Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaPlato
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-03 11:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rPTdwNSZtAVvX-PzIm_OPv9jRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZyyAwcPYDf6qpoyJMshvedRx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHlGEl9vdxc7QSBr0-mzrt6dsAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sK8yIG7aadi2P8FK9nakPBZb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eryBj2bvuTBBh1cbYG-HmlTVmo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7GrU2vsSxzxOqnFLD3SqNgQd.png?f=fotoalbum_large

Dag 3: Let the sun shine

Leuke dag om de AI mode te testen. Heeft een uurtje staan laden snachts bij laag tarief daarna vlotjes NOM tot ie leeg was rond 9h30. Vandaar paar pieken van de vaatwas die stond te draaien. Overdag mooi volgelopen met zonne-overschot.
Nu terug NOM. Je ziet wat ups en downs. Heeft het niet makkelijk om snel wisselende stroomvraag (microgolf, strijkijzer) bij te benen.
Vandaar ook zogezegd 0.7kWh zonne energie niet benut (ook al was batterij niet vol). Maar het meeste daarvan is eigenlijk overshoot bij het terugleveren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:27
Houtje01 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:30:
@Maxwp ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik de p1 meter van marstek al geleverd heb gekregen van smart-charged. Dit is de ct-003. En niet met klemmen. En omdat ik de auto er in plugde wilde ik de batterij even niet in 2 uurtjes leegtrekken. Had wel gekunt maar nu even niet. En lees het topic even van begin tot eind. Dan wordt je al veel meer duidelijk

@obed112 die ene kwh die ik heb teruggelevrd heeft inderdaad met de reactietijden te maken. Nul op de meter kan niet vanwege de beperking van de slimme meter. Iedere 10 seconden een update op de p1 meter. Als er in de errste seconde van de 10 een stroomgebruiker aangaat dan wordt dat pas 9 seconden later aan de p1 meter doorgegeven, die het ook nog even aan de batterij doorgeeft. Er zal altijd een vertraging zijn op die manier. Er zijn slimme meters die iedere seconde updaten. Die heb ik helaas niet maar ben wel benieuwd wat dat zou doen met de reactietijden.
YouTube: Review Duravolt thuisaccu (Marstek VENUS)

In deze video hebben ze het erover dat koppelen met infrarood ook mogelijk is, dan heb je waarschijnlijk geen vertraging meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:15
PNARI schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:31:
[...]

Heb je versie V147 van de batterij en versie V.1.6.0 van de app ? En welke versie van de P1 en API enable aangevinkt bij P1 ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc87Qxls_XHPaSt7vQVCie4jzYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BqDIVUEZozbiWkdyFeRzN6D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C895mUOpPdtehXXR2qM_gkdb9qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vV4EGPrmC9TUkvx177cz02PD.jpg?f=fotoalbum_large

Software 5.19 HW

[ Voor 14% gewijzigd door Ellroe32 op 27-01-2025 20:40 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:49
Bij mij alles hetzelfde, en ook helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emielio347
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-03 11:24
Exact dit heb ik ook. Vandaag mijn Marstek opgehaald en direct in gebruik genomen, maar helaas nog geen goede weergave van de 3 fasen op de slimme meter. Zowel de HW P1 (HWE-P1-G1 met versie 5.19) en Marstek CT003 gekoppeld, beide geven geen correcte weergave. Vermoed dat hierdoor de Auto en AI mode niet goed werken. Als het goed is krijg ik eind deze week een andere P1 meter van Marstek die dit moet verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-06 20:03
Er is nergens een optie om te switchen naar infrarood in de app. En ik denk dat dan nog steeds de update iedere 10 seconden is.
Plaatje van de grafiekje van de p1 meter. Batterij staat netjes nom te draaien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cs-dED75h6Dq6tuAPLHIyQFX60Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DdXikh2baXPmmWVYOJSR55sT.png?f=fotoalbum_large

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Maxwp ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik de p1 meter van marstek al geleverd heb gekregen van smart-charged. Dit is de ct-003. En niet met klemmen. En omdat ik de auto er in plugde wilde ik de batterij even niet in 2 uurtjes leegtrekken. Had wel gekunt maar nu even niet. En lees het topic even van begin tot eind. Dan wordt je al veel meer duidelijk

@obed112 die ene kwh die ik heb teruggelevrd heeft inderdaad met de reactietijden te maken. Nul op de meter kan niet vanwege de beperking van de slimme meter. Iedere 10 seconden een update op de p1 meter. Als er in de errste seconde van de 10 een stroomgebruiker aangaat dan wordt dat pas 9 seconden later aan de p1 meter doorgegeven, die het ook nog even aan de batterij doorgeeft. Er zal altijd een vertraging zijn op die manier. Er zijn slimme meters die iedere seconde updaten. Die heb ik helaas niet maar ben wel benieuwd wat dat zou doen met de reactietijden.
Kan je niet tegen je elektriciteitsdistributeur zeggen dat je een slimme meter wil die iedere seconde doorgeeft ?Kosten kunnen misschien opwegen tegen voordeel en goed gevoel als je naar de resultaten van je investering kijkt :)

4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:40
Doggieman schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:14:
Niet om vervelend te doen, maar hoe zou dat garantie gerelateerd dan inelkaar steken? Stel je koopt iets elektronisch, en het blijkt dat na een x aantal FW updates dat het dan nog steeds niet doet wat het zou moeten doen. Of maar half.
Mag je zo'n apparaat dan terug sturen en je geld terug vragen?
(er even vanuit gaande dat deze functie voor jou belangrijk is/was en dus een deal breaker zou zijn geweest als deze functie niet aanwezig was) Hoeveel geduld hebben is "redelijk" bij een nieuw product?
Wettelijk heb je 14 dagen retour recht op internet aankopen. ( zonder opgaaf waarom je terug stuurt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, ik loop alweer achter op app versie ;) maar ga even niet updaten als ik niet weet wat de verbetering is. Ik moet wel zeggen dat de respons van Marstek op mijn opmerkingen heel snel is.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Peterhardenberg schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:47:
[...]

Wettelijk heb je 14 dagen retour recht op internet aankopen. ( zonder opgaaf waarom je terug stuurt )
Klopt, maar als dat ding niet doet wat er verkocht is, hebben we een heel ander gesprek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r.reus schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:02:
[...]

Klopt, maar als dat ding niet doet wat er verkocht is, hebben we een heel ander gesprek :+
Ik reken erop dat marstek dat zelf ook in de gaten heeft.
Anders zijn er dadelijk wel een hele hoop mensen te verzamelen met een niet conform product.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio347
Ik ben wel benieuwd hoe de configuratie bij de goed werkende installaties eruit ziet. Welke P1 meter en welke software versies op de batterij en de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geeft nu ook alweer minutenlang geen krimp terwijl hij er 200 watt naast zit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v55uLE89acznhKkA8OmQnfEYZ_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SN1NPKO3chi8sEqxWba4HnFA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa1vkQDC1F6KXIlBl-Gx6o03mmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpzP5C8WDoeC7gAvJBb3gfXi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gz_WERZ4pMfYn88oG58FlcfW5W0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B81uAp8AV0AZhG7nmNEmmdfe.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limwand
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-06 12:49
Emielio347 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:16:
Ik ben wel benieuwd hoe de configuratie bij de goed werkende installaties eruit ziet. Welke P1 meter en welke software versies op de batterij en de app?
Iphone 15 met de app
P1 homewizard hwe-g1-p1 software 5.19
Batterij v147

Draait nu een dag stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag mijn marstek 5,12kwh ook ontvangen.
Direct aan de slag gegaan met installatie
Device firmware V147, App versie 1.6.1 HW P1 versie 5.19

Slaag er niet in om de P1 deftig te koppelen.
Alle HW plugs uitgehaald, kwh meters afgekoppeld

Dan komt de HW P1 in beeld en kan ik hem koppelen, maar geen waarden op de fasen en ontladen gebeurd niet naar nul in auto, ontlaad af en toe op 800w en stopt dan weer na tijdje, in CT-weergave blijkt hij naar nul te regelen maar als je in HW gaat kijken dan zit ik ver van de nul. Is duidelijk dat de data die uit de P1 komt niet juist is.
Iemand advies?

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V115 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Davids
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18:57
PNARI schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Ok, ik loop alweer achter op app versie ;) maar ga even niet updaten als ik niet weet wat de verbetering is. Ik moet wel zeggen dat de respons van Marstek op mijn opmerkingen heel snel is.
Maar ik merk dat de antwoorden niet de kwaliteit heb die ik verwacht. Ik heb een vraag over ai mode gesteld en krijg onderstaand antwoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBGfgYI4I01XQjdNIxEWBLf9oiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2D9wocvCDrrhElZUGU9zFQI.jpg?f=fotoalbum_large

En ja daar kan ik niet zoveel mee.

3 x Marstek Venus E. Firmware 1.49. 1 op fase 1, 1 op fase 2 en 1 op alle drie de fases. CT003 P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 23:04
Ik lees hier nu 3 dagen mee en was eerst goed enthousiast en merk nu toch dat veel mensen hier wat klachten hebben (voor elke klacht zijn er natuurlijk ook 100 mensen die er op en top blij mee zijn).

Vooralsnog voelt dit systeem als voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Voor deze prijs kan je denk ik op dit moment nog geen topsysteem verwachten. Ja het is een batterij voor een mooie prijs, maar software uit china blijft software uit china (beetje vergelijkbaar met ginlong omvormers).

Dat gezegd hebbende, mijn tibber p1 meter stuurt meerdere malen een nieuwe waarde naar mijn home assistant. ook eerdere ervaringen met dmsr-reader op een pi direct aan de meter gaf een veel hogere interval dan 10 seconde. Heeft iemand hier al mee getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limwand
Marcel Davids schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:25:
[...]

Maar ik merk dat de antwoorden niet de kwaliteit heb die ik verwacht. Ik heb een vraag over ai mode gesteld en krijg onderstaand antwoord:

[Afbeelding]

Ik heb het idee en lees het alsof hij niet meer handeld alleen vol laad en ontlaat wanneer er vraag is. En zo gedraagt hij zich vandaag ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
LigeTRy schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:31:
Ik lees hier nu 3 dagen mee en was eerst goed enthousiast en merk nu toch dat veel mensen hier wat klachten hebben (voor elke klacht zijn er natuurlijk ook 100 mensen die er op en top blij mee zijn).

Vooralsnog voelt dit systeem als voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Voor deze prijs kan je denk ik op dit moment nog geen topsysteem verwachten. Ja het is een batterij voor een mooie prijs, maar software uit china blijft software uit china (beetje vergelijkbaar met ginlong omvormers).

Dat gezegd hebbende, mijn tibber p1 meter stuurt meerdere malen een nieuwe waarde naar mijn home assistant. ook eerdere ervaringen met dmsr-reader op een pi direct aan de meter gaf een veel hogere interval dan 10 seconde. Heeft iemand hier al mee getest?
Dubbeltje?
1.7k dubbeltje. Ze hebben het gewoon te vroeg uitgebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio347
limwand schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:20:
[...]

Iphone 15 met de app
Batterij v147

Echt exact dezelfde configuratie als ik in gebruik heb, maar krijg dit nog niet succesvol aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
limwand schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:20:
[...]

Iphone 15 met de app
Batterij v147

Zelfde config, alleen iphone 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel Davids schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:25:
[...]

[Afbeelding]

Maar wat ze antwoorden is precies wat hun regeling doet. Als je andere verwachtingen hebt moet je dat via feedback melden. Ik heb jaren met een aantal Chinese firma's gewerkt maar kan wel één ding zeggen , ze zijn heel snel om je verwachtingen in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand de Marstek CT003 al in gebruik? Of is dat de veelbesproken Marstek P1 meter die op komst is?

Kent iemand de prijs en waar die te verkrijgen is?

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V115 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
DSSW schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:50:
Heeft er iemand de Marstek CT003 al in gebruik? Of is dat de veelbesproken Marstek P1 meter die op komst is?

Kent iemand de prijs en waar die te verkrijgen is?
CT003 is de P1 meter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Best
  • Laatst online: 07-06 16:06
Ik heb ook de Marstek hier staan. Probeer al dagen de HW P1 aan de praat te krijgen. Hij is geïnstalleerd maar staat eigenlijk altijd dat hij offline is. Zo nu en dan is hij online maar geeft geen enkele actie op de accu. Wordt niet geladen of ontladen. Ook ziet hij geen spanning op de fasen maar ik ga er vanuit dat dat komt omdat ik geen betaald abbo heb bij HW. In de HW app kan ik ook de spanning niet per fase zien.

Zover werkt de accu voor geen meter eigenlijk.

Ik heb ook de Eva power accu net binnen gekregen met eigen P1 meter.
Direct super stabiel en hele mooie app en werkt gewoon precies zoals het hoort.

Marstek moet nog heel veel beter worden. Nog wel wat geduld maar tot zover niet onder de indruk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdU90au6tdeoKe0PmwlANTO2mbs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WpC6RYyhaYpyqpULCx6i0PZw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYiiTnHFO8WRsdTG0aKCO349Y1A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/loMBfRhG1IvB4hpVzXMgUQjG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1VmZJzkjOiGiJjYNEN23xD1Ilo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UFbQrnBPM7s0nb8aRjLzkrYL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:40
UIt eindelijk wil je een mooie NOM grafiek zien.
Onderstaande mag je verwachten, de zonnestroom van vandaag houd de meter vanavond prachtig bij de 0 max 10/15 W afwijking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYMeNCyLxAC3kQ6sY2edn4RL-Ck=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yPTiZSXjKBYspPz95trhrHEI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limwand
Tha Best schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:01:
Ik heb ook de Marstek hier staan. Probeer al dagen de HW P1 aan de praat te krijgen. Hij is geïnstalleerd maar staat eigenlijk altijd dat hij offline is. Zo nu en dan is hij online maar geeft geen enkele actie op de accu. Wordt niet geladen of ontladen. Ook ziet hij geen spanning op de fasen maar ik ga er vanuit dat dat komt omdat ik geen betaald abbo heb bij HW. In de HW app kan ik ook de spanning niet per fase zien.

Zover werkt de accu voor geen meter eigenlijk.

Marstek moet nog heel veel beter worden. Nog wel wat geduld maar tot zover niet onder de indruk. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De eva power was mijn tweedekeus.
Had je met aan marstek koppelen alle
Homewizard dingen uit behalve p1? En dat je hem aangeklikt hebt wel op
Configureer gedrukt op het voorgaande scherm?

Dat was mij namelijk niet duidelijk in eerste instantie. Maar draaide vandaag stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limwand
Emielio347 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:40:
[...]

Echt exact dezelfde configuratie als ik in gebruik heb, maar krijg dit nog niet succesvol aan de praat
Heel vreemd, op de vorige pagina had ik ook ergens de stappen neer gezet. Ging namelijk
Wel moeizaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

130 paginas doorlezen gaat hem helaas echt niet worden.
maar heb je dan zon oude p1 meter? onze slimme meter kan per seconde.

edit
wacht even bedoel je dat de p1 meter die je aan de p1 poort hangt maar 1 x per 10 seconden waardes doorstuurt?
dat is wel erg lang de p1 pport kan makkelijk elke seconden datat leveren

[ Voor 7% gewijzigd door Maxwp op 27-01-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:15:
[...]

Ik reken erop dat marstek dat zelf ook in de gaten heeft.
Anders zijn er dadelijk wel een hele hoop mensen te verzamelen met een niet conform product.
maar wie ga je dan aansprakelijk stellen?
marstek.nl waar die zonnepalen boer achter zit en als marstek in een eigen bv zit heb je pech denk ik.
of kan je direct bij marstek europa terecth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Horla schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:59:
[...]

Op zich is het geen must have maar een nice to have voor mij. Het is toch zot als je een (geladen) batterij hebt staan en dat je er bij een stroomstoring niets mee bent? Ik ga niet zeggen dat stroomstoringen hier veel voorkomen maar bv vrijdag gaan ze ons 3u tussen 7 en 17u afsluiten en in de tien jaar dat ik hier woon toch een handvol keren. De prioriteit is voor mij zo veel mogelijk eigen verbruik tegen een zo laag mogelijke prijs zonder dat ik zelf moet gaan diy'en. Daar voldoet deze Marstek (zeker met de black friday prijs van smart-charged) aan.

Ik heb dan ook nog eens de gok genomen dat er op termijn mogelijk HA ondersteuning ging komen (gebaseerd op het feit dat deze er ook is gekomen voor de b2500). Het ziet er naar uit dat het een goede gok was na een aantal berichten hier 8)
mag ik vragen wat de black friday deal precies was.
was dit de venus 5.12kw?

edit begrijp van een youtube video dat deze zomaar 250 euro was.
mmm was de 5,12 toen ook 1899 of was hij duurder waardoor die korting wat minder groot was.
ik lees ook dat per 1 feb de prijs met 20%?? zal gaan stijgen?
dan rpijzen ze zich toch uit de markt

[ Voor 11% gewijzigd door Maxwp op 27-01-2025 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superduper1969 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:28:
[...]

Je schrijfstijl is... opvallend, het klinkt als een scriptje voor een tiktok filmpje maar waarschijnlijk ben ik gewoon oud...
Dat Marstek.nl niet de "officiële" fabrikant/importeur is.
Dat er 3 Engelstalige documenten bekend zijn:
- De Modbus, aan de hand daarvan is er onder andere door mij een HA integratie is gemaakt.
- De MQTT Local, ja het werkt nu niet maar de documentatie is er!
- De MQTT Cloud, ook die werkt niet, maar ook die zwerft hier ook rond, net zoals de linkjes naar de andere documentatie.
Dat CT001 niet voldoet en iedereen met smart wacht op de CT003 P1 was ook geen nieuws.
"Standaard zal hij met 800w laden met maximaal ontladen." > Precies andersom!
wie is dan volgens u wel de officiele importeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio347
limwand schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:42:
[...]

Heel vreemd, op de vorige pagina had ik ook ergens de stappen neer gezet. Ging namelijk
Wel moeizaam
Alles meerdere keren exact op deze manier proberen te koppelen, helaas nog steeds zonder resultaat. 2 zaken die me te binnen schieten:
1. Zou het met het WIFI netwerk te maken kunnen hebben? Ik gebruik een TP Link mesh netwerk
2. Ik heb geen abbo bij HW, maar Home Assistant ziet de 3 fasen wel gewoon. Is dit voor de koppeling met Marstek wel vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-05 22:30
Stekkerbatterij schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:19:
Ik ga het even iets verder uitzoeken en dan gaan we dat uiteraard rechtstreeks melden.

Zijn er mensen met deze versie die hem wel werkend hebben?:

HW -P1-21-E software 5.19
Ik heb die versie en lijkt te werken met de AI mode.
Batterij heeft V147

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnVlWb3tE0h2dNY2vZRRr40mB0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10Pht0Ad6tToTZ40Z5rswNhI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door realdaffy op 27-01-2025 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcus.
  • Laatst online: 27-05 22:45
Sinds vorige week donderdag ook in het bezit van de marstek venus 5,12kwh versie. Vrijdag de update geïnstalleerd waardoor hij kon gekoppeld worden met de P1 meter van home wizard. Gezien er niet veel zon was heb ik hem manueel vol geladen daarna op auto modus gezet. Die eerste nacht heeft hij al bij al goed de 0 gehouden, zaterdag mits een beetje zon wat bijgeladen en verder ook goed de 0 gehouden tot hij savonds leeg was (11% 0,56kwh). Zondag was er al wat meer zon en was mijn installatie 2300Watt aan het opwekken tot het vermogen plots wegviel. Sindien doet de omvormer van mijn zonnepanelen niks meer.. resetten, uit en aanschakelen helpt niets meer.. deze is wellicht stuk. Installatie en dus ook de omvormer is 2jaar oud en heeft altijd zonder problemen gewerkt.

Op het moment dat het vermogen van mijn omvormer naar 0 is gevallen zie ik dat de batterij 1200watt aan het laden was en plots uit het niet beslist om 1800watt te leveren en dit terwijl de productie van de installatie ongewijzigd was gebleven. Zou dit een spanningspiek veroorzaakt hebben aan mijn omvormer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevlarD
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 21:19
Marcus. schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 00:02:
Op het moment dat het vermogen van mijn omvormer naar 0 is gevallen zie ik dat de batterij 1200watt aan het laden was en plots uit het niet beslist om 1800watt te leveren en dit terwijl de productie van de installatie ongewijzigd was gebleven. Zou dit een spanningspiek veroorzaakt hebben aan mijn omvormer?
Misschien begrijp ik het niet goed maar enerzijds zeg je dat het vermogen van de omvormer vanaf 2300 watt naar 0 ging, anderzijds dat de productie van de installatie ongewijzigd was gebleven. Wat is het nou?

Is het niet logisch dat de batterij bijspringt wanneer de zonneproductie plotseling wegvalt en je van overschot naar vraag wisselt? Als hij naar 1800 watt ging dan was er op dat moment dus kennelijk tijdelijk voor 1800 watt aan stroomverbruikers aangesloten. Ik dacht namelijk dat een batterij nooit meer stroom kan leveren dan wat er aan stroom gevraagd wordt maar misschien heb ik het mis?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Siert192
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-05 20:11
Wat zou ik blij zijn met de originele uitlevering van de Marstek P1 meter (dongle) aan alle kopers van een Marstek Thuisaccu! Is binnen een paar weken al gerealiseerd begrijp ik?

Wat een immens nutteloos gezeur hier op dit forum over de (non)werking van de Marstek thuisaccu met niet-Marstek producten ... Ongelooflijk! Ik vind dat werkelijk naadje ... 7(8)7
Ik vind het eigenlijk heel veel "spam" over de Marstek producten ...

Als jullie zelf Marstek zouden zijn zouden jullie toch ook denken "Fuck you met die niet-Marstek rommel?
Daar stop ik in eerste instantie niet mijn effort in, dat is van later zorg: levert mij nu immers geen extra klanten of extra inkomsten op?" :w

Dus graag hier -vanaf heden- wat mij betreft alleen de ervaringen met de enige echte Marstek P1 meter! *O*
Dan streven we echt naar "Plug and Play"" in plaats van naar "Pruts en Pray" toch?
Mijn mening: stop met die irrelevante informatie! ... _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Septillion op 28-01-2025 07:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:15
Siert192 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 00:43:

Als jullie zelf Marstek zouden zijn zouden jullie toch ook denken "Fuck you met die niet-Marstek rommel?
Daar stop ik in eerste instantie niet mijn effort in, dat is van later zorg: levert mij nu immers geen extra klanten of extra inkomsten op?" :w

Dus graag hier -vanaf heden- wat mij betreft alleen de ervaringen met de enige echte Marstek P1 meter! *O*
Ehhhhhhh..... nee? Ze geven zelf toch aan dat het ondersteund wordt? Dan mag je verwachten als je zo'n ding koopt dat na een firmware update van hun kant (die deze functie uiteindelijk toevoegd en mogelijk maakt) de boel op z'n minst werkt naar verwachting en behoren. Hoe je het ook bekijkt... persoonlijk ben ik van mening dat dit product iets te snel in de markt is gezet.

"niet Marstek rommel" serieus? Kijk alleen op dit forum eens hoeveel mensen spullen hebben van HW. Dat kan je toch niet met droge ogen "rommel" noemen.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
Doggieman schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 01:02:
[...]

Ehhhhhhh..... nee? Ze geven zelf toch aan dat het ondersteund wordt? Dan mag je verwachten als je zo'n ding koopt dat na een firmware update van hun kant (die deze functie uiteindelijk toevoegd en mogelijk maakt) de boel op z'n minst werkt naar verwachting en behoren. Hoe je het ook bekijkt... persoonlijk ben ik van mening dat dit product iets te snel in de markt is gezet.

"niet Marstek rommel" serieus? Kijk alleen op dit forum eens hoeveel mensen spullen hebben van HW. Dat kan je toch niey met droge ogen "rommel" noemen.
Als ik Marstek zou zijn zou ik denken: neem mij eens serieus, je kunt best even wachten toch?[

En nu stoppen met dat dikgedrukt

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 28-01-2025 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
Siert192 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 01:05:
[...]

Als ik Marstek zou zijn zou ik denken: neem mij eens serieus, je kunt best even wachten toch?
Ik zou als Marstek in eerste instantie willen dat mijn eigen producten perfect werken: en pas daarna aandacht besteden of deze eigen Marstek producten met die van anderen goed kunnen samenwerken ...

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 28-01-2025 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doggieman
Siert192 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 01:05:
[...]

Als ik Marstek zou zijn zou ik denken: neem mij eens serieus, je kunt best even wachten toch?
Nee... sorry. Ik kijk daar echt anders tegen aan als jij en denk daar echt heel anders over. Je koopt heel simpel gezegd een product dat (nog) niet de feature heeft die was toegezegd. Maar wel met de belofte (als toezegging) dat deze binnenkort met een update er wel zal zijn. Dan komt die update er en dan werkt het toch niet helemaal lekker.
Dan hadden ze zelf deze ondersteuning ook (nog) niet moeten toezeggen en volledig eerst moeten gaan voor hun eigen P1. Er zijn verwachtingen gewekt die niet worden waar gemaakt. Da's op zn zachtst gezegd niet handig van Marstek.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siert192
Doggieman schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 01:30:
[...]

Nee... sorry. Ik kijk daar echt anders tegen aan als jij en denk daar echt heel anders over. Je koopt heel simpel gezegd een product dat (nog) niet de feature heeft die was toegezegd. Maar wel met de belofte (als toezegging) dat deze binnenkort met een update er wel zal zijn. Dan komt die update er en dan werkt het toch niet helemaal lekker.
Dan hadden ze zelf deze ondersteuning ook (nog) niet moeten toezeggen en volledig eerst moeten gaan voor hun eigen P1. Er zijn verwachtingen gewekt die niet worden waar gemaakt. Da's op zn zachtst gezegd niet handig van Marstek.
Als ik Marstek was (ben ik niet) zou ik jou als klant niet serieus nemen |:(
(je begrijp immers niet waar je voor betaald hebt?)
De "verwachtingen" waar je het over hebt zijn door de klanten "HOT" gemaakt, niet door Marstek ...

[ Voor 8% gewijzigd door Septillion op 28-01-2025 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doggieman
Siert192 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 01:34:
[...]

Als ik Marstek was (ben ik niet) zou ik jou als klant niet serieus nemen |:(
Dat zou dan niet slim zijn van ze. Want dan gaan ze heel wat potentiële klanten mislopen en ook de nodige systemen retour krijgen binnen de garantie termijn. Er is namelijk best wel concurrentie.

Maar laten we het eens zijn dat we het niet met elkaar eens zijn. Even goede vrienden :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
Doggieman schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 01:40:
[...]

Dat zou dan niet slim zijn van ze. Want dan gaan ze heel wat potentiële klanten mislopen en ook de nodige systemen retour krijgen binnen de garantie termijn. Er is namelijk best wel concurrentie.
Er is nauwelijks concurrentie: logisch met zo'n kleine markt ...
Ik zou ook willen dat ze veel meer zouden concurreren met de energiemaffia in Nederland i.p.v. als (weder)verkopers met elkaar met deze thuisaccu's. Maar ik verkoop nix.

Weet alleen wel dat dit intern Nederland 2 * geneuzel 2x "€ 9,64" zowel voor stroom als voor gas kost?

De "norm" is een investering voor een particuliere thuisbatterij van € 5.000,= tot € 10.000,= bij die maffia ... Volgens mij kan je hen beter "van de pot afrukken" ...

[ Voor 19% gewijzigd door Septillion op 28-01-2025 07:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:30
Marstek zegt zelf op de marstekenergy website dat het allemaal prima werkt met een shelly en p1 van homewizard met valse belofte.

Wat verwacht je dan? Dat mensen met een batterij het maar moeten laten zitten en wachten tot mid februari?

Mijn advies lees niet meer mee en laat ze hier lekker tweaker zijn. Of klanten die willen dat het product werkt zoals verkocht.

Dus hup Marstek, aan de bak!

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 11:40
KevlarD schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 00:25:
[...]

Is het niet logisch dat de batterij bijspringt wanneer de zonneproductie plotseling wegvalt en je van overschot naar vraag wisselt? Als hij naar 1800 watt ging dan was er op dat moment dus kennelijk tijdelijk voor 1800 watt aan stroomverbruikers aangesloten. Ik dacht namelijk dat een batterij nooit meer stroom kan leveren dan wat er aan stroom gevraagd wordt maar misschien heb ik het mis?
Dat laatste kan wel, want als je hem op handmatig ontladen zet op bijvoorbeeld 300W en thuis wordt er maar 200W gebruikt dan zal ie 100W terugleveren aan het net. En met dynamische contracten en handelen zou je dit natuurlijk ook willen, maar dan met grotere wattages uiteraard.

aka pluim003

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r.reus
Siert192 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 00:43:
Wat zou ik blij zijn met de originele uitlevering van de Marstek P1 meter (dongle) aan alle kopers van een Marstek Thuisaccu! Is binnen een paar weken al gerealiseerd begrijp ik?

Wat een immens nutteloos gezeur hier op dit forum over de (non)werking van de Marstek thuisaccu met niet-Marstek producten ... Ongelooflijk! Ik vind dat werkelijk naadje ... 7(8)7
Ik vind het eigenlijk heel veel "spam" over de Marstek producten ...

Dan streven we echt naar "Plug and Play"" in plaats van naar "Pruts en Pray" toch?
Mijn mening: stop met die irrelevante informatie! ... _/-\o_
We zijn er hier on elkaar te helpen als iets niet werkt?
Marstek doet beloftes, het zou moeten werken, dat is iets heel anders dan “eigen spul eerst”.

Wat mij betreft gaan we lekker door met troubleshooten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:40

d3x

gielz schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 06:56:
Marstek zegt zelf op de marstekenergy website dat het allemaal prima werkt met een shelly en p1 van homewizard met valse belofte.

Wat verwacht je dan? Dat mensen met een batterij het maar moeten laten zitten en wachten tot mid februari?

Mijn advies lees niet meer mee en laat ze hier lekker tweaker zijn. Of klanten die willen dat het product werkt zoals verkocht.

Dus hup Marstek, aan de bak!
met valse belofte? of gewoon een deel hier die het te moeilijk vinden om alles even uit te zoeken, of foute splitters hebben die niet goed werken, of slecht netwerk gebruiken maar het van hunzelf niet weten etc...maar het is natuurlijk altijd de fout van leverancier. Het werkt niet, dus slechte sw.

het is een duidelijk fenomeen, lezen doen we niet meer, zoeken doen we niet meer, we posten iets en verwachten overal hulp voor mijn probleem en sw mag niet meer falen. de nieuwe "tweaker" zou ik dan zeggen.

Of, koop een integratie van een 30-40eur dingetje en verwacht dat het hetzelfde kan als een 150-200eur grid power reader.

De HW P1 geeft een update elke seconde van de waardes, je moet echter de API pollen en daar hangt het vanaf wat er mee gedaan wordt. Het zou dus eerder een technische vraag moeten zijn richting Marstek wat de API polling is en of ze v1 of v2 API gebruiken. Daarbovenop is het logisch dat er wat marge op zit, je wil ook niet dat het ding constant gaat flippen. Als je echte stabiliteit wil op PV en Batterij, dan heb je nood aan een hybride omvormer en een degelijke gridmeter.
r.reus schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:45:
[...]

We zijn er hier on elkaar te helpen als iets niet werkt?
Marstek doet beloftes, het zou moeten werken, dat is iets heel anders dan “eigen spul eerst”.

Wat mij betreft gaan we lekker door met troubleshooten!
troubleshooten? klagen bedoel je, kijk eens naar je eigen posts...

[ Voor 13% gewijzigd door d3x op 28-01-2025 08:22 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:30
Gister de accu binnengekregen en prima werkende gekregen met de P1 meter van Homewizard. Volgens mij zijn dit de stappen om het goed werkend te krijgen:

1. Start eerst de batterij op (dus aanzetten) volgens mij configureert deze eerst vanalles zelf intern
2. Installeer de Marstek app, geef bluetooth en gps toegang. Maak een account aan.
3. Het kan gek genoeg wat uren duren voordat je de accu via bluetooth gaat vinden
4. Zet je 2.4 ghz band aan in je wifi router
5. Zorg of check ondertussen dat je P1 meter via de energy app op die 2.4 ghz band zit.
6. Zorg dat de "local API" setting aanstaat in de P1 meter energy app
7. Connect je Marstek accu/app op die 2.4 ghz band
8. Draai nog even alle accu hardware updates via de marstek app (2 of 3 na elkaar geloof ik) wellicht moest dit eerst voordat je goed en wel op de wifi kan
9. Connect nu je P1 meter in de marstek app (ze werken alleen met elkaar op de 2.4 ghz band) en configureer deze

[ Voor 14% gewijzigd door jellybrah op 28-01-2025 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Een heleboel posts wat anderen doet twijfelen.... Maar kunnen jullie alsjeblieft meer toelichten over jullie setup?

P1, ok... maar welke DSMR versie heb je 4, 4.1, 5 etc. Er zit verschil in hoe vaak er data doorgeven kan worden. Wellicht heb je gewoon een oude DSMR versie, minder vaak data, slechtere reactietijd. Erg onoverzichtelijk zo :(

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio347
jellybrah schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:08:
Gister de accu binnengekregen en prima werkende gekregen met de P1 meter van Homewizard. Volgens mij zijn dit de stappen om het goed werkend te krijgen:

1. Start eerst de batterij op (dus aanzetten) volgens mij configureert deze eerst vanalles zelf intern
2. Installeer de Marstek app, geef bluetooth en gps toegang. Maak een account aan.
3. Het kan gek genoeg wat uren duren voordat je de accu via bluetooth gaat vinden
4. Zet je 2.4 ghz band aan in je wifi router
5. Zorg of check ondertussen dat je P1 meter via de energy app op die 2.4 ghz band zit.
6. Zorg dat de "local API" setting aanstaat in de P1 meter energy app
7. Connect je Marstek accu/app op die 2.4 ghz band
8. Draai nog even alle accu hardware updates via de marstek app (2 of 3 na elkaar geloof ik) wellicht moest dit eerst voordat je goed en wel op de wifi kan
9. Connect nu je P1 meter in de marstek app (ze werken alleen met elkaar op de 2.4 ghz band) en configureer deze
Duidelijk verhaal, volgens mij volg ik ook exact deze stappen. Welke type wifi netwerk heb je? Merk / type access points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Best
@jellybrah

Zo hebben we het allemaal ook gedaan hoor, met alle juiste updates en laatste versies.
Ik denk dat je gewoon een dagje mazzel hebt. Okey bij mij blijft de P1 nooit langer dan 5 min online en in die 5 minuten geen enkele actie op mijn batterij. Maar het zou mij verbazen als iemand gewoon een juist werkende NOM situatie heeft met een Marstek en HW p1 meter zonder uitval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:40

d3x

Emielio347 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:27:
[...]

Duidelijk verhaal, volgens mij volg ik ook exact deze stappen. Welke type wifi netwerk heb je? Merk / type access points?
wat maakt dat uit? heb je geen vertrouwen in je eigen wifi merk of kennis? Je eigen wifi netwerk correct opzetten is basis. Je kan 100en combo maken met netwerk.

Of zal ik het andersom stellen, als de persoon dat even aangeeft, ga jij dan je gehele netwerk vervangen om tot hetzelfde resultaat te komen? 8)7
Tha Best schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:28:
@jellybrah

Zo hebben we het allemaal ook gedaan hoor, met alle juiste updates en laatste versies.
Ik denk dat je gewoon een dagje mazzel hebt. Okey bij mij blijft de P1 nooit langer dan 5 min online en in die 5 minuten geen enkele actie op mijn batterij. Maar het zou mij verbazen als iemand gewoon een juist werkende NOM situatie heeft met een Marstek en HW p1 meter zonder uitval
helaas door het aantal post met wat screenshots (zonder enieg waarde) en gewoon klagen is er niet echt nog een verloop te vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door d3x op 28-01-2025 08:32 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• limwand
Emielio347 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:22:
[...]

Alles meerdere keren exact op deze manier proberen te koppelen, helaas nog steeds zonder resultaat. 2 zaken die me te binnen schieten:
1. Zou het met het WIFI netwerk te maken kunnen hebben? Ik gebruik een TP Link mesh netwerk
2. Ik heb geen abbo bij HW, maar Home Assistant ziet de 3 fasen wel gewoon. Is dit voor de koppeling met Marstek wel vereist?
Heb zelf ubiquity unify, wel alles vast ip gegeven. En heb mesh uit staan. Voor de accu en andere devices heb ik een ontzichtbaar 2.4 ghz iot netwerk. Dus wifi zou kunnen.
Ik heb wel een abbo maar dat doet er niet toe in dit geval gezien home assistant alles ziet. Maar abbonement is dus niet nodig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-05 22:30
@jellybrah

Sinds gisteren de batterij, vannacht met het goedkope tarief opgeladen tot 100% en daarna redelijk NOM in de AI stand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PLtVowjYRW2sedMDDMXhN-qmqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dc2lgq4OKv3sGsUUEd71Lcut.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocomoJohn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-04 01:13
Maxwp schreef op maandag 27 januari 2025 @ 23:01:
[...]
mag ik vragen wat de black friday deal precies was.
was dit de venus 5.12kw?

edit begrijp van een youtube video dat deze zomaar 250 euro was.
mmm was de 5,12 toen ook 1899 of was hij duurder waardoor die korting wat minder groot was.
ik lees ook dat per 1 feb de prijs met 20%?? zal gaan stijgen?
dan rpijzen ze zich toch uit de markt
Ik zie niet zo snel ergens een antwoord op de black friday voorbij komen maar deze had ik, en kwam de 5,12 versie op 1729 euro incl btw en verzenden

NL | Marstek Venus E, V151 | CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio347
d3x schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:30:
[...]

wat maakt dat uit? heb je geen vertrouwen in je eigen wifi merk of kennis? Je eigen wifi netwerk correct opzetten is basis. Je kan 100en combo maken met netwerk.

Of zal ik het andersom stellen, als de persoon dat even aangeeft, ga jij dan je gehele netwerk vervangen om tot hetzelfde resultaat te komen? 8)7

[...]

helaas door het aantal post met wat screenshots (zonder enieg waarde) en gewoon klagen is er niet echt nog een verloop te vinden.
Ik ben aan het troubleshooten en op zoek naar verschillen tussen werkende en niet-werkende configuraties, is dat zo gek? Mesh AP’s gedragen zich anders dan enkelvoudige AP’s, dus zou zeker een oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siert192
LocomoJohn schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:36:
[...]

Ik zie niet zo snel ergens een antwoord op de black friday voorbij komen maar deze had ik, en kwam de 5,12 versie op 1729 euro incl btw en verzenden
Ik heb hem begin januari voor € 1.747,50 gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
De HW-energysocket waar de batterij op zit als de batterij in standbymodus staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XImi5LfyzoCv4-KB90tNQNiUq98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3g1n0vq3iCWa3yZNjmOWEK3V.png?f=fotoalbum_large

Is het een idee om de batterij gewoon uit te (laten) zetten als ie niet in actie hoeft te zijn? Bijvoorbeeld als de batterij leeg is en niets meer levert en dan bijvoorbeeld weer aangezet wordt als de zon actief wordt. Nu gaat het maar om 5-6W per uur en zal weinig zoden aan de dijk zetten, maar toch... Of zou dat de levensduur van de batterij niet ten goed komen? Of juist wel?

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siert192 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:13:
[...]

Ik heb hem begin januari voor € 1.747,50 gekocht :)
buiten de black friday deal dus.
hoe wat waar ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DikkieDick schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:16:
De HW-energysocket waar de batterij op zit als de batterij in standbymodus staat:

[Afbeelding]

Is het een idee om de batterij gewoon uit te (laten) zetten als ie niet in actie hoeft te zijn? Bijvoorbeeld als de batterij leeg is en niets meer levert en dan bijvoorbeeld weer aangezet wordt als de zon actief wordt. Nu gaat het maar om 5-6W per uur en zal weinig zoden aan de dijk zetten, maar toch... Of zou dat de levensduur van de batterij niet ten goed komen? Of juist wel?
je kan je idd afvragen of bottom cell voltages dan niet in de gaten worden gehouden
naarmate hij ouder word kan hetzijn dat hij cellen gaat bij laden?
al lijtk me dat sterk denk dat hij balanceert bbij het opladen aan zijn0 100% soc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:20:
[...]

als je officiele dealer voor nederland bent is het dan zo gek dat je ook de marstek.nl domein hebt?
lijkt me vrij logisch en normaal eigenlijk.
snap niet wat daar misleidende over is
en dat deze zonnepanelen "boer" de status heeft gekregen en dat dan netjes onder het merk domein in de markt zet ziet er wel veel professioneler uit eigenlijk
maar dat is mijn mening :)
Nou ik wel, als je de off. importeur bent van Marstek Nederland dan kan ik het begrijpen....
Je bent nu een van de 'vele' verkoper.

Maar goed ik heb me ook hierdoor vergist ;-) en dacht te bestellen bij de off. importeur.
Is het erg nee is het misleidend ja.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
Maxwp schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:32:
[...]

buiten de black friday deal dus.
hoe wat waar ;-)
Zelf even uitzoeken wat de huidige prijzen zijn …
Kan ik je niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Emielio347 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:27:
[...]

https://fritzshop.nl/frit...box-4040-wifi-router.html
G+N standard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
@jellybrah

Ik merk wat frustratie bij je, ik probeer slechts mensen te helpen.

Ook vandaag lijkt hij te werken, al moest ik wel weer opnieuw de P1 meter toevoegen nadat de accu uit is geweest. Het kan dus zijn bij uitval/uitzetten dat je telkens die P1 moet toevoegen in de marstek app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Best
Hahahahahaha ja misschien wat frustratie en misschien met het verkeerde been uit bed gestapt. Eigenlijk heb ik tot 2027 om hem werkend te krijgen. Heb nog een vast contract zonder terugleverboete tot die tijd. En mijn PV levert op jaarbasis nog steeds meer dan mijn verbruik. Met EV en Wp en gasloos.
De thuisaccu gaat mij sowieso niet redden met een verbruik van meer dan 15000Kw/h per jaar 70% in de winter.

Het was minder frustrerend als het bij niemand werkte nog. Dan was er nog werk aan de winkel bij Marstek. Nu kunnen ze zeggen jij doet iets fout want bij hem werkt het wel dus onze machine is klaar. Helaas meneertje.

Dat is het meer. Maar super dat je deelt dat het werkt bij jou want dat geeft ook weer wat hoop.

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:02
Wat ik graag zou willen weten

1) wie heeft de p1 meter van Marstek al daadwerkelijk in bezit en wie was de leverancier?

2) wie met de Homewizard HWE-P!-21-E software versie 5.19, IOS heft deze goed werkend met de Marstek batterij in AI en/of zelf geïnitieerd zelfconsumptiemodel?

Alvast dank voor jullie reacties

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
stil schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:08:
Wat ik graag zou willen weten

1) wie heeft de p1 meter van Marstek al daadwerkelijk in bezit en wie was de leverancier?

2) wie met de Homewizard HWE-P!-21-E software versie 5.19, IOS heft deze goed werkend met de Marstek batterij in AI en/of zelf geïnitieerd zelfconsumptiemodel?

Alvast dank voor jullie reacties
2 werkt voor mij deels. Als er te weinig in of uit de batterij moet wil het met de HW-P1-meter nog niet heel erg lekker werken en zit dan soms terug te leveren terwijl ie moet laden. Dus nu met een beetje zon zet ik hem op handmatige mode voor het laden en dan neemt ie wel wat van het net af, maar beter dan terugleveren (overigens nog zonder terugleverboete). Als er weinig activiteit is op energieconsumptie werkt ie nagenoeg feilloos. Vanochtend een uurtje laten ontladen terwijl ik op kantoor zat. En dan zit ie redelijk rond de 0 op de meter.
Ben benieuwd of het met de Marstek P1-meter beter gaat.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
DikkieDick schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:13:
[...]

2 werkt voor mij deels. Als er te weinig in of uit de batterij moet wil het met de HW-P1-meter nog niet heel erg lekker werken en zit dan soms terug te leveren terwijl ie moet laden. Dus nu met een beetje zon zet ik hem op handmatige mode voor het laden en dan neemt ie wel wat van het net af, maar beter dan terugleveren (overigens nog zonder terugleverboete). Als er weinig activiteit is op energieconsumptie werkt ie nagenoeg feilloos. Vanochtend een uurtje laten ontladen terwijl ik op kantoor zat. En dan zit ie redelijk rond de 0 op de meter.
Ben benieuwd of het met de Marstek P1-meter beter gaat.
@DikkieDick En dat is met welk versie van de HW p1 meter? Degene die ik noemde of een andere? android of ios?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
stil schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:15:
[...]

@DikkieDick En dat is met welk versie van de HW p1 meter? Degene die ik noemde of een andere? android of ios?
5.19 en op ios 18.3

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Issue van Homewizard-P1 reactie Marstek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlbN9q_c-JVh2FYnbYNU91uXg84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50vAvainEKcXlD5QkAagrQwN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Tha Best schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:07:
Hahahahahaha ja misschien wat frustratie en misschien met het verkeerde been uit bed gestapt. Eigenlijk heb ik tot 2027 om hem werkend te krijgen. Heb nog een vast contract zonder terugleverboete tot die tijd. En mijn PV levert op jaarbasis nog steeds meer dan mijn verbruik. Met EV en Wp en gasloos.
De thuisaccu gaat mij sowieso niet redden met een verbruik van meer dan 15000Kw/h per jaar 70% in de winter.

Het was minder frustrerend als het bij niemand werkte nog. Dan was er nog werk aan de winkel bij Marstek. Nu kunnen ze zeggen jij doet iets fout want bij hem werkt het wel dus onze machine is klaar. Helaas meneertje.

Dat is het meer. Maar super dat je deelt dat het werkt bij jou want dat geeft ook weer wat hoop.

Thanks
Die dagen hebben we allemaal wel eens ;) maakt niet uit

2027 gaat echt wel lukken v.w.b.t. het online krijgen van je Accu('s). De plug & play lijkt gewoon nog aardig in de kinderschoenen te staan. En blijkbaar lukt het de één wel, de ander niet. Zoals ik al aangaf werkt het soms ook vreemd (bijv. accu die pas na een paar uur zichtbaar word zonder iets gedaan te hebben).

In jou geval, met zo'n hoog KWH verbruik. Zijn andere opstellingen dan niet interessant in 2027? Bijv. een
https://www.celltechnologies.nl/

In combinatie met grotere accu's en dynamisch contract zodat je straks echt minder afhankelijk bent in de winter.

De plug & play accu gebruik ik nu icm een dynamisch contract zodat ik er veel over leer en vanaf 2027 kan ik echt de kwh op gaan vangen die niet meer gesaldeerd mogen worden. Ik verbruik slechts 3800kwh (incl. warmtepomp, Label A+++) en wek 2900 op. Over 5 jaar heb ik een mooi overzicht voor de aankomende 2 jaar (salderen, dynamisch contract) en de jaren daarna (alleen dynamisch contract). Ik ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
FF in automode en dan gaat het niet helemaal goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjxySJbJtM2MqUgkBqLqEwyuUIE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L7e8ldKS7Jm6UicO8uJMWGIN.png?f=fotoalbum_large

Electriciteit actueel is wat de P1-meter aangeeft. en nu zit de batterij te ontladen terwijl ie zou moeten laden. In totaal wordt er zo'n 180W gebruikt in huis.
Maar na zo'n 3 tot 4 minuten (want had het ff zo gelaten) lijkt ie het te snappen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQWxbYWBpkvxrZ6tfux2hmeI86U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TWlCfr1nRCgcOEtZBAhlq66y.png?f=fotoalbum_large

De grafiekjes/meters komen uit een Grafana-dashboard dat ik heb dat gegevens haalt uit mijn Influxdb-database die gevuld wordt vanuit HomeAssistant.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jgroothedde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 30-01 16:05

Jgroothedde

LG-HM091MR-U44

Hier met de batterij en hw koppeling al 2 dagen perfecte connectie en laden en ontladen. Zie plaatjes. Vannacht stond hij uit en de piek is de auto opladen maar overdag prima hoorAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cBEdP0o9PPVlhDkNVpSS-YJmKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iyja3Gls2LieWucPdgugmbU8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bo8qWDAoJv7-SOBHc4tmY7HJaxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJ94V5GWlXN34teYKJ2GYzsA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nog even een update :
gisteravond batterij in AI mode gezet, was toen leeg. Vannacht netjes bij het laagste tarief bijgeladen, echter maar voor een uur dus batterij maar half vol. Heb dit gemeld aan Marstek gisteren en vannacht al antwoord dat ze mijn vraag begrepen en er naar gingen kijken(Batterij zou moeten volladen bij laagstse tarief en ontladen aan het hoogste tarief in AI mode) Daarna is die netjes NOM gaan regelen, gezien verbruik ook geen probleem, NOM kan natuurlijk niet als je meer afneemt dan batterij en zonnepanelen kunnen leveren. Belangrijkste is dat de regeling voor minimum inkoop gaat. Vanmorgen in manual bijgeladen. Daarna terug in AI mode gezet en eens langs de batterij gaan zitten . Hij regelde netjes bij volgens info van de app en de app van HW. Af en toe verliest de batterij de connectie met de P1 opnemer , lampje CT op batterij gaat dan uit en batterij gaat in stand-by modus. Als het lampje terug aan gaat gaat de batterij ook weer regelen volgens app marstek en HW Dan terwijl die aan het regelen is de glasvezel uitgetrokken , de batterij blijft ontladen , het lampje CT en wifi blijft branden, marstek app blijft aangeven dat batterij en CT on line is maar gegevens worden statisch. Batterij blijft wel ontladen volgens de led-balk op de batterij. In de app van HW komen geen gegevens meer binnen en energiesocket van HW die ik tussen het net en de batterij heb zitten gaat in foutmodus.
Als ik de glasvezel terug verbind krijgt op een gegeven moment ( +/- 2 minuten ) alles weer verbinding en het lijkt erop dat de batterij nog ontlaadt op de waarde van toen interne verbinding weg viel. Socket van HW wel moeten resetten.Daarna gaat de batterij weer correct regelen.
Batterij stuurt ook bij binnen de 30 seconden als je belasting inschakelt van bv 1000W, vind ik persoonlijk goed.
Na al die testen die ik de afgelopen 14 dagen heb gedaan is mijn conclusie :
1. gooi de CT001 van Marstek weg
2. gooi de shelly weg en probeer toch de P1 van HW te installeren zolang je de CT003 van Marstek niet hebt.
3. onduidelijk voor mij waarom de P1 van HW bij niet bij iedereen werkt.
4. het wordt tijd dat Marstek met een eigen werkende P1 komt die rechtstreeks met de batterij via het interne wifi netwerk communiceert ook als het externe internet wegvalt en zo plug and play wordt zolang je niet meer dan 800W wil ontladen wat ik persoonlijk wel een voorwaarde vind om 2500W te ontladen.
5. Hardwarematig denk ik dat de batterij goed is geconstrueerd, mooi design, degelijke constructie, kan nog wat goedkoper qua uitvoering als je die vnl in een ruimte zet zoals kelder tuinhuis of what ever. In woonkamer of zo kan ook want eigenlijk hoor je ze niet en mits je daar een aparte groep hebt om aan 2500W te ontladen.
6. In Ai mode zijn er nog wat optimalisaties te doen, ook afhankelijk van de omvormer die je hebt voor de zonnepanelen en koppeling met voorspelde zonneergie voor de volgende dag bv.
6. Alles is natuurlijk qua besparing afhankelijk van je verbruiksprofiel , de installatie( al dan niet zonnepanelen en hoeveel injectie die je hebt ) en het elektriciteistcontract dat je hebt.
Voor mij werkt de batterij nu zoals ik het wil en de payback die ik heb berekend zal moeten blijken. Dynamisch contract voor mij niet interessant omdat ik nog oude omvormers heb. Zonnepanelen en batterijen moeten ervoor zorgen dat je elektriciteitsfactuur zo laag mogelijk blijft, zeker nu Europa wil dat we allemaal elektrisch gaan rijden en verwarmen. Ik geef het liever uit aan iets leuks dan aan het inkopen van elekriciteit.
7. Je wordt niet rijk met het plaatsen van een batterij, zonnepanelen en batterij gaan wel helpen om kosten te verlagen.
Mijn installatie : 3500Wp panelen op het oosten , 35° helling, 4500Wp op het westen 35° helling , beide vrij uitzicht. Omvormer sunny boy SMA van 2009 5000W en 4000W van 2014. Opbrengst panelen 7400 W waarvan 2600 eigenverbruik en 3600kWh afname van het net. Met batterij van 5kWh reken ik 2400kWh afname van het net en 3500kW injectie. Payback met de batterij 4.5 jaar met variabel contract ( met 10kWh wordt dat al 7.5 jaar en dus kort bij de levensduur van de batterij ) Batterij 5.12 kWh software versie V147, app V.1.6.0, als CT P1G1 van HW. software versie 5.19 , en dit alles in Vlaanderen.
Advies, koppel zo veel mogelijk via de feedback van de app terug aan Marstek terug met zoveel mogelijk gegevens. Zou niet zo moeten zijn maar als je een batterij hebt gekocht wil je natuurlijk wel rendement. Ik ben ervan overtuigd dat ze ervoor zullen zorgen dat alles werkt. Is ook geen rocket science denk ik.
.Hieronder nog een plaatje zoals de installatie nu draait..Hier onder de plaatjes zoals de installatie nu draait.
I rest my case. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWp5WWUxNsg6u5VjRihH4NPefoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnpP73dR4ZyI2hN45GXAV3th.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WL096AzELt1Ap3zizhNqcxfLbmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKGLKfH5jr0ys5AfOHPpWPZx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awHvrjKB4v9nQFIQAdLaADU-OuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lakIEM5jfmULANAyp7invqsV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSXfQ_T2Ow3OVpE8cu2ayKwWFSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNg5vHM8xevN7GsgoV3TlDQU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als laatste , zou graag een goede Android emulator vinden zodat ik de Marstek app op mijn laptop kan laten draaien. Iemand een voorstel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 23:04
PNARI schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:10:
Als laatste , zou graag een goede Android emulator vinden zodat ik de Marstek app op mijn laptop kan laten draaien. Iemand een voorstel ?
Bluestacks of een emulator in android studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
De batterij staat bij mij naast mijn werkplek. Altijd smartphone bij de hand, maar zelden tot nooit bluetooth verbinding. Waar dat aan ligt is voor mij ook wel een vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:49:
De batterij staat bij mij naast mijn werkplek. Altijd smartphone bij de hand, maar zelden tot nooit bluetooth verbinding. Waar dat aan ligt is voor mij ook wel een vraag?
Eenmaal op je wifi netwerk geïnstalleerd communicatie via interne WiFi als je verbinding hebt met je interne wifi of via de server van Marstek als je extern ergens netwerkverbinding met internet hebt. Bluetooth enkel voor updates van de batterij. Bluetooth geeft met mijn Samsung s24 ook problemen .Waarschijnlijk omdat ik er een Bluetooth manager op heb staan. Samsung A 40 geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door PNARI op 28-01-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siert192 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Zelf even uitzoeken wat de huidige prijzen zijn …
Kan ik je niet bij helpen.
Nou daar dit het probleem oversl is het 1899 duravolt of marstek het maakt niet uit.
Nergens een deal.
De fabrikant heeft het afgedwongen of men krijgt niks meer geleverd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
Maxwp schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:13:
[...]

Nou daar dit het probleem oversl is het 1899 duravolt of marstek het maakt niet uit.
Nergens een deal.
De fabrikant heeft het afgedwongen of men krijgt niks meer geleverd....
Tijd terug was er wel een BF-deal maar had op dat moment (nog) wat te weinig vertrouwen in die desbetreffende aanbieder, zeker ook door de vreemde terminologie die werd gebruikt, dus (helaas) 1 zonder korting gekocht en ook idd 1899 betaald. Ach, nu ie er staat vergeet je dat snel. :-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SatScan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:37:
[...]

Nou ik wel, als je de off. importeur bent van Marstek Nederland dan kan ik het begrijpen....
Je bent nu een van de 'vele' verkoper.

Maar goed ik heb me ook hierdoor vergist ;-) en dacht te bestellen bij de off. importeur.
Is het erg nee is het misleidend ja.
maar wie is nu dan de officiële importeur ? Dat kan ik nog steeds niet vinden.
Iemand hier ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:07
Marcus. schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 00:02:
Sinds vorige week donderdag ook in het bezit van de marstek venus 5,12kwh versie. Vrijdag de update geïnstalleerd waardoor hij kon gekoppeld worden met de P1 meter van home wizard. Gezien er niet veel zon was heb ik hem manueel vol geladen daarna op auto modus gezet. Die eerste nacht heeft hij al bij al goed de 0 gehouden, zaterdag mits een beetje zon wat bijgeladen en verder ook goed de 0 gehouden tot hij savonds leeg was (11% 0,56kwh). Zondag was er al wat meer zon en was mijn installatie 2300Watt aan het opwekken tot het vermogen plots wegviel. Sindien doet de omvormer van mijn zonnepanelen niks meer.. resetten, uit en aanschakelen helpt niets meer.. deze is wellicht stuk. Installatie en dus ook de omvormer is 2jaar oud en heeft altijd zonder problemen gewerkt.

Hi,

Dat 2 dingen ongeveer tegelijkertijd gebeuren wil nog niet zeggen dat er een verband is.
Je kunt ook een googlelen op "Mijn merk en Type omvormer"+ Defect / Defective / Problem of zoiets.
Wie weet vallen ze bij bosjes om maar focus je jezelf nu op een niet bestaand verband.
Troubleshooten = uitsluiten van dingen die je zeker weet, dus moet je eerst zorgen dat je een aantal dingen zeker weet.

MTVenus V151 HW-P1 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Tha Best schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:01:
Interresant, heb je meer bevindingen? Is er een topic waar ik meer kan lezen? Ik vind er niet direct een. Enkel een paar vermeldingen in andere topics.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
superduper1969 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Hi,

Dat 2 dingen ongeveer tegelijkertijd gebeuren wil nog niet zeggen dat er een verband is.
Je kunt ook een googlelen op "Mijn merk en Type omvormer"+ Defect / Defective / Problem of zoiets.
Wie weet vallen ze bij bosjes om maar focus je jezelf nu op een niet bestaand verband.
Troubleshooten = uitsluiten van dingen die je zeker weet, dus moet je eerst zorgen dat je een aantal dingen zeker weet.
Inderdaad, electro (apparatuur) kan nou eenmaal zomaar kapot gaan, mijn omvormer van mijn zonnepanelen was na 6 maanden ook zomaar kapot destijds (zeg het maar, defect component, wie weet)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
JeffreyGorissen schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:07:
[...]

Interresant, heb je meer bevindingen? Is er een topic waar ik meer kan lezen? Ik vind er niet direct een. Enkel een paar vermeldingen in andere topics.
Destijds ook naar gekeken , toch een stuk duurder als je naar de zelfde capaciteit wil, 5 kWh is toch wel het minimum naar mijn mening . En je zit toch met een bepaalde investering en terug verdientijd. Plus er zit dacht ik geen EMS functie in. (Maar weet ik niet zeker )

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Ik dacht doe eens gek.... ik voorzie de HW p1 van een voeding, misschien ........
Helaas verbeterd niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32
Bij mij werkt het ook niet.... ik heb ook een Fritz!box (7590). Opvallend?

Wie heeft er een Fritz!box...en werkt de P1 van HW wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
stil schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:23:
Ik dacht doe eens gek.... ik voorzie de HW p1 van een voeding, misschien ........
Helaas verbeterd niets
Ik was je al voor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ellroe32 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:23:
[...]

Bij mij werkt het ook niet.... ik heb ook een Fritz!box (7590). Opvallend?

Wie heeft er een Fritz!box...en werkt de P1 van HW wel?
Ik en bij mij werkt de P1 van HW met 5.19, maar nog niet helemaal zoals ik wil, want als er minder dan 100W teruggeleverd wordt volgens de P1-meter gaat de Marstek ook nog eens ontladen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:27
DikkieDick schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:31:
[...]

Ik en bij mij werkt de P1 van HW met 5.19, maar nog niet helemaal zoals ik wil, want als er minder dan 100W teruggeleverd wordt volgens de P1-meter gaat de Marstek ook nog eens ontladen.
Zou je met alle ervaringen van nu de batterij opnieuw kopen of toch voor bv zendure gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-06 12:47
Ik zag t al eerder voorbij komen, en laatst attendeerde iemand anders mij ook op: lees anders even het topic “….” door…

Ik weet niet hoe het hier met de gemiddelde tweaker zit, maar ik gok zo dat de meeste hier gewoon een (fulltime) baan hebben. Er worden mega veel berichten hier geplaatst, ik hou het zelfs niet meer bij en ik doe over het algemeen toch best wel m’n best. Een topic van 130 pagina’s doorlezen omdat je op 1 vraag antwoord zoekt is wat mij betreft onzinnig, dat kost veel te veel tijd.

Strekking van mijn verhaal: lees globaal even eea door, maar wees ook niet bang om te vragen. Tweakers is een gaaf forum, maar het is soms echt zeer lastig om in deze grote topics de info te vinden die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
obed112 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:48:
[...]

Zou je met alle ervaringen van nu de batterij opnieuw kopen of toch voor bv zendure gaan?
Ik ben niet heel erg bekend met de Zendure, dus dat kan ik niet zeggen. Ik weet dat het wat nieuws is en er nog wat aanloopproblemen kunnen zijn. Wellicht dat het met de P1-meter van Marstek zelf straks beter gaat. Omdat de zonnepanelen nog niet extreem actief zijn zet ik hem afwisselend op Manual en Zelf-stand (niet AI).

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 22:51
met veel aandacht ben ik dit aan het lezen sinds een paar dagen. inmiddels op pagina 111.. ik ben bijna up-to-date :-p
via de HW topic hier gekomen. grote kans dat ik voor de Marstek ga, tenzij ik tussen pagina 111 en 132 de NO-GO tegenkom :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekwgxJ8Z5vfLSDqIvr_IwRG0E3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmXPMv2gDsnPs63fNdb5XT16.jpg?f=fotoalbum_large

Hier werkt het goed met de p1 van Homewizard. Vanmorgen om 7.30 aan gezet.

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiSpA
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-05 13:21
Helaas onlangs dat mijn HW p1 aangesloten is de info juist doorgeeft aan de HW app en de CT groen is in de app van Marstek zie ik enkel 10w ontladen of zelfs niks verder is alles 0...

Heeft iemand met dit probleem het al weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:54
MiSpA schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:24:
Helaas onlangs dat mijn HW p1 aangesloten is de info juist doorgeeft aan de HW app en de CT groen is in de app van Marstek zie ik enkel 10w ontladen of zelfs niks verder is alles 0...

Was hier ook zo, ewoon een tijdje laten lopen en toen werkte het in eens.

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:52
Ik moet zeggen, met de shelly emulatie via HA (https://github.com/tomquist/b2500-meter) en een P1 meter die elke 5 sec update werkt het echt goed stabiel.

Ook heb ik het nu kunnen automatiseren dat als de auto laad de batterij uit gaat via modbus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhDKpBP3-PqiN0Q3kRyZm6NqR9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9px6QfNH9ht1XVhquXhtlpiM.png?f=fotoalbum_large

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
MiSpA schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:24:

Welke versie van de HW p1 heb je model en software idem android of ios app?

Pagina: 1 ... 33 ... 184 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.