Dat zou kunnen, maar ze hadden hem hem ook voor volgend seizoen kunnen bevestigen. Zijn enige optie voor 2025 is dan nog Sauber/Audi, echter denk ik dat je dan toch liever in de Red Bull-familie blijft met een Perez die op de schopstoel zit.RobertMe schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:30:
[...]
Nouja. De geruchten nu zijn dat Lawson een clausule in zijn contract heeft dat hij een dezer dagen iets van Red Bull moet vernemen. Of ze geven hem een race contract, of hij wordt automatisch een free agent.
Beetje zoals Piastri dus bij AlpineAlleen kwam Alpine er 2 dagen te laat achter dat ze hem nodig hadden, en deze clausule in het contract zat. En had Piastri stiekempjes al contact met een ander team.
Tsunoda is een Honda rijder. En Red Bull rijdt in 2026 sowieso niet meer met Honda. Zal dus geen verrassing worden als Tsunoda in 2026 niet meer bij VCARB rijdt. En als die dan toch weg gaat vanaf 2026 heeft het ook weinig zin om hem in 2025 in de RB auto te zetten.CH4OS schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:33:
[...]
Kan ook maar zo naar TSU gaan. Al is deze discussie meer voor een ander topic denk ik.
Of van het team als afscheid nog even een fastest lap.-tom-562 schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:22:
[...]
Het kan tocht net zo goed een idee van Daniel zelf zijn, als een laatste f*ck you naar zijn vorige werkgever?
Verwijderd
Hmm. Hij doet het niet verkeerd toch?RobertMe schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:39:
[...]
Tsunoda is een Honda rijder. En Red Bull rijdt in 2026 sowieso niet meer met Honda. Zal dus geen verrassing worden als Tsunoda in 2026 niet meer bij VCARB rijdt. En als die dan toch weg gaat vanaf 2026 heeft het ook weinig zin om hem in 2025 in de RB auto te zetten.
Toch even de persco op gezet. Maar dat moet ik volgens mij niet te vaak gaan doen 
De eerste twee vragen, van de journalisten, lopen meteen te zuigen over de fastest lap (en de relatie van Ricciardo met Red Bull). Nog een domme vraag over "gaan jullie om het kampioenschap vechten 'till the wire?'", Norris antwoord daar nog een heel verhaal op. Verstappen gewoon mooi "Time will tell". Alsof er op die vraag uberhaupt een antwoord te geven is. Ja, uiteraard zullen beiden er voor vechten en zal moeten blijken of het inderdaad tot de laatste door gaat. Voor hetzelfde geldt breekt een van beide zijn been de komende "vakantie"maand en is het kampioenschap vervolgens beslist. En alsof een van beide gaat zeggen "Nah, tweede vind ik ook wel goed, ga toch niet vechten voor eerste te worden/blijven".
Piastri vond in ieder geval de eerste 45 rondes sneller voorbij gaan dan de laatste 15
Toen die eenmaal de Mercedessen voorbij was was de race voor hem natuurlijk ook een beetje voorbij. Veel sneller dan de Mercs en 20 seconden achter Verstappen.
En een vraag over de 4e DRS zone. Verstappen en Norris antwoorden uiteraard niet, "niks van gemerkt". En Piastri vond het niks toevoegen omdat het daarzo toch al redelijk glad was en volgen (om goed binnen DRS te zitten) lastig was en dus DRS geen effect had om echte kansen te creëren.

De eerste twee vragen, van de journalisten, lopen meteen te zuigen over de fastest lap (en de relatie van Ricciardo met Red Bull). Nog een domme vraag over "gaan jullie om het kampioenschap vechten 'till the wire?'", Norris antwoord daar nog een heel verhaal op. Verstappen gewoon mooi "Time will tell". Alsof er op die vraag uberhaupt een antwoord te geven is. Ja, uiteraard zullen beiden er voor vechten en zal moeten blijken of het inderdaad tot de laatste door gaat. Voor hetzelfde geldt breekt een van beide zijn been de komende "vakantie"maand en is het kampioenschap vervolgens beslist. En alsof een van beide gaat zeggen "Nah, tweede vind ik ook wel goed, ga toch niet vechten voor eerste te worden/blijven".
Piastri vond in ieder geval de eerste 45 rondes sneller voorbij gaan dan de laatste 15
En een vraag over de 4e DRS zone. Verstappen en Norris antwoorden uiteraard niet, "niks van gemerkt". En Piastri vond het niks toevoegen omdat het daarzo toch al redelijk glad was en volgen (om goed binnen DRS te zitten) lastig was en dus DRS geen effect had om echte kansen te creëren.
Tsja. Het is geen Sargeant / Schumacher / Mazepin / Maldonado / ... nee. Maar het is nu ook geen hoogvlieger. Dat hij intussen iets is "afgekoeld" zal wel helpen dat die nu nog een zitje heeft. Maar zonder Honda backing denk ik toch dat het wel snel is afgelopen. Maar anderzijds zijn er natuurlijk genoeg coureurs die leuk een aantal jaartjes hebben meegedaan, geen hoogvlieger zijn, en dus meer "veldvulling" en dus wel al het veld mogen ruilen voor wat rookies. Ricciardo, Magnussen, Bottas, Hulkenberg, Perez, Ocon, .... Waarvan het merendeel zelfs al onderweg naar de uitgang was. Perez zijn carrière is gered door Red Bull na 1 goede race (/winst). Magnussen zijn carrière is gered door Putin. Hulkenberg indirect ook? ("goh, een ervaren rijder heb je toch meer aan dan een rookie"). Ricciardo was half weg totdat Horner wilde dat De Vries moest wieberen en nu weer onderweg naar buiten.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik vond Ricciardo nadat hij buitengewoon onelegant vertrok naar Renault (met abieteboel zodat die eens lekker Horner kon stangen) echt een sof. Daarna laat ie zijn tweede teambaas (Abieteboel idd) mooi als een zak zout neervallen en gaat naar Mclaren waar hij dan echt door de mand valt.
Dat ie terug komt bij VCarb was wel het laatste wat ik verwachtte, en ik was al enige jaren zijn gegrijns zat. Dat ie nu emotioneel is snap ik wel, maar voor mij is het geen echte sporter meer: meer een graaier die voor geld gin en zijn teams liet barsten. Ze hadden Hem nog goed kunne gebruiken bij RBR als 2e rijder, en ze hebben daarna ook geen betere meer gevonden.....
Vwb RBR trouwens: het lijkt erop dat ze de weg omhoog weer wat gevonden hebben? Als ik zie hoe ze op een voor hen matig circuit goed gereden hebben is A) de auto beter geworden en
Max nog steeds een waanzinnige coureur zonder foutjes (Landoooooooo!)
Nu even pas op de plaats en het huidige team moet laten zien dat ze het ook kunnen zonder de old-skool toppers van het Team.....
Dat ie terug komt bij VCarb was wel het laatste wat ik verwachtte, en ik was al enige jaren zijn gegrijns zat. Dat ie nu emotioneel is snap ik wel, maar voor mij is het geen echte sporter meer: meer een graaier die voor geld gin en zijn teams liet barsten. Ze hadden Hem nog goed kunne gebruiken bij RBR als 2e rijder, en ze hebben daarna ook geen betere meer gevonden.....
Vwb RBR trouwens: het lijkt erop dat ze de weg omhoog weer wat gevonden hebben? Als ik zie hoe ze op een voor hen matig circuit goed gereden hebben is A) de auto beter geworden en
Nu even pas op de plaats en het huidige team moet laten zien dat ze het ook kunnen zonder de old-skool toppers van het Team.....
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Wat een gedoe om de FL, eigenlijk moet elk team met een rijder buiten de top10 altijd voor de FL gaan met nieuwe banden. Waarom niet? Je snoept er altijd een punt af van concurrerende teams. Zelfs een team als Kick kan dan zeggen dat ze maar 540 punten -1 van de leider zijn geëindigd aan het einde van het seizoen.
Eerst slachtoffer spelen alsof ik niet respectvol reageer, en dan dat soort belachelijke teksten en je totaal niet kunnen inleven in hoe het voor een ander is, 0 komma 0, dan ben ik er wel klaar mee om nog verder te reageren op jouw posts!siggy schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:22:
[...]
Nou, nou. Over respectvol gesproken......
Sorry, maar hij leeft de afgelopen 1,5 jaar in een complete illusie. Op 1 goede sprintrace na was het gewoon niet veel soeps en had Tsunoda geen kind aan DR. Zoals gezegd is het al zeldzaam dat coureurs 2e kansen krijgen en DR verwacht blijkbaar dat ie nóg meer verdient? Nah, sorry, daar kan ik geen respect voor opbrengen.
Daarnaast is hij zelf weggegaan bij Red Bull, hij is daarna zelf weggegaan bij Renault en bij Mclaren heeft ie geld gekregen om niet te racen, zo belabberd was het. Hij krijgt dan een absurde kans bij VCARB, Lawson lijkt vele malen beter in dezelfde auto in die paar races die hij kon rijden, DR krijgt dan wéér de kans dit seizoen en that's it. En als je dan nog blijft volhouden dat je het zitje verdient. Tsja, nee. Hij heeft dus 4 jaar niks laten zien. Stroll wordt voor minder afgemaakt.
Hij is dik multimiljonair geworden, kan afgezien van F1 kiezen waar hij verder wilt racen. Dus nee, heb niet echt medelijden met hem. Ik zou hem graag in de Indycar willen zien, maar ik vermoed dat ie na een jaartje niks doen in de V8 supercars gaat rijden thuis.
//
Het allerwazigste vind ik dat iedereen doet als het zijn laatste race is, maar niemand durft expliciett te zeggen dat het zijn laatste race is.......ook niet respectvol toch?
Snel door wordt een klein probleempje. Het volgende raceweekend begint pas op 18 oktober.Damian schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:07:
Sodeknetter wat een saaie poep race was dit zeg....
Snel door naar de volgende...
"When you grow up your heart dies"
Ik vind het dubbel eigenlijk. Ergens begrijp ik het wel, omdat hij een jonge VER steeds beter zag worden en langzaam maar zeker de eerste rijders plek ging opeisen. RIC zag dus zijn WDC (of kans op een prijswinnende auto) steeds kleiner worden. Bij Renault kreeg hij vervolgens die plek, met uitzicht op een nieuwe uitdaging. Grote woorden van (volgens mij Abiteboul destijds) dat ze wel even met een paar jaar aan de top zouden meedoen, niet wetende dat hun motor zo'n puinzooi zou zijn (en blijven).mr thee schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:38:
Altijd vreemd/raar gevonden dat hij wegging naar Renault.
Nah, Ricciardo reed op dat moment (bijna) 5 jaar met Renault. En dat was natuurlijk altijd een zooitje. Met als "hoogtepunt" 2017(?). Waarbij Renault te weinig onderdelen had laten produceren en ze aan het eind van het seizoen van 2 kapotte motoren een "nieuwe" maakte, en het inzetten daarvan weer een grid penalty opleverde.CH4OS schreef op maandag 23 september 2024 @ 00:34:
niet wetende dat hun motor zo'n puinzooi zou zijn (en blijven).
Maar anderzijds had Honda, waar Red Bull het daarop volgende seizoen mee zou gaan rijden, ook niet echt een goede reputatie.
Hij zal ongetwijfeld wat advies hebben gevraagd of gekregen van Webber. Hij wilde gewoon nr.1 zijn, naast het grote geld verdienen. Volgens Horner hadden ze hetzelfe geld geboden om te blijven, maar koos toch voor Renault. En toen dat begon te lopen sprong die meteen weg zodra hij kans zag om naar een beter team te gaan.CH4OS schreef op maandag 23 september 2024 @ 00:34:
[...]
Ik vind het dubbel eigenlijk. Ergens begrijp ik het wel, omdat hij een jonge VER steeds beter zag worden en langzaam maar zeker de eerste rijders plek ging opeisen. RIC zag dus zijn WDC (of kans op een prijswinnende auto) steeds kleiner worden. Bij Renault kreeg hij vervolgens die plek, met uitzicht op een nieuwe uitdaging. Grote woorden van (volgens mij Abiteboul destijds) dat ze wel even met een paar jaar aan de top zouden meedoen, niet wetende dat hun motor zo'n puinzooi zou zijn (en blijven).
En om hem dan een groot sportman te noemen gaat echt te ver in mijn ogen. Hij had gewoon niet de ballen om bij Red Bull te blijven. Voor hetzelfde geld had hij nog 1x wk kunnen worden. Hoeveel coureurs zijn uit zichzelf weggegaan uit een Newey auto?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Wat meer ontopic. Nu Norris eens een keer aan de leiding bleef bij de start, en ook met de pitstops aan de leiding bleef, had hij zicht op een Grand Chelem. Enige wat die daarvoor nog nodig had? De fastest lap
Ze moeten dat puntje voor fastest lap gewoon aan iedereen geven die het rijdt, ook buiten de top 10. Zul je zien dat er aan het einde een mini kwalificatie is tussen de rijders buiten de top 10. Veel leuker en geeft tragere rijders en teams wat voor te strijden
Maakt het wel gevaarlijker in de pitstraat. En semi onmogelijk voor een top 10 rijder om dat punt te scoren (tenzij die kan stoppen zonder plek te verliezen).Holk schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:45:
Ze moeten dat puntje voor fastest lap gewoon aan iedereen geven die het rijdt, ook buiten de top 10. Zul je zien dat er aan het einde een mini kwalificatie is tussen de rijders buiten de top 10. Veel leuker en geeft tragere rijders en teams wat voor te strijden
Wie reed er overigens de snelste ronde in Abu Dhabi 2020, de laatste race van Ricciardo bij Renault? Even kijken:
Internet meets F1 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wfp6xtDv7E3o51L5XBCeaXfH.jpg?f=user_large)
Er zijn nog verschillende foto's van "Hide the pain Harold" met andere rijders
Blijkbaar was er ook een of ander crypto event?! Waar die genodigd voor was?
Daar ben ik het niet mee eens. Zal hooguit een pitstop of 10 extra geven, de rijders zitten vaak ver genoeg uit elkaar dus dat kan iedereen aan, dus dat veiligheid punt is niet aan de orde. En ook de top 10 kan gewoon pitten, zeker nummers 10 en 9 zullen redelijke vrij een stop kunnen makenRobertMe schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:49:
[...]
Maakt het wel gevaarlijker in de pitstraat. En semi onmogelijk voor een top 10 rijder om dat punt te scoren (tenzij die kan stoppen zonder plek te verliezen).
Wie reed er overigens de snelste ronde in Abu Dhabi 2020, de laatste race van Ricciardo bij Renault? Even kijken:
[YouTube: DHL Fastest Lap Award: Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2020 (Ricciardo / Renault)]
Dank je! Ik kijk elke keer na de race weer uit naar deze mooie tekening, blijft geniaal hoe hij ze maaktCharles Hill schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:35:
[...]
Leuk plaatje![]()
De vorige ook trouwens.
/f/image/pIHLRRAZ8N2xKnb0gyK12j6J.webp?f=fotoalbum_large)
The day after the race..
Terugkijkend op de race van gisteren heb ik niet heel veel om over te typen, want het was best wel een saaie en lange race! Wij keken de race met z'n zessen en halverwege de race zijn mijn vrouw en haar vriendin maar naar buiten gegaan met de honden.
Dat er zelfs niks gebeurde bij de start qua crash/lekke band of andere dingen op het rechtdoor schieten van een paar na, was wel verrassend en had ik niet verwacht aangezien het een krappe bochtencombinatie is.
Colapinto rijdt wederom weer een hele sterke race, helaas net buiten de top 10 gefinisht. Hij had wel een flink gewaagde actie bij de start, ik zag daar pas later een filmpje van voorbij komen op Twitter..
Alles lijkt erop dat wij inderdaad afscheid mogen nemen van Daniel Ricciardo, ik wacht nog wel even netjes op de officiele berichten natuurlijk maar zijn interview zei in principe al genoeg. Wel mooi dat hij nog even die snelste ronde van Norris wist af te pakken en daardoor ervoor zorgt dat Verstappen nu alleen nog maar tweede hoeft te worden in de toekomstige races, wat ook wel een flinke opgave zal gaan zijn.
Norris die even met over macht weer te winnen van Verstappen, heel mooi om te zien!
Nu even afkicken en een paar weekenden geen Formule 1, want pas over 4 weken zitten we weer in Verenigde Staten
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 23-09-2024 08:27 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De overspeed die McLaren heeft, maken de races van Norris (Zandvoort, Singapore) niet bepaald aantrekkelijk. Leuk voor het kampioenschap, maar voor de races zelf....Hopelijk beperkt dit zich tot de circuits waar men de High Downforce configuratie gebruikt en er bij de andere races wat meer om gevochten moet worden.G_Dragon schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:17:
[...]
norris die even met over macht weer te winnen van Verstappen, heel mooi om te zien!
Enige waar Norris mee vocht in Singapore was z'n eigen concentratie.
Ik hoop voor Norris dat dit wel een wake-up call was. Het verschil in het kampioenschap had zomaar 32 punten de andere kant op kunnen uitslaan, er zijn in het verleden genoeg auto's die met kleinere tikjes wel uitgevallen zijn.Thinlanet schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:40:
[...]
Voor nu vooral afwachten hoe Red Bull er met de updates in COTA voor staat, ik put maar hoop uit het feit dat ze nu weten wat er mis is (gegaan), maar het is wel een gi-gan-tisch gat naar McLaren wat ze te dichten hebben...
Want het is leuk dat Max nu 'alleen nog maar 2e' hoeft te worden, dat gaat uiteraard niet gebeuren. Net zo min als dat Norris alles wint overigens
[ Voor 31% gewijzigd door BM op 23-09-2024 08:44 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
True, hoeveel high downforce banen komen er? Mexico? Daar heeft VER mogelijk wel motor voordeel omdat Honda beter loopt op de hoogte.Thinlanet schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:40:
[...]
De overspeed die McLaren heeft, maken de races van Norris (Zandvoort, Singapore) niet bepaald aantrekkelijk. Leuk voor het kampioenschap, maar voor de races zelf....Hopelijk beperkt dit zich tot de circuits waar men de High Downforce configuratie gebruikt en er bij de andere races wat meer om gevochten moet worden.
Hallo
I'm here with the race pace charts from the 2024 Singapore GP.

Some of you may have noticed that I haven't posted in this forum in a while. If you visit my blog, you may have noticed that I haven't really been very active either.
I just wanted to write here to say thank you for all of your support, but most of all, thank you for being a kind, active, and positive F1 community.
This season is one of the best in the recent history of Formula 1. The top teams are as even as they will ever be. We have as many as 8 drivers fighting for pole position and for race victories, which is incredible. Midfield teams are competitive, with Williams and Haas showing they're very strong in many races. And yet, I write here to tell you that I've been very disappointed with the general state of the Formula 1 community.
The overall discourse of many forums, most notably the Formula 1 subreddit, has gone from being positive and exciting, to negative and toxic. The amount of hate that keeps getting spewed towards specific drivers has reached new levels. Not only that but if you don't agree with the general consensus, you also become a target of their hate.
Unfortunately, the community has also turned into a gossip machine, propelled by "reputable" sources that have created baseless speculation over and over again just to drive clicks towards their websites. The integrity of journalism has disappeared for all but the most genuine media sources.
I'm not even going to get into data analytics. "Statistics" have been used in malicious ways, just to create controversy or to "prove a point" by manipulating the data to align with the creator's point of view. Statistics are more an art than a science, and unfortunately, people have used this art to create drama and hate.
All of this has made me incredibly sad. I've been creating content for years now, and my goal has always been to teach and provide objective, reputable information to all F1 fans. Nowadays I keep wondering what the point is. For every person that gets interested in data analytics, 10 more spread misinformation based on, well, nothing. For every person that wants to learn about the engineering aspects of the sport, 10 more just want to hate, to say that [insert driver here] sucks. For every person that watches the practice sessions, quali and race, there are 10 more that just get a quick update on their phone and talk crap, pretending they know what they're talking about.
Over the past few years, I have become a more positive person. I've started getting more hobbies and doing things that I love to be happy. My blog, my project, used to be a source of happiness and to be fair, it still is to a certain extent. However, the increasing negativity of the F1 community has forced me to avoid news and conversations, mostly because I end up getting sad and angry due to the poor quality of the discourse. During the summer break, I honestly had to put my phone down and completely avoid looking at the news because I knew what I would find. Dozens and dozens of speculative articles, hating on a particular driver, creating speculation in ways that I haven't seen in F1 for a long time.
Currently, I've basically paused all of my analyses except the FP2 practice data and race pace data. I do not know if I will create more analyses, mostly because my brain refuses to do it. I want my analyses to be a topic of conversation, to allow people to be informed when they're discussing F1. Having said that, I do not see many real F1 discussions anymore, but just generic fights and conversations attacking drivers and fans alike.
In any case, I want to go back to my original point. Thank you for being the best Formula 1 community in the world. I'm sorry that I haven't been active here anymore because I don't think you have done anything wrong. Sure, you love Max Verstappen, but that is only fair. I think it's fair to support certain drivers because you like them, or because of their nationality. I think we're humans and we should feel aligned with some of the stars of the sport. You guys do that very well, and that makes me happy. What I just don't enjoy anymore is how people in many forums have turned to hatting instead of supporting. Lying instead of researching. Many times I do not even know who people support anymore, but I do know who they hate, which is extremely disconcerting.
Thank you for everything, and please, keep enjoying the rest of the season. There are 6 races to go and all to play for. As I've said, this is one of the best seasons in recent memory, so I think we're in for a treat. Keep supporting Max Verstappen, but please, remember that this is a beautiful sport built on support, and not on hate. If you ever find yourself with the decision of supporting your favourite driver or hating another, always support your favourite driver. The same thing applies to fans. Do not hate on them because they disagree with you, but instead do your best to teach them and to show them why you think the way you think.
Finally, support your favourite content creators. It's easy to take them for granted, but the current landscape is a barren land for most content creators. Creating good content is hard and takes time, and unlike the big media sources, most don't make a dime for their hard work. I hope I'm wrong, but I believe that many smaller creators will stop posting in the next few years, and will be replaced by generic sources of information that repeat the same gossip over and over again. I just hope that some will remain strong and will continue to grow and provide to this wonderful community.
Thanks for reading, have a great week everyone. Goodbye.
F1pace/F1bythenumbers
I'm here with the race pace charts from the 2024 Singapore GP.
Some of you may have noticed that I haven't posted in this forum in a while. If you visit my blog, you may have noticed that I haven't really been very active either.
I just wanted to write here to say thank you for all of your support, but most of all, thank you for being a kind, active, and positive F1 community.
This season is one of the best in the recent history of Formula 1. The top teams are as even as they will ever be. We have as many as 8 drivers fighting for pole position and for race victories, which is incredible. Midfield teams are competitive, with Williams and Haas showing they're very strong in many races. And yet, I write here to tell you that I've been very disappointed with the general state of the Formula 1 community.
The overall discourse of many forums, most notably the Formula 1 subreddit, has gone from being positive and exciting, to negative and toxic. The amount of hate that keeps getting spewed towards specific drivers has reached new levels. Not only that but if you don't agree with the general consensus, you also become a target of their hate.
Unfortunately, the community has also turned into a gossip machine, propelled by "reputable" sources that have created baseless speculation over and over again just to drive clicks towards their websites. The integrity of journalism has disappeared for all but the most genuine media sources.
I'm not even going to get into data analytics. "Statistics" have been used in malicious ways, just to create controversy or to "prove a point" by manipulating the data to align with the creator's point of view. Statistics are more an art than a science, and unfortunately, people have used this art to create drama and hate.
All of this has made me incredibly sad. I've been creating content for years now, and my goal has always been to teach and provide objective, reputable information to all F1 fans. Nowadays I keep wondering what the point is. For every person that gets interested in data analytics, 10 more spread misinformation based on, well, nothing. For every person that wants to learn about the engineering aspects of the sport, 10 more just want to hate, to say that [insert driver here] sucks. For every person that watches the practice sessions, quali and race, there are 10 more that just get a quick update on their phone and talk crap, pretending they know what they're talking about.
Over the past few years, I have become a more positive person. I've started getting more hobbies and doing things that I love to be happy. My blog, my project, used to be a source of happiness and to be fair, it still is to a certain extent. However, the increasing negativity of the F1 community has forced me to avoid news and conversations, mostly because I end up getting sad and angry due to the poor quality of the discourse. During the summer break, I honestly had to put my phone down and completely avoid looking at the news because I knew what I would find. Dozens and dozens of speculative articles, hating on a particular driver, creating speculation in ways that I haven't seen in F1 for a long time.
Currently, I've basically paused all of my analyses except the FP2 practice data and race pace data. I do not know if I will create more analyses, mostly because my brain refuses to do it. I want my analyses to be a topic of conversation, to allow people to be informed when they're discussing F1. Having said that, I do not see many real F1 discussions anymore, but just generic fights and conversations attacking drivers and fans alike.
In any case, I want to go back to my original point. Thank you for being the best Formula 1 community in the world. I'm sorry that I haven't been active here anymore because I don't think you have done anything wrong. Sure, you love Max Verstappen, but that is only fair. I think it's fair to support certain drivers because you like them, or because of their nationality. I think we're humans and we should feel aligned with some of the stars of the sport. You guys do that very well, and that makes me happy. What I just don't enjoy anymore is how people in many forums have turned to hatting instead of supporting. Lying instead of researching. Many times I do not even know who people support anymore, but I do know who they hate, which is extremely disconcerting.
Thank you for everything, and please, keep enjoying the rest of the season. There are 6 races to go and all to play for. As I've said, this is one of the best seasons in recent memory, so I think we're in for a treat. Keep supporting Max Verstappen, but please, remember that this is a beautiful sport built on support, and not on hate. If you ever find yourself with the decision of supporting your favourite driver or hating another, always support your favourite driver. The same thing applies to fans. Do not hate on them because they disagree with you, but instead do your best to teach them and to show them why you think the way you think.
Finally, support your favourite content creators. It's easy to take them for granted, but the current landscape is a barren land for most content creators. Creating good content is hard and takes time, and unlike the big media sources, most don't make a dime for their hard work. I hope I'm wrong, but I believe that many smaller creators will stop posting in the next few years, and will be replaced by generic sources of information that repeat the same gossip over and over again. I just hope that some will remain strong and will continue to grow and provide to this wonderful community.
F1pace/F1bythenumbers
Ja je hebt gelijk maar weetje Hamilton en Verstappen hebben dit ook al laten zien, ik vind het ergens wel heel leuk om te zien dat het nu weer een ander team is die dit laat zien. Natuurlijk is het nooit goed voor de sport als een dominantie jaren lang doorgaat zoals bij Hamilton gebeurde, maar ook dat heeft positieve dingen gebracht in de sport. Want uiteindelijk hadden we een prachtig titelgevecht en hopelijk gaan we dit nu weer krijgen tussen Norris en VerstappenThinlanet schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:40:
[...]
De overspeed die McLaren heeft, maken de races van Norris (Zandvoort, Singapore) niet bepaald aantrekkelijk. Leuk voor het kampioenschap, maar voor de races zelf....Hopelijk beperkt dit zich tot de circuits waar men de High Downforce configuratie gebruikt en er bij de andere races wat meer om gevochten moet worden.
Zoals in Baku had je veel meer spanning en strijd in de top en in het middenveld, wat natuurlijk al direct een stuk mooier is om naar te kijken. En ik snap ook wel heel goed dat je dit niet elke race mag verwachten, dat is gewoon onmogelijk..
En in z'n laatste race word DR afgeflagt door een ladgenote..
Het lijkt mij een goed plan, worden de races weer wat spannender tenminste, het is nu behoorlijk saai met die grote lompe auto's op te kleine banen. Ik betrap mezelf erop dat ik ook niet echt meer goed zit te kijken, boekje erbij of iets anders doen met de race als behang.RobertMe schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:49:
[...]
Maakt het wel gevaarlijker in de pitstraat. En semi onmogelijk voor een top 10 rijder om dat punt te scoren (tenzij die kan stoppen zonder plek te verliezen).
[YouTube: DHL Fastest Lap Award: Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2020 (Ricciardo / Renault)]
Misschien gaat ze hem ook nog even troosten ?RoelandD schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:55:
En in z'n laatste race word DR afgeflagt door een ladgenote..
Grafiekje even bijgewerkt
:fill(white):strip_exif()/f/image/2K0EIrVuRTeDRoMZATJZc0Hf.png?f=user_large)
Als ik het goed uitreken zal Norris Verstappen met 4 punten verslaan als hij alle races (regulier en sprint) wint, én alle snelste ronden behaalt. Dan ervan uitgaande dat Verstappen telkens tweede wordt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/2K0EIrVuRTeDRoMZATJZc0Hf.png?f=user_large)
Als ik het goed uitreken zal Norris Verstappen met 4 punten verslaan als hij alle races (regulier en sprint) wint, én alle snelste ronden behaalt. Dan ervan uitgaande dat Verstappen telkens tweede wordt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee, dan wint VER met 1 punt voorsprongalexbl69 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:12:
Grafiekje even bijgewerkt![]()
[Afbeelding]
Op F1TV riepen ze het hele weekend dat ze de laatste ronde in de laatste race in gingen met exact dezelfde score als Norris nu alles wint, FL pakt en sprints wint (en Max altijd 2de wordt). Dus ergens zit er 7 puntjes verschil in je berekeningalexbl69 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:12:
[Afbeelding]
Ik moet het nog zien
Gezien de foutjes die Norris maakt en gewoon geluk had dat het geen consequenties had, denk ik nog wel dat Norris eens een keertje een echt oepsie-momentje heeft en nog een DNF scoort. Als hij snel is is hij snel, maar bepaald foutloos is het nog lang niet. En er zal vast een grand prix komen waar Max nog 1 keertje voor Norris gaat eindigen. Hoop ik. En dan ligt het compleet in Max zijn handen. Gezien de onverwachte P2 van gisteren kan het ook zijn dat ze gewoon qua setup al wat gevonden hebben om het eea te stabiliseren. En gezien het up en down gedoe van de Ferrari's en Mercedessen moet het wel gek gaan lopen.alexbl69 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:12:
[Afbeelding]
Maar goed, 4 weekjes lang speculaas.
Dat kon dan nog wel eens razend spannend worden. Als PIA het ergens weer een keer beter doet dan NOR, waardoor NOR en VER 2 en 3 zouden eindigen in deze reeks (en dat zou me ergens niets verbazen) dan zou het verschil (mits NOR dus de rest wint en de FL rijdt) uitkomen op 1 punt. Ergens hoop ik erop dat h et in ieder geval nog wel spannend wordt, liefst ook tijdens de races, maar vooral dat er een moment komt waar het eigenlijk een race voor het kampioenschap zal zijn.alexbl69 schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:12:
[Afbeelding]
Dan gaan we ook zien wat druk/ spanning met deze gasten doet, van VER weten we dat hij onder die druk ook kan presteren, bij NOR vraag ik mij dit wel een beetje af. Natuurlijk heeft VER ondertussen het kampioenschap al eens behaald en is die grotere druk eraf, maar zijn eerste was er natuurlijk wel een onder hoogspanning.
Als ik de data van @f1bythenumbers bekijk, dan zal RBR en vooral Max toch tevreden moeten terugkijken op het afgelopen weekend. Op de harde band niet alleen als een metronoom constant, maar ook gewoon op de pace van Norris. Dezelfde Norris die op de medium band echt serieus harder ging dan iedereen en had niet het idee dat hij in spaarstand stond het tweede deel van de GP. Ben benieuwd of ze bij RBR nu ook weten waar de issues vandaan komen en of ze er een oplossing voor hebben voor de komende races
Kunnen we dit bericht even inlijsten ? Wat goed geschreven !f1bythenumbers schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:51:
F1pace/F1bythenumbers
Can we frame this post? What a great write up!
Over 4 weken weten we meer, dan is het Austin weekend net voorbijsiggy schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:15:
Maar goed, 4 weekjes lang speculaas.
Dat weekend zijn veel punten te verdienen door de sprintrace daar.
Zijn er geen beelden online van Max die na de race los gaat op de FIA? Begrijp dat hij behoorlijk duidelijk is geweest, maar kan op de usual kanalen niets terug vinden daarover. Wel van na de Q. Heb helaas niet kunnen kijken dit weekend dus moet nog even alles nalopen zodra ik thuis ben.
Mijn boefje is liev!
Norris reed het eerste deel van de stint op de hards nog steeds weg, en bouwde daarmee een gat op van 29 seconden. Vervolgens maande Will Joseph hem om rustig aan te doen en ging hij een heel stuk langzamer rijden, waardoor hij ook langzamer dan Verstappen reed.Holk schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:24:
Als ik de data van @f1bythenumbers bekijk, dan zal RBR en vooral Max toch tevreden moeten terugkijken op het afgelopen weekend. Op de harde band niet alleen als een metronoom constant, maar ook gewoon op de pace van Norris. Dezelfde Norris die op de medium band echt serieus harder ging dan iedereen en had niet het idee dat hij in spaarstand stond het tweede deel van de GP. Ben benieuwd of ze bij RBR nu ook weten waar de issues vandaan komen en of ze er een oplossing voor hebben voor de komende races
@DaniëlWW2 plaatste gisteren al een overzicht van de rondetijden van Verstappen en Norris. En daarin zie je dat ook terug. Terwijl de gemiddelde rondetijd van de stint op de hards exact hetzelfde is (tot op de duizendste van een seconde).
Norris gaf dat ook op de persco aan. Dat hij een pitstopgat wilde opbouwen. Wat hij effectief dan ook gedaan heeft. Alleen vond het team het toen niet meer leuk.
Op de FIA persco zelf heeft hij er niks van gezegd. Hij denkt lang over zijn antwoorden maar antwoord wel (beperkt). Op het eind vraagt een journalist nog of ze hem weer na de persco kunnen spreken => "It has been a long day. Yeah." En tijdens de persco had de PR afdeling van RBR de schrijvende pers blijkbaar ook een bericht gestuurd dat ze na de persco welkom waren in de hun hospitality.JB schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:32:
Zijn er geen beelden online van Max die na de race los gaat op de FIA? Begrijp dat hij behoorlijk duidelijk is geweest, maar kan op de usual kanalen niets terug vinden daarover. Wel van na de Q. Heb helaas niet kunnen kijken dit weekend dus moet nog even alles nalopen zodra ik thuis ben.
Vervolgens zijn er wel wat foto's van een 20-tal man aan pers die "mooi in een cirkel" staan in wat RBRs hospitality zou zijn. Maar that's it. Maar ook niet heel gek, dat er geen beelden van zijn. De TV zenders hebben er immers geen last van. In de TV pen mag gezegd worden wat eenieder wilt. En de FIA persco is in principe voor de schrijvende pers. Zij zijn dus de enige getroffenen hierdoor, en worden "gecompenseerd" door de RBR/Verstappen eigen persco.
Dat zeiden ze inderdaad, en ze kunnen blijkbaar niet rekenen (hebben waarschijnlijk iets gemist).Holk schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:15:
[...]
Op F1TV riepen ze het hele weekend dat ze de laatste ronde in de laatste race in gingen met exact dezelfde score als Norris nu alles wint, FL pakt en sprints wint (en Max altijd 2de wordt). Dus ergens zit er 7 puntjes verschil in je berekening
Tot en met Qatar zijn 5 races waarvan er 3 ook een sprint race hebben.
Lando alles eerste en FL, (25+1)*5 + 8*3 = 154 + 279 = 433 punten
Max alles tweede, 18*5 + 3*7 = 111 + 331 = 442 punten
Dus we gaan Abu Dhabi dan in met 9 punten voorsprong voor Max.
Met Abu Dhabi wordt het dan Lando 433 + 25 + 1 = 459, Max 442 + 18 = 460.
Schiet maar lek die berekening.
[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 23-09-2024 09:48 ]
Signatures zijn voor boomers.
Dit was gewoon een erg goed weekend voor Red Bull. Dat Norris weg kon rijden was denk ik verder ook bewust. Max kon de tijden verder op zich goed matchen en lag er niet eens zo heel ver achter. P2 was dan ook uitstekend gezien ze normaal gesproken heel slecht gaan op Singapore.Holk schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:24:
Ik kijk nu alweer uit naar Austin, er zitten namelijk flink wat weken tussen om nog meer zaken aan te pakken aan de wagen. Ik hoop dan ook op een spannen slot van dit seizoen en dat hoeft van mij niet om 1 puntje te draaien. Een overwinning van Max en de situatie is alweer totaal anders.
Ik denk ook dat mee gaat tellen hoe Lando met de druk om kan gaan. En vlak uiteindelijk Oscar en de Ferrari jongens ook niet uit.
Ja, theoretisch zouden ze gelijk kunnen komen na de finish van het seizoen. Maar good old Danny Ric is de 2024 versie van LatifiMaasluip schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:47:
[...]
Dat zeiden ze inderdaad, en ze kunnen blijkbaar niet rekenen (hebben waarschijnlijk iets gemist).
En nu de 1e plek in de WCC ook al weg is voor RB kunnen ze Checo elke race opofferen voor de snelste ronde. Dat scheelt dus ook al 6 punten.
En ja, als Dannyric dat punt voor de snelste ronde niet had afgepakt hadden ze op die manier gelijk kunnen komen. Maar ik meen ook duidelijk gehoord te hebben "they go in the last corner equal on points".
En ja, als Dannyric dat punt voor de snelste ronde niet had afgepakt hadden ze op die manier gelijk kunnen komen. Maar ik meen ook duidelijk gehoord te hebben "they go in the last corner equal on points".
[ Voor 42% gewijzigd door Maasluip op 23-09-2024 10:00 ]
Signatures zijn voor boomers.
Alleen een probleempje, Checo is vaak niet eens in staat tot de snelste ronde in race.Maasluip schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:55:
En nu de 1e plek in de WCC ook al weg is voor RB kunnen ze Checo elke race opofferen voor de snelste ronde. Dat scheelt dus ook al 6 punten.
Dan ga je er wel vanuit dat Perez snel genoeg kan gaan voor die fastest lapMaasluip schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:55:
Dit wil ik wel zien, want in dit universum zie ik het Perez niet doen. Niet om negatief te zijn over hem maar meer hoe de werkelijkheid ervoor staat als je dit seizoen bekijktMaasluip schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:55:
En nu de 1e plek in de WCC ook al weg is voor RB kunnen ze Checo elke race opofferen voor de snelste ronde. Dat scheelt dus ook al 6 punten..
In staat om het snelste rondje te rijden op een vers setje Softs denk ik wel (de pace is vrijwel altijd banden sparen, banden sparen, banden sparen), maar je moet wel in de top 10 rijden om dat punt te bemachtigen. En ja, dat lukt vaak wel, maar kantje boord soms en dan hebben we het nog niet over 20-30 seconden nodig hebben om die extra pitstop te maken en daarbij in de top 10 te blijven.sjaool schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:01:
[...]
Alleen een probleempje, Checo is vaak niet eens in staat tot de snelste ronde in race.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Het punt zelf boeit niets. Hij hoeft er alleen maar voor te zorgen dat Norris dat punt niet krijgt.
Met die twee 'foutjes' van Lando die we hebben gezien gisteren terwijl hij niet onder druk stond van Verstappen (al was het wel heel warm en vochtig natuurlijk wat niet meehelpt), denk ik dat hij nog niet consistent genoeg is om WDC te worden, met andere woorden, als het straks wel een keer echt spannend is denk ik dat er een grote kans is dat hij een keer de fout in gaat. Mogelijk heeft hij die ervaringen wel nodig om bijvoorbeeld volgend jaar wel consistenter te rijden.
Je hoeft niet in de top 10 te rijden om dat punt weg te houden bij NOR toch? Ook al ligt PER op P18, als hij de snelste ronde pakt heeft niemand een punt extra, goed genoeg.Moi_in_actie schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:10:
[...]
In staat om het snelste rondje te rijden op een vers setje Softs denk ik wel (de pace is vrijwel altijd banden sparen, banden sparen, banden sparen), maar je moet wel in de top 10 rijden om dat punt te bemachtigen. En ja, dat lukt vaak wel, maar kantje boord soms en dan hebben we het nog niet over 20-30 seconden nodig hebben om die extra pitstop te maken en daarbij in de top 10 te blijven.
Dat is niet zo belangrijk als enkel het doel is om Lando dat punt te ontnemen.Moi_in_actie schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:10:
[...]
In staat om het snelste rondje te rijden op een vers setje Softs denk ik wel (de pace is vrijwel altijd banden sparen, banden sparen, banden sparen), maar je moet wel in de top 10 rijden om dat punt te bemachtigen. En ja, dat lukt vaak wel, maar kantje boord soms en dan hebben we het nog niet over 20-30 seconden nodig hebben om die extra pitstop te maken en daarbij in de top 10 te blijven.
Echter vraag ik me wel af hoe ver RBR wil afzakken in de constructors lijst door Checo constant op te offeren en dus wellicht hoop punten te verspelen...
Owja, goedemorgen... heb duidelijk nog niet genoeg koffie gehad... *slurpt aan z'n 2e kopje*Razr schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:11:
[...]
Je hoeft niet in de top 10 te rijden om dat punt weg te houden bij NOR toch? Ook al ligt PER op P18, als hij de snelste ronde pakt heeft niemand een punt extra, goed genoeg.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Opzich zou het voor RB (los van eergevoel) wellicht beter zijn om lager te eindigen, opzich hoeven ze het voor het prijzengeld niet direct te doen gok ik (huidige uitgaves zijn gelimiteerd door de budgetcap, niet door het gebrek aan inkomsten) en lager eindigen zorgt natuurlijk voor meer windtunneltijd..Martijn schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:12:
[...]
Dat is niet zo belangrijk als enkel het doel is om Lando dat punt te ontnemen.
Echter vraag ik me wel af hoe ver RBR wil afzakken in de constructors lijst door Checo constant op te offeren en dus wellicht hoop punten te verspelen...
Ook Checo rijdt in de race heel veel langzamer dan in de Quali. Dus dat is op zich geen probleem.sjaool schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:01:
[...]
Alleen een probleempje, Checo is vaak niet eens in staat tot de snelste ronde in race.
Ik ben heel benieuwd hoe dit kampioenschap zich ontvouwt.
De McLaren is duidelijk de snellere auto. Is de opleving van RB in Singapore eenmalig of hebben ze een klein lek gedicht? Traditiegetrouw deed de RB het namelijk nooit echt goed in Singapore.
Ik acht McLaren in staat om elke race die hierna volgt te winnen, misschien wel 1-2. Met de kennis van nu zie ik RB/Max niet zomaar winnen en ook echt niet zomaar altijd P2 te pakken.
Zolang Max P2 blijft pakken is er niets aan de hand, maar zelfs dat is spannend. Tegelijkertijd zie ik Norris echt niet alles winnen en als de druk van een WK nog wat verder oploopt zie ik hem ook nog wel wat foutjes maken.
Aan de andere kant, als Norris P1 pakt en Max haalt het podium niet dan verdampt de voorsprong in het WK met rasse schreden.
Kortom, gaat akelig spannend worden vermoed ik
De McLaren is duidelijk de snellere auto. Is de opleving van RB in Singapore eenmalig of hebben ze een klein lek gedicht? Traditiegetrouw deed de RB het namelijk nooit echt goed in Singapore.
Ik acht McLaren in staat om elke race die hierna volgt te winnen, misschien wel 1-2. Met de kennis van nu zie ik RB/Max niet zomaar winnen en ook echt niet zomaar altijd P2 te pakken.
Zolang Max P2 blijft pakken is er niets aan de hand, maar zelfs dat is spannend. Tegelijkertijd zie ik Norris echt niet alles winnen en als de druk van een WK nog wat verder oploopt zie ik hem ook nog wel wat foutjes maken.
Aan de andere kant, als Norris P1 pakt en Max haalt het podium niet dan verdampt de voorsprong in het WK met rasse schreden.
Ik zie nu pas de video van RIC. Ik hou het niet droog... damn the feels.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
helaas 1 mooie outfit minder in Austin.Jasphur schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:17:
Ik zie nu pas de video van RIC. Ik hou het niet droog... damn the feels.
Opdat wij niet vergeten
/f/image/WM59BGP4EWv0cSZMs2vf47BI.png?f=fotoalbum_large)
Met hoe Norris de races heeft gereden sinds ie ruim de snelste auto heeft, zie ik hem nog wel een keer uitvallen of heel slecht presteren. Deze race had ie al een paar keer heel veel geluk, er zijn auto's met mindere klappen uitgevallen.B-Real schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:14:
Ik ben heel benieuwd hoe dit kampioenschap zich ontvouwt.
Dus hopelijk wordt het spannend, maar ik zie Norris er wel toe in staat om met een paar stomme fouten het kampioenschap weg te gooien.
[removed]
Al rijdt hij niet, kan hij er nog wel bij zijn. Wellicht schuift hij naar een reserve/sim rijder rol?breew schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:21:
[...]
helaas 1 mooie outfit minder in Austin.
Opdat wij niet vergeten
[Afbeelding]
Ik denk dat hij er gewoon bij zal zijn als coureur of niet. Sky F1 of F1TV zal hem er ook graag bij willen hebben al was het alleen maar om de fanbase in Amerika.breew schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:21:
[...]
helaas 1 mooie outfit minder in Austin.
Opdat wij niet vergeten
[Afbeelding]
Mwoah, ik denk niet dat ie er bij is als hij niet rijdt. Als ie nu gewisseld word krijgt ie gegarandeerd in Austin de hele pers over zich heen. Als ie nog bij RB/VCARB betrokken blijft denk ik dat ze 'm voorlopig even uit de wind gaan houden
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
In het interview met Sky gaf Ricciardo aan dat hij eerst goed rust gaat pakken als dit zijn laatste race was. En dan daarna eens gaat nadenken wat zijn vervolgstap wordt.
Dus nee, ik denk niet dat hij er bij is in Austin als hij niet rijdt.
Dus nee, ik denk niet dat hij er bij is in Austin als hij niet rijdt.
Klopt helemaalMaasluip schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:47:
[...]
Dat zeiden ze inderdaad, en ze kunnen blijkbaar niet rekenen (hebben waarschijnlijk iets gemist).
Was inderdaad Verstappens punten voor de P2's in de sprints vergeten

Verschil is bijna niet te zien, maar grafiek wordt dan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WnX8EKo2nZ41xIQ32rRkjI0g.png?f=user_large)
Die mening deel ik.redwing schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:27:
[...]
Met hoe Norris de races heeft gereden sinds ie ruim de snelste auto heeft, zie ik hem nog wel een keer uitvallen of heel slecht presteren. Deze race had ie al een paar keer heel veel geluk, er zijn auto's met mindere klappen uitgevallen.
Dus hopelijk wordt het spannend, maar ik zie Norris er wel toe in staat om met een paar stomme fouten het kampoenschap weg te gooien.
Gelijk in het begin van de race vond ik het tempo van Norris al opmerkelijk. Verstappen reed ruim sneller dan de coureurs achter hem, maar Norris ging daar nog bijna een seconde per ronde onder zitten. Waarom? Was (zeker met de hoge kans op een SC) helemaal niet nodig. Plus dat een kostbaar foutje in Singapore zomaar op de loer ligt.
Het ging dan inderdaad ook een paar keer bijna mis waarvan hij achteraf zelf aan gaf dat hij de hele race gepusht heeft om met zoveel mogelijk voorsprong te winnen. Is wat voor te zeggen, maar niet de mindset die je moet hebben als je kampioen wilt worden.
Ik denk dat Verstappen dat ook wel doorhad en lekker zijn eigen race op gepast tempo heeft gereden, daarbij zijn eventuele kans met een SC heeft afgewacht (die niet kwam). Verstappen weet ook wel dat met het huidige verschil in auto's het een zware dobber gaat worden, dus dan maar berekend rijden elke race, zoveel mogelijk punten scoren en hopen dat Norris onderweg nog wat foutjes maakt.
Waarom is iedereen zo emotioneel over een eventueel vertrek van RIC?
Hij heeft rare en domme keuzes gemaakt en rijdt de laatste tijd geen deuk meer in een pakje boter.
Qua persoon was het een goede gast natuurlijk, maar daar merk je op de baan niets van, daar wil ik actie zien!
Mooi nieuw talent in die auto zetten!
Hij heeft rare en domme keuzes gemaakt en rijdt de laatste tijd geen deuk meer in een pakje boter.
Qua persoon was het een goede gast natuurlijk, maar daar merk je op de baan niets van, daar wil ik actie zien!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Toen Norris zijn vleugel even de muur tikte was Max even actief. Maar al snel hadden ze door dat dit hem niet zou worden. Dan maar gewoon eigen race pace rijden. Laat Norris maar snel zijn. Tot de muur een keertje te dichtbij komt.B-Real schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:24:
[...]
Die mening deel ik.
Gelijk in het begin van de race vond ik het tempo van Norris al opmerkelijk. Verstappen reed ruim sneller dan de coureurs achter hem, maar Norris ging daar nog bijna een seconde per ronde onder zitten. Waarom? Was (zeker met de hoge kans op een SC) helemaal niet nodig. Plus dat een kostbaar foutje in Singapore zomaar op de loer ligt.
Het ging dan inderdaad ook een paar keer bijna mis waarvan hij achteraf zelf aan gaf dat hij de hele race gepusht heeft om met zoveel mogelijk voorsprong te winnen. Is wat voor te zeggen, maar niet de mindset die je moet hebben als je kampioen wilt worden.
Ik denk dat Verstappen dat ook wel doorhad en lekker zijn eigen race op gepast tempo heeft gereden, daarbij zijn eventuele kans met een SC heeft afgewacht (die niet kwam). Verstappen weet ook wel dat met het huidige verschil in auto's het een zware dobber gaat worden, dus dan maar berekend rijden elke race, zoveel mogelijk punten scoren en hopen dat Norris onderweg nog wat foutjes maakt.
Imho omdat het een leuke gast was tussen heel veel inwisselbare karakters die er rond rijden.
Maar net zoals anderen. Op een gegeven moment is het wel op. Kimi was de laatste jaren ook een karikatuur van zichzelf. Idem als vettel en vele anderen.
Maar net zoals anderen. Op een gegeven moment is het wel op. Kimi was de laatste jaren ook een karikatuur van zichzelf. Idem als vettel en vele anderen.
[ Voor 45% gewijzigd door Edgenumber op 23-09-2024 12:50 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Hoeveel foutjes heeft Verstappen in 2021 gemaakt? Hij heeft wat (bewust?) domme acties uitgehaald, zoals in Monza en Jeddah. Maar dat heeft hem nergens wat gekost in het kampioenschap (in Monza heeft ie wel voorkomen dat Hamilton meer punten dan hemzelf scoorde, in Jeddah zou die toch tweede worden / blijven, etc). Hij heeft dus nergens echt fouten gemaakt die hem (onnodig) punten kostte.B-Real schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:14:
[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 23-09-2024 13:03 ]
Volgend jaar wordt die verslagen door Piastri, mark my wordsBartske schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:11:
Met die twee 'foutjes' van Lando die we hebben gezien gisteren terwijl hij niet onder druk stond van Verstappen (al was het wel heel warm en vochtig natuurlijk wat niet meehelpt), denk ik dat hij nog niet consistent genoeg is om WDC te worden, met andere woorden, als het straks wel een keer echt spannend is denk ik dat er een grote kans is dat hij een keer de fout in gaat. Mogelijk heeft hij die ervaringen wel nodig om bijvoorbeeld volgend jaar wel consistenter te rijden.
Dat heet empathie. Hij is toch 13 jaar onderdeel geweest van het circus en wordt op een niet al te fijne manier aan de kant gezet. Dat raakt hem en dat raakt anderen ook weer.Damian schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:39:
DIt heeft verder niets te maken met zijn prestaties op de baan en/of nieuw talent wat instroomt
Blijft toch een bijzonder seizoen.
Red Bull lijkt de dominantie van de afgelopen 2 seizoenen in eerste instantie door te trekken en lijkt op 1/3e van het seizoen weer probleemloos alle prijzen te pakken. Dan begint de motor echter in eerste instantie enkel te haperen, waarna ze volledig instorten en een paar races zelfs maar het 4e team zijn.
Tegelijkertijd gebeurt bij McLaren het tegenovergestelde. Tot het midden van het seizoen 'slechts' het derde team met (na Spanje) een ogenschijnlijk onoverbrugbare achterstand van 93 punten in het WDC. Die achterstand is in 7 races omgebogen in een voorsprong.
Zoals vaker is gezegd is dit seizoen nog het best te vergelijken met 2009. Met wel het verschil dat de machtsverhoudingen tussen de concurrenten van Brawn toen wel zo ongeveer gelijk bleven, terwijl McLaren nu gedurende het seizoen Ferrari en Mercedes helemaal los heeft gereden.
Het blijft een bijzondere prestatie dat McLaren op het eind van een 'ontwikkelcyclus' nog zo ongelooflijk veel progressie weet te boeken.
Red Bull lijkt de dominantie van de afgelopen 2 seizoenen in eerste instantie door te trekken en lijkt op 1/3e van het seizoen weer probleemloos alle prijzen te pakken. Dan begint de motor echter in eerste instantie enkel te haperen, waarna ze volledig instorten en een paar races zelfs maar het 4e team zijn.
Tegelijkertijd gebeurt bij McLaren het tegenovergestelde. Tot het midden van het seizoen 'slechts' het derde team met (na Spanje) een ogenschijnlijk onoverbrugbare achterstand van 93 punten in het WDC. Die achterstand is in 7 races omgebogen in een voorsprong.
Zoals vaker is gezegd is dit seizoen nog het best te vergelijken met 2009. Met wel het verschil dat de machtsverhoudingen tussen de concurrenten van Brawn toen wel zo ongeveer gelijk bleven, terwijl McLaren nu gedurende het seizoen Ferrari en Mercedes helemaal los heeft gereden.
Het blijft een bijzondere prestatie dat McLaren op het eind van een 'ontwikkelcyclus' nog zo ongelooflijk veel progressie weet te boeken.
Met "hem" bedoelde ik ook Norris. Verstappen is één van de meest consistente en foutloze coureurs van het veld.RobertMe schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:02:
[...]
Hoeveel foutjes heeft Verstappen in 2021 gemaakt? Hij heeft wat (bewust?) domme acties uitgehaald, zoals in Monza en Jeddah. Maar dat heeft hem nergens wat gekost in het kampioenschap (in Monza heeft ie wel voorkomen dat Hamilton meer punten dan hemzelf scoorde, in Jeddah zou die toch tweede worden / blijven, etc). Hij heeft dus nergens echt fouten gemaakt die hem (onnodig) punten kostte.
Toch vooral zijn eigen fout?jan390 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:20:
[...]
Dat heet empathie. Hij is toch 13 jaar onderdeel geweest van het circus en wordt op een niet al te fijne manier aan de kant gezet. Dat raakt hem en dat raakt anderen ook weer.
DIt heeft verder niets te maken met zijn prestaties op de baan en/of nieuw talent wat instroomt
Als je het in de F1 vooral moet hebben van je charme's en humor heb je er niets te zoeken...
[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 23-09-2024 13:39 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
"Qua persoon was het een goede gast natuurlijk"Damian schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:39:
Je geeft zelf al het antwoord. Daniel heeft heel veel sympathie bij F1 liefhebbers.
Britse media toont wederom haar gebalanceerde kijk op de F1:
https://www.the-race.com/...iculous-fastest-lap-rule/
Ik denk dat ze maar een world series moeten opzetten alleen toegankelijk voor Britten. Zijn we nu zo apart als Nederlands volk of zijn de Britten gewoon een kopie van de vs...
Ik denk dat ze maar een world series moeten opzetten alleen toegankelijk voor Britten. Zijn we nu zo apart als Nederlands volk of zijn de Britten gewoon een kopie van de vs...
Woeps. Inderdaad niet goed gelezen. Je begon over Verstappen maar buogde het inderdaad weer om naar Norris.B-Real schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:37:
[...]
Met "hem" bedoelde ik ook Norris. Verstappen is één van de meest consistente en foutloze coureurs van het veld.
* RobertMe had het stiekem wel grappig gevonden als Norris gisteren een iets grotere oepsie had gemaakt. Hoogmoed komt voor de val.
Ik weet niet of het te vergelijken is met Brawn in 2009.alexbl69 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:32:
Brawn vond een easter eng in de reglementen waarmee ze het eerste deel van het seizoen een groot voordeel hadden. Het duurde even voordat de andere teams hun auto hadden aangepast. Tegelijkertijd stond de ontwikkeling door geldgebrek bij Brawn zo ongeveer stil.
Het hele seizoen was het Red Bull die een goede tweede was en later ook overwinningen pakte.
Dit seizoen ging Red Bull/Max voortvarend van start. Achter Red Bull waren het Ferrari, Mercedes en McLaren die elkaar afwisselden achter Red Bull. Als Verstappen niet maximaal scoorden dan was het telkens wel een andere coureur/team die voor hem finishte waardoor hij toch uitliep in het kampioenschap.
Ineens zien we dat Red Bull wat achter staat qua ontwikkeling (dat is misschien wel vergelijkbaar met Brawn), maar zien we duidelijk dat McLaren de smaak te pakken heeft. Mercedes en Ferrari blijven wisselvallig van weekend tot weekend.
Als ook Mclaren wisselvallig bleef en Red Bull in dezelfde situatie als nu bleef zitten dan was er geen vuiltje aan de lucht, dan werden ze zowel bij de coureur als constructeurs fluitend kampioen.
De vergelijking komt dan ook niet veel verder van "1 team / coureur dat aan het begin van het seizoen heel goed scoort en halverwege zoveel mogelijk punten moet zien binnen te sprokkelen om nog overeind te blijven, en pakt in die tijd geen overwinningen meer".B-Real schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:45:
[...]
Ik weet niet of het te vergelijken is met Brawn in 2009.
Brawn vond een easter eng in de reglementen waarmee ze het eerste deel van het seizoen een groot voordeel hadden. Het duurde even voordat de andere teams hun auto hadden aangepast. Tegelijkertijd stond de ontwikkeling door geldgebrek bij Brawn zo ongeveer stil.
Het hele seizoen was het Red Bull die een goede tweede was en later ook overwinningen pakte.
Dit seizoen ging Red Bull/Max voortvarend van start. Achter Red Bull waren het Ferrari, Mercedes en McLaren die elkaar afwisselden achter Red Bull. Als Verstappen niet maximaal scoorden dan was het telkens wel een andere coureur/team die voor hem finishte waardoor hij toch uitliep in het kampioenschap.
Ineens zien we dat Red Bull wat achter staat qua ontwikkeling (dat is misschien wel vergelijkbaar met Brawn), maar zien we duidelijk dat McLaren de smaak te pakken heeft. Mercedes en Ferrari blijven wisselvallig van weekend tot weekend.
Als ook Mclaren wisselvallig bleef en Red Bull in dezelfde situatie als nu bleef zitten dan was er geen vuiltje aan de lucht, dan werden ze zowel bij de coureur als constructeurs fluitend kampioen.
Saillant detail is overigens dat een Japanner van Honda deze loophole gevonden had. En dit ook al was voorgelegd bij de FIA/teams maar niemand hier een echte exploit in zag. Totdat Brawn dus een auto hiermee had en bewees dat het wel degelijk werkte en een groot voordeel opleverde.
8 overwinningen waarvan 1 in een McLaren die niks op het podium te zoeken had en 7 in een Red Bull die het toen moesten hebben van de kruimels die Mercedes liet liggen waarbij die het tegen een toekomstig drievoudig WDC moest opnemen?Damian schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:38:
[...]
Toch vooral zijn eigen fout?
Als je het in de F1 vooral moet hebben van je charme's en humor heb je er niets te zoeken...
Is het terecht dat die nu waarschijnlijk de laan uit wordt gestuurd? Natuurlijk. En niet goed genoeg en "oud". Maar om nu te doen of zijn hele carrière onverdiend / onverdienstelijk was gaat mij toch wat te ver.
Ricciardo is een prima coureur. Geen potentiële wereldkampioen als je het mij vraagt, al dacht hij daar naast Verstappen anders over. De frustratie dat hij werd verslagen door zijn teamgenoot heeft hem doen besluiten om ergens anders te gaan rijden (dat icm heel veel extra euro's).
Toen was de toekomstmuziek bij Renault nog allemaal hosanna en rozengeur en maneschijn, we weten inmiddels wat daar van terecht is gekomen. Al zagen velen dat ook toen al wel grotendeels aankomen.
Dan de overstap naar McLaren. De toekomstmuziek was daar iets zachter, maar de opwaartse lijn was er wel. Helaas (voor hem) aan de kant gezet voor Piastri. Goede keuze van McLaren, maar aan Ricciardo hadden ze ook een prima coureur gehad naast Norris en had hij nu ook leuk meegedaan in het kampioenschap.
Ricciardo had zich bij RB net zo in zijn rol moeten schikken als Perez, dan had hij een nog mooiere carrière gehad, heel wat extra WK punten, podiums en overwinningen. Misschien had Ricciardo het Verstappen ook wel moeilijker gemaakt dan dat Perez tot op heden heeft gedaan. Maarja, achteraf.....
Nu dooft het vlammetje langzaam bij RB Vcarb omdat hij het eigenlijk niet beter doet dan Tsunoda (is die dan toch niet zo slecht als velen denken/vinden?) én hij vorig door zijn blessure prima is vervangen door Lawson. Al met al gun ik het een coureur als Ricciardo niet dat hij er voor het einde van het seizoen uit gezet wordt.
Toen was de toekomstmuziek bij Renault nog allemaal hosanna en rozengeur en maneschijn, we weten inmiddels wat daar van terecht is gekomen. Al zagen velen dat ook toen al wel grotendeels aankomen.
Dan de overstap naar McLaren. De toekomstmuziek was daar iets zachter, maar de opwaartse lijn was er wel. Helaas (voor hem) aan de kant gezet voor Piastri. Goede keuze van McLaren, maar aan Ricciardo hadden ze ook een prima coureur gehad naast Norris en had hij nu ook leuk meegedaan in het kampioenschap.
Ricciardo had zich bij RB net zo in zijn rol moeten schikken als Perez, dan had hij een nog mooiere carrière gehad, heel wat extra WK punten, podiums en overwinningen. Misschien had Ricciardo het Verstappen ook wel moeilijker gemaakt dan dat Perez tot op heden heeft gedaan. Maarja, achteraf.....
Nu dooft het vlammetje langzaam bij RB Vcarb omdat hij het eigenlijk niet beter doet dan Tsunoda (is die dan toch niet zo slecht als velen denken/vinden?) én hij vorig door zijn blessure prima is vervangen door Lawson. Al met al gun ik het een coureur als Ricciardo niet dat hij er voor het einde van het seizoen uit gezet wordt.
Albon viel uit met een kapotte auto. Is bekend wat er nu daadwerkelijk mee was?
Lees dat nergens.....
Lees dat nergens.....
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
RWA!AvK schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:31:
Albon viel uit met een kapotte auto. Is bekend wat er nu daadwerkelijk mee was?
Lees dat nergens.....
Koelingsproblemen (/oververhit). Toen die in de pits stond zagen we ook nog even hoe een monteur met een zaklamp in de sidepod scheen.
Still They Crysiggy schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:41:
(Sorry voor de pun)
Britten zijn hier erg in bedreven, maar andere nationaliteiten kunnen dat ook prima. Andersom zouden we nu ook moord en brand roepen maar vinden het wel slim.
Newey maakte in z’n interview met High Performance een zeer correcte opmerking hierover. De Britse media heeft een enorme invloed op de mening en sfeer binnen de fanbase. En dat is geen goede invloed, vooral door de British Bias en daarmee de afgunst die ze portretteren op andere rijders en vooral Max. Dit is precies zo’n voorbeeld
Als het waar is wat je zegt zou de Nederlandse media nu bol staan van FIA schandalen, manipulatie en toestaan dat de flex auto van MCL überhaupt mag rijden. in plaats daar van lees ik artikel na artikel hoe RBR de auto heeft verknald. De British bias is real, en de Nederlandse media is vooral kritisch op eigen prestaties.
Onvoorstelbaar hoe ze Norris zo hoog inschatten terwijl hij het seizoen fout na fout maakt. Als die auto niet zo idioot dominant was dan zou hij middenveld vulling blijven. Hij reed een seconde(!!!) per ronde weg bij Max en had met z’n ogen dicht uit kunnen rijden. Desondanks drukt ie het tot drie keer toe bijna in de barrière.
Onvoorstelbaar hoe ze Norris zo hoog inschatten terwijl hij het seizoen fout na fout maakt. Als die auto niet zo idioot dominant was dan zou hij middenveld vulling blijven. Hij reed een seconde(!!!) per ronde weg bij Max en had met z’n ogen dicht uit kunnen rijden. Desondanks drukt ie het tot drie keer toe bijna in de barrière.
Het is ook wel opvallend dat sinds Miami toen McLaren met die grote update kwam die ze gelijkwaardig als niet beter dan RBR maakte qua auto, Norris net zoveel punten heeft gescoord als Verstappen. Dat zegt toch wel wat. Verstappen heeft aardig wat problemen met zijn auto gehad, Norris met zichzelf en het team...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik weet niet of dit ook echt waar is, maar Red Bull moest van de FIA een onderdeel aanpassen en sindsdien winnen ze niets meer:alexbl69 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:32:
https://gp33.nl/f1-nieuws...fia-en-verloor-prestaties
Dat is allang ontkracht door nota bene de FIA die zelf gezegd hebben dat geen enkele team een asymmetrisch remsysteem gebruikte.desalniettemin schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:05:
[...]
Ik weet niet of dit ook echt waar is, maar Red Bull moest van de FIA een onderdeel aanpassen en sindsdien winnen ze niets meer:
https://gp33.nl/f1-nieuws...fia-en-verloor-prestaties
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik vind Norris maar een klein kind. Laat hem eerst maar eens wereldkampioen worden. Tot die tijd neem ik hem totaal niet serieus.Lynx schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:02:
Als het waar is wat je zegt zou de Nederlandse media nu bol staan van FIA schandalen, manipulatie en toestaan dat de flex auto van MCL überhaupt mag rijden. in plaats daar van lees ik artikel na artikel hoe RBR de auto heeft verknald. De British bias is real, en de Nederlandse media is vooral kritisch op eigen prestaties.
Is dat zo? Wist ik niet.DaniëlWW2 schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:08:
[...]
Dat is allang ontkracht door nota bene de FIA die zelf gezegd hebben dat geen enkele team een asymmetrisch remsysteem gebruikte.
Ja dat is zo. En daarnaast zou het ronduit illegaal zijn. Ze kwamen het tegen bij een opruimactie van de regels en hebben het toen herschreven.
Er zijn gewoon meerdere zaken aan elkaar geplakt en dat is groot nieuws geworden. Red Bull was al dan niet slechter na China. En dat is al een grote aanname (Miami had Verstappen gewonnen zonder SC, Imola heeft die sowieso gewonnen met de hakken over de sloot). Vervolgens is er gespeculeerd over dat Red Bull "iets" van de auto heeft moeten halen. En zo lang erna komt de FIA aan zetten met een regel die ze herschrijven voor 2025 of 2026 en roept iedereen "ZIE JE WEL!".
En v.w.b. "Red Bull die slechter is geworden". Die claimen zelf nu weer dat de upgrade van Spanje 2023 de auto slechter heeft gemaakt en Verstappen om de problemen heen reed maar Perez er eigenlijk meteen moeite mee had. Vervolgens hebben ze in Imola (2024) weer een upgrade gebracht, waardoor ook Verstappen er niet mee overweg kon. En dat sluit ook aan bij "Imola wint Verstappen met de hakken over de sloot".
Maar of het verhaal van Red Bull de waarheid is zullen we ook niet weten. Maar het is in ieder geval plausibeler dan het "illegale remsysteem" verhaal dat vele iteraties nodig had om tot een conclusie te komen ("er zat iets illegaals op de auto" => FIA doet regelwijziging v.w.b. remsysteem dat in principe altijd al illegaal was => "ZIE JE WEL!").
Puntenverschil is in deze plaatjes goed te zien (geupdate tm Bakoe)DaniëlWW2 schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:05:
Het is ook wel opvallend dat sinds Miami toen McLaren met die grote update kwam die ze gelijkwaardig als niet beter dan RBR maakte qua auto, Norris net zoveel punten heeft gescoord als Verstappen. Dat zegt toch wel wat. Verstappen heeft aardig wat problemen met zijn auto gehad, Norris met zichzelf en het team...
[Afbeelding]
Tripl3 D in "[F1] Seizoen 2024"
Na Miami 52 punten verschil en Max loopt uit. Na Hongarije is het verschil het grootst (84 punten) en nu is het dus weer 52.
Perez zijn lijn loopt maar een beetje op na Miami...
Iedereen heeft het over een langzame red bull, maar ik denk ook echt dat Mclaren stappen heeft gemaakt. Kijk eens naar ferrari, die waren de eerste wedstrijden ook sterk, maar zijn ook minder geworden. Mercedes ook stappen gemaakt.
Op sommige circuits waar je vorig jaar 2de stond op de grid zou je nu in het midden veld staan. Rb heeft met de rb20 zo'n 0.6 sec gewonnen ten opzichte van de rb19, maar een mclaren en mercedes hebben tot aan 1.5 sec gewonnen. Rb is stil blijven staan in ontwikkeling. Sommige updates zouden 0.05 winst opleveren, en daardoor vallen ze terug
Singapore wel veel belovend. Vorige jaar kansloos voor podium ( wel dikke remfout) en nu plek 2
Op sommige circuits waar je vorig jaar 2de stond op de grid zou je nu in het midden veld staan. Rb heeft met de rb20 zo'n 0.6 sec gewonnen ten opzichte van de rb19, maar een mclaren en mercedes hebben tot aan 1.5 sec gewonnen. Rb is stil blijven staan in ontwikkeling. Sommige updates zouden 0.05 winst opleveren, en daardoor vallen ze terug
Singapore wel veel belovend. Vorige jaar kansloos voor podium ( wel dikke remfout) en nu plek 2
Bwoah.. dat er nu over gezeurd wordt is wel Brits. Maar de argumenten waarom zijn helemaal niet gek. Vind het al langer een gek systeem, dat eigenlijk maar zelden wat toevoegt. Ik zou dan liever wat meer chaos zien doordat iedereen voor dat ene punt mag gaan. Liever een half puntje eigenlijk.siggy schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:41:
I served in a company of heroes.
Wat ik eigenlijk vermoed is dat de RB20 met Verstappen helemaal niet zo langzaam is.Peter F schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:53:
Iedereen heeft het over een langzame red bull, maar ik denk ook echt dat Mclaren stappen heeft gemaakt. Kijk eens naar ferrari, die waren de eerste wedstrijden ook sterk, maar zijn ook minder geworden. Mercedes ook stappen gemaakt.
Ik vermoed dat de auto mede door die ontwerpfout in de vloer, gewoon niet af te stellen of besturen meer was. Dan kan je de snelste zijn in langzame bochten, snelle bochten of rechte stukken, maar niet overal. En dan leg je het af. Neem bijvoorbeeld Spa. Dat is toch vooral snelle bochten en rechte stukken. Verstappen pakte er alsnog makkelijk pole want die auto zat toen wel in een setup window.
Dit is wat ik me echt afvraag als we naar Austin gaan. De kans dat RBR nu ook met een flexibele voorvleugel gaat komen is enorm. Dat wordt ook steevast niet begrepen of goed naar gekeken. Het gaat niet om de flap, maar om de vleugel zelf. Wat McLaren, Mercedes en nu ook Ferrari doen is de hele vleugelstructuur laten bewegen. Hierdoor maken ze de vleugel minder sterk in snelle bochten. Vervolgens kunnen ze hun auto afstellen zodat die overstuur heeft in langzame bochten. Dat wil je namelijk want zo kan je snel insturen. Maar in snelle bochten krijg je normaal gesproken dan te veel overstuur. Tenzij je een freak zoals Verstappen bent, ga je zo crashen. Maar omdat die vleugel doorbuigt, heb je juist wat onderstuur.
Bijkomend effect is dat dit de voorbanden behoorlijk lijkt te sparen in langzame bochten en de achterbanden in snelle bochten. Ook maakt het de auto afstellen gewoon veel simpeler. Precies wat we steeds met McLaren zien.
Kijk alleen hier naar. Deze is van Singapore. Negeer de flap en kijk naar de vleugel zelf. Het is zo overduidelijk nu met Ferrari, ook met McLaren en juist niet met RBR die wel zijn vorm aanhoud.
🔍 Taking a closer look at front wing flexing on the top-3 teams.
— MultiViewer (@f1multiviewer) 22 september 2024
📸: still from @F1#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/9xtcI0LMbZ
En dat wil ik dus zien in Austin. Wat gebeurd er als RBR ook zo'n vleugel heeft, ze meer overstuur kunnen rijden in langzame bochten en beter met hun banden om kunnen gaan? Wat gaat een freak talent zoals Verstappen dan doen? Gaat hij dan opeens extreem veel overstuur rijden? Of meer op bandenmanagement zitten? En krijgen we dan wel consistent te zien wat de RB20 kan in alle delen van een circuit in plaats van een deel?
Een punt voor snelste ronde is bagger met de Pirelli bandjes. Het is alleen maar managen managen managen. Een punt voor pole position is wat dat betreft logischer. Ik weet niet eens meer wat het idee achter dat punt voor snelste ronde was, maar in de Pirella -era is het gewoon bullshit. Het gaat wat dat betreft iets te veel richting 'vernieuwen om te vernieuwen' op, imo.Vuvuzela schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:06:
[...]
Bwoah.. dat er nu over gezeurd wordt is wel Brits. Maar de argumenten waarom zijn helemaal niet gek. Vind het al langer een gek systeem, dat eigenlijk maar zelden wat toevoegt. Ik zou dan liever wat meer chaos zien doordat iedereen voor dat ene punt mag gaan. Liever een half puntje eigenlijk.
Kijk, het is er eenmaal en de regels erover zijn ook duidelijk. Daar valt niks te flexen, dus het is nu zo. Als Magnussen de FL had afgepakt had er geen haai naar gekraait, terwijl het dezelfde situatie is: Norris verliest het puntje. Hoe ver willen we gaan in die onzin? Misschien dat Magnussen wel ooit een Nederlandse vriendin had, of misschien de zeik met Brown wil nemen of misschien had ie nog eenappeltje te schillen met Mclaren. Who knows. Als we elke keer zo te keer gaan is het einde gewoon zoek. De regels zijn voor iedereen gelijk, deal with it. Norris wilt het extra puntje, dan moet je maar harder rijden of gewoon naar binnen komen voor wat rode bandjes. Die keuze was er ook. Niet gedaan, dan niet zeuren over het verlies.
Het punt blijft gewoon het Britse gebagger. Het is zo overduidelijk, ik kan me niet voorstellen dat de Britten het zelf niet ook zien. We hebben het jarenlang meegemaakt met 'meeeuh Abu Dahbi was stolen', maar dat werd jarenlang niet gezien als 'putting the sport in disrepute'. Terwjil het niet bepaald een positief beeld was wat keer op keer geschept werd. Zonder einde. En Max roept een paar keer te veel het f woord en hij moet gaan bezemen?

Er moet nodig de bezem door de fia en de media daar. Ook het gedoe met Ricciardo hangt mij persoonlijk echt de keel uit. En dan doel ik niet op DR zelf of ie prima is of niet, maar het hele circus lijkt wat te weten, maar niemand durft het te zeggen. Hoe vaak hebben we zoiets niet al meegemaakt? De media is een lachertje daar, het is gewoon een clique en zodra je niet meegaat ben je niet meer welkom.
Ik weet niet wat de oplossing is voor die belachelijke Britse bias, maar ik denk vooral dat de media nogal te veel invloed heeft. Het is te gek voor woorden dat ze zichzelf journalisten durven te noemen terwijl ze niet eens de moeite nemen om een schijn van onpartijdigheid op te werpen. Het is gewoon een clique. Ons kent ons. Zolang daar geen consequent tegengeluid bijkomt, zal het zo blijven. Het heeft weinig met sport te maken. Het enige wat te hopen is dat er in da nabije toekomst zo min als mogelijk Britse coureurs kans maken op het wk.
Wat ik niet snap, Vettel bij Red Bull, dus ca 12 jaar geleden, had een voorvleugel waarvan de uiteinden o pde grond kwamen. Is die techniek van fabriceren niet meer relevant of weten ze niet meer hoe het moet? Zo frappant dat hét team die er min of meer om bekend stond het zelf niet meer voor elkaar krijgt.DaniëlWW2 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:10:
Kijk alleen hier naar. Deze is van Singapore. Negeer de flap en kijk naar de vleugel zelf. Het is zo overduidelijk nu met Ferrari, ook met McLaren en juist niet met RBR die wel zijn vorm aanhoud.
[Twitter]
En dat wil ik dus zien in Austin. Wat gebeurd er als RBR ook zo'n vleugel heeft, ze meer overstuur kunnen rijden in langzame bochten en beter met hun banden om kunnen gaan? Wat gaat een freak talent zoals Verstappen dan doen? Gaat hij dan opeens extreem veel overstuur rijden? Of meer op bandenmanagement zitten? En krijgen we dan wel consistent te zien wat de RB20 kan in alle delen van een circuit in plaats van een deel?
[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 23-09-2024 20:54 ]
Het gaat niet om buigen op zich.siggy schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:53:
[...]
Wat ik niet snap, Vettel bij Red Bull, dus ca 12 jaar geleden, had een voorvleugel waarvan de uiteinden o pde grond kwamen. Is die techniek van fabriceren niet meer relevant of weten ze niet meer hoe het moet? Zo frappant dat hét team die er min of meer om bekend stond het zelf niet meer voor elkaar krijgt.
Het gaat om weinig buigen tot een bepaalde snelheid en daarna ineens veel meer.
En daarnaast moet de rest de Aero package er op afgestemd worden. Dat zal voor de achtervleugel misschien minder een ding zijn, maar voor de voorvleugel wel belangrijk.
Als je nu de voorvleugel van McLaren op de red bull schroeft zal ie het ook niet ineens goed gaan doen.
Tel daarbij op dat er beperkt budget en ruimte om te testen is en het feest is compleet.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 23-09-2024 21:11 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |