Acties:
  • +3 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:23:
[...]

Het is nogal uit de hand gelopen ja. Zelfs zo erg dat nu andere leveranciers er kennelijk ook al op ingesprongen zijn (al is die ene andere leverancier dan misschien nog wat onbekend qua betrouwbaarheid en zo ).

In ieder geval heb ik tot de levering nog de tijd om de schuur-groep weer helemaal 'vrij' te maken voor 1 WCD voor de Marstek. En om een Shelly emulator in HA op te tuigen, of evt een 'echte' shelly in de groepenkast in te bouwen ( hier nog een slimme meter die om de 10s update)

Licht en wandcontactdozen in de schuur zitten vanuit de bouw van het huis afgetakt op de woonkamer en ik had alles veranderd om de hele schuur gewoon op de aparte groep te zetten. Zitten verder ook alleen wat buitenlampen op, maar toch. Oude situatie kan ik makkelijk weer herstellen.
Ik zou de HW Shelly nemen gelijk in 1 keer goed met een 10sec energiemeter.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BattWeter
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-04 17:41
PNARI schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:41:
[...]

Maar ben heel benieuwd waar je dat allemaal leest, heb zelf toch ook wel heel wat ervaring wat typecertification betreft.Graag links voor België toegelaten/aangevraagd beschikbaar delen.
Die links ga ik terug moeten zoeken - maar ik het de certified pdfs zelf van Marstek doorgestuurd gekregen als antwoord op mijn vraag onder welke certifiëring ze de markt bedienen...

2 x Mitsubishi PHEV (LFP 12 & 13,8KW) | Type2 charging | WP14.4K O-W | 2 x SMA 5kW 3f | 4 x Marstek Venus 5.12KWh V149 – 2 x ShellyPro3EM |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Ik neem ook een HW Shelly 3EM Pro (3 fasen) ondanks mijn 1-fase aansluiting.
Ik las in openingspost dat je de de fase moet splitsen in 3 en elk door een spoel moet halen en daarna samenvoegen.
Waarom niet gewoon enkele fase door 1ste spoel en rest (leeg) wegleggen?

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:23

S2S

SatScan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:11:
[...]

Ja en bij AI heb ik vorige en deze week nog niet meegemaakt dat de batt. ging laden of ontladen van/naar grid.
AI is nog in ontwikkeling en wordt verder geoptimaliseerd nadat ze ondersteuning meerdere batterijen in orde hebben.
AI probeert ook NOM te draaien, ontlaad niet actief op de duurste uren, dat wil zeggen, gaat niet handelen (voor zoverre dat dit dat is). Ik draai hier nu 4 weken op. Maar werkt echt perfect, heel fijn dat deze bijvoorbeeld laad op de goedkoopste momenten als er geen zon is (dynamisch contract) Dan heb je er ook wat aan in de winter en op weinig zon dagen.

(uiteindelijk geen extra accu genomen, thuis waren er wat onverziene onkosten, niet te verantwoorden naar de vrouw toe.. straks moet ik alles nog zelf gaan doen! :o Wel een top actie)

[ Voor 11% gewijzigd door S2S op 25-03-2025 13:37 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:40
De Marstek is in bestelling.
Ik ga hem koppelen met Home Assistant om alles te kunnen uitlezen. Verder wil ik hem met de homewizard P1 koppelen.

Nu heb ik thuis een EV en die wil ik ook zoveel mogelijk laden op de zon. De lader (Zappi) heeft een CT klem om de binnenkomende stroomkabel. Momenteel leveren de panelen ongeveer 3500 watt waarvan 3200 de auto in gaat en 300 naar het huis. De Zappi bekijkt die waarde continu zodat de meter altijd op +/- 0 staat, een kleine afwijking van -50 of +50 zie ik soms, verder vrij steady

Kan je iets automatiseren zodat de Marstek niet gaat terugleveren als er zon overschot is en de auto aan de lader staat?

Ik kan me voorstellen dat dit mis gaat. De auto gaat laden, de meter staat rond de 0. Zodra de meter iets in de + komt te staan gaat de Marstek terugleveren. Op dat moment denkt de Zappi, ah meer overschot, ik ga sneller laden. Zo kom je in een cirkel terecht.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Maarten69 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:32:
Ik neem ook een HW Shelly 3EM Pro (3 fasen) ondanks mijn 1-fase aansluiting.
Ik las in openingspost dat je de de fase moet splitsen in 3 en elk door een spoel moet halen en daarna samenvoegen.
Waarom niet gewoon enkele fase door 1ste spoel en rest (leeg) wegleggen?
Nee je kan gewoon C alleen gebruiken, (boven erin, bruin, samen met blauw, stroom) zo draai ik ook met deze Shelly, 1 ader, de bruine. 1 klem op de bruine, de ander connectors heb ik niet aangesloten. Is ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 13:16
Headshot_NL schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:39:
Ik ga hem koppelen met Home Assistant om alles te kunnen uitlezen. Verder wil ik hem met de homewizard P1 koppelen.

Nu heb ik thuis een EV en die wil ik ook zoveel mogelijk laden op de zon. De lader (Zappi) heeft een CT klem om de binnenkomende stroomkabel. Momenteel leveren de panelen ongeveer 3500 watt waarvan 3200 de auto in gaat en 300 naar het huis. De Zappi bekijkt die waarde continu zodat de meter altijd op +/- 0 staat, een kleine afwijking van -50 of +50 zie ik soms, verder vrij steady

Kan je iets automatiseren zodat de Marstek niet gaat terugleveren als er zon overschot is en de auto aan de lader staat?

Ik kan me voorstellen dat dit mis gaat. De auto gaat laden, de meter staat rond de 0. Zodra de meter iets in de + komt te staan gaat de Marstek terugleveren. Op dat moment denkt de Zappi, ah meer overschot, ik ga sneller laden. Zo kom je in een cirkel terecht.
Als je hem gaat koppelen met HA dan zal dit via modbus moeten (lilygo waarschijnlijk, dat is de gemakkelijkste en goedkoopste methode). Dan kan je perfect een automatisatie maken dat als je laadpaal boven x-aantal Watt draait, je de batterij op manueel zet. En daarna uiteraard terug aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanpeers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:45:
Update:
CT003 is standaard bijgeleverd.
Net telling doorgekregen zitten bijna aan de 200stuks! :)

[...]

Het is ergens een beetje jammer omdat iedereen hun beste voorstel kon insturen.
Prijs is wat gelijkaardig, net goedkoper zonder P1 en net duurder met P1.
Nuja, we gaan richting de 200stuks dus meer batterijen aan een goede prijs is beter. :)

[...]

Nee dank je, wil me liever laten annexeren door zuid-frankrijk >:)
@ vanpeers is actie voorbij? Probeer zonet en zegt code ongeldig?Moest werken

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-09 17:50

Je zult toch iets moeten zoeken in " Zappi aan, dan MT UIT. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

DSSW schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:51:
[...]

@ vanpeers is actie voorbij? Probeer zonet en zegt code ongeldig?Moest werken
Ja op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 10:02
Over een uurtje is mijn daglimiet aangepast en kan ik hem afrekenen, hij staat nog wel in mijn account dus fingers crossed.

En als dat lukt netbeheerder eens bellen of ze mijn meter alvast willen vervangen, iemand ervaring met Stedin of ze dat actief doen?

[ Voor 35% gewijzigd door clubeddie op 25-03-2025 13:55 ]

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 09:07
clubeddie schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:54:
Over een uurtje is mijn daglimiet aangepast en kan ik hem afrekenen, hij staat nog wel in mijn account dus fingers crossed.

En als dat lukt netbeheerder eens bellen of ze mijn meter alvast willen vervangen, iemand ervaring met Stedin of ze dat actief doen?
Je krijgt een foutmelding dat kortingscode verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het bij duravolt afgelopen is , bij stekkerbatterij 1449 € voor de 5kwh

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-08 08:11
SadisticPanda schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:09:
Klein vraagje voor degene die er al 1 hebben. Als je hem op auto zet, laad die enkel op met overschot, dus gaat nooit iets van het net trekken of erop sturen (uiteraard paar Watt altijd mogelijk) maar nooit echt opladen van het net, enkel zonnepanelen overschot. En afladen intern enkel.

Met ai, dan gaat die wel van het net opladen en terug leveren?
Yep, zo gaat dat hier wel. En net wat je zegt soms laadt ie wel wat van het net door de vertraging tussen p1-meter en de Marstek. Maar goed dat zijn dan secondenkwesties. Heb hem sinds ie nu weer op auto staat er ook niets meer aan gedaan afgezien van nog eens een poging gedaan om de CT003 gekoppeld te krijgen. Maar dat lukt bij mij dan nog steeds niet. Draai nu al wekenlang probleemloos met de HW P1.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Horla schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:49:
[...]

Als je hem gaat koppelen met HA dan zal dit via modbus moeten (lilygo waarschijnlijk, dat is de gemakkelijkste en goedkoopste methode). Dan kan je perfect een automatisatie maken dat als je laadpaal boven x-aantal Watt draait, je de batterij op manueel zet. En daarna uiteraard terug aan :+
Dat lijkt me dan de beste optie :)

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan gaan we naar stekkerbatterij, nog 25€ goedkoper 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHoorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 21:33
vanpeers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:45:
[b]Update:
CT003 is standaard bijgeleverd.
Zou het ook mogelijk zijn om de CT002 bijgeleverd te krijgen?
Ik neem wel even contact op met Duravolt.

🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Hoe betrouwbaar zijn deze webshops? Zeker voor deze accu zijn er veel beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BattWeter
PNARI schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:41:
[...]

Maar ben heel benieuwd waar je dat allemaal leest, heb zelf toch ook wel heel wat ervaring wat typecertification betreft.Graag links voor België toegelaten/aangevraagd beschikbaar delen.
Betr. Marstek: zoals ik zie - ik was in contact met Marstek zelf (met die ene persoon die alle import met de Duitse agent regelt en die voor alle lokale resellers (zoals Duravolt) de logistiek in gang steekt... dus de service van alle resellers in NL-DE-BE hangt af van 1 Chinees om de containers te ledigen - that's it! )

Betr. Synergrid:
Onderaan in de FAQs: https://www.synergrid.be/...ntrale-productie-eenheden

Mag de informatie van de digitale meter (P1-poort) gebruikt worden in de EnFluRi-sensor of het vermogenbeheerssysteem?

Neen, dit is niet toegestaan. Het volledige vermogenbeheerssysteem moet in beheer en verantwoordelijkheid van de DNG zijn.

De digitale meter is eigendom van de DNB.
Bovendien zijn de snelheid, resolutie, soort informatie, … van de P1 poort niet geschikt als gebruik voor beveiliging.
Een compatibel vermogenbeheerssysteem maakt deel uit van een C10/26-homologatie van een omvormer, en wordt mee vermeld in de lijst C10/26. Een fabrikant geeft dus zelf aan welke systemen compatibel zijn met zijn omvormers. Dit kan een eigen systeem zijn (intern/extern) of een systeem van derden. Er is geen aparte homologatie van vermogenbeheerssystemen, er is enkel een homologatie van “duo’s” (omvormer + compatibel vermogenbeheerssysteem) om een eenvoudige conformiteitscontrole toe te laten bij installatie.

2 x Mitsubishi PHEV (LFP 12 & 13,8KW) | Type2 charging | WP14.4K O-W | 2 x SMA 5kW 3f | 4 x Marstek Venus 5.12KWh V149 – 2 x ShellyPro3EM |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag bericht gehad dat ze CT001 niet verder ontwikkelen en dat ze vragen om op V149 te upgraden. Weet iemand het verschil tussen V148 en V149 ?

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 14:01
Babavers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Het probleem is niet enkel het ontladen, ook het laden zou een probleem kunnen zijn. Als je die batterijen gekocht hebt om zonne-energie te bufferen, dan moet je ook eens kijken hoeveel die kunnen leveren op piekmomenten. Je kan de MT's via de standaard app niet beperken mbt laden, tenzij je die op manueel zet (wat je normaal gezien niet zou willen). Als je die automatisch wil laten regelen op 0 netto verbruik, dan kan je de laadstroom niet limiteren via de standaard app. Dat kan wel via de RS485 verbindingen, maar ik veronderstel dat je daar niet mee bezig bent. Geven je zonnepanelen op piekmomenten meer dan 3680 W (16A) of 4600 W (20A) overschot tov je verbruik dan zal de zekering van die groep op zo'n moment afvallen bij het opladen.
ook als je zonnepanelen op 3 fases zijn aangesloten en idem je batterijen? of dan niet?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmm 3 posts verwijderd hier.
Vervelend nooit te kunnen zien wat ze waren ?
Zijn het die replies op stekker batterij?

Hoop niet dat de overheid nog komt met subsidie op thuis accu's
En zo ja dat we nog mogen meedoen dan

[ Voor 30% gewijzigd door Maxwp op 25-03-2025 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 23:56
Ik lees hier een hoop mensen die een HomeWizard P1 meter gebruiken om Nul Op Meter te bereiken icm de Marstek accu, in plaats van de (bijgeleverde bij de aanbieding) CT003. Maar ondanks dat er heel wat pagina's over volgeschreven zijn, snap ik niet helemaal waarom men dit doet :P

Maar nu is mijn situatie nog een beetje anders. Ik heb namelijk een P1 naar USB kabel aan een Raspberry Pi hangen, waar HA op draait. Ik kan in HA ook gewoon realtime mijn energieverbruik of productie inzien, en ik kan ook wel wat met MQTT fixen hiermee...
Idealiter knoop ik dat rechtstreeks aan de Marstek. Dan heb ik geen P1 splitter nodig en houd ik de CT003 gewoon over.

Maar nu begrijp ik dat je bij Marstek geen MQTT input support? Of is dat dan nu weer achterhaalde info, want hoe krijg je het met de HW P1 dan wel voor elkaar?

Edit, ik begin het nu te begrijpen, je moet een Shelly Pro 3em emuleren. Deze video was voor mij verhelderend: YouTube: Marstek Venus in Home Assistant integreren

[ Voor 16% gewijzigd door Richh op 25-03-2025 14:46 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:26:
Vandaag bericht gehad dat ze CT001 niet verder ontwikkelen en dat ze vragen om op V149 te upgraden. Weet iemand het verschil tussen V148 en V149 ?
Uh ?
Dus dit is het dan ? Of komt er wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_i_c
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-09 21:00
Geen van beide codes werken nog :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BattWeter schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:26:
[...]

Betr. Marstek: zoals ik zie - ik was in contact met Marstek zelf (met die ene persoon die alle import met de Duitse agent regelt en die voor alle lokale resellers (zoals Duravolt) de logistiek in gang steekt... dus de service van alle resellers in NL-DE-BE hangt af van 1 Chinees om de containers te ledigen - that's it! )

Betr. Synergrid:

Mag de informatie van de digitale meter (P1-poort) gebruikt worden in de EnFluRi-sensor of het vermogenbeheerssysteem?

Neen, dit is niet toegestaan. Het volledige vermogenbeheerssysteem moet in beheer en verantwoordelijkheid van de DNG zijn.

Bovendien zijn de snelheid, resolutie, soort informatie, … van de P1 poort niet geschikt als gebruik voor beveiliging.
Een compatibel vermogenbeheerssysteem maakt deel uit van een C10/26-homologatie van een omvormer, en wordt mee vermeld in de lijst C10/26. Een fabrikant geeft dus zelf aan welke systemen compatibel zijn met zijn omvormers. Dit kan een eigen systeem zijn (intern/extern) of een systeem van derden. Er is geen aparte homologatie van vermogenbeheerssystemen, er is enkel een homologatie van “duo’s” (omvormer + compatibel vermogenbeheerssysteem) om een eenvoudige conformiteitscontrole toe te laten bij installatie.
Wat hoid dat in 1 Chinees. Is dat erg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tl0Y
  • Laatst online: 03-09 14:05
[...]

Betr. Synergrid:

Aangezien de marstek compatibel is met de shelly pro 3 EM zou dit geen probleem mogen geven voor homologatie. Andere systemen gebruiken ook die combo. Gebruik van de marstek met een p1 zou dan niet mogen vanuit synergrid, maar hoe ze dat gaan controleren?

1 x MT 5.12 kWh V148 HWp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BattWeter schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:11:
[...]

Ik had al eerder de certificatie-bewijzen gedeeld die Marstek heeft verspreid als bewijs dat CE-waardig zijn en dat hun batterijen op de NL markt mogen "ingeplugged" worden (="cerficaat van geen bezwaar") - maar dat werd door een aantal van jullie als als quatsch-documenten bestempeld...(wat ik kan begrijpen voor de laaste certificaat...); ondertussen zegt Marstek al sinds December dat ze met Synergrid certifiëring bezig zijn... dat begint lang te duren.
Voor wie opgelet heeft welke plug&play inverters (met storage functie en bidirectioneel met het net) die Synergrid al heeft goedgekeurd, je ziet het goed: bijna allemaal met Shelly meter en geen enkele P1... omdat (het staat zelfs op de website bij de FAQs) Synergrid niet aanvaardt dat "hun" P1 poort deel uitmaakt van de installatie en veiligheid...; voor Brussel & Wallonië waar meldingsplicht blijft zal bewijs van installatie CT nodig zijn (ook al kan je achteraf dan toch je P1 inzetten).
Hoe meer regels, hoe meer plezier om ervan af te wijken zeker...
maar wat gaven die aan ? Dat er eigenlkk geen certificaten waren? Fake Chinees?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:04:
Ook besteld en in de Excel genoteerd! #1770, 5,12 kWh

edit: Met goedkeuring van de vrouw, overigens.

Maar zij vindt iets wat "duurzaam" is en wat haar qua bedrag alles meeviel (ze dacht dat het nog veel duurder was) al vrij snel goed. En de vaatwasser tegen een wat lagere 'straf' in de avond na het eten al aanzetten zodat ik hem voor het naar bed gaan nog leeg kan ruimen vindt ze ook een goede deal :+

Hier ga ik hem in de schuur neerzetten. Vorige eigenaar van het huis had al een aparte kabel naar de schuur gelegd met een aparte groep. Helaas wel maar 2,5 mm2 maar goed, dat zal met 2400W vast prima werken :)

Schuur kan in de winter wel onder 0 graden komen, al valt dat mogelijk straks wel mee wanneer de Venus zelf ook warmte staat te produceren.
Wil toch graag naar voren brengen voor de wife dat de helft van het huis van haar is bij een scheiding.
Getekend duravolt actie echtscheiding advocaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er_i_c schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:35:
Geen van beide codes werken nog :'(
Je kan nog bestellen bij stekker-batterij.nl 1449€ voor de 5kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard S
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-08 15:45
S2S schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Nu ik er zo over nadenk , volgens mij kan dit wel. Aangezien CT gekoppeld is per accu. Als je dan 2 Shelly’s hebt of 1 Shelly pro em3 en je kan deze per fase uitlezen , (per fase modus, worden 3 Shelly’s weergegeven) zou dit moeten werken . Maar het fase systeem en hoe ze zijn aangesloten zal zeker uitmaken (mijn gok per fase, nom per fase )

Al denk ik eerder Fysieke aparte Shelly apparaten . Maar mss pakt de Marstek software wel de eerst niet gekoppelde Shelly .

Wel een leuke vraag, mooi voor mijn toekomstige set-up 😆

Maar inderdaad voor de zekerheid moet hij het even navragen . Misschien draaien ze bij de leverancier wel deze set-up.
ik heb het even nagevraagd; afgelopen week is hij op de beurs geweest en daar gaven zij hem dit aan. Zelf is hij nog niet zo te spreken over de aansturing en valt het hem tegen over het nawerk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd74
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-09 15:56
DSSW schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:44:
[...]

Pagina ligt eruit. Misschien teveel bezoek? :)
https://stekker-batterij....batterij-5kw-met-p1-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:34:
[...]

Uh ?
Dus dit is het dan ? Of komt er wat anders
Alle andere in de app zoals CT002,CT003, Shelly 3 ProEm , HWP1 enz.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:44
werkt hier gewoon, laat zeker je wifi nakijken want je hebt een goede wifi nodig voor je marstek

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Duramotion
  • Laatst online: 03-09 15:56

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
Richh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Werkt hier niet. Voor de 25 euro bestel ik heb toch liever bij Duravolt :) Waarbij het me overigens nog onbekend is of die P1 meter erbij zit of niet.
P1 word meegeleverd kosteloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DikkieDick
Richh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:33:
Ik lees hier een hoop mensen die een HomeWizard P1 meter gebruiken om Nul Op Meter te bereiken icm de Marstek accu, in plaats van de (bijgeleverde bij de aanbieding) CT003. Maar ondanks dat er heel wat pagina's over volgeschreven zijn, snap ik niet helemaal waarom men dit doet :P
Ik doe dat simpelweg, en al meerdere keren gemeld, omdat het met de HW P1 wel werkt en de CT003 niet wil verbinden met de batterij. Als er weer eens een fw-update is geweest ga ik wel weer eens een poging wagen om de CT003 te koppelen, maar het draait nu al wekenlang prima, dus de urgentie is er voor mij ook even niet (meer).

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

nico_09 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:51:
Mooie actie,
Ik zie zo snel niet of dit met een p1 meter is, iemand die dit weet?
Deze word incl P1 meter geleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-08 16:40
Duramotion schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:52:
[...]

Deze word incl P1 meter geleverd
Krijg ik nog een extra korting als jullie die 2 van mij mogen houden? :(:)

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerd74
  • Laatst online: 02-09 15:56
NoFate schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:48:
[...]

werkt hier gewoon, laat zeker je wifi nakijken want je hebt een goede wifi nodig voor je marstek
Ik Internet via ethernetkabel, geen wifi. Zou ook raar zijn als ik hier wel kan kijken en niet op die site.
Ik heb daar nu ook weer beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duramotion

Duramotion

Nu7s schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:54:
[...]

Krijg ik nog een extra korting als jullie die 2 van mij mogen houden? :(:)
nee helaas, wij leveren de batterij standaard incl P1 dongel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duramotion schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:51:
[...]

P1 word meegeleverd kosteloos.
Voor wie er al 1 heeft ( vele hier volgens mij ) kan die niet in mindering worden gebracht?
Scheelt 50 euro

Edit
Oeps tegelijk
In de prijs inbegrepen dus of wel samen besteld en anders zit men met 100e van die p1

[ Voor 17% gewijzigd door Maxwp op 25-03-2025 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 23:56
DikkieDick schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:52:
[...]

Ik doe dat simpelweg, en al meerdere keren gemeld, omdat het met de HW P1 wel werkt en de CT003 niet wil verbinden met de batterij. Als er weer eens een fw-update is geweest ga ik wel weer eens een poging wagen om de CT003 te koppelen, maar het draait nu al wekenlang prima, dus de urgentie is er voor mij ook even niet (meer).
Dank voor je reactie, het gaat (logsicherwijs) snel vandaag :)
Ik ben er inmiddels achter, deze video YouTube: Marstek Venus in Home Assistant integreren is enorm verhelderend over hoe het een en ander in te regelen is. In mijn geval kan ik gewoon USB -> P1 gebruiken, deze emuleren naar een Shelly en dan moet het verder vanzelf gaan.

Nu alleen nog even over die LilyGo nadenken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:44:
[...]

Eigenlik wel stom en slim.
Men kan nu komende week betere aanbiedingen geven ruim onder de 1475 van deze actie en zo alsnog mensen wegkapen bij duravolt waar men dan gaat annuleren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BattWeter
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:36:
[...]

Wat hoid dat in 1 Chinees. Is dat erg ?
Ik weet niet of dat erg is; Ik lees hier dat velen soms twijfelen aan de service/levering van de resellers, maar de meesten gebruiken de dropshipping vanuit de Duitse agent - lees: die lieve Chinees is diegene die dat doorkrijgt en doorgeeft adres per aders - iedereen passeert daar dus langs... hetzelfde voor alle andere vragen die niet via de user feedback van de app gaan moet die Chinees ook behandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zie nog maar 166 in de exl staan dacht dat we 200 al bereikt hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BattWeter schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:02:
[...]

Ik weet niet of dat erg is; Ik lees hier dat velen soms twijfelen aan de service/levering van de resellers, maar de meesten gebruiken de dropshipping vanuit de Duitse agent - lees: die lieve Chinees is diegene die dat doorkrijgt en doorgeeft adres per aders - iedereen passeert daar dus langs... hetzelfde voor alle andere vragen die niet via de user feedback van de app gaan moet die Chinees ook behandelen...
en die certificering? die blijken maar zelf opgemaakte documenten te zijn met weinig waarde of wat wilde je daarmee aantonen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
Richh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:59:
[...]

Ik ben er inmiddels achter, deze video YouTube: Marstek Venus in Home Assistant integreren is enorm verhelderend over hoe het een en ander in te regelen is. In mijn geval kan ik gewoon USB -> P1 gebruiken, deze emuleren naar een Shelly en dan moet het verder vanzelf gaan.

Ik heb wel de Shelly-emulator maar nog niet goed werkend. Zal er als ik meer tijd heb dieper in duiken. Ik moet het sowieso anders doen dan beschreven want bij mij draait HA binnen Docker.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijne is besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stil
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Eigenlik wel stom en slim.
Men kan nu komende week betere aanbiedingen geven ruim onder de 1475 van deze actie en zo alsnog mensen wegkapen bij duravolt waar men dan gaat annuleren.....
Voor 25 € ga ik niet annuleren, ergens zal er voor iemand altijd wel een grens liggen, maar sterk onder zullen ze niet gaan en een goede leverancier is ook veel waard.

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij stekkeer? met nog eens 100 euro extra ( was nog een 100 euro korting code )
gvd net te laat :(

[ Voor 8% gewijzigd door Maxwp op 25-03-2025 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

PNARI schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:47:
[...]

Alle andere in de app zoals CT002,CT003, Shelly 3 ProEm , HWP1 enz.
Ja was helaas wel te verwachten, je hebt zelfs kans dat ze al hun eigen spul eruit gooien . Al heb ik wel het idee dat de p1 en de ct002 werken.

[ Voor 8% gewijzigd door S2S op 25-03-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:07

d3x

[...]

Betr. Synergrid:

nou ja dan hangen we er toch een shelly of zogezegd een shelly tussen....
We zullen zien hoe de aanvragen gaan in BE, het gaat zeker nog voor heel wat discussie zorgen in de media over al die stekker dingen( en wederom 3 verschillende aanpakken (vlaams-brussel-walonie) )

[ Voor 5% gewijzigd door d3x op 25-03-2025 15:21 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!
al 5 marstek ct0003 op marktplaats hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattWeter
Duramotion schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:57:
[...]

nee helaas, wij leveren de batterij standaard incl P1 dongel uit.
Best Duramotion - gezien jullie rechtstreeks in de Tweakers meedoen, bevestigen jullie dat jullie voor alle batterijen uitgeleverd aan eindklanten in België een BEBAT bijdrage van 2.89EUR/kg BTWe doorstorten? (evenals ook instaan voor de recupel-bijdrage?)
Dank (en de groeten aan Daisy... die alle duties&liabilities naar jullie doorschuift...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BattWeter
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:07:
[...]

en die certificering? die blijken maar zelf opgemaakte documenten te zijn met weinig waarde of wat wilde je daarmee aantonen
Ik antwoordde met die documenten op de vraag van Tweakers of die certifiering er was - ik geef daar wat Marstek mij als antwoord heeft gegeven - de rest mag je zelf beoordelen (ik kan niet zomaar zeggen dat dat zelf gemaakte of fake documenten zijn van Marstek... die certifiëringinstelling en document-formaat heb ik al bij andere invertor verkopers gezien... dus ik denk zelf wel dat er wel iets officieels is, maar of dat allemaal wel de juiste certifiëring voor NL of BE is... daarvoor vertrouw ik op de lokale overheden waarvan ik nog geen antwoord heb gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

d3x schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:15:
[...]

nou ja dan hangen we er toch een shelly of zogezegd een shelly tussen....
We zullen zien hoe de aanvragen gaan in BE, het gaat zeker nog voor heel wat discussie zorgen in de media over al die stekker dingen( en wederom 3 verschillende aanpakken (vlaams-brussel-walonie) )
Ik denk dat ze in vlaanderen maar al te graag willen dat men ze moet aangeven. Kunnen ze gelijk afkeuren of belastingen erop jagen van fluvius.

Ik denk dat fluvius niet al te blij is met deze beslissing vanuit EU omdat ze toch wel het capaciteitstarief beinvloeden.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard S schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:36:
ik heb een vraag mbt aanschaf van een shelly aangezien mijn hw p1 meter niet voldoet op dit moment. ik wil de shelly gaan gebruiken voor de 2 marstek 5 kwh batterijen die ik net gekocht heb maar mijn leverancier vertelde mij dat ik per batterij dan een shelly nodig heb dus 2 x 1 shelly. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Uh ? 1 shelly per accu ? Dat is nieuw voor mij
Zal toch wel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SadisticPanda schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:26:
[...]

Ik denk dat ze in vlaanderen maar al te graag willen dat men ze moet aangeven. Kunnen ze gelijk afkeuren of belastingen erop jagen van fluvius.

Ik denk dat fluvius niet al te blij is met deze beslissing vanuit EU omdat ze toch wel het capaciteitstarief beinvloeden.
Volgende stap is gegarandeerd injectievergoeding voor gebruik van het net als ze bij iedereen een digitale meter hebben geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:59:
[...]

Had nog sneller gekund door de TS en Pinned berichten te lezen ;-)

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:32:
[...]

Uh ? 1 shelly per accu ? Dat is nieuw voor mij
Zal toch wel niet
Geen oud nieuws verspreiden.. is al lang weerlegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:13:
[...]

Ja was helaas wel te verwachten, je hebt zelfs kans dat ze al hun eigen spul eruit gooien . Al heb ik wel het idee dat de p1 en de ct002 werken.
Dacht het niet... ze leveren aan meer landen dan NL/BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SatScan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:34:
[...]

Geen oud nieuws verspreiden.. is al lang weerlegd
Was voor mij een nieuwe recente post op een reactie van iemand op mijn post.
Ging zeker wat mis met refresh of zo

Edit
Is van 17 maart datvis nou niet echt oud te noemen

[ Voor 9% gewijzigd door Maxwp op 25-03-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als het een Belg was geweest dan.... ???
Woorden doen ertoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een tijd terug al geschreven hoe dit bij mij werkt...
De batterij(en) gaat veel eerder bij overschot laden dan mijn EV. Die heeft namelijk tenminste 6A nodig.
Ik heb drie standen

1. Grid
2. Zonenergie aangevuld met Grid
3. Zonenergie

Effect eerst de Batt vol en dan pas EV laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattWeter
SatScan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Als het een Belg was geweest dan.... ???
Woorden doen ertoe!
Heb ik al toegelicht in andere quote; het gaat om het feit dat het maar 1 persoon is.
En ja in dit geval een Chinees - en toevallig lijken mij de meeste klachten in het verleden over het werk van deze persoon of over de dienstverlening nogal gerelateerd aan de periode van Chinees nieuwjaar ... als het effe mag....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:49
BattWeter schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:19:
[...]

Best Duramotion - gezien jullie rechtstreeks in de Tweakers meedoen, bevestigen jullie dat jullie voor alle batterijen uitgeleverd aan eindklanten in België een BEBAT bijdrage van 2.89EUR/kg BTWe doorstorten? (evenals ook instaan voor de recupel-bijdrage?)
Dank (en de groeten aan Daisy... die alle duties&liabilities naar jullie doorschuift...)
Als ik het goed begrijp, als het ni betaald wordt door de leverancier (zoals meestal met buitenlandse leveranciers,van eender welke batterij of toestel) dan zou je dit gewoon zelf moeten aangeven en betalen.

Dus net zoals met andere bestellingen uit het buitenland die niet aangesloten zijn, zelf aangeven. Dus zeker niet vergeten hé, net zoals die 0% btw in DE
O-)

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Was voor mij een nieuwe recente post op een reactie van iemand op mijn post.
Ging zeker wat mis met refresh of zo

Edit
Is van 17 maart datvis nou niet echt oud te noemen
Oud nieuws in de zin was is al op gereageerd zoals je kunt lezen... of heb je nieuwe inzichten toe te voegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BattWeter
vanpeers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Als ik het goed begrijp, als het ni betaald wordt door de leverancier (zoals meestal met buitenlandse leveranciers,van eender welke batterij of toestel) dan zou je dit gewoon zelf moeten aangeven en betalen.

Dus net zoals met andere bestellingen uit het buitenland die niet aangesloten zijn, zelf aangeven. Dus zeker niet vergeten hé, net zoals die 0% btw in DE
O-)
Ik wacht hier op antwoord van Duramotion/Duravolt: VLAREMA Afdeling 3.2, Artikel 7:
"De eindverkoper van producten waarvoor de aanvaardingsplicht geldt, moet op een duidelijk zichtbare
plaats in elk van zijn verkooppunten een bericht aanbrengen waarop onder de titel
″AANVAARDINGSPLICHT″ is aangegeven op welke wijze hij voldoet aan de bepalingen van dit besluit
en op welke wijze de koper zich kan ontdoen van zijn afgedankte product. Ook bij verkoop buiten een
verkoopsruimte moet de consument daarover geïnformeerd worden."

Gewoon de link doorsturen van het antwoord is voldoende....

VLAREM = milieuwetgeving; inbreuken = strafrechterlijke vervolging (niet enkel administratief...);
Het is dus een serieus onderwerp ... en als Durvolt serieus is, is dit zeer snel beantwoord en kunnen we voort met leukere technische dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

BattWeter schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Ik wacht hier op antwoord van Duramotion/Duravolt: VLAREMA Afdeling 3.2, Artikel 7:
"De eindverkoper van producten waarvoor de aanvaardingsplicht geldt, moet op een duidelijk zichtbare
plaats in elk van zijn verkooppunten een bericht aanbrengen waarop onder de titel
″AANVAARDINGSPLICHT″ is aangegeven op welke wijze hij voldoet aan de bepalingen van dit besluit
en op welke wijze de koper zich kan ontdoen van zijn afgedankte product. Ook bij verkoop buiten een

VLAREM = milieuwetgeving; inbreuken = strafrechterlijke vervolging (niet enkel administratief...);
Het is dus een serieus onderwerp ... en als Durvolt serieus is, is dit zeer snel beantwoord en kunnen we voort met leukere technische dingen.
Jeezus, wat probeer je te bereiken. Dat Duravolt voor iedereen/alle Belgen het order annuleert? Als je het niet moet hebben, even goede vrienden. Heb je daarvoor speciaal een account aangemaakt?

:?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BattWeter
SadisticPanda schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:54:
[...]

Jeezus, wat probeer je te bereiken. Dat Duravolt voor iedereen/alle Belgen het order annuleert? Als je het niet moet hebben, even goede vrienden. Heb je daarvoor speciaal een account aangemaakt?

Je mag toch vragen of alles in orde is met het product/levering zoals de regels dat bepalen? Een consument moet toch niet zwijgen wanneer hij een goede deal heeft - anders lijkt het eerder een phishy deal, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
SatScan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:42:
[...]

Ik heb een tijd terug al geschreven hoe dit bij mij werkt...
De batterij(en) gaat veel eerder bij overschot laden dan mijn EV. Die heeft namelijk tenminste 6A nodig.
Ik heb drie standen

1. Grid
2. Zonenergie aangevuld met Grid
3. Zonenergie

Effect eerst de Batt vol en dan pas EV laden.
Dat is een goeie, niet aan gedacht. De EV gaat pas laden bij ongeveer 1300 watt inderdaad.
Maar dat is alleen als ik er voor kies om de EV te laden op enkel de zon. Als ik hem op vol vermogen ga laden zal hij altijd de Marstek erbij pakken. Voor die situatie zal ik dan een automation maken in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-09 17:50
BattWeter schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Je mag toch vragen of alles in orde is met het product/levering zoals de regels dat bepalen? Een consument moet toch niet zwijgen wanneer hij een goede deal heeft - anders lijkt het eerder een phishy deal, niet?
Als je wacht tot er een PiB in België te koop is dan zal die vast aan alle in België geldende voorwaarden voldoen.
Als je bij een Nederlandse webshop gaat bestellen ben je natuur zelf verantwoordelijk voor alle verschillen tussen regels in Nederland en België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SadisticPanda schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:54:
[...]

vind deze vragen wel belangrijk
is verder ook belangrijk dat ze gesteld mogen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SatScan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Oud nieuws in de zin was is al op gereageerd zoals je kunt lezen... of heb je nieuwe inzichten toe te voegen?
het zit zo
boven in staat een icoontje die je attendeert op berichten waasrop zijn gereagerd ( oa ) en daar klik je op dan kom je direct daarbij terecht ( kan dan niet verder ) reageer snel omdat ik iest lees en kom direct weer aan het einde van alle berichten terecht.
dan lees je wat er verder onder staat niet plus zn antwoord kan nog vele berichten later komen
alle berichten hier lezen heb ik niet de tijd voor zoals vele andere ook wel andere dingen te doen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:05:
[...]

het zit zo
boven in staat een icoontje die je attendeert op berichten waasrop zijn gereagerd ( oa ) en daar klik je op dan kom je direct daarbij terecht ( kan dan niet verder ) reageer snel omdat ik iest lees en kom direct weer aan het einde van alle berichten terecht.
dan lees je wat er verder onder staat niet plus zn antwoord kan nog vele berichten later komen
alle berichten hier lezen heb ik niet de tijd voor zoals vele andere ook wel andere dingen te doen hebben
Dan zou ik zeer behoudend zijn met mijn reacties op berichten... er is namelijk een zeer gereden kans dat er al op is gereageerd...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:44
@SatScan mss nog iets voor in de TS toe tevoegen

HA Addon, geen modbus nodig:

installeer en configureer https://github.com/tomquist/hame-relay
installeer en configureer https://github.com/tomquist/hm2mqtt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:16:
@SatScan mss nog iets voor in de TS toe tevoegen

HA Addon, geen modbus nodig:

installeer en configureer https://github.com/tomquist/hame-relay
installeer en configureer https://github.com/tomquist/hm2mqtt
Ja zodra ik het heb werkend heb... tot nu toe geen succes... stop elke keer na een paar seconden 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:49
[...]

Een serieuze vraag, zijn alle verkooppunten in Belgie (of vlaanderen want zou nog eens iets "lokaals" kunnen zijn 8)7 ) dit niet verplicht?
Ben er zeker van dat <90% van leveranciers in Europa nog nooit van bebat heeft gehoord...
Dat dan zelf aangeven het meest voorkomende optie is?

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qeqrtar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 17:23
Die DuraVolt/Marstek gaat in België toch nooit gehomologeerd geraken? Hier mag je maximaal aan 800 Watt invoeden, en firmwarematige begrenzing van de omvormer is NIET toegestaan.
FAQ onderaan op https://www.synergrid.be/...ntrale-productie-eenheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tl0Y
  • Laatst online: 03-09 14:05
vanpeers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:18:
[...]

Een serieuze vraag, zijn alle verkooppunten in Belgie (of vlaanderen want zou nog eens iets "lokaals" kunnen zijn 8)7 ) dit niet verplicht?
Ben er zeker van dat <90% van leveranciers in Europa nog nooit van bebat heeft gehoord...
Normaal gezien is het de importeur die de betaling/bijdrage in orde brengt. Als particulier kunnen we dit niet zelf.

1 x MT 5.12 kWh V148 HWp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je hebt ze een mail gestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
Qeqrtar schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:23:
Die DuraVolt/Marstek gaat in België toch nooit gehomologeerd geraken? Hier mag je maximaal aan 800 Watt invoeden, en firmwarematige begrenzing van de omvormer is NIET toegestaan.
regelgeving kan aangepast gaan worden, maar zoals het nu is......Lijkt het me inderdaad geen toegestaan produkt voor de belgische markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-09 13:51
SatScan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:18:
[...]

Ja zodra ik heb werkend heb... tot nu toe geen succes... stop elke keer na een paar seconden
Werkt bij mij wel, maar update heel langzaam en je ziet dus zeker niet (meestal) de actuale stand.
Bovendien lijkt het bij mij (met de nadruk op lijkt want ben er nog niet helemaal uit of het daar door komt) de verbinding met de CT0003 te beinvloeden en heb ik vaker disconnects.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rusty schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Werkt bij mij wel, maar update heel langzaam en je ziet dus zeker niet (meestal) de actuale stand.
Bovendien lijkt het bij mij (met de nadruk op lijkt want ben er nog niet helemaal uit of het daar door komt) de verbinding met de CT0003 te beinvloeden en heb ik vaker disconnects.
Ja zag de update op 60sec staan... waarschijnlijk leuk maar niet handig om te gebruiken...
Er komt een nieuwe API vanuit Marstek die we vrijelijk kunnen gebruiken.. pipeline nieuws

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BattWeter
vanpeers schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:18:
[...]

Ik ga hier niet op blijven doorhameren (als Duravolt niet antwoordt, weten iedereen genoeg - je doet ermee wat je wil - dit platform is anoniem... behalve voor Durmation...)
De batterijen business is niet "box moving" maar een business van "hazardous materials"... en dat gaat ver; voor wie al een MT batterij heeft: niet gelet op de certifiëring van de vrachtchauffeur? UN3480 en wettelijk bepaalde sticker niet op de doos zien staan ? Die dubbele verpaking enzo... omdat ze teveel karton hadden? Die zeer specifieke QR code... iedereen doet dat toch maar die kan ook voor politionele vrachtinspectie iets anders opleveren...?
Dus wie in de business zit (plug & play of niet), kent z'n rapporteringsverplichtingen (bv. NL: stichting ORG) en verwerkingsverplichtingen. En de EU wetgeving voor batterijen specifiek wordt vanaf augustus strenger elk jaar opnieuw...
Dus als iedere professionele partij in de keten zijn werk doet, mogen wij als consument op beide oren slapen...

Wat ik nog was vergeten zeggen: Staat je omvormer niet op de Synergrid-lijst, dan mag je die niet op het net zetten... maar deze voorwaarde aan de "individuele gebruikslicentie" van het publieke en monopolistische elektriciteitsnet zegt niets over je vrijheden om te kopen/verkopen wat je wil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb van een verdeler in België vernomen dat actie van stekker-batterij 1449€ slechts 24u zou duren als reactie op de prijzenoorlog in Nederland…

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Qeqrtar schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:23:
Ik snap als Nederlander hier niets van!

Kun je mij in eenvoudige woorden uitleggen wat het verschil is van injectie dmv een omvormer van een PV installatie of een Batterij die eerst de energie buffert en erna injecteert.

En hoeveel watt mag een PV omvormer max injecteren?

Dank je wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SatScan schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:43:
[...]

Ik snap als Nederlander hier niets van!

Kun je mij in eenvoudige woorden uitleggen wat het verschil is van injectie dmv een omvormer van een PV installatie of een Batterij die eerst de energie buffert en erna injecteert.

En hoeveel watt mag een PV omvormer max injecteren?

Dank je wel!
Als je houdt van logge administratie waar nooit verstandige beslissingen genomen worden dan moet je naar België verhuizen 😉 mag je in 1 keer ook de hoogste belastingen betalen in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qeqrtar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 17:23
Een plug-in PV- installatie zal ook maximaal 800 Watt mogen invoeden (DC-kant is niet gereguleerd). Een vaste installatie moet eerst gekeurd en aangemeld worden. Daar is de begrenzing 5 kVA op één fase, of 10 kVA op driefasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rusty schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:27:
[...]

komt dit omdat de api via de server gaat van marstek en niet local is?
dan is het lijkt me soweiso niet bruikbaar veel te traag
wel leuk om wat zaken uit te lezen zoals fourtcodes maar dat is het dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qeqrtar schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:48:
Een plug-in PV- installatie zal ook maximaal 800 Watt mogen invoeden (DC-kant is niet gereguleerd). Een vaste installatie moet eerst gekeurd en aangemeld worden. Daar is de begrenzing 5 kVA op één fase, of 10 kVA op driefasen.
Dank voor je antwoord... dus een batterij met max 800w terug levering voldoet aan de eisen en zou als die aan alle andere eisen voldoet goedgekeurd worden.
Met andere woorden zal niet afgekeurd worden door de omvormer van max 800w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qeqrtar schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:48:
MT in auto injecteert geen 800W gelukkig zelfs niet bij 2500 W ontladen instelling.Mijn panelen injecteren 4500W bij ideale omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b03tz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-08 09:20
PNARI schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:54:
[...]

MT in auto injecteert geen 800W gelukkig zelfs niet bij 2500 W ontladen instelling.Mijn panelen injecteren 4500W bij ideale omstandigheden.
Hoe bedoel je? Mijn batterij injecteert 800 watt zonder problemen, en ook meer dan 2000 W als 'k hem daarop zet...in de auto stand?

BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
stil schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:27:
[...]

ook als je zonnepanelen op 3 fases zijn aangesloten en idem je batterijen? of dan niet?
De vraag ging over het parallel opstellen van 2 batterijen achter dezelfde zekering van 16 of 20 A. Het maakt dan niet uit of die zonnepanelen op 1 of 3 fasen hangen. Als dat te veel is om door die ene zekering te jagen, dan valt die af. En de batterijen zullen dan samen effectief 5000 W door die zekering proberen te trekken als ze beide volop opladen.
Maar als ook je batterijen op 3 fasen aangesloten zijn, dan zitten ze per definitie niet achter dezelfde zekering van 16 of 20 A. Je moet geen 2 batterijen achter een 4 polige 3-fasen-automaat gaan zetten. Dat is redelijk absurd. Zet dan 2 2-polige automaten en dan zijn het per definitie 2 onafhankelijke groepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DSSW schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:43:
Heb van een verdeler in België vernomen dat actie van stekker-batterij 1449€ slechts 24u zou duren als reactie op de prijzenoorlog in Nederland…
er is toch geen oorlog? of zijn er al andere aanbieders hier
zie er maar 1 die reageerd heeft en dat is die wie je vermeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!
b03tz schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:58:
[...]

Hoe bedoel je? Mijn batterij injecteert 800 watt zonder problemen, en ook meer dan 2000 W als 'k hem daarop zet...in de auto stand?
Mijn batterij injecteert GEEN 800W naar het net, houdt meter netjes op 0 zolang de panelen niet meer dan verbruik en lading van batterij produceren. Als batterij vol is rond 12u gaat alles wat panelen produceren- eigenverbruik naar het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Mijn batterij injecteert GEEN 800W naar het net, houdt meter netjes op 0 zolang de panelen niet meer dan verbruik en lading van batterij produceren. Als batterij vol is rond 12u gaat alles wat panelen produceren- eigenverbruik naar het net.
dan dat word bedoeld het interne net.
dat is max 800 in meerdere landen als dat alleen op de stekker gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

BattWeter schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:41:
[...]

Ik ga hier niet op blijven doorhameren (als Duravolt niet antwoordt, weten iedereen genoeg - je doet ermee wat je wil - dit platform is anoniem... behalve voor Durmation...)
De batterijen business is niet "box moving" maar een business van "hazardous materials"... en dat gaat ver; voor wie al een MT batterij heeft: niet gelet op de certifiëring van de vrachtchauffeur? UN3480 en wettelijk bepaalde sticker niet op de doos zien staan ? Die dubbele verpaking enzo... omdat ze teveel karton hadden? Die zeer specifieke QR code... iedereen doet dat toch maar die kan ook voor politionele vrachtinspectie iets anders opleveren...?
Dus wie in de business zit (plug & play of niet), kent z'n rapporteringsverplichtingen (bv. NL: stichting ORG) en verwerkingsverplichtingen. En de EU wetgeving voor batterijen specifiek wordt vanaf augustus strenger elk jaar opnieuw...
Dus als iedere professionele partij in de keten zijn werk doet, mogen wij als consument op beide oren slapen...

Wat ik nog was vergeten zeggen: Staat je omvormer niet op de Synergrid-lijst, dan mag je die niet op het net zetten... maar deze voorwaarde aan de "individuele gebruikslicentie" van het publieke en monopolistische elektriciteitsnet zegt niets over je vrijheden om te kopen/verkopen wat je wil...
Echt letterlijk alles komt uit china, ontploffen er random zaken bij jouw in huis? (auto's / telefoons , bijna alles electronisch) Die tijd is wel voorbij, ik weet niet ..

Buiten dat er is in dit topic wel Europese certificering voorbij gekomen. Aangezien we (nog wel) allemaal in de EU wonen.

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 25-03-2025 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emiel-38
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03-09 19:48
*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door Proton_ op 25-03-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:08:
[...]

Echt letterlijk alles komt uit china, ontploffen er random zaken bij jouw in huis? (auto's / telefoons , bijna alles electronisch) Die tijd is wel voorbij, ik weet niet ..

Buiten dat er is in dit topic wel Europese certificering voorbij gekomen. Aangezien we (nog wel) allemaal in de EU wonen.
denk dat het vooral gaat om de papieren als het dan toch een keer mis gaat
wat doet de verzekering als ze zaken gaan opvragen etc bent jij dan verantwoordelijk of de verkopende partij
of er breekt om andere zaken een brand uit maar de accu maakt de schade voor de verzekering nog meer.
Pagina: 1 ... 98 ... 247 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.