Komend van Samsung vind ik de "Extra dimmen" optie op de Pixel nog steeds te fel in het donker. in heb nu een fijne app gevonden met Quick setting tegel: https://play.google.com/s...?id=com.mlhg.screenfilter
Een esim kan zeker een verschil maken. Slecht werkende simkaarten kunnen legio (vage) problemen geven. Ik zou het in elk geval eens proberen.CK3v1N schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:20:
[...]
Ik gebruik een fysieke sim. Zou een e-sim beter of slechter zijn? Ik merk trouwens dat het slechte signaal hier ook mijn batterij aantast. Mobiele network gebruikt 62% van de batterij, terwijl ik praktisch de hele dag thuis op wifi zit (op airplane mode, mobiele data dus af) en maximaal 4u geen wifi heb gehad.
Al bij al toch een mweh gevoel bij al die kleine dingetjes.
[Afbeelding]
Ik kan het inderdaad eens een kans geven. Of eventueel van provider veranderen maar tegen dat gedoe kijk ik op.
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
direct. Al heb ik een US google account en stond ie er dus meteen op zonder sideloaden oid.Okietor schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:28:
Heeft iedereen Gemini live direct geïnstalleerd. Of wachten jullie nog tot er meer officiële in Nederland uit is
Is wel grappig. Paar keer gebruikt op vakantie.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb hem ge-sideload, was nieuwsgierig en wilde hem uitproberen. Ik krijg hem alleen met geen enkele mogelijkheid op Nederlands. Ook niet als ik het stappenplan volg wat eerder in dit topic is gedeeld. Toestel herstart daarna haalt ook niets uit.Okietor schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:28:
Heeft iedereen Gemini live direct geïnstalleerd. Of wachten jullie nog tot er meer officiële in Nederland uit is
Bij mij werkt het alleen als ik hem op Engels zet.
[ Voor 4% gewijzigd door Wes1987 op 04-10-2024 08:59 ]
Ja precies hetzelfde hier, mijn P9Pro met officieel google hoesje zit constant helemaal onder het stof. Heb ik nooit zo erg last van gehad met m'n P4a in cheapo chinees TPU hoesje.KreKkeR241 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:58:
Zijn er hier meer mensen met de Pixel 9 Pro waar het scherm steeds vol met stof zit wanneer je het uit je broekzak haalt?
Ik had hier met mijn vorige telefoon, Pixel 4a5g niet of nauwelijks last van.
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Ik gebruik zelf met mijn P9P een E-sim van Odido.CK3v1N schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:20:
[...]
Ik gebruik een fysieke sim. Zou een e-sim beter of slechter zijn? Ik merk trouwens dat het slechte signaal hier ook mijn batterij aantast. Mobiele network gebruikt 62% van de batterij, terwijl ik praktisch de hele dag thuis op wifi zit (op airplane mode, mobiele data dus af) en maximaal 4u geen wifi heb gehad.
Al bij al toch een mweh gevoel bij al die kleine dingetjes.
[Afbeelding]
En herken me eigenlijk totaal niet in klachten m.b.t. connectiviteit.
Wifi is marginaal zwakker dan bij mijn S21-FE (net genoeg om niet helemaal vol bereik te hebben op mijn thuiswerkplek op zolder, bij de S21-FE wel vol bereik). Maar haalt op een speedtest gewoon 900 Mbit/s+
En bereikbaarheid via VoWIFI of het 4G/5G netwerk van Odido zelf is gewoon dikke prima. Merk geen verschil ten opzichte van m'n S21-FE. In de trein, als ik van Almere naar Utrecht reis en door de tunnelbak heen de Gooiboog op ga lijkt het bereik van het mobiele netwerk (dat dan even weg valt) zelfs sneller terug te komen. Ook komt het niet voor in de batterijstatistieken
@KreKkeR241 @tukker053 Wat betreft stof: Hier heb ik geen problemen. Heb de P9P wel in een Magsafe hoesje van Spigen zi tten (transparant) en een tempered glass protector van Spigen erop zitten.
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Ik heb de Spigen Rugged Armor. Ik heb ook nog een origineel Pixel hoesje liggen. Die maar eens proberen.eymey schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:16:
[...]
@KreKkeR241 @tukker053 Wat betreft stof: Hier heb ik geen problemen. Heb de P9P wel in een Magsafe hoesje van Spigen zitten (transparant) en een tempered glass protector van Spigen erop zitten.
Overigens ben ik overgestapt van de S24U naar de Pixel 9 ProXL.
De S24U was een geweldige telefoon, met een uitstekende camera, goede batterij en een mooi uiterlijk. Waarom dan toch de overstap? Ik ben altijd al wel fan geweest van de stock Android en de One UI begon me steeds meer tegen te staan. Daarom de stap maar gewaagd en ik heb nog geen dag spijt gehad.
Ik gebruik geen hoesje of scherm protector en ook mijn scherm zit vol broekzak stof. Het is de afgelopen dag wel minder geworden. Of heeft mijn broekzak minder stof 🙂. Geen idee waarom, misschien scherm statisch het scherm voelt ook zacht aan. P9pKreKkeR241 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:58:
Zijn er hier meer mensen met de Pixel 9 Pro waar het scherm steeds vol met stof zit wanneer je het uit je broekzak haalt?
Ik had hier met mijn vorige telefoon, Pixel 4a5g niet of nauwelijks last van.
Zoals anderen ook al zeggen: Pixel is absoluut niet Stock Android, maar Google Pixel Android. Maar idd, heel stuk 'cleaner'.tukker053 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:23:
[...]
Ik heb de Spigen Rugged Armor. Ik heb ook nog een origineel Pixel hoesje liggen. Die maar eens proberen.
De S24U was een geweldige telefoon, met een uitstekende camera, goede batterij en een mooi uiterlijk. Waarom dan toch de overstap? Ik ben altijd al wel fan geweest van de stock Android en de One UI begon me steeds meer tegen te staan. Daarom de stap maar gewaagd en ik heb nog geen dag spijt gehad.
Toch ben ik het wel deels met anderen hier eens, dat de Pixel UI af en toe wel heel erg karig is en weinig te customizen (bv. bij de zoekbalk die bij de standaard launcher niet verwijderd kan worden). Wat dat betreft had er in de basis UI best wel wat meer van OneUI mogen zitten. Maar dan graag wel zonder de verdere bloatware.
Stiekem mis ik eigenlijk nog steeds de UI van de Sony Xperia telefoons. Die heb ik altijd perfect gevonden. Maar ja, een Sony smartphone die net zo duur is als een Pixel 9 Pro, maar dan met hooguit 3 jaar beveiligingsupdates......
Overigens heb ik hier ook eerst een Spigen Rugged Armor bij de P9P gekocht. Maar ik vond die toch te 'lomp' , met wel erg dikke randen (een zelfde Rugged Armor case was bij mijn S21-FE veel eleganter). Die rugged armor ligt hier nu ongebruikt.....
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Eindelijk zover dat ik de boel ook kan gaan uitproberen. Eerste indruk echt prachtig apparaat, goede kwaliteit en ligt fijn in de hand (zonde om in hoesje te doen!), blij dat ik voor de Porcelain ben gegaan.
Esim activeren gingen doodeenvoudig, volgende week eens proberen om een tweede te installeren voor Dual SIM dan kan ik de fysieke SIM dit keer (hopelijk) helemaal negeren. Bij het overzetten van de telefoon was verder het activeren van RCS niet direct gelukt, moest die eerst op de oude telefoon handmatig uitzetten en daarna op de nieuwe telefoon Messages herinstalleren voordat dat goed ging. Dat had wat gebruiksvriendelijker gekund.
Zoals velen was ik verbaasd dat Studio en Screenshots app niet standaard te gebruiken zijn, zeker nu Gemini Live hier verder wel direct actief is, maar na sideloaden prima aan de praat gekregen. Benieuwd hoeveel beter die gaan werken wanneer die 'officieel' hier te gebruiken zijn.
Thermometer leuke gimmick, onhandig dat daar geen standaard shortcut/tile voor is zoals wel voor de zaklamp functie dat had het meer toegankelijk gemaakt. Maar daar heb je third party oplossingen voor dus prima.
15 QPR beta er maar opgezet omdat ik geen zin had om alles op A14 in te stellen en dan over een week weer een grote update te draaien. Private Space valt me daar het meeste bij op, ik gebruikte eerste apps als Island om het werkprofiel te gebruiken als sandbox, maar dat kan nu dus veel makkelijker (én het werkprofiel blijft apart beschikbaar).
Op alle vlakken mijlen en mijlen beter dan de 6 Pro die ik hiervoor heb ingeruild. Nu snap ik pas de klachten over die oude vingerafdruklezer, deze is zoveel gevoeliger/sneller zelfs met screen protector.
Esim activeren gingen doodeenvoudig, volgende week eens proberen om een tweede te installeren voor Dual SIM dan kan ik de fysieke SIM dit keer (hopelijk) helemaal negeren. Bij het overzetten van de telefoon was verder het activeren van RCS niet direct gelukt, moest die eerst op de oude telefoon handmatig uitzetten en daarna op de nieuwe telefoon Messages herinstalleren voordat dat goed ging. Dat had wat gebruiksvriendelijker gekund.
Zoals velen was ik verbaasd dat Studio en Screenshots app niet standaard te gebruiken zijn, zeker nu Gemini Live hier verder wel direct actief is, maar na sideloaden prima aan de praat gekregen. Benieuwd hoeveel beter die gaan werken wanneer die 'officieel' hier te gebruiken zijn.
Thermometer leuke gimmick, onhandig dat daar geen standaard shortcut/tile voor is zoals wel voor de zaklamp functie dat had het meer toegankelijk gemaakt. Maar daar heb je third party oplossingen voor dus prima.
15 QPR beta er maar opgezet omdat ik geen zin had om alles op A14 in te stellen en dan over een week weer een grote update te draaien. Private Space valt me daar het meeste bij op, ik gebruikte eerste apps als Island om het werkprofiel te gebruiken als sandbox, maar dat kan nu dus veel makkelijker (én het werkprofiel blijft apart beschikbaar).
Op alle vlakken mijlen en mijlen beter dan de 6 Pro die ik hiervoor heb ingeruild. Nu snap ik pas de klachten over die oude vingerafdruklezer, deze is zoveel gevoeliger/sneller zelfs met screen protector.
Op aanraden hier gisteren bij mijn provider een e-sim aangevraagd en meteen geïnstalleerd. Enkele dagen testen om te kijken of dit een verschil maakt.eymey schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:16:
[...]
Ik gebruik zelf met mijn P9P een E-sim van Odido.
En herken me eigenlijk totaal niet in klachten m.b.t. connectiviteit.
Wifi is marginaal zwakker dan bij mijn S21-FE (net genoeg om niet helemaal vol bereik te hebben op mijn thuiswerkplek op zolder, bij de S21-FE wel vol bereik). Maar haalt op een speedtest gewoon 900 Mbit/s+
En bereikbaarheid via VoWIFI of het 4G/5G netwerk van Odido zelf is gewoon dikke prima. Merk geen verschil ten opzichte van m'n S21-FE. In de trein, als ik van Almere naar Utrecht reis en door de tunnelbak heen de Gooiboog op ga lijkt het bereik van het mobiele netwerk (dat dan even weg valt) zelfs sneller terug te komen. Ook komt het niet voor in de batterijstatistieken
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Ik heb alle procedures doorlopen om Gemini Live aan de praat te krijgen maar het symbool krijg ik niet te zien. Wat die ik fout

Die zie je toch wanneer jij je powerknop ingedrukt houdt ?NeWSJuNK schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:14:
Ik heb alle procedures doorlopen om Gemini Live aan de praat te krijgen maar het symbool krijg ik niet te zien. Wat die ik fout
Pixel 9 Pro XL
Nee, helaas.dave1972 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:25:
[...]
Die zie je toch wanneer jij je powerknop ingedrukt houdt ?
Heb je de taal wel op engels staan? Bij nederlands zag ik dat symbool eerst ook niet. US english doet het in ieder geval wel bij mij
Hier ook, bij instellingen -> Gemini instellingen -> languages -> English us
Doet wel vreemd aan hoe bij momenten Gemini toch wel vrij realistisch reageert. Ben benieuwd voor wanneer de Nederlandse ondersteuning er is.
Doet wel vreemd aan hoe bij momenten Gemini toch wel vrij realistisch reageert. Ben benieuwd voor wanneer de Nederlandse ondersteuning er is.
Hebben meer mensen past van bij Gemini advanced dat Google Home (zoals zet lampen aan) niet werkt.
En nog een vraagje... Weet iemand hoe je kan instellen dat de camera sneller fotos maakt? Nu duurt het bijna een seconde voor hii de foto vast legt wanneer je op de knop drukt
En nog een vraagje... Weet iemand hoe je kan instellen dat de camera sneller fotos maakt? Nu duurt het bijna een seconde voor hii de foto vast legt wanneer je op de knop drukt
Ja, dat werkt nog niet en moet je via de oude manier doenMatsjanssen schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:35:
Hebben meer mensen past van bij Gemini advanced dat Google Home (zoals zet lampen aan) niet werkt
Foto's gaan hier direct en herken ik niet
[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 05-10-2024 17:57 ]
Hoi!
Waarschijnlijk heb je hem op 50mp ingesteld. Dat is traag. Lekker op 12mp laten staan, fotos zijn primaMatsjanssen schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:35:
Hebben meer mensen past van bij Gemini advanced dat Google Home (zoals zet lampen aan) niet werkt.
Heb het Gemini Live gebeuren maar even gelaten voor wat het is. Ik las dat er binnenkort een update komt zodat het ook in het Nederlands gaat werken. Misschien werkt het dan wel.
Ik heb ook een S24U twijfel voor de overstap omdat de vorige pixel 8 op niets trok vergeleken met mijn vorige S23. Niets mis met de S24U maar ik denk als ik terug ga voor pixel toch maar teleurgesteld zal zijn.tukker053 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:23:
[...]
Ik heb de Spigen Rugged Armor. Ik heb ook nog een origineel Pixel hoesje liggen. Die maar eens proberen.
Ik vind het een heerlijk toestel. In alles een verbetering tov wat ik had, een Poco F3.Crytex schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 07:32:
[...]
Ik heb ook een S24U twijfel voor de overstap omdat de vorige pixel 8 op niets trok vergeleken met mijn vorige S23. Niets mis met de S24U maar ik denk als ik terug ga voor pixel toch maar teleurgesteld zal zijn.
Verder is het best een saai toestel, en als ik op dit moment een moderner toestel dan een Poco had gehad, met een betere camera, had ik de P9P overgeslagen.
Ik zou, als ik jou was, de s25u of de P10 afwachten.
Tegenwoordig ontlopen de cameras elkaar niet zo heel veel meer. Het gaat er nu om welke telefoon vind je mooi qua uiterlijk en welk besturingssysteem vind je prettig werken. Dit is natuurlijk geheel mijn eigen mening 🙂.
Pixel 9 Pro XL
Iemand een tip hoe je het scherm wat warmer van kleur kunt krijgen ipv dat steriel wit ? Is het meldingen paneel ook aan te passen qua kleur? Het is nu een witte brei van notificaties.
Ik heb altijd nachtverlichting aan op de laagste stand, telefoon, tablet, laptop etc. Veel beter voor de oogjes ook maar voor foto's zet ik hem uit.NeWSJuNK schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:11:
Iemand een tip hoe je het scherm wat warmer van kleur kunt krijgen ipv dat steriel wit ? Is het meldingen paneel ook aan te passen qua kleur? Het is nu een witte brei van notificaties.
Volgens mij doet hij dit als je 50mp heb gekozen ipv 12MP (standaard), hij lijkt hier ook nog wat te doen bij 50 mpixels iig.Matsjanssen schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:35:
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Dat klopt inderdaad.xoror schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:53:
[...]
Volgens mij doet hij dit als je 50mp heb gekozen ipv 12MP (standaard), hij lijkt hier ook nog wat te doen bij 50 mpixels iig.
Pixel 9 Pro XL
Sony smartphones krijgen vanaf de VI serie 4 jaar beveiligingsupdates. Het zal hoogstwaarschijnlijk nooit 7 jaar worden, maar voor Sony is 4(en hopelijk in toekomst 5) jaar aan updates toch wel redelijk.eymey schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:30:
Stiekem mis ik eigenlijk nog steeds de UI van de Sony Xperia telefoons. Die heb ik altijd perfect gevonden. Maar ja, een Sony smartphone die net zo duur is als een Pixel 9 Pro, maar dan met hooguit 3 jaar beveiligingsupdates......
Ik heb hem standaard op 50mp gezet, het viel mij niet eens meer op dat het trager was. Nu ik het terug heb gezet zie ik inderdaad het verschil. Er gaat dan wel iets aan detail verloren. Ik hou het wel op 50, had mij er nog niet aan gestoord.
Bij Instellingen> Achtergrond en stijl kan je kiezen voor "Andere kleuren", als je daar bijvoorbeeld bruin kiest wordt je notificatiecentrum ook bruin.NeWSJuNK schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:11:
Ik heb nu een paar dagen de p9p in handen en heb nu een paar keer had bij verschillende apps dat bij het openen van de app het scherm op wit blijft. Bij nogmaals opnieuw openen van de app doet die het wel. Nog meer hier last van
Hebben meer mensen last van laag volume op een P9P XL bij een bedrade koptelefoon/speakers of via aux aangesloten in auto?
Het viel me eerst op in de auto, dus daarna getest bij mijn koptelefoon en ook daar is het volume te laag.
1e toestel waar ik dit bij heb sinds de Htc desire 🤐.
Ik heb wel een aux <-> usb-c connector van Apple er tussen.
Tevens vind ik de kwaliteit slecht bij bedrade aansluiting.
Nu heb ik ook getest met een bluetooth headset en de muziek is kwalitatief beter en een goed volume.
Het viel me eerst op in de auto, dus daarna getest bij mijn koptelefoon en ook daar is het volume te laag.
1e toestel waar ik dit bij heb sinds de Htc desire 🤐.
Tevens vind ik de kwaliteit slecht bij bedrade aansluiting.
Nu heb ik ook getest met een bluetooth headset en de muziek is kwalitatief beter en een goed volume.
De beruchte Apple dongleHugoFR schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:09:
Daar is je probleem, veel mensen raden die dongle aan maar hij heeft issues met Android (komt door Android zelf overigens, geen problemen met Windows, Linux of zelfs een Nintendo Switch)
Ik heb die dongle en had hetzelfde issue met meerdere Android toestellen, en daar bovenop kan de EU variant van die dongle al niet zo luid door de EU wetgeving (dus hij klinkt nog zachter bovenop al bestaande volume issues)
Daarom had ik een Ugreen (op amazon) dongle gehaald (eerst Samsung, maar toen kwam ik erachter dat bijna elke Samsung dongle op de markt nep is, omdat Samsung ze niet meer maakt)
[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 06-10-2024 20:22 ]
Een tijdje geleden zei ik dat ik niet te vreden ben met de camera. Dat ik het geen sterke "point and shoot" camera vind.
Ik ben er nu achter wat er aan de hand is. De autofocus "liegt." De autofocus cirkel op het scherm staat op het object, maar de foto is scherpgesteld op een andere diepte. Dit gebeurt niet iedere keer, maar wel regelmatig.
9 Pro XL, standaard camera instellingen.
De sluitertijd wordt standaard ook best lang gekozen. Ik snap dat dit de ISO ten goede komt, maar de balans is een beetje zoek. Telefoon kiest bijvoorbeeld 1/25s en een langszaam bewegent object wordt al vaag. Zet ik het handmatig op 1/50s, is alles prima. Zelfs de ruis valt mee.
De camera app mist iets van een "sport" stand of iets dergelijks.
Ik ben er nu achter wat er aan de hand is. De autofocus "liegt." De autofocus cirkel op het scherm staat op het object, maar de foto is scherpgesteld op een andere diepte. Dit gebeurt niet iedere keer, maar wel regelmatig.
9 Pro XL, standaard camera instellingen.
De sluitertijd wordt standaard ook best lang gekozen. Ik snap dat dit de ISO ten goede komt, maar de balans is een beetje zoek. Telefoon kiest bijvoorbeeld 1/25s en een langszaam bewegent object wordt al vaag. Zet ik het handmatig op 1/50s, is alles prima. Zelfs de ruis valt mee.
De camera app mist iets van een "sport" stand of iets dergelijks.
Na heel het weekend bezig geweest te zijn met Gemini Live werkend te krijgen begin ik de moed wat op te geven. Dit topic van voor naar achter doorgespit en op internet alles afgezocht maar niks. Iemand de gouden tip over wat ik misschien over het hoofd heb gezien ?
Yes, heb ik ook (maar dan donker, want dark-mode). Moet de app vaak geforceerd sluiten om het weer werkend te krijgen. Met name de reddit-app gaat vaak stuk op die manier.Okietor schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:42:
Ik heb nu een paar dagen de p9p in handen en heb nu een paar keer had bij verschillende apps dat bij het openen van de app het scherm op wit blijft. Bij nogmaals opnieuw openen van de app doet die het wel. Nog meer hier last van
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Hier weer even een update van een Apple fan die met de Pixel 9 aan de haal is gegaan.
In het kort. Het bevalt me eigenlijk wel.
Ik ben hard locked in het Apple eco systeem. Mac's, Apple tv, iPhone en een Apple Watch Ultra. Het is dus wel wat lastig om hieruit te komen.
Maar ik ga even met dit testje door. Misschien even non Apple oortjes ermee gebruiken en een Pixel watch 3 en kijken hoe dit me verder gaat bevallen.
Pluspunten met het gebruik van de Google Pixel 9
- de echte multi tasking windows.
- goede integratie van Google Apps. Zoals Maps die je als een overlay (p.i.p.) kunt gebruiken.
- de snelle finger scanner. Alles gaat sneller hiermee dan met Face-ID. Vooral betalen.
- leuke frisse interface. Weer eens iets anders dan iOS. Dat een beetje saai en ouderwets begint aan te voelen.
- het Gboard toesenboard voelt beter aan. Ik maak minder typos.
- foto's vond ik altijd een dingetje waarom ik niet voor Android koos. Maar dat is nu wel anders geworden. De Pixel maakt vaak betere of gelijke foto's dan mijn iPhone 15 Pro Max. Maar ook hier moet ik wennen met een andere manier van foto's maken. Maar dus wel positief.
Verder vind ik het spastische gedoe van Apple fans hilarisch. Ooooh het switchen is zo een drama. Ik zou nooit Android kunnen houden. Is flinke onzin. Apple heeft je in zijn macht. Je beslist niet meer zelf. Maar als je echt logisch na gaat denken kan de switch prima.
Ik zeg niet dat ik nooit meer terug zou gaan naar iOS. Maar Android is nu gewoon ook heel erg goed geworden. En het maakt eigenlijk niet uit welke van de 2 je gebruikt. Maar kom aub niet meer zielig miepen dat het zo zwaar is om op Android te zitten dat je binnen een dag weer terug op je iPhone zit.
Dit komende van een Hardcore Apple fan. Dus ik mag het zeggen. Ik ben of was een van deze mieperts. Haha.
*De double screen multi tasking is eigenlijk al dé reden om op Android te blijven. Kom op Apple met je krachtige chips. Implementeer dit ook ff. Want nu hebben iPhones belachelijk krachtige chips. Maar de telefoons zijn er niet eens echt op toegespitst.
Ik meld me binnenkort voor verdere updates, betreffende dit avontuurtje.
Ik ben hard locked in het Apple eco systeem. Mac's, Apple tv, iPhone en een Apple Watch Ultra. Het is dus wel wat lastig om hieruit te komen.
Maar ik ga even met dit testje door. Misschien even non Apple oortjes ermee gebruiken en een Pixel watch 3 en kijken hoe dit me verder gaat bevallen.
- goede integratie van Google Apps. Zoals Maps die je als een overlay (p.i.p.) kunt gebruiken.
- de snelle finger scanner. Alles gaat sneller hiermee dan met Face-ID. Vooral betalen.
- leuke frisse interface. Weer eens iets anders dan iOS. Dat een beetje saai en ouderwets begint aan te voelen.
- foto's vond ik altijd een dingetje waarom ik niet voor Android koos. Maar dat is nu wel anders geworden. De Pixel maakt vaak betere of gelijke foto's dan mijn iPhone 15 Pro Max. Maar ook hier moet ik wennen met een andere manier van foto's maken. Maar dus wel positief.
Verder vind ik het spastische gedoe van Apple fans hilarisch. Ooooh het switchen is zo een drama. Ik zou nooit Android kunnen houden. Is flinke onzin. Apple heeft je in zijn macht. Je beslist niet meer zelf. Maar als je echt logisch na gaat denken kan de switch prima.
Ik zeg niet dat ik nooit meer terug zou gaan naar iOS. Maar Android is nu gewoon ook heel erg goed geworden. En het maakt eigenlijk niet uit welke van de 2 je gebruikt. Maar kom aub niet meer zielig miepen dat het zo zwaar is om op Android te zitten dat je binnen een dag weer terug op je iPhone zit.
Dit komende van een Hardcore Apple fan. Dus ik mag het zeggen. Ik ben of was een van deze mieperts. Haha.
*De double screen multi tasking is eigenlijk al dé reden om op Android te blijven. Kom op Apple met je krachtige chips. Implementeer dit ook ff. Want nu hebben iPhones belachelijk krachtige chips. Maar de telefoons zijn er niet eens echt op toegespitst.
Wat probeer je precies te doen? Ik kon namelijk Gemini Advanced (= Live) gewoon activeren en daarna gebruiken (zelfs in het Nederlands werkt het prima, hoewel ze sommige teksten in het Engels voorleest nog).NeWSJuNK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:00:
Na heel het weekend bezig geweest te zijn met Gemini Live werkend te krijgen begin ik de moed wat op te geven. Dit topic van voor naar achter doorgespit en op internet alles afgezocht maar niks. Iemand de gouden tip over wat ik misschien over het hoofd heb gezien ?
Het begint inderdaad wel bij te draaien.RepareerDroid schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:27:
[...]
Sony smartphones krijgen vanaf de VI serie 4 jaar beveiligingsupdates. Het zal hoogstwaarschijnlijk nooit 7 jaar worden, maar voor Sony is 4(en hopelijk in toekomst 5) jaar aan updates toch wel redelijk.
Wellicht, als er weer eens een nieuwe "5" uit zou komen (want die vond ik altijd de sweet spot qua functionaliteit en formaat) met 4 jaar, dat ik toch moeite zou moeten doen om de verleiding te weerstaan om alsnog voor die te gaan.
Maar voor nu, ben ik eigenlijk ook best wel aan de P9P gewend en ben ik er gewoon blij mee. Zowel met de camera, accu als ook het perfect leesbare scherm in de zon op de fiets.
Alleen qua 'flicker' vond ik Sony schermen altijd veel beter, en dus ook qua UI.
Ah well
Oeh! Als Sony weer langere ondersteuning aanbied, dan stap ik met alle liefde over naar Sony.
Ik probeer Gemini Live te activeren. In geen van de talen is het me gelukt. Engels en Nederlands. Ik heb geen Live icoontje.SPOXYWOXY schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:56:
[...]
Wat probeer je precies te doen? Ik kon namelijk Gemini Advanced (= Live) gewoon activeren en daarna gebruiken (zelfs in het Nederlands werkt het prima, hoewel ze sommige teksten in het Engels voorleest nog).
Fingerprint scanner werkt bij de Pixel net zo brak als bij Samsung. Onbruikbaar dus. Dat zal aan mijn versleten droge vingers liggen waarschijnlijk.4acesNL schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:48:
Hier weer even een update van een Apple fan die met de Pixel 9 aan de haal is gegaan.
Tov mijn OnePlus 6 moet ik wat harder drukken. Ik heb er geen problemen mee. Het zal best aan je droge vingers kunnen liggenNeWSJuNK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:28:
[...]
Fingerprint scanner werkt bij de Pixel net zo brak als bij Samsung. Onbruikbaar dus. Dat zal aan mijn versleten droge vingers liggen waarschijnlijk.
Ik heb nog nooit zo'n perfecte en snelle afdruk scanner ervaren. Zelfs gescand zonder screenprotector en na installeren screenprotector werkt deze nog net zo goed. Spigen ezfit btw....
De vingerafdruk scanner van de pixel 9 is helemaal top, zelfs met spigen screenprotectorNeWSJuNK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:28:
[...]
Fingerprint scanner werkt bij de Pixel net zo brak als bij Samsung. Onbruikbaar dus. Dat zal aan mijn versleten droge vingers liggen waarschijnlijk.
Heb zelf neuropathie overgehouden na behandeling en waar eerst op mijn pixel 6 de vinger prima werkte werd het helaas bijna vaker de pin code gebruiken dan de scanner.
Nu helemaal geen last meer van.
Nieuwe telefoon dankzij mijn dochter haar driftbui
[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 07-10-2024 17:57 ]
Ik heb hem ook we werkend, maar nederlands is niet echt je van het. Meestal begrijpt gemini niet wat ik vraag. Dat was in het begin niet zo. Toen kon ik hele gesprekken voren in het nederlands. Weet niet wat er veranderd is.SPOXYWOXY schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:56:
[...]
Wat probeer je precies te doen? Ik kon namelijk Gemini Advanced (= Live) gewoon activeren en daarna gebruiken (zelfs in het Nederlands werkt het prima, hoewel ze sommige teksten in het Engels voorleest nog).
Welke ugreen dongle heb je precies? En wat vind je ervan?Mizgala28 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:19:
[...]
Daarom had ik een Ugreen (op amazon) dongle gehaald (eerst Samsung, maar toen kwam ik erachter dat bijna elke Samsung dongle op de markt nep is, omdat Samsung ze niet meer maakt)
Zit OVERAL alles in het Engels (ook toestesenbord) Maar ik vermoed dat je dat al geprobeerd hebt?NeWSJuNK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:00:
Het nadeel dat ik hier nu van ervaar is dat in Android auto ik mijn commando's ook in het Engels moet geven. Plus zinnen... Nederlandse berichten sturen via Voice command werkt dan nietCK3v1N schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:54:
[...]
Zit OVERAL alles in het Engels (ook toestesenbord) Maar ik vermoed dat je dat al geprobeerd hebt?
Kun je ergens zien of Gemini geactiveerd is in het Google account?
Deze heb ikAMD1800 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:53:
[...]
Welke ugreen dongle heb je precies? En wat vind je ervan?
https://www.amazon.nl/UGR...en+3.5%2Caps%2C121&sr=8-4
Niks te klagen erover, audio volume is zoals het hoort te zijn en ik hoor ook geen ruis in de achtergrond met de wat meer gevoelige hoofdtelefoons.
Die kan fysiek niet in een smartphone...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nog even een usb-c naar usb-a dongle ertussenCLB schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:00:
Die kan fysiek niet in een smartphone...

Ik denk dat deze bedoeld werd: https://www.amazon.nl/-/e...axy-MacBook/dp/B082WG5VTK
// TODO: Schrijf een signature
Klopt inderdaad, foutje van mij tijdens posten.guysp schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:35:
[...]
Nog even een usb-c naar usb-a dongle ertussen![]()
Ik denk dat deze bedoeld werd: https://www.amazon.nl/-/e...axy-MacBook/dp/B082WG5VTK
Maar op aansluiting na verder hetzelfde dongle.
Ik heb een sounix op bol gekocht en die werkt ook perfect!AMD1800 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:53:
[...]
Welke ugreen dongle heb je precies? En wat vind je ervan?
Hulde aan mizgala voor de tip over de Apple dongle dat die niet goed werkt met android
Heeft iemand een idee wanneer Android 15 officieel vrijgegeven wordt?
Ik dacht ergens gelezen hebben dat het op 15 oktober is.038Robijno schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:50:
Heeft iemand een idee wanneer Android 15 officieel vrijgegeven wordt?
[ Voor 5% gewijzigd door TheRicolaa10 op 11-10-2024 09:10 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik krijg nu elke keer de melding dat ik niet in aanmerking kom voor Gemini live. Ma dat heb ik wel. Hoe kan ik dit oplossen
/f/image/k6cLDzzd3P6ycQ9L72UlLZky.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door Okietor op 12-10-2024 08:57 ]
Weer een kleine update. Ik begin steeds minder mijn iPhone 1
5 Pro Max te missen. De Pixel 9 is een fijn handzaam toestel die de zaken prima op orde heeft. De telefoon voelt in veel gevallen snappier aan dan de iPhone. En dat is fijn. Vooral als het er toe doet. Betalen, je weg ergens vinden. De fotos zijn ook erg goed. Met iedere foto die ik maak merk ik hoe goed de camera is. Nu ben ik stiekem benieuwd naar de 9 Pro versies. maar dit is echt meer dan voldoende voor 99.9 procent van de smartphone gebruikers.
Echt aangenaam verrast. En nogmaals. Een die hard Apple gebruiker hier.
Films kijken vind ik op de iPhone 15 Pro Max met een tikkeltje mooier nog. De Pixel lijkt iets te hard willen HDR-en of zo. Maar het is zeker een zeer goed scherm.
Battery doet het ook heel erg goed.
De grote punten waarvoor ik vroegah Android voor vermeed:
- minder goede schermen.
- slechte batterij duur.
- software vond ik niet fijn.
- slechte camera
- de bouwkwaliteit.
Al deze punten zitten nu zwaar aan de positieve kant van het spectrum. de bouwkwaliteit voelt op sommige stukken beter aan dan de iPhone 15 Pro Max. Check bijvoorbeeld de usb-c poort.
Het mist soms nog een beetje eenheid in het OS in combinatie met andere apps. Maar dat is nit picken.
Geheel overstappen is misschien lastig. Aangezien ik best diep in het Apple Ecosysteem zit. Maar het werkt allemaal prettig. Afgaande van alleen de telefoon zelf. Kan ik hier prima op overstappen.
Minpuntje vind ik wel Google Agenda. Dit is geen prettige interface. En dat je niet op agendas kunt abonneren op je telefoon. Ik had een work around en zette de agenda app uit, zodat ik het via de website kon doen. Zo werd ik niet steeds naar de app verwezen waar je dit niet kon doen.
Maar het is zoals alles wennen. En ik begin meer aan de telefoon te wennen en de waarde ervan in te zien. Het loont om het niet meteen na een dag op te geven om zo weer terug te gaan naar Apple.
5 Pro Max te missen. De Pixel 9 is een fijn handzaam toestel die de zaken prima op orde heeft. De telefoon voelt in veel gevallen snappier aan dan de iPhone. En dat is fijn. Vooral als het er toe doet. Betalen, je weg ergens vinden. De fotos zijn ook erg goed. Met iedere foto die ik maak merk ik hoe goed de camera is. Nu ben ik stiekem benieuwd naar de 9 Pro versies. maar dit is echt meer dan voldoende voor 99.9 procent van de smartphone gebruikers.
Echt aangenaam verrast. En nogmaals. Een die hard Apple gebruiker hier.
Films kijken vind ik op de iPhone 15 Pro Max met een tikkeltje mooier nog. De Pixel lijkt iets te hard willen HDR-en of zo. Maar het is zeker een zeer goed scherm.
Battery doet het ook heel erg goed.
De grote punten waarvoor ik vroegah Android voor vermeed:
- minder goede schermen.
- slechte batterij duur.
- software vond ik niet fijn.
- slechte camera
- de bouwkwaliteit.
Al deze punten zitten nu zwaar aan de positieve kant van het spectrum. de bouwkwaliteit voelt op sommige stukken beter aan dan de iPhone 15 Pro Max. Check bijvoorbeeld de usb-c poort.
Het mist soms nog een beetje eenheid in het OS in combinatie met andere apps. Maar dat is nit picken.
Geheel overstappen is misschien lastig. Aangezien ik best diep in het Apple Ecosysteem zit. Maar het werkt allemaal prettig. Afgaande van alleen de telefoon zelf. Kan ik hier prima op overstappen.
Minpuntje vind ik wel Google Agenda. Dit is geen prettige interface. En dat je niet op agendas kunt abonneren op je telefoon. Ik had een work around en zette de agenda app uit, zodat ik het via de website kon doen. Zo werd ik niet steeds naar de app verwezen waar je dit niet kon doen.
Maar het is zoals alles wennen. En ik begin meer aan de telefoon te wennen en de waarde ervan in te zien. Het loont om het niet meteen na een dag op te geven om zo weer terug te gaan naar Apple.
Settings > Display > Colours > Natural (ipv Adaptive)?4acesNL schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:58:
Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Hoi allemaal,
Zijn er meer mensen die last hebben dat hun NFC chip niet werkt en het toestel ook geen haptische feedback meer geeft?
Ik heb mijn pixel pro 9 een maand, en na een kleine twee weken stopte de NFC en tril moter ermee.
Terug naar fabrieksinstellingen, werkt het allemaal weer (betalen met NFC en tril moter). Helaas van korte duur, want na een paar uur stopt het dus weer.
Het lijkt iets software matig, maar heb helaas geen oplossing kunnen vinden.
Hebben meer mensen hier last van en misschien een oplossing?
Zijn er meer mensen die last hebben dat hun NFC chip niet werkt en het toestel ook geen haptische feedback meer geeft?
Ik heb mijn pixel pro 9 een maand, en na een kleine twee weken stopte de NFC en tril moter ermee.
Terug naar fabrieksinstellingen, werkt het allemaal weer (betalen met NFC en tril moter). Helaas van korte duur, want na een paar uur stopt het dus weer.
Iemand opgevallen dat de melding geluiden wat aan de zachte kant zijn?
Hier niet, niet net zo luid als andere android telefoons.NeWSJuNK schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:32:
Iemand opgevallen dat de melding geluiden wat aan de zachte kant zijn?
NIET of NET zo luid?Hijdaar95 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 06:51:
[...]
Hier niet, niet zo luid als andere android telefoons.
Hoi!
Vraagje aan de Pixel adepten.
Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon. Ik zit nu in kamp Samsung en was van plan (via het werk) de switchen naar de nieuwe serie Iphones. Helaas krijgen ze die blijkbaar pas binnen in december
Helaas zit ik met een aftakelend toestel, en dat houdt het écht niet meer zolang uit. Bovendien ga ik voor enkele weken naar het buitenland binnenkort en heb ik dus wel een stabiel werkende telefoon nodig...
Ik vind het design van de nieuwe Pixels wel iets hebben, bovendien hebben ze een "Pro" toestel met een kleine schermgrootte, maar ik zie op het eerste zicht niet wat het selling point is als ik vergelijk met Samsung?
Wat is de reden voor de Pixel 9 (Pro) te kiezen tegenover pakweg een S24? Het enige échte argument dat ik zie is dat de camera performance van de Pixels (en dan eigenlijk enkel de Pro) écht beter is dan de reguliere S24 (camera is zeer belangrijk voor mij, dus dat is wel een grotere trigger). Verder misschien de AI features? Maar veel meer dan dat zie ik niet direct?
Dat lijkt me toch relatief pover voor een prijsverschil van toch wel €400? Of is nog iets dat ik mis?
Stock Android zal terugkomen als argument, maar ik gebruik al jaren OneUI dus ik ben dat inmiddels zo gewoon, en ik vind het wel een heel fijn OS (behalve de Samsung bloatware). Zeker omdat de Tensor toch wel (beduidend) minder performant is dan zelfs de Exynos 2400?
Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon. Ik zit nu in kamp Samsung en was van plan (via het werk) de switchen naar de nieuwe serie Iphones. Helaas krijgen ze die blijkbaar pas binnen in december

Helaas zit ik met een aftakelend toestel, en dat houdt het écht niet meer zolang uit. Bovendien ga ik voor enkele weken naar het buitenland binnenkort en heb ik dus wel een stabiel werkende telefoon nodig...
Ik vind het design van de nieuwe Pixels wel iets hebben, bovendien hebben ze een "Pro" toestel met een kleine schermgrootte, maar ik zie op het eerste zicht niet wat het selling point is als ik vergelijk met Samsung?
Wat is de reden voor de Pixel 9 (Pro) te kiezen tegenover pakweg een S24? Het enige échte argument dat ik zie is dat de camera performance van de Pixels (en dan eigenlijk enkel de Pro) écht beter is dan de reguliere S24 (camera is zeer belangrijk voor mij, dus dat is wel een grotere trigger). Verder misschien de AI features? Maar veel meer dan dat zie ik niet direct?
Dat lijkt me toch relatief pover voor een prijsverschil van toch wel €400? Of is nog iets dat ik mis?
Stock Android zal terugkomen als argument, maar ik gebruik al jaren OneUI dus ik ben dat inmiddels zo gewoon, en ik vind het wel een heel fijn OS (behalve de Samsung bloatware). Zeker omdat de Tensor toch wel (beduidend) minder performant is dan zelfs de Exynos 2400?
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Eigenlijk noem je precies hoe of wat als je die toestellen vergelijkt, oftewel: jouw keuze it is. Voor veel mensen is het gewoon een combinatie van dingen: design, schone software, goede camera's en slimme algoritmes + hier en daar wat AI (daar zou ik zeker geen Pixel voor kopen tho). Prijsverschil is groot inderdaad bij losse aanschaf, ook niet iedereen doet dat natuurlijk. Dat een S24 een stuk minder kost, dat is inderdaad de praktijk.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb dit probleem niet, maar zou bijna denken dat een app die je hebt je zit te dwarsbomen. Heb je een backup teruggezet nadat je een factory reset hebt gedaan? Zo ja, wellicht een idee om helemaal vers te beginnen en alleen apps te installeren die je nodig hebt?SMARB schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:57:
Hoi allemaal,
Prijsverschil van 400 euro is overigens enigzins verklaarbaar door het feit dat de samsung al zo'n 8 maanden op de markt is, en de nieuwe pixel net een maandje (en nog altijd niet helemaal fatsoenlijk leverbaar als je de pro bekijkt). In mijn optiek is het een voorkeurskwestie, de een is niet beter dan de andere. Ik ben zelf gewoon geen groot fan van OneUI (ik heb een samsung tablet en daar kan ik er nog wel mee leven) en vind de pixel software prettiger werken. Dat is uiteindelijk gewoon smaak.Jebus4life schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:45:
Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon. Ik zit nu in kamp Samsung en was van plan (via het werk) de switchen naar de nieuwe serie Iphones. Helaas krijgen ze die blijkbaar pas binnen in december![]()
De camera van de 9 pro is toch wel een flinke stap voorwaarts tov de Samsung S24. Verder kwestie van smaak ook vooral .
Is er nog een manier om er achter te komen welke app dat zou kunnen zijn?guysp schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:56:
[...]
Ik heb dit probleem niet, maar zou bijna denken dat een app die je hebt je zit te dwarsbomen. Heb je een backup teruggezet nadat je een factory reset hebt gedaan? Zo ja, wellicht een idee om helemaal vers te beginnen en alleen apps te installeren die je nodig hebt?
Je hebt dus een factory reset gedaan en daarna een backup teruggezet mag ik aannemen? Je kunt al je apps nalopen, wellicht heb je een app die NFC gebruikt? Anders zou ik echt aanbevelen om helemaal schoon te proberen, misschien zit er iets fout in je backup.SMARB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:26:
[...]
Is er nog een manier om er achter te komen welke app dat zou kunnen zijn?
Zouden we niet de Pixel 9 pro moeten vergelijken met de S24 Ultra?NeWSJuNK schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:08:
De camera van de 9 pro is toch wel een flinke stap voorwaarts tov de Samsung S24. Verder kwestie van smaak ook vooral .
En de Pixel 9 met de S24?
Als je de 9 pro camera met de S24 Ultra vergelijkt, is het dan nog steeds zo'n grote stap voorwaarts? Op basis van de reviews lijkt me tussen die twee niet echt 1 de "echte duidelijke winnaar", maar lijkt het meer een kwestie van smaak (kleurgebruik, etc). Of mis ik iets?
Normaal gezien wel, maar voor mijn use-case (waarop @NeWSJuNK reageerde) niet; gezien ik géén S24 ultra wil omdat ik een telefoon van 6,8 inch gewoon te groot vind. Ik wil in de 6,1-6,3 inch range blijven zolang dat kan.KreKkeR241 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:53:
[...]
Zouden we niet de Pixel 9 pro moeten vergelijken met de S24 Ultra?
En de Pixel 9 met de S24?
Als je de 9 pro camera met de S24 Ultra vergelijkt, is het dan nog steeds zo'n grote stap voorwaarts? Op basis van de reviews lijkt me tussen die twee niet echt 1 de "echte duidelijke winnaar", maar lijkt het meer een kwestie van smaak (kleurgebruik, etc). Of mis ik iets?
Voor mij zijn de opties dus:
Iphone 16 (Pro)
S24
Pixel 9 (Pro)
Tenzij er nog iemand een case wil maken voor de Xperia 5 V; maar dat lijkt me niet...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
2 weekjes later ben ik heel blij met de Pixel 9PXL
Toestel wordt nooit warm, top camera en batterij is meer dan voldoende.
Al zou ik nu wel voor de kleinere Pro versie kiezen. De XL is me toch net iets te groot en zwaar.
Toestel wordt nooit warm, top camera en batterij is meer dan voldoende.
Al zou ik nu wel voor de kleinere Pro versie kiezen. De XL is me toch net iets te groot en zwaar.
Jebus4life schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:45:
Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon. Ik zit nu in kamp Samsung en was van plan (via het werk) de switchen naar de nieuwe serie Iphones. Helaas krijgen ze die blijkbaar pas binnen in december![]()
Niet voor iedereen even belangrijk, maar Pixels zijn (veel) lastiger te kraken dan Samsungs. En je geeft op een Pixel al je data maar aan één techbedrijf weg in plaats van aan twee. Verder zijn Pixels makkelijker te tweaken dan Samsungs, dus als je nog een keer een custom rom of bijvoorbeeld GrapheneOS wil draaien is een Pixel een betere keuze.CLB schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:56:
Eigenlijk noem je precies hoe of wat als je die toestellen vergelijkt, oftewel: jouw keuze it is. Voor veel mensen is het gewoon een combinatie van dingen: design, schone software, goede camera's en slimme algoritmes + hier en daar wat AI (daar zou ik zeker geen Pixel voor kopen tho). Prijsverschil is groot inderdaad bij losse aanschaf, ook niet iedereen doet dat natuurlijk. Dat een S24 een stuk minder kost, dat is inderdaad de praktijk.
Aaaah snappem nuJebus4life schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:05:
[...]
Normaal gezien wel, maar voor mijn use-case (waarop @NeWSJuNK reageerde) niet; gezien ik géén S24 ultra wil omdat ik een telefoon van 6,8 inch gewoon te groot vind. Ik wil in de 6,1-6,3 inch range blijven zolang dat kan.
Voor mij zijn de opties dus:
Iphone 16 (Pro)
S24
Pixel 9 (Pro)
Tenzij er nog iemand een case wil maken voor de Xperia 5 V; maar dat lijkt me niet...
Wellicht een ietwat bijzondere constatering, maar ik scan mijn AH Bonuskaart al jaren lang bij de zelfscankassa in de supermarkt, d.m.v. de streepjescode voor de (vaste) scanner te houden. Dit ging met mijn vorige telefoon (Pixel 6) altijd goed. Met mijn Pixel 9 Pro heb ik daar echter regelmatig problemen mee. De scanners lijken het niet te kunnen lezen in verschillende winkels, hoe fel ik het scherm ook zet.
Nu kan dit aan het scherm van de P9P liggen, of uiteraard de screenprotector die ik er op heb zitten (link). Voordat ik mijn screenprotector eraf trek om dit te gaan testen, was ik vooral benieuwd of er hier gebruikers zijn die dit bij toeval ook hebben ervaren?
Nu kan dit aan het scherm van de P9P liggen, of uiteraard de screenprotector die ik er op heb zitten (link). Voordat ik mijn screenprotector eraf trek om dit te gaan testen, was ik vooral benieuwd of er hier gebruikers zijn die dit bij toeval ook hebben ervaren?
Hier geen screen protector, en heb nu 2x de bonuspas gescand zonder problemenEdzeau schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:21:
Wellicht een ietwat bijzondere constatering, maar ik scan mijn AH Bonuskaart al jaren lang bij de zelfscankassa in de supermarkt, d.m.v. de streepjescode voor de (vaste) scanner te houden. Dit ging met mijn vorige telefoon (Pixel 6) altijd goed. Met mijn Pixel 9 Pro heb ik daar echter regelmatig problemen mee. De scanners lijken het niet te kunnen lezen in verschillende winkels, hoe fel ik het scherm ook zet.
Nu kan dit aan het scherm van de P9P liggen, of uiteraard de screenprotector die ik er op heb zitten (link. Voordat ik mijn screenprotector eraf trek om dit te gaan testen, was ik vooral benieuwd of er hier gebruikers zijn die dit bij toeval ook hebben ervaren?
Nooit geen last van het scannen van pasjes die als plaatje op scherm staan (lidl,ah,gamma). Clearplex screenprotector en scherm op automatische helderheidEdzeau schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:21:
Wellicht een ietwat bijzondere constatering, maar ik scan mijn AHVoordat ik mijn screenprotector eraf trek om dit te gaan testen, was ik vooral benieuwd of er hier gebruikers zijn die dit bij toeval ook hebben ervaren?
Morgen Android 15 release voor de pixel's?
Ook geen last van met screenprotector 🙂Edzeau schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:21:
Nu kan dit aan het scherm van de P9P liggen, of uiteraard de screenprotector die ik er op heb zitten (link. Voordat ik mijn screenprotector eraf trek om dit te gaan testen, was ik vooral benieuwd of er hier gebruikers zijn die dit bij toeval ook hebben ervaren?
Pixel 9 Pro XL
Ik had het vandaag met de Jumbo pas. Zowel bij de scanner voor de zelfscanners als bij de scanner bij de reguliere kassa. Eerder lukte het wel. P9pro zonder screenprotector.Edzeau schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:21:
Hier ook geen last op mijn Pixel 9.om.mikn AH pas te scannen.
Hoe gebruiken jullie de ah pas? Ik ben de snelkoppeling van de app kwijt, staat er niet meer tussen. Ik gebruik nu een snelkoppeling naar een screenshot, nooit geen problemen bij de scanner trouwens p9p geen screen Protector.
Sinds een week eigenaar van een P9P en zojuist de overstap gemaakt van m'n 4,5 jaar oude OP7P op Android 10.
Paar zaken waar ik tegenaan loop:
1. Hoe kan ik de camera app UI automatisch laten meedraaien wanneer autorotate uit staat?
Op m'n OP7 draaide de camera UI netjes automatisch mee tussen landscape & portrait.
2. Hoe krijg ik een quick settings toggle die simpelweg bij 1 klik de WiFi aan & uit zet?
Bij de 'Internet' quick toggle opent er een menu, wat tegen het hele idee van een quick toggle in gaat.
Hetzelfde geldt voor Bluetooth; ook deze opent een menu i.p.v. Bluetooth aan/uit.
3. Hoe krijg ik een quick settings toggle om mobiele data tussen 2 sims te switchen?
4. Hoe krijg ik 'Hey Gemini' werkend? Gemini Live heb ik werkend, maar het commando 'Hey Gemini, go live' werkt niet om gelijk in live modus te komen, dat lukt alleen handmatig. Wat doe ik fout? (Google One Advanced is geactiveerd). En waarom is de hele helft via Google Assistent en de andere helft via Gemini? Waarom zijn er 2 assistants en is het inconsistent?
5. Hoe switch ik snel tussen beltoon, trillen & stil? Ik heb DnD permanent aan staan zodat mijn telefoon alleen geluid maakt als ik wordt gebeld, maar hoe ga ik snel naar tril of stil als het toch niet uitkomt? Ik mis een fysieke alert slider...
6. Hoe kan ik één kleur aanpassen? Bij 'System Colors' krijg ik maar een paar opties om uit te kiezen i.p.v. gewoon een RGB color picker. Ik zoek een default Android wit kleurenschema met 1 accentkleur i.p.v. deze rare kleurpaletten. Lockscreen klok heeft te weinig contrast met wallpaper, maar geen van de opties is beter. Zelfs onder Other Colors staan geen goede opties.
Alvast bedankt!
Paar zaken waar ik tegenaan loop:
1. Hoe kan ik de camera app UI automatisch laten meedraaien wanneer autorotate uit staat?
Op m'n OP7 draaide de camera UI netjes automatisch mee tussen landscape & portrait.
2. Hoe krijg ik een quick settings toggle die simpelweg bij 1 klik de WiFi aan & uit zet?
Bij de 'Internet' quick toggle opent er een menu, wat tegen het hele idee van een quick toggle in gaat.
Hetzelfde geldt voor Bluetooth; ook deze opent een menu i.p.v. Bluetooth aan/uit.
3. Hoe krijg ik een quick settings toggle om mobiele data tussen 2 sims te switchen?
4. Hoe krijg ik 'Hey Gemini' werkend? Gemini Live heb ik werkend, maar het commando 'Hey Gemini, go live' werkt niet om gelijk in live modus te komen, dat lukt alleen handmatig. Wat doe ik fout? (Google One Advanced is geactiveerd). En waarom is de hele helft via Google Assistent en de andere helft via Gemini? Waarom zijn er 2 assistants en is het inconsistent?
5. Hoe switch ik snel tussen beltoon, trillen & stil? Ik heb DnD permanent aan staan zodat mijn telefoon alleen geluid maakt als ik wordt gebeld, maar hoe ga ik snel naar tril of stil als het toch niet uitkomt? Ik mis een fysieke alert slider...
6. Hoe kan ik één kleur aanpassen? Bij 'System Colors' krijg ik maar een paar opties om uit te kiezen i.p.v. gewoon een RGB color picker. Ik zoek een default Android wit kleurenschema met 1 accentkleur i.p.v. deze rare kleurpaletten. Lockscreen klok heeft te weinig contrast met wallpaper, maar geen van de opties is beter. Zelfs onder Other Colors staan geen goede opties.
Alvast bedankt!
Ik heb hem in Google wallet staan, naast alle andere pasjes. Werkt prima.remanus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:32:
Hoe gebruiken jullie de ah pas? Ik ben de snelkoppeling van de app kwijt, staat er niet meer tussen. Ik gebruik nu een snelkoppeling naar een screenshot, nooit geen problemen bij de scanner trouwens p9p geen screen Protector.
Bij mij blijft nu zaklamp aan staan in het lockscherm. Terwijl hij toch echt uit is. Hoe kan ik dit uitzetten
Het verschil in contrast is het gevolg van HDR. HDR zorgt ervoor dat er middels meerdere opnamen met verschillende sluitertijden een extra onder- en overbelichte foto worden gemaakt. Deze worden over elkaar heen gelegd en contrasten worden wat meer gelijk getrokken zodat er meer detail ontstaat in zowel donkere (schaduw) gebieden als erg lichte plekken (luchten/witte kleding, etc).Gerjannn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:14:
Ik zag op Reddit een verwijzing naar Open Camera, dus even geprobeerd, en ik geef toch wel de voorkeur aan Open Camera qua (vooral mindere) processing. Google Camera haalt vooral erg veel contrast weg waardoor het veelal vlakke foto's worden. Wat is jullie mening?
[Afbeelding]
Google Camera
[Afbeelding]
Open Camera
[Afbeelding]
Google Camera
[Afbeelding]
Open Camera
Het mimiekt ergens meer het bereik van het menselijk oog, of overtreft het dynamisch bereik (het bereik van donker tot licht) zelfs. Maar toch zijn er ook wel zwakke punten te zien door een getraind oog. Je noemt er een paar op.
Wil je er vanaf? Zet dan HDR uit.
Over het algemeen vind ik het zelf een toevoeging, want uit een goedkope telefoon camera krijg je wel foto's met een hoog dynamisch bereik wat je niet zomaar uit zelfs een professionele DSLR haalt op standaard instellingen en zonder nabewerking.
Heb je een andere hoek geprobeerd waarop je de scanner tov de telefoon houdt?Edzeau schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:21:
In de AH app. Kan je meteen scannen en mis je geen bonus.remanus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:32:
Ik gebruikte hem ook in de AH app maar dan kon je als je het icoon langer je vinger op houd een snelkoppeling maken rechtstreeks naar de kaart. En deze optie is eruit gehaald, hoopte dat iemand een andere weg had.jvang schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:51:
[...]
In de AH app. Kan je meteen scannen en mis je geen bonus.
Maar terug on topic de Pixel bevalt uitstekend komende van een Asus Zenfone 9, alleen langzamer mat spelletjes. En toch mis ik de vingerscanner aan de zijkant. Ook valt het me op dat niet alle apps rekening houden met de grote afgeronde hoeken.
@remanus dat niet elke app rekening houdt met die afgeronde hoeken herken ik. Zelfs de YouTube app houdt daar geen rekening mee.
Nog steeds offtopic...remanus schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:40:
[...]
Ik gebruikte hem ook in de AH app maar dan kon je als je het icoon langer je vinger op houd een snelkoppeling maken rechtstreeks naar de kaart. En deze optie is eruit gehaald, hoopte dat iemand een andere weg had.
...
Werkt bij mij nog steeds, AH app lang indrukken geeft een popup met diverse acties, scannen en kaart enzo
Ik heb een raar dingetje, mn P9P slaat facebook foto's op onder de camera-map en niet meer onder Facebook, weet iemand hoe ik dit kan wijzigen?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Hier exact dezelfde screenprotector en geen problemen met het scannen. Wellicht iets in de instellingen van het scherm?Edzeau schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:21:
Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen