[F1 2024] Race 18 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.011 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hippocampus schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:04:
[...]

En over twee weken weet niemand meer waarom eigenlijk... :o

Maargoed, toch nog iets van een hoogtepuntje mocht het zijn laatste race zijn geweest.
Ja ik twijfel wel heel erg aan zijn toekomst in de Formule 1 :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:46
Hippocampus schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:04:
[...]

En over twee weken weet niemand meer waarom eigenlijk... :o

Maargoed, toch nog iets van een hoogtepuntje mocht het zijn laatste race zijn geweest.
Interview bij Viaplay is wel duidelijk, dit is een afscheidstournee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou, als je het interview met Ricciardo hoort, geeft ie zo goed als toe dat hij er niet meer bij is in Austin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 00:42
DaniëlWW2 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:19:
Ondertussen waren Verstappen en Norris dus precies net zo snel op de harde banden. Beiden evenveel ronden en dezelfde gemiddelde tijd. :P
[Afbeelding]
Dat komt vooral omdat Norris na zijn snelste ronde de opdracht kreeg de auto te finishen. Daarna stegen de rondetijden van 1.36 naar 1.37 en zelfs een 1.38.

Hij bleef uitlopen, ook op de harde band. Minder snel dan met de mediums, maar het hoefde ook niet zo hard meer. Grote kans dat daarna voor een andere setting is gekozen, waarmee hij net wat harder bleef rijden dan Verstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Na oproep van Sky omdat dit (volgens Sky) zijn laatste race van het seizoen gaat zijn en niet onmogelijk zijn laatste in F1.

Dat hij de snelste ronde mocht halen bevestigd voor mij dat hij dit jaar niet meer in actie komt (dus geen FL om Max te helpen maar om positief dit seizoen te eindigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:08
Mercedes en Ferrari kunnen ook nog winnen. Het is niet alleen Max vs. Lando. Het wordt een spannend einde van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
drfruit schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:22:
@Charles Hill
To be fair, ik was voornamelijk benieuwd of er dan ook een muismat verorberd zou worden.
Maar toch wel interessant om te weten. In dit seizoen is niets uitgesloten.
Die muismat wil ik dan wel zien, want als dit de uitslagen blijven, incl de sprintraces, tot de laatste race, dan staan ze gelijk voor de laatste race, als ik Sky goed begreep. Alles is inderdaad mogelijk :D

Al vraag ik mij af of Norris nog nieuwe motoronderdelen moet gebruiken en een gridstraf krijgt, of Verstappen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
jaapstobbe schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:10:
Als Max dat kampioenschap straks op 1 punt wint, eet ik mn muismat op
Max lijkt zeker te gaan winnen, elke race weet hij de schade te beperken. Hij heeft dit jaar geen enkele keer een schadelijk weekend gehad wat punten betreft, altijd met punten verschil gefinished wat er aan de start van de race verwacht werd.

Lando moet op sommige banen meer dan 2 plekken voor Max zitten om te kunnen winnen, Lando had die kansen op Monza en Baku maar heeft het ernstig laten liggen. Op de komende banen zal het moeilijker zijn.
Als ze op minder dan een paar puntjes verschil de laatste race ingaan wint Max zowiezo, Lando lijkt die druk niet zo goed aan te kunnen als Max.

Wat Lando nodig heeft is dat Oscar en Charles het goed doen zodat Lando 1e wordt en Max 4e en dat tenminste 2 races dan gaat hij het kampioenschap winnen. (tot nu toe ziet dat er niet uit dat dat gaat gebeuren.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Ik dacht te begrijpen dat als ze 1 en 2 blijven eindigen in alle races, ze gelijk staan voor de laatste race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[Roland] schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:27:
[...]

Na oproep van Sky omdat dit (volgens Sky) zijn laatste race van het seizoen gaat zijn en niet onmogelijk zijn laatste in F1.

Dat hij de snelste ronde mocht halen bevestigd voor mij dat hij dit jaar niet meer in actie komt (dus geen FL om Max te helpen maar om positief dit seizoen te eindigen)
Ik ben er ook bang voor, die lach gaan we missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pietr schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:28:
Mercedes en Ferrari kunnen ook nog winnen. Het is niet alleen Max vs. Lando. Het wordt een spannend einde van het seizoen.
Met dit verschil kun je bijna niet voorstellen dat Norris niet alles wint.
Op de spaarstand zo ruim winnen is wel een teken.
Max is er zelf totaal niet gerust op.

[ Voor 5% gewijzigd door Exocet op 22-09-2024 16:35 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Ik mis "Maxiel" nog steeds. Zeker nu het erop lijkt, dat het ook niet meer terug gaat komen. -O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 19:40

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Het is dat je hier moeilijk kon inhalen, op andere banen was Piastri anders zo naar Verstappen toegetreden en er voorbij gegaan met het snelheidsverschil wat ze vooral de eerste stint hadden, toen ze in vrije lucht reden.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:34
Altijd vreemd/raar gevonden dat hij wegging naar Renault.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:47
Exocet schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:33:
[...]

Met dit verschil kun je bijna niet voorstellen dat Norris niet alles wint.
Op de spaarstand zo ruim winnen is wel een teken.
Max is er zelf totaal niet gerust op.
Vorige week won Leclerc nog, dus genoeg opties de komende 6 races buiten Norris om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:05
Dit was overduidelijk de laatste race van Ricciardo. Wat een emotie tijdens het interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Auw.. interview met Ric op f1tv was pijnlijk.
Volgens mij weet hij het al maar mag niks zeggen..

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:42
Voor Singapore heeft Max het gewoon uitstekend gedaan. Ik heb wel goede hoop dat ze iets hebben gevonden bij Red Bull.

En idd, vlak Ferrari en Mercedes ook niet uit. Wordt nog mooi de komende races.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 21:27

-ET-

Phone Home

Humma Kavula schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:41:
Auw.. interview met Ric op f1tv was pijnlijk.
Volgens mij weet hij het al maar mag niks zeggen..
Ja dat was heel duidelijk. End of the line voor hem. Moeilijk op te zien, poging tot zijn smile maar dat ging heel moeizaam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
Aangepaste*

Heb het nagerekend, en volgens mij klopt dit hieronder.

Als Verstappen 2de blijft eindigen en Norris eerste, en dat de rest van het seizoen, incl de sprintraces, dan eindigd Verstappen met 460 punten en Norris 453. En dan zijn er nog 6 punten* over voor snelste ronde.

Je kan je dus afvragen of Lawson en Tsunoda deze nog een aantal keer kunnen afpakken van Norris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Charles Hill schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:45:
[...]

Heb het nagerekend, en volgens mij klopt het.

Als Verstappen 2de blijft eindigen en Norris eerste, en dat de rest van het seizoen, incl de sprintraces, dan eindigd Verstappen met 460 punten en Norris 453. En dan zijn er nog 9 punten over voor snelste ronde.

Je kan je dus afvragen of Lawson en Tsunoda deze nog een aantal keer kunnen afpakken van Norris.
Nog 7 races us max 7 punten voor de FL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Peter F schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:47:
[...]

Nog 7 races us max 7 punten voor de FL
Plus 3 sprintraces

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ik kijk nog niet zo lang ;) maar volgens mij heb je bij de sprint geen FL punt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 14:02
Je krijgt toch helemaal geen punt voor FL tijdens een sprintrace?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Sinned123 schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:48:
[...]

Je krijgt toch helemaal geen punt voor FL tijdens een sprintrace?
Je hebt helemaal gelijk, daar is geen snelste ronde.

Dan mag Norris ook elke snelste ronde pakken, dan wordt het 460 tegenover 459.

[ Voor 14% gewijzigd door Charles Hill op 22-09-2024 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:36

Melkaz

Melkazar

Nog maar 6 races toch?
Cota
Mexico
Brazilië
Vegas
Qatar
Abu Dhabi

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Melkaz schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:52:
Nog maar 6 races toch?
Cota
Mexico
Brazilië
Vegas
Qatar
Abu Dhabi
Ja, maar drie daarvan zijn sprint races.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
Melkaz schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:52:
Nog maar 6 races toch?
Cota
Mexico
Brazilië
Vegas
Qatar
Abu Dhabi
Klopt.

Verstappen staat op 331, met 6x 2de en 3x 2de (sprintraces) is dat 108 + 21, totaal 460

Norris staat op 279, met 6x 1ste en 3x 1ste (sprintraces) is dat 150 + 24, totaal 453

En dan zijn er nog 6 punten voor snelste ronde

[ Voor 3% gewijzigd door Charles Hill op 22-09-2024 16:58 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Erg saaie race gezien vanuit Singapore. Dezelfde soort dominantie als Red Bull had maar nu met McLaren. Niet echt een verbetering qua spanning. Wel fijn voor Verstappen dat hij de schade beperkt heeft kunnen houden en P2 is wel erg goed gezien laatste jaar. Zit toch wel een beweging de goede richting toe bij ze! Hopelijk brengen de updates in Austin ze weer dichter of voorbij McLaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charles Hill
alienfruit schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:58:
Erg saaie race gezien vanuit Singapore. Dezelfde soort dominantie als Red Bull had maar nu met McLaren. Niet echt een verbetering qua spanning. Wel fijn voor Verstappen dat hij de schade beperkt heeft kunnen houden en P2 is wel erg goed gezien laatste jaar. Zit toch wel een beweging de goede richting toe bij ze! Hopelijk brengen de updates in Austin ze weer dichter of voorbij McLaren.
De spanning zit nu meer in of Verstappen genoeg heeft gepakt en nog gaat pakken om kampioen te worden.

Het is afwachten wat Red Bull komende weken aan de auto kan aanpassen om weer in de buurt te komen van McLaren, al zal dat lastig worden want zij zitten ook niet stil en ontwikkelen door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Vond het een saaie race met een terechte winnaar. Wat opviel: kleine concentratiefoutjes bij Norris, Piastri is echt een goede rijder. Leclerc net als Max ook prima bezig. Perez valt weer door de mand. Stratencircuits zijn mijns inziens saai, tenzij er goede mogelijkheden voor inhalen zijn. De extra drs-zone voegde helaas maar weinig toe.

En Ricciardo snelste raceronde? It’s toch prima? Ook als het als opdracht van bovenhand zou komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Charles Hill
Tha Deo schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:03:
Vond het een saaie race met een terechte winnaar. Wat opviel: kleine concentratiefoutjes bij Norris, Piastri is echt een goede rijder. Leclerc net als Max ook prima bezig. Perez valt weer door de mand. Stratencircuits zijn mijns inziens saai, tenzij er goede mogelijkheden voor inhalen zijn. De extra drs-zone voegde helaas maar weinig toe.

En Ricciardo snelste raceronde? It’s toch prima? Ook als het als opdracht van bovenhand zou komen.
Ben ook geen fan van stratencircuits. En ook niet van minibanen, helaas is dat ook Zandvoort, deze zijn achterhaalt, de auto's zijn daarvoor te groot geworden. En ook niet banen met te weinig bochten/inhaal mogelijkheden.

En juist dat is er de laatste jaren meer bij gekomen, die stratencircuits.

Er zouden meer circuits bij moeten komen waar ingehaald kan worden, waar bochten en bochtencombinaties het verschil maken zodat het niet alleen van DRS afhangt, waar verschillende lijnen gereden kunnen worden zodat de ideale lijn niet zo standaard en vanzelfsprekend is. En waar verschillende pitstoptactieken gekozen kunnen worden en coureurs nog als eerste kunnen finishen, of in de punten.

Nogal wat eisen :P

En als dat er niet (voldoende) is, leg dan nieuwe banen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:53
ParaDroid2 schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:52:
[...]

Nee hoor, vanuit Ricciardo snap ik het helemaal. Maar hij had geen enkele reden om te pitten, je ziet vrijwel nooit dat de nummer laatst pit om voor de lol FL te halen. Dat wordt eigenlijk alleen tactisch gedaan om andere teams in de weg te zitten. Het mag, maar ik krijg er wel een nare bijsmaak van.
niet vanaf de laatste plek maar dit jaar nog Alonso in Oostenrijk die een "nutteloze" FL pakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[Roland] schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:27:
[...]

Bij F1TV hadden ze het er ook al over. Het lijkt erop dat zijn vertrek een publiek geheim is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 19:26

Dido

heforshe

Charles Hill schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:31:
Ik dacht te begrijpen dat als ze 1 en 2 blijven eindigen in alle races, ze gelijk staan voor de laatste race.
Op Sky zeiden ze dat, en dat ging om de laatset ronde van de laatste race.

Maar op het moment dat ze dat zeiden had Norris nog een +1 voor de snelste ronde van deze race. En die is ie kwijtgeraakt in ronde 62 :)

Dus nu zou hij 1 puntje tekort komen aan het eind.

En dat betekent dat Norris het dus niet zelf in de hand heeft of hij kampioen wordt dit jaar. Zelfs als hij zelf perfect racet kan hij het kampioenschap nog missen als Vertstappen geen fout maakt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-06 12:23
Dido schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:41:
[...]

Op Sky zeiden ze dat, en dat ging om de laatset ronde van de laatste race.

Maar op het moment dat ze dat zeiden had Norris nog een +1 voor de snelste ronde van deze race. En die is ie kwijtgeraakt in ronde 62 :)

Dus nu zou hij 1 puntje tekort komen aan het eind.

En dat betekent dat Norris het dus niet zelf in de hand heeft of hij kampioen wordt dit jaar. Zelfs als hij zelf perfect racet kan hij het kampioenschap nog missen als Vertstappen geen fout maakt.
Bij Ziggo gaven ze aan dat als Norris nu alles zou winnen, incl sprints en FL’s, en als Max telkens 2e zou worden, dan zou Norris 2 punten te kort zou komen.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dido schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:41:
Zelfs als hij zelf perfect racet kan hij het kampioenschap nog missen als Vertstappen geen fout maakt.
En de kans is uiteraard groter dat Norris fouten maakt dan dat Verstappen fouten maakt. Want tot tweemaal toe had de race ook kunnen eindigen met Verstappen die 25 punten uitloopt i.p.v. Norris die er 7 in loopt.

Maar... ik moet het ook nog maar zien dat Verstappen elke race tweede wordt, met "deze" Red Bull (al dan niet met updates). Het is IMO dus zeer wenselijk dat Verstappen nog een race wint, of anderzijds redelijk riant (7+ punten) uitloopt op Norris.

En die DNF in Australië door een domme installatiefout kan o zo kostbaar zijn aan het eid van het seizoen. Dat zal een 20+ punten swing zijn geweest (Verstappen minimaal P2, maar P1 waarschijnlijker, en Norris die dan plekje lager finisht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 26-06 19:26

Dido

heforshe

DutchCrownNL schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:48:
Bij Ziggo gaven ze aan dat als Norris nu alles zou winnen, incl sprints en FL’s, en als Max telkens 2e zou worden, dan zou Norris 2 punten te kort zou komen.
Dat klopt, gezien de berekeningen hierboven, niet.
Charles Hill in "[F1 2024] Race 18 GP van Singapore"

Mogelijk hebben ze bij Ziggo niet door dat Norris bij een gelijke stand, als ie de laatste 6 races wint, meer overwinningen heeft dan Verstappen. Hij komt dus maar 1 punt tekort bij 459 (NOR) om 460 (VER)

@RobertMe Als we echt spanning willen moeten we hopen op een gelijke stand in punten en overwinningen bij de start van de laatste race, natuurlijk. En dan een SC tegen het einde van de race. Dan kan Mercedes een keertje als neutrale toeschouwer meekijken :+

[ Voor 17% gewijzigd door Dido op 22-09-2024 17:55 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dido schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:53:
@RobertMe Als we echt spanning willen moeten we hopen op een gelijke stand in punten en overwinningen bij de start van de laatste race, natuurlijk. En dan een SC tegen het einde van de race. Dan kan Mercedes een keertje als neutrale toeschouwer meekijken :+
Gelijk aantal overwinningen is niet heel relevant ;) Tenzij: ze beiden 0 scoren, of er in positie 1 punt verschil tussen zit maar diegene met het puntje minder de FL rijdt en dat binnen de top 10 is (dus P9 - P10 sowieso, met 2 vs 1 punt, en verder weet ik niet waar er nog 1 punt verschil is én je met FL compenseert (dus niet P10 vs P1x met FL want dan krijg je toch geen punt))

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Alsjeblieft niet nog een keertje zeg. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-06 22:03
[...]
Mijn hart is nog steeds niet hersteld van de spanning van AD21!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:56
Leuke statistieken en voorspellingen in het kampioenschap maar Lando gaat niet elke race nog winnen en Max gaat niet elke race 2e worden.

Hopen dat RedBull na een paar weken de stier wat getempt heeft en Verstappen kan maximaliseren.
Spannend gaat het wel worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 26-06 15:49
DaniëlWW2 schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:02:
[...]

Alsjeblieft niet nog een keertje zeg, }:|
Ik ga dan wel weer de hond uitlaten. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:44
Oersaaie race. De plaatjes zijn er mooi, maar verder mag ook dit circuit van de kalender. Zonder een crash of in ieder geval een (V)SC is er geen bal aan.

Terechte winnaar, met een portie geluk dat 'ie z'n voorvleugel niet verliest.

En om ff in te haken op Abu Dhabi... Ik ga erheen, dus van de ene kant doe maar een gevalletje 2021, van de andere kant... Dan moet er een AED mee denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Heb helaas de race vanaf 20 min niet meer kunnen volgen, maar weinig gemist merk ik :+ Even e highlights bekeken, maar Norris heeft gewoon tot 2x toe enorm veel geluk. Totaal onnodige fouten die zomaar in een dnf hadden kunnen eindigen. Niet bepaald een 'champions drive'. Wel prima dat Max gewoon weer eens een degelijke race heeft gereden. Of ze nu het drama te boven zijn is te hopen. Want voor gisteren was een P2 hier niets meer dan ijdele hoop.

4 weken wachten op de volgende race, damn. Wie verzint zo'n kalender :+ Vanaf Brazilie ben ik in Zweden, grappig om dan zandbakraces te kijken terwijl ik dan sneeuw moet gaan schuiven voor het eerst in een decennium :D

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Bij VCARB waren ze wel heel blij dat Riccardo het punt voor de snelste ronde van Norris afpakte:
https://streamin.me/v/a5158c9a

spoiler:
Of het was Ricciardos laatste race, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Aardappelbakker schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:14:
Terechte winnaar, met een portie geluk dat 'ie z'n voorvleugel niet verliest.
Of de ophanging rechtsachter (of linksvoor). Alleen de voorvleugel was die waarschijnlijk nog wel overheen gekomen (nouja, tenzij die er letterlijk overheen moest, voorvleugel onder de auto is altijd lastig :p). Het gat was zo immens dat die waarschijnlijk nog steeds voor Verstappen gebleven zou zijn (als beide gestopt zouden hebben, het kostte Norris geen extra pitstop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 26-06 15:49
RobertMe schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:29:
[...]

Of de ophanging rechtsachter (of linksvoor). Alleen de voorvleugel was die waarschijnlijk nog wel overheen gekomen (nouja, tenzij die er letterlijk overheen moest, voorvleugel onder de auto is altijd lastig :p). Het gat was zo immens dat die waarschijnlijk nog steeds voor Verstappen gebleven zou zijn (als beide gestopt zouden hebben, het kostte Norris geen extra pitstop).
En waarom? Die tweede actie ook vooral toen zijn achtekant de muur tikte, hij had een bizarre voorsprong. Neem dan wat minder risico. Dat lijkt hij nog niet geleerd te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:56
Daniel houd het niet meer droog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:00
RobertMe schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:26:
Bij VCARB waren ze wel heel blij dat Riccardo het punt voor de snelste ronde van Norris afpakte:
https://streamin.me/v/a5158c9a

spoiler:
Of het was Ricciardos laatste race, dat kan natuurlijk ook.
Daar heeft hij geen punt voor gekregen ;) alleen als je in de top 10 finisht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 14:09
@TinusXIII
Afpakken in dezen als weghalen niet veroverd.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TinusXIII schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:41:
[...]

Daar heeft hij geen punt voor gekregen ;) alleen als je in de top 10 finisht.
Ik adviseer je dan nogmaals te lezen wat ik schreef ;)

Dat hij het punt van Norris afpakte dus, wat niet inhoud dat hij het zelf kreeg, maar wel dat Norris het niet meer had ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Treurig voor hem, maar ik vind het wel een beetje krokedillentranen. Hij is een van de coureurs met bizar veel geluk dat ie kansen kreeg om terug te komen, want zeer zeer zelden gebeurd. Na zijn Mclaren stint had hij eigenlijk al geen 'recht' meer op een zitje. De kans bij RB was best absurd naar mijn mening. Hij heeft nu al zolang laten zien dat hij het niet meer heeft, of het deze formule is waar hij niet mee om kan gaan of wat dan ook, maar één goede race per jaar is gewoon flut. Maar RB is gewoon van slag geraakt met hun rijderskeuzes, Lawson heeft nu een jaar minder ervaring en ze zitten nog altijd met Perez in de maag. Ze moeten terug gaan naar hunzelf. Coureurs vervangen die niet presteren. Geef die Hadjar maar een kans, of wie ze verder nog hebben. Perez heeft 1 of 2x per jaar een goede race, Tsunoda is solide en voor de rest mag Max het in zijn uppie doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
RobertMe schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:44:
[...]

Ik adviseer je dan nogmaals te lezen wat ik schreef ;)

Dat hij het punt van Norris afpakte dus, wat niet inhoud dat hij het zelf kreeg, maar wel dat Norris het niet meer had ;)
Zo dan, ik dacht echt dat ik las ‘het punt pakte’.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

Ricciardo 8 minuten bij Sky. Incl. over zijn vertrek, Verstappen (en de vriendschap), Jackie Stewart, ....

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Charles Hill
siggy schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:45:
[...]

Treurig voor hem, maar ik vind het wel een beetje krokedillentranen. Hij is een van de coureurs met bizar veel geluk dat ie kansen kreeg om terug te komen, want zeer zeer zelden gebeurd. Na zijn Mclaren stint had hij eigenlijk al geen 'recht' meer op een zitje. De kans bij RB was best absurd naar mijn mening. Hij heeft nu al zolang laten zien dat hij het niet meer heeft, of het deze formule is waar hij niet mee om kan gaan of wat dan ook, maar één goede race per jaar is gewoon flut. Maar RB is gewoon van slag geraakt met hun rijderskeuzes, Lawson heeft nu een jaar minder ervaring en ze zitten nog altijd met Perez in de maag. Ze moeten terug gaan naar hunzelf. Coureurs vervangen die niet presteren. Geef die Hadjar maar een kans, of wie ze verder nog hebben. Perez heeft 1 of 2x per jaar een goede race, Tsunoda is solide en voor de rest mag Max het in zijn uppie doen....
krokedillentranen?? Respectloos om dit te gaan schrijven! Slaat werkelijk waar nergens op.

Het is toch heel normaal dat hij geëmotioneerd is dat dit mogelijk zijn aller laatste race is geweest in de F1. Zou vreemd zijn als hem dat niets doet.

Daarbij heeft hij altijd alles gegeven, maar dat is niet goed genoeg meer. Dat kan niemand hem kwalijk nemen. Het is RB dat hem heeft aangetrokken. Ricciardo deed zijn best, wat niet goed genoeg bleek te zijn. Als hij het met opzet had gedaan, dan kan iemand wat kwalijk genomen worden, maar dat deed hij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Charles Hill schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:55:
[...]

krokedillentranen?? Respectloos om dit te gaan schrijven! Slaat werkelijk waar nergens op.

Het is toch heel normaal dat hij geëmotioneerd is dat dit mogelijk zijn aller laatste race is geweest in de F1. Zou vreemd zijn als hem dat niets doet.

Daarbij heeft hij altijd alles gegeven, maar dat is niet goed genoeg meer. Dat kan niemand hem kwalijk nemen. Het is RB dat hem heeft aangetrokken. Ricciardo deed zijn best, wat niet goed genoeg bleek te zijn. Als hij het met opzet had gedaan, dan kan iemand wat kwalijk genomen worden, maar dat deed hij niet.
Mwah. De man heeft gegokt en verloren.
Naar Renault gegaan en binnen no time de handdoek in de ring gegooid terwijl het op het einde beter werd.

Vervolgens de stap genomen naar McLaren waar hij helemaal niet presteerde om vervolgens als tester aan de bak te gaan.

Dat zijn toch wat jaren die je weg gooit, cruciale jaren voor een topsport imo.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:00
Anoniem: 525104 schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:00:
Dat zijn toch wat jaren die je weg gooit, cruciale jaren voor een topsport imo.
Dan nog, een groot sportman.
Niets dan respect.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

d-vine schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:10:
Leuke statistieken en voorspellingen in het kampioenschap maar Lando gaat niet elke race nog winnen en Max gaat niet elke race 2e worden.
Wil je daar misschien een muismat op inzetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

hoevenpe schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:01:
[...]

Dan nog, een groot sportman.
Niets dan respect.
Dat zeker! Niemand die dat ontkent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:45
Ik snap de emotie wel, het is toch het einde van een lange en mooie carriere waarschijnlijk. Geen wereldtop, maar hij heeft toch veel meer bereikt dan de gemiddelde coureur. Ik vond het dus ook wel mooi om te zien.

Siggy staat daar wat koeler in, wat goed kan als je daar als buitenstaander naar kijkt. En eerlijk gezegd vind ik dat - en dit staat los van de hele situatie rond Ricciardo - wel een punt heeft dat RB meer terug moet naar haar roots d.w.z. jonge coureurs uit de eigen academie een kans geven. Dat was altijd de filosofie van VCARB maar die hebben ze losgelaten. Ik denk dat dit ook was om de druk te houden op Perez en te beoordelen of Ricciardo het beter zou kunnen doen. Hij heeft natuurlijk naast Max ook goede dingen laten zien. Dus ik denk een bewuste en tijdelijke opoffering van de oorspronkelijke filosofie met als uiteindelijke doel om te kiezen tusen of Ricciardo of Perez. Ik denk dat de conclusie nu wel getrokken is dat Ricciardo het niet beter gaat doen dan Perez en dan is het dus een goede zaak om terug te keren naar je roots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Sineplex schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:09:
Dat was altijd de filosofie van VCARB maar die hebben ze losgelaten.
Dat was de filosofie van Toro Rosso ;) Zeker nu ze met VCARB flinke sponsoren binnen hebben gehaald (titel sponsoren en al) zullen die ook prestaties willen zien en niet wat een junioren team voor Red Bull willen zijn en altijd buiten de punten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Verstappen ook over Ricciardo bij een interview.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Charles Hill schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:55:
[...]

Nou, nou. Over respectvol gesproken......

Sorry, maar hij leeft de afgelopen 1,5 jaar in een complete illusie. Op 1 goede sprintrace na was het gewoon niet veel soeps en had Tsunoda geen kind aan DR. Zoals gezegd is het al zeldzaam dat coureurs 2e kansen krijgen en DR verwacht blijkbaar dat ie nóg meer verdient? Nah, sorry, daar kan ik geen respect voor opbrengen.

Daarnaast is hij zelf weggegaan bij Red Bull, hij is daarna zelf weggegaan bij Renault en bij Mclaren heeft ie geld gekregen om niet te racen, zo belabberd was het. Hij krijgt dan een absurde kans bij VCARB, Lawson lijkt vele malen beter in dezelfde auto in die paar races die hij kon rijden, DR krijgt dan wéér de kans dit seizoen en that's it. En als je dan nog blijft volhouden dat je het zitje verdient. Tsja, nee. Hij heeft dus 4 jaar niks laten zien. Stroll wordt voor minder afgemaakt.

Hij is dik multimiljonair geworden, kan afgezien van F1 kiezen waar hij verder wilt racen. Dus nee, heb niet echt medelijden met hem. Ik zou hem graag in de Indycar willen zien, maar ik vermoed dat ie na een jaartje niks doen in de V8 supercars gaat rijden thuis.

//
Het allerwazigste vind ik dat iedereen doet als het zijn laatste race is, maar niemand durft expliciett te zeggen dat het zijn laatste race is.......ook niet respectvol toch? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 22-09-2024 19:23 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ik snap wel dat gejank van Zak Brown en hier in het topic niet... Waarom zou Ricciardo niet de snelste ronde mogen rijden, is het competitie vervalsing, en wat nog meer?

Ik kan mij nog races herinneren waarin een Mercedes junior in de Williams (Russell uiteraard) keihard voor positie ging verdedigen tegen Verstappen (die een pitstop had gemaakt en daardoor er achter reed) en vervolgens Hamilton voorbij zwaait. Toen heb ik niemand gehoord over competitie vervalsing. En dat vind ik persoonlijk nog "erger", ruiken naar competitie vervalsing. Maar uiteraard mag beide gewoon binnen de regels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
siggy schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:22:
En als je dan nog blijft volhouden dat je het zitje verdient.
Waar doet Ricciardo dat? Of wordt dat hier gedaan? Volgens mij heb ik wat gemist?

Dat het einde verhaal is is volkomen terecht. Hij zegt het zelfs zelf in een van de interviews "ik kwam terug op de hoop op een Red Bull zitje. Dat gaat niet meer lukken, en dan moet ik mij zelf ook afvragen wat ik hier nog doe. Ik heb overwinningen gehad, moet ik dan nog willen strijden voor een P10?".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Echt niemand die nog weet dat Magnussen ook probeerde om de FL te pakken en faalde vanwege track limits? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afwezig
  • Laatst online: 06-05 20:36
Zouden ze Ricciardo offeren om te zien of Lawson volgend jaar al in de Red Bull moeten zetten? De armoe van die Perez is echt niet meer vol te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Terecht dat hij gaat. Maar wel jammer, vond het meestal een mooie vent en bij RB samen met Max ook een goede racer.

[ Voor 245% gewijzigd door Help!!!! op 22-09-2024 19:35 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-06 08:27
RobertMe schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:22:
Ik snap wel dat gejank van Zak Brown en hier in het topic niet... Waarom zou Ricciardo niet de snelste ronde mogen rijden, is het competitie vervalsing, en wat nog meer?

Ik kan mij nog races herinneren waarin een Mercedes junior in de Williams (Russell uiteraard) keihard voor positie ging verdedigen tegen Verstappen (die een pitstop had gemaakt en daardoor er achter reed) en vervolgens Hamilton voorbij zwaait. Toen heb ik niemand gehoord over competitie vervalsing. En dat vind ik persoonlijk nog "erger", ruiken naar competitie vervalsing. Maar uiteraard mag beide gewoon binnen de regels.
Je voorbeeld is van eenzelfde team. Stel nu voor dat Ferrari Haas gaat vragen om iets te doen om zo de uitslag te beïnvloeden. Haas en Ferrari zijn zelfstandige teams. En dat zou RB en Redbull ook moeten zijn. De vraag is nu of verzoek is gedaan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Brakius schreef op zondag 22 september 2024 @ 19:35:
[...]

Je voorbeeld is van eenzelfde team. Stel nu voor dat Ferrari Haas gaat vragen om iets te doen om zo de uitslag te beïnvloeden. Haas en Ferrari zijn zelfstandige teams. En dat zou RB en Redbull ook moeten zijn.
Dan heb je niet gelezen. Want ik heb het over een Mercedes junior in een Williams. Ik heb het dus niet over dit jaar, maar een van de voorgaande jaren.

En meen zelfs dat Leclerc in de Sauber in 2018 het ook wel eens gedaan heeft (alleen dan een Ferrari makkelijker langs laten ;))

Edit:
De vraag is nu of verzoek is gedaan...
Nee, dat is helemaal geen vraag. Waarom zou Ricciardo geen snelste ronde mogen rijden? Wat een kwatsj.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 22-09-2024 19:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zoals de Zak is, vertrouwt hij zijn gasten. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Als ik Ricciardo was geweest gewoon een donut bij de finish, wat kunnen ze hem maken? Een race ban? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
DSQ wellicht :? Dan is dat puntje ook weg.

Had het hem overigens wel willen zien doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 22-09-2024 20:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Help!!!! schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:01:
^
Hij kreeg sowieso geen punt ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:40
Help!!!! schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:01:
^

Had het hem overigens wel willen zien doen :)
Welk puntje? Hij heeft geen punt omdat hij niet in de top 10 finishte.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als je een DSQ krijgt telt ook zijn snelste ronde niet lijkt me en gaat dat weer terug naar de alsdan snelste rijder.

PC Specs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
Wat een heisa om die FL zeg. Ik vind het gewoon wel mooi. RIC rijdt altijd voor wat hij waard is. Het maakt mij ook helemaal niets uit of hij dit zelf bedacht heeft of iemand het hem heeft ingefluisterd. En als dit echt zijn laatste race is geweest, is dit wat mij betreft zijn zwanenzang met een big smile en een f* you on the side. Niks roemloos ten onder, waar het de afgelopen periode toch alle schijn van had. De DotD winst (waar ik al helemaal niks mee heb) is daarmee ook zijn erkenning van het hele publiek.

En mochten er echt beschuldigingen zijn van Zak of wie dan ook hierover, zijn ze niet goed snik. Het gaat om 1 WK puntje. Er zijn zat races te benoemen waarbij op het laatste moment dat puntje werd afgepakt en/of de FL door iemand buiten de top-10 werd gehaald. Deze regel moet echt niet veranderen (en al helemaal niet om dit voorbeeld).

Hoe dan ook, toch jammer dat RIC zal vertrekken, als persoon en coureur. Toegeven, je moet er van houden, maar zoals hij de laatste tijd is afgeschilderd vind ik hem geen goed recht doen. Wel schrijnend (maar niet onterecht) dat hij dezelfde RedBull behandeling krijgt als de rest van weet-ik-hoeveel coureurs die een van beide RB teams inmiddels heeft mogen verlaten.

Wat betreft de race: alleen wat flarden gezien, want mijn zoon vond Lego bouwen (met mijn hulp) belangrijker. En achteraf gezien: ik ook :+
De voorsprong en het gemak waarmee NOR reed was wel shocking. Hij moet leren nog iets beter te doseren en wel bij de les te blijven, want het had zomaar verkeerd kunnen aflopen. Daarover gesproken; wist u dat dit de eerste en enige keer is van 15 Singapore GP's dat er GEEN SC was?
De rest reed gewoon een snaarstrakke race. VER maximaliseert, PIA weer erg netjes, LEC (en SAI ook) een mooie inhaalrace.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:26

AvK

Ready Set Go

Zelf was en ben ik al heel lang Ricciardo moe. Zijn tijd allang gehad en maar blijven leuteren en breed lachen. Snap dat hij vandaag een beetje emotioneel is maar ben blij dat hij nu eindelijk weg gaat.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was brown daadwerkelijk aan het zeuren over die fastest lap?

Lando had op zich gewoon een gratis pitstop in handen. Dus als iemand zelf keuze had was hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:41:
https://www.motorsport.co...rdo-fastest-lap/10657148/

Blijkbaar willen ze intussen daadwerkelijk een onderzoek. En is het niet alleen wat klagen tegenover de pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-06 13:31
MikeyMan schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:41:

Lando had op zich gewoon een gratis pitstop in handen. Dus als iemand zelf keuze had was hij het.
Genoeg races zien waarbij de FL ook buiten de top 10 valt. Dus ik snap dat zeuren ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Fauna schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:09:
Daarover gesproken; wist u dat dit de eerste en enige keer is van 15 Singapore GP's dat er GEEN SC was?
Ja. Op F1TV had vooral Ruth zo ongeveer 50x genoemd dat er elk jaar een SC is geweest / 100% kans op een SC was :P

Achteraf kwam ze dan weer aanzetten met dat die SC vaak veroorzaakt werd in die dubbele chicane die nu is weggehaald (bij die tribune en daarmee "terug" onder de tribune door, naar wat nu tussen T15 en T16 is) en dat ze eerder (dit weekend? veel eerder?) met Will Courtenay (head of strategy van Red Bull) had gesproken en had gevraagd van "denk je dat de kans op een SC afneemt nu die chicane weg is?". Will wist het niet (/"zullen zien"). En nouja, dat hebben we dit jaar dus gezien.

Overigens was die chicane er vorig jaar dus ook al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jorah_Newstone schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:47:
[...]

Genoeg races zien waarbij de FL ook buiten de top 10 valt. Dus ik snap dat zeuren ook niet..
Deze race bijna nog. Als Magnussen niet over track limits was gegaan ;) Maar Magnussen rijdt dan natuurlijk ook in dienst van Verstappen. Omdat Magnussen de teamgenoot van Hulk is, en Hulk en Verstappen het goed kunnen vinden en vaker Nederlandse onderonsjes hebben :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Blijkbaar heeft Verstappen weer een tweede persco gehouden, ditmaal gewoon in de hospitality:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/max-verstappen-held-a-second-press-conference-in-the-v0-gj00b31upeqd1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=5a52c8d5a7e17fdb27a0c56277bb72880a34d620

(Schrijvende) pers was netjes vooraf ingelicht. En zag eerder al voorbij komen dat de antwoorden op de FIA persco wel iets langer waren maar dus nog steeds "niet zoals normaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
RobertMe schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:47:
[...]

Ja. Op F1TV had vooral Ruth zo ongeveer 50x genoemd dat er elk jaar een SC is geweest / 100% kans op een SC was :P

Achteraf kwam ze dan weer aanzetten met dat die SC vaak veroorzaakt werd in die dubbele chicane die nu is weggehaald (bij die tribune en daarmee "terug" onder de tribune door, naar wat nu tussen T15 en T16 is) en dat ze eerder (dit weekend? veel eerder?) met Will Courtenay (head of strategy van Red Bull) had gesproken en had gevraagd van "denk je dat de kans op een SC afneemt nu die chicane weg is?". Will wist het niet (/"zullen zien"). En nouja, dat hebben we dit jaar dus gezien.

Overigens was die chicane er vorig jaar dus ook al uit.
Sommige mensen weten ook alles, thx :)

Deze keer met NL commentaar gekeken via de international feed en slechts race-only. Anders had ik het weetje van de dag wsl niet gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jaapstobbe schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:10:
Als Max dat kampioenschap straks op 1 punt wint, eet ik mn muismat op
Dit is eigenlijk voor het F1 2024 topic. Anyhow, wie bewaart en onthoudt dit even? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:06

Damian

Insane Obtrusion

Sodeknetter wat een saaie poep race was dit zeg....

Snel door naar de volgende...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:43:
https://www.motorsport.co...rdo-fastest-lap/10657148/

Blijkbaar willen ze intussen daadwerkelijk een onderzoek. En is het niet alleen wat klagen tegenover de pers.
Tja, de degens worden gekruist, het is weer menens net als in 2021. RB wil de vleugels van McLaren weg hebben (deels gelukt), McLaren zit hier waarschijnlijk dingen die er helemaal niet zijn. Wie eist bewijst, toch? De radio is gewoon open gedurende de race (of alleen voor FIA?), een onderzoek is niet nodig. Het komt vooral over (op mij althans) als een stampvoetend kind dat zijn zin niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 20:49
Als RB slim zijn, en dat zal vast wel. Heb je dit al een race of twee geleden besproken ergens op een terrasje op de paddock. Maar dit kan wat mij betreft ook gewoon opgeteld worden bij Haas die Ferrari geen strobreed in de weg legt als er ingehaald moet worden. Niet meer dan normaal dat je je andere team even helpt.

Tis toch een teamsport? Is het weer niet goed :P

discogs

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-DchARGrul8Q9oPQdehnAPDzU0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rHFyPrND6PYLuvK33Jwyuvjl.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VFrEDPc_JrpYrPU0smowqhPPJc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5sLSPUuzk2Z8NC0v0FSO0uon.webp?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbYXAzE2WQ9Pe3DO6dFKlKBjdWo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vx7BeAfbokRaTlrLuWwIuK34.webp?f=fotoalbum_large

:+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
CH4OS schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:09:
[...]

Tja, de degens worden gekruist, het is weer menens net als in 2021. RB wil de vleugels van McLaren weg hebben (deels gelukt), McLaren zit hier waarschijnlijk dingen die er helemaal niet zijn. Wie eist bewijst, toch? De radio is gewoon open gedurende de race (of alleen voor FIA?), een onderzoek is niet nodig. Het komt vooral over (op mij althans) als een stampvoetend kind dat zijn zin niet krijgt.
En als het kampioenschap op 1 punt aan komt... Hadden ze zich in Hongarije nog maar eens achter de oren moeten krabben. Of in Italie. Of.... Dan was het gewoon binnen het team gebleven om Norris wat extra punten te geven. En hoefden ze zich geen zorgen te maken over of andere teams, al dan niet gelieerd aan de concurrent, 1 schamel puntje afpakte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04

-tom-562

Oliesjeik

CH4OS schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:09:
[...]

Het kan tocht net zo goed een idee van Daniel zelf zijn, als een laatste f*ck you naar zijn vorige werkgever? :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

-tom-562 schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:22:
[...]

Het kan tocht net zo goed een idee van Daniel zelf zijn, als een laatste f*ck you naar zijn vorige werkgever? :P
Wat het wel of niet is boeit niet. :) NOR heeft het punt voor FL niet, had ie sneller moeten rijden. Hij heeft de snelste auto van het veld momenteel, zo moeilijk kan het niet zijn toch als je een pitstop lengte voorsprong hebt? Maar ik merk de afgelopen jaren wel vaker dat bij Mercedes powered auto's track-position alles is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
-tom-562 schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:22:
[...]

Heb het toevallig net teruggekeken. Team roept hem binnen, voor fastest lap. That's it.

En ook zoals iemand al schreef "na de finisht erg stil". Maar ik meen dat dat de laatste races sowieso wel was. Uiteindelijk is dit natuurlijk ook niet wat die wilde, dus had hij al lang geen reden meer om enthousiast te zijn na de finish. Behalve de sprint in Miami dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:24:
Heb het toevallig net teruggekeken. Team roept hem binnen, voor fastest lap. That's it.

En ook zoals iemand al schreef "na de finisht erg stil". Maar ik meen dat dat de laatste races sowieso wel was. Uiteindelijk is dit natuurlijk ook niet wat die wilde, dus had hij al lang geen reden meer om enthousiast te zijn na de finish. Behalve de sprint in Miami dan.
Aan de andere kant, wat kan een ander in de auto nog doen dan voor het kampioenschap? Enige is 'enigszins gewend raken aan de auto'. Zowel RIC als diens opvolger rijden vooral testrondjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 20:29
CH4OS schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:26:
[...]

Aan de andere kant, wat kan een ander in de auto nog doen dan voor het kampioenschap? Enige is 'enigszins gewend raken aan de auto'. Zowel RIC als diens opvolger rijden vooral testrondjes. ;)
Vermoed dat ze willen zien hoe Lawson het gaat doen met betrekking tot het tweede zitje van Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
NotSoSteady schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:28:
[...]

Vermoed dat ze willen zien hoe Lawson het gaat doen met betrekking tot het tweede zitje van Red Bull.
Nouja. De geruchten nu zijn dat Lawson een clausule in zijn contract heeft dat hij een dezer dagen iets van Red Bull moet vernemen. Of ze geven hem een race contract, of hij wordt automatisch een free agent.

Beetje zoals Piastri dus bij Alpine :+ Alleen kwam Alpine er 2 dagen te laat achter dat ze hem nodig hadden, en deze clausule in het contract zat. En had Piastri stiekempjes al contact met een ander team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NotSoSteady schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:28:
Kan ook maar zo naar TSU gaan. Al is deze discussie meer voor een ander topic denk ik. ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord