Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 23:14
Ulster Seedling schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:29:
Heeft iemand hier Salland afgesloten met een cashback? Ging dat goed, en hoe snel werd de cashback bevestigd?

Ik heb het vanmorgen geprobeerd, via CashbackXL en Overstappen.nl. De aanmelding ging vreemd genoeg rechtstreeks op de site van Salland, en niet niet op Overstappen.nl. De cashback is helaas nog niet bevestigd.

Als die er morgen nog niet is, ga ik de aanmelding annuleren en het via een andere site opnieuw proberen.
Ik had hetzelfde (en ook benoemd in het cashback topic een paar dagen geleden). Na 4 dagen van geen bevestiging heb ik maar een claim ingediend bij CashbackXL. Ik had geen zin om de verzekering bij Salland te annuleren.

Mijn cashback via overstappen.nl ging vorig jaar wel gewoon goed, maar dat was dan ook, zoals je zegt, via de site van overstappen.nl en werd ik niet doorgestuurd naar de site van de zorgverzekeraar (zoals nu bij Salland). Als het daarom niet werkt, vind ik het wel apart waarom Salland in combinatie met overstappen.nl dan wel op CashbackXL staat voor een cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:37
Ulster Seedling schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:29:
Heeft iemand hier Salland afgesloten met een cashback? Ging dat goed, en hoe snel werd de cashback bevestigd?

Ik heb het vanmorgen geprobeerd, via CashbackXL en Overstappen.nl. De aanmelding ging vreemd genoeg rechtstreeks op de site van Salland, en niet niet op Overstappen.nl. De cashback is helaas nog niet bevestigd.
Hier idem. Ook doorgestuurd naar de site van Salland. Cashback niet bevestigd; claim ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:11

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Het lijkt erop dat ZorgKiezer je ook doorstuurt naar Salland zelf (dus mogelijk ook zonder cashback?), maar bij Independer kun je wel rechtstreeks aanmelden. Ik denk dat ik die maar ga proberen (nadat Salland de annulering verwerkt heeft), ik verwacht dat dat de grootste kans op succes biedt.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:55
Ik ben overgestapt van zorg en zekerheid naar een andere zorgverzekeraar.
Polisblad is al binnen van de nieuwe en de jaarpremie heb ik al betaald.

Maar nu heb ik nav een vraag het bericht van Z&Z gekregen dat de incasso voor het nieuwe jaar (jaarpremie) al naar de bank verzonden is!

Ik kan de incasso storneren, adviseren ze.

Maar wachten om m’n geld retour te krijgen, wil ik niet.

Wat kan ik het beste doen?
-Zorgen voor te weinig geld op m’n rekening om de jaarpremie af te kunnen boeken? Zo mislukt de incasso.
-De incasso, als ik op tijd ben, zelf tegenhouden via mijn bank?
-Of iets anders?

Heb geen zin in gelazer met betalingsachterstanden oid.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Reintje schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:49:
Ik ben overgestapt van zorg en zekerheid naar een andere zorgverzekeraar.
Polisblad is al binnen van de nieuwe en de jaarpremie heb ik al betaald.

Maar nu heb ik nav een vraag het bericht van Z&Z gekregen dat de incasso voor het nieuwe jaar (jaarpremie) al naar de bank verzonden is!

Ik kan de incasso storneren, adviseren ze.

Maar wachten om m’n geld retour te krijgen, wil ik niet.

Wat kan ik het beste doen?
-Zorgen voor te weinig geld op m’n rekening om de jaarpremie af te kunnen boeken? Zo mislukt de incasso.
-De incasso, als ik op tijd ben, zelf tegenhouden via mijn bank?
-Of iets anders?

Heb geen zin in gelazer met betalingsachterstanden oid.

Wat zouden jullie doen?
Met storneren staat het in ongeveer 3 seconden terug op je rekening en is makkelijker dan beide door jezelf aangedragen oplossingen.
Al kan nr2 wel lukken als je bij Rabo zit de voorspellingen in de gaten houdt. Dan kan je er 1 blokkeren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:11

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Na mijn eerdere berichten:

De cashback voor Salland via CashbackXL/Overstappen.nl was inderdaad niet geregistreerd. Ik vermoed doordat de aanmelding op salland.nl was.

Daarom gisteren de verzekering geannuleerd (per e-mail aan verzekerden@salland.nl). Binnen enkele uren was dat doorgevoerd.

Toen via CashbackXL/Independer opnieuw dezelfde verzekering aangevraagd. De cashback werd snel bevestigd, en de verzekering enige tijd later ook (door Salland).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:45

Oekol

waka waka hey hey

Die Salland die de goedkoopste is, komt nergens bij mij bij die vergelijker naar voren.

Heb net op pricewise gekeken en krijg ik met Max ER & niks aanvullend uit op 129,90 met:

Unive 129,90 naturapolis
Vgz United consumers 129,90 naturapolis

Of via zorgkiezer wederom Vgz bewuzt (gok ook natura maar kan ik niet vinden)

Is Salland lokaal? :+

EDIT

Snap 'm al. Komt niet als goedkoopst er uit tenzij je jaarlijks betaald met die 4% korting.

Je krijgt bij VGZ dus al standaard 3% korting en die laatste procent kan je krijgen met jaarbetaling. Op de bank in buitenland of met beleggen zal 't je meer opleveren door die 1400 euro niet in 2x te betalen dunkt me.

[ Voor 32% gewijzigd door Oekol op 25-12-2024 11:57 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ruudonline schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:56:
[...]

Dat klopt, maar bij veel verzekeraars kun je je wachttijd bij een overstap vaak behouden. Zo ook bijv. bij Menzis zelf:

Kiest u bij Menzis voor een tandartsverzekering met uitgebreide dekking waar wachttijd op zit? Heeft u bij uw vorige verzekeraar ook al minimaal 1 jaar een tandartsverzekering met dezelfde vergoeding voor implantaten, kronen, bruggen of orthodontie gehad? Dan mag u de wachttijd bij Menzis overslaan.

Dus je kunt relatief 'goedkoop' wachttijd opbouwen.
Toevallig met als twee andere personen in dit topic aan het kijken voor onze dochter (11) die eigenlijk in 2025/2026 beugel moet.

Maar Menzis heeft later nog expliciet dit staan met betrekking tot jouw opmerking:
Voor wie en welke verzekeringen is de Gelijk Over Regeling?
18 jaar en ouder: GarantTandVerzorgd 750; Collectief Tand 750; Collectief Tand 1000 en TandVerzorgd 750.

Jonger dan 18: GarantTandVerzorgd 750; Collectief Tand 750; Collectief Tand 1000. De regeling geldt dus niet voor TandVerzorgd 750.

Bron: https://www.menzis.nl/zor...zekering/wachttijd-menzis
Dus voor deze aanvullende verzekering geldt dat je bij Menzis wel echt een jaar premie moet betalen en niet vanuit een andere goedkoper kunt overstappen.

Wij zitten nu bij CZ. De premie van normale basisverzekering en aanvullend Tandarts (Collectief) zou daar €184 ongeveer worden.

Das €450 die wel al dit jaar te gebruiken is voor reguliere tandzorg, en dan vanaf 2026 80% met een maximum van €2045.

Puur die Menzis 750 afsluiten is €38 voor zover ik zie, als je dat combineert met een standaard FBTO of VinkVink kom je ook op €141 + €38 = €179 uit, zonder direct voordeel in 2025.

• NikkelV
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03-06 19:47
We zitten momenteel bij Ohra. Nu geeft Independer 4% korting op de basisverzekering, Is het een idee om de verzekering op te zeggen en na een paar dagen opnieuw af te sluiten via Independer? Zou men hier in trappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Iemand bekent met deze website? https://bdsnederland.nl/k...idevrije-zorgverzekering/ . Klopt het dat Achmea en ASR (en de onderliggende verzekeraars) bijdragen aan illegale activiteiten van Israël?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 17:37

muhda

Time & Space traveler

Tha Deo schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:09:
Iemand bekent met deze website? https://bdsnederland.nl/k...idevrije-zorgverzekering/ . Klopt het dat Achmea en ASR (en de onderliggende verzekeraars) bijdragen aan illegale activiteiten van Israël?
Het is al paar keer aanbod gekomen in dit topic, blijkbaar heeft ASR alleen de Nederlandse schade en verzekeringstak overgenomen van Aegon. Achmea heeft haar investeringen nog niet gewijzigd.
Voor meer informatie kan je de zoekoptie gebruiken en het rapport lezen van PAX: link
muhda schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:17:
[...]

Dank je wel voor de correctie. Wat er aan mij verteld was, is dat Aegon en ASR samen als ASR verder gingen en dat Aegon meer dan 900 miljoen heeft geïnvesteerd binnen 10 bedrijven in de wapen industrie. Die 10 bedrijven leveren aan alle repressieve regimes, ook al plegen die genocides. (Met inderdaad de rapport dat je aanhaalt als bron)

Goed om te horen dat ASR juist 'alleen' de (Nederlandse) schade en verzekeringen tak heeft overgenomen van Aegon en dat hun (ASR) juist niet investeren in de wapen industrie en de hele industrie momenteel geheel vermijden.

[ Voor 1% gewijzigd door muhda op 26-12-2024 15:10 . Reden: Informatie bron en stuk over Achmea toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Edit: let op deze info is inmiddels verouderd.

Via Pepper zag ik dat de cashback via CashbackXL bij United Consumers VGZ verhoogt is naar €55,-
Als ik me niet vergis, hebben ze daarmee de laagst mogelijke premie te pakken. Je bespaart ook nog spaarrente ten opzichte van Salland.

ER885, betaling per maand:
€ 1.558,80
- € 55,00 cashback
= € 1.503,80 per jaar

ER385, betaling per maand (voor de volledigheid, qua prijs niet interessant)
€ 1.798,80
-€ 55,00 cashback
= € 1.743,80 per jaar

Ter vergelijking:
Salland
ER885, betaling per jaar (!)
€ 1.514,98
-€27,50 cashback
= € 1.514,98 per jaar

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 28-12-2024 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik blijf het vervelend vinden dat nog niet alle contracten afgesloten zijn of hier duidelijkheid over is. Voor mij is Zilveren Kruis wrs de beste keuze, alleen is Achmea met alle(!) apotheken in de buurt nog in onderhandeling. Blijft de vraag of ik erop kan gaan gokken of dat goed komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:55
Gijsje22 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:52:
alleen is Achmea met alle(!) apotheken in de buurt nog in onderhandeling. Blijft de vraag of ik erop kan gaan gokken of dat goed komt..
Voor de zorgverzekering prijzen moet alles verplicht voor een datum bekend zijn, maar wat er dan verzekerd is.. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 10:45

Oekol

waka waka hey hey

Cheesy schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:25:
Via Pepper zag ik dat de cashback via CashbackXL bij United Consumers VGZ verhoogt is naar €55,-
Als ik me niet vergis, hebben ze daarmee de laagst mogelijke premie te pakken. Je bespaart ook nog spaarrente ten opzichte van Salland.

€ 1.558,80
- € 55,00 cashback
= € 1.503,80 per jaar

€ 1.798,80
-€ 55,00 cashback
= € 1.743,80 per jaar

Ter vergelijking:
Salland
€ 1.514,98
-€27,50 cashback
= € 1.514,98 per jaar
Zonder dus vooruit te betalen zelfs? Nice.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is er naast Ohra en NN nog een verzekeraar die patiënten niet de dupe laat worden van prijsplafonds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:51
NikkelV schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:33:
We zitten momenteel bij Ohra. Nu geeft Independer 4% korting op de basisverzekering, Is het een idee om de verzekering op te zeggen en na een paar dagen opnieuw af te sluiten via Independer? Zou men hier in trappen?
Volgens mij is dat vergeefse moeite. Door jouw bericht ben ik op de pagina van Independer gekomen waar inderdaad op staat dat deze korting geboden zou worden. Ik vond dat echter vreemd, want ik begreep dat (collectieve) kortingen op de basisverzekering sinds vorig jaar niet meer toegestaan zijn. Ook al suggereert de pagina nog vrij recent te zijn bijgewerkt en dat de korting voor 2025 geldt, krijg ik niet het idee in de prijsvergelijker dat die nog geboden wordt. De premie die ik bij independer zie, is zowel voor de basis als aanvullende verzekeringen gelijk aan de premie die ik via de OHRA website krijg. Het is misschien nog wel goed om te checken, of de premie die jij op je polisblad hebt staan, ook gelijk is aan de premie van de OHRA website en via Independer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:48
Voor degene die bij FBTO de jaarbetaling nog in 2024 willen doen. Dat kan door handmatig over te maken met je polisnummer in de omschrijving. De incasso wordt dan later verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:55
CashbackXL->Independer->Salland is ook goed gegaan. €20 cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:38
Ik blijf het vervelend vinden dat nog niet alle contracten afgesloten zijn of hier duidelijkheid over is. Voor mij is Zilveren Kruis wrs de beste keuze, alleen is Achmea met alle(!) apotheken in de buurt nog in onderhandeling. Blijft de vraag of ik erop kan gaan gokken of dat goed komt..
Vervelend, maar in de meeste gevallen geen probleem. De kans is klein dat er niks in de buurt gecontracteerd wordt. Daarnaast weet ik niet hoe jouw situatie is, maar voor veel mensen geldt dat ze niet heel heel vaak naar een arts gaan. Als dat wel zo is, dan krijg je lang niet altijd medicatie, als dat wel zo is, is het zelden een noodzaak dat je die medicatie direct moet hebben en voldoet in die gevallen dus zelfs de internet apotheek die de volgende dag kan leveren.
Nu haal ik liever ook meteen mijn medicatie bij de apotheek die naast de huisarts zit, maar het hoeft dus niet per se. Als je dat een vereiste vindt, kun je altijd een combinatiepolis pakken die dat wel vergoedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 19:54
darkdesign schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:01:
Is er naast Ohra en NN nog een verzekeraar die patiënten niet de dupe laat worden van prijsplafonds?
Aevitea heeft geen zorgplafonds. Zelfs op de goedkoopste paketten.
En dit is dan ook precies de reden dat ik nog niet kan afsluiten naar aevitea, mijn online apotheek heeft nog geen contract met ze, de lokale aptoheek niet, en die van het volgende dorp ook niet. Dus betekent dat ik dan als ik bijv 2 januari medicijnen binnen krijg dat ik het lekker zelf kan betalen... wat handig dit systeem. Zo snel kan ik ten eerste niet wisselen van apotheek, en een half uur rijden om medicijnen op te halen lijkt mij ook een beetje veel van het goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:11:
[...]

Aevitea heeft geen zorgplafonds. Zelfs op de goedkoopste paketten.

[...]
Daar had ik toevallig ook naar gekeken, maar op hun website spreken ze over 'geen zorgplafond voor ziekenhuizen'.

"Daarom spreken wij als enige verzekeraar geen zorgplafonds of omzetplafonds af met ziekenhuizen."

https://www.aevitae.com/z...ang-tot-zorg/zorgplafond/

Over andere zorgverleners wordt niet gesproken.

Op een andere pagina staat wat anders:

"Daarom spreken wij als een van de enige verzekeraars geen zorgplafonds of omzetplafonds af met zorgverleners."

https://www.aevitae.com/n...tenstops-en-zorgplafonds/

Ik blijf het een oerwoud vinden. Ohra heeft geen zorgplafond, echter wel weer bij de GGZ. Dan nog kijken naar de zorgverleners waar een contract mee is gesloten, die lijsten zijn echter nog niet compleet. En voor een beetje een degelijke vrije zorgkeuze betaal je alweer bijna zo'n 2k p.p. dit jaar.

Iemand positieve ervaringen met Aevitea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:22
Cheesy schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:25:

€ 1.558,80
- € 55,00 cashback
= € 1.503,80 per jaar

€ 1.798,80
-€ 55,00 cashback
= € 1.743,80 per jaar

Ter vergelijking:
Salland
€ 1.514,98
-€27,50 cashback
= € 1.514,98 per jaar
Ik zie geen zorg staan bij united consumers op de cashback site?
50 euro is voor energie (gas + stroom)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
keko12 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:08:
[...]

Vervelend, maar in de meeste gevallen geen probleem. De kans is klein dat er niks in de buurt gecontracteerd wordt. Daarnaast weet ik niet hoe jouw situatie is, maar voor veel mensen geldt dat ze niet heel heel vaak naar een arts gaan. Als dat wel zo is, dan krijg je lang niet altijd medicatie, als dat wel zo is, is het zelden een noodzaak dat je die medicatie direct moet hebben en voldoet in die gevallen dus zelfs de internet apotheek die de volgende dag kan leveren.
Nu haal ik liever ook meteen mijn medicatie bij de apotheek die naast de huisarts zit, maar het hoeft dus niet per se. Als je dat een vereiste vindt, kun je altijd een combinatiepolis pakken die dat wel vergoedt.
Hier alleen wel standaard medicatie, dus elke maand weer langs de apotheek en dan is het handig als je niet eerst 20 a 30 minuten moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 18:53
Zat in een verkeerde topic. Hier dan maar.

Iemand bekend met Menzis en Epley fysio. Vrouwlief had eerst bij de Hema een zorgverzekering, maar krijg daar al een tijd geen antwoord meer van, en Menzis heeft nog geen antwoord gecreëerd. Iemand er bekend mee?

Indertijd al aan de Hema gevraagd en aan Mensis wat iemand voor een verzekering krijg als die overgezet wordt van de Hema naar Menzis. Helaas geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Richh schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:07:
Volgend jaar gaat een bijzonder jaar worden - mijn vriendin en ik verwachten een kindje namelijk.

Ik heb al wat zitten zoeken in dit topic op 'bevallen' en 'zwanger', maar heel concreet kwam ik nog niet wat tegen. Daarom hier wat ik zelf had gevonden. Mocht iemand anders slimmere/goedkopere tips hebben, dan hoor ik het heel graag.

In het algemeen: ben je nog niet zwanger en er 'nog niet aan begonnen', dan zou ik niet per sé een andere verzekering uitzoeken. Er vanuit gaande dat het allemaal goed gaat, maak je niet zoveel (zorggerelateerde :+) kosten in de eerste maanden - en voor je het weet zit de bevalling in het volgende jaar haha.
Medische checks zoals echo's en de NIPT-test worden altijd vergoed.
Wij waren dit jaar beide goedkoop verzekerd en hebben (op een kraampakket van 3 tientjes na) (nog) geen zorgkosten gerelateerd aan de zwangerschap gemaakt.

Het kan wel prijzig worden als het moeilijker gaat, maar daar heb ik mezelf niet in verdiept.

Voor volgend jaar viel me op dat er aanvullende verzekeringen bestaan die de eigen bijdrage aan de kraamzorg vergoeden.
De goedkoopste die ik kon vinden, is Zilveren Kruis Aanvullend 2 sterren (zorgverzekeringskaart) - er vanuitgaande dat je de aanvullende zorgverzekering bij dezelfde verzekeraar wilt afsluiten als je basisverzekering.

Er vanuitgaande dat je 40 uur kraamzorg afneemt à 5,40/u = €216, en die verzekering op jaarbasis €270 kost, heb je voor €56 'extra' wel een handig pakket denk ik. Denk aan fysio na de bevalling, bijvoorbeeld. Ook de eigen bijdragen van een niet-medische ziekenhuisbevalling als je daarvoor kiest, lijkt hiermee vergoed te worden.

Maar wellicht kan het slimmer, beter of goedkoper, in dat geval hoor ik graag tips!
Heb zelf naast Zilveren Kruis Aanvullend 2 sterren ook nog deze gevonden:

Menzis Basis + ExtraVerzorgd 2

En

De christelijke zorgverzekeraar
Principe Polis Mediumpolis (75 euro voor een kolf)

Kom er alleen niet helemaal uit welke te nemen voor een bevalling, kraamzorg etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:21
DSW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 17:25
Dirk0s schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:54:
[...]

CashbackXL zegt nu dat deze cashback "ten onrechte op ons platform geplaatst" was (misschien hopen ze dat je deze passieve vorm leest als "het is niet onze schuld"?) en dat maandag uitsluitsel volgt over wat er met geregistreerde cashbacks gaat gebeuren (afkeuren lijkt niet onwaarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:59
Alle combinatiepolissen die 100% vergoeding bieden voor bepaalde zorg in principe.
Bij de betere polissen is dat dan alles exclusief wijkverpleging en GGZ.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Laatst online: 31-05 12:23
Hoe zit het eigenlijk met de 14 dagen bedenktijd als je 31 december een zorgverzekering afsluit ? Het lijkt mij dat je dan tot 14 januari nog kan annuleren en alsnog een andere zorgverzekering kan kiezen met wederom weer 14 dagen bedenktijd :-). Als je de verzekering op 31 januari afsluit zal 14 dagen bedenktijd niet meer mogelijk zijn, of toch wel? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:35
Zybertweak schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:45:
Hoe zit het eigenlijk met de 14 dagen bedenktijd als je 31 december een zorgverzekering afsluit ? Het lijkt mij dat je dan tot 14 januari nog kan annuleren en alsnog een andere zorgverzekering kan kiezen met wederom weer 14 dagen bedenktijd :-). Als je de verzekering op 31 januari afsluit zal 14 dagen bedenktijd niet meer mogelijk zijn, of toch wel? Iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat je dat vrij lang kan volhouden, maar je krijgt vanuit het CAK wel een brief waarin ze meldden dat je onverzekerd bent. Als je daarna nog steeds geen zorgverzekering afsluit krijg je vanzelf een boete. Na een jaar word je gewoon ingeschreven bij een willekeurige zorgverzekeraar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:48
Cobb schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:44:
Ik ben klaar met hele feest, ik blijf bij FBTO en betaal toch per jaar (scheelt ook weer iets voor de belastingen dit jaar) ondanks dat ik een korting van 1% eigenlijk niet belonen wil...bij de vergelijkers zie ik overigens ook verzekeraars die geen korting geven met een jaarbetaling!
Dat scheelt 6 euro aan box 3 tax. Je kunt beter gespreid betalen en het geld elders laten renderen, zelfs met sparen valt er meer rendement te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 17:01
ColeJ schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:22:
[...]

Dat scheelt 6 euro aan box 3 tax. Je kunt beter gespreid betalen en het geld elders laten renderen, zelfs met sparen valt er meer rendement te halen.
Omdat je gemiddeld maar een half jaar rente wint komt 1% korting overeen met 2% rendement. Tel daar de halve procent box 3 winst bij op, en jaarbetaling levert je 2.5% rendement op. Je kan inderdaad nog een krappe procent extra halen met een goed spaardeposito, maar je moet je afvragen of dat de moeite waard is voor die ±15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dirk0s schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:54:
[...]

Blijkt achteraf een foutje te zijn zie ik nu. Gelukkig heb ik m nog niet afgesloten. Wat een gezeur.
Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/comments/raw/PCYXD/4432592_1/fs/1090x545/qt/80/4432592_1.jpg

Edit: zie dat Raynman in "Zorgverzekering 2025" me al voor is. Voortaan moet ik eerst hele topic lezen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 28-12-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Vorig jaar hadden ze wel daadwerkelijk €50 cashback voor UC en ook enkel de laatste dagen, of deze was toen opgehoogd naar €50.
Zodoende zal dat foutje dit jaar dan wel zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 17:23
Voor 2025 verwacht ik gebruik te maken van niet gecontracteerde ggz zorg (stukje kwaliteit en geen zin in wachttijden).

Maar het lijkt wel onmogelijk om hier de zorgverzekering op uit te zoeken, of ben ik nou zo incapabel.
Meer mensen in deze situatie?

De CZ - Zorg Variatie Polis lijkt een goede te zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHReTccnEj0Sco0x36IdKKdd62s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRSky5aK9vDgEn98CzQcupGs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivian1989
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-05 17:24
@saveljos : dat is inderdaad de beste optie, gebaseerd op deze site.

Stad Holland en de combinatie polissen van ASR en ASR Ik kies zelf zijn daarna de besten, volgens diezelfde tabel. Scheelt 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
saveljos schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:16:
Voor 2025 verwacht ik gebruik te maken van niet gecontracteerde ggz zorg (stukje kwaliteit en geen zin in wachttijden).

Maar het lijkt wel onmogelijk om hier de zorgverzekering op uit te zoeken, of ben ik nou zo incapabel.
Meer mensen in deze situatie?

De CV - Zorg Variatie Polis lijkt een goede te zijn?
[Afbeelding]
100% vergoeding voor ongecontracteerde GGZ zorg bestaat niet meer, het hoogst mogelijke is nu 90% van bepaalde gespecificeerde tarieven.

Je zou kunnen kijken of de GGZ aanbieder een soort van coulance regeling heeft.
Bij sommigen hoef je dan het deel dat de verzekeraar niet vergoed niet zelf te betalen (wel betaal je eigen risico), dus zeker de moeite waard dit na te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 17:23
vivian1989 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:38:
@saveljos : dat is inderdaad de beste optie, gebaseerd op deze site.

Stad Holland en de combinatie polissen van ASR en ASR Ik kies zelf zijn daarna de besten, volgens diezelfde tabel. Scheelt 1%.
Toevallig is dat ook de website waar ik mijn informatie vandaan haalde :*). Die kwam ik tegen in de comments van een twitter-bericht dat hier gedeeld werd.

Ik vond de Stad Holland-website wat vaag, en voor de andere optie moet je werkzaam zijn in de zorg.
JohanNL schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:38:
[...]
100% vergoeding voor ongecontracteerde GGZ zorg bestaat niet meer, het hoogst mogelijke is nu 90% van bepaalde gespecificeerde tarieven.
Die 90% heeft dan betrekking op de a.s.r. Vrije Keuze? Met als disclaimer dat je bij hen vooraf een machtiging moet aanvragen, die vervolgens afgewezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
saveljos schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:55:
[...]

Die 90% heeft dan betrekking op de a.s.r. Vrije Keuze? Met als disclaimer dat je bij hen vooraf een machtiging moet aanvragen, die vervolgens afgewezen kan worden.
Ja, maar waarom zouden ze dat doen? Dan moeten ze wel hele goede gronden hiervoor hebben lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dan nog, het idee dat een verzekeraar gaat bepalen wat voor zorg je nodig hebt vind ik een heel verkeerde kant op gaan.

Die beslissing hoort te liggen bij verwijzend arts. Niet bij verzekeraar.

Ook dat een deel van chronische pijn revalidatie ineens uit het basispakket lijkt te gaan waardoor 30k mensen geen revalidatie meer kunnen volgen. Die zorg wordt al 30! Jaar met succes geleverd.
Gaat erg de verkeerde kant op mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usernamerandom
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04 09:50
We hebben nu een tandartsverzekering met ortho dekking. Nu 1 jaar wachttijd gehad. In januari intake. Hopelijk met een goede inschatting van de totale kosten. Gaat om 2 kinderen tegelijk, 2000 euro 100% vergoed per kind.

Nu vraag ik me af of het handig is dat mijn partner overstapt naar CZ en daar voor 27 euro p/mnd vanaf 1 januari 2025 de wachttijd van 1 jaar ingaat. Vergoeding 80% tot 2045 euro. En dan vanaf 1 januari 2026 de kinderen bijschrijft op haar verzekering. Met een totale meerkost van 24*27 euro = 648 euro.

Het drempelbedrag voor aftrek van zorgkosten is bij 100k gezinsinkomen 100.000*0,0575/2+825= 3700. Daar zal ik niet snel boven komen per jaar gok ik:
https://www.belastingdien...ekenen/drempelbedrag-2024

Ik neem aan dat de meeste kosten in jaar 1 vallen (plaatsing beugel).

Volgens mij heb ik er voordeel van de verzekering af te sluiten indien de zorgkosten minimaal 810 euro zijn ( 648/0.8=810) en is het maximale gedekte bedrag 2045/0.8 = 2562,50.

Zie ik dat goed?

Kan mijn partner de kinderen bijschrijven zonder extra wachttijd? Ja ik weet dat ik kan bellen, maar de wachttijd was vandaag 45 minuten :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Laatst online: 31-05 12:23
usernamerandom schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:20:
Kan mijn partner de kinderen bijschrijven zonder extra wachttijd?
Ik was hier ook wel benieuwd naar, bij FBTO las ik in dit bericht dat de wachttijd pas ingaat als de persoon wordt bijgeschreven: Ben benieuwd of dat bij elke verzekering zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:51
Zybertweak schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:46:
[...]
Ik was hier ook wel benieuwd naar, bij FBTO las ik in dit bericht dat de wachttijd pas ingaat als de persoon wordt bijgeschreven: Ben benieuwd of dat bij elke verzekering zo is?
Bij CZ lijkt er voor een bijgeschreven kind niet opnieuw een wachttijd in te gaan:
Nee, als u geen wachttijd meer heeft, hoeft uw kind niet opnieuw één jaar te wachten. Zij kunnen gewoon gebruik maken van de vergoeding voor orthodontie als:
  • uw kind nog géén 18 jaar is; en
  • uw kind op uw polis staat bijgeschreven; en
  • u, net zoals in 2025, ook in 2026 dezelfde (tandarts)verzekering met een vergoeding voor orthodontie kiest. En u dus géén wachttijd meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Dennis1812 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:05:
Dan nog, het idee dat een verzekeraar gaat bepalen wat voor zorg je nodig hebt vind ik een heel verkeerde kant op gaan.

Ja je hebt zeker wel een punt dat als je voor zo'n verzekeraar kiest (in dit geval a.s.r. en hun beleid wat betreft GGZ) dat je dit dan ook weer legitimeert.
Voor je het weet nemen andere verzekeraars dit voor het jaar daarop over, waarna het mogelijk een kwestie van tijd is voordat een verzekeraar gaat proberen extra eisen te stellen zodat veel aanvragen afgewezen kunnen worden.
Zover ik heb begrepen kunnen ze dit niet zomaar doen, omdat je recht hebt op vrije zorgkeuze en dit ook nog wel betaalbaar moet zijn voor jan-modaal.
Maar zoals we wel weten zoeken (zorg)verzekeraars graag de grenzen op van wat mogelijk is binnen het huidige systeem.
In iedergeval, in dit geval lijkt het vooral een bureaucratisch gebeuren te zijn, want als je niet voldoet aan de zaken die ze vragen in dat aanvraagformulier zou je überhaupt niet in aanmerking moeten komen voor GGZ zorg.
Zover ik uit dat formulier kan opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Dennis1812 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:05:

Ook dat een deel van chronische pijn revalidatie ineens uit het basispakket lijkt te gaan waardoor 30k mensen geen revalidatie meer kunnen volgen. Die zorg wordt al 30! Jaar met succes geleverd.
Gaat erg de verkeerde kant op mijn inziens.
Gezien de verkiezingsuitslagen van de afgelopen jaren (jarenlang VVD de grootste, nu alles nog wat rechtser) is dit blijkbaar wat de bevolking wil. Er is genoeg keuze qua partijen die het anders willen maar die krijgen veel minder stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Het is alleen zo vervelend dat omdat de VVD toevallig de meeste stemmen in ontvangst heeft genomen, veel te vaak en veel te lang, iedereen er daarmee per definitie vanuit gaat dat iedereen dat beleid wil en het ermee eens is.

Tegelijkertijd zijn er miljoenen Nederlanders compleet ongehoord die op andere partijen hebben gestemd. En die krijgen wel continue te horen: tja, VVD is de grootste, dus je zal wel verkeerd gestemd hebben.

Ik zal heel mijn leven absoluut niet op de VVD stemmen.

Ik hoop dat het volgende kabinet slimmere en logischere keuzes gaat maken op gebied van zorg. En ook klimaat.

Al gaat dit wel erg off topic.

Inmiddels heb ik de eerste factuur van IZA alweer binnen. Alles kloppend conform wijzigingen.
Ze balen vast dat ze niet van mij af zijn. Maargoed. Ook dure klanten moeten verzekerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:55
Goedemorgen,

Voor het uitkiezen van een nieuwe zorgverzekering heb ik één twijfel, het wel of niet afsluiten van een tandartsverzekering.

Ik ga 2 keer per jaar naar de tandarts voor controle, laat dan wat tandsteen verwijderen en er zal wellicht een keer een gaatje gevuld moeten worden

De ene site zegt dat het hiervoor handig is om een aanvullende verzekering te nemen (75% vergoeding, max €250 per jaar), de andere site zegt dat je goedkoper uit bent zonder.

Iemand hier ervaring met ongeveer deze situatie, en wat de beste keuze zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Dennis1812 schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:49:
Het is alleen zo vervelend dat omdat de VVD toevallig de meeste stemmen in ontvangst heeft genomen, veel te vaak en veel te lang, iedereen er daarmee per definitie vanuit gaat dat iedereen dat beleid wil en het ermee eens is.

Tegelijkertijd zijn er miljoenen Nederlanders compleet ongehoord die op andere partijen hebben gestemd. En die krijgen wel continue te horen: tja, VVD is de grootste, dus je zal wel verkeerd gestemd hebben.

Ik zal heel mijn leven absoluut niet op de VVD stemmen.

Ik hoop dat het volgende kabinet slimmere en logischere keuzes gaat maken op gebied van zorg. En ook klimaat.

Al gaat dit wel erg off topic.

Inmiddels heb ik de eerste factuur van IZA alweer binnen. Alles kloppend conform wijzigingen.
Ze balen vast dat ze niet van mij af zijn. Maargoed. Ook dure klanten moeten verzekerd worden.
Ik stem ook geen VVD maar het is wat mij betreft wel logisch dat er iets gedaan wordt aan de steeds hoger oplopende zorgkosten. We zitten inmiddels bijna op 8000 euro zorgkosten gemiddeld per persoon per jaar. De premie is maar een fractie van het totaal, het meeste betaal je via de bijdrage Zvw (bijna 7% op je brutosalaris) en indirect via inkomstenbelasting. Met de vergrijzing wordt dit alleen maar meer en meer doordat er minder mensen werken die de lasten moeten dragen. Dit wordt voornamelijk betaald door de midden en hoge inkomens. Oftewel we hebben nu een heel goed solidair systeem, en om dit te zo te houden zul je keuzes moeten maken.

On-topic: mijn verzekeraar ONVZ heeft net al de jaarpremie geïncasseerd terwijl ik nog twee dagen heb om over te stappen. Zou niet moeten mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:08
rubbels schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:33:
Goedemorgen,

Voor het uitkiezen van een nieuwe zorgverzekering heb ik één twijfel, het wel of niet afsluiten van een tandartsverzekering.

Ik ga 2 keer per jaar naar de tandarts voor controle, laat dan wat tandsteen verwijderen en er zal wellicht een keer een gaatje gevuld moeten worden

De ene site zegt dat het hiervoor handig is om een aanvullende verzekering te nemen (75% vergoeding, max €250 per jaar), de andere site zegt dat je goedkoper uit bent zonder.

Iemand hier ervaring met ongeveer deze situatie, en wat de beste keuze zou zijn?
Kijk eens naar wat je het afgelopen jaar aan facturen gekregen hebt. Dan is de berekening simpel. In mijn geval: 180 euro aan facturen van de tandarts waarvan 75% werd vergoed, dus 135 euro. De maandelijkse premie is 9,50 dus 114 euro. Conclusie: verzekeren.
Niet alleen om die 21 euro verschil, ook omdat ik nu alleen controle en (veel) reiniging had. Mocht er een gaatje komen in 2025, dan wordt het verschil groter. Daarnaast zullen. De tarieven vast ook weer omhoog gaan, dus wordt het verschil groter, ook zonder gaatjes etc.

Maar kijk goed wat er wel en niet vergoed wordt en wat de premie is, want dit is voor mij de enige tand verzekering die uitkan. Bij een 100% verzekering is de premie veel hoger dan wat ik verwacht aan kosten te maken, vooral omdat die helemaal niet echt 100% is. Tandsteen verwijderen, wat bij mij de mondhygiëniste doet, valt nl ook bij die verzekering in de 75% categorie. Alleen consult en tandarts-handelingen (vullen, foto) wordt 100% vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:08
henkebek schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:48:
[...]

On-topic: mijn verzekeraar ONVZ heeft net al de jaarpremie geïncasseerd terwijl ik nog twee dagen heb om over te stappen. Zou niet moeten mogen.
FBTO bij mij een paar dagen geleden ook al, in mijn geval de maand premie, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
koksie schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:56:
[...]

FBTO bij mij een paar dagen geleden ook al, in mijn geval de maand premie, maar toch.
Gewoon de incasso storneren als je het er niet mee eens bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 10:49
henkebek schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:48:
Waarom zou dat niet mogen? Heb je ze tijdig aangegeven dat je wilt overstappen?
Als er geen wijziging/opzegging binnenkomt dan blijft de premie-betaling gewoon doorlopen.

On-topc:
Waarom zijn niet meer Nederlanders bezig met hun verzekering, zoals de Tweakers in dit topic? Waarom moet iedereen last-minute contact opnemen?

* GerardHenninger gaat kapot door de drukte op werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 04-06 12:53
Dacuuu schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:55:
[...]

Voor de zorgverzekering prijzen moet alles verplicht voor een datum bekend zijn, maar wat er dan verzekerd is.. :? 8)7
Zilveren Kruis is een grote verzekeraar die heeft praktisch met all ziekenhuizen wel een contract. Maar een kleine regionale speler is het maar afwachten.
Gelukkig is eerste hulp altijd vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Zie ik het goed dat vooral de aanvullende pakketten met fysiotherapie interessant zijn qua prijs per behandeling? Ik kom op zo'n 10 euro per behandeling uit, dat is zonder aanvullend pakket een heel stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
GerardHenninger schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:53:
[...]

Waarom zou dat niet mogen? Heb je ze tijdig aangegeven dat je wilt overstappen?
Als er geen wijziging/opzegging binnenkomt dan blijft de premie-betaling gewoon doorlopen.

On-topc:
Waarom zijn niet meer Nederlanders bezig met hun verzekering, zoals de Tweakers in dit topic? Waarom moet iedereen last-minute contact opnemen?

* GerardHenninger gaat kapot door de drukte op werk
Je kunt het ook omdraaien, ze hebben nooit expliciet gemeld dat de premie vandaag geïnd gaat worden. Zeker omdat het hier om een jaarpremie gaat had dat veel beter gemeld kunnen worden (alleen al zodat mensen voldoende saldo op hun rekening hebben). Blijf het ook gek vinden dat de premie voor 2025 in 2024 wordt afgeschreven.

Dat het met de zorgverzekering allemaal in de laatste 5/6 weken van het jaar moet gebeuren is nou eenmaal hoe het systeem werkt. Nu zijn de meeste mensen vrij en hebben ze er tijd voor. Een andere reden voor het last minute handelen is o.a. dat de verzekeraars extreem laat zijn met het bekendmaken van de gecontracteerde zorg, als ze dat überhaupt al voor 1 januari bekendmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
darkdesign schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:57:
Zie ik het goed dat vooral de aanvullende pakketten met fysiotherapie interessant zijn qua prijs per behandeling? Ik kom op zo'n 10 euro per behandeling uit, dat is zonder aanvullend pakket een heel stuk duurder.
Ja, let wel op dat jouw fysio praktijk een contract heeft met de zorgverzekeraar waarbij je je verzekering hiervoor afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 10:49
henkebek schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:01:
[...]
Je kunt het ook omdraaien, ze hebben nooit expliciet gemeld dat de premie vandaag geïnd gaat worden. Zeker omdat het hier om een jaarpremie gaat had dat veel beter gemeld kunnen worden (alleen al zodat mensen voldoende saldo op hun rekening hebben). Blijf het ook gek vinden dat de premie voor 2025 in 2024 wordt afgeschreven.
In dat geval is het wel slorig ja. Ik ken ONVZ verder niet, maar andere zorgverzekeraars melden het netjes bij het verstuurde polisblad voor het nieuwe jaar.
Dat het met de zorgverzekering allemaal in de laatste 5/6 weken van het jaar moet gebeuren is nou eenmaal hoe het systeem werkt. Nu zijn de meeste mensen vrij en hebben ze er tijd voor. Een andere reden voor het last minute handelen is o.a. dat de verzekeraars extreem laat zijn met het bekendmaken van de gecontracteerde zorg, als ze dat überhaupt al voor 1 januari bekendmaken.
Dat de gecontracteerde zorg nog niet volledig bekend is blijft r*k. Maar dat dit vervelend is zie ik voornamelijk terug in dit topic, niet zozeer bij de mensen die in de laatste week van het jaar nog contact opnemen.Mensen die nu contact opnemen komen met vragen die ze ook een maand geleden hadden kunnen stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

birdibird schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 22:47:
Het ziet er naar uit dat dit jaar de goedkoopste optie is:
Univé Zorg Select 885 129,90 via shopbuddies -> poliswijzer.nl = 30,- cashback.

Iemand iets beters gezien?
Inmiddels is deze 30,- cashback niet meer te vinden op poliswijzer.nl.
Sterker nog, er is niets meer van Univé Zorg te vinden op poliswijzer.nl. :? (In het filter even "Univé" aangetikt, geeft met alle andere filters uit, 0 resultaten)

Dus ik denk dat die cashback er niet meer is, dan maar rechtstreeks bij Univé afsluiten. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
Zorg en zekerheid gaat morgen de jaarpremie incasseren. Ondanks dat ik al ruim geleden overgestapt ben, maar z&z stuurt de incasso’s erg vroeg naar de bank aldus de ks.

Ik heb toch te weinig op m’n rekening staan, dus ik laat het zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:07:
[...]

Ja, let wel op dat jouw fysio praktijk een contract heeft met de zorgverzekeraar waarbij je je verzekering hiervoor afsluit.
Dat is wel iets om op te letten inderdaad.

Ik zit naar Aevitae te kijken, maar daar staat bij de zorgverleners bij Independer dat er 0% van de fysiotherapeuten binnen de dekking vallen. Dat is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Reintje schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:18:
Zorg en zekerheid gaat morgen de jaarpremie incasseren. Ondanks dat ik al ruim geleden overgestapt ben, maar z&z stuurt de incasso’s erg vroeg naar de bank aldus de ks.

Ik heb toch te weinig op m’n rekening staan, dus ik laat het zo
En welke bank heb je? Mijn NL grootbank had geen enkel probleem om een volledige jaarpremie af te schrijven met maar een paar honderd euro op de rekening. "Feature", ook als rood staan is uitgeschakeld voeren ze automatische incassos gewoon uit en sta je rood. Je moet de incasso terugdraaien of lekker rood blijven staan (waarna ze na X dagen de incasso automatisch terugdraaien) wil je geen kosten maken. Vul je het saldo weer gewoon aan betaal je daar ook de (nogal hoge) rood-staan-rente over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
RobertMe schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
[...]

En welke bank heb je? Mijn NL grootbank had geen enkel probleem om een volledige jaarpremie af te schrijven met maar een paar honderd euro op de rekening. "Feature", ook als rood staan is uitgeschakeld voeren ze automatische incassos gewoon uit en sta je rood. Je moet de incasso terugdraaien of lekker rood blijven staan (waarna ze na X dagen de incasso automatisch terugdraaien) wil je geen kosten maken. Vul je het saldo weer gewoon aan betaal je daar ook de (nogal hoge) rood-staan-rente over.
Voor de zekerheid maar even geblokkeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Reintje op 30-12-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 13:12
emeralda schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:34:
[...]

Zilveren Kruis is een grote verzekeraar die heeft praktisch met all ziekenhuizen wel een contract. Maar een kleine regionale speler is het maar afwachten.
Gelukkig is eerste hulp altijd vergoed.
Ik wil hier een kanttekening bij plaatsen, want streep net Zilveren Kruis als optie door omdat mij dit vies tegen viel. Met hun Basis Budget verzekering toch behoorlijk wat ziekenhuizen waar geen contract mee is, en dat zijn zeker niet alleen kleine regionale zorgaanbieders (zie bv. LUMC, via https://zorgzoeker.zilverenkruis.nl/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
darkdesign schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:24:
[...]

Dat is wel iets om op te letten inderdaad.

Ik zit naar Aevitae te kijken, maar daar staat bij de zorgverleners bij Independer dat er 0% van de fysiotherapeuten binnen de dekking vallen. Dat is wel apart.
Dat is wel opmerkelijk, want fysio zit in zekere zin in bepaalde gevallen ook in het basispakket en daarvoor móéten ze toch wel met een X percentage een contract afsluiten lijkt me.
Wellicht gaat het om de vergoeding uit die aanvullende verzekering specifiek, daarmee kunnen ze in principe doen wat ze willen.
In dat geval zal er ook wel een vergoeding zijn, maar slechts een percentage van een door de verzekeraar bepaald tarief.

Ik had ook gezien dat ze bij a.s.r. een (kleine) eigen bijdrage vragen vanaf de 10e behandeling, dus wel meer verzekeraars die zodoende de kosten proberen te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:18
Uiteindelijk maar voor A.S.R. ik kies zelf incl. 100% werelddekking gegaan.
Niet de allergoedkoopste (eurotje per maand duurder dan de goedkoopste optie) maar wel de enige die na een ongeval niet alleen tandartskosten maar ook fysiotherapie vergoed. Je weet maar nooit...

Wat betreft Univé: die komt wel in de vergelijkers naar voren, maar is niet (meer) af te sluiten via een vergelijkingssite.

[ Voor 35% gewijzigd door henri86 op 30-12-2024 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiawathay
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 19:03
henri86 schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:11:
Wat betreft Univé: die komt wel in de vergelijkers naar voren, maar is niet (meer) af te sluiten via een vergelijkingssite.
Waarom zou je het via een vergelijkingssite willen afsluiten? Als je het afsluit via de site van de zorgverzekeraar zelf is het niet duurder ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 12:55
henri86 schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:11:
Uiteindelijk maar voor A.S.R. ik kies zelf incl. 100% werelddekking gegaan.
Niet de allergoedkoopste (eurotje per maand duurder dan de goedkoopste optie) maar wel de enige die na een ongeval niet alleen tandartskosten maar ook fysiotherapie vergoed. Je weet maar nooit...

poliswijzer kan je afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:18
Hiawathay schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:25:
[...]

Waarom zou je het via een vergelijkingssite willen afsluiten? Als je het afsluit via de site van de zorgverzekeraar zelf is het niet duurder ofzo.
Cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Hiawathay schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:25:
[...]

Jawel, is soms duurder ivm gemiste cashback.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Laatst online: 11:10
Netjes opgelost door UnitedConsumers:

Beste gebruiker van CBXL,

Door omstandigheden klopte de vermelde cashback-actie op een zorgverzekering van UnitedConsumers niet. Hierdoor kan de cashback ook niet via ons worden uitgekeerd.

Echter, om u toch tegemoet te komen, wil UnitedConsumers u een coulancevergoeding bieden ter hoogte van de cashback. Wanneer de zorgverzekering wordt goedgekeurd (februari 2025), zal u dit bedrag ad €55 in uw UnitedConsumers account ontvangen. Dit zal uiterlijk eind februari gebeuren. Dit bedrag ad €55 kunt u dan via uw UnitedConsumers account laten uitbetalen naar uw bankrekening. Op deze manier zal u toch hetzelfde bedrag ontvangen als u via ons had verwacht.

Mocht u nog vragen hebben, dan horen we dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

sll

henkebek schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:01:
[...]

[...]
Ik zit ook bij ONVZ en ze hebben het wel degelijk gemeld, sowieso in de premie-mail van 13 november en de nieuwsbrief van 27 december.

ONVZ schrijft de premie voor de komende maand altijd af in de laatste dagen van de vorige maand, zo ook de jaarpremie. Bij meer bedrijven (energie, internet) is het tegenwoordig gebruikelijk dat je vooraf betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winiustyco
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-06 21:33
Weet iemand hier toevallig hoelang het duurt voordat je de polis van een losse aanvullende verzekering van zilveren kruis binnenkrijgt? Heb er eentje al 2 weken terug aangevraagd, maar heb nog niets ontvangen valt mij op.

[ Voor 24% gewijzigd door winiustyco op 30-12-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 23:03
Weet iemand welke bedrijven het mogelijk maken om een losse aanvullende verzekering online af te sluiten? Ik zie het niet zitten een uur in de wacht te staan en tot nu toe wordt ik via de sites gedwongen ook een basisverzekering te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

marteltor schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:01:
Weet iemand welke bedrijven het mogelijk maken om een losse aanvullende verzekering online af te sluiten? Ik zie het niet zitten een uur in de wacht te staan en tot nu toe wordt ik via de sites gedwongen ook een basisverzekering te nemen.
Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Ikwweet wel dat het hier afgelopen week nog geplaatst is, en dat je het via Google binnen 1 minuut gevonden hebt.
waarom vraag je het hier?

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 30-12-2024 21:04 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winiustyco
marteltor schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:01:
In ieder geval bij zilveren kruis, maar dat had je waarschijnlijk al wel helezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
de Peer schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:02:
[...]

Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Ikwweet wel dat het hier afgelopen week nog geplaatst is, en dat je het via Google binnen 1 minuut gevonden hebt.
waarom vraag je het hier?
Beste wijsneus, dat is alleen een site die aangeeft of het mogelijk is, niet of het online kan. En ja, die pagina had ik inderdaad al via google gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
winiustyco schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:03:
[...]

In ieder geval bij zilveren kruis, maar dat had je waarschijnlijk al wel helezen
Ook zilveren kruis moet ik eerst online een basisverzekering kiezen als ik selecteer dat ik een aanvullende wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Weet iemand hoe ik achter de 'gemiddelde gecontracteerde tarieven' van een zorgverzekeraar kan komen? Zal komend jaar namelijk naar een niet gecontracteerde fysio moeten en de vergoedingen verschillen nogal per zorgverzekeraar. Vaak wordt er een percentage van het gemiddelde gecontracteerde tarief gegeven, maar dat maakt het alsnog ondoorzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winiustyco
marteltor schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:19:
[...]

Ook zilveren kruis moet ik eerst online een basisverzekering kiezen als ik selecteer dat ik een aanvullende wil.
Telefonisch kan je hem wel aanvragen, wachttijd was bij mij overigens nooit veel langer dan 15-20 minuten, ook op zaterdag niet.
Ik wacht alleen nog op goedkeuring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:59
Domme vraag waarschijnlijk, maar is er een manier om direct het hele jaarbedrag over te maken naar CZ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:45:
Domme vraag waarschijnlijk, maar is er een manier om direct het hele jaarbedrag over te maken naar CZ?
je bent te laat om de incasso aan te passen, dat moest voor de 20e. maar kunt wel handmatig overmaken. Zie de link. waarschijnlijk volgt er dan nog ook wel een incasso voor januari, maar die krijg je nadien dan terug.
https://www.cz.nl/betalen/jaarpremie-eerder-betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 21:05

R.G

Even een algemene opmerking..

volgens mij maakt het echt bijna niks meer uit welke je kiest, het scheelt een paar euro.
Je moet uiterst goed lezen en de polis zijn soms echt smerig, veel blijk je niet te krijgen van wat je wel verwacht.

Daarnaast een tandarts verzekering afsluiten, is helemaal een drama..
Vaak tot max 75% op 150 euro per jaar. dat is toch helemaal niks..
Dan kan het soms met de meest hoge premie tot max 1000 en soms wachttijd van een jaar..

Dan betaal je meer premie dan dat je vergoedt krijgt toch?

Langzamerhand zou ik echt graag geen zorgverzekering mee betalen omdat je gewoon flink genaaid wordt..

Maar ja, stel je komt in een ziekenhuis terecht en je ligt er een week dan ben je toch wel blij met een verzekering.. dus toch maar houden? Het is verplicht of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Het is verplicht ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawathay
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 19:03
R.G schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:52:

volgens mij maakt het echt bijna niks meer uit welke je kiest, het scheelt een paar euro.
Je moet uiterst goed lezen en de polis zijn soms echt smerig, veel blijk je niet te krijgen van wat je wel verwacht.

Daarnaast een tandarts verzekering afsluiten, is helemaal een drama..
Vaak tot max 75% op 150 euro per jaar. dat is toch helemaal niks..
Dan kan het soms met de meest hoge premie tot max 1000 en soms wachttijd van een jaar..

Dan betaal je meer premie dan dat je vergoedt krijgt toch?

Langzamerhand zou ik echt graag geen zorgverzekering mee betalen omdat je gewoon flink genaaid wordt..

Maar ja, stel je komt in een ziekenhuis terecht en je ligt er een week dan ben je toch wel blij met een verzekering.. dus toch maar houden? Het is verplicht of niet?
Tandarts verzekering is aanvullend, dus die is niet verplicht, je kunt ook prima zonder. Basisverzekering is wat anders, ja die is verplicht en dat is maar goed ook. Zelfs als die niet verplicht zou zijn en je bent gezond, zou er (met de huidige prijzen) geen enkel scenario zijn waarin het aan te raden zou zijn om hem niet af te sluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
De basisverzekering is volgens mij als puntje bij paaltje komt ook niet echt verplicht? Je kunt moreel bezwaar aantekenen of iets dergelijks? Maar dan kom je wel (juridisch) op een heel ander traject en zul je vast of elke euro zelf moeten betalen als je in het ziekenhuis of bij de huisarts komt, óf je bent er uberhaupt niet welkom. Daarnaast gok ik dat het dan ook een "alles of niets" is? En je ook geen autoverzekering of wat dan ook kunt/mag afsluiten, je bent immers "tegen verzekeren".

Edit:
Voor de duidelijkheid, het simpele antwoord is dus wel gewoon "ja, het is verplicht". Met een asterisk erbij dat er wel een juridische weg is om er onderuit te komen met vergaande implicaties die degene die zich niet zlu willen verzekeren zelf mag uitzoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 30-12-2024 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
R.G schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:52:

En daarom maakt het wel degelijk uit welke je kiest, het gaat namelijk niet enkel om die paar euro's.
Behalve als je er toch nooit gebruik van maakt, dat is ook wel de meest ideale situatie.
Maargoed, je weet niet hoe het gaat lopen en juist voor die just-in-case scenario kun je ook weer een keuze maken.
De goedkoopste optie is zodoende zeker niet altijd de beste optie, ook al verwacht je geen zorg nodig te hebben.
Wel/geen eigen risico verhogen is hierbij ook niet altijd zeker, aangezien sommige verzekeraars nog maar €5 korting p/m aanbieden voor €500 extra ER.
Uiteraard zijn er alsnog mensen die hiervoor kiezen, maar iedereen moet zich toch wel realiseren dat dit niet bepaald gunstig is qua risk/reward.

Voor wat betreft welke zorgverzekering als je toch verwacht geen zorg nodig te hebben, maar wel één wilt die ' veel waar ' voor je geld geeft zou ik ' a.s.r. ik kies zelf Juiste Keuze + 885€ ER ' over het algemeen aanraden.
Bij een vergelijkingssite stond deze ook als beste prijs/dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 21:05

R.G

JohanNL schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:47:
[...]

En daarom maakt het wel degelijk uit welke je kiest, het gaat namelijk niet enkel om die paar euro's.
Behalve als je er toch nooit gebruik van maakt, dat is ook wel de meest ideale situatie.
Maargoed, je weet niet hoe het gaat lopen en juist voor die just-in-case scenario kun je ook weer een keuze maken.
De goedkoopste optie is zodoende zeker niet altijd de beste optie, ook al verwacht je geen zorg nodig te hebben.
Wel/geen eigen risico verhogen is hierbij ook niet altijd zeker, aangezien sommige verzekeraars nog maar €5 korting p/m aanbieden voor €500 extra ER.
Uiteraard zijn er alsnog mensen die hiervoor kiezen, maar iedereen moet zich toch wel realiseren dat dit niet bepaald gunstig is qua risk/reward.

Voor wat betreft welke zorgverzekering als je toch verwacht geen zorg nodig te hebben, maar wel één wilt die ' veel waar ' voor je geld geeft zou ik ' a.s.r. ik kies zelf Juiste Keuze + 885€ ER ' over het algemeen aanraden.
Bij een vergelijkingssite stond deze ook als beste prijs/dekking.
Hmm a.s.r komt uit op 144 pm ongeveer, terwijl nu "huidige" menzis 175 Scheelt toch weer maar is 385 eigen risico ipv van 885.

Wat is wijsheid hier?

A.S.R vs menzis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:35
RobertMe schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:33:
De basisverzekering is volgens mij als puntje bij paaltje komt ook niet echt verplicht? Je kunt moreel bezwaar aantekenen of iets dergelijks? Maar dan kom je wel (juridisch) op een heel ander traject en zul je vast of elke euro zelf moeten betalen als je in het ziekenhuis of bij de huisarts komt, óf je bent er uberhaupt niet welkom. Daarnaast gok ik dat het dan ook een "alles of niets" is? En je ook geen autoverzekering of wat dan ook kunt/mag afsluiten, je bent immers "tegen verzekeren".

Edit:
Voor de duidelijkheid, het simpele antwoord is dus wel gewoon "ja, het is verplicht". Met een asterisk erbij dat er wel een juridische weg is om er onderuit te komen met vergaande implicaties die degene die zich niet zlu willen verzekeren zelf mag uitzoeken.
Er komt dan een vervangende belasting voor in de plaats. Dat wordt in een persoonlijk spaarpotje gezet. Maak je zorgkosten? Dan wordt dit spaarpotje gebruikt. Zodra deze leeg is mag je inderdaad zelf je zorgkosten gaan betalen. Verre van ideaal en ik raad het af. Linksom of rechtsom, je moet altijd betalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:55
Ga zelf al jaren onverzekerd naar de tandarts (geen aanvullende tandarts verzekering bedoel ik dus). Maar dacht gister bij het afsluiten toch maar weer eens kijken naar die aanvullende verzekering. Maar nogsteeds betaal je praktisch het verzekerde bedrag aan premie (of zelfs nog meer). Waarom sluiten mensen dat ding nog af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 10:22
Mania-92 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:28:
Ga zelf al jaren onverzekerd naar de tandarts (geen aanvullende tandarts verzekering bedoel ik dus). Maar dacht gister bij het afsluiten toch maar weer eens kijken naar die aanvullende verzekering. Maar nogsteeds betaal je praktisch het verzekerde bedrag aan premie (of zelfs nog meer). Waarom sluiten mensen dat ding nog af?
Omdat het geld kan opleveren, ik moet twee gaatjes laten vullen en ga altijd 2x per jaar op controle en er achteraan mondhygienist. Ik ga dus gegarandeerd rond €300 kwijt zijn. Een verzekering 75% tot €250 kost mij €114. Dus vermoedelijk heb ik max €136 winst als de rekeningen hoog zijn.

Dit is overigens het eerste jaar weer dat ik het aanzet, daarvoor altijd onverzekerd. Het werd zo ingewikkeld bij Zilveren kruis met maximaal 2 controles, maximaal 2x15min reiniging en dat allemaal 75%.

[ Voor 12% gewijzigd door Lightning89 op 31-12-2024 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Lightning89 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:01:
[...]

Omdat het geld kan opleveren, ik moet twee gaatjes laten vullen en ga altijd 2x per jaar op controle en er achteraan mondhygienist. Ik ga dus gegarandeerd rond €300 kwijt zijn. Een verzekering 75% tot €250 kost mij €114. Dus vermoedelijk heb ik max €136 winst als de rekeningen hoog zijn.

Dit is overigens het eerste jaar weer dat ik het aanzet, daarvoor altijd onverzekerd. Het werd zo ingewikkeld bij Zilveren kruis met maximaal 2 controles, maximaal 2x15min reiniging en dat allemaal 75%.
Maar is het dan nog een verzekering? Je verzekert alleen als je weet dat er hoge kosten aanstaande zijn waardoor het goedkoper is om wel te verzekeren.

Terwijl een "echte" verzekering doorlopend is (basis zorg, WA auto, inboedel, brand, ...) om de (mogelijk, extreem hoge) kosten van een semi onverwachte situatie te dekken. (Zoals een autoongeluk waarbij zeker met letsel de kosten in de honderdduizenden euros kunnen lopen. Of je woning die afbrand. Of een (ernstige) ziekte oplopen met duizenden euros aan kosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

RobertMe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:35:
[...]

Maar is het dan nog een verzekering?
Klopt, een echte verzekering is het niet meer. Dat is ook eigenlijk het gekke van dit hele stelsel dat opgezet is.
Maar wel begrijpelijk dat mensen daar dan vervolgens gebruik gaan maken van hetgeen hen aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
R.G schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 02:30:
[...]

Hmm a.s.r komt uit op 144 pm ongeveer, terwijl nu "huidige" menzis 175 Scheelt toch weer maar is 385 eigen risico ipv van 885.

Wat is wijsheid hier?

A.S.R vs menzis?
Je moet je eerst afvragen of €885 wel een goed idee is, als je elk jaar veel kosten maakt die onder het ER vallen en verwacht komend jaar dit weer te doen in iedergeval niet.
De desbetreffende verzekering van a.s.r. is ook zonder extra vrijwillig ER af te sluiten, maar uiteraard is de premie dan hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 00:01
RobertMe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:35:
[...]

Maar is het dan nog een verzekering? Je verzekert alleen als je weet dat er hoge kosten aanstaande zijn waardoor het goedkoper is om wel te verzekeren.
Die tandartsverzekeringen slaan nergens op, je verzekeren voor 250 euro maximale vergoeding waar je dan 170 euro premie voor betaald.... net of je die 80 euro niet zelf nog wel kan ophoesten (dit is bij VinkVink waar ik naartoe ben gegaan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 09:03
Je krijgt ook meer korting bij een hoog eigen risico bij de 3 verschillende basisverzekeringen bij FBTO. basis 84 euro, plus 180 euro en vrij 210 euro.

Ik ben best droevig dat het in Nederland zover is gekomen dat het afsluiten van een zorgverzekering ingewikkelder is geworden dan een belastingformulier.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik had jaren €885 hoge eigen risico sinds 2011-2012 tot vorige jaar. Toen in die jaren scheelde het echt enorm als je de hoogste eigen risico nam. Hoogste verschil ooit op jaarbasis liep op tot €400 per jaar. Vorige jaar was het verschil per maand maar €5 tussen €385 en €885. Ik vind dat zo laag, dat ik heb besloten om weer terug te gaan naar €385. Ook hierin worden we niet meer belond. Komende jaar gewoon €385

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 31-12-2024 13:16 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
isomis schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:51:
Je krijgt ook meer korting bij een hoog eigen risico bij de 3 verschillende basisverzekeringen bij FBTO. basis 84 euro, plus 180 euro en vrij 210 euro.

Ik ben best droevig dat het in Nederland zover is gekomen dat het afsluiten van een zorgverzekering ingewikkelder is geworden dan een belastingformulier.
De gedachte hierbij is natuurlijk dat mensen die voor basis kiezen waarschijnlijk ook geen zorgkosten verwachten voor komend jaar, dat terwijl mensen die voor vrij kiezen deze wel verwachten.
De verzekeraar denkt hierbij dus dat ze de mensen van basis wel kunnen overhalen het ER te verhogen voor een paar kruimels korting, terwijl ze die van vrij aanzienlijk meer moeten geven.
Maar uiteraard moet vrij met max ER dan ook weer niet goedkoper worden dan basis met max ER (alhoewel ze bij a.s.r. ik kies zelf wel zoiets vreemds hebben gedaan)
Je hebt ook natuurlijk mensen die eenmaal hun zorgverzekering kiezen er daarna de komende 10 jaar niet meer naar omkijken, daar spelen ze ook op in.
Van der Berg schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:11:
Ik had jaren €885 hoge eigen risico sinds 2011-2012 tot vorige jaar. Toen in die jaren scheelde het echt enorm als je de hoogste eigen risico nam. Hoogste verschil ooit op jaarbasis liep op tot €400 per jaar. Vorige jaar was het verschil per maand maar €5 tussen €385 en €885. Ik vind dat zo laag, dat ik heb besloten om weer terug te gaan naar €385. Ook hierin worden we niet meer belond. Komende jaar gewoon €385
Bepaalde verzekeraars geven inderdaad nog maar een paar kruimels korting voor max ER, dat is niet de moeite waard.
Maar er zijn zoveel verzekeraars en velen willen nog wel een goede korting bieden.
Het makkelijkst vergelijken is dan om naar zo'n vergelijkingssite te gaan zoals Independer en daar te sorteren op de goedkoopste verzekering met €385 ER en de goedkoopste met €885 ER.
Volgens Independer is de goedkoopste met €385 ER €141,40 p/m en met €885 ER €129,90
Met jaarbetaling is het verschil zelfs nog wat meer hadden anderen in dit topic ontdekt.
Dus daar zit alweer wat meer verschil tussen, alhoewel het de voorgaande jaren inderdaad echt wel wat meer was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
sll schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:37:
[...]

Ik zit ook bij ONVZ en ze hebben het wel degelijk gemeld, sowieso in de premie-mail van 13 november en de nieuwsbrief van 27 december.

ONVZ schrijft de premie voor de komende maand altijd af in de laatste dagen van de vorige maand, zo ook de jaarpremie. Bij meer bedrijven (energie, internet) is het tegenwoordig gebruikelijk dat je vooraf betaalt.
Ik zeg ook niet dat ze het niet gemeld hebben, maar dat ze het niet expliciet melden. Die nieuwsbrief was het eerste waar ik me voor heb afgemeld, de premiemail heb ik uiteraard wel ontvangen. Maar daar staat slechts in kleine letters dat er op 30 december wordt afgeschreven. Ik zou bij zo'n groot bedrag het netjes vinden als ze dit in een aparte mail expliciet melden, nog beter zou zijn via sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:08

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik denk dat een groot deel van de mensen het in 1x betalen zodat hun vermogen op 1 januari net wat lager is ivm belastingen.

Ook zullen de meeste mensen hun salaris eind van de maand ontvangen hebben dus zal er voldoende saldo zijn voor de incasso.

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Houdt het ontopic: de prijzen, dekkingen e.d. De meer maatschappelijke discussie kan beter binnen AWM[/]