[F1 2024] Race 16 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 58.938 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32
ParaDroid2 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Nou, 70 punten voorsprong is nog steeds nogal wat. Daarom acht ik Verstappen nog steeds wel veruit favoriet voor het WDC hoor.
Dat gesneer is nergens voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-09-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Het wil ook echt niet met die RB20's vlotten hé? Alhoewel het buiten de baan schieten van Perez ook niet echt hield met Max zijn laatste ronde had ik het idee...

Congrats aan McLaren, laatste races keer op keer de snelste 👍 Wordt wel spannend zo voor de kampioenschap titel..😷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:14
ParaDroid2 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Nou, 70 punten voorsprong is nog steeds nogal wat. Daarom acht ik Verstappen nog steeds wel veruit favoriet voor het WDC hoor.
Met een P1 morgen en P7 voor Verstappen gaat het hard hoor.

Met deze problemen zie ik Red Bull niet eens punten halen in Singapore..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
Damn die Norris is toch wel een paar stappen beter dan Max, mooi gedaan. Wat een sublieme acties van hem, Max duidelijk de mindere nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 11:22

sjaool

Every life should have 9 cats

HollowGamer schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:08:
Je hoort het als eerste hier: Max gaat ooit weg bij RB.
Precies.

Alhoewel ik doodmoe wordt van die berichten die hierover gaan. Ik probeer ze altijd te negeren. :p

Als hij weggaat dan wordt dat na 2026 of hij stopt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:00
Dit valt me toch wel tegen van RBR, misschien nieuwe motor erin gooien, nu doet het misschien nog het minste pijn met deze mindere Q en toch wel kansen om alles wat er dan voor zit in te halen, en Verstappen zit al over de limiet wat betreft onderdelen, dus wat meer ruimte is dan niet zo heel gek voor als er een onderdeel het begeeft tijdens een training later dit seizoen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik ben vooral benieuwd wanneer VER in de media het hele team inclusief Horner voor de bus gooit :9B

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-06 08:49
Ik wist niet dat Monza tussen de bergen lag. Landooooo.. laandooooo (echoooo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
siggy schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:08:
Red Bull moet gewoon een raceweekend als testweekend zien. Dit heeft compleet geen nut zo. Beetje aankloten en op het simpelste circuit zelfs voorbij gereden door Ferrari en Merc. Damn, hoe zwak moet Singapore dan wel niet worden? Damn, gevecht voor P1 is leuk, maar dit is geen gevecht, dit is wisseling.
Ze blijven harken met het onderstuur. De Red Bull kan de bocht niet zo mooi aansnijden als eerder, waardoor je een mindere exit hebt. Dat kost tijd op de baan en daar is een goede update voor nodig om te verhelpen.

Komende races worden gewoon nog lastig en eens zien hoe dichtbij Norris kan komen in het kampioenschap.
Q3 was een opstapeling van gerommel. Max had eerder een momentje en nu net weer Perez als die voor hem zit. Daarna nog verkeer, het zit allemaal niet mee. Al hadden ze dan nog Mclaren niet verslagen :)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ben toch heel benieuwd naar die voorvleugel van de McLaren. Ze hebben iets gevonden en dat lijkt iets te goed te werken. :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notlupus
  • Laatst online: 19-06 12:45
Toch bijzonder wat een piemelfoto teweeg brengt. Van het meest dominante team in de historie van de sport tot met moeite derde, vierde? Snel weg Max. Dit team is dood.

[ Voor 4% gewijzigd door Notlupus op 31-08-2024 17:14 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 27-06 10:18
Ik geloof er helemaal niets van. Er is iets (verplicht?) veranderd aan die auto. Vanaf Miami en daarna is er iets gebeurd, dit soort verschillen zie je nooit ineens ontstaan bij het dominante team midden in het seizoen. Tuurlijk lopen andere teams in, maar -0.5 naar +0.5.. Nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:49
Snowdog schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:11:
Damn die Norris is toch wel een paar stappen beter dan Max, mooi gedaan. Wat een sublieme acties van hem, Max duidelijk de mindere nu.
Ik denk dat het voornamelijk de wagen is die beter is. Zwaar balen dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Notlupus schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:13:
Toch bijzonder wat een piemelfoto teweeg brengt. Van het meest dominante team in de historie van de sport tot met moeite derde, vierde? Snel weg Max. Dit team is dood.
Ja, neem de makkelijkste weg maar. Knokken voor de overwinning doen we niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:11
Notlupus schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:13:
Toch bijzonder wat een piemelfoto teweeg brengt. Van het meest dominantie team in de historie tot met moeite derde, vierde? Snel weg Max. Dit team is dood.
Als je het zo brengt klinkt het bijna als een bepaald Eredivisieteam :+

Maar ja, ik vind de auto van McLaren wel sterker, maar zie ze ook nog wel fouten maken, of op bepaalde banen bijgehaald/ingehaald worden door RBR, Ferrari en Mercedes. Daarom dat ik het nog moet zien of het echt nog spannend gaat worden. Ondanks dat ik het wel hoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:10

NoFearCreations

3DPrint the world!

Justevo schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:14:
Ik geloof er helemaal niets van. Er is iets (verplicht?) veranderd aan die auto. Vanaf Miami en daarna is er iets gebeurd, dit soort verschillen zie je nooit ineens ontstaan bij het dominante team midden in het seizoen. Tuurlijk lopen andere teams in, maar -0.5 naar +0.5.. Nee.
Dat, en Mclaren moet iets gevonden hebben, om 1.5/2s snelheid te vinden in een seizoen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hoe kan die rbr ineens zo bagger zijn. Ik begin echt te geloven dat ze gepakt zijn met iets wat tegen de regels was, en dat ze nu echt battlen om de auto weer goed te krijgen. Want kan echt niet geloven dat de andere teams ineens zoveel sneller zijn geworden in paar maanden. Ze zijn hier het 4e team.

Verder wel gave quali eerste paar teams binnen paar tiende van mekaar. Hopen op mooie race morgen!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Justevo schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:14:
Nee, iedereen die nog steeds gelooft dat dit normale ontwikkeling is, die ziet het niet scherp naar mijn mening.

Vraag is wel, wat is er van de auto gehaald, en hoe “grijs” was dit, of was het gewoon illegaal.
Als het echt illegaal was, dan mag je ook de twee afgelopen kampioenschappen van RBR in twijfel gaan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het leek even leuk qua spanning in races, maar McLaren is nu totaal dominant.
Zou me niks verbazen als ze alle resterende races winnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
ZeromaNoiS schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:17:
[...]

Nee, iedereen die nog steeds gelooft dat dit normale ontwikkeling is, die ziet het niet scherp naar mijn mening.

Vraag is wel, wat is er van de auto gehaald, en hoe “grijs” was dit, of was het gewoon illegaal.
Als het echt illegaal was, dan mag je ook de twee afgelopen kampioenschappen van RBR in twijfel gaan trekken.
De aarde is plat toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
  • Laatst online: 19-06 12:45
sjaool schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

Max heeft altijd aangegeven zonder een snelle auto maakt een coureur geen kans. Kan hem daarom niks kwalijk nemen.
ParaDroid2 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

Als je het zo brengt klinkt het bijna als een bepaald Eredivisieteam :+

Maar ja, ik vind de auto van McLaren wel sterker, maar zie ze ook nog wel fouten maken, of op bepaalde banen bijgehaald/ingehaald worden door RBR, Ferrari en Mercedes. Daarom dat ik het nog moet zien of het echt nog spannend gaat worden. Ondanks dat ik het wel hoop.
Net het team waar ik ook supporter van ben.. Slechte tijden voor mij :+

Maar even serieus, dit gaat enorm moeilijk worden. Je gaat een verschil als dit niet binnen een paar races oplossen. Mclaren is, met afstand, de snelste auto nu. Norris hoeft alleen maar eerste te worden en dan hoeft hij nieteens te kijken naar wat Max doet. Als Max nu nieteens in de top drie zit kun je het afschrijven hoor. Norris staat na Singapore op #1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NoFearCreations schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

Dat, en Mclaren moet iets gevonden hebben, om 1.5/2s snelheid te vinden in een seizoen.
Yup, dit. De rb20 is gemiddeld sneller dan de rb19. Maar McLaren klapt er enorm overheen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Alle feesboek gebruikers zijn hier ook weer te vinden met wilde theorieën _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zoals ik zei. De rb20 is niet ineens langzamer dan de rb19. De rest maakt grotere stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

[...]

Leveren we ook meteen het bewijs voor we zover doorslaan?

De balans is zoekende van de auto waar andere teams juist stappen hebben gemaakt.
En vergeet niet intern bij Red Bull zijn ook de nodige wijzigingen gaande, dat heeft gewoon zijn effect en niet altijd meteen positief.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

tweakduke schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:12:
[...]

Ze blijven harken met het onderstuur. De Red Bull kan de bocht niet zo mooi aansnijden als eerder, waardoor je een mindere exit hebt. Dat kost tijd op de baan en daar is een goede update voor nodig om te verhelpen.

Komende races worden gewoon nog lastig en eens zien hoe dichtbij Norris kan komen in het kampioenschap.
Q3 was een opstapeling van gerommel. Max had eerder een momentje en nu net weer Perez als die voor hem zit. Daarna nog verkeer, het zit allemaal niet mee. Al hadden ze dan nog Mclaren niet verslagen :)
Hebben ze nu onderstuur door hun updates of hebben ze onderstuur omdat ze Mclaren niet meer bij kunnen houden? Ik neem toch aan dat RB zelf wel het antwoord hierop weet. Best bizar dat er niks (meer) uit de fabriek komt. Dat wat ze proberen, althans dat wat gezegd wordt door de media wat ze proberen, lijkt me nogal vrij basic van aard. Of ze kunnen niet meer andere dingen proberen, of ze hebben echt een correlatie issue van epische proporties. Blijft een dingetje, die correlatie. Lijkt me intussen toch wel het nachtmerrie-woord in de F1. Dat ze ff een deal zoeken met Amazon en dat hun eigen computer tijd alleen maar de input verzorgt voor de AWS juggernaut zodat het nog binnen budget valt :+

Anyway, ik krijg de indruk dat ze niet veel meer kunnen dan wat ze aan het doen zijn, wat ook best triest is voor de regerend wereldkampioen. Zal dit het nieuwe normaal in de F1 zijn? Dominantie van 2,5 jaar en dan neemt de volgende het over?

Het ergste wat nu kan gebeuren is dat Norris echt momentum gaat krijgen. Als het morgen een DRS trein wordt, dan kan Max helemaal niks uitmaken.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wel weer lekker spannend seizoen zo.

Wel ontluisterend om RB van duidelijk eerste naar nu vierde team te zien duikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
Ben bang dat morgen een lijdensweg gaat worden, ik ben al geen fan van deze baan (saaaaaaai) en met het dramatische RBR wordt dat niet beter. Aan de andere kant: misschien krijgen we een 'angry Max' en gebeurt er iets ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
Red Bull doet een Aston Martintje, gewoon te weinig vooruitgang boeken.
Desondanks vind ik wel dat McLaren sinds Silverstone vorig jaar absurde stappen heeft gemaakt

Verder had Max het contract van Mercedes met twee handen aan moeten grijpen

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 31-08-2024 17:28 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:21
Ik vind het wel lekker dat Max weer eens mag jagen, ipv andersom.
En het statement 'RB is dood' wordt wel heel makkelijk gemaakt. Ferrari en Merc, allebei zo wispelturig als wat. De enige die nu overduidelijk vooraan staat is McLaren.
Wordt een héél spannend seizoen, leuk! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 16:35

Vuvuzela

My spire is forming

Dit maakt het voor Max wel makkelijker als hij weg wilt bij RB. Met 3 teams die sneller zijn heeft hij iets meer keus.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Vuvuzela schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:26:
Dit maakt het voor Max wel makkelijker als hij weg wilt bij RB. Met 3 teams die sneller zijn heeft hij iets meer keus.
heeft toch gewoon nog een contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 16:39

Major_ton

Shoot!

Anoniem: 525104 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:28:
[...]

heeft toch gewoon nog een contract?
Met wederzijdse prestatie clausules ja.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Major_ton schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

George Russel zal wel een addendum hebben gekregen sinds Antonelli er naast komt.
Defeat Jos the Boss to keep your seat
:+ :+
Flauw als de nete. Maar euh ja, 2026 Antonelli en Max bij Merc? Of Max heeft geen bok meer na volgend jaar als dit debacle blijft doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 09:36

backupdevice

Boeh!

Luapper schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:26:
Ik vind het wel lekker dat Max weer eens mag jagen, ipv andersom.
En het statement 'RB is dood' wordt wel heel makkelijk gemaakt. Ferrari en Merc, allebei zo wispelturig als wat. De enige die nu overduidelijk vooraan staat is McLaren.
Wordt een héél spannend seizoen, leuk! oOo
Max geeft al maanden aan dat de balans weg is.

Redbull heeft al meerdere keren aangegeven dat dit het plafond is van het huidige platform

De rest ontwikkeld meer en meer snelheid terwijl RB alleen maar de balans kan verdedigen.

Vorige week en deze week laten duidelijk zien wat de impact is.

Dus als je een Max fan bent , dan is het duidelijk dat de spanning weg is. Ben je fan van McLaren is het idd spannend ja .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major_ton schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

I mean, hij staat nog steeds 1e.. Weet natuurlijk niet wat die prestatie clausules precies inhouden, maar als RBR 2e of 3e eindigt dan betwijfel ik of hij gebruik kan maken van die clausules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Anoniem: 525104 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:31:
[...]

I mean, hij staat nog steeds 1e.. Weet natuurlijk niet wat die prestatie clausules precies inhouden, maar als RBR 2e of 3e eindigt dan betwijfel ik of hij gebruik kan maken van die clausules.
Daarnaast…. Waar zou hij in 25 nog naar toe moeten .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hier worden wel heel snel conclusies getrokken. Een P3 had erin gezeten voor VER. De twee ronden hadden nu teveel fouten.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

siggy schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:23:
[...]

Hebben ze nu onderstuur door hun updates of hebben ze onderstuur omdat ze Mclaren niet meer bij kunnen houden? Ik neem toch aan dat RB zelf wel het antwoord hierop weet. Best bizar dat er niks (meer) uit de fabriek komt. Dat wat ze proberen, althans dat wat gezegd wordt door de media wat ze proberen, lijkt me nogal vrij basic van aard. Of ze kunnen niet meer andere dingen proberen, of ze hebben echt een correlatie issue van epische proporties. Blijft een dingetje, die correlatie. Lijkt me intussen toch wel het nachtmerrie-woord in de F1. Dat ze ff een deal zoeken met Amazon en dat hun eigen computer tijd alleen maar de input verzorgt voor de AWS juggernaut zodat het nog binnen budget valt :+

Anyway, ik krijg de indruk dat ze niet veel meer kunnen dan wat ze aan het doen zijn, wat ook best triest is voor de regerend wereldkampioen. Zal dit het nieuwe normaal in de F1 zijn? Dominantie van 2,5 jaar en dan neemt de volgende het over?

Het ergste wat nu kan gebeuren is dat Norris echt momentum gaat krijgen. Als het morgen een DRS trein wordt, dan kan Max helemaal niks uitmaken.
Nou ik denk dat ze door onder druk van de nadere concurrentie een verkeerde afslag hebben genomen met de ontwikkeling van de auto. Of een concept uitvoeren wat er nog niet voldoende is.

Volgens mij kwamen de problemen ongeveer na de eerste 5 races. En daarna werd het steeds een beetje minder en de rest werd maar beter. Er waren ook artikelen dat ze bepaalde iteraties terug willen draaien. Hoe dan ook, het is te hopen voor Max dat ze het binnen een paar races wel hebben uitgevogeld.

Voor morgen denk ik wel dat er wat meer in zit, vandaag had een p3 normaal gesproken er wel in gezeten. Eens zien hoever we naar voren kunnen rijden om de schade zoveel mogelijk te beperken.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
hansvk schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:32:
Hier worden wel heel snel conclusies getrokken. Een P3 had erin gezeten voor VER. De twee ronden hadden nu teveel fouten.
Die fouten komen omdat de auto lastig te besturen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Laatst online: 28-06 07:18
sjaool schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:15:
Er zijn een paar sleutelfiguren weg, er is een hoop politiek gedoe wat 100% zeker invloed heeft op de (ontwikkel)prestaties en die auto gaat voor geen ene meter.

Als ik Max was zou ik na dit seizoen al weg gaan. De komende jaren zit er geen toekomst meer in dat team, tenzij Horner weg gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

hansvk schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:32:
Ik hoop dat het meevalt . Enige wat ik dit en vorige 3 races heb gezien is dat Max met de balans enorm struggled. Daarnaast enorme tiredeg heeft tov de McLaren . Meest belangrijke , wat vroeger de kracht van RB was - fast en middle fast corners - is nu het zwakste gedeelte van de auto

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 18:30
Exocet schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:33:
[...]

Die fouten komen omdat de auto lastig te besturen is
Maar toen de auto op rails reed was Max nog de allerbeste, de enige die zoiets zou kunnen. Nu het allemaal net wat lastiger is, is het ok dat hij opeens fouten maakt en net 0.01 sneller is dan Perez? Is hij echt zo slecht?
Dat is een beetje het niveau van dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Snowdog schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:35:
[...]

Maar toen de auto op rails reed was Max nog de allerbeste, de enige die zoiets zou kunnen. Nu het allemaal net wat lastiger is, is het ok dat hij opeens fouten maakt en net 0.01 sneller is dan Perez? Is hij echt zo slecht?
Iets met een oranje bril :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:14
Sito schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:33:
[...]

Er zijn een paar sleutelfiguren weg, er is een hoop politiek gedoe wat 100% zeker invloed heeft op de (ontwikkel)prestaties en die auto gaat voor geen ene meter.

Als ik Max was zou ik na dit seizoen al weg gaan. De komende jaren zit er geen toekomst meer in dat team, tenzij Horner weg gaat.
Is ie nu een beetje laat mee nu Antonelli aangekondigd is bij Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
[...]

De auto is gewoon slecht toch? Kijk maar op de onboards. Max is goed, maar dit kan hij niet meer compenseren, wat in eerdere races nog wel lukte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

[...]

Dat is een beetje jouw conclusie.

Als de auto minder balans heeft , moet je compenseren en buiten de window van de auto rijden. Waardoor je dus gewoon meer fouten kan maken. F1 1 on 1 . Geen oranje bril voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Dingdong schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:20:
Alle feesboek gebruikers zijn hier ook weer te vinden met wilde theorieën _O-
Tante Truus hep gezegd dat er op dat Tweekers ook nog een leuk draatje was over die Vormule een oto's.
En of ze daaro wisten waarom ze bei haar garage de bantjes ook niet zo snel konden verwisselen.

Geinig, hae ?

Groetjes, Beppie.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:45
backupdevice schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:37:
[...]

Dat is een beetje jouw conclusie.

Als de auto minder balans heeft , moet je compenseren en buiten de window van de auto rijden. Waardoor je dus gewoon meer fouten kan maken. F1 1 on 1 . Geen oranje bril voor nodig
Dat is geen reden om 'm 0,04 seconden voor Perez te rijden in plaats van de gebruikelijke 0,5 s.

[ Voor 4% gewijzigd door Harry Nak op 31-08-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

tweakduke schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:33:
[...]

Nou ik denk dat ze door onder druk van de nadere concurrentie een verkeerde afslag hebben genomen met de ontwikkeling van de auto. Of een concept uitvoeren wat er nog niet voldoende is.

Volgens mij kwamen de problemen ongeveer na de eerste 5 races. En daarna werd het steeds een beetje minder en de rest werd maar beter. Er waren ook artikelen dat ze bepaalde iteraties terug willen draaien. Hoe dan ook, het is te hopen voor Max dat ze het binnen een paar races wel hebben uitgevogeld.

Voor morgen denk ik wel dat er wat meer in zit, vandaag had een p3 normaal gesproken er wel in gezeten. Eens zien hoever we naar voren kunnen rijden om de schade zoveel mogelijk te beperken.
Ik vind het nogal naar 'sunken cost fallacy klinken'. Dat de rest beter geworden is, is evident, maar RB lijkt stil te staan, compleet of erger. Ze moeten gewoon accepteren dat ze een fout hebben gemaakt, teruggaan en dan verder kijken welke mogelijkheden er zijn. Want dat geprobeer wat ze doen heeft geen enkel nut. Dat weten ze nu al minimaal 2 GP weekenden.

Ik snap dat niets proberen ook niet zinvol is, maar hoeveel data willen ze krijgen over shit die overduidelijk niet werkt.

De grap is natuurlijk dat Perez dichtbij Max zit. En we weten dat Perez het prima doet in een auto met onderstuur. Er is iets veranderd daar, en ze durven, willen of kunnen niet terug of er is iets anders......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Harry Nak schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:39:
[...]

Dat is geen reden om 'm 0,04 seconden voor Perez te rijden in plaats van de gebruikelijke 0,5 s.
Denk dat Max iets meer heeft gepushed als Checo , kijken wat er op het spel staat . Denk je ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

siggy schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:43:
[...]

Ik vind het nogal naar 'sunken cost fallacy klinken'. Dat de rest beter geworden is, is evident, maar RB lijkt stil te staan, compleet of erger. Ze moeten gewoon accepteren dat ze een fout hebben gemaakt, teruggaan en dan verder kijken welke mogelijkheden er zijn. Want dat geprobeer wat ze doen heeft geen enkel nut. Dat weten ze nu al minimaal 2 GP weekenden.

Ik snap dat niets proberen ook niet zinvol is, maar hoeveel data willen ze krijgen over shit die overduidelijk niet werkt.

De grap is natuurlijk dat Perez dichtbij Max zit. En we weten dat Perez het prima doet in een auto met onderstuur. Er is iets veranderd daar, en ze durven, willen of kunnen niet terug of er is iets anders......
De balans is al sinds het begin van het seizoen een punt welke Max keer op keer benadrukt als pijnpunt .

Teruggaan heeft alleen zin om die terug te vinden . De performance zit al aan het plafond van deze auto

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
GAIAjohan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:25:
Red Bull doet een Aston Martintje, gewoon te weinig vooruitgang boeken.
Desondanks vind ik wel dat McLaren sinds Silverstone vorig jaar absurde stappen heeft gemaakt
Aston Martin is vorig jaar teruggefloten door de FIA voor een te flexibele voorvleugel.
https://www.motorsport.co...tricks-revealed/10513312/

Hoe ik het begrijp is dat echt een enorm voordeel omdat je onderstuur genereert in snelle bochten en overstuur in langzame bochten. Het maakt de auto's blijkbaar ook een stuk makkelijker om af te stellen. Vervolgens is het wel heel toevallig dat McLaren met een dergelijke vleugel in Miami kwam en opeens competitief werd. En toen ze die upgrade in Oostenrijk, werden ze nog competitiever. Ook is het wel heel opvallend dat Mercedes een dergelijke vleugel in Monaco introduceerde en ze na ruim twee jaar opeens hun auto konden wel konden afstellen en daarna ook races hebben gewonnen.

Ondertussen is RBR hier al vele maanden over aan het klagen. Eerst deed de FIA niks en nu observeren ze de situatie op vrijdagen. Ondertussen laat de FOM nota bene dit weekend weer eens zien hoe erg die vleugels bij McLaren doorbuigen en bij RBR niet. Dan zou je denken, RBR ontwikkel ook zo'n vleugel. En dat is denk ik een deel van het probleem. Want gaat de FIA nu wel of niet ingrijpen? Doen ze niks, dan moet RBR wel. Doet de FIA wel wat, dan is het verspilde moeite.

Als laatste blijft staan dat Verstappen 0,6s verloor in de laatste bocht in zijn eerste Q3 run. Dat was dus afdoende geweest voor de eerste startrij. Dat deed hij met een auto die verder zich niet wil gedragen en een klein setup window heeft. De snelheid zit in die auto, maar het komt er alleen uit als het perfect gaat. En zelfs Verstappen trekt dit dus gewoon niet meer op deze manier.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TinusXIII schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:36:
[...]

Waarom? Zo te horen lag die jongen vast tot 2025?

In theorie zou je zelfs RUS kunnen wegdoen. Zeg niet dat je het moet doen, maar soms vraag ik mij af hoeveel Toto echt vertrouwen in hem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

HollowGamer schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:48:
In theorie zou je zelfs RUS kunnen wegdoen. Zeg niet dat je het moet doen, maar soms vraag ik mij af hoeveel Toto echt vertrouwen in hem heeft.
Ik denk dat hij een spagaat, handstand, flick flack met 10 dubbele schroef zou maken als hij Verstappen kon krijgen. Ook nu nog, dan Russell, maar ik gok eerder dat Antonelli in een ander team geplaatst zou worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ome Ernst op 31-08-2024 18:15 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:46
Ome Ernst schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:55:
[...]

Ik denk dat hij een spagaat, handstand, flick flack met 10 dubbele schroef zou maken als hij Verstappen kon krijgen. Ook nu nog, dan Russell, maar ik gok eerder dat Antonelli in een ander team geplaatst zou worden.
Elk team wil de wereldkampioen natuurlijk.

Als Verstappen haalbaar is is de kans dat Antonelli dan aan Mercedes gelieerd blijft maar voor een ander team rijd wel aannemelijk.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:21
Red Bull heeft inderdaad geen tijd verloren, de rest heeft meer gewonnen.

Bij deze een overzicht tussen de Q-tijden van Verstappen en Norris van vorig en dit jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4prPKLk-Mls7qWy8RUQL9ixeRdo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LAxEge7iXkgeACewrwiLpNoT.png?f=user_large

Verstappen heeft (in omstandigheden waar een vergelijk mogelijk was) gemiddeld 0,83% gewonnen, Norris echter 1,55%.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:47
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:48:
[...]

Aston Martin is vorig jaar teruggefloten door de FIA voor een te flexibele voorvleugel.
https://www.motorsport.co...tricks-revealed/10513312/

Hoe ik het begrijp is dat echt een enorm voordeel omdat je onderstuur genereert in snelle bochten en overstuur in langzame bochten. Het maakt de auto's blijkbaar ook een stuk makkelijker om af te stellen. Vervolgens is het wel heel toevallig dat McLaren met een dergelijke vleugel in Miami kwam en opeens competitief werd. En toen ze die upgrade in Oostenrijk, werden ze nog competitiever. Ook is het wel heel opvallend dat Mercedes een dergelijke vleugel in Monaco introduceerde en ze na ruim twee jaar opeens hun auto konden wel konden afstellen en daarna ook races hebben gewonnen.

Ondertussen is RBR hier al vele maanden over aan het klagen. Eerst deed de FIA niks en nu observeren ze de situatie op vrijdagen. Ondertussen laat de FOM nota bene dit weekend weer eens zien hoe erg die vleugels bij McLaren doorbuigen en bij RBR niet. Dan zou je denken, RBR ontwikkel ook zo'n vleugel. En dat is denk ik een deel van het probleem. Want gaat de FIA nu wel of niet ingrijpen? Doen ze niks, dan moet RBR wel. Doet de FIA wel wat, dan is het verspilde moeite.

Als laatste blijft staan dat Verstappen 0,6s verloor in de laatste bocht in zijn eerste Q3 run. Dat was dus afdoende geweest voor de eerste startrij. Dat deed hij met een auto die verder zich niet wil gedragen en een klein setup window heeft. De snelheid zit in die auto, maar het komt er alleen uit als het perfect gaat. En zelfs Verstappen trekt dit dus gewoon niet meer op deze manier.
Blijft ook dat de huidige Red Bull een auto op drie wielen is. Volgens mij zitten er één of twee updates die totaal niet werken waaronder een nieuwe vloer. Alle updates brengen instabiliteit mee aan de auto met als gevolg een niet sturende bak. Waar de updates werken voor de concurrentie, maakt RBR het alleen maar erger.

En het kost ook weer tijden om dat te fixen terwijl de concurrentie rustig verder kan werken aan nieuwe updates voor nog meer winst.

Mijn gevoel zegt wel dat als RBR de boel aan de praat kunnen krijgen met de foutieve updates, dat ze zo maar een halve seconde kunnen winnen en weer competitief (Formula A) kunnen worden. Maar nu in de huidige staat zijn ze de vierde auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:53
Net de Q terug gekeken. Wat een lekkere uitslag voor het kampioenschap zeg. Red Bull lijkt het echt goed kwijt te zijn. McLaren totaal in de flow. Heerlijk! Kom maar door met die races *O*

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Robkazoe schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:31:
[...]

Blijft ook dat de huidige Red Bull een auto op drie wielen is. Volgens mij zitten er één of twee updates die totaal niet werken waaronder een nieuwe vloer. Alle updates brengen instabiliteit mee aan de auto met als gevolg een niet sturende bak. Waar de updates werken voor de concurrentie, maakt RBR het alleen maar erger.

En het kost ook weer tijden om dat te fixen terwijl de concurrentie rustig verder kan werken aan nieuwe updates voor nog meer winst.

Mijn gevoel zegt wel dat als RBR de boel aan de praat kunnen krijgen met de foutieve updates, dat ze zo maar een halve seconde kunnen winnen en weer competitief (Formula A) kunnen worden. Maar nu in de huidige staat zijn ze de vierde auto.
Ik denk dat het niet zozeer de vloer is.
Ik vermoed als ik alles de laatste tijd zo heb aangehoord (en de zeer beperkte manier hoe ik het begrijp), dat de vloer van RBR misschien wel te sterk is. De balans met de voorvleugel lijkt weg te zijn. Die is te zwak en lijkt ook inconsistent te zijn. De auto lijkt daardoor onder te sturen. Ook lijkt die geen druk te kunnen plaatsen op de voorbanden die zo ook hun grip verliezen. Dat lijkt ook inconsistentie te veroorzaken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:57

-tom-562

Oliesjeik

TinusXIII schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:36:
[...]

Ik denk als Max morgenavond Toto belt dat hij maandag bij Mercedes aan de slag kan en dat Russell of Antonelli een ander team kan gaan zoeken :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:25
Nou, Norris wordt dus kampioen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
Hou toch op. De RB19 was de meest dominante auto ooit. De RB20 is zelfs een halve seconde sneller en iedereen pikt dat die MCL de RB20 totaal vernedert.

Dat spelletje met die voorvleugel is competitie vervalsing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Inderdaad, grappig dat mensen het nu ineens spannend vinden, terwijl McLaren totaal domineert. Toen Max zo dik won, was er niks aan.
Kampioenschap lijkt spannend door de voorsprong, maar die is met 4 races wel weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De startopstelling :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9JzNfCYzsx31IWEoTN--yFroH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P014qES0qiT50hML7A2nJvOP.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:17
Eerste wedstrijden was Red Bull onverslaanbaar, opeens het vierde team.

Je kunt niets bewijzen maar ik krijg er wel Ferrari vibes bij.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

hoevenpe schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:35:
Eerste wedstrijden was Red Bull onverslaanbaar, opeens het vierde team.

Je kunt niets bewijzen maar ik krijg er wel Ferrari vibes bij.
Gezien de flexi wings bij Mclaren denk ik eerder dat FIA het e.e.a. toelaat om weer spanning te krijgen in het kampioenschap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:17
siggy schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:46:
Gezien de flexi wings bij Mclaren denk ik eerder dat FIA het e.e.a. toelaat om weer spanning te krijgen in het kampioenschap ;)
Dan had Red Bull dat gewoon na kunnen maken, lijkt er vooralsnog op dat ze 'opeens' met veel meer downforce rijden dan in het begin van het seizoen.

Waarom?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:53
Dit forum is bij tijd en wijlen echt ronduit lachwekkend. Als Max en RBR domineren is het geniaal, briljant en Max en Newey worden tot ongekend niveau opgehemeld.
McLaren heeft de upper hand. En Norris is een kwal. Zak is een lul en de FIA is op hand van de McLaren ;(

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:23
hoevenpe schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:59:
[...]

Dan had Red Bull dat gewoon na kunnen maken, lijkt er vooralsnog op dat ze 'opeens' met veel meer downforce rijden dan in het begin van het seizoen.

Waarom?
Ze hebben geen speciale Monza-vleugel, vorig jaar overigens ook niet. Spenderen het geld liever aan andere dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-06 11:27
Maurice079 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:00:
Dit forum is bij tijd en wijlen echt ronduit lachwekkend. Als Max en RBR domineren is het geniaal, briljant en Max en Newey worden tot ongekend niveau opgehemeld.
McLaren heeft de upper hand. En Norris is een kwal. Zak is een lul en de FIA is op hand van de McLaren ;(
Geweldig mooi he! Ik lig dubbel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:52
Lynx schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:22:
Hou toch op. De RB19 was de meest dominante auto ooit. De RB20 is zelfs een halve seconde sneller en iedereen pikt dat die MCL de RB20 totaal vernedert.

Dat spelletje met die voorvleugel is competitie vervalsing.
Aan de andere kant: als je als F1 team een grijs gebied (zoals het hele gedoe met de voorvleugel op het moment is), niet benut, ben je gewoon slecht bezig als F1-team. Iedereen zoekt de (legale) loopholes, RBR heeft er gewoon 1 gemist en die andere teams niet. Zuigt voor RBR, maar om dit competitie vervalsing te noemen? Nah, dit hoort bij de sport. Het stoort me meer dat ze bij RBR inmiddels ook niet al zo'n vleugel hebben. Maar goed, ik weet ook niet hoe moeilijk het is om wel door de checks te komen van de FIA en toch die gewenste flex te krijgen op het circuit (laat staan welk effect zo'n vleugel heeft op de rest van het ontwerp van de auto, zoals de vloer).

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 31-08-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is dit nou typisch Nederlands om de eigen rijder af te vallen en te juichen als anderen winnen? Overkwam dat Lewis ook toen hij jaren achter elkaar met twee vingers in de neus won en alleen af en toe een teamgenoot moest voorlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

drfruit schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:20:
Is dit nou typisch Nederlands om de eigen rijder af te vallen en te juichen als anderen winnen? Overkwam dat Lewis ook toen hij jaren achter elkaar met twee vingers in de neus won en alleen af en toe een teamgenoot moest voorlaten?
Yep, typisch Nederlands. Nee, Lewis overkwam dat niet vanuit het thuisland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het is niet alsof de FIA niet bekend staat om hier en daar een vnger in de pap te steken om het eea spannender te maken. Zelfs de recente geschiedenis is er genoeg gebeurd. Maar nog steeds zijn fans vrij vanilla om het te erkennen.

Dat gezegd te hebben, het is een forum, iederen heeft meningen, meningen zijn er om over te discusieeren niet om belachelijk te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door siggy op 31-08-2024 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@AppieNL de budget cap is wel een domper op het verkennen van potentieel illegaal materiaal. Je kunt je geld en windtunnel tijd maar 1x spenderen. En dat kan bij red bull ook nog eens wat minder dan bij de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Ik heb niet alles gelezen maar wat ik wel gelezen heb is geen afvallen van Max. Max kan er niks aan doen dat RBR met de auto volledig de weg kwijt is. Het is dus eerder kritiek op RBR.

Dus geen idee verder waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Laatst online: 28-06 07:18
Spoiler alert: Nederlander =/= Max fan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:11
Ook dit gedeelte van het forum is een afspiegeling van de maatschappij. Het is elk jaar net een beetje bozer, ietwat luidere teleurstelling, een toegenomen wantrouwen en helaas is er ook steeds minder relativeringsvermogen.

Alle vormen van (social) media helpen ook niet echt, want die zijn gebaat bij iedere vorm van nieuws. Helaas ligt de focus tegenwoordig niet meer op verslaglegging, maar op het vormen van van ongefundeerde theorieën en hypotheses. En als er al verslaglegging plaatsvindt dan is het vaak in uiterste, met als dieptepunt dat de definitie van een held tegenwoordig echt elke betekenis heeft verloren.

Tip van flip: geniet morgen van het lekkere weer, zet de race pas om 14.59 aan en kijk vooral met elkaar. Beter voor je hart en beter voor je ziel ;)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Sito schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 20:56:
[...]

Spoiler alert: Nederlander =/= Max fan.
Je bevestigt zijn punt :+

Nederland is wat dat betreft echt een apart landje met apart volkje. We zijn zo compleet niet nationalistisch, tov vele andere landen, alsof we zelfhatend zijn. Maar goed, zal wel komen door de exreem individualistische maatschappij die we hebben gecreeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Max wordt gewoon weer 2e, en als die flexi wings zo goed zijn, dan had Red Bull ze allang ook al gehad.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Barfman schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:42:
Max wordt gewoon weer 2e, en als die flexi wings zo goed zijn, dan had Red Bull ze allang ook al gehad.
Dat lijkt me wat wishful thinking.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Iedereen die roept dat Max naar Mercedes moet kan dit wel vergeten. Max rijdt in 2025 en 2026 nog gewoon voor Red Bull.

2026 start iedereen weer op 0. Je verlaat het schip niet als er een nieuwe uitdaging voor de deur staat.

https://24cars.nl/1091-ve...t-bij-red-bull-te-blijven

Dit staat op meerdere websites. Natuurlijk zegt hij wel dat ze competitief moeten blijven en dat lijkt mij logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max heeft duidelijk een andere mening dan Jos. Het lijkt er dus op dat Max begripvoller is naar Red Bull dan zijn vader.

Verstappen duidt veelbesproken woorden vader Jos: "Dat is het probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ben ook wel benieuwd naar de team orders bij McLaren morgen. Vraag me af of ze Piastri laten winnen wanneer Norris tweede rijdt.

Belangrijkste voor kampioenschap is dat Lando genoeg punten binnenharkt tov Max en dat doe je alleen op de eerste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Russell gaat na bocht 1 aan de leiding. De vraag is enkel voor hoelang.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Na de Q en reacties hier te hebben teruggekeken is mijn eerste gedachte het volgende F1 cliché:

You're only as good as your last race.

Waarbij 'race' voor het gemak vervangen wordt door 'qualification'. Max maakt in Q3 2 foutjes en alles is ineens compleet k*t: Max moet weg bij Red Bull, de RB20 is de grootste diva en daarmee de slechtste RB## ooit, iedere exec bij RBR krijgt de schuld (of ze nu ontslag hebben genomen of niet), de FIA wordt voor de 200e keer sinds MSC in z'n Benneton beschuldigd van concurrentievervalsing, en zo kan ik nog wel een paar voorbeelden geven wat er de afgelopen paar uur is gezegd.

Natuurlijk snap ik de argumentatie daarachter vaak wel. Maar het is allemaal zó negatief: alsof het kampioenschap al verloren is. Vergeet niet dat de top 5 binnen 1,5 tiende zat, met Lewis net daarbuiten en Max en Checo op gepaste afstand. Mensen, Max stond in Q2 nog op de 2e plaats en reed in zijn eerste Q3 rondje mee om pole tot de laatste bocht. Komop zeg.

En weet je, het is vaak ook lastig om teleurstelling te verwerken. Het voelt een beetje alsof alle TP's thuis op de bank zitten danwel op hun toetsenbord doen alsof ze een auto kunnen ontwerpen, als ware het een van de 18 miljoen bondscoaches voetbal. Allemaal goed en ik waardeer oprecht de passie en humor hier, maar als het echt zo simpel was had RBR dat allang gedaan. Voor de goede orde: ik vind ook dat ze aan de bak moeten, en hoop van ganse harte dat ze het tij weten te keren.

Mijn optiek: laten we niet zo zwart/wit denken en blij zijn voor de sport. Het is het 2e seizoen in dit decennium dat het weer eens echt spannend wordt. Laten we er van genieten, wat het resultaat morgen ook mag zijn. Als Max dit WDC ook weet te winnen, is het er een voor de geschiedenisboeken. En als Lando 2024 binnenhaalt: idem dito. Om er nog maar een paar clichés tegenaan te gooien:

Het seizoen is nog lang.

It ain't over until the fat lady sings.

Ook al zingt ze morgen waarschijnlijk het Britse volkslied, het betekent niet dat alles verloren is. Er zitten nog steeds genoeg knappe koppen bij Red Bull. Max wint dit jaar heus nog wel een race. En op dat moment staat GoT vast wel weer vol met reacties geschreven met een oranje bril op de neus. Ik kijk er nu al naar uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-06 21:23
Je hebt grotendeels gelijk. Maar de consensus is al jaren dat Zak Brown een lul is. Maar daar zijn er wel meer van in de paddock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:00
Fauna schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:44:
Na de Q en reacties hier te hebben teruggekeken is mijn eerste gedachte het volgende F1 cliché:

Waarbij 'race' voor het gemak vervangen wordt door 'qualification'. Max maakt in Q3 2 foutjes en alles is ineens compleet k*t: Max moet weg bij Red Bull, de RB20 is de grootste diva en daarmee de slechtste RB## ooit, iedere exec bij RBR krijgt de schuld (of ze nu ontslag hebben genomen of niet), de FIA wordt voor de 200e keer sinds MSC in z'n Benneton beschuldigd van concurrentievervalsing, en zo kan ik nog wel een paar voorbeelden geven wat er de afgelopen paar uur is gezegd.
Mwah, dat is niet alleen de laatste Q, zulke reacties komen al een tijdje in ieder draadje langs, na iedere sessie, maar al die negativiteit van een handvol mensen voegt niets toe aan de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Fauna schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:44:

Natuurlijk snap ik de argumentatie daarachter vaak wel. Maar het is allemaal zó negatief: alsof het kampioenschap al verloren is. Vergeet niet dat de top 5 binnen 1,5 tiende zat, met Lewis net daarbuiten en Max en Checo op gepaste afstand. Mensen, Max stond in Q2 nog op de 2e plaats en reed in zijn eerste Q3 rondje mee om pole tot de laatste bocht. Komop zeg.

En weet je, het is vaak ook lastig om teleurstelling te verwerken. Het voelt een beetje alsof alle TP's thuis op de bank zitten danwel op hun toetsenbord doen alsof ze een auto kunnen ontwerpen, als ware het een van de 18 miljoen bondscoaches voetbal. Allemaal goed en ik waardeer oprecht de passie en humor hier, maar als het echt zo simpel was had RBR dat allang gedaan. Voor de goede orde: ik vind ook dat ze aan de bak moeten, en hoop van ganse harte dat ze het tij weten te keren.

Mijn optiek: laten we niet zo zwart/wit denken en blij zijn voor de sport. Het is het 2e seizoen in dit decennium dat het weer eens echt spannend wordt. Laten we er van genieten, wat het resultaat morgen ook mag zijn. Als Max dit WDC ook weet te winnen, is het er een voor de geschiedenisboeken. En als Lando 2024 binnenhaalt: idem dito. Om er nog maar een paar clichés tegenaan te gooien:

Het seizoen is nog lang.

It ain't over untill the fat lady sings.

Ook al zingt ze morgen waarschijnlijk het Britse volkslied, het betekent niet dat alles verloren is. Er zitten nog steeds genoeg knappe koppen bij Red Bull. Max wint dit jaar heus nog wel een race. En op dat moment staat GoT vast wel weer vol met reacties geschreven met een oranje bril op de neus. Ik kijk er nu al naar uit :)
Dit is op papier spannend, zie het liever op de baan spannend. Leuk dat er knappe koppen zitten bij Red Bull, maar Jos Verstappen maakte deze week bekend dat Max al sinds het begin van het seizoen klaagt over de balans, maar dat dit niet naar buiten is gebracht. Inmiddels zijn we vele maanden verder en zijn ze nog steeds zoekende. Het wijzen naar personen buiten RB vind ik ook nutteloos, maar fans mogen zich zo langzamerhand wel zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
NotSoSteady schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:53:
[...]

Dit is op papier spannend, zie het liever op de baan spannend. Leuk dat er knappe koppen zitten bij Red Bull, maar Jos Verstappen maakte deze week bekend dat Max al sinds het begin van het seizoen klaagt over de balans, maar dat dit niet naar buiten is gebracht. Inmiddels zijn we vele maanden verder en zijn ze nog steeds zoekende.
Sorry maar dat zagen wij allemaal toch wel? Dat Max zich steeds meer liet horen op de radio en dat de resultaten achterbleven?

Laat ik het dan anders verwoorden:

We hadden de afgelopen races allemaal de hoop dat Max dit in zijn eentje wel zou compenseren. Maar nu dat niet meer het geval is en McLaren serieuze stappen zet, wordt RBR als vuile was buiten gezet. Dat stoort mij omdat hij al vanaf 2016 aan zijn kampioenschappen werkt bij dat team. Natuurlijk is het op een zeker moment genoeg, maar hij heeft er ook alles aan te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Fauna schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 23:01:
[...]

Sorry maar dat zagen wij allemaal toch wel? Dat Max zich steeds meer liet horen op de radio en dat de resultaten achterbleven?

Laat ik het dan anders verwoorden:

We hadden de afgelopen races allemaal de hoop dat Max dit in zijn eentje wel zou compenseren. Maar nu dat niet meer het geval is en McLaren serieuze stappen zet, wordt RBR als vuile was buiten gezet. Dat stoort mij omdat hij al vanaf 2016 aan zijn kampioenschappen werkt bij dat team. Natuurlijk is het op een zeker moment genoeg, maar hij heeft er ook alles aan te danken.
Ik weet niet, Jos had het erover dat de kritiek eerst intern was, wat suggereert dat de problemen al langer spelen dan iedereen dacht. Mensen hoeven van mij ook niet continu de boel af te branden, maar het begint nu wel serieus kritiek te worden en dan moeten banen als Baku en Singapore nog komen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 11:04
Ikmweet niet waarom iedereen zo baalt. Morgen meerdere kanshebbers buiten Max. Leuke q gezien. Morgen een mooie race. Er is meer dan RBR in F1

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:06
wowly schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:10:
Ikmweet niet waarom iedereen zo baalt. Morgen meerdere kanshebbers buiten Max. Leuke q gezien. Morgen een mooie race. Er is meer dan RBR in F1
Mooie race gaat denk ik tegenvallen. Men gaf al de statistiek aan dat de quali hier vaker de wedstrijd bepaald dan op Monaco.....

McLaren rijd morgen gewoon weg. Enige spanning is of Norris goed weg komt bij de start. Maar verder? De McLaren lijkt al een tijdje dominant, en enkel dominanter te worden nu de coureurs er ook in gaan geloven

Dit lijkt net zo saai als toen Max alles won. En dat was óók saai ja, en dat zeg ik als RB fan. En nu RB zo ver weg lijkt te zakken, zal het drivers championship ook nauwelijks spannend zijn. Want McLaren zou gewoon 1/2 moeten pakken... Als Max dan altijd P3 en soms een P2 kon stelen, zou het nog een spannend einde seizoen zijn. Maar op deze manier is het snel duidelijk dat Norris het WDC gaat pakken.

Max mag van mij best het WDC verliezen, ondanks dat ik denk dat hij nog steeds de beste coureur is op de grid op dit moment. Maar dan wel graag met een beetje spanning....

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ik hap. Vat het niet persoonlijk op.

Ik kijk al dik 30 jaar F1 en dit bedoel ik niet van, kijk mij nou. Ik wou dat ik niet meer keek. Soort van een zwaar specifieke Zondagverslaving.

Van 2014 tot 2021 was het niks anders dan Lewis dit en Lewis dat. Totale dominantie waar 'men' vrede mee had en waar weinig tegen gedaan werd. Rosberg werd met de grond gelijk gemaakt als er ook maar iets gebeurde. Nog steeds zeurt men over zijn kampioenschap en de eerste van Max. De Britten domineren het medialandschap én de F1. Dat is wat me vooral wringt. Men zag het in 94 overduidelijk met krampachtige acties van de FIA om de opkomst van Schumacher tegen te gaan. Sterker nog, kunnen we nog het boegeroep herinneren toen Barrichello aan de kant moest voor Schumacher? Hebben we dat ooit gehoord bij Bottas die plaats op de plek maakte voor Hamilton?

Er is gewoon een bepaalde voorkeur binnen de F1 die zo duidelijk is, het is lachwekkend. Ik snap het, de hele industrie van de F1 is Brits, dus don't get me wrong. Maar het is gewoon jammer dat de uitdager van Max uiteraard de volgende Brit moet zijn. Dat maakt het gewoon, ook historisch gezien, gewoon extra crap. De FIA is historisch niet betrouwbaar, dus ja, als ineens je favoriete persoon, die niet Brits is, ineens terugvalt, dat is balen. En nee, dat betekent niet dat we een goede race te zien gaan krijgen. Sterker nog, tenzij er bij de start en inT1 iets gebeurd, wordt dit een Spa snoozefest. Een lange DRS trein en Mclaren bepaald wie wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Mogen Verstappen fans niet balen?

Er is zeker meer dan RBR in de F1. Maar gezien dit een Nederlands forum is kan je er vanuit gaan dat er hier redelijk wat aanhangers zijn van Verstappen. En je favoriete coureur wil je gewoon graag in een wagen zien die mee doet voor een podium. Lijkt me redelijk logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:25
Goedemorgen,

De redbull auto doet het na het ontdekken en afschaffen van het asymmetrical achterrem gebeuren voor geen meter meer. Auto stuurt niet in, daardoor slijten de voorbanden als een dolle.
Wie weet sinds wanneer dit asymmetrical achterrem gebeuren al op de redbull auto zit?
Kan zomaar sinds 2021 zijn...

Lando Norris: Lando Norris was born in Bristol, England.[4] His father is a retired pensions manager,[5] and is one of Bristol's wealthiest people as well as the 501st-richest person in the country (as of 2018).[6] His mother Cisca (née Wauman) is from the Flanders region of Belgium.[7] He has three siblings - two younger sisters, and an older brother Oliver, who was also involved in karting on a competitive level until 2014.[8][9] Norris holds both British and Belgian citizenship,[10] and speaks a small amount of Flemish Dutch.

Zeer kortom Lando is een belg.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alle spanning vindt op het scorebord plaats.

In 2021 waren Lewis en Max op de baan aan elkaar gewaagd.

Dit jaar gaan we van max die met 20s voorsprong wint naar Norris die met 20s voorsprong wint.

Ik ben chauvinistisch genoeg om Max nog vijf WKs te gunnen. Maar belangrijker vind ik het dat we leuke races zien. En dat lukt niet echt zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:10
Speedster schreef op zondag 1 september 2024 @ 05:41:
Goedemorgen,

De redbull auto doet het na het ontdekken en afschaffen van het asymmetrical achterrem gebeuren voor geen meter meer. Auto stuurt niet in, daardoor slijten de voorbanden als een dolle.
Wie weet sinds wanneer dit asymmetrical achterrem gebeuren al op de redbull auto zit?
Kan zomaar sinds 2021 zijn...

Lando Norris: Lando Norris was born in Bristol, England.[4] His father is a retired pensions manager,[5] and is one of Bristol's wealthiest people as well as the 501st-richest person in the country (as of 2018).[6] His mother Cisca (née Wauman) is from the Flanders region of Belgium.[7] He has three siblings - two younger sisters, and an older brother Oliver, who was also involved in karting on a competitive level until 2014.[8][9] Norris holds both British and Belgian citizenship,[10] and speaks a small amount of Flemish Dutch.

Zeer kortom Lando is een belg.
Het is al heel lang aangegeven dat dat niet op de rb zat omdat het toen ook al illegaal zou zijn geweest. @DaniëlWW2 misschien in de topic Warning erbij zetten want het blijft maar terug komen

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord