• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:15

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ja na de positieve reacties te hebben gelezen ga ik voor de Pixel 9 Pro. Mijn Pixel 7 Pro gaat naar de vriendin. Kan eind november verlengen. Nu nog even kijken welke kleur ik wil. Ga denk ik voor de zand kleur. :)

Wel erg jammer dat de groene versie van de 9 niet in Pro is. Die is wel erg mooi.

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-04 07:15
4acesNL schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:02:
Ik dacht dat het aan mij lag. Maar ik vind het ook vlotter aanvoelen allemaal dan op mijn iPhone 15 pro Max (ik heb een Pixel 9). De gewenning van iOS doet me steeds twijfelen. Maar ik voel de handigheid van Android steeds meer doorsijpelen. En iOS voelt toch wel redelijk oubollig aan ondertussen.

Kleine dingen zoals echte multi-tasking, Google maps widgets die niet meteen je hele telefoon overnemen. Het toetsenbord wat even wennen was die toch wel beter is dan iOS.
Je merkt gewoon dat Android OS gewoon af is en iOS is nooit af. Dat blijkt ook wel door de vele updates die iOS krijgt omdat er altijd wel wat aan mankeert. Niet dat het slecht is zeker niet, want het werkt over het algemeen prima maar toch.

Pixel 9 Pro XL

Anoniem: 525104

dave1972 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:29:
[...]

Je merkt gewoon dat Android OS gewoon af is en iOS is nooit af. Dat blijkt ook wel door de vele updates die iOS krijgt omdat er altijd wel wat aan mankeert. Niet dat het slecht is zeker niet, want het werkt over het algemeen prima maar toch.
Ervaar het juist andersom.
Wil je saai, steady en stable moet je naar iOS waar elke feature dat Android heeft 3 jaar later uitkomt, maar wel altijd mega stabiel. Als ik de verhalen van de vorige Pixel releases lees die uitkwamen met nieuwe Android versies was dit niet altijd het geval.

• dave1972
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AW-AEu28p_Qltt2X60sj5LVp0vE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TQRWUQGotagdSIla5KsHzEtI.png?f=fotoalbum_large weet iemand hoe ik die kan verwijderen ? Dat neemt nogal wat ruimte in bovenin 🙂

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:40
dave1972 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:00:
[Afbeelding] weet iemand hoe ik die kan verwijderen ? Dat neemt nogal wat ruimte in bovenin 🙂
Volgens mij kan je die niet verwijderen

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 11:01
Kan niet. Niet zonder root of een andere launcher.

• dave1972
Mad-Matt schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:10:
[...]

Volgens mij kan je die niet verwijderen
Dat is wel jammer want die neemt de het hele bovenste stuk in beslag 😄

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-05 18:19
Ben na jaren Android overgestapt naar een Iphone 16. Heb deze nu een week, maar ik denk dat ik de Iphone terug ga sturen en een Pixel 9 Pro ga bestellen. Sommige dingen zijn wel fijn aan de Iphone, maar qua OS vind ik dit toch een stap terug in vergelijking met Android14. Ook vind ik de foto's van de Pixel 8 (niet pro) mooier dan deze van de Iphone16, dus ik vermoed dat dit met de P9 pro nog een groter verschil gaat zijn.

• streetie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09-2024
bartvde1 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:39:
Ben na jaren Android overgestapt naar een Iphone 16. Heb deze nu een week, maar ik denk dat ik de Iphone terug ga sturen en een Pixel 9 Pro ga bestellen. Sommige dingen zijn wel fijn aan de Iphone, maar qua OS vind ik dit toch een stap terug in vergelijking met Android14. Ook vind ik de foto's van de Pixel 8 (niet pro) mooier dan deze van de Iphone16, dus ik vermoed dat dit met de P9 pro nog een groter verschil gaat zijn.
Ik heb precies het tegenovergestelde, heb nu een paar dagen de pixel 9 pro maar wennen aan Android lukt nog niet echt

• dave1972
streetie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:49:
[...]

Ik heb precies het tegenovergestelde, heb nu een paar dagen de pixel 9 pro maar wennen aan Android lukt nog niet echt
Zo is iedereen weer anders lekker nemen wat je fijn vind ...de overstap voor mij was in ieder geval prima naar de Pixel ..nu moet ik zeggen dat ik regelmatig switch van OS naar OS.

Pixel 9 Pro XL

• streetie
dave1972 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:50:
[...]

Zo is iedereen weer anders lekker nemen wat je fijn vind ...de overstap voor mij was in ieder geval prima naar de Pixel ..nu moet ik zeggen dat ik regelmatig switch van OS naar OS.
Dit is mijn eerste Android, ik kijk het even aan nog en anders toch maar weer terug naar een iPhone

• dave1972
streetie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:15:
[...]

Dit is mijn eerste Android, ik kijk het even aan nog en anders toch maar weer terug naar een iPhone
Ik heb nog een mooie 15pro Max 250GB 😝

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streetie
dave1972 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:15:
[...]

Ik heb nog een mooie 15pro Max 250GB 😝
De Max is veel te groot haha, vind het normale formaat al groot genoeg, het mag van mij ook nog iets kleiner eigenlijk

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:03
Hijdaar95 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:10:
Ik gebruik een Gamesir G8 Galileo om spellen via Steam Link te spelen.
De Pixel 9 Pro XL past er net in. Zonder hoesje, raakt de camera met (1mm) het frame niet.
[Afbeelding]
Met "past er net in" bedoel je dat je de USB-C aansluiting net kan gebruiken?

Ik overweeg een Gamesir G8 plus te kopen voor de Pro XL, maar heb geen idee of dat lekker past. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:51
KlaasjeNL schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:34:
[...]

Met "past er net in" bedoel je dat je de USB-C aansluiting net kan gebruiken?

Ik overweeg een Gamesir G8 plus te kopen voor de Pro XL, maar heb geen idee of dat lekker past. Iemand ervaring?
De Gamesir G8 Galileo heeft een flexible USB-C aansluiting in de behuizing. Dat werkt gewoon zoals verwacht. Met hoes is de controller niet te gebruiken, de USB stekker steekt niet ver genoeg uit. De Plus versie met bluetooth heeft dit probleem natuurlijk niet.
Mijn opmerking ging enkel over de camera die ver uit de behuizing steekt. Deze raakt net niet het frame van de Gamesir.

[ Voor 17% gewijzigd door Hijdaar95 op 25-09-2024 13:52 ]

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:02
dave1972 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:00:
[Afbeelding] weet iemand hoe ik die kan verwijderen ? Dat neemt nogal wat ruimte in bovenin 🙂
Long press, aanpassen. Dan kun je iig de AI en weer weghalen. Datum blijft altijd staan bij mij.

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:53
M'n P9P nu aantal dagen in bezit en op zich goed tevreden. Wennen aan kleinere formaat tov P7P maar komt goed. Heb wel idee dat de touch van het scherm met name aan de randen gevoeliger is. Gaat nogal eens mis, ook vind ik de fingerprint sensor niet veel beter als voorheen.
Even offtopic maar kunnen jullie gebruik maken van kanalen op Wapp? Heb nieuwste versie maar waar andere collega's met ook Android dit wel hebben heb ik dat niet. Was ook al bij P7P, Pixel gerelateerd?

• dave1972
wari42 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:07:
M'n P9P nu aantal dagen in bezit en op zich goed tevreden. Wennen aan kleinere formaat tov P7P maar komt goed. Heb wel idee dat de touch van het scherm met name aan de randen gevoeliger is. Gaat nogal eens mis, ook vind ik de fingerprint sensor niet veel beter als voorheen.
Even offtopic maar kunnen jullie gebruik maken van kanalen op Wapp? Heb nieuwste versie maar waar andere collega's met ook Android dit wel hebben heb ik dat niet. Was ook al bij P7P, Pixel gerelateerd?
Ik wel 🙂

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-05 12:06
wari42 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:07:
Hmm, mijn ervaring is juist dat de fingerprint veel beter werkt dan op de P7P die ik hiervoor had.
Heb je toevallig eerst je vingerafdruk geregistreerd en daarna een screenprotector opgeplakt?
Dan kun je het beste even je vinger opnieuw registreren. Wat ook kan helpen is 2x dezelfde vinger toevoegen.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36
Wes1987 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:26:
[...]

Hmm, mijn ervaring is juist dat de fingerprint veel beter werkt dan op de P7P die ik hiervoor had.
Heb je toevallig eerst je vingerafdruk geregistreerd en daarna een screenprotector opgeplakt?
Dan kun je het beste even je vinger opnieuw registreren. Wat ook kan helpen is 2x dezelfde vinger toevoegen.
@wari42 Dit dus.

Dit effect merkte ik duidelijk. Ik had ook fingerprints geregistreerd toen ik nog geen screen protector had. Na het aanbrengen van de screen protector werkt de vingerafdruk beduidend minder, vooral als m'n vinger niet perfect 'droog' is.

Had eigenlijk stiekem gehoopt dat het nieuwe type sensor hier wat minder gevoelig zou zijn, maar goed :P

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20
Apart, bij de p7p en de p8p had ik nog wel eens dat de fingerprint scanner het niet deed. Dit heb ik bij de P9PXL nog nooit gehad. Ik gebruik geen screenprotector.

Eerst een vinger erin zetten en dan een protector plakken is natuurlijk ook niet de logische volgorde als je het mij vraagt. Blijkbaar hebben mensen hier andere verwachtingen bij...

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-05 23:41
Hoe denken jullie over Gemini Advanced? Ik heb die aanbieding geactiveerd op mijn p9p, maar vind Gemini maar slecht werken als assistent, en kan niet de app los gebruiken zonder hem als assistent in te stellen (of mis ik iets?).

Tot nu toe ben ik trouwens zeer tevreden over de p9p. Het formaat en design is echt top tegenover de p7p, verder merk ik niet super veel van de upgrade. Maar dat is ook wat ik er van had verwacht.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
eymey schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:33:
[...]

@wari42 Dit dus.

Dit effect merkte ik duidelijk. Ik had ook fingerprints geregistreerd toen ik nog geen screen protector had. Na het aanbrengen van de screen protector werkt de vingerafdruk beduidend minder, vooral als m'n vinger niet perfect 'droog' is.

Had eigenlijk stiekem gehoopt dat het nieuwe type sensor hier wat minder gevoelig zou zijn, maar goed :P
Met screen protector helpt het trouwens ook om bij de instelling 'Tikgevoeligheid' het vinkje 'Modus voor screenprotector' aan te zetten. Merkte bij mij dat het toen allemaal soepeler begon te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
guysp schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:00:
Hoe denken jullie over Gemini Advanced? Ik heb die aanbieding geactiveerd op mijn p9p, maar vind Gemini maar slecht werken als assistent, en kan niet de app los gebruiken zonder hem als assistent in te stellen (of mis ik iets?).

Tot nu toe ben ik trouwens zeer tevreden over de p9p. Het formaat en design is echt top tegenover de p7p, verder merk ik niet super veel van de upgrade. Maar dat is ook wat ik er van had verwacht.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet zo veel met Gemini Advanced heb gedaan. Heb het ook nog niet echt uitgebreid uitgeprobeerd of vergeleken met ChatGPT. Sowieso doen we thuis ook niet zo heel veel met stemherkenning, en als ik op m'n toestel zelf aan het zoeken ben, dan ben ik toch te veel gewend aan 'gewoon' Google en dan m'n zoekopdracht typen.

Verder ben ook ik nog steeds erg tevreden met de P9P. Op een normale (thuis)werkdag doe ik er, behalve soms afgeleid worden door Facebook, Filmpjes en contact houden via Slack als ik even niet achter de laptop ben, niet zo veel mee. Ik heb hem gisterochtend bij het opstaan van de lader gehaald en ik zit nu op 40% batterij resterend _/-\o_ . 's Nachts blijft alles gewoon online maar staat telefoon wel in de bedtijdstand.
guysp schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:11:
[...]

Met screen protector helpt het trouwens ook om bij de instelling 'Tikgevoeligheid' het vinkje 'Modus voor screenprotector' aan te zetten. Merkte bij mij dat het toen allemaal soepeler begon te werken.
hmm, goeie! Moet ik nog even aanzetten. Ik wacht ook zelf nog wel even met opnieuw instellen van vingerafdrukken, want heb er nu een goedkoop folie'tje op zitten, dat snel beschikbaar was. Maar ik wacht nog op een goede screen protector van Spigen.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

• guysp
eymey schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:22:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet zo veel met Gemini Advanced heb gedaan. Heb het ook nog niet echt uitgebreid uitgeprobeerd of vergeleken met ChatGPT. Sowieso doen we thuis ook niet zo heel veel met stemherkenning, en als ik op m'n toestel zelf aan het zoeken ben, dan ben ik toch te veel gewend aan 'gewoon' Google en dan m'n zoekopdracht typen.

Verder ben ook ik nog steeds erg tevreden met de P9P. Op een normale (thuis)werkdag doe ik er, behalve soms afgeleid worden door Facebook, Filmpjes en contact houden via Slack als ik even niet achter de laptop ben, niet zo veel mee. Ik heb hem gisterochtend bij het opstaan van de lader gehaald en ik zit nu op 40% batterij resterend _/-\o_ . 's Nachts blijft alles gewoon online maar staat telefoon wel in de bedtijdstand.
Mooi van de batterij! Ik moet het nog ontdekken, gisteren pas binnen gekomen dus ik speel er nog veel mee. Vandaag ook pas voor het eerst helemaal opgeladen (ik laad overigens nooit snachts op, ik steek hem in als hij leeg begint te raken). Hopelijk heb ik ook zo'n mooie batterijduur :*)
eymey schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:22:
[...]
hmm, goeie! Moet ik nog even aanzetten. Ik wacht ook zelf nog wel even met opnieuw instellen van vingerafdrukken, want heb er nu een goedkoop folie'tje op zitten, dat snel beschikbaar was. Maar ik wacht nog op een goede screen protector van Spigen.
Goeie keus die van Spigen, die heb ik er op zitten. Was fijn om te installeren met dat ez fit frame, en voelt zeer aangenaam aan.

• eymey
guysp schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:25:
[...]

Mooi van de batterij! Ik moet het nog ontdekken, gisteren pas binnen gekomen dus ik speel er nog veel mee. Vandaag ook pas voor het eerst helemaal opgeladen (ik laad overigens nooit snachts op, ik steek hem in als hij leeg begint te raken). Hopelijk heb ik ook zo'n mooie batterijduur :*)
Ik vind het wel fijn om, als ik 's avonds naar bed ga en er is nog minder dan 60% over, of als ik weet dat ik hem de volgende dag veel ga gebruiken, om hem dan wel 's nachts op te laden, zodat ik weet dat ik 's ochtends met voldoende reserve begin. Maar goed, dat is ook vooral als ik verwacht veel buiten de deur te zijn. Dat adaptief laden werkt ook mooi. Hij stopt dan 's nachts inderdaad als de batterij bijna vol is, om tegen de tijd dat een eventuele wekker af gaat, naar 100% toe te laden.
[...]

Goeie keus die van Spigen, die heb ik er op zitten. Was fijn om te installeren met dat ez fit frame, en voelt zeer aangenaam aan.
Waar heb je die van jou vandaan? Ik had hem in dezelfde bestelling als de P9P zitten, bij Belsimpel. Maar bij Belsimpel schuiven ze steeds de levertijd met een week op. En GSMpunt had hem eind vorige week ook nog niet snel leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
eymey schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:38:
[...]

Ik vind het wel fijn om, als ik 's avonds naar bed ga en er is nog minder dan 60% over, of als ik weet dat ik hem de volgende dag veel ga gebruiken, om hem dan wel 's nachts op te laden, zodat ik weet dat ik 's ochtends met voldoende reserve begin. Maar goed, dat is ook vooral als ik verwacht veel buiten de deur te zijn. Dat adaptief laden werkt ook mooi. Hij stopt dan 's nachts inderdaad als de batterij bijna vol is, om tegen de tijd dat een eventuele wekker af gaat, naar 100% toe te laden.

[...]

Waar heb je die van jou vandaan? Ik had hem in dezelfde bestelling als de P9P zitten, bij Belsimpel. Maar bij Belsimpel schuiven ze steeds de levertijd met een week op. En GSMpunt had hem eind vorige week ook nog niet snel leverbaar.
Ja, dat adaptief laden is ook een mooie feature inderdaad. Die enkele keer dat ik met weinig batterij naar bed ga doe ik het wel. Maar afgelopen twee jaar met de p7p echt maar minder dan tien keer voorgekomen.

Ik had hem bij Amazon besteld, daar was die gelijk leverbaar!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:53
Wes1987 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:26:
[...]

Nee heb na het plakken van screenprotector opnieuw ingeleerd en ook het vinkje bij de screenprotector modus staat aan... Mss dezelfde vinger als 3e vinger registreren (is nu al 1 en 2)
Verder niemand met het zelfde Wapp "probleem"??

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-04 11:41
Nu een middag de P9P in gebruik en het formaat is echt heerlijk. Ik kom zelf van de Pixel 6 maar dit voelt echt goed aan.

Had iemand een lijstje van de perks van het prederen? Zoals 'gratis' van 128 > 256GB? En ook bijvoorbeeld x maand gratis Gemini?

• Okietor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 21:14
Iemand al ervaring met het cancellen van de telefoon. Of we dan de bonus moet worden terug betaald

• dave1972
Okietor schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:17:
Iemand al ervaring met het cancellen van de telefoon. Of we dan de bonus moet worden terug betaald
Lijkt me niet dat je die bonus dan mag houden .....dus die zullen ze wel terug betaald willen hebben.

Pixel 9 Pro XL

Die bonus gaat via een externe partij toch?
Geen idee hoe dat zit tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
mits112 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:00:
Had iemand een lijstje van de perks van het prederen? Zoals 'gratis' van 128 > 256GB? En ook bijvoorbeeld x maand gratis Gemini?
Een jaar gratis gemini advanced met 2TB Google Drive opslag kun je claimen als je de Google One app even opent, toen kreeg ik gelijk een melding om die te claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-05 13:08
Nou schiet mij maar lek...
Pixel 9 pro xl gekocht 11 sept. Van dag 1 random reboots, vooral snachts.
Alles geprobeerd zoals factory reset en snachts in safe mode, alsnog ge-reboot smorgens.
Opgestuurd naar Google, nagekeken, teruggekregen want alles was ok.
Alles weer geïnstalleerd, niks veranderd, nog steeds reboots.
2 dagen geleden simkaart vervangen voor eSIM.... Geen reboot meer gehad.
Probleem lijkt gelukkig nu helemaal weg en eindelijk genieten van de Pixel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
rnldhfmmm schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:53:
Nou schiet mij maar lek...
Pixel 9 pro xl gekocht 11 sept. Van dag 1 random reboots, vooral snachts.
Alles geprobeerd zoals factory reset en snachts in safe mode, alsnog ge-reboot smorgens.
Opgestuurd naar Google, nagekeken, teruggekregen want alles was ok.
Alles weer geïnstalleerd, niks veranderd, nog steeds reboots.
2 dagen geleden simkaart vervangen voor eSIM.... Geen reboot meer gehad.
Probleem lijkt gelukkig nu helemaal weg en eindelijk genieten van de Pixel.
Goed dat je deze even deelt voor het geval iemand anders hier ook last van heeft. Klinkt alsof random reboots door een oude/verkeerde simkaart veroorzaakt kunnen worden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36
Komende van een op7Tpro mis ik wel de quick setting om te wisselen tussen 2 sims voor de data. Dit is nu zo omslachtig om daarvoor helemaal in de settings te moeten. Ik hoop dat ze dat nog een keer gaan fixen. Voor de rest ben ik uitermate tevreden over de P9proXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dave1972 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:29:
[...]

Gezien dat Google nu zelfs de Wear OS5 weg gehaald heeft omdat het mensen hun watches gewoon brickte tot het punt dat je zelfs handmatig een fabrieksreset moet doen omdat je de watch niet meer kan gebruiken? Dit zulk dingen heb ik echt nog nooit gezien bij Apple.

https://androidworld.nl/n...hij-offline-wordt-gehaald

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 27-09-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:11
Anoniem: 525104 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:54:
[...]

Gezien dat Google nu zelfs de Wear OS5 weg gehaald heeft omdat het mensen hun watches gewoon brickte tot het punt dat je zelfs handmatig een fabrieksreset moet doen omdat je de watch niet meer kan gebruiken? Dit zulk dingen heb ik echt nog nooit gezien bij Apple.

Niet helemaal waar, er zijn bij iOS ook updates geweest die allerlei problemen veroorzaakten en zijn ingetrokken of zijn gepatched op korte termijn. Ik denk dat het onoverkomelijk is dat het een keer fout gaat, tenzij je ontwikkelt op 1 enkele configuratie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-04 20:21
Anoniem: 525104 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:54:
[...]

https://tweakers.net/nieu...wege-kans-op-bricken.html

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
Hoi, ik heb vanaf dinsdag ook de Pixel 9 Pro, wat een heerlijke telefoon! Ik kom van een Sony af, hoewel veel stijlvoller, qua stabiliteit is de Pixel toch wel lekker. Alles "werkt" gewoon. Echter, m.u.v. 1 ding: draadloos laden.Ik heb een Xtorm 15W draadloze lader (AXW401) en daar werkt het niet, telkens aan .. uit .. aan .. uit. Maakt niet uit of ik het hoesje er op heb, of niet. Met 2 verschillende laders geprobeerd, zelfs eentje met 21W PD. Hetzelfde issue waarover vaker geschreven wordt op Reddit etc. Zie bijvoorbeeld:

- https://support.google.co...eless-charger-issue?hl=en
- https://www.reddit.com/r/...s_with_wireless_charging/

Echter lees ik nu onderstaande bericht:
eymey schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:13:
[...]
Nu met de P9P en hotspot aan wordt er gewoon goed bij geladen! Ook thuis gaat draadloos laden op de bestaande QI lader van Xtorm goed en op de snelheid die ik verwacht (bij 15W ).
Jij hebt dezelfde lader als ik, maar daar werkt het wel? Kortom, wat is de status nu van draadloos laden met de Pixel 9 Pro? Zijn er hier meer mensen met issues, of moet ik mijn telefoon toch aanbieden voor garantie? Wat is jullie advies? Dank! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Troxel op 27-09-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Troxel schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:59:
Hoi, ik heb vanaf dinsdag ook de Pixel 9 Pro, wat een heerlijke telefoon! Ik kom van een Sony af, hoewel veel stijlvoller, qua stabiliteit is de Pixel toch wel lekker. Alles "werkt" gewoon. Echter, m.u.v. 1 ding: draadloos laden.Ik heb een Xtorm 15W draadloze lader (AXW401) en daar werkt het niet, telkens aan .. uit .. aan .. uit. Maakt niet uit of ik het hoesje er op heb, of niet. Met 2 verschillende laders geprobeerd, zelfs eentje met 21W PD. Hetzelfde issue waarover vaker geschreven wordt op Reddit etc. Zie bijvoorbeeld:

- https://support.google.co...eless-charger-issue?hl=en
- https://www.reddit.com/r/...s_with_wireless_charging/

Echter lees ik nu onderstaande bericht:

[...]

Jij hebt dezelfde lader als ik, maar daar werkt het wel? Kortom, wat is de status nu van draadloos laden met de Pixel 9 Pro? Zijn er hier meer mensen met issues, of moet ik mijn telefoon toch aanbieden voor garantie? Wat is jullie advies? Dank! _/-\o_
Hmm, ik moet je (en mijzelf) toch teleurstellen. Ik heb de XC006 van Xtorm. En die doet (helaas) maar 10W . Deze heb ik trouwens op het AV-meubel liggen, om makkelijk een laptop (via usb-c) te docken als we via TV een webinar willen volgen, of mijn vriendin wil online aan een Yoga les mee doen.

Maar de Pixel 9 pro doet het verder gewoon stabiel op die lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
eymey schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:46:
[...]

Hmm, ik moet je (en mijzelf) toch teleurstellen. Ik heb de XC006 van Xtorm. En die doet (helaas) maar 10W . Deze heb ik trouwens op het AV-meubel liggen, om makkelijk een laptop (via usb-c) te docken als we via TV een webinar willen volgen, of mijn vriendin wil online aan een Yoga les mee doen.

Maar de Pixel 9 pro doet het verder gewoon stabiel op die lader.
Thnx voor je reactie! Dus toch net een andere. Zojuist ook nog een andere check, de draadloze lader in mijn auto (Seat Ateca), werkt ook niet goed.

Van Google support word ik ook niet veel wijzer, die gaan straks vragen dit 3 dagen oude toestel op te sturen. Weinig zin in dat gedoe, mijn oude telefoon is kapot dus kan eigenlijk niet zonder ...

En dan, wie weet is het software, dan is onttrokken omruilen niet de oplossing (lees ik ook op XDA, https://xdaforums.com/t/w...ging-issue.4688199/page-4).

Iemand nog ideeën of extra info?

• eymey
Troxel schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:11:
[...]

Thnx voor je reactie! Dus toch net een andere. Zojuist ook nog een andere check, de draadloze lader in mijn auto (Seat Ateca), werkt ook niet goed.

Van Google support word ik ook niet veel wijzer, die gaan straks vragen dit 3 dagen oude toestel op te sturen. Weinig zin in dat gedoe, mijn oude telefoon is kapot dus kan eigenlijk niet zonder ...

En dan, wie weet is het software, dan is onttrokken omruilen niet de oplossing (lees ik ook op XDA, https://xdaforums.com/t/w...ging-issue.4688199/page-4).

Iemand nog ideeën of extra info?
Mja, ik weet dan ook niet zo goed wat wijsheid is. Aan de ene kant denk ik "als het software is, dan zou die van mij het ook niet goed doen, of het is echt een defect aan die van jou.

Hier doet hij het in ieder geval op 4 laders, van verschillende vermogens weliswaar, zonder onderbreking

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:43
seapip schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:46:
[...]

Profiel pagina->get YouTube premium->eerste 3 maanden staan er dan als gratis.

Overigens draai ik gewoon dit: review: YouTube Vanced valt en YouTube ReVanced staat op - Een gesprek met de...

Extra functionaliteit zoals intro skips, sponsorblocks en die recente software ambilight uitzetten maakt de ervaring een stuk prettiger.
Bij mij zie ik alleen "probeer 1 maand gratis."
Google one met 2tb en Gemini advanced is gelukt.
Zie ik iets over het hoofd om die 3 maand te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
uwedp schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:00:
[...]

Bij mij zie ik alleen "probeer 1 maand gratis."
Google one met 2tb en Gemini advanced is gelukt.
Zie ik iets over het hoofd om die 3 maand te hebben?
Ik doe niet eens moeite voor die drie maanden Youtube premium ...Revanced it is🙂👌🏼

Pixel 9 Pro XL

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:20
Iemand die de stand gebruikt voor opladen? Ik merk dat de telefoon automatisch in bedtime mode gaat wanneer ik hem erop zet maar de bedtime mode niet automatisch uitschakelt wanneer ik hem eraf neem. Werkte perfect met de P6

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• dave1972
Ik heb ook iets vreemds ...als mijn batterij nog 38 procent aan geeft en ik reboot mijn telefoon is mijn batterij ineens gedropt naar 13 procent ....? Iemand iets soortgelijks meegemaakt ?

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roerdomp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-04 14:06
Mijn Pixel5 is helaas overleden en had als nieuwe telefoon een Xiaomi 13T gekocht. Technisch wel een mooi ding maar machtig wat een draak van een software zeg 🤪

Zojuist retour aangemeld en toch maar de Pixel 9 besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:36
dave1972 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:07:
Ik heb ook iets vreemds ...als mijn batterij nog 38 procent aan geeft en ik reboot mijn telefoon is mijn batterij ineens gedropt naar 13 procent ....? Iemand iets soortgelijks meegemaakt ?
Nog niet bij de P9P, maar wel in het verleden heel soms bij m'n Pixel 7 (denk in 2 jaar op 1 hand te tellen hoor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troxel
eymey schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 00:15:
[...]

Mja, ik weet dan ook niet zo goed wat wijsheid is. Aan de ene kant denk ik "als het software is, dan zou die van mij het ook niet goed doen, of het is echt een defect aan die van jou.

Hier doet hij het in ieder geval op 4 laders, van verschillende vermogens weliswaar, zonder onderbreking
Dank je wel, tsja ik weet wel zeker dat ik deze (een Pixel 9 Pro) wil houden, dus kan nog wel ff afwachten en kijken wat de oktober update gaat doen.

Een als niet, dan toch maar een garantie aanvraag doen. Wat wel vreemd is dat het in dit forum wat minder voorkomt, terwijl het op het Google Pixel forum helemaal los gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:08
Ik heb uit het niets weer ineens excessieve battery drain, de Google app (die ik inmiddels heb in de achtergrond heb uitgeschakeld) verbruikt enorm veel. Na een paar weken veel SOT keldert mijn autonomie ineens zonder aanwijsbare reden, ik ging slapen met 28% batterij in slaapmodus en batterij besparing en stond op met een lege batterij.🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Cloclo100 schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:24:
Ik heb uit het niets weer ineens excessieve battery drain, de Google app (die ik inmiddels heb in de achtergrond heb uitgeschakeld) verbruikt enorm veel. Na een paar weken veel SOT keldert mijn autonomie ineens zonder aanwijsbare reden, ik ging slapen met 28% batterij in slaapmodus en batterij besparing en stond op met een lege batterij.🤷
Ik moet zeggen dat ik ook wel problemen ervaar met de batterij. Net weer een reboot getest en 10 procent eraf. Ook wordt mijn telefoon warm. Heel vreemd. Misschien toch maar eens een complete reset uitvoeren en kijken of dan het probleem is opgelost of overstappen op Android 15 beta . Batterij verbruik geeft niets vreemds aan zover ik kan zien.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Ik heb voor nu overigens het optimaal opladen uitgezet. Eens kijken of dat een verschil maakt m.b.t de batterij drain en warmte.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 04-05 23:42
CK3v1N schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:29:
Iemand die de stand gebruikt voor opladen? Ik merk dat de telefoon automatisch in bedtime mode gaat wanneer ik hem erop zet maar de bedtime mode niet automatisch uitschakelt wanneer ik hem eraf neem. Werkte perfect met de P6
Bij mij doet de stand het prima met de gewone P9, settings waren allemaal automatisch overgenomen van mijn vorige telefoon (P5), dus verder niet meer naar omgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
dave1972 schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:27:
Ik heb voor nu overigens het optimaal opladen uitgezet. Eens kijken of dat een verschil maakt m.b.t de batterij drain en warmte.
Ik ben benieuwd. Ik vind het qua batterij op de p9p nog niet echt vooruitgang tegenover de p7p (al is het ook geen achteruitgang). Ik doe mijn telefoon snachts nooit aan de lader eigenlijk, en de p9p verliest net als de p7p snachts rond de 8-10%. Dat vind ik best veel voor een telefoon die stil ligt en niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Troxel schreef op zondag 29 september 2024 @ 07:20:
[...]

Dank je wel, tsja ik weet wel zeker dat ik deze (een Pixel 9 Pro) wil houden, dus kan nog wel ff afwachten en kijken wat de oktober update gaat doen.

Een als niet, dan toch maar een garantie aanvraag doen. Wat wel vreemd is dat het in dit forum wat minder voorkomt, terwijl het op het Google Pixel forum helemaal los gaat.
Mja, het enige wat ik echt merk bij draadloos laden is dat de boel heel erg warm wrodt. De telefoon ook best wel (heb het idee dat ie warmer wordt dan mijn Samsung S21-FE), maar vooral die draadloze lader die ik eerder linkte, van 15W. Dat ding kan je niet meer comfortabel oppakken als de telefoon er een kwartiertje op heeft gelegen.

Weet ook niet of het hoesje (met magsafe ring) van Spigen er nog wat mee te maken heeft, dat hij meer vermogen moet genereren om de telefoon te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-05 12:06
Ja, ik heb dit met mijn p9p tot dusver ook 1 keer gezien.
ik ging van 31% naar 17%. Dat vond ik vreemd... Dus na een herstart was het opeens weer 31%.

Heb het verder nog niet gezien, hoop dat het gewoon een software bugje is ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
eymey schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:47:
[...]

Mja, het enige wat ik echt merk bij draadloos laden is dat de boel heel erg warm wrodt. De telefoon ook best wel (heb het idee dat ie warmer wordt dan mijn Samsung S21-FE), maar vooral die draadloze lader die ik eerder linkte, van 15W. Dat ding kan je niet meer comfortabel oppakken als de telefoon er een kwartiertje op heeft gelegen.

Weet ook niet of het hoesje (met magsafe ring) van Spigen er nog wat mee te maken heeft, dat hij meer vermogen moet genereren om de telefoon te bereiken.
Het lijkt echt aan de specifieke lader te liggen. Ik heb een draadloze "AMSKY"-lader van Amazon, een "Mobilize"-lader van Belsimpel en een Apple-lader. Die van Apple werkt prima, al gaat het laden niet bijzonder snel. De andere 2 laders worden heet, vooral die van Mobilize. Die van ÄMSKY geeft soms problemen waarbij het laden wordt onderbroken en de verlichting van de lader begint te knipperen.

Ik gebruik ze i.c.m. een FNTCASE (Amazon) met ingebouwde Magsafe-ring en heb ze met verschillende adapters getest. Verder heb ik ze getest i.c.m. mijn oude Pixel 6 met daarop een magnetische sticker. In alle gevallen hetzelfde resultaat.

Het lijkt dus vooral in de draadloze laders zelf te zitten en niet zozeer in mijn P9PXL. Overigens gebruik ik de AMSKY en Mobilize niet meer. De hitte die ze ontwikkelen leek mij niet helemaal gezond, ook omdat de hitte door het toestel op het scherm te voelen was. Die van Apple wordt ook wel warm, maar in veel mindere mate. Het toestel zelf wordt er in elk geval nauwelijks heet door.

NB: de Magsafe-ring op mijn hoesje zit overigens precies midden op het Google-logo en het hoesje zelf is behoorlijk bulky. Had wel een stukje slanker gemogen, maar het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:58
CK3v1N schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:29:
Heb dit ook met grote regelmaat (P9 Pro XL). Dat automatisch inschakelen van bedtime is gewoon instelling op de stand, maar uitschakelen gaat niet goed. Moet dit ook steeds handmatig herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Delirius schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:23:
[...]

Heb dit ook met grote regelmaat (P9 Pro XL). Dat automatisch inschakelen van bedtime is gewoon instelling op de stand, maar uitschakelen gaat niet goed. Moet dit ook steeds handmatig herstellen.
Heb je toevallig ook een schema voor Nachtverlichting (dat je scherm geel wordt)? Ik heb vroeger wel eens gehad als die op dezelfde tijd stonden dat het soms mis ging, een van de twee met een minuut verplaatsen loste toen het probleem voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
Ik heb het net voor je getest. Mijn telefoon was 36%, na een herstart was die 35%. Normaal dus, niet zoals bij jou. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
KlaasjeNL schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:11:
[...]

Het lijkt echt aan de specifieke lader te liggen. Ik heb een draadloze "AMSKY"-lader van Amazon, een "Mobilize"-lader van Belsimpel en een Apple-lader. Die van Apple werkt prima, al gaat het laden niet bijzonder snel. De andere 2 laders worden heet, vooral die van Mobilize. Die van ÄMSKY geeft soms problemen waarbij het laden wordt onderbroken en de verlichting van de lader begint te knipperen.

Ik gebruik ze i.c.m. een FNTCASE (Amazon) met ingebouwde Magsafe-ring en heb ze met verschillende adapters getest. Verder heb ik ze getest i.c.m. mijn oude Pixel 6 met daarop een magnetische sticker. In alle gevallen hetzelfde resultaat.

Het lijkt dus vooral in de draadloze laders zelf te zitten en niet zozeer in mijn P9PXL. Overigens gebruik ik de AMSKY en Mobilize niet meer. De hitte die ze ontwikkelen leek mij niet helemaal gezond, ook omdat de hitte door het toestel op het scherm te voelen was. Die van Apple wordt ook wel warm, maar in veel mindere mate. Het toestel zelf wordt er in elk geval nauwelijks heet door.

NB: de Magsafe-ring op mijn hoesje zit overigens precies midden op het Google-logo en het hoesje zelf is behoorlijk bulky. Had wel een stukje slanker gemogen, maar het werkt...
Thnxxx allemaal voor de reacties. Mocht het aan specifieke laders liggen, wil ik best een andere lader kopen, maar dan heb ik daar 2 problemen mee:

1. mijn Xtorm en mijn geïntegreerde lader in de Seat Ateca werken allebei met alle (4!) andere telefoons in dit huishouden, dus dat is vreemd ...
2. die van mijn Ateca kan ik niet zomaar uitwisselen, en ik ga om dit euvel niet zomaar een nieuwe auto kopen haha!

Kortom, de telefoon toch maar in het garantie proces als een volgende update niks doet. Zal die spoedig komen? Een is dat (verwachten we) al met Android 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
KlaasjeNL schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:11:
[...]

Ik vind het ook een lastige. Ik vermoed dat de hitteproductie vooral bij 15W is (vandaar dat je bij de langzamere lader geen hitte merkt). En ik vermoed ook dat het teen beetje inherent is aan draadloos laden en dat daarom bijvoorbeeld Samsung in z'n dual wireless charging pad (voor telefoon + smartwatch) ook een fan heeft ingebouwd (die uit kan als je een Samsung smartphone instelt om langzamer te laden).

Nou zou ik zelf draadloos laden vooral willen gebruiken in de nacht, dus dan zou zo snel laden ook helemaal niet nodig zijn.

Met zoeken op internet word ik ook niet veel wijzer, behalve dat er heel veel mensen zijn die zich druk maken om hitte terwijl anderen dan weer zeggen dat dat normaal is. Maar geen statement van de fabrikanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 14:48
Gisteren de P9P XL ontvangen.
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen: ik vind One UI van Samsung moderner en mooier. De default Pixel launcher heeft praktisch niets om te customizen. Terwijl ik in de Samsung UI alles kan aanpassen.
Natuurlijk is dit op te lossen met een custom launcher, maar hey. In 2024 had ik wel beter verwacht.

Verder wel een heel mooi toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:56
Troxel schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:47:
[...]
Kortom, de telefoon toch maar in het garantie proces als een volgende update niks doet. Zal die spoedig komen? Een is dat (verwachten we) al met Android 15?
De maandelijkse update voor Pixels komt volgens mij meestal rond de 5de. Android 15 voor Pixels wordt 15 oktober verwacht (volgens Mishaal Rahman), dus misschien wordt de oktoberupdate hiermee gecombineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:07
Li1quid schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:36:
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen: ik vind One UI van Samsung moderner en mooier. De default Pixel launcher heeft praktisch niets om te customizen. Terwijl ik in de Samsung UI alles kan aanpassen.
Natuurlijk is dit op te lossen met een custom launcher, maar hey. In 2024 had ik wel beter verwacht.

Google pixel software is juist de kale software. Met One UI kun je werkelijk alles aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

NeWSJuNK schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:29:
[...]

Google pixel software is juist de kale software. Met One UI kun je werkelijk alles aanpassen.
Google Pixel software is niet de kale software, maar Google Pixel software. Google Pixels draaien PixelUI (intern noemt Google het 'Pixel Experience'), Samsungs draaien OneUI, Xiaomi's draaien MIUI/HyperOS, etc.

Het verschil in aanpasbaarheid heeft niks met cleanliness te maken, maar ontwerpbeslissingen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:21

GerkeP

Vragen mag altijd........

Li1quid schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:36:

Het is net waar je de voorkeur aan geeft, ik ben blij dat ik van die Samsung ellende af ben en alle bijbehorende bloatware.

Pixels zijn zoals Google het bedoeld heeft, erg fijn, ik kan er werkelijk alles mee zonder rare trucs te moeten uithalen.
Ik blijf het ook bijzonder vinden dat je overal maar hoort en leest dat er Apple en Samsung is en de rest hoort er niet helemaal bij ;)

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 14:48
GerkeP schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:05:
[...]

Het is net waar je de voorkeur aan geeft, ik ben blij dat ik van die Samsung ellende af ben en alle bijbehorende bloatware.

Pixels zijn zoals Google het bedoeld heeft, erg fijn, ik kan er werkelijk alles mee zonder rare trucs te moeten uithalen.
Ik blijf het ook bijzonder vinden dat je overal maar hoort en leest dat er Apple en Samsung is en de rest hoort er niet helemaal bij ;)
Je kan praktisch alle bloat verwijderen zonder rare trucs in One UI. Alles waarvoor ik vroeger een andere launcher installeerde kan One UI nu standaard. Samsung heeft hele grote stappen gezet de laatste jaren.

Meer dingen kunnen aanpassen is fijn, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Li1quid op 01-10-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Li1quid schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Je kan praktisch alle bloat verwijderen zonder rare trucs in One UI. Alles waarvoor ik vroeger een andere launcher installeerde kan One UI nu standaard. Samsung heeft hele grote stappen gezet de laatste jaren.

Meer dingen kunnen aanpassen is fijn, toch?
Het blijft Samsung, en je moet moeite blijven doen om die troep er vanaf te halen.
Zelfde als met de TV's van ze, het is het gewoon net niet ;)
Maar zoals gezegd, als je tevreden bent, dan is dat natuurlijk een dikke prima

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

GerkeP schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Het blijft Samsung, en je moet moeite blijven doen om die troep er vanaf te halen.
Zelfde als met de TV's van ze, het is het gewoon net niet ;)
Maar zoals gezegd, als je tevreden bent, dan is dat natuurlijk een dikke prima
Maar het kan er tenminste af en je toestel is volledig te customizen.
Het grootste argument van iPhone vs Android is altijd over customization terwijl je bij de Pixel vrijwel niks kan weghalen van het home screen. Eigenlijk heel beperkt tenzij je dus launchers gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:48:
[...]

Maar het kan er tenminste af en je toestel is volledig te customizen.
Het grootste argument van iPhone vs Android is altijd over customization terwijl je bij de Pixel vrijwel niks kan weghalen van het home screen. Eigenlijk heel beperkt tenzij je dus launchers gaat gebruiken.
Huh, je kunt bij de Pixel juist alles customizen?
Dat is juist de kracht van de Pixel.
iPhone kan ik als techneut helemaal niets mee, wel eens geprobeerd om een cli te gebruiken op zo'n iPhone?
Geef mij de Pixel maar, volledig alles in eigen hand 😎

Maar laten we maar oppassen dat dit geen welles nietes discussie gaat worden.
Ik ben uitermate tevreden met de Pixels

GerkeP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

GerkeP schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Huh, je kunt bij de Pixel juist alles customizen?
Dat is juist de kracht van de Pixel.
iPhone kan ik als techneut helemaal niets mee, wel eens geprobeerd om een cli te gebruiken op zo'n iPhone?
Geef mij de Pixel maar, volledig alles in eigen hand 😎

Maar laten we maar oppassen dat dit geen welles nietes discussie gaat worden.
Ik ben uitermate tevreden met de Pixels
Succes met het verwijderen van je Google balk en datum op home screen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:06:
[...]

Succes met het verwijderen van je Google balk en datum op home screen :+
En daar gebruik ik inderdaad Niagara voor (maar die zet ik vaak weer uit, want ik gebruik die zoekbalk regelmatig) , hier in ieder geval nooit meer Samsung

[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 01-10-2024 16:11 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Ieder zijn ding de een kiest voor Samsung de ander Apple dan weer pixel etc .... Er zijn geen slechte flagship telefoons meer.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dave1972 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:51:
Ieder zijn ding de een kiest voor Samsung de ander Apple dan weer pixel etc .... Er zijn geen slechte flagship telefoons meer.
Klopt helemaal wat je zegt, maar dat is alsnog geen reden om simpelweg te roepen van NOOIT MEER X zonder enige valide reden te geven, maar ok :) Ieder z'n ding natuurlijk.

Ik vond de Pixel wel fijn maar ben toch wel blij met mijn overstap naar de S24U, al mis ik wel die shazam achtige functie op m'n lock screen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
Anoniem: 525104 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:21:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt, maar dat is alsnog geen reden om simpelweg te roepen van NOOIT MEER X zonder enige valide reden te geven, maar ok :) Ieder z'n ding natuurlijk.

Ik vond de Pixel wel fijn maar ben toch wel blij met mijn overstap naar de S24U, al mis ik wel die shazam achtige functie op m'n lock screen :+
Ook eens ....nu heb ik een pixel misschien volgend jaar wel weer een Iphone of een Samsung of iets heel anders .

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:58
guysp schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:25:
[...]

Heb je toevallig ook een schema voor Nachtverlichting (dat je scherm geel wordt)? Ik heb vroeger wel eens gehad als die op dezelfde tijd stonden dat het soms mis ging, een van de twee met een minuut verplaatsen loste toen het probleem voor mij op.
Dat heb ik inderdaad en eindtijden stonden ook gelijk. Aangepast en morgen eens proberen.

Dank voor tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:21
[...]
Hier nooit meer Samsung vanwege Knox. Zonder root is echt, imho, geen succes.

Op de Pixel kan je tenminste (nog) de bootloader weer locken voor een eventuele garantie kwestie

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

Zijn er hier meer mensen met de Pixel 9 Pro waar het scherm steeds vol met stof zit wanneer je het uit je broekzak haalt?

Ik had hier met mijn vorige telefoon, Pixel 4a5g niet of nauwelijks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:43
nu al een halve week de pixel 9 pro.
Tot nu toe wel tevreden, De aankoopprijs blijft wel veel.

Onder de indruk van de camera , maar ik vergelijk dan wel met een smartphone van 5-6 jaar ouder.
De integratie van gemini waarbij je op de "power" button even moet drukken en je dan vragen over het scherm of youtube film kan stellen (zoals vat samen etc) is handig.

Verder de clean android experience is inderdaad wel een verademing, maar vergt nog wat tweaking langs mijn kant.

Wat ik mij vooral afvraag is de audio kwaliteit, kan het zijn dat deze ook sterk verbeterd is? Meer bepaald als ik stream naar andere audio devices zoals in de auto of headphones? 'k heb alleszins de indruk van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

uwedp schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:04:
nu al een halve week de pixel 9 pro.
Tot nu toe wel tevreden, De aankoopprijs blijft wel veel.

Onder de indruk van de camera , maar ik vergelijk dan wel met een smartphone van 5-6 jaar ouder.
De integratie van gemini waarbij je op de "power" button even moet drukken en je dan vragen over het scherm of youtube film kan stellen (zoals vat samen etc) is handig.

Verder de clean android experience is inderdaad wel een verademing, maar vergt nog wat tweaking langs mijn kant.

Wat ik mij vooral afvraag is de audio kwaliteit, kan het zijn dat deze ook sterk verbeterd is? Meer bepaald als ik stream naar andere audio devices zoals in de auto of headphones? 'k heb alleszins de indruk van wel.
Wederom: niks 'clean Android' experience, maar 'Google Android' experience.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
[...]

Je hebt zeker een punt, de S24 kon ik tot in de puntjes instellen en daar schiet de Pixel idd ontwerpmatig te kort. Ik mis heel erg de routine dat ik snachts vliegtuigmodus/extra dimmen etc automatisch kon opzetten en afzetten tijdens wekker. Dit is bij Pixel allemaal summier. Ik ben wel fan van het ontwerp van PixelUI , integratie met Gboard qua thema's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 04-05 23:42
Zolang dat Gemini geen dingen kan schakelen als ik in de auto zit of thuis ben zie ik het grote voordeel ten op zichte van de oude assistant nog niet echt, maar dat ligt er natuurlijk vooral aan waar je die voice control voor wil gebruiken.

Verder is naar mijn mening de Pixel interface echt ontzettend veel cleaner dan Samsung (maar ik zit dan ook niet te wachten op nog een store, nog een health app, bixby en allerlei andere crappy apps zonder meerwaarde.) Als je dan de behoefte hebt om 500 aps mee te leveren als fabrikant zorg dan iig dat ze soepel werken, maar zelfs dat is Samsung teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:11
Cloclo100 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Je hebt zeker een punt, de S24 kon ik tot in de puntjes instellen en daar schiet de Pixel idd ontwerpmatig te kort. Ik mis heel erg de routine dat ik snachts vliegtuigmodus/extra dimmen etc automatisch kon opzetten en afzetten tijdens wekker. Dit is bij Pixel allemaal summier. Ik ben wel fan van het ontwerp van PixelUI , integratie met Gboard qua thema's.
Via automatiseren in de Google Home app kun je routines maken, ik weet dat je assistent opdrachten kunt laten uitvoeren. Ik gebruik het zelf niet omdat ik de voorkeur geef aan MacroDroid. Daarmee kun je nagenoeg elke routine die je kunt bedenken met bijhorende triggers en events uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
codex schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 02:22:
[...]

Via automatiseren in de Google Home app kun je routines maken, ik weet dat je assistent opdrachten kunt laten uitvoeren. Ik gebruik het zelf niet omdat ik de voorkeur geef aan MacroDroid. Daarmee kun je nagenoeg elke routine die je kunt bedenken met bijhorende triggers en events uitvoeren.
Nope , via Google home kan je die specifieke dingen niet truggeren. Dat is heel summier nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukker053
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:09
KreKkeR241 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:58:
Zijn er hier meer mensen met de Pixel 9 Pro waar het scherm steeds vol met stof zit wanneer je het uit je broekzak haalt?

Ik had hier met mijn vorige telefoon, Pixel 4a5g niet of nauwelijks last van.
Zeer herkenbaar. Ik heb dit met de Pro XL. Je blijft vegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-05 16:40
uwedp schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:04:
Iedere fabrikant giet zijn eigen sausje over Android, ook Google. Clean/stock Android op een consumenten telefoon bestaat niet omdat je dan zit met een telefoon die zelfs met de meest basale taken niet of nauwelijks functioneert.

Uiteindelijk is het dus een subjective en persoonlijke mening welk sausje jij beter vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
tukker053 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:24:
[...]

In combinatie met een screen protector heb ik nergens last van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
Nu de telefoon enkele weken in gebruik en begin mij hier en daar toch wat te ergeren. Wifi werkt geregeld niet goed, Whatsapp berichten komen later aan, bepaalde settings van de Pixel Stand schakelen random automatisch uit.

Batterij valt mee, als merk ik dat bepaalde apps (Google, Garmin Connect) toch nog batterij gebruiken in de achtergrond, ondanks dat die optie uitgeschakeld is.

Maar de grootste frustratie is de bereikbaarheid. Ik heb hier weinig tot geen bereik, dus ik gebruik Wifi Calling om bereikbaar te blijven. Nu heb ik toch verschillende keren een oproep gemist. Het is te zeggen, ik heb de oproep nooit gekregen noch een melding ervan gekregen. Mijn vrouw belt mij, de telefoon gaat over aan haar kant maar ik krijg de oproep niet. Ik krijg achteraf ook geen melding. Dit is heel frustrerend want je mist niet alleen gespreken, je weet niet eens dat je ze gemist hebt 🤔

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
tukker053 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:24:
[...]

Ik ervaar dit niet iig niet in combinatie met een screenprotector.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
CK3v1N schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:52:
Nu de telefoon enkele weken in gebruik en begin mij hier en daar toch wat te ergeren. Wifi werkt geregeld niet goed, Whatsapp berichten komen later aan, bepaalde settings van de Pixel Stand schakelen random automatisch uit.

Batterij valt mee, als merk ik dat bepaalde apps (Google, Garmin Connect) toch nog batterij gebruiken in de achtergrond, ondanks dat die optie uitgeschakeld is.

Maar de grootste frustratie is de bereikbaarheid. Ik heb hier weinig tot geen bereik, dus ik gebruik Wifi Calling om bereikbaar te blijven. Nu heb ik toch verschillende keren een oproep gemist. Het is te zeggen, ik heb de oproep nooit gekregen noch een melding ervan gekregen. Mijn vrouw belt mij, de telefoon gaat over aan haar kant maar ik krijg de oproep niet. Ik krijg achteraf ook geen melding. Dit is heel frustrerend want je mist niet alleen gespreken, je weet niet eens dat je ze gemist hebt 🤔
Ik heb hier in ieder geval geen last van mbt de Wifi. Ik heb overal normaal bereik in huis, met een nog simpel 100mb lijntje en de modem in de meterkast.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar95
......
Ik heb hier ook last van. Wifi is significant slechter dan de vorige telefoon. Waar de Motorola Edge 30 pro 900Mbit/s haalde, komt de 9 Pro XL niet verder dan 600Mbit/s. (we hebben gigabit glasvezel, uiteraard op de zelfde plekken in huis getest). Bereik van de mobiele verbinding, data/bellen is ook slechter.

Wat betreft het aantrekken van stof, dit ligt waarschijnlijk aan het materiaal van het hoesje. Mijn werktelefoon heeft een zeer rubberachtig hoesje en die is altijd stoffig. Mijn pixel in een hard plastic hoesje juist helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb ook geen enkel probleem op mijn 9 pro XL... De wifi is bij mij juist erg goed, de S24 ultra was daarin tegen niet echt goed te noemen, evenals het mobiele netwerk signaal. Dus voor mij is de Pixel juist beter qua verbindingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 23:54

lohost

iemand had al localhost :-(

Hier is ook eindelijk de Pixel binnen. En ik moet toch wel erg wennen aan het scherm. Ik kom van de Sony Xperia 5 iii en het contrast tussen het bijna vierkante scherm van dat toestel t.o.v. de enorm ronde hoeken van de Pixel is wel erg groot. En dan ook nog het enorme gat voor de front camera. Ik wist het, maar toch.

En dus ook hoe links/rechts-boven de info dus naar binnen wordt geschoven waardoor de symmetrie met de rest van het scherm vervalt. Daar ga ik slecht op.

[ Voor 19% gewijzigd door lohost op 03-10-2024 16:20 ]

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okietor
  • Laatst online: 10-04 21:14
Heeft iedereen Gemini live direct geïnstalleerd. Of wachten jullie nog tot er meer officiële in Nederland uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL

Gebruik je een fysieke sim of een e-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Hijdaar95 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:46:

Wat betreft het aantrekken van stof, dit ligt waarschijnlijk aan het materiaal van het hoesje. Mijn werktelefoon heeft een zeer rubberachtig hoesje en die is altijd stoffig. Mijn pixel in een hard plastic hoesje juist helemaal niet.
Er is niets bijzonders aan mijn hoesje. Het is juist het scherm (zonder protector of iets dergelijks) dat stof aantrekt. Veel meer dan mijn oude P6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
KlaasjeNL schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:50:
[...]

Er is niets bijzonders aan mijn hoesje. Het is juist het scherm (zonder protector of iets dergelijks) dat stof aantrekt. Veel meer dan mijn oude P6.
Ik denk dat het hoesje statische elektriciteit opbouwt en dat het stof daardoor naar het scherm getrokken wordt.
Probeer het eens een uurtje zonder hoesje? Bij mijn werktelefoon maakt dat het verschil namelijk.
En anders, geen idee. Mijn Pro XL heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
KlaasjeNL schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

Gebruik je een fysieke sim of een e-sim?
Ik gebruik een fysieke sim. Zou een e-sim beter of slechter zijn? Ik merk trouwens dat het slechte signaal hier ook mijn batterij aantast. Mobiele network gebruikt 62% van de batterij, terwijl ik praktisch de hele dag thuis op wifi zit (op airplane mode, mobiele data dus af) en maximaal 4u geen wifi heb gehad.

Al bij al toch een mweh gevoel bij al die kleine dingetjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDXeQmDrLSLOXWXffwAhhhiND4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u31WqUUGWh72YDUMM5qSnNzT.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen