• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dus de eerste keer in gebruik nemen is het alsnog nodig? Of hoef ik alleen de CERBO dus te koppelen en vanuit daar dus de Multiplussen instellen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:47
Possible schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:57:
Zijn er tweakers die de multiplussen hebben geconfigureerd zonder de USB dongle te gebruiken? Wat ik lees dat je deze maar 1 x nodig hebt... voor 60 euro :X

Mocht er iemand uit Friesland 1 te leen hebben, ik hou mij aanbeboven O-)

Kan het ook op een andere manier ?

Work in progress:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
is dat nou een lekkage boven je multiplussen ;-)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
hhoekstra schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:29:
[...]

is dat nou een lekkage boven je multiplussen ;-)
Zeker, uit 2019 ;)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:33
Possible schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:10:
[...]

Dus de eerste keer in gebruik nemen is het alsnog nodig?
Ja. je zult ze in 3 fase config moeten zetten. Dat doe je met VE.Bus system configurator. en de MK3 -> USB.
Of hoef ik alleen de CERBO dus te koppelen en vanuit daar dus de Multiplussen instellen?
Dat heeft geen zin als je ze niet eerst in 3 fase config zet.

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

• willem73
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:27
Gebruikt iemand al de Victron Solarsense 70 in het systeem. Hij schijnt al in Node Red opgenomen te zijn.

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:37
Vind het wel apart dat je voor zoiets simpels een apparaat nodig hebt en dat niet kan doen met of de master multiplus of de Cerbo. Maar helaas, het is nu eenmaal zo.

• macbelly
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
agraaff schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 15:21:
Vind het wel apart dat je voor zoiets simpels een apparaat nodig hebt en dat niet kan doen met of de master multiplus of de Cerbo. Maar helaas, het is nu eenmaal zo.
Victron richt zich (of heeft zich destijd gericht) misschien meer op de professionele installateur die een dongle keer-op-keer kan gebruiken en dan zijn de kosten te verwaarlozen.
In de nieuwe generatie Multi RS is dat ook allemaal niet meer nodig. Daar ben je ook niet verplicht om een rechtsdraaiend veld te hebben zoals in een MultiPlus (dat kun je in de RS softwarematig wijzigen in linksdraaiend).

De tijd staat niet stil en de Multi RS zal straks ook weer voorbij gestreefd worden qua mogelijkheden ...

S1255PC6 - ComfoAir Q350 ERV - 40x435Wp - GW12K-SDT-20 - Ratio io6

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste