Met de goedkoopste tandverzekering zal ik ongeveer quite spelen met wat het mij zonder zou kosten. Maar omdat er ook een tandongeval dekking bij zit heeft het voor mij toch nog meerwaarde om af te sluiten. Voorheen stapte ik daarvoor over via independer, maar die zijn er sinds dit jaar mee gestopt.Mania-92 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:28:
Ga zelf al jaren onverzekerd naar de tandarts (geen aanvullende tandarts verzekering bedoel ik dus). Maar dacht gister bij het afsluiten toch maar weer eens kijken naar die aanvullende verzekering. Maar nogsteeds betaal je praktisch het verzekerde bedrag aan premie (of zelfs nog meer). Waarom sluiten mensen dat ding nog af?
Voor degenen die balen van de de Independer tandongevallenverzekering, dit is ook gemakkelijk en goedkoop los te verzekeren.
Dit kan in een ongevallenverzekering + tand ongeval dekking. Nu komen we bij onze 'huis'-verzekeraar CB uit op €1,68 voor ons twee samen (per maand en per dag opzegbaar), een stuk goedkoper en los van de zorgverzekering - dat zou bij ons net geen 2€ en 7€ voor de pakketten zijn waar de tandongevallenverzekering in zou zitten.
Dit kan in een ongevallenverzekering + tand ongeval dekking. Nu komen we bij onze 'huis'-verzekeraar CB uit op €1,68 voor ons twee samen (per maand en per dag opzegbaar), een stuk goedkoper en los van de zorgverzekering - dat zou bij ons net geen 2€ en 7€ voor de pakketten zijn waar de tandongevallenverzekering in zou zitten.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik nu voor het laatst 885, scheelt 120 euro op jaar basis. Dus bijna 1 maand gratis ZV als het meezitVan der Berg schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:11:
Ik had jaren €885 hoge eigen risico sinds 2011-2012 tot vorige jaar. Toen in die jaren scheelde het echt enorm als je de hoogste eigen risico nam. Hoogste verschil ooit op jaarbasis liep op tot €400 per jaar. Vorige jaar was het verschil per maand maar €5 tussen €385 en €885. Ik vind dat zo laag, dat ik heb besloten om weer terug te gaan naar €385. Ook hierin worden we niet meer belond. Komende jaar gewoon €385
Vergelijking gedaan via Independer. Mijn zorgaanbieders ingevuld. Top, beide vergoed.
Toch ff checken op de site van ASR... Nee hoor, zorgaanbieder niet vergoed.
Handig een vergelijkingssite met verkeerde data. Gecheckt bij zorgaanbieder en inderdaad, geen contract.
Nu waarschijnlijk ONVZ, welke wel een contract hebben.
Vervolgens nog kijken voor mezelf icm medicatie. Ook altijd feest....
Toch ff checken op de site van ASR... Nee hoor, zorgaanbieder niet vergoed.
Handig een vergelijkingssite met verkeerde data. Gecheckt bij zorgaanbieder en inderdaad, geen contract.
Nu waarschijnlijk ONVZ, welke wel een contract hebben.
Vervolgens nog kijken voor mezelf icm medicatie. Ook altijd feest....
Zojuist mijn zorgverzekering last minute nog gewijzigd. Ik blijf bij Ohra, maar heb 9 fysio behandelingen erbij genomen. Daar zit ook een tandongevallenverzekering bij, dus kon ik mooi de werelddekking laten vallen. Scheelt weer 2 euro. Die had ik voor de tandongevallenverzekering afgesloten.
[ Voor 41% gewijzigd door darkdesign op 31-12-2024 21:56 ]
Ik wist niet dat de korting zo hard achteruit holde dit jaar. In mijn geval scheelt het alsnog 150 euro op jaarbasis tussen 385 en 885. Die 350 euro extra betaal ik dan nog wel mocht het zover komen. Eind volgend jaar even beter op letten en als 885 ER inderdaad geen significante korting meer geeft neem ik ook niet meer het hoogste eigen risico. In al die jaren heb ik het er wel uitgehaald (als in nooit zorgkosten gehad). Vrees dat we met dit tempo zo richting de 2000 euro gaan voor de basisverzekering en dan heb je niks aan een half eigen risico korting als je dat cadeautje van de overheid lang en breed zelf betaald door een hogere basispremie. Nog even en je hebt elk jaar al een bestemming voor je 13e maand gevonden. Hoe leuk het collectief ook allemaal is, voor een gemiddelde werknemer met amper een tientje zorgtoeslag per maand niet meer op te brengen. Zeker als je dan jarenlang geen kosten maakt voelt het, hoe krom ook, dan een beetje kansloos aan.Van der Berg schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:11:
Ik had jaren €885 hoge eigen risico sinds 2011-2012 tot vorige jaar. Toen in die jaren scheelde het echt enorm als je de hoogste eigen risico nam. Hoogste verschil ooit op jaarbasis liep op tot €400 per jaar. Vorige jaar was het verschil per maand maar €5 tussen €385 en €885. Ik vind dat zo laag, dat ik heb besloten om weer terug te gaan naar €385. Ook hierin worden we niet meer belond. Komende jaar gewoon €385
En het hele circus is weer voorbij!
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Je mag nog tot 1 februari aan de gang in sommige gevallen.Dennis1812 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 04:31:
Kia EV3 GT-Line LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 Home CarPlay MagSafe AirTags
Het blijft zo'n dingetje dat elk jaar toch weer ff moet, blij dat het geregeld is inderdaadDennis1812 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 04:31:
Elk jaar weer deze heisa rond Kerst, ik erger me er aardig aan. Ik zou het liever ergens begin van de maand doen, maar ja: van een aantal zorgaanbieders hier in de buurt is er nog steeds geen contract bekend. Dus wacht ik, tegen beter weten in, tot einde jaar in de hoop dat er dan meer duidelijkheid is. Wat een gezeik toch, elk jaar weer.
@koksie, ik wil iedereen nog maar eens oproepen de NZa te schrijven met concrete informatie (en klachten) als men iets wat niet conform de Regeling informatieverstrekking ziektekostenverzekeraars aan consumenten is is tegengekomen of nog tegenkomt, en ook als die regeling zelf voor verbetering vatbaar is.
Het moet niet, je kan ook prima blijven zitten waar je zitdarkdesign schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:09:
[...]
Het blijft zo'n dingetje dat elk jaar toch weer ff moet, blij dat het geregeld is inderdaad
Alleen als je een zo'n goed mogelijke deal wilt hebben, dan zal je het moeten checken en/of aanpassen.
The devil is in the details.
Eigenlijk moet je altijd checken? Al is het maar om te weten dat de zorgverleners in de buurt/waar je gebruio van maakt ook voor het nieuwe jaar gecontracteerd zijn. En mogelijk dat je ook even wilt checken of de huidige verzekeraar zichzelf niet de markt heeft uit geprijsd.Hahn schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:15:
[...]
Het moet niet, je kan ook prima blijven zitten waar je zit![]()
Alleen als je een zo'n goed mogelijke deal wilt hebben, dan zal je het moeten checken en/of aanpassen.
Nope, om even flauw te doen: het enige wat van de wet moet is een zorgverzekering hebben. Het checken of aanpassen is altijd volledig optioneel.RobertMe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:12:
[...]
Eigenlijk moet je altijd checken? Al is het maar om te weten dat de zorgverleners in de buurt/waar je gebruio van maakt ook voor het nieuwe jaar gecontracteerd zijn. En mogelijk dat je ook even wilt checken of de huidige verzekeraar zichzelf niet de markt heeft uit geprijsd.
Is het slim om het toch altijd even te checken? Uiteraard. Maar het moet niet.
The devil is in the details.
Nou, voor velen gaat het nu pas daadwerkelijk beginnen en gaat men erachter komen of de gekozen verzekering daadwerkelijk een goede keuze is geweest.Dennis1812 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 04:31:
Vooral voor onvoorziene zorg die je dit jaar nodig gaat hebben is en blijft het toch nog spannend, zeker gezien die omzetplafonds die steeds vaker en eerder in het jaar worden bereikt.
In vino veritas, in aqua sanitas
Je kunt er alleen niks meer aan doen.JohanNL schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:09:
[...]
Nou, voor velen gaat het nu pas daadwerkelijk beginnen en gaat men erachter komen of de gekozen verzekering daadwerkelijk een goede keuze is geweest.
Vooral voor onvoorziene zorg die je dit jaar nodig gaat hebben is en blijft het toch nog spannend, zeker gezien die omzetplafonds die steeds vaker en eerder in het jaar worden bereikt.
Top reactie, bedankt.areyouben schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:14:
[...]
Bij CZ lijkt er voor een bijgeschreven kind niet opnieuw een wachttijd in te gaan:
[...]
Of het zo blijft of niet is altijd afwachten. Maar ik de verzekering afgesloten en heb even een printscreen opgeslagen :-).
Heeft iemand eigenlijk wel eens meegemaakt dat een verzekeraar voor bepaalde zorg geen contract had in de regio (zeg binnen 30 minuten te bereiken met de auto)?
Nou lekker dan, op 27-12 bevestiging gehad van Just (CZ) dat verzekering werd opgezegd (ivm overstap). Schrijven ze vandaag alsnog de complete jaarpremie a €1700 af 
Zal vast wel teruggeboekt worden, maar vind dit wel slordig hoor.
[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 02-01-2025 13:11 ]
Storneren en het is in 1 seconde terug op je rekening.
Telt: verwijzing van de HA naar ziekenhuis of kliniek en die in mijn stad/regio hebben 9 tot 50 weken wachttijd?Frame164 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:37:
Heeft iemand eigenlijk wel eens meegemaakt dat een verzekeraar voor bepaalde zorg geen contract had in de regio (zeg binnen 30 minuten te bereiken met de auto)?
Ben toen gegaan voor een alternatief op een uurtje rijden (met een wachttijd van twee werkdagen), met twee consults (en medicatie) waren klachten voorbij nog zo'n vijf weken voordat ik überhaupt bij de andere terecht zou kunnen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dat had jezelf ook wel kunnen bedenken of niet? Die opdracht is dan allang naar de bank verstuurd, dus dat is lastig om het dan nog te stoppen. Bij vandaag trouwens ook € 1800 ofzo afgehouden door Just, maar ik blijf er omdat CZ en VGZ als enigste een contract hebben met de GGZ waar ik rondloop.ThinkPad schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:08:
Nou lekker dan, op 27-12 bevestiging gehad van Just (CZ) dat verzekering werd opgezegd (ivm overstap). Schrijven ze vandaag alsnog de complete jaarpremie a €1700 af
Zelf was ik nog last minute bedenken of ik de jaar betaling omgezet wilde hebben in een maand betaling: want ja had wel oog naar een andere auto, alleen dan had ik de zorgverzekeraar niet in 1x kunnen betalen. Ik vind dat een fijne gedachte verzekeringen in 1x voor het hele jaar te betalen. Doe ik ook met de autoverzekering.
Dat raad ik ten zeerste af: daardoor krijg je administratieve rompslomp, ookal sta je gewoon in je recht. Ze gaan het echt wel terugboeken hoor.Dennis1812 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:34:
Storneren en het is in 1 seconde terug op je rekening.
[ Voor 14% gewijzigd door MathiasMetzger op 02-01-2025 14:08 ]
Is niet zo heel gek. Die incasso-opdrachten kunnen natuurlijk al de deur uit zijn. Ik zou de incasso inderdaad storneren als je de bevestiging hebt. Je bent ze immers niets verschuldigd.ThinkPad schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:08:
In dit specifieke geval zal dat wel meevallen. Dit is exact de reden waarom de storneerknop bestaat. Het gaat niet om een paar tientjes. @ThinkPad is niets verschuldigd van die €1700,- en kan zonder consequenties storneren. Heb ik in het verleden ook weleens gedaan in een soortgelijk geval. Het is vooral belangrijk dat je voor de specifieke factuur niets verschuldigd bent (dus ook niet deels).MathiasMetzger schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:07:
[...]
Dat raad ik ten zeerste af: daardoor krijg je administratieve rompslomp, ookal sta je gewoon in je recht. Ze gaan het echt wel terugboeken hoor.
Sterker nog, je hebt gewoon recht die knop te gebruiken en een incasso te storneren, ook al is het wel terecht dat ze het zouden afschrijven.
De eventuele betaalverplichting vervalt echter niet natuurlijk.
Als dat het geval zou zijn sturen ze je doorgaans uiteindelijk een reguliere factuur die je handmatig moet overmaken.
De eventuele betaalverplichting vervalt echter niet natuurlijk.
Als dat het geval zou zijn sturen ze je doorgaans uiteindelijk een reguliere factuur die je handmatig moet overmaken.
CZ heeft het bedrag inmiddels al weer bijgeschreven zie ik
Ik snap dit eigenlijk niet:
ASR goede keuze kost 153 per maand en vergoed 85% bij zorgverleners zonder contract
ASR juiste keuze kost 153,5 per maand en vergoed 100% bij zorgverleners zonder contract
de eerste geef 12,5 korting per maand bij maximaal eigen risico. de tweede 19,5 korting per maand.
Dus ASR juiste keuze is bij volledig eigen risico goedkoper dan slechtere opie 'goede keuze'.
Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie of dat er bepaalde logica achter zit?
ASR goede keuze kost 153 per maand en vergoed 85% bij zorgverleners zonder contract
ASR juiste keuze kost 153,5 per maand en vergoed 100% bij zorgverleners zonder contract
de eerste geef 12,5 korting per maand bij maximaal eigen risico. de tweede 19,5 korting per maand.
Dus ASR juiste keuze is bij volledig eigen risico goedkoper dan slechtere opie 'goede keuze'.
Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie of dat er bepaalde logica achter zit?
Verwijderd
Het is toch duidelijk wat hier de juiste keuze isFrankvbr schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:56:
Veruit de meeste klanten van asr in 2024 zitten op die 'goede keuze' polis schat ik zo in, die gaan dan automatisch over op 'goede keuze' van 2025.Frankvbr schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:56:
Ik denk dat die polis enkel bestaat om te kunnen profiteren van de ' slapende klanten '
Wat ik ook niet uitsluit is dat die 'juiste keuze' polis een onjuiste prijs heeft gekregen, die ze niet meer achteraf konden corrigeren.
Die polis heeft namelijk wel erg goede voorwaarden voor de huidige prijs, zeker voor a.s.r.
Hij had wellicht een tientje duurder moeten zijn, dus 163,50 ipv 153,50.
Dan zou het aanbod weer een stuk logischer zijn, maar waarschijnlijk gaan we het nooit echt te weten komen.
Bij FBTO was het verschil tussen de basis en de iets duurdere polis met max ER ook maar een paar euro. Dan zou ik denken, áls ik in het ziekenhuis kom dan maar overal voor vergoed.JohanNL schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:32:
[...]
Veruit de meeste klanten van asr in 2024 zitten op die 'goede keuze' polis schat ik zo in, die gaan dan automatisch over op 'goede keuze' van 2025.
Ik denk dat die polis enkel bestaat om te kunnen profiteren van de ' slapende klanten '
Wat ik ook niet uitsluit is dat die 'juiste keuze' polis een onjuiste prijs heeft gekregen, die ze niet meer achteraf konden corrigeren.
Die polis heeft namelijk wel erg goede voorwaarden voor de huidige prijs, zeker voor a.s.r.
Dan zou het aanbod weer een stuk logischer zijn, maar waarschijnlijk gaan we het nooit echt te weten komen.
Ja precies, maar bij a.s.r. was de polis in geval van max ER met betere dekking juist goedkoper, dat was het vreemde eraan.Lightning89 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:44:
[...]
Bij FBTO was het verschil tussen de basis en de iets duurdere polis met max ER ook maar een paar euro. Dan zou ik denken, áls ik in het ziekenhuis kom dan maar overal voor vergoed.
Ik heb de "bewuste keuze" genomen omdat de zorgaanbieders waar ik gebruik van maak een contract hebben met asr. Was dat de juiste beslissing, of heb ik iets over het hoofd gezien?JohanNL schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:32:
[...]
Veruit de meeste klanten van asr in 2024 zitten op die 'goede keuze' polis schat ik zo in, die gaan dan automatisch over op 'goede keuze' van 2025.
Die is goed míts contract dus en jouw zorgverleners niet tegen een omzetplafond aanlopen.BounceMeister schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:17:
[...]
Ik heb de "bewuste keuze" genomen omdat de zorgaanbieders waar ik gebruik van maak een contract hebben met asr. Was dat de juiste beslissing, of heb ik iets over het hoofd gezien?
De 'juiste keuze' heeft alles 100% behalve GGZ en wijkverpleging, dus in theorie zouden er ook geen nadelige gevolgen moeten zijn uit een omzetplafond dat wordt bereikt voor de zorgsoorten die 100% zijn.
Dat laatste heb je wellicht dan over het hoofd gezien, maar met een beetje geluk loop je niet tegen zo'n plafond aan.
En positief bekeken, indien wel moeten ze in principe altijd met een goed alternatief komen en heb je een aantal tientjes premie bespaard over het jaar.
[ Voor 18% gewijzigd door JohanNL op 03-01-2025 17:13 ]
En het grappige is dat die "maar een paar euro" direct een winstverbetering van procenten is voor de verzekeraar als je niet in het ziekenhuis komt... En aangezien de meeste mensen niet in het ziekenhuis komen hebben ze goed nagedacht over de prijsstelling.Lightning89 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:44:
[...]
Bij FBTO was het verschil tussen de basis en de iets duurdere polis met max ER ook maar een paar euro. Dan zou ik denken, áls ik in het ziekenhuis kom dan maar overal voor vergoed.
Heeft er hier iemand ervaring met een aanvullende fysio zorgverzekering bij 2 verzekeraars?
Bijvoorbeeld zorg beter bij united consumers en aanvullend 1 ster bij zilveren kruis?
Als je er 6 bij de eerste verzekert en 9 bij de tweede, klopt het dan dat er er 15 in totaal vergoed kan krijgen, of heb je risico dat de verzekeraar van 6 zegt zodra er al 6 bij de tweede vergoed zijn dat je er al 6 hebt gehad vergoed?
Mij lijkt het dat als beide x dekken dat ik dan ook bij beiden diezelfde x zou moeten kunnen claimen. Ervaringen hier toevallig?
Bijvoorbeeld zorg beter bij united consumers en aanvullend 1 ster bij zilveren kruis?
Als je er 6 bij de eerste verzekert en 9 bij de tweede, klopt het dan dat er er 15 in totaal vergoed kan krijgen, of heb je risico dat de verzekeraar van 6 zegt zodra er al 6 bij de tweede vergoed zijn dat je er al 6 hebt gehad vergoed?
Mij lijkt het dat als beide x dekken dat ik dan ook bij beiden diezelfde x zou moeten kunnen claimen. Ervaringen hier toevallig?
Voor gewone fysiotherapie zou het niet mogen uitmaken. Dan zou je inderdaad 6 behandelingen via de ene zorgverzekeraar vergoed kunnen krijgen en 9 via de andere zorgverzekeraar. Als er sprake is van gecontracteerde zorg, dan moet de fysiotherapeut er wel op letten bij welke zorgverzekeraar er wordt gedeclareerd. Bij sommige (wellicht dus alle) zorgverzekeraars kun je niet zelf declareren indien er sprake is van een gecontracteerde zorgverlener.winiustyco schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:28:
Heeft er hier iemand ervaring met een aanvullende fysio zorgverzekering bij 2 verzekeraars?
Wordt denk ik ook een ander verhaal bij chronische behandelingen die eventueel ook vergoed kunnen worden vanuit de basisverzekering. In dat geval kun je denk ik het beste informeren bij de zorgverzekeraar.
Ik heb dit nu dus ook gedaan.Nuutje schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:50:
[...]
Klopt, was bij mij ook maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Mijn oude asr zorgverzekering is opgezegd en ik heb een nieuwe daar.
Nu wil ik een tandarts rekening declareren..
Als ik dan inlog via digid naar asr zorg ...dan zie ik mijn oude verzekering. Daar staat bij dat die beëindig is...
Wat nu?
Bellen lijkt mij. Heb je wel een polis ontvangen en bevestiging van nieuwe verzekering?
'Dennis1812 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:02:
Bellen lijkt mij. Heb je wel een polis ontvangen en bevestiging van nieuwe verzekering?
wel een mail gehad welkom bij ASR ..
polis ook
-edit-
Net gebeld... ik zat eerst bij ditzo > Dat is ASR ik kies? geworden.
Nu zit ik echt bij ASR, en dat is mijn zorg. (of andersom ... het zijn 2 verschillende takken van ASR)
Het zijn ook 2 verschillende apps in de playstore ... Ik moet nu de app met de handjes hebben.

Nu moet het wel goedkomen. (bedankt)
[ Voor 42% gewijzigd door Aggressor op 14-01-2025 13:40 ]
Gisteren een bericht gekregen van Cashbackxl dat de claim €27,50 via overstappen.nl is goedgekeurd
Hopelijk krijgen andere deelnemers hier dit bericht ook
Hopelijk krijgen andere deelnemers hier dit bericht ook
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Let op:
Houdt het ontopic: de prijzen, dekkingen e.d. De meer maatschappelijke discussie kan beter binnen AWM[/]
Houdt het ontopic: de prijzen, dekkingen e.d. De meer maatschappelijke discussie kan beter binnen AWM[/]