eymey schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:47:
[...]
Mja, het enige wat ik echt merk bij draadloos laden is dat de boel heel erg warm wrodt. De telefoon ook best wel (heb het idee dat ie warmer wordt dan mijn Samsung S21-FE), maar vooral die draadloze lader die ik eerder linkte, van 15W. Dat ding kan je niet meer comfortabel oppakken als de telefoon er een kwartiertje op heeft gelegen.
Weet ook niet of het hoesje (met magsafe ring) van Spigen er nog wat mee te maken heeft, dat hij meer vermogen moet genereren om de telefoon te bereiken.
Het lijkt echt aan de specifieke lader te liggen. Ik heb een draadloze "AMSKY"-lader van Amazon, een "Mobilize"-lader van Belsimpel en een Apple-lader. Die van Apple werkt prima, al gaat het laden niet bijzonder snel. De andere 2 laders worden heet, vooral die van Mobilize. Die van ÄMSKY geeft soms problemen waarbij het laden wordt onderbroken en de verlichting van de lader begint te knipperen.
Ik gebruik ze i.c.m. een FNTCASE (Amazon) met ingebouwde Magsafe-ring en heb ze met verschillende adapters getest. Verder heb ik ze getest i.c.m. mijn oude Pixel 6 met daarop een magnetische sticker. In alle gevallen hetzelfde resultaat.
Het lijkt dus vooral in de draadloze laders zelf te zitten en niet zozeer in mijn P9PXL. Overigens gebruik ik de AMSKY en Mobilize niet meer. De hitte die ze ontwikkelen leek mij niet helemaal gezond, ook omdat de hitte door het toestel op het scherm te voelen was. Die van Apple wordt ook wel warm, maar in veel mindere mate. Het toestel zelf wordt er in elk geval nauwelijks heet door.
NB: de Magsafe-ring op mijn hoesje zit overigens precies midden op het Google-logo en het hoesje zelf is behoorlijk bulky. Had wel een stukje slanker gemogen, maar het werkt...