen is; verander niets aan de werking, maar wel aan bv de verpakking of de wijze van toediening, vraag nieuw patent aan en verhoog de prijzen.

Wat voorbeelden (weliswaar uit de VS):

[...]
ik denk dat je dit niet zo snel kunt concluderen zonder het verhaal te kennen. Het alternatief was mogelijk dat het middel helemaal niet meer gemaakt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:14:
[...]

ik denk dat je dit niet zo snel kunt concluderen zonder het verhaal te kennen. Het alternatief was mogelijk dat het middel helemaal niet meer gemaakt zou worden.
De kosten van dergelijke producten zitten zelden in de productie. Er is echt geen enkel verdedigbaar argument om dergelijke prijsstijgingen door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

jeroenkb schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:19:
[...]

De kosten van dergelijke producten zitten zelden in de productie.
dat weet ik (heb zelf 7 jaar in de farma gewerkt). dat beweer ik ook niet. maar nogmaals: het alternatief was mogelijk dat het helemaal niet meer gemaakt werd.

Wat ook kan: dat het simpelweg een risicovolle investering is, die terugverdiend moet worden.

Wat ik alleen maar wil zeggen: het ligt genuanceerder.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 06-12-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
de Peer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:23:
[...]

dat weet ik (heb zelf 7 jaar in de farma gewerkt). dat beweer ik ook niet. maar nogmaals: het alternatief was mogelijk dat het helemaal niet meer gemaakt werd.

Wat ook kan: dat het simpelweg een risicovolle investering is, die terugverdiend moet worden.
Ik wilde al insinueren dat je vermoedelijk zelf in die sector gewerkt had, maar we spelen het niet op de man, dus maar niet gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:36
Mawlana schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:25:
Hmm... Je brengt me op een idee.

Nu ik overstap naar een andere zorgverzekeraar kan ik als het goed is weer een nieuw hoortoestel vergoed krijgen. Dit gaat normaalgesproken per vijf jaar.

Het toestel dat ik vorig jaar heb gekocht past niet meer (flink afgevallen). De audicien kan er niks mee, want het is geen kwestie van een nieuw oorstukje.

Even checken. :)
Dat geldt niet voor vergoedingen uit de basisverzekering. Er geldt een gebruikerstermijn van vijf jaar op hoortoestellen, ook als je overstapt naar een andere zorgverzekeraar. Geen idee hoe én of ze dit controleren, de audicien zal hierin ook wel een rol spelen.

Een audicien kan altijd een gemotiveerde aanvraag indienen bij je zorgverzekeraar voor vervanging binnen de gebruikerstermijn van vijf jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Deatheyee op 06-12-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Dennis1812

Amateur prutser

Bril vergoeding werkt overstappen dan weer wel voor.
Gehoorapparaten niet. Maar als ze niet goed zijn moet de audicien ze goed maken of je moet naar een audiologisch centrum en zei kunnen een aanvraag doen voor nieuwe.

Als er simpelweg verkeerde geleverd zijn heb je gewoon garantie.
Bij mijn vrouw zijn ze ook al maanden aan t klooien. Nu op maat gemaakte oorstukje. Die waren ook niet goed. Weer nieuwe op maat gemaakte maar nu met een soort haakje eraan.

Stiekem kunnen ze best veel eraan pielen en tweaken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Cobb schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:27:
Mijn vrouw neigt naar de AV standaard bij DSW. Na een fiets ongeval loopt ze de fysio plat (nu al 18x46 euro! uit eigen zak betaald)
AV standaard heeft nog 12 fysio en ook eea met de tandarts.
Als tweede keus heeft ze Unive, ook twaalf fysio maar geen tandarts.

Iemand nog een gouden tip.
Geen gouden tip, maar bij ASR had je Fysio vergoed gekregen na een ongeval voor 50 cent per maand extra.

En als ze aangereden is had ze het kunnen claimen bij de tegenpartij.

Maar ga er dus vanuit dat ze nog veel meer fysio nodig denkt te hebben komend jaar?
Dan goed rekenen of je niet een te dure aanvullende neemt met toeters en bellen die je toch niet gaat afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:27
Dennis1812 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:41:
Bril vergoeding werkt overstappen dan weer wel voor.
Gehoorapparaten niet. Maar als ze niet goed zijn moet de audicien ze goed maken of je moet naar een audiologisch centrum en zei kunnen een aanvraag doen voor nieuwe.

Als er simpelweg verkeerde geleverd zijn heb je gewoon garantie.
Bij mijn vrouw zijn ze ook al maanden aan t klooien. Nu op maat gemaakte oorstukje. Die waren ook niet goed. Weer nieuwe op maat gemaakte maar nu met een soort haakje eraan.

Stiekem kunnen ze best veel eraan pielen en tweaken.
Audicien geeft aan niets te kunnen doen omdat het eigenlijk neerkomt op een compleet nieuw toestel. Na het afvallen is het toestel te klein waardoor de pasvorm niet goed is.

Maandag heb ik sowieso een gehoortest bij het audiologisch centrum, ik zal het daar eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mawlana schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:44:
[...]

Audicien geeft aan niets te kunnen doen omdat het eigenlijk neerkomt op een compleet nieuw toestel. Na het afvallen is het toestel te klein waardoor de pasvorm niet goed is.

Maandag heb ik sowieso een gehoortest bij het audiologisch centrum, ik zal het daar eens navragen.
Dan heb je, mijn inziens, een slechte audicien.
Het apparaat zal niet veranderen. En alles vanaf het apparaat is aanpasbaar.

Dus daar kan vast heel wat aan getweakt worden.
Vraag dat ook eens na bij het centrum of loop eens voor een 2nd opinion binnen bij een andere audicien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Momenteel zitten ik bij asr.
Als ik mijn verzekering wil aanpassen, kan ik snap dan ook gebruik maken van cadhbackxl/independer en opnieuw afsluiten bij asr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Aggressor schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:22:
Als ik mijn verzekering wil aanpassen, kan ik snap dan ook gebruik maken van cadhbackxl/independer en opnieuw afsluiten bij asr?
Ja maar ik zou dan voor zorgkiezer gaan, want die geven net wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
JohanNL schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:38:
[...]

Ja maar ik zou dan voor zorgkiezer gaan, want die geven net wat meer
Dankjewel .
Bij asr zelf kun je kiezen uit verschillende tandarts vergoedingen 250 euro. (De één vergoed wel foto's verdoving de andere niet)

Bij zorgkiezer.nl heb je dit helaas niet. :( of doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Aggressor schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:49:
[...]

Dankjewel .
Bij asr zelf kun je kiezen uit verschillende tandarts vergoedingen 250 euro. (De één vergoed wel foto's verdoving de andere niet)

Bij zorgkiezer.nl heb je dit helaas niet. :( of doe ik wat verkeerd?
Die kun je daar ook wel krijgen, maar dan moet je wat specifieke instellingen selecteren bij welke vergoedingen je belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
JohanNL schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:06:
[...]

Die kun je daar ook wel krijgen, maar dan moet je wat specifieke instellingen selecteren bij welke vergoedingen je belangrijk vind.
Lukt mij niet.
Ik krijg alleen maar opties met Tandbewust en ik wil graag Tandgoed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Aggressor schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:30:
[...]

Lukt mij niet.
Ik krijg alleen maar opties met Tandbewust en ik wil graag Tandgoed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-o6vCxKFWuHkpHyMpVSxZzOsl4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4H6jQv28PVMqad3Ntj13Fuv.jpg?f=fotoalbum_large

Via deze knop moet het lukken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:59
Bij FBTO kan je zeker niet een jaar vooruit betalen vóór 31 dec?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Crasheeee schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:17:
https://www.fbto.nl/zorgv...zekering-per-jaar-betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
[...]

[...]
Ik kan geen aanvullende verzekering kiezen van IZA, tenzij ik een collectiviteit selecteer. Dus basis is voor iedereen (is ook verplicht), aanvullend alleen voor de doelgroep. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de aanvullingen van UMCZorgverzekeringen (valt net zoals IZA ook onder het VGZ-label).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:04
Aggressor schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:22:
Bespaar je de moeite want dit staat bij de voorwaarden:

De punten gelden alleen als je overstapt naar een nieuwe verzekeraar, dus niet bij een overstap binnen een label of concern. Bijv. van CZ naar CZdirect wordt door Zorgkiezer niet gezien als een overstap.

ASR naar ASR wordt dus afgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Nuutje schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:30:
[...]

Bespaar je de moeite want dit staat bij de voorwaarden:

De punten gelden alleen als je overstapt naar een nieuwe verzekeraar, dus niet bij een overstap binnen een label of concern. Bijv. van CZ naar CZdirect wordt door Zorgkiezer niet gezien als een overstap.

ASR naar ASR wordt dus afgekeurd.
Voorgaande jaren hier en bij andere altijd gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuutje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:04
JohanNL schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:32:
[...]

Voorgaande jaren hier en bij andere altijd gelukt.
Klopt, was bij mij ook maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Nuutje schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:50:
[...]

Klopt, was bij mij ook maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Ja, maar dus juist wél de moeite waard via hen af te sluiten :)
Diezelfde tekst staat er elk jaar en het is mij nu al 3x achter elkaar gelukt de cashback te ontvangen, terwijl ik mijn zorgverzekering als het ware enkel had aangepast bij dezelfde aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:20
Is onvz eigenlijk een redelijk kleinen verzekeraar ? Als ik zo de combinatie van anderen bedrijven zie die onder 1 vlag hangen.

Hoe zit het eigenlijk met onvz en plafonds voor de zorg kosten zijn deze er veel geweest bij onvz in 2024 ?

Zit dus te kijken naar onvz omdat deze qua premie lager is en voorwaarden beter dan zilver kruis wat ik nu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je de jaar betaling wil omzetten naar maand betaling bij Ohra, voor wanneer moet dat? Vorig jaar werden de incasso's al aangeleverd aan de bank voor een bepaalde datum en werd het sowieso geïncasseerd alvorens je het terug kreeg bij overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
darkdesign schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:27:
Als je de jaar betaling wil omzetten naar maand betaling bij Ohra, voor wanneer moet dat? Vorig jaar werden de incasso's al aangeleverd aan de bank voor een bepaalde datum en werd het sowieso geïncasseerd alvorens je het terug kreeg bij overstappen.
Incasso's kun je weigeren en zonder opgave van reden storneren binnen 56 dagen na afschrijving, dus daar zou ik gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
darkdesign schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:27:
https://www.ohra.nl/zorgverzekering/premie/betalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4Ip7SzKfyozPBR5g439B1sifO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/so50NQGFaBFECjFccn9AY3is.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• keko12
Maxwp schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:17:
Is onvz eigenlijk een redelijk kleinen verzekeraar ? Als ik zo de combinatie van anderen bedrijven zie die onder 1 vlag hangen.

Hoe zit het eigenlijk met onvz en plafonds voor de zorg kosten zijn deze er veel geweest bij onvz in 2024 ?

Zit dus te kijken naar onvz omdat deze qua premie lager is en voorwaarden beter dan zilver kruis wat ik nu heb
Het nieuwe overzicht is er eindelijk. Hierin kun je zien dat onvz 411.000 verzekeren had.
Ze zijn niet groot, hebben wel een omzetplafond, maar beloven dat de patiënten daar niks van merken omdat ze nieuwe afspraken maken zodra de plafonds in beeld komen.

https://www.onvz.nl/vergoedingen/omzetplafonds

Het nieuwe overzicht met alle labels voor 2025:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRz1m1ymPrFHviNVNy0CdAWfwhA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j23rl9Qh10JIUyX1ZQA3GnSt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:20
keko12 schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:39:
[...]

Het nieuwe overzicht is er eindelijk. Hierin kun je zien dat Nova 411.000 verzekeren had.
Ze zijn niet groot, hebben wel een omzetplafond, maar beloven dat de patiënten daar niks van merken omdat ze nieuwe afspraken maken zodra de plafonds in beeld komen.

https://www.onvz.nl/vergoedingen/omzetplafonds

[Afbeelding]
dank maar welke risicos hebben zn kleine verzekeraars? minder afspraken met zorgverleners? eerder een plafond bereikt? minder geld in kas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01

ViezeVis

Sample Text

Ik heb teruggezocht in mijn zorgkosten en ik zie 2x een consult. Maar voor de gebitsreiniging wordt per keer maar 5 minuten aangeslagen (€15,78 nu).

Dus op basis daarvan zou het niet uitkunnen, behalve als ik ineens een vulling heb waar wat mee moet gebeuren of een kies trekken.

De verzekering dekt:

Twee controles per jaar: €28,83 x 2 = €57,66
Reiniging (5 minuten per keer): €17,01 x 2 = €34,02
Totale dekking: €57,66 + €34,02 = €91,68

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
Maxwp schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:41:
[...]

dank maar welke risicos hebben zn kleine verzekeraars? minder afspraken met zorgverleners? eerder een plafond bereikt? minder geld in kas?
Ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken. Met enkele 100duizenden verzekerden is het risico uiteindelijk ook goed gespreid. Daarnaast heeft juist ONVZ een strikter toelatingsbeleid dat veel andere verzekeraars (voor aanvullende polissen). Samen met Salland en Zorg&Zekerheid zitten ze ook in de VRZ, juist om een goed zorgstelsel in stand te houden en bijvoorbeeld de uitholling van zorg met zoiets als budgetpolissen en andere verzekeringsvormen die minder uitgaan van solidariteit tegen te gaan.
Maar als je je er druk over maakt of slecht van slaapt, dan zou ik eerder een grote kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:45

Licko

ZVDK

Vorig jaar is mijn cashback voor overstappen van VGZ Bewust naar United Consumers afgekeurd. Weet iemand of overstappen van UC naar Univé ook wordt gezien als overstappen binnen dezelfde verzekeraar aangezien Univé volgens mij onderdeel is van VGZ?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
keko12 schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:39:
[...]
[Afbeelding]
Dank je wel voor dit plaatje! Ik zat nog te twijfelen tussen Achmea & CZ, maar gezien Achmea ook "De christelijke zorgverzekeraar" onder zich heeft is dat een afvaller :) (Ik vind het echt volkomen belachelijk dat zoiets mag)

Ik zit nu (helaas) te kijken om mijn verzekering wel aan te passen naar een duurdere verzekering.
Op dit moment zit ik thuis met een burnout en ga ik een hele GGZ molen in, maar ook binnen fysiotherapie en alternatieve geneesmiddelen (accupunctuur). Waar ik nooit mijn ER op maakte, ga ik dat volgend jaar geheid doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 07:53
Weten jullie of je bij CZ direct ook kan profiteren van een collectief van de werkgever? Bij CZ zie ik het wel staan, CZ direct zie ik het niet zo snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keko12
PSP123 schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:35:
Weten jullie of je bij CZ direct ook kan profiteren van een collectief van de werkgever? Bij CZ zie ik het wel staan, CZ direct zie ik het niet zo snel.
Volgens mij zijn de collectieve afspraken alleen met CZ en niet met czdirect. Net zoals er volgens mij geen collectieve afspraken met ziezo, anderzorg of ZEKUR zijn als online label van de grotere broers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 07:53
keko12 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:52:
[...]

Volgens mij zijn de collectieve afspraken alleen met CZ en niet met czdirect. Net zoals er volgens mij geen collectieve afspraken met ziezo, anderzorg of ZEKUR zijn als online label van de grotere broers.
Dank voor je reactie, dit inmiddels ook bevestigd gekregen vanuit CZdirect zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutsenaar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-09 11:07
Crasheeee schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:17:
Om te besparen?

Deed ik ook altijd maar vorig jaar heb ik het eens anders aangepakt.
Ik heb 16 stuks VUSA gekocht, dat is een ETF die de S&P500 volgt.
Ingekocht voor €79,30 per stuk, ze staan nu op €109,45.
Daar bespaar je dus veel en veel meer mee, honderden euro's.

Je "gokt" natuurlijk wel op een goed beursjaar maar het gemiddelde van de S&P500 is iets van tien procent over de laatste dertig jaar dus vind ik het wel een gunstige gok.
Net zoiets als altijd het hoogste eigen risico nemen, doe ik ook al zeker een jaar of tien, één keer was ik het kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ja om geen VRH te betalen. Scheelt 1 of 2 euro 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sipjohn
de Peer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:14:
[...]

Ja om geen VRH te betalen. Scheelt 1 of 2 euro 8)7
iets meer . . .
uitgaande van goedkoopste op zorgkiezer € 1543(e.r. 885): 1543 x 1,4%(schatting 2025) x 36% = 8
(Let wel goedkoopste met hoog eigen risico voor 1 persoon! Bij standaard e.r., aanvullingen en/of meerdere personen kan dat nog wel oplopen naar rond 20. Nog iets hoger, als ook invloed op toeslagen(zt 15%, kgb 6%).)

Maar inderdaad, vroeger was de besparing aanzienlijker 1,2%(30% van 4%).

[ Voor 3% gewijzigd door sipjohn op 11-12-2024 09:33 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
sipjohn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:30:
[...]

iets meer . . .
uitgaande van goedkoopste op zorgkiezer € 1543(e.r. 885): 1543 x 1,4%(schatting 2025) x 36% = 8
(Let wel goedkoopste met hoog eigen risico voor 1 persoon! Bij standaard e.r., aanvullingen en/of meerdere personen kan dat nog wel oplopen naar rond 20. Nog iets hoger, als ook invloed op toeslagen(zt 15%, kgb 6%).)

Maar inderdaad, vroeger was de besparing aanzienlijker 1,2%(30% van 4%).
Alleen moet je voor jouw berekening een jaar lang rente trekken over die 1543 euro. En omdat je niet pas in december 2025 je hele premie betaalt, maar elke maand een deel, kom je dus op ongeveer de helft daarvan uit Ik zou dus geen zorgverzekering laten schieren omdat je niet voor 31/12 meer kunt betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
keko12 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:55:
[...]

Alleen moet je voor jouw berekening een jaar lang rente trekken over die 1543 euro. En omdat je niet pas in december 2025 je hele premie betaalt, maar elke maand een deel, kom je dus op ongeveer de helft daarvan uit Ik zou dus geen zorgverzekering laten schieren omdat je niet voor 31/12 meer kunt betalen....
ik snap je reaktie niet helemaal
Rente effect streep ik weg tegen de korting van verzekeraar, hierboven gaat het over belastingvoordeel
door betaling voor 31.12, mits belastingplichtig in box3)

(overigens in mijn geval ook minder administratie omdat 1 betaling ipv 12 betalingen)
Ik zou dus geen zorgverzekering laten schieren omdat je niet voor 31/12 meer kunt betalen....
Ik ook niet, maar nu nog tijd genoeg en bij voor mij voordeligste(Unive er885+tand250) kan het dus waarom ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
keko12 schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:06:
[...]

Ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken. Met enkele 100duizenden verzekerden is het risico uiteindelijk ook goed gespreid. Daarnaast heeft juist ONVZ een strikter toelatingsbeleid dat veel andere verzekeraars (voor aanvullende polissen). Samen met Salland en Zorg&Zekerheid zitten ze ook in de VRZ, juist om een goed zorgstelsel in stand te houden en bijvoorbeeld de uitholling van zorg met zoiets als budgetpolissen en andere verzekeringsvormen die minder uitgaan van solidariteit tegen te gaan.
Maar als je je er druk over maakt of slecht van slaapt, dan zou ik eerder een grote kiezen...
Mits het een heterogene groep is. Als een verzekeraar zich op een heel specifiek segment richt kan je dat niet zo stellen. Tenzij ze zich richten op de groep die aantoonbaar minder risicovol is (of wel risicovol met bijbehorende premie natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Even los van de VRH en de korting op jaarbetaling, ik vind het ook gewoon makkelijk dat het maar voor het hele jaar weer betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
sipjohn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:34:
[...]

ik snap je reaktie niet helemaal
Excuses, ik had niet goed gelezen en dacht dat je juist het omgekeerde wilde en rente wilde trekken over het bedrag dat je niet direct uitgeeft. Maar zoals gezegd: verkeerd gelezen.
Frame164 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:07:
[...]

Mits het een heterogene groep is. Als een verzekeraar zich op een heel specifiek segment richt kan je dat niet zo stellen. Tenzij ze zich richten op de groep die aantoonbaar minder risicovol is (of wel risicovol met bijbehorende premie natuurlijk).
Nee, daarvoor is de risicoverevening, die dit verschil weer compenseert.
https://www.zorginstituut...s/wat-is-risicoverevening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
DjoeC schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:00:
[...]

De minims met 0,3ml waarbij je er 1 per dag nodig had kostte per 90 dagen 56,83. Er is nu een flesje op de markt voor 90 dagen die 87,90 euro kost. Dat is een prijsstijging van 54% als je naar gebruik kijkt. Met de hoop dat je die 90 dagen ermee überhaupt redt dan ;). Maar voor die 56 euro had je eerder wel 90x0,3=27ml. Dus van 2,07 naar 12,43 per ml, 6 keer zoveel zelfs.

Maar volgens het kompas wordt het door de groothandel geïmporteerd uit Italië en kost het bij de online apotheken 56 euro en is het inderdaad vier keer zo duur per ml.

Uit interesse nagezocht, ik schrijf dit middel eigenlijk nooit voor.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Ophidian schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:46:
[...]

De minims met 0,3ml waarbij je er 1 per dag nodig had kostte per 90 dagen 56,83. Er is nu een flesje op de markt voor 90 dagen die 87,90 euro kost. Dat is een prijsstijging van 54% als je naar gebruik kijkt. Met de hoop dat je die 90 dagen ermee überhaupt redt dan ;). Maar voor die 56 euro had je eerder wel 90x0,3=27ml. Dus van 2,07 naar 12,43 per ml, 6 keer zoveel zelfs.

Maar volgens het kompas wordt het door de groothandel geïmporteerd uit Italië en kost het bij de online apotheken 56 euro en is het inderdaad vier keer zo duur per ml.

Uit interesse nagezocht, ik schrijf dit middel eigenlijk nooit voor.
Dank je wel voor je reactie. Hier staat voor een flesje 258,- op de factuur. Dat kwam begin november overeen met de prijs van het zorginstituut voor alle 3 leveranciers en was volgens de verzekeraar (CZ backoffice) conform. Die prijs staat vandaag bij het zorginstituut inderdaad voor 87.90 en is dus fors verlaagd. Bijzonder....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
DjoeC schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:23:
[...]

Dank je wel voor je reactie. Hier staat voor een flesje 258,- op de factuur. Dat kwam begin november overeen met de prijs van het zorginstituut voor alle 3 leveranciers en was volgens de verzekeraar (CZ backoffice) conform. Die prijs staat vandaag bij het zorginstituut inderdaad voor 87.90 en is dus fors verlaagd. Bijzonder....
Kan heel goed zijn dat die in november import uit ander land was waardoor de prijs zo hoog was. Belachelijke prijs voor een dergelijk simpel middel is het absoluut.

Sowieso is het bijzonder dat hij uit de handel is, hij is nog best kort op de markt (kan mij de introductie nog herinneren), de combinatie is uniek in dat tafluprost niet generiek bestaat met timolol (slim ook, lekker verdienmodel!). Maar er zijn zat broeder prostaglandinen met timolol combi's voor een betere prijs, die die 258 echt niet rechtvaardigd. Zelfs zonder conserveermiddelen en met weinig bijwerkingen.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• Ophidian
Hier weer bezig met het vergelijken van de verzekeringen. Tot dit jaar zitten we bij Ohra, bevalt an sich prima, maar ASR lijkt hetzelfde te kunnen geven voor minder. Voordeel vind ik dat je toch kleine aanvullende blokken aan kan zetten, bij de andere verzekeraars heb je aanvullend veel dingen die ik niet zou gebruiken.

Stof tot nadenken weer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:28
Let wel op of asr al contracten heeft afgesloten met partijen zoals apothekers en fysios en tandartsen. Het eigen label heeft hier in de regio nog weinig contracten. Het voormalige Ditzo label heeft de contracten wel.
Ik kan via het collectief van mn werkgever het goedkoopst via het eigen asr label, maar zolang de apothekers niet gecontracteerd zijn stap ik nog niet over. Dan blijft ik bij het voormalige Ditzo waar ook de dekking voor niet gecontracteerde zorg op 100% zit van een gemiddeld tarief. Het hoofdkabel zit op 85%

• JohanNL
skaaf schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:21:
Let wel op of asr al contracten heeft afgesloten met partijen zoals apothekers en fysios en tandartsen. Het eigen label heeft hier in de regio nog weinig contracten. Het voormalige Ditzo label heeft de contracten wel.
Ik kan via het collectief van mn werkgever het goedkoopst via het eigen asr label, maar zolang de apothekers niet gecontracteerd zijn stap ik nog niet over. Dan blijft ik bij het voormalige Ditzo waar ook de dekking voor niet gecontracteerde zorg op 100% zit van een gemiddeld tarief. Het hoofdkabel zit op 85%
Ligt aan welke polis je kiest, als je de duurdere combinatiepolis neemt zou het op GGZ en wijkverpleging niet uit moeten maken of er wel/niet een contract is.

• Ophidian
Goede tip. Had wel ziekenhuis en fysio bekeken, maar die twee nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
Apotheek heeft nog geen contract inderdaad. Maar zie nu dat Ohra dat ook niet meer heeft voor 2025. Wat een gezeur zeg, dat je op een dergelijke basis zorgbehoefte moet gaan zitten letten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:11
De vorige twee jaren heb ik op tijd opgezegd (voor 31-12).
Om pas eind januari een nieuwe zorgverzekering af te sluiten.
Omdat bij diverse grote verzekeraars nog geen contacten waren met de lokale ziekenhuizen.
Op één ziekenhuiswebsite werd daar zelfs een overzicht continu geupdate.

Het is toch van den gekke, dat het op die manier werkt.

Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 11:49
Goede tip, de apotheek had ik nog niet gecheckt. ASR heeft (nog) geen contact met de apothekers in mijn woonplaats. Dat is wel een harde vereiste voordat ik de overstap wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zat ook naar ASR te kijken, onder andere vanwege het orthodontie-deel wat erin zit (75%, max €500). Mijn dochter heeft bij CZ de pot voor orthodontie leeggemaakt, maar is nog niet helemaal klaar.
De zorgaanbieders die ik gebruik staan gecontracteerd, alleen de dienstapotheek niet. Dus wanneer er met spoed medicijnen nodig zijn, moet ik een deel zelf betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Xeor schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:59:
[...]

Goede tip, de apotheek had ik nog niet gecheckt. ASR heeft (nog) geen contact met de apothekers in mijn woonplaats. Dat is wel een harde vereiste voordat ik de overstap wil maken.
Hier loop ik ook tegenaan. Maar onze apotheek heeft nog geen enkel contract!

Navraag bij de apotheker, oh dat hebben we in januari pas rond…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ophidian schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:19:
[...]

Hier loop ik ook tegenaan. Maar onze apotheek heeft nog geen enkel contract!

Navraag bij de apotheker, oh dat hebben we in januari pas rond…
Je hebt tot 31-12 om op te zeggen en tot 31-1 om een nieuwe verzekering af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Dennis1812 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:23:
[...]

Je hebt tot 31-12 om op te zeggen en tot 31-1 om een nieuwe verzekering af te sluiten.
Ja dat snap ik, maar dit vind ik compleet de omgekeerde wereld. Ik zit in mijn ziekenhuis ook al ruim op tijd de gesprekken met zorginkoop te voeren en onze contracten zijn netjes op tijd klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ophidian schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:26:
[...]

Ja dat snap ik, maar dit vind ik compleet de omgekeerde wereld. Ik zit in mijn ziekenhuis ook al ruim op tijd de gesprekken met zorginkoop te voeren en onze contracten zijn netjes op tijd klaar.
Vreemd ja, maar gelukkig kun je dan nog kiezen voor een combinatiepolis als je het dit jaar nog geregeld wilt hebben.
Dat met die natura polissen en contracten is sowieso verre van ideaal, want de verzekeraar krijgt zo ontzettend veel macht en mogelijk krijg je ook te maken met die beruchte omzetplafond.
Nu heb ik nog nooit gehoord dat dit ook een keer bereikt is bij een apotheek, maar in theorie is het mogelijk en kan het dus zo zijn dat je halverwege van het jaar alsnog naar een andere apotheek mag gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door JohanNL op 13-12-2024 13:12 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Houdt het ontopic: de prijzen, dekkingen e.d. De meer maatschappelijke discussie kan beter binnen AWM[/]