Aangezien het best snel opgelost is zou je ook zomaar een compleet nieuwe of refurbished telefoon terug kunnen krijgen. Althans ik kreeg een hele nieuwe toen ik de groene strepen had.wari42 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:58:
Mijn telefoon vrijdag verstuurd met kapot (zwart) scherm en hij komt morgen onder garantie gerepareerd alweer terug. Aangezien ik geen toegang meer had tot de telefoon niet alles kunnen backuppen dus hoop dat ze hem niet hebben teruggezet naar fabrieksinstellingen. Is voor vervangen van scherm ook niet nodig lijkt me. Positief verrast door snelle service van Google zeker gezien sommige berichten hier, maar of dit mijn keuze voor ander merk beïnvloed weet ik nog niet. Ben wel verliefd op de Oppo Find X9 Pro of Ultra of mss de Xiaomi 17 ultra. Iemand ervaringen met deze merken en eventuele voors en tegens? Camera's en batterij lijken allemaal beter dan Pixel
Ik kreeg m'n eigen weer terug. Ging ook zo snel. Had ook groene lijn.Rox92 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:16:
[...]
Aangezien het best snel opgelost is zou je ook zomaar een compleet nieuwe of refurbished telefoon terug kunnen krijgen. Althans ik kreeg een hele nieuwe toen ik de groene strepen had.
Dus wellicht heb je geluk gehad, die van mij heeft heel flinke beschadigingen op de achterkant en zijkant. Dus die is wel herkenbaar 😅
Ik heb het IMEI nr gecontroleerd en daaruit blijkt dat ik dezelfde heb teruggekregen... Maar volgende maand bestel ik wss toch een andere bij verlenging van abbo. Want ff de presentatie (en prijs) van de Pixel 11 af deze week en anders wordt het na 2 pixels toch weer iets andersRox92 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:16:
[...]
Aangezien het best snel opgelost is zou je ook zomaar een compleet nieuwe of refurbished telefoon terug kunnen krijgen. Althans ik kreeg een hele nieuwe toen ik de groene strepen had.
Bij m'n Pixel Pro heb ik de laatste week het probleem dat ie slecht ontwaakt uit een (diepe?) slaapstand. Powerknop werkt goed, aan en uitzetten is geen probleem, maar als m'n telefoon een tijdje niet gebruikt (vanaf een +- 10 minuten) en dan weer probeer te unlocken kan het soms seconden duren voordat ie wakker wordt. Soms duur het zo lang, dat ik twijfel of ie überhaupt nog aangaat.
Ik had al een factory reset gedaan zónder het herstellen van de apps en systeeminstellingen (sowieso een keer een schone start kon geen kwaad), maar dit lost het probleem niet op. Iemand verder nog tips of toch maar retour naar Google?
/edit: toch maar gewoon retour gestuurd; ik kwam niet achter het probleem en had nog een maand garantie. Ga ik dus geen risico mee nemen.
Ik had al een factory reset gedaan zónder het herstellen van de apps en systeeminstellingen (sowieso een keer een schone start kon geen kwaad), maar dit lost het probleem niet op. Iemand verder nog tips of toch maar retour naar Google?
/edit: toch maar gewoon retour gestuurd; ik kwam niet achter het probleem en had nog een maand garantie. Ga ik dus geen risico mee nemen.
[ Voor 10% gewijzigd door FabianNL op 24-08-2026 16:54 ]
Update inmiddels geïnstalleerd. Heb de vernieuwingen gecheckt bij 9to5google, maar deze pixel-drop vind ik tot nu toe toch tegenvallen. Op naar de volgende
Dit wordt mijn laatste Pixel drop (blijf toestel wel af en toe updaten als backup foon).. Vanaf morgen over naar iets anders... Huidige P9P wordt vervangen en niet door een 3e Pixel.. Aantal zaken storen me teveelcocr schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:17:
Update inmiddels geïnstalleerd. Heb de vernieuwingen gecheckt bij 9to5google, maar deze pixel-drop vind ik tot nu toe toch tegenvallen. Op naar de volgende
Uit pure interesse; Naar welke telefoon stap jij over? En welke zaken storen jou?wari42 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:40:
[...]
Dit wordt mijn laatste Pixel drop (blijf toestel wel af en toe updaten als backup foon).. Vanaf morgen over naar iets anders... Huidige P9P wordt vervangen en niet door een 3e Pixel.. Aantal zaken storen me teveel
Zelf zit ik ook te twijfelen of mijn volgende telefoon een pixel gaat worden. Ik loop er vooral tegenaan dat veel features niet (of pas veel later) in de EU of in Nederland worden uitgerold.
Heb na lang wikken en wegen tussen de Oppo Find X9 Pro en de Galaxy S26 Ultra de Samsung besteld. De reden daarvan is eigenlijk het totaal plaatje dat vind ik bij de Galaxy gewoon goed (vrouw heeft er eentje). De Oppo heeft een grotere batterij en (iig op papier) betere camera's, daarintegen heeft de Galaxy een betere processor en imo hele fijne software. Samsung heeft niet veel vernieuwd lees ik overal ( Google ook niet) maar is voor mij niet erg. Kon de Samsung nu voor minder dan €1000 kopen.cocr schreef op donderdag 17 september 2026 @ 10:57:
[...]
Uit pure interesse; Naar welke telefoon stap jij over? En welke zaken storen jou?
Zelf zit ik ook te twijfelen of mijn volgende telefoon een pixel gaat worden. Ik loop er vooral tegenaan dat veel features niet (of pas veel later) in de EU of in Nederland worden uitgerold.
Vind de software van Google fijn maar wil graag wat meer kunnen aanpassen (search bar op homescreen bijv), andere ergernissen waren het langzaam updaten van zowel apps als maandelijkse updates (20 minuten voor update van 100MB)... En grootste ergernis was wel de slechte verbinding in drukke omgeving (concerten, voetbalstadions), waar m'n vrouw op de stoel naast mij en op zelfde netwerk (KPN) gewoon kon appen, internetten, socials enz had ik af en toe beetje verbinding en soms helemaal niks. Allerlei tips en trucs gevolgd maar bleef drama.
Dat herken ik wel. 4/5G bereik is anders dan bij de S25 van mijn vrouw, iInderdaad ook op hetzelfde netwerk. Vliegtuigstand aan en weer uit helpt soms dan tijdelijk.wari42 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:38:
[...]
En grootste ergernis was wel de slechte verbinding in drukke omgeving (concerten, voetbalstadions), waar m'n vrouw op de stoel naast mij en op zelfde netwerk (KPN) gewoon kon appen, internetten, socials enz had ik af en toe beetje verbinding en soms helemaal niks. Allerlei tips en trucs gevolgd maar bleef drama.
One UI zal wel even wennen zijn als je Pixel UI gewend bent.wari42 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:38:
[...]
Heb na lang wikken en wegen tussen de Oppo Find X9 Pro en de Galaxy S26 Ultra de Samsung besteld. De reden daarvan is eigenlijk het totaal plaatje dat vind ik bij de Galaxy gewoon goed (vrouw heeft er eentje). De Oppo heeft een grotere batterij en (iig op papier) betere camera's, daarintegen heeft de Galaxy een betere processor en imo hele fijne software. Samsung heeft niet veel vernieuwd lees ik overal ( Google ook niet) maar is voor mij niet erg. Kon de Samsung nu voor minder dan €1000 kopen.
Vind de software van Google fijn maar wil graag wat meer kunnen aanpassen (search bar op homescreen bijv), andere ergernissen waren het langzaam updaten van zowel apps als maandelijkse updates (20 minuten voor update van 100MB)... En grootste ergernis was wel de slechte verbinding in drukke omgeving (concerten, voetbalstadions), waar m'n vrouw op de stoel naast mij en op zelfde netwerk (KPN) gewoon kon appen, internetten, socials enz had ik af en toe beetje verbinding en soms helemaal niks. Allerlei tips en trucs gevolgd maar bleef drama.
Alleen daarom zou ik al niet overstappen naar Samsung. Wat een verschrikking dat OS.
[ Voor 3% gewijzigd door P-Rock op 18-09-2026 08:31 ]
Dat heb ik opgelost door nooit de eigen launcher te gebruiken... Mijn Pixel werkt eigenlijk hetzelfde als m'n Sony en als m'n Samsung tablet. Pas als je naar de settings gaat, zie je de verschillen, maar daar zit ik toch bijna nooit in. Bij de Samsung had ik alleen het probleem dat ik die Dex-troep uit wilde hebben, daar heb ik best even naar moeten zoeken.P-Rock schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:30:
[...]
One UI zal wel even wennen zijn als je Pixel UI gewend bent.
Alleen daarom zou ik al niet overstappen naar Samsung. Wat een verschrikking dat OS.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ach ja wennen is niet erg.....alles went zelfs een... Samsung. Iedereen heeft zo zn eigen voorkeur, er zullen dingen beter/makkelijker zijn en uiteraard ook mindere zaken.P-Rock schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:30:
[...]
One UI zal wel even wennen zijn als je Pixel UI gewend bent.
Je kunt er altijd een launcher overheen gooien, dat doe ik met mijn Pixel ook. Word persoonlijk niet heel erg blij van Pixel UI.wari42 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:44:
[...]
Ach ja wennen is niet erg.....alles went zelfs een... Samsung. Iedereen heeft zo zn eigen voorkeur, er zullen dingen beter/makkelijker zijn en uiteraard ook mindere zaken.
Ik zat overigens toevallig zelf ook al over iets anders dan een Pixel na te denken; dat vooral omdat ik al jaren met diverse Pixel's terugkerend gedoe heb met contactloos betalen. Hoor ik van mijn vrouw met haar Samsung nooit iets over...
Wat voor gedoe? Ik gebruik het eigenlijk weinig maar het werkt gewoon, mijn vader had juist gedoe met zijn samsung, ik zei haal het hoesje er eens af en toen werkte het perfect. Dus ik zou eerder kijken naar je hoesje dan naar Pixel of Samsung
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het werkt zo'n 75% van de tijd wél zoals bedoeld, mét hetzelfde hoesje dus. Had er ook meerdere, door de jaren heen, maakte nooit verschil. En het gedoe betreft meldingen van 'niet meerdere passen tegelijk aanbieden' (wat ik niet doe), andere foutmeldingen of domweg niet herkennen. Moet het in extreme gevallen een keer of acht opnieuw proberen. Bloedirritant.Marzman schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:22:
Wat voor gedoe? Ik gebruik het eigenlijk weinig maar het werkt gewoon, mijn vader had juist gedoe met zijn samsung, ik zei haal het hoesje er eens af en toen werkte het perfect. Dus ik zou eerder kijken naar je hoesje dan naar Pixel of Samsung
Maar ik zal het bij de volgende gelegenheid inderdaad eens zonder hoesje proberen. Ben wel benieuwd of dat tóch uitmaakt, al lijkt het me stug.
Dat klinkt alsof je ook pasjes (met een nfc-chip) in dat hoesje hebt zitten?flupke01 schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:32:
[...]
Het werkt zo'n 75% van de tijd wél zoals bedoeld, mét hetzelfde hoesje dus. Had er ook meerdere, door de jaren heen, maakte nooit verschil. En het gedoe betreft meldingen van 'niet meerdere passen tegelijk aanbieden' (wat ik niet doe), andere foutmeldingen of domweg niet herkennen. Moet het in extreme gevallen een keer of acht opnieuw proberen. Bloedirritant.
Maar ik zal het bij de volgende gelegenheid inderdaad eens zonder hoesje proberen. Ben wel benieuwd of dat tóch uitmaakt, al lijkt het me stug.
Ik heb meerdere pixels gehad en nooit issues gehad met betalen, bij de Pixel 5 deed hij het zelfs altijd al vanaf een cm of 10
Nope, alleen een Pixel met een dun hoesje, geen fysieke pasjes of zo. En 1 betaalpas in mijn wallet.FrankRicard schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 12:40:
[...]
Dat klinkt alsof je ook pasjes (met een nfc-chip) in dat hoesje hebt zitten?
Ik heb meerdere pixels gehad en nooit issues gehad met betalen, bij de Pixel 5 deed hij het zelfs altijd al vanaf een cm of 10
En dat het bij jou zonder problemen gaat is heel mooi voor je (zou graag hetzelfde zeggen), maar zegt verder niets over anderen natuurlijk... Dat is anekdotisch bewijs, net als het mijne, zou je kunnen zeggen.
Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen