• macbelly
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Eriko schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:47:
[...]

... het kan buiten onder een dakje geplaatst worden dankzij een ingebouwde verwarmingselement.
Hier gaat het hart echt langzamer van kloppen bij aanhangers van verduurzaming. Ik gok op een spiraalkacheltje met COP van 1. :'(

S1255PC6 - ComfoAir Q350 ERV - 40x435Wp - GW12K-SDT-20 - Ratio io6

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
macbelly schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:54:
[...]

Hier gaat het hart echt langzamer van kloppen bij aanhangers van verduurzaming. Ik gok op een spiraalkacheltje met COP van 1. :'(
Ongebruikte capaciteit omdat het te koud is is nog slechter. Zijn gewoon van die sheets tussen de batterijen, wel COP 1, maar in ieder geval relatief weining warmteverlies wat niet de batterij in gaat.
Binnen zetten is natuurlijk beter, mits dat veilig kan.
Veiligheid>Duurzaamheid.

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 07-09-2026 11:04 ]

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21
Eriko schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:47:
[...]

Waarom neem je geen Dyness PowerBrick Plus - 51.2V 16.07kWh Thuisbatterij bij Nkon? Het is een stukje goedkoper en het kan buiten onder een dakje geplaatst worden dankzij een ingebouwde verwarmingselement.
EVE cellen en de 6 jaar garantie trokken me over de streep inderdaad.
Op de ESS PRO met EVE zit ook een CE keurmerk in de bijlage, dat zag ik niet bij de Dyness.
Zal ongetwijfeld ook in orde zijn.

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

• Bohjaaaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19

Bohjaaaa

tuiper de tuip

rbrt schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:38:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb de bestelling zojuist geplaatst voor een 4k5 met de 16kWh ESS Pro van NKON in de EVE variant (dat lijken althans de meesten te doen).

Mooie van dit plan is dat we altijd nog 2x 4k5 erbij kunnen hangen als het toch gaat jeuken.

Volgens NKON was de site nog niet bijgewerkt maar de 16kWh variant was op voorraad, ben benieuwd.
Ik zag dat je eerder de vraag stelde of iemand wat meer kon vertellen over de geluidsproductie van de 4k5 Multiplus.

Ik heb nu bijna 2 maanden mijn set met 3x deze omvormer hangen in de garage aangrenzend aan onze keuken. Zolang de deur dicht blijft horen wij de omvormers helemaal niet. De fans springen eigenlijk pas aan als hij 7000+ watt moet gaan omvormen, dus eigenlijk voor ons alleen alswe de auto laden. Tot die grens heb je wel dat bijvoorbeelkd bij 4000 watt de "brom" iets harder hoorbaar is, maar dat is alleen te merken als je in de garage staat.

Ik heb wel van die trillingsvrije pluggen in de muur gebruikt bij de ophangpunten van de multiplussen. Ik kan niet beoordelen of deze helpen, want ik heb de omvormers dus nog nooit gehoord zonder deze pluggen :) Maar ik had erover gelezen dus had ze gelijk maar besteld voor een paar tientjes, op een installatie van 8k maakt dat ook niet meer uit.

Maar goed, je gaat het wel merken als je de jouwe aan de praat hebt. Ik ben er wel content mee hoor, is voor ons krachtig genoeg. Ik zie veel mensen die kiezen voor de 6k5 variant ipv deze omdat ze bang zijn dat de 4k5 tegen limieten aanloopt, maar tot dusver ben ik er niet tegenaan gelopen. Dump savonds gewoon paar uur achter elkaar 11kw vanuit de batterij in de auto plus nog een extra kw wat het huis gebruikt. Accu laden aan 55A is voor ons ook voldoende.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

BJD

Ik lees ook al een tijdje mee en ben bezig zelf een systeem te bouwen, maar eerst moet de schuur nog verder worden geisoleerd voordat de thuisaccu er in kan.

Er zijn een tijdje terug een aantal berichten geplaatst over de gebruikte 70mm2 accubekabeling. Hierin werden door diverse mensen 200ºC siliconenkabels genoemd, maar ik heb deze nog niet als kabel op rol kunnen vinden. Heeft iemand nog tips voor flexibele en kwalitatief hoogwaardige kabel?

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:22
rbrt schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:28:
[...]

EVE cellen en de 6 jaar garantie trokken me over de streep inderdaad.
Op de ESS PRO met EVE zit ook een CE keurmerk in de bijlage, dat zag ik niet bij de Dyness.
Zal ongetwijfeld ook in orde zijn.
Inhakend hierop omdat ik zelf ook bezig ben met een Victron systeem: de Dyness Powerbrick Plus heeft inderdaad ook CE, dat is te zien in de handleiding.

En voor mijn begrip: wat is er zo speciaal aan de 6 jaar garantie op de NKON? De Powerbrick heeft 10 jaar garantie bij 70% SOH zag ik. Maar wellicht zijn er bepaalde voorwaarden significant anders tussen de twee?
Pagina: 1 ... 85 86 Laatste